#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/12/2012 09:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πόσες εργασίες για το σπίτι χρειάζονται για να μορφωθεί ένα έθνος;



Η Φινλανδία και η Νότια Κορέα είναι δύο χώρες γεωγραφικά και πολιτικά άσχετες. Το ίδιο άσχετα μεταξύ τους είναι και τα εκπαιδευτικά τους συστήματα. Κι όμως, σύμφωνα με νέα έρευνα των Pearson και Economist Intelligence Unit έχουν ένα κοινό: είναι οι χώρες με την καλύτερη εκπαίδευση στον κόσμο.

Η εκπαίδευση της Φινλανδίας είναι τυπικά σκανδιναβική: χαλαρή,  ανθρωπιστική, ισότιμη και κρατική. Τα παιδιά δεν μένουν πολλές ώρες στο σχολείο, έχουν ελάχιστες εργασίες για το σπίτι και ισορροπημένες εξωσχολικές δραστηριότητες. Το δημόσιο σχολείο είναι δωρεάν, όπως και το πανεπιστήμιο, ακόμα και για τους ξένους.

Στη Νότια Κορέα τα πράγματα είναι δρακόντεια. Το 90% των μαθητών του Δημοτικού μετά το σχολείο υπάρχει και επιπλέον διδασκαλία- κάτι τυπικό για τα εύπορα τμήματα της Ανατολικής Ασίας. Η έμφαση δίνεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων, στη μηχανική μάθηση, την πειθαρχία, ακόμα και την τιμωρία. Μετά τις ΗΠΑ, η χώρα έχει τα ακριβότερα πανεπιστήμια του κόσμου.

Κατά έναν παράδοξο τρόπο όμως, η Φινλανδία και η Νότια Κορέα έχουν το ίδιο αποτέλεσμα: εξαιρετικά εκπαιδευτικά συστήματα. Αυτό απεφάνθη η έρευνα σχετικά με τον Παγκόσμιο Δείκτη Γνωστικών Ικανοτήτων και Εκπαιδευτικού Επιτεύγματος. Και όπως αναφέρει, «είναι δύσκολο να βρεις δύο εκπαιδευτικά συστήματα πιο διαφορετικά».

Η κατάταξη γίνεται βάσει αποτελεσμάτων τεστ, ικανοτήτων γραφής και ανάγνωσης και ποσοστών αποφοίτησης. Οι πρώτες θέσεις είναι οι εξής:

1.Φινλανδία

2. Νότια Κορέα

3. Χονγκ Κονγκ

4. Ιαπωνία

5 Σιγκαπούρη

6. Ηνωμένο Βασίλειο

7. Ολλανδία

8. Νέα Ζηλανδία

9. Ελβετία

10. Καναδάς

Η Ελλάδα, παρεμπιπτόντως, βρίσκεται στην 31η θέση από τις 39 χώρες που εξετάζονται.

Nytimes

Πυθία 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 04/12/2012 10:08:22

    Ξέρετε τι λείπει στην Ελλάδα; Δεν είναι μόνο θεσμικό το πρόβλημα, ή μάλλον δεν είναι μόνο θεσμικό.
    Λείπει η παιδεία και η φιλοτιμία από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών μας, δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια. Ακόμα και το τελειότερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα να έχεις, αν ο εκπαιδευτικός ο ίδιος δεν έχει παιδεία και αν βαριέται αυτό που κάνει, έχεις αποτύχει.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ ΒΙΣ 04/12/2012 14:58:07

      Οι κοινωνίες δεν λειτουργού με βάση κάποιο αφηρημένο φιλότιμο.
      Στη Φινλανδία π.χ. οι διδάσκαλοι και οι καθηγητές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μονιμοι. Οι περισσότεροι είναι ωρομίσθιοι. Είναι δε υπό συνεχή αξιολόγηση και για το λόγο αυτό προσφέρουν.
      Τα δε βιβλία πέραν της 9ετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης - Λύκεια ΤΕΙ ΑΕΙ - ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ δωρεάν. Είναι δεν ΑΚΡΙΒΑ.
      Ο συγκυβερνών δε ΣΥΡΙΖΑ της Φινλανδίας δεν θέτει θέμα δωρεάν βιβλίων.
      Η Ελλάδα πλήττεται από μυθοπλασίες.

  2. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 04/12/2012 10:21:38

    ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ. ( όπως το είπατε: κατά ένα παράδοξο τρόπο)

  3. roadrunner avatar
    roadrunner 04/12/2012 13:35:36

    Γράφει στο άρθρο ότι η κατάταξη γίνεται με βάση τεστ, ικανοτήτων γραφής και ανάγνωσης και ποσοστών αποφοίτησης.
    Ας θεωρήσουμε για παράδειγμα την Ελλάδα που είναι και η χώρα μας και ξέρουμε τα δεδομένα. Και η οποία κατετάγη προς το τέλος της σειράς.

    Δυο απλές ρητορικές ερωτήσεις και καταρρίπτεται το μύθευμα για τα καλύτερα και χειρότερα εκπαιδευτικά συστήματα. Ιδού:
    1. Μπορεί το ποσοστό αποφοίτησης στην Ελλάδα να συγκριθεί ποιοτικά με αυτό χωρών που δεν μαστίζονται α) από κύμα μετανάστευσης προς το εξωτερικό β) από μαθητική διαρροή λόγω της οικονομικής κρίσης ;
    2. Μπορεί η ικανότητα γραφής και ανάγνωσης των μαθητών, στην Ελλάδα του πολυπολιτισμού και του ολοένα αυξανόμενου αριθμού αλλοδαπών μαθητών, να συγκριθεί ποιοτικά με αυτό χωρών που μορφώνουν πολύ μικρότερα ποσοστά αλλοδαπών μαθητών ;
    Η απάντηση είναι προφανώς όχι.
    Εάν δεν αναλύσεις ποιοτικά και αν δεν συμπεριλάβεις στις αναλύσεις, τους λόγους της μαθητικής διαρροής (μετανάστευση, οικονομική εξαθλίωση), εάν δεν συνεκτιμήσεις παράγοντες όπως το ποσοστό μαθητών με διαφορετική μητρική γλώσσα από τη διδαχθείσα, τα αποτελέσματα είναι εντελώς αβάσιμα και αναληθή.

  4. Σπύρος Δούκας avatar
    Σπύρος Δούκας 04/12/2012 14:45:16

    Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αφού το εκπαιδευτικό μας σύστημα κατατάσσεται προς το τέλος της σειράς, οι απόφοιτοι αυτού του συστήματος όταν επιλέξουν για μεταπτυχιακές σπουδές μια "προηγμένη " χώρα, με διάβασμα αλλά και σχετικά μεγάλη ευκολία διακρίνονται έναντι των λοιπών μεταπτυχιακών φοιτητών.
    Καλό είναι να ξέρουμε τους κανόνες κατάταξης κάθε έρευνας.

  5. aggelosview avatar
    aggelosview 04/12/2012 15:16:02

    Πριν από χρόνια (τότε που η Γιαννακου ήθελε να μας κάνει Φιλανδία) σε μεγάλο ξενοδοχείο της Ρόδου κατεβαίνει ο νεαρός Φιλανδός τουρίστας και παραπονιέται στη ρεσεψιόν για τα κουνούπια. Το δωμάτιο διέθετε μηχάνημα για ταμπλέτες αλλά δεν το ήξερε. Ο "τσαμπίκος" ρεσέψιονιστ του δίνει κάποιες ταμπλέτες και του επισημαίνει: One every night.
    Λίγες μέρες αργότερα τον ξανασυναντά και ρωτά το Φιλανδό πώς τα πάει με τα κουνούπια. Αυτός ευχαριστημένος του απαντά ότι όλα είναι εντάξει γιατί κάθε βράδυ καταπίνει και μια ταμπλέτα, οπότε έλυσε και το πρόβλημα.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ aggelosview 04/12/2012 15:42:17

      Τέλειο !!

  6. ΑΡΙΩΝ avatar
    ΑΡΙΩΝ 04/12/2012 17:27:24

    Δεν είναι τόσο εύκολες αυτές οι αξιολογήσεις.Χα!! ας δούμε....και τους οικονομικούς οίκους,
    τι φτειάχνουν!
    Μάλλον, πολύ δύσκολο είναι το ελληνικό σύστημα. Έτσι λένε ειδικοί....
    Πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις των roadrunner:Δούκας.
    Όσο για τη Φινλανδία ...πολλά έχουν γραφτεί.Αλλά χωρίς στοιχειώδη πρόνοια,
    δύσκολο να εκπαιδευθούν ...
    Εκτός και φλογίζει όραμα τις ψυχές,συμβαίνει.όχι πάντα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.