#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/11/2011 17:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προσοχή στο τι ευχόμαστε….




 

Εδώ και αρκετό καιρό έχουμε συζητήσεις επί συζητήσεων όσον αφορά στο ενδεχόμενο εξόδου μας από το ευρώ.

Κάποιοι θεωρούν την έξοδο ως τη μοναδική μας σωτηρία, ενώ άλλοι την οριστική μας καταδίκη.

Και οι δυο πλευρές έχουν τα επιχειρήματά τους, τα οποία είναι και πολύ λογικά.

Προσωπικά, αν και δεν είμαι οικονομολόγος, έχω τις απόψεις μου. Και αυτές βασίζονται κυρίως στη μνήμη που έχω για την κατάσταση της οικονομίας μας προ του ευρώ.

Θυμάμαι εν ολίγοις, την καθημερινότητά μας όταν δεν υπήρχε η ανοιχτή κάνουλα των τραπεζικών δανείων επί παντός του επιστητού, όταν μια συσκευή βίντεο κόστιζε όσο ένα μηνιάτικό, και όταν για να αγοράσει κανείς αμάξι, θα έπρεπε να πουλήσει το πατρικό του χωράφι, και να βάλει 36μηνα γραμμάτια με επιτόκια 20% και πλέον.

Πολλοί σημερινοί συμπατριώτες μας, που ζουν εργάζονται, ψηφίζουν κλπ, είναι νέοι στην ηλικία που  δεν πρόλαβαν τα παραπάνω, και τα ακούνε όπως εγώ ακούω ιστορίες περί μπομπότας και πείνας στη κατοχή.

Επειδή όμως υπήρχε ζωή και πριν από το ευρώ, πριν από τα κινητά, και πριν από τα διακοποδάνεια, καλό είναι να θυμόμαστε μερικά πράγματα, περί του τι ακριβώς σημαίνει δραχμή.

Σήμερα λοιπόν που μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα κινητό με μόλις €30, και μια τηλεόραση 42 ιντσών με €150 (με δώρο ένα μίξερ), καλό είναι να θυμόμαστε πως αυτό ήταν αδιανόητο επί δραχμής.

Και για απόδειξη των παραπάνω σας παρουσιάζω μια σελίδα από δοκιμή του περιοδικού RAM του (σαν χθες το θυμάμαι) 1998!

Ξέχωρα από τις τεχνικές δυνατότητες των φορητών Η/Υ που αναφέρονται, εστιάστε παρακαλώ την προσοχή σας στις τιμές! 1.100.000 δρχ. και 1.960.000 δρχ. αντίστοιχα!

Οι μεγαλύτεροι θα θυμηθούν άγριες καταστάσεις.

Οι νεότεροι θα τρομάξουν.

Και για να έχουν και ένα μέτρο σύγκρισης με τις αναφερόμενες τιμές, τους ενημερώνω ότι το 1998, εργαζόμουν κανονικά, και ο μηνιαίος μου μισθός ήταν 260.000 δρχ. μικτά!

Τον συγκεκριμένο μήνα (Νοέμβριος) του 1998 αγόρασα έναν απλό μέσο οικιακό Η/Υ (πύργο) με οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, κλπ. Τιμή; 890.000 δρχ!!!!! Τρεις μισθοί μου δηλαδή.

Είπε κανείς τίποτα;

Για τους υπέρμαχους λοιπόν της επιστροφής μας στη δραχμή, θυμίζω την κλισέ φράση: «προσοχή για το τι εύχεστε, διότι μπορεί και να γίνει πραγματικότητα…».

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Chris Theocharis avatar
    Chris Theocharis 07/11/2011 17:03:57

    Τι μας θύμισες "παράξενε"... με το που είδα τη φωτό, το μυαλό μου προσπαθούσε (αλλά αρνιόταν) να κάνει τους υπολογισμούς...σε κάποια στιγμή σκέφτηκα: "δεν μπορεί, φωτοσοπιά είναι με πληθωριστικά εκατομμύρια!"

    • Βασίλης Χ. avatar
      Βασίλης Χ. @ Chris Theocharis 07/11/2011 17:40:14

      Αυτό που μας "σώζει" είναι ότι η τεχνολογία φτηναίνει και γίνεται πιο προσιτή όσο καθιερώνεται. Αν μεταφράσεις τις τιμές των φορητών της εικόνας σε ευρώ, θα δεις ότι και με τα σημερινά δεδομένα θα θεωρούνταν απλησίαστες (3000 ευρώ +...). Να δώσω δύο προσωπικά μου παραδείγματα: Τον πρώτο μου φορητό τον αγόρασα το 2003 στα 1500 ευρώ. Αυτόν που έχω τώρα (αντίστοιχης κατηγορίας, δηλαδή θεωρείται το φθηνό/μεσαίο μοντέλο στη γκάμα) τον αγόρασα πριν τα Χριστούγεννα στα 550 (και τώρα θα είχε λιγότερο από 500). Αντίστοιχα η πρώτη ψηφιακή μηχανή μου κόστισε 1400 ευρώ. Τώρα βρίσκω το αντίστοιχο μοντέλο στα 450 ευρώ. Δε μεσολάβησε κάτι, δεν αλλάξαμε νόμισμα, απλά οι αντίστοιχες τεχνολογίες έγιναν πιο mainstream - και άρα φθηνότερες. Άλλο παράδειγμα: Το μικρό και φθηνό αμάξι του σήμερα έχει καμία σχέση (ως προς τις προδιαγραφές ασφαλείας, την αξιοπιστία και τα διάφορα ηλεκτρονικά "καλούδια") με το μικρό και φθηνό αμάξι του '80 ή του '90; Δε νομίζω. Συνεπώς ακόμη και αν γυρίσουμε στη δραχμή η πτώση του επιπέδου ζωής μας δεν πιστεύω ότι θα είναι τέτοια ώστε να ξαναγυρίσουμε λ.χ. στο '50. Θα έχουμε πάλι τις μικρές πολυτέλειες μας, αλλά δε θα μπορούμε να αγοράσουμε λ.χ. την πανάκριβη - και μάλλον υπερτιμημένη, θα έλεγα - Μερτσέντες. Και εν πάση περιπτώσει, η αγοραστική μας δύναμη θα μειωθεί εξ ίσου, είτε μειωθούν οι μισθοί κατά 50% (που φαίνεται να είναι και ο σχεδιασμός τους) είτε γυρίσουμε στη δραχμή και "φάμε" μια υποτίμηση 50% "στο καπάκι".

      Το πρόβλημα με το πισωγύρισμα στη δραχμή βρίσκεται αλλού: Όλα τα δάνεια της χώρας είναι σε ευρώ και η εξώφλησή τους θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται σε ευρώ, ανεξάρτητα από το νόμισμα που θα χρησιμοποιούμε εμείς. Θα πρέπει και οι δανειστές μας να συμφωνήσουν να δεχθούν αποπληρωμή σε δραχμές και η δραχμοποίηση των χρεών να γίνει πριν την υποτίμηση, πράγμα που πολύ δύσκολα θα δεχθούν. Και για όσους επιχειρηματολογήσουν ότι όταν μπήκαμε στο ευρώ τα δάνεια της χώρας μετατράπηκαν σε ευρώ χωρίς πρόβλημα, να επισημάνω ότι αφ' ενός αυτό συνέφερε και τους δανειστές, αφού θα πληρώνονταν σε "σκληρό" ευρώ αντί της δραχμής, αφ' ετέρου η δραχμή έπαυε να κυκλοφορεί και να ισχύει ως νόμισμα, άρα η μετατροπή έπρεπε ντε φάκτο να γίνει αποδεκτή. Κάτι τέτοιο δε θα συμβεί τώρα που, αν ξαναγυρίσουμε στη δραχμή, το ευρώ θα εξακολουθήσει να υπάρχει και να κυκλοφορεί στην αγορα ως συνάλλαγμα, υπονομεύοντας την αξιοπιστία - και την αξία! - της "νέας" δραχμής. Συνεπώς η επιστροφή στη δραχμή θα είχε νόημα νομίζω μόνο αν όλοι οι Ευρωπαίοι συντεταγμένα αποφάσιζαν αν επανέλθουν στα εθνικά τους νομίσματα και το ευρώ να πάψει να ισχύει (σ.σ.: Έτσι όπως πάμε, δεν το αποκλείω να το ζήσουμε - και μάλιστα σύντομα - και αυτό!).

      • nikos1969 avatar
        nikos1969 @ Βασίλης Χ. 07/11/2011 18:54:54

        1.ειναι αστεια αυτα που γραφει ο κυριος για τους υπολογιστες κ οτι η τιμη επεσε με το ευρω
        δεν λαμβανει υποψη βασικη αρχη του καπιταλισμου...οσο ενα προιον μαζικοποιειται η παραγωωη κ η καταναλωση οι τιμες πεφτουν...οπως επισησ την κινα που τοτε δεν υπηρχε...κτλ
        αν θελει ας μας πει κ για τον καφε που απο 100 δρχ εφτασε 4 ευρω=4 επι 341=1324 η για την εφημεριδα που απο 10 δρχ (ελευθεροσ τυποσ ) εφτασε στα 1200-1300-1500 δρχ)
        2.οσο για τα δανεια ΤΑ 290 ΔΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΟΠΟΙΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΨΕ Ο ΓΑΤΟς γιωργακης.
        Αυτα του γιωργακη ομωε ειναι με μια δανειακη συμβαση που δεν εχει περασει απο τη βουλη
        ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
        ΜΕ ....180!!!!

      • dimis avatar
        dimis @ Βασίλης Χ. 07/11/2011 19:50:08

        Εαν γυρίσουμε στη δραχμή αυτό θα σημαίνει ότι τα παληκάρια της Μέρκελ πίστεψαν οτι τους παίρνει να μας διώξουν και ας κόψουμε το λαιμό μας.
        Στην περίπτωση αυτή εσύ πιστεύεις ότι το πρώτο μέλημα μας θα είναι να ξεπληρώσουμε τα δάνεια που έδωσε ο Σόρος ?
        Και μάλιστα σε ευρώ?κουρεματάκι 99% και να ζούμε να τα θυμόμαστε.
        Όσον αφορά την αρχική ανάρτηση, ατυχέστατες συγκρίσεις.Δηλαδή το πρώτο μέλημα του κόσμου είναι τα φθηνά κινητά, λάπ τοπ και οι Πλάσμα?
        Μ ε τη δραχμή αυτό θα είναι το κέρδος .Θα ακριβήνουν τα συγκεκριμένα αντικείμενα ομαδικής μαλάκυνσης εγκεφάλου και έτσι μπορεί μερικοί πιτσιρικάδες να γλυτώσουν.
        Επίσης τότε υπήρχαν ελληνικές επιχειρήσεις που κατασκεύαζαν προιόντα (ιζολα-ελκο-Πιτσος-Μαλτέζος-υφαντουργίες-εργοστάσια ξένων στην ελλάδα Nissan-good year-pirelli)Tα οποία όλα έκλεισαν μόλις ήρθε το ευρώ που το έχετε κάνει όλοι θεό.
        Προ ευρώ υπήρχαν ντομάτες Πολωνίας,φιρίκια Γερμανίας-μανταρίνια Ισραήλ?
        Να γιατι σε βάλαν μπούφο έλληνα ευρωλιγούρη στη σκατοΟΝΕ ,για να διαλύσουν τον παραγωγικό σου ιστό.
        Και τώρα τρέμουμε όλοι μη τυχόν και βγούμε απο το ευρώ και ακριβύνουν τα i phone. Βρε Ούστ.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ dimis 07/11/2011 23:26:11

          h__p://www.antinews.gr/2010/05/02/43376/

        • Γιαννης Ν. avatar
          Γιαννης Ν. @ dimis 08/11/2011 00:41:55

          πριν το ευρώ ΄μεχρι το 1995 αγοράζαμε πατάτες ντομάτες ολόκληρα καρπούζια και τα μαρούλια με το κιλό (και όχι με το τεμάχιο). Δεν μπορούσαμε να αγοράσουμε εύκολα τηλεόραση βίντεο αυτοκίνητο κλπ.
          Μετά το ευρώ αγοράζουμε πολύ πιο εύκολα τηλεόραση βίντεο αυτοκίνητο αλλα τα μαρούλια με το τεμάχιο. και οι πατάτες αιγύπτου!

  2. ΤΓ avatar
    ΤΓ 07/11/2011 17:09:45

    και οι αγροτες εκεινη την εποχη πουλαγαν την σουλτανινα 500 δρχ για εξαγωγη ενω σημερα παλευουν στα 0,50 ευρω ... Το πεντοχιλιαρο κυκλοφορουσε σε ολα τα Βαλκανια και τωρα σκοτωνεται κοσμος για 5 ευρω...

    • Απορία avatar
      Απορία @ ΤΓ 07/11/2011 18:15:07

      Επί δραχμής ο έλληνας δούλευε αγαπητέ, είχε επιχειρήσεις δικές του, χωράφια, βιομηχανίες.

      Μετά δέκα χρόνια ευρώ δεν έχει τίποτα. Μόνον δάνεια που εκκρεμούν στις τράπεζες και μάλιστα σε συνάλλαγμα (σε ...ευρώ δηλαδή).

      Άστα να πάνε, το σχέδιο των κρυόκωλων γερμανών ήταν αριστοτεχνικό, πρέπει να το παραδεχτούμε. Μας την έφεραν...

  3. Nick avatar
    Nick 07/11/2011 17:11:57

    Πωπω αδελφέ τι μου θύμισες τώρα! 100.000 δραχμές για ένα κασσετόφωνο με ράδιο και CD player, 40.000 δραχμές (περίπου) τα Reebok Shaq 4, 350.000 δραχμές έκανε τότε ένα βενζινοκίνητο τηλεκατευθυνόμενο Peugeuot 305 Rallye. Καλά υπολογιστές δεν το συζητώ, αν είχες και με Pentium II ήσουν ο βασιλιάς της γειτονιάς!

    Φυσικά τότε αρκετά ρούχα θυμάμαι τα αγοράζαμε από το La Redoute (το 1994 το ήξεραν πολλοί λίγοι στην Ελλάδα, μας το σφύριξε μια καθηγητρία Γαλλικών θυμάμαι!).

    Γενικά πάντως πολλά προϊόντα από το εξωτερικό σήμερα αν είχαμε τη δραχμή θα ήταν ακόμη πιο ακριβά και φυσικά απλησίαστα. Βέβαια τότε δεν είχαμε Internet για να ψάχνουμε στο Ebay και στο Amazon καλύτερες προσφορές.

    • Nick avatar
      Nick @ Nick 07/11/2011 17:25:30

      Θυμήθηξα και κάτι άλλο: Πόσες φορές στο κυλικείο του σχολείου να πέφτει μπινελίκι σε όποιον είχε 5χίλιαρο και να μην υπήρχαν ψηλά για ρέστα!

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Nick 07/11/2011 18:58:44

      Ακούγεσαι πλουσιόπαιδο. Μάλλον δεν αντιλαμβάνεσαι ότι η πτώχευση που πλησιάζει (ήρκεσαν 10 χρόνια ευρώ), δεν θα σου αφήσει ούτε ξένα μοντελάκια, ούτε Ελληνικά μαρούλια.
      Τι προτιμάς; Αδύναμες δραχμές ή ΚΑΘΟΛΟΥ ευρώ; Η ώρα περνάει...

      • Nick avatar
        Nick @ ΠΗΛΕΑΣ 07/11/2011 20:00:11

        Δεν είμαι πλουσιόπαιδο και υπολογιστή δικό μου απέκτησα το 2005. Όλα τα άλλα τα θυμάμαι από παιδιά που τα είχαν. Η αδερφή μου θυμάμαι ήθελε Timberland και χάρη σε έναν θείο που ταξίδευε ΗΠΑ (ήταν στην Ολυμπιακή) τηε έφερε ένα ζευγάρι, φυσικά αρκετά φθηνότερα απ'ότι εδώ. Ακόμη και το GameBoy από την Ιαπωνία το έφερε.

        Όσο για τη πτώχευση και τι προκειται να έρθει, νά'ναι καλά ο Γέροντας Παϊσιος που μας είχε προειδοποιήσει πριν χρόνια γι'αυτό που έρχεται. Πείνα, είτε με δραχμές είτε με Ευρώ είτε με δεν ξέρω και'γω τι.

        Ελπίζω οι περισσότεροι εδώ μέσα να έχετε προετοιμαστεί ψυχικά για το τι έρχεται και τι θα συμβεί, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλο το κόσμο.

  4. kakofonix avatar
    kakofonix 07/11/2011 17:14:05

    Το ερώτημα είναι: Θα δεχόσουν έναν Γερμανό επίτροπο με αντάλλαγμα ένα φθηνό λάπτοπ;

    • seven avatar
      seven @ kakofonix 07/11/2011 17:39:09

      OXI !!!!!

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ kakofonix 07/11/2011 18:01:11

      Διάνα.

    • ΠΛΑΤΩΝ avatar
      ΠΛΑΤΩΝ @ kakofonix 07/11/2011 18:27:00

      Μάλλον το ερώτημα είναι: Θα δεχόσουν να είχες δουλειά, φθηνότερα Ελληνικά προϊόντα, ζώντας φτωχά άλλα με καθαρό κούτελο ή θα ήθελες να είσαι ο δαρμένος Γιουσουφος των πολυεθνικών ;

      • Περίεργος avatar
        Περίεργος @ ΠΛΑΤΩΝ 07/11/2011 19:52:09

        Αυτό είναι και το σωστό ερώτημα!!!

  5. draxmes yparxoyn avatar
    draxmes yparxoyn 07/11/2011 17:16:27

    Μετα την επιτυχημενη λαικη επιλογη...του.."λεφτα υπαρχουν"..
    Οι ιδιοι χρησιμοι ηλιθιοι της ιστοριας ετοιμαζονται να επιλεξουν το.."δραχμες υπαρχουν"...παραγωγη ακοπη..στο τυπογραφειο.
    Μας πανε δηλαδη για ολοκληρωτικη εξαθλιωση..και υποταγη..που μονο η γενια της κατοχης γνωρισε..τα πρωτα χρονια μετα τον πολεμο.
    Αλλα εκεινη η γενια αντεξε γιατι ειχε ζηση κατοχη και πραγματικη πεινα..και μετα τον πολεμο κατι ετρωγε..
    Ποιος θα ελεγχει το τυπογραφειο..? ωρε τσολιαδες μου..?

    οι ιδιοι πολιτικοι και η διαπλοκη που εχουν τα λεφτα τους εξω.
    θα τυπωσουν αβερτα κωλοχαρτα και θα τα μοιραζουν στο ευτυχισμενο ποπολο..
    με 80% υποτιμηση της δραχμης μετα απο λυσσασμενο τυπωμα,θα μειωθουν οι πραγματικοι μισθοι 70% γιατι τα περισσοτερα αγαθα ειναι εισαγομενα,σημερα.
    ευχεστε δηλαδη να μειωθει ο μισθος σας 70%...με το καλημερα της δραχμης.
    συγχαρητηρια τσολιαδες μου...

    • Απορία avatar
      Απορία @ draxmes yparxoyn 07/11/2011 18:07:14

      Πες τα ρε εύζωνα!

      Εγώ σου λέω όμως αρχές του 2013 η Ελλάδα θα παρουσιάζει παγκόσμια πρωτοτυπία:
      Θα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που οι κάτοικοί της δεν θα βλέπουν στις τσέπες τους το νόμισμά τους.

      Τα μόνα που θα κυκλοφορούν θα είναι τίποτα ψιλά και τα χαρτονομίσματα των 5 και 10 ευρώ.
      Εικοσάρικα θα βλέπεις μόνον την αρχή του μήνα που θα πληρώνεσαι από την προεδρική φρουρά...

      Αλλά ότι και να λέμε τώρα τσάμπα το σάλιο.
      Ο καιρός γαρ εγγύς ευρωτσολιάδες μου, ο καιρός γαρ εγγυς...

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ draxmes yparxoyn 07/11/2011 18:49:54

      Τίποτα από όσα λες δεν είναι λάθος. Αλλά και όσα λες δεν οδηγούν πουθενά.
      Για αυτούς ΑΚΡΙΒΩΣ τους λόγους πρέπει και να γυρίσουμε στη δραχμή ΚΑΙ να σοβαρευτούμε. Γιατί τότε, και θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και θα την διατηρήσουμε αρκετά, ώστε, αν ποτέ ξαναμπούμε (και επιβιώσουμε) στο Ευρώ, να μην είναι με δανεικά.
      Το έχουμε πει, πολλοί, πολλές φορές. ΜΑΚΑΡΙ να αντέχαμε στο Ευρώ! Αλλά τώρα, σε συνδυασμό με τα κουσούρια μας, μας σκοτώνει.

      • Περίεργος avatar
        Περίεργος @ ΠΗΛΕΑΣ 07/11/2011 19:55:26

        Λάθος!

        Αυτή τη στιγμή και ενώ διεξάγεται πόλεμος νομισμάτων - όλοι θέλουν ένα υποτιμημένο νόμισμα - είμαστε οι μόνοι ανυπεράσπιστοι λόγω της ιδεοληψίας των Γερμανών.
        Αν βγούμε από το € - που το ελπίζω - ναμήν ξανακάνουμε ποτέ ξανα μία τέτοια γκάφα!!

  6. xzetta avatar
    xzetta 07/11/2011 17:17:44

    το παράδειγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί τις τιμές στα προιόντα τεχνολογίας τις επιρρεάζει κυρίως (ακόμη) ο νόμος του Μουρ και μεταβάλονται γρήγορα.
    το 1997 οι τιμές στις ΗΠΑ έπαιζαν 2500-3000 δολάρια. Το 98 είχαν πέσει 1500-2500 δολάρια.
    Οπότε το 1 εκατομύριο δραχμές δεν ήταν και τόσο τραγικό όσο ακούγεται σήμερα.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ xzetta 07/11/2011 17:35:04

      Ο μισθός όμως δεν ήταν 200-300 δολάρια, σωστά?

    • Πανος avatar
      Πανος @ xzetta 07/11/2011 17:44:59

      Ακριβως.

    • Κοινὸς νοῦς avatar
      Κοινὸς νοῦς @ xzetta 07/11/2011 18:04:25

      Ἀνεξαρτήτως τῶν ὑπὲρ καὶ κατὰ τῆς δραχμῆς ἐπιχειρημάτων, τὸ παράδειγμα τοῦ Strange εἶναι ἀτυχέστατο.

      Οἱ τιμὲς τῶν Η/Υ ἔχουν κατ' ἐπανάληψιν ὑποδιπλασιασθεῖ λόγῳ τεχνολογίας, ὄχι λόγῳ νομίσματος. Καὶ δραχμὴ νὰ εἴχαμε, ἕνα σημερινὸ PC δὲν θὰ εἶχε καμμία σύγκριση σὲ τιμὴ μὲ ἕνα τοῦ 1998. Ἀφῆστε ποὺ οἱ ἐγχώριοι συναρμολογητὲς θὰ ἦσαν ἀνταγωνιστικότεροι καὶ θὰ ἔδιναν καὶ καμμιὰ δουλειὰ παραπάνω....

  7. Ηλίας avatar
    Ηλίας 07/11/2011 17:30:36

    Που σαι μεγαλε..πες μας ποσο εκανε και το ψωμι, η βενζινη, το λαδι, το γαλα και το κρεας. 'Η θες να στα πω εγω..;

  8. Derbederis avatar
    Derbederis 07/11/2011 17:32:41

    Αν και η έξοδος από το ευρώ θα είναι προφανώς καταστροφική, το παράδειγμα που φέρνετε δεν είναι και πολύ αντιπροσωπευτικό. Η αγορά των λάπτοπ την δεκαετία του '90 δεν απευθυνόταν στο ευρύ κοινό. Ήταν πανάκριβα και απευθύνονταν κυρίως σε επαγγλματίες. Το μπάμ στους φορητούς έγινε από τις αρχές του 2000 και μετά, με την πτώση της τιμής των tft οθονών και τους νέους επεξεργαστες της intel για φορητούς(pentium m). Με μια απλή αναζήτηση στην google μπορούμε να δούμε ότι ο φορητός ASUS P6300 που δείχνετε παραπάνω (από το ιστορικό περιοδίκο RAM, εκδόσεις λαμπράκη (φτου φτου!)) κόστιζε στο εξωτερικό 2 697 λίρες αγγλίας, δηλ. 4315 δολλάρια (τιμές 1998). Για του λόγου το αληθές:
    http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/1098/asus-p6300
    http://research.stlouisfed.org/fred2/data/EXUSUK.txt

  9. Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ avatar
    Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ 07/11/2011 17:33:42

    Βασικά ωραίο το άρθρο.
    Θα ήθελα να παραθέσω και εγώ τις σκέψεις μου και την άποψή μου.

    Η παραμονή μας ή όχι στο ευρώ δεν έχει πλέον σχέση με το αν θα μπορούμε να αγοράζουμε laptop και LCD τηλεοράσεις.Οι εποχές αλλάξαν και η διάχυση της τεχνολογίας σε τρίτες χώρες έχει ως αποτέλεσμα την πτώση των τιμών.

    Δηλαδή και τηλεοράσεις και αυτοκίνητα και laptop θα έχουμε, ίσως όχι γερμανικά ή σούπερ επώνυμα αλλά κάποια low budget πιθανώς από την Κίνα κλπ.Ίσως και ελληνικά,γιατί όχι.Η τεχνολογία αυτών των προϊόντων δεν είναι πυρηνική επιστήμη.

    Το διακύβευμα είναι πολύ μεγαλύτερο και για εμάς και για όλη την Ευρώπη γενικότερα.

    Το ευρώ ήταν το πρώτο βήμα του οράματος λαμπρών μυαλών στην Ιδέα της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.Δυστυχώς πήρε λάθος δρόμο και έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης, λόγω της απληστίας ανθρώπων,λαών που το είδαν ως μέσο επιβολής τους και κατάκτησης όσων στόχων δεν είχαν πετύχει στο παρελθόν με στρατιωτικά μέσα.

    Εν κατακλείδι δεν είναι το αν θα έχουμε αυτοκίνητα ή μίξερ χωρίς ευρώ.

    Το θέμα είναι ότι στην Ευρώπη, δεν πρέπει να θεωρούμε την ειρήνη δεδομένη χωρίς το ευρώ.

  10. dimis avatar
    dimis 07/11/2011 17:35:37

    Ακριβώς αυτο είναι το πλεονέκτημα της δραχμης μεγάλες.θα σταματήσει η καταναλωτική μαλακια . Μας μιλάς για λάπτοπ και τηλεοράσεις. Τότε αντι να γινόμαστε βλαμενοι λόγω τηλεοπτικής και ιντερνετικης αποχαυνωσης ,βγαιναμε με τους φίλους,διαβάζαμε κανένα βιβλίο. Και όταν μετά απο οικονομίες αγοραστής κάτι το χαιρομασταν, όχι σαν τους πιτσιρικάδες που είναι μόνιμα ανικανοποιητοι. Πέραν του γεγονότος ότι Τότε λόγω Ακριβώς των υψηλών τιμών υπήρχαν Ελληνικά εργοστάσια , όπωςπιτσος

    • Q-Nihilism avatar
      Q-Nihilism @ dimis 07/11/2011 18:02:56

      Dimis θα σου χαλάσω το όνειρο αλλά το παρελθόν δεν μπορεί να ξαναγυρίσει.

      • dimis avatar
        dimis @ Q-Nihilism 07/11/2011 20:04:05

        Αγαπητέ φίλε το όνειρο δεν μπορείς να μου το χαλάσεις γιατί το ζησα, όπως και τον τωρινό εφιάλτη.
        Εννοείται οτι με Προδότες ούτε με χρυσές λίρες σωζόμαστε.
        Αλλα μόνο με ισχυρό σοκ(κόψιμο δανείων απο τα λαμόγια των βρυξελών) θα ξαναπάρει μπροστά το ψεκασμένο μυαλό μας.
        Βέβαια ότι λέμε είναι θεωρία .
        Κοντος ψαλμός αλληλουια

  11. TopGunZ avatar
    TopGunZ 07/11/2011 17:36:30

    Γιατί απαράδεκτη αγαπητέ? Τα φυτοφάρμακα για την περήφανη ελληνική γεωργία και τα μηχανήματα για την αναγεννημένη ελληνική βιομηχανία από που θα τα αγοράζουμε και με τι χρήμα?

  12. Q-Nihilism avatar
    Q-Nihilism 07/11/2011 17:37:39

    Την καλύτερη ανάλυση την έκανε ο draxmes yparxoyn. Τελεία και Παύλα. Δεν είναι το νόμισμα το πρόβλημα είναι οι διαχειριστές. Και όπως λέει και ο λαός: άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς.

  13. sawas avatar
    sawas 07/11/2011 17:38:59

    S.A. συγκρίνεις ανόμοια πράγματα και καταστάσεις.
    Τέτοιες τιμές (απλησίαστες) βρίσκεις και σήμερα
    h**p://onlineshop.pcd-store.de/Shop/DE/Product/Details/2772/820713/false/
    σαφώς όμως βρίσκεις και χαμηλότερες
    h**p://bombenshop24.de/SH_Pg_Product?prodid=4750534&shopid=11580189&sl=1
    τις οποίες δεν τις έβρισκες το 94 διότι "μόλις" είχε ξεκινήσει η κυκλοφορία τους.

    Το θέμα όμως δεν είναι οι τιμές και η σύγκριση τους παρά το πλαίσιο στο οποίο γίνεται αυτή αγορά: άμεσα με ευρώ και Ευρωπαίους πάνω από το κεφάλι σου η με χίλια ζόρια με "δραχμή" αλλά ασκεπής?

    Πιο καλά και απλά τα λέει ο Κακοφονιξ πιο πάνω

  14. Απορία avatar
    Απορία 07/11/2011 17:41:26

    Για τους νεώτερους:

    Η τιμή του υπολογιστή ASUS P6300 στην Αγγλία τον Ιούλιο του 1998 ήταν περίπου 2700 λίρες με το VAT. Οι υπολογιστές εκείνη την εποχή ήταν ακριβοί.
    Μιά λίρα είχε περίπου 560 δραχμές τότε.

    Άρα 2700Χ560=1.512.000 δρχ είχε στην Αγγλία.

    Άρα με τις 1.100.000 δρχ που είχε στην Ελλάδα τότε ήταν φτηνότερος από ότι τον έπαιρνες στην Αγγλία...

    Μην λαϊκίζετε στο θέμα της δραχμής.
    Κανείς δεν γουστάρει να γυρίσει στη δραχμή. Κανείς μα κανείς.

    Εαν όμως πρέπει να σκύψουμε τον κώλο μας στους γερμανούς και να αφήσουμε τα παιδιά μας νυστικά για μια, δυο, τρεις δεκαετίες ή όσο γουστάρει ο κάθε γερμανός και ολλανδός μόνο και μόνο για να λέω ότι είμαι στην ευρωζώνη, προτιμώ να υποφέρω ένα, δυο, άντε πέντε χρόνια το πολύ μέχρι να φτιάξω υποδομές, αλλά να χτίσω νέα πατρίδα ελεύθερη και υπερήφανη.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Απορία 07/11/2011 17:47:15

      Ξαναρωτάω. Τι μισθό είχε ο Έλληνας και τι ο Άγγλος? Είναι λογικό από χώρα σε χώρα μια εταιρεία να ρίχνει όσο μπορεί τις τιμές αν ειδάλλως δεν πρόκειται να πουλήσει ούτε ένα τεμάχιο. Ακόμα και μέχρι πρόπερσι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ρίχνανε τις τιμές που πούλαγαν στους εθνικούς αντιπροσώπους στην Ελλάδα για να "σπρώξουν" λίγο με το θέμα του φόρου πολυτελείας.

      • skeptiki avatar
        skeptiki @ TopGunZ 07/11/2011 22:27:01

        Καλησπέρα. Στο δικό μου τομέα, σαφώς μεγαλύτερο μισθό (όχι όμως τον διπλό) αλλά χωρίς το διάχυτο μαύρο της ελληνικής οικονομίας. Στο τέλος λόγω της φορολογίας και των υποχρεώσεων έμεναν λιγότερα. Αν νομίζετε θα γίνετε πλούσιοι στην Ευρώπη τρεχάτε. Μόνο τα χρηματοπιστωτικά έχουν εξωφρενικές τιμές.

  15. TopGunZ avatar
    TopGunZ 07/11/2011 17:41:34

    Χαχαχα, νομίζω ότι ακούω ένα υπόκωφο θόρυβο από μακριά, θα είναι το κεφάλι του Strange όπως το κοπανάει στον τοίχο μετά τον χαρακτηρισμό του ως κομματόσκυλο, πόσω δε μάλλον της ΝΔ όπως υπαινίσσεστε.

    Ναι, θα δείτε πολλές αναρτήσεις που θα προσπαθούν να ξυπνήσουν τους όψιμους υπερπατριώτες της τρύπιας πεντάρας. Το λάπτοπ είναι ένα απλό καθημερινό παράδειγμα, όταν θα χρειαστείς κάτι πραγματικά ακριβό, σοβαρό και σύγχρονο, όπως κανένα ιατρικό μηχάνημα για το παιδί σου που έχει καρκίνο να σε δω τι θα λες.

    • lampros avatar
      lampros @ TopGunZ 07/11/2011 17:53:29

      Το λάπτοπ είναι ένα απλό καθημερινό παράδειγμα, όταν θα χρειαστείς κάτι πραγματικά ακριβό, σοβαρό και σύγχρονο, όπως κανένα ιατρικό μηχάνημα για το παιδί σου που έχει καρκίνο να σε δω τι θα λες.

      Εγώ θα λέω να αφήσεις τις σοφιστείες και τις αηδίες. Κάποτε είπαμε «ελευθερία ή ΘΑΝΑΤΟΣ», δεν είπαμε «ελευθερία ή φθηνά φάρμακα».

      Και από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι το Ευρώ θα κάνει φθηνά τα ιατρικά μηχανήματα; Το ότι βάζουν λουκέτα στα νοσοκομεία δεν το πήρες χαμπάρι καυμένε; Το ότι κόβουν απαραίτητα φάρμακα και προσωπικό δεν το έμαθες; Το ότι θα πληρώνουμε πανάκριβα τα φάρμακα ασφαλισμένοι και μη δεν το πήρες χαμπάρι; Ε, τότε τι κάθεσαι και σχολιάζεις;

      Τα πανάκριβα ιατρικά μηχανήματα στις ιδιωτικές κλινικές μόνο, τέρμα η υγεία στην Ελλάδα.

  16. andreas avatar
    andreas 07/11/2011 17:44:01

    Τα ψωνια μας τα εχουμε κανει οποτε δεν μας σκιαζουν οι διαφορες αυτες.Ετσι κι αλλιως στο τελος στην δραχμη θα γυρισουμε.Οταν ολοι οι οικονομολογοι του κοσμου σου λενε οτι ειναι μονοδρομος η δραχμη εμεις κανουμε τους μαγκες και απλως καθυστερουμε το αναποφεκτο.

  17. dgd avatar
    dgd 07/11/2011 17:46:16

    Ο υπολογιστης αξιας 1εκ, άξιζε 293,47 ευρω. Με την εξελιξη της τεχνολογιας βρισκεις ενα μετριο υπολογιστη τωρα με 400-500 ευρω. Παιρνοντας καλο laptop της Apple με 1500 ευρω ηθελες σε δραχμες 511000δρχ (2 μισθους τοτε).

    Ο μισθός σου τοτε ηταν 763 ευρω. Τωρα μπορει να παιρνεις 1500ευρω και αγοραζεις καλο laptop με 1500ευρω.

    Δε ξερω αλλα καλυτερα σε βλεπω με το ευρω.

    • dgd avatar
      dgd @ dgd 07/11/2011 17:55:02

      Επισης συνεχιζοντας το ιδιο σκεπτικο και για να δειξω (οσο ειναι δυνατο) οτι δεν ειναι θεμα τεχνολογικης εξελιξης, το αυτοκινητο που αναφερει καποιος στα σχολια (4,5 εκ) κοστιζε τοτε 13200ευρω ή 17,3 μισθους με βαση τα λεφτα που επαιρνες τοτε.

      Τωρα, αυτοκινητο ισης αξιας (13200), θες 13 μισθους (αν παιρνεις 1000 ευρω το μηνα).

    • Απορία avatar
      Απορία @ dgd 07/11/2011 18:00:13

      Άκου 1500 ευρώ μισθό. Μην τα φωνάζεις αυτά τα πράγματα και τα ακούσει ο Ράιχενμπαχ ή πως τον λένε.

      Αυτά που ήξερες ξέχνα τα. Ο γερμανός έχει σχέδια για σένα!
      700 ευρώ ο μέσος μισθός μέχρι τέλος του 2012 και έχει κι'αλλη κατρακύλα...

    • skeptiki avatar
      skeptiki @ dgd 07/11/2011 22:28:56

      Ο στόχος του μισθού τώρα θα είναι τα 400 ευρώ. Βολέψου

  18. Απορία avatar
    Απορία 07/11/2011 17:50:24

    Σήμερα το 70% των ελλήνων θέλουν το ευρώ, διότι ονειρεύονται κούρσες ακόμα.

    Του χρόνου τέτοια εποχή το 70% των ελλήνων δεν θα έχουν να φάνε και θα διαδηλώνουν για επιστροφή στη δραχμή κακήν-κακώς.

    Καλά θα κάνει ο Σαμαράς και η ΝΔ παράλληλα με τις "επαναδιαπραγματεύσεις", να καταστρώνει και κανένα σχέδιο συντεταγμένης επιστροφής σε εθνικό νόμισμα. Έτσι ρε παιδί μου, για καλό και για κακό, δεν σημαίνει ότι πρέπει και να το χρησιμοποιήσει ή να το μάθει κανείς...

    • Dyer avatar
      Dyer @ Απορία 07/11/2011 19:01:24

      «Καλά θα κάνει ο Σαμαράς και η ΝΔ παράλληλα με τις “επαναδιαπραγματεύσεις”, να καταστρώνει και κανένα σχέδιο συντεταγμένης επιστροφής σε εθνικό νόμισμα. Έτσι ρε παιδί μου, για καλό και για κακό, δεν σημαίνει ότι πρέπει και να το χρησιμοποιήσει ή να το μάθει κανείς…»
      Όπως επίσης ας φροντίσει και την αναδιάρθρωση της αγροτικής πολιτικής για να μη ξοδέψουμε το λίγο συνάλλαγμα που θα έχουμε για στοιχειώδη διατροφικές ανάγκες όταν μπορούμε να τα παράγουμε μόνοι μας. Το συνάλλαγμα θα είναι δυσεύρετο, δάνεια δεν θα μας δίνουν, άρα πρέπει να αναλώνεται με πολύ φειδώ και προσοχή για τα ουκ άνευ.
      Θα ήταν η πλέον σωστή και πατριωτική πολιτική που θα του συγχωρούσε και τη σημερινή κολοτούμπα. Για να είμαστε επιεικείς του τραβούσαν και τα δυο αυτιά του τελευταία. Πόσο να αντέξει;

  19. Ένας avatar
    Ένας 07/11/2011 17:53:59

    Απαράδεκτο άρθρο.

    Τέτοια εθνική υπερηφάνεια υπαινίσσεστε;

    Εντάξει λοιπόν. Ράιχενμπαχ και ξερό λαπτοπ.

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ Ένας 07/11/2011 19:03:44

      Εσυ μάλλον ήδη τα έβγαλες έξω τα ευρώ σου, και τώρα το παίζεις Καραϊσκάκης.

  20. Θέμις avatar
    Θέμις 07/11/2011 17:59:03

    Δεν θέλω να είμαι συνεχώς πνεύμα αντιλογίας. Όμως έζησα κι εγώ το μεγαλύτερο μέρος των 90's ενήλικη. Και πέρα από τις εξωφρενικές τιμές των προϊόντων τεχνολογίας και των υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, θυμάμαι ότι 1lt ελαιόλαδο κόστιζε 500-600 δρχ., ότι το βούρτσισμα των δοντιών πρωί-βράδυ ήταν προσιτό, περίπου 400-450 δρχ. και ο μαϊντανός ανερχόταν περί τις 50 δρχ. το ματσάκι. Ξέχασα να αναφέρω το καρπούζι: 20 δρχ. το κιλό (0,07€).
    Ο μισθός μου σήμερα -πριν τις περικοπές λόγω της μείωσης του αφορολόγητου- είναι 1.200€, δηλαδή 400.000 δρχ. καθαρά για τους νεότερους. Αλλά τα 260.000 δρχ. μικτά που αναφέρεις στην ανάρτησή σου είναι πολύ περισσότερα από τις 400.000 δρχ. τις δικές μου, έστω κι αν τώρα ένας μέσος οικιακός Η/Υ κοστίζει λιγότερο από μισό δικό μου μισθό.
    Μπορούμε να συγκρίνουμε και να επιχειρηματολογούμε ώρες για το πως φτάσαμε ως εδώ μέσα σε 1 δεκαετία. Κατά τη γνώμη μου πάντως δεν φταίει μόνο η αλλαγή του νομίσματος, φταίμε κι εμείς.
    Αλλά θέλω να πω το εξής: δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου αν αύριο το επίσημο νόμισμα της χώρας θα λέγεται ευρώ, δραχμή, οβολός, μνα ή λίρα. Πλέον δεν μ' ενδιαφέρει πως θα λέγεται το κόμμα που θα είναι στην εξουσία. Μ΄ενδιαφέρει να μπορούμε κι εγώ και οι συμπατριώτες μου να ζούμε αξιοπρεπώς. Χωρίς τις υπερβολές της τελευταίας δεκαετίας, το δέχομαι. Ας μην ξαναγοράσω Tommy Hilfiger. Μεγάλη δουλειά. Αλλά και χωρίς να πετάω το 60% του εισοδήματός μου σε δήθεν αναγκαίους φόρους. Και αν είναι πανάκριβα τα κινητά τηλέφωνα, ένα κάθε τέσσερα χρόνια. Δεν με πειράζει αν μείνω στα 4 MegaPixell. Αλλά να μην περνάω ένα μίνυ εγκεφαλικό κάθε τέλος και αρχή του μήνα, προσπαθώντας τώρα πια να ιεραρχήσω τι είναι πιο σημαντικό να πληρώσω εγκαίρως και έχοντας σχεδόν πάρει απόφαση ότι κάτι θ' αναγκαστώ ν' αφήσω απλήρωτο (στάση πληρωμών) για να συμβάλλω στη "σωτηρία" της χώρας.
    Και κάτι τελευταίο περί αξιοπρέπειας πάλι. Ζω για τη στιγμή που κάποιος ηγέτης θα πει στους Μερκοζύ, στον Βιετγκόγκ και σε άλλα συναφή υποκείμενα να πάνε στον αγύριστο και ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες δεν ξεπουλιούνται και δεν σκύβουν το κεφάλι μπροστά στους κατακτητές.
    Αλλά μάλλον είμαι πολύ ρομαντική..

  21. takis400 avatar
    takis400 07/11/2011 18:04:51

    φυσικα ηταν ακριβα αλλα το ψωμι ειχε 160 δρχ. και οχι 44ο,η βενζινη 160δρχ. με 120-140 δολλαρια το βαρελι και οχι 480 με 95 το βαρελι,το νερο 50 και οχι 170,αλλα εχουμε λαπτοπ με 500 ευρω και νεο κινητο καθε εξαμηνο.Ο μισθος αυξηθηκε κατα 35-40 τοις εκατο ενω το κοστος διαβιωσης 100-150 τουλαχιστον,ενα πακετο τσιχλες 1150δρχ=3,5 ευρω μεγαλε,αστο λοιπον δεν βγαινει ο τρομος με τιποτα

  22. andreas avatar
    andreas 07/11/2011 18:05:21

    Τα Laptop ξεπεραστηκαν τωρα τα Αll in one ειναι το κλου.

  23. Q-Nihilism avatar
    Q-Nihilism 07/11/2011 18:05:59

    Θέμις νομίζω ότι τα είπες όλα με αυτή τη φράση:

    Κατά τη γνώμη μου πάντως δεν φταίει μόνο η αλλαγή του νομίσματος, φταίμε κι εμείς.

    Να τη βελτιώσω λίγο:

    Κατά τη γνώμη μου πάντως δεν φταίει η αλλαγή του νομίσματος, φταίμε μόνο εμείς και η λαϊκίστικη απληστία μας.

  24. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 07/11/2011 18:06:26

    Μια χαρά τα λέει στην παρούσα ανάρτηση ο Strange Attractor. Κι αν δεν σας αρέσει το παράδειγμα με τους Η/Υ, ας σκεφθείτε τη βενζίνη, τα σιτηρά, το κρέας, και άλλα αναγκαία για τη καθημερινή διαβίωση μας είδη, τα οποία εισάγουμε και μετά την αποχώρηση από το ευρώ θα καταστούν πανάκριβα! Αλλά η υστερική δρταχμολιγούρα καλά κρατεί...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ μεταρρυθμιστής 07/11/2011 18:59:12

      Και εγώ θα ήμουν υπέρμαχος της δραχμής, αν χρωστούσα παντού, και αν είχα τα λεφτά μου έξω. Θα το έπαιζα και σούπερ ντούπερ πατριώτης.
      Και μετά, μόλις επιστρέφαμε στον Εθνικόν μας Νόμισμα, θα έφερνα περήφανος τα ντόλαρς και τα ευρώ μου απ έξω, και θα γινόμουν και ο πρωτος Μπρούκλης αγοράζοντας κοψοχρονιά.
      Αντίθετα όμως με όλα αυτά, ούτε έξω, ούτε μέσα έχω λεφτά (εκτός από ένα δεκαχίλιαρο που ξέχασα να το ανταλλάξω το 2001. Λέτε να πιάνει ακόμη;)

      • Dyer avatar
        Dyer @ Strange Attractor 07/11/2011 19:08:27

        Το σενάριο για την επιστροφή στη δραχμή συναντά την αντίδραση από πολλούς με κύριο επιχείρημα ότι σ’ αυτή τη περίπτωση, επειδή θα ακολουθήσει μια βαθιά υποτίμηση, όλοι όσοι έχουν βγάλει τα Ευρώ τους στο εξωτερικό ή οι ξένοι, θα έρθουν να μας αγοράσουν κοψοχρονιά.
        Παράλληλα όμως κύριος στόχος στις επιταγές της τρόικας και στην οικονομική πολιτική που εφαρμόζεται είναι ο αποπληθωρισμός. Στο βαθμό που οι στόχοι επιτυγχάνονται οι αξίες στον τόπο μας θα αποπληθωριστούν, η νομισματική αξία τους θα υποβαθμιστεί, και για τους έχοντες λοιπόν ντόπιους ή ξένους το να μας εξαγοράσουν θα είναι το ίδιο εύκολο. Θα μας αγοράσουν πάλι κοψοχρονιά αλλά σε Ευρώ.
        Άρα το επιχείρημα αυτό κατά της δραχμής είναι αστείο
        Απόσπασμα από ανάρτησή μου SA

  25. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 07/11/2011 18:10:16

    Αγαπητέ φάκτορα, τα πράμματα δεν είναι ακριβώς έτσι η να το θέσω αλλιώς, δεν είναι τόσο τραγικά. Θέλω να πώ ότι έστω ότι δεν μπαίναμε στο Ευρώ, σήμερα δεν θα υπήρχε η αναλογία που λές για πολλούς και διαφόρους λόγους... ένας ότι μπήκε χοντρά στο παιχνίδι η Κίνα π.χ. Το PC της εποχής ήταν made-in Taiwan με πολλά parts made-in Japan, η στην Κορέα Σήμερα, προϊόντα made-in Japan δεν βρίσκεις ούτε στην Ιαπωνία... Και στην Τουρκία που δεν έχει Ευρώ, οι τιμές είναι χαμηλότερες της Ελλάδος...
    Το κακό συμβάν είναι ότι με τις πολιτικές μπαμπά παπανδρεέου και σημίτη γίναμε όλοι εκατομμυριούχοι, "με ξένα κόλυβα μνημόσυνο", καλομάθαμε στην υπερκατανάλωση, αποκτήσαμε πολλοί, πάρα πολλοί, δεύτερο και τρίτο αυτοκίνητο, και σαν παλιάνθρωπος που είμαι (67), ξεκινώντας από την φτώχια του 49 στην Θεσσαλονίκη που μπορώ και θυμάμαι και τα έβλεπα, έλεγα βάλαμε δεύτερο βρακί στον κώλο μας. Το Ευρώ απλά μεγένθυνε τους μισθούς αλλά και πενταπλασίασε αναλογικά το βασικό κόστος ζωής, ειδικά στις χαμηλότερες οικονομικά τάξεις του λαού μας. Επίσης μεγάλωσε την ευδαιμονία μας, λόγω κυρίως της παραπληροφόρησης, και στην ιδέα ότι μπορούμε να χάσουμε το Ευρώ, παθαίνουμε κατάθλιψη, λόγω κυρίως πάλι της παραπληροφόρησης.
    Φυσικά δεν έχω καμμία σχέση με τις εξαγγελίες της κ. παπαρήγα, έχω δεί λόγω επαγγέλματος πολλά παραδείγματα αποφυγής τέτοιων καταστάσεων, αλλά θα καταλήξω λέγοντας ότι η επιστροφή στην δραχμή δεν θα ήταν καταστροφή αν δεν υπήρχε το πρόβλημα που συνηδειτά μας οδήγησαν οι πολιτικές κυρίως του πασόκ, το πρόβλημα του τεραστίου εξωτερικού χρέους, η θηλειά στον λαιμό μας, που μπορεί να οδηγήσει, αν δεν οδηγεί ήδη ακόμη και με το Ευρώ, σε παράπλευρες απώλειες...

  26. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/11/2011 18:17:30

    Επιχείρημα ανύπαρκτης λογικής που απευθύνεται σε αγράμματους.

    Η δραχμή δεν είναι αυτοσκοπός. Η δραχμή είναι τεχνητό μέσο σωτηρίας μερικών τραπεζών σε υποθετική έλλειψη ρευστοτητας που θα προκύψει εάν 1) η ΕΚΤ δεν θέλει ή 2) εάν η ΕΚΤ δεν μπορεί, ή 3) εάν εμείς επιλέξουμε να πάρουμε άλλες πρωτοβουλίες. και 4) τυπώνουμε πέρα από τις δυνατότητες που δίνουν τα ισοζύγιά μας.

    Το φτηνό PC με δανεικά σε ένα άνεργο είναι λογικότερο παράδειγμα.

  27. vildanden avatar
    vildanden 07/11/2011 18:19:18

    "Σήμερα λοιπόν που μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα κινητό με μόλις €30, και μια τηλεόραση 42 ιντσών με €150 (με δώρο ένα μίξερ), καλό είναι να θυμόμαστε πως αυτό ήταν αδιανόητο επί δραχμής."

    Και, αν είναι σούπερ τυχερός, θα πάρει ένα μισθό 500 ευρών για να αγοράσει όλα τα παραπάνω!

  28. TopGunZ avatar
    TopGunZ 07/11/2011 18:24:54

    Μερικοί μπερδεύετε κάποια πράγματα και κυρίως το ρομαντισμό με τον πατριωτισμό. Κι εγώ είμαι υπέρ της επιστροφής συντεταγμένα σε εθνικό νόμισμα, υπό το πλαίσιο μιας γενικής εγκατάλειψης/κατάργησης του ευρώ. Το '98 είχαμε τέτοιες ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ διαφορές χωρίς να έχουμε φάει 2 χρόνια διαπόμπευσης και με το κατασκευαστικό παραλήρημα των Ολυμπιακών Αγώνων και το θαύμα του Χρηματιστηρίου στα ντουζένια τους. Έχετε υπ'όψιν που θα πάνε οι τιμές σήμερα? Για να μην αρχίσω με την μονολιθικότητα των απόψεων: με το κακό ευρώ οι Γερμανοί θα μας έχουν σκλάβους για 100 χρόνια και με την καλή δραχμή θα γίνουμε όλοι φτωχοί πλην τίμιοι οικοδόμοι και σε 2-3 χρονάκια θα κάνουμε παρέα στο BRIC. Ήμαρτον!

  29. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 07/11/2011 18:25:33

    ΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΤΙ ΧΑΣΑΜΕ: Πριν από σαράντα χρόνια τρώγαμε κρέας κάθε Κυριακή ή Κυριακή παρά Κυριακή. Η μητέρες μας όμως δεν μας άφηναν να τρώμε μόνοι μας το μεσημέρι γιατί έπρεπε να έρθουν οι πατεράδες μας για να τρώει όλη η οικογένεια μαζί. Πριν από σαράντα χρόνια δεν είχαμε ερκοντίσιον. Αυτό όμως δεν ήταν πρόβλημα γιατί το καλοκαίρι κοιμόμασταν και με ανοιχτά παράθυρα και με ανοιχτές τις πόρτες. Πρίν από σαράντα χρόνια χρόνια δεν είχαμε υπολογιστές και πρίν από χιλιάδες χρόνια φτιάχναμε κάτι περίεργους μηχανισμούς σαν αυτόν που βρήκαμε στα Αντικύθηρα.

  30. Factorx avatar
    Factorx 07/11/2011 18:27:55

    Στον Strange απευθύνσου αγαπητέ...δεν το έγραψα εγώ

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ Factorx 07/11/2011 19:19:38

      Στον "παράξενο" απευθύνεται... απλά... εσύ το έκανες post.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Χαρίλαος 07/11/2011 19:28:01

        Μεγάλο ρόλο έπαιξε η απελευθέρωση των δανείων (πολιτική της ΕΕ και της ΕΚΤ) με την είσοδό μας στην ευρωζώνη.
        Μέχρι τότε το μάξιμουμ σε καταναλωτικό δάνειο ήταν 350.000 δρχ και για να το πάρεις ήθελαν, εκτός από νάχεις μέσο στη τράπεζα, και υποθήκη ένα σπίτι.
        Από κει ξεκίνησαν όλα.
        Τα υπόλοιπα είναι πιο πολύ φιλοσοφικά ζητήματα (υλισμός, ξενομανία, καταναλωτισμός κλπ) παρά οικονομικά.

  31. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 07/11/2011 18:33:45

    Αγαπητέ S.A
    χωρίς να το θέλεις, είμαι σίγουρος, έγραψες ένα καθαρά παρελκυστικό άρθρο, υπόδειγμα "μισής αλήθειας".
    Για το ότι, τα είδη, που παραδειγμάτισες είναι, με τη σειρά τους, υποδείγματα βιομηχανικών ειδών γεωμετρικά φθίνουσας αξίας (Ν.του Μουρ) πήρες, ήδη, μπόλικες απαντήσεις.
    Το ότι το ψωμί κοστίζει πλέον 2Ε/κιλό (=690 δρχ) δεν είναι αντικειμενικότερο; Το καφεδάκι; Η επίσκεψη γιατρού;
    Δεν υπάρχει, όμως, αμφιβολία, ότι το ευρώ έκανε φτηνότερα τα ξένα προϊόντα σε σχέση με τα δικά μας, αφού ο συνεχής πληθωρισμός, που εν γνώσει μας προξενήσαμε με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις μισθών και παροχών, (55% σε 10 χρόνια, ενώ η Γερμανία 10%), έκανε την αρχική υποτιθέμενη ισορροπία να αλλάξει εις βάρος μας, αλλά, πλέον, δεν έχουμε νομισματική δυνατότητα να την διορθώσουμε. Γι'αυτό και εισάγουμε πλέον, ακόμα και ντομάτες από το Βέλγιο (!) λεμόνια από την Ισπανία και μακαρόνια από την Ιταλία. Για βιομηχανικά, ούτε λόγος.
    ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ, ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ, Η ΠΛΑΣΤΙΓΓΑ ΓΕΡΝΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΣ. Δες την αύξηση του τιμαρίθμου μας σε σχέση με κάθε "Γερμανικό".
    Ωραία περάσαμε με την ακριβή μας γκόμενα, αλλά μας "τα πήρε όλα κι έφυγεεε..." (ακόμα χειρότερα: Ζητάει και το βρακί μας για τα δανεικά, που μας έδινε για να τη βγάζουμε βόλτα). Καιρός να παρακαλέσουμε την καλή μας Μέλπω -την καθ'υμάς Ψωροκώσταινα, ντε- να μας πάρει πίσω, γιατί ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ. Τόσο απλά!
    Περίμενα όμως, από τα λοιπά γραφόμενά σου, ότι, αυτό τουλάχιστον, θα το είχες καταλάβει.

    • Dyer avatar
      Dyer @ ΠΗΛΕΑΣ 07/11/2011 19:15:18

      Αυτό με την ακριβή γκόμενα όλα τα λεφτά!!!
      Θα το υιοθετήσω.

  32. Τασος Σαλονίκη avatar
    Τασος Σαλονίκη 07/11/2011 18:35:36

    + 1000 !

  33. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 07/11/2011 18:41:49

    Με τσάκωσε ο Κώστας φίλε Τοπ Γκαν, με ξεσκέπασε.
    Υποκλίνομαι στο διεισδυτικό του χάρισμα.
    Φεύγω τώρα γιατί έχω αφισοκόλληση....

  34. draxmes yparxoyn avatar
    draxmes yparxoyn 07/11/2011 18:54:50

    εαν ειμασταν αργεντινη και ειχαμε παραγωγη,θα προτιμουσα την δραχμη.
    τωρα που δεν παραγουμε τιποτα...θα παραγουμε μονο δραχμες..
    θα χρειαστουμε πολλα χρονια για να στησουμε ανταγωνιστικη παραγωγη,και ειναι ισως αδυνατο γιατι την εποχη της δραχμης ειχαμε παραγωγη,αλλα οχι τους ιδιους φτηνους ανταγωνιστες.
    σημερα με την νεα δραχμη πρεπει να ανταγωνιστουμε τους ανατολικους..
    Αρα οι αγορες θα μας εξωθησουν σε ισοτιμια που θα ισοδυναμει με τους μισθους βουλγαριας σε μια νυχτα.

    οι περισσοτεροι εδω διαμαρτυρονται για την σημερινη μειωση μισθων, η δραχμη θα οδηγηση σε μειωση 70% σε μια νυχτα.
    τωρα οσο για εθνικη ανεξαρτησια εδω γελαμε...
    δεν προσφερουν τα κωλοχαρτα ανεξαρτησια..αλλα η πραγματικη παραγωγη και ανεξαρτητο πολιτικο συστημα.
    τιποτα απο αυτα δεν εχουμε..
    και κατι αλλο στον καπιταλισμο δεν υπαρχει ανεξαρτησια..ολοι ειμαστε κατω απο την δικτατορια της παγκοσμιας αγορας..
    το φρουριο ευρωπη..προσφερε μια αμυνα...
    εαν μας πετυχουν "ανεξαρτητους"..οι αγορες..θα μας οδηγησουν σε μισθους που δικαιολογει το παραγομενο προιον..δηλαδη βουλγαριας και ισως πιο κατω.
    η δραχμη συμφερει μονο το πολιτικο συστημα γιατι δεν θα εχει πολιτικο κοστος η κατασχεση μισθων,και αποταμιευσεων με την υποτιμηση.
    παντως επειδη θα παμε σιγουρα στην δραχμη..θα συμβουλευα τους συντροφους..οσοι εχουν οικονομιες να αγορασουν χρυσο.
    ερχονται δυσκολα χρονια..και κανεις δεν θα μας σωση..

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ draxmes yparxoyn 07/11/2011 19:11:16

      Είτε με ευρώ είτε με δραχμή, προτεκτορατο θα είμαστε όπως είμασταν πάντα.
      Κάποιοι όμως νομίζουν πως μόλις επανέρθει η δραχμή όλα θα γίνουν ροζ.
      Το ότι θα πηγαίνουν στην δουλειά τους με τα πόδια δεν το σκέφτονται.

  35. Makis avatar
    Makis 07/11/2011 19:11:00

    Εγώ θυμάμαι που το 1990 είχα μισθό 120.000 δραχμές και γέμιζα δύο μεγάλα καρότσια στο σουπερμάρκετ με 16.000 δραχμές, δηλαδή με το 13% τού μισθού μου.
    Σήμερα παίρνω μισθό 1.200 ευρώ, αλλά χρειάζομαι 400 ευρώ για τα ίδια ψώνια, δηλαδή το 30% τού μισθού μου.
    Οπότε κάτι δεν μου κάθεται καλά με το υπέροχο ευρώ μας.

  36. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 07/11/2011 20:36:17

    Μην πυροβολείς! Αν αντέχαμε στο Ευρώ, θα σήμαινε ότι δούλευε για εμάς. Υπ'αυτή την έννοια μπήκε το "Μακάρι".
    Κατά τα άλλα έχεις δίκαιο.

  37. Makis avatar
    Makis 07/11/2011 20:48:57

    Όσο για τις τιμές των λάπτοπ, εγώ αγόρασα ένα πολύ καλό λάπτοπ (αλλά χωρίς τρελλές προσθήκες και προγράμματα) με 2.200 ευρώ το 2002. Το αντίστοιχο λάπτοπ σήμερα κάνει 700-800 ευρώ.

  38. ΑΡΧΑΙΟΣ avatar
    ΑΡΧΑΙΟΣ 07/11/2011 20:51:39

    ME 2000 δρχ. 6 γιούρο γέμιζα δυο σακούλες στο σούπερ μάρκετ. Με ένα χιλιάρικο
    3 γιούρο αγόραζα 5 πίττες, με 5000 δρχ 5 γιούρο, τρώγαμε πλουσιοπάροχα όλη η οικογένεια στο εστιατόριο, με 300000 δρχ 900 γιούρο ζούσαμε υπεράνετα στην προ γιούρο εποχή κ.τ.λ.π

  39. Makis avatar
    Makis 07/11/2011 20:53:16

    Μόνο που η Αργεντινή κατά τη δεκαετία τού 1990 ΔΕΝ είχε παραγωγή. Ποιος θα αγόραζε αργεντίνικο βοδινό πληρώνοντας σε δολλάρια, όταν μπορούσε να αγοράσει εξίσου καλό κρέας από τη Βραζιλία για τα μισά λεφτά;

    Η διαφορά μας με την Αργεντινή είναι ότι εκεί οι πολιτικοί της απεδείχθησαν πατριώτες, και αναφέρομαι στον αδικοχαμένο Νέστορ Κίρσνερ και στην χήρα του και νυν πρόεδρο, Κριστίνα Φερνάντες ντε Κίρσνερ.

    Εδώ, οι δικοί μας απόφοιτοι τού Κολλεγίου Αθηνών κοιτάζουν πώς να εξασφαλίσουν τα προνόμιά τους και αδιαφορούν για ο,τιδήποτε είναι καλό για την χώρα.

    Εγώ προτιμώ να γυρίσουμε στη δραχμή. Θα ζοριστούμε πολύ για 2-3 χρόνια, αλλά μετά θα αναστηθούμε. Ενώ με το ευρώ, θα σερνόμαστε με αυτή τη μιζέρια για 20 χρόνια μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά μας και μέχρι να πουλήσουμε τα σπίτια μας και τα χρυσά δόντια τής γιαγιάς μας - και πάλι δεν θα έχουμε ξεχρεώσει. Αλλά, τα "τζάκια" και οι εφοπλιστάδες θα περνούν ζωή χαρισάμενη.

  40. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 07/11/2011 20:53:37

    Πιο επαγωγική αυθαιρεσία δεν έχω διαβάσει..

    Αντίστροφα, το 1995 με μισθό 140,000 δρχ αγόραζα με 180 δρχ τον ένα 777 γύρους (χωρίς σαλάτα). Σήμερα ένας μισθός 1200 ευρώ σου αγοράζει 400 γύρους των 3 ευρώ (πάλι χωρίς σαλάτα)...Νομίζω επίσης ότι παλιότερα ο γύρος ήταν νοστιμότερος...

    Ζητούμενο είναι η νομισματική ανεξαρτησία, η επιβολή δασμών κλπ...

    • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΟΤΗΣ @ Φακ Κωστας 07/11/2011 22:44:56

      Μην σκάς την σαλάτα την κερνάω. Όσο για την νοστιμιά ....δεν το ήξερα βρε παιδί μου ότι εξαρτάται από το νόμισμα που πληρώνεις........

  41. Makis avatar
    Makis 07/11/2011 20:55:42

    Με το ευρώ, σε 2-3 χρονάκια θα πηγαίνουμε μετανάστες στο BRIC, γιατί στην Ευρώπη θα μάς καίνε οι σκίνχεντ τα σπίτια και θα μας σπάνε τα μούτρα στα σκοτεινά σοκάκια.

    • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΟΤΗΣ @ Makis 07/11/2011 22:42:47

      Τίμιους οικοδόμους δεν μας βλέπω ..... δεν υπάρχει bric για άλλο χτίσιμο , μήπως να θρέφαμε κανένα γουρουνάκι στα ελληνικά λειβάδια προς εξαγωγή αντί να εισάγουμε πάνελ για φτηνή γερμανική ενέργεια?

  42. Makis avatar
    Makis 07/11/2011 21:01:09

    Αφού είσαι, όπως λες, "παλιάνθρωπος", θα θυμάσαι πώς ζούσατε το 50 και πώς ζούσατε το 80. Μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια η γενιά σου κι εσύ βγάλατε την Ελλάδα από την τριτοκοσμική μιζέρια και τη φέρατε σε ένα επίπεδο σχετικής άνεσης και κοινωνικής δικαιοσύνης, ανώτερο από αυτό της Τουρκίας (που δεν κατακτήθηκε ποτέ από ξένο στρατό), της Πορτογαλίας (που έχει 600 χρόνια να κάνει πόλεμο), και της Ισπανίας (που είχε ιδιοκτησία της τη μισή υφήλιο για 400 χρόνια). Όλα αυτά με τη δουλειά σας, χωρίς ευρώ, χωρίς Ευρωπαϊκές Ενώσεις, και φυσικά, χωρίς Παπανδρέου Α+Γ και χωρίς Σημίτη.

  43. nostos avatar
    nostos 07/11/2011 21:21:59

    Προφανως τα φυτοφαρμακα που αγοραζονταν τη δεκαετια του 80 πληρωνονταν σε ECU...

  44. Δ.Τ. avatar
    Δ.Τ. 07/11/2011 21:29:03

    Δεν είναι μόνο η τεχνολογία που θα γίνει πανάκριβη λόγω ισοτιμίας της δραχμής, αλλά και πάρα πολλά προϊόντα, των οποίων οι πρώτες ύλες εισάγονται. Μέταλλα , ξύλο , πλαστικά κλπ κλπ
    Στα γνωστά γερμανικά σούπερ μάρκετ, πωλούν σκόρδα παραγωγής Κίνας ! τα οποία τα εισάγει στην Ε.Ε. και τα μεταπουλάει στα γερμανικά σουπερμάρκετ στην Ελλάδα , Ιταλική εταιρεία !!! Τα σκόρδα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα , πόσο έχει εκφυλιστεί η Ελληνική παραγωγή και βιομηχανία .Με την υποτίμηση της δραχμής, και μέχρι να αρχίσουν να μπαίνουν Ελληνικά σκόρδα (και άλλα προϊόντα ελληνική παραγωγής) στην αγορά θα περάσει κάποιο διάστημα το οποίο θα είναι εφιαλτικό καθώς π.χ. για ένα κιλό ψωμί (εισάγουμε αλεύρι) θα χρειάζεται μισό μεροκάματο. Συμφωνώ πως κάποια στιγμή θα πάρει μπροστά η παραγωγή και θα ξεκινήσουμε από την αρχή με ελληνικά αγαθά τα οποία θα είναι και φθηνά για τους ξένους και άρα οι εξαγωγές μας θα είναι πολύ ανταγωνιστικές αρχίζοντας να έρχεται χρήμα στη χώρα, αλλά πόσο χρόνο και με τι θυσίες κανείς δεν είναι σίγουρος

  45. Lewnidas avatar
    Lewnidas 07/11/2011 21:45:13

    Ελληνιδες ελληνες αγγουρακι βρυξελων και να λεμε και ευχαριστω.

    την παρασκευη τα ειχα παρει, ειχα περασει τον σαμαρα γενιες 14ρης, ο φακτορας πρεπει να μου ειχε σβησει και 50 μυνηματα. λογω τωρινης κατοικιας στο εξωτερικο το Σ/Κ ψιλοηρεμησα ειδικα την κυριακη ειπα να κατσω να ψαξω τι θα γινοταν με την επιστροφη στην δραχμη που με τοση θερμη υποστηριζα γιατι φοραω παντελονια εγω και δεν θα μου πει η κακασχημη ρουφιανιτσα της σταζι τι θα κανω εγω. εμενα που οι παππουδες μου ηταν οι πρωτοι-σαν αληθινοι συνεχιστες της ιστορια των προγονων τους -που αντισταθηκαν στον μισοτρελο κυβερνητη τους.

    ενολιγης ο μονος κερδισμενος τομεας θα ειναι ο τουρισμος. θα γινομασταν αυτοματα φτηνος προορισμος.θα μεγαλωνε η τουριστικη περιοδος κλπ κλπ.

    απο εκει περα στην παραγωγη οτι θα κερδιζαμε απο τους χαμηλοτερους μισθους θα το χαναμε απο τις ακριβοτερες απο τις πρωτες υλες και την ακριβοτερη ενεργεια.

    μεσα στο νεοελληνικο πλαισιο η αλλαγη θα εφερνε φαινομενα μαυρης αγορας με εναν πληθορισμο που θα ετρεχε σε ρυθμους κατοχης. αν προσθεσεις και την φυσιολογικη αυξηση στις τιμες λογω αδυνατου νομισματος οτιδηποτε εισαγομενο θα ηταν απλα απαγορευτικο! θα μεναμε με οτι κατασκευαζεται στην ελλαδα (ξερεται την ποιοτητα) και με τα κινεζικα.

    τα αγροτικα προιοντα δεν θα ηταν ιδιαιτερα φθηνα και παλι γιατι η βενζινη, το λιπασμα και οι σποροι θα ηταν εισαγωγης.Αλλα το λεμονακι μαροκου θα ειχε γινει πανακρινο

    αμυνα: οτι παλιο θα μας εδιναν οι αμερικανοι γιατι δεν θα υπηρχε σαλιο για οτιδηποτε καινουργιο απο σκληρο νομισμα

    τι μας μενει? η βουλγαροποιηση. φθηνο εργατικο προσωπικο, φθηνες πρωτες υλες λογω ευρω και περαστικα μας.

    τωρα εαν βρισκοταν και ενας σοβαρος προθυπουργος που θα εριχνε βαση στην παραγωγη. αν εφτοιαχναν καναν επενδυτικο νομο μεσω ΕΣΠΑ χωρις πρασινες αηδιες, φοροαπαλλαγες εκτος αστικων κεντρων και αποπληρωμη με την εκτελεση του εργου αλλα με 80% δημοσια συμμετοχη, εντος αστικων κεντρων και με το χρημα να ρεει απο την εγκριση. αν εφτοιαχναν κινητρα για οσους παραγουν και τιμωρουσαν τις αλχημειες των πολυεθνικων (price transfer). ισως σε καμια 5ετια να στρωναμε. αν ειχαμε καταφερει μεχρι τοτε να βγαλουμε και κανα υδρογονανθρακα και το κουρδισταν ειχε γινει ανεξαρτητο κρατος κατι θα μπορουσε να γινει.

    για αυτο ελληνιδες ελληνες καταπιεται τον πατριοτισμο σας, υπογραφτε συμφωνα με το αγγλικο δικαιο τα καινουργια δανεια και αλλη φορα να μην ψηφιζετε λαοπλανους,ταγματασφαλιτες,διαπλεκομενους,συμπαθητικα νωχελικα αγορια και προδοτες.

    υ.γ. το κουρεμα θα φτασει στο 80% οι ξενοι θα αναλαβουν τις δανειακες υποχρεωσεις και εμεις να παραγουμε ορθολογισμενους προυπολογισμους.
    υ.γ.2 αν βγαιναμε εκτος ευρω θα γλυτωναμε και απο τους μεταναστες αλλα θα ξαναθυμομασταν τι εστι βιζα.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Lewnidas 07/11/2011 21:55:00

      Είδες που το moderation είναι διαπαιδαγωγικό;
      Ποιά είναι η ρουφιανίτσα;

      • Lewnidas avatar
        Lewnidas @ Factorx 07/11/2011 22:05:09

        H MERKEL! Εδινε τους συμφοιτητες της φουλ

        • Factorx avatar
          Factorx @ Lewnidas 07/11/2011 22:09:51

          Σωστός, το ξέχασα

  46. Φοτις avatar
    Φοτις 07/11/2011 21:54:00

    Τι άλλο θα διαβάσουμε από λάτρεις του ευρώ. Διότι, περί λατρείας πρόκειται...
    Το ότι η μείωση των τιμών των ηλεκτρονικών ειδών οφείλεται στην Α.Μ. το ΕΥΡΩ.
    Εξηγούμαι ότι δεν είμαι υπέρ κανενός νομίσματος γενικά, είτε αυτό λέγεται ευρώ είτε δραχμή είτε ρούβλι.
    Όλα αυτά είναι "μέσα", εργαλεία πολιτικής. Αν εσύ πιστεύεις ότι συνεχίζοντας να είμαστε γαντζωμένοι στο ευρώ έχουμε να κερδίσουμε κάτι περισσότερο από τις δηλώσεις περί ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, I rest my case.
    Είμαι υπέρ της λογικής, και η λογική υπαγορεύει ότι η ευρωζώνη καταρρέει και βεβαίως όχι εξαιτίας της Ελλάδας, της Ιταλίας ή οποιουδήποτε άλλου "γουρουνιού". Ήταν αναπόφευτκο ότι θα γινόταν κάποια στιγμή. Όλες αυτές οι σύνοδοι κορυφής και οι ορολογίες EFSF, PSI δεν είναι τίποτα άλλο από την προσπάθεια να κερδίσουν χρόνο προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειές τους από το τέλος του ευρωπαϊκού πειράματος.
    Θα το επαναλάβω με κίνδυνο να λογοκριθώ πάλι, ότι θα πρέπει να προετοιμαστούμε για το μέλλον, και το μέλλον δεν είναι ούτε η ΕΕ ούτε το ευρώ.

  47. seraios avatar
    seraios 08/11/2011 08:15:31

    καλά όλα αυτά, αλλά εγώ ξέρω ότι με 10.000 δραχμές έβγαινα ενώ με 30 ευρώ το σκεφτόμουν!!!!!!!

  48. Ignoramus avatar
    Ignoramus 08/11/2011 09:00:28

    η αναρτηση ειναι ολοσωστη με την εννοια οτι ολα τα ειασαγομενα ειδη αυτοκινητα βενζινη υπολογιστες θα παρουν τα πανω τους και θα εικοσαπλασιατουν οι τιμες τους αν παμε σε δραχμη.
    οσο για ντοπια παραγωγη εδω και 10 χρονια τουλαχιστο δεν φτιαχνουμε ουτε καφασια για τα φρουτα αλλα τα παιρνουμε απο τουρκια μερια.
    δεν εχει σχεση η εξελιξη της τεχνολογια στα κομπουτερ και κουραφεξαλα εχει ομως σχεση η χαμηλη αξια του νομισματος και η δραχμη ήταν και θα ειναι χαμηλοτατη.
    οσοι θελουν σημερα επιστροφη στην δραχμη είναι αυτοι που εστειλαν εξω τα χρηματα τους. τελεια και παυλα. και οι πατριωτικες κορωνες είναι για τα γιδια.

    • Makis avatar
      Makis @ Ignoramus 08/11/2011 09:40:29

      Σιγά μην εικοσαπλασιαστούν οι τιμές των εισαγόμενων, Ignoramus! Θα διπλασιαστούν, άντε θα τριπλασιαστούν.

      Αλλά από την άλλη θα σταματήσουμε να πληρώνουμε πρόστιμα επειδή υπερβήκαμε τις ποσοστώσεις παραγωγής που μας επιβάλλει η Μεγάλη Σοβιετική Ευρωπαϊκή Πατρίδα στο γάλα, στο τυρί και στα ψάρια.

      Τα ελληνικά προϊόντα θα γίνουν ξανά ανταγωνιστικά, όχι μόνο στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό. Τα πορτοκάλια Άργους θα γίνουν και πάλι φτηνότερα από ό,τι τα πορτοκάλια Σεβίλλης, και τα μήλα Πηλίου θα γίνουν πιο φτηνά από ό,τι τα μήλα Χιλής.

      Όσο για το επιχείρημα ότι υπέρ της δραχμής τάσσονται όσοι έβγαλαν τα ευρώ τους έξω, έχω να σου πω αυτό: σε μια εξαθλιωμένη Μνημονιοκρατούμενη Ελλάδα με ευρώ, αλλά με μισθούς Βουλγαρίας και τιμές ακινήτων κατά πολύ χαμηλότερες από τις αντικειμενικές τους αξίες, πάλι όσοι έχουν πολλά λεφτά θα μπορούν να αγοράσουν ό,τι θέλουν για ψίχουλα.

      Αν το σπίτι σου κάνει 100.000 ευρώ, μετά τη μετάβαση στη δραχμή θα κάνει 100.000 δραχμές (που θα είναι ισοδύναμο με 50.000 ευρώ). Άμα θέλεις το κρατάς, άμα θέλεις το πουλάς.
      Αν μείνουμε στο ευρώ, μέσα σε 2-3 χρόνια θα ΑΝΑΓΚΑΣΤΕΙΣ να πουλήσεις το σπίτι σου για 30.000 ευρώ επειδή δεν θα μπορείς να πληρώνεις τους αντισυνταγματικούς φόρους που θα σου φορτώνουν διαρκώς οι γκαουλάιτερ τού Μνημονίου: ΕΤΑΚ, ΦΜΑΠ, χαράτσι ΔΕΗ, και ποιος ξέρει ποιον άλλο φόρο θα εφεύρουν καθώς δεν θα βγαίνουν τα νούμερα.

      • Ignoramus avatar
        Ignoramus @ Makis 08/11/2011 09:57:05

        ποια ελληνικα προιοντα; ε; χα χα μεχρι και τα καπακια απο τα μπουκαλια εμφιλοσης εισαγομενα ειναι. μεχρι και οι φελοι για τα κρασια μας. το ξερεις; δραχμολαγνε.

        • tpe avatar
          tpe @ Ignoramus 08/11/2011 11:34:41

          Και τα ποτήρια του φραπέ (στο χέρι) από την Τουρκία τα φέρνουμε...

  49. Ignoramus avatar
    Ignoramus 08/11/2011 10:17:41

    h##p://taxalia.blogspot.com/2011/11/blog-post_8194.html

  50. ΝΙΚΟΣ Α2 avatar
    ΝΙΚΟΣ Α2 08/11/2011 10:35:56

    Αλλοίμονο, φίλοι!

    Αποδεικνύεται καθημερινά ότι το μυαλό του Έλληνα λειτουργεί χωρίς εμπλοκές μόνο όσο το κόμμα που συμπαθεί βρίσκεται στην αντιπολίτευση (έχω περάσει ο ίδιος από το στάδιο αυτό και ακόμη μετανιώνω). Άνθρωποι είμαστε όλοι βεβαίως και κανείς δεν είναι τέλειος. Η ανάρτηση η ίδια αλλά και πολλά από τα σχόλια μου λένε ότι αρκεί η ψευδαίσθηση πως οι πολιτικοί που συμπαθούμε μετέχουν στη διαμόρφωση του μέλλοντός μας προς θετική κατεύθυνση για να περιορίσουμε την κριτική σκέψη μας σε επίπεδο προβοκατόρικων διλημμάτων.

    Δεν θα σας κάνω κι εγώ πραγματεία για την εξέλιξη της τιμής των PC και των καταναλωτικών ηλεκτρονικών τις τελευταίες τρεις δεκαετίες (την έχω ζήσει όλη και έχω άποψη) διότι δεν βρίσκεται εκεί το πρόβλημα.

    Το πρόβλημα βρίσκεται στο αν η ανάρτηση αυτή θα εμφανιζόταν πριν μια εβδομάδα και στο για πόσο διάστημα θα διαβάζουμε τέτοια άρθρα από αρθρογράφους, που προχτές μόλις έβλεπαν πιο καθαρά τα πράγματα.
    Με τις τελευταίες πολιτικές εξελίξεις δόθηκε παράταση ζωής στο ετοιμοθάνατο «μνημονιακό» τέρας στο εσωτερικού της χώρας μας για χρόνο αρκετό ώστε να αφανιστεί κάθε προοπτική αντιμετώπισης των πραγματικών μας προβλημάτων (που δεν είναι βέβαια η... 6η δόση)! Ας κάνουμε ΟΛΟΙ ό,τι μπορούμε για να περιοριστεί ξανά αυτός ο χρόνος!
    (Και για να το πω πιο απλά: Οι περισσότεροι απ’ όσους ψήφισαν στις τελευταίες εκλογές ΠΑΣΟΚ έχουν κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση - έτσι τουλάχιστον λένε οι δημοσκοπήσεις. Είναι κρίμα να βλέπουμε άλματα προς τα πίσω απ’ όσους θα έπρεπε σήμερα να αποτελούν την πρωτοπορία...)

    • Ignoramus avatar
      Ignoramus @ ΝΙΚΟΣ Α2 08/11/2011 11:44:04

      συνομοσιολογος εισαι; βλεπεις πρακτορες παντου

  51. Γιάννης avatar
    Γιάννης 08/11/2011 12:09:27

    To 1998 οι λαπτοπ στην Αμερική είχαν 4000$!!!Ακριβώς η ίδια τιμή με τις δραχμές! Μην ακούω βλακείες λοιπόν!!!

    • Ignoramus avatar
      Ignoramus @ Γιάννης 08/11/2011 12:47:55

      τα βιντεο; τα αυτοκινητα; πεστα ολα ξυπνιε

  52. palegio avatar
    palegio 10/11/2011 18:53:50

    ΕΥΡΩΛΙΓΟΥΡΗ ΘΑ ΣΟΥ ΘΥΜΙΣΩ ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΕΞΟΔΑ ΠΡΟ ΕΥΡΩ. ΤΣΙΓΑΡΑ 380 ΔΡΧ-ΣΗΜΕΡΑ4.5 ΕΥΡΩ . ΒΕΝΖΙΝΗ 170ΔΡΧ -ΣΗΜΕΡΑ 1.80 ΕΥΡΩ .ΨΩΜΙ 70ΔΡΧ- ΣΗΜΕΡΑ 1.00 ΕΥΡΩ. ΤΥΡΙ ΦΕΤΑ 550ΔΡΧ- ΣΗΜΕΡΑ 9.00 ΕΥΡΩ.ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ 350ΔΡΧ-ΣΗΜΕΡΑ 4.00 ΕΥΡΩ . ΟΛΑ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΑΠΟ 50 ΩΣ 300ΔΡΧ/ΚΙΛΟ -ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ 1.50 ΩΣ ΚΑΙ 4.00ΕΥΡΩ. ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ 500 ΔΡΧ/ΚΙΛΟ ΣΗΜΕΡΑ 4.5 ΕΥΡΩ .ΤΣΙΧΛΕΣ 100 ΔΡΧ-ΣΗΜΕΡΑ 1,50 ΕΥΡΩ . ΟΥΙΣΚΥ ΦΙΑΛΗ 1900ΔΡΧ- ΣΗΜΕΡΑ 20 ΕΥΡΩ.ΣΠΙΤΙ 100 Τ.Μ 15 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΡΧ -ΣΗΜΕΡΑ 200.000 ΕΥΡΩ.ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΔΕΚΑΔΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΣΟΥ ΘΥΜΙΣΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΤΟ 2001 7000 ΔΡΧ ΣΗΜΕΡΑ 30 ΕΥΡΩ. ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΝΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ. ΕΥΡΩΛΙΓΟΥΡΗ.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ palegio 10/11/2011 19:07:09

      Όταν πήγαινα Γ` Δημοτικού, ο Ασσος φίλτρο που αγόραζα για τον μπαμπά μου έκανε 4 δρχ.
      Όταν τον κάπνιζα εγώ στην Γ` λυκείου (ναι έφτασα ως εκεί), έκανε 80 δρχ.
      Ξέρεις ότι οι οπαδοί της δραχμής την θέλουν επειδή, μεταξύ άλλων, μπορείς να την υποτιμήσεις και να την πληθωρίσεις;
      Ξέρεις τι πληθωρισμός υπήρχε επί δραχμής;
      Οι αυξήσεις που αναφέρεις επί ευρώ, οφείλονται κυρίως σε εσωτερική φορολογία, και στο ότι όλα τα εισάγουμε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.