#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/08/2011 10:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πιλότοι για γέλια και για κλάματα



Επί ΕΣΣΔ, η κρατική αεροπορική εταιρία Aeroflot, ήταν η μεγαλύτερη του κόσμου, με (αν δεν κάνω λάθος) περίπου 6.000 αεροσκάφη.

Οι δε πιλότοι της ήταν από τους πιο έμπειρους, έχοντας να διαπραγματευτούν τεράστιες γεωγραφικές εκτάσεις, και πληθώρα καιρικών συνθηκών.

Υπήρχε μόνο ένα βασικό πρόβλημα. Η συντριπτική πλειοψηφία τους δεν γνώριζε αγγλικά. Και δεν χρειάζονταν να γνωρίζει, αφού λόγω του τότε πολιτικού καθεστώτος, ελάχιστοι απ αυτούς επιτρέπονταν να βγουν από τη χώρα εκτελώντας τα διεθνή δρομολόγια, και έτσι, οι περισσότεροι χειριστές της Aeroflot τερμάτιζαν ευδοκίμως τη καριέρα τους έχοντας πετάξει χιλιάδες ώρες αποκλειστικά εντός συνόρων.

Και επειδή η ρωσική είναι μια από τις 5-6 αναγνωρισμένες γλώσσες του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας ICAO, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Πετούσαν νόμιμα εντός της ρωσικής επικράτειας, συνεννοούμενοι με τους πύργους ελέγχου, στη μητρική τους γλώσσα.

Όταν διαλύθηκε η ΕΣΣΔ, τα χιλιάδες αεροσκάφη της Aeroflot βρέθηκαν διασκορπισμένα σε όλα τα αεροδρόμια των διάφορων δημοκρατιών που συναποτελούσαν παλιότερα τη Σοβιετική Ένωση.

Η κάθε δημοκρατία αυτοανακηρύχθηκε σε ανεξάρτητο κράτος, και δήμευσε τα αεροσκάφη που βρέθηκαν στο έδαφος της, χρησιμοποιώντας τα ως μαγιά των νέων αεροπορικών εταιριών που ιδρύθηκαν κατά δεκάδες.

Έτσι, μετά το 1991, οι ουρανοί του κόσμου γέμισαν με αεροπλάνα ρωσικής προέλευσης, με εταιρίες που ανήκαν στα νέα κράτη, και με πιλότους έμπειρους μεν, μη αγγλομαθείς δε.

Εδώ να σημειώσουμε πως βάσει των κανονισμών του ICAO, η επίσημη αεροπορική γλώσσα είναι τα αγγλικά. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν ένας Κινέζος πετάει στη Σομαλία, οι επικοινωνίες του με τις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας,  θα πρέπει να γίνονται στα αγγλικά. Ακόμη και μέσα σε ένα κράτος π.χ. Ελλάδα, ο πύργος οφείλει να μιλάει αγγλικά με τον κάθε πιλότο, άσχετα αν είναι κι αυτός Έλληνας, με το σκεπτικό ότι επειδή υπάρχει συνακρόαση όλων, θα πρέπει όλοι να καταλαβαίνουν το τι συζητιέται.

Ήρθε λοιπόν το 1991, και όπως όλος ο κόσμος έτσι και η Ελλάδα γέμισε από πρώην σοβιετικά αεροσκάφη, με πιλότους που από αγγλικά δεν σκάμπαζαν γρι. Σημειώθηκαν αρκετά επεισόδια, παρολίγον ατυχήματα, και ένα θλιβερό θανατηφόρο ατύχημα στα Πιέρια Όρη με ένα αεροπλάνο της ουκρανικής εταιρίας Aerosweet  τύπου Yakovlef.

Τα χρόνια περάσανε, οι εταιρίες αυτές αντικατέστησαν τα θορυβώδη, περιβαλλοντικά επικίνδυνα, απαρχαιωμένα αεροσκάφη τους με νεότερα δυτικής κατασκευής, και οι πιλότοι τους έμαθαν αγγλικά. Ή τουλάχιστον οι περισσότεροι. Διότι κάποιοι συνεχίζουν να προκαλούν το χάος στους ελληνικούς αιθέρες.

Παράδειγμα το  λινκ:  http://heraklion1.blogspot.com/2011/08/blog-post_7481.html  που περιέχει μια γνήσια συνομιλία του πύργου ελέγχου του Ηρακλείου, με  Ρώσο χειριστή πυροσβεστικού ελικοπτέρου, από αυτά που μισθώνουμε κάθε χρόνο (χρυσοπληρώνοντάς τα) για να σβήνουν τις φωτιές μας.

Ακούστε τη στιχομυθία προσεχτικά, και προς Θεού μην γελάσετε. Αύριο μεθαύριο, ένας τέτοιος πιλότος μπορεί να βρίσκεται στον ουρανό, την ώρα που εσείς ταξιδεύετε αμέριμνοι, απολαμβάνοντας το ουϊσκάκι σας εν πτήσει.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ignoramus avatar
    Ignoramus 13/08/2011 10:38:08

    Απιστευτο. φοβερό. Σε κάποια φάση η κοπέλα μάλλον έκλαιγε από τον τρόμο της. Πρεπει να συλληφτεί ο ρωσσος. Να του γίνει αλκοτέστ.

  2. danaos avatar
    danaos 13/08/2011 11:01:46

    Πού το βρήκες βρε θηρίο!Απίστευτο!

    • Ignoramus avatar
      Ignoramus @ danaos 13/08/2011 11:35:25

      Μαλλον πετανε όπως οδηγανε και στους δρομους για την Χαλκιδική οι βαλκάνιοι τουριστες της κακιας ωρας. Ο Θεος να μας φυλαει και στους δρομους και στους ουρανους ετσι που μπλεξαμε με καφρους.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ danaos 13/08/2011 13:44:05

      Μπρίκια κολλάμε μπρε Δαναέ!!! Χα χα...
      Το κουφό είναι ότι σε κάποια φάση ο πιλότος αναφέρει 2 φορές On Fire! On Fire! που σημαίνει ότι το ελικόπτερό του πήρε φωτιά, αλλά αυτός εννοεί ότι βρίσκεται πάνω από την πυρκαγιά!
      Τουρλουμπούκι δηλαδή.

  3. parsifal avatar
    parsifal 13/08/2011 11:25:55

    Eιναι ενα μόνιμο πρόβλημα συνεργασίας εμψυχου και αλλου υλικού με ανατολικές εταιρείες, οργανισμούς και συστήματα.
    Ας τα βλέπουν διάφοροι που λένε ελαφρά τη καρδία να εξοπλισθούμε με ρώωσικα αεροσκάφη και λοιπά μέσα... Αλλη φιλοσοφία, αλλες διαδικασίες, αλλη εκπαίδευση. Ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα συνενοήσεως με Γάλλους, Ιταλούς η Ισπανούς χειριστές πυροσβεστικών μέσων που συνεισφέρουν συχνά σε δασικές πυρκαιές (οπως και με τους δικούς μας που πάνε σε ανάλογες αποστολές π.χ. Ισραήλ).
    Οι κοινές διαδικασίες ΝΑΤΟ, οι συνεκπαιδεύσεις και ο αυστηρότατος ελεγχος σε κάθε βήμα και σε κάθε βαθμίδα αποτρέπει τέτοια ολέθρια ρεζιλίκια.
    Θέλουν να ενοικιάζουν ρώσσικα ελικόπτερα ? Ωραία αλλά να περνούν αυστηρό ελεγχο πληρώματα και υλικό με προδιαγραφές και διαδικασίες ΝΑΤΟ !

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ parsifal 13/08/2011 14:00:16

      Τι σχέση έχει το άψυχο με το έμψυχο υλικό, τώρα???

  4. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 13/08/2011 11:39:10

    χαχα! Σίγουρα δεν ήταν ο Τομ Κρουζ, ούτε ο Τσάρλι Σιν!
    Αν έσβησε τη φωτιά άξιος!
    Πέρα από το αστείο της υπόθεσης είναι να πίνεις ουισκάκι σε ταξίδια μ΄αεροπλάνο SA; Καλό είναι και το τρένο και το καράβι..αργείς αλλά φτάνεις!

  5. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 13/08/2011 13:45:07

    Μάλιστα...

    Πάντως εγώ δεν γνωρίζω κάποιο περιστατικό ή συμβάν που να οφείλεται στη...μη γνώση αγγλικών κάποιου ρωσικού πληρώματος όχι μόνο πυροσβεστικών αεροσκαφών αλλά και επιβατικών...

    Να υπενθυμίσω τη σύγκρουση στον αέρα πάνω από την Ελβετία το 2002 μεταξύ ρωσικού τουπόλεφ και αμερικανικού μπόινγκ που οφειλόταν στον ελεγκτή (που τελικά δολοφονήθηκε από πατέρα θυμάτων του ατυχήματος), την επίσης σύγκρουση στον αέρα το 1996 του Ιλιούσιν και του Σαουδαραβικού Τζάμπο που ενώ ήταν σε τροχιά σύγκρουσης ο Ινδός ελεγκτής δεν ενημέρωσε κανένα από τα δύο αεροσκάφη, και ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΓΙΑΚΟΒΛΕΦ με 70 νεκρούς (Ελληνες οι 36) το 1997 στην Πιερία, το οποίο οι ελεγκτές της Θεσσαλονίκης κατα λάθος έστειλαν εκεί κάτω μετά από missed approach. Μάλιστα οι ελεγκτές αυτοί καταδικάστηκαν από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ το 2000 σε τετραετή φυλάκιση. Αυτά για όσους ελεγκτές δημοσιεύουν παράνομα συνομιλίες. Αμα έκαναν το ίδιο και οι χειριστές για δαύτους, θα γέλαγε και ο παρδαλός πιγκουϊνος...

    • fantomas avatar
      fantomas @ Βατάτζης 13/08/2011 16:29:41

      ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ ΓΙΑΚΟΒΛΕΦ με 70 νεκρούς (Ελληνες οι 36) το 1997 στην Πιερία, το οποίο οι ελεγκτές της Θεσσαλονίκης κατα λάθος έστειλαν εκεί κάτω μετά από missed approach. Μάλιστα οι ελεγκτές αυτοί καταδικάστηκαν από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ το 2000 σε τετραετή φυλάκιση. Αυτά για όσους ελεγκτές δημοσιεύουν παράνομα συνομιλίες.

      θΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΟΤΙ ΟΙ ΕΛΕΚΤΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΗΚΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΣΩΣΤΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ''ΓΥΡΙΣΑΝ '' ΤΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΣΤΟ ΡΑΝΤΑΡ ΤΟΥ ΧΟΡΤΙΑΤΗ.
      ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ (ΑΔΑΕ) ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ (ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΣΥΝΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ) ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕ ΤΙ ΕΛΕΓΕ Η ΠΡΟΣΕΓΚΙΣΗ.

      • Βατάτζης avatar
        Βατάτζης @ fantomas 13/08/2011 19:15:59

        Οι χειριστές δηλαδή "ακουγαν κάτι" αλλά δεν καταλάβαιναν... Μάλιστα..

        Λοιπόν, όταν ο χειριστής τελεί "υπό σύγχυση" για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ και αυτό γίνει καταληπτό από τον ελεγκτή (από το "χαμένο" transcript προκύπτει ότι δεν επέμειναν και πολύ), αυτός οφείλει να επιβεβαιώνει ότι έγινε καταληπτός από το πλήρωμα ("special circumstances and duty to warn pilots about potential confusion regarding the runway or terrain configuration"). Αυτό είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Οσον αφορά στο Χορτιάτη, αυτό που έκαναν οι ελεγκτες να μην το γύρίσουν εκεί (από το αιώνιο ΚΟΜΠΛΕΞ που έχουν με την ΠΑ) ήταν ακόμα χειρότερο!!!! Σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΝΤΩΣ, ΔΕΝ ΕΦΤΑΙΓΑΝ οι πιλότοι επειδή ΔΕΝ ΗΞΕΡΑΝ ΚΑΛΑ ΑΓΓΛΙΚΑ!!!!!!

        Είχα ασχοληθεί τότε πολύ. Υπηρετούσα σε μονάδα της ΠΑ (όχι στην 110 Πτέρυγα) στη Λάρισα σμηνίτης και μας πήγαν σε ένα σημείο στα ριζά του βουνού (το δεύτερο βράδυ) μέσα στο κρύο, αλλά γυρίσαμε πίσω άπραγες. Τα συντρίμια βρήκαν ορειβάτες την επόμενη μέρα αν θυμάμαι καλά.

        • Nick avatar
          Nick @ Βατάτζης 13/08/2011 20:07:54

          Εγώ θυμάμαι ότι είχαμε στείλει και Apache (μεταδόθηκε και live παρακαλώ η πτήση ενός προς τα Πιέρια Όρη) γιατί ήταν το μοναδικό ιπτάμενο μέσο που μπορούσε να χαρτογραφήσει τη περιοχή (αν θυμάμαι έχει και θερμική κάμερα) και εντοπίστηκαν 2 ημέρες μετά, αφού κινητοποίηθηκαν ΕΜΑΚ, Ένοπλες Δυνάμεις, Ορειβάτες κλπ. λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών.

          • fantomas avatar
            fantomas @ Nick 13/08/2011 20:45:16

            ΤΑ ΣΥΝΤΡΗΜΙΑ ΤΑ ΒΡΕΙΚΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ Apache.

        • fantomas avatar
          fantomas @ Βατάτζης 13/08/2011 20:43:05

          ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΔΑΕ ΕΧΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΒΡΕΣΤΩ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ.

      • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
        Ρομπέν το Γκαρσόν @ fantomas 13/08/2011 20:23:29

        Ποιες παρανομες συνομιλίες δημοσιεύουν οι ελεγκτές ρε φαντομά; Οι συσκευές λήψης και ακρόασης των αεροπορικών συχνοτήτων πουλιούνται ελεύθερα, και πολλοί τρελαμένοι με το αντικείμενο έχουν μια τέτοια στο σπίτι τους. Και σχεδόν όλοι οι πιλότοι έχουν επίσης. Για κάνε μας τη χάρη.

        • fantomas avatar
          fantomas @ Ρομπέν το Γκαρσόν 13/08/2011 20:38:47

          εγω ειπα ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΣΥΝΟΜΗΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ (ΑΔΑΕ)
          δεν ειπα για''παρανομες συνομιλίες''
          ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΟΤΙ ΑΔΑΕ ΕΙΝΑΙ '' ΑΡΧΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΩΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ''
          ΤΩΡΑ ΤΙ ΛΕΣ ΕΣΥ........ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ !!!!

          • Βατάτζης avatar
            Βατάτζης @ fantomas 13/08/2011 21:00:19

            Το πόρισμα υπάρχει, η συνομιλίες δεν υπάρχουν.

  6. greatzoglo avatar
    greatzoglo 13/08/2011 18:20:22

    Περα απο το σοβαρο της υποθεσης, η ομιλια του ρωσου πιλοτου δεν σας θυμιζει λιγο τον Borat,
    τον ηρωα της ομωνυμης ταινιας?

  7. Nick avatar
    Nick 13/08/2011 20:11:43

    Πριν κάτι χρόνια στη δεκαετία του 1990 πάλι Ρωσικό αεροσκάφος λόγω μη ικανοποιητικής γνώσης Αγγλικών του πληρώματος του πήγε να προσγειωθεί στη Λεωφόρο Συγγρού αντί στο Αεροδρόμιο του Ελληνικού!

  8. fantomas avatar
    fantomas 13/08/2011 21:06:07

    και τι λεει το πορισμα?
    λεει οτι οι τρις (3) πιλοτοι κατα την διαρκεια της προσεγκισης καταλαβαιναν τις εντολες που τους εδωσε ο ελεγκτης?

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ fantomas 13/08/2011 21:10:36

      Πάντως και οι δυο σας από ορθογραφία σκίζετε. Σαν τα εγγλέζικα του ρώσου ελικοπτερά είναι τα γραπτά σας.

    • fantomas avatar
      fantomas @ fantomas 13/08/2011 21:33:36

      η αληθεια ειτε στην ελληνικη ειτε στην κινεζικη ΔΕΝ γνωριζει ορθογραφια !!

  9. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 13/08/2011 21:15:56

    Αυτό έγινε με ρωσικό αεροσκάφος, αλλά να υπενθυμίσω και πολλα ακόμα περιστατικά από μη Ρώσους

  10. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 13/08/2011 21:47:10

    Συγγνώμη, "οι" συνομιλίες εννοούσα!! Εκ παραδρομής ήταν το λάθος!! Τις συνομιλίες λοιπόν ψάχνω. Αν τις έχει κανείς, ας μου τις δείξει!! Την απομαγνητοφώνηση εννοώ.

    • fantomas avatar
      fantomas @ Βατάτζης 13/08/2011 22:04:00

      φιλε,
      οπως και να οναμαζεσε (Βατάτζης ή Ρομπέν το Γκαρσόν)
      θα πρεπει να γνωριζεις οτι η ΑΑΔΑΕ εχει αρχειο το οποιο μαλιστα κανει χρηση σε πολλα ''σχολεια'' για ασφαλεια πτησεων και εδαφους.
      Ειναι παρα πολλοι αυτοι (ειδικοι) που εχουν ακουσει τις συνομιλιες !!

      • Βατάτζης avatar
        Βατάτζης @ fantomas 13/08/2011 23:07:01

        Μόνο Βατάτζης! Εντύπωση κάνει πάντως ότι δεν υπάρχουν στο διαδίκτυο πουθενά. Ενώ άλλων ατυχημάτων υπάρχουν ακόμα και δραματοποιημένες στο γιουτιούμπ!!

  11. Ηφαιστίωνας avatar
    Ηφαιστίωνας 14/08/2011 00:43:24

    Λοιπόν: Ένα βράδυ γύρω στη μία (πάνε χρόνια τώρα - κανα χρόνο μετά την υπόθεση του "Γιάκοβλεφ"), γύριζα από Μόναχο για Θεσσαλονίκη. Ο κυβερνήτης (Έλληνας με 130 επιβάτες - και δεν θα πω περισσότερα) κατά τη διαδικασία προσέγγισης, ζήτησε δύο φορές από το "Μακεδονία" να του .... ανάψουν τα φώτα του διαδρόμου για να προσγειωθεί!! Υπήρξα αυτόπτης και αυτήκοος μάρτυς μέσα στο κοκ-πιτ. Άκουσα με τα αυτιά μου την οργισμένη συνομιλία του χειριστή με τον πύργο και είδα με τα μάτια μου να ανάβουν μετά από αυτό οι χαρακτηριστικές σειρές των φώτων.......
    Μην τα ρίχνουμε λοιπόν όλα στούς χειριστές!
    Μήπως κάπως έτσι πήγε και ο Ρώσος; (λέω τώρα εγώ...)

  12. cb55 avatar
    cb55 14/08/2011 01:51:03

    Ειμαι σχεδον 30 χρονια πιλοτος και τα τελευταια 20 απο αυτα, Κυβ/της της πρωην κρατικης ΟΑ.Εχω πεταξει στα περισσοτερα μερη του πλανητη,αλλα τετοιο "ειδος" σαν τους Ελληνες ελεγκτες εναεριας κυκλοφοριας,ιδιως της προηγ.γενιας,δεν εχω ματαδει(καταφερανε και χαρακτηρισανε το Ελληνικο Fir,σαν, μαυρη τρυπα της Ευρωπης).Το μοναδικο κριτηριο,για να γινουν ελεγκτες,ηταν(ειναι) εχουν να εχουν τελειωσει καποια Ανωτατη Σχολη.Η μοναδικη επαφη που ειχαν(εχουν?) με αεροπλανα,ηταν τα ποστερ των Αερορικων Εταιριων που κοσμουσαν τους τοιχους των γραφειων τους και τα δωρεαν αεροπορικα εισιτηρια που απολαμβαναν(απολαμβανουν?).Ποτε ,στην εποχη μου(δυο-τρια χρονια πριν),δεν συμμεριστηκαν(διοτι δεν μπορουσαν) τα προβληματα και την ταχυτητα εξελιξης των προβληματων ενος αεροπορου -αεροπλανου το οποιο βρισκεται στον ΑΕΡΑ και οχι στο εδαφος και συμπεριφερονταν αναγωγα και επικινδυνα, ιδιαιτερα δε,οταν χρησιμοποιουσαν τα τουριστικα, "ινδιανικα" και εκτος καθε τυποποιησης αγγλικα τους.Οσο δε αφορα το ατυχημα της Aerosvit στο A/Δ Μακεδονια,επειδη, δυστυχως,ετυχε εκεινη την ωρα να το προσεγγιζω για προσγειωση ,ο ελεγκτης εκανε οτι ηταν ανθρωπινως δυνατο,για να χειροτερεψει την κατασταση,σε ενα απροετοιμαστο πληρωμα(κακως),το οποιο νομιζε οτι το Α/Δ Μακεδονια διεθετε RADAR καθοδηγηση, εχοντας εκει εναπωθεσει τις ελπιδες του(το ΕΓΡΑΦΕ ο χαρτης τελικης προσεγγισης του Αεροδρομιου), χωρις να το διαθετει!!Αποτελεσμα:ο τοτε Διοικητης της ΥΠΑ,και κατα τον νομο υπευθυνος,αντι να παει,το λιγοτερο σπιτι του,αντεμοιφθει αργοτερα με την θεση του Γεν.Διευθυντου και Διευθ.Συμβουλου στη ν Ολυμπ.Αεροπορια. Αυτα προς πληροφορηση σας.
    ΥΓ.
    οποτε θελετε, συζηταμε το"ατυχημα" του Αφρικανικου Β 707 (φορτωμενο φαρμακα) στην πισω πλευρα του Υμηττου,την ωρα που ο αρμοδιος ελεγτης ειχε εγκαταλειψει στην τυχη του,γιατι ειχε παει για κατουρημα..

    • fantomas avatar
      fantomas @ cb55 14/08/2011 09:58:33

      ετσι ειναι οπως τα λες.
      αλλα επειδη φαινετε οτι ''ξερεις'' πραγματα ....... θα συμφωνησεις οτι στο ατυχημα της Aerosvit ....... στην καμπινα δεν μπορουσαν να καταλαβουν τι ελεγε ο πυργος !!!

      • Βατάτζης avatar
        Βατάτζης @ fantomas 14/08/2011 12:29:36

        Δηλαδή δεν όφειλαν οι ελεγκτές να ΒΕΒΑΙΩΘΟΥΝ ότι έγιναν κατανοητοί από το πλήρωμα πριν τους αφήσουν (και χωρίς Χορτιάτη) στο έλεος της καταιγίδας και του σκοταδιού?

        • fantomas avatar
          fantomas @ Βατάτζης 14/08/2011 20:24:34

          ΔΕΝ ''αφησαν'' κανεναν στο έλεος της καταιγίδας και του σκοταδιού.
          ΑΠΛΑ ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΑΝ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΛΟΓΟ ΕΛΕΙΨΕΙΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ & ΑΓΓΛΙΚΩΝ.
          Ο ΠΥΡΓΟΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΟ ΡΑΝΤΑΡ (ΠΑΡΟΤΙ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΔΕΞΙΑ ΣΤΡΟΦΗ!!)

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ cb55 14/08/2011 11:01:26

      Αποτελεσμα:ο τοτε Διοικητης της ΥΠΑ,και κατα τον νομο υπευθυνος,αντι να παει,το λιγοτερο σπιτι του,αντεμοιφθει αργοτερα με την θεση του Γεν.Διευθυντου και Διευθ.Συμβουλου στη ν Ολυμπ.Αεροπορια. Αυτα προς πληροφορηση σας.

      Μάντεψε που πήγε μετά από την ολυμπιακή ο συγκεκριμένος λεβέντης.

  13. nestor avatar
    nestor 14/08/2011 02:34:48

    Πετάω συχνά στην περιοχή της θεσσαλονίκης (ερασιτεχνικά) και δεν έχω σοβαρά παράπονα απο τους ελεγκτες σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και διαδικασιων.
    Μονο η γραφειοκρατία μου την σπάει αλλα δεν ευθύνονται αυτοί.
    Επαληθευω την κοντρα των ελεγκτων με αυτους της ΠΑ.
    Επίσης έχω συσκευή με την οποία ακούω τις αεροπορικές συχνότητες, αλλα αν θέλεις να ακούσεις απο το σπίτι συνομιλίες θα πρέπει να μένεις κοντα στο αεροδρόμιο.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ nestor 14/08/2011 10:29:16

      Αν δεν υπήρχε και η γραφειοκρατία, κάποιοι καουμπόυδες των αιθέρων θα μετέτρεπαν τους ουρανούς σε κάτι ανάλογο των εθνικών οδών. Γεμάτους παλιοσίδερα και αίμα δηλαδή.

  14. Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
    Ρομπέν το Γκαρσόν 14/08/2011 11:15:14

    στους αερολεχρίτες αναφέρεσαι ή γενικά στους πιλότους;

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Ρομπέν το Γκαρσόν 14/08/2011 12:40:35

      h--p://www.antinews.gr/2009/08/05/10897/

      • nestor avatar
        nestor @ Strange Attractor 15/08/2011 00:21:28

        Πολλοί επαγγελματίες πιλότοι έρχονται να πέταξουν με Cessna για να μην χάσουν την επαφή, το feeling.

  15. CG.Βέγας avatar
    CG.Βέγας 15/08/2011 22:42:37

    Θα χαρακτήριζα τη σχέση πιλότων – ελεγκτών ως μια σχέση αγάπης και μίσους καθόσον κανείς δε μπορεί να λειτουργήσει χωρίς την ύπαρξη του άλλου. Δύο επαγγέλματα του ίδιου χώρου αλλά με τελείως διαφορετική φύση, το καθένα με τα δικά του δεδομένα και περιορισμούς. Δεν ωφελεί, κατά την άποψή μου να εκθειάζουμε τον Επαγγελματισμό των χειριστών έναντι του «είδους» των ελεγκτών. Τα δείγματα γραφής πολλά κι από τις δύο πλευρές. Ο cb55 ως Κυβ/της σίγουρα γνωρίζει ότι κάθε ατύχημα οφείλεται σε σειρά «ατυχών» συγκυριών προερχόμενες από ποικίλες ελλείψεις. Μου κάνει εντύπωση η ευκολία στην απαξίωση, ειδικότερα για την περίπτωση της Αerosvit, ο ελεγκτής περίμενε ένα Β737, προγραμματισμένο δρομολόγιο χωρίς προβλήματα, αντ’ αυτού έρχεται ένα YAK42 χωρίς τα ελάχιστα απαιτούμενα ραδιοναυτιλιακά βοηθήματα (μόνο NDB app. μπορούσε να εκτελέσει), αλλά αυτό δεν ήταν για την ώρα γνωστό. Ο καιρός είναι δυσμενής για προσέγγιση και το αεροσκάφος εκτελεί missed approach. Οι χειριστές δεν είναι προετοιμασμένοι για επανακύκλωση, αντιθέτως αναμένουν καθοδήγηση ραντάρ, που δεν υπάρχει. Ούτε αυτό είναι γνωστό για την ώρα. Ο ελεγκτής προσπαθεί χωρίς ραντάρ να καταλάβει τη θέση του α/φους επικοινωνώντας με χειριστές που μιλούσαν ανεπαρκώς την αγγλική και βρισκόταν σε σύγχυση (κατά το πόρισμα). Εάν ήσασταν στη δεινή θέση του «ελεγκτοειδούς» θα κάνατε «ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να χειροτερέψετε την κατάσταση;». Ακραίο. Η εκ των υστέρων κρίση είναι εύκολη. Οι ελεγκτές καταδικάστηκαν μεν, αλλά τι σας κάνει να πιστεύετε ότι το στρατιωτικό ραντάρ θα βοηθούσε στη μη συντριβή κάτω από αυτές τις συνθήκες; Ας μη λησμονούμε ότι το πόρισμα της Ελληνικής επιτροπής διερεύνησης κατέληξε ότι η πλήρης ευθύνη για το ατύχημα ανήκει στους νεκρούς χειριστές και στην Ουκρανική αεροπορική εταιρεία. Μήπως η καταδίκη των ελεγκτών και κατά συνέπεια του Ελληνικού Δημοσίου από τον Άρειο Πάγο, ωφέλησε στις αποζημιώσεις των θυμάτων;

  16. george avatar
    george 17/08/2011 12:24:51

    Αν το Yak42 το είχαν γυρίσει στον χορτιάτη, το πιθανότερο είναι να είχαν βρει το μπελά τους και οι στρατιωτικοί ΕΕΚ. Ο αξιοσέβαστος καπετάνιος της ΟΑ με τα 30 χρόνια στην πλάτη του, σίγουρα θα παραδεχτεί οτι και το είδος του Έλληνα κυβερνήτη της παλιας Ολυμπιακής ήταν ένα και μοναδικό, ειδικά σε ότι αφορά τις απαιτήσεις του στη σειρά προσέγγισης ( ανεξαρτήτως κυκλοφορίας, νούμερο ένα !). Τέλος πάντων, η αλήθεια είναι οτι η χωρα μας βγηκε χαμένη μετά το κλείσιμο της ολυμπιακής, σε οτι αφορά την ποιότητα χειριστών, αφού απο οτι γνωρίζω αρκετοί παλαιοι χειριστές, προσφέρουν την μεγάλη πειρα τους σε άλλες εταιρείες με έδρα το εξωτερικό και αυτό ειναι πραγματικα μεγάλο κριμα για τον τοπο μας. Ειδικα οι αεροπλοοι, είχαν τρελές ώρες και ανεκτίμητη εμπειρία σε προσεγγίσεις των δύσκολων αεροδρομίων του Αιγαίου...

  17. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 27/09/2011 18:39:50

    "ΠΙΛΟΤΟΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ"... Μαλιστα. Γελοιος τιτλος.
    1)Στην αρχη καποιος εγραψε οτι χρυσοπληρωνουμε τα Ρωσσικα πυροσβεστικα αεροσκαφη. Αν δεν θελετε να χρυσοπληρωνουμε τους Ρωσσους παρτε βοηθεια απο τους Αμερικανους, αλλα θα τους πληρωσετε τα τριπλα λεφτα. Το Αμερικανικο κρατος δεν κανει τιποτα χωρις κερδος!
    2) Τι νομιζετε? Οτι μονο οι Ελληνες οι αμερικανοι και οι εβρωπαιοι ξερουνε Αγγλικα? Σας πληροφορω οτι ξερουνε τα ιδια Αγγλικα οπως και οι Ελληνες πιλοτοι στην Ρωσσια.
    3) Τι σημαινει το Σοβιετικο καθεστος?
    Δηλαδη στην Ελλαδα δεν εχουμε καθεστος? Το οτι ολοι θα δουλευουν τωρα για 500 εβρω δεν ειναι Εβραικο καθεστος? Και θα σας πω οτι στην Σοβιετικη Ενωση υπηρχε: παρα πολη καλη παιδεια (ειχανε πολυ καλα σχολεια τοτε, οπως και τωρα στην Ρωσσια), δεν απεργουσανε οπως τωρα στην Ελλαδα, παιρνανε
    λεφτα οι ανθρωποι και υπηρχαν πολες δουλειες κ.λ.π. Και μην ακουμε πολυ την αγορασμενη Ελληνικη τηλεοραση που μας λενε οτι "πεινανε" στην Ρωσσια.
    4) Γιατι νομιζετε οτι ειμαστε τοσο χαλια στην Ελλαδα?
    Γιατι το κρατος μας το κυβερνατε τα Αμερικανακια (Εβραιοι). Στην Ρωσσια δεν υπαρχει αυτο. Γιατι νομιζεται οτι διωξανε τον υπουργο οικονομικων κ. Κουντριν στην Ρωσσια? Γιατι δουλευε για τα Αμερικανακια. Γι αυτο λεω οτι στην Ρωσσια κυβερνανε οι Ρωσσοι και γι αυτο παει το Ρωσσικο κρατος μπροστα, ενω το Ελληνικο πισω.
    Το λεω αυτο διοτι εμαι Ελληνας, αλλα κανω ταξιδια στη Ρωσσια καθε χρονο.
    Λυπαμαι πολη για την Ελλαδα.

  18. Χ.Στάμος avatar
    Χ.Στάμος 14/11/2013 23:51:05

    Γεια σας, είμαι ένας πατέρας που έχασε το παιδί του στο αεροπορικό ατύχημα του Γιάκοβλεφ παρακολούθησα τα δυο δικαστήρια το τριμελές και το εφετείο οι ελικτές Γιαννακόπουλος Ιωάννης και ο Αδαμάντιος Φραγκιαδούλης κατηγορήθηκα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας καταδικαστήκαν για αμέλεια. Οι ουκρανοί πιλότοι γνώριζαν πολύ καλά την αγγλική γλώσσα. Αυτό καταγράφτηκε στο μαύρο κουτί στην αποκωδικοποίηση. Ο ουκρανός πιλότος ζητείσαι δυο φόρες σύνδεση σε ραντάρ προσέγγισης. Όλα τα αλλά είναι παραμύθια για μικρά παιδιά. Εμείς οι γονείς των θυμάτων γνωρίζουμε ποια είναι η αλήθεια. Πάρα πολλοί μάρτυρες κατηγορίας στην πορεία μετεξελίχτηκαν σε μάρτυρες υπεράσπισης. Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων με πρόεδρο τον Ακριβό Τσολάκη από την πρώτη στιγμή έτρεξε να αποδώσει ευθύνη στους νεκρούς ουκρανούς πιλότους που δεν ήταν στη ζωή να υπερασπιστούν το εαυτό τους και απάλλαξε παντελώς τον πύργο Έλενου του Μακεδονία. Τα σχέδια του Τσολάκη τα ανέτρεψε η δεύτερη επιτροπή εμπειρογνωμόνων που σύστησε ο εισαγγελέας Παπαδόπουλος Νίκος. Και ανέτρεψε τα σενάρια του Τσολάκη και των άλλων συμμοριτών της ΥΠΑ.
    Να γνωρίζει ο κάθε καλοπροαίρετος πολίτης ότι τα παιδιά μας τα σκότωσε ο πύργος έλεγχου και οι κρατικές ελλείψεις και παραλήψεις σε ραντάρ και σε ILS νέας τεχνολογίας. Να ξέρετε όλοι εσείς που πάτε να καλύψετε το ελληνικό μπάχαλο ότι το ραντάρ που σήμερα είναι στημένο νότια του αεροδρομίου ήταν καταχωνιασμένο στις αποθήκες από το 1995. Αν αυτό είχε στηθεί νωρίτερα τα παιδιά μας θα ήταν σήμερα στη ζωή..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.