#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/04/2012 07:40
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο θάνατος του DVD, προ των πυλών...



Το DVD πέθανε, και όλοι έχουμε βοηθήσει σ αυτό.

Σίγουρα, τα DVDs και τα  Blu-rays θα συνεχίσουν να υπάρχουν για μερικά ακόμη χρόνια, αλλά στο τέλος θα δώσουν τη θέση τους σε καθαρά ψηφιακά αντίγραφα ταινιών σε σκληρούς δίσκους, ή το πιο πιθανό, οι ταινίες θα υπάρχουν αποθηκευμένες σε διαδικτυακά «νέφη», έτσι ώστε οποιαδήποτε συνδεδεμένη συσκευή να μπορεί να τις παίζει μέσω streaming.

Έτσι, μόλις ολοκληρώσατε την μετατροπή των παλιών σας VHS ταινιών σε DVD, και μετά σε Blu-ray, έρχεται η βιομηχανία και σας ζητά να το ξανακάνετε, βεβαίως με κάποιο τίμημα.

Το καλό είναι ότι θα αδειάσουν τα ράφια σας, και θα έχετε πρόσβαση σε οποιαδήποτε ταινία σας με ένα απλό κλικ. Παράλληλα, θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθείτε ταινίες στο smartphone ή στο tablet, ή και στην τηλεόρασή σας.

Μια μελέτη που ανακοινώθηκε πρόσφατα από το IHS Screen Digest, θέλει το παραπάνω σενάριο να κυριαρχεί μέσα στο 2012. Προβλέπει μάλιστα πως φέτος θα σημειωθούν 3.4 δισεκατομμύρια παρακολουθήσεις ταινιών online (νόμιμα και με πληρωμή), σε αντίθεση με το 1.4 δισ. των αντίστοιχων περιπτώσεων το 2011. Όσον αφορά στις ταινίες DVD, πέρσι ήταν 2.6 δισ και φέτος θα αγγίξουν τα 2.4 δισ.

Μεγάλο παράγοντα σε αυτές τις αλλαγές στις συνήθειες μας είναι η αύξηση των ψηφιακών συνδρομών σε υπηρεσίες streaming ταινιών, όπως π.χ., οι  Netflix and Amazon Prime, καθώς και η αύξηση ταχυτήτων broadband, ή των υπηρεσιών wifi, που καθιστούν την παρακολούθηση μιας ταινίας online, εξίσου άνετη όσο αυτήν ενός DVD. Με άλλα λόγια, η αλλαγή αποτελεί επιλογή των καταναλωτών, και αυτοί είναι που θάβουν οριστικά τα DVD.

Το πρόβλημα είναι ότι μεγάλος αριθμός των ταινιών αυτών νοικιάζεται και δεν αγοράζεται. Το αποτέλεσμα είναι η βιομηχανία να έχει λιγότερα κέρδη από το streaming, από ότι από την αγορά των δίσκων. Σύμφωνα με την παραπάνω μελέτη, οι κινηματογραφόφιλοι θα ξοδέψουν φέτος $11.4 δισ σε αγορές και ενοικιάσεις DVD,και μόλις $1.7 δισ σε «κατεβάσματα» και streaming. Αυτό σημαίνει ένα μέσο κέρδος $4.72 για κάθε παρακολούθηση ταινίας σε DVD, και μόλις 5 σεντς για κάθε μια παρακολούθηση online.

Παρόλα αυτά, η βιομηχανία στηρίζει πλήρως την εξαφάνιση των DVD. Θα εξοικονομηθούν δισεκατομμύρια δολάρια στη συσκευασία, διακίνηση, κλπ. ενώ μάλλον θα πρέπει να πληρώνουμε τουλάχιστον πάνω από μια φορά για τις ταινίες που θέλουμε να δούμε.

‘Ήδη, η μεγάλη αλυσίδα Walmart, ξεκινάει να προσφέρει ψηφιακά τις ταινίες, σε συνεργασία με έξι μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ. Με $2, η αλυσίδα θα προσφέρει ψηφιακό αντίγραφο μιας ταινίας, εφόσον αυτή υπάρχει στην υπηρεσία «νέφους» Ultraviolet, που ίδρυσαν πριν από μερικούς μήνες τα στούντιο.

Υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτηματικά, και αρκετές ατέλειες, αλλά πρόκειται για μια αρχή. Μόλις όλα επιλυθούν, τα DVDs θα μπουν κι αυτά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Ποια είναι τα υπέρ της νέας κατάστασης;

Μπορείς να κατεβάζεις και α παρακολουθείς μια ταινία, όποτε θέλεις, όπου θέλεις, και με όποια συσκευή θέλεις.
Μπορείς να εξοικονομήσεις χώρο στα ράφια σου, και δεν χρειάζεται να μεταφέρεις μαζί σου δισκάκια.
Προς το παρόν, η νέα υπηρεσία είναι και πιο φτηνή.
Τα δισκάκια που ξεμένουν, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως σουβέρ!

Ποια είναι τα κατά;

Η αποθήκευση σε βάση “νεφών”, σημαίνει πως θα πρέπει να εμπιστευόμαστε τα αρχεία μας σε κάποιον τρίτο, οπότε η πρόσβαση ή η διάρκεια δεν είναι εξασφαλισμένες 100%. Παράδειγμα οι χρήστες της Megaplaud που έμειναν εκτός, και που μπορεί να μην ξαναβρούν ποτέ τα αρχεία τους.
Όσοι θέλουν να απολαμβάνουν τα διάφορα εξτρά των παραγωγών, που συνοδεύουν τα DVDs θα πρέπει να τα ξεχάσουν.

Στα επόμενα χρόνια θα σημειωθούν αρκετά προβλήματα: Θα υπάρχουν ταινίες που δεν θα μπορούν να διατεθούν νόμιμα σε ψηφιακή μορφή, θα υπάρχουν περιοχές όπου οι ελλιπείς διαδικτυακές συνδέσεις δεν θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη παρακολούθηση μιας ταινίας, θα υπάρχει αδυναμία αγοράς ενός DVD για να προσφερθεί ως δώρο σε κάποιον, η εικόνα ίσως να μην είναι τόσο καλή, και άλλα νομικά και πρακτικά ζητήματα που ίσως προκύψουν.

Πάντως, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το μέλλον είναι αυτό. Χωρίς DVD. Διότι έτσι το θέλει η βιομηχανία, αλλά και όλοι εμείς οι καταναλωτές ταινιών.

news.moviefone.com

S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. S.P. avatar
    S.P. 10/04/2012 08:37:31

    Τι γίνεται βρε παιδί μου, οι ΗΠΑ είναι ακόμη στην υψηλή πρωτοπορία της έρευνας για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα; Και σύντομα χάρις στο οικονομικοπολιτικό της σύστημα την κάνει κτήμα όλο και περισσότερο ανθρώπων;
    Ακόμη να καταρρεύσει;;;!!!χα, χα, χα!!!

  2. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/04/2012 08:45:34

    Καλή ἡ τεχνολογία,καλή καί ἡ ἐξέλιξη,ἀλλά ἐγῶ θέλω νά ξέρω τί ἒχω,νά εἶναι στό ράφι νά τά βλέπω,νά τά δείχνω στά παιδιά μου,νά τά παίρνουν ἀπό τό ντουλάπι νά τά βάζουν καί νά τά βλέπουν,ἐνίοτε βλέπουμε καί μαζί καί ὂχι νά τά ἒχω κάπου στόν ἀέρα,μοῦ φαίνεται ἀπόμακρη καί ἀπομονωτική αὐτή ἡ κατάσταση...,εἶμαι ρομαντικός,τί νά κάνουμε!

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/04/2012 11:00:46

      Συμφωνώ! αλλά η τεχνολογία δε μας ρωτάει...

      • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
        ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ ΕΥΑ 10/04/2012 12:49:06

        Δέν πειράζει,δέν χρειάζεται νά τρέχουμε κι ἐμεῖς πάντοτε μαζί της...

        • ΕΥΑ avatar
          ΕΥΑ @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 10/04/2012 13:19:12

          Αυτό κι αν είναι σωστό!

  3. kouvari avatar
    kouvari 10/04/2012 09:11:49

    Στο Los Angeles που πηγαινω κλεινουν τα video club (π.χ Blockbuster)...ζητημα να εχουν μεινει καμια δεκαρια...καθως ο κοσμος αν θελει να νοικιασει ενα παιχνιδι ή μια ταινια την παραγγελνει απο το internet και του την πανε σπιτι.... Για τις ταινιες.....το 80% του κοσμου που θελει να δει καποια ταινια (ενοικιαση και οχι αγορα) την πληρωνει μεσω internet και την εχει αμεσως στην τηλεοραση του να την δει.....(pay per view)...!! Ουσιαστικα ενα πολυ μικρο μερος του πλυθυσμου χρησιμοποιει καπου DVD ή γενικοτερα CD....

  4. Δημήτρης Λ. avatar
    Δημήτρης Λ. 10/04/2012 11:33:40

    Αυτό είναι για τις εμπορικές ταινίες της βραδιάς dvd και πίτσα .
    Οι καλές ταινίες (αυθεντικές, όχι από πλανόδιους αντιγραφείς) αξίζουν να είναι σε κάποιο ράφι/ντουλάπι μέσα στη θήκη τους .
    Είναι ότι έχει γίνει με τα cd και τους παλιούς δίσκους βινυλίου . Όσα cd και mp3 να έχεις, κανένα δεν έχει την συλλεκτική αξία και την ακουστική απόδοση ενός κάλου δίσκου .

  5. Γιώργος avatar
    Γιώργος 10/04/2012 13:02:41

    Έτσι, άγευστα, άοσμα τα πάντα. Πήγαινα στο βίντεο κλαμπ, καθόμουν μπόλικη ώρα μέχρι να διαλέξω ποια ταινία ήθελα, μίλαγα και με τα παιδιά του μαγαζιού, έπαιρνα το χειροπιαστό dvd, το έβαζα στο μηχάνημα και έβλεπα την ταινιάρα μου. Τώρα, με τρία - τέσσερα κλικ, θα κατεβάζω το ηλεκτρονικό αρχείο - ταινία, και αυτό ήταν όλο. Δεν θα χρειάζεται να βγαίνω καν από το σπίτι.

    • akis avatar
      akis @ Γιώργος 11/04/2012 03:16:11

      Ακόμη πιο ρομαντικά ήταν και χωρίς ρεύμα... Κεράκια, ατμόσφαιρα κτλ.
      Ο ρομαντισμός και η ανθρώπινη επαφή, υπάρχουν σαυτους που τα νιώθουν και παλιά και τώρα και μετά...

  6. The Saint avatar
    The Saint 10/04/2012 20:55:50

    Μα η διαδικασία αυτή τείνει να εφαρμοστεί σχεδόν σε όλες τις δραστηριότητες αγοράς προιόντων. ακόμη και στο SM δεν θα χρειάζεται να πηγαινουμε, θα παραγγέλνουμε online... Ηδη υπάρχουν και κρεοπωλεία που λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο. Εξοικονόμηση χρόνου λέγεται...
    Τώρα πρός οφελός μας θα είναι, η επειδή θα δουλεύουμε σαν σκλάβοι απο το πρωί μεχρι το βράδυ, (όοι θα δουλεύουν) δεν ξερω ακόμη...

  7. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 10/04/2012 21:59:15

    Υπήρξα φανατικός οπαδός του βινυλίου,στην διαμάχη με το CD!Υπήρξα φανατικός πολέμιος της συμπίεσης της μουσικής!Πέρασαν τα χρόνια ,τώρα στα 50 μου βλέπω τον Ζήκο και τον 007 σε Divx και έχω 250 CD σε μία κάρτα SD στην Ζ3 μου!Τρέχει η τεχνολογία υπέρ μας-εναντίον μας;Ποιός ξέρει που θα φτάσει!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.