#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/10/2011 08:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Παπαδιαμάντης μιλάει για την χρεοκοπία



Τις ημύνθη περί πάτρης;

Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος.

Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλευταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ’ εξεθέωναν οι προεστοί κ’ οι «γυφτοχαρατζήδες», τώρα σε «αθεώνουν» οι βουλευταί κ’ οι δήμαρχοι.

Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν «φούρνους με καρβέλια», δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ’ τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, ον ήθελαν παρουσιάσουν.

Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει την φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…

Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθοράν, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ’ επιδεξιώτερον τον κόθορνον.

Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.

[Από την εφημερίδα Ακρόπολη το 1896]

http://skopelos-news.blogspot.com/2011/10/blog-post_2009.html

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 12/10/2011 09:11:00

    Γραμμένο το 1896, χρονιά Ολυμπιακών Αγώνων, λίγο πριν την ήττα του 1897 και την χρεοκοπία...
    Συμπτώσεις....
    Κι έτσι ακόμη, ας κρατήσουμε γερά, θα ανατείλει άλλη μέρα μετά την μπόρα..

    • http://chomatery.blogspot.com avatar
      http://chomatery.blogspot.com @ ΝΙΚΟΛΑΣ 12/10/2011 15:41:03

      μόνο να ελπίσουμε ότι μετά τους ολυμπιακούς δεν ξαναέχουμε εθνική τραγωδία!

  2. juliet avatar
    juliet 12/10/2011 09:14:27

    Καλημέρα,
    συμπληρώνω με την αδειά σας επίσης τη γνώμη του διορατικού πεζογράφου, για την πολιτική για να συμπληρώσουμε το παζλ που λέγεται Ελληνική πολιτική σκέψη και φιλοσοφια...γιατί όλα τα δεινά αυτού του λαού ξεκινούν απο τις λάθος επιλογές του και της νοοτροπία του.
    Στους ''Εμπόρους των εθνών '' γράφει για την πολιτική ,την όποια θεωρεί συνειδητή κίνηση για την απόκρυψη απο το λαό της πραγματικότητας ,για την στρέβλωση του κοινωνικού βίου και της ηθικής αλήθειας:
    ''Η γενεαλογία της πολιτικής είναι συνεχής και γνησία...Η αργία εγέννησε την πενίαν.Η πενία έτεκε την πείναν.Η πείνα παρήγαγε την όρεξιν.Η όρεξις εγέννησε την αυθαιρεσίαν.Η αυθερεσία εγέννησεν την ληστεία.Η ληστεία εγγένησε την πολιτικήν.Ιδού η αυθεντική κατάσταση του τέρατος τούτου''.....

  3. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 12/10/2011 09:28:37

    Βλέπετε καμία διαφορά με τη νοοτροπία ΠΑΣΟΚ που εμπότισε την ελληνική κοινωνία τα τελευταία 30 χρόνια; Η λαμόγια και η τεμπελιά είναι διαχρονικές; Η γενιά η τωρινή πρέπει να βάλει ως στοίχημα την απαλλαγή της από αυτές τις κακοδαιμονίες της ραθυμίας και της πονηριάς

  4. Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
    Δημήτρης Ιατρόπουλος 12/10/2011 09:33:27

    Κάτι ήξερε ο Ελύτης που μας πρότεινε όπου μας βρίσκει το κακό,να μνημονεύουμε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη..
    Τι το θέλουμε άραγε το 1896 στο τέλος του κλασικού αυτού κειμένου; Το απόλυτο Σήμερα δεν εκφράζει σε όλες του τις παραμέτρους; ΄ Όλα εδώ είναι!

    ............Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος............

    ........Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθοράν, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον.....

    Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει την φυγοπονίαν, .....πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων,..........

    ...............Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν «φούρνους με καρβέλια», .....παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ’ τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, ........

    .............Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλευταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! ................

    Θα μου πείτε τώρα, εδώ που κατάντησαν τη νεολαία μας, ΑΥΤΟΙ ακριβώς που εννοεί ο Κυρ-Αλέξανδρος της Ελληνοσύνης, μάλλον πρέπει την απλή καθαρεύουσά Του, να τη...μεταφράσουμε πλέον, ίσως και σε γκρήκλις για να την καταλάβει η Γενιά της Καφετέριας...Για να την εμπεδώσει δεν λέω,πάμε μακριά εκεί..

    Είπα γκρήκλις τώρα και θυμήθηκα κάτι: Αλήθεια,γιατί δεν συνυπέγραψε η Ακαδημαϊκός και ποιήτρια κυρία Κική Δημουλά, το κείμενο των υπερτεσσαράκοντα Ακαδημαϊκών μας,για τη δολοφονία της γλώσσας μας μέσω των γκρήκλις;
    Θέλετε απάντηση;
    ΄Η έχετε εσείς κάποια;

    Άραγε τι θα μείνει από όλους αυτούς τους μηδίασατες ψευτογραφιάδεςς μετά από 115 χρόνια, όπως έμεινε από τον Παπαδιαμάντη;
    Ούτε η βρώμικη σκόνη τους,καν..

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 12/10/2011 10:00:01

      "Οπου σας βρεί το κακό αδερφοί μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό, μνημονεύετε και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη"

      Την Καλημέρα μου!

      • danaos avatar
        danaos @ Κώστας Ροδινός 12/10/2011 10:39:11

        «τις πρόσοδες της πατρίδας τις κλέβομεν, από υποστατικά δεν την αφήσαμεν τίποτας, σε ‘πηρεσίαν να μπούμεν ένα βάνομεν εις το ταμείον, δέκα κλέβομεν. Αγοράζομεν πρόσοδες, τις τρώμεν όλες».
        Μακρυγιάννης

  5. Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
    Δημήτρης Ιατρόπουλος 12/10/2011 09:33:50

    μηδίσαντες

  6. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 12/10/2011 09:36:44

    Να τι λέει αλλού για την πολιτική:

    Η γενεολογία της πολιτικής είναι συνεχής και γνησία κατά τους προγόνους. Η αργία εγέννησε την πενίαν. Η πενία έτεκε την πείναν. Η αυθαιρεσία εγέννησε την ληστείαν. Η ληστεία εγέννησε την πολιτικήν. Ιδού η αυθεντική καταγωγή του τέρατος τούτου. Τότε και τώρα πάντοτε η αυτή. Τότε δια της βίας, τώρα δια του δόλου και δια της…βίας. Πάντοτε αμετάβλητοι οι σχοινοβάται ούτοι οι Αθίγγανοι, οι γελωτοποιοί ούτοι πίθηκοι (καλώ δ’ ούτω τους λεγομένους πολιτικούς). Μαύροι χαλκείς κατασκευάζοντες δεσμά δια τους λαούς εν τη βαθυζόφω σκοτία του αιωνίου εργαστηρίου των...

    Λέει για το διχασμό και τον κομματισμό στο διήγημα Τα δύο Τέρατα:
    Όλα τα εκλογικά ακάθαρτα δαιμόνια είχον εξαπολυθή εις τον δρόμον την χρονιάν εκείνην. Η πλουτοκρατία είχε συμμαχήσει με την οχλοκρατίαν· το τέρας το κίτρινον είχε καλέσει εις βοήθειαν το άλλο τέρας το κόκκινον...

    Στους Χαλασοχώρηδες περιγράφει τα έργα του βουλευτού Γεροντιάδη:
    Κατά την πρώτην σύνοδον ο Γεροντιάδης εφρόντισε να διορίσει εις μικράς ή μεγάλας θέσεις όλους τους ανεψιούς του, επτά τον αριθμόν, καθώς δύο εξαδέλφους του και τρεις δευτέρους εξαδέλφους, ως και δύο κουμπάρους και τον υιόν της κουμπάρας του και τον αδελφόν της υπηρετρίας του και άλλους. Κατά την δευτέραν σύνοδον ο Γεροντιάδης κατώρθωσε ν’ ακυρώσει δικαστικώς όλα τα ενοικιαστήρια των οικιών των αντιπάλων του ως δημοσίων γραφείων και να ενοικιάσει μίαν οικίαν του ως επαρχείον, την άλλην ως ελληνικόν σχολείον, καθώς και της τρίτης μεγάλης παραθαλασσίου οικίας του το μεν άνω πάτωμα ως εφορίαν, το δε κάτω πάτωμα ως λιμεναρχείον. Έμενεν ακόμη το ταμείον, το τελωνείον και το ειρηνοδικείον, αλλά δυστυχώς δεν είχεν άλλας οικίας ιδικάς του προς ενοικίασιν. Κατά την τρίτην σύνοδον επρόφθασε κι έβαλε δύο εκ των υιών του υποτρόφους δύο διαφόρων κληροδοτημάτων, καθ’ ο ανομοίου κλίσεως και προορισμού. Όσον δια την κόρην του, αυτήν την εισήγαγε τη συναινέσει και της μητρός της, νομίμου συζύγου του, εις το «Σχολείο της Αμαλίας», ως ασφαλέστερον, μη ευρών άλλο πρόχειρον παρθεναγωγείον ίνα την εισαγάγει. Και άλλα ακόμη θα κατώρθωνε, διότι η Βουλή εκείνη παραδόξως εφαίνετο έχουσα «μέρες απ’ το Θεό» διά να ζήσει. Δυστυχώς και παρ΄ ελπίδα διελύθη τον τέταρτον μήνα της Γ΄ συνόδου άγουσα...

    Και κάπου αλλού γράφει με οργή :
    Έως πότε θα είμεθα αχαρακτήριστοι Γραικύλοι;»

  7. πανάγος avatar
    πανάγος 12/10/2011 09:47:35

    "Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας."

    Aθάνατε Παπαδιαμάντη,
    Πώς μας ψυχογράφησες αριστοτεχνικά πριν απο σχεδόν ενάμιση αιώνα !!

    Ιδού η σημερινή πρόκληση.

    Αντώνη Σαμαρά,
    βάλε τις τελευταίες (κυρίως) φράσεις σύνθημα και σκοπό όλων των δράσεών σου για την παράταξη,για την Πατρίδα !
    Ο Θεός βοηθός σου!

  8. Κτησιας avatar
    Κτησιας 12/10/2011 10:11:59

    Να μην τολμάς να ονοματίσεις τους υπεύθυνους της εξαθλιωσής μας και να επικαλείσαι τις διαπιστώσεις του Παπαδιαμάντη για να δείξεις, έμμεσα, τους υπαιτίους προεστούς και αρβανιτοβλαχογυφτοχαρατζήδες δεν είναι χατσηαβατισμός ? Οι υπεύθυνοι της εξαθλιωσής μας έχουν κίνητρο, ονοματεπώνυμο και εθνικότητα !Πάντα είχαν!

  9. Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
    Δημήτρης Ιατρόπουλος 12/10/2011 10:51:55

    Ο Παπαδιαμάντης εξέφρασε την εποχή του. Το ίδιο,ο καθένας με τον τρόπο του και με τις δυνάμεις του κάνουμε κι εμείς,σ αυτήν εδώ τη δική μας εποχή.
    Ο Παπαδιαμάντης δεν ήταν προφήτης,ώστε να μιλήσει για σήμερα. Μεγάλος λογοτέχνης ήταν και για να ζήσει,εργαζόταν ως χρονογράφος στην τότε "Ακρόπολη".
    Αυτό που πονάει κυρίως λοιπόν,φίλε Κτησία και μας κάνει να τον μνημονεύουμε, είναι που ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ..
    Αυτός είναι ο καημός μας γι αυτό το πράγμα το ελληνικό μας..
    Αλλιώς,και τα ονόματα τα λέμε κι από παντού τα χώνουμε,δεν είναι υπεκφυγή η μνήμη του Παπαδιαμάντη..

    • A.M. avatar
      A.M. @ Δημήτρης Ιατρόπουλος 12/10/2011 11:23:25

      @Δημήτρης Ιατρόπουλος έγραψε:
      «Αυτό που πονάει κυρίως λοιπόν,φίλε Κτησία και μας κάνει να τον μνημονεύουμε, είναι που ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ..»

      Αυτό ακριβώς.
      Και δεν άλλαξε τίποτε επειδή «εγώ» δεν άλλαξα καθόλου απ' την εποχή του Παπαδιαμάντη μέχρι σήμερα.
      Παραμένω δυστυχώς ο ίδιος και απαράλλαχτος.
      Και αν δεν αλλάξω «εγώ» ΤΊΠΟΤΕ ΑΠΟΛΎΤΩΣ δεν θα αλλάξε ούτε σήμερα, ούτε αύριο, ούτε σε χίλια χρόνια από σήμερα!

      Η όποια αλλαγή στην Πατρίδα περνάει υποχρεωτικά μέσα από «εμένα», μέσα απ' την δική μου αλλαγή.
      Και αν αυτό δεν το παραδεχτώ και δεν το αποδεχτώ και αν δεν βάλω σκοπό της ζωή μου να αλλάξω «εγώ» και στον επόμενο αιώνα και στην επόμενηα χιλιετία και για όσο θα υπάρχει αυτός ο πλανήτης ο «Παπαδιαμάντης» τα ίδια ακριβώς θα γράφει και πάντα επίκαιρος και σωστός θα είναι.

      «Θάρρος είναι το να παραδέχομαι πως για οτιδήποτε συμβαίνει στην ζωή μου, είτε καλό είτε κακό, ο μόνος και αποκλειστικά υπεύθυνος είμαι εγώ και μόνον εγώ και κανένας άλλος!»

      Μας λείπει το θάρρος και μας περισσεύει το θράσος.

      Θέλουμε να αλλάξουμε την πατρίδα παραμένοντας εμείς απαράλλαχτοι.
      Θέλουμε να αλλάξουμε τους άλλους ξεχνώντας πως «οι άλλοι» είμαι «εγώ» και αλλάζουν μόνον αν αλλάξω «εγώ» και πως και για τους «άλλους» είμαι και εγώ ένας «άλλος» που θέλουν να τον κάνουν όπως είναι οι ίδιοι.
      Τρέχα γύρευε!

      Ο άνθρωπος αλλάζει από μέσα και όχι απ' έξω.
      Και οι κοινωνίες το ίδιο.
      Πρέπει πρώτα να αλλάξουν οι άνθρωποι που απαρτίζουν τις κοινωνίες για να αλλάξουν οι κοινωνίες.

  10. Κτησιας avatar
    Κτησιας 12/10/2011 11:20:23

    Και θα παραμείνει καημός, αν δεν τους βγάλουμε τις μάσκες !Πρέπει να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί.. Είναι η ευκαιρία μας να αφήσουμε στην Ιστορία, το δικό μας ίχνος !

    • A.M. avatar
      A.M. @ Κτησιας 12/10/2011 11:28:12

      @Κτησίας έγραψε:
      «Και θα παραμείνει καημός, αν δεν τους βγάλουμε τις μάσκες»

      Θα παραμείνει καημός αν δεν βγάλω πρώτα την δική μου μάσκα και να με δώ όπως ακριβώς είμαι.
      Γιατί αν με δώ τότε αναγκαστικά θα με αλλάξω.
      Γιατί είναι ΑΔΎΝΑΤΟΝ να με αντέξω έτσι όπως είμαι!

      Το πρόβλημα λοιπόν έγκειται στο ότι δεν τολμώ να με δώ καταπρόσωπο και να παραδεχτώ αυτό που βλέπω.

  11. k. avatar
    k. 12/10/2011 11:44:36

    Σχετικό και αυτό:
    http://www.tovima.gr/books-ideas/article/?aid=424696&h1=true

  12. Κτησιας avatar
    Κτησιας 12/10/2011 11:54:21

    Δεν ξέρω για άλλους, αλλά εγώ τους καθρέπτες του σπιτιού μου τους κοιτάζω χωρίς να ντρέπομαι γι’ αυτό που βλέπω και ούτε την καταγωγή μου κρατώ κρυφή, οπότε δεν μου είναι χρήσιμη η μάσκα

  13. Γιώργος msn avatar
    Γιώργος msn 12/10/2011 12:17:55

    Δωρεάν μαθήματα πολιτικής φιλοσοφίας, διαχρονικού περιεχομένου, έτσι απλά-συνετά-λιτά και απέριττα.
    Βέβαια τη σκυτάλη πήραν οι εξής κατηγορίες που αποτελούν τη διαφορετική όψη η μία για την άλλη του ίδιου νομίσματος:
    -Οι λογιών λογής "κουλτουριαραίοι" που βίασαν τη κοινή λογική, την ανόθευτη αλήθεια πασπαλίζοντας τον λόγο τους με περικοκλάδες, επιφωνήματα, συνθήματα και συριγμούς ευνοώντας την υποκρισία στον δημόσιο και ιδιωτικό λόγο
    -Οι περίφημοι "νεοφιλελεύθεροι" που με εκνευριστική αφέλεια ισοπέδωσαν τη πολιτική σκέψη σε επίπεδο κατώτερων μαθηματικών, αγνοώντας την ίδια τη φύση της δυσκολίας της (και συνάμα την μεγάλη της πρόκληση), τον παράγοντα άνθρωπο, όπως συνηθίζουμε να λέμε.

    Όταν απαλλαγούμε από τις ιδεοληψίες και όταν η ρήση Καποδίστρια, ότι την ιστορία δεν τη γράφει μόνο η ισχύς αλλά και η νέμεσις, επαληθευτεί τότε θα ξαναβρούμε την υγειά μας.
    Μέχρι εκείνη την ουτοπική(;) στιγμή θα περιορίζομαι να διαβάζω με νοσταλγική προσμονή αυτό που ακόμα δεν έζησα.
    Το θρίαμβο της φυσικής απλότητας και της ανεπιτήδευτης ομορφιάς που αν και μεθυστική, ξεδιαλύνει το τοπίο από τη μιζέρια και τη θολούρα.

  14. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 12/10/2011 16:01:53

    Τόσο μα τόσο σύγχρονος, τόσο μα τόσο εκπληκτικός...ο αγαπημένος μου

  15. Αντρίκος avatar
    Αντρίκος 12/10/2011 16:48:52

    Τεράστιος άνθρωπος, πιστός σε υψηλά ιδανικά. Έχουμε έλλειψη από τέτοιους σοφούς

  16. ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ 12/10/2011 17:27:49

    Πριν λίγες μέρες σημείωνα σαυτή την φιλόξενη γωνιά κάποιες αντιστοιχίες των Παπαδιαμαντικών τύπων και κοινωνικών συμπτωμάτων , που διέτρεχαν την εποχή του και οποία με τα αυξημένα κοινωνικά αντανακλαστικά του, περιέγραψε με μοναδικό τρόπο. Γιατί ο Παπαδιαμάντης δεν ήταν μόνον ο Σκαθίτης κοσμοκαλόγερος που ρεμβάζει στην φύση, και ηλεκτροδονείται από το "ουκ ελάτρευσαν την κτισιν οι Θεόφρονες παρά τον κτίσαντα"αλλά και κείνος που βίωσε πάνω από όλα την βιο βαθιά κρίση του Ελληνικού Βασιλείου , στα 80 πρώτα της ζωής του , με τραύματα βαριά (Λαυρεωτικά, Πτώχευση, Ατυχής Πόλεμος του 1897) στο κέντρο των Αθηναικών εξελίξεων.Κυκλοφορώντας με ένα σπάγγο αντί για ζωστήρα, πίνοντας σε ένα ταπεινό καπηλειό στου Ψυρρή, αφήνοντας αποσβολωμένο τον πιο διάσημο καπιταλιστή της εποχής τον Ανδρέα Συγγρό, που βλέποντας τόν, τον νόμισε για φτωχό και επεχείρησε να τον ελεήσει και κείνος του ανταπάντησε ¨Δεν είμαι φτωχός.Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια μετά για να μας πεί ο μεγάλος Σικελιανός, που μπορεί να τον είχε ακούσει να ψάλλει στον Αγιο Ελισσαίο, ότι όταν ο πτωχοπρόδρομος εκείνης της σπάνιας ηθικής, απαρνιόνταν τον οβολό του Συγγρού,απαρνιόνταν τις υλιστικές αξίες και καθιέρωνε εκείνο φοβερο στίχο "τη πτωχεία τα πλουσια "που υπάρχει στο τροπάρι του Θαλασσινού μας Αγίου, ως αξία ζωής.Η Ελλάδα του Παπαρηγόπουλου, του Παπαδιαμάντη, η Ελλάδα του Σολωμού, ακομα και η Ελλαδα του Μεταξά έμεινε 'ορθια γιατί είχε ηθικούς και πνευματικούς πυλώνες. Επανέρχομαι , στην πρώτη μου κατάθεση. Είχα πεί πως το ΠΑΣΟΚ αντιστοιχει στους Χαλασοχώρηδες, ο Βενιζελος στον Φοραμπάλλα.Πιο προσεχτικός αναγνώστης του Παπαδιαμάντη μου επεσημαινε ότι το σύστημα κατάντησε την Ελλάδα "Σταχτομαζώχτρα"

  17. A.G. avatar
    A.G. 15/10/2011 07:12:51

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.