#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/10/2011 12:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Δημοσθένης, οι μνημονιολάτρες, η απάθεια του λαού και η απώλεια της ελευθερίας



Σε μια περικοπή του περίφημου λόγου του Υπέρ Κτησιφώντος Περί του Στεφάνου, ο σπουδαίος Αθηναίος πολιτικός στηλιτεύει τη στάση της φιλομακεδονικής παράταξης της Αθήνας και κυρίως του Αισχίνη, τονίζοντας ότι η διαφθορά των Αθηναίων πολιτικών καθώς και η απάθεια του λαού οδήγησαν στη ισχυροποίηση του Φιλίππου πράγμα που στο τέλος θα οδηγούσε στην απώλεια της ανεξαρτησίας τους –  κάτι που εν τέλει έγινε.

 

Όταν ο Φίλιππος τριγύριζε, υποτάσσοντας Ιλλυριούς και Τριβαλλούς, καθώς και μερικούς άλλους Έλληνες, όταν αποκτούσε σταδιακά τον έλεγχο μεγάλων στρατιωτικών δυνάμεων και ορισμένοι από τις πόλεις, μεταξύ των οποίων και τούτος εδώ (εννοεί τον Αισχίνη), επωφελούνταν από την ελευθερία της ειρήνης για να πηγαίνουν εκεί και να δωροδοκούνται, τότε δέχονταν επίθεση όλοι εκείνοι εναντίον των οποίων ο Φίλιππος έκανε τις κινήσεις αυτές. Αν δεν το αντιλαμβάνονταν, είναι μια άλλη ιστορία που δε με αφορά. Οι προβλέψεις και οι διαμαρτυρίες μου ήταν αδιάκοπες τόσο εδώ σε σας όσο και όπου είχα σταλεί.

Μα οι πόλεις νοσούσαν. Οι άνθρωποι της πολιτικής και της δράσης είχαν εξαγοραστεί και διαφθαρεί με χρήματα, ενώ από τους απλούς πολίτες πολλοί δεν πρόβλεπαν το μέλλον ή δελεάζονταν με την ανεμελιά και την καθημερινή καλοπέραση. Και από αυτήν την ασθένεια είχαν προσβληθεί όλοι παντού, ώστε ο καθένας νόμιζε ότι δεν θα τον βρει η συμφορά αυτόν αλλ' ότι θα εξασφαλίσει τα συμφέροντά του εάν ήθελε, εκμεταλλευόμενος τους κινδύνους των άλλων. Ήταν, νομίζω, επακόλουθο να τιμωρηθεί η υπερβολική και άκαιρη απάθεια του λαού με την απώλεια της ανεξαρτησίας του, ενώ οι ηγέτες του, που φαντάζονταν ότι πουλούσαν οτιδήποτε άλλο εκτός από τους εαυτούς τους, αντιλήφθηκαν πως το πρώτο πράγμα που ξεπουλούσαν ήταν ο ίδιος ο εαυτός τους. Και αντί να ονομάζονται  φίλοι και  φιλοξενούμενοι, όπως συνέβαινε τον καιρό που δωροδοκούνταν, τώρα προσαγορεύνταν κόλακες, εχθροί των θεών και με όλα τα άλλα τα επίθετα που τους αρμόζουν.

Κανένας όμως, ω ανδρες Αθηναίοι, δεν ξοδεύει τα χρήματα για το καλό του προδότη ούτε, αφού έχει πάρει αυτό για το οποίο πλήρωσε, συνεχίζει να έχει για σύμβουλό του τον προδότη από κει και πέρα. Διαφορετικά δε θα υπήρχε πιο ευτυχισμένος άνθρωπος από τον προδότη. Μα δεν είναι έτσι. Από που κι ως που άλλωστε; Κάθε άλλο! Μόλις ο άνθρωπος που επιζητεί την εξουσία γίνει κύριος της κατάστασης, γίνεται και αφέντης εκείνων που του την πρόσφεραν. Και τότε, ναι, γνωρίζοντας την κακοήθειά τους, τους σιχαίνεται, δυσπιστεί απέναντί τους και τους προπηλακίζει.

Έχετε υπ' όψιν σας αυτά που σας λέω, γιατί αν και είναι περασμένα, και δεν διορθώνονται, ωστόσο είναι πάντα καιρός να διδάσκωνται απ' αυτά οι μυαλωμένοι πολίτες.

 

 

Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις του σήμερα είναι(?) τελείως συμπτωματικές...

Γιάννης Φαίλτωρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 19/10/2011 12:14:36

    Καλημέρα Γιάννη, η ιστορία επαναλαμβάνεται. Πολύ καλό, σ΄ευχαριστούμε.

    • madprof avatar
      madprof @ Νίκος Αργεάδης 20/10/2011 00:11:52

      Το ότι περιμένουμε και τον τρόπο που τους περιμένουμε, τους βαρβάρους σήμερα, οφείλεται στον F. Gap και τα γιουσουφάκια του. Το έγκλημα όμως είναι διαχρονικό (τουλάχιστον από το '96 και εντεύθεν για να μην πω από το '74) και ευθύνονται πολλά λαμόγια, ένθεν κακείθεν παρακείθεν!

      • madprof avatar
        madprof @ madprof 20/10/2011 00:20:29

        ΥΓ. Για να πούμε τα πράματα με το όνομά τους, από το '74 άρχισε σιγά σιγά η διάλυση του κράτους και του κοινωνικού ιστού με τα πράσινα, μπλε, κόκκινα, ροζ και μαύρα καφενεία!
        Τώρα δρέπουμε τους καρπούς της "πολιτικοποίησης" των μαζών=κομματοκρεατομάζα στην αλεθομηχανή των δημαγωγοσυμμοριτολησταρχολαμόγιων!

  2. spiros avatar
    spiros 19/10/2011 12:57:32

    Πολύ μεγάλη ομοιότητα με το παρόν. Η ειρωνεία του προμελετημένου εγκλήματος. Έτσι εξηγείται και ο φόβος, ο εκνευρισμός και η ανάγκη της συναίνεσης. Να μην μείνει κανένας "μη προδότης" . Πόσο αργά είναι για δάκρυα Στέλλα;

  3. victoria (true) avatar
    victoria (true) 19/10/2011 13:36:37

    Γιάννη, το κλέβω!

  4. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 19/10/2011 14:10:00

    @Νίκος Αργεάδης
    Καλημέρα Νίκο. Επαναλαμβάνεται αλλά όχι ως φάρσα, δυστυχώς.

    @victoria
    Κλέψτο ελεύθερα αλλά πρόσεχε μη σε κυνηγήσει ο Δημοσθένης για πνευματικά δικαιώματα (χαχα)

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 19/10/2011 14:24:44

    Δυστυχώς...

  6. ORIMA avatar
    ORIMA 19/10/2011 15:00:26

    Σας ευχαριστώ κε. συγγραφέα. Αν μη τι άλλο, μέσα από την πρέσα της νοσιρής εποχής μας, ξαναδιαβάζουμε την ιστορία μας, αρχαία και νέωτερη και νέοτατη.

  7. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 19/10/2011 16:41:31

    Παιδιά, δεν είναι ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται. Αυτά που περιγράφει το αρχαίο κείμενο είναι νόμος της Ιστορίας. Και πνευματικός νόμος θα προσέθετα καθώς αγαθά κόποις κτώνται. Δεν του πρέπουν ενός λαού ελευθερία και ευημερία αν είναι τόσο ράθυμος. Αντιστρόφως, του αξίζει να είναι ελεύθερος όταν αγωνίζεται, δεν επαναπαύεται και έχει την φιλοπατρία (και όχι την φιλο..παρτία) ως πρώτη αρετή.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 19/10/2011 16:42:52

      Μπράβο στον Φαίλτωρα για την παρουσίαση τέτοιου σημαντικού κειμένου

  8. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 19/10/2011 17:02:41

    Ο Δημοσθένης ήταν εξαιρετικός ρήτορας μεν, εξαιρετικά κομπλεξικός αντιμακεδών δε. Οι αντίπαλοι του ήταν προδότες μόνο στη φαντασία του ιδίου και των ανιστόρητων σήμερα. Δυστυχώς, ο 'Ελληνας πάντα είχε μεγάλη ευκολία να χαρακτηρίζει ως προδότη τον πολιτικό αντίπαλο του. Η Αθήνα ήταν μια παρακμιακή σκιά του εαυτού της και για την πτώση της δεν ευθύνεται ούτε ο Φίλιππος ούτε ο Αισχίνης, αλλά ο αιώνια ισχύων αναντίρρητος νόμος της Ιστορίας πως ο,τι ανεβαίνει, κατεβαίνει και οτι οι πρώτοι έσονται έσχατοι. Εξάλλου μέσω της πτώσης των πόλεων-κρατών και της κυριαρχίας των Μακεδόνων ο Ελληνισμός ενοποιήθηκε στο μέγιστο βαθμό πολιτικά και στρατιωτικά και χάρη στον εκπληκτικό Αλέξανδρο έφτασε στην Ινδία, μεταλαμπαδεύοντας τον ελληνικό πολιτισμό κι εγκαινιάζοντας την λαμπρή ελληνιστική περίοδο.
    Υ.Γ. Αν πάντως από τη σημερινή σήψη, διαφθορά και παρακμή προκύψει κάποιος νέος Αλέξανδρος, τότε...χαλάλι η ταλαιπωρία.

  9. Πελασγός avatar
    Πελασγός 19/10/2011 17:12:26

    Πριν φτάσουμε στο Δημοσθένη, ας γυρίσουμε πιο πίσω στο 411 π.Χ .
    "...Τη μέρα εκείνη, όσους δεν ήταν μυημένοι στη συνωμοσία τους άφησαν, όπως ήταν η συνήθεια, να φύγουν. στους μυημένους όμως είχε δοθεί εντολή να περιμένουν ήσυχα, όχι κοντά στα όπλα τους, αλλά πιο μακρυά και, αν κανείς αντιστεκόταν σ' όσα θα γίνονταν, να πάρουν τα όπλα και να μην το επιτρέπουν.
    ...Όταν όλα αυτά έγιναν σύμφωνα με τις διαταγές, ήρθαν οι ΤΕΤΡΑΚΟΣΙΟΙ, έχοντας ο καθένας κρυμμένο σπαθάκι,( σημ. Πελασγού-οι ανάλογοι σικάριοι στα χρόνια που έζησε ενσαρκωμένος ο Ιησούς Χριστός) και μαζί τους οι εκατόν είκοσι νεαροί που τους χρησιμοποιούσαν άν κάπου ήταν ανάγκη να ασκήσουν βία (οι σημερινοί "γνωστοί άγνωστοι"). Παρουσιάσθηκαν ξαφνικά απειλητικοί μπροστά στους εκλεγμένους με κλήρο βο(υ)λευτές, που βρίσκονταν στο βουλευτήριο, και τους είπαν να πάρουν το μισθό τους και να φύγουν. Είχαν φέρει οι ίδιοι μαζί τους το μισθό για ολοκληρη την υπόλοιπη βουλευτική περίοδο και, καθώς εκείνοι έβγαιναν, τους τον έδιναν. (Μεγάλη κατάντια, δεν βλέπετε ότι η ιστορία επαναλαβάνεται!) (Θουκυδίδη Ιστορία βιβλ VIII, Κεφ.69)

    Ας πάμε τώρα στον Μ. Αλέξανδρο.
    ...Πρώτα οι Αθηναίοι- ο Δημοσθένης δηλαδή (Αισχίνης, Κατά Κτησιφώντος, 77) που πρωτοέμαθε τη δολοφονία του Φιλίππου από κατασκόπους του Χαρίδημου-κάναν χαράς ευαγγέλια και ψήφισαν τιμές εις μνήμη του Παυσανία!.Φυσικά τα πρότεινε ο Δημοσθένης και έβρισε τον Αλέξανδρο, αγορεύοντας στη βουλή, Μαργίτη (ηλίθιο) του είπε που δεν θα ξεμυτίση απ' τη Μακεδονία!
    ...Οι Αθηναίοι, σαν μάθανε πως η Θήβα ήταν στο χέρι του Αλέξανδρου, χάσανε το κουράγιο τους και οι πιο φλογεροί μαχητές της Ελευθερίας! και είπαν να στείλουν κιόλας πρεσβεις στον Αλέξανδρο, να τον καλοπιάσουν, να γυρέψουν συγγνώμη που δεν είχαν αναγνωρίσει ακόμα την ηγεμονία του (οΔημοσθένης, που ήταν με τους πρέσβεις, γύρισε πίσω, από τον Κιθαιρώνα-είτε γιατί σκέφτηκε τα γράμματά του στον Άτταλο, είτε γιατί δεν ήθελε να φανερώση τις σχέσεις του με την Περσία-κι άφησε στους άλλους της πρεσβείας να διαβιβάσουν τις παρακλήσεις του δήμου.
    ...ο δήμος έκρινε πως έπρεπε να ψηφίσει για το νεαρό βασιλιά κι ακόμα μεγαλύτερες τιμές από κείνες που πριν δυο χρόνια είχε επιδαψηλεύσει στο Φίλιππο (ψηφίστηκαν δυο χρυσοί στέφανοι για τον Αλέξανδρο...)(JOHANN GUSTAV DROYSEN-Ρ-Η-Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ- ΙΣΤΟΡΙΑ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ)

    Νεοέλληνες σε τι διαφέρουμε από τους προγόνους μας;

    Πελασγός

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.