#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
27/01/2013 12:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι Pussy Riot χωρίς μπαλακλάβες



«Η τέχνη δεν είναι ένας καθρέφτης που αντικατοπτρίζει τον κόσμο αλλά ένα σφυρί που τον διαμορφώνει». Με αυτή τη φράση του Μαγιακόφσκι ανοίγει ένα νέο ντοκιμαντέρ για τις Pussy Riot, το ρωσικό πανκ γκρουπ που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων. Η ταινία παρουσιάστηκε στο Sundance, το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ ανεξάρτητων παραγωγών, στο Παρκ Σίτι της Ούτα, και χαρακτηρίστηκε από πολλούς η καλύτερη του φεστιβάλ. Έχει τίτλο «Pussy Riot: A Punk Prayer» και καταγράφει όλη την πορεία του συγκροτήματος που έτριξε τα δόντια στο καθεστώς Πούτιν με αποτέλεσμα να βρεθεί στην εξορία. Τη σκηνοθεσία υπογράφουν ο Mike Lerner και ο Maxim Pozdorovkin.

Από τον Αύγουστο του 2011 που σχηματίστηκε, το θηλυκό γκρουπ που αποτελείται από 11 εναλλασσόμενα μέλη, που τραγουδούν και χορεύουν φορώντας πολύχρωμες μπαλακλάβες –ένας φόρος τιμής στο συγκρότημα Guerrilla Girls αλλά και στους πίνακες του Καζιμίρ Μαλέβιτς. Όσο για τους στίχους τους, «Σκοτώστε όλους τους σεξιστές! Σκοτώστε όλους τους εξτρεμιστές! Σκοτώστε όλους τους Πουτινιστές!» φωνάζουν και δεν είναι άξιο απορίας πώς έχουν μπει στο μάτι του Πούτιν. Εξ’ ου και  η σύλληψη πέντε μελών, στις 12 Φεβρουαρίου του 2012, όταν βρέθηκαν σε έναν καθεδρικό ναό για να «προσευχηθούν» με τον τρόπο τους ενάντια στον ρώσο ηγέτη. Μια εβδομάδα μετά, οι τρεις (Tolokonnikova, Maria Alyokhina και Yekaterina Samutsevich) συνελήφθησαν και κατηγορήθηκαν για χουλιγκανισμό. Οι άλλες δύο κατάφεραν να ξεφύγουν και η υπόθεση έκανε τον γύρο του κόσμου, αφυπνίζοντας κάθε δυτικό καλλιτέχνη που σέβεται τον εαυτό του –από τη Μαντόνα ως τον Στινγκ- που έκαναν έκκληση για την απελευθέρωσή τους.

Οι σκηνοθέτες άρχισαν το ντοκιμαντέρ λίγο πριν από τη δίκη. Όπως δηλώνουν, αυτό που θέλουν να τονίσουν είναι ότι δεν πρόκειται για μια ρωσική υπόθεση αλλά για μια παγκόσμια και την συγκρίνουν με το κίνημα ‘Occupy’. Είναι επίσης μια καταγραφή του σύγχρονου φεμινισμού, σε μια χώρα που πρωτοστάτησε σε πολλά θέματα –όπως η ψήφος των γυναικών και το δικαίωμα έκτρωσης- αλλά ποτέ δεν κατάφερε να προχωρήσει σε ένα δεύτερο κύμα, όπως συνέβη με την Αμερική στις δεκαετίες του ’60 και του ΄70. Το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει και τα πραγματικά πρόσωπα των μελών του γκρουπ και αυτό είναι εξίσου ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για προσωπικότητες που κάθε άλλο παρά αδιάφορες περνούν. Οι σκηνοθέτες πάντως θεωρούν ότι το δεύτερο κύμα φεμινισμού στη Ρωσία ξεκίνησε, μετά τη δράση των Pussy Riot. Και αν κρίνουμε από τον διεθνή αντίκτυπο που είχε η υπόθεσή τους, μάλλον έχουν δίκιο.

Πυθία 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ίων και Ελευθέριος avatar
    Ίων και Ελευθέριος 27/01/2013 18:19:33

    ...σεξισμός...καλλιτέχνες που σέβονται τον εαυτό τους...σύγχρονος φεμινισμός...κίνημα...δικαίωμα στην έκτρωση...κινηματογραφικά φεστιβάλ ανεξάρτητων παραγωγών...διεθνής αντίκτυπος....''μουσικά συγκροτήματα'' με όνομα ''ταραχή του μουνιού'' (και ουχί του αιδοίου, για το οποίο ο αντίστοιχος αγγλοσαξωνικός όρος είναι vulva)
    Τελικά, στη δίνη της μετανεοτερικότητας, μάλλον τα έχουμε κάνει σαλάτα .
    For the dick λοιπόν..
    Υ.Γ. Σέβομαι απεριόριστα τον χώρο, τους συντάκτες και τους αναγνώστες του, αλλά αφού ήδη το γράψατε φαρδιά πλατιά και στον τίτλο του άρθρου, ας μη γινόμαστε σεμνότυφοι και ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: Pussy Riot

  2. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 27/01/2013 18:42:36

    Δεν εντόπισα πουθενά κάποιον σχολιασμό στην προσβολή θρησκευτικού συναισθήματος που συνέβη σε μία άκρως θρησκευόμενη χώρα.
    Έχω πλέον την εντύπωση ότι έχουμε όλοι ξεχάσει ότι δημοκρατία είναι και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των άλλων (ειδικά των μειοψηφιών) και όχι μόνο το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης.
    Αναρωτιέμαι επίσης γιατί όλοι οι "καλλιτέχνες που σέβονται τον εαυτό τους", συντάσσονται με κάποιους που έχουν ως κεντρικό στίχο το "σκοτώστε ΟΛΟΥΣ τους....." (βάλτε ότι θέλετε μετά). Κάποιοι άλλοι δικάζονται και -δικαίως- καταδικάζονται για αντίστοιχες θέσεις στις χώρες των καλλιτεχνών/υπερασπιστών!!!
    Μήπως τελικά δουλευόμαστε μεταξύ μας;

    • ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ avatar
      ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ @ Κώστας Χ. 27/01/2013 21:01:49

      Αγαπητοί Ίων και Ελευθέριος & Κώστας Χ. Τα είπατε ΟΛΑ!!!
      Σκεφτείτε ενα γυναικείο γκρουπ με όνομα ”ταραχή του μουνιού” να κάνει το αντίστοιχο χάππενινγκ στη Μητρόπολη Πειραιώς...
      Ο Πούτιν τους φέρθηκε απόλυτα δημοκρατικά και σύμφωνα με το νόμο.
      Φεμινισμός στη χώρα του "Υπαρκτού" όπου οι γυναίκες έκαναν δημόσια καμάκι στους άντρες ηδη το 1970 όταν εδώ φορούσαν ποδιές και πήγαιναν σε λύκεια Θηλέων?
      Στη Ρωσία μάλλον "ανδριστικό" κίνημα πρέπει να αναπτυχθεί και όχι φεμινιστικό. Το όνομα του γκρουπ τα λέει όλα. Η ανισότητα των φύλων στη Ρωσία σίγουρα δεν είναι σε βάρος των γυναικών...
      Αλλος προφανώς είναι ο στόχος που η υπόθεση έκανε τον γύρο του κόσμου, αλλά μάλλον πάλι έπεσε στο κενό...

  3. Zugzwang avatar
    Zugzwang 27/01/2013 20:54:05

    Αφου φτασαμε στο σημειο να γραφουμε οτι η Μαντονα ειναι "καλλιτεχνης που σεβεται τον εαυτο της"!!!Τι μπορει να απαντησει κανεις...

  4. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 28/01/2013 00:17:45

    Για να "προσευχόντουσαν" με τον τρόπο τους σε κανά τζαμί.... Θα "τρώγανε" καλά.
    Η ξεφτίλα της τάχα μου αμφισβήτησης, να κοπρίζει ο κάθε ανόητος τους τάχα μου νεωτερισμούς του, μέσα ακόμη και σε εκκλησίες. Τέχνη του κ%λου.
    Καλά το πάει το Πούτιν και κάποιοι ζορίζονται.

  5. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 28/01/2013 11:37:51

    Το ροκ και το πανκ αυτό κάνουν, αμφισβητούν τις συμβάσεις της κοινωνίας. Σε μια σοβαρή δημοκρατική χώρα θα τρώγαν τρεις μήνες κι ένα βαρύ πρόστιμο. Σε κοινωνίες αγιατολάχ τρώνε δυο χρόνια φυλακή και τους λένε "τυχεροί είσαστε, ο Ιντι Αμιν θα σας μαγείρευε στο καζάνι και θα σας έτρωγε"..

  6. TheEvian100 avatar
    TheEvian100 28/01/2013 11:45:57

    Πλάκα κάνετε; Bάλτε το βίντεο να δείτε τι έκαναν τα εν λόγω.. άτομα. Έκαναν μπ*****λο έναν καθεδρικό ναό! Κάτι αντίστοιχο έγινε και στην Κολωνία (την ώρα της λειτουργίας) αλλά σε χρόνο dt ήταν στο πάτωμα απ' τους ίδιους τους γερμανούς ιερείς... Εκεί βέβαια δε το τράβηξαν το θέμα τα διεθνή ΜΜΕ και fora, γιατί κυβερνά η "φίλη-σύμμαχος Μέρκελ".

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ TheEvian100 28/01/2013 18:47:27

      Φάγαν δυο χρόνια φυλακή στην Κολωνία;

  7. ΓΡΗΓΟΡΗΣ avatar
    ΓΡΗΓΟΡΗΣ 28/01/2013 12:37:53

    δεν ξερω τι λςετε,παντως το δεξιο pussy ,στην φωτο, ειναι & πολυ pussy.

    • EΠΙΚΟΥΡΟΣ avatar
      EΠΙΚΟΥΡΟΣ @ ΓΡΗΓΟΡΗΣ 29/01/2013 08:30:08

      Mπράβο ΓΡΗΓΟΡΗ. Βάζεις την υπόθεση στη θέση που της ανήκει.
      Με τον Μιλόσεβιτς η Δύση τα βρήκε εύκολα. Με τον Πούτιν όμως κατέληξε στα pussies. Συζήτηση για pusssies λοιπόν, κι εγώ το δεξιό ψηφίζω...

  8. Κρίτων Καππαδόκης avatar
    Κρίτων Καππαδόκης 30/01/2013 21:47:28

    Η ψήφος πάει αναγκαστικά στο μόνο γήινο θήλυ τής τρόϊκας . Η αριστερή επιεικώς αναζητεί το σεξουαλικό της στίγμα , η μεσαία είναι εκτός γήινης επικοινωνίας και επαφής (σαν κρυφοϋστερική την κόβω ...) , η ψήφος λοιπόν αποκλειστικά στην Scarlett Johansson σε ρούσικη εκδοχή . Όσο για το μουσικό σκέλος τής υπόθεσης , που επιδιώκει το τάχατες καλλιτεχνικό άλλοθι για τον σαματά μάλλον απουσιάζει και δεν φάνηκε πουθενά ναγγίζει κάποιον . Όλα και όλοι επικεντρωμένοι στον τίτλο και ειδικά βέβαια στο πρώτο συνθετικό .
    Ευλόγως: παραπέμπει στην πηγή τής ζωής , γαρ .

    Υ.Γ. Αλήθεια γιατί κανένας από τούς καταγγέλοντες την αντιμετώπισή τους από την Ρωσική πολιτεία , δεν αναφέρεται στο δικαίωμα έφεσης και αναστολής εκτέλεσης τής ποινής που ήδη λειτούργησε υπέρ τής μιάς από τις τρείς ;
    Ειλικρινά πιστεύει κανείς ότι τα μέλη τής ενεργούσαν με καλλιτεχνική συνείδηση όταν μέσα σε έναν ναό , που άλλοι προσεύχονταν ("καθυστερημένοι" ; δικαίωμά τους) ελαφρύναν τον ρουχισμό τους και άρχισαν ουρλιάζνοτας να χοροπηδάνε ;
    Κι' αλήθεια , γαιτί αν είχανε ως λένε οι υποστηρικτές τους , καλλιτεχνικό φρόνημα , γιατί δεν ζήτησαν συγγνώμην απ' όσους ενόχλησαν την ώρα που ασκούσαν την λατρευτική τους λειτουργία ;
    Αν δεν σέβεσαι τούς άλλους , γιατίθ και πώς απαιτείς σεβασμό για σένα ;;

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Κρίτων Καππαδόκης 31/01/2013 14:15:22

      Ε, αν δε σέβεσαι τους άλλους, 20 χρόνια Σιβηρία και κρέμασμα απ τα αυτιά..
      Δεν ακούσατε ποτέ προφανώς ποτέ για αναλογία ποινής και αδικήματος, ούτε πιστεύετε ότι, αν η διαμαρτυρία ήταν όχι εναντίον του Πούτιν αλλά εναντίον των αντιπάλων του, θα άλλαζε τίποτε στην ποινή...