Θα πρέπει να ανησυχούμε για τα ρομπότ δολοφόνους;
20/06/2014 14:07
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Θα πρέπει να ανησυχούμε για τα ρομπότ δολοφόνους;

Από τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς ως τα drones που κάνουν διανομές, μια νέα γενιά ρομπότ είναι έτοιμη να φέρει την επανάσταση στον τρόπο που οι άνθρωποι εργάζονται, οδηγούν και ψωνίζουν. Αλλά υπάρχει ένας τομέας όπου τα ρομπότ έχουν ήδη εδραιωθεί και εξαπλώνονται γρήγορα: ο βιομηχανικός τομέας, ιδίως η παρασκευή και η αποθήκευση.

Τα ρομπότ δούλευαν παράλληλα με τους εργαζόμενους εδώ και χρόνια σε εργοστάσια και αποθήκες, φορτώνοντας κουτιά με πράγματα που έχουν παραγγελθεί online, συγκολλώντας ανταλλακτικά αυτοκινήτων, ή μετακινώντας τρόφιμα από τον έναν μεταφορικό ιμάντα στον επόμενο.
Τώρα, πολλοί ειδικοί ανησυχούν για τους κινδύνους που ενέχουν τα ρομπότ για τους ανθρώπους που εργάζονται μαζί τους. Τα ρομπότ έχουν προκαλέσει τουλάχιστον 33 θανάτους και τραυματισμούς σε χώρους εργασίας στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία 30 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επαγγελματικής Ασφάλειας και Υγείας. Μπορεί να μην ακούγεται μεγάλος αριθμός, ίσως όμως να υποεκτιμούμε τους μελλοντικούς κινδύνους. Σε αντίθεση με τα σημερινά ρομπότ, τα οποία λειτουργούν συνήθως σε περιορισμένους χώρους, η επόμενη γενιά θα έχει πολύ μεγαλύτερη αυτονομία και ελευθερία κίνησης.

«Προκειμένου τα ρομπότ για να γίνουν πιο παραγωγικά, θα πρέπει να ξεφύγουν από τους περιορισμούς τους και να είναι σε θέση να εργαστούν μαζί με τους ανθρώπους», δήλωσε ο Κεντ Μάσεϊ, διευθυντής των προηγμένων προγραμμάτων στην HDT Robotics. «Για την επίτευξη αυτού του στόχου με ασφάλεια, τα ρομπότ πρέπει να γίνουν περισσότερο σαν τους ανθρώπους. Πρέπει να έχουν μάτια και την αίσθηση της αφής, καθώς και την ευφυΐα να χρησιμοποιούν αυτές τις αισθήσεις». Μέχρι τώρα, τα ρομπότ χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στην κατασκευή, ιδιαίτερα στον κλάδο των αυτοκινήτων. Είναι ως επί το πλείστον «χαζά ρομπότ», που έχουν σχεδιαστεί για επαναλαμβανόμενες εργασίες που είναι βρώμικες, επικίνδυνες ή σκοτεινές.

Οι κανονισμοί απαιτούν τα ρομπότ να λειτουργούν χωριστά από τους ανθρώπους, σε κλουβιά ή περιβαλλόμενα από κουρτίνες φωτός που σταματούν τα μηχανήματα όταν οι άνθρωποι πλησιάζουν. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότεροι από τους τραυματισμούς και τους θανάτους που έχουν συμβεί οφείλονται στο ότι οι άνθρωποι που συντηρούν τα ρομπότ κάνουν ένα λάθος ή παραβιάζουν τις μπάρες ασφαλείας, μπαίνοντας για παράδειγμα σε ένα κλουβί.

Όμως, τα ρομπότ νέας γενιάς συνεργάζονται με τον άνθρωπο και περιφέρονται ελεύθερα σε ανοιχτό περιβάλλον όπου οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται. Είναι προϊόντα του μειωμένου κόστους των αισθητήρων και της βελτίωσης των αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης σε τομείς όπως η μηχανική όραση. Το νεότερο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της Google, για παράδειγμα, είναι εντελώς αυτοματοποιημένο, χωρίς τιμόνι ή πεντάλ φρένου.

Μαζί με τα νέα ρομπότ που κυκλοφορούν απεριόριστα, έρχονται και οι νέες ανησυχίες για την ασφάλεια. Οι άνθρωποι ανησυχούν για το τι θα συμβεί αν ένα ρομπότ βγει εκτός ελέγχου, ή για την πρώτη φορά που ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό σκοτώσει κάποιον.

«Είναι ο φόβος για τα ρομπότ», λέει ο Bryant Walker Smith, συνεργάτης στο Κέντρο Διαδικτύου και Κοινωνίας της Νομικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, ο οποίος μελετά τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. «Υπάρχει κάτι πιο τρομακτικό στη δυσλειτουργία ενός μηχανήματος που αφαιρεί τον έλεγχο από κάποιον». Ως αποτέλεσμα, αυτά τα ρομπότ απαιτούν επιπλέον μέτρα προστασίας. Το αυτοκίνητο της Google έχει ένα παραγεμισμένο μπροστινό μέρος για να μαλακώνει ενδεχόμενη σύγκρουση, εάν το ρομπότ ή ένας άνθρωπος προκαλέσει ατύχημα. Το παρμπρίζ είναι πλαστικό και το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου στρογγυλοποιείται έτσι ώστε να είναι λιγότερο πιθανό να βλάψει πεζούς ή ποδηλάτες.

Ένα άλλο ρομπότ, ο Baxter, που κάνει επαναλαμβανόμενες εργασίες σε χώρους εργασίας όπως η συσκευασία μικρών αντικειμένων, έχει σχεδιαστεί για να ανιχνεύει ανθρώπους και να σταματά πριν έρθει σε επαφή μαζί τους. Διαθέτει επίσης μια οθόνη που εντοπίζει όσους βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και τους δείχνει τι θα κάνει το ρομπότ στη συνέχεια. Εάν τα ρομπότ και οι άνθρωποι πρόκειται να ζήσουν και να εργαστούν από κοινού, ο Baxter και οι απόγονοί του θα χρειαστούν περισσότερες από αυτές τις εξελίξεις. Για την ανάπτυξή τους, οι δημιουργοί των ρομπότ θα πρέπει να τους εμφυσήσουν ένα από τα πιο ανθρώπινα συναισθήματα: την ενσυναίσθηση.

http://www.nytimes.com/2014/06/17/upshot/danger-robots-working.html?ref=science&_r=0

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.