#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/11/2010 00:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Coco Channel, η Marilyn και Αικατερίνη των … Μπολσεβίκων



Channel Νο5. Τι το πιο αισθησιακό και σοφιστικέ για ένα άρωμα.

Hoboken, μια περιοχή  φάτσα στη Νέα Υόρκη  που για πολλά χρόνια , για το μόνο που έχαιρε  να χλευάζει την « ελίτ» του Μανχάταν, έστω κι αν πρόκειται για την γενέτειρα του  Φράνκ Σινάτρα . Γνωστό πλέον  και από το πλέον  αντιαισθητικό reality που φιλοξενεί, το «Jersey Shore»,

Στις όχθες του ποταμού Hudson λοιπόν, κρύβεται καλά φυλαγμένο το μυστικό, και όχι στις όχθες του Σηκουάνα.

Στο Hoboken, λοιπόν, επί χρόνια ολόκληρα παραγόταν και συσκευαζόταν το άρωμα  που η  καλή κοινωνία, νόμιζε ότι ερχόταν από την Ευρώπη και μάλιστα από το Παρίσι.

Η ιστορία είναι φτιαγμένη με γεγονότα  με τις καλύτερες προθέσεις, που όμως  στην πορεία, παίρνουν άλλη τροπή. Την καλύτερη των προθέσεων φαίνεται να   είχε και η διάσημη Coco Channel  που ήθελε να δημιουργήσει ένα άρωμα τόσο αισθησιακό όσο και εξελιγμένο, που θα κυριαρχούσε πολλά χρόνια και που θα μιλούσαν πολλοί γι’ αυτό.

Κρίμα λοιπόν που η ιστορία έρχεται να  ανατρέψει ακόμη κι αυτή, την δημιουργό των πιο αιθέριων σταγόνων της ιστορίας των αισθήσεων.

Επειδή η παραγωγή του αρώματος Channel Νο5, δεν γινόταν από την Channel.

Η Γαλλίδα δημιουργός των πιο διάσημων σταγόνων, είχε πουλήσει τον  τύπο στους Γάλλους βιομήχανους Paul & Pierre  Wertheiner και όλη την υπόλοιπη ζωή της έκανε ανέλπιδες προσπάθειες να ξαναπάρει πίσω την πατέντα, ανεπιτυχώς όμως.

Πόσο έντονη και υπέροχη μπορεί να  είναι μια  ιστορία, για ένα άρωμα.

«Τι φοράτε όταν κοιμόσαστε;» ρώτησαν κάποτε την Marilyn Monroe για ν’ απαντήσει αυθόρμητα « Channel Νο5, φυσικά!» αφήνοντας προκλητικά να εννοηθεί, μόνον «αυτό».

O Tilar J. Mazzeo, αναρωτιέται  στο βιβλίο του «Το μυστικό του Channel Νο5», τι να προσπαθούσε άραγε  η Coco να πει, έχοντας συλλάβει  την ιδέα ενός αρώματος, όμοιο με  κόσμημα «σαν έργο μοντέρνας αφαιρετικής τέχνης»; Στις αρχές του 20, δημιουργούσαν αρώματα ως επί το πλείστον από απόσταγμα γιασεμιού και τριαντάφυλλο. Το τριαντάφυλλο προορίζονταν για αξιοσέβαστες κυρίες ενώ το γιασεμί για  κείνες του θεάματος.

Η Coco Channel είχε ήδη από από τότε  εκφράσει την επιθυμία της : «Θέλω να χαρίσω στις γυναίκες ένα άρωμα «τεχνητό» Όπως ακριβώς ράβεται ένα φόρεμα. Δεν θέλω ένα άρωμα που θα αναδύει μόνον γιασεμί  η τριαντάφυλλο. Θέλω κάτι ανάμεσα σ’ αυτά..

Η Coco  ήταν γεννημένη «μοδίστρα» και χάρη στην ιδιοφυία της είχε μετατρέψει το μαγαζάκι της σε μια μικρή αυτοκρατορία. Για να αφιερωθεί όμως  και να καθιερωθεί στον τομέα των αρωμάτων, χρειαζόταν έναν ειδικό. Κι εδώ υπεισέρχεται ο Ωραίος Ερνέστο (Ernest Beaux). Μια ιδιοφυία  που βρέθηκε τη λάθος στιγμή, σε λάθος τόπο.

Η Μεγάλη Αικατερίνη των … Μπολσεβίκων



Είναι ποτέ δυνατόν να δημιουργήσει κάποιος ένα άρωμα  στη Μόσχα και να το ονομάσει Μεγάλη Αικατερίνη της Επανάστασης των Μπολσεβίκων;

Ευτυχώς το l’Eau de Catherine, με μια σειρά  συμφωνιών και συμβολαίων, έγινε Channel .Λίγο εσσάνς τριαντάφυλλου, λίγο γιασεμιού, για κάθε αξιοσέβαστη κυρία και καθόλου υποτιμητικό για τις πολύ κοινωνικές κυρίες του θεάματος.

Και κυρίως πολλές αλδεϋδες.; εκείνα ακριβώς τα μόρια που προσδίδουν  στο συγκεκριμένο άρωμα,  ένα αέρα «τεχνητό» ή κατασκευασμένο. Το μόνο που έλειπε ήταν το όνομα . Ένας νονός, που θα βάπτιζε το έργο τέχνης.

Λένε ότι ο Ωραίος (Beaux) παρουσίασε στην  Coco Channel πάνω από δέκα εκδοχές του αρώματος κι ότι εκείνη έδειξε ικανοποιημένη ήδη, από την Πέμπτη εκδοχή. Ο συγγραφέας του βιβλίου όμως υποστηρίζει ότι το  «5» αντιπροσώπευε για την Coco  ένα νούμερο μαγικό:  ένα «ιδιαίτερο φυλακτό» που θα βοηθούσε ίσως σε μια άλλη είδους «επαφή» με την ψυχή του αγαπημένου της αρραβωνιαστικού Arthur Boy Capel που είχε χαθεί σε δυστύχημα.

Θάνατος κι αγάπη: όπως στα «ρομάντζα». Και πόλεμος. Γιατί δεν ήταν μόνον οι Γάλλοι που υποχρεώθηκαν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Αμερική κατά  την διάρκεια της Γερμανικής  κατοχής στη Γαλλία, ενώ η Channel ξεπερνούσε τον Boy πλέοντας σε πελάγη ευτυχίας στην αγκαλιά υψηλά  ιστάμενου Γερμανού .

Αμερικανοί στρατιώτες ήταν εκείνοι που εισήγαγαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, το άρωμα  που ήταν τότε στη μόδα κι έμελε να συζητηθεί όσο λίγα  και όχι στις όχθες του Σηκουάνα. Σίγουρα όμως, δεν πρέπει να γνώριζαν ότι το άρωμα αυτό παρασκευαζόταν και συσκευαζόταν  ήδη στο New Jersey!

ΣΧΟΛΙΑ

  1. η Dimi avatar
    η Dimi 28/11/2010 17:01:57

    Case Study: Coco Chanel (1883-1971)
    Competitor / Goddess Siren

    The famed, the irresistible, the matchless fashionista, who rocked the Haute Couture, for almost six decades. The most influential and innovative Fashion Designer in history. The Icon. The Woman behind the Designs.

    Specialist in luxury items, handbags, shoes, sunglasses, perfumery, «Art Deco» custom jewelry, cosmetics, ready-to-wear, evening gowns and many more.

    In 1931, Chanel was hired by Samuel Goldwin, for one million dollars, to dress his stars including Kathrine Hepburn, Grace Kelly, Elizabeth Taylor and Gloria Swanson.

    Designer of the timeless κnitted wool «Chanel Suit». Prior to her death, a custom «Chanel Suit» fetched as much as $12,000. Today, the average cost of a «Chanel Suit» is $5,000.

    Designer of heart-stopping luxurious «Chanel Satin & Lace» underwear & lingerie.

    Designer of the all time classic «Little Black Dress», if you please.., that has become the key item in most women's closets, worldwide.

    Creator of mythical perfumes: Chanel Nº 5, 19, 22, Coco, Cristalle, Allure:
    Αll perfumes to evoke the «eternal unforgettable woman», the one, who lingeres in a man’s mind, long after she has left the room.

    Famous Quotes:
    «There have been several Duchesses of Westminster. There is only one Chanel».

    «There are people who have money and people who are rich».

    «Τhere is time for work. And time for love. That leaves no other time».

    «Α woman not loved is a woman lost».

    «A woman has the age she deserves».

    «Elegance is refusal».

    «Fashion fades. Only style remains the same».

    «Look for the woman in the dress. If there is no woman, there is no dress».

    «A woman is closest to being naked, when she is well dressed».

    «Α woman’s best accessory is her signature perfume».

    «A woman with no perfume has no future».

    «Dab it, don’t overdo it. There is nothing that can kill the effect of the sweet Siren, like too much perfume. You shouldn’t smell submerged, but more like it’s natural to you».

    «Perfume is the unseen, unforgettable, ultimate fashion accessory.
    It heralds your arrival and prolongs your departure».

    «Look for rheumy eyes from the men in your life when you spritz that perfume.
    When the right one comes along, you will surely know».

    «The attraction between us was immediate and electric. Love inspired us. Passion consumed us. And so, a passionate, intense love affair between two creative giants a Couturière and a Composer, begun» (about Igor Stravinsky).

    «Perfume speaks. Bold or subtle, spicy or sweet – the scent tells the world, who you are. Choose the perfume that spins your legend faithfully. Your perfume should make you the Siren, he never forgets. Not the woman who changes with the fashions of the month. Tonight, he is moved by your perfume on his pillow. Βut, your perfume will bring you back to him, long after you’ve packed your bags and absconded with another man».

    ~Sirens Celebrate Men

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.