#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/12/2010 07:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η υπόγεια συνεργασία Χόλυγουντ και αμερικανικού Πενταγώνου



«Η ιδανική τυραννία είναι αυτήν την οποία διαχειρίζονται, μέσα στην άγνοιά τους, τα ίδια της τα θύματα. Συνεπώς, οι ιδανικοί δούλοι, είναι αυτοί που μετά χαράς και χωρίς να το καταλάβουν, υποδουλώνουν τους εαυτούς τους».

Dresden James.

Το Χόλυγουντ διατηρεί άριστες σχέσεις με το πεντάγωνο. Αν δει κανείς τους τίτλους παραγωγής σε ταινίες όπως οι Iron Man 2, και Transformers 2, το καταλαβαίνει αμέσως. Το πεντάγωνο έχει συνδράμει σε πάρα πολλές ταινίες, όπως είναι η Air Force One, και η  The Sum of All Fears. Παράλληλα, έχει προσπαθήσει (και το πέτυχε) να εξαφανίσει ταινίες οι οποίες θα δημιουργούσαν ερωτηματικά στη κοινή γνώμη όσον αφορά στους σκοπούς και στους στόχους των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ.

Ο συγγραφέας του «Επιχείρηση Χόλυγουντ: Πως το πεντάγωνο διαμορφώνει και λογοκρίνει τον κινηματογράφο» David Robb γράφει:

«Το Χόλυγουντ και  το πεντάγωνο συνεργάζονται αμοιβαία, με μεγάλη επιτυχία. Οι παραγωγοί ταινιών κερδίζουν αυτό που θέλουν (πρόσβαση σε στρατιωτικό υλικό αξίας δισεκατομμυρίων, τανκς, αεροπλάνα, υποβρύχια κλπ.), ενώ ο στρατός παίρνει και αυτός αυτό που θέλει, έργα δηλαδή που τον απεικονίζουν θετικά, και προώθηση μηνυμάτων που βοηθούν στη στρατολόγηση των νέων».

Ο δημοσιογράφος Nick Turse έχει περιγράψει πως το στρατιωτικό-βιομηχανικό κατεστημένο των ΗΠΑ έχει εισέλθει σε όλες σχεδόν τις εκφάνσεις της αμερικανικής καθημερινότητας. Όπως σημειώνει, «Στη δεκαετία του 1970, υπήρξε μια νέα σχέση μεταξύ Χόλυγουντ και πενταγώνου, με σκοπό την διάλυση της αρνητικής εικόνας για το στρατό που δημιούργησε  ο πόλεμος του Βιετνάμ, και τη δημιουργία μις νέας θετικής εικόνας εν όψει της μετατροπής του στρατού σε καθαρά εθελοντικό. Το πεντάγωνο έκανε τα πάντα για να βοηθήσει, και η βιομηχανία του κινηματογράφου ανταπέδωσε με το παραπάνω».

Οι περισσότεροι προοδευτικοί έχουν τη τάση να απορρίπτουν πολλές ταινίες ως υπερβολές του Χόλυγουντ. Ταινίες όπως οι Transformers και  Iron Man, θεωρούνται απλά εμπορικές. Οι προοδευτικοί που ανησυχούν ότι αυτές ενισχύουν την εικόνα του στρατού, την ίδια ώρα που αυτός είναι μπλεγμένος σε παράνομους πολέμους στη Μ. Ανατολή, απλά δε πάνε να τις παρακολουθήσουν. Πέραν αυτού δεν προχωρούν σε κριτική της σχέσης Χόλυγουντ - πενταγώνου, διότι απλά την έχουν αποδεχθεί από καιρό. «Τι μπορούμε να κάνουμε;» λένε.

Σε γενικές όμως γραμμές, η σιωπή αυτή δεν βοηθά. Αντιθέτως, ενισχύει την εμπορευματοποίηση και την ηθική παρακμή της τέχνης του κινηματογράφου. Οι ελίτ έχουν καταφέρει να λογοκρίνουν και να ελέγχουν τις τέχνες, προωθώντας τα δικά τους πανίσχυρα συμφέροντα. Οι φιλελεύθεροι ξεπουλήθηκαν, είτε μέσω της αδιαφορίας, είτε της αλλαγής στάσης, στους εργοδότες τους.

Ο ζωγράφος Rob Shetterly διευκρινίζει πως τα επιχειρηματικά ΜΜΕ πάλεψαν προκειμένου να μη ριζοσπαστικοποιηθεί η τέχνη, μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ. Λέει: «… αν η πρόθεση τους ήταν να φτιάξουν μια συναίνεση για το κέρδος, και αν το κέρδος αυτό πήγαζε από τον πόλεμο, την εκμετάλλευση, τον ιμπεριαλισμό, το μόνο που χρειάζονταν να κάνουν είναι να μην αναφέρουν καν οποιοδήποτε καλλιτεχνικό έργο είχε κάποιο μήνυμα ειρήνης ή αντίστασης. Αυτό όμως δεν είναι λογοκρισία. Οι καλλιτέχνες διατηρούν την ελευθερία να μιλάνε και να δημιουργούν. Όμως δεν  έχουν πρόσβαση στο κοινό. Και επειδή ακριβώς τα καθεστωτικά ΜΜΕ, και ο δήθεν ελεύθερος τύπος, είναι καθαρά μέρος του μηχανισμού προπαγάνδας των συμφερόντων του στρατού, της βιομηχανίας, και του κογκρέσου, οι καλλιτέχνες θα πρέπει να επιτεθούν στα ΜΜΕ με τον ίδιο τρόπο που επιτίθενται στους κερδοσκόπους του πολέμου και στους εκλεγμένους ψεύτες. Έτσι όμως, μειώνεται ακόμη πιο πολύ η προβολή του καλλιτεχνικού τους έργου. Τα ΜΜΕ απεχθάνονται την δημόσια έκθεση των μεροληψιών τους…». Οι καλλιτέχνες που έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν κινηματογραφικά έργα που διαμορφώνουν αντιλήψεις, αυτολογοκρίνονται. Μειώνουν τα όποια μηνύματα, έτσι ώστε να μη καταλήξουν σε κάποια μαύρη λίστα η οποία θα τους οδηγήσει στην αφάνεια.

Περιέργως, αυτός ο έλεγχος και η χειραγώγηση της άποψης της κοινής γνώμης για τον στρατό, που γίνεται από το πεντάγωνο μέσω του Χόλυγουντ, είναι ένα από τα στοιχεία που απειλεί η WikiLeaks. Όχι μόνο αποκαλύπτει πως τα ΜΜΕ συνεργάζονται στο πνίξιμο σημαντικών ειδήσεων, ή πως εξυπηρετούν συμφέροντα της Ουάσιγκτον, αλλά υπονομεύει και τη προσπάθεια του πενταγώνου, δίνοντας στο αμερικανικό κοινό την ευκαιρία να σχηματίσει ανεξάρτητη άποψη, μέσα από την ανάγνωση επίσημων εγγράφων του στρατού και της κυβέρνησης. Δίνει δηλαδή η WikiLeaks, την ευκαιρία στον απλό άνθρωπο, να αποφασίσει από μόνος του τι θα πρέπει να αντιληφτεί, και τι είναι επικίνδυνο.

S.A. -opEdNews

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 30/12/2010 07:40:13

    Ροδα τσαντα και κοπανα, η Ελληνικη εκδοχη.
    Πολυ καλο το αρθρο!

    ΠΠ

  2. η Dimi avatar
    η Dimi 30/12/2010 08:19:43

    Σχέδιο ΜΟΝSANTO http://bit.ly/gkK7sM

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 30/12/2010 08:29:03

    Πλάτωνας: Ο Μύθος του σπηλαίου
    http://www.youtube.com/watch?v=drzpHVVKuSg&feature=related

    Απίθανο !!!!!.....

    ΠΠ

  4. F avatar
    F 30/12/2010 09:44:54

    Ἕνα ἀκόμη σημεῖο: Τὰ τελευταῖα χρόνια ἔχουν ἐξαφανισθεῖ οἱ ἀνατρεπτικὲς κωμωδίες (ἤ καὶ παρωδίες) καὶ στὴν θέση τους κυριαρχοῦν γλυκανάλατες "κομεντί" ἤ κοπρολαγνικὲς φάρσες. Ἡ ἐξουσία ἀπεχθάνεται τὸ γέλιο.

  5. ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ avatar
    ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 30/12/2010 11:06:10

    Προχθές παρακολουθούσα μία ταινία στην τηλεόραση. Τίποτα το ιδιαίτερο, κλασσική αμερικανιά, να περνά η ώρα που λένε. Λίγο πριν το τέλος όμως, μένω άναυδος. Εις εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας που υποδυόταν έναν υψηλόβαθμο των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, παραδέχεται στην ευρισκόμενη σε δεινή θέση πρωταγωνίστρια : ναι, επειδή η κυβέρνηση μας κόβει τα κονδύλια με αποτέλεσμα να μπαίνουμε σιγά-σιγά στο περιθώριο, είπαμε να οργανώσουμε ένα τρομοκρατικό χτύπημα για να το σκεφτεί λίγο καλύτερα η κυβέρνηση. Μα καλά, απαντά η πρωταγωνίστρια, θα σκοτώσετε στ΄αλήθεια 4000 ανθρώπους; - Ξέρεις εσύ κανένα τρόπο να σκοτώσουμε στα 4000 ανθρώπους και να γίνουμε πιστευτοί; Περιττό να σας πω, τι συνειρμούς έκανα στο άκουσμα των 4000 θυμάτων...

    • ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ avatar
      ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ @ ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 30/12/2010 11:06:59

      στα ψέμματα

  6. ruddock avatar
    ruddock 30/12/2010 11:10:54

    Πολύ σωστό το σχόλιο του F ,δεν έχω παρά να συμφωνήσω.
    Έχω παρατηρήσει ότι εδώ και κάποια χρόνια το Χόλυγουντ μας παρουσιάζει εντελώς μισανθρωπικούς και δυσλειτουργικους χαρακτήρες,ενώ ο θάνατος από πυροβολισμό είναι κοινός όσο και τα ποπκόρν,κάθε τρεις και λίγο επί οθόνης πυροβολείται κι ένας "άνθρωπος".
    Το βάζω σε εισαγωγικά γιατί έχω αρχίσει να αμφιβάλλω κατά πόσον "ηθοποιοί" όπως ο ντε νίρο,ο ντι κάπριο,ο πατσίνο ή η ούμα θέρμαν είναι κανονικοί άνθρωποι.

  7. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 30/12/2010 20:09:45

    Έχω 29 χρόνια να δω αμερικάνικη ταινία... Έχουν βάλει την βία ακόμη και στα κινούμενα σχέδια. Βία και τσόντα! Καί όλα είναι μέρος του σχεδίου για αποχαύνωση των λαών. Επί τέλους, ας το πάρουμε χαμπάρι και να σταματήση ο εθισμός και των παιδιών μας και ημών των ιδίων. Ακόμη και τα παιχνίδια για PC που σερβίρουν βία είναι μέρος του σχεδίου... Ξεφύγαμε από τα "ηρωϊκά" του 50 όπου 5 αμερικάνοι νικούσαν 3 γερμανικά συντάγματα και φτάσαμε στα Hi-Tech όπου μας υποβάλουν πως ότι και να γίνει αυτοί θα έχουν πάντα το πάνω χέρι, διασπέρνοντας τον φόβο...
    Κι αν θέλετε να "περνάει η ώρα" Κωνσταντάρας, Βέγγος, Χ#χρήστος είναι το καλύτερο φάρμακο, και εκτός αυτού υπάρχει και ο υπόλοιπος κόσμος, που βέβαια και αυτός σερβίρει βία, αλλά σε πολύ μικρότερο ποσοστό και οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες...

  8. NoPain avatar
    NoPain 31/12/2010 13:59:20

    Δεν ούτε παράξενο, ούτε και νέο, ότι τα Αμερικανικά κέντρα εξουσίας χρησιμοποιούν τον εγχώριο κινηματογράφο ως μέσο έμμεσης προπαγάνδας και ως όργανο διαμόρφωσης πολιτικοκοινωνικής συμπεριφοράς των ανθρώπων παγκόσμιος.

    Η δράση αυτή είναι πολύ συστηματική και το κυριότερο «γράφει» στο υποσυνείδητο των ανθρώπων τι είναι «καλό» και τι είναι «κακό» ανάλογα με τα πιστεύω και τα συμφέροντα τους.

    Απλά προσέξτε όπως το Χόλυγουντ «χειρίζεται» μέσα από τις ταινίες του, θέματα όπως η τρομοκρατία ,η Αμερικάνικη στρατιωτική ισχύ, η εκπληκτική ικανότητα παρακολούθησης των μυστικών υπηρεσιών τους, τα οφέλη που έχει ο Αμερικάνικος τρόπος ζωής και η «δημοκρατία» τους. Τα ηθικά όρια απλά κατρακυλούν ενώ προωθείται συνεχώς η εκπόρνευση των νέων ανθρώπων. Και φυσικά ,κατασυκοφαντούν και δαιμονοποιηούν τους αντιπάλους τους.

    Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε να ΜΗΝ δούμε μια Αμερικάνικη ταινία, αλλά, αλήθεια πόσοι από εμάς το κάνουμε αυτό. :(

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ NoPain 31/12/2010 18:03:04

      Όλοι μπορούμε και είναι πάρα πολύ απλό.

      Απλά... ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ...

      Και μείς που έχουμε ενα κομπιούτερ μπορούμε να βρούμε θησαυρό. Και μεγάλο ποσοστό με αγγλικούς υποτίτλους, ειδικώς ταινίες του ποιοτικού σινεμά...

  9. Σοφία avatar
    Σοφία 01/01/2011 01:29:35

    Με την καταστροφολογία και τον φόβο επιτυγχάνεται η χειραγώγηση των πολιτών και η μετατροπή τους σε κοπάδι από πρόβατα.

  10. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΚΑΙΟΠΟΥΛΟΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΚΑΙΟΠΟΥΛΟΣ 01/01/2011 03:26:48

    ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΣΤΟΓΡΑΦΟΣ...
    ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ, ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ, ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ, ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ....
    ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ, ΤΟ ΚΟΛΙΤΗΡΙ, ΤΟΝ ΚΠΑΡΜΠΑ ΓΙΩΡΓΟ, ΤΟΝ ΣΙΟΡ ΔΙΟΝΥΣΙΟ.... ΑΧ... ΠΑΛΙΑ ΓΝΗΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ, ΣΕ ΕΦΑΓΕ Ο ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΥΛΑΚΙ ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ !...
    Dipl.-Ing. Δημήτρης Δικαιόπουλος

  11. ΒΑΣΙΛΗΣ avatar
    ΒΑΣΙΛΗΣ 03/01/2011 07:43:18

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ ΔΡΑΜΑ Η ΚΩΜΟΔΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΗ Η ΚΑΜΕΡΑ (ΤΥΧΑΙΑ)ΠΑΝΩ ΑΠ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

  12. A.M. avatar
    A.M. 04/01/2011 09:52:09

    Για όσο ο άνθρωπος θα είναι αιχμάλωτος στα δικά του πάθη θα παραμένει και αιχμάλωτος και χειραγωγούμενος απ όσους θα του τα ικανοποιούν ή θα του υπόσχονται ότι θα του τα ικανοποιήσουν με αντάλλαγμα βέβαια την ελευθερία του.

    Ο μόνος τρόπος για να ξεφύγει ο άνθρωπος απ την χειραγώγηση είναι να απαλλαγεί απ τα δικά του πάθη.
    Ο απαθής άνθρωπος ή έστω ο προς την απάθεια οδεύων άνθρωπος δεν χειραγωγείται από κανέναν και με κανέναν τρόπο.

    Το βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας.
    Με τι ελέγχουν την μάζα;
    Δημιουργούν ανασφάλεια και παρουσιάζονται ως εγγυητές της ασφάλειας.
    Δηιουργούν φόβο και παρουσιάζονται ως προστάτες.
    Δημιουργούν «προσεχώς πείνα» και παρουσιάζονται ως τροφοδότες.
    Διεγείρουν τα σεξουαλικά πάθη (διαφημίσεις π.χ.) και σου παρουσιάζουν το προϊόν δια του οποίου θα καταφέρεις να τα ικανοποιήσεις.
    Δημιουργούν εικόνες - πρότυπα εξουσίας που υποτίθεται αν κάνεις ότι σου πούν ή αν αγοράσεις το ακριβό αυτοκίνητο που πουλάνε ή αν αποκτήσεις τις γνώσεις που προσφέρει η σχολή τους τότε θα γίνεις και σύ σαν την εικόνα - πρότυπο και θα εξουσιάζεις ικανοποιώντας την φιλαρχία σου.
    Και ούτω καθεξής.

    Παλαιά η συνταγή ελέγχου των συνειδήσεων.
    Το ζήτημα είναι πως οι περισσότεροι άνθρωποι αρέσκονται να ελέγχονται και κάποιοι άλλοι αρέσκονται να ελέγχουν και με αυτόν τον τρόπο όλοι βολεύονται.
    Πάρτε για παράδειγμα τους «αυλικούς» διαφόρων κομμάτων και θα καταλάβετε τι εννοώ.

    Προσωπικά δεν μου αρέσει να είμαι ούτε πρόβατο στην στάνη κάποιου τσομπάνη ούτε τσομπάνης σε πρόβατα.
    Ούτε προστάτης εκδιδομένων γυναικών μου αρέσει να είμαι ούτε και πόρνη κάποιου προστάτη.

    Μου αρέσει να είμαι «ο λύκος της στέππας» του Έρμαν Έσσε.

    Αλλά οι περισσότεροι αρέσκονται να είναι πρόβατα σε στάνη και κάποιοι λιγότεροι και ίσως και πιο ικανοί στο human manipulation τσομπαναραίοι σε στάνες.

    Περί ορέξεως..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.