#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/12/2009 21:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κεντρική σκηνή του θεάτρου άδειασε…



Οι φωτεινές επιγραφές του θεάτρου σβήνουν η μία μετά την άλλη. Το έργο κατεβαίνει. Οι ηθοποιοί του αποσύρονται... .Υπήρξαν κορυφαίοι. Μεγάλοι τραγωδοί για πολλές δεκαετίες κοντά μισό αιώνα .Πρωταγωνιστές σκηνοθέτες και διευθυντές μαζί ανέβασαν έπαιξαν διηύθυναν πολλά έργα .
Κ' ήταν τόση η επιτυχία και η δύναμη που τους έδωσε η επιτυχία που διηύθυναν στη συνέχεια και τις ζωές των άλλων έξω απ' το θέατρό τους.
Κ' οι άλλοι το αποδέχονταν .Το αποζητούσαν κι όλα.
Γιατί είναι λιγότερο ζόρικα όταν ορίζουν τη ζωή σου .
Ξεχνιέσαι, περνάς καλά παίζεις σε έργο που γνωρίζεις το φινάλε...Θαρρείς πως κάθε συμφορά τελειώνει με την αυλαία. Ψήνεσαι ότι όλο και κάποιος θα σε χειροκροτήσει, ότι εσύ είσαι για άλλα σπουδαία πράματα κι ότι εδώ απλώς ρολάκια υποδύεσαι .. Και πάντα έχεις τη ''καβάτζα'' πως άλλος στήνει τη πλοκή και σε εκμεταλλεύεται για το δικό του το συμφέρον.
Οι επαγγελματίες θεατρίνοι σκηνοθετούσαν διηύθυναν και όριζαν την πραγματικότητα ενώ ταυτόχρονα οι ίδιοι παίζανε στην κεντρική σκηνή θέατρο μέσα στο θέατρο της πραγματικότητας .
Και οι δικές τους παραστάσεις ήταν έργα τέχνης κι εκείνοι ήταν οι αρτίστες οι μεγάλοι .Οι υπόλοιποι από κάτω ξοδεύονταν σε ρόλους ''τριτάτζες'' μα χρήσιμους για την έκβαση του έργου που οι πρωταγωνιστές έγραφαν .
Οι Μεγάλοι δάσκαλοι καλλιτέχνες συναγελάζονταν και με καθηγητές και με παιδιά της πιάτσας και με της εκκλησίας και με γελωτοποιούς και με νοικοκυραίους και με αεριτζήδες σφουγκοκολάριους .Κομπιναδόρους έβαζαν να τους ντουμπλάρουν σε επικίνδυνες σκηνές, γελωτοποιούς σε βαρετές παραστάσεις ,αεριτζήδες ''ηθοποιούς '' σε κάτι επετείους η όταν αρρώσταιναν ...Τους άλλους τους είχαν για τις καθαρές δουλειές που όσο πέρναγαν τα χρόνια όμως όλο και λιγόστευαν.
Σιγά σιγά κ' οι παρακατιανοί πήραν τα πάνω τους .Έμαθαν μυστικά ,χειρίστηκαν υποθέσεις στα παρασκήνια ,συνεταιρίστηκαν με λαϊκές οργανωμένες δυνάμεις κι αυλικούς χώθηκαν σε χώρους ''πριβέ'' έκαναν ''κονέ'' έβγαλαν λεφτά πολλά. Όμως μπροστά στους Μεγάλους αρτίστες στους πρώτους διδάξαντες ''βάραγαν '' προσοχή.
Γιατί το πεζοδρόμιο σου μαθαίνει ένα πράμα: Πετυχαίνει ο υπομονετικός που δείχνει σέβας. Το πεζοδρόμιο και η πιάτσα όμως δεν σου μαθαίνει ένα άλλο πράμα :Το ταλέντο. Αυτό η το'  χεις η δεν το 'χεις. Η κληρονομιά στο θέατρο είναι αέρας κοπανιστός. Άπαξ και κατεβεί το έργο δεν μένει τίποτα στη σκηνή εκτός από κάτι διπλό- τριπλό χρεωμένα σκηνικά κάτι σκονάκια με ατάκες κάτι σκιές απ' τα παρασκήνια .... Το έργο κατέβηκε. Το κοινό αδημονεί για τους επόμενους που θα γράψουν το καινούριο έργο που θα μοιράσουν ρόλους στους εαυτούς τους και στο κοινό . Θα 'χουν άραγε το ταλέντο των προηγούμενων ; Θα πετύχει η παράσταση; Το ποιοι θα είναι ουδένα ενδιαφέρει...Γατί αυτή είναι η φύση του θεάτρου : Άπαξ και είσαι πάνω στη σκηνή είσαι μονάχα ο ρόλος σου στο έργο.

Ιδού! Η Σκηνή Άδειασε....

http://lex-eikon.blogspot.com/

ΣΧΟΛΙΑ

  1. λαθρεπιβατης avatar
    λαθρεπιβατης 21/12/2009 21:29:21

    excellent!

  2. nicholas avatar
    nicholas 21/12/2009 22:39:01

    Καλό κείμενο.
    Ενα καλό δοκίμιο.

  3. vardarskian avatar
    vardarskian 21/12/2009 22:39:36

    Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
    Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

  4. thirty avatar
    thirty 21/12/2009 22:47:42

    Τώρα θα πρέπει κι εμείς να βάλουμε τα γιορτινά μας.
    Γιατί η νέα παράσταση απαιτεί και νέους ηθοποιούς.

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 21/12/2009 22:52:04

    χωρίς του βαρβάρους, με ξετιναγμένο το ελληνικό κεφάλαιο, με υπερτιμημένα ακίνητα ενεχειριασμένα σε ζορισμένες τράπεζες, με τους Ενετούς και τους Γενουάτες να έχουν τα εμπορικά προνόμια...εμένα μου θυμίζει άλλες εποχές στον Ελλαδικό χώρο.

    Χειρότερα από το 49, τότε είχες την ευτχία ότι τέλειωσε η φασαρία και θα αρχίσει η ανοικοδόμηση. Χειρότερα από το 67, τότε είχες την ασφάλεια του γύψου και την ψευδαίσθηση της αντίστασης.

    Διαλέξτε την περίοδο στην ιστορία του Ελλαδικού χώρου, με αντίστοιχα χαρκτηριστικά με την σημερινή. Δείτε τα συν μας και τα πλην μας, και έτσι θα είναι χωρίς βαρβάρους.

  6. Michal V. says: avatar
    Michal V. says: 22/12/2009 00:52:58

    Κι αν έπεσε η αυλαία κι άδειασε το θέατρο και κατέβηκε το έργο,εφόσον θα υπάρχει το θέτρο, κάποιο άλλο έργο θα πάρει τη θέση του. Βέβαια θα χρειαστούν πρόβες, καινούρια σκηνικά, άλλος πρωταγωνιστής,πολύ πιθανόν όμως και το νέο έργο να βασίζεται στην ίδια υπόθεση με το παλιό. Στις δυναστείες πάντα υπάρχουν οι διάδοχοι "ελέω θεού".-

  7. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 22/12/2009 11:18:44

    "Είναι τα βακωνικά 'είδωλα του θεάτρου' που μας κάνουν να πιστεύουμε πως τελικά τα πράγματα μοιάζουν με τις θεωρίες που μας διαμόρφωσαν".

  8. parsifal avatar
    parsifal 22/12/2009 11:49:11

    Το μοναστήρι να είναι καλά. Καλόγεροι βρίσκονται...

  9. Γ.ΠΛΑΠΟΥΤΑΣ avatar
    Γ.ΠΛΑΠΟΥΤΑΣ 22/12/2009 12:18:10

    ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΑ ΕΘΝΗ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ,ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΗΡΘΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ.
    ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΟΥΤΕ ΥΛΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΥΤΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ.
    Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΘΡΕΜΕΝΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΕΞΕΤΕΛΕΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ.
    ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΤΡΙΔΑ.
    ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΝΩΜΗΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ.
    ΚΑΛΗ ΝΥΚΤΑ ΕΛΛΗΝΕΣ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.