#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/01/2010 09:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ανθρωπογεωγραφία των φιλάθλων της Θεσσαλονίκης. (Μέρος 1ον)



Οι περισσότερο Έλληνες γνωρίζουν τους «κοινωνικούς» διαχωρισμούς αλλά και τις διαφορές μεταξύ των οπαδών των μεγάλων ποδοσφαιρικών ομάδων της Αθήνας. Ο δυσανάλογα τεράστιος πληθυσμός της πρωτεύουσας, η κυριαρχία του αθηναϊκού τύπου (και κράτους), και η σχεδόν ολοκληρωτική ποδοσφαιρική επικράτηση των ομάδων αυτών στα ελληνικά αθλητικά δρώμενα, για λόγους που δεν είναι του παρόντος,  έχουν συντελέσει σε αυτό. «Οι λαϊκοί του ΟΣΦΠ, οι πρόσφυγες της ΑΕΚ, και οι παλιοί γκάγκαροι Αθηναίοι του ΠΑΟ». Λίγο πολύ, οι όποιες διαφορές ξεκινούν από αυτόν  τον αρχικό  «κοινωνικό» διαχωρισμό» και καθορίζουν τις συλλογικές μας προτιμήσεις. Στη πορεία βέβαια πολλά άλλαξαν. Τα περισσότερα νέα παιδιά δένονται με μια ομάδα για πολύ διαφορετικούς λόγους. Πόσοι όμως από τους συμπατριώτες μας γνωρίζουν για  τη διαφοροποίηση που ισχύει στο κοινωνικό, και όχι μόνο, προφίλ των οπαδών των ομάδων της Θεσσαλονίκης; Εκεί όπου η κοινωνία είναι σαφώς μικρότερη, και σαφώς πιο ομοιογενής σε σχέση με αυτήν της Αττικής; Και εκεί όπου οι παλιές διαφοροποιήσεις, συνεχίζουν να ισχύουν σε ένα μεγάλο βαθμό; Έχουμε λοιπόν και λέμε:

 ΠΑΟΚ- «Ο δικέφαλος αετός του βορρά».  Ο ξεπεσμένος αυτοκράτορας του Βυζαντίου. Ο πρόσφυγας. Ακόμη και πολλοί οπαδοί του, ιδιαίτερα νέοι, αγνοούν πως τα αρχικά του ακρωνυμίου σημαίνουν: Πανθεσσαλονίκειος Αθλητικός Όμιλος Κωνσταντινουπολιτών. Ότι ιδρύθηκε το 1926 από πρόσφυγες που ήρθαν από τη  Κωνσταντινούπολη,  και ότι αποτελεί συνέχιση του Αθλητικού Συλλόγου Ο Ερμής, που δραστηριοποιούνταν αθλητικά στο Πέραν της Πόλης από το 1875. Αυτά είναι τα ιστορικά στοιχεία. Ποια είναι όμως τα κοινωνικά χαρακτηριστικά των οπαδών της … «Μπαοκάρας»;  Ποιο είναι το «στερεότυπο» προφίλ τους; Ποιος είναι ο μέσος «Μπαοκτσής»;

 Οι Παοκτσήδες λοιπόν, είναι τα «καλά λαϊκά παιδιά», τα «καρντάσια», οι κυνηγημένοι πρόσφυγες, οι ντόμπροι, οι προλετάριοι των γηπέδων, και μια ζωή αδικημένοι. Αδικημένοι από το πάλαι ποτέ ΠΟΚ, αδικημένοι από το  σύστημα, αδικημένοι από την εξουσία, αδικημένοι από τους λεφτάδες, και αδικημένοι από τη ζωή. Αν ήταν κινηματογραφικοί χαρακτήρες, θα τους ενσάρκωναν οι Νίκος Ξανθόπουλος και η Μάρθα Βούρτση.

Είναι αυτοί που μέσα στην αγνότητά τους και τον αυθορμητισμό τους, δεν διστάζουν να τα βάζουν με τη κοινωνία, με τους «ντεμέκ», με τους πλούσιους «που μας πατάνε», με την αδικία και τη φτώχεια που «μας δέρνει», και με την ίδια τη  ζωή γενικότερα.  «ΠΑΟΚ και ξερό ψωμί». «ΠΑΟΚ – Θρησκεία- Τρομοκρατία»,  είναι κάποια από τα συνθήματα που τους εκφράζουν. Πρόκειται, ούτε λίγο ούτε πολύ,  για ένα είδος θρησκευτικής αίρεσης, μιας στενά προσδιορισμένης σέχτας, αν όχι για μια αυτόνομη και πλήρη συμβολισμών   θρησκεία. Με δικούς της κώδικες επικοινωνίας και με όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά παραφερνάλια που την ορίζουν ως τέτοια.. Με σύμβολα  της τα κασκόλ και τα λάβαρα. Με ναό  της  το γήπεδο της Τούμπας (που το έκτισαν με τα ίδια τους τα χέρια οι πρώτοι πρόσφυγες),  με μεγάλο θεό της  τον Γιώργο Κούδα, και με τους Απόστολους: Τερζανίδη, Σαράφη, Παρίδη κ.ά. 

Είναι οι μεροκαματιάρηδες, οι τρικυκλάδες,   οι «γύφτοι», οι οικοδόμοι και οι λιμενεργάτες, τα φτωχαδάκια που κάθε μέρα λιώνουν στο γιαπί και στις λαϊκές αγορές, ακούγοντας  σε κασέτα τον Καζαντζίδη και τον Μητροπάνο, και μετρώντας φραγκοδίφραγκα,  αλλά που την Κυριακή ανασταίνονται στα γήπεδα. Εκεί όπου η ζωή τους αποκτά επιτέλους νόημα. Εκεί όπου όλοι είναι ίσοι, και η μαγκιά μετριέται με κλωτσιές στο γρασίδι… εκεί όπου οι είλωτες τα βάζουν στα ίσα με όλους όσους τους καταπιέζουν στη μίζερη καθημερινότητά τους. Με τους πλούσιους, τους εφοπλιστές, τα αφεντικά, τους φλούφληδες, τους μπάτσους… με το ίδιο το σύστημα, που τους «πατάει σαν χταπόδια». Εκεί λοιπόν στη Τούμπα, και στην ώρα της «θείας λειτουργίας», όλοι γίνονται ένα.  Πλούσιοι και φτωχοί, λαός και άρχοντες, πληβείοι και πατρίκιοι. Αρκεί να είναι ΠΑΟΚ. Όλοι μαζί, μια φωνή και μια γροθιά… και αλίμονο σε αυτόν που θα τους κοντράρει.

Strange Attractor

(συνεχίζεται)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιωργος Χ avatar
    Γιωργος Χ 26/01/2010 09:30:50

    Κάτσε βρε περίεργε, δεν είμαστε όλα τα μΠαόκια σαν τον ...Παπαμιχαήλ με την βούρτσα και "κάτω στον Πειραιά στα καμίνια"

    Δεν έχεις πολύ άδικο πάντως: ΠΑΟΚ σημαίνει πρόσφυγας, κυρίως Πόντιος πάνω από όλα και Θρακιώτης (η μόνη ομάδα που συνυπάρχουν), και blue collar εργάτης..
    Μοιάζει λίγο με του γαύρους σε αυτό...
    Λίγο είπαμε :)
    Και το γήπεδο είναι ιεροτελεστία...

  2. Ανέστης avatar
    Ανέστης 26/01/2010 10:07:35

    Όπως τα λες είναι. Και κάτι παραπάνω: η η μ-ΠΑΟΚ, τα ενίοτε λαμόγια και η ιεροτελεστία της Τούμπας, όπου όλα τελούν υπό αμφισβήτηση, αποτελούν και το πεδίο της πιο ήπιας -και γι' αυτό πιο χρήσιμης για το σύστημα- εκτόνωσης της "πλέμπας" και της διατήρησής της κατά το δυνατόν απολιτικής: ο ΠΑΟΚ να προστατεύεται, ο ΠΑΟΚ να τα παίρνει πάνω και κάτω από το τραπέζι, ο ΠΑΟΚ να σώνεται στα δύσκολα και δεν γαμιέται η κοινωνία! Πώς το λέγανε κάποτε: λούμπεν προλεταριάτο; Στο διεσταλμένο του όμως, ώστε η τρέλα να περιλαμβάνει κοινωνικά περισσότερους.
    Και πού είσαι; Και τα παλιά καλά τα λες, μόνον που τότε ο κόσμος έλεγε οι μ-ΠΑΟΧτσήδες, όχι οι ΠΑΟΚτσήδες που γράφεις. Κάπως σαν το Μπαχτσέ Τσιφλίκι, που κατάντησε στις μέρες μας Μπαξέ Τσιφλίκι.
    Κατά τα άλλα παίρνεις άριστα, παλιοτουρκόσπορε!
    (Αρειανό σκουλήκι είμαι, αλλά μην το πάρεις τοις μετρητοίς, περιπαικτικά το γράφω! Να 'σαι καλά κι' εσύ κι' η κωλομάδα σου, που μας έχετε πηδήξει τα τελευταία χρόνια!)

    • ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
      ΙΑΒΕΡΗΣ 84 @ Ανέστης 26/01/2010 11:32:43

      Περαστικά στα αφεντικά της φάπας.Όλο κι όλο ένα μπαράζ στο Βόλο την ιστορία γράφετε σκουλήκια με τον κώλο.40 χρόνια άτιτλοι και σας φταίει ο ΠΑΟΚ(γράψε λάθος ξέχασα το πρωτάθλημα της Β' εθνικής,μεγάλες στιγμές)

    • Ανέστης avatar
      Ανέστης @ Ανέστης 26/01/2010 12:54:49

      Καλώς τον λαλάκα. Εάν αυτά βρήκες να πεις σε μια τέτοια εισήγηση και σε μια τέτοια παρέμβαση, πάρε το κουβαδάκι σου και πήγαινε να παίξεις παραπέρα.

    • ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
      ΙΑΒΕΡΗΣ 84 @ Ανέστης 26/01/2010 13:01:51

      Σιγά την επιστημονική διατριβή.Οτι ακούς στα τυροπιτάδικα που συχνάζουν οι οπαδοί της γειτονιάς σου,το λες εδώ.Σου επιστρέφω το χαρακτηρισμό και συμφωνώ σε κάτι που λες:Οτι σας έχουμε πηδήξει τα τελευταία-και όχι μόνο- χρόνια

    • Άφατος avatar
      Άφατος @ Ανέστης 26/01/2010 15:25:45

      Ιαβέρη είσαι το απόλυτο παράδειγμα κάφρου και καραγκιοδοειδούς Έλληνα. Εσύ προσωπικά πώς "πήδηξες" τους "Αρειανούς"; Βλέποντας έναν αγώνα από το γήπεδο ή ακόμη χειρότερα από τον καναπέ σου; Get a life

    • ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
      ΙΑΒΕΡΗΣ 84 @ Ανέστης 27/01/2010 02:33:06

      Άφατε είσαι το απόλυτο παράδειγμα φασιστοειδούς υποκειμένου που κρίνει τους άλλους χωρίς να έχει πρώτα κρίνει τον εαυτό του.Άντε φασιστάκο αυτά αλλού εδώ πρόλογο δεν τρώμε

    • Άφατος avatar
      Άφατος @ Ανέστης 27/01/2010 15:55:38

      Εσύ αναπαράγεις τη χυδαία φρασεολογία των γηπέδων που πηγάζει από απίστευτα κόμπλεξ, εσύ θα κριθείς.

  3. ΠΔημητρης avatar
    ΠΔημητρης 26/01/2010 10:46:27

    μεχρι στιγμης αναφερεσαι στην Ιστορια του Λαου του ΠΑΟΚ
    θελω να δω που θα το καταληξεις????

  4. Quicky avatar
    Quicky 26/01/2010 11:18:47

    ΠΑΟΚ-Θρησκεία-Νέα Δημοκρατία : )

  5. ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
    ΙΑΒΕΡΗΣ 84 26/01/2010 11:27:34

    Αδερφέ ή καλύτερα τσακαλάκι όπως λέμε εδώ πάνω μάλλον λείπεις χρόνια απο τη Σαλονίκη ή δεν έχεις ζήσει ποτέ εδώ.Αυτά για Βούρτση,Ξανθόπουλο κ.λ.π. ανήκουν σε άλλες εποχές.Ο ΠΑΟΚ ή Μπαοκ για εσάς τους Αθηναίους έχει αλλάξει επίπεδο εδώ και χρόνια και αυτό φαίνεται τόσο στο γήπεδο όσο και στις εκδηλώσεις των οπαδών μας.Εντάξει ο λαός μας ανήκει στα λαικά στρώματα της κοινωνίας,απλά το θέμα με τον ΠΑΟΚ είναι οτι δεν αποκλείει κανέναν.Μπορεί να δείς στο γήπεδο απο καθηγητές πανεπιστημίου να φωνάζουν μέχρι λιμενεργάτες απο τις Δυτικές συνοικίες που δεν έχουν βγάλει το δημοτικό να γίνονται μια γροθιά.Αυτό που μας ενώνει είναι η αγάπη για τον ΠΑΟΚ και η αγάπη αυτή εκδηλώνεται άλλοτε σαν ερωτικό πάθος και άλλοτε σαν καταστροφικό συναίσθημα.....

    • FRESCO avatar
      FRESCO @ ΙΑΒΕΡΗΣ 84 26/01/2010 14:22:37

      Συμφωνώ απόλυτα.

    • Σαψάλης avatar
      Σαψάλης @ ΙΑΒΕΡΗΣ 84 28/01/2010 18:37:49

      Ξανθοπουλος και Βουρτση ο Παοκτζής, Τζιβιλίκας και Σταυρίδης ή Κούλης Στολίγκας ο Αρειανός. Έτσι είναι.

  6. Άφατος avatar
    Άφατος 26/01/2010 12:27:19

    To νούμερο ένα ζήτημα που πρέπει να μας απασχολεί σε σχέση με το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι ό,τι αντανακλά όλη τη σαβούρα και την καφρίλα της κοινωνίας μας. Κακοφτιαγμένα γήπεδα, άθλιοι αγωνιστικοί χώροι, παράγοντες-λαμόγια, διαιτησία που εξυπηρετεί συμφέροντα και πάνω από όλα βία και τραμπουκισμός στις κερκίδες. Παγκοσμίως πιστεύω ότι φωνάζουμε τα σιχαμερότερα συνθήματα στις εξέδρες και αυτό δεν πρέπει να περνάει απαρατήρητο. Όταν ένα ολόκληρο γήπεδο βρίζει ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει με απίστευτη χυδαιότητα και εμείς το περνάμε στο ντούκου σαν να είναι κάτι φυσιολογικό τότε έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα με την αισθητική και την αντίληψή μας.

    Εν κατακλείδι, καλή η αναγωγή στη φτωχολογιά του παρελθόντος των οπαδών των ομάδων, αλλά πλέον οι ομάδες και οι οπαδοί τους έχουν ταυτιστεί με τη χυδαιότητα, τον κανιβαλισμό και τη βία. Προς τιμήν του, μόνον ο Βγενόπουλος έθιξε αυτά τα ζητήματα απ' όσους έχουν ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο.

    • Green St avatar
      Green St @ Άφατος 26/01/2010 13:27:38

      Μόλις κατάλαβε ο Βγενόπουλος με τι άτομα έχει να κάνει παρέδωσε την εξουσία στον Πατέρα. Τους περιέγραψε όμως πολύ σωστά. " ο μικρόκοσμος τους ποδοσφαίρου που νομίζει ότι όλα πρέπει να περιστρέφονται γύρω από αυτόν".

  7. ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
    ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ 26/01/2010 12:54:43

    Συμφωνώ με το ότι ο παοκ απευθυνόταν αρχικά στους πρόσφυγες.Διαφωνώ όμως για τους ανατολικο-θρακιώτες.Αυτοί είχαν αγκαλιάσει κυρίως τον άρη κυρίως γιατί η άφιξή τους είχε ξεκινήσει λίγο νωρίτερα από τους πόντιους.Φυσικά αυτά δεν πολυισχύουν σήμερα.Προσωπικά τυγχάνω αρειανός καθώε είμαι μακεδόνας στην καταγωγή.

  8. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 26/01/2010 13:07:29

    Ερώτηση: Το εκπληκτικό σύνθημα

    «Μισή ζωή μαύρος
    Μισή ζωή λευκός
    Μάικλ Τζάκσον ζεις
    Για πάντα Παοχτσής»

    Τι κοινωνιολογική ανάλυση επιδέχεται;

  9. Γιωργος Χ avatar
    Γιωργος Χ 26/01/2010 13:19:38

    @ κουρκουμπινι

    Ναι, αλλά στην Τούμπα μένουν κυρίως θρακιώτες...

    @ antiathlitikos

    Δεν πιάνεις την κραυγή του καταπιεσμένου αφροαμερικάνου;;
    Και αυτός δικός μας ήταν, τον είχα δει το 82 έξω από την Τούμπα, έτρωγε στα βρώμικα...

    • ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
      ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ @ Γιωργος Χ 26/01/2010 16:34:55

      Στην Τούμπα φίλε μου ακριβέστερα "έμεναν" Θρακιώτες.Τώρα μένει όλος ο καλός ο κόσμος.Άλλωστε η δύναμη του πάοκ είναι κυρίως στα δυτικά ...
      Και κάτι για την κουβέντα.Ο νονός μου (παλαιότατος αρειανός-θρακιώτης) μου είπε πως παλιά οι οπαδοί του πάοκ δεν αποκαλούνταν ούτε τούρκοι,ούτε γύφτοι παρά μόνο περιστεράδες γιατί στην περιοχή της ευαγγελίστριας όπου ζούσε η πλειοψηφία τους και βρίσκονταν η ιστορική τους έδρα ,ανθούσε το σπορ της εκτροφής περιστεριών.Η τούμπα προέκυψε πολύ αργότερα.

  10. isnogood avatar
    isnogood 26/01/2010 13:21:10

    Όλη η φιλοσοφία της ομάδας ΠΑΟΚ, βρίσκεται άπεναντι απο το γήπεδο της Τούμπας στο σύνθημα: ΠΑΟΚ ΖΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΝΑ ΣΕ ΔΩ.

    Σαν ΑΕΚτζής, μόνο σεβασμό τρέφω για τους οπαδούς αυτής της ομάδας...

    ΑΕΚ ΖΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΝΑ ΣΕ ΔΩ.

    Αυτό πρέπει να είναι το σύνθημα στη φανέλα...και όχι ο κάθε...σπόνσορας.

  11. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 26/01/2010 14:01:22

    Ανεξαρτήτως πάντως ηλικίας, φίλε του λαού, ούτε επαναστάτες διεθνιστές είναι οι Μπαοχτσήδες (όπως εξάλλου και όλοι οι οπαδοί), ούτε εθνικιστές που θα πάρουνε την πόλη, ούτε βεβαίως τρομοκράτες. Οι μεγάλες ομάδες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης είναι πολυσυλλεκτικές, με ευδιάκριτες κοινωνικές διαφοροποιήσεις, αλλά καμμιά τους δεν είναι αμιγώς αριστερή, κεντρώα ή δεξιά. Μπορεί η Τούμπα να "ισοφαρίζει" (σχεδόν) στις εκλογές την παντοδυναμία της δεξιάς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης αλλά τα τρία συνθήματα που αναφέρθηκαν εδώ καταδεικνύουν ανάγλυφα ότι όλα τα φρούτα έχει ο μπαξές ... Και πάντως σίγουρα δεν έχουμε τις διαχωριστικές γραμμές του Μιλάνου, της Ρώμης ή του Μάντσεστερ και του Λίβερπουλ - μεταξύ των άλλων και γιατί η κλασσική εργατική τάξη είναι ασθενική εν Ελλάδι.

  12. blue nile avatar
    blue nile 26/01/2010 14:12:29

    Καλό το άρθρο δεκτά και τα σχόλια.

    Ας επιχειρήσω να συμπληρώσω.

    Για να κατανοήσει κάποιος το φαινόμενο ΠΑΟΚ που παρόμοιο του δεν υπάρχει στην Ελλάδα ας σκεφτεί τα παρακάτω.

    Ο παοκτσής είναι περήφανος αμείλικτος και διασώζει στην κουλτούρα του αντιστασιακές ιδιότητες που διέπουν το πνεύμα του ελληνισμού.

    1) Έλεγε μια Κρητική μαντινάδα:

    ΄Κόντρα θα πάω του Θεού να τον εταραχίσω , τη νιότη που μουτ χάρισε δε ντη γιαγέρνω πίσω΄
    Το αδάμαστο Κρητικό πνεύμα δεν αρκείτε να παλέψει με το Χάρο στα μαρμαρέμια αλώνια , μάχη που θα τη κάνει και θα τη χάσει, τα βάζει και με τον ίδιο τον Θεό για την διατήρηση της νιότης του, της ποιότητας ζωής του.
    Τον Θεό που τον αναγνωρίζει ως Πλάστη, ...τη νιότη... που μου χάρισε... λέει η μαντινάδα.
    Και ως άλλος αρχαίος Έλληνας τα βάζει, κοντράρει με το Θεό δεν φοβάται τη σύγκρουση με το Θείο,εν τέλει δεν φοβάται τη σύγκρουση με την ίδια τη φύση.
    Ήταν τέλη δεκαετίας του 80 όταν η θερμοκρασία ήταν στο μείον πέντε και έπαιζε ο Πάοκ με τον Θρύλο στον Πειραιά. Ο Πάοκ προηγήθηκε και μέσα στη χαρά τους οι απαδοί του έβγαλαν τα ρούχα τους αψηφώντας το παγετό.
    Λίγο αργότερα οι ξεπαγιασμένοι παοκτσήδες σε μια στιγμή γνήσιας ντανταιστικής έκφρασης, χάρισαν στην ιστορία του ποδοσφαίρου το ωραιότερο σύνθημα που έχει ακουστεί ποτέ : ... κρύο γαμ...αι η μάνα σου ... !!!

    2) Το παοκτσηδιλήκι προσλαμβάνεται σωματικά, πραγματώνεται συμπεριφορικά. αφωμοιώνεται στον τρόπο σκέψης, κρίσης , ιεράρχησης αξιών.
    Ο Παοκτσής είναι ανυποχώρητος αγωνιστής της κερκίδας και του δρόμου. Τίποτα δεν αποσπά την προσοχή του απο το έργο που θέλει να επιτελέσει που είναι η βοήθεια προς τους παίχτες. Κινείται έξω από νεωτερικότητες, έξω από τον χυδαίο κυνισμό των μπουτίκ, αποστασιοποιείται από την σαρκική λατρεία (Παοκ και ας μη γα...ω ποτέ), αρνείται την ηδονοβλεπτική αποχαύνωση...
    Αρχές δεκαετίας του 90 ο Ολυμπιακός αγωνιζόταν για την ευρωπαική του καταξίωση και οι υπεύθυνοι του τμήματος μπάσκετ, μιμούμενη την αλλοδαπή καθιέρωσαν την παρουσία μαζορετών (κορίτσια του πρώην ανατολικού μπλοκ οι περισσότερες), που θα έκαναν το κόσμο να ξεχνιέται από την ένταση των αγώνων και θα τον διασκέδαζε.
    Φοιτητής τότε έκανα το κόπο περνούσα από το ΣΕΦ και παρατηρούσα τις αντιδράσεις των επιστημόνων στις κερκίδες όταν εμφανίζοταν οι μαζορέτες.
    Σφυρίγματα επιδοκιμασίας, παλαμάκια, σκουντήματα με τους διπλανούς, ξελιγωμένα σχόλια και πονηρά γελάκια για τους περιχαρείς γάβρους.
    Αναπόφευκτα θυμήθηκα τις αντιδράσεις των Παοκτσήδων όταν μια πενταετία περίπου πριν ο Βεζυρτζής είχε κάνει κάτι αντίστοιχο στο Παλαί στα μπασκετικά παιχνίδια του ΠΑΟΚ. Είδαν τα παόκια τις ξανθιές χορευταρούδες να σκάνε μύτη στο παρκέ και αυθόρμητα βγάλαν το αποστομοτικό σύνθημα που έβαζε τα πράγματα στη θέση τους :
    ... ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΠΟΥΤ...ΕΣ ...

    Τίποτα δεν πρέπει να επιτρέπει την σύληση του ιερού που είναι η έδρα της ομάδας. Έξω τα καλλίγραμμα μπουτοκλάνια από εκεί που οι παίχτες της ομάδας πρέπει να δίνουν αίμα και ιδρώτα για τη νίκη !

    Τα μυαλά στα μίξερ, καταργώντας έτσι την ατομική λογική, τα μυαλά μας δηλαδή, απερίσκεπτοι ευέλπιδες στην υπηρεσία του κοινού στόχου.

    Ομόσαι χωρήσαι τοις εναντίοις !!!

    Άντε γεια...

  13. FRESCO avatar
    FRESCO 26/01/2010 14:16:14

    Αφελή, βαρετά και χιλιοειπωμένα κλισέ.

    • Σαψάλης avatar
      Σαψάλης @ FRESCO 26/01/2010 21:48:14

      Γιατί δεν μας δίνεις μια δική σου εκδοχή;

  14. F avatar
    F 26/01/2010 14:22:34

    Πάντως, δὲν εἶναι πολὺ τιμητικὸ νὰ ὀνομάζεται ὁ ὁπαδὸς τῆς ὁμάδας ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὴν Μικρὰ Ἀσἰα μὲ τουρκικὴ κατάληξη: ὁ Ἀεκ-çıs, ὁ ΠΑΟΚ-çıs κλπ.

    • ΠΔημητρης avatar
      ΠΔημητρης @ F 26/01/2010 15:14:56

      ελα και πεστα αυτα στν Τουμπα και θα δεις
      οτι θα γινεις Αδερφη-cis

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ F 26/01/2010 19:53:40

      Με την ίδια λογική τότε γιατί λέμε ΠΑΣΟΚτσής; Είναι φυσική λεξιπλασία που προέρχεται από το τελικό γράμμα κάπα.

  15. ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
    ΙΑΒΕΡΗΣ 84 26/01/2010 14:27:54

    Ο Πρόεδρος του ΠΑΟΚ ο Παντελάκης,όταν σφάξανε την ομάδα σε έναν τελικό επί χούντας,είχε πάει στα επίσημα και έβριζε τον Παττακό!Είναι πραγματικό γεγονός έχει καταγραφεί στα Μέσα της εποχής.Ο ΠΑΟΚ ανέκαθεν ήταν κατά του κατεστημένου όχι όμως ψευτοαναρχικά και μπαχαλάκικα όπως κάνουν τα παιδάκια του Κολωνακίου,αλλά με σθένος και πυγμή.Το σύνθημα για να το διορθώσω λίγο είναι Τούμπα-Ιράν-Καμπότζη-Βιετνάμ.Όσο και αν προσπάθησαν κάποιοι ιδεολόγοι της πλάκας και κομματόσκυλα του καναπέ να καπηλευτούν τον κόσμο του ΠΑΟΚ,οι οπαδοί ήταν,είναι και θα είναι μακριά απο κόμματα και παρατάξεις και με μόνο μια θρησκεία:τον ΠΑΟΚ

  16. kapsoulis avatar
    kapsoulis 26/01/2010 15:50:44

    Δεν θα ξεχασω ενα πανω που αναρτησαν μια φουχτα οπαδων του Παοκ στο γηπεδο της Ριζουπολης μια χιονισμενη Κυριακη την εποχη που ειχε ξεσπασει η Ιρανικη επανασταση εναντια στο καθεστως του Σαχη.Εγραφε

    ΠΑΟΚ-ΧΟΜΕΙΝΙ

  17. Νιόνιος-διονύσης avatar
    Νιόνιος-διονύσης 26/01/2010 15:54:48

    φιλε ΙΑΒΕΡΗΣ 84 ολοι αυτοι ειναι που τα κανανε μπαχαλο σε οποια πολη κατεβαινουν και πινουν ενας Θεος ξερει ποσο στην 4? φυσικα αυτα γινονται σε ολες τις ομαδες χωρις εξαιρεσης(απλα τωρα ειναι ο ΠΑΟΚ στο αρθο).Καποτε ισχυαν αυτα,πριν πολλα χρονια για τον ΠΑΟΚ και τις διαφορες ομαδες.Πλεον τωρα επικρατη η ψευτομαγκια το πεσιμο 50 σε 2,το τσιγαριλικι,το μισος προς τους οπαδους αλλων ομαδων.Φυσικα ολες οι ομαδες ειναι ετσι,ολες για ολες.

    • ΙΑΒΕΡΗΣ 84 avatar
      ΙΑΒΕΡΗΣ 84 @ Νιόνιος-διονύσης 27/01/2010 02:39:43

      Το γήπεδο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας.Έξω απο το γήπεδο δεν υπάρχουν τσιγαριλίκια;Μάλιστα ο πρωθυπουργός μας,είχε προτείνει να νομιμοποιηθεί η φούντα σωστά;Την Αθήνα,τη Σαλονική,την Πάτρα δεν την σπάσανε οι Παοκτσήδες πέρυσι το Δεκέβριο αλλά κάποια καλομαθημένα καλόπαιδα με την ανοχή του κράτους,σωστά;Η ψευτομαγκιά και το μίσος είναι κύρια χαρακτηριστικά του νεοέλληνα.Ας μην τα ρίχνουμε όλα στους οπαδούς και ας δούμε προς τα που βαδίζει η κοινωνία μας....

  18. ΜιχΜιχ avatar
    ΜιχΜιχ 26/01/2010 19:23:36

    Ανθρωπογεωγραφία γεμάτη στερεότυπα. Μάλλον δεν είσαι από/στη Θεσσαλονίκη, ε;

    • Σαψάλης avatar
      Σαψάλης @ ΜιχΜιχ 26/01/2010 21:48:43

      Έτσι δεν είναι τα στερεότυπα; Αλλιώς δεν θα ήταν στερεότυπα.

  19. Giannis76 avatar
    Giannis76 26/01/2010 20:50:37

    http://www.gazzetta.gr/bloggers/kolkas/item/66993-%CF%87%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B6%CF%8C%CF%81%CE%B9

  20. danger avatar
    danger 26/01/2010 21:26:24

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ δεν ξεχνάς από που κατάγεσαι.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ αυτά τα 4 ΙΕΡΑ γράμματα συμβολίζουν μαζί με το ΔΙΚΕΦΑΛΟ ΑΕΤΟ την ΠΟΛΗ, την ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, τις ΑΛΥΣΜΟΝΗΤΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ, τα εδάφη που οι πρόγονοι μας αναγκάστηκαν να αφήσουν για να ζήσουν.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ ήσουν από τις πρώτες ομάδες Πανελλαδικά που κατάφερε να φτιάξει δικό του γήπεδο, χωρίς τη βοήθεια του κράτους και από το υστέρημα του απλού ΠΑΟΚΤΣΗ οπαδού.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ είσαι από τη φύση σου αντιεξουσιαστής και δεν ανέχεσαι κάποιος να σε κάνει κουμάντο.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ ήσουν ο μόνος λαός που είπε όχι στον ολυμπιακό των εκατομμυρίων στην υπόθεση του Κουδα.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ δεν ξεχνάς αυτούς που άφησαν τη ζωή τους για είναι κοντά σε αυτή την ιδέα

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ παρ’ ότι η κεντρική εξουσία πάντα σε βάζει τρικλοποδιές εσύ πάντα βρίσκεις τον τρόπο να τους βάζεις τα γυαλιά έχοντας κάθε βδομάδα την Τούμπα καμίνι.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ κατάφερες μια βραδιά του Σεπτέμβρη του 97 να κάνεις ολόκληρη την Ευρώπη να παραμιλάει με τοπ γκολ του Ζήση.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ είχες το μοναδικό προνόμιο για Έλληνας οπαδός να «φιλοξενήσεις» στο ΝΑΟ σου τον κορυφαίο, ίσως, ποδοσφαιριστή του κόσμου ever και φυσικά να τον κάνεις να δηλώσει πως τέτοια ατμόσφαιρα δεν έχει ζήσει πουθενά αλλού.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ και στις δύο μάχες στις Εθνικές οδούς με γαύρους και χανούμια σε Αλαμάνα και Τέμπη έδειξες τα κάκαλά σου.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ υπερηφανεύεσαι για τα δύο πρωταθλήματα που έχεις και τα 4 κύπελλα, γιατί ξέρεις πως όλα είναι αυθεντικά και όχι ψεύτικα.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ κανένας λαός δεν έκανε εκδρομές εντός και εκτός Ελλάδος, τόσο μεγάλες σε όγκο και παλμό, όσο εσύ.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ η ευρηματικότητά σου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο όταν το 1997 χρησιμοποίησες ακόμη και αεροπλανάκι για να πικάρεις το συμπολίτη σου.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ όταν οι άλλοι είχαν κρατικούς χορηγούς, εσύ είχες και έχεις ως μοναδικό και παντοτινό χορηγό το λαό του ΠΑΟΚ δηλαδή, εσένα.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ οι φίλαθλοι σου είχαν το αποκλειστικό προνόμιο να γίνουν διαφήμιση σε μία από τις μεγαλύτερες Βρετανικές τράπεζες.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ δεν ξεχνάς τον Αναστάσιο Θέμελη, τον Δημήτρη Ανδρεαδάκη, τον Κυριάκο Λαζαρίδη, τη Χριστίνα Τζιόβα, τον Γιώργο Γκανάτσιο, τον Χαράλαμπο Ζαπουνίδη, τον Γκιούλα Λόραντ, τον Παναγιώτη Κατσούρη, τον Λες Σαννον, τον Κόνραντ Μακ Ρει……..

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ το τρίποντο του Πέτζα στο ΣΕΦ ήταν η μεγαλύτερη ηδονή που έζησες ποτέ, όπως και το ξεφτίλισμα των σκουληκιών από την παρέα του Μπερι, του Κινγκ και του Φλεβαράκη στο Final Four το 1999 στο ΣΕΦ και πάλι.

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ δεν ξεχνάς το 6-1 των Σερρών επί του γαύρου, το 0-4 στο Καραϊσκάκη, το 2-4 στον τελικό της Ν. Φιλαδέλφειας, το 0-4 στο Κοτέτσι, το 4-1 επί του λαγού, το γκολ του Γεωργιάδη το 2003 στον τελικό……

    ΕΙΣΑΙ ΠΑΟΚ ΓΙΑΤΙ καμία άλλη ομάδα στην Ελλάδα κατάφερε να ρίξει
    4 στη Λυόν,
    να φέρει 2-2 με τη Μίλαν,
    να νικήσει τη μεγάλη Μπαρτσελόνα του Κρόιφ,
    τον Ερυθρό Αστέρα,
    την Αιντχόβεν η οποία την επόμενη χρονιά έφτασε ως τους 4 της Ευρώπης,
    ούτε ξεχνάς φυσικά στα ματς με τη Σεβίλλη,
    την Μπάγερν,
    την Μπενφίκα,
    τους Ρέιντζερς,
    το έπος του Χάιμπουρι κόντρα στην Άρσεναλ,
    την Ατλέτικο Μαδρίτης και το 4-4,
    την πρόκριση επί της Μαλίν,
    τα επεισόδια με την Παρί και τον αποκλεισμό,
    τη φοβερή ανατροπή με τη Σπαρτάκ Τρνάβα από 0-3 σε 5-3,
    την Ουντινέζε,
    το 0-7 επί της Ντιναμό στην Τιφλίδα,
    την πρόκριση επί της Γκρασχόπερς στις καθυστερήσεις,
    τα 6 στην Πρίμπραμ,
    τα 5 στη Ρεν,
    τα 4 στην Κέρντεν…

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ danger 26/01/2010 22:30:43

      Μήπως είσαι Παοκτσής;

    • Quicky avatar
      Quicky @ danger 27/01/2010 06:44:09

      Έτσι ρε ΠΑΟΚΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!

    • Σαψάλης avatar
      Σαψάλης @ danger 27/01/2010 09:17:37

      Για τον Κοσκωτά που μέσα σε μιά μόνο μέρα αγόρασε 4 παίκτες μαζί και με τον προπονητή του ΠΑΟΚ δεν λες κουβέντα όμως. Σε ένα απόγευμα δηλαδή.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ danger 27/01/2010 16:12:40

      Σε τάπωσε ο σαψάλης, ε;

  21. danger avatar
    danger 27/01/2010 21:19:35

    Δεν με ταπωσε κανενας γιατι αν ο Σαψαλης ηξερε τι εχει μεσα η μπαλα δεν θα μιλαγε οπως βεβαια και αν ηξερε και την Ελληνικη κοινωνια αυτη που και αυτος οπως ολοι μας βαλαμε το λιθαρακι μας και τωρα παιρνουμε τους καρπους

  22. Tsolias avatar
    Tsolias 29/01/2010 20:30:22

    Παρατήρησα πως τα 2 ποστ για άρη και Παοκ έχουν από 42 σχόλια ακριβώς. Τι γίνεται; Μεταφυσικό μου φαίνεται.

  23. Fly avatar
    Fly 30/01/2010 10:51:41

    Τώρα κατάλαβα ότι ο S.A είναι γριά! Δεν το έχει με τον ΠΑΟΚ...

  24. ab-normal avatar
    ab-normal 11/01/2012 17:58:23

    ΠΑΟΚ εισαι..μη μασάς..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.