Αντί για το Boeing  βρίσκουν τεράστιους σκουπιδότοπους
06/04/2014 15:23
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αντί για το Boeing βρίσκουν τεράστιους σκουπιδότοπους

Εκατοντάδες αντικείμενα που εντοπίστηκαν στα ανοικτά των ακτών της Αυστραλίας, αντί για συντρίμμια της χαμένης πτήσης ΜΗ370 αποδείχθηκε ότι ήταν αλιευτικά εργαλεία, εξαρτήματα από εμπορικά κοντέινερ, ή πλαστικές σακούλες.

Υπάρχουν περισσότερα σκουπίδια από όσα μπορεί να φανταστεί κανείς. Και η θαλάσσια ζωή τα καταπίνει με καταστροφικές συνέπειες. «Είναι μια καλή στιγμή για να καταλάβουν οι άνθρωποι ότι οι ωκεανοί μας είναι χωματερές», λέει η Kathleen Dohan, επιστήμονας του Earth and Space Research στο Σιάτλ. Η Dohan σχεδίασε ένα βίντεο που δείχνει που θα καταλήξουν σε δέκα χρόνια τα αντικείμενα που έπεσαν στον ωκεανό. Τα αντικείμενα μεταναστεύουν σε περιοχές γνωστές ως «χωματερές». Ο Ειρηνικός και ο Ατλαντικός Ωκεανός έχουν από δύο χωματερές, βόρια και νότια. Τα σκουπίδια του Ινδικού Ωκεανού βρίσκονται σχεδόν στα μισά του δρόμου μεταξύ της Αφρικής και της Αυστραλίας.

Περίπου το 90 τοις εκατό από τα συντρίμμια στους πέντε μεγάλους σκουπιδότοπους είναι πλαστικό, λέει ο Marcus Eriksen, επιστήμονας του, το οποίο εργάζεται για να μειώσει τη ρύπανση από πλαστικά μιας χρήσης. «Αυτό είναι σχετικά νέο, αν σκεφτούμε το πλαστικό. Μόλις από το 1950 οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πλαστικά. Τώρα, μισό αιώνα αργότερα, βλέπουμε μια πλούσια συσσώρευση μικροπλαστικών από αντικείμενα μιας χρήσης όπως τσάντες, μπουκάλια, καπάκια, σκεύη κουζίνας. Έχω αφαιρέσει αναπτήρες από εκατοντάδες σκελετούς πτηνών». Όπως επισημαίνει, οι θαλάσσιες χελώνες και οι γκρι φάλαινες της Καλιφόρνια καταναλώνουν επίσης ακούσια μεγάλες ποσότητες από πλαστικό.

Εξαιτίας της απομόνωσής της, η χωματερή του Ινδικού Ωκεανού παραμένει μάλλον ένα μυστήριο. Ανακαλύφθηκε το 2010 από τον Eriksen και το πλήρωμά του, που έπλεε δυτικά από το Περθ της Αυστραλίας, προς την Αφρική. Ο Eriksen λέει ότι περιλαμβάνει μια τεράστια περιοχή , τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα σε έκταση, αλλά χωρίς σαφή όρια. «Είναι πολύ ρευστή και αλλάζει με την εποχή», εξηγούν οι ερευνητές. Το περιεχόμενο των σκουπιδιών που κυκλοφορούν συνεχώς ακολουθούν τη δίνη του Ινδικού Ωκεανού που κινείται από την αυστραλιανή πλευρά προς την αφρικανική, κάτω από την αφρικανική ακτή και πίσω στην Αυστραλία, εξηγούν οι ερευνητές. Η πλήρης περιστροφή διαρκεί περίπου έξι χρόνια, εκτός εάν τα συντρίμμια κολλήσουν στο κέντρο της κηλίδας, όπου θα μπορούσαν να παραμείνουν επ’ αόριστον.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αν το Μαλαισιανό Boeing 777 συνετρίβη στη ζώνη στα ανοικτά της δυτικής ακτής της Αυστραλίας, όπου ψάχνουν τώρα, τότε τα συντρίμμια του ήδη ταξιδεύουν δυτικά προς τη Μαδαγασκάρη, για να ενταχθούν στα σκουπίδια του Ινδικού Ωκεανού σε περίπου ένα χρόνο.

http://news.nationalgeographic.com/

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.