Ανακαλύφθηκε πλανήτης παρόμοιος με τη Γη
18/04/2014 07:32

Ανακαλύφθηκε πλανήτης παρόμοιος με τη Γη

Έναν εξωπλανήτη ο οποίος μοιάζει με τη Γη ανακάλυψε ομάδα επιστημόνων όπως ανακοίνωσε στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Science.

Ο βραχώδης πλανήτης, με την ονομασία Κέπλερ 186f, έχει διάμετρο λίγο μεγαλύτερη από της Γης (1,1 φορές ή 10%) βρίσκεται στη λεγόμενη «κατοικήσιμη ζώνη», δηλαδή στην κατάλληλη απόσταση από το μητρικό άστρο του για να έχει νερό σε υγρή μορφή και άρα δυνητικά μπορεί να φιλοξενήσει ζωή, κάτι πάντως που δεν μπορεί ακόμη να επιβεβαιωθεί.

Ο πλανήτης βρίσκεται σε απόσταση περίπου 490 ετών φωτός από τον δικό μας πλανήτη , στην κατεύθυνση του αστερισμού του Κύκνου.

Κινείται γύρω από το αχνό άστρο - ερυθρό νάνο Κέπλερ-186, αποτελώντας το πέμπτο και πιο εξωτερικό μέλος του εν λόγω συστήματος (πράγμα που σημαίνει ότι το τυχόν υγρό νερό στην επιφάνειά του κινδυνεύει να παγώσει).

Η ανακάλυψη, που παρουσιάστηκε στο περιοδικό «Science», έγινε από μεγάλη ομάδα Αμερικανών αστρονόμων, με επικεφαλής την Ελίζα Κουιντάνα, του Κέντρου Ερευνών Ames της NASΑ και του Ινστιτούτου SETI.

H πρώτη παρατήρηση του εξωπλανήτη έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ» (που έχει τεθεί πλέον εκτός λειτουργίας) και ακολούθησε η επιβεβαίωση από παρατηρήσεις με τα επίγεια τηλεσκόπια Κεκ και Τζέμινι στη Χαβάη.

«Πρόκειται για την πρώτη βέβαιη ανακάλυψη πλανήτη με το μέγεθος της Γης, στην κατοικήσιμη ζώνη κάποιου άστρου», δήλωσε η Ελίζα Κουιντάνα.

Από τους σχεδόν 1.800 επιβεβαιωμένους εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, περίπου 20 έχουν τροχιές που κινούνται εντός της κατοικήσιμης ζώνης των άστρων τους, δηλαδή ούτε πολύ μακριά από αυτά (οπότε το νερό θα πάγωνε), ούτε υπερβολικά κοντά (οπότε το νερό θα έβραζε και θα εξατμιζόταν). Όμως όλοι αυτοί οι γνωστοί εξωπλανήτες είναι αρκετά μεγαλύτεροι από τη Γη.

Από την άλλη, είχαν ως τώρα ανακαλυφθεί πλανήτες με μέγεθος σαν τη Γη, όμως δεν βρίσκονται στην κατοικήσιμη ζώνη. Είναι η πρώτη φορά που ανακαλύπτεται πλανήτης ο οποίος φαίνεται να πληροί και τις δύο προϋποθέσεις (ίδιο μέγεθος και κατάλληλη απόσταση) για να δικαιολογεί τον τίτλο της «δεύτερης Γης».

Το έτος του πλανήτη (η διάρκεια μιας πλήρους περιφοράς του γύρω από το άστρο του) διαρκεί 130 γήινες μέρες. Η μάζα του και η πυκνότητά του, προς το παρόν, παραμένουν άγνωστες, αλλά οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι ο εξωπλανήτης είναι βραχώδης. Δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για τη σύσταση της ατμόσφαιράς του, κάτι που ίσως ανακαλύψουν μελλοντικά τα υπό κατασκευή μεγαλύτερα τηλεσκόπια, όπως το «Τζέημς Γουέμπ» της NASA.

Πηγή: ΑΜΠΕ, BBC

1. Μεγάλες στιγμές. avatar
    Μεγάλες στιγμές. 18/04/2014 15:11:16

Τώρα το ανακοίνωσαν,όχι τώρα τον ανακάλυψαν... Ζούμε ανάμεσα τους,μη το ξεχνάμε.!

2. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 18/04/2014 18:16:22

Αν έχει ανθρώπους που βρίσκονται πχ. 1000 χρόνια πίσω μας σε εξέλιξη, δεν θα αποκτήσουμε επαφή μαζί τους για τα επόμενα 1000 χρόνια...ή έστω 500 αν στο μεταξύ βρούμε εμείς τρόπο να "βλέπουμε" και να ακούμε πάνω στον πλανήτη τους, χωρίς να πάμε εκεί και χωρίς να μπορούμε να τους το πούμε, όπως οι σημερινοί δορυφόροι της γής βλέπουν και ακούνε και μέσα στα σπίτια μας...Το αντίστροφο θα συμβαίνει αν είναι αυτοί 1000 χρόνια μπροστά...

• Άστρο avatar
      Άστρο @ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 19/04/2014 05:42:44

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Διάβασε εδώ:

• ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ Άστρο 19/04/2014 15:18:51

Σίγουρα υπάρχει και η διαστολή του χρόνου κατά Αινστάιν. Κι αν θέσουμε το θέμα αναζητώντας την ΑΠΟΛΥΤΗ ακρίβεια δεν θα τη βρούμε ποτέ, ιδίως αν κατέβουμε σε κβαντικό επίπεδο... Ομως, όπως όταν υπολογίζουμε την τροχιά του διαστημοπλοίου που στέλνουμε στον Αρη, όλες οι σχετικιστικές αποκλίσεις είναι τόσο μικρές σε σχέση με την απόσταση και τον συνολικό χρόνο, που είναι ουσιαστικά αμελητέες αφου δεν επηρεάζουν σε βαθμό που να γίνεται αντιληπτός απο τον άνθρωπο το τελικό αποτέλεσμα...To εξελικτικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται τυχόν υπάρχουσα νοημοσύνη πέραν της ανθρώπινης στο Σύμπαν, είναι κατα την άποψή μου ο κρισιμώτερος παράγοντας που θα κρίνει τη δυνατότητα απόκτησης επαφής μαζί της. Αν υποθέσουμε οτι πιάνουμε το μισό έστω της ταχύτητας του φωτός, δεν θα είμαστε άνθρωποι με τη βιολογική έννοια του όρου, διότι πέραν των φυσικών μεταλλάξεων θα έχει λόγω της αλματώδους εξέλιξής μας, ενσωματωθεί στη βιολογική νοημοσύνη μας και μια τεράστια ποσότητα τεχνητής, με μορφή εμφυτευμάτων. Γι ατό λέω ίσως και σε 500 χρόνια που είναι πολύ νωρίς...

• Χαβιάρης avatar
          Χαβιάρης @ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 19/04/2014 16:04:55

"Αν υποθέσουμε οτι πιάνουμε το μισό έστω της ταχύτητας του φωτός, δεν θα είμαστε άνθρωποι με τη βιολογική έννοια του όρου, διότι πέραν των φυσικών μεταλλάξεων θα έχει λόγω της αλματώδους εξέλιξής μας, ενσωματωθεί στη βιολογική νοημοσύνη μας και μια τεράστια ποσότητα τεχνητής, με μορφή εμφυτευμάτων." Επιχείρησα χωρίς επιτυχία να καταλάβω αυτή την παράγραφο. Θα μπορούσες να επεκταθείς και να αποσαφηνίσεις; Καλή Ανάσταση.

• ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
            ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ Χαβιάρης 19/04/2014 20:42:39

Eυχαρίστως αγαπητέ Χαβιάρη. Στην εξέλιξη των βιολογικών ειδών στο οποία ανήκει και ο άνθρωπος θα ξέρεις υποθέτω οτι πέραν των "φυσιολογικών" αλλαγών στο σώμα και τα όργανα ενός εμβίου όντος που συμβαίνουν αναπόφευκτα λόγω προσαρμογής στο περιβάλλον με την πάροδο του χρόνου, (π.χ. ατροφία μελών του σώματος που δεν χρησιμοποιούνται, όπως η ουρά ) ή υπερτροφία των μελών που υπερχρησιμοποιούνται όπως π.χ. ο εγκέφαλος που το μέγεθός του ακολουθεί επιταχυνόμενη ανάπτυξη τόσο σε όγκο όσο και σε φαιά ουσία και πολυπλοκότητα νευρικών συνάψεων, υπάρχουν και οι απότομες αλλαγές των μεταλλάξεων που επιφέρουν άλματα στην εξέλιξη πολλές φορές ποιοτικά. Οπως η απόκτηση τρισδιάστατης όρασης με τη μετακίνηση των οφθαλμών απο τα πλάγια του κρανίου στο εμπρός μέρος του. Μια άλλη μετάλλαξη στη σύνθεση πχ. της φαιάς ουσίας θα μπορούσε να μας δώση τετραδιάστατη όραση, ή ευρύτερο φάσμα χρωμάτων κάτω και πάνω απο το ορατό φώς. Παράλληλα , υπάρχουν ήδη άνθρωποι που κυκλοφορούν με εμφυτεύματα μικροτσίπ στον εγκέφαλο που αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό τη μνήμη τους . Τα γυαλιά της Google ήδη είναι μια προσθήκη που χαρίζει στον άνθρωπο εναν δεύτερο εγκέφαλο τεχνητό. Είμαι σχεδόν βέβαιος οτι σε 100 χρόνια τα γυαλιά αυτά θα μας επιτρέπουν να βλέπουμε μέσω δορυφόρου όποιον δρόμο της Νέας Υόρκης θέλουμε σε ζωντανό χρόνο ή να ακούμε και τους ήχους του. Σε 20-30 χρόνια η τεχνητη νοημοσύνη των σημερινών ηλεκτρονικών εγκεφάλων λένε οι επιστήμονες, θα έχει ξεπεράσει την ανθρώπινη. Αν δε επιτύχει η δημιουργία των κβαντικών εγκεφάλων που άρχισε ήδη, τότε η τεχνιτή νοημοσύνη θα είναι απείρως μεγαλύτερη απο την ανθρώπινη. Δεδομένου δε οτι το μέγεθος των τσίπς γίνεται όλο και μικρότερο και η άμμεση εμφύτευσή τους στον ανθρώπινο εγκέφαλο έχει ήδη γίνει ρουτίνα, σε 50 χρόνια πολλοί άνθρωποι θα "φοράνε " ίσως σαν στέμμα στο κεφάλι τους και τον τεχνητό τους υπερ-εγκέφαλο. Ολα αυτά θα επιφέρουν αλλαγές στο σώμα μας του οποίου πολλά μέλη θα ατροφήσουν λόγω αχρησίας. Αν μάλιστα καταφέρουμε με χάπια να υποκαταστήσουμε τις ανάγκες του εγκεφάλου μας σε ενέργεια, θα ατροφήσει πλήρως το διατροφικό μας σύστημα . Εχοντας λοιπόν αποκτήσει σώματα Cuborg που δεν θα διαλύονται όταν ξεπερνάμε το 10 πλάσιο της ταχύτητας του ήχου, θα μπορέσουμε να αρχίσουμε να πλησιάζουμε την ταχύτητα του φωτός. Μπορεί όμως τότε, λόγω υπερανάπτυξης της τεχνητής και της μεταλλαγμένης ευφυίας μας να μην χρειάζεται πλέον να ταξιδεύουμε με το σώμα μας στα άστρα, αλλά να είμαστε εκεί παρόντες με τις υπερ-αισθήσεις μας. Δεν ξέρω αν σου φαίνονται επιστημονική φαντασία αυτά που λέω, αλλά λέει πολύ περισσότερα ένας απο τους σοβαρώτερους φυσικούς της εποχής μας ο Michio Kaku στο βιβλίο τουPhysics of the Impossible.Καλή ανάσταση σε όλους.