Όσκαρ 2014: αναμενόμενα και δίκαια
03/03/2014 07:35
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Όσκαρ 2014: αναμενόμενα και δίκαια

Καλύτερη Ταινία, το «12 Χρόνια Σκλάβος». Αλλά επτά Όσκαρ για το «Gravity»

Εκπλήξεις στα φετινά Όσκαρ δεν υπήρξαν, υπήρξαν όμως σίγουρα εκπληκτικές ταινίες. Όπως ήταν αναμενόμενο λοιπόν, και από τα προ-οσκαρικά βραβεία, το «12 χρόνια σκλάβος» κέρδισε τον τίτλο της καλύτερης ταινίας. Η «αμερικάνικη» ταινία του τρομερού παιδιού του βρετανικού σινεμά Στιβ ΜακΚουίν έγινε η πρώτη ταινία μαύρου σκηνοθέτη που κερδίζει το χρυσό αγαλματίδιο στην 86χρονη ιστορία των Όσκαρ. Θα μπορούσε κάποιος ίσως να αναφερθεί στο οσκαρικό παρασκήνιο που θέλει ενίοτε την Ακαδημία να «εξιλεώνεται» βραβεύοντας αδικημένους και μειονότητες, στέλνοντας κρυφά πολιτικά μηνύματα ή εκφράζοντας ίσως την φανερή προτίμησή του Χόλιγουντ στον νυν αμερικανό πρόεδρο. Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ότι ο ΜακΚουίν, παρότι Βρετανός, έκανε μια ταινία για το «προπατορικό» αμερικανικό αμάρτημα τόσο δυνατή σκηνοθετικά και συγκινησιακή που κανένας δεν μπορεί να πει ότι πήρε το βραβείο «για άλλους λόγους».

Η ταινία κέρδισε δύο ακόμη Όσκαρ, καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου (για την πρωτοεμφανιζόμενη Λουπίτα Νιόνγκο) και καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου (για τον Τζον Ρίντλεϊ, που βασίστηκε στα απομνημονεύματα του Σόλομον Νόρθαπ). «Ο καθένας δεν αξίζει μόνο να επιβιώσει αλλά και να ζήσει: αυτή είναι η πιο σημαντική κληρονομιά του Σόλομον Νόρθαπ» δήλωσε ο ΜακΚουίν στον ευχαριστήριο λόγο του.

Στα Όσκαρ όμως επικράτησε –και δικαίως- ένα άλλο φαβορί. Το «Gravity» του Μεξικανού Αλφόνσο Κουαρόν –ο οποίος παρεμπιπτόντως έγινε ο πρώτος Λατινοαμερικάνος σκηνοθέτης που κερδίζει. Το άρτιο και πρωτοποριακό τεχνικά φιλμ, το οποίο καταφέρνει να ισορροπήσει εξίσου την εσωτερική υπαρξιακή αγωνία με την περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, έφυγε από την τελετή με επτά Όσκαρ. Ένα από αυτά πήρε και ο πραγματικός σταρ της ταινίας (εκτός από τους πρωταγωνιστές Σάντρα Μπούλοκ και Τζορτζ Κλούνεϊ), ο «μάγος» της φωτογραφίας Εμανουέλ Λουμπέσκι. Φυσικά, η ταινία σάρωσε τα τεχνικά βραβεία.

Γενικά, η 86η τελετή θεωρήθηκε μια από τις πιο «ανταγωνιστικές», με τους 6.000 και πλέον ψηφοφόρους της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών να «μοιράζει» τα χρυσά αγαλματίδια σε πολλές ταινίες. Ήταν μια καλή βραδιά και για την ταινία χαμηλού προϋπολογισμού «Dallas Buyers Club», μια βιογραφία ενός από τους πρώτους ακτιβιστές του AIDS που χρειάστηκε δύο δεκαετίες για να ολοκληρωθεί, η οποία κέρδισε τρία Όσκαρ. Ο Μάθιου ΜακΚόναχι, αφού άφησε πίσω του τις ρομαντικές κωμωδιούλες του σωρού, μελέτησε σκληρά τον ρόλο του και έχασε 23 κιλά, κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού. Ο ιδιαίτερα ταλαντούχος συμπρωταγωνιστής του, Τζάρετ Λέτο, ο οποίος μετά από έξι χρόνια αποφάσισε να αφήσει τις περιοδείες με την μπάντα του για να ξαναπαίξει σε ταινία, κέρδισε το βραβείο β’ ρόλου.

Η βράβευση της Κέιτ Μπλάνσετ, βέβαια, ήταν αναμενόμενη. Η ξεπεσμένη σοσιαλιτέ περσόνα που δημιούργησε με το ραβδάκι του Γούντι Άλεν στο «Blue Jasmine», είχε σχεδόν προκαθορίσει το Όσκαρ. Εξ ου και η ευχαριστήρια ομιλία: «Σε ευχαριστώ Γούντι που με περιέλαβες στο καστ». Από τις πιο αξιοσημείωτες βραβεύσεις ήταν και το πρωτότυπο σενάριο του «Her», στον Σπάικ Τζόουνς.

Η οικοδέσποινα της τελετής Έλεν ΝτεΤζενέρις κατάφερε να κλέψει την παράσταση κατά τη διάρκεια αλλά και μετά, αφού με το γεμάτο σταρ selfie της (https://twitter.com/TheEllenShow/status/440322224407314432/photo/1) έσπασε το ρεκόρ retweets στο Twitter.

[photo_1]

Τα βραβεία αναλυτικά

Καλύτερη Ταινία
«12 Χρόνια Σκλάβος»

Καλύτερη Σκηνοθεσία
Αλφόνσο Κουαρόν («Gravity»)

Α΄ Ανδρικού Ρόλου
Μάθιου Μακ Κόναχι («Dallas Buyers Club»)

Α΄ Γυναικείου Ρόλου
Κέιτ Μπλάνσετ («Θλιμμένη Τζάσμιν»)

Β΄ Ανδρικού Ρόλου
Τζάρεντ Λέτο («Dallas Buyers Club»)

Β΄ Γυναικείου Ρόλου
Λουπίτα Νιόνγκο («12 Χρόνια Σκλάβος»)

Πρωτότυπου Σεναρίου
«Her» (Σπάικ Τζόουνς)

Διασκευασμένου Σεναρίου
«12 Χρόνια Σκλάβος» (Τζον Ρίντλεϊ)

Μουσικής
«Gravity» (Στίβεν Πράις)

Τραγουδιού
«Let it Go» των Κρίστεν Άντερσον Λόπεζ, Ρόμπερτ Λόπεζ

Ξενόγλωσσης Ταινίας
«Η Τέλεια Ομορφιά», του Πάολο Σορεντίνο

Ντοκιμαντέρ
«20 feet from stardom», του Μόργκαν Νέβιλ

Φωτογραφίας
«Gravity» (Εμανουέλ Λουμπέσκι)

Μοντάζ
«Gravity» (Αλφόνσο Κουαρόν, Μαρκ Σάνγκερ)

Μακιγιάζ
«Dallas Buyers Club», (Αντρουίθα Λι και Ρόμπιν Μάθιους)

Σκηνογραφία
«The Great Gatsby»

Ηχητικού Μοντάζ
«Gravity», (Γκλεν Φρίμαντλ)


Μικρού μήκους ταινία
«Helium» των Άντερς Γουόλτερ και Κιμ Μάγκνουσον

Κοστούμια
Κάθριν Μάρτιν, «The Great Gatsby»

Οπτικά Εφέ
«Gravity»

Κινούμενο σχέδιο μικρού μήκους
«Mr. Hublot», των Λόρεν Γουιτς και Αλεξάντρ Εσπιγκάρ

Κινούμενο σχέδιο μεγάλου μήκους

«Frozen», των Κρις Μπακ και Τζένιφερ Λι.

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.