#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/01/2012 00:21
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Έχασε την τελευταία μάχη ο Θόδωρος Αγγελόπουλος



Ένας άνθρωπος που δόξασε όσο λίγοι την Ελλάδα στα πέρατα της Οικουμένης, ο μεγάλος σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, άφησε την τελευταία του πνοή λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην Εντατική του νοσοκομείου Metropolitan.

Σε ηλικία 77 ετών ο Αγγελόπουλος βρήκε τραγικό θάνατο έπειτα από σοβαρό τροχαίο που έγινε στη Δραπετσώνα στις 7 το απόγευμα.

Ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος για τη χώρα προσπάθησε να διασχίσει το δρόμο όταν τον χτύπησε μοτοσικλέτα προκαλώντας του κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Μεταφέρθηκε στην Εντατική και διασωληνώθηκε αλλά δεν άντεξε και άφησε εκεί την τελευταία του πνοή.

Η Ελλάδα χάνει έναν μεγάλο άνθρωπο των τεχνών και των γραμμάτων ο οποίος ήταν πολυβραβευμένος και διάσημος σε όλο τον κόσμο, ειδικά στη Γαλλία.

Γεννήθηκε το 1935 στην Αθήνα, έκανε τις σπουδές του γαλλική σχολή κινηματογράφου, IDHEC και γύρισε στην Ελλάδα το 1964 ξεκινώντας τη μεγάλη του καριέρα.

Η "Αναπαράσταση" ήταν η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους το 1970, βραβεύεται στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ και έδειξε ότι ο Αγγελόπουλος θα έλαμπε.
Το 1972 γυρνάει τις "Μέρες του 36", λίγο αργότερα την εξαιρετική ταινία "Θίασος". Οι υπόλοιπες ταινίες του είναι:

1977: Οι Κυνηγοί
1980: Ο Μεγαλέξανδρος
1983: Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη
1984: Ταξίδι στα Κύθηρα
1986: Ο Μελισσοκόμος
1988: Τοπίο στην Ομίχλη
1991: Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού
1995: Το βλέμμα του Οδυσσέα
1998: Μια αιωνιότητα και μια μέρα
2003: Τριλογία - Ι. Το λιβάδι που δακρύζει
2008: Τριλογία - ΙΙ. H σκόνη του χρόνου

Ο Αγγελόπουλος είναι ο πιο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης. Οι ταινίες του έχουν τιμηθεί ανάμεσα στα άλλα με τα περισσότερα από τα βραβεία του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Χρυσό φοίνικα του φεστιβάλ των Καννών, το Χρυσό και τον αργυρό λέοντα του φεστιβάλ της Βενετίας, το βραβείο Φέλιξ καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας, το βραβείο fipresci, και πολυάριθμα βραβεία κριτικών και ενώσεων κριτικών σε όλο το κόσμο.

Τα βραβεία του είναι:
- Η Εκπομπή, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1968
- Αναπαράσταση, Α' βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1970, βραβείο Ζωρζ Σαντούλ (Γαλλία, 1971), καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ Hyères (1971), ειδική μνεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1971)
- Μέρες του `36, Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1972, βραβείο της FIPRESCI στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1972)
- Ο Θίασος, Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α' αντρικού και Α' γυναικείου ρόλου, Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1975, καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1970-1980 από την Ένωση Κριτικών της Ιταλίας
- Οι Κυνηγοί, Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο (1977), βραβείο της Ένωσης Τούρκων κριτικών (1977), επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών
- Ο Μεγαλέξανδρος έλαβε το Χρυσό Λιοντάρι το 1980 στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας.
- Ταξίδι στα Κύθηρα, βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών (1984), κρατικά βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ ανδρικού ρόλου, α' γυναικείου ρόλου,σκηνογραφίας, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέϊρο (1984),
- Τοπίο στην Ομίχλη έλαβε (μοιράστηκε) το Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας, βραβείο Φελίξ καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας (1988).
- Το Βλέμμα του Οδυσσέα έλαβε το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, βραβείο της FIPRESCI (1995). Επίσης, οι κριτικοί του περιοδικού Time το ψήφισαν στις 100 καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
- Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών (1998).
- Τριλογία - Το Λιβάδι που Δακρύζει κέρδισε βραβείο της FIPRESCI (2004).
- Xρυσό μετάλλιο του ιδρύματος Circulo de Bellas Artes (Mαδρίτη, 2008) για το σύνολο του έργου του.

Μέσα στη μιζέρια των ημερών και στη δυστυχία για την Ελλάδα, η απώλεια ενός τόσο σημαντικού ανθρώπου για τις ελληνικές τέχνες, είναι ένα ακόμη δυσάρεστο νέο.

Α.Ψ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. zap-zap avatar
    zap-zap 25/01/2012 00:25:04

    καλό ταξίδι Θόδωρε.

  2. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 25/01/2012 00:32:04

    Υποκλεινόμαστε να περάσεις Ποιητή.

  3. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 25/01/2012 00:33:07

    Ακόμα πιό φτωχοί...

  4. Y. avatar
    Y. 25/01/2012 00:35:40

    Πρόσφερε στο Πολιτισμό, ο Θεός να τον έχει καλά
    Το πρώτο του έργο που είδα, ήταν ό Θίασος,, κάπου τέλη ’80. Δε κατάλαβα τίποτα

    • Y. avatar
      Y. @ Y. 25/01/2012 00:36:47

      '70

  5. Δημήτρης Ιατρόπουλος avatar
    Δημήτρης Ιατρόπουλος 25/01/2012 00:52:27

    Θόδωρε,
    υποκλίνομαι στη σωρό σου.
    Έκανες μεγαλύτερη την πατρίδα.
    Και φτωχότερη τώρα.

    Φεύγεις κι εσύ..

  6. dimx avatar
    dimx 25/01/2012 01:17:11

    Εζησε μια γεματη και δημιουργικη ζωη και εφυγε κανοντας αυτο που αγαπουσε , μονο ο Θιασος φτανει για να θεωρηθει ο μεγαλυτερος Ελληνας σκηνοθετης .

  7. ΜΠ avatar
    ΜΠ 25/01/2012 02:14:02

    Αγαπούσε την Ελλάδα, και τους Έλληνες.
    Μας δίδαξε αλήθειες και σεμνότητα.
    Θα είναι πάντα ανάμεσά μας, καθώς μας έμαθε τον τρόπο για να τραβάμε τα πλάνα της δικής μας της ζωής ατομικά ο καθένας μας, παρακολουθώντας τις ταινίες του.

  8. apergospastis avatar
    apergospastis 25/01/2012 02:17:15

    Τέτοια αγάπη για τον Αγγελόπουλο σε δεξιό σάιτ! Και μετά παραπονούμαστε για την κυριαρχία της Αριστερής κουλτούρας. Εντάξει, ο άνθρωπος ήταν καλλιτέχνης και τεράστια προσωπικότητα, αλλά εν τέλει ήταν και αυτός ένας πυλώνας (από τους σοβαρούς και άξιους, σίγουρα) του Μεταπολιτευτικού πλέγματος πολιτικής και ιδεολογικής κυριαρχίας. Και μόνο που καταδίκασε το Ελληνικό σινεμά σε 20 χρόνια βερμπαλιστικής ψευτοεπαναστατικής κοινοτοπίας (γιατί βεβαίως δεν είχαν όλοι την δική του αξία, αλλά μόνο αν είχες αντάρτες στην ταινία σου μπορούσες να πάρεις κρατική επιχορήγηση για να γυρίσεις) φτάνει για να τον δούμε λίγο αλλιώς. Σίγουρα αποτύπωσε με την τέχνη του το αντι-αφήγημα της Μεταπολίτευσης που είχε παραγκωνιστεί από το μετεμφυλιακό κράτος (προσφυγιά, αντίσταση, αριστερά κλπ), αλλά αυτό το αντι-αφήγημα είναι που μας τυρανάει σήμερα ως εγκατεστημένη επίσημη ιδεολογία. Συχωρεμένος λοιπόν, αλλά με μέτρο - η ιδεολογία της αντίστασης που προωθούσε κατήντησε να είναι το άλλοθι για τον χειρότερο κομφορμισμό της 'γενιάς του Πολυτεχνείου' και άλλων χαριτωμένων. Οι καιροί απαιτούν ριζοσπαστικές λύσεις, και πράξη αντίστασης σήμερα είναι η ακύρωση του ιδεολογικού και πολιτικού φορτίου που μεταξύ άλλων και ο Αγγελόπουλος συνέβαλε να φορτωθεί στις πλάτες μας.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ apergospastis 25/01/2012 17:10:34

      Άμα καταλάβω ότι γράφω σε δεξιό σάιτ θα .... χαρακωθώ.
      Λες;

  9. Αυτόνομος avatar
    Αυτόνομος 25/01/2012 02:36:09

    Μεγάλε έχεις μπερδευτεί λίγο.

    1. Σε πατριωτικό σαιτ είσαι, όχι δεξιό, με την έννοια που του αποδίδει στην "δεξιά" ο Καρατζαφέρης πχ, ή ο Καμμένος, τουλάχιστον.

    2. Συμφωνώ σε όσα λες για τον Αγγελοπουλο, αλλά η "δεξιά" που φαίνεται να εκπροσωπείς είναι μνησίκακη και εκδικητική. Εμείς τιμάμε τους, άξιους, ιδεολογικούς μας αντιπάλους

    • apergospastis avatar
      apergospastis @ Αυτόνομος 25/01/2012 11:15:59

      α) Πατριωτικό εννοείς δηλαδή το απομονωτιστικό τόξο που διαπερνάει δεξιά και αριστερά, ΛΑΟΣ και ΚΚΕ; Ε τότε σίγουρα και ο Αγγελόπουλος πατριώτης ήταν (δεν του το αμφισβητώ μάλιστα). Αλλά το να αυτοχαρακτηρίζεσαι πατριώτης σημαίνει ότι υπονοείς ότι οι 'άλλοι' ΔΕΝ είναι πατριώτες, και αυτό κατά την γνώμη μου είναι χειρότερο από το να αυτοχαρακτηρίζεσαι δεξιός (οπότε όλοι οι άλλοι απλά είναι αριστεροί). Όλοι Έλληνες είμαστε (εγώ τουλάχιστον από αυτό εκκινώ) και από εκεί και πέρα έχω την ελευθερία να κρίνω πόσο καλή για την χώρα είναι η πορεία του καθενός.
      β) Καμιά μνησικικακία και εκδικητικότητα. Είπαμε, τιμή στον καλλιτέχνη, αλλά από εκεί και περά κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο, ειδικά στις εποχές που ζούμε. Ένα λιβάνισμα με πλήρη απουσία κριτικής σκέψης μάλλον δεν ταιριάζει στον ίδιο τον Αγγελόπουλο.

  10. Τιγράνης avatar
    Τιγράνης 25/01/2012 03:07:05

    Τη μία μέρα που σου χαρίστηκε την αξιοποίησες, την φιλοτέχνησες, την έζησες Θόδωρε, τώρα σου απομένει μόνον το άθλον της μιας αιωνιότητας. Ήδη το βροτοίς άβατον της "άλλης θάλασσας" σε δέχεται, με πένθος χαροποιό, κεκαθαρμένο και αξιοφίλητο. Αιωνία σου η μνήμη.

    • Δαναός avatar
      Δαναός @ Τιγράνης 25/01/2012 09:09:23

      Ο Θεός να τον αναπαύσει!

  11. Γλαυξ avatar
    Γλαυξ 25/01/2012 06:44:30

    "Η Ελλάδα πεθαίνει, πεθαίνουμε σα λαός .... αλλά αν είναι να πεθάνουμε να το
    κάνουμε γρήγορα ....." τα λόγια αυτά έβαλε στα χείλη του Θανάση Βέγγου
    ο κατέχων πλέον μια θέση στο Πάνθεον των μεγάλων Ελλήνων Θεόδωρος
    Αγγελόπουλος. Ο πλέον οικουμενικός σύγχρονος Έλληνας και για τούτο πιο
    πολύ Έλληνας. Τη θέση του στην αιωνιότητα την κέρδισε αυτοδικαίως.
    Τώρα θα συντροφεύει τους Τσαρούχη, Ελύτη, Γκάτσο, Χατζηδάκη.
    Αιωνία του η μνήμη

  12. anetos avatar
    anetos 25/01/2012 07:25:09

    καναδυό Έλληνες μείνανε ακόμα ...ποσο θα αντέξουνε και αυτοι ..

    • ΚΟΛΟΒΟΥΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ avatar
      ΚΟΛΟΒΟΥΡΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ @ anetos 25/01/2012 08:39:17

      ΟΙ "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ" ΑΣ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ !!!!!!!ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ............!

  13. Διογένης avatar
    Διογένης 25/01/2012 09:12:12

    Πάντοτε προσπαθούσα να καταλάβω γιατί θεωρείται μεγάλος σκηνοθέτης. Τυπικός εκπρόσωπος της αριστερής θολοκουλτούρας με μηδενιστικό περιεχόμενο.

    Ο Θεός ας τον συγχωρέσει τώρα που πέρασε στην άλλη ζωή.

  14. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 25/01/2012 09:39:33

    Δεν ήμουν ιδιαίτερα φίλος του κινηματογραφικού του στυλ. Πιστεύω όμως ότι αδικήθηκε περισσότερο από τους μιμητές και τους οπαδούς του. Παρόλα αυτά ήταν ένας σπουδαίος σκηνοθέτης. Ο Θίασος πρέπει να συγκαταλέγεται στις δέκα καλύτερες ταινίες του ελληνικού σινεμά.
    Εχτές το βραδάκι έτυχε να ήμουν με καλλιτεχνική παρέα λίγο πιο κάτω από εκεί που έγινε το μοιραίο ατὐχημα. Το νέο έπεσε πραγματικά σα βόμβα.
    Ο Θεός ας τον αναπαύσει.

  15. epi avatar
    epi 25/01/2012 09:53:57

    Κάτι τέτοιοι δημιούργησαν, εξέθρεψαν και αναζωπύρωσαν τις αλυτρωτικές τάσεις των Σκοπιανών. Το “μετέωρο βήμα του πελαργού”, αυτό διαπραγματευόταν. Γυρίστηκε μάλιστα στην Φλώρινα. Έτσι για να προκαλέσει ο “μεγάλος” καλλιτέχνης. Δεν μπορούσε να πάει κάπου αλλού να την γυρίσει, αλλά εκεί για να δημιουργηθεί ντόρος. Θυμάμαι τα γυρίσματα στην Φλώρινα, τα συλλαλητήρια εναντίον του, τις αντιδράσεις των κατοίκων, αλλά και του τότε μητροπολίτη, Αυγουστίνου Καντιώτη. Για την ιστορία 600 εκ δραχμές είχε πάρει τότε ο Αγγελόπουλος για να γυρίσει την ταινία του από την ελληνική πολιτεία. Και μετά αναρωτιώμαστε που πήγαν τα λεφτά!! Τι να πω; Ο Θεός να τον συγχωρέσει.

  16. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 25/01/2012 11:42:44

    Στα "Νέα" δημοσιεύεται ότι το ασθενοφόρο καθυστέρησε υπερβολικά να μεταβεί στον τόπο του δυστυχήματος και ότι μάλιστα χρειάστηκε... τηλεφώνημα στο Λοβέρδο για να παρέμβει και να φτάσει τελικά το ασθενοφόρο όταν έφτασε!

    Καλώς ήλθατε στη μνημονιακή Ελλάδα των περικοπών στην υγεία. Φανταστείτε, στη θέση του εκλιπόντος, να ήταν κάποιος "κοινός θνητός". Ακόμα θα περίμεναν το ασθενοφόρο...

    • Tassos avatar
      Tassos @ Αυριανιστής 25/01/2012 16:28:46

      Μην περιμένουμε σε λίγο καιρό το...λεωφορείο

  17. Κατ.Κατ avatar
    Κατ.Κατ 25/01/2012 13:01:40

    Καλα τηλεφώνησαν στον κ.Λοβέρδο να ανοίξει το δρόμο στο ασθενοφόρο;ή τον παρακάλεσαν το ασθενοφόρο να τον παει στο Metropolitan; Ο Θεός ας τον αναπαύσει.

  18. fitsulas avatar
    fitsulas 25/01/2012 14:21:48

    Αντί να κλαίμε για το παλλικάρι που πήρε μαζί του για να κάνει το ψώνιο του, κλαίμε για τον μπαμπόγερο. Τον πατριάρχη του κρατικοδίαιτου κουλτουροδήθεν.
    Ρε άι σιχτίρ!!

    • Χαλκιδέος avatar
      Χαλκιδέος @ fitsulas 25/01/2012 14:33:05

      Σε λίγο θα μας πεις ότι ο Αγγελόπουλος χτύπησε την μοτοσυκλέτα.

      Άντε χάσου τώρα πάλι στην τρύπα σου, αρουραίε...

      • !!!!!!!! avatar
        !!!!!!!! @ Χαλκιδέος 25/01/2012 16:51:50

        Ελεος!
        Σκοτώθηκε και ο ειδικός φρουρός;

        Και δεν ακούστηκε κουβέντα;;;;;
        Και δεν ντρέπεσαι να μας στέλνεις στην τρύπα εμας τους αρουραίους εσυ ....δημοκράτοΓατόνι;;;;

        και να δείς ,δεν ντρέπομαι που λυπάμαι περισσότερο τον χωροφύλαξ από τον καλλιτέχνη!!!!
        Κλαις τους νεκρούς μου ΔειμοΚράτη;;; Τους κλαίς;;;;;
        Εμένα με πονάνε λιγώτερο;;;;

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ !!!!!!!! 25/01/2012 23:12:01

          Κάνε τη (σύντομη) έρευνά σου πριν σπεύσεις να προσχωρήσεις στη σπέκουλα του καθενός. Ο ειδικός φρουρός, μετά τις πρώτες βοήθειες, αναχώρησε για το σπίτι του...

          Όσο για τους χαρακτηρισμούς τύπου "μπαμπόγερος" κ.λπ., το μόνο που μπορεί να πει κάποιος είναι ότι σε κάτι "Έλληνες" σαν και του λόγου σας δεν άξιζε τελικά ένας Αγγελόπουλος (ούτε η προβολή που έκανε στην πατρίδα μας). Αξίζει ο Φοίβος, ο Ρέμος και το Ντάτσουν με τα καρπούΖΑ στην τελετή λήξης από το πανηγυράκι της κυρα-Γιάννας. Και μετά απορούν ορισμένοι γιατί φτάσαμε εδώ όπου φτάσαμε.

  19. Χαλκιδέος avatar
    Χαλκιδέος 25/01/2012 14:32:20

    Ο Θεός ας αναπαύσει έναν Μεγάλο Έλληνα!

  20. Βρούτος avatar
    Βρούτος 25/01/2012 14:40:11

    Όταν σε ένα "πατριωτικό" / "δεξιό" πείτε το όπως θέλετε site διαβάζει κανείς ένα τέτοιο άρθρο και σχόλια, χωρίς καμμία δόση κριτικής, για κάποιον που όλη του την ζωή υπηρέτησε την αριστερά και γύριζε τις υπερεκτιμημένες ταινίες του σχεδόν αποκλειστικά με επιχορηγήσεις (ήτοι, τους φόρους μας) επειδή το πόπολο αδυνατούσε να τις "καταλάβει" ή στην τελική δεν γούσταρε το στυλ του και τις ιδέες του, τι να περιμένουμε δηλαδή από τον Ριζοσπάστη ή την Αυγή? Μιλάμε για έναν σκηνοθέτη ο οποίος με τις ταινίες του υμνούσε και στήριζε την ευρύτερη πολιτική ιδεολογία και τον πολιτικό χώρο (προσοχή: δεν λέω τις πράξεις) στον οποίον ανήκαν αυτοί που κατέσφαξαν την Ελλάδα στον επονομαζόμενο "εμφύλιο" προσπαθώντας να μας κάνουν Βόρεια Κορέα, που είχαν για κάποιο διάστημα επίσημη κομματική τους θέση την απόσχιση της ελληνικής Μακεδονίας, που ΣΤΑΥΡΩΝΑΝ ιερείς (τουλάχιστον 1 καταγεγραμμένη και ανεπίδεκτη αμφισβητήσεως περίπτωση), που δολοφονούσαν 13χρονα παιδιά και τα πέταγαν στην πηγάδα του Μελιγαλά, που έκοψαν το λαρύγγι ανυπολόγιστου αριθμού Αθηναίων με κονσερβοκούτια κατά την εκδίωξη της δαιμονικής ορδής τους από την Αττική και που διέπραξαν αναρίθμητα άλλα εγκλήματα που δεν θα μάθουμε ποτέ και που κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να συγκεντρώσει γιατί πολύ απλά το κυρίαρχο κόμμα του "πατριωτικού" χώρου αφοδεύει εδώ και 40 τουλάχιστον χρόνια πάνω στην μνήμη όλων αυτών των χιλιάδων αθώων θυμάτων προκειμένου να προσεταιριστεί τον ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ μεσαίο χώρο και να διαθέτει επικαιροποιημένο πιστοποιητικό πολιτικής ορθότητας από την σάπια θολοκουλτουριάρικη "διανόηση". Και όχι, τα γεγονότα του 43-49 (για να μην πάω και πιο πίσω ακόμα στην ιστορία του κόμματος της "προδοσίας και του εγκλήματος" σύμφωνα με τον Γεώργιο Παπανδρέου) δεν θα ξεχαστούν και δεν θα συγχωρεθούν ΠΟΤΕ εφόσον οι ιδεολογικοί επίγονοι των εγκληματιών εκείνης της περιόδου και ιστορικά αποδεδειγμένα πλέον θιασώτες της πιο απάνθρωπης και αποτυχημένης πολιτικής / οικονομικής θεωρίας των τελευταίων δύο χιλιάδων χρόνων δεν ζητούν ταπεινά συγνώμη για τα φρικαλέα εγκλήματά τους και δεν στήσουν σε όλη την Ελλάδα, με δικά τους έξοδα, μνημεία αιώνιας καταδίκης των εγκλημάτων τους και ενθύμησης των αθώων θυμάτων τους, και δεν αποσυρθούν δια παντώς από το προσκήνιο. Ντροπή και πάλι ντροπή.

    • Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
      Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ @ Βρούτος 25/01/2012 16:04:34

      A, ρε Φάκτορα... Θα το περίμενες πριν χρόνια όταν ξεκινούσες το antinews ότι θα είχες τέτοια σχόλια και θα σε εγκαλούσαν "ντροπή & πάλι ντροπή" κάποια ακροδεξιά απολειφάδια;

      • ΝΑΥΤΗΣ avatar
        ΝΑΥΤΗΣ @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 25/01/2012 17:04:56

        Και που είσαι ακόμα !

      • αποκατάσταση avatar
        αποκατάσταση @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 25/01/2012 23:08:45

        Πάντως το να λέμε ότι δεν υπήρξε τέτοιες αριστερές θηριωδίες είναι σα να λέμε ότι δεν υπήρξαν δεξιοί δωσίλογοι.

      • anonymous avatar
        anonymous @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 26/01/2012 00:28:10

        Χα δεν ήσουν εδώ στα πρώτα βήματα!!! Εκεί να δεις ορθόδοξους αριστερούς που έγραφαν ακριβώς τα αντίθετα!!!

  21. factorx avatar
    factorx 25/01/2012 16:27:36

    Ασε όλα τα λουλούδια να ανθίσουν

    • !!!!!!!! avatar
      !!!!!!!! @ factorx 25/01/2012 16:46:01

      εμ για αυτό μείναν να μας πλένουν αριστερά μοσχοΣάπουνα!

      Καλά να πάθουμε!

      Αλυσίβα και πάλι αλυσίβα!

  22. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 25/01/2012 16:47:49

    Να με συγχωρήσουν οι οπαδοί του αγγελοπουλικού κατ' ευφημισμόν κινηματογράφου, με τα αφόρητα στατικά πλάνα και μονοπλάνα, αλλά ομολογώ ότι κάποτε είχα προσπαθήσει να παρακολουθήσω 2-3 ταινίες του, όμως δεν μπόρεσα να αντέξω πάνω από 10 λεπτά. Φαίνεται δεν διέθετα τα απαραίτητα αποθέματα μαζοχισμού, αυθυποβολής και σταλινικής ιδεοληψίας.

    Λυπάμαι για τον θάνατό του, όπως θα λυπόμουν για κάθε έναν που σκοτώθηκε με τέτοιον τρόπο στους απάνθρωπους, ανθρωποκτόνους δρόμους των πόλεών μας.

    • ΝΑΥΤΗΣ avatar
      ΝΑΥΤΗΣ @ Professor Moriarty 25/01/2012 17:03:14

      ""Φαίνεται δεν διέθετα τα απαραίτητα αποθέματα μαζοχισμού, αυθυποβολής και σταλινικής ιδεοληψίας.""
      Συγχωρεμένος είσαι καυμένε...

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Professor Moriarty 25/01/2012 20:25:38

      Πέστα ρε Προφέσσορα, που πρέπει και να υμνούμε το τοτέμ της αριστεροσύνης του τίποτα, τον παρολίγο δολοφόνο ενός νέου παιδιού. Κι επειδή έχουμε μπλεχτεί και με τα κινηματογραφικά-φεστιβαλικά, για κάντε καμιά ερώτηση σε κανέναν που ξέρει, πόσα τσέπωνε ο Αγγελόπουλος από τις εκάστοτε επιδοτήσεις τις τελευταίες δεκαετίες και ελάτε μετά να αναρωτηθείτε γιατί εδώ και 20 χρόνια οι σοβαρές ελληνικές ταινίες μετριούνται στα δάκτυλα και ο Ελληνικός κινηματογράφος δεν έχει προσφέρει ούτε τσώφλι από ποπ-κορν. Αιωνία του η μνήμη του ανθρώπου, αλλά κράτει...

    • juliet avatar
      juliet @ Professor Moriarty 25/01/2012 20:44:37

      Προφέσσορα ,
      δόξα ο Θεός που άκουσα και κάποιον να λέει ότι δεν άντεχε να παρακολουθήσει τις ταινίες πάνω από 10 λεπτά ,εγώ άντε 15......,τελικά ούτε και εγώ διέθετα τ΄απαραίτητα αποθέματα ...ειδικά της σταλινικής ιδεολογίας .

  23. Μαρία avatar
    Μαρία 25/01/2012 16:53:35

    http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4689301

    Αν δεν ειχε τον Αρβανιτη να του φτιαχνει την φωτογραφια στις ταινιες, δεν θα ηταν τιποτα. Αλλωστε ειχε βρισει την επιτροπη στις Καννες γιατι δεν του ειχε δωσει το πρωτο βραβειο. Γενικως ειχε παρει πολυ ψηλα τον αμανέ.
    Στην Φλωρινα γυριζε κλεισμενος μεσα σε ενα καφενειο με νηστικους τους συντελεστες της ταινιας και μετα απο πίεση τούς προσφερε από ενα ...... σάντουιτς. Υποχρεωνε ολους να βρισκονται εξω σε συνθηκες αθλιες σε θερμοκρασιες πολυ κάτω του μηδενος χωρις να τους λυπαται.
    Ας θυμηθουμε επισης το τελος του Κατρακη. Τον ειχε γερο ανθρωπο πανω στην σχεδια μεσοπέλαγα με εφημεριδες μεσα του για .... να μη κρυώνει, μονο και μονο για μια "αληθοφανη" ληψη. Κι ομως στην θεση του Μάνου θα μπορουσε να βρισκεται ενας νεος και γερος ανδρας, αφου η σκηνη τραβιοταν απο πολυ μακρια και δεν υπηρχε περιπτωση ο θεατης να καταλαβει ποιος ηταν.
    Ο Θόδωρος δεν ακουγε οσους του ελεγαν οτι δεν ειναι σωστο να κακομεταχειριζεται αυτον τον ανθρωπο.
    Τοτε ο Κατρακης αρρωστησε βαρια και πεθανε γιατι οι πνευμονες του δεν αντεξαν το βαρυ κρυολογημα που αρπαξε επάνω στην σχεδία.
    Ο Αγγελοπουλος ηταν ενας εγωκεντρικος σκληροτατος τυπος που εκανε το κεφι του σε βαρος αλλων. Εκανε τις καταλληλες πολιτικες φιλιες και εξασφαλιζε επιδοτησεις.

    • Geros avatar
      Geros @ Μαρία 25/01/2012 17:20:05

      Αν και τα καλλιτεχνικά δεν τα κατέχω θα πω ότι έχεις απόλυτο δίκιο , αυτή την εντύπωση μου έδινε και εμενα .
      Απάντησε μου όμως ένα ερώτημα : πόσων Ελλήνων ο θάνατος γίνεται παγκόσμια είδηση? Αυτό αξίζει κάτι κατά την γνώμη μου , είναι προσφορά στην πατρίδα τεράστια , έστω και αν δεν άντεχα τις ταινίες του.

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ Geros 25/01/2012 18:16:54

        Ο θανατος ενος γνωστου Ελληνα σκηνοθετη δεν μας κανει περισσοτερο σημαντικους σαν λαο ή σαν χώρα. Σημασια εχει αν το εργο καποιου προσφερει καλες υπηρεσιες στην ανθρωποτητα. Δεν βρηκα αξιολογο το εργο τού εν λογω ατομου. Δεν προσθεσε κατι ιδιαιτερο στην αισθητικη μας. Τα ευσημα πανε στον Αρβανιτη απο καθαρα καλλιτεχνικη σκοπιά. Ολα τα χρωσταει σ'αυτον.

        Ο Κατσουριδης μάλιστα. Ηταν σημαντικος γιατι ειχε αμεσο λογο, στοχο, ανελιξη και ψυχη. Ηταν πανω απ'ολα ΑΝΘΡΩΠΟΣ, που σημαινει οτι συμμεριζοταν τους συνανθρώπους του. Αυτος ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΣ, κι ομως κανεις δεν τον ετιμησε, οπως τωρα με τον Θόδωρο.
        Οι πολιτικοι και τα ΜΜΕ βοηθουν και προβαλουν οσους ειναι ευθυγραμμισμένοι με το συστημα και ανηκουν σε οργανωσεις που το εξυπηρετουν.

  24. τι απέγινε ο άλλος που ενεπλάκη στο ατύχημα; avatar
    τι απέγινε ο άλλος που ενεπλάκη στο ατύχημα; 25/01/2012 17:30:47

    και του καθενός που ο θάνατος γινεται παγκόσμια ειδηση σημαίνει κάτι;;;;
    Αρε κηδιολάγνα αριστεράτζα!

    Ο ειδικός φρουρός πέθανε; ακούσατε, βρήκατε κάτι;
    Ειναια αλήθεια ότι προκάλεσε το ατύχημα ο σκηνοΘέτης περνώντας το δρομο εκτός σήμανσης;;

  25. UGANDAman avatar
    UGANDAman 25/01/2012 17:45:13

    Πρώτα απ'όλα να εκφράσω και εγώ τα συλλυπητήριά μου για τον ξαφνικό χαμό του Θ. Αγγελόπουλου.

    Θα ήθελα όμως να επισημάνω δύο πράγματα, σχετικά με το δυστύχημα και την παρουσίασή του από τους τηλεοπτικούς δέκτες, που με ενόχλησαν σήμερα το πρωί.

    1. Βλέποντας το σημείο που έγινε το τροχαίο και ο πιο ανίδεος διαπιστώνει ότι πρόκειται για ένα τμήμα του δρόμου όπου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η διάβαση των πεζών. Δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις τύπου "ζέβρα" για πεζούς και, συν τοις άλλοις, υπάρχει τσιμεντένιο κεντρικό διάζωμα, με επιπλέον μεταλλικές μπάρες. Τα ερωτήματα που γεννιούνται είναι τα εξής. Γιατί δεν είχε προβλεφθεί η διακοπή, τμήματος του δρόμου, της διέλευσης οχημάτων προκειμένω να ολοκληρωθούν τα όποια γυρίσματα της ταινίας εκθέτοντας σε κίνδυνο τους παρευρισκόμενους συντελεστές της ταινίας και τους οδηγούς των οχημάτων; Γιατί το θύμα βρέθηκε ΠΑΡΑΝΟΜΑ στο μέσον της οδικής αρτηρίας, διαπράττοντας έτσι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ κατά του οδηγού του οχήματος; Καλά έπραξαν οι δημοσιογράφοι και ενημέρωσαν το πανελλήνιο για το τραγικό συμβάν, αλλά διαφωνώ στο γεγονός ότι ούτε ένας δεν ανέλυσε το συμβάν από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, τόσο των οδηγών όσο και των πεζών. Δεν πρέπει τα παιδιά, αλλά και όλοι μας, να μάθουμε κάποια στιγμή τι σημαίνει ΠΡΟΛΗΨΗ;

    2. Ουδείς δημοσιογράφος ασχολήθηκε με την κατάσταση υγείας του θύματος, που Νομικά είναι ο οδηγός της μοτοσυκλέτας. Θα μπορούσε κάλλιστα να είναι εκείνος ο νεκρός.

    Πιστεύω ότι το σημαντικό της είδησης είναι το γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη στοιχειώδους ΠΑΙΔΕΙΑΣ, οδικής στην προκειμένη περίπτωση. Αυτό πρέπει να ενδιαφέρει τα παιδιά μας, πρωτίστως, και εν συνεχεία η καλλιτεχνική κουλτούρα.

    Και πάλι τα συλλυπητήριά μου

  26. Βρούτος avatar
    Βρούτος 25/01/2012 18:00:14

    Η πληροφόρηση που αναπαράγεται είναι ότι ο αποθανών "*επιχείρησε* να *διασχίσει* το οδόστρωμα". Από την επιλογή της διατύπωσης και με κάποια επιφύλαξη έως ότου γίνουν διαθέσιμες περισσότερες λεπτομέρειες νομίζω μπορούν να γίνουν κάποιες υποθέσεις εργασίας.

  27. doleo avatar
    doleo 25/01/2012 19:03:50

    Να κανω κι εγω μια υποθεση... εργασιας; Φανταστειτε αυτοί που πετάνε χολή για τον τραγικο θανατο του Αγγελόπουλου να παρουν την εξουσια.... τι εχουμε να τραβήξουμε!
    Για τον φανατισμό και τη διχόνοια δεν μιλούσαν οι ταινίες του Αγγελόπουλου;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ doleo 25/01/2012 21:51:04

      Δεν κατάλαβα για τι πράγμα μιλούσαν, πάντως σίγουρα το έλεγαν πολύυυυυυυ αργά....

  28. ΒΑΣΙΛΗΣ avatar
    ΒΑΣΙΛΗΣ 25/01/2012 22:27:56

    παιδιά, διάβασα τά σχολιά σας:ελάχιστες ψύχραιμες τοποθετήσεις σάν αυτές του Geros , τού doleo καί τού UGANDAman είδα. Επίσης , βλέπω σχόλια από ανθρώπους πού δέν φαίνεται νά έχουν δεί ταινίες του ή νά έχουν δεί πολύ κινηματογράφο , νά εκφέρουν άποψη τόσο γιά τό αισθητικό περιεχόμενο τού έργου του (“αργός” : είναι εξ ορισμού μειονέκτημα αυτό;) όσο καί γιά τό ιδεολογικό. Ξερολίαση , εξυπνακισμός καί ναρκισσισμός τού τύπου “από μένα θ’ακούσετε τήν αλήθεια” . Προσωπικά, τόν θεωρούσα ξεπερασμένο αισθητικά(σαν “δεινόσαυρο”) αλλά στην αρχή του, οι ταινίες του ήταν πρωτοποριακές. Πόσοι από σάς τούς αυστηρούς (λόγω έλλειψης παιδείας καί ειδικών γνώσεων) κριτές γνωρίζουν ότι ο”θίασος” είχε ψηφιστεί κάποτε ως μία από τίς 50 καλύτερες ταινίες όλων τών εποχών ; πόσοι μπορούν νά εκτιμήσουν τό τί πρόσφερε στήν τέχνη ; καί πόσο δέν εκτιμάτε ότι ήταν πρεσβευτής τού ονόματος τής χώρας μας στό εξωτερικό; πόσους τέτοιους έχετε νά παραθέσετε ; έχετε ποτέ προσπαθήσει νά δημιουργήσετε κάτι ώστε νά κρίνετε τόν κάθε Αγγελόπουλο ; μόνο ρηχή καί επιδεικτική τεκμηρίωση επί τής βάσης “εμένα δέν μ’αρέσει”(ιδεολογία/ρυθμός) . Τά υπερτροφικά “εγώ” σας εκθέτετε ευρισκόμενοι σέ κατάσταση άγνοιας. Κλασσική νεοελληνική αμαθής ψευτομαγκιά. . .
    Καί βέβαια, είναι άδικο πού δέν αναφέρονται πολλά γιά τήν κατάσταση τού τραυματία οδηγού. Αλλά , σ’αυτό φταίει ο Αγγελόπουλος καί βγάζετε τόση χολή ;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ ΒΑΣΙΛΗΣ 26/01/2012 20:51:26

      Ξέρετε αγαπητέ, ξερολίαση είναι και να προδικάζεις τις γνώσεις του άλλου. Αφήστε να ξέρουμε εμείς την επαφή μας με τον κινηματογράφο και ειδικά τον ανεξάρτητο. Αν μη τι άλλο, το ότι δεν αποτίουμε φόρο τιμής στο τοτέμ, δε σημαίνει ότι η μόνη μας επαφή με την 7η τέχνη είναι το πότε θα βγει η συνέχεια του... Expendables. Επίσης ρωτάτε "πόσους τέτοιους έχετε νά παραθέσετε ; έχετε ποτέ προσπαθήσει νά δημιουργήσετε κάτι ώστε νά κρίνετε τόν κάθε Αγγελόπουλο". Ε, τώρα που μπορεί να γλυτώσει και κανά ευρώ από τον πολιτιστικό κορβανά ίσως έχουνε ελπίδα μερικά παιδιά να σας απαντήσουν στο άμεσο μέλλον.

  29. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 26/01/2012 00:17:42

    Τον Κατράκη και τον Μαστρογιάννη πιστεύω ότι θα αργήσω να τους δώ, αλλά ελπίζω να θυμηθώ να τους το πω...

    Άκουσα κάτι κουτσομπολιά στο Βερολίνο ότι ο Kitel τούριξε και ένα χέρι ξύλο, αλλά ήταν διαδόσεις των .... κομμουνιστών, χα-χαα!

    Κατ' ευφημισμόν κινηματογράφος, διότι ήταν ... ακίνητος. Αν οι ταινίες θεωρηθούν άλμπουμ με εικόνες, τότε πιθανόν να άξιζαν την όποια φήμη τους οι ταινίες του, όμως και τότε ο έπαινος δεν θα ήταν για τον σκηνοθέτη, αλλά για τον φωτογράφο.

    Θεός σχωρέστον τον άνθρωπο, ή μάλλον Χίτσκοκ σχωρέστον....

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Professor Moriarty 26/01/2012 23:01:50

      Τρία τα κουσούρια του: η παροιμιώδης τσιγκουνιά του. Η αθεράπευτη αλαζονεία του. Πράγμα που τον έκανε να μιλάει σχεδόν περιφρονητικά όχι μόνο για τους έλληνες συναδέλφους του, αλλά και για αρκετούς μεγάλους. Και το τρίτο η εμμονή του στο ίδιο αισθητικό μοτίβο.

      Του Δανίκα απο τα ΝΕΑ.

  30. Flat avatar
    Flat 26/01/2012 10:44:24

    Οι ταινίες του ήταν σαν τα βαλιουμ.

  31. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 26/01/2012 12:35:13

    Δεν αποδίδεις σωστά, κατά πάγια συνήθεια, το σχόλιο του bbc. To σύντομο σημείωμα λέει:

    “He was famous for a style of film that involved long, carefully choreographed sequences...”

    Είναι αυτό που εγώ ονόμασα ακινηματογράφο, ή κατ' ευφημισμόν κινηματογράφο, ή οιονεί κινηματογράφο.

    Επειδή το bbc δεν κάνει αξιολογικές κρίσεις, επίτρεψέ μου να κάνω εγώ τις δικές μου: ούτε καλό κινηματογράφο το θεωρώ το να ξεχνάς να αλλάξεις πλάνο, ούτε και οι “χορογραφίες” με τα μπουλούκια που κρατάνε κόκκινα πανιά είναι κάτι που προάγει την κινηματογραφική τέχνη.

    Και εγώ αντιστρέφω το ερώτημα και ερωτώ: τι θα συμπέραινε ένας ψυχαναλυτής για τον ψυχισμό του σκηνοθέτη και των θιασωτών της ακινηματογραφίας του που εκστασιάζονται με τις κεφάλες του Λένιν και του Στάλιν που κυκλοφορούν στις σαδιστικά αργόσυρτες σεκάνς των ταινιών του;

    Και από πότε παρακαλώ εσείς οι αριστεροί καταφεύγετε στην ψυχανάλυση, την οποία η μαρξιστική-λενινιστική ψευδο-θρησκεία σας την θεωρεί “αντιδραστικό αστικό ιδεολογικό ρεύμα”; (Εγώ αυτό θυμάμαι ότι έγραφαν τα εγχειρίδια μαρξισμού-λενινισμού).

    ΥΓ. Ο Ταρκόφσκι σμιλεύει τον χρόνο, και είναι πράγματι μεγάλος σκηνοθέτης, κάνει κινηματογράφο. Δες την πρώτη σεκάνς της Θυσίας για να καταλάβεις τι σημαίνει κίνηση-ακινησία. Και εφόσον υπάρχει ο Ταρκόφσκι, ο Αγγελόπουλος είναι τελείως περιττός (για να μην πω κάτι χειρότερο).

    Και δεν με ενοχλεί η αριστερή τοποθέτηση του Αγγελόπουλου καθ' εαυτή. Με ενοχλεί ο τρόπος με τον οποίον προσπαθεί να βιάσει τον θεατή για να του επιβάλει την αισθητική του και την ιδεολογία του. Και ο Γκοντάρ ήταν αριστεριστής, αλλά είναι αριστοτέχνης, και έθετε σε πρώτο πλάνο την τέχνη του και όχι την ιδεολογία του.

  32. Nikos P avatar
    Nikos P 27/01/2012 01:04:49

    Δυστυχώς το τραγικό συμβάν που μπορούσε να έιχε περισσότερα θύματα, η αιτία κατά μεγάλο ποσοστό είναι ή έλλειψη έγκαιρης προειδοποίησης στους επερχόμενους οδηγούς για την κατάληψη του οδοστρώματος.Έχω την προσωπική μαρτυρία φίλου μου που παρ'ολίγον θα έπεφτε αυτός επάνω στο συνεργείο βλέποντας τους την τελευταία στιγμή.Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ακουσε την είδηση του δυστυχήματος.Περιτό να αναφέρω πως αισθάνθηκε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.