Έτοιμη η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο
16/04/2015 18:06
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Έτοιμη η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο

Μία σιδηροδρομική σήραγγα 57 χλμ. μέσα στις Ελβετικές Άλπεις –ένα μηχανολογικό θαύμα- είναι έτοιμη για χρήση στα μέσα του 2016.

Ύστερα από 23 χρόνια εργασιών, το μακρύτερο σιδηροδρομικό τούνελ του κόσμου, η Σήραγγα Βάσης Γκόταρντ (Gotthard Base Tunnel), το οποίο περνάει κάτω από τις Ελβετικές Άλπεις και έχει μήκος περίπου 57 χιλιομέτρων, είναι σχεδόν έτοιμο για χρήση. Χρειάστηκαν πάνω από 2.600 άνθρωποι για την ολοκλήρωσή του, πάνω από 10 δις ευρώ και 23 χρόνια εργασιών, αλλά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

Μηχανικό θαύμα

Και δεν είναι μόνο το μήκος που κάνει την κατασκευή ιδιαίτερη. Για να γίνει το Gotthard Base Tunnel απαιτήθηκαν γεωτρήσεις μέσω εξαιρετικά σκληρού γρανίτη και χαλαζία, κάτω από τον ορεινό όγκο του Gotthard στις Άλπεις. Χάρη στα φρέατα βάθους 800 μέτρων που απαιτούνται για την άντληση του αέρα και την πτώση εκατομμύριων τόνων τσιμέντου για τα τοιχώματα της σήραγγας και τις βάσεις, η σήραγγα του Gotthard Base θεωρείται επίσης ότι θα έχει το πιο ισχυρό σύστημα εξαερισμού.

Το τσιμέντο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του τούνελ φτιάχτηκε για περιβαλλοντικούς λόγους από την πέτρα που απομάκρυναν οι εργάτες. Για να γίνει αυτό οι μηχανικοί της εταιρείας που ανέλαβε την κατασκευή του, της AlpTransit Gotthard AG, ανέπτυξαν νέα πλαστικά μείγματα για να μονώσουν τα τοιχώματα ούτως ώστε να μην υπάρχουν διαρροές. Τα μονωτικά αυτά υλικά χρησιμοποιήθηκαν ως στρώσεις μεταξύ των στρώσεων τσιμέντου των τοιχωμάτων.

Βασικός στόχος για την κατασκευή της σήραγγας είναι η αύξηση της συνολικής ικανότητας μεταφοράς φορτίου κατά μήκος των Άλπεων και ιδιαίτερα μεταξύ της Γερμανίας και της Ιταλίας. Επιπλέον οι αρμόδιοι ευελπιστούν ότι το έργο αυτό θα αποσυμφορήσει τους οδικούς άξονες από τα φορτηγά, μεταφέροντας στην περιοχή το μεγαλύτερο μέρος της διακίνησης εμπορευμάτων και φορτίου εν γένει στους σιδηρόδρομους. Επίσης θα μειώσει και τον χρόνο μετάβασης των επιβατών από τη Ζυρίχη στο Μιλάνο.

Οι εμπορικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται στις γραμμές με ταχύτητα που θα φτάνει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ οι επιβατικές θα κινούνται με 250 χιλιόμετρα την ώρα. Για κάθε τρεις εμπορικές αμαξοστοιχίες που θα περνούν από το τούνελ, θα περνάει μία επιβατική. Επισήμως οι σιδηροδρομικές γραμμές, που ξεκινούν από το Μπόντιο και καταλήγουν στο Έρστφιλντ θα δοθούν στην κυκλοφορία στις 5 Ιουνίου του 2016.

http://time.com/3815262/in-the-heart-of-the-mountain/

ΣΧΟΛΙΑ

  1. δημης avatar
    δημης 16/04/2015 22:28:43

    ΤΙΠΟΤΑ..... Μπροστά στην -Ελληνική οδοποιοία... -Στη σήραγγα του Καλλίδρομου.... -Στις απ'ευθείας αναθέσεις των έργων.... Α...ώρες τώρα να μας πούν ότι τις μελέτες τις έκαναν τίποτα Ελληνόπουλα ή μαθητές τους που πήραν των οματιών τους μετα την μητρική αγάπη της Πατρίδας..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.