#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2010 09:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Tweeting επί πληρωμή



Η δημοφιλής εφαρμογή Twitter έχει πλέον περάσει σε εξελιγμένες μορφές εκμετάλλευσης της διαφήμισης, πληρώνοντας χιλιάδες δολάρια σε διάφορες διασημότητες προκειμένου να αναφέρουν συγκεκριμένα προϊόντα. Για παράδειγμα, η διάσημη σταρ ρεάλιτυ σόου Kim Kardashian, εισπράττει περί τις $10.000 για κάθε της ανάρτηση του τύπου«χρειάζομαι μασάζ… με ενοχλεί κάποιο νεύρο στο σβέρκο μου…». Όταν όμως αναφέρει διαφημιζόμενους όπως είναι η Nestle, ή η αλυσίδα  fast-food  Carl's Jr, τότε μετράει δολάρια…

Μπορεί η πληρωμή μεγάλων ποσών χρημάτων για μερικές μόνο λέξεις, να ακούγεται ως μια χαζή εμπορική κίνηση, όμως  η Kardashian έχει περίπου 2.8 εκατομμύρια θαυμαστών, που παρακολουθούν τις αναρτήσεις της ανελλιπώς, και συνεπώς η συμφωνία της με τους διαφημιστές είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για αυτούς. Σύμφωνα με την αμερικανική ιστοσελίδα Daily Beast, η Kardashian είναι η πρώτη σε μια λίστα (τοπ 10) διασημοτήτων που χρησιμοποιούν το Twitter επ`αμοιβή. Οι υπόλοιποι, μεταξύ άλλων, ο νεαρός ράπερ Soulja Boy, και ο Δρ. Drew Pinsky του τηλεοπτικού ρεάλιτυ 'love doctor'. Με περίπου 1.800.000 θαυμαστές ο καθένας τους, μπορούν και κερδίζουν έως και $10.000 για κάθε τους ποστάρισμα.

Εν τω μεταξύ, η DJ Samantha Ronson, πρώην ερωμένη της ηθοποιού Lindsay Lohan, εμφανίζεται στο Twitter μόλις δέκα μήνες, αλλά ήδη έχει καταφέρει να κερδίζει περί τις $7.000 για κάθε ανάρτησή της, διαφημίζοντας τα διάφορα κλαμπ στα οποία εμφανίζεται. Και μάλιστα δεν χρειάζεται να είσαι κάποια πραγματική  διασημότητα για να βγάλεις λεφτά στο Twitter. Ένας από αυτούς που εισπράττει μέχρι και $5.000 (16ος μέσα στη λίστα των κορυφαίων), είναι ο 'Fake Rob Pattinson', που πληρώνεται για τη προβολή προϊόντων, προσποιούμενος ότι είναι ο «ερωτικός» σταρ της τηλεοπτικής εκπομπής Twilight.

Η εταιρία Ad.ly του Λος Άντζελες, είναι μόνο μία από τις πολλές νέες εταιρίες που «ταιριάζουν» διαφημιστές με διασημότητες. Έχει μάλιστα δημιουργήσει έναν αλγόριθμο (pricing algorithm), που υπολογίζει την χρηματική αξία του κοινού κάποιου, ανάλογα με το πόσοι το απαρτίζουν και πόσοι από αυτούς παρακολουθούν τις αναρτήσεις του συγκεκριμένου διάσημου.

Υπάρχουν όμως και δυο παγίδες. Πρώτον, σύμφωνα με τη διαφημιστική νομοθεσία των ΗΠΑ, τα tweets που έχουν χορηγό θα πρέπει να γίνονται γνωστά από τον διαχειριστή της εφαρμογής Twitter. Πέρσι, η Serena Wiliams δέχθηκε κριτική όταν δήθεν αδιάφορα ανέφερε τα μπισκότα διαίτης Nabisco, από τα οποία και πληρώνεται.

Δεύτερον, υπάρχει ο κίνδυνος, οι θαυμαστές των διασήμων να θεωρήσουν τους εαυτούς τους ως θύματα εκμετάλλευσης. Όταν πρόσφατα μαθεύτηκε πως η Kim Kardashian βγάζει τρελά λεφτά διαφημίζοντας προϊόντα στο Twitter, πολλοί θαυμαστές της αισθάνθηκαν απογοήτευση. Ένας από αυτούς έγραψε: «Η Kardashian έχει μια αξία επιρροής $10.000 ανά tweet. Για αυτό πάσχει η κοινωνία μας…». Ένας άλλος αναρωτήθηκε: «Πως γίνεται και η Kim Kardashian εισπράττει $10.000 για κάθε της tweet, και εμείς οι υπόλοιποι δεν βλέπουμε ούτε σεντ;».

Ο γκουρού της τεχνολογίας Anil Dash προειδοποιεί: «Υπάρχει πολύ μεγάλος κίνδυνος να αποξενώσεις τους θαυμαστές σου, και μετά είναι πολύ εύκολο να τους χάσεις οριστικά…».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. popolaros avatar
    popolaros 16/01/2010 10:58:27

    Θα έπινα ένα ποτήρι γάλα.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ popolaros 16/01/2010 12:17:17

      Μπορεί να πιεις και σιλικόνη μην είσαι σίγουρος

  2. Hase avatar
    Hase 16/01/2010 14:48:41

    Μπορει να αρχησω και εγω, το δυσκολο θα ειναι να βρω 3000000 θαυμαστριες.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.