#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/03/2013 12:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Tα νέα σχέδια που εξετάζονται στην Κύπρο



Μεταξύ ρωσικής αρκούδας και κέλτικης τίγρης βρίσκεται η Κύπρος και παρά την πρόσκαιρη «επανάστασή» της φαίνεται ότι μπορεί να επικρατήσει ο νόμος του ισχυρού. Από τη μια η Ρωσία δε δίνει ούτε ρούβλι στη Λευκωσία και απειλεί με πάγωμα των σχέσεών τους κι από την άλλη, η Γερμανία αδιάλλακτη επιμένει να διαλύσει τη χώρα, είτε αυτή χρεοκοπήσει είτε όχι.

Έτσι, με τις δραματικές ώρες να γίνονται όλο και χειρότερες στην Κύπρο και με τις διαβουλεύσεις να είναι πυρετώδεις, πληροφορίες αναφέρουν ότι  επανήλθε από την πίσω πόρτα το σενάριο του κουρέματος των καταθέσεων το οποίο απερρίφθη μόλις πριν από λίγα 24ωρα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης,ότι προτείνεται ξανά κούρεμα αλλά με μικρότερες απώλειες για τα ποσά μέχρι 100.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα ο συντελεστής από 1 έως 100.000 ευρώ θα είναι 3%, θα είναι 7% από 100.001 ως 500.000 και 9% από 500.001 και άνω. Επίσης, λέγεται ότι προτείνεται  νέα… ονομασία και δε θα ονομάζεται κούρεμα καταθέσεων αλλά… φόρος αλληλεγγύης. Κάτι σαν τις εισφορές αλληλεγγύης που έχουμε εδώ στην Ελλάδα δηλαδή και πληρώνουμε κάθε χρόνο «κερατιάτικα»

Το ποσό που θα συγκεντρώσει αυτή η προσπάθεια δεν φτάνει τα 5,8 δις ευρώ και μέσα στο σχέδιο  περιλαμβάνεται και πρόταση για την εταιρεία ειδικού σκοπού, ένα κρατικό ταμείο στο οποίο θα συγκεντρωθούν η περιουσία του Δημοσίου, τα ταμεία πρόνοιας, η εκκλησιαστική περιουσία και εισφορές των πολιτών. Σκοπός του Ταμείου είναι να συγκεντρωθεί το ποσό που θα υπολείπεται από το χαμήλωμα της ειδικής εισφοράς στις καταθέσεις.

Με τον τρόπο αυτό εκτιμούν στην Κύπρο ότι θα μπορέσουν να πείσουν την τρόικα που είναι σκληρή και δε συζητά σχέδια που δεν περιλαμβάνουν μέσα το κούρεμα. Κι όλα αυτά φυσικά ενώ θα γίνεται ταυτόχρονα η προσπάθεια εκκαθάρισης των δύο τραπεζών και η πώληση του «καλού» κομματιού τους, όπως και των υποκαταστημάτων στην Ελλάδα.

Κάποιες φήμες από τη Λευκωσία ανέφεραν και το σενάριο να υπάρξει νομοσχέδιο για τον περιορισμό της κίνησης κεφαλαίων ώστε να μην αδειάσουν τα ταμεία των τραπεζών, όποτε αυτές ανοίξουν.

Ακόμη, πάντως, κι αν γίνει αποδεκτό το σενάριο του λάιτ κουρέματος με τη μορφή φόρου αλληλεγγύης, το πρόβλημα για την Κύπρο παραμένει και έχει να κάνει με τη διάλυση του επιχειρηματικού κέντρου που επί χρόνια δρούσε στη Μεγαλόνησο. Οι Ρώσοι θεωρείται σίγουρο ότι θα φύγουν αφού θα υποστούν απώλειες από το κούρεμα και μπορεί να χαλάσουν οριστικά οι σχέσεις με τη Λευκωσία.

Επίσης, ένα σενάριο που εξετάζεται σοβαρά είναι το ουσιαστικό κλείσιμο της Λαϊκής Τράπεζας με τη δημιουργία μια «καλής» και μιας «κακής» τράπεζας. Στην πρώτη, στην “καλή” τράπεζα, θα μεταφερθούν τα καλά στοιχεία και οι ασφαλισμένες καταθέσεις έως 100.000 ευρώ (μπορεί και περισσότερα) ενώ στην άλλη την “κακή” τράπεζα, μεταφέρονται τα κακά στοιχεία θα γίνουν εκκαθαρίσεις και μετά θα επιστραφεί ότι περισσεύει στους λοιπούς καταθέτες.

Στην κακή τράπεζα θα περιληφθούν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και κάποια περιουσιακά στοιχεία.

Με τον τρόπο αυτό διασώζονται οι καταθέσεις μέχρι 100.000 ευρώ, ίσως και παραπάνω, ωστόσο, θα μείνουν χωρίς δουλειά περί τους 2.500 εργαζόμενους. Η Κύπρος «ξαλαφρώνει» κατά 2 δις ευρώ ενώ προβλέπεται και η χορήγηση άλλων 2.8 δις ευρώ από τα ημικρατικά ταμεία. Μένει ένα κενό 1 δις ευρώ που εξετάζεται ο τρόπος που θα εξοικονομηθεί και μπορεί να είναι από τη φορολόγηση των τόκων των καταθέσεων. Διασώζονται πάντως, οι άλλες δύο τράπεζες, η Κύπρου και η Ελληνική.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 21/03/2013 12:39:38

    Η ίδια Βουλή που ψήφισε προχθές ΟΧΙ, και με πολύ βαριές κουβέντες, να ψηφίσει τώρα ΝΑΙ στο ίδιο σχέδιο αλλά με διαφοροποιήσεις των αριθμών; Χλωμό, χλωμότατο.

    • dim avatar
      dim @ Σωτ Μητραλ 21/03/2013 15:04:51

      Μέσα στον συναισθηματισμό τους, φέρθηκαν και κάπως έξυπνα... Δεν "έκαψαν" το σενάριο για φορολόγηση καταθέσεων μόνο για ποσά άνω των 100 χιλ. ευρώ... Ρίξανε για ψήφιση ένα έτσι κι αλλιώς κατάπτυστο σχέδιο, που άγγιζε καταθέσεις κάτω των 100 χιλ. ευρώ, κι έτσι ήταν πολύ εύκολο και προφανές για τον καθένα να το καταψηφίσει...

      Τώρα που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο με τους Ρώσους, οι οποίοι αφού εν γνώσει τους δε θα δώσουν βοήθεια, θα έχουν σταθμίσει τα συν και τα πλην και άρα θα αποδεχθούν ότι θα κουρευτούν κεφάλαια μεγαλοκαταθετών τους, και η Κύπρος αφού θα έχει εξαντλήσει και τα οράματα των ΤσιπροΚαμμένων περί "άλλου δρόμου" εκτός ευρώ, θα επανέλθει με ψήφισμα για μόνο άνω των 100 χιλ. ευρώ... Έτσι, θα ξέρει πια ότι το οικονομικό της μοντέλο ως είχε πάει τέλειωσε, αλλά θα έχει και ένα "επικοινωνιακό" επιχείρημα ότι και καλά κατάφερε να εξαιρέσει τις κάτω των 100 χιλ. ευρώ (βέβαια υπάρχουν διαρροές ότι αυτό εξ' αρχής η Ε.Ε. της είχε πει ότι δε το "απαιτεί", αλλά το έβαλε η ίδια η Κύπρος για να προστατέψει τους Ρώσους επενδυτές, στη προσπάθεια της να μην υποστεί το τραπεζικό της σύστημα μεγάλη ζημιά).

  2. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 21/03/2013 12:47:44

    Η Κύπρος με τον ιδιόμορφο τραπεζικό "Λεβιάθαν" της θύμιζε ίσως πιό πολύ τους Ισλανδούς Βίκιγκς παρά τους Κέλτες τίγρηδες.
    Η ιστορική ειρωνεία είναι ότι και τα δύο μεγάλα νησιά, του Ατλαντικού και της Μεσογείου, προσέλκυαν στις τράπεζές τους κυριως καταθέτες Ρώσους και Βρετανούς. Και ως γνωστόν, Βίκιγκς ήταν οι πρώτοι θεμελιωτές του Ρωσικού κράτους (Ρώς - Βάραγγοι για τους Βυζαντινούς, δική τους η πρώτη δυναστεία Ρουρικιδών τσάρων μέχρι τον Ιβάν τον Τρομερό), Βίκιγκς - Νορμανδοί υπό τον Γουλιέλμο τον Κατακτητή το 1066, οι άρχοντες που συνένωσαν το Αγγλικό κράτος.
    Η ιστορία μερικές φορές στήνει τραγωδίες, άλλες φορές απίστευτες φάρσες...

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ Uncle Stgm 21/03/2013 20:26:35

      Θείε, είσαι τεράστιος! Εξαιρετική ιστορική αναδρομή και συσχετισμός με την τωρινή κατάσταση.

  3. cyprusnet avatar
    cyprusnet 21/03/2013 12:59:24

    Οσο βαζετε μεσα σε λυση το Κουρεμα, ειστε εκτος γραμμης... Ιδρυση Κυπριακης Εταιριας, να συνησφερουν Κυπριοι και ΦΙΛΟΙ οσα χρηματα θελουν με ανταλλαγμα Ομολογα Κινητης και Ακινητης περιουσιας ειναι ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΠΛΑΝΟ.. Η ΛΥΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΥΠΡΙΑΚΗ.... ψαξτε το

    • aris. aold avatar
      aris. aold @ cyprusnet 21/03/2013 13:18:45

      Αγαπητέ τα παντα έπρεπε να είναι έτοιμα πριν ψηφίσει κάποιος το οχι.

      Και μάλιστα οχι υποσχέσεις και θεωρητικά σενάρια αλλά τα χρήματα κλειδωμένα στο συρτάρι.

      Από την βοήθεια της Ρωσίας που είχαμε στο τσεπάκι μιλάμε σήμερα για πτώχευση της Λαικής και λοιπά.

      Μακάρι να έχεις δίκιο αλλά με αυτοσχεδιασμούς και δουλειές του ποδαριού δεν λύνεις τόσο σοβαρά οικονομικά και γεωπολιτικά θέματα.

      Μάλλον είσαι θύμα των Κυπριακών ψιθύρων για λαγό που θα βγει τελευταία ώρα από το καπέλο.

      Προς το παρόν η μόνη λύση είναι του Eurogroup.

    • ´Εκτωρας avatar
      ´Εκτωρας @ cyprusnet 21/03/2013 13:32:01

      Μάτι να έχετε δικιο

    • dim avatar
      dim @ cyprusnet 21/03/2013 15:07:50

      Ωραία όλα αυτά αλλά οι τράπεζες πρέπει να ανοίξουν άμεσα...

      Η Κύπρος πρέπει σε λίγες ώρες - μέρες, να αποφασίσει: Χρηματοδότηση από την Ευρώπη και κούρεμα (εξαιρωντας τις κάτω των 100χιλ, για να δείξει ότι πέτυχε και κάτι, σε σχέση με το σχεδιο που απορρίφθηκε προχθές) ή άτακτη χρεωκοπία και επιστροφή στη λίρα...

      • cyprusnet avatar
        cyprusnet @ dim 21/03/2013 15:20:44

        Ναι οντως, θα ανοιξουν οι Τραπεζες με περιορισμους και πανε βημα-βημα παραλληλα με την προσφορα ομολογων του νεου ταμειου.. τα σχεδια της Κυπρου ειναι εντος του ΕΥΡΩ, στην αναζητηση του ποσου που μας επεβαλαν(5,8 δις), σχεδια υπαρχουν για ακυρωση αιτησης απο το Μνημονιο και ξερω καλα οτι φτανει εως την εξοδο απο το ευρω..
        Περα απο τις διαδικασιες σε ολα οσα προκηψουν απο την αλλη πλευρα, χρειαζονται ΧΡΗΜΑΤΑ, ΧΡΥΣΟΣ, και ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ εν αναμονη

        • dim avatar
          dim @ cyprusnet 21/03/2013 15:32:04

          Κάτσε γιατι είναι κάπως μπερδεμένα τα πράγματα...

          Εντός ευρώ σημαίνει να θεωρηθούν όλα ΟΚ από την ΕΚΤ ώστε να παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες... Αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει η Κύπρος να αποδεχθεί το μνημόνιο, άρα 10 δις από Ευρώπη και 5,8 δις να βάλει στο τραπέζι η ίδια σε ρευστό, που μάλιστα δε θα προέρχεται από νέο δανεισμό...

          Άρα, θα το βρει από Καταθέτες... Άρα, έμμεσα, εσωτερικός αναγκαστικός δανεισμός απο τις καταθέσεις, αντί για κούρεμα... Μα αυτό έλεγε και ο Αναστασιάδης από τη Παρασκευή... Το "κούρεμα" θα συνοδευτεί από ομόλογα και έσοδα από φυσικό αέριο κλπ ώστε να καλυφθούν στο μέλλον οι τωρινές χασούρες των καταθετών...

          Πάμε τώρα στο άλλο σενάριο: Χωρίς μνημόνιο… Τότε δε χρειάζονται 5,8 δις, αλλά 16 δις… Τα οποία και λόγω της τεράστιας φυγής κεφαλαίων, λόγω αβεβαιότητας κλπ, θα ανέβουν άμεσα με γεωμετρική πρόοδο… Αν η ΕΚΤ δε θεωρήσει βιώσιμο το όλο σχέδιο, και κόψει τη ρευστότητα, μιλάμε για αναγκαστική έξοδο από το ευρώ…

          Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά… Μη σας γεμίζουν τα μυαλά με «πατριωτικές» επιδιώξεις… Ο πραγματικός πατριώτης κοιτάζει το συμφέρον της πατρίδας του, δε παρασύρεται από μαξιμαλιστικές επιδιώξεις, συναισθηματισμούς και τσαμπουκάδες… Διασφαλίζει το μείζον, έστω κι αν αυτό συνοδεύεται τώρα με ασύμφορους όρους, οργανώνεται, σχεδιάζει το μέλλον του, στέκεται στα δικά του πόδια, και αύριο αφού έχει θωρακιστεί, διεκδικεί και αυτά που δικαιούται από καλύτερη διαπραγματευτική θέση…

          • cyprusnet avatar
            cyprusnet @ dim 21/03/2013 15:59:34

            Απο προκειπτουν τα 16δις εαν παμε στην Λιρα(ισως και περισσοτερα)... Το 2008 κλειδωσε η Λιρα στα 1,71, με συγκεκριμενη ποσοτητα περιουσιας του Κρατους αντανακλασης του Νομισματος..
            Το Νομισμα καθοριζεται με νομους, μηπως τωρα εχει την δυνατοτητα να επανελθει με τις λιγοτερες απωλειες στην Λιρα(αλλα και -40% το ποιο κατω που λενε, οκ ειναι);;
            Τα υπολοιπα που παραθετεις επισης σωστα, αλλα μην ξεχνας οτι στα Οικονομικα Μαγειρεματα γινονται κινησεις ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ή 3 ή 4 ΠΛΕΥΡΕΣ..
            Να μεινουμε σε αυτο που ειπαν για παραδειγμα οι Εκπρωσοποι των Ασφαλιστικων Ταμειων που βγηκαν απο το Προεδρικο το πρωι(ΑΚΕΛικοι κιολας): ''Ειναι δυσκολα τα πραγματα, εδω που ειμαστε ή θα κανουμε μονοι μας κατι ή θα μας τα παρουν αλλοι'', γιατι στο Μνημονιο ηδη ειχαν μπει στο τραπεζι απο την Τροικα

          • cyprusnet avatar
            cyprusnet @ dim 21/03/2013 16:23:17

            dim τα διεθνη οικονομικα συνηθως, ειναι απλα..
            Η Λιρα κλειδωσε 1,71 και ως νομισμα πριν , ειχε αντανακλαστικη περιουσια που εστεκε στις διεθνεις αγορες..
            Οσο δε για το Σκακι που παιζεται, εχει χτυπηματα πανω και κατω απο το τραπεζι και νικα συνηθως αυτος που εχει μεχρι τελους καθαρη σκεψη και λυσεις αμυνας/επιθεσης..

          • cyprusnet avatar
            cyprusnet @ cyprusnet 21/03/2013 16:24:16

            εσυ εισαι σιγουρη οτι οι Ευρωπαιοι εχουν προβλεψει τα παντα;

          • cyprusnet avatar
            cyprusnet @ cyprusnet 21/03/2013 16:28:01

            ..για παραδειγμα ποση η ξεφτιλα και η αναλυση που θα κανουν αυριο, γυρω απο τα βρισιδια που εισεπραττε επι μιασαωρου δημοσια ο Μπαροζο απο τον Μεντβεντεφ;;
            Δεν λεω θα τα χαλασουν, η Ρωσια επενδυει τεραστια ποσα για το αεριοτης Ευρωπης, αλλα και αυτοι εχουν συγκεκριμενη δυναμη

  4. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 21/03/2013 13:16:38

    Γιατί το σενάριο με την καλή και την κακή τράπεζα (στην οποία κακή τράπεζα θα υπαχθούν οι καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ και οι καταθέτες θα πα΄ρουν μόνο ότι περισσέψει) είναι καλύτερη από το κούρεμα;

  5. cyprusnet avatar
    cyprusnet 21/03/2013 13:26:44

    ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ...
    Επενδυτικο Ταμειο Αλλυλεγγυης....
    Με ολα τα περιουσιακα κινητα/ακινητα για συνεισφορα Ολων των Κυπριων και ΦΙΛΩΝ για να σωθουμε!!! Αυτην κ' άν ειναι ντριπλα Μεσι στους ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ Ευρωπαιους!!!
    Στειλτε χρηματα για Ομολογο 10-20κιλα Αεριου, στειλαμε στον Σροιμπλε να στειλει χρηματα για Ομολογο Μοναστηριου στο Τροοδος ή καλυτερα στα Κατεχομενα

  6. Jimakos avatar
    Jimakos 21/03/2013 13:36:38

    Πως λέγεται αν δεν κάνεις τίποτα για να βοηθήσεις τον εαυτό σου ή στην καλύτερη περίπτωση το αναβάλεις συνεχώς και μετά κάνεις δριμύτατη κριτική στα σχέδια των άλλων για να σε σώσουν;

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ Jimakos 21/03/2013 13:38:33

      Ελληναραδισμός

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Jimakos 21/03/2013 14:52:24

      Λεβεντιά; Ηρωισμός; Καραμπουζουκλοσύνη;
      Οταν διψάσεις, είναι αργά να σκάψεις για πηγάδι (γιαπωνέζικη παροιμία- πολύ ξενέρωτη, βρε παιδί μου)

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ firiki2010 21/03/2013 15:25:08

        Θα τα ακουμπήσεις για το εμφιαλωμένο! :)

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ Jimakos 21/03/2013 16:35:15

      Κατεβάζω τή σημαία...

  7. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 21/03/2013 13:45:22

    Λύση χωρίς κούρεμα δεν υφίσταται και ο λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι έχουν μοναδικό στόχο τη σμίκρυνση του παράλογου κυπριακού τραπεζικού συστήματος που θα γεννά συνεχώς νέες κρίσεις, όλα τα άλλα είναι σε δουλεία να βρισκόμαστε!!

    • Κώστας avatar
      Κώστας @ Συριζαλβανία του Χότζα 21/03/2013 14:20:35

      Προφανώς και δεν υφίσταται λύση χωρίς κούρεμα. Στον στόχο έχοω μια διαφωνία...
      http://en.wikipedia.org/wiki/Lebensraum

  8. aliosa avatar
    aliosa 21/03/2013 13:59:48

    Για ποιο κούρεμα μιλαμε; Αυτου που θα γινει σε ανυπαρκτα πρώτα; Για να ζητησει καποιος μια εκκαθάριση πριν το κούρεμα για να δουμε τι θα κουρευτει. Το απόλυτο μηδεν!

  9. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:15:50

    Α, ρε τσακάλια Κύπριοι...Υποθηκεύετε το μέλλον των απογόνων σας μεχρι δεκάτης γενιάς, τη γη και το απόθεμα χρυσού σας στην ΚΤ, προκειμένου να μην κακοκαρδίσετε τα λαμόγια και τους μαφιόζους μεγαλοκαταθέτες...Οι οποίοι προφανως μόλις ανοίξουν οι τράπεζες θ΄αποσύρουν τις καταθέσεις τους εν ριπή οφθαλμού...Εσείς όμως θα μείνετε με τις υποθήκες. Δίπλα από τους Εβραίους έχετε την τύχη να μένετε, λίγο μυαλό έστω εξ αντανακλάσεως δεν μπορείτε να πάρετε απο εκείνους;

    • cyprusnet avatar
      cyprusnet @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:27:11

      Ενω στην Ελλαδα που τα εχουμε υποθηκευση και ειναι προς Πωληση ΔΩΡΕΑΝ ειναι σωστη η διαχειρηση...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:34:11

      Αφήστε φίλε μεταρρυθμιστή, προσέχετε, μη κάνετε τέτοιους παραλληλισμούς. Μη δίνετε ιδέες...
      Θα σηκωθούν τίποτε κεκαυμένοι στο μπαρμπεκιου (ή από παράλειψη αντιηλιακού), και θ' αρχίσουν να συρίζζζουν σε σκοπό "Λαφσαζανί βαρύ", ότι οι Τεταρτο-ραχιτικοί τώρα στέλνουν και τους Κυπριους εκεί που είχαν στείλει κάποτε τους τωρινούς τους γείτονες.
      Απο τη σαπουνόπερα με τράπεζες θα οικοδομήσουν virtual "σαπωνοποιείο".

    • Tabula Rasa avatar
      Tabula Rasa @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 15:46:37

      '' μεταρρυθμιστή'' , πελάτη-ψηφοφόρε -καταναλωτή του Ελλαδιστάν, που στήριξες τους προδότες για χρόνια με τα γνωστά αποτελέσματα, δεην είσαι άξιος να ασκήσεις κριτική στους Έλληνες της Κύπρου. Κοίτα τα χάλια σου που τρως απ΄τα σκουπίδια, διώχνεις τα παιδιά σου μετανάστες και ξεπουλάς τα πάντα έναντι δουλικού χρέους.
      Η σιωπή, θα ήταν προτιμότερη. Αμετροεπή καλικάντζαρε.

  10. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:30:57

    Καλώς...Πολύ Καμμένο βλέπετε στην Κύπρο. Εμείς πάντως μέχρι τώρα έχουμε επιτύχει το μεγαλύτερο bail out στην παγκόσμια Ιστορία με αρκετές θυσίες βεβαια, αλλά και ο χρυσός μας και η γη μας και το φυσικό αεριο μας δεν εχουν εκχωρηθεί σε κανένα, ούτε παρακαλάμε Σκύθες τυράννους να μας υποδουλώσουν ( κι αυτοί το παίζουν δύσκολοι κιόλας...)

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:37:08

      καλά κάτσε να γίνει κανα αστείο και να βγει αντιμνημονιακή κυβέρνηση και να καταργήσει το μνημόνιο των 49 δις μέτρων και όλα αυτά θα τα αγοράσει ο Τσάκας με 10 ευρώ

    • cyprusnet avatar
      cyprusnet @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:37:55

      Διπλα στον Στουρναρα εργαζεσε και πικραθηκες;;...
      Εσυ πηγες να ΚΛΕΨΕΙΣ μεσω του eurogroup τις Κυπριακες τραπεζες με 60δις ενεργητικο και 350 καταστηματα ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ..
      Τι εισαι εσυ;;

      • μεταρρυθμιστής avatar
        μεταρρυθμιστής @ cyprusnet 21/03/2013 14:43:01

        Ο Στουρνάρας προσπάθησε και πέτυχε να προστατεύσει 15 δις. καταθέσεις Ελλήνων πολιτών . Αυτη είναι η δουλειά του και μέχρι τώρα πηγαίνει εξαιρετικά.

        • cyprusnet avatar
          cyprusnet @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:47:30

          Δικών του Τραπεζών;;..
          Γιατι δεν απαιτουσε την Ανακεφαλαιωπιοιση τους , στα Κουρεμενα Ελληνικα ομολογα και ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ τα υπολοιπα σε συννενοηση παντα με τους Κυπριους;;
          Εαν ηταν η Deutce Bank, θα τολμουσε να ακουμπησει;;

          • μεταρρυθμιστής avatar
            μεταρρυθμιστής @ cyprusnet 21/03/2013 14:49:06

            Υποθετική ερώτηση;
            Υποθετική απάντηση λοιπόν: Ναι.

    • N.K. avatar
      N.K. @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:40:11

      H Ελληνική Εταιρεία Υδρογονανθράκων έχει παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ ... ή κανω λάθος?

      • cyprusnet avatar
        cyprusnet @ N.K. 21/03/2013 14:42:36

        τον μεταρρυθμιστη ρωτα

        • Tabula Rasa avatar
          Tabula Rasa @ cyprusnet 21/03/2013 15:49:13

          Mη δίνεις σημασία στους μεταρρυθμιστές και τους Χότζες. Δεν αξίζει.

  11. cyprusnet avatar
    cyprusnet 21/03/2013 14:31:00

    Σε χρεωσαν 20 χρονια με μιζες και συμβασεις πωλησης, καταπατηθηκε οτιδηποτε δημοσια γη και πλουτος, σου εφυγαν 200δις απο την Ελλαδα(πατριωτισμος γαρ), εχεις 3 μνημονια και δεν εχεις δικαιωμα μονομερης αποφασης σε τιποτα..... και πικριζεις τους Κυπριους που σκεφτονται ακριβως για την Ευημερια τους;; ΟΡΘΗ ΣΚΕΨΗ εχεις

  12. cyprusnet avatar
    cyprusnet 21/03/2013 14:33:16

    εδω εχεις ενα λαθος
    Μετοχες/ποσοστα απο τους Κερδοφορους Κρατικους οργανισμους βαζουμε, Μετοχες/ποσοστα απο αεριο και αλλη περιουσια βαζουμε.. ΔΕΝ ΞΕΠΟΥΛΟΥΜΕ.. παραμενει βασικος μετοχος το ΚΡΑΤΟΣ

  13. firiki2010 avatar
    firiki2010 21/03/2013 14:43:34

    "Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα" Τι να το κάνεις το να προστατεύσεις τους μικροκαταθέτες όταν η κατάρευση του τραπεζικού συστήματος θα συμπαρασύρει τη χώρα και την καταστροφή θα κληθούν να πληρώσουν οι μικροκαταθέτες που εκτός από μικροταθέτες είναι εραζόμενοι, επαγγελματίες, μαγαζάτορες. Κι από την άλλη αν προστατεύσεις τους μεγαλοκαταθέτες που στην ουσία συντηρούν την οικονομία σου, που θα βρεις τα "μπικικίνια" και πως θα είσαι σίγουρος ότι οι μεγαλοκαταθέτς έτσι κι αλλιώς τρομοκρατημένοι δεν θα "την κάνουν";
    Από τη στιγμή που έπεσε στο τραπέζι και δημοσιοποιήθηκε η πρόταση για "κούρεμα" των καταθέσεων το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου ήταν τελειωμένο. Η καθυστέρηση με ηρωικά ή μη "όχι" δεν αλλάζει τίποτα, ενδεχομένως να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Λύσεις έπρεπε να δοθούν πριν πολύ καιρό. Με αποφάσεις στην "τούρλα του Σαββάτου" δεν αντιμετωπίζονται προβλήματα.

  14. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:45:02

    Αλλά εσείς θέλατε να σας ξεχρεώσουν μόνο οι Ευρωπαιοι, χωρίς να πληρώσετε φράγκο, τόσο οι ίδιοι όσο και οι μεγαλοκαταθέτες σας. Ε, τόσο μ.....ς δεν είναι οι Ευρωπαίοι, λυπάμαι...

    • cyprusnet avatar
      cyprusnet @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 14:52:14

      Μονο Ξεχρεωμα δεν κανουν, στα Μνημονια της Ευρωπης...
      Να φτιαξουν ΤΩΡΑ την διαφορά καταθεσεων Τραπεζων/ΑΕΠ στην Μαλτα, Λουξεμβουργο, Ολλανδια κ.α...

      • μεταρρυθμιστής avatar
        μεταρρυθμιστής @ cyprusnet 21/03/2013 15:56:38

        Όταν πάνε να ζητήσουν δανεικά οι Λουξεμβούργιοι και οι Ολλανδοί την ίδια αντιμετώπιση θα εχουν. Τώρα πήγε η Κύπρος. Μην μπερδεύεσαι, δεν είστε στην ίδια θέση...

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 17:37:13

          Όχι, δεν θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση, Λουξεμβούργο και Λιχτενστάιν (στο υποθετικό αυτό σενάριο), γιατί εκεί ξεπλένουν τα αφεντικά σου οι Γερμανοί.

          • μεταρρυθμιστής avatar
            μεταρρυθμιστής @ ΚΜ 21/03/2013 20:14:20

            Μου αρέσουν τα επιχειρήματα σου...Είσαι ο κλασσικός "ουγκ" ψηφοφόρος του κατακαυμμένου...Αν δεν πεταχτείς ( ξέρεις σαν τι) κάτω απο καθε σχόλιο μου, θα σκάσεις.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ μεταρρυθμιστής 21/03/2013 20:33:02

            Λάθος κάνεις. Όπως και σε πολλά άλλα, χειροκροτητάκο του ΓΑΠ.

      • dim avatar
        dim @ cyprusnet 21/03/2013 16:56:28

        Δε θα τη φτιάξουν ΤΩΡΑ... Θα την φτιάξουν όμως, αν και όταν αυτές οι χώρες ζητήσουν βοήθεια.. Δεν ήρθαν στη Κύπρο αυτοί να επιβάλλουν τα θέλω τους... Η Κύπρος ζήτησε βοήθεια, και αυτοί έβαλαν τους όρους τους, που όσο κι αν ξέρουμε από πίσω ότι κρύβονται κι άλλα, επί της ουσίας ακούγονται «λογικοί όροι» και "για το καλό και της ίδιας της Κύπρου"... Γιατί σίγουρα για κάθε οικονομία είναι πιο καλό να έχει ένα μοντέλο παραγωγικό, παρά να στηρίζεται το 80% της οικονομίας της σε υπηρεσίες που είναι στημένες γύρω από το τραπεζικό της σύστημα...

        Το ίδιο και με την Ελλάδα… Εμείς ζητήσαμε βοήθεια και αυτοί επέβαλαν τους όρους τους… Μπορεί να είναι λάθος η συνταγή κλπ κλπ κλπ, αλλά επι της ουσίας αν δε μας βοηθούσαν θα έπρεπε σε ένα βράδυ να μειώσουμε το έλλειμμα κατά 24 δις, αλλιώς δε θα είχαμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις… Δηλαδή στην ουσία θα γυρίζαμε στη δραχμή με δέκα φορές χειρότερες συνέπειες από αυτές που βιώνουμε τώρα με την εφαρμογή ως τώρα της λάθος συνταγής…

        • cyprusnet avatar
          cyprusnet @ dim 21/03/2013 17:19:29

          Ναι αλλα και οι Λεονταρισμοι εχουν ορια, γιατι ισως γινει ατυχημα

  15. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 21/03/2013 14:50:44

    Είναι τρομερό ότι ακόμα μπορούν να υπάρχουν αντιμνημονιακοί οπαδοί τσιπροκαμμένου...Δυστυχώς πρέπει σοβαρά να αρχίσουμε να μιλάμε για διχοτόμηση της Ελλάδας, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Βορρά εσείς, νότο εμείς ή βορρά εμείς, νότο εσείς και ηλεκτροφόρα καλώδια στη μέση και καρχαρίες στη θάλασσα.Αν και ξέρετε από τώρα από ποια μερία θα προσπαθήσουν να περάσουν στην άλλη παρά τις αντιμνημονιακές αρλουμπολογίες...

    • Καβαλιώτης avatar
      Καβαλιώτης @ Συριζαλβανία του Χότζα 21/03/2013 21:24:00

      Αν διαλέξετε Νότο, το Καστελόριζο σας χωράει.
      Αν πάλι διαλέξετε Βορρά, σας φτάνει το Μαθράκι.

      • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
        Συριζαλβανία του Χότζα @ Καβαλιώτης 21/03/2013 23:04:06

        ακόμα και στα μικρα νησάκια θα κολυμπάτε μέρες για να έρθετε μπας και βρείτε καμμιά δουλειά

        • Καβαλιώτης avatar
          Καβαλιώτης @ Συριζαλβανία του Χότζα 22/03/2013 00:04:42

          Πολύ δυνατό επιχείρημα.
          Πράγματι, η εργασία είναι το "καλό χαρτί" της μνημονιακής πολιτικής. Προνομιακός τομέας, θα έλεγα ...

          Άργησες λίγο, αλλά χαλάλι σου, το άξιζες ...

          • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
            Συριζαλβανία του Χότζα @ Καβαλιώτης 22/03/2013 01:10:42

            Προνομιακός τομέας της αντιμνημονιακής πολιτικής είναι η ισοπέδωση του νου...Σκέψου υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν ότι θα καταργήσουν το μνημόνιο και θα μείνουν στο ευρώ και θα τους χρηματοδοτούν τα ελλείμματα από την ΕΕ...Πολύ ''καλό'' χαρτί για δραχμές

          • Καβαλιώτης avatar
            Καβαλιώτης @ Συριζαλβανία του Χότζα 22/03/2013 02:55:01

            Δεν είναι άνθρωποι, Χότζα εφέντη ...
            Υπάνθρωποι είναι, μιάσματα ...
            Μην τους σκέφτεσαι.
            Μπορεί να ισοπεδώσουν το νου σου.
            Είναι καλοί σ' αυτό άλλωστε, όπως και συ λες ...
            Βάλε ηλεκτροφόρα καλώδια γύρω - γύρω ...

  16. ^Mara^ avatar
    ^Mara^ 21/03/2013 14:50:57

    Εγώ επιμένω... οι Κύπριοι θα την βρούνε την λύση, άν δεν την έχουνε βρεί ήδη...
    Δεν πιστεύω με τίποτα, ότι όλα αυτά τα σούρτα... φέρτα... γίνονται μόνο τις τελευταίες ώρες.
    Γνωρίζανε τί θα συμβεί... και το παιχνίδι των διαπραγματεύσεων με την Ρωσία, του έχουνε ξεκινήσει πολύ πριν σκάσει το τελεσίγραφο των Ευρωπαίων.
    Αυτά που βλέπουμε εμείς τώρα είναι το απαραίτητο επικοινωνιακό και διπλωματικό θέαμα.....

  17. N.K. avatar
    N.K. 21/03/2013 14:52:30

    Το ποιός ακολουθεί τη σωστή μέθοδο.. το Ελληνικό ή το Κυπριακό Κράτος θα το δείξει η ιστορία... Αυτή τη στιγμή όμως οφείλουμε όλοι οι Έλλαδίτες να συνταχθούμε με τους Κυπρίους αδερφούς μας και να υποστηρίξουμε ότι αυτοί πιστεύουν ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή για τον τόπο τους... Ας δείξουμε λίγο σεβασμό.....

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ N.K. 21/03/2013 15:00:29

      Σωστός. Τη γνώμη μας όμως μπορούμε να τη λέμε.

      • N.K. avatar
        N.K. @ MAYRO XABIARI 21/03/2013 15:01:58

        Φυσικα... Η επιθετικότητα όμως θεωρώ ότι είναι άκαιρη.. :)

  18. cyprusnet avatar
    cyprusnet 21/03/2013 15:23:03

    http://www.facebook.com/pages/%CE%A3%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%95%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%A4%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%91%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CF%8D%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9A%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF/125543674300591

  19. yianna avatar
    yianna 21/03/2013 15:48:47

    Μήπως η μη συμμετοχή τους στην τηλεδιάσκεψη του Eurogroup σημαίνει κάτι?
    Το πρόβλημα της Λαϊκής Τράπεζας άρχισε τον Οκτώβρη του 2011 όταν και απομακρύνθηκε η Διοίκηση Βγενόπουλου με απόφαση της ΚΤΚ. Πάγιο αίτημα των Κυπρίων έκτοτε -ενώ είχαν οι ίδιοι συναινέσει να μετατραπεί η θυγατρική τους στην Ελλάδα σε υποκατάστημα - να αναλάβει την ανακεφαλοποίηση των τραπεζών τους στην Ελλάδα η ΤΕ. Εμείς αρνηθήκαμε, μας έχουν πάει σε διεθνή διαιτησία. Ένα είναι βέβαιο ότι εδώ και ενάμισυ χρόνο δεν έδωσαν λύση στα προβλήματα των Τραπεζών τους.
    Στην κρίση της Ελλάδας οι Τράπεζές τους εδώ παρότρυναν τους πελάτες τους να μεταφέρουν τα χρήματα τους στην Κύπρο, μη σκεπτόμενοι και τόσο συναισθηματικά, για τη μητέρα Πατρίδα.
    Τον Δεκέμβρη του 2012 αποφάσισαν την απομάκρυνση 600 υπαλλήλων. Σε όλα τους βρήκαμε απέναντι, σε τίποτα δεν μας στήριξαν.
    Εμείς όμως? τι θα πράξουμε εμείς?

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ yianna 21/03/2013 15:57:16

      Κάποτε πρέπει ν' ανοίξει αυτή η φοβερή συζήτηση:
      Τί έγινε όλα αυτά τα χρόνια (2006 - 2012 στο τρίγωνο ΜΑΡΦΙΝ (Βγενόπουλος + Dubai Financial Group) - "Τράπεζα Κύπρου" - όργανα εποπτείας (ΤτΕ + Κεντρική Τράπεζα Κύπρου).
      Δεν είναι η ώρα τώρα. Αλλά οι παράγοντες, και κυρίως ο "ισχυρός παίκτης" κ. Προβόπουλος, χρωστούν βαρύτατες εξηγήσεις.

      • yianna avatar
        yianna @ Uncle Stgm 21/03/2013 18:03:42

        Συμφωνώ μαζί σας ήδη διερευνάται το θέμα στην Κύπρο, ωστόσο ο στόχος μου δεν ήταν να απαλλάξω τη διοίκηση Βγενόπουλου από ενδεχόμενες ευθύνες της, αλλά να τονίσω τη στάση των διοικούντων την Τράπεζα (το Κυπριακό Δημόσιο) απέναντι στην Ελλάδα.

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ yianna 21/03/2013 22:12:06

          Η ευθύνη της ΤτΕ είναι μεγαλύτερη απο της Κεντρικής Κυπριακής.
          Λόγω μεγέθους.

  20. fe avatar
    fe 21/03/2013 17:07:36

    Ακουστε μια προσευχη που ακουσα χθες απο ενα φιλο λιγο πριν κοιμηθει

    "θεε των τραπεζων
    κανε να αποτυχει η κυπρος
    αθανατο πνευμα του φριντμαν
    κανε να πληρωσουν ακριβα οι κυπριοι τον τσαμπουκα
    πανμεγιστε χαγιεκ
    εξαφανησε το νησι απο τον χαρτη αν μπορεις
    ........
    μονο καντε γρηγορα γιατι ακουω μηχανες ελικοπτερων.

    • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
      Συριζαλβανία του Χότζα @ fe 21/03/2013 17:51:00

      Ο/Η fe πιστεύει ακόμα ότι στο ελικόπτερο στην Αργεντινή μπήκαν επειδή συνέχιζαν το πρόγραμμα με το ΔΝΤ και όχι επειδή το διέκοψαν και ήρθε η χρεοκοπία...

  21. Nik avatar
    Nik 21/03/2013 18:17:05

    "ένα μοντέλο παραγωγικό, παρά να στηρίζεται το 80% της οικονομίας της σε υπηρεσίες που είναι στημένες γύρω από το τραπεζικό της σύστημα…"

    Και ποια ακριβώς εναλλακτική παραγωγή μπορείς να έχεις στο 63% του εδάφους της Κύπρου, ή ακόμη και στο 100%; Αν πας προς βιομηχανία, πχ διαλυτήρια πλοίων, ναυπηγεία κλπ, χαλάς τον τουρισμό, αν πας προς γεωργία δεν έχεις χώρο για ανταγωνιστικη παραγωγή, αν πας στον τουρισμό χαλάς το περιβάλλον και πάει λέγοντας. Η δημιουργία ενός χρηματοπιστωτικού κέντρου ΄δίνει δουλειά σε χιλιάδες ειδικευμένους ανθρώπους που εξυπηρετούν ανάγκες της διεθνούς οικονομίας. Αυτό κάνουν χώρες που δεν έχουν ζωτικό χώρο, πχ Μάλτα, Λουξεμβούργο, Λίχτενσταϊν, Μονακό, Ελβετία και πολιτείες των ΗΠΑ όπως το Ντελαγουέαρ που είναι μια σταλιά. Αφήστε λοιπόν τις μπούρδες περί μοντέλων κλπ.

    Μάλλον δεν σκέφτηκαν αυτοί που προτείνουν "μοντέλα" και τρίχες. Η απώλεια του χρηματοπιστωτικού τομέα της Κύπρου θα πιστωθεί ως κέρδος κάποιου άλλου. Οι επιχειρηματίες που χρησιμοποιούν την Κύπρο δεν θα εξαϋλωθούν, κάπου θα πάνε.

    Αραγε θα γίνει έλεγχος από τους πουριτανούς του βορρά στην καθαρότητα του χρήματος και των εταιρειών που θα μεταφερθούν από την Κύπρο. Ρητορικό το ερώτημα, αλλά το βάζω μπας και τσιγκλήσει κανένας παντογνώστης και μας πει πως θα ελεγχθεί η καθαρότητα του χρήματος.

    Οσο πιο σοβαροφανής είναι μια χώρα τόσο πιο εγγενώς καραγκιόζης είναι, αυτή είναι μια αλήθεια που μάθαμε με τις κρίσεις, η άλλη είναι ότι τα Οικονομικά, ότι και αν είναι, επιστήμη πάντως δεν είναι.

  22. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 21/03/2013 21:25:24

    Επιτρέψτε και μια παρατήρηση.Δεν τιμά κάποιον,που διαλέγεται σε τόσο υψηλό επίπεδο,να χαρακτηρίζει συλλήβδην,όσους έχουν ενστάσεις και εκφράζουν κάποια διαφορετική προσωπική γνώμη''συριζοκαμμένο''!Είναι μια μέθοδος έμμεσης λογοκρισίας,και δεν αξίζει σ'όσους[λόγω πολιτικής θέσης], θεωρούν τον χαρακτηρισμό προσβλητικό.

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ άγρυπνη 21/03/2013 22:08:07

      Δίκιο ἔχεις ἄγρυπνη,ἀλλά ἐδῶ ἔχουν εἰπωθεῖ καί χειρότερα,μερικοί βγάζουν τούς ἄλλους καί τρελούς σύν τοῖς ἄλλοις...
      Νομίζω πώς κάποιοι δέν ἔχουν τή στοιχιώδη εὐγένεια νά ἀπαντήσουν ἀπλά μέ ἐπιχειρήματα στήν ἀντίθετη μέ τή δική τους ἄποψη...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.