#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/10/2012 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Spiegel: «Η Ελλάδα διεφθαρμένη μέχρι το κόκκαλο»



Στο άρθρο του τρέχοντος εντύπου Spiegel (τ. 42/2012, σσ. 100-102) με τον τίτλο «Η Ελλάδα διεφθαρμένη μέχρι το κόκκαλο» παρελαύνει όλη η όψιμα αποκεκαλυμμένη ντροπή μας. Η λίστα Λαγκάρντ, η λίστα του ΣΔΟΕ, το έπος με το «στικάκι», η περίπτωση Παναγιώτη Ψωμιάδη, οι μεγιστάνες της αυτοδιοίκησης, η κατάντια των ταμείων του ΙΚΑ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το άρθρο δε συνιστά επίθεση/δυσφήμηση της χώρας μας: αν και το θέμα –δηλαδή, τα στοιχεία- προσφέρεται για πικρή ειρωνεία, σαρκασμό, κυνικές επιθέσεις και ηθικά διδάγματα, το Spiegel απλώς παραθέτει τα γεγονότα – ψυχρώ αίματι, χωρίς «πικάντικο» σχολιασμό.

Το Spiegel ξεκινά με τις εύλογες απορίες: «Πώς είναι δυνατόν, κάποιος που δηλώνει ετήσιο εισόδημα 25.000 να βγάζει 52.000.000 Ευρώ στο εξωτερικό; Τί ‘δεύτερα’ εισοδήματα πρέπει να έχει κάποιος που κέρδισε σύμφωνα με την φορολογική του δήλωση 5.588 Ευρώ το 2010 για να βγάλει 19.800.000 Ευρώ στο εξωτερικό; Και πώς γίνεται να μεταφέρει ένας πολίτης στην ασφάλεια του εξωτερικού 9.700.000 Ευρώ, αν και σύμφωνα με τα στοιχεία βγάζει ακριβώς μηδέν Ευρώ;»

Τέσσερις «λίστες» κυκλοφορούν στην Αθήνα, όμως τίποτα δεν έχει συμβεί στους αναφερόμενους σε αυτές. Η ελληνική πραγματικότητα είναι συχνά παράδοξη: την ώρα που οι κυβερνώντες παλεύουν με τους διεθνείς εταίρους για το πόσες εκατοντάδες Ευρώ μπορούν να σώσουν από τους μισθών δασκάλων ή νοσοκόμων και περικόπτουν έτι περαιτέρω τους μισθούς των υπαλλήλων, ταυτοχρόνως δεν γίνεται στην πράξη απολύτως τίποτα από την κυβέρνηση για όσους Έλληνες έχουν βγάλει δισεκατομμύρια Ευρώ στο εξωτερικό – γράφει το Spiegel.

«Η ιστορία που εκτυλίσσεται γύρω από τη λίστα Λαγκάρντ, επί παραδείγματι, καταδεικνύει πριν απ’ όλα την έλλειψη βούλησης των πολιτικών προσώπων να αλλάξουν τους συσχετισμούς» - και συνεχίζει περιγράφοντας τις απίθανες περιπέτειες της λίστας από το 2010, από τον Παπανδρέου στον Παπακωνσταντίνου, από τον Παπακωνσταντίνου μόνο για δέκα ονόματα στο ΣΔΟΕ -χωρίς όλα τα ονόματα γιατί «δεν είχε εμπιστοσύνη στην υπηρεσία»- και εν τέλει στα χέρια του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος την «ξέχασε στο συρτάρι του» για εννέα μήνες ενώ ξόρκιζε ρητορικώς τη φοροδιαφυγή. Μόνο όταν ο Γιάννης Στουρνάρας ζήτησε ένα αντίγραφο της λίστας από το Παρίσι, γράφει το Spiegel, «θυμήθηκε» ο Βενιζέλος την λίστα στο συρτάρι του. Πέρα από την λίστα Λαγκάρντ, αναφέρεται εκτενώς και η λίστα με τα 60 πολιτικά πρόσωπα.

(Παρακαλώ τους καλούς αναγνώστες να συλλογιστούν τι συναισθήματα γεννιούνται στον Γερμανό πολίτη διαβάζοντας το ουδόλως μεροληπτικό άρθρο του έγκυρου περιοδικού, και σε τι βαθμό του κόβεται κάθε όρεξη οποιαδήποτε για περαιτέρω αλληλεγγύη, μόνο και μόνο από τα γεγονότα που εμείς επιτρέπουμε να συμβαίνουν. Συχνά σε συζητήσεις με Γερμανούς πολιτικούς μεσαίας βαθμίδας, και ειδικά τώρα με τις περιβόητες λίστες, ακούω: «εμείς χρήματα και περαιτέρω βοήθεια σε διεφθαρμένους πολιτικούς που αδυνατούν να φροντίσουν τα του οίκου τους δεν δίνουμε -  πρώτα-πρώτα, μια τέτοια βοήθεια κατ΄ ουσίαν δεν θα έφτανε σε εσάς, αλλά θα κάλυπτε τον ‘λογαριασμό’ που αφήνουν εκείνοι, εμμέσως δια της συγκαλύψεως ή και άμεσα. Μεταρρυθμιστείτε, πατάξτε με ειλικρίνεια τη διαφθορά σας, δώστε μας μια φερέγγυα πολιτική τάξη να συνεννοηθούμε και θα συναντήσετε αμέσως μιαν άλλη Ευρώπη».)

Το άρθρο σημειώνει ότι η περίπτωση Παναγιώτη Ψωμιάδη αποδεικνύει πως οι «σκιές» ουδόλως ανακόπτουν μια πολιτική καριέρα στην Ελλάδα. Παρά την ιστορία με το περίπου ένα εκατομμύριο Ευρώ και τις φερόμενες σχέσεις του με την αποκαλυφθείσα «μαφία της Θεσσαλονίκης», στον πρώην Νομάρχη δόθηκε τον Μάϊο από τον νυν πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά «εν λευκώ» η προεκλογική εκστρατεία της Βορείου Ελλάδος.

Ο πρόεδρος του ελληνικού Transparency International Κώστας Μπακούρης αναφέρει στο περιοδικό: «Μια ανίκανη πολιτική τάξη κυβερνά εδώ και δεκαετίες, μονίμως η ίδια. Δημιούργησε ένα άρρωστο σύστημα, το οποίο ευνοεί συγκεκριμένα στρώματα της κοινωνίας. Εξ ού και βρίσκονται εκατομμύρια Ευρώ αμφιβόλου προελεύσεως όχι μόνο στους λογαριασμούς πρώην Υπουργών και βουλευτών: ένας αντιδήμαρχος μιας κωμοπόλεως 14.000 κατοίκων στην Θεσσαλία βρέθηκε με 2.800.000 αδήλωτα Ευρώ. Ο μηνιαίος μισθός του ήταν περίπου 1.500 Ευρώ».

Το γεγονός ότι τα ταμεία του ΙΚΑ είναι άδεια δεν εμπόδισε διαφόρους να προωθήσουν χρήματα σε φίλους ή συγγενείς που δεν είχαν κανένα δικαίωμα πάνω σ’ αυτά, καταγράφει το Spiegel.

Σε μια προσπάθεια να εξηγήσει στους έκπληκτους, έντρομους και τρεμάμενους Γερμανούς αναγνώστες το «πώς κι έτσι», το άρθρο κλείνει με την περίσταση πέριξ της θρυλικής φράσεως του «μπαμπά Παπανδρέου στον καιρό του», αναφέροντάς την: «είπαμε, να κάνει ο δημόσιος υπάλληλος ένα δωράκι στον εαυτό του από καιρού εις καιρόν, αλλά όχι και 500 εκατομμύρια».

Σωτήρης Μητραλέξης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. θησεας avatar
    θησεας 19/10/2012 11:25:52

    Σαν Ελληνας ντρεπομαι ! ΟΛΟΙ εχουμε ευθηνη γ αυτα..κ οι πολιτικοι την μεγαλυτερη..

  2. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 19/10/2012 11:34:32

    Θείο, τ' ακούς; Εσύ, που όλο "ελπίδες" και "ευκαιρίες" θέλεις να βλέπεις στη συμπεριφορά των ευρωναζί και όλο "δικαιολογίες" ανακαλύπτεις για τα όσα μας σέρνουν, εξακολουθείς να πιστεύεις ότι... είναι φίλοι μας και θέλουν το καλό μας;

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Αυριανιστής 19/10/2012 11:59:46

      Νοοτροπίες σαν τις δικές σου κατέστρεψαν την Ελλάδα.
      Λεξούλες παπαγάλισμα και παπαριές ημιμαθούς.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Μανιάτης 19/10/2012 12:11:18

        Βρίσκεις;

        Δεν πειράζει, ευτυχώς που υπάρχετε κι εσείς και διατηρείται το θετικό ισοζύγιο της ευρωϋποταγής.

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ Αυριανιστής 19/10/2012 13:14:05

          Προφανώς έχεις επιλέξει την υποταγή στην Αυριανή.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ Αυριανιστής 19/10/2012 13:27:12

      Αλλο τουτο παλι !Φταινε οι Αγγλοι,Γαλλοι,Πορτογαλλοι που βγαζουν τα απλυτα μας στην φορα η εμεις που επιτρεψαμε στη φαρα των Πασοκολαμογιων να ξεφτιλισουν 1 γεννηα Ελληνων και παμε για την δευτερη τωρα ? Οι φιλοι μετρωνται και με την επισημανση των κακως κειμενων για να δωσουν την συμπαραστση τους και οχι στις κολακιες και τα κτυπηματα στην πλατη !Το spiegel επρεπε να προσθεσει κοντα στο λεχθεν απο τον πατριαρχη της κλεψιας πατερα του και το αλλο λεχθεν απο τον ΓΑΠ του Πασοκισταν ''Λεφτα υπαρχουν '' γαι να δεσει το αφιερωμα τρομαρα μας !

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Αυριανιστής 19/10/2012 13:45:27

      Όχι φυσικά! Ά πα πα πα, με τίποτα!
      Απεναντίας: Εξακολουθώ να πιστεύω ότι… "φίλοι" μας είναι ο Ζορρό, ο "φτερωτός γιατρός - πετάει πετάει το ΙΚΑ, ο Λεμούριας από την Μαδαγασκάρη του Θερμαικού, ο Παπανδρέος (πατήρ, υιός και ...πνεύμα), οι 10.000 τυφλοί από την Ζάκυνθο, ο υπουργός με την καντίνα και τον Ινδό καντινιέρη, ο CEO Εφραίμ με τον αναπληρωτή Αρσένιο και χιλιάδες άλλοι πίσω στο ωραίο παρελθόν, μέχρις Αγίου Βουλπιώτη, Αγίου Τάκου και Αγίας Ευδοξούλας.
      Έχουμε τόσους πολλούς ειλικρινείς φίλους, τι να τους κάνουμε τους "ευρώ" και τους "ναζί";
      Άλλωστε παπούτσι απ' τον τόπο σου κι άς είναι ο ...Άλ Καπόνε.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Ο Θείος 19/10/2012 13:49:05

        Μόνο "αυτή ήταν η Ελλάδα", Θείο; Ακριβώς όπως το είπε και ο γερμανοτραφής Σημίτης;

        Ελλάδα του μόχθου, Ελλάδα της προσπάθειας, Ελλάδα τού "μεροδούλι-μεροφάι" δεν υπήρχε κατά τη γνώμη όλων όσων υποστηρίζετε τυφλά τον ευρωλιγουρισμό; Ή μήπως κρίνατε μόνο από τον καλοζωισμένο (και πάντα "δικτυωμένο") περίγυρό σας;

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Αυριανιστής 19/10/2012 14:44:08

          Την Ελλάδα του μοχθου αγαπητέ, την πάτησε το τρένο. Έξι βαγόνια-δεκαετίες πέρασαν από πάνω της.
          Αργά την θυμηθήκατε εσείς οι αντιευρωπαιστές, και είναι μόνον για "ξεκάρφωμα".
          Από το "ΕΟΚ και ΝΑΤΟ ίδιο συνδικάτο", μέχρι τον "Τσοβόλα Δωσταόλα" και τον καμμένο "κυνηγό τοογλύφων", την ίδια σημαία υπηρετείτε - μια σημαία που αλλάζει χρώματα, αλλά όχι πανί.
          Η Ελλάδα του μοχθου δεν είχε ποτέ ούτε τον χρόνο, ούτε την διάθεση να υπηρετεί σημαίες.

    • Samurai avatar
      Samurai @ Αυριανιστής 19/10/2012 14:29:38

      Σ'ενοχλεί φίλε Αυριανιστή ποιοι μας τα σέρνουν (λες κι έχει σημασία),
      κι όχι ποιοι τα έπαιρναν και τα παίρνουν?
      Λα'ι'κιστής θα έπρεπε να λέγεσαι κι όχι Αυριανιστής.
      Το Θείο πρέπει να τον γνωρίζεις,αλλά δυστυχώς δεν κατάφερες να μάθεις κάτι από αυτόν.
      Ίσως να έχει κρίνει ότι είσαι ανεπίδεκτος μαθήσεως,ή μπορεί πάλι ότι μαθαίνεις να το ξεχνάς την άλλη μέρα.
      Μην αγχώνεσαι..οι περισσότεροι Έλληνες είναι σαν κι εσένα.
      Δεν πρόκειται λοιπόν να εξαφανιστεί το είδος σου.Προστατεύεται.

  3. θησεας avatar
    θησεας 19/10/2012 11:57:57

    αυριανιστη καλημερα ! ξερεις οτι δεν υπαρχουν φιλιες ,μονο συμφεροντα ,κ λογικο ειναι,μου κανεις την δουλεια μου οκ ,αν οχι παμε για αλλα,το θεμα ειναι εχουμε εμεις καποιους να ¨ξερουν¨ την δουλεια κ να το εκμεταλευτουν ?

  4. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 19/10/2012 11:57:59

    Το άρθρο κατάγράφει αυτά που ο κέθενας μας γνωρίζει.
    Ουσιαστικά η Ελλάδα τελεί υπό καθεστώς αιχμαλωσίας. Ανίκανες και διαφθαρμένες πολιτικές και οικονομικές ελίτ με τα υποζύγιά τους κρατούν στη μέγγενη της ανεπάρκειας και της απάτης το Έθνος.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μανιάτης 19/10/2012 12:13:03

      Στρώστε και... βάγια στη Wehrmacht, αναγορεύστε τη σε απελευθερωτικό στρατό. Τέτοια τύχη, ούτε ο Κόκκινος Στρατός το '44...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Αυριανιστής 19/10/2012 13:16:02

        Μου θυμίζεις δασκαλάκο στο χουριό...Παραμύθια για μικρούς...ήρωες.

  5. Νιόβη avatar
    Νιόβη 19/10/2012 12:18:56

    Μάλιστα, το Spiegel και οι Γερμανοί πολιτικοί μετατόπισαν τώρα το κέντρο βάρους της επιχειρηματολογίας τους στις λίστες. Φθάρηκε το παραμύθι για τον τεμπέλη Έλληνα και οι προτροπές για την εκποίηση Ελληνικών νησιών δεν έχουν πέραση πια. Τι έμενε; Το τελευταίο μεγάλο στερεότυπο, η διαφθορά του Έλληνα. Πού στηρίζεται; Σε ορισμένες λίστες ονομάτων καταθετών του εξωτερικού. Μερικές χιλιάδες Έλληνες εμφανίζονται να έχουν καταθέσει αδήλωτα εκατομμύρια στο εξωτερικό. Τι λέτε, Spiegel, πρέπει να πρόκειται για παγκόσμια πρωτοτυπία! Τι σου είναι το δαιμόνιο του Έλληνα! Και τι αποδεικνύει αυτό; Ότι «η Ελλάδα είναι διεφθαρμένη μέχρι το κόκκαλο». Μάλιστα, από το άρθρο πληροφορούμαστε ότι οι μεσαίας βαθμίδας Γερμανοί πολιτικοί φοβούνται ότι κάθε περαιτέρω βοήθεια δεν θα φτάσει ποτέ στα χέρια των Ελλήνων διότι μεσολαβούν οι διεφθαρμένοι Έλληνες πολιτικοί κι ότι η Ελληνική διαφθορά είναι και ο λόγος που η Ευρώπη δυσπιστεί απέναντι στην Ελλάδα και την αντιμετωπίζει σαν παρία.

    Κι εμείς πάλι θα τσιμπήσουμε και θα αναλωθούμε στη συλλογική ψυχανάλυση και το αυτομαστίγωμα που έγινε το φετίχ μας τρία χρόνια τώρα. Είμαστε διεφθαρμένοι, οι πολιτικοί μας είναι καθάρματα, οι καταθέτες του εξωτερικού έριξαν την Ελληνική οικονομία έξω, οι υπάλληλοι του ΙΚΑ την αποτέλειωσαν και οι υπόλοιποι μικρο-φοροφυγάδες κατασπάραξαν το λείψανό της. Είναι σωστά όλα αυτά; Εν μέρει μόνο, πιστεύω. Έως εκεί που παύουν να αντιμετωπίζονται ψύχραιμα και χρησιμοποιούνται δολίως για να αποδυναμώσουν τις Ελληνικές θέσεις στα διαπραγματευτικά τραπέζια και το φρόνημα της κοινωνίας στο εσωτερικό, με συνθήματα όπως το «μαζί τα φάγαμε» με τα οποία επιχειρείται να καταστεί σύμπας ο λαός συμμέτοχος ώστε να μην αποδώσει τις ευθύνες εκεί που αρμόζει.

    Η φοροδιαφυγή και η φοροαποφυγή (ωραία λέξη αυτή η τελευταία) δεν είναι φαινόμενο Ελληνικό. Ναι, το γνωρίζουν και οι πέτρες, αλλά κανείς δεν μιλάει για τη Μεγάλη Βρετανία (μόλις προχθές διάβαζα για την φοροαποφυγή στη Μεγάλη Βρετανία και το ποσό (σε δισεκατομμύρια στερλίνες) που δεν βρίσκει ποτέ τον δρόμο του για τα δημόσια ταμεία), ή για άλλες «σοβαρές» χώρες, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες όχι μόνο έχουν να επιδείξουν σεβαστό δείγμα φοροφυγάδων που φυγάδευσαν αδήλωτα και φορολογητέα εισοδήματα σε Ελβετικές τράπεζες, αλλά υποχρεώθηκαν κι αυτές να καταφύγουν στις αμφιβόλου νομιμότητας ψηφιακές λίστες για τους ιερούς σκοπούς της πάταξης της...διαφθοράς τους.

    Η οποία, ούτε κι αυτή είναι φαινόμενο Ελληνικό κι ας πάνε να μας τη φορέσουν σαν χλαμύδα. Αν είναι η Ελλάδα διεφθαρμένη (ας υποθέσουμε ότι είναι ολόκληρη, μέχρι την τελευταία της σπιθαμή), τι να ᾽ναι άραγε η Ιταλία, η χώρα που παλεύει με την εξουσία της Μαφίας (δεν το λέω εγώ, κάτι Ιταλικά σήριαλ το έλεγαν, τα οποία παρακολουθούσα όταν ήμουν μικρούλα, κι ένα βιβλίο, σχετικά πρόσφατο, του οποίου ο συγγραφέας υποχρεώθηκε να εγκατασταθεί σε στρατιωτική βάση για την προστασία της ζωής του από όταν εκδόθηκε). Είναι και η Ιταλία στη δίνη της κρίσης και έως πρόσφατα είχε κι έναν πρωθυπουργό/καναλάρχη/μεγαλοεκδότη που μπροστά του οι διαπλεκόμενοι με τον τύπο Έλληνες πολιτικοί φαντάζουν χνουδωτά αρκουδάκια. Δεν άκουσα κανέναν να θίγει ζήτημα Ιταλικής διαφθοράς στο συγκείμενο της οικονομικής κρίσης και του τεράστιου χρέους της. Τυχαίο; Ίσως. Δεν θέλω να κάνω εικασίες, πιθανόν τα κυκλώματα της Μαφίας να έχουν εξαρθρωθεί πλήρως κι εγώ να μην το γνωρίζω.

    Τι έχει να πει το Spiegel για τη Siemens; Τι έχει να πει για τη δωροδοκία και τις μίζες; Σίγουρα κάποιοι δωροδοκήθηκαν. Αυτούς τους λέμε «διεφθαρμένους», εν τάξει, το έχουμε εμπεδώσει. Πώς όμως λέμε αυτούς που δωροδοκούν; Πώς λέμε αυτούς που φοροδιαφεύγουν ή φοροαποφεύγουν για να αγοράσουν τελευταίας τεχνολογίας Γερμανικά προϊόντα; Είναι ηθικό το κέρδος μιας χώρας από τις εξαγωγές της όταν οι αγοραστές των προϊόντων αυτών είναι διεφθαρμένοι και αγοράζουν Μερσεντές με χρήματα που έκλεψαν από τον Γερμανό φορολογούμενο ή από τα Ευρωπαϊκά ταμεία και τα κονδύλια για τα αναπτυξιακά προγράμματα και τις επιδοτήσεις; Πώς λέμε τη χώρα αυτή που βγάζει κέρδος από τη διαφθορά των άλλων και μετά τους κουνάει και το δάκτυλο από πάνω; Πώς λέμε τη χώρα αυτή που αφήνει βορά τους φορολογούμενούς της στα νύχια των ανήθικων φοροφυγάδων της Ελλάδας για να πουλάει ψυγεία;

    Θα ήθελα, ομολογώ, μια απάντηση από τα Γερμανικά έντυπα σ᾽ αυτά τα ερωτήματά μου. Και θα ήθελα να δω όποιον σοβαρό πολιτικό μας έχει απομείνει να θέτει και αυτός τα ίδια ερωτήματα γιατί βαρέθηκα να λέμε μόνο για τους Έλληνες. Ας πούμε και για κανέναν άλλο, έτσι όπως πάμε θα μας πουν κι εθνικιστές σε λίγο.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Νιόβη 19/10/2012 12:21:13

      Μπορώ να σου πω υπεύθυνα ότι το όργιο σπατάλης και κομπίνας στα κρατικά νοσοκομεία συνεχίζεται αμείωτο...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Νιόβη 19/10/2012 12:27:41

      Μην ψάχνεις απαντήσεις. Ο ευρωλιγουρισμός είναι τόσο τυφλός, που δεν βλέπει καμία παθογένεια πέρα από τα ελληνικά σύνορα. Προφανώς εμείς φταίμε, που "καταστρέψαμε την Ελλάδα" επειδή δεν προσκυνήσαμε τον "μεταρρυθμιστικό" οίστρο των "φωταδιστών" Στουρναροπαπαδήμων και Φλωριδοραγκούσηδων.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 19/10/2012 13:49:32

        Αγαπητή Νιόβη, δες αυτό περί Ζίμενς και Μαρκεζίμενς. ¨Ημουν μωρό και γέρασα, ακούγοντας για "λάδια".
        Κι ακόμη τότε δεν υπήρχε Spiegel.
        h**p://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22733&subid=2&pubid=1224464

        • Νιόβη avatar
          Νιόβη @ Ο Θείος 19/10/2012 14:11:34

          Το είδα, αγαπητέ Θείε. Αν με παραπέμψατε στο άρθρο για να ενισχύσετε την άποψή μου ότι η Γερμανία είναι η τελευταία των τελευταίων που δικαιούται να έχει τιμωρητική στάση απέναντι στη διαφθορά των άλλων, ιδίως αυτών που μαζί τους κάνει μπίζνες σ᾽ αυτήν ακριβώς τη βάση, το πετύχατε. :) Σας χαιρετώ.

          • Ανιψιός avatar
            Ανιψιός @ Νιόβη 19/10/2012 14:35:52

            Νιόβη, είστε εξαιρετική και στις παραπάνω και στις επόμενες αναρτήσεις-απαντήσεις σας.

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Ανιψιός 19/10/2012 15:54:32

            Τιμή μου να το πιστεύετε.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Νιόβη 19/10/2012 14:57:49

            Όπως βλέπεις αγαπητή, στο ταγκό της αρπαχτής χρειάζονται δύο. Και πρέπει να συντονίζονται όμορφα. Αλλοιώς, θα κλωτσάει ο ένας τον άλλο.
            Ξέρουν οι "επαγγελματίες χορευτές", Έλληνες, Γερμανοί ή άλλοι. Το χορεύουν όμορφα το ταγκό.
            Μετά για να είναι το θέαμα πιό μεγαλειώδες (και για "ξεκάρφωμα"), βάζουν εμάς τους απλούς πολίτες, Έλληνες, Γερμανούς και άλλους, να "παίξουμε" μια γερή κλωτσοπατινάδα.

            "ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράντς
            σαν ήρωες έπεσαν κάτω απ' τα τανκς"
            ......
            "ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ
            ξανάσμιξαν πάλι και φτιάξανε τραστ"

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Ο Θείος 19/10/2012 15:02:56

            Μα, δεν είπα ποτέ ότι το ταγκό της αρπαχτής το χορεύει ένας. :) Είπα ότι είναι ανόητο να λοιδορείται μόνο ο ένας από τους χορευτές επειδή το χόρεψε. Ίσως παίζει κι αυτό τον ρόλο του στην κλωτσοπατινάδα που παίζουν μετά οι λαοί τόσο πρόθυμα, όπως πολύ εύστοχα επισημαίνετε.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Νιόβη 19/10/2012 13:11:43

      Η απάντηση στα ερωτήματά σου δεν μπορεί να είναι ηθικολογική όπως αυτά είναι.
      Πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι η εδώ διαφθορά έχει σχέση με την καταστροφή της παραγωγικής ικανότητας της χώρας.
      Το ζήτημα είναι πως τα χρήματα που η χώρα δανειζόταν όλα αυτά τα χρόνια έγιναν τσιμέντο και κότερα.Γκλαμουριά και κουτοπονηριά. Η διαφθορά και απάτη δημιούργησαν μια ψεύτικη ευημερία. Κάποτε το πάρτυ θα τελείωνε και η χώρα θα έμενε γυμνη. Η παραγωγή είχε καστραφή.
      Κι όταν λέμε παραγωγή δεν εννοούμε τους μικροαεριτζίδες, αλλά μονάδες παραγωγής που παράγουν ανταγωνιστικό προϊόν στις διεθνείς αγορές.
      Ως προς το ηθικολογικό μέρος έχεις δίκιο. Η ηθικολογία, όμως, δεν είναι συνώνυμο της Ηθικής.
      Η Ηθική βρίσκεται σε συνάρτηση με την λογική θεώρηση, αντιμετώπιση και διαχείριση των πραγμάτων.

      • Νιόβη avatar
        Νιόβη @ Μανιάτης 19/10/2012 13:41:53

        Δεν θα έλεγα ότι πρόκειται για ηθικολογία, ούτε ότι τα ερωτήματα που θέτω στερούνται λογικής. Μας έχει αποδοθεί ο χαρακτηρισμός του κλέφτη (λες κι είμαστε οι μόνοι στον κόσμο) και η Γερμανία χρησιμοποιεί αυτό το επιχείρημα για τους πολιτικούς της σκοπούς. Και το χρησιμοποιεί ηθικολογικά: «κλέψατε, θα τιμωρηθείτε». Από αυτή την σκοπιά, λοιπόν, δεν θα ήταν άστοχο να απαντήσουμε με ανάλογο τρόπο: «κλέψαμε και μαζί μας κλέβατε κι εσείς». Πού είναι το μεμπτό; Το διαπραγματευτικό τραπέζι θέλει παρρησία, θράσος και επιχειρήματα. Και λίγη κοινή λογική. Η Γερμανία δεν είναι ο Άγιος Πέτρος να σου αραδιάζει τις ανομίες σου και να σου κλείνει την πόρτα του Παραδείσου. Είναι μια χώρα που αν μη τι άλλο κέρδισε και κερδίζει και από την Ελληνική διαφθορά και από την Ελληνική κρίση. Το να μην το τονίζεις σε κάθε δυνατή ευκαιρία, και κυρίως όταν η ίδια σου παριστάνει τον ηθικολόγο, αυτό είναι το μεμπτό.

        Δεν αντιλέγω ότι χρειάζεται μια βαθειά τομή στα Ελληνικά πράγματα. Ο τρόπος όμως που έχουμε αποδεχθεί τους χαρακτηρισμούς και σκύβουμε το κεφάλι στις Γερμανικές διδαχές χωρίς αντίλογο δεν διαφέρει και πολύ από τις περιοδείες του ΓΑΠ εις τας Ευρώπας και τις λοιδωρίες του κατά του Ελληνικού λαού, τις οποίες του καταλογίσαμε και στις οποίες καταλογίσαμε τη δυσπιστία των αγορών κλπ. κλπ. Σκέψου το λίγο, σε παρακαλώ.

        • Νιόβη avatar
          Νιόβη @ Νιόβη 19/10/2012 13:54:29

          Για να μην το πάμε ακόμα πιο μακριά από ηθικής άποψης και θυμηθούμε τι έπραξε η Γερμανία στην Ευρώπη και αρχίσουμε να συγκρίνουμε τη φοροδιαφυγή με τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας ή το πώς ξεπληρώνει η Γερμανία τα χρέη της ύστερα από δυο παγκόσμιους πολέμους που ισοπέδωσαν την Ευρώπη. Ή είναι κι αυτό κενή ηθικολογία;

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Νιόβη 19/10/2012 14:01:38

            «...από ηθικής ΚΑΙ οικονομικής άποψης» θα ήθελα να προσθέσω.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Νιόβη 19/10/2012 14:08:56

            Επι της ουσίας του θέματος που θέτεις συμφωνώ απολύτως.

            Το ζήτημα, όμως, της χώρας μας απαιτεί διαφορετική προσέγγιση. Η δε αντιμετώπισή του απαιτεί συγκεκριμένες πράξεις και νοοτροπίες.

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ Νιόβη 19/10/2012 13:56:12

          Οσο είσαι ανίκανος να διαχειριστής τα δικά σου δεν μπορείς να έχεις διαπραγμευτική ικανότητα.

          Ποτέ δεν φταίει ο άλλος, εχθρός ή "φίλος" για τη δική σου μιζέρια.
          Ας αδιαφορήσουμε επιτέλους για το τι λένε οι άλλοι για μας. Μην αναζητούμε άλλοθι.
          Το πρόβλημα είναι εσωτερικό, ντόπιο. Ξέρουμε που είναι αυτό και ποίοι οι υπαίτιοι.
          Η αναζήτηση έξωθεν αιτιών και υπαίτιων είναι αφελής ή εκ του πονηρού, για την συγκάληψη των πραγματικών αιτιών και των πραγματικά υπαίτιων.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Μανιάτης 19/10/2012 13:59:48

            Αυτά που λες είναι αφορισμοί. Από πότε η ύπαρξη «εσωτερικών» αιτιών αποκλείει την παράλληλη ύπαρξη «εξωτερικών» αιτιών;

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ ΚΜ 19/10/2012 14:03:10

            Αν καταλάβαινεις από πολιτική και οικονομική ανάλυση δεν θα έγραφές αυτό το σχόλιο! Δεν θα σχολίαζες το αυτονόητο.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Μανιάτης 19/10/2012 14:07:23

            Κι αυτό δεν είναι απάντηση. Θόλωμα των νερων είναι.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ ΚΜ 19/10/2012 14:14:04

            Είναι αυτονόητο πως οι εσωτερικοί συντελεστές / αιτίες είναι σε αλληλοεπιρροή με τους εξωτερικούς. Αυτό είναι δεδομένο. Στην πρίπτωση της χώρας μας οι πολιτικές και οικονομικές ελίτ δεν το έλαβαν υπ΄όψη λόγω ανικανότητας ή αδιαφορίας.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ ΚΜ 19/10/2012 14:16:26

            Έτσι μπράβο.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ ΚΜ 19/10/2012 14:22:26

            Το ζήτημα είναι ότι τους εξωτερικούς συντελεστές δεν τους ελέγχουμε.
            Αντίθετα τους εσωτερικούς (θα έπρεπε να) τους ελέγχουμε απολύτως.
            Απλή λογική είναι, γιατί το κάνουμε περίπλοκο;

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ ΚΜ 19/10/2012 14:28:06

            Άλλο δεν τους ελέγχουμε, άλλο να τους βγάζετε λάδι.

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Μανιάτης 19/10/2012 14:46:13

            Αγαπητέ φίλε Μανιάτη, αυτό το «Ποτέ δεν φταίει ο άλλος, εχθρός ή “φίλος” για τη δική σου μιζέρια» είμαι σίγουρη ότι δεν το εννοείτε. Ποιός έφταιγε, δηλαδή, για τον Β᾽ Παγκόσμιο Πόλεμο και τους Έλληνες που έχασαν τη ζωή τους εξ αιτίας του; Η Ελλάδα;

            «Μην αναζητούμε άλλοθι.
            Το πρόβλημα είναι εσωτερικό, ντόπιο. Ξέρουμε που είναι αυτό και ποίοι οι υπαίτιοι».

            Δεν αναζητώ άλλοθι, εγώ προσωπικά. Αναζητώ διαπραγματευτές με αξία και, επίσης, αναζητώ ειλικρίνεια. Το πρόβλημα είναι και εξωτερικό όσο είναι εσωτερικό. Η δε εσωτερική διάσταση του προβλήματος δεν είναι τέτοια που να δικαιώνει τον τρόπο που το αντιμετωπίζει η Γερμανία. Πρώτον, διότι δεν είναι αποκλειστικά Ελληνική και δεύτερον διότι έχει και η Γερμανία πολλά παρόμοια και χειρότερα να της καταλογίσεις. Και, τέλος, εγώ προσωπικά δεν αναγνωρίζω στη Γερμανία (ειδικά στη Γερμανία) να μου ορίζει τι θα κάνω στη χώρα μου. Η χώρα μου χρειάζεται φτιάξιμο, αυτό είναι γεγονός, αλλά επίσης είναι και δουλειά δική μου και της χώρας μου. Μόνο.

            Όπως πάμε, σε λίγο θα θέλει και Γερμανούς υποψήφιους στα ψηφοδέλτια, όπως θέλει Γερμανούς φοροτεχνικούς στο Υπουργείο Οικονομικών. Ας αναλογιστούμε λίγο τι κάνουμε...

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Νιόβη 19/10/2012 19:24:58

            Άλλα εννοώ με τα γραφόμμενά μου.
            Αναζητούν άλλοθι οι υπαίτιοι και τα υποζύγιά τους.
            Δεν αναφέρω στα αυτονόητα. Η σημερινή κατάσταση είναι κύρια αποτέλεσμα της φαυλότητας των ίδιων εδώ πολιτικών ηγεσιών. Τι έκανα οι Γερμανοί, το Βέλγιο το Κομγκο κι όλοι όσοι μπόρεσαν να ποδοπατήσουν Έθνη και κοινωνίες είναι γνωστά.
            Το ζήτημα μας είναι αυτό που ακούμε, διαβάζουμε και βιώνουμε καθημερινά: η σαπίλα του Δημόσιου τομέα και των οικονομικών και πολιτικών ελίτ.

            Αυτό είναι ρο κύριο αίτιο και το πρόβλημα. Με αυτό πρέπει να ασχοληθούμε. Οι άλλοι κάνουν τη δουλιά τους. Εμείς τι κάνουμε.

            Το ποιός είναι ευρωπαϊκός πολιτισμός τον ξέρουμε λίγο πολύ.
            Υπάρχει και η ερμηνεία του Κόπολα στο Αποκάλυψη τώρα. Η σκηνή της επίθεσης των αμερικάνικων ελικοπτέρων προς σφαγιασμό του άμαχου πληθυσμού τη συνοδία των Βαλκύριων του Βάγκνερ.

            Θα σου αναφέρω κι αυτό: σε χώρα της Β. Ευρώπης που για κάποιους ανήκει στους ευρωναζί, συνελήφθεί ο Γενικός Διοικητής της Αστυνομίας να οδηγάει με υπέρβαση του ορίου ταχύητητας. Οι υπάλληλοί του τον συνέλαβαν.
            Μπορείς να το ερμηνεύσεις και να αναλύσεις την έννοια της νομιμότητας του συστήματος στη συνείδηση των Πολιτών, πώς αυτή επιτυγχάνεται και πόσο αναγκαία αυτή είναι για την παραγωγική λειτουργία ενός κοινωνικού σχηματισμού.

          • Νιόβη avatar
            Νιόβη @ Μανιάτης 19/10/2012 21:11:54

            Σε διαβεβαιώ ότι δεν κάνω μαζί σου στείρο αντίλογο, αλλά τυγχάνει να έχω ίδια εμπειρία από τρεις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι θέλει πολλή ανάλυση και πολύ μεγάλη γνώση της κουλτούρας μιας χώρας για να φτάσεις σε οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος, τα κίνητρα της νομιμότητας, την ειλικρίνεια του ίδιου του συστήματος, το αν η νομιμότητα και η ορθότητα γίνονται όχημα καμιά φορά για έλεγχο και ευθείες παρεμβάσεις στην ιδιωτική ζωή των πολιτών και πολλά άλλα. Δεν είναι πάντα όλα τόσο απλά, ούτε τόσο αθώα, ούτε τόσο πολιτισμένα όσο φαίνονται με την πρώτη ματιά στις δίκαιες χώρες της Εσπερίας. Ναι, δεν είναι διαδεδομένος ο χρηματισμός (δεν γνώρισαν Οθωμανική αυτοκρατορία, παίζει κι αυτό το ρόλο του), αλλά όχι ότι είναι κι όλα καλά κι αγαθά. Τουναντίον. Κι από την άλλη, ακόμα και χωρίς τον χρηματισμό, άμα ζήσεις στο πετσί σου τόση «τυφλή» νομιμότητα, τόσο έλεγχο και τόσο σύστημα, μπορεί να καταλήξεις ότι είναι εξ ίσου ανθυγιεινά με την ασυδοσία.

            Αλλά μιας και λέμε ιστορίες, θα σου μεταφέρω κι εγώ κάτι για μία από τις χώρες που γνωρίζω σχετικά καλά και κάνε κι εσύ τις συγκρίσεις και την ανάλυσή σου. Μιλάμε πάντα για χώρα της Βόρειας Ευρώπης. Το ένα τρίτο περίπου του πληθυσμού είναι δημόσιοι υπάλληλοι. Μόνιμοι. Ορισμένοι από αυτούς έχουν προσωπική άποψη για θέματα που κανονικά δεν θα έπρεπε και έχουν το ελεύθερο να επιβάλλουν την αυθαιρεσία τους μέχρι να βρεθεί κάποιος πιο καταρτισμένος για να τους σταματήσει ή μέχρι να βρεις εσύ τον τρόπο να μην απευθυνθείς ξανά στους ίδιους για την υπόθεσή σου. Εννοείται ότι μιλάω εκ πείρας. Όχι, δεν θα απολυθούν μετά. Τα λάθη είναι ανθρώπινα και η πρόθεση δεν ήταν κακή. Ούτε σκοτώνονται στη δουλειά. Αν είναι αργία την Πέμπτη, είναι εξαιρετικά πιθανό να μην βρίσκονται όλοι στα πόστα τους την Παρασκευή. Σου θυμίζουν τίποτα όλα αυτά; Ειδικά το τελευταίο; Υποθέτω. Ενοχλείται κανένας; Όχι. Ζητάει κανένας την απόλυση δημόσιων υπαλλήλων γιατί είναι υπεράριθμοι; Εννοείται πως όχι! Φωτιά θα πέσει να τον κάψει. Τουλάχιστον οι φίλοι μου είναι και πολύ περήφανοι γιατί η χώρα τους είναι ανθρώπινη, δεν είναι σκλαβοπάζαρο, και η οικονομία τους πάει μια χαρά παρά τους κοπανατζήδες και τους ανόητους. Αφού κάποια στιγμή μαθαίνουν και οι ανόητοι, πού είναι το πρόβλημα;

            Γι αυτό σου λέω, αγαπητέ Μανιάτη, ότι η υποκρισία των λεηλατών και των οργάνων τους περισσεύει. Μας έπεισαν ότι εμείς εφηύραμε όλα τα δεινά του κόσμου, ενώ κάνουν τα ίδια και το καμαρώνουν κιόλας. Και το ωραίο είναι ότι εκείνοι ευημερούν, ενώ εδώ κοντεύουμε να αποκεφαλίσουμε τους δημόσιους υπαλλήλους γιατί είναι, λέει, πολλοί και έριξαν έξω το κράτος.

            Γι αυτό σου λέω, άστο. Παράδεισος δεν υπάρχει πουθενά. Ψέμα, άφθονο.

          • Μανιάτης avatar
            Μανιάτης @ Νιόβη 20/10/2012 01:47:26

            Υπάρχει μια διαφορά στον τρόπο προσέγγισης μας.

            Δεν θέτω ζήτημα καλού ή κακού, ούτε ηθικού και ανήθικου με την ιδεαλιστική έννοια.
            Ούτε θέτω ζήτημα ανώτερου ή κατώτερου πολιτισμού. Ολα αυτά καμιά σχέση δεν έχουν με τις αναλύσεις μου.
            Το θέτω απλά. Κάθε χώρα με τα δικά της προβλήματα. Η χώρα μας είναι αντιμέτωπη με το ζήτημα της ανεπάρκειας και της διαφθοράς των οικονομικών και πολιτικών ελιτ. Η ανεπάρκεια δε και η διαφθορά έχουν περιορίσει ρτην παραγωγική ικανότητα της.
            Απλά λοιπόν. Εισαγάγουμε διπλάσια από ότι εξαγάγουμε. Άρα οδηγούμαστε σε πτώχευση.

            Οι ανίκανες ελίτ συμπαρέσυραν την κοινωνία στο φαγοπότι για να την κάνουν συνένοχη.

            Το ζήτημα είναι συγκεκριμένο. Το πρόβλημα συγκεκριμένο κι ο πόνος της πλειοψηφίας των πολιτών επίσης συγκεκριμένος.

  6. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 19/10/2012 12:20:04

    Δυστυχώς ή ευτυχώς (και δυστυχώς και ευτυχώς) τα κακάκια δεν κρύβονται πλέον κάτω από το χαλί. Φυσικά, τα βλέπουν και οι άσπονδοι φίλοι μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν δική τους παραγωγή.
    Οφείλουμε να βάλουμε σε μία τάξη αυτή τη χώρα, να λειτουργήσουν οι θεσμοί.
    Το οφείλουμε, αν μη τι άλλο, στα παιδιά μας.
    Και δυστυχώς δεν μαθαίνουμε: Ετοιμαζόμαστε να κάνουμε πρωθυπουργό έναν φτηνό απατεωνίσκο της χείριστης μορφής της Αριστεράς, μία εμβληματική μορφή της Ελλάδας των "καταλήψεων" για πιο μεγάλο όριο στις απουσίες, για καλύτερους σχολικούς γα...στρώνες, πιο άνετα καπνιστήρια και περισσότερες μπίρες...
    Σας πληροφορώ ότι ήδη πολλοί σκεπτόμενοι άνθρωποι μεγαλώνουν τα παιδιά τους με την ελπίδα να ζήσουν κάποια στιγμή αυτά στο εξωτερικό.
    Είναι τραγικό αυτό να συμβεί.
    Το λέω απερίφραστα, αν σε καμιά δεκαριά χρόνια η κατάσταση είναι η ίδια και αν είμαι καλά, θα ενθαρρύνω και τα δικά μου παιδιά να αναζητήσουν την τύχη τους έξω. Τα εφόδια θα τα έχουν, ελπίζω.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΒΙΣ 19/10/2012 13:28:51

      Δυστυχώς, ΒΙΣ, το να κατευθύνει κάποιος νέος γονέας από μικρά τα παιδιά του στο να ξενιτευτούν όταν επιστή ο χρόνος, έχει πλέον πάψει να είναι επιλογή. Είναι ανάγκη. Σε τι συνθήκες θέλεις να εργαστούν τα παιδιά σου και να δημιουργήσουν; Σε συνθήκες φαβοριτισμού (τόσο στο ΔΤ όσο και στον ΙΤ) από τη μία, και εργασιακής γαλέρας από την άλλη; Ή μήπως νομίζεις ότι οι συνθήκες για τη διαβόητη "προσέλκυση επενδύσεων", για τις οποίες συνθήκες καταβάλλουν εργώδεις προσπάθειες τόσο οι ευρωναζί όσο και οι ντόπιοι κουκουλοφόροι, θα σημαίνει κάτι διαφορετικό;

      Μονόδρομος, λοιπόν. Και μπορεί να είναι για την Ελλάδα "τραγικό να συμβεί" όπως γράφεις, αλλά νομίζω ότι κανείς γονέας δεν θα ήθελε να γίνει ο... Αβραάμ που θα θυσιάσει το παιδί του στο βωμό των έξωθεν εντολών.

    • Samurai avatar
      Samurai @ ΒΙΣ 19/10/2012 15:21:33

      Αγαπητέ ΒΙΣ.
      Με εκπλήσσεις.Πριν από 10 ή 15 χρόνια εάν θέλεις, ήταν καλύτερα τα πράματα?
      Ασφαλώς όχι.Κυκλοφορούσε όμως περισσότερο χρήμα κι έπνιγε την κατάντια του κράτους, των θεσμών,των διαπροσωπικών σχέσεων.
      Τώρα ξαφνικά ανακαλύψαμε το πόσο εχθρικό έχει γίνει το περιβάλλον
      στην πατρίδα μας.
      Τώρα τουλάχιστον δεν είναι όλη η Ελλάδα στους δρόμους χωρίς λόγο.
      Τότε,κάθε λίγο και λιγάκι αποκλείονταν δρόμοι,εθνικοί οδοί,γίνονταν καταλήψεις,απεργίες απανωτές,για περισσότερα ''κεκτημένα''.
      Τα λαδώματα δεν ενοχλούσαν κανέναν,διότι όλοι έκαναν τις δουλειές τους πιο γρήγορα,κι ας ήταν πολλές φορές παράνομα τα όσα έκαναν.
      Τα φακελλάκια άλλαζαν χέρια με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
      Ταχυδρόμοι, πολεοδόμοι, γιατροί ,εργολάβοι ,καντηλανάφτες,νεκροθάφτες(κυριολεκτώ)βενζινοπώλες,ληξίαρχοι,παπάδες,όλα τα στρώματα της κοινωνίας είχαν χωμένα τα δάχτυλά τους στο βάζο με τη μαρμελάδα.
      Αυτή ήταν η κοινωνία που μεγάλωναν τα παιδιά μας,κι αυτή συνεχίζει να είναι.
      Με μόνη διαφορά ότι τώρα που δεν κινείται χρήμα,τώρα που έχουν σωθεί τα αποθέματα,τώρα σκεφτόμαστε το μέλλον των παιδιών μας σ'αυτή τη χώρα και μας πιάνει τρόμος.
      Τώρα είναι αργά.Πολύ αργά.Τα πάντα κινούνταν γύρω από τα χρήματα..
      μπορούσαμε να τρώμε παραμύθια,μπορούσαμε να ανεχόμαστε ταπεινώσεις και από τον πιο απλό δημόσιο υπάλληλο,μπορούσαμε να καταπίνουμε απίστευτες ταλαιπωρίες στις μετακινήσεις μας, μπορούσαμε
      ν'αντέχουμε την έλλειψη παιδείας,είχαμε συνηθίσει να επιπλέουμε,ξεχνώντας ότι και τα σκ....α επιπλέουν..
      Και τώρα τα ίδια γίνονται..με μόνη διαφορά ότι δεν έχουμε την ''παρηγοριά μας'',δεν έχουμε παράδες για να απαλύνουμε την ξεφτίλα μας.Το φιλότιμό μας το έχουμε χάσει,οι συνάνθρωποί μας περνούν σα σκιές από μπροστά μας,το μέλλον μας είναι κάτι τερλείως απροσδιόριστο,διότι δεν μπορούμε πλέον να προγραμματίσουμε κάτι ούτε για την επόμενη εβδομάδα.
      Χάσαμε το Θεό μας..απομακρυνθήκαμε από τις ρίζες μας..αλλά εμείς συνεχίζουμε να επιρρίπτουμε ευθύνες στους άλλους..κι οι άλλοι σ'εμάς.
      Συνεχίζουμε να φοράμε παρωπίδες αλλά ισχυριζόμαστε ότι τα βλέπουμε όλα.
      Έχουμε χάσει πολλά και συνεχίζουμε να χάνουμε,διότι νομίζουμε ότι κάποιοι μας τα παίρνουν.
      Δεν είναι έτσι.Κάθε ένας από εμάς έχει ένα μερίδιο ευθύνης.
      Αυτό πρέπει να αναγνωρίσουμε,αυτό πρέπει να μεταδώσουμε και στα παιδιά μας για να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε πάνω σε στέρεα θεμέλια
      το μέλλον μας.
      Φιλικά πάντα.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Samurai 19/10/2012 18:07:22

        Δεν κατάλαβα σε τί διαφωνούμε. Έγραψα απλά ότι τόσα χρόνια νομίζαμε ότι κρύβαμε τις άνομες καταστάσεις, απλά τώρα δεν μπορούν να κρυφτούν. Πού είδες ότι διαφωνώ με το άρθρο του Der Spiegel; Είπα πουθενά ότι τώρα διαφθαρήκαμε και πρώτα ήμασταν καλά; Απλά πρώτα νομίζαμε ότι κανείς δεν μας βλέπει, ενώ τώρα όλα τα μάτια είναι επάνω μας. Και ότι μεγάλο μέρος της κοινωνίας θέλει Τσίπρα επειδή απλά γουστάρουν τη συνέχιση του βολέματος και της αυθαιρεσίας. Εγώ δεν τα γουστάρω, θέλω θεσμούς και νόμους που να τηρούνται.
        Ώρες-ώρες, θα αρχίσω να αμφιβάλλω για το πόσο σαφής είμαι στον γραπτό μου λόγο...

  7. xzetta avatar
    xzetta 19/10/2012 12:22:21

    δεν είμαστε οι μόνοι φυσικά αλλά στην παρούσα φάση είμαστε οι πιο εκτεθημένοι γιατί εμάς πιάσανε με κατεβασμένα σώβρακα. γι αυτό μας έχουν γραπώσει και θα συνεχίσουν. όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε.

  8. Karenin avatar
    Karenin 19/10/2012 12:45:26

    Aυτά τα θέματα τα ξεσκίζουμε καθημερινά στην χώρα. Τι συμβαίνει και σας πιάνει αμόκ αν αναμεταδοθούν απο ξένο μέσο; Μήπως πρέπει να συμπαρασταθούμε μέ ολους αυτούς γιατι εχθρικά μμε τους αναφέρουν;

  9. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 19/10/2012 12:47:43

    Δεν είναι θέμα ευρωλιγουρισμού. Μην αδικείς τον εαυτό σου. Είναι θέμα νοικοκυρέματος και αυτό πρέπει να το κάνουμε, διαφορετικά θα σβήσουμε ως κοινωνία. Θα γίνουμε Αλβανία.
    Δεν είναι δυνατόν να ανεχόμαστε να πηγαίνουν συντάξεις του ΙΚΑ σε πεθαμένους και να λέμε ότι μας φταίνε οι ξένοι.

  10. Βασίλης avatar
    Βασίλης 19/10/2012 12:51:06

    Διαβάζοντας το άρθρο μου πέρασε η εξής ιδέα από το μυαλό μου. Λες οι ευρωπαίοι βλέποντας τα χάλια της Ελληνικής πολιτικής τάξης, τη λαμογιά της, την ανικανότητά της, να αποφάσισε να την ξεφορτωθεί; Με ποιον τρόπο; Με μια εσωτερική "επανάσταση" και διάλυση του πολιτικού τοπίου στην Ελλάδα μέσα από συνεχή λιτότητα και εξαθλίωση του λαού. Εφόσον δεν μπορούν άμεσα να επιβάλλουν την "κάθαρση" του πολιτικού συστήματος, την επιβάλλουν έμμεσα, "τιμωρόντας" και τον λαό που την εξέθρεψε τόσα χρόνια.... Λές;

  11. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 19/10/2012 12:51:16

    Καί η δυσφήμιση τόν ίδιο στόχο εξυπηρετεί, κορόιδα διαπραγματευτάδες!
    Μιλάει η Γερμανία πού έχει λαδώσει τό σύμπαν αλλά εντούτοις μέσα στά σκατά τής ίδιας της χρεωκοπίας θά πνιγεί, η βιομηχανική υπερπροσφορά-υπερπαραγωγή της είναι κατ'ανάγκην φθίνουσα κατάσταση, οι περιφερειακές της τράπεζες αλλά καί οι δήθεν γίγαντες TBTF (Deutsche Bank πχ) περιλαμβάνονται στίς κάτωθι αναφερόμενες-εκτεθειμένες στό χρεωκοπημένο $!!

    "Παρά τά ευχολόγια καί τά συγχαρήκια, τό ΔΝΤ εξακολουθεί νά μήν βλέπει βιώσιμο τό ελληνικό χρέος καί οι διαφωνίες Γερμανίας-Γαλλίας(καί λοιπών δευτεράντζων) νά παραμένουν. Ολα κρίνονται:
    α)μετά τίς αμερικάνικες εκλογές
    β)από τίς υπερχρεωμένες “αγορές” δηλαδή τίς χρεωκοπημένες τράπεζες-primary dealers-πού συνεργάζονται μέ τό FED έχοντας “μόχλευση” κάπου 500τρίς $ πού, καθώς η κρίση απλώνεται, θά μετατραπούν σέ πραγματικό χρέος πού κανείς δέν θά μπορέσει νά αποπληρώσει (εκτός άν τό $-καί τό ευρώ-υποτιμηθούν ραγδαία, πράγμα απίθανο).
    γ)από τό άν ή όχι βρεθεί, μετά τήν Ελλάδα, άλλος δοσίλογος πρωθυπουργός (Ραχόι πχ) πού θά σκλαβώσει τό λαό του υπέρ χρεωκοπημένων $/ευρώ!"

  12. Φ.Κ. avatar
    Φ.Κ. 19/10/2012 12:53:27

    "Το άρθρο σημειώνει ότι η περίπτωση Παναγιώτη Ψωμιάδη αποδεικνύει πως οι «σκιές» ουδόλως ανακόπτουν μια πολιτική καριέρα στην Ελλάδα. Παρά την ιστορία με το περίπου ένα εκατομμύριο Ευρώ και τις φερόμενες σχέσεις του με την αποκαλυφθείσα «μαφία της Θεσσαλονίκης», στον πρώην Νομάρχη δόθηκε τον Μάϊο από τον νυν πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά «εν λευκώ» η προεκλογική εκστρατεία της Βορείου Ελλάδος."

    Γεια σου Αντώνη Σαμαρά μεγάλε!
    Εσένα περιμένουμε να σώσεις τη χώρα!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Φ.Κ. 19/10/2012 13:52:18

      Λίμνη Κορώνεια - Νομαρχία Θεσσαλονίκης.
      Τι έγιναν τα Κοινοτικά χρήματα που δόθηκαν για τη διάσωσή της;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Ο Θείος 19/10/2012 13:59:01

        Αυτά σώθηκαν, όπως σώθηκε και το νερό της λίμνης....

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ΒΙΣ 19/10/2012 14:25:37

          Χα, χα, οι 2 διαφορετικές σημασίες του ρήματος...
          Τα νερά σώθηκαν = τελείωσαν.
          Τα λεφτά σώθηκαν = διασώθηκαν. Έγιναν μεζονέτες, "μπέμπες" πήγαν και ταξιδάκι, σε μαγικά νησιά ονειρεμένα...
          Στην Παραγουάη σε φίνο ακρογιάλι...

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ Ο Θείος 19/10/2012 14:31:53

            Πάλι τα ίδια, Θείο. "Το δημόσιο χρέος είναι ιδιωτικά ακίνητα." Ναι, την εμπεδώσαμε πλέον την επωδό σας, "μαζί τα φάγαμε"...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Αυριανιστής 19/10/2012 15:35:37

            Μπορείς να βγάλεις "λευκές περιστερές" ακόμη και απο την Νομαρχία και τον (προηγούμενο) Δήμο Θεσσαλονίκης;
            Ο Χουντίνι είσαι ή ο Μέρλιν αυτοπροσώπως ;

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Θείος 19/10/2012 17:04:07

            «Κάρφωσε» ο Σαξώνης, «λύγισε» ο Λεμούσιας, δεν είχε καταλάβει ο Παπαγεωργόπουλος...
            Το όψιμο αλλά φαμακερό "καρφί", ο "πασαδόρος" που γλύστρησε στην υποδοχή και ο αργός "μπλόκερ"...
            Βόλλευ παίζανε, με τις εισφορές του ΙΚΑ, τι στο διάολο ;
            h**p://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=152604

      • Samurai avatar
        Samurai @ Ο Θείος 19/10/2012 14:35:29

        Κωπηλατοδρόμιο

  13. xp avatar
    xp 19/10/2012 12:55:32

    Οταν το λαδι αυσκευαζεται γινεται ποιο ποιοτικο!

    Από το 1994 η γερμανική νομοθεσία προβλέπει αυστηρές ποινές για τους βουλευτές που «πωλούν» την ψήφο τους ή επηρεάζονται έμμεσα. Μέχρι σήμερα όμως κανένας βουλευτής μέλος του ομοσπονδιακού κοινοβουλίου δεν έχει καταδικαστεί για διαφθορά. Τέτοιες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί μόνο σε επίπεδο τοπικών κοινοβουλίων.

    Ο επικεφαλής της Διεθνούς Διαφάνειας στη Γερμανίας Κρίστιαν Χούμποργκ τονίζει ότι πολύ σπάνια βουλευτές παίρνουν χρήματα σε μετρητά. Πολύ περισσότερο αποδέχονται θέσεις συμβούλων ή θέσεις σε εποπτικά συμβούλια εταιριών. Για τον Κρίστιαν Χούμποργκ η δημοσίευση όλων των επιπλέον εισοδημάτων των Γερμανών βουλευτών έχει καθοριστική σημασία:

    «Αν δηλώνονταν όλα τα πρόσθετα έσοδα θα μπορούσε να ελεγχθεί ευκολότερα αν κάποιος βουλευτές έχει επηρεαστεί. Όταν έχουν καταβληθεί υψηλά ποσά χωρίς ανταλλάγματα και ο εν λόγω βουλευτής συμμετείχε σε ψηφοφορία νόμου που αφορά εκείνους που έδωσαν τα χρήματα τότε υπάρχει υποψία για διαφθορά. Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι ωστόσο ρεαλιστικό όσο δεν δημοσιεύονται συγκεκριμένα ποσά».

  14. GO avatar
    GO 19/10/2012 13:00:48

    Ο κύριος Μπακούρης σεμνύνεται για την προεδρία του στον "Αθήνα 2004";
    Δεν ντρεπόμαστε λίγο;

  15. Q-Nihilism avatar
    Q-Nihilism 19/10/2012 13:02:50

    Ρε μεγάλε επειδή κλέβουν οι άλλοι να κλέβουμε και εμείς; Τι λογική είναι αυτή; Κανείς δεν είπε ότι όλα είναι ρόδινα έξω αλλά αυτό δεν αποτελεί άλλοθι για να τα κάνουμε σκ.. εδώ. Με αυτές τις νοοτροπίες φτάσαμε εδώ.

  16. Νιόβη avatar
    Νιόβη 19/10/2012 13:07:46

    Τα έντυπα στις χώρες έκδοσης και κυκλοφορίας τους παράγουν πολιτική και διαμορφώνουν συνειδήσεις. Ο Γερμανός φορολογούμενος θα διαβάσει Γερμανικές εφημερίδες και θα επισκεφθεί Γερμανικά πολιτικά διαδικτυακά φόρα, δεν ξέρει το περιεχόμενο του δημόσιου διαλόγου στην Ελλάδα ούτε μπορεί να τον παρακολουθήσει. Κι επειδή ο Γερμανός φορολογούμενος θα εκλέξει Γερμανική κυβέρνηση, η θεματολογία των εντύπων της χώρας του και η οπτική γωνία τους δεν είναι αμελητέο ζήτημα.

    Θα ήταν σπουδαία οποιαδήποτε κίνηση από Ελληνικής πλευράς προκειμένου να ανοίξει ένας δίαυλος επικοινωνίας όχι μόνο με τις κυβερνήσεις, αλλά και με τις κοινωνίες. Για πολλούς λόγους.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Νιόβη 19/10/2012 13:19:51

      Για να ανοίξει δίαυλος και να υπάρξει αποδέκτης θα πρέπει η Ελληνική πλευρά να καταδείξει πως είναι έξιος της επικοινωνίας κι όχι κλαψούρης βλαχοδήμαρχος που αναζητεί άλλοθι για την ανικανότητά του να χειριστεί τα θέματά του.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Μανιάτης 19/10/2012 13:36:40

        Μην τα λες μισά. Πες τα όλα, όσα εννοείς. Ότι, δηλαδή, η "αξιοσύνη της επικοινωνίας" αποδεικνύεται μόνο δια της οσφυοκαμψίας. (Βλέπε "συμβιβασμούς" και "παραγραφές" των εγκλημάτων διαφόρων γερμανικών εταιρειών.)

      • Νιόβη avatar
        Νιόβη @ Μανιάτης 19/10/2012 13:43:50

        Συμφωνώ μαζί σας και υποστηρίζω ότι για να συμβεί αυτό πρέπει επιτέλους να ειπωθούν ορισμένα πράγματα με παρρησία και να κλείσουν ορισμένα στόματα που έχουν μυαλό και μνήμη μόνο για τις ανομίες των άλλων.

  17. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 19/10/2012 13:27:36

    ΤΟ Spiegel μιλάει για διαφθορά , όταν στην Γερμάνια ξεπλένονται 50 δις κάθε χρόνο - μαύρο χρήμα μέσω των τραπεζών τους , ΚΑΙ ΣΤΕΓΝΩΝΕΙ Ο ΓΙΟΥΝΚΕΡ στο Λουξεμβούργο .
    ΕΙΝΑΙ τυχεροί που δεν υπήρξε ελληνας πατριώτης πολιτικός όταν έπρεπε (2008-2010) , να τους μιλήσει στην γλώσσα της αλητείας .
    Προσκυνημενοι θα ηταν σήμερα , στον φοβο της διάλυσης τους .

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ ΦΑΝΤΑΣΜΑ 19/10/2012 13:35:48

      Όλα δηλαδή καλά πρίν το 2009!!!
      Είδες...ούτε αλητεία δεν μπορούμε να παράγουμε...Όλη η Ευρώπη προσκυνημένη στην Θεά Αλητείας του Ολύμπου.
      Να, όμως, που μέσα στην κραπάλη χάθηκε κι αυτή!!!

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Μανιάτης 19/10/2012 13:45:41

        Όχι, τίποτα δεν ήταν καλά πριν από το 2009.

        Μήπως όμως, όσα μέτρα έχουν ληφθεί για το "νοικοκύρεμα" εκείνης της άσωτης περιόδου, σχεδιάστηκαν στα μέτρα εκείνων που ευθύνονται γι αυτήν, προκειμένου να την πληρώσουμε όλοι οι υπόλοιποι, αλλά όχι αυτοί;

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ Αυριανιστής 19/10/2012 14:21:34

          Αυτό είναι πολύ λογικό. Απαιτεί, όμως, ανάλυση έντιμη κι οχι αναζήτηση άλλοθι.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Μανιάτης 19/10/2012 14:03:18

        Στη γλώσσα της αλητείας μιλούν ένα σωρό "πατριώτες" πολιτικοί μας, εδώ και 60 τουλάχιστον χρόνια.
        Και τις αλητείες τους τις υποστήκαμε και τις υφιστάμεθα εμείς, φυσικά...

      • Βούρδουλας avatar
        Βούρδουλας @ Μανιάτης 19/10/2012 14:06:49

        Πιάνομαι από την πρώτη σου πρόταση. Προφανως λοιπόν Μανιάτη για πάρα πολύ κόσμο όλα ήταν καλά, πολύ καλά θα έλεγα, πριν το 2009. Και πως φαίνεται αυτό ; Πασοκ και νδ, για 20-30 χρόνια 80-85%, δεν κουνιόταν με τίποτα το 'βουνό'.

        Και μόλις 'the game is over', την πέσαμε στον π...στη που έβγαλε το καλώδιο από την πρίζα. Ολα ήταν πολύ καλά λοιπόν, μην τους θίγεις τέτοιο θέμα.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Βούρδουλας 19/10/2012 14:29:07

          Βούρδουλα, μήπως είσαι μαθηματικός;
          Αυτό δεν είναι επιχειρηματολογία, αλλά απόδειξη θεωρήματος.
          Και στέρεα, δεν μπορεί να την ανατρέψει ούτε ο ίδιος ο Ευκλείδης αυτοπροσώπως.

          • Βούρδουλας avatar
            Βούρδουλας @ Ο Θείος 19/10/2012 14:51:23

            Δεν ξέρω αν κάνεις πλάκα, πάντως δεν έπεσες πολύ μακριά ))

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Βούρδουλας 19/10/2012 15:00:45

            Καμμία απολύτως πλάκα.
            Αξιολόγηση αυτού που έγραψες ήταν.

          • Βούρδουλας avatar
            Βούρδουλας @ Ο Θείος 19/10/2012 15:05:29

            Μαθηματικός ήθελα να γίνω και φανατικά. Τελικά έγινα πληροφορικάριος.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Βούρδουλας 19/10/2012 15:07:41

            Δυστυχώς, αρκετοί βλέπουν τα χρόνια πρίν το 2009 με πολλή νοσταλγία. Άλλοι δικαίως, πιό πολλοί αδίκως. Λίγοι το ομολογούν, πολλοί ανομολόγητα.
            Του λόγου μου ποτέ δεν τα "χώνεψα", ένοιωθα πολύ άβολα.
            Τώρα, I 'm looking back in anger, που λένε και οι ...Γάλλοι...

  18. Γεωργία avatar
    Γεωργία 19/10/2012 13:46:17

    Οι λογικές του οικονομικού κέρδους και οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού για την μεγιστοποίηση του, πηγάζουν από τις αξεδιάλυτες σχέσεις που υπάρχουν ανάμεσα σε τρεις παραμέτρους:

    -ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    - στη διαφθορά των δημόσιων λειτουργών και
    -στη διαφθορά των ιδιωτικών επιχειρήσεων.

    Φυσικά το Spiegel αποκύπτει την διαφθορά των Γερμανικών εταιρειών και ίσων και των πολιτικών της Γερμανίας.

  19. Γιάννης avatar
    Γιάννης 19/10/2012 13:48:40

    "Μεταρρυθμιστείτε, πατάξτε με ειλικρίνεια τη διαφθορά σας, δώστε μας μια φερέγγυα πολιτική τάξη να συνεννοηθούμε και θα συναντήσετε αμέσως μιαν άλλη Ευρώπη"

    Αλήθεια; Να θυμηθούμε όλοι ποιους μας προέτρεπε να ψηφίσουμε ο γερμανικός τύπος πριν από τις εκλογές; Τις "φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις" που δεν είναι άλλες από το σύστημα που σήμερα κατακρίνει το Σπίγκελ.

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ Γιάννης 19/10/2012 14:27:39

      Εξαιρετική τοποθέτηση.

  20. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 19/10/2012 13:52:46

    Δηλωνω εκπληκτος απο παρα πολλα σχολια. Δηλαδη δεν μας φταιει η πολιτικη ταξη που προτιμα να συζητησει την περικοπη απιθανα χαμηλων συνταξεων αντι για την παταξη μιας διαπλοκης και διαφθορας βοωσας και κραζουσας που μας καθιστα παμπλανητικως ρεζιλι (το θεατρο του Βενιζελου με το στικακι δεν χρειαζεται μεταποιηση, ειναι ετοιμο υλικο επιθεωρησης), αλλα το Σπηγκελ που τα δημοσιευει ΑΝΕΥ ΣΧΟΛΙΩΝ, διοτι λεει "εχει σκοπιμοτητες" ή "δεν κοιτανε κι αυτοι τα χαλια τους με τη διαφθορα"! Αλφα,λες και υπαρχει συγκριση στη διαφθορα του ανδροπαπανδρεικου κρατους και της... Γερμανιας, και βητα λες και δημοσιογραφια θα ηταν... να τα αποκρυψει το Σπηγκελ, απο ντροπη! Εχουμε απωλεσει τελειως τα κριτηρια.

    Υπενθυμιζω οτι το Σπηγκελ δεν "ξεθαψε" μιαν ιστορια, απλως μετεφερε πασιγνωστα στοιχεια.

  21. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 19/10/2012 13:53:27

    Το επιμύθιον αυτογνωσίας:
    Όταν το δάχτυλο δείχνει το φεγγάρι, ο ηλίθιος κυττάζει το δάχτυλο.

    • Samurai avatar
      Samurai @ Ο Θείος 19/10/2012 14:39:26

      Μερικοί έχουν κολλήσει στα δικά τους ''αυτονόητα''..
      κι έχασαν το φεγγάρι από τα μάτια τους.
      Ε Αυριανιστή?

  22. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 19/10/2012 13:55:29

    Επισης,η αντιληψη οτι "το Σπηγκελ γραφει αυτα, αλλα δεν γραφει και τις δικες τους τις πομπες" απλως αποδεικνυει... οτι δεν διαβαζετε Σπηγκελ!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Σωτ Μητραλ 19/10/2012 14:31:49

      Δεν θυμάμαι δυστυχώς, άν το σκάνδαλο που έρριξε τον Χέλμουτ Κόλ από την αρχηγία του CDU το είχε αποκαλύψει δημοσιογράφος του Spiegel ή του Stern.

  23. Σταράτα avatar
    Σταράτα 19/10/2012 14:12:12

    ευτυχως που ηρθε το Spiegel να μας τα πει. το χρημα και η εξουσια διαφθηρει και αυτο το ξερουν καλα οι γερμανοι που ειναι και οι μαστορες σε αυτο .η μονη διαφορα ειναι οτι η γερμανοι το κανουν για μπιζνες και πολιτικες εξωτερικες παρεμβασεις.100 χρονια με 2 παγκοσμιους πολεμους με κουμουνιστικες και εθνικιστικες πολιτικες τωρα βεβαια με φιλελευθερες ξερουν τι κανουν καλα.τον ποιο ωραιο ειναι οτι τα δινουν τα παιρνουν και μετα αυτοκαθαριζονται μονοι τους μπαινοντας στην κολυμβιθρα οταν ο αλλος δεν το εχει περει χαμπαρι.ναι σε αυτο διαφερουμε ειμαστε πολυ πισω και αυτο πληρωνουμε.δεν εχουμε μετρο και η μπιζνα μας ειναι ατομικο σπορ και οχι παγκοσμιο

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Σταράτα 19/10/2012 14:29:42

      Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ταινία "Μπραζιλέιρο".

      Ο σκηνοθέτης, όταν έκανε τη συγκεκριμένη ταινία, στο απόγειο της σημιτικής "εκσυγχρονιστικής" λαίλαπας, πέρασε ευθέως μέσω αυτής της ταινίας το μήνυμα "και στην Ευρώπη κλέβουν το κράτος, περισσότερο μάλιστα, απλώς το κάνουν με τέχνη και δεν φαίνεται". (Την ατάκα αυτή μάλιστα, έβαζε τον πρωταγωνιστή της ταινίας να τη λέει μέσα στην ίδια την ταινία.) Ήταν, βλέπετε, τότε, η εποχή των Τσουκατοπανταγιάδων που έλυναν και έδεναν "ελέω (κινέζου) Θεού".

      Πέρυσι (ή πρόπερσι), ο ίδιος σκηνοθέτης, με αφορμή τη νέα ταινία "Απ' τα κόκαλα βγαλμένα" που είχε μόλις κάνει, σε κάποια συνέντευξή του είχε μεταβληθεί σε διαπρύσιο κήνσορα, που κατακεραύνωνε την ελληνική νοοτροπία της μίζας και της ρεμούλας. Και ερωτώ: πότε είχε δίκιο; Όταν υπηρετούσε, δια των μηνυμάτων που περνούσε, ένα σύστημα διαπλοκής και φαβοριτισμού (που τάισε πολλούς και πολλούς στους καλλιτεχνικούς κύκλους), ή όταν "ανακάλυψε", παριστάνοντας τον έκπληκτο, τις συνέπειες του συστήματος αυτού στη χρεωκοπία της Ελλάδας;

  24. Βασίλης Γκιώνης avatar
    Βασίλης Γκιώνης 19/10/2012 14:48:40

    Ένα άλλο άρθρο που έχω διαβάσει σε έγκυρο οικονομικό περιοδικό του εξωτερικού είχε τίτλο "τα νόμιμα μαύρα χρήματα της Ελλάδας"... Και είχε διάφορα παραδείγματα...

    Ενώ λοιπόν από το 1983 σε όλη την Ευρώπη το όριο κατάθεσης ρευστού άνευ δικαιολογητικών για το πόθεν έσχες ήτανε 3.000 (Ευρώ πλεόν), στην Ελλάδα μέχρι και το 2010 πήγαινες με 1.000.000 ρευστό στην τράπεζα να τα καταθέσεις στο λογαριασμό σου και δεν σε ρωτούσε απολύτως κανείς, τί λεφτά είναι αυτά, πού τα βρήκες κτλ. κτλ.!
    Ενώ λοιπόν Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι πηγαίνουν τα μαύρα σε βαλίτσες στην Ελβετία για να τα κρύψουν, οι Έλληνες τα στέλνουνε εμβάσματα κανονικότατα από την τράπεζα!!!
    Ούτε στις υποσαχάριες χώρες δεν υπάρχει αυτό...

    Ιδιαίτερη μνεία γινότανε στα ακίνητα και στο σύστημα "αντικειμενική-εμπορική αξία".
    Το κράτος όριζε αντικειμενικές αξίες και ήξερε και ποιές είναι οι εμπορικές. Γνώριζε ΕΠΙΣΗΜΑ το κράτος, οτι κυλούνε μαύρα χρήματα στις συναλλαγές!!!
    Στα χαρτιά 200.000, άλλες 200.000 "στο χέρι" μέσα στο συμβολαιογράφο και το κράτος έκλεινε τα μάτια...
    Οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν την εμπορική αξία δηλαδή χρηματοδοτούσαν μαύρα χρήματα για να γίνει μάυρη συναλλαγή...
    Το κράτος δεν ρώταγε τον αγοραστή πού τις βρήκε τις παραπανίσιες 200.000 ούτε τον πωλητή τι θα τα κάνει τα λεφτά...

    Μύλος τελείως...

    Ενώ σε όλη την Ευρώπη οι ταμειακές μηχανές ήτανε εδώ και 45 χρόνια το πρώτο που αγόραζες εάν ξεκίναγες να φτιάξεις ένα μαγαζί, στην Ελλάδα έφτασε το 2009 να "παρακαλάει" η κυβέρνηση τα παντοπωλεία, τα περίπτερα, τα μανάβικα, τις καφετέριες να βάλουνε ταμειακή μηχανή...
    Το κράτος να παρακαλάει κι αυτοί να εναντιώνοντε...

    Οι δάσκαλοι κι οι καθηγητές πήγαιναν στα σπιτια για ιδιαίτερα με 40-60 Ευρω την ώρα μαύρα κατράμι...

    ΚΙ έχεις και συνανθρώπους μας σαν τον Αυριανιστή πιο πάνω που νομίζει οτι δεν τα ξέρουνε αυτά οι "Ευρωναζί"....

    Έχει την απαίτηση μαζί με ΣΥΡΙΖΑ, ΚΑμμένους κτλ. οτι πρέπει να συνεχίσουν οι Ευρωπαίοι να "χρηματοδοτούν" την ως άνω περιγραφόμενη κατάσταση...

    • Βούρδουλας avatar
      Βούρδουλας @ Βασίλης Γκιώνης 19/10/2012 15:35:43

      Και που βάλανε ταμειακές μηχανές πιστεύετε πως τις λειτουργούν κιόλας ; Στα 2 πιο πρόσφατα παραδείγματά μου ήταν ερμειτικά κλειστές και τελικά μόλις ζήτησα απόδειξη όλως τυχαίως έδειξε δήθεν πως το ξέχασε ρε παιδί μου και πήγε να μου τη φέρει. Αυτό το πουλόβερ είναι ξηλωμένο από 50 μεριές.

  25. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 19/10/2012 14:59:42

    Ο αριθμός των σχολίων και δη των επικριτικών προς το "Κάτοπτορν" για το συγκεκριμένο άρθρο με εξέπληξε. Αλλά δε με εκπλήσσει πλέον η ευκολία ,με την οποία, κάποιοι σχολιαστές βάζουν στο περιοδικό ταμπέλες ή του αποδίδουν σκοπιμότητες.
    Για όλα στην Ελλάδα πια φταίνε οι άλλοι πάντα. Είτε ισχυροί είτε ανίσχυροι. Από τη Μέρκελ ως και τους παράνομους μετανάστες. Το εμπεδώσαμε. Αλλά δεν το αποδεχόμαστε. Γιατί η πραγματικότητα είναι τόσο σύνθετη....
    Επειδή σίγουρα θα αρχίσω να επαναλαμβάνω χιλιοειπωμένα πράγματα που κουράζουν και φθείρουν εν τέλει θα κλείσω με ένα ερώτημα.
    Συμφωνείτε "Αυριανιστή", "ΒΙΣ", "Νιόβη" ότι πρέπει να γίνει έλεγχος κάθε λίστας, καταλόγου και να ξεκαθαρίσει το τοπίο κι ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του; Απλό είναι το πράγμα. Να μπει τάξη στη χώρα και να γίνει κράτος με θεσμούς που λειτουργούν και πολίτες με όλη τη σημασία του όρου. Να μάθουμε να συζητάμε το συγκεκριμένο και να απαντάμε συγκεκριμένα. Διότι αλλιώς οι αντιδράσεις, δυστυχώς, φανερώνουν πελάτες ... της παγκάλειας ρήσης.
    Καλό ΣΚ

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ Εύμηλος 19/10/2012 15:45:18

      Δεν κατανοώ από πού μέσα από τις δημοσιεύσεις μου αντιληφθήκατε αυτά που αντιληφθήκατε και πώς μάλιστα μου καταλογίζετε και παγκάλειου τύπου πελατειακή ιδιότητα. Θα σας προέτρεπα να ξαναδιαβάσετε τι έγραψα, αλλά φοβάμαι ότι θα χάσετε τον χρόνο σας αν δεν σας έφτασε μία ανάγνωση για να καταλάβετε το πνεύμα με το οποίο γράφω. Αν, πάλι, έκανα τον κόπο να τα ξαναγράψω για να σας εξηγήσω, φοβάμαι ότι θα έχανα τον χρόνο μου εγώ.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ Εύμηλος 19/10/2012 18:02:40

      @Εύμηλος: Γνωρίζεις ελληνικά; Διάβασες τα σχόλιά μου πόσο επικριτικά προς την ελληνική πραγματικότητα είναι; Γιατί με βάζεις στην ίδια κατηγορία με σχολιαστές με τους οποίους διαφώνησα ως προς την αντιμετώπιση του άρθρου του Der Spiegel; Εχω γράψει χίλιες φορές εδώ μέσα ότι χρειαζόμαστε θεσμούς και τήρηση νόμων από όλους. Η στάση σου αγγίζει την κακοήθεια.

  26. xp avatar
    xp 19/10/2012 15:33:19

    Πολυ μαυριλα και ηθικολογία!!!!
    Ειμαστε ο χειρότερος λαός με το χειρότερο πολιτικό συστημα παγκοσμίως!!!
    Οι αλλοι βλεπουν τους διαβολοελληνες και φρίττουν !
    Τι παρακμή σε αυτή την χώρα!
    Ολοι οι άλλοι λαοι είναι καλύτεροι!
    Ολοι οι πολιτικοί άλλων λαών υπέροχοι!
    Ναι,Ναι,Εμεις φταίμε.Σε συνδιασμό με τον καπιταλισμό ,τον σοσιαλισμό ...αλλά και τον Κουμφουκιανισμό ..........
    Ας συνέρθουμε ,να μας χτυπήσει λιγο το αεράκι !
    Τα Ελληνικά λαμόγια βρίσκονται ψηλά και δεν φαίνονται ,όπως όλα τα λαμόγια σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ κλίμακα .Ειναι πολύ σπάνιες οι εξαιρέσεις χωρών από τον κανόνα.
    Απλά τα λαμογια-νανοι -ήταν αρκετά και ΕΜΦΑΝΗ ,δεν ξέρω αν είναι ακόμη.
    Τιποτε αλλο συνταρακτικό !
    Ενας γνωστός αντιμετωπίζει προβλημα υγειας και ηθελε να πουλήσει μια πολύ ακμαια επιχειρηση(Δεν μπορεί να διοικήσει πλεον πρακτικά).Τον προσεγγισε ενας
    δικηγορος, γνωστου στο πανελληνιο, για να αγοράσει. Μα ο πελατης σας δεν εχει ποινικά θεματα? Με το ρευστό που έχει αποκλείεται να μην καθαρισει ,ήταν η απάντηση.
    Τα υπολοιπα οψομεθα.
    Τέτοιας όμως μορφής διαφθορά έχουν σχεδόν όλες οι χώρες.
    Εδώ το πηραν χαμπαρι και οι νανοι και ειχαν την παλαμη ανοιχτη στα νοσοκομεια,στις πολεοδομίες κτλ.
    Αυτα θα κοπούν ,τα αλλα?
    Εχετε μαθει για τα μπερδέματα της εταιρειας Ελληνικά καλώδια με κάτι γνωστους γερμανους ,για πολυ μεγαλο συγχρηματοδοτουμενο έργο.Και η φραου ειπε τον καλό της λόγο, για τους συμπατριωτες της........

  27. rs avatar
    rs 19/10/2012 15:54:40

    Δε διάβασα όλα τα σχόλια αλλά θα συμφωνήσω μ' αυτούς που λένε "κοίτα ποιος μιλάει".
    Θα πρέπει λοιπόν κάποιος να θυμίσει στους γερμανούς και στον πολύ κ. Reschler ποιος ήταν ο αξιότιμος Graaf Lambsdorff και τι ήταν το "FLICK Affaere".
    Καθώς επίσης τί ήταν η "Neue Heimat" και άν υπάρχει ακόμη "το σκοτεινό κτίριο" στο προάστιο του Βερολίνου Stegliz και τί έγινε τελικά με τον "κύριο" που το έκτισε και στη συνέχεια την "έκανε" για την Ν. Αμερική.
    Αυτά από κάποιον που τους "έζησε" απο κοντά τους ηθικολόγους που μας κουνάνε το δάχτυλο.
    Κανείς λοιπόν δεν δικαιούται να κάνει υποδείξεις σε κανέναν.
    Όλα τα υπόλοιπα για "εσωτερικές καταναλώσεις", "πολιτικές σκοπιμότητες" γνωστά και χιλιοειπωμένα. Και φυσικά ο καθένας (εμείς) είναι υπεύθυνος (-οι) για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει (όχι απόλυτα βέβαια....), αλλά δεν είναι ανάγκη να τσιμπάμε σ΄ότι μ.....α λέει ο καθένας.
    Ας ξεκαθαρίσουμε τί έγινε με τα "δομημένα ομόλογα" την "Siemens" (και την κάθε "Siemens" εγχώρια και αλλοδαπή) και με δεκάδες άλλες περιπτώσεις και μετά εάν μείνει χρόνος ας ασχοληθούμε και το κάθε "Spiegel" ή "Fokus".
    Φυσικά όλα αυτά δημιουργούν κλίμα και..... και ..... Γνωστά και αυτά .... αλλά "γράψτε τους "και επιτέλους.... ας εμφανιστεί κάποιος για να δώσει έστω μιά προοπτική

  28. θοδωρης avatar
    θοδωρης 19/10/2012 16:56:16

    Προς Βασιλη 12,51.Μεσα σε δεκα λεξεις, περιγραφεις αυτο το οποιο δεν μπορει να δει κανεις,Δεν ειναι καθολου ιδεα σου. ειναι η πραγματικοτητα. Και αυτο θα γινει .

  29. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 19/10/2012 17:39:45

    Προτιθεμεθα να πουμε τα παντα προκειμενου να μην κοιταξουμε τον εαυτο μας στο Καθρεφτη (Spiegel).

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Σωτ Μητραλ 19/10/2012 19:52:26

      Όχι, δεν προτιθέμεθα να κάνουμε αυτό που λες. Αλλά, από την άλλη, δεν προτιθέμεθα να δεχτούμε και την υποκρισία ορισμένων, που ξεσπάθωναν όταν μόλις πρόπερσι ο Τζέφρυ, στα περιβόητα poverty tours που έκανε, μας ανέβαζε και μας κατέβαζε "διεφθαρμένους", ενώ τώρα, που μας κατηγορούν οι ευρωναζί, αυτοί οι ορισμένοι καμώνονται σα να είδαν το φως το αληθινό. Αυτή την υποκρισία, τη σιχαίνομαι.

  30. ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ avatar
    ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ 19/10/2012 20:57:23

    Αφού το είπε το Spiegel τότε είναι σίγουρο είμαστε όλοι διεφθαρμένοι μέχρι το κόκκαλο.Για να είναι όμως αντικειμενικά τέτοιου είδους άρθρα πριν αναφέρονται σε άλλες χώρες για τέτοια θέματα θα έπρεπε να κάνουν και μια κριτική στην δική τους χώρα.Έχουν την πιο λαδιάρα εταιρία παγκοσμίως την siemens η οποία είχε λαδώσει σχεδόν όσους φορούσαν κάλτσες τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.Εκτός της siemens υπάρχουν και άλλες εταιρίες σε εξοπλιστικά αλλά και στις μεταφορές όπως τα τρόλεϋ της γερμανικής ΜΑΝ οι οποίες έχουν αναγάγει την λαδιά σε κύριο μέσο λειτουργίας.Ακόμη η ασυλία της γερμανικής κατασκευαστικής hochtief η οποία χρωστά περί των 500 εκ. σε Φ.Π.Α. στο έρμο ελληνικό δημόσιο είναι άνευ προηγουμένου.Επειδή οι γερμανοί τυγχάνουν ασυλίας δεν σημαίνει ότι είναι και καθαροί.Όσο γι αυτούς που δήθεν ντρέπονται που είναι Έλληνες γιατί το Spiegel αποκαλεί την χώρα τους διεφθαρμένη καλύτερα να αισθάνονται οργή γι αυτά που έχουν κάνει οι γερμανοί στην Ελλάδα και να απαιτούν εξυχνίαση των σκανδάλων που ζημίωσαν οικονομικά την χώρα μας.Ας αρχίσει η πάταξη της διαφθοράς από εκεί και ας καταλήξει στους μικροαπατεώνες.Πάντως τα μαθήματα υποτέλειας στον Έλληνα είναι πλέον εντατικά.

  31. GO avatar
    GO 19/10/2012 21:04:43

    Μην αφαιρείτε αυτούς που δεν φορούσαν κάλτσες.
    Η Siemens λάδωνε και στην Αφρική*.

    *Ο επισχολιασμός αυτός δεν έχει ρατσιστική διάθεση.

  32. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 19/10/2012 21:31:25

    Μα το δικό μας ειδικό ιστορικό βάρος δεν το έχει κανένα έθνος.Γι'αυτό και η επίπτωση της διαφθοράς μας είναι ανάλογη με την κληρονομιά του ονόματος που φέρουμε, που στη μνήμη όλων των λαών ταυτίσθηκε με κάθε''ωραίο,μεγάλο και αληθινό''.Αλλά με ρομαντικές ουτοπίες θ'ασχολούμαστε τώρα;Καιρός ν'αποποιηθούμε αυτή την κληρονομιά,το βάρος της οποίας το νιώθουμε αβάσταχτο!Εξ άλλου έχουμε και καινούργιο πεδίον μάχης.Να μη βγούμε και οι πρώτοι στη διαφθορά βρε αδερφέ!

  33. Μιχαλης Πελέκης avatar
    Μιχαλης Πελέκης 19/10/2012 22:51:08

    Δεν φτανει που μας κλεβει το κράτος , μας λενε και διεφθαρμένους , σάπιο ειναι το κράτος μόνο , αυτο το κράτος το χτίζουν οι ευρωλιγουρηδες απο το 1974 και μετά , δεν φταίνε οι Ελληνες , αυτοι αναγκάζονται να μεταναστευουν ,

  34. Νιόβη avatar
    Νιόβη 20/10/2012 06:09:30

    Μανιάτης είπε:
    20/10/2012 στις 1:47 am
    Υπάρχει μια διαφορά στον τρόπο προσέγγισης μας.

    Ναι, υπάρχει. Έγινε σαφές. Θα μου επιτρέψεις μια τελευταία παρατήρηση πριν κλείσουμε την κουβέντα μας, συμφωνώντας ότι διαφωνούμε:

    Η Ισλανδία χρεοκόπησε και ούτε που το θυμάται κανείς τώρα διότι επέδειξε θάρρος και αξιοπρέπεια και δεν καταδέχτηκε ούτε στη ζητιανιά να βγει ούτε να αφήσει να της πουν τι θα κάνει. Και, θα ξαφνιαστείς, αλλά δεν πείνασε. Τακτοποίησε τα του οίκου της μόνη της (μέχρι και νέο Σύνταγμα συνέταξαν οι πολίτες από κοινού) και χαίρει ήδη της εκτίμησης όλων, σαν να μην συνέβη τίποτα ποτέ. Η Ελλάδα επέλεξε άλλο δρόμο. Καλώς ή κακώς, θα το κρίνει η Ιστορία. Από κει και πέρα, όμως, ακόμα κι ο επαίτης έχει αξιοπρέπεια. Οφείλει να έχει γιατί μόνο αυτό του έχει απομείνει για να κερδίσει έστω κι ένα ψήγμα σεβασμού και για να μην καταντήσει εντελώς στα μάτια των άλλων. Έχω δει με τα μάτια μου άστεγο να δίνει το κέρμα πίσω γιατί ο ελεήμων του το πέταξε για να το πιάσει στον αέρα. Το τι επιτρέπει η Ελλάδα στην επαιτεία της να της καταλογίσουν και ποιοί, το πώς απαντά ή δεν απαντά και το πώς επιλέγει να αφήσει την εικόνα της να τη διαχειρίζονται άλλοι εν λευκώ για τους σκοπούς τους δικούς τους θα καθορίσουν πολύ περισσότερα από την εκταμίευση των δόσεων. Ακόμα κι αν γλιτώσει από απειλές κατά της εθνικής και εδαφικής της ακεραιότητας, ακόμα κι αν παραμείνει στο Ευρώ και την Ευρωζώνη, θα είναι για πολύ καιρό ένας περίγελως και στην Ευρώπη και στον κόσμο. Θα είναι ένα τίποτα. Θα είναι ο φτωχός συγγενής που δικαιούσαι να τον χτυπάς συγκαταβατικά στον ώμο επειδή τον ελέησες. Ο σεβασμός κερδίζεται και κερδίζεται σκληρά και με την επαιτεία της, ακόμα και με την ποιότητα της επαιτείας της, η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει ό,τι έχει για να καμαρώνει ακόμα: το σεβασμό στα παλαιά της επιτεύγματα που πολλά από αυτά τα κέρδισε με αγώνα κι όχι σαν ζητιάνα.

  35. A.M. avatar
    A.M. 20/10/2012 11:09:12

    Δεν μας λένε τίποτε καινούριο οι Γερμανοί, τίποτε δλδ που να μην γνωρίζουμε ήδη.
    Τέτοιος λαός, τέτοιοι κυβερνήτες.
    Δεν λένε ψέμματα οι Γερμανοί, την αλήθεια λένε, και γνωρίζουμε ότι λένε την αλήθεια και γι αυτό ενοχλούμαστε.
    Απ' την αλήθεια ενοχλούμαστε αλλά για να μην παραδεχτούμε την αλήθεια που όλοι μας γνωρίζουμε - (τουλάχιστον οι παροικούντες τις τέσσερεις τελευταίες δεκαετίες στο ελλαδιστάν) - δείχνουμε να ενοχλούμαστε από τους Γερμανούς.
    Και αυτό χωρίς να παραγνωρίζω ότι και οι ίδιοι οι Γερμανοί έχουν επωφεληθεί από την διαφθορά μας ως κράτος, ως πολιτική και οικονομική εξουσία και ως λαός.

    Όποιος ενοχλείται επειδή αυτά τα γράφουν Γερμανοί μπορεί πολύ απλά να ξεχάσει ποιοί τα γράφουν ή να κάνει μια υπόθεση εργασίας και να δεχτεί ότι όλα τα παραπάνω γράφτηκαν από ...μένα που δεν είμαι γερμανός ή από έναν Έλληνα δημοσιογράφο.
    Έχει κάτι να αντιπαραθέσει επί της ουσίας του γερμανικού δημοσιεύματος;
    Λέει αλήθειες ή ψέμματα το γερμανικό περιοδικό;
    Σαφώς και λέει αλήθειες!
    Σαφώς και αυτές τις αλήθειες τις γνωρίζουμε όλοι μας!

    Η χώρα της αρπαχτής και της ρεμούλας δεν είμαστε;
    Η χώρα του «ο κλέψας του κλέψαντος» δεν έχουμε καταντήσει;
    Η χώρα που επικροτούμε την απάτη και χλευάζουμε την νομιμότητα ακόμα και ως κράτος δεν είναι η Ελλάδα;

    Μήπως είναι ψέμματα ότι βγάζανε τα εκατομμύρια με χαρτοσακκούλες στο εξωτερικό;
    Μήπως είναι ψέμματα ότι πληρώναμε ίδιας αξίας εξοπλισμούς σε τιμές τριπλάσιες και πενταπλάσιες απ' ότι άλλες χώρες;
    Μήπως είναι ψέμματα ότι τα δημόσια έργα τα πληρώνουμε χρυσά στους δήθεν ελεύθερους επιχειρηματίες κρατικοδίαιτους εργολάβους ;
    Μήπως είναι ψέμματα το ότι λαδώνοντας στην Ελλάδα κάνει ότι θέλεις;
    Μήπως είναι παραμύθια ότι άνθρωποι με ακίνητα, με περιουσίες, με ζωή προκλητικά πολυτελή να δηλώνουν εισόδημα μικρότερο και από ενός ιδιωτικού υπαλλήλου χωρίς καμμία συνέπεια;
    Μήπως δεν γνωρίζουμε όλοι μας ότι οι εφοριακοί τα πιάνουν;
    Μήπως διαλανθάνει της προσοχής μας ότι οι μεγαλογιατροί μας, πολλοί εκ των οποίων σπούδασαν με χρήματα του Έλληνα πολίτη και ειδικεύτηκαν με χρήματα του Έλληνα πολίτη και πληρώνονται για την εργασία τους στα κρατικά νοσοκομεία - που και αυτά λειτουργούν με χρήματα του Έλληνα πολίτη - με χρήματα του Έλληνα πολίτη, αφήνουν τον Έλληνα πολίτη να πεθάνει αν δεν τους δώσει φακελλάκι;
    Μήπως δεν ξέρουμε τις σπατάλες που γίνονταν στα δημόσια νοσοκομεία σε βάρος του εργαζόμενου έλληνα νομιμόφρονα φορολογούμενου και υπέρ των προμηθευτών και των συνεργατών τους γιατρών και διοικητικού προσωπικού των νοσοκομείων;
    Είναι δυνατόν μια χώρα με τον πληθυσμό της Ελλάδας να πληρώνει ετησίως για παροχές υγείας, φάρμακα και ιατρικό υλικό μεγαλύτερα ποσά από αυτά της Ισπανίας;
    Μήπως δεν γνωρίζουμε όλοι μας πως εγκληματικές φυσιογνωμίες όπως π.χ. ο Μάκαρος κυκλοφορούσαν επί δεκαετίες ελεύθεροι έχοντας δεκάδες εντάλματα σύλληψης εις βάρος τους και κανένας δεν τολμούσε να τους βάλει στα σίδερα;
    Μήπως δεν γνωρίζουμε όλοι μας ότι στελέχη των σωμάτων ασφαλείας, της δικαιοσύνης, του στρατού και εν γένει της δημόσιας διοίκησης έχουν νταραβέρια με τον υπόκοσμο και πολλές φορές είναι οι ίδιοι υπόκοσμος με προσωπείο νομιμότητας και εξουσίες κράτους στα χέρια τους;
    Ξεχνάμε όλοι μας το αλισβερίσι των πολιτών με όλα τα πολιτικά κόμματα για μια θεσούλα στο δημόσιο;
    Όλοι μας δεν γνωρίζουμε - αν δεν έχουμε προσωπική εμπειρία - και κάποιον γνωστό μας, συγγενή μας , φίλο μας που βρήκε την άκρη με κάποιον πολιτικό και χώθηκε στο δημόσιο;
    Δεν ζούμε στην χώρα που τεράστια ποσά χαρίζονταν στις ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρείες για να μην χαθούν οι εκατοντάδες χιλιάδες ίσως και εκατομμύρια ψήφοι των οπαδών ενώ φυλακίζονταν κάποιος αν χρώσταγε δυό - τρείς χιλιάδες ευρώ στην εφορία;

    Μήπως τελικά παριστάνουμε κάνουμε τον κινέζο όταν κάποιος μας παρουσιάζει τον εαυτό μας όπως είναι και αντί να παραδεχτούμε ότι τελικά αυτοί είμαστε και να κάνουμε κάτι για να γίνουμε καλύτεροι αρχίζουμε να βρίζουμε αυτόν που μας δείχνει ποιοί είμαστε;

    Αν δεν παραδεχτούμε την κατάντια μας και αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία ως λαός πάντα έτσι θα συνεχίζουμε να ζούμε.
    Μέσα στην διαπλοκή και στην διαφθορά.
    Και εννοείται πως πάντα για την κατάντια μας θα φταίνε οι άλλοι, οι γερμανοί, οι τούρκοι, οι αμερικάνοι, οι εβραίοι, οι αλβανοί, οι σκοπιανοί και γενικά «οι άλλοι».

    Υπάρχει στις πολιτισμένες χώρες κάτι που ονομάζεται «κοινωνικός έλεγχος».
    Αυτός είναι άγνωστος στην Ελλάδα.
    Ο λόγος όμως που ο κοινωνικός έλεγχος μας είναι άγνωστος είναι ...γνωστός.
    Είναι το ότι απαιτείται ως προϋπόθεση για να ελέγξει η κοινωνία την διαπλοκή και την διαφθορά της εξουσίας η ίδια η κοινωνία να μην είναι διεφθαρμένη και διαπλεκόμενη με την εξουσία.
    Κάτι που στην Ελλάδα απλά δεν συμβαίνει.
    Η διαφθορά και η διαπλοκή δαπερνά κάθετα και την οικονομικοπολιτική εξουσία και σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και την ίδια την κοινωνία.
    Και κατά συνέπεια μια διεφθαρμένη και διαπλεκόμενη κοινωνία δεν δικαιούται να ελέγξει κανέναν.
    Γι αυτό και η διαφθορά και η διαπλοκή θα συνεχίσουν να μεγαλουργούν στον - γι αυτές - παράδεισο που ονομάζεται Ελλάδα.

    • ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ avatar
      ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ @ A.M. 20/10/2012 17:07:01

      Φοβερός είσαι Α.Μ., οι παρθένες οι γερμανοί επωφελήθηκαν από την διαφθορά των Ελλήνων και λάδωσαν τους πάντες παγκοσμίως.Σε λίγο θα μας πείτε ότι δώσαμε τα φώτα της διαφθοράς σε όλη την υφήλιο, χαλαρώστε λίγο.

      • A.M. avatar
        A.M. @ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ 20/10/2012 22:45:24

        Δεν με ενδιαφέρει εμένα προσωπικά τι κάνουν οι άλλοι στις χώρες τους, στις όποιες χώρες τους.
        Εμένα με ενδιαφέρει το δτι συμβαίνει στην δική μου χώρα.
        Και αυτά που γράφω παραπάνω μαζί με πάρα πολλά άλλα που δεν γίνεται να γραφτούν σε μια παράθεση είναι δυστυχώς για μάς μια θλιβερή πραγματικότητα.
        Και αν κρίνω και από τα γραφόμενα πολλών εδώ μέσα αυτή η θλιβερή κατάσταση είναι μή αναστρέψιμη.
        Γιατί για να αναστραφεί μια αρρωστημένη και θλιβερή κατάσταση προς το καλύτερο πρέπει πρώτα κάποιος να δεί και να παραδεχτεί ότι υπάρχει αυτή η θλιβερή και αρρωστημένη κατάσταση, μετά να διαγνώσει σωστά τα αίτια αυτής της κατάστασης, μετά να αποφασίσει ότι θέλει να αλλάξει την κατάσταση και στο τέλος να μπεί στην διαδικασία απεγκλωβισμού απ' την αρρωστημένη κατάσταση και στην διαδικασία αντικαστασης της αρρωστημένης με μια υγιά κατάσταση.

        Όταν κάποιος πάσχει από καρκίνο δεν κάθεται να ασχοληθεί με το αν ο Χ γείτονας έχει στομαχόπονο.
        Τρέχει πανικόβλητος για να σώσει τον εαυτό του.
        Εμείς αντί να τρέχουμε για να σώσουμε τον εαυτό μας ασχολούμαστε με τον στομαχόπονο των γερμανών.
        Που πρακτικά σημαίνει πως ως λαός είμαστε ήδη τελειωμένοι και απλώς δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε.

        Αυτά.

        Άμωμοι εν οδώ αλληλούϊα δλδ.....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.