#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/11/2012 08:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Oι Ευρωπαίοι ηλικιωμένοι μπορούν να δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη



Τα στοιχεία για τη γήρανση του πληθυσμού είναι εντυπωσιακά και δείχνουν μία τεράστια αύξηση της αναλογίας ηλικιωμένων τα επόμενα 30 χρόνια. Στην ΕΕ ειδικότερα υπολογίζεται ότι ο πληθυσμός των πολιτών ηλικίας μεταξύ 55 και 75 ετών, είναι σήμερα 102 εκ. περίπου.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι το μεγάλο εισόδημα και η ύπαρξη χρόνου, λόγω έλλειψης επαγγελματικής δραστηριότητας. Το μέσο εισόδημα των πολιτών της ΕΕ ηλικίας 50-59 ετών είναι 33.218 ευρώ και των άνω των 60 ετών 34.038 ευρώ, όταν ο μέσος όρος εισοδήματος όλων των ηλικιακών ομάδων είναι 29.638 ευρώ.

Η χώρα μας λόγω ιδιαίτερων κλιματολογικών χαρακτηριστικών σε συνδυασμό με τα λιμάνια, τη φυσική ομορφιά, τα πολιτιστικά και θρησκευτικά μνημεία έχει τη δυνατότητα να «εκμεταλλευτεί» αυτή την ηλικιακή ομάδα προς όφελος της ανάπτυξης σε τρεις τομείς.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με διαφορετικό τρόπο προσέγγισης από ότι γίνεται μέχρι σήμερα μπορούμε να προσελκύσουμε τέτοιες ομάδες τουριστών που δεν χαρακτηρίζονται από την εποχικότητα, στοιχείο σημαντικό για την δωδεκάμηνη λειτουργία τουριστικών μονάδων, άρα και της απασχόλησης. Αν λάβουμε υπ’ όψη ότι οι Γερμανοί πολίτες άνω των 65 ετών πραγματοποιούν 11,576 εκ. ταξίδια στο εξωτερικό σε ετήσια βάση, τότε μπορούμε να πάρουμε εμείς το μεγάλο κομμάτι της «πίτας» σε όλες της μορφές του τουριστικού προϊόντος.

ΕΞΟΧΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

Το 7,3% των ενηλίκων πολιτών της ΕΕ έχει την επιθυμία να μεταναστεύσει στο εξωτερικό μετά τη συνταξιοδότησή του, ενώ το 22% χρησιμοποιεί το εφάπαξ για να αποκτήσει ένα νέο ακίνητο. Έχουμε λοιπόν τη δυνατότητα σε συνεργασία με τα Ευρωπαϊκά ασφαλιστικά ταμεία να καταφέρουμε την επανεκκίνηση της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα με μοχλό την εξοχική κατοικία. Μία οικοδομική δραστηριότητα που θα είναι ισορροπημένη σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Ταυτόχρονα η διαμονή μεγάλου αριθμού Ευρωπαίων συνταξιούχων θα τονώσει πολλούς κλάδους της οικονομίας των περιοχών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ισπανία δέχεται κάθε χρόνο 12 εκ. πολίτες που επισκέπτονται τα εξοχικά τους. Μπορούμε και πρέπει να το πετύχουμε.

ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ – ΜΟΝΑΔΕΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ

Το κόστος των Ευρωπαϊκών ασφαλιστικών ταμείων για την αποκατάσταση ή την παραμονή σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων είναι πολλαπλάσιο από ότι στην Ελλάδα. Έχουμε λοιπόν τη δυνατότητα να συνάψουμε συμφωνίες με τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε να γίνεται η αποκατάσταση στη χώρα μας, όπως επίσης και η διαμονή στις μονάδες αυτές. Έτσι θα ενισχυθούν τέτοιες επιχειρήσεις αλλά θα δοθεί και κίνητρο για την δημιουργία νέων ή την μετατροπή ξενοδοχειακών μονάδων που είναι σε αδράνεια, σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων.

Η Ελλάδα δυστυχώς είναι η λιγότερο φιλική χώρα της ΕΕ, μετά την Ουγγαρία, για τους ηλικιωμένους σε ότι αφορά σε προσβάσεις-ασφάλεια-υποδομές. Απαιτείται να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας και να εκμεταλλευτούμε όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να γίνουμε φιλική και ελκυστική επενδυτικά χώρα.

Βασίλης Τσιαλιαμάνης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 17/11/2012 11:10:10

    Πολλή καλές ιδέες

  2. Afroditi P. avatar
    Afroditi P. 17/11/2012 11:42:03

    ''Η Ελλάδα δυστυχώς είναι η λιγότερο φιλική χώρα της ΕΕ, μετά την Ουγγαρία, για τους ηλικιωμένους σε ότι αφορά σε προσβάσεις-ασφάλεια-υποδομές.''

  3. Afroditi P. avatar
    Afroditi P. 17/11/2012 12:27:31

    Πραγματικά, καλές αυτές οι προοπτικές.

    Μου θυμίζει την ταινία που είδα πέρσι '' Best Marigold Hotel'' , όπου Βρετανοί συνταξιούχοι , λογω ένδοιας, πάνε σε ένα ''ξενοδοχείο ηλικιωμένων'' στην Ινδία που είναι φτηνά, και , παρα τις φρικτές συνθήκες, αποφασίζουν να μείνουν και να κάνουν ότι μπορούν να φτιάξουν την κατάσταση

    http://www.youtube.com/watch?v=RQTf__1saxY&feature=related

    Πέρα από τις ταινίες, όσον αφορά τα σχέδια αυτά για την Ελλάδα, υπάρχει και το ''αλλά'' :

    1) Η Ευρώπη ολόκληρη μπαίνει ήδη σε ύφεση, άρα και οι συνταξιούχοι της- και τα ταμεία της- θα έχουν λιγότερα χρήματα να διαθέσουν από εδώ και μπρός.

    2) Οι ηλικιωμένοι οι οποίοι λέτε ότι θα μπορούσαν να μένουν σε ''μονάδες φροντίδας'' στην Ελλάδα, τυγχάνει να έχουν και συγγενείς που θέλουν να τους επισκέπτονται ( και στο εξωτερικό υπάρχουν δεσμοί στις οικογένειες ).
    Πως, λοιπόν, θα μπορεί να επισκέπτεται συχνά ένας Γερμανός, ας πούμε, τον γονιό του στην Ελλάδα, δεδομένου του κόστους και του χρόνου που πρέπει να ξοδέψει ?
    Και ΤΡΙΤΟΝ , και κυριώτερο, όπως λέτε:

    ''Η Ελλάδα δυστυχώς είναι η λιγότερο φιλική χώρα της ΕΕ, μετά την Ουγγαρία, για τους ηλικιωμένους σε ότι αφορά σε προσβάσεις-ασφάλεια-υποδομές.''

    Και αυτό αφορά κυρίως , την ιατρική νοσοκομειακή περίθαλψη στην Ελλάδα, την στιγμή που η κατάσταση των νοσοκομείων πάει από το κακό στο χειρότερο, και την οποία μπορεί να χρειαστεί ένας ηλικιωμένος με σοβαρά προβλήματα υγείας ( εκτός και αν είναι και αυτή απόλυτα ιδιωτική, που συνεπάγεται μεγαλύτερα κόστη για τα ταμεία).

    Ακόμα όμως και για συνταξιούχους που δεν θα μπούν σε ''μονάδες φροντίδας'', αλλά έχουν σπίτια εδώ, νομίζετε ότι η ζωή θα είναι όλο ''ηλιος και θάλασσα΄'' ?

    Η αύξηση των τιμών βασικών αγαθών στην Ελλάδα ( ηλεκτρικό, θέρμανση, χαράτσια κτλ), καθώς και η ραγδαία αυξηση της εγκληματικότητας, είναι αποτρεπτικά στοιχεία για τον ηλικιωμένο ευρωπαίο συνταξιούχο, όπως επίσης είναι και η δυσκολία πρόσβασης σε πολλά ωραία μέρη της Ελλάδας, λόγω της μείωσης των δρομολογίων- μεγάλο κόστος πετρελαίου ( αφορά κυρίως τα νησιά μας) .

    Οπωσδήποτε, θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες επενδύσεις σε αυτή την κατεύθυνση, όπως για τις θαυμάσιες ιαματικές πηγες που έχει η Ελλάδα, και για ''ιαματικό'' τουρισμό'', αλλά για μονιμότερες εγκαταστάσεις, χρειάζεται να αλλάξουν ΟΛΑ στην Ελλάδα.

    Και φυσικά, τα πλάνα αυτά δεν αφορούν καν τους ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ, γιατί γι' αυτούς ΔΕΝ υπάρχουν ούτε κατά διάνοια τέτοιες προοπτικές.

    Οσο όμως ακολουθείται στην Ελλάδα η βίαια πολιτική λιτότητας που επιτάσσει η Γερμανία, τέτοια πλάνα μπορούν να εφαρμοστούν σε πολυ μικρή κλίμακα, στην Ελλάδα, ΟΠΟΥ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΟΥΝ.

  4. Ιπτάμενος Ολλανδός avatar
    Ιπτάμενος Ολλανδός 18/11/2012 14:18:03

    Ζώντας για τα τελευταία 32 χρόνια στην κεντρική Ευρώπη διαπιστώνω ότι πολλοί Κεντρο- και Βορειοευρωπαίοι προνοούν για τη σύνταξή τους αγοράζοντας ένα σπίτι σε μία μεσογειακή χώρα, με σκοπό να εγκατασταθούν εκεί μόνιμα.

    Η Ισπανία και η Ιταλία είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς για προφανείς λόγους (πιό προσιτή γλώσσα, ευκολώτερη πρόσβαση κλπ). Αλλά η Ελλάδα, παρ' όλο που έχει πολύ μικρότερο κομμάτι της πίττας, έχει τους πιό συνειδητοποιημένους και ψαγμένους θιασώτες.

    Ένας αντίστοιχος τομέας που θα μπορούσε να αναπτυχθεί στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι δεν είναι ευρείας καταναλώσεως, είναι αυτός των λεγόμενων αεροπορικών χωριών. Πρόκειται για ένα είδος θεματικών οικισμών, που αποτελείται από σπίτια σε οικόπεδα γύρω από ένα διάδρομο προσαπογείωσης. Από κάθε οικόπεδο υπάρχει πρόσβαση στο διάδρομο μέσω ενός τροχόδρομου, και το κάθε σπίτι έχει εκτός από γκαράζ για το αυτοκίνητο και υπόστεγο για ένα μικρό αεροπλάνο. Ο οικισμός προφανώς χρησιμοποιείται από συνταξιούχους επαγγελματίες ή ερασιτέχνες με εμπλοκή στην αεροπορία. Ιδίως ανάμεσα στους ερασιτέχνες βρίσκονται συνήθως και γιατροί, με αποτέλεσμα να γίνονται αυτοί οι οικισμοί ακόμα πιό ελκυστικοί για ηλικιωμένους.

    Τέτοιοι οικισμοί βρίσκονται ήδη στην Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία και σε άλλες κεντροευρωπαïκές χώρες, αλλά και στον Ευρωπαικό Βορρά (Σουηδία).

    Δύο πρόσφατες εξελίξεις θα μπορούσαν να δώσουν ώθηση στην ιδέα αυτή. Στην Ελλάδα εκδόθηκε από την ΥΠΑ και ισχύει ο Κανονισμός Λειτουργίας Υπερελαφρών Αεροσκαφών με αρκετά ευνοïκές διατάξεις. Ήδη λειτουργούν και αρκετά αεραθλητικά κέντρα με έντονη δραστηριότητα. Και από τήν Ευρωπαïκή Υπηρεσία για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA, European Aviation Safety Agency) θεσπίζονται, μεταξύ άλλων, νέα διπλώματα ερασιτεχνών χειριστών ελαφρών αεροσκαφών με πανευρωπαïκή ισχύ.

    Επιπρόσθετα, αρχίζει να αναπτύσσεται σταδιακά η ηλεκτροκίνηση στα ελαφρά αεροπλάνα, γεγονός που παραμερίζει ενδοιασμούς από οικολόγους για μόλυνση από θόρυβο, και ενισχύει μελλοντικά την ενεργειακή αυτονομία των αεροπλάνων με εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας.

    Δεν πρόκειται βεβαίως για μαζικό προïόν αλλά τέτοιοι οικισμοί κινούν την τοπική οικονομία και λειτουργούν σαν πόλοι έλξης και δημοσιότητας και για ηλικιωμένους που δεν έχουν αναγκαστικά εμπλοκή με την αεροπορία.

    Αν αντιληφθούν οι ιθύνοντες το δυναμικό που υπάρχει στην ιδέα και δημιουργηθούν και υποστηριχθούν από τις τοπικές αρχές και κοινωνίες οι αντίστοιχες ιδιωτικές προσπάθειες, θα υπάρξει συνεισφορά στην ανάπτυξη.

    • Βασίλης Τσιαλιαμάνης avatar
      Βασίλης Τσιαλιαμάνης @ Ιπτάμενος Ολλανδός 18/11/2012 14:50:57

      Ενδιαφέρουσα πρόταση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.