05/07/2008 14:43
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

High context and low context cultures

Πριν από λίγο καιρό είχα μια συζήτηση με μία συνάδελφο που δουλεύει παράλληλα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επειδή έγινε κάποια στιγμή προϊσταμένη στο τμήμα της έπρεπε να περάσει από κάποια σεμινάρια διοίκησης προσωπικού. Μου μετέφερε λοιπόν τα εξής: Στις υπηρεσίες ανθρώπινου δυναμικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται διαχωρισμός των εργαζομένων με βάση την κουλτούρα καταγωγής τους. Πιο συγκεκριμένα ανάμεσα σε high context and low context cultures. Για να καταλάβετε τη διαφορά κάντε το παρακάτω τεστάκι:

Είστε σε ένα club /μπουζούκια /ξενυχτάδικο, μαζί με κάποιον πολύ κοντινό σας άνθρωπο (σύντροφο, αδερφό, φίλο κτλ). Κατά τη διάρκεια της νύχτας όμως πίνει αρκετά. Όταν φεύγετε οδηγεί αυτός και καθότι τα αντανακλαστικά του είναι περιορισμένα τραυματίζει έναν ποδηλάτη. Η αστυνομία για διάφορους λόγους μπορεί να μάθει την αλήθεια μόνο από εσάς (ας πούμε πως δεν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να γίνει αλκοτέστ). Και η ερώτηση είναι η εξής. Θα πεις στην αστυνομία πως ο κοντινός σου άνθρωπος είχε πιει; Αν πεις την αλήθεια τότε ανήκεις σε low context culture. Αν όχι τότε σε high context.

Η ουσία της διάκρισης έγκειται στο ότι στην πρώτη περίπτωση η αλήθεια είναι μία, αυτή που αντιλαμβάνεσαι. Στη δεύτερη περίπτωση αυτό που λες αλλάζει ανάλογα σε ποιον απευθύνεσαι, άρα οι «αλήθειες» είναι πολλές. Η συνάδελφος λοιπόν μου είπε πως για την Ευρωπαϊκή Ένωση όλοι οι λαοί της νότιας Ευρώπης εντάσσονται στις high context cultures (η ίδια είναι Βρετανή). Επομένως θα πρέπει να είναι κανείς πολύ προσεκτικός όταν συναλλάσσεται μαζί τους.

Ποιος όμως μπορεί να ρίξει πρώτος την πέτρα; Όσο καιρό έμενα στην Ελλάδα τη διαφθορά την αντιμετώπιζα στον υπάλληλο που με εξυπηρετούσε. Δεν είχα πάρε-δώσε με υπουργούς. Χωρίς να περιορίζω την λέξη υπάλληλος στον δημόσιο τομέα. Άλλωστε κι εγώ ιδιωτικός υπάλληλος υπέκυψα πολλές φορές στον πειρασμό. Φταίει λοιπόν το σύστημα; Φταίει το υποκείμενο; Κι αν φταίει το υποκείμενο, είναι θέμα κουλτούρας;

Ego

P.S. Βλέπω τα φαντάσματα του Πουλαντζά και του Miliband να σηκώνονται από τους τάφους και να αρχίζουν πάλι να μαλώνουν

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 05/07/2008 14:45:18

    Πιστεύω πως είναι θέμα επιβίωσης.

  2. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 05/07/2008 15:50:18

    Στην Ελλάδα ανάλογα με το στόχο που θέλει α επιτύχει κάποιος συμπεριφέρεται κι ανάλογα. Αυτό του δίνει ελαστικότητα αλλά αν γίνει κατάχρηση οδηγεί σε αυτό που σου είπε η συγκεκριμένη. Οι βόρειοι έχουν μονοσήμαντη συμπεριφορά κάτι που τους κάνει προβλέψιμους αλλά και δυσπροσάρμοστους.

  3. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 05/07/2008 15:56:49

    Context = συμφραζόμενα | γενικό πλαίσιο | [κν.] απόσπασμα, (Gword).

    High and low context = ;?;

    Καλό θα είναι να βάζουμε σε παρένθεση τις μεταφράσεις των ξένων λέξεων. Ελληνικό μπλογκ είμαστε, ούτε αγγλικό ούτε γερμανικό ούτε ιταλικό. Είναι ελιτίστικες αυτές οι ξενόγλωσσες αναφορές χωρίς μετάφραση, -πιστεύω, παίδες...

  4. ΠΔύο avatar
    ΠΔύο 05/07/2008 16:52:34

    Context είναι και το "πρίσμα" ή το "φάσμα".

  5. ataktos avatar
    ataktos 05/07/2008 21:08:07

    anonmous-telika i televtea avksisi revmatos tou Folia itan papala telika .Stiltu tou kostaki ton loariasmo tis simerinis sou iperorias

  6. ataktos avatar
    ataktos 05/07/2008 21:38:53

    kala sto spiti sou pesta ke to thrasos sou να η βομβα ΕΧΕΙ oria ?

  7. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/07/2008 21:45:23

    είναι θέμα (α) έλλειψης παιδείας (β) πολυνομίας (γ) μη διαχωρισμού εξουσιών.

    π.χ.

    -θέλω δίπλωμα οδήγησης
    -χμμ τι μέρα είναι σήμερα;
    -Τρίτη, γιατί;
    -έ τις Τρίτες ισχύει άλλη διάταξη και δεν κάνουμε εκπτώσεις, αλλά περίμενε θα σε βολέψω εγω

  8. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/07/2008 21:51:30

    Οι Αγγλοσάξωνες δεν φημίζονται για το ελευθέριο και δημιουργικό τους πνεύμα.

    Έχετε ακουστά "Βρεταννική Κουζίνα";
    Αμερικανική Haute Couture;

    Όπου απαιτείται "πέταγμα ψυχής", υπέρβαση αποδεκτών κανόνων, οι εμπνεύσεις προέρχονται συνήθως από γεωγραφικούς τόπους όπου
    α) το κλίμα επιτρέπει την συνεχή και αρμονική επαφή του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, χαρίζοντάς του ενόραση
    β) μακρά ιστορική και πολιτισμική παράδοση έχει αφήσει "πατίνα" στον ψυχισμό των κατοίκων, σφραγίζοντας τον τρόπο με τον οποίο ασκούν κάθε δραστηριότητα.

    Οι αγγλοσάξωνες δεν ευτύχησαν να έχουν τίποτα από τα δύο.
    Συνήθως σε σκληρό ανταγωνισμό με το φυσικό περιβάλλον, αναγκάστηκαν; προς επιβίωση να αναπτύξουν την "αρετή" της Οργάνωσης και Διοίκησης, κλέβοντας βέβαια ασύστολά επιρροές.
    Αυτή η ροπή και αποκτηθείσα επιτηδειότητα τούς ανέδειξε παγκόσμιους κυρίαρχους - ή παγκόσμιους νταβατζήδες, αν προτιμάτε.

    Ενώ οι υπόλοιποι λαοί [μήπως κάνας «πολυπολιτισμικός» κερχελές δεν γουστάρει τη λέξη «Λαοί»; ] εξέλισσαν λεπτομέρειες από τα πεδία της καθημερινότητας, οι αγγλοσάξωνες έγιναν ειδήμονες στην «Διαχείριση» αυτών των εξελίξεων.

    Ένα απλοϊκό παράδειγμα : το Βρετανικό Μουσείο διαχειρίζεται την επί χρήμασι επίδειξη των αρχαιοτήτων όλων των άλλων τόπων και φυλών, πλην των (ανύπαρκτων) βρετανικών.

    Κυρίαρχη αγγλοσαξωνική χώρα, ως πυρήνας ψυχής, ακόμα, πριν τους πνίξει η Mexifornia, είναι οι ΗΠΑ.
    Οι ΗΠΑ, μια τεχνητή χώρα (το μεγαλύτερο σύντομο ιστορικό ανέκδοτο είναι «Αμερικανικό Έθνος»), εδράσθηκε σε δύο πυλώνες :
    - την άτεγκτη υπακοή στον Νόμο, πως αλλοιώς θα μπορούσαν να συνυπάρξουν τα μαζώματα όλης της Οικουμένης;
    - την Υπερ-Οργάνωση, που προκύπτει από την Προτεσταντική Ηθική, η οποία επιτάσσει την προτεραιότητα της εργασίας έναντι οποιασδήποτε άλλης ανθρώπινης λειτουργίας.

    Παντού στον υπόλοιπο κόσμο οι άνθρωποι συγκεντρώνονται γύρω από το τραπέζι, μιλάνε, χαίρονται, διασκεδάζουν, τσακώνονται, ανταλλάσσουν γνώσεις και πληροφορίες : ζουν δηλαδή.

    Ποιος άλλος λαός εξευτέλισε τόσο την σημασία του φαγητού, ως πηγής ζωής και απόλαυσης, υποβιβάζοντας το σε μια «ενοχλητική αναγκαιότητα» με την εφεύρεση του Fast Food;

    Γεννήματα της Υπερ-Οργάνωσης αποτελούν οι από τα τέλη του 19ου Αιώνα έρευνες, μελέτες, και«εφευρέσεις» που προσπαθούν να αναλύσουν κάθε πτυχή τού εργασιακού χώρου και βίου.
    Γνωστός ο Taylor-ισμός, η συνέπεια τους στους βιομηχανικούς εργάτες και η δραματική παρώδησή του στους «Μοντέρνους Καιρούς» του Charlie Chaplin.

    Το κεντρικό νόημα είναι : ο άνθρωπος τίθεται πάνω σε το ερευνητικό τραπέζι, δίκην μύγας που μαθητής της ξεριζώνει τα φτερά κάτω από μεγεθυντικό φακό.
    Αναλύεται κάθε σωματική και ψυχική λειτουργία του, κάθε μύχια ή μη πλευρά. Τα αποτελέσματα των ερευνών χρησιμοποιούνται στην βελτίωση ή αποτελεσματικότητα ή προβλεψιμότητα τού πιο απρόβλεπτου παράγοντα : του Ανθρώπινου.

    Η διαρκής εξέλιξη αυτών των θεωριών λειτουργεί ως εποικοδόμημα - χτίζεται πάνω σε προηγούμενες.

    Ένα από τα -σχετικά- τελευταία λιθαράκια είναι η πρόταση τού Edward Hall «high vs low context» εργαζόμενοι.

    Η κατηγοριοποίηση αναφέρεται σε σημαντικότητα τόπου καταγωγής διότι η κουλτούρα κάθε χώρας διαμορφώνει τον τρόπο αντίδρασης κάθε ανθρώπου σε κάθε περίσταση, άρα και στην εργασιακή που ενδιαφέρει.

    Πολύ-πολύ χονδρικά high context είμαστε όσοι από ανατροφή, ερμηνεύουμε κάθε «μήνυμα» υπό το πρίσμα τής κουλτούρας.
    Δηλαδή, από εφαρμογή της εγχώριας κουλτούρας στην πράξη, θεωρούμε ανώτερες αξίες αυτές που αναφέρονται σε κοινοτικές αρετές, όπως η πίστη και η στήριξη των ανθρώπων του στενού ή ευρύτερου περιβάλλοντος μας.

    Είναι γι’ αυτό που, στο παράδειγμα, δεν θα καρφώσουμε τον μεθυσμένο φίλο.

    Η στήριξη και η αλληλεγγύη έχει μεγαλύτερη σημασία για μάς, απ’ ό,τι η τήρηση ενός νόμου που έχει τεθεί ερήμην μας, ανεξάρτητα αν πρόκειται «για το καλό μας».

    [Εμείς, μεθούσαμε με φίλους, και αυτοί μάς πήγαιναν σπίτι.
    Δεν ήμασταν αποξενωμένες κοινωνίες, ώστε να απαιτείται ρύθμιση της συμπεριφοράς μας κατά την μέθη.]

    Αντίθετα, οι low context ερμηνεύουν κάθε μήνυμα από τα «αντικειμενικά» χαρακτηριστικά του. Δηλαδή «βλέπουν», αυτή είναι η «αλήθεια» τους, έναν μεθυσμένο, ανεξάρτητα τού αν είναι φίλος τους ή όχι
    Συνεπώς θα προτάξουν την -κατ’ αυτούς- ανάγκη εφαρμογής του δικαίου.

    Όλη αυτή η επιστήμη ή παπαρολογία, ό,τι νομίζετε, κατατείνει στο πως θα αντιδράσουν εργαζόμενοι από διαφορετικές χώρες καταγωγής, δηλ. κουλτούρες, σε κοινό εργασιακό χώρο.

    Για να μην προκύψουν παρόμοια φαινόμενα
    http://view.break.com/513310
    http://view.break.com/513569

  9. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 21:57:02

    # ataktos Says:
    July 5th, 2008 at 9:38 pm

    kala sto spiti sou pesta ke to thrasos sou να η βομβα ΕΧΕΙ oria ?


    DHLADH?

  10. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 21:59:00

    BASIKA STO ANTINEWS YPARXEI LOGOKRISIA

    EKANE MPAM APO MAKRYA...

    TWRA EPIBEBAIW8HKE DHMOSIA

  11. ataktos avatar
    ataktos 05/07/2008 22:06:20

    καλα το θρασσος σου παντως δεν εχει ορεια!!!

  12. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 22:09:41

    atakte, esy ti akribws eisai edw mesa?
    gia na kseroume kai tous rolous tou ka8enos kai na prosarmozomaste analoga.

    nomizw pws mou apantas san asfalitis.

    einai etsi?

  13. ataktos avatar
    ataktos 05/07/2008 22:10:05

    file Rom stilnon kana dio karpouzia apo avta pou sou
    ehoun mini apoulita na ta bani kato apo tin amaskali
    ο να η βομβα na katalawi ti simeni logokrisia !!

  14. Factorx avatar
    Factorx 05/07/2008 22:21:48

    @να η βόμβα. Επειδή και ο Θεός το βαριέται το κυρ- ελέησον, άμα δεν σου αρέσουμε μπορείς να φύγεις. χαρη θα μας κάνεις. Και για να μάθουν και οι υπόλοιποι τι συμβαίνει. Μας έστειλε μια φωτογραφία που δείχνει πολιτικά πρόσωπα με κάποιον την Ζήμενς, που έχει αναρτηθεί κάπου περίεργα.Και περίμενε να την αναρτήσουμε.

  15. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 22:22:47

    perimenw tis ekshghseis tou ypef8ynou tou istoxwrou, gia th diagrafh tou mhnymatos mou.

    (atakte mhn apanthseis - de xreiazetai kati allo apo sena)

  16. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 22:26:43

    ok
    kai giati den egrapses amesws tous logous ths diagrafhs, wste na mhn yparksei dysaresth synexeia?

    anti8eta yphrkse mougga

    den tma kanena ayth h mougga

    yg
    nai h fwto mporei na eina p.x. plasth... sike.. na eksyphretei perierga symferonta.

    kanenas den amfiballei

    blepoume tis ovidiakes metamorfwseis tou sygkekrimenou xwrou.

    OMWS... H DHMOSIEYSH AYTHS THS FWTOGRAFIAS APO MONH THS EINAI EIDHSH...p.x. san apopeira spilwshs...

    To link den einai fwtografia

  17. να η βόμβα avatar
    να η βόμβα 05/07/2008 22:29:09

    τελικά η αντοχή των υποστηρικτών της ελευθερίας έχει όρια . με την πρώτη μπάτσα τα μολογάνε όλα!

  18. ataktos avatar
    ataktos 05/07/2008 22:30:48

    pantos esi to haba sou .
    Pane stin eklisia tou horiou sou gia eksomologisi

  19. Factorx avatar
    Factorx 05/07/2008 22:32:23

    Η ανόητος είσαι ή προβοκάτορας. Σιγά μην σου δώσω και εξηγήσεις. Μου στέλνεις μια φωτογραφία χωρις κανένα άλλο στοιχείο και περιμενεις να την βάλω; Την έβαλαν άλλοι. Πήγαινε εκεί να την δεις.

  20. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/07/2008 22:41:41

    Πριν λίγες μέρες έγινε έκκληση και συμφωνία για τα greeklish.
    Ορισμένοι εξακολουθούν να "γράφουν" τους υπόλοιπους.

    Factor, αντί για έντονο διάλογο (επιθυμητο) πάει προς φορουματζίδικο μπουρδέλο.
    Αυτά που έγραψε ο diogenes συνέβησαν.

  21. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/07/2008 22:44:39

    προφήτη, τουλάχιστον μην εξαφανίζεσαι εσύ...

  22. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/07/2008 22:48:39

    Εννοώ δείχνουν να θέλουν να "το πάνε" σε φορουματζίδικο..

  23. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/07/2008 22:51:02

    Αρχ-ρυξ, κάθισα και έγραψα. Περιμένω τις απόψεις σου D)

  24. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/07/2008 23:33:28

    @Προφήτη «Όλη αυτή η επιστήμη ή παπαρολογία, ό,τι νομίζετε, κατατείνει στο πως θα αντιδράσουν εργαζόμενοι από , διαφορετικές χώρες καταγωγής, δηλ. κουλτούρες, σε κοινό εργασιακό χώρο». Για αυτό εσύ είσαι Προφήτης και εγώ Α-πτερυξ. (μου φόρεσαν και το αμερικανοπτερυξ...!)

    σκεφτόμουνα ότι από όλους τους βόρειους ή τους «Μεγάλες Δυνάμεις» οι α-σαξ έχουν περισσότερη ευελιξία να αφομοιώσουν ξένους και τα ήθη και τα έθιμά τους. Δηλαδή και η βαρετή Αγγλία είναι λιγότερο ρατσιστική και έχει περισσότερη ποικιλία από κατι ελβετο-γερμανίες

    όσο για την άλλη, δυτικότερη χώρα, η εμπειρία μου ήταν λίγο διαφορετική. Ναι ο «Νόμος» είναι αδιαπραγμάτευτος αλλά δεν έχει πολλούς. Η κουλτούρα έχει περισσότερη αναρχία από όσο νομίζουμε. Οι ακροδεξιοί θεωρούν το κράτος «κακό». Οι ταυτότητες είναι αντισυνταγματικές

    Η haute couture τους είναι πρακτικά ρούχα, απλά υλικά, χωρίς ταμπέλες. Π.χ. lacoste φοράνε μόνο οι τουρίστες...Υπάρχουν μόνο δύο ειδών κουστούμια: μπλέ και γκρι. Η ζωή είναι απλούστερη και οι άνθρωποι πιό απροβλημάτιστοι. Κανείς δεν σπρώχνει σε ουρές (και κανέις δεν κόβει μπροστά...ενώ στην Γερμανία...)

    Τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας τα fast health food που συνδυάζονται με λαϊκές αγορές. Το μέρος έχει αλλάξει. Σε μη αστικές περιοχές ο κόσμος τρώει σπίτι του. Σχεδόν κανείς δεν τρώει μετά τις 8-9 το βράδυ.

    Με αφομοίωσαν, λάδωσα το άντερό μου, εξ ού και προπαγανδίζω. Στην Γερμανία νομίζω θα με εκτελούσαν (αλλά και για αυτό σίγουρα φταίει η προπαγάνδα που έχω φάει)

    Χαίρομαι που είσαι εδώ.

  25. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 00:23:09

    Αρχ-ρυξ, ξέρω δεν θα συμφωνήσεις, αλλά η "δεκτικότητα" των α-σαξ υπήρξε αναγκαία και ικανή συνθήκη προσωπικής και κατ' επέκταση συλλογικής ευημερίας.
    Δηλαδή, αν για να πλουτίσω χρειάζονταν 50 πακιστανοί να δουλεύουν νυχθημερόν, ε, τότε, μπορεί να ήμουν ανεκτικός στο να στρώνουν το χαλάκι τους 5 φορές τη μέρα προς τη Μέκκα.
    http://www.enet.gr/online/online_text/c=111,id=19903920

    Υπάρχει μια διαφορά δημοκρατικότητας στον α-σαξ κόσμο.
    Είναι καλύτεροι χειριστές ανθρώπων.
    Αφήνουν πρωτοβουλία.
    Έχουν "πούστικα" κάθετη ιεραρχία - ενώ οι Γερμανοί απόλυτα κάθετη ιεραρχία.
    Αυτό τούς έδωσε τη νίκη στον Β' Παγκ. Πολ.
    Δες την ιστορία των κωδίκων και της αποκρυπτογράφησης.

    Η Αμερική, μετά τον Ρήγκαν, δεν μπορεί να επιστρέψει σε νορμαλ ανθρώπινες καταστάσεις.
    Έξοπλισμοί, ανεξέλεγκτο πιστωτικό σύστημα - και ναρκωτικά για ν' αντέξεις ρυθμό και ζωή.
    Ο υπόλοιπος κόσμος δουλεύει για να περνάμε εμείς καλά, με δανεικά.
    Η διαφορά με τους Αμερικανούς είναι πολιτισμική και εκφράζεται πολιτικά.
    Γι' αυτό οι κατά τόπους "αριστερές" πανε άκλαυτες - μετά τη διαδήλωση τρέχουν στα McD. Πρέπει αρνηθείς ό,τι τούς εκφράζει, από το σκατοφαγητό μέχρι τη σκατοραπ και τα απαίσια φαρδοπαντελόνια που πατιούνται.
    Οδηγάει, να δούμε που θα καταλήξουμε ....

  26. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 00:31:05

    Κάτι ακόμα : οι καλύτεροι ή οι χειρότεροι άνθρωποι που θα συναντήσεις θα είναι Γερμανοί, ποτέ αγγλοαμερικανοί.

  27. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/07/2008 06:41:29

    καλημέρα Προφήτη

    ναι στην σχέση δεκτικότητας και ευημερίας. Ειδικά για τους Αγγλους, με αυτό, και με το "διαίρει και βασίλευε" και με τις χάντρες στους ιθαγενείς, έφτιαξαν την αυτοκρατορία τους. Αλλά αυτό είναι μισο γεμάτο ή μισό άδειο; δεν μου αρέσει να είμαι εγώ ο ιθαγενής, αλλά αυτοί καλά κάνουν την δουλειά τους.

    Προσωπικά προτιμώ την πρωτοβουλία. Υστερόβουλο ή όχι, καταλήγει σε σεβασμό στο άτομο και το κάνει να συμμετέχει εκούσια, δηλαδή με λιγότερο καταναγκασμό. Τι προτιμάς να σου λένε τι να κάνεις ή να συμμετέχεις στην απόφαση; προτιμώ το δεύτερο.

    Οι Αμερικανοί πάλι είναι λίγο διαφορετικό φρούτο γιατί η βάση τους δεν είναι "αυτοκρατορική", ξεκίνησαν με επανάσταση κατά της αυτοκράτορίας. Το πρόβλημά τους είναι ότι συνήθησαν την ευημερία τους και τους κακοφαίνεται που την χάνουνν. Πιστέυω ότι έχουν και θα έχουν την περισσότερη προσαρμοστικότητα και την μεγιστη ευελιξία διαχείρηση αλλαγής.

    Συμφωνώ, εν μέρει για τι λές για την μετά Reagan εποχή. Η χρήση «δανειακών κεφαλαίων» είναι θεωρητικά σωστή. Αυξάνει την απόδοση στα ίδια, και αυξάνει το ρίσκο χρεωκοπίας. Τα Αμερικανάκια δεν ντρέπονται να χρεωκοπήσουν και όταν η κυβέρνησή τους, σπάνια, σώζει μαγαζιά που χρεωκοπούν, γίνεται αντιπολιτευτικός χαμός. Χ$$σε το μικρό Μπους, ούτε οι ρεπουμπλικάνοι δεν τον αντέχουν...

    Τι και αν αφομοιώνουν έλληνες ή βιετναμέζους; Εκούσια αφομοιώνονται και πανευτυχείς δηλώνουν. Η Χώρα αυτή έχει ένα χαρακτηριστικό: «εάν δεν σου αρέσει φεύγεις», αυτοί που μένουν ασχέτως αρέσει δεν αρέσει γίνονται «πατριώτες».

    Η ραπ και τα φαρδοπαντελόνια είναι για μια εξαιρετικά μικρή μειοψηφία. Δεν με εκφράζει, αλλά δεν απαγορεύεται.

    Επειδή γίνεται «σεντόνι», καταλήγω ότι η φαινομενική δημοκρατία στην διαχείριση πλούτου είναι το κλειδί. Οι Ρώσοι έχουν ή θα έχουν περισσότερο πλούτο από τους Αμερικάνους. Δημοκρατία με αντοχή στον χρόνο θα έχουν;

    ΥΓ Νόμιζα ότι οι καλύτεροι ή χειρότεροι άνθρωποι είναι οι Κρητικοί!

  28. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 11:05:52

    Καλήμέρα Αρχαιοπτέρυξ
    Έγραφα "...θα είναι Γερμανοί, όπως οι Κρητικοί,..", το έσβησα.

    Όλα ανάγονται σε μια βασική διαφορά κοσμοθεωρίας. Λέγεται ότι
    Οι Αμερικανοί φαντάζονται τη ζωή και την εξέλιξη σαν μια γιγαντιαία σκάλα προς τον ουρανό.
    Οι Ρώσσοι σαν ένα τροχό που γυρίζει.

    Οι αμερικανοί, πεινασμένοι έφηβοι, "έπεσαν" σε μια παρθένα ήπειρο και τη ρούφηξαν περιβαλλοντικά σε 300 χρόνια.
    Εξ αυτού θεωρούν ότι οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι -παντού και πάντα- απεριόριστες.

    Δεν είναι τυχαίο το επιβαλλόμενο Happy End των ταινιών. Η εφηβική ψυχοσύνθεση αδυνατεί να δεχτεί δυσμενή κατάληξη.

    Όμως οι πόροι ήταν πάντα πεπερασμένοι. Και άλλη ήπειρος δεν υπάρχει για να ανακαλυφθεί. Αντί λοιπόν να βελτιστοποιηθεί η απόδοση των υπαρχόντων σε σχέση με τον παγκόσμιο πληθυσμό, αναπτύσσουμε το παρανοϊκό αμερικανικό μοντέλο, που βασίζεται στην πλάνη της αέναης αφθονίας.

    Καταστρέφονται κουλτούρες και προαιώνοι τρόποι ζωής για να "ανοίξουν αγορές". Έχει υπολογισθεί το "αποτύπωμα" 3 δις ινδοκινέζων με "δυτικό" τρόπο ζωής ; Οι πόροι επαρκούν για 60 χρόνια και, πέρα από κερδοσκοπία, το πετρέλαιο αποτελεί πρόγευση.

    Σίγουρα, οι Αμερικανοί είναι εξόχως πρακτικοί. Και ευέλικτοι. Προσαρμόζονται. Διαβάζω ότι ήδη παρατάνε δουλειές που απαιτούν μεγάλες μετακινήσεις.
    Αλλά ήταν και τα μεγέθη που τους έδιναν ευελιξία. Δεν τούς άρεσε εδώ; Σκότωναν μερικούς ινδιάνους και πήγαιναν πιο πέρα. -:)

  29. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 11:25:08

    Αρ-ξ
    δες και
    http://www.tanea.gr//ColumnCategory.aspx?d=20080703&nid=9086982&sn=&spid=877
    Βέβαια, διαπιστώσεις είναι μόνο

  30. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/07/2008 12:02:15

    Προφήτη, ό,τι λες είναι αλήθεια, και κατά σύμπτωση, στην προσπάθειά μου να σου δώσω «έξυπνη» απάντηση, έλεγα να σου πω ότι το μέρος είναι τόσο μεγάλο που ενω έχεις 100% δίκιο «έχει και τις άλλες πτυχές»

    Το «μεγάλο» αφοριστικό συμπέρασμα είναι ότι ενώ σίγουρα οι ισπανόφωνοι και οι απωανατολίτες αφήνουν αποτύπωμα (όπως παλαιότερα οι ιρλανδοί, οι γερμανοί οι ιταλοί και οι ...έλληνες), κάπως βρε παιδί μου το μαγαζί αφομοιώνει και εξελίσσεται.

    Οι περισσότεροι ακατανόμαστοι δεν πιστεύουν στην αέναη αφθονία, ιδίως σε καιρό ύφεσης και ενδείξεις χειρότερων ημερών -- να το θυμηθείς, o υπερδανεισμός θα διορθωθεί αλλά θα πονέσει.

    Ακου αυτό όμως: τα καταπληκτικότερα funds ήδη ξεσκίζονται αγοράζοντας εταιρικά χρέη με έκπτωση από προβληματικές τράπεζες. Θα πεθάνουν οι τράπεζες και θα υπάρχει νεα γενεά κροίσων που αγόρασαν 35 σεντς στο δολλάριο όταν κάνει 40 και θα πάει στα 65 (δυστυχώς είμαι εκτός πιάτσας)

    Αλλά το άρθρο των Νέων μου έδωσε την «έξυπνη» απάντηση. Σε έχουν επηρεάσει οι Δημοκρατικοί!!! Μήπως πας να με φτιάξεις για τις εκλογές; Να αρχίσω να σου βρίσκω άρθρα της άλλης πλευράς; Θα χαρακτηριστείς και εσύ Αμερικανόφιλος (αλλά Δημοκρατικός! στο λόγο μου ό,τι λες λένε, για αυτό παίρνουν την ανατολική και δυτική όχθη, μόνο, και οι άλλοι τα υπόλοιπα). :-»

  31. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 06/07/2008 12:13:05

    hi-low context

    Το υψηλό πλαίσιο αναφέρεται στις κοινωνίες ή τις ομάδες όπου οι άνθρωποι έχουν τις στενές επαφές κατά τη διάρκεια μιας μακριάς χρονικής περιόδου. Πολλές πτυχές της πολιτιστικής συμπεριφοράς δεν γίνονται ρητές επειδή τα περισσότερα μέλη ξέρουν τι για να κάνουν και τι για να σκεφτούν από τα έτη αλληλεπίδρασης η μια με την άλλη. Η οικογένειά σας είναι πιθανώς ένα παράδειγμα ενός υψηλού περιβάλλοντος πλαισίου.

    Το χαμηλό πλαίσιο αναφέρεται στις κοινωνίες όπου οι άνθρωποι τείνουν να έχουν πολλές συνδέσεις αλλά της πιό σύντομης διάρκειας ή για κάποιο συγκεκριμένο λόγο. Σε αυτές τις κοινωνίες, η πολιτιστικές συμπεριφορά και οι πεποιθήσεις μπορεί να πρέπει να συλλαβιστούν έξω ρητά έτσι ώστε εκείνοι που μπαίνουνε σε το πολιτιστικό περιβάλλον ξέρουν πώς να συμπεριφερθούν.

    Υψηλό πλαίσιο τα υψηλά δίκτυα πλαισίου έχουν τις σφιχτές συστάδες, με τις multi-strand συνδέσεις μεταξύ των ατόμων

    * Λιγότερο προφορικά ρητή επικοινωνία, λιγότερο γραπτές/επίσημες πληροφορίες
    * Περισσότεροι εσωτερικοποιημένοι όροι αυτό που επικοινωνούν
    * Πολλαπλάσιοι θεμελιώδεις δεσμοί και διατομές με άλλες
    * Μακροπρόθεσμες σχέσεις
    * Ισχυρά όρια που γίνεται αποδεκτό όπως ανήκοντας εναντίον ποιος θεωρείται «ξένος»
    * Η γνώση είναι περιστασιακή, συγγενικός.
    * Οι αποφάσεις και οι δραστηριότητες στρέφονται γύρω από τις προσωπικές πρόσωπο με πρόσωπο σχέσεις, συχνά γύρω από ένα κεντρικό πρόσωπο που έχει την αρχή.

    Παραδείγματα:
    Μικρές θρησκευτικές κοινότητες, μέρος με τους φίλους, οικογενειακή συλλογή, ακριβά γαστρονομικά εστιατόρια και εστιατόρια γειτονιάς με μια κανονική πελατεία, φιλίες προπτυχιακών -πανεπιστημιουπόλεων, κανονικά παιχνίδια επανάληψης, που φιλοξενούν έναν φίλο στο σπίτι σας ολονυκτίς.

    Χαμηλο πλαισιο

    * Κανόνας που προσανατολίζεται, παιχνίδι ανθρώπων από τους εξωτερικούς κανόνες
    * Περισσότερη γνώση κωδικοποιείται, δημόσιος, εξωτερικός, και προσιτός.
    * Αλληλοuχία, χωρισμός--από το χρόνο, του διαστήματος, των δραστηριοτήτων, των σχέσεων
    * Περισσότερες διαπροσωπικές συνδέσεις της πιό σύντομης διάρκειας
    * Η γνώση είναι συχνότερα μεταβιβάσιμη
    * Στόχος-κεντροθετημένος. Εστίαση αποφάσεων και δραστηριοτήτων γύρω από αυτό που πρέπει να γίνει, τμήμα των ευθυνών.

    Παραδείγματα:
    μεγάλοι αμερικανικοί αερολιμένες, μια υπεραγορά αλυσίδων, μια καφετέρια, ένα ψιλικατζίδικο, αθλητισμός όπου οι κανόνες σχεδιάζονται σαφώς, ένα ξενοδοχειο.

    Ενώ αυτοί οι όροι είναι μερικές φορές χρήσιμοι στην περιγραφή μερικών πτυχών ενός πολιτισμού, κάποιος δεν μπορεί ποτέ να πει ότι ένας πολιτισμός είναι «υψηλός» ή «χαμηλός» επειδή οι κοινωνίες όλες περιέχουν και τους δύο τρόπους. «Υψηλός» και «χαμηλός» είναι επομένως λιγότερο σχετικοί ως περιγραφή ολόκληροι οι άνθρωποι, και πιό χρήσιμος να περιγράψουν και να καταλάβουν τις ιδιαίτερα καταστάσεις και τα περιβάλλοντα.

    και ερχεται αυτοματα η ερωτηση ημων των βλαχων. ποιος ο λογος αναπτυξης των ορολογιων αυτων?? πιστευω 2 και μονον. 1. Οι πολυπολιτισμικες κοινωνιες εχουν προβληματα αφομιωσης των λαων και προσπαθουν να κατανοησουν το τροπο ;αλληλεπιδρασης μεταξυ των.
    2. Το Αρνητικο?? η επιστημονικα τεκμηριωμενη γνωση αυτη θα δημιουργησει πολιτισμικα γκουανταναμο. εσεις εκει εμεις εδω. hi - low. Εχετε σκεφτει εαν και με με ποιες προυποθεσεις ενα ατομο μεταπηδα απο το ενα context sto allo?
    η την ατακα "δεν ταιριαζεις στο προφιλ της εταιριας μας".. "δεν μπορουμε να σας ασφαλισουμε" κλπ

    ΠΠ

  32. μπάμιας avatar
    μπάμιας 06/07/2008 12:37:37

    ρε Π-Π, κοινωνιολόγος είσαι; τι είναι όλα αυτά;

    σαν mental dump μου φαίνονται, κοινώς, κουβάς.

  33. miaouth avatar
    miaouth 06/07/2008 12:40:04

    Άχ αυτή η αντιπαράθεση "Αγγλοσαξόνων" και "Γερμανών"!
    Δεν πάει έτσι το ζευγάρι "high - low context":
    Από τότε που επικράτησε το ΔΥΤΙΚΟ κεφαλαιοκρατικό σύστημα, η βιομηχανική - παραγωγική βάση του εγκαταστάθηκε στο Βορρά (Ευρωπαικό ή Αμερικανικό), ο Μεσογειακός Νότος έγινε το εμπορικό του συμπλήρωμα. Τσόντα. Μέρος του ΔΥΤΙΚΟΥ συστήματος ήταν πάντα και η Ρωσία, από τον κρατικό συγκεντρωτικό δρόμο του Μεγάλου Πέτρου (και άλλων μετά).
    Βιομηχανία - παραγωγή = Κανόνες μονοσήμαντοι.
    Εμποροκρατία = πιό πολλή μαγκιά + που..ιά.
    Καθώς τελευταία ο Αγγλοσαξωνικός κόσμος γίνεται ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΣΤΙΚΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΣ και περισσότερο ΤΡΙΤΟΓΕΝΗΣ + ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΣ οι νοοτροπίες αποκλίνουν.
    Παρένθεση: Πάντα, παλιά και τώρα, εντελώς άλλο πράγμα ο Yankee της Πενσυλβάνια, εντελώς άλλο πράγμα ο Cajun της Λουιζιάνα και άλλο πάλι ο Gringo του Τέξας. Είναι διαφορές μάλλον μεγαλύτερες από τις διαφορές Άγγλων και Γερμανών.
    Ο τυπικός Έλληνας μοιάζει όντως πολύ με τους πολίτες της Ιταλίας (όχι τόσο της πεδιάδας του Πάδου), μοιάζει κάπως λιγότερο με τους πολίτες της Τουρκίας, μοιάζει ακόμα πιό πολύ (λόγω θρησκεύματος) με τους πολίτες της Π.Γ.Δ. της Μακεδονίας (sorry, political correct friends).
    Αυτά. ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, όχι λόγω πάγιων νοοτροπιών, όχι λόγω "πολύ μακράς διάρκειας" (αυτά είναι παπάρες του Spengler) ή - αστείο - λόγω "γονιδίων". Ιστορία ηλικίας 300 - 400 χρόνων, όση έχει και ο βιομηχανικός καπιταλισμός.

  34. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 12:40:04

    Αρχ-ρυξ
    Άμα έχω θέα στον Ωκεανό, ας χάσω το Midwest
    -:)))

  35. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 06/07/2008 12:51:32

    @miaouth, κατατοπιστικός και, ευχαριστώ, κατάλαβα...μην παρεξηγείς τους διαλόγους μου με τον Προφήτη είναι κάτι σαν συνείδησή μου.

    Το Midwest Προφήτη θέλει πνευματικό σθένος...ξέρεις τι είναι να οδηγείς κατακαλόκαιρο για 8 ώρες ανα΄μεσα σε καλαμπόκια... τρελλαίνεσαι..

    σε χαιρετώ, έχω αγροτικά καθήκοντα...

  36. miaouth avatar
    miaouth 06/07/2008 13:00:17

    archaeopteryx,
    δεν παρεξηγώ, μάλλον "τσίμπησα" λόγω Πουλαντζά και Miliband, και με παρηγορεί που εκτίμησες το "σεντόνι", άλλωστε κι εγώ κάποτε μάζευα καλαμπόκια, έστω και σε μικρότερα, Μεσογειακά χωράφια. Και το αυτοσχέδιας παραγωγής pop-corn θα το θυμάμαι όσω ζώ.

  37. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/07/2008 14:05:39

    miaouth
    Λιτή και περιεκτική γραφή. Μπράβο !
    Βέβαια, 400 χρόνια σε 10 σειρές αναγκάζουν σε απλουστεύσεις, δεν ήταν τρελλοί ο Runciman και ο Σταυριανός που έγραψαν χιλιάδες σελίδες.

    Διαισθάνομαι ότι απεχθάνεσαι τον Spengler "γονιδιακά". Αλλοιώς ο αφορισμός για κάποιον που "είδε" 100 χρόνια μπροστά δεν εξηγείται.

  38. Ego avatar
    Ego 06/07/2008 17:19:12

    Αν μου επιτρέπεται μια σύνθεση porta-porta και miauth (αν κάνω λάθος διορθώστε με), τότε:

    σε μία κουλτούρα υψηλού πλαισίου ο κανόνας (ως norm όχι ως rule) αφενός υπονοείται αφετέρου αντικατοπτρίζει τη διαπροσωπική σχέση την οποία διέπει. Με άλλα λόγια τα πρόσωπα είναι στο κέντρο της όποιας δομής και όχι ο σκοπός ύπαρξης της δομής.

    σε μία κουλτούρα χαμηλού πλαισίου ο κανόνας εξωτερικεύεται και υποτάσσει προς τον σκοπό λειτουργίας της δομής την όποια διαπροσωπική σχέση εμφανίζεται στο πλαίσιο λειτουργίας της.

    Αν μεταφέρω τα παραπάνω στο αρχικό ζητούμενο, δηλαδή το λόγο ύπαρξης της διαφθοράς (να σημειώσω πως το κείμενο ήταν αρχικα σχόλιο σε αλλο post και έπεσε λιγη κοπτοραπτική για να φαίνεται σαν καινούργιο post) τότε έχουμε τα εξής:

    Αφήνουμε έξω τον χαρακτηρισμό ενός λαού ως κουλτούρα υψηλού/χαμηλού πλαισίου και πάμε σε κάτι πιο συγκεκριμένο.

    Λογικά μια υπηρεσία η οποία λόγω του αριθμού και της ταχύτητας των συναλλαγών (2-3 λεπτά στο γκισέ για κάθε πολίτη) χαρακτηρίζεται από μία κουλτούρα χαμηλού πλαισίου. Θα έπρεπε λοιπόν ο κανόνας να εξυπηρετεί το σκοπό ύπαρξης της που είναι η διευθέτηση ζητημάτων με τους ίδιους όρους προς όλους τους πολίτες.

    Γιατί όμως η στιγμιαία διαπροσωπικη σχέση(κατάθεση φακέλου/έλεγχος στοιχείων/λάδωμα για να εξεταστεί μεταξύ των πρώτων) δεν εξυπηρετεί την πραγματική λειτουργία της δομής (σειρά προτεραιότητας);

    Δεν έχω καταλάβει κάτι καλα;
    Υπάρχει κάτι που σαν μη ανθρωπολόγος δεν ξέρω;
    Μήπως απλά η θεωρία χαμηλών/υψηλών πλαισίων δεν επαρκεί για να εξηγήσει την ύπαρξη της διαφθοράς;

    Σαν στρουκτουραλιστής θα ήθελα πολύ να πω πως η κουλτούρα είναι κάτι μη ορίσιμο και σε κάθε περίπτωση αποτέλεσμα της δομής. Όμως αν η διαφθορά είναι αποκλειστικά αποτέλεσμα της καπιταλιστικής δομής γιατί δεν εμφανίζεται σε καπιταλιστικές κρατικές δομές του Βορρά; Ο miauth στο σχόλιο 37 κάτι πήγε να πει αλλά δεν κατάλαβα ακριβώς πού τοποθετεί την Ελλάδα.

  39. miaouth avatar
    miaouth 06/07/2008 21:46:26

    @Ego,
    η διαφθορά (η μορφή της που τη βλέπουμε σήμερα) είναι όντως αποτέλεσμα της καπιταλιστικής δομής. Πλήν όμως προυπήρχε, σου θυμίζω ότι ο Αλκιβιάδης και οι πιό πολλοί Καίσαρες ήταν διεφθαρμένοι (με τον τρόπο τους) στο δουλοκτητικό τρόπο παραγωγής.
    Φυσικά, εμφανίζεται και σε βιομηχανικές καπιταλιστικές κρατικές δομές του Βορρά - μην είμαστε αφελείς - ΕΚΕΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΑΠΟΔΕΚΤΗ, δεν θεωρείται "μαγκιά" όπως εδώ κάτω. Τον Helmut Kohl στη Γερμανία, όταν τσιμπούσε από ταμείο της CDU, τον πέταξε έξω από την πολιτική ένας μαθητευόμενος δημοσιογράφος. Στον καθ' ημάς Νότο, τα τσακάλια της δημοσιογραφίας, μάκηδες, θέμηδες, τσάτσηδες, με ανατολίτικα κόλπα, ορθώνουν τείχη προστασίας των κλεφτοκοτάδων. Αυτή είναι η διαφορά.
    Η Ελλάδα είναι βέβαια τυπική περίπτωση κοινωνίας εμποροκρατούμενης, όπου οι "παρέες", τα κυκλώματα και η "εργολαβία - ψιλό γαζί - παραμύθιασμα" δημιουργούν ιστορία και αμύθητες περιουσίες. Κλέβοντας τον κοινό πλούτο και ρημάζοντας το περιβάλλον. Γιαυτό και είναι χώρα ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ και τρώει τις σάρκες της.

  40. Ego avatar
    Ego 06/07/2008 21:57:35

    Η ουσία της ερώτησης βρίσκεται στο γιατί στην Ελλάδα η διαφθορά είναι "μαγκιά" και "σε ένα βαθμό κοινωνικά αποδεκτή".

    Καμιά ιδέα;

  41. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/07/2008 01:49:01

    Να υποθέσω ότι και οι δύο είστε κάτω από 35 ;
    Η διαφθορά πάντοτε ενυπήρχε. Στην Ελλάδα "εγκαταστάθηκε" μόνιμα τη δεκαετία του 80, ως συνισταμένη δύο συγκυριών.
    1. Στη διεθνή, επικρατούν ιδεολογικά νεοφιλελεύθερες οικονομικές επιλογές, φέρνοντας στην Οικονομία έναν τυχοδιωκτικό και παρασιτικό καπιταλισμό (Turbo-Capitalism) και στην Κοινωνία ένα αεριτζίδικο πνεύμα καλοπέρασης, απόλαυσης και κατανάλωσης με εύκολα λεφτά
    2. Στην εγχώρια, η πεινασμένη πασοκοκρατία, με δανεικά και κλεμμένα καθιερώνει το "ήθος" που επικρατεί μέχρι σήμερα.

    Η Ελλάδα υπήρξε χώρα ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ. Στις δεκαετίες 50-60-70 υπήρξαν σοβαρές για τα δεδομένα προσπάθειες, σε όλους τους τομείς. Και η μεταπολεμική ανάπτυξη, από ερείπια, θεωρήθηκε διεθνώς επιτυχημένη. Το εργασιακό ήθος ξεχάστηκε το 88, όταν όλοι έκαναν "ίνδαλμα" τον Κοσκωτά και εγκαταλείφθηκε οριστικά το 99 όταν όλοι θέλησαν να γίνουν πλούσιοι κοιμώμενοι.
    Μετά ήρθαν οι Τράπεζες ....

  42. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/07/2008 09:00:13

    αν μετά τόσση κουβέντα ασχολείται κανείς με το θέμα, να το ρωτήσω πιο ανώδυνα, χωρίς οικονομικά ή πολιτικά:

    Είσαι στην ουρά για το λεωφορείο ή το ταμείο.

    Στην Ελλάδα (και υποψιάζομαι άλλες συναφείς χώρες ), γίνεσαι μπουλούκι που σπρώχνει μέχρι να βάλει τον αγκώνα στο γκισέ.

    Στην Γερμανία δεν γίνεσαι μπουλούκι αλλά οι ξανθοί κόβουν στην ουρά σαν να μην τρέχει τίποτα.

    Στην Νέα Υόρκη, σε οποιαδήποτε περιοχή, κάθεσαι στην σειρά σου, δεν ακουμπάς τον μπροστινό, δεν σε σπρώχνουν από πίσω και ούτε διανοείται κανείς να προσπεράσει και αν κανείς βιαζεται ρωτά «συγνώμη βιάζομαι, μπορώ να περάσω;» και περνά, χωρίς ένταση...

    Μυστήρια πραγματα. Εικάζω ότι είναι επίκτητη συμπεριφορά αλλά αδυνατώ να καταλάβω πως και γιατί.

  43. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/07/2008 11:27:42

    Ανών. 2:00,
    Η Αριστερά συνήθισε να ερμηνεύει τη ζωή υπό το πρίσμα τής ήττας της και πέρασε ένα σκεπτικό μηδενισμού για όλο το φάσμα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων.
    Έχω λόγους να απεχθάνομαι τη χούντα. (Αν δεν σού διαφεύγει, οι χουντικοί, λόγω "αποχουντοποίησης" Καραμανλή πήγαν στο ΠΑΣΟΚ.)
    Αλλά να γίνει κατανοητό ότι και όταν κάποιοι ανέβαιναν Γολγοθά στα ξερονήσια και επί χούντας η Οικονομία λειτουργούσε και παρήγαγε. Πιθανόν κάπου τότε οι γονείς σου σε έφεραν στον κόσμο.
    Η ζωή συνεχιζόταν.

  44. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/07/2008 12:05:10

    Συνεχιζόταν η ζωή Προφήτη με τον χωροφύλακα...

    οι ανέντιμοι είναι διακομματικοί, αλλά είχα ένα φίλο που μας άφησε, δυστυχώς, που μου έλεγε ότι η «δεξιά δεν μπορεί χωρίς χωροφύλακες». Ήταν κεντρώος ο άνθρωπος, μικροαστός...

  45. miaouth avatar
    miaouth 07/07/2008 13:36:13

    Προφήτη μου, όταν άρχιζε η χούντα τέλειωνε η εφηβεία μου.
    Όλα αυτά που λές τα ξέρω, λίγο διαφορετικά

  46. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/07/2008 14:24:41

    miaouth, de coloribus est inputandum.
    Η οπτική γωνία καθενός τον κάνει να ξέρει τα ίδια πράγματα "διαφορετικά".
    Κάποτε η κλεψιά και εδώ δεν ήταν μαγκιά. Και δεν ήταν μόνο εμποροκρατούμενη κοινωνία, μεταπράτες και κομπραδόροι.
    Ναι, υπήρχε αστυνομοκρατία, καταπίεση.
    Και βέβαια αρχ-ρυξ δεν μπορεί η Δεξιά χωρίς χωροφύλακες. Μια δικτατορία ήταν όλη η περίοδος 1949-74. Πιόνια στο γεωπολιτικό παιγνίδι του Ψυχρού Πολέμου είμασταν.
    Αλλά υπήρχαν και άνθρωποι που δημιουργούσαν με μεράκι χωρίς να ορέγονται ξιπασμένα λούσα, και άνθρωποι που άνθρωποι που έδιναν λεφτά χωρίς να παίρνουν απόδειξη και άνθρωποι που τιμούσαν τον λόγο τους.
    Δεν εκφράζω προτίμηση. Το Τότε ήταν τότε - το Τώρα είναι τώρα.
    Θεωρώ λάθος να θεωρείται κάθε εξέλιξη "πρόοδος" μόνο και μόνο γιατί είναι "καινούρια".
    Αλλο τόσο λάθος όμως να απαξιώνουμε αφοριστικά κάθε περίοδο. Ιδίως όταν όλοι είμαστε ±50.
    Κατά βάθος μάλλον συμφωνούμε. Με τον αρχ-γα μάς πήρε μερικά σχόλια να το επιβεβαιώσουμε ...

  47. miaouth avatar
    miaouth 08/07/2008 01:46:44

    @Προφήτη,
    Δυστυχώς δεν υπήρχε τότε μόνον αστυνομοκρατία και καταπίεση.
    Την πρόλαβα καλά την ΕΡΕ: Εδώ Ροκανίζουν Εργολάβοι.
    Αντί για μάκηδες, τσάτσηδες και μαύρες σακκούλες, τότε υπήρχε Τάκος Μακρής και πολλά άλλα λουλούδια.
    Παλιά ιστορία οι κλεφτοκοτάδες. Όλων των διαμετρημάτων, από μεγαλοαπατεώνες μέχρι καραγκιόζηδες. Η Συμμορία της Καρφίτσας (Λαμπράκης) έτσι άρχισε. Είχαν μιά ψιλή καρφίτσα πίσω από το πέτο, τρυπούσαν τις κότες της γειτονιάς στο λαιμό, ψοφούσαν και η γιαγιά νόμιζε ότι έπεσε επιδημία και τις πετούσε στα σκουπίδια. Οι μάγκες τις μάζευαν, τις έβραζαν και γλεντούσαν.
    Οι τίμιοι και εργατικοί, ακριβώς όπως και τώρα, ήταν τα θύματα τους. Αυτή ήταν πάντα η "εθνική μας αστική τάξη" και οι παρατρεχάμενοι της. Όσο για την αριστερά, εκεί παραμονεύει μιά άλλη θλιβερή ιστορία.

  48. Προφήτης avatar
    Προφήτης 08/07/2008 12:35:39

    @miaouth,
    Έχω μετατρέψει την ιδεολογικοπολιτική διαμάχη σε ανθρωπολογικό διαχωρισμό.
    Υπάρχουν έντιμοι, αξιοπρεπείς και ακέραιοι από τη μία - λεχρίτες, τυχοδιώκτες και καθάρματα από την άλλη.
    Αυτά είναι τα δύο "κόμματα".

    Δείγματα και των δύο ποιοτήτων υπάρχουν σε όλους τους πολιτικούς σχηματισμούς.
    Τα καθάρματα συνήθως στις ηγεσίες.

    Οι "ποιότητες" είναι αλληλέγγυες η μία έναντι τής άλλης και αλληλοτροφοδοτούμενες, ανεξάρτητα τού πολιτικού χώρου στον οποίον βρίσκονται.

    Π.χ., στη δεκαετία τού 50 "τρώγονται" από τούς αδίστακτους οι ήπιοι και αγνοί.
    Στη Δεξιά ο μετριοπαθής Μαρκεζίνης.
    Στην Αριστερά ο τυχοδιώκτης Ζαχαριάδης στέλνει στο θάνατο Μπελογιάννη και Πλουμπίδη και, διατηρώντας "ανοιχτή" την πολεμική αναμέτρηση, δίνει την αφορμή στο φασιστικό παρακράτος να συντηρεί "Κατάσταση Εκτάκτου Ανάγκης" για χρόνια, αποκλείοντας συμφιλίωση.
    [Η Αξιοπρέπεια ("δεν υπογράφω") έστησε στον τοίχο τούς περήφανους, όχι τόσο η ιδεολογική ταύτιση]

    Κάποιοι πάνε πιο πέρα. "Αν δεν υπήρχαν σκλάβοι θα υπήρχαν αφέντες ;". Θεωρούν ότι υπάρχουν θύτες και θύματα, ζώα πιο ισχυρά που επιβάλλουν τη θέλησή τους στα αδύναμα.
    Και ύαινες (δωσίλογοι Κατοχής, Τάκοι Μακρήδες, δεξιοί "άστοί", νέα τζάκια, γυφτοπασόκοι κ.λπ.).

    Δεξιά και Αριστερά, για μένα, εκφράζουν τις δύο αντιμαχόμενες αντιλήψεις για την κοινωνική συμβίωση.
    Από τη μία "ζήσε κι άσε τους άλλους να πεθάνουν".
    Από την άλλη Ανιδιοτέλεια και Αλληλεγγύη.
    Όποιος ψαρεύει ανάμεσα (ΠΑΣΟΚ, μεσαίοι χώροι) είναι ιδεολογικά ψεύτης και πολιτικά απατεώνας.
    Και, θεωρείται αστείο μια Αριστερά με Αλαβάνο και Παπαρρήγα].

    Εμείς; Ανέστιοι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.