#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
31/05/2010 00:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

H ψηφοφορία στην Eurovision αντικείμενο μελέτης



Αν και σαν θέμα δεν ενδείκνυται για επιστημονικές  μελέτες, εν τούτοις πολλοί είναι οι σοβαροί ακαδημαϊκοί και λόγιοι, που έχουν ασχοληθεί με τον Eurovision. Η παράμετρος που έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των επιστημόνων, έχει να κάνει κυρίως με το σύστημα βαθμολόγησης και ψηφοφορίας. Όπως φαίνεται, το σύστημα αυτό ενθαρρύνει τις ομαδικές υπερψηφίσεις τραγουδιών, που από τότε που διαλύθηκε το ανατολικό μπλοκ, τείνει να ωφελεί τις χώρες που κάποτε το αποτελούσαν.

Ο Derek Gatherer της βρετανικής Βασιλικής Εταιρίας Χημείας, δημοσίευσε το 2006 μια εργασία στο Journal of Artificial Societies and Social Simulation, όπου παρουσίασε μαθηματικές αποδείξεις του πως ορισμένα κράτη ψηφίζουν συνδυαστικά και εν χορώ. Μεταξύ άλλων, η εργασία του υπερασπίζεται τον διαγωνισμό, λέγοντας πως η άποψη των «σοβαρών» ανθρώπων ότι πρόκειται απλά για «καλλιτεχνικά σκουπίδια» αποτελεί αναχρονισμό, καθώς η τρέχουσα δυναμική του διαγωνισμού και η έλξη που ασκεί σε ομοφυλόφιλους και άλλους μεταμοντέρνους εναλλακτικούς, του προσδίδει μια αίγλη που παλαιότερα απουσίαζε. Είναι επίσης φανερό λέει,  πως τα κράτη της λεγόμενης «Νέας Ευρώπης» βλέπουν τον διαγωνισμό της Eurovision ως ένα τρόπο διαφήμισης της νέας τους ανεξαρτησίας και οντότητας προς τον υπόλοιπο κόσμο. Ο διαγωνισμός δηλαδή, λειτουργεί σήμερα σε δυο επίπεδα: Πρώτον, ελκύει τους δυτικούς μεταμοντέρνους που τρελαίνονται με τη κακογουστιά και παράλληλα καταδικάζουν τη σοβαρή ποπ μουσική που ασκούσε έλξη στις προηγούμενες διανοούμενες γενιές. Και δεύτερον, ελκύει τις νέες χώρες που ανακαλύπτουν εκ νέου το πανευρωπαϊκό πνεύμα των ιδρυτών του διαγωνισμού. Συνεπώς, ο  συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι πλέον ένα σημαντικό πολιτιστικό γεγονός, και σαν τέτοιο αξίζει σοβαρής μελέτης.

Ο κοινωνιολόγος του Hebrew University Gad Yair, μελέτησε το σύστημα ψηφοφορίας, δημοσιεύοντας το 1995 μια επιστημονική εργασία με τίτλο «Οι πολιτικές και πολιτισμικές δομές της Ευρώπης όπως αντανακλώνται στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision». Ένα χρόνο αργότερα, δημοσίευσε μια δεύτερη εργασία επί του θέματος με τίτλο «Η Επίμονη Δομή της Ηγεμονίας». Στις εργασίες του αυτές διαχώρισε την ήπειρο σε τέσσερα   μπλοκ και εξέτασε τους λόγους για τους οποίους συνήθως ευνοείται το δυτικό μπλοκ κρατών. Ένας από τους λόγους είναι πως το βόρειο και το μεσογειακό μπλοκ αποφεύγουν να ψηφίσουν το ένα το άλλο, οπότε οι περίσσιες ψήφοι τους πάνε στο δυτικό.

Μια ομάδα φυσικών της Οξφόρδης δημοσίευσε εργασία το 2008 με τίτλο: «Πως αποφασίζει η Ευρώπη; Κλίκες και συμβατότητα μεταξύ κρατών στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision». Το 2003, οι οικονομολόγοι Marco Haan, Gerhard, Dijkstra, και  Peter Dijkstra συνέγραψαν εργασία με τίτλο «Η κρίση των ειδικών εναντίον της  κρίσης του κοινού. Στοιχεία από το διαγωνισμό της Eurovision», στην οποία προσπάθησαν να ανακαλύψουν ποιος μπορεί και κρίνει καλύτερα. Οι ειδικοί ή το κοινό;

Τέλος, η Βόσνια ιστορικός της αρχιτεκτονικής στο ΜΙΤ Azra Aksamija έγραψε την, μάλλον πιο φιλόδοξη από όλες, εργασία επί του ζητήματος της Eurovision, με τίτλο «Ο διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision: Μεταξύ των συμβολισμών για μια ευρωπαϊκή ενότητα, και ενός οράματος της άγριας,  άγριας ανατολής». Στην εργασία της αυτή, η επιστήμων ρωτά αν ο διαγωνισμός είναι απλά μια τηλεοπτική εκπομπή για να ηρεμεί τις μάζες, ένας τρόπος για μάρκετινγκ και πλασάρισμα πολιτικών ιδεών, ή αποτελεί το όχημα για μια νέα Ευρώπη που σχηματίζεται αυτό το καιρό;

http://blog.foreignpolicy.com/posts/2010/05/28/toward_an_understanding_of_the_eurovision_song_contest_a_brief_survey_of_the_extant

S.A.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 31/05/2010 08:28:27

    Καλά έκανε και " κέρδισε¨ η Γερμανία ...για να καταλάβουμε όλοι επιτέλους ,όπως ισχυρίζονται οι Γερμανοί , ΤΟ ¨ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ¨ ΣΤΗΝ ¨ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ¨ - ΕΝΩΣΗ ...

    Σε αυτό το ηλίθιο πανηγύρι που αποτελεί ξεκάθαρο δείγμα των ¨ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΑΞΙΩΝ" είδαμε την "MITTEL-EUROPA" ( τις χώρες του 'Άξονα της Κεντρικής Ευρώπης όπως την οραματίσθηκε το 1919 ο ιδεολογικός προπάτορας του Κόμματος των Φιλελευθέρων - F.D.P. - Hans Naumann ) να ψηφίζει "Germany" , την Ελλάδα ¨Cyprus" , το μαλακό υπογάστριο της Ρωσίας " Russia " και την Τουρκία " Azerbaitzan " ...

    Τι πρωτότυπες "πολιτιστικές" επιλογές !


    Ο "Γαλλικός διαφωτισμός" μας παρουσίασε το νέο του επίτευγμα , έγχρωμους πολίτες από τις αποικίες του να χοροπηδούν σε ρυθμούς Αφρικανικού βουντού , αλλά σε γαλλική διάλεκτο ( σύμφωνο με το ρητό ¨Γάλλοι είναι οι συμμετέχοντες στην ημετέρα παιδεία ¨ ) ...

    Εκτός Πορτογαλίας , ίσως και κάποιας άλλης χώρας , ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΟΙ - ΕΥΡΩΠΗΣ - ΑΣΙΑΣ ΑΦΡΙΚΗΣ - ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΜΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ( ΜΊΑ ¨ΑΙΓΛΗ..." ) ΣΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ¨ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ¨ -ΑΓΓΛΟΣΑΞΟΝΙΚΟΥ - ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ ¨ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ¨ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΣΤΗΝ " ESPERANTO" ΤΗΣ Κας ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ - ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ... ( ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ " ONE EARTH " - " ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ -ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ" ) ...

    Ο " νέος παγκόσμιος μουσικός πολιτισμός" :

    Laser ( Light amplification by stimulated emission of radiation LASER or laser) is a mechanism for emitting electromagnetic radiation, typically light or visible ...) ,

    Synthesizer (or synthesiser, properly "sound" or "music" synthesizer, often abbreviated to "synth") is an electronic instrument that utilizes multiple ... ) and

    Color and Phonetics Effects ...

    Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί όλοι αυτοί κουβαλάνε σαν συμμετέχοντες ή "νικητές" τις σημαίες και τα χρώματα της γεωγραφικής , εθνικής και κοινωνικής τους καταγωγής , ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ " Apple " και του Λος Άντζελες ( "Hollywood" ) ;;;

    Γιατί δεν φωνάζουν ότι είμαστε όλοι μέλη της παγκόσμιας " mass consumer society " και θέλουμε να κάνουμε " shopping "για " therapy" ..., ότι όλα στρέφονται γύρω από τις έννοιες και τους στόχους των " Manipulation " , Stimulation , Effects και της " Virtual Reality " σαν υποκατάστατο μιας θλιβερής -πολύ θλιβερής αντιανθρώπινης πραγματικότητας .

    Όμως για να είμαστε ¨αντικειμενικοί ¨ σε αυτή την " EURO - TERRIBLY/TERROR -V I S I O N " διαπιστώθηκαν και κάποιες " ρωγμές "...

    Υπήρξε μια προσπάθεια στροφής προς την " ποιητική - ερωτική μπαλάντα¨ , αλλά σαν μία άλλη εκδοχή της " Lifestyle " ζωής με ¨έρωτα¨ αλά ¨Ντούβλη¨ και "Αλεξανδράτου" , όπου βέβαια κυριάρχησε η ποιητική μπλε κυλόττα της Γερμανίδας... ( σε αυτή την διάσταση προτιμώ την ¨λευκή" της Παπαρίζου που επενδύεται και με παραδοσιακή λύρα ).

  2. Pankalos avatar
    Pankalos 31/05/2010 09:11:31

    Χ... ψηλά κι αγνάντευε... Αμα θέλετε και σχόλια για την euroβυζιον, μπορεί κάποιος να μας απαντήσει γιατί το SMS για την ψήφο εδώ μας το χρεώνουν 1.21 και στην Τσύμπρον 0.98; Και μάλιστα από δυο παρόχους εδώ ενώ έναν εκεί; ε;

  3. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 31/05/2010 10:20:22

    H ψηφοφορία στην Eurovision αντικείμενο μελέτης; Εύγε στους επιστημονες.

    Ελπίζω να δημιουργηθεί και έδρα πανεπιστημιακή που θα διδάσκει την σοβαρότατη γνώση που προκύπτει από αυτές τις μελέτες. Γιατί όχι; Τα δυτικά και τα αμερικανικά πανεπιστήμια, έχουν και έχουν...

    Η Eurovision είναι εργαλείο πολιτιστικής ομογενοποίησης κυρίως. Και φυσικά τηλεοπτικής αποχαύνωσης όπου η ελεγχόμενη τηλεόραση ανακυκλώνει τον εαυτό της. Μην ανοίξω τΟν στόμα μου για την αισθητική της...

    Σε τέτοιους "στίβους" θέλουμε να διακριθούμε εθνικά;
    Σιγά την φιλοδοξία.

    Θραξ Αναρμόδιος

  4. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 31/05/2010 11:25:53

    Θά ἤμουν πολύ ὑπερήφανη ἄν ἡ χώρα μου δέν έπαιρνε μέρος ποτέ ξανά σ΄ αὐτήν τήν ξεφτίλα.
    Ὁ,τι ἄχρηστο ἔχουμε τό στέλνουμε ἐκεῖ,καί κάνουμε καί ἔξοδα,ἐνῶ κάνουμε οἰκονομίες γιά τίς παρελάσεις στίς Ἐθνικές ἐπετείους.
    Πῶς καταντήσαμε ἔτσι,Θεέ μου;
    Μόνη χώρα μέ ἀξιοπρέπεια,ὡς φαίνεται,εἶναι ἡ Ἰταλία.Ἐδῶ καί χρόνια ἀπέχει.

  5. Crash&Burn avatar
    Crash&Burn 31/05/2010 18:02:38

    κοριννα με καλυψες - λες και πηρες τα λογια απο το μυαλο μου

    αλλα αμα βλεπουμε ολα τα σκουπιδια στην καθημερινοτητα μας απο μαγειρεματα χορους νμεχρι κτισιματα και ανασταση νεκρων..... το αθλιο eurovιsion show φανταζει στο μυαλουδακι μας πολυ light

  6. Συλιγνάκη Δέσποινα avatar
    Συλιγνάκη Δέσποινα 31/05/2010 20:52:13

    Το σύστημα ψηφοφορίας το ξέρει κανείς?..εννοω τί τεχνολογία χρησιμοποιείται...περαν της πολιτικής διάστασης ..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.