#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/05/2011 12:56
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

H Αστική Επανάσταση του Α. Σαμαρά




 

Με το Ζάππειο-ΙΙ, ο Αντώνης Σαμαράς άρχισε την ανατροπή του πολιτικού σκηνικού.

Πρώτον, έδωσε πλήρως διαφορετική πρόταση εξόδου από την κρίση. Όχι «εναλλακτική» πρόταση. Τη μοναδική πρόταση! Γιατί άλλη δεν υπάρχει...

Το Μνημόνιο απέτυχε! Ο διεθνής τύπος το ομολογεί. Ο Σαμαράς το έλεγε εξ αρχής. Και τώρα τους το ξανάπε κατάμουτρα. Από θέση ισχύος αυτή τη φορά. Πανηγυρικά δικαιωμένος πια. Όχι απομονωμένος...

Δεύτερον, έθεσε το αίτημα δραστικής μείωσης των φόρων συνολικά. Και σε βαθμό – με συγκεκριμένα νούμερα - που δεν είχε τολμήσει ποτέ κανείς να θέσει:

-- Ποιος είχε μιλήσει ποτέ για φόρο επί των κερδών 15% για όλες τις εταιρίες (flat rate);

-- Ποιος είχε τολμήσει ποτέ να μιλήσει για μείωση του ανώτατου φόρου εισοδήματος στο 30% μέσα σε τρία χρόνια (από 45% που είναι σήμερα);

-- Ποιος είχε τολμήσει να μιλήσει για μείωση των εργοδοτικών εισφορών; Όλα αυτά αναλυτικά και πλήρως κοστολογημένα...

Μέχρι πρόσφατα η μείωση των φόρων (και πολύ περισσότερο των ασφαλιστικών εισφορών) ήταν «ταμπού» στην Ελλάδα!

Η επιχειρηματικότητα ήταν «δαίμονας». Και ουδείς τολμούσε να την υπερασπιστεί...

Έτσι έμεναν απολύτως ανυπεράσπιστοι, όχι οι «πλούσιοι βιομήχανοι», που προ πολλού έχουν κλείσει τα εργοστάσιά τους, όχι οι κρατικοδίαιτοι μεγαλο-επιχειρηματίες που δεν είχαν πρόβλημα να «πληρώνουν φόρους», γιατί έπαιρναν πλουσιοπάροχες κρατικές προμήθειες και επιδοτήσεις, όχι πάσης φύσεως λαμόγια της διαπλοκής, όχι οι τραπεζίτες που απολάμβαναν την προνομιακή θέση του καρτέλ τους...

Ανυπεράσπιστη έμενε η μεσαία τάξη: χιλιάδες αυτό-απασχολήμενοι και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες...

Καμία μικρή επιχείρηση δεν είχε την ευκαιρία να μεγαλώσει. Κανένας νέος επιχειρηματίας δεν είχε την ευκαιρία να αναδειχθεί. Η «πίτα» μοιράζονταν ανάμεσα στους κρατικοδίαιτους και τους τραπεζίτες, με την επιδιαιτησία ενός «ελεγχόμενου» κράτους «ημετέρων».

Ταυτόχρονα, όπου ευνοείται η επιχειρηματικότητα, εκεί η διαχρονική ανεργία εξαλείφεται. Η επιχειρηματικότητα δημιουργεί θέσεις εργασίας. Η ανταγωνιστικότητα δημιουργεί υγιείς προοπτικές σταδιοδρομίας.

Όλα τα άλλα είναι στρεβλή και αντικοινωνική «αναδιανομή» από εκείνους που δεν μπορούν σε εκείνους που δεν αξίζουν...

Ο κρατισμός της Μεταπολίτευσης δέχθηκε αποφασιστικό πλήγμα. Και η κοινωνία πήρε ανάσα. Άρχισε να ελπίζει...

Πανικόβλητοι αντιμετώπισαν τις προτάσεις Σαμαρά οι «άλλοι» – κυβέρνηση και «εξαπτέρυγα».

-- Από κυβερνητικής πλευράς, πλήρης αμηχανία. Οι «φωστήρες» του Υπουργείου Οικονομικών έσπευσαν να δηλώσουν ότι το πρόγραμμα Σαμαρά «δημιουργεί μεγάλο έλλειμμα». Πώς το υπολόγισαν αυτό;

Πρόσθεσαν «μήλα με πορτοκάλια»: Άθροισαν έσοδα από το πρόγραμμα με δαπάνες και τα πέρασαν όλα στις...δαπάνες! Ξέχασαν να μετρήσουν τις αναλυτικά καταγεγραμμένες περικοπές δαπανών που περιλαμβάνει. Και παρέλειψαν να μετρήσουν τα έσοδα από την αναπόφευκτη ανάκαμψη.

Αν τέτοιους υπολογισμούς κάνουν στο Υπουργείο Οικονομικών του ΠΑΣΟΚ, τώρα εξηγείται πως έπεσαν έξω σε όλους τους στόχους τους μέχρι σήμερα.

Αν έτσι τα μετράνε, ο Θεός να μας φυλάει...

-- Ήλθε και ο Καρατζαφέρης και είπε το ανεπανάληπτο: Ότι, λέει, ο Σαμαράς «αντιγράφει» τις δικές του προτάσεις!

Η Μυλωνού τον άντρα της με τους πραματευτάδες!

Νομίζει ότι κάθε εξυπνάδα που ξεφουρνίζει κατά καιρούς είναι «οικονομική πρόταση»!

Και καλά οι της Νέας Δημοκρατίας δεν του δίνουν σημασία...

Οι του ΠΑΣΟΚ πότε ασχολήθηκαν με τις «προτάσεις» του (όπως ασχολούνται σήμερα, πυρετωδώς, με τις προτάσεις Σαμαρά);

Γιατί δεν του δίνουν σημασία επί της ουσίας όσων λέει. Αναρωτήθηκε ποτέ;

Γιατί δεν υπάρχει «ουσία»!

Τον χρησιμοποιούν για να στηρίζει την Πολιτική του Μνημονίου. Αλλά δεν τον παίρνουν και στα σοβαρά. «Εξαπτέρυγο» μίας χρήσεως είναι....

-- Η κα. Μπακογιάννη, αντίθετα, είναι εξαπτέρυγο... καμίας χρήσεως! Και δεν ασχολείται κανείς με αυτά που λέει...

Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι ότι τώρα ο Σαμαράς κατάφερε να τους βάλει όλους απέναντί του και η κοινωνία να κοιτάει το Σαμαρά, όχι τους άλλους.

Να παίρνει ελπίδα από το Πρόγραμμα Σαμαρά, όχι από το Μνημόνιο Κυβέρνησης και εξαπτέρυγων.

Έθεσε πλήρως την ατζέντα:

Πρόγραμμα Επανεκκίνησης και αναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου.

Αυτό συζητάνε όλοι. Σε αυτό στρέφονται πλέον και αρχίζουν να το πιστεύουν όλο και περισσότεροι...

Ακόμα, έκανε τη μεγαλύτερη τομή: «Αντιμίλησε» στις Βρυξέλλες και στα επιχειρηματικά συμφέροντα της διαπλοκής.

Του παράγγελναν: «κάνε συναίνεση»...

Και τους απάντησε «δεν συναινώ στο λάθος, δεν συν-διαχειρίζομαι το αδιέξοδο».

Και το τελευταίο: Έστειλε σαφές εθνοκεντρικό μήνυμα:

-- Θα πετύχουμε γιατί είμαστε Έλληνες, ο σπόρος που δεν πεθαίνει!

Τέρμα μια ολόκληρη εποχή που ουδείς τολμούσε να μιλήσει για Ελλάδα , για Πατρίδα, για Αξιοπρέπεια.

Κάποιοι καθεστωτικοί παπαγάλοι. Σκέφτηκαν, προς στιγμήν, να τον καταγγείλουν ως... «εθνικιστή».

Τους πρόλαβαν άλλοι, ψυχραιμότεροι: «Ο σπόρος που δεν πεθαίνει» είναι στίχος του Ελύτη...

Τις αστικές επαναστάσεις τις προκάλεσαν συνήθως τριών ειδών αιτήματα: για Περισσότερη Ελευθερία, για καλύτερη Πατρίδα και για λιγότερους φόρους.

Ο Σαμαράς υιοθέτησε και τα τρία, σε μια κοινωνία που διψούσε να τα ακούσει, τα ’ψαχνε χρόνια, αλλά δεν τολμούσε κανείς να του τα πει.

ΝΖ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. SharK avatar
    SharK 14/05/2011 13:04:38

    δηλαδή η εργατική τάξη στην Ελλάδα διψάει για μία αστική επανάσταση; χμ

  2. rally monkey avatar
    rally monkey 14/05/2011 13:27:14

    αν στο μεταξυ προλαβει και την κανει ο Γιωργος την επανασταση υιοθετωντας 'τις προτασεις' στις εκλογες μεχρι και που μπορει να τον ψηφισει

    • Arianos avatar
      Arianos @ rally monkey 14/05/2011 13:44:03

      Αμέσως πριν «τον σπόρο που δεν πεθαίνει» βρίσκουμε το "Να είστε σίγουροι – και να μου έχετε εμπιστοσύνη!".
      Η εμπιστοσύνη που απορρέει από την ευθύτητα του ΗΓΕΤΗ είναι ένα μοναδικά συνειδητοποιημένο καταφύγιο για να απωθεί -τις όποιες- πρόσκαιρες δυσπιστίες...

  3. Kennan avatar
    Kennan 14/05/2011 13:30:14

    Ποια εργατική τάξη; Της απο-βιομηχανοποιημένης Ελλάδας;

    • alarmist avatar
      alarmist @ Kennan 14/05/2011 16:13:49

      Εμείς που δεν δουλεύουμε σε εργοστάσιο αλλά σε ιδιωτική εταιρεία 9 και δέκα ώρες για το τίποτα,, τι είμαστε; αφεντικά ή συνέταιροι; εργατική τάξη δεν είμαστε;

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ alarmist 14/05/2011 16:48:50

        κι εσάς σας στηρίζει η αναθέρμανση της οικονομίας, με το να μη χάσετε τη δουλειά σας, και με το να αυξηθούν οι αποδοχές σας στο βαθμό που ο τζίρος της εταιρείας θα βελτιωθεί.

        • alarmist avatar
          alarmist @ δρόμος 14/05/2011 16:56:40

          Αυτό που λες είναι εκτός πραγματικότητας. Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα εργάζεται εδώ και δεκαετίες σε σκληρό καθεστώς χαμηλών αμοιβών και ανασφάλειας παρόλο που τα κέρδη αυξήθηκαν δυσανάλογα. Άνθρωποι έχαναν τις δουλειές τους ακόμα και τότε που οι επιχειρήσεις είχαν κέρδη και η οικονομία πήγαινε σχετικά καλά. Εγώ τα περί επιχειρηματικότητας τα ακούω βερεσέ. Όποιος έχει δουλέψει σε Έλληνα επιχειρηματία (ακόμα και μικρομεσαίο) ξέρει τι σημαίνει αφεντικό.

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ alarmist 14/05/2011 17:16:07

            δεν είναι τυχαίο που σου μίλησα για τζίρο, και όχι για κέρδος. Προφανώς, εφόσον ανήκεις στο ένα "στρατόπεδο", αυτό των εργαζομένων, δεν είσαι σε θέση να αντιληφθείς ακριβώς τη θέση του άλλου "στρατοπέδου". Όταν πηγαίνει καλά η οικονομία οι επιχειρήσεις έχουν αντικείμενο έργου, αυτό όμως δεν συνεπάγεται απαραιτήτως και υψηλά κέρδη. Ο λόγος που το πακέτο προτάσεων της ΝΔ είναι σημαντικό για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας είναι, μεταξύ άλλων, ότι τείνει προς βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων όχι μέσα από μείωση μισθών, αλλά από τη μείωση των υποχρεώσεων προς τρίτους (φόροι, ΦΠΑ, εισφορές). Αυτό δίνει και την ελπίδα οι σωστοί εργοδότες να ανταποδώσουν τη βελτίωση της θέσης τους στους βασικούς συντελεστές, τους εργαζόμενούς τους.

            Όλος μου ο εργασιακός βίος αναπτύχθηκε στον ιδιωτικό τομέα, από διάφορα "στρατόπεδα" (εργαζόμενου-αυτοαπασχολούμενου-εργοδότη) και σε βεβαιώνω ότι από τους εργοδότες ελάχιστοι είναι σήμερα εκείνοι που θα δεχώντουσαν να κατηγορηθούν για αναλγησία απέναντι στο προσωπικό τους. Μιλώ για τη μεσαία τάξη, φυσικά, όχι για τους μεγαλοκαρχαρίες.

          • dima avatar
            dima @ δρόμος 14/05/2011 17:27:22

            ''Αυτό δίνει και την ελπίδα οι σωστοί εργοδότες να ανταποδώσουν τη βελτίωση της θέσης τους ..''

            Ειναι που λενε, ζησε με την ελπιδα...

          • alarmist avatar
            alarmist @ δρόμος 14/05/2011 17:29:13

            Δεν ξέρω τι θα δεχόντουσαν να κατηγορηθούν, ξέρω τι συμφέρον έχει ο εργοδότης και τι συμφέρον έχει ο υπάλληλος. Σαφώς και με ενδιαφέρει αν αύριο θα έχω να πληρώσω το ενοίκιό μου ή το φροντιστήριο των παιδιών. Και ξέρω από την πείρα μου ότι μπορεί να βρεθώ στο δρόμο από τη μια μέρα στην άλλη ακόμα και αν όλα πηγαίνουν καλά για την δουλειά μου. Αποδεδειγμένα καλά. Ας αφήσουμε τον μέσο ιδιωτικό υπάλληλο που μας διαβάζει, να κρίνει κατά πόσον ο μέσος εργοδότης αυξάνει τις αμοιβές των υπαλλήλων του έστω ανάλογα με τον τζίρο που κάνει το μαγαζί. Και εγώ μιλάω όπως και εσύ για τον μέσο επιχειρηματία. Ναι, υπάρχουν "προνομιούχε" κατηγορίες και "προνομιούχες" θέσεις απασχόλησης στον ΙΤ αλλά αυτό δεν αλλάζει ούτε κατ'ελάχιστο την θέση των ιδιωτικών υπαλλήλων.

          • drider avatar
            drider @ δρόμος 14/05/2011 17:50:51

            Ακριβώς εδώ είναι το θέμα. Τα μέτρα που προτείνει η ΝΔ (φόροι, ΦΠΑ, εισφορές) είναι για τη αύξηση των κερδών των επιχειρηματιών και όχι για τη βελτίωση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων τους.

            Το έλλειμα παραγωγικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων οφείλεται στην αναδιοργανωσιά τους, στην αναξιοκρατία στις προλήψεις που κάνουν αλλά και στην έλλειψη οράματος από τη πλευρά των ιδιοκτητών τους.

            Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι οι ιδιοκτήτες θελήσουν να επαναπενδύσουν ένα μέρος των κερδών τους, πες μου πώς μπορεί αυτό να γίνει ορθολογικά, ελλείψει των στοιχείων που προανάφερα...

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ δρόμος 14/05/2011 17:50:52

            κοινό συμφέρον έχετε να παραμείνει η επιχείρηση εν λειτουργία, πράγμα καθόλου σίγουρο υπό τις σημερινές συνθήκες. Με ίδιο τζίρο, αν οι διάφορες εισφορές μειωθούν, μπορείς να ελπίζεις (ή να ζητήσεις) να καρπωθείς μέρος του κέρδους, από τη μείωση, ας πούμε, της εργοδοτικής εισφοράς στον ασφαλιστικό φορέα. Αν από τη συνολική βελτίωση της αγοράς ο τζίρος μεγαλώσει, μπορείς να ελπίσεις και σε μερίδιο στο γενικό κέρδος.

            Ο τρόπος που σκέπτεσαι ελάχιστα διαφοροποιεί τη στάση σου από εκείνη του δημοσίου υπαλλήλου, που θεωρεί την εργασία του δεδομένο αγαθό. Στον ιδιωτικό τομέα αυτό δεν υπάρχει. Αν κλείσει ο εργοδότης σου, θα ψάχνεις για καινούργιο. Μήπως αξίζει τον κόπο να ξανασκεφθείς το αμοιβαίο σας όφελος?

          • alarmist avatar
            alarmist @ δρόμος 14/05/2011 18:09:31

            Δεδομένη; Το ακριβώς αντίθετο λέω. Η δουλειά μου δεν είναι δεδομένη ακόμα και αν όλα πηγαίνουν καλά. Ό,τι και να λέμε στη θεωρία, ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα νόμος που να λέει ότι όταν η επιχείρηση πηγαίνει καλά, ο μέσος ιδιωτικός υπάλληλος κερδίζει ανάλογα. Και δεν θα ήταν δυνατό. Το ότι με συμφέρει να παίρνω έστω και ψίχουλα από το να κλείσει μια επιχείρηση και να μην παίρνω τίποτε, χαίρω πολύ χαιρόπουλος. Αλλά μην με καλεί κανείς να διαλέξω μεταξύ της υποαμοιβής και της ανεργίας. Γιατί και εγώ μετά σαν εργαζόμενος μπορεί να διαλέξω άλλα πολιτικά μονοπάτια που δεν περιλαμβάνουν ελευθερες οικονομίες, ανταγωνισμούς και αφηρημένες έννοιες περί "αποενοχοποίησης της επιχειρηματικότητας". Τίποτε, και το εννοώ, τίποτε δεν πρόκειται να σταθεί ανάμεσα σε μένα και στην επιβίωση της οικογένειάς μου.
            Ας συμφωνήσουμε λοιπόν ότι διαφωνούμε και ας μας κρίνουν οι αναγνώσται.

            Για να πάω πίσω από κει που ξεκίνησα. Ο Έλληνας μια ζωή ίδιος θα μείνει. Δως του παραμύθι και πάρτου την ψυχή.
            Επειδή απέκτησε τον τίτλο "χειριστής μηχανήματος παραγωγής παγωτού" νομίζει ότι έγινε κάτι. Ότι δεν είναι εργαζόμενος αλλά και καλά "μεσαία τάξη". Ή ο δημόσιος υπάλληλος των 1000 ευρώ θεωρεί ότι είναι ανώτερη τάξη από τον ιδιωτικό των 700 ή των 500. Όλοι αστική τάξη έγιναν δήθεν και σε λίγο θα ψωμολυσσάξουμε μαζί. Αλλά δεν τρέχει μια. Ας νομίζουν ότι έχουν τον τίτλο και ας παίρνουν από του χρόνου βερεσέ από το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς. Γεια σου ρε Έλληνα "αστέ".

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ δρόμος 14/05/2011 18:23:47

            η δουλειά σου δεν είναι δεδομένη κυρίως όταν τίποτε δεν πηγαίνει καλά, και οι επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη. Σε γενική πτώχευση, η οικογένειά σου ΔΕΝ θα έχει φαγητό. Εσύ εξακολουθείς να πιστεύεις ότι η αγορά εργασίας θα είναι πάντα εκεί, και θα μπορείς να διεκδικείς όλο και περισσότερα. Αυτή τη λογική την έχει ο πολιτικός κόσμος που μάλλον έχεις ήδη επιλέξει, αλλά που δεν θα σε οδηγήσει πολύ μακρυά. Πρέπει να στήσουμε την Ελλάδα ξανά στα πόδια της όλοι μαζί. Θα έλθει και η στιγμή που θα ζητάμε περισσότερα. Όχι ακόμη.

          • alarmist avatar
            alarmist @ δρόμος 14/05/2011 18:31:18

            "Εσύ εξακολουθείς να πιστεύεις ότι η αγορά εργασίας θα είναι πάντα εκεί, και θα μπορείς να διεκδικείς όλο και περισσότερα. "

            Έχεις δίκιο. Αυτή η ακόρεστη απληστία των ιδιωτικών υπαλλήλων που δεν εκτιμούν το γεγονός ότι τουλάχιστον έχουν ακόμα δουλειά και που -ανάμεσα στα σκανδαλώδη προνόμιά τους- διεκδικούν και το παντεσπάνι τους, είναι ανεξέλεγκτη. Θα τα πούμε στις εκλογές φίλοι μου.

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ δρόμος 14/05/2011 18:39:06

            Ούτε σε ειρωνεύτηκα, ούτε εκλογική προπαγάνδα κάνω. Σου εξήγησα ότι γνωρίζω πολύ καλά σε ποιές συνθήκες δουλεύεις. Παράλληλα πιστεύω απολύτως ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι ο μόνος που μπορεί να μας βγάλει από τη βαθειά κρίση όπου μας οδήγησε ένας επιπόλαιος κομματικός σχηματισμός, που "έδωσε" τα πάντα για πρόσκαιρα και ευτελή ανταλλάγματα. Θα δούμε πολύ σύντομα το τέλος όλης αυτής της περιπέτειας, όχι αλώβητοι, αλλά τουλάχιστον λιγάκι πιό σοφοί.

          • ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
            ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ @ δρόμος 14/05/2011 18:46:47

            Επειδή με είπες αμπελοφιλόσοφο θα σου πω το εξής: στην Ιρλανδία που μας είχαν ζαλίσει ως υπόδειγμα ανάπτυξης κλπ έβλεπα σε ντοκιμαντερ πως εν μιά νυκτί έκλεισε εργοστασιο για να πάεἶ στην Πολωνία. Οι πολυάριθμοι εργαζόμενοι είχαν μετακομίσει στην πόλη του εργοστασίου και είχαν αγοράσει εκεί σπίτια με δάνειο. Αυτοί είναι οι αγοραίοι, έτσι σκέπτονται και δρουν δεν τους απασχολούν οι εργαζόμενοι ούτε οι άνθρωποι.

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ δρόμος 14/05/2011 19:23:32

            Καραμπίνα, σε είπα και δημόσιο υπάλληλο, και δεν βλέπω να με διαψεύδεις. Γιατί λοιπόν επιμένεις να παίζεις σε ξένο γήπεδο? Στο τέλος-τέλος συζητώ με κάποιον που έχει πραγματικό καϋμό, όχι προβλήματα πληκτρολογίου, όπως εσύ.

          • alarmist avatar
            alarmist @ δρόμος 14/05/2011 19:55:22

            Δρόμε, το πρόβλημά μου δεν είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, ούτε επιθυμώ την καταστροφή τους. Ούτε με σένα έχω κανένα πρόβλημα αλλά να με συγχωρείς, όσο και αν δείχνεις κατανόηση στον "καημό μου" που λες, εμένα το ίδιο κάνει. Αν αύριο πάω στον σπιτονοικοκύρη μου και του πω, ξέρεις, δεν έχω το ενοίκιο, αλλά κάνε υπομονή από αυτή τη κρίση θα βγούμε σοφότεροι, ξέρεις τι θα μου απαντήσει; Σαφώς, αλλά μέχρι τότε βρες ξενοδοχείο να μείνεις. Το ξέρω ότι δεν υπάρχουν άμεσες λύσεις όμως η αλήθεια είναι ότι εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται άμεση λύση αλλιώς θα χάσουν τα πάντα. Από σπίτι μέχρι υγεία. Λυπάμαι αλλά οι θεωρίες δεν τρώγονται.

          • ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
            ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ @ alarmist 14/05/2011 17:20:34

            Συμφωνώ και επαυξάνω! Τα περί κρατισμού είναι ορολογίες των αγοραίων οι οποίοι βλέπουν το κράτος σαν εχθρό διότι δεν θέλουν να πληρώνουν καθόλου φόρους. Ελπίζω ο Σαμαράς να μην επανέλθει σε αυτόν τον όρο. Η διαφορά είναι πως το κράτος επιδιώκει το δημόσιο και εθνικό συμφέρον ενώ ο επιχειρηματίας το κέρδος του. Τους είδαμε και τους πλούσιους Ελληνες επιχειρηματίες. Στην πρώτη στραβή έγιναν λούηδες! Οι δε τραπεζίτες που ωρύονται περί κρατισμού κλπ ζητάνε ενίσχυση από το κράτος που κατά τα άλλα βρίζουν!

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 14/05/2011 18:15:02

            σε έναν διάλογο που αφορά τη λειτουργία του ιδιωτικού τομέα γιατί παρεμβαίνετε οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι έχοντες παντελή άγνοια των συνθηκών? αρκετά έχουμε πριονίσει τα πόδια μας, δεν νομίζετε? ο εργαζόμενος του ιδ. τομέα είναι ο πιό ριγμένος απ' όλους, και αποτελεί τη μεγάλη πλειοψηφία. Αφήστε λοιπόν να τα βρούμε εμείς μεταξύ μας, και μετά πουλάτε φιλοσοφίες.

          • yiannos avatar
            yiannos @ alarmist 14/05/2011 20:40:15

            μεγάλες αλήθειες.

          • ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
            ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ @ yiannos 14/05/2011 23:39:48

            Αυτό που είπα στον φίλο δρόμο είναι ότι δεν πρέπει να συγχέουμε την έννοια του κράτους με του σύγχρονους σφετεριστές του. Η ηθική ιδέα του κράτους είναι άφθαρτη.

  4. iathitis.blogspot.com avatar
    iathitis.blogspot.com 14/05/2011 13:46:23

    Η 'ΑΧΛΗ' ΤΗΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ


    Μιμούμενος ίσως τον Ρεμπώ, ένα πρόσωπο που είχε αλλάξει την εικόνα και την πορεία του ποιητικού μύθου,ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς φαίνεται να πιστεύει, με την ομιλία -παρέμβαση του Ζαππείου ΙΙ, στην δυνατότητα δρομολόγησης μιας Νέας Εποχής... Με αλλαγή πορείας της, εν Ελλάδι, αναχρονιστικής πλέον, αστικής πολιτικής και οικονομικής σκέψης...

    Ταυτόχρονα όμως με την κατάθεση των, αναπτυξιακού χαρακτήρα φιλελεύθερων οικονομικών προτάσεων, προτάσεων ελπίδας για την υπέρβαση των προβλημάτων, 'κατέθεσε' εμμέσως ένα μήνυμα αναγκαιότητας πρός πολλούς αποδέκτες... Αυτό το ταξίδι ελπίδας για να υλοποιηθεί, απαιτεί την συμμετοχή προσώπων από το πολιτικό αύριο... Προσώπων που να κατανοούν τα σύνθετα νεοφανή οικονομικά, να είναι 'κοινωνοί ιδεών' πολιτικής επιστήμης, διεθνούς δικαίου, γεωπολιτικής και τεχνοκρατικής αντίληψης,να αισθάνονται τα μονοπάτια της επιχειρηματικής λογικής, αλλά και να εμπλουτίζουν με τις επικοινωνιακές τους ικανότητες την, υπαρκτή πλέον,''τηλεοπτική μας δημοκρατία''...

    Η εποχή που οι πολίτες επέλεγαν για εκπροσώπους τους στο κοινοβούλιο πολιτικούς της 'διπλανής πόρτας', είναι η εποχή που δρομολόγησε την ,κατά Σαμαρά, εθνική μας κατάθλιψη... Ας αναλογισθούμε, με μια διάθεση αισιοδοξίας, την πνευματική αύρα και την παραγωγή πολιτικής σκέψης, του στελεχιακού δυναμικού των κυβερνήσεων του Κωνσταντίνου Καραμανλή, και ας ενισχυθούν από τους θιασώτες του κοινωνικού φιλελευθερισμού, οι προθέσεις και οι προσπάθειες του Αντώνη Σαμαρά για επανεκκίνηση της οικονομίας, της πολιτικής, του πολιτισμού και της Δημοκρατίας...

    Εξ' άλλου,η συνάντηση της ορθολογικής Αριστοτελικής Λογικής με την ιδεατή, του Πλάτωνος, ''Αρίστων Πολιτεία'', είναι η παρακαταθήκη που κληρονομήσαμε από τις ιστορικές μας μνήμες... Και που αρνούμεθα ως Νεοέλληνες να αποδεχθούμε, πεισματικά προσκολλημένοι στην ''αχλή' μιας ''μικρομεσαίας δημοκρατίας''...
    iathitis.blogspot.com

  5. Factorx avatar
    Factorx 14/05/2011 14:16:17

    Προς αλλαγη γραμμής το συγκρότημα Αλαφούζου

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_100055_14/05/2011_442088

    Τoυ Nικου Γ. Ξυδακη

    Βαριά πληγωμένη οικονομικά, μουδιασμένη κοινωνικά, χωρίς σχέδιο και αυτοπεποίθηση, η χώρα πορεύεται ακυβέρνητη. Ο πρωθυπουργός φέρεται σαν να έχει απολέσει την εμπιστοσύνη των Ευρωπαίων εταίρων και του εξωτερικού παράγοντος· η δε κυβέρνηση απαρτίζεται πλέον από πρόσωπα που προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα και για την ατομική τους διάσωση. Αυτά διακρίνουν και η τρόικα και η Ε.Ε., εξ ου και οι υποδείξεις τους είναι πλέον ωμά πολιτικές και ασφυκτικές.
    Πιο ψύχραιμος φαίνεται να είναι ο λαός, ο οποίος συνολικά έχει επιδείξει αξιοσημείωτη εγκαρτέρηση και πειθαρχία στα νέα δεδομένα πτωχείας και ανεργίας. Σε ένα βουβό πλειοψηφικό ρεύμα, αρκετές από τις μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο Μνημόνιο γίνονται αποδεκτές, στον βαθμό που εξορθολογίζουν το κράτος· άλλες μεταρρυθμίσεις και περικοπές κρίνονται μη αναγκαίες ή και καταστροφικές. Αυτό που δεν γίνεται αποδεκτό είναι το ενδεχόμενο Δεύτερο Μνημόνιο, επαχθέστερο από το πρώτο και συνεπαγόμενο βαθύτερη ύφεση. Επιπλέον η κοινή γνώμη φαίνεται να μετατοπίζεται και ως προς τον Γ. Παπανδρέου: ενάμιση χρόνο από την εκλογική του νίκη, όλο και περισσότεροι τον θεωρούν υπαίτιο για το αδιέξοδο της χώρας.
    Σε αυτό το κομβικό σημείο, εμφανίζεται ο Αντώνης Σαμαράς στο Ζάππειο 2. Ο πρώην αποσυνάγωγος του πολιτικού συστήματος, το αουτσάιντερ που κέρδισε την ηγεσία της συντριβείσας Ν.Δ., επιβαρυμένης με κυβερνητικά σκάνδαλα και σπατάλες, αποτόλμησε κάποιες αλλαγές εν μέσω κρίσης: άλλαξε τη ρητορική του κόμματος, άλλαξε στόχευση και φυσιογνωμία. Κυρίως αποτόλμησε να εναντιωθεί στο Μνημόνιο, και τώρα, που ζητούμενο είναι μια άλλη διέξοδος, αισθάνεται δικαιωμένος ιστορικά, έτοιμος να διεκδικήσει την εξουσία.
    Με την προχθεσινή του παρέμβαση αλλάζει την ατζέντα προς όφελός του: έκανε ηγετική εμφάνιση, δίνοντας έμφαση στην ανάκτηση της χαμένης αυτοπεποίθησης του λαού και παρουσιάζοντας μια διέξοδο από την ύφεση, ενώ ταυτόχρονα προσελκύει το ενδιαφέρον του ξένου παράγοντος, που αναζητεί συνομιλητές με πολιτική αποδοχή. Ο δρόμος θα είναι εξαιρετικά δύσβατος για τον Αντ. Σαμαρά, αλλά ήδη του ανοίγεται μια δυνατότητα.

    • Αιμιλια Σ. avatar
      Αιμιλια Σ. @ Factorx 14/05/2011 16:59:11

      το Ζαππειο ΙΙ ειναι το πρωτο μερος: αυτο των προτασεων. καλες, αριστες καταπληκτικες. αποτελουν μονο το 10% για την επιτυχημενη εξοδο απο την κριση. το δευτερο κομματι, (το 90%), αυτο της υλοποιησης των προτασεων θα ειναι εκει που θα κριθουν τα παντα.
      το μεγαλο στοιχημα? "αρχη ανδρα δεικνυσι"!!!

    • neotera avatar
      neotera @ Factorx 14/05/2011 23:40:22

      Πλαγιοκοπούν τον Σαμαρά οι παγκοσμιοποιημένοι. Φυσικά δεν είναι για καλό, όμως δείχνει με το Ζάπειο ΙΙ μπήκε γκόλ. Δεν πιστεύω ότι θα αντισταθεί για πολύ στις σειρήνες της "συναίνεσης"-στήριξης του καθεστώτος επειδή και να το θέλει ο ίδιος η ΝΔ ως κόμμα δεν έχει πλέον εθνικό απόθεμα, στελέχη ικανα και πιστά. Η τελευταία ευκαιρία για επανίδρυση του κράτους ήταν με τον κωστάκη και προσέκρουσε στα ίδια προβλήματα. Τώρα η κατάσταση στο κόμμα δεν είναι καλύτερη, όσο και άν η κοινωνία ωριμάζει όσο πιέζεται... Αν κάνω λάθος εκτίμηση μέα κούλπα, εδώ είμαστε ! Φυσικά ένα μεγάλο ΟΧΙ στην τρόϊκα είμαστε έτοιμοι να το υποστηρίξουμε πολλοί από παντού, εντός αλλά και εκτός συνόρων...

  6. thanasis avatar
    thanasis 14/05/2011 14:22:16

    τό προλεταριάτο πέθανε μαζυ μετον σοσσιαλισμό
    ο παπανδρέου μετέτρεψε τούς εργάτες σε παρριες
    ο σαμαράς καλείται να ανεβάσει το ηθικό
    της εργατικής τάξης και να ξανατονόση
    την μεσαία ταξη.αυτό σηματοδοτεί την
    νεα επανάσταση με τα το reboot
    της μεσαίας ταξης

  7. lianos avatar
    lianos 14/05/2011 14:26:51

    Όσο για την σαβούρα που έχει ακόμα μέσα στην ΝΔ, ο Σαμάράς μπορεί να κάνει αυτό που κάνουν στα καράβια.....
    (την βάζουν στον πάτο για ευστάθεια!!)

  8. antanistimi avatar
    antanistimi 14/05/2011 14:35:19

    Ασχετο αλλα σχετικο.
    Προς Pasok&Global Partners co.
    Σημερα σε επαρχιακη πολη εδωσαν τα θεματα των Μαθηματικων στους μαθητες στις 08:45.Στις 08:53 ηρθε σημα να τα παρουν πισω.Τα νεα θεματα ηρθαν και εδοθησαν στους αποσβολωμενους μαθητες στις 09:O7.Στις 09:25 ηρθε η πρωτη διευκρινηση!Στις 09:30 εδωσαν εντολη να παρουν πισω την διευκρινηση αυτη!!
    Ενω στις 10:30 ηταν η ωρα που μπορουσε ο πρωτος μαθητης να αναχωρησει,στις10:23 ηρθε νεα διευκρινηση!!! με τυπωμενη ωρα πανω 09:20!!! για ευνοητους λογους συγκαληψης της πατατας.Οταν οι καθηγητες-θυματα αναρωτηθηκαν τι θα απαντουσαν στα παιδια αν τους ρωτουσαν για την ''αργοπορια''παραδοσης της τελευταιας διευκρινησης,τους ζητηθηκε να δικαιολογηθουν πως ηταν τυπογραφικο λαθος.Αλλη σφαγη εγινε και στο μαθημα της Βιολογιας οπου τα θεματα δεν ηταν για μαθητες ειδικα επαρχιακων Λυκειων στα οποια λογω ελλειψης το μαθημα αυτο το κανουν π.χ καθηγητες Χημειας.
    Λογω του οτι ειμαι γονιος διαγωνιζομενου,λογω του οτι γνωριζω τον αγωνα του οπως και των αλλων παιδιων,λογω του οτι ειδα παιδια να κλαινε απογοητευμενα,ενα εχω να πω με οσα ζω σε οικονομικο,εμπορικο,ασφαλιστικο,κοινωνικο ,εκπαιδευτικο επιπεδο μαζι σας
    κ.κ του Pasok & Global Partners:Απλα ειστε επικινδυνοι.

  9. victoria (true) avatar
    victoria (true) 14/05/2011 14:40:58

    Είμαι Ευρωπαίος αλλά όχι αν είναι κλαμπ τοκογλυφίας.
    Είμαι Έλληνας αλλά θέλω να βγάλουμε τον καλύτερό μας συλλογικό χαρακτήρα, όχι τους τσιφλικάδες του συνδικαλισμού, ούτε τις λαμογιές των μεγάλων.

    Συμφωνούμε. Επαυξάνουμε. Είμαστε *on board*.
    Η ποιότητα των κινήτρων και των αξιών είναι δεδομένη πλέον (διαχρονικό ζητούμενο). Πάμε στην εμπέδωσή τους από τον (οποιοδήποτε) εκτελεστικό μηχανισμό. Και στη συνέχεια στη συνολική υλοποίηση και εφαρμογή για την επιτυχία. Όχι του Σαμαρά, αν και του κάνω εικόνισμα, αλλά της χώρας μας και των ανθρώπων της.

  10. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 14/05/2011 14:51:39

    Δεν έγιναν τώρα επικίνδυνοι. Πάντα ήταν, απλά ο κόσμος άργησε να το καταλάβει. Όσο για τα παιδιά, μην τα αφήσετε αβοήθητα, φωνάξτε μέχρι να βρείτε το δίκιο σας. Δεν φταίνε τα παιδιά αν επελέγησαν κάποιοι μη σοβαροί
    ( να υποθέσω φίλοι;) για να δώσουν θέματα. Δόξα τω Θεώ από μαθηματικά μυαλά η Ελλάδα διαθέτει, γιατί λοιπόν τόσα λάθη;

  11. antanistimi avatar
    antanistimi 14/05/2011 14:52:41

    Αντι-δραση καμμια απο τον υπευθυνο Εθνικης Παιδειας του κ.Σαμαρα επι του θεματος.Παρακαλω το antinews να το σηκωσει γιατι πρωτον δειχνει τον ερασιτεχνισμο τους στα παντα και δευτερον να προστατευθουν στη συνεχεια τα παιδια.

    • Factorx avatar
      Factorx @ antanistimi 14/05/2011 16:11:12

      Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’ Αθηνών, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

      «Η οργάνωση και προετοιμασία για την ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων είναι μια επίπονη διαδικασία, που απαιτεί την εμπλοκή και τη συνεισφορά πολλών εμπλεκόμενων φορέων, εντός και εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλά και – κυρίως μάλιστα- προγραμματισμό, συντονισμό και υπευθυνότητα του αρμόδιου Υπουργείου.
      Δυστυχώς, και σε αυτόν τον τομέα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου του Παιδείας επέδειξε προχειρότητα και επιπολαιότητα, ως προς την οργάνωση και την προετοιμασία. Παράλληλα, μείωσε μεταξύ άλλων και τα σχετικά κονδύλια και συγχώνευσε τις Δύο Κεντρικές Επιτροπές Εξετάσεων των Γενικών Λυκείων και των Εσπερινών Λυκείων σε μία.
      Αποτέλεσμα τα σημερινά ευτράπελα κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων στο μάθημα των μαθηματικών, που εκτός από την χρονική καθυστέρηση, είχε ελλείψεις και παραλείψεις στα σχετικά θέματα.
      Ελπίζουμε και ευχόμαστε να μην επαναληφθεί το σημερινό γεγονός, που δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση και ανασφάλεια στους υποψηφίους, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς στα εξεταστικά και βαθμολογικά κέντρα».

      • o βουνίσιος avatar
        o βουνίσιος @ Factorx 14/05/2011 19:04:08

        Αφού όποιoν/όπου, θέλουν βάζουν, γιατί τις κάνουν;

  12. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 14/05/2011 14:52:49

    Πρός ananistimi

  13. periklis avatar
    periklis 14/05/2011 15:21:19

    Συμφωνω με ολους. Ειδικα μετον thanassis.
    Η μεσαια ταξη ειναι η κρισιμη μαζα μιας δυναμει επαναστατικης ανατροπης.
    ΑΥΤΗς ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Ο ΣΑΜΑΡΑς. Το "reboot" της , ειναι ζητουμενο γιατι η ΜΕΣΑΙΑ ταξη αποτελει το μεγαλυτερο αριθμητικα κομματι της χωρας, ειναι φορεας οικονομικης προκοπης , Κοιτιδα δημιουργιας Πολιτισμου και υγιους ιδεολογιας , και διαχρονικος αρωγος του κρατους-εθνους. Επισης ειναι παραγοντας αμβλυνσης των κοινωνικων αντιθεσεων μεσα απο προνομιακες και οχι Συγκρουσιακες σχεσεις με ενα καλλιεργημενο, ενισχυμενο "προλεταριατο" .

  14. Λευτέρης Χάμος avatar
    Λευτέρης Χάμος 14/05/2011 16:15:11

    Ακούγοντας την τελευταία φράση του κυρίου Σαμαρά, «τον σπόρο που δεν πεθαίνει» αισθάνθηκα έντονη συγκίνηση και τα μάτια μου "υγρά" πιστεύοντας ότι ο κύριος Σαμαράς είναι "ένας αληθινός ΄Ελληνας" που πονά και νοιάζεται την πατρίδα μας και τον εμπιστεύομαι.
    Είναι η πρώτη φορά που γράφω σε blogs και καταθέτω την άποψή μου!

  15. Νίκος Παπαδημητρίου avatar
    Νίκος Παπαδημητρίου 14/05/2011 16:46:44

    εκτός του ότι η αστική τάξη είναι ο παράγοντας ισορροπίας μιας κοινωνίας, έχουμε και το ερώτημα του τι ειναι η εργατική τάξη. Αν το τελευταίο ήταν τόσο σαφές, δεν θα χρειαζόταν ο Μαρξ να φωνάζει στους εργάτες να αποκτήσουν ταξική συνείδηση (την οποία αμφιβάλλω ότι απέκτησαν ούτως ή άλλως). Και από την άλλη, ο Μαρξ αναφερόταν στους -πολλούς- εργάτες εργοστασίων της εποχής του. Μετά το 1917 οι Σοβιετικοί δίωξαν τους μικροαστούς ως αντεπαναστάτες, αλλά τώρα, εν όψει της απουσίας πολυπληθούς προελταριάτου, η κάθε Παπαρρήγα περιλαμβάνει και τους μικροαστούς στον Κόκκινο Στρατό.

    Το πιο γελοίο απ' όλα είναι πως την εργατικήν τάξη καλούν σε επανάσταση γόνοι της αστικής, που ουδέποτε υπήρξαν εργάτες (καλοπερασάκηδες του Συριζα, αναρχικοί στο Πέραμα κλπ). Καλύτερη εγγύηση για την απουσία οποιασδήποτε επανάστασης δεν υπάρχει. Ούτε βαλτοί να ήταν.

  16. Λ.ΛΑΜΒΔΑΣ avatar
    Λ.ΛΑΜΒΔΑΣ 14/05/2011 16:58:35

    Ναι Λευτέρη, ο Σαμαράς έχει τα προτερήματα και τα ελατtώματα της φυλής μας. Είναι Έλληνας, όπως και 0 Καραμανλής (ποιό ώριμος του ΚΚ).
    Ναι, είναι και ΜΟΝΟΣ, όπως ο Καραμανλής (ίσως ποιό μόνος του ΚΚ).
    Για να πεισθείς ρίξε μια ματιά στην πρώτη σειρά των καθισμάτων του Ζαππείου όπου τοποθετήθηκαν αυτοί που πλαισιώνουν τον Πρόεδρο και θα συνκυβερνήσουν. Βρίσκεις αυτούς που στα άδεια βαπόρια βάζουμε στα ύφαλα για μούργα. Άσε που είδα στην πρώτη σειρά και έναν άνεργο πρώην ΕΛΔΕ'αρχη που άκουσα 'ότι πήρε πόστο στη Ν.Δ.
    Αντώνη, ως πότε θα στα λέμε; Ενθουσιάζεις εσύ τον κόσμο και μετά κάνει μιά γύρα η κάμερα στην πρώτη σειρά και σταυροκοπιόμαστε και αρχίζουμε τα ξόρκια. Τελείωνε επιτέλους, έχεις εκλογές σε λίγο!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Λ.ΛΑΜΒΔΑΣ 14/05/2011 17:25:43

      από πού προκύπτει ότι οι καθήμενοι της πρώτης σειράς είναι αυτοί που θα συγκυβερνήσουν, κύριε Λάμβδα?

  17. moriarty avatar
    moriarty 14/05/2011 18:07:22

    Ο τόπος μας έχει ταλαιπωρηθεί από υπερβολές και καυχησιολογίες. Η σημερινή κρίση (ή, καλύτερα, η κατά Γιανναρά «συντελεσθείσα καταστροφή») έχει κάνει τον λαό μας (ευτυχώς) πολύ πιο συγκρατημένο και δύσπιστο. Επικοινωνιακές υπερβολές όπως «αστική επανάσταση» κλπ κάνουν επικοινωνιακή ζημιά. Ενθουσιάζουν αυτούς που αυτοενθουσιάζονται με την προοπτική επιστροφής στη γαλάζια εξουσία. Δίνουν τροφή για σχόλια στους αντιπάλους. Αφήνουν παγερά αδιάφορους τους υπολοίπους, για να μην πω ότι τους κάνουν ακόμα πιο σκεπτικούς. Και δεν «χρωματίζουν» σωστά τη σκληρή δουλειά που κάνει ο Σαμαράς και η ομάδα του.

    Για την ταμπακιέρα τώρα: με διαλυμένους από τη διαφθορά τους κρατικούς μηχανισμούς, με χωλή δικαιοσύνη και λερναία νομοθεσία, η εφαρμογή καλά μελετημένων ασκήσεων επί χάρτου κινδυνεύει να αποδειχθεί Βατερλώ. Ας κρατάμε λοιπόν και καμιά πισινή, και ας ψάξουμε πώς και από ποιούς θα γίνει η ευλογημένη η «επανίδρυση του κράτους» και μετά από ποιά κάθαρση. Προφανώς όχι από τα πρόσωπα που ήταν πρώτο τραπέζι στην πίστα του Ζαππείου.

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ moriarty 14/05/2011 20:27:16

      Συμφωνώ απόλυτα. Ο Σαμαράς ανοίγει μία πόρτα διεξόδου από την κρίση, αλλά ο δρόμος είναι μακρύς και ανηφορικός. Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με την παρούσα ομάδα εξουσίας, γιατί τέτοια σύγκριση δεν μπορεί να υπάρξει. Οι συνθήκες όμως είναι αυτές που είναι και είναι σκληρές.
      Όσο για την ¨αστική επανάσταση", για να μην θεωρητικολογούμε, να θέσουμε το θέμα πιο απλά:
      Η Ελλάδα χρειάζεται ευνομία, ισονομία (δηλ. ισχύς του νόμου για όλους), τήρηση των νόμων, σεβασμό στους θεσμούς και την απαραίτητη συνταγματική μεταρρύθμιση που θα δημιουργήσει ένα σοβαρό αντίβαρο στην πρωθυπουργική δικτατορία και θα ανοίξει τον δρόμο στην άμεση δημοκρατία σε κρίσιμα θέματα (δηλ. καθιέρωση δημοψηφισμάτων).

    • juliet avatar
      juliet @ moriarty 14/05/2011 20:28:01

      @moriarty
      έχεις απόλυτο δίκιο,η διαφθορά στο δημόσιο τομέα στο ζενίθ,η δικαιοσύνη στο ναδίρ ,με ιδιωτικούς που δουλεύουν , ο ρουφιάνος χαλαρά και ο άνθρωπος που κοιτά τη δουλειά του σαν είλωτας .Αν δε μπούνε βάσεις δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε ,θα ξανακτίσουμε στην άμμο και πάλι κάποια στιγμή θα ξανακαταρεύσουμε .Πρώτα το ξεκαθάρισμα του σαθρού πολιτικού κόσμου ,το ξεκαθάρισμα της ψεύτικης εικόνας των ΜΜΕ με βρώμικα πρότυπα, πόρνες πολυτελείας και τζιτζιφιόγκους με φρου-φρου,μετά με τη μάθηση ,με τη αναγνώρηση του ατόμου,του σεβασμού της ελευθερίας ,την αποπεριθοριοποίηση ατόμων για να μπορείς να περπατάς με ασφάλεια.Πρέπει να ελπίζουμε ,αλλοιώς ........φτάσαμε στο τέρμα.

    • NZ avatar
      NZ @ moriarty 15/05/2011 12:04:16

      Όταν λέμε "αστική επανάσταση" εννοούμε επαναφορά αστικών αξιών!
      Όπως η πατρίδα, η εργατικότητα, η ανταγωνιστικότητα, η επιχειρηματικότητα, η ατομική ευθήνη και η συλλογική ταυτότητα.

      Αστικών και ταυτόχρονα λαϊκών αξιών!
      Στα έργα τους διάφοροι Μαρξιστές έδειξαν τη λαϊκότητα των αστικών ιδεών. Από τον ίδιο το Μάρξ, ο οποίος ζητούσε από τους εργάτες να αποτινάξουν τις αστικές ιδέες (άρα αναγνώριζε ότι είχαν έντονη απήχηση και στους εργάτες της εποχής του), ως το Λένιν (που μίλησε για την "εργατική αριστοκρατία" που εξέφραζε την αστική ιδεολογία στους κόλπους του προλεταριάτου), κι από τον Έγκελς (ο οποίος μίλησε για στην αστική κοινωνία που επηρέαζε βαθιά με τα πρότυπά της και τους εργάτες), ως το Γκράμιση που πρώτος τόλμησε να μιλήσει για τις λαϊκές αστικές αξίες πού έπρεπε να εργατική τάξη να οικειοποιηθεί.
      Το ιδεολογικό στοιχείο του αστισμού συζητήθηκε πολλαπλά από τους Μαρξιστές θεωρητικούς. Σήμερα τι ακριβώς κάνουμε; αμφισβητούμε την ύπαρξή του;

      Ασφαλώς τόσο η έννοια αστική τάξη, όσο και η έννοια προλεταριάτο έχουν αλλάξει πολλές φορές περιεχόμενο σε ένα κόσμο με πολύ διαφορετική παραγωγική βάση απ' ό,τι πρίν από εκατόν πενήντα χρόνια.
      Αλλά η σημασία των αστικών αξιών παραμένει και ο ρόλος τους είναι πάντα επίκαρος. Ιδιαίτερα σε μια κοινωνία, όπως η δική μας, που από την καιρό που τις αποδόμησε πέφτει από το ένα αδιέξοδο στο άλλο.

      Λοιπόν, η επιστροφή στις αστικές αξίες και στις αστικές αρχές είναι Επανάσταση! Αλλά κάθε Επανάσταση είναι ένα άλμα μπροστά. ΔΕΝ είναι η άφιξη σε "επίγειο παράδεισο". Δεν λύνει όλα τα προβλήματα της Ανθρωπότητας. Δεν σταματή την Ιστορία και την Εξέλιξη.

      Το να γίνουμε πιο δίκαιη ως κοινωνία, πιο ανταγωνιστική ως Οικονομία, πιο υπερήφανοι ως λαός, με περισσότερη αυτοπεποίθηση κι αίσθηση ασφάλειας ως πολίτες, πιο ελεύθεροι ως άνθρωποι, αυτό εννοώ με τον όρο αστική Επανάσταση.

      Η αστική Ελλάδα δεν είναι ούτε τα βόρεια προάστια σήμερα, ούτε οι αστικές οικογένειες που καταστράφηκαν με τον Πόλεμο και τον Εμφύλιο που ακολούθησε. Είναι η Ελλάδα που στέκει στα πόδια της και γίνεται ανταγωνιστική σε όλους τους τομείς που μπορεί να είναι ανταγωνιστική.
      Και παύει να είναι μια χώρα που ψάχνει για δανεικά, που μοιράζει ψευδαισθήσεις εφήμερης ευημερία (και μελλοντικής χρεοκοπίας), που κολακεύει τα χειρότερα ελαττώματα του λαού της και θέτει υπό διωγμό τα καλύτερα προτερήματά του.
      Επι τριάντα χρόνια πάμε ανάποδα απ' ό,τι όλοι οι άλλοι λαοί. Επι τρίάντα χρόνια, ακόμα και οι λαοί του πρώην υπαρκτού σοσιαλισμού έκαναν στροφή 180 μοιρών και μας ξεπέρασαν ανακαλύπτοντας με καθυστέρηση αστικές αρχές και αξίες. Αυτό πρέπει να κάνουμε κι εμείς.
      Γιατί "πάει" περισσότερο στην παράδοσή μας. Όχι απλώς για να επιστρέψουμε στην παράδοσή μας. ΑΛλά για να προκόψουημε.
      Δεν είναι επιστροφή στο παρελθόν. Είναι επιστροφή στο Μέλλον.
      Το ότι δεν έχει γίνει "ποτέ στον παρελθόν" δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει τώρα, ή στο μέλλον.
      Επανάσταση είναι - μεταξύ άλλων - αυτό ακριβώς: Ένα έλμα που δεν έχει προηγούμενο στο παρελθόν, και που δεν είναι η απλή γραμμική εξέλιξη του παρόντος.
      Αλλωστε, έχει γίνει στο παρελθόν: Η Ελλάδα του Ελευθέριου Βενιζέλου. Που όταν έγινε όλοι οι πνευματικοί άνθρωποι της εποχής την επιθυμούσαν αλλά δεν την πίστευαν...
      Κι αν έγινε μια φορά, γιατί δεν μπορεί να ξαναγίνει;
      Αν γίνεται σήμερα παντού στον κόσμο, γιατί δεν μπορεί να γίνει και εδώ;
      Τι μοιρολατρία είναι αυτή;
      Εντάξει το σκοτάδι είναι πιο βαθύ λίγο πριν ξημερώσει.
      Αλλά ακόμα και τα "πετεινά του ουρανού" το "οσμίζονται" ότι θα ξημερώσει σύντομα. Εδώ γιατί τόσος και τέτοιος πεσσιμισμός;
      Μου φαίνεται ότι πια δεν συζητάμε με τα επιχειρήματα τις λογικής μας.
      Αλλά με τα βαθιά τραύματα της εμπειρίας μας και τους φόβους της ψυχής μας.
      Σας καλώ να επουλώσετε τα τραύματα (που όλοι κουβαλάμε, άλλωστε).
      Και να ξεπεράσετε τους φόβους (που όλοι νιώθουμε, ασφαλώς).
      Αλλιώς θα ματαιώσουμε αυτό που μπορούμε και θα ακυρώσουμε αυτό που είμαστε!

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ NZ 15/05/2011 14:18:51

        Προσυπογράφω κάθε λέξη σου.

        Ειδικά στα όσα περί απαισιοδοξίας και μοιρολατρίας...

        Το σαράκι που μας έτρωγε ανέκαθεν..

  18. Απορία avatar
    Απορία 14/05/2011 18:44:48

    Σε όρους γεωπολιτικής η νέα ΝΔ και ο αρχηγός της με τις θέσεις της τάσσεται με τις θαλάσσιες δυνάμεις. Οι ηπειρωτικές μας απογοήτευσαν μας έσυραν στα μνημόνια και το οικονομικό αδιέξοδο.

    Την Ελλάδα δεν την συμφέρει πλέον να στηρίζει με το αίμα της την υπόθεση του ευρώ και την ανάπτυξη και την ευημερία του Γερμανογαλλικό άξονα.

    Ή θα μας συμπεριφερθούν όπως αρμόζει σε ένα ισότιμο μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας και θα μας βοηθήσουν μέσω αναδιαπραγμάτευσης και μεταβολής των όρων του μνημονίου με κύριο άξονα μέτρα που θα τονώσουν ουσιαστικά και βραχυπρόθεσμα αλλά και μεσομακροπρόθεσμα την οικονομία μας ή θα πρέπει κάνωντας άμεση "επανεκκίνηση" να αναζητήσουμε τις συμμαχίες εκείνες και τις δυνάμεις που θα μας βοηθήσουν με ρεαλιστικό πρόγραμμα να αναστηλώσουμε την διαλυμένη χώρα μας.

  19. firiki2010 avatar
    firiki2010 14/05/2011 19:10:45

    Περισσότερο από τον "σπόρο που δεν πεθαίνει" κράτησα το "Δεν υποστηρίζω ότι θα βγούμε χωρίς να βραχούμε. Θα βγούμε όμως και θα γίνουμε καλύτεροι.... Μπορούμε και αξίζουμε καλύτερα .. και θα τα καταφέρουμε " Το βρήκα πιο μαχητικό, πιο ρεαλιστικό και πιο "συμμετοχικό" από τον στίχο του Ελύτη που μπορεί να δράσει και ...καθησυχαστικά.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ firiki2010 14/05/2011 19:30:32

      Όχι καθησυχαστικά. Παρηγορητικά. Το είχαμε ανάγκη, μετά τις προσβολές. Προκαλεί ανάταση και ελπίδα, αυτοπεποίθηση, περηφάνεια. Μας λείψανε.

  20. βαγόνι avatar
    βαγόνι 14/05/2011 19:27:36

    Η πολλοστή φορά-στην νεολληνική ιστορία- που αναγγέλεται
    "αστική επανάσταση" ή, τέλος πάντων αστική ανασύνθεση...ή
    κάτι τέτοιο.
    Λυπάμαι, δεν γίνεται! Στα 1930, ο Τόμας Μάν-μεγαλοαστός
    συγγραφέας και συντηρητικός- δήλωνε εμφατικά: "η αστική
    τάξη έσβησε στο τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.......έκτοτε,
    υπάρχουν μόνο ισχυροί του χρήματος...". 'Αν αυτό ισχύει για την
    μεσευρωπαική Γερμανία, φανταστείτε...!
    Είχε προηγηθεί η Οκτωβριανή επανάσταση -στο όνομα του
    προλεταριάτου-,ακολούθησε το εθνικοσοσιαλιαστικό κίνημα και
    τελειώσαμε με το πιό "επιχειρησιακό" πείραμα, το ρουζβελτιανό
    new deal...δηλαδή, την είσοδο των μικρομεσαίων στρωμάτων στο
    προσκήνιο: οι "ελιτ"προέρχονται, κατα κανόνα, απο τα σπλάχνα
    τους.
    Οι μικρομεσαίοι: αυτό το κοινωνικό αμορτισέρ ανάμεσα στους
    πλούσιους, τη μισθωτή εργασία και τη...φτώχεια. Δεν πιστεύω πως
    ήρθαν για να "παγώσει" η ιστορία αλλά για να διευρύνουν το
    χώρο του "επιχειρείν" και να προετοιμάσουν μια πιό
    κοινωνικοποιημένη οικονομία.
    Στη χώρα μας, έγινε με οδύνες και συνακόλουθες αναπηρίες....το κόστος
    τους μόνο μικρό δεν είναι....αυτή η εξέλιξη,όμως,δύσκολο να ανακοπεί.
    Άν "Αστική Επανάσταση" σημαίνει αποκατάσταση των μετεμφυλιακών
    "βορείων προαστείων", έ, τότε τί να πεί κανείς!
    'Αν πάλι σημαίνει εδραίωση μιας ¨Αστικής Ηθικής",στον καθ'ημέραν
    βίο, μερικώς μόνο έχει κάποια αξία....Ο "Αστισμός" δεν είναι βέβαια
    καλοκάγαθη πολιτισμική στάση.
    Μήπως, αυτό τον καιρό, ο δυτικός κόσμος αναδιπλώνεται σε
    ρεαλιστικότερες απαιτήσεις, διότι η προτεσταντική επέκταση το
    παράκανε; λεω..μήπως!
    Στη χώρα μας θα το ζήσουμε με οδύνες! σίγουρα όμως χρειαζόμαστε
    επινοητικότερα "μείγματα" απο την φιλοδοξία..αστικής αναστήλωσης!

  21. antanistimi avatar
    antanistimi 14/05/2011 19:44:35

    ΕΚΤΑΚΤΟ:ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ.
    Συνεληφθησαν να δινουν εξετασεις Ελληνες μαθητες οι οποιοι θελησαν να εισελθουν εις την ανωτατη Ελληνικη εκπαιδευση.Οι μαθητες αυτοι αρνουμενοι να τα φορτωσουν στον κοκκορα και να φυγουν εις το εξωτερικο τολμησαν να τα βαλουν με την αποφαση του υπουργειου δια βιου μαθησης για εξορθολογισμο των βασεων και ''τακτοποιηση''των σχολων.Οι παραβατες τιμωρηθηκαν παραδειγματικα.......

    ''.......Ιδιαιτέρως δύσκολα χαρακτηρίζονται τα θέματα των Μαθηματικών που επέλεξε η εξεταστική επιτροπή για τους υποψήφιους γενικής παιδείας των πανελλαδικών εξετάσεων.
    Οι υποψήφιοι διαμαρτύρονται επειδή δεν υπήρχε διαβαθμισμένη δυσκολία, αλλά λένε ότι όλα εξ αρχής τα ζητήματα περιείχαν δύσκολες ερωτήσεις, και απαιτήσεις πάνω από τις δυνατότητες των μαθητών. Την ίδια άποψη έχουν και πολλοί μαθηματικοί. Το κλίμα επέτεινε και ένα τυπογραφικό λάθος που ανάγκασε την εξεταστική επιτροπή να στείλει διευκρινίσεις.
    Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Μαθηματικής Εταιρείας Γ. Τυρλή, ένα 17χρονο παιδί δεν θα μπορούσε να αντεπεξέλθει ικανοποιητικά στα μαθηματικά λόγω της μεγάλης δυσκολίας τους, αντίθετα η ανυπαρξία κλιμάκωσης απαιτήσεων των θεμάτων, καταστρέφει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.
    Ο καθηγητής Φυσικής Γ. Χατζητέγας όμως υποστηρίζει ότι η δυσκολία που μπορεί να έχουν τα θέματα των εξετάσεων, ενδεχομένως θα βοηθήσει στον εξορθολογισμό των βάσεων που τα τελευταία χρόνια είχαν ανέβει αρκετά.
    Πηγές από την εξεταστική επιτροπή κάνουν λόγο για «τυπογραφικό λάθος» που διορθώθηκε άμεσα. Οι υποψήφιοι όμως διαπίστωσαν και ασάφειες στη διατύπωση.....πηγη: Ναυτεμπορικη.

  22. juliet avatar
    juliet 14/05/2011 20:06:44

    Εμείς οι απλοί ανθρωποι ζούμε δυο ζωές.Δυό βίους παράλληλους,τόσο ενωμένους και ξεχωριστούς.Ο ένας ο προσωπικός εσωτερικός μας βίος ο αγαπητός και ανεξάρτητος εαυτός μας.Ο άλλος, η εξωτερική μας υπόσταση μέσα στη συμβιωτική πραγματικότητα και τον κοινωνικό τόπο.
    Ο πολιτικός ,ο οραματιστής ζει και τρίτο βίο.Ζει τη ζωή των υπεραισθήσεων,την ευπάθεια των εντυπώσεων,τους σοβαρούς ερεθισμούς συμβάτων.Εκείνες τις μυστικές αφυπνίσεις που,μέσα απο την αρνητικότητα των γεγονότων,του οιστρηλατούν τις πολιτικές πραγματώσεις ,και μερικές φορές τη πολιτική ανατροπή.
    Συνεπώς όταν μιλάμε για την εθνική συμπεριφορά του ηγέτη προσβλέπουμε σε τρία στοιχεία:
    Πρώτο ,στο βαθμό της ευαισθησίας του μπροστά στα γεγονότα που συγκλονίζουν το τόπο του.
    Δευτέρο ,στη θέση του αντίκρυ στις συνθήκες ζωής του λαού μέσα στους δραματικούς αντιπερισπασμους της ιστορικής ώρας, και
    Τρίτο ,στη συμμετοχή του στη περιπέτεια των εθνοκοινωνικών εξελίξεων.
    Ο Σαμαράς στο Ζάππειο ΙΙ απέδειξε οτι πληρεί τις προΰποθέσεις του ηγέτη πουθα μπορέσει να κάνει την αστική επανάσταση.Ξέρει να κοιτά στη ψυχή και τούτη την καταραμένη ώρα της Πατρίδος ,η κατάρα θα πρέπει να γίνει ευλογία να μας βρεί όλους μαζί,να αποδείξουμε στους ''βάρβαρους'' ότι είμαστε πάντα ο σπόρος.Για μπορείς η''κυρά των Αμπελιών'': να λέει με πόσο''γάλα ανδρείας και λευτεριάς ''βύζαξε τα όρφανά της.......

  23. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/05/2011 20:46:14

    Εγω καταλαβαινω οτι το ΠΑΣΟΚ, θα παρει 2-3 μετρα του Σαμαρα για να τα περασει ως δικα του.. ΚΑΙ !!!...
    Θα το ΓΑΠ θα βγει να πουλησει πλαγιως και καταπρασινα.. συναινεση !!! χωρις να την εχει !!! !!!

    Αυτοι ειναι οι ΠΑΣΟΚΟΙ !!! ο ΑΓΠ πηρε παραμαζωμα το ΚΚΕ και την αριστερα το 81, υποκλεπτοντας τις θεσεις και τα συνθηματα!! και θα συνεχισει τωρα ο γυιος.. με τον Αντωνη!!!

    Εκει στη ΝΔ να ξεκαθαρισουν.. οτι δεν υπαρχει συναινεση!!! ουτε ευθεως ουτε πλαγιως!! Ειναι δυσκολο να βγουν να το δηλωσουν και να προβλεψουν τι θα κανουν οι ΠΑΣΟΚΟΙ.. αν μονο εγω το βλεπω.. μαγκια μου!

    ΠΠ

    • juliet avatar
      juliet @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/05/2011 21:24:58

      ο Αντώνης δεν φοβάται,ισχυει γι΄όλους αυτό;

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ juliet 14/05/2011 21:54:53

        οποις δεν εχει αντερα να την κανει.. εχουμε πολεμο και δεν ειμαστε σε σχολικη εκδρομη να ψαχνουμε αυτον με την κιθαρα να ευθυμισουμε, ουτε να κανουμε ματι αλληλους για να "παρουμε δουλεια στο σπιτι".

        Θελει Αρετη και Ανδρεια. Δεν εξαιρω Γυναικες φυσικα!!!

        ΠΠ

        • juliet avatar
          juliet @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/05/2011 22:12:50

          όταν έχουμε πόλεμο δεν υπάρχουν άνδρες -γυναίκες ,υπάρχουν πολεμιστές είμαι κάθετη.

  24. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 14/05/2011 23:22:08

    H αστική "επανάσταση" θα γίνει (αν γίνει) από αυτούς που δεν έχουν να χάσουν τιποτα..
    Μην αμφιβάλετε ότι, και υπο αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται τα κεκτημένα τους και δεν έχουν την παραμικρή διάθεση για αλλαγή υπέρ της αξιοκρατίας και την συνειδητής προσπάθειας για ενα καλυτερο μέλλον..
    Αυτοι οι τελευταίοι, οι φαύλοι, είναι πολλοί περισσότεροι από ότι νομίζετε και παίζουν τα ρέστα τους..

    • juliet avatar
      juliet @ Φακ Κωστας 15/05/2011 09:28:13

      αυτοί οι τελευταίοι ελέγχονται ,θα σου πω ένα παράδειγμα,όταν το 2004 είχαμε αλλαγή κυβέρνησης,βραδάκι στα Βριλησσία,μιλούσε ένας στο τηλε και ξέρεις τι έλεγε;εγώ αν ο ΚΑΚ πει πετάει ο γαΐδαρος εγώ θα λεω πετάει,δεν θα χάσω τίποτε απ΄αυτά που τόσα χρόνια έχω!!
      Εχεις δει κανένα να του αρέσει να του πεις αλήθεια ;εγώ το έχω πληρώσει ακριβά.
      Και τώρα κάποιοι δεν θέλουνε να δούνε την γύμνιά τους ,αρκεί να περάσουνε καλά.Δεν μπορούμε να μείνουμε στη θεωρία τους γιατί όλοι μαζί θα συρθούμε δέσμιοι της ασυδοσίας ,της διαφθοράς,της γύμνιάς τους.Για να το πετύχουμε θα πρέπει να πλησιάσουμε τους ταπεινούς και παραγκωνισμένους ,εκεί θα βρούμε δύναμη που δεν φαντάζεσαι.

  25. aristeidis avatar
    aristeidis 14/05/2011 23:28:19

    ΠΟΣΟ ΣΑΣ ΕΠΕΙΣΕ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ ; ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΣΤΗ ΣΦΥΓΜΟΜΕΤΡΗΣΗ
    http://logia-starata.blogspot.com/2011/05/logia-starata_14.html

  26. brankaleon avatar
    brankaleon 15/05/2011 00:58:22

    Το γεγονός όμως φίλοι μου ότι οι Τροϊκανοί, πιέζουν για συναίνεση πρέπει να μας βάλει σε βαθειές σκέψεις.
    Αναδεικνύει την μόνη υπαρκτή διάσταση του Ελληνικού προβλήματος μέσα στην Ευρωζώνη.
    Δηλαδή ότι πολιτικό είναι το ζήτημα, αλλά και πόσο η ευρωπαϊκή "ενότητα", είναι μια λυκοφιλία με τα όλα της.
    Όσο, θα συνεχίσουμε να κάνουμε τον λαγό στις Η.Π.Α., τόσο θα μας λιανίζουν στην Ευρώπη.
    Ο αντιμνημονιακός πόλος πρέπει, έστω και τακτικά, να διευρυνθεί.
    Αυτή ίσως, για την "ώρα", να είναι μια εφικτή λύση.
    Διότι, όπως πάμε, στο τέλος θα μας ζητήσουν και τα βρακιά.

  27. brankaleon avatar
    brankaleon 15/05/2011 01:04:53

    Όσον δε αφορά για την αστική επανάσταση, αυτή περνάει αδίρητα, μέσα από την ολοκλήρωση της Εθνικής Παλλιγενεσίας σε όλα, ει δυνατόν, τα επίπεδα.
    Μέρος της δε αποτελεί και η κατοχύρωση της Ελλάδας η άσκηση πολυπολικής πολιτικής, για να πάψει να είναι Γκιαουριστάν.

  28. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 15/05/2011 01:39:46

    Αστική επανάσταση;
    Έτσι γίνονται οι επαναστάσεις;
    Μάλλον με αστική ήπια προσαρμογή μοιάζει. Δυστυχώς.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ StarPowerNone 15/05/2011 10:53:38

      Δίπλα στην Μεταρρύθμιση και τον Λούθηρο, την Ένδοξη Επανάσταση και τον Γουλιέλμο της Οράγγης,τον πόλεμο της Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ και τους Βενιαμίν Φραγκλίνο και Τόμας Τζέφερσον, την Γαλλική Επανάσταση,την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη και τους Μοντεσκιέ,Βολταίρο και Ρουσσώ δεν νομίζω να καταχωρηθεί το Ζάππειο 2 του Α.Σαμαρά και το Πρόγραμμα Επανεκκίνησης και Αναδιαπραγμάτευσης του Μνημονίου.
      Επειδή όμως νομοτελειακά κάποια στιγμή η ΝΔ θα γίνει κυβέρνηση ας ελπίζουμε για το καλό της πατρίδας μας, ότι ο Α.Σ δεν θα έχει την αποτελεσματικότητα και την τύχη του επανιδρυτή του κράτους Κ.Κ.

  29. harrybellafonte avatar
    harrybellafonte 15/05/2011 17:32:14

    MNHMH A´

    καὶ ἡ θάλασσα οὐκ ἔστιν ἔτι

    Κι ἐγὼ στὰ χέρια μου μόνο μ᾿ ἕνα καλάμι
    εἴταν ἔρημη ἡ νύχτα τὸ φεγγάρι στὴ χάση
    καὶ μύριζε τὸ χῶμα ἀπὸ τὴν τελευταία βροχή.
    Ψιθύρισα ἡ μνήμη ὅπου καὶ νὰ τὴν ἀγγίξεις πονεῖ.
    ὁ οὐρανὸς εἶναι λίγος, θάλασσα δὲν ὑπάρχει,
    ὅ, τι σκοτώνουν τὴν μέρα τ᾿ ἀδειάζουν μὲ κάρα πίσω ἀπ᾿ τὴ ράχη.

    Τὰ δάχτυλά μου παίζανε ξεχασμένα μ᾿ αὐτὴ τὴ φλογέρα
    ποὺ μοῦ χάρισε ἕνας γέροντας βοσκὸς ἐπειδὴ τοῦ εἶπα καλησπέρα
    οἱ ἄλλοι ξέγραψαν κάθε χαιρετισμὸ
    ξυπνοῦν, ξυρίζουνται κι ἀρχίζουν μεροκάματο τὸ σκοτωμό,
    ὅπως κλαδεύεις ἢ χειρουργεῖς, μεθοδικά, χωρὶς πάθος
    ὁ πόνος νεκρὸς σὰν τὸν Πάτροκλο καὶ κανεὶς δὲν κάνει λάθος.

    Συλλογίστηκα νὰ φυσήξω ἕνα σκοπὸ κι ἔπειτα ντράπηκα τὸν ἄλλο κόσμο
    αὐτὸν ποὺ μὲ βλέπει πέρ᾿ ἀπ᾿ τὴ νύχτα μὲς ἀπ᾿ τὸ φῶς μου
    ποὺ ὑφαίνουν τὰ κορμιὰ ζωντανά, οἱ καρδιὲς γυμνὲς
    κι ἡ ἀγάπη ποὺ ἀνήκει καὶ στὶς Σεμνὲς
    καθὼς καὶ στὸν ἄνθρωπο καὶ στὴν πέτρα καὶ στὸ νερὸ καὶ στὸ χορτάρι
    καὶ στὸ ζῶο ποὺ κοιτάει κατάματα τὸ θάνατο ποὺ ἔρχεται νὰ τὸ πάρει.

    Ἔτσι προχώρησα στὸ σκοτεινὸ μονοπάτι
    κι ἔστριψα στὸ περβόλι μου κι ἔσκαψα κι ἔθαψα τὸ καλάμι
    καὶ πάλι ψιθύρισα θὰ γίνει ἀνάσταση μίαν αὐγή,
    πὼς λάμπουν τὴν ἄνοιξη τὰ δέντρα θὰ ροδαμίσει τοῦ ὄρθρου ἡ μαρμαρυγή,
    θὰ ξαναγίνει πέλαγο καὶ πάλι τὸ κύμα θὰ τινάξει τὴν Ἀφροδίτη
    εἴμαστε ὁ σπόρος ποὺ πεθαίνει.
    Καὶ μπῆκα στ᾿ ἀδειανό μου τὸ σπίτι.

    • harrybellafonte avatar
      harrybellafonte @ harrybellafonte 15/05/2011 17:34:52

      Παρέλειψα να γράψω πως το παραπάνω ποίημα ανήκει στον Σεφέρη και φυσικά όχι στον Ελύτη... όπως παραλλαγμένα χρησιμοποίησε ο σαμαράς.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.