#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/01/2011 10:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

H Αννα, τα ολοήμερα και η κοροϊδία με την Παιδεία



Οπου βρεθεί κι όπου σταθεί ο πρωθυπουργός μιλά για τη σημασία της Παιδείας, το πόσο σημαντική είναι για την ανάπτυξη της χώρας, πόση έμφαση δίνει η κυβέρνηση και άλλες πολλές πολιτικές παρόλες για να περνά η ώρα. Μάλιστα, στη δεύτερη ημέρα του υπουργικού συμβουλίου έβαλε την υφυπουργό Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου να ξαναπαρουσιάσει το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τα ολοήμερα σχολεία. Η κ. υφυπουργός παρουσίασε ένα πρότυπο ολοήμερο σχολείο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης και όλο χαρά είπε ότι έχουν τεθεί σε εφαρμογή 800 ολοήμερα και το όραμα της κυβέρνησης για το νέο σχολείο παίρνει σάρκα και οστά.

Η παρουσίαση του πιλοτικού προγράμματος γίνεται στο πλαίσιο της ιδέας που είχε ο κ. Παπανδρέου κάθε φορά που γίνεται υπουργικό κάποιος να παρουσιάζει μια πρωτοποριακή ιδέα με τρόπο ώστε να γίνεται κατανοητό στον κόσμο ότι επιτελείται έργο. Στο πλαίσιο αυτό οι υπόλοιποι υπουργοί θα παίρνουν ένα τεφτέρι και θα βαθμολογούν τους συναδέλφους τους για το πόσο σημαντικό είναι το πιλοτικό πρόγραμμα και πώς προχωρά η υλοποίησή του. Ανώνυμα, λοιπόν, κάθε μέλος του υπουργικού θα βγάζει τα απωθημένα του για τον συνάδελφό του.

Πρωτοποριακή ιδέα, δε λέμε αλλά αν είναι να αρχίσει από την Αννα Διμαντοπούλου καλύτερα η υπουργός να πάει να κρυφτεί στην πατρίδα της την Κοζάνη γιατί για τα ολοήμερα σχολεία θα ακούσει τα… σχολιανά της.

Εφτιαξαν, λοιπόν από αρχές Σεπτέμβρη 800 ολοήμερα σχολεία πιλοτικά ώστε στο μέλλον να αυξηθούν σε όλη την Ελλάδα. Παρουσιάστηκαν πριν από μήνες εν χορδαίς και οργάνοις, έκανε τον ντόρο της η Αννούλα του Παιδείας, απέκτησε 15 λεπτά δημοσιότητας, καθ’ ότι και… δελφίνα και ξεκίνησαν να λειτουργούν τα ολοήμερα. Νόμιζε κι ο κόσμος ότι θα πήγαινε τα παιδιά του να μάθουν παραπάνω ξένες γλώσσες, πληροφορική κι άλλα μαθήματα, από τις 2 το μεσημέρι και μετά. Γλίτωναν έτσι και χρήματα για νταντάδες αφού πλέον οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν και οι δύο.

Αμ δε, λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο, δηλαδή την κυβέρνηση που «ξέχασε» στο όνομα του Μνημονίου να προσλάβει εκπαιδευτικούς, να μετατάξει άλλους, να πληρώσει ωρομίσθιους που έχουν μήνες  να δουν το χρώμα του χρήματος. Κι όλα αυτά ενώ ευαγγελίζεται τη δωρεάν παιδεία που θα σώσει τη χώρα.

Αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχουν δάσκαλοι να γεμίσουν τις επιπλέον ώρες και τα παιδιά να κάθονται περιμένοντας πότε θα έρθουν οι γονείς να τα πάρουν. Χωρίς να μαθαίνουν τίποτε «παρκάρουν» στα σχολεία την ίδια ώρα που στο υπουργικό αλληλοσυγχαίρονται για τα ολοήμερα και το κοινωνικό έργο που επιτελούν.

Αυτή είναι η αλήθεια που επικρατεί στα σχολεία, για να μην πούμε φυσικά για όλο το χάλι που επικρατεί στην Παιδεία

Κι όλα αυτά ενώ η κυβέρνηση ήθελε να μας κάνει Φινλανδία στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ωραία τα κατάφερε…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έρεβος avatar
    Έρεβος 21/01/2011 10:24:25

    "Νόμιζε κι ο κόσμος ότι θα πήγαινε τα παιδιά του να μάθουν παραπάνω ξένες γλώσσες, πληροφορική κι άλλα μαθήματα"

    Την πληροφορική ξεχάστε τη.

    Σύμφωνα με το "Νέο" λύκειο που οραματίζεται το υπ. παιδείας στο λύκειο δεν θα υπάρχει καθόλου ως μάθημα η πληροφορική γιατί λένε ότι τα παιδιά είναι τζιμάνια πλέον στα κουμπούτερ και δεν χρειάζεται να κάνουν μαθήματα.

    Θα τα ξέρουν, λένε, όλα από το δημοτικό και από το γυμνάσιο όπου βέβαια δεν έχει αποφασιστεί πουθενά αν οι ώρες που θα κοπούν από το λύκειο θα προστεθούν εκεί.

    Από ότι φαίνεται η κυβέρνηση πέραν από τις ώρες της πληροφορικής μελλοντικά θα επιχειρήσει να "κόψει" και τους καθηγητές πληροφορικής, μνημονίου γαρ το ανάγνωσμα...

    Βέβαια το υπουργείο σκέφτηκε να αυξήσει σημαντικά τις ώρες των ξένων γλωσσών έτσι ώστε να μπορούν μελλοντικά να συννενοούνται εύκολα οι πολίτες-γκαρσόνια αυτής της χώρας με τα ξένα αφεντικά τους όταν θα τους προσφέρουν πρόθυμα τις υπηρεσιες τους σε κάποιο γερμανικό (πρώην ελληνικό) νησί του Αιγαίου.

  2. Nomad avatar
    Nomad 21/01/2011 11:05:21

    Το σχολείο είναι προσανατολισμένο στη μεγάλη μάζα των μαθητών, που ας θεωρήσουμε ότι είναι παιδιά μέτριας προς καλής απόδοσης. Πολύ καλά, ας το κάνει - κανείς δε λέει πως πρέπει να γίνουν όλοι διδάκτορες. Θα πρέπει όμως, αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί ως χώρα, να βρούμε τρόπο να καλύψουμε και τα λιγότερα σε αριθμό παιδιά, αυτά που με προσωπικό τους κόπο και θυσία αμέτρητου χρόνου μελετούν πέρα από τη σχολική ύλη και διακρίνονται σε διαγωνισμούς επιστημονικού ενδιαφέροντος, τιμώντας τον τόπο μας. Για να κάνει κάποιος σοβαρός δημοσιογράφος μια έρευνα, να μας πει πόσα από αυτά τα μυαλά μένουν στην Ελλάδα και πόσα φεύγουν για πάντα κατά Βοστώνη μεριά...

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 21/01/2011 11:25:55

    Οτνα ο Αντρεας κατηργησε τα πειραματικα σχολεια ως "ελιτιστικα" η Αννουλα φορουσε αμπεχωνο και εψαχνε να χωθει στην πολιτικη σκηνη... δεν ειχε αποψη τοτε.. Σημερα που εγαλωσε και πηγε και απο τη Λεσχη και φοραει τα σινιε ταγιερακια και τα χρυσα ρολογια και διαμενει στα κυριλε ( ποθεν εσχες ?), θελει να επαναφερει τα πειραματικα... ντροπη της.
    Το ΠΑΣΟΚ ευθυνεται 100% για την καταστροφη της παιδειας στην Ελλαδα. Την καταστροφη των ηθων και των αρχων. πχ την καταργηση των πειθεωρητων στα σχολεια... και μπατε σκυλοι αλεστε... φυσικα τα παιδια τους φοιτουν σε ιδιωτικα και σπουδαζουν στο εξωτερικο !! τι τους νοιαζει ?

    ΠΠ

  4. Ελένη Φακιδομύτη avatar
    Ελένη Φακιδομύτη 21/01/2011 12:08:15

    Tα Ελληνόπαιδα με τόσες ευκολίες που διαθέτονται σήμερα για την απόκτηση γνώσεων πρέπει να αλλάξουν τις τύχες της χώρας σαν αυριανοί κυβερνήτες της.Στο ποιστοποιητικό γλωσσομάθειας εκτός από τις τέσσερεις βασικές γλώσσες προστέθηκαν η Ισπανική και τα Τούρκικα για τη μεταγλώττιση των σέριαλς κι εγώ αναρρωτιέμαι που έχω περάσει την ηλικία της εκπαιδεύσεως πως είναι δυνατόν ένα παιδί ηλικίας είκοσι μέχρι και τριάντα ετών;(δεν προσδιορίζουν ηλικία)να γνωρίζει έξη ξένες γλώσσες τόσο καλά χωρίς να έχει ελλείψεις στη μητρική του γλώσσα.Η μητέρα μου με συμβούλευε να μάθω πολλές γλώσσες λέγοντας μου πως στη προσπάθεια μου να τις εκμάθω θα αποκτούσα συγχρόνως και καλή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Έμαθα καλά μόνο την Αγγλική και διέπρεψα στην φιλοσοφική σχολή.
    Η γιαγιά μου ταλαιπωρήθηκε πολύ από έναν επιθεωρητή με την κακή έκθεση που καταχώρησε γι αυτήν.Μέχρι το τέλος της ζωής της δάκρυζε γι αυτό το περιστατικό.Αν έχουν καταργηθεί οι επιθεωρητές είναι πολύ καλό για το διδακτικό προσωπικό της στοιχειώδους εκπαιδεύσεως.Είμαι σίγουρη όμως πως η ισχύς τους επικρατεί μόνο που έχει αλλάξει η ονομασία τους.

  5. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 21/01/2011 12:16:07

    Η εμπιστοσύνη που δείχνει στην Παιδεία αποδεικνύεται από τις οικογενειακές επιλογές της....και "προΐσταται" του χώρου.
    Οσο για τα ολοήμερα τις ξένες γλώσσες και την πληροφορική ας βρει πρώτα κτίρια και υποδομές και μετά μιλάμε.

  6. sawas avatar
    sawas 21/01/2011 12:25:05

    Δυστυχώς δεν είναι μόνο τα ολοήμερα δημοτικά που υποφέρουν αλλά και πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

    Η κ. Διαμαντόπουλου τον Σεπτέμβριο του 2010 σε ομιλία της ανάφερε πως δεν θα γίνουν άλλες προσλήψεις διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού μέσα στο 2010.
    Το σύνολο αδιόριστων ΔΕΠ τον Οκτώβριο του 2010 έφτανε το αριθμό των 800 (http://ypepth.opengov.gr/panaretos/wp-content/uploads/2010/10/%CE%B5%CE%B4%CF%8E44.pdf) με ότι αυτό συνεπάγονταν για την λειτουργία του πανεπιστήμιου (ενώ μέχρι της 31/12/2010 τα 900).
    Ευτυχώς όμως, ο κ. Πανάρετος ανακοινώνοντας 300 προσλήψεις μέχρι το τέλος του 2010 λύνει εν μέρη ένα μεγάλο πρόβλημα. Ενώ για τους υπόλοιπους θέλει να προγραμματίσει τις πιστώσεις για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2011. (http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=3720).

    Μετά την διαβεβαίωση για διορισμό των 300 ο Πανάρετος με επιστολή του στον Σαχινιδη προσπάθησε να διαπιστώσει την πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου οικονομικών για το νέο έτος και να προλάβει να κάνει όλους τους υπόλοιπους διορισμούς μέσα στο 2010.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/wp-content/uploads/2010/12/ekkremeis-diorismoi-melon-DEP.pdf

    Πήρε όμως μια απάντηση που δεν περίμενε κανείς. Δηλαδή πως και στην Παιδεία ισχύει η αναλογία 5:1 για τους διορισμούς.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/wp-content/uploads/2011/01/Yfyp-Oikon-diorismoi-DEP-EP.pdf

    Ο προγραμματισμός του Πανάρετου (και ο τετραετής των πανεπιστήμιων) πήγε στον κάλαθο τον αχρήστων.

    Είναι απορίας άξιο πως θα γίνονται οι προσλήψεις μέσα στο 2011 όταν συνταξιοδοτηθούν 5 μαθηματικοί ή 3 φυσικοί και 2 χημικοί? Τι θα διορίσουν? ένα ηλεκτρολόγο μηχανικό που θα διδάσκει φιλολογία? Τραγελαφικές καταστάσεις!!!!

    Ο τραγέλαφος συνεχίζεται όταν διαβάζεις πως το ΙΚΥ σταμάτησε τις υποτροφίες για το 2011. http://www.iky.gr/IKY/portal/gr/announcements/detailedAnn_GR_Window?action=2&annId=80
    Ενώ άφησε την χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκά προγράμματα (Ηράκλειτος, ΕΣΠΑ). Επαναλαμβάνω το ελληνικό κράτος είναι απών από την ενίσχυση της διδακτορικής και μεταδιδακτορικής έρευνας.

  7. Έρεβος avatar
    Έρεβος 21/01/2011 12:27:58

    Όποιον ήθελαν έθαβαν, όποιον ήθελαν ανέβαζαν. Οι μιλημένοι καθηγητές τότε γνώριζαν ποτε θα'ρθει ο επιθεωρητής και προετοιμάζονταν κατάλληλα ασχέτως εαν όλο το άλλο διάστημα κοιμόντουσαν στην τάξη.

    Σκεφτείτε τώρα να επαναφέρει το πασοκ τους επιθεωρητές. Όλοι οι πασόκοι μέλη του κόμματος θα γνωρίζουν την ακριβή ημερομηνία της ελεύσεως του πασόκου επιθεωρητή... οι άλλοι τον...

  8. Blut und Tränen avatar
    Blut und Tränen 21/01/2011 12:48:13

    Όταν ακούς αναβάθμιση της παιδείας διάβαζε υποβάθμιση. Και τα περισσότερα σχολεία που έχουν δασκάλους και καθηγητές πάλι πάρκινγκ παιδιών είναι. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για ουσιαστική μάθηση. Αδιάφοροι μαθητές και αδιάφοροι ή και άσχετοι καθηγητές κάνουν άτυπο συμβόλαιο και όλοι είναι ευχαριστημένοι. Και οι γονείς στο παιχνίδι, παρκάρουν τα παιδιά και είναι ευχαριστημένοι. Απορούν μετά γιατί πληρώνουν φροντιστήρια. Έλα ντε!

  9. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 21/01/2011 12:59:59

    Δεν φτάνει που εφαρμόζονται πρωτοποριακά προγράμματα απευθείας από την λέσχη Μπίλντερμπεργκ μιλάτε και από πάνω! :?

  10. TED avatar
    TED 21/01/2011 13:04:28

    Συγγνώμη για το εκτός θέματος. Αναζητώ το άρθρο "Ομοσπονδιακό έγκλημα", που δημοσιεύτηκε στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και που το είχατε ανεβάσει χτες. Υπάρχει ακόμα ή το κατεβάσατε;

  11. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 21/01/2011 13:15:43

    Ολοήμερα σχολεία και ολονύκτια πανεπιστήμια (με τις καταλήψεις). Μόνη ελπίδα το κρυφό σχολειό, αλλά κι αυτό είναι μύθος.

  12. Ρηγας Φερραιος avatar
    Ρηγας Φερραιος 21/01/2011 13:49:28

    h**p://www.opengov.gr/ypepth/?p=614#comments

    Τα πολλα τα λογια ειναι φτωχεια!!!
    Διαβαστε στην πιο πανω σελιδα τι ετοιμαζουν για την παιδεια.
    Εν τω μεταξυ μπορειτε να καταφερεστε αφοβα κατα των εκπαιδευτικων!!! και ταυτοχρονα οσοι ειστε γονεις να μην περνατε την πορτα του σχολειου για να ρωτησετε για την προοδο των παιδιων σας.!!!!
    Ολα θα γινουν με την επιφοιτηση του αγιου πνευματος!!!
    Τα ιδια θα γινουν και στην ΥΓΕΙΑ.

  13. vassilis avatar
    vassilis 21/01/2011 15:12:57

    Να βαλλουν τα θρησκευτικα στο μαθημα της πληροφορικης για να μορφωθουν τα παιδια!

  14. Τζώννυ Μπη Γκουντ avatar
    Τζώννυ Μπη Γκουντ 21/01/2011 15:35:51

    Μία υπουργός παιδείας η οποία στέλνει το παιδί της σε ΙΔΙΩΤΙΚΟ σχολείο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευσή του και το προετοιμάζει να αγνοήσει τις πανελλήνιες εξετάσεις και να δώσει το International Baccalaureate, ώστε να σπουδάσει σε ΞΕΝΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, δηλαδή με μία λέξη μία υπουργός παιδείας η οποία στην προσωπική της ζωή ΠΕΡΙΦΡΟΝΕΙ και τη 2βάθμια και την 3βάθμια δημόσια εκπαίδευση, της οποίας ΗΓΕΙΤΑΙ, δεν έχει καμία αξιοπιστία και κανένα κύρος ό,τι μέτρο και αν πάρει.

    Τελεία και παύλα.

    Παρακαλώ να μεταβιβαστεί στον αρμόδιο υπεύθυνο της ΝΔ (Αρούλη πες αλεύρι!) για να γίνει επιτέλους αντιπολίτευση εκεί που πρέπει.

    Ο πολιτικός δεν έχει προσωπικό βίο. Η ζωή του είναι γυάλινος πύργος. Όταν περιφρονείς τόσο ανοιχτά τον τομέα ευθύνης σου, είσαι περίγελος.

    Επιτέλους ας τα πει κάποιος από τη ΝΔ.

  15. η Dimi avatar
    η Dimi 21/01/2011 15:43:14

    «Εγώ είμαι υπέρ του παλαιού συστήματος, εναντίον του μονοτονικού και υπέρ της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. Είναι η βάση για να ξέ­ρεις την ετυμολογία των λέξεων. Η σημερινή κακοποίηση της γλώσσας με ενοχλεί και αισθητικά. Θέλω να δω γραμμένο "καφενείον" κι ας μην το προ­φέρουμε το «ν». Τώρα, όλες οι λέξεις έχουν μια τρύπα». ~Οδυσσέας Ελύτης

  16. δρόμος avatar
    δρόμος 21/01/2011 16:11:08

    @ Ελένη, Έρεβος

    ο θεσμός των επιθεωρήσεων είναι το αυτονόητο "must" για όποιον επαγγελματία σέβεται τον εαυτό του και έχει εμπιστοσύνη στις ειδικές του ικανότητες, πόσο μάλλον σ'έναν τομέα που είναι αποστολή μάλλον, παρά δουλειά. Αδικία υπάρχει παντού στη ζωή, αλλά ευτυχώς υπάρχουν και εργαλεία για να την πολεμήσουμε, και όχι να επιζητούμε την κατάργηση κάθε ελέγχου, γιατί αυτό οδηγεί στη ζούγκλα που αντιμετωπίζουμε σήμερα.

  17. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 21/01/2011 16:14:49

    Φέτος υπάρχουν ολοήμερα σχολειά με χιλιάδες κενά ειδικοτήτων.
    για παράδειγμα, εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής ακόμη δεν έχουν προσληφθεί σε κανένα σχολειό, σε ολόκληρη την Ελλάδα, κ.α.

  18. δρόμος avatar
    δρόμος 21/01/2011 16:18:46

    sawas, ας μου επιτραπεί: το ελληνικό κράτος είναι απόν, ο κ. Πανάρετος λύνει εν μέρει - μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις, μια και φαίνεται να είσαι δάσκαλος

    • sawas avatar
      sawas @ δρόμος 21/01/2011 18:16:37

      Δρόμε

      Μια εικόνα για το τι συμβαίνει στο πανεπιστήμιο είναι και αυτή:

      h**p://www.youtube.com/watch?v=MLXb6q70YIU&feature=player_embedded

      Το πρόβλημα της παιδείας στην χώρα μας είναι μεγάλο και κυρίως διαχρονικό. Μια πτυχή του είναι η εκπαίδευση (1ο-3ο βαθμια) και ένα μέρος της η κατάσταση στο χώρο του πανεπιστήμιου.

      Δεν ξέρω την κατεύθυνση της ηγεσίας (διαχρονικά) αλλά για τα αποτελέσματα της (πολιτικής) είμαι απογοητευμένος.

      Βαλε τωρα και στην προσθεση τον Αρη.....

  19. κωστας β. avatar
    κωστας β. 21/01/2011 16:35:48

    Η Ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι προσανατολισμένη στην γενική και κατακερματισμένη παιδεία.Σ΄αυτό το διπλό εκπαιδευτικό σύστημα ,Γενικής απο την μία ,και Επαγγελματικής απο την άλλη ,η πρώτη θεωρείται ανώτερη και η δεύτερη υποδεέστερη.Στην υπόλοιπη δυτική ευρώπη ισχύει το ανάποδο.Εδώ,ενώ όλα έχουν σχέση με την τεχνολογία ,εντούτοις η τεχνολογική εκπαίδευση,εντέχνως,και πονηρώς,απαξιώνεται πρώτα απο το υπουργείο,και μετά όπως είναι φυσικό και απο την υπόλοιπη κοινωνία.Εάν δεν αναβαθμιστεί άμεσα η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση στην "κορεσμένη" από master ελληνική νεολαία σε κάθε τυχάρπαστη γενική ειδικότητα,τότε η ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα,αγροτιά,χειρωνακτική εργασία,και κάθε είδος επαγγέλματος χαρακτηριστικό γνώρισμα του μέσου και έξυπνου έλληνα,ΔΥΣΤΥΧΩΣ σε λίγα χρόνια ελλάδα με τα χαρακτηριστικά των προηγούμενων δεκαετιών δεν θα υπαρχει.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ κωστας β. 22/01/2011 00:08:59

      Επί πρόσφατης κυβέρνησης ΝΔ έγινε μία προσπάθεια εξοπλισμού των Σχολικών Εργαστηρίων της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στα πλαίσια της οποίας επισκέφθηκα πολλά ΤΕΕ-ΣΕΚ ανά την Ελλάδα, μελετώντας τις ανάγκες τους. Πρέπει να πω πως εντυπωσιάσθηκα, τόσο από το πραγματικό ενδιαφέρον για μάθηση των παιδιών που συνάντησα στις τάξεις, όσο και από την αφοσίωση στο έργο τους πολλών από τους εκπαιδευτικούς που γνώρισα. (Καθότι δεν είμαι πολιτικός, αλλά απλός μελετητής, είχα την τύχη να αντιμετωπίσω αυθόρμητες, ειλικρινείς αντιδράσεις ...) Μακάρι να δινότανε συνέχεια στην προσπάθεια αναβάθμισης αυτού του κλάδου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έχει πολύ μεράκι και δημιουργική φαντασία, και μπορεί να προσφέρει καλύτερες διεξόδους για όλους στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.

  20. karamanlikos avatar
    karamanlikos 21/01/2011 16:45:36

    Ας ψάξει κάποιος την προμήθεια φορητών υπολογιστών σε δημοτικά σχολεία της επικράτειας... 10 φορητοί μέσα σ' ένα ερμάριο, το οποίο μετακινείται από αίθουσα σε αίθουσα με ρόδες.
    Είναι εξωφρενικό, αλλά το ερμάριο δεν μπορεί να φτάσει σε αίθουσες που βρίσκονται σε άλλον όροφο από αυτόν που βρίσκεται ο χώρος στον οποίο παρκάρεται το ερμάριο!
    Αν το σχολείο διαθέτει ασανσέρ ΟΚ, αλλιώς...
    Εγώ τώρα γιατί νομίζω, ότι αυτή η προμήθεια έγινε για να αγοραστούν τα ερμάρια και όχι οι υπολογιστές;

  21. Κρης avatar
    Κρης 21/01/2011 20:11:02

    Με αφορμή το πιλοτικό σχέδιο που παρουσίασε η υφυπουργός Παιδείας, κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, ο Πρωθυπουργός ανέλαβε την πρωτοβουλία και

    προέβαλε στους υπουργούς του ένα βίντεο διάρκειας περίπου 15',

    στο οποίο ο καθηγητής σερ Κεν Ρόμπινσον παρουσιάζει καινοτόμες ιδέες
    για το εκπαιδευτικό σύστημα και την αξιοποίηση των δεξιοτήτων
    και ταλέντων των μαθητών.
    Η προβολή έγινε στην αγγλική γλώσσα και χωρίς υπότιτλους...

    ! ! ! ! ! !

    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=379387&dt=20/01/2011

    @@@

  22. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 21/01/2011 23:51:17

    Υπουργείο παιδείας: Αναβαθμιστές ή υποβαθμιστές του ελληνικού σχολείου;

    Τους στρατηγικούς στόχους του νέου σχολείου παρουσίασε πριν 2 μέρες η υφυπουργός παιδείας κ. Ε. Χριστοφιλοπουλου. Το νέο σχολείο σύμφωνα με την κ. Χριστοφιλοπούλου θα έχει επίκεντρο το μαθητή και όχι την ύλη. Η κ. Χριστοφιλοπουλου ανακοίνωσε για δεύτερη φορά, σε διάστημα λίγων μηνών, την ίδρυση των 800 ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, μέσα από το παράδειγμα του 4ου δημοτικού σχολείου Θέρμης.
    Ως γνωστό, η λειτουργία των 800 ολοήμερων Δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και αφορά 204.206 χιλιάδες μαθητές σε ολόκληρη τη χώρα. Τα πολλά όμως προβλήματα που έχει δημιουργήσει η μεγάλη χρονική καθυστέρηση της στελέχωσής τους με εκπαιδευτικό προσωπικό κάνουν, κατά γενική ομολογία, εξαιρετικά δύσκολη την σχολική πραγματικότητα με την αποκλειστική ευθύνη για τη μη εύρυθμη λειτουργία τους να ανήκει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας.
    Για παράδειγμα, σύμφωνα με το αναμορφωμένο πρόγραμμα κάθε ένα από τα 800 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία διαθέτει 52 ώρες την εβδομάδα για τη φυσική αγωγή και το χορό. Στα περισσότερα όμως από τα εν λόγω σχολεία οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής που τα στελεχώνουν δεν ξεπερνούν τον έναν, την ώρα που σύμφωνα με το πρόγραμμα είναι απαραίτητοι τρεις. Πρόκειται βεβαίως για εξέλιξη αρνητική, η οποία έχει ως άμεσο αποτέλεσμα τις ώρες της φυσικής αγωγής να υποαπασχολεί τους μαθητές ο δάσκαλος της τάξης. Το γεγονός δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, δεν υπάρχει ουσιαστικό αθλητικό και μαθησιακό αποτέλεσμα, δεν προωθεί τη γενική αρχή της ισότητας των ευκαιριών μέσα από την ισότιμη συμμετοχή από τη στιγμή που ένα ποσοστό μαθητών διδάσκεται το μάθημα από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και σε άλλα σχολεία ή τμήματα οι μαθητές τρέχουν ανοργάνωτα στο προαύλιο, αλλά και γενικότερα, δεν προωθεί τον επιθυμητό στόχο που είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας σε όλα τα ελληνικά σχολεία χωρίς εξαίρεση.
    Η ίδια κατάσταση, ίσως και χειρότερη, επικρατεί και στα παλιού τύπου ολοήμερα. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς απουσιάζουν αρκετοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Ειδικά με το μάθημα του αθλητισμού -χορού η κατάσταση είναι δραματική καθώς μέχρι και σήμερα, σε ολόκληρη την Ελλάδα, δεν έχει προσληφθεί για τα ολοήμερα σχολεία ούτε ένας! εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής.
    Αντί όμως το υπουργείο παιδείας να φροντίσει να στελεχώσει τα δημοτικά σχολεία με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων [ φυσικής αγωγής, κ.α.] με ανακοίνωση στο εκπαιδευτικό site esos.gr, σε απάντηση στο άρθρο της κ. Ολυμπίας Λιάτσου στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία» με τίτλο «Τα ολοήμερα της μισής ημέρας» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δηλώνει αλλ΄ αντ' άλλων, καθώς υποστηρίζουν, χωρίς να αναφέρουν, [επειδή δεν υπάρχει τέτοια διάταξη στους ελληνικούς νόμους], τη συγκεκριμένη διάταξη που προβλέπει τοποθετήσεις δασκάλων για τη διδασκαλία του μαθήματος της φυσικής αγωγής, ότι : “Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων, έχουν το δικαίωμα να καλύπτουν λειτουργικά κενά άλλων ειδικοτήτων, εφόσον υπάρχει πλεόνασμα διδακτικών ωρών. Στο εν λόγω σχολείο, έχει διατεθεί ένας επιπλέον δάσκαλος (εκπαιδευτικός ΠΕ70), για την ομαλή λειτουργία του σχολείου (3οΔημοτικό Σχολείο Κερατσινίου) και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Φυσικής Αγωγής”.

    Τα συμπεράσματα δικά σας...

  23. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 22/01/2011 00:01:15

    Την ωρα που ανακοινωσε τα 800 ολοημερα, ο γεν γραμματεας εκλεινε 70 !!!
    Ειναι επικινδυνοι... ουτε μεταξυ τους δεν τα βρισκουν φαντασου τι γινεται με την Τροικαα

    ΠΠ

  24. Αφροδίτη avatar
    Αφροδίτη 22/01/2011 00:51:29

    Το όραμα του ΓΑΠ για την Παιδεία, που συμβάλει καθοριστικά στην Ποιότητα του αυριανού Ανθρώπου ως πολίτη, το είδαμε ευθύς εξ αρχής με την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας.
    Αφαίρεσε αμέσως από τον τίτλο του υπουργείου τον ορισμό της Παιδείας ως Εθνικής, καταδεικνύοντας ανερυθρίαστα τις προθέσεις του.
    Τοποθέτησε το δηλητηριώδες γυναικείο δίδυμο, Αννούλα και Θάλεια και τους εμπιστεύθηκε όλους εκείνους τους «υπεύθυνους» χειρισμούς, για την πλήρη αποδόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την απομάκρυνσή του από τον όποιο ελληνοκεντρικό του χαρακτήρα.
    Περικόπτει δραματικά τη χρηματοδότηση για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, δείχνοντας πως τη μόρφωση των παιδιών δεν τη θεωρεί τη σοβαρότερη επένδυση αλλά μια απλή δαπάνη προς περικοπή.
    Παρεμβαίνει στο περιεχόμενο των σπουδών, υποβαθμίζοντας τα σημαντικά για τον Ελληνισμό μαθήματα της Ιστορίας και των Θρησκευτικών σε προαιρετικά, στο νέο Λύκειο.
    Θεωρεί ότι έτσι θα καταφέρει να αφαιρέσει από τη νέα γενιά την εθνική και κατ’ επέκταση την πατριωτική συνείδηση, που τις θεωρεί βλαπτικές στα σχέδια της παγκοσμιοποίησης και της παγκόσμιας διακυβέρνησης, της οποίας είναι ένθερμος θιασώτης.
    Τηρεί απαρέγκλιτα τις δεσμεύσεις του απέναντι στους πάτρωνές του, χωρίς να υπολογίζει πως οι έλληνες, σ’ αυτόν τον βίαιο απογαλακτισμό που προσπαθεί να μας υποβάλει, θα αντιδράσουμε αργά ή γρήγορα και ίσως τότε να χρειαστεί να φύγει νύχτα και μάλιστα αφέγγαρη!

  25. Ευθύμης avatar
    Ευθύμης 22/01/2011 03:10:13

    ακριβώς όπως τα λεεί το άρθρο, δεν υπάρχουν δάσκαλοι.. ήρθε μία "τύποις" δασκάλα για να "διδάσκει" τα παιδιά απο τις 2 και μετά και τελικά ούτε και αυτό δεν μπορεί να κάνει.
    Η κόρη μου φέτος πήγε στην πρώτη και πίστεψα οτι με το ολοήμερο κάτι θα μάθαινε παραπάνω, αντί αυτού πράγματι τα παιδιά ήταν σχεδόν παρατημένα!
    Μία εβδομάδα μετά σταματήσαμε το ολοήμερο γιατί ήταν και επικίνδυνο να μένουν τα παιδία μόνα και να τρέχουν στην αυλή χωρίς κανένα να τα προσέχει.
    Μα τί άλλο θα έπρεπε να περιμέναμε απο την πασοκάρα, ειδικά στην παιδεία που έχει παράδοση στην καταστροφή της;

  26. ελευθεριαδου βουλα avatar
    ελευθεριαδου βουλα 22/01/2011 03:54:58

    Το ελληνικο σχολειο ειναι υποδιαλυση
    οποιος δε το βλεπει εχει σοβαρο προβλημα
    λυπαμαι τα παιδια μου που πηγαινουν τωρα σχολειο και πρεπει να υποστουν ολη αυτη την ταλαιπωρια
    τα βιβλια ακατανοητα, οι ελλειψεις οσο παει και περισσοτερες, τα τμηματα μεγαλυτερα,
    ειπαμε παιδεια για λιγους
    αρκετα παιδια μικρομεσαιων οικογενειων εμαθαν γραμματα και προχωρησαν στη ζωη τους
    απο δω και περα μονο

  27. Κίτυ Φακιδομύτη avatar
    Κίτυ Φακιδομύτη 22/01/2011 12:07:26

    Ελένη
    Γνωρίζω την αιτία της ατυχούς συνέπειας της γιαγιάς,να σου την πω,αλλά μη σοκαριστείς.
    Οι φίλες ήταν τρεις στο ίδιο λειτουργικό αντικείμενο.Σε μια σύναξη οι δύο ενέδωσαν στις προτάσεις του η γιαγιά όχι.Απομάκρυνε από το χέρι της το άγγιγμα του και αυτό ήταν όλο. Ήθελε να δει πόσο κοινωνική ήταν η γιαγιά;Σαν μέτρο σύγκρισης χρησιμοποίησε τις διαφορετικές συμπεριφορές τους.;Aν κάνεις αυτό θα κερδίσεις τούτο και αν δε το κάνεις θα χάσεις.Δε γνώριζε η γιαγιά ότι πέρα από τις υπαρκτές ικανότητες της που αφορούν το αντικείμενο της ενασχόλησης της,έπρεπε να επιδείξει και τις κοινωνικές ικανότητες της προς τον επιθεωρητή.Το περιστατικό δε βγήκε στην επιφάνεια από φόβο.Εμείς πήραμε αυτές τις πληροφορίες από τη γιαγιά,όταν ο επιθεωρητής είχε πια πεθάνει.

  28. δρόμος avatar
    δρόμος 22/01/2011 13:50:04

    έχω σοκαρισθεί εγώ, από τη δημόσια αποκάλυψη παλαιού (ενδοοικογενειακού?) μυστικού ... Δηλαδή, αν δεν κάνεις απλώς πλάκα, τεκμηριώνεις τρόπον τινά την προτίμηση της Ελένης για την κατάργηση των επιθεωρητών? Μα, αν η γιαγιά είχε το κουράγιο να καταγγείλει την κίνηση, θα είχε διπλά ωφελήσει το χώρο στον οποίο υπηρετούσε! Ένας κακός δημόσιος λειτουργός δεν σημαίνει ότι ο θεσμός είναι λάθος.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ δρόμος 22/01/2011 13:52:30

      Και μία απορία: προς τι η "σύναξη"? Δεν θυμάμαι να είχαν "εξωσχολικά" καθήκοντα οι δάσκαλοί μας, τότε ...

  29. Κίτυ Φακιδομύτη avatar
    Κίτυ Φακιδομύτη 22/01/2011 18:14:49

    H γιαγιά θεώρησε το γεγονός άνευ σημασίας ήταν ήδη καταξιωμένη στις καρδιές των παιδιών και των γονέων τους με τις αξιοθαύμαστες ικανότητες της και τον χαρακτήρα της και δεν ήθελε να διακινδυνεύσει τη καριέρα της και τη κοινωνική της θέση.Το γεγονός αυτό συνέβη πριν από πολλά χρόνια,πάνω από εβδομήντα(70) χρόνια.

  30. geothe avatar
    geothe 22/01/2011 22:58:10

    Πολύ λίγοι πρόσεξαν τις λεπτομέρειες της παρουσίασης του "θαυμαστού" 4ου Σχολείου της Θέρμης.
    1. Σε σχέση με τις καινοτόμες δράσεις (Περιβαλλοντική, Αγωγή Υγείας κλπ.) γίνονται τα ίδια ίσως και περισσότερα πράγματα σε όλα τα Σχολεία της χώρας και ιδιαίτερα σε αυτά που δεν ανήκουν στα 800 (επειδή υπάρχει περισσότερη άνεση χρόνου και ευελιξία διαχείρισής του).
    2. Τα παιδάκια της Α' και Β' τάξεων είναι υποχρεωμένα να κάνουν επτάωρα καθημερινά, με αποτέλεσμα να διαλύονται πραγματικά.
    3. Στην παρουσίαση εμφανίστηκε το 4ο Θέρμης να έχει:
    "Αίθουσα Φυσικής / Χημείας – ξεχωριστό παρασκευαστήριο (λειτουργεί ως τάξη)
    Αίθουσα εικαστικών (λειτουργεί ως τάξη)"
    που πολύ απλά σημαίνει πως το περίφημο Σχολείο με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα αναγκάστηκε να κλείσει το χημείο του και την αίθουσα εικαστικών για να στοιβάξει κάποια τμήματα που έπρεπε να λειτουργήσουν.

    Αν στα παραπάνω προσθέσετε την εκπεφρασμένη βούληση της κ.Υπουργού να συμπτύξει Σχολεία και να τα κάνει Σχολικά Κέντρα (αγέλες) καταλαβαίνετε τι μας περιμένει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.