#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/12/2010 09:40
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

E Pluribus Unum

Τέθηκε από την Πέμπτη σε εμπορική λειτουργία η δεύτερη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής της ΕLPEDISON Trading στην Θίσβη Βοιωτίας δυναμικότητας 420 MW και τεχνολογίας συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο Φυσικό Αέριο. Η ELPEDISON Trading αποτελεί σύμπραξη της ΕΛΠΕ και της Ιταλικής Edison. Πρόκειται για το μεγαλύτερο ανεξάρτητο παραγωγό ηλεκτρικού ρεύματος στη χώρα μας.



Πολύ καιρό γκρινιάζω, αλλά με ευκαιρία της μονάδας της Ελπέντισον, θα τα πω λίγο έξω από τα δόντια, και εάν ποτέ εκλεγώ δικτάτωρ, αυτό θα κάνω για τα ενεργειακά μας.

Πρώτον, νοητικά,  ξεχωρίζω διυλιστήρια, καύσιμα, αέρια και πετρελαιοειδή από την ηλεκτροπαραγωγή, αν και έχω πλήρη επίγνωση ότι η εμπορία καυσίμων εν μέρει άγει την ηλεκτροδοτική στρατηγική της χώρας που είναι λάθος και μάλλον «το» λάθος στην Ελλάδα.

Δεύτερον,  η Ελλάδα, εκτός από την ΔΕΗ, έχει και μερικούς ιδιώτες που νομίζουν ότι η Ενέργεια είναι δικιά τους.  Δεν με ενοχλεί να είναι δικιά τους, θα τους την δώσω.  Και έχει σημασία, γιατί οι ιδιώτες είναι μικρότεροι από την ΔΕΗ, κυρίως  στην δυνατότητα είσπραξης όλων των λογαριασμών και επομένως στην χρηματοδότηση μεγάλων έργων με μεγάλο χρονικό ορίζοντα.  Θα σας τα δώσω όλα κύριοι, αλλά θα συμμορφωθείτε με κανόνες. Και ένα κανόνας είναι ότι οι επενδυτικοί ορίζοντες στην ΔΕΗ είναι 20ετίες, 30ετίες και 40ετίες.

Όλοι σας  ξέρουμε και όλοι ντρεπόμαστε:  Β, Γ/ΤΕ, Ε/Α, Κ, Λ, Μ.  Μερικοί είστε παλιοί και μεγάλοι, μερικοί δεν είστε, μερικοί δεν χωνεύεστε, αλλά εσείς είστε. Αν ξέχασα κάποιον ή αν κάποιος δεν θέλει να είναι στην κουβέντα, να κάνουμε ένα διάλειμμα, και να ξαναβρεθούμε στην τελική σύνθεση.

Σήμερα, κύριοι, κάθε ένας από εσάς, έχει κάποια ατζέντα, που ταυτίζεται με τις παλιές του σχέσεις, ποιόν έχει από πίσω, με τα κότσια του, και με το ποιους και πως ελέγχει στην εκάστοτε Κυβέρνηση και την ΔΕΗ.     Δεν γίνεται έτσι, κύριοι.   Και κυρίως δεν γίνεται ενεργειακή στρατηγική έτσι, ούτε μακροχρόνια στρατηγική. Επειδή θες εσύ να πουλάς αυτό, και ο άλλος πουλάει το άλλο, και ο τρίτος έχει τον μπάρμπα  στην Κορώνη… Αυτό οδηγεί σε χάος, που ήδη έχει σαν συνέπεια να είστε απλοί πλασιέ και άντε μέτοχοι μειοψηφίας για κάποιον ξένο. Και εν τω μεταξύ, διώχνετε την βιομηχανία.  Τον πελάτη σας. Τον εργοδότη των άλλων πελατών σας. Τον λίγο ελάχιστο εξαγωγέα.  Σοβαρευτείτε.

Μία ΔΕΗ παραγωγική, δικιά σας.  Με χωριστά τα ορυχεία, αλλά δικά σας.  Με δίκτυο χωριστό, αλλά δικό σας.  Με ξεχωριστές εισαγωγές και εξαγωγές, αλλά δικές σας.  Και εάν δεν φτάνετε εσείς, να βάλουμε 2-3 ακόμα στην παρέα. Έλληνες.   Και όταν λέω «δικό σας» εννοώ μετοχικά, 100% δικό σας εάν αντέχετε και βγαίνουν τα κουκιά, και με συμμετοχή του σημερινού μετόχου εάν δεν αντέχετε, αλλά τα λεφτά είναι όλα από έναν κορβανά:  τους λογαριασμούς του ρεύματος.  Και τα ποσοστά, θα τα φτιάξω εγώ Σολομώντεια. Ένας μοιράζει ο άλλος διαλέγει.

Αλλά να μείνει το μαγαζί σε Ελληνικά χέρια. Φτάνει το ξεπούλημα.

1-2 Υ/Η ακόμα, 1-2 μονάδες κάρβουνου ή, ακόμα καλύτερα ένα πυρηνικό.  Μην μου πείτε για οικολόγους και τρίχες, στο τσεπάκι σας τους έχετε, και το ξέρει και η θεία μου στο χωριό.  Μην μου πείτε για Ευρώπη.  Η Ευρώπη είναι πλασιέ της κάθε RWE και κάθε EDF.  Τώρα είναι ευκαιρία, που έχει ύφεση και η ζήτηση είναι πεσμένη.  Ωραίες οι μονάδες αερίου, αλλά το καύσιμο είναι ευκαιριακό, ότι και αν σας λένε οι σύμβουλοί σας.  Το κρατάμε, για όσο το αέριο είναι φτηνό, και για peaking.  Θα κάνουμε και άλλη μια μονάδα LNG,  και τερματικό κάρβουνου, να έχουμε και τους ντροπαλούς από εσάς με τα καράβια ευτυχείς.  Everybody happy, και δεν ανέχομαι ζαβολιές.

Για τον εαυτό μου κρατάω:  την εποπτεία των ποσοστών, κυρίως το αθροιστικό δικό σας και του Δημοσίου, αλλά και μεταξύ σας για να μην φαγωθείτε.  Κρατάω την εποπτεία της τελικής τιμολογιακής πολιτικής. Κουκιά μετρημένα.  Κρατάω την εποπτεία του συντονισμού μεταξύ τροφοδοσίας, παραγωγής, εισαγωγών, εξαγωγών και δικτύου. Και την υπέρτατη εξουσία:  Την τιμολόγηση του τελικού πελάτη, αλλά δεν θέλω ποσοστά από τα λεφτά.   Και όσον αφορά το ποσοστό του Δημοσίου, την pari passu χρηματοδότηση.  Με BOO και ΒΟΟΤ θα ελαχιστοποιήσω τα αρχικά κεφάλαια.  Εάν κάποιος από εσάς είναι στο Β, Ο, Ο, με την σημερινή του δουλειά, οι τιμές είναι αυτές που συμφωνεί η καταστατική πλειοψηφία, με δικό μου βέτο (αφού ελέγχω και διασφαλίζω τον τελικό πελάτη).  Είστε το utility, Ελληνική ιδιωτική, ή ημι-ιδιωτική εταιρία κοινής ωφέλειας και είμαι ο regulator και όποιος πάει να με μεθοδεύσει κατ’ ιδίαν, διώχνεται και μοιράζεται το ποσοστό του στους άλλους (και το Δημόσιο pro rata)

Αιολικά και παραμύθια, όποιος θέλει να πληρώνει το κόστος τους θα τα βάζει από την τσέπη του. Και αν σε κάποιον αρέσουν θα του δώσω φωτογραφίες.  Την Ευρώπη αφήστε την σε εμένα. Εάν εσείς δεν σκυλοτρώγεστε, δεν την χρειάζεστε, και θα είστε μια χαρά και σύννομοι, leave it up to me.

Εάν συμφωνείτε, δεν χρειάζεται να με γνωρίσετε, δεν σας έχω καμία όρεξη,  το κάνουμε δι’ αλληλογραφίας.  Και όταν τελειώσει σας υπόσχομαι θα εξαφανιστώ, έχω άλλη δουλειά.

archaeopteryx

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιάννης_Άλιμος avatar
    Γιάννης_Άλιμος 10/12/2010 10:30:11

    Θα το γράψω ωμά: Πιστεύεις ότι θα διαβάσουν αυτά που τους γράφεις; Και αν κάποιος από αυτούς τα διαβάσει, θα τα λάβει σοβαρά υπ' όψιν του; Αυτό που κυνηγάνε είναι το εύκολο, το ετοιματζίδικο, το "αεράτο". Δεν τους ενδιαφέρουν οι εθνικές στρατηγικές επιλογές και οι μακροχρόνιες σοβαρές επενδύσεις. Τόσο "πατριώτες" και "φιλέλληνες" είναι... Δεν τους ξέρεις;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Γιάννης_Άλιμος 10/12/2010 10:34:52

      Φίλε, κοιτάμε την αλήθεια και δεν το συνειδητοποιούμε. Να φιλοτιμηθούν και να πουνε "έλα να τα βρούμε για την εθνική επιβίωση" χλωμό. Το να τους πεις "αντε σας πήραμε χαμπάρι" μπορει να δούνε την επερχόμενη ανεξέλεγκτη ζημια στην τσέπη τους και να κάνουν κάτι... Στο ενεργειακό, ΟΛΟΙ αυτοί και οι παρατρεχάμενοι και τα παπαγαλάκια τους ζούνε από τον μετρητή της ΔΕΗ στο σπιτι μας, την βενζίνη στο αυτοκίνητό μας και την θέρμανση για να μην κρυωνουν τα παιδάκια μας. Θα αναγκαστούν να δουν ότι σκοτώνουν την χήνα που κάνει το χρυσό αυγό.

  2. Γιάννης_Άλιμος avatar
    Γιάννης_Άλιμος 10/12/2010 11:15:17

    Φαντάζομαι ξέρεις ποιά είναι η "ζωή" της χήνας από την οποία παράγεται το φουά γκρά... Μάλλον τέτοιες "χήνες" είμαστε, ή πρόκειται να γίνουμε. Ημιθανείς...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Γιάννης_Άλιμος 10/12/2010 11:18:58

      Όσο εισάγαμε με δανεικά, κάναμε το χρυσό αυγό (για αυτούς που μας πουλούσαν τις εξαγωγές τους). Τώρα, ίσως, ήρθε η ώρα του φουά γκρα. Κάπου έχει πάρει το μάτι μου την συνειδητή υπερχρέωση σαν μέσω άλωσης, αλλά δεν θυμάμαι που.

  3. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 10/12/2010 11:18:52

    Αγαπητέ Αρχαίε,

    Ευχαριστούμε που παρουσιάζεις το πρόβλημα της έλλειψης ενεργειακού σχεδιασμού της Ελλάδας στις σωστές του διαστάσεις και με τόσο απλά λόγια. Ευχαριστούμε και τον Φάκτορα που "ανεβάζει" αυτά που για τη συντριπτική πλειονότητα φαίνονται ακατανόητα.

    Με τον Ν.3851/ 2010 η τιμολόγηση ηλεκτρικής ενέργειας από Φωτοβολταικούς Σταθμούς στα Μη Διασυνδεμένο Σύστημα καθορίζεται στα 450 ευρώ/ MWh.

    Πριν δύο βδομάδες, η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία με τη Ρωσία για κατασκευή Πυρηνικού Σταθμού $20 δις project με συγχρηματοδότηση των Ρώσων (ΒΟΟ method). Ένα μεγάλο ποσοστό της παραγόμενης ενέργειας θα παρέχεται στην Τουρκική πλευρά προς $12.35, δηλαδή 45 φορές πιό φτηνά από τη τιμή της ελληνικής πράσινης ενέργειας........

    Παράλληλα η ΥΠΕΚΑ Μπιρμπίλη διατάζει τη ΔΕΗ να κλείσει τους μικρούς ντηζελοηλεκτρικούς σταθμούς των ακριτικών νησιών μας που είναι δίπλα στα τουρκικά παράλια , διότι δήθεν κινδυνεύει ο Πλανήτης Γη από υπερθέρμανση, η οποία οφείλεται στην ανθρώπινη δραστηριότητα (βλ. άρθρο 1 του Ν.3851/ 2010).

    Σημειωτέον, το τελευταίο τριήμερο του Νοεμβρίου 2010 οι νεκροί λόγω του πρωτοφανούς ψύχους στη Κεντρική Ευρώπη ξεπέρασαν τους 45....

    ΚΑΤΙ ΚΑΠΟΥ ΔΕΝ ΚΟΛΑΕΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ , Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΔΙΚΙΟ!!!!!!!!




    http://www.jamestown.org/pr......ews]=37219&cHash=d0c740470b


    Turkey Strengthens Nuclear Cooperation with Russia
    Publication: Eurasia Daily Monitor Volume: 7 Issue: 213
    November 30, 2010 11:21 AM
    Category: Eurasia Daily Monitor, Home Page, Featured, Foreign Policy, Energy, Turkey, Russia
    By: Saban Kardas



    Turkish Energy Minister, Taner Yildiz, welcomed the recent progress in Turkey's first nuclear power plant project that will be built by Russia and underscored Ankara's determination to develop nuclear energy through foreign partnerships. Yildiz told reporters that Russian President, Dmitry Medvedev, signed the inter-governmental agreement, which was recently ratified by both houses of the Russian parliament (Anadolu Ajansi, November 29).

    After various futile efforts to issue a license for the construction of the country's first nuclear plant in Akkuyu-Mersin on the Mediterranean coast through competitive bidding, Ankara opted for a more controversial method. Instead of an open tender, Turkey pursued a bilateral cooperation route and signed an inter-governmental agreement with Russia in May during Medvedev's visit to Turkey (EDM, May 20). Under this agreement, Rosatom will build, own and operate the Akkuyu-Mersin plant comprising four 1,200 mega watt (MW) units. Rosatom will also raise the finances for the project and will posses 100 percent equity in the $20 billion project company undertaking the construction and operation of the plant. In the long-term, the Russian side will likely retain at least 51 percent of the company. A Turkish firm, Park Teknik, and the Turkish state electricity generation company -EUAS- may take significant shares in the project, while the state company will provide the site, and the state electricity distribution company, TETAS, will buy a designated proportion of the electricity generated at a fixed price of $12.35 (www.worldnuclear.org, November 29),

  4. gram avatar
    gram 10/12/2010 11:19:36

    Δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο αγαπητέ όταν χαρακτηρίζεις το αέριο, ευκαιριακό καύσιμο. Αύτή τη στιγμή μάλλον καύσιμο του μέλλοντος φαίνεται να είναι ακόμα και για την Αμερική. Δεν διαφωνώ για τη σημασία του κάρβουνου στο ενεργειακό μίγμα ούτε και για την προοπτική των πυρηνικών, ιδιαίτερα με τις διαφαινόμενες εξελίξεις περί την τήξη. Το ίδιο θα πω ως ένα σημείο και για τα αιολικά στη χώρα μας γιατί όπως και να το κάνεις, ο αέρας είναι και αυτός εθνικό μας καύσιμο. Το κυριώτερο όμως στα ενεργειακά μας, και πολύ θα ήθελα να το τονίζεις και εσύ στις παρεμβάσεις σου, είναι η ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς. Είναι αδιανόητο αυτό που συμβαίνει σήμερα, η Κρήτη, η Ρόδος, σχεδόν το ένα τέταρτο της ηλεκτροπαραγωγής μας , να προέρχεται από πανάρχαιες ή/και πανάκριβες πετρελαικές μονάδες που ανεβάζουν το κόστος του ηλεκτρισμού για όλους μας.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ gram 10/12/2010 11:34:58

      Έχω ζήσει αρκετές χρεοκοπίες εταιριών αερίου, και ξέρω ότι το αέριο είναι ευκαιριακό. Ακόμα κι αν υπάρχει πολύ, ή πλεόνασμα όπως σήμερα. Πχ, Τα LNG trains στο Αλγέρι και την Αίγυπτο, έχουν αναδουλειές (ύφεση) το δίνουν μπιρ παρά. Πόσο θα κρατήσει αυτό; Τα αέρια κάνουν τους κύκλους των υφέσεων στην ζήτηση και των πιέσεων στις υπόγειες τρύπες. Θα το καταλάβεις εσύ σαν καταναλωτής (και οι μεταφορείς LNG που το περιμένουν πως και πως) όταν έρθει η ώρα. ΔΕΝ ξέρω πότε θα έρθει η ώρα, δεν είμαι κατά της μονάδας π.χ. του κάθε Λ, ή Κ, ή Μ... Αλλά να ξέρουμε ότι δεν έχει την σιγουριά και και οτ κόστος του κάρβουνου ή του πυρηνικού. Εξ άλλου "έταξα" και δεύτερη μονάδα αεριοποίσης... αν δεν το πρόσεξες.

      Διασύνδεση... Βεβαίως. Να πληρώσουμε εμείς, αλλά ποιόν συμφέρει φίλε μου; Αν η ΔΕΗ και ο ΔΕΣΜΗΕ ανήκε σε έναν (ή σε 5-6 και το Δημόσιο), φυσικά και θα ήθελε διασύνδεση, και εγω σαν regulator επίσης. Αλλά σήμερα διασύνδεση θέλει ο ένας και ο άλλος αρπακολλατζής, είτε επειδή έχει ποσοστά στο καλωδιο ή φανταζεται πολλά χωματουργικά στο Αποπηγάδι, ή θέλει παρασιτικό μεροκάματο από αιολικά στην Σκύρο, ή θέλει να πάρει την Λακωνία, για να βγάλει δικαιώματα ρύπων για τον Ισπανό ή Γάλλο καταναλωτή. Η απόλυτα σωστή διασύνδεση θα έχει εντελώς αλλοπρόσαλλο αποτέλεσμα Αυτό ΔΕΝ είναι Εθνική ενεργειακή στρατηγική, είναι στρατηγική εξυπηρέτησης εισαγωγέων ...αυτοκινήτων.

      Αυτό λέω και παραπάνω. Ενεργειακή στρατηγική πρέπει να γίνεται για τον καταναλωτή και όχι για αντικρουόμενους προμηθευτές, όπως γίνεται από το 1989 και μετά (ήμουν μικρός δεν ξέρω για 81-89... Ψέματα... ρώτα τον Σημίτη για προμήθειες από Ρώσους όταν ήταν στο ΥΒΕΤ)

      • gram avatar
        gram @ archaeopteryx 10/12/2010 15:31:23

        Ειλικρινά, σε έχασα... ιδιαίτερα εκει που λες για τ'αυτοκίνητα

  5. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 10/12/2010 11:43:02

    Για την εθνική ενεργειακή στρατηγική σε βάθος χρόνου είναι εύστοχα αυτά που γράφεις. Το άλλο όμως, όταν υποθέτεις ακόμη και πλήρη ιδωτικοποίηση της παραγωγής και διανομής και μιλάς για καθορισμό τιμών από το κράτος, ακούγεται κάπως περίεργο. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι αυτό ισοδυναμεί με κρατικό πλαφόν στις τιμές. Ή κάπου δεν έπιασα τον συλλογισμό;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Professor Moriarty 10/12/2010 11:56:08

      η τιμή του ρεύματος είναι περίπου γνωστή (κάπου βρήκα τις τιμές σε κάθε χώρα της ΕΕ, για καταναλωτικό και βιομηχανικό --μέρχι πέρυσι είμαστε και φτηνοί). Εφ' όσον το ρεύμα είναι καλώς ή κακώς κοινή ωφέλεια, ο ρυθμιστής παρεμβαίνει στην τιμολογιακή πολιτική. Αν το δεις πώς το κάνουν οι Δυτικοί, μπαίνει σε τοπικές συζητήσεις αν θέλουν ή δεν θέλουν αυτή την μονάδα που θα τους δώσει ή θα τους κοστίσει αυτό ή το άλλο.

      Και εφ' όσον η εξίσωση έχει και τις εισαγωγές και εξαγωγές, η τιμολογιακή πολτική δεν είναι ...σταλινική.

      Το ζητούμενο είναι να παρεμβαίνουν στην εξίσωση το Δημόσιο και οι 5-6 ενεργειακοί τσιφλικάδες, και από κοινού να έχουν το πάνω χέρι. Και να μην έχει το πάνω χέρι ο προμηθευτής του καλωδίου, ή ο Τούρκος ή Βούλγαρος εξαγωγέας, ή η μία ή άλλη αλλοδαπή ΔΕΗ (πΧ EDF, Iberdrola κλπ). Το σλόγκαν "η Ελλάδα στους Έλληνες" ισχύει και στα ενεργειακά.

      Σήμερα, τσακώνονται μεταξύ του οι 5-6, ροκανίζουν όλοι μαζί από την ΔΕΗ, παρασιτολογούν και κάτι μικροί, και θα μας πάρει όλους σούμπιτους ο ξένος, με εμάς να γίνουμε από φτηνότεροι στο ρεύμα, ακριβότεροι.

  6. παγωτατζής avatar
    παγωτατζής 10/12/2010 12:20:00

    Αρχαίε τά σέβη μου.....τό σχόλιο σου εξαιρετικα απλό ,ουσιαστικό,κατατοπιστικό και πρός την σωστή κατεύθυνση, ΕΘΝΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑΣ ενεργειακής λύσης.
    ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΑ πού λές κάνουν σε μεγάλο ποσοστό στην άλλη πλευρά τού Ατλαντικού δεκαετίες τώρα...
    Τό κυνήγι τού money δεν δημιουργεί μόνον προβλήματα,
    ΑΝ το κατονοείς μπορεί να σού δώσει και solutions....

  7. Χανιώτης avatar
    Χανιώτης 10/12/2010 12:23:04

    Αρχαιοπτέρυγα η κεντρική ιδέα είναι - ως συνήθως - καταπληκτική. Όμως αυτό με τη ρύθμιση των τιμών δεν είναι σαφές. Πώς θα παρεμβαίνει το κράτος στην τελική τιμή ; Αυτό που γράφεις στην παραπάνω απάντησή σου παραπέμπει σε έμμεση παρέμβαση μέσω των κατευθύνσεων που θα δίνει στις επενδύσεις σε μονάδες. Νομίζω όμως ότι δεν έχεις αυτό κατά νου. Mέσω μήπως της θεσμικής αλλαγής του σημερινού μηχανισμού της οριακής τιμής του συστήματος ; Και πάλι πώς ; Με μια κρατική εταιρεία trading π.χ. ; Προφανώς δεν μπορεί να γίνει με καθορισμό πλαφόν, τουλάχιστον όχι μακροπρόθεσμα. Ρωτώ όχι γιατί έχω να προτείνω εναλλακτική αλλά γιατί θα μου άρεσε να δω τη σωστή κατά τη γνώμη μου κεντρική σου ιδέα, να παίρνει σάρκα και οστά ως πρακτική πρόταση. Παρεμπιπτόντως : η πρόσφατη προκήρυξη της ΔΕΗ για την Κρήτη μιλά για CNG. Υπάρχει κάποια ουσιώδης εξέλιξη σε αυτό το μέτωπο ;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Χανιώτης 10/12/2010 12:30:38

      εε... τώρα ζητάς πολλά... σε μικρές παραγράφους... Δικτάτορας θα είμαι, θα κάνω ό,τι θέλω, αλλά δεν θα τρώω, και δεν θα έχω επαφή μαζί τους :-)

      Γράψε την πρότασή σου, αυτή είναι η ιδέα, μπορεί να μάθουν και κάτι αυτοί που διαβάζουν (και γράφουν)

      To CNG, σύντεκνε, το έχω προαναγγείλει μέσα από αυτή την ιστοσελίδα πάνω από χρόνο

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Χανιώτης 10/12/2010 12:34:22

      και για καμιά ζωγραφιά για καράβια CNG στο h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2010/11/blog-post_03.html

      Μην σε ξενίζει ο τίτλος της ανάρτησης (Μισσιρλού), τον έβαλα γιατί από εκεί θα έρχεται το CNG

  8. Γιώργος avatar
    Γιώργος 10/12/2010 12:49:35

    "Μία ΔΕΗ παραγωγική, δικιά σας."

    Πολύ έυκολα δίνουμε τη ΔΕΗ (και τον ΟΣΕ) σε ιδιώτες. Οι υποδόμες τους φτιάχτηκαν με δικά μας χρήματα, ανήκουν σε μας και όχι στον κάθε πασόκο συνδικαλιστή Φωτόπουλο που και καλά υπερασπίζεται τα συμφέροντα της ΔΕΗ.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Γιώργος 10/12/2010 12:53:36

      Τώρα, Γιώργο, απλά την ροκανίζουν... Δικιά σου είναι αλλά την ελέγχουν με κόλπα. Και στον μεταξύ τους τσακωμό, ροκανίζουν περισσότερο.

  9. Στάθης Δ avatar
    Στάθης Δ 10/12/2010 13:12:51

    Αγαπητέ Αρχαιοπτέρυγα

    Αυτά που, τόσο εύστοχα, αναφέρεις στο κείμενο σου προϋποθέτουν ηγεσίες (πολιτικές, επιχειρηματικές, πνευματικές) ικανές να θέσουν στόχους και να προτείνουν λύσεις πρός όφελος του τόπου και όχι των στενών (προσωπικών η συντεχνιακών) συμφερόντων τους. Νομίζω ότι η πρόσφατη 170χρονη ιστορία μας άλλα μας έχει δείξει, δεν βλέπω πώς αυτό θα αλλάξει από δώ και πέρα

  10. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/12/2010 13:15:56

    ε... είπα μπας και τσιμπήσουν με το καρότο, και καταλάβουν ότι και αυτοί ξεβρακώνονται με τα κόλπα τους

    • Στάθης Δ avatar
      Στάθης Δ @ archaeopteryx 10/12/2010 13:51:59

      Μάλιστα...
      και μόλις συνειδητοποιήσουν ότι τους πήραμε χαμπάρι, θα καλέσει η νυν ΥΠΕΚΑ όλους τους πρώην ΥΒΕΤ για να καταθέσουν την πολύτιμη συσσωρευμένη εμπειρία τους ώστε να δωθούν οι σωστές λύσεις (όπως έκανε ο Λομβέρδος με τους πρώην υπουργούς υγείας ένα πράγμα)
      Και όπως λέει και ο Χανιώτης παρακάτω, οι υγιείς (...) πολιτικές δυνάμεις του τόπου θα στρώσουν τα στελέχη τους στην δουλειά για να παρουσιάσουν ρεαλιστικές, επιστημονικά τεκμηριωμένες, προτάσεις σε όλα τα προβλήματα του τόπου (ενεργειακό, υγεία, παιδεία κλπ)

      Με το συμπάθειο, αλλά πιό πιθανό μου φαίνεται να γίνεις εσύ δικτάτωρας παρά όλα (ή έστω κάτι από) αυτά

  11. Χανιώτης avatar
    Χανιώτης 10/12/2010 13:44:51

    Μέχρι να έρθεις στην εξουσία Αρχαιοπτέρυγα, καλό θα ήταν να διαμορφωθεί μια συνολική πρόταση ενεργειακής στρατηγικής για τη χώρα, την οποία θα μπορούσε κάποιος από τους υπάρχοντες πολιτικούς φορείς (τυχαίο παράδειγμα : η Ν.Δ.) να ενστερνισθεί και να αξιοποιήσει. Και τί καταπληκτικό που θα ήταν αν καταλήγαμε σε μια ολοκληρωμένη πρόταση που θα ξεκινούσε διαδικτυακά κατά wiki-τρόπο. Η κεντρική σου ιδέα είναι άψογη. Θέλει κατά τη γνώμη μου δουλειά στο θέμα του πόσο και πώς ο ρυθμιστής θα παρεμβαίνει στη διαμόρφωση των τιμών. Με στόχο να μην εξουθενωθεί περαιτέρω ο καταναλωτής (αλήθεια τί θα γίνει μετά το 2013 όταν θα κληθεί να πληρώνει και για τους ρύπους της ΔΕΗ ; ), να εξασφαλισθεί ενεργειακή επάρκεια (με κόστος χαμηλότερο από τις πράσινες παπαριές), αλλά και να μη γυρίσουμε σε σοβιετικού τύπου καταστάσεις. Ίσως αυτό μπορεί να γίνει μέσα από κατάλληλη (θεσμική) ρύθμιση του μηχανισμού της οριακής τιμής. Δεν είμαι ειδικός στην ενέργεια για να προτείνω συγκεκριμένα, περιμένω από εσένα.

    Όσο για το CNG το είπες πράγματι πριν ένα χρόνο, μου επιτρέπεις δε να πω ότι κάποιοι το συναντήσαμε ως προοπτική στη βιομηχανία πριν πέντε χρόνια, αλλά ρωτώ αν υπάρχει σήμερα ή χτίζεται κάποιο πλοίο που να είναι κοντά σε φάση παραγωγικής χρήσης.

    Αυτά προς το παρόν κουμπάρε Αρχαιοπτέρυγα.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Χανιώτης 10/12/2010 13:51:16

      Να αρνηθούμε να πληρώνουμε φόρο κάρβουνου. Όσο για καράβια CNG... 2-3 το κοιτάνε, αλλά θέλει στομάχι... το LNG είναι πολύ φτηνό και κανείς δεν ξέρει πόσο θα κρατήσει η ύφεση.

      (Και μην φοβάσαι, δεν έχω καμία όρεξη ή πρόθεση ή καν φαντασίωση εξουσίας)

      • Χανιώτης avatar
        Χανιώτης @ archaeopteryx 10/12/2010 13:55:54

        Δεν φοβάμαι, αντιθέτως θα ήθελα να δω την πρότασή σου να "παίρνει μπροστά". Φόρο κάρβουνου πώς θα γίνει να μην πληρώσουμε ;

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Χανιώτης 10/12/2010 13:59:03

          Δεν έχω ιδέα... Θα άρχιζα λέγοντας "Δεν θέλω, δεν έχω..." τέτοια. Μεταξύ μας κάνω κάθε βράδυ προσευχή να διαλυθεί το Κυότο που είναι το έρεισμα των Ευρωπαίων.

          • Χανιώτης avatar
            Χανιώτης @ archaeopteryx 10/12/2010 14:07:02

            Μάλλον δεν παίζει αυτό. Φοβάμαι ότι θα πληρώσουμε, θα αποβιομηχανισθούμε περαιτέρω, θα υποφέρει κι ο καταναλωτής περισσότερο, και θα πούμε κι ένα τραγούδι.

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ archaeopteryx 10/12/2010 14:11:24

            θα σου πω τι μου είπε ο παγωτατζής: follow the money. Ο φόρος κάρβουνου είναι φόρος που πληρώνουμε σε κάποιον... Μάλλον κόλπο της Ευρώπης να την σπάσει στους πετρελαιάδες. Αλλά δεν το έχω βρει που πάει το money... Aλλά επειδή βοηθάει όσους έχουν πυρηνικά και Υ/Η, υποψιάζομαι τις αδερφες τους Σκανδιναβούς που πάντα είναι καλό προξυ των Γερμανών...

  12. Χανιώτης avatar
    Χανιώτης 10/12/2010 14:34:47

    ...Και για να συνεχίσω τη συνωμοσιολογία, η αποβιομηχάνιση της (υπόλοιπης) Ευρώπης, ασφαλώς αρέσει στην μερκαντιλιστική πλέον Γερμανία. Αλήθεια τί γίνεται με τα λεφτά που θα μαζευτούν λόγω Κυότο ;

  13. ataktos avatar
    ataktos 10/12/2010 18:48:09

    εκεί ενέργεια με 60 Ε/MWh ..σε μας νεκροταφείο http://www.youtube.com/watch?v=NzI03EkuQL0&feature=player_embedded

  14. ataktos avatar
    ataktos 10/12/2010 19:00:26

    το 2016 είναι πολύ κοντά .. γράψε archaeopteryx τι μας περιμένει και τότε

  15. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 11/12/2010 16:20:31

    Αρχαίε, δεν γίνεται να έχουμε μια ΔΕΗ καθαρά δημόσια, όπως παλιά;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Επώνυμος 11/12/2010 22:33:00

      Γίνεται, αλλά θα την ροκανίζουν, επικαλούμενη την ΕΕ. Όταν την ροκανίζουν χάνουμε. Και αν θες ενεργειακή στατηγική την κάνεις μέσα από την "ρυθμιστική αρχή"... Κανόνας: εάν πας να "επηρεάσεις" την αρχή, σου παίρνουν οι άλλη το ποσοστό σου... Θέλει δουλίτσα στο "πρακτικό" μέρος.

      Γίνεται, επώνυμε, αλλά το πρόβλημα είναι ότι όλοι αυτοί είναι εδώ και έχουν τα μαχαίρια και τα δόντια ακονισμένα... Δεν έχει νόημα να τσακώνεσαι με το "κεφάλαιο". Το αφήνεις να παράγει, και απλά προστατεύεις την "κοινή ωφέλεια". Και όποτε τίθεται θέμα "λαϊκής" απόφασης, ρωτάς. Face to face όχι κοροϊδία open gov και ΜΚΟ του π_πού... Πεπατημένα πράγματα.

      Θα βοηθούσε να είχαμε και ανεξάρτητους βουλευτές με άποψη... Ξεχωριστούς από το εκτελεστικό... Λίγη Δημοκρατία.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ archaeopteryx 11/12/2010 22:47:32

        Θα βοηθουσε ενα διμηνο να μην πληρωναν ΔΕΗ 500.000 Ελληνες.
        Θα βοηθουσε ΚΑΝΕΙΣ να μην πληρωνει το τελος ΑΠΕ στο λογαριασμο.
        Θα βοηθουσε να βγουν η Μπιρμπιλη και ο Ζερβος να μας αναλυσουν τα περι προστιμων λιγνιτη και C02.
        Θα βοηθουσε να μην πληρωνουμε προστιμα για τις παρανομες χωματερες.

        ΠΠ

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 12/12/2010 21:23:23

          και εμένα μου φαίνεται περίεργο, ιδίως τα πρόστιμα CO2... είμαστε εντός προδιαγραφών...

          Αν δεν πληρώναμε ΦΠΑ ή κατι αντίστοιχο για ένα δίμηνο, πολλά θα άλλαζαν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.