#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/05/2010 00:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

29 ΜΑΪΟΥ 1453 -Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ



Του Παναγιώτη Αποστόλου

Στις 29 Μαΐου 1453 έπεσε η πόλη. Αυτό, σαν ανακοίνωση είναι ιστορικά ακριβολογικό. Εκείνες οι στιγμές δεν αγωνιζότανε το κράτος ή το 'Έθνος των Βυζαντινών και των Ρωμαίων, αλλά μόνο μία πόλη. Αυτή ήταν η Αυτοκρατορία του Κωνσταντίνου ΙΑ'. Η πόλη που λεγόταν Κωνσταντινούπολη και υπήρξε Πρωτεύουσα μιας μεγάλης Αυτοκρατορίας κάποτε. Ο Κωνσταντίνος υπήρξε ο ήρωας και συγχρόνως το θύμα. 'Ηρωας σε μια πρωτόφαντη και ανέλπιστη αντίσταση που θα έμενε ιστορική και θύμα διότι ήτανε άξιος να κυβερνήσει τη μεγάλη και δυνατή χώρα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και του δώσανε μόνο μια πόλη. Τη Πρωτεύουσα βέβαια, αλλά μόνο μια πόλη.

Με ελάχιστες δυνάμεις αντιμετώπισε έναν πολυάριθμο νεοφώτιστο και φανατισμένο εχθρικό στρατό διακοσίων πενήντα χιλιάδων , ενώ οι δικοί του έφθαναν δεν έφθαναν τις δέκα χιλιάδες.

Η άμυνα της Κωνσταντινούπολης με, επικεφαλής τον Κωνσταντίνο και η θυσία του ίδιου και της πόλης αποτέλεσαν ένα παγκόσμιο ιστορικό γεγονός πρώτου και ανεπανάληπτου, μπορούμε να πούμε, μεγέθους που συγκλόνισε και συγκλονίζει ακόμα τον κόσμο.

Στην πρόταση του εχθρού του, για να παραδώσει την πόλη και αυτός να σωθεί, απάντησε:

«Την πόλιν σοι δούναι ούτ' εμού εστί ούτε άλλου τινός των κατοικούντων εν αυτή. 'Ολοι γάρ αυτοπροαιρέτως αποφασίσαμεν αποθανούμεν μη φειδόμενοι της ζωής ημών».

'Ένας τέτοιος βασιλιάς-μαχητής -στρατιώτης, με τον αγώνα του και τη θυσία του, ενέπνευσε μετά, για όλους τους αιώνες, ένα σύνθημα ψυχής: «Πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικά μας θα ‘ναι…»

Και αυτό το σύνθημα ψυχής επέζησε σε όλη τη Βαλκανική Χερσόνησο και τη Μ. Ασία και αποτέλεσε βάση και ξεκίνημα απελευθερωτικών αγώνων και επαναστάσεων εναντίον του κατακτητή σ' ολόκληρη αυτή την περιοχή. Διότι δεν μπορούσε να πιστέψει ο σκλάβος, ότι αυτός ο γίγαντας, ο πρωτοφανής στρατιώτης της ελευθερίας, σκοτώθηκε. Δεν σκοτώθηκε, αλλά υπάρχει, λέγανε, μαρμαρωμένος και μια μέρα θα αναστηθεί αφού «Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι.

Ερχόμενοι προς το σήμερα λοιπόν, το σήμα κατατεθέν αυτής της μεγάλης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, ο μεγάλης ιστορικής και αρχιτεκτονικής αξίας Ι.Ν. της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, ο οποίος κτίστηκε το 537 από τον Βυζαντινό Αυτοκράτορα Ιουστινιανό και παρέμεινε το λίκνο του Χριστιανισμού, για 1000 περίπου χρόνια, έγινε τζαμί και αργότερα μουσείο, ενώ τα τελευταία χρόνια, η υποψήφια για ένταξη στην Ε.Ε., Τουρκία το χρησιμοποιεί ως χώρο επιδείξεων μόδας, ως χώρο φιλοξενίας εκθέσεων εσωρούχων και ειδών υγιεινής.

Δεν είναι αυτονόητο λοιπόν, πως αφού οι κυβερνήσεις μας

διακαώς επιζητούν την άρον άρον είσοδο της Τουρκίας στην Ε.Ε., πρέπει να απαιτήσουν από την γείτονα χώρα έστω την απόδοση του σκοπού για τον οποίο οικοδομήθηκε το σύμβολο του Ορθοδόξου Χριστιανισμού, η πριν από 1500 περίπου χρόνια, Αγία Σοφία;

Ω 'Έλληνα, το ότι πολέμησες και για ό,τι πολέμησες, σήμερα είναι ταμπού. Οι Τούρκοι ξαναβρίσκουν 557 χρόνια μετά ανοικτή και πάλι την κερκόπορτα. Βολτάρουν στο Αιγαίο όποτε γουστάρουν, όπου γουστάρουν και όσο γουστάρουν ! Δεν μας «χόρτασαν» οι καρπαζιές το 1922 στην Σμύρνη, το 1955 στην Πόλη, το 1974 στην Κύπρο! Τώρα, στέλνουμε στην Πόλη γιουσουφάκια, που τραγουδάνε καλά χορεύουν καλλίτερα, κάνουν κουμπαριές και δόξα τον Αλλάχ!

Και ερωτώ αυτή που τα 'δε όλα μέσα στους αιώνες, την Ιστορία! Αυτή, που πολλές φορές σου χάιδευε το πονεμένο μέτωπο, ανταλλάσσοντας τον πόνο σου με ρυτίδες. Ποιος έπραξε το σωστό ; Εσύ, που μέχρι το 1950 δεν γεύτηκες τις χαρές της νιότης σου για να ανδρωθεί η Ελλάδα, πηγαίνοντας από πόλεμο σε πόλεμο, ή αυτοί που ακολουθούν την δική τους ιστορία με τα καφενεία που έγιναν lounge cafe, με τις ταβέρνες που έγιναν club, με το τσιγάρο που έγινε κοκαΐνη, με τον ελληνικό καφέ που έγινε «φραπέ», το πρόσωπο-σπαθί που έγινε face control, τα θούρια που έγιναν hits, το φρόνημα έγινε «ώχ αδελφέ», η πατρίδα έγινε πολυπολιτισμική, το αίμα που έχυσαν οι πρόγονοί σου, εθνικισμός, τα ιερά και όσια θεωρούνται παλαιομοδίτικα.

Βέβαια, μια ζωή την έχουμε εάν δεν την γλεντήσουμε τι θα καταλάβουμε τι θα καζαντίσουμε, που έλεγε και ο τεράστιος Δημήτρης Χόρν! Πατρίδες όμως, έχουμε πολλές; Χάσαμε την Κωνσταντινούπολη, την Σμύρνη, την Κυρήνεια, την Αμμόχωστο. Μας παζαρεύει ο ξένος δάκτυλος την Θεσσαλονίκη. 'Έχουμε χάσει την Β. 'Ήπειρο. Οι Αλβανοί διεκδικούν την Τσαμουριά. Το Αιγαίο αμφισβητείται. Οι ξυπόλητοι Σκοπιανοί μας πήραν το όνομα της Μακεδονίας. Άντε παιδιά, κουράγιο! Λίγο ακόμα βαριεδισμό, λίγο ακόμα κυβερνητικό παχυδερμισμό, βάλτε μια δόση Κουναλακισμού και θα φέρουμε πάλι τα σύνορα εκεί που ήταν κάποτε.

Νεαρέ 'Έλληνα του 1904, του '12-'13, του '40, ξύπνα και σήκω! Αρκετά ξαπόστασες στο μνήμα σου. Σήκω γιατί αν αρνηθείς αυτό το νέο προσκλητήριο, κάποιοι απόγονοί σου είναι διατεθειμένοι να παραχωρήσουν το μνήμα σου. Για την Ελλάδα εσύ στερήθηκες νιάτα και ομορφιά, πολεμώντας με το καριοφίλι στο χέρι και την Εικόνα του Χριστού στο στήθος. Ξύπνα αγόρι μου φόρεσε τα καλά σου, η Ελλάδα σε περιμένει! Εσένα και τη γενιά σου, να σώσεις την φαμίλια σου. Λίγο ακόμη παλικάρι μου γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να πεθάνει! Όλοι μαζί μια φωνή, μια καρδιά! Τώρα ξανά σαν πρώτα! Δεν πρέπει να πούμε:

«Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΑΛΩ !» Δεν πρέπει να αφήσουμε να συνεχίσουν το άθλιο κατάντημά της, όλοι αυτοί που την έχουν φθάσει στο χείλος του γκρεμού, γιατί: Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/05/2010 00:54:38

    Τιμη και δοξα στον Κωνσταντινο 11ο, που τετοια ωρα, πριν αναβη στον προμαχωνα της Πυλης του Ρωμανου, οπου και λεγεται λιγες ωρες αργοτερα επεσε σφαγιασθεις σαν ανωνυμος Σπαρτιατης, ινγκογκνιτο για να μην χαρη ο αιμοδιψης μογγολος, συγκαλεσας συμβουλιο τους προσδιωρισε ΟΤΙ ΥΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΜΟΝΟΙ, ΔΙΧΩΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΓΕΝΟΥΑΤΕΣ της συνοικιας του Γαλατα, σαν ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΤΑ ΚΤΗΝΩΝ. Νωριτερα ειχε απορριψει την προσφορα του
    μογγολου γιου, λεγεται μιας Ελληνιδας απο τη Ροδο, να φυγη με ολα τα υπαρχοντα. Εμεινε σαν Λεωνιδας,
    Αυτη η πολις δεν ειναι κανενος για να στη δωση, ειχε πει.Σαν Λεωνιδας.
    Τα λεφτα για το κανονι του ουγκρου, δεν ταδωσε ο ζαμπλουτος Νοταρας.
    Σαν τους δικους μας σημερα.
    Ο κατακτητης, αφου δοκιμασε τις κορες του Νοταρα, του ζητησε και τον γιο του. Αρνηθεντος τον σκοτωσρ μα και δοκιμασε και τον γιο του.
    Για μας ειναι εορτη για τις αιωνιες ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ.
    Για μας ας ερθη και ο Μαραθωνας μια ωρα αρχυτερα, εξω το σαπιο απο την Ελλαδα που υπονομευτηκε οσο ποτε και απεκτησε και ... εκτη φαλλαγγα με τους
    λαυρο...συμπολιτες,

    • λοτοφαγος avatar
      λοτοφαγος @ Κ.Τ. 29/05/2010 02:25:46

      Η ιστορια που διαβαζω δεν τα λεει ακριβως ετσι... Ο Νοταρας στα γαλλικακα θα λεγοταν collaborateur σημερα..

  2. χελιδόνι avatar
    χελιδόνι 29/05/2010 01:47:31

    http://www.youtube.com/watch?v=KGuLpCToQ7A&feature=related

  3. laz avatar
    laz 29/05/2010 02:00:28

    θλιβερη η σημερινη μερα...πιθανοτατα η χειροτερη της ιστοριας μας...Να αντλησουμε παραδειγματα απο εκεινη την περιοδο και να μαθουμε απο τα λαθη των προγονων μας που τους οδηγησαν στα χερια των τουρκων..

    • λοτοφαγος avatar
      λοτοφαγος @ laz 29/05/2010 02:22:32

      Ιστορια ΜΑΣ? Ρωμαικη αυτοκρατορια ειναι Ελληνικη ιστορια? Η λεξη Βυζαντιο κατα μερικους εφευρεθηκε απο τους καθολικους δυτικο-Ρωμαιους για να διαφοροποιηθουν απο τους Ανατολικο-Ρωμαιους....

      Η μεγαλυτερη καταστροφη του Ελληνισμου ηταν μαλλον απο το Μεγα Θεοδοσιο [οπου το Μεγα ειναι επιθετο για το μεγεθος της καταστροφης, Grand Exterminator θα λεγανε αλλοι], η δευτερη μεγαλυτερη απο τον Enrico Dandolo και η μικρη σφαλιαριτσα απο τον Μεχμετ τον Κατακτητη...

      • Efrosyni avatar
        Efrosyni @ λοτοφαγος 29/05/2010 09:56:30

        @λοτοφάγος
        Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Ρώμη: σημαίνει Δύναμις. Η Ρώμη ήταν Ελληνική αποικία των Αρκάδων. Εμείς λεγόμαστε Ρωμιοί, δηλαδή Δυνατοί. Εαν δεν υπήρχε η Νέα Ρώμη, η Κωνσταντινούπολις με τις επαρχίες της, δεν θα υπήρχε και Ελληνισμός εκεί μέχρι σήμερα. Η Νέα Ρώμη περπάτησε και ανέστησε τον Ελληνικό Πολιτισμό και τον ανέβασε για 1000 χρόνια με το να εξανθρωπίζει βάρβαρους Σλάβους, Μογγόλους, Ούννους, Φράγκους, Γότθους, Βανδάλους κλπ. Χωρίς τη Ρωμανία δεν θα υπήρχε Ευρώπη όπως την ξέρουμε.

  4. neotera avatar
    neotera 29/05/2010 02:04:40

    "Εκείνες οι στιγμές δεν αγωνιζότανε το κράτος ή το ‘Έθνος των Βυζαντινών και των Ρωμαίων, αλλά μόνο μία πόλη". Αυτό πόθεν προέκυψε ? Είναι ώρα τια αναθεώρηση και ανασκευή της ιστορίας μας ? Στα σχολιά αυτά μαθαίνουν τα παιδιά ? Υπαγορεύεται από κάποια πιεστική ανάγκη να κάνουμε τωρα την αυτοκριτική μας ως "εθνικιστές ελληνάρες" φερειπείν " ? Γιατί μόνο μια πόλη ? Στη θεσσαλονίκη που πολιορκήθηκε και υπέκυψε λίγα χρόνια πριν ρωμιοί δεν εκατοίκουν? Στο Μυστρά, στην πελοπόννησο ? στο Δεσποτάτο της Ηπείρου ? Οι πόντιοι τι ήταν ? Τσάμπα ο ηρωίσμος ?

    • Κ.Τ. avatar
      Κ.Τ. @ neotera 29/05/2010 03:09:02

      Μην ξεχναμε και τον επαρχο της Ιλλυριας, τον Γιωργο Καστριωτη που αντεσταθη στους Τουρκους με επιτυχια, ο εθνικος ηρωας των Αλβανων σαν Σκεντερμπεης. Δεν πρεπει να ξεχναμε κανενα και ποτε απο αυτους και εμας που δεν προσκυνησαμα, Μια χουφτα μογγολων που εκδιωχθηκαν απο την Περσια τιν 11 αιωνα απο την εισβολη του Τζεγκις Χαν παρεισεφρισαν στην Μ.Ασια και αφομοιωσαν σταδιακα τους πληθυσμους
      που αδυνατουσε να διοικηση η Βασιλευουσα με ανικανους τιτλουχους.

  5. λοτοφαγος avatar
    λοτοφαγος 29/05/2010 02:14:31

    Ωραια αμυνα με 5-6000 μισθοφορους γενουατες στα τοιχοι, 70000 καλογερους στα μοναστηρια να παρακαλουν να ριξει ο θεος θειο πυρ να καψει τους τουρκους, και 140000 τουρκους να περιμενουν μηπως και βρουν κανενα στα τοιχοι. Οταν λαβωθηκε ο αρχηγος των μισθοφορων την κανανε για Βενετια και αφησαν τα τοιχοι ανυπερασπιστα, με τους μοναχους να συνεχιζουν προσευχονται...
    Κοψτε και λιγο ρε παιδια...
    ουτως η αλλως η Μεγαλη Αλωση ηταν το 1204 με τον Μεγαλο κατακτητη να θαβεται ο 1205 στην Αγια Σοφια, [οπου ο Μεχμετ φαινεται το 1453 να κατεστρεψε τον ταφο του Μεγαλου κατακτητη στην Αγ Σοφια]

    Κατ αλλους ο Κ ΙΑ την εκανε και πεθανε καλογερος στον Αθω, αλλοιως που ειναι ο ταφος του? Ο Μεχμετ δεν θα τον τιμουσε εαν επεφτε ηρωικα?

    http://vimeo.com/8673748

    • Αρράκις الراقص avatar
      Αρράκις الراقص @ λοτοφαγος 29/05/2010 11:57:13

      Αυτή είναι η "θεωρία" περί της αλώσεως του Πλεύρη πατρός. Ελπίζω να μην θεωρείς τον Κωνσταντίνο Πλεύρη, ιστορικό "ολκής"

      • Αρράκις الراقص avatar
        Αρράκις الراقص @ Αρράκις الراقص 29/05/2010 11:58:00

        Συγγνωμη το παραπάνω απευθύνεται στο "Λωτοφάγο"

      • Κ.Τ. avatar
        Κ.Τ. @ Αρράκις الراقص 29/05/2010 14:35:36

        Ο Βασιλης, κατωτερω, εδωσε τις πρεπουσες απαντησεις.

    • Μαρία avatar
      Μαρία @ λοτοφαγος 29/05/2010 22:28:00

      5-6000 μισθοφόρους Γενουάτες;;; 7.000 περίπου ήταν οι υπερασπιστές της Πόλης! 4.500 Έλληνες και 2.500 ξένοι (Γενοβέζοι, Βενετοί, Ιταλοί κλπ). Όσο για τους μοναχούς έχεις δίκιο. Είναι γνωστό ότι πολλοί νέοι προκειμένου να αποφύγουν τον στρατό ντύνονταν μοναχοί συνεχίζοντας όμως την κοσμική ζωή τους. Άλλη μια επαίσχυντη για το έθνος μας πτυχή των γεγονότων που προηγήθηκαν της Άλωσης.

      Ο τάφος του Δάνδολο που αναφέρεις δεν καταστράφηκε. Βρίσκεται ακόμα στην Αγία Σοφία, λίγο πριν την Πύλη του Παραδείσου (αν θυμάμαι καλά την ονομασία της) στο γυναικωνίτη του ναού.

      Όσο για τον αυτοκράτορα, διαφορετικές ιστορικές πηγές αναφέρουν ότι ο Παλαιολόγος έπεσε τελευταίος, μαχόμενος ανάμεσα στους λίγους υπασπιστές του μετά τον τραυματισμό και την αποχώρηση του Ιουστινιάνι! Και μάλιστα όταν κάποια στιγμή συνειδητοποίησε το χαμό των συμπολεμιστών του και την πτώση της Πόλης, αναφώνησε "Δεν υπάρχει ένας χριστιανός να μου πάρει το κεφάλι"! Οι ιστορικοί λένε ότι το ακέφαλο πτώμα του αυτοκράτορα αναγνωρίστηκε από τα πορφυρά καμπάγια του (τα σανδάλια του) διακριτικό του αξιώματος του, το μόνο διακριτικό που έφερε η ενδυμασία του. Όλα αυτά είναι ιστορικά τεκμηριωμένα σε αντίθεση με αυτά που δείχνεις να πιστεύεις!!! Τώρα επιχειρήματα τύπου αν "έπεφτε δεν θα τον τιμούσε ο Μωάμεθ" ή "που είναι ο τάφος του"...τα θεωρώ αστείοτητες! Αλήθεια, ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου που είναι; Ή δεν πέθανε στη Βαβυλώνα;

      • lotofagos avatar
        lotofagos @ Μαρία 30/05/2010 01:05:53

        O υποτιθεμενος ταφος του μεγαλου πορθητη:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Enrico_Dandolo

        εδω λεει οτι το κατεστρεψε ο Μεχμετ, και η πλακα στην Αγια Σοφια προστεθηκε τον 19 απο ιταλους αρχαιολογους. Την ιστορια του τελους του Παλαιολογου την ειχα ξαναδιαβασει, αλλα κατι δε μου παει. Περισσοτερο χρονο στην Αγ Σοφια φαινεται να περασε και οχι στα τοιχοι...

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ Μαρία 30/05/2010 14:04:25

        Θα πρέπει να πάψεις να θεωρείς την Wikipedia αντικειμενική πηγή ενημέρωσης. Ο καθένας μπορεί να ανεβάσει άρθρο του εκεί χωρίς να ελεγχεί η αξία των πληροφοριών που παραθέτει. Αλλά ακόμα κι έτσι να είναι, οι Τούρκοι κατέστρεψαν πάρα πολλά στην Αγία Σοφία. Ο τάφος του Δάνδολο είναι το λιγότερο που θα έπρεπε να μας νοιάζει!

        Όσο για τον Παλαιολόγο βάσει ποιας πηγής τεκμηριώνεται αυτό που λες για τον αυτοκράτορα;

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Μαρία 30/05/2010 14:27:19

        @Μαρία: "Θα πρέπει να πάψεις να θεωρείς την Wikipedia αντικειμενική πηγή ενημέρωσης. Ο καθένας μπορεί να ανεβάσει άρθρο του εκεί χωρίς να ελεγχεί η αξία των πληροφοριών που παραθέτει"

        Ο καθένας πράγματι. Αλλά θα το διαβάσουν χιλιάδες "καθένας" και θα το διορθώσουν χιλιάδες "καθένας", αν το λήμμα λέει αναξιόπιστα πράγματα.

        Γιατί λοιπόν να μην θεωρούμε την βικιπήντια αντικειμενική πηγή ενημέρωσης;

        Εγώ την εμπιστεύομαι περισσότερο από ένα βιβλίο που έγραψε κάποιος και δύσκολα θα αλλάξει το περιεχόμενό του.

        Στην βικιπήντια ΔΕΝ είναι καθόλου έτσι τα πράγματα.

        Μπορεί ο "οποιοσδήποτε" να γίνει συντάκτης ή να προκαλέσει συζήτηση για την εγκυρότητα ενός λήμματος. Ποια βιβλία ή εγκυκλοπαίδειες μπορούν να ισχυριστούν ότι ενσωματώνουν τέτοια δημοκρατικότητα;

        Η μόνη μου σχέση με την βικιπήντια είναι αυτή του αναγνώστη.

        Θραξ Αναρμόδιος

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ Μαρία 31/05/2010 01:17:20

        Αναρμόδιε, αυτή η ευελιξία που προσφέρει την καθιστά αναξιόπιστη! Πως μπορείς να εμπιστευτείς ένα λήμμα που διαμορφώνεται σύμφωνα με την προσωπική κρίση του εκάστοτε μετατροπέα του ενώ συχνά αγνοεί την χρήση ιστορικών πηγών;

        Όσο για την αξιοπιστία ενός βιβλίου, αυτή είναι συναρτώμενη της αντικειμενικότητας του συγγραφέα και της αξίας ιστορικών πηγών που χρησιμοποιούνται (αναφέρομαι σε ιστορικά βιβλία).

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Μαρία 31/05/2010 09:50:23

        @Μαρία

        Με κλειστά μάτια δεν εμπιστεύομαι τίποτε. Η καχυποψία είναι βασική δημοκρατική αρχή και προσπαθώ να μην το ξεχνάω. Παρόλα αυτά έχω εμπιστοσύνη στα διαδικτυακά project διότι αρκετά, όπως αυτό της βικιπήντια, είναι εφαρμογή της δημοκρατίας στην πράξη. Ως ένα βαθμό πάντα.

        Υπάρχει μάλιστα ένα κείμενο που κυκλοφορεί στο ιντερνετ και επιγράφεται "The Cathedral and the Bazaar" (μου φαίνεται ότι και κάπου το πήρε το μάτι μου μεταφρασμένο), που εξηγεί την δυναμική που αναπτύσσουν αυτα τα project. Είναι αναζωογονητικό και ελπιδοφόρο.

        Μια σχολή σκέψης στον δυτικό πολιτισμό ισχυρίζεται ότι για να υπάρχει πολιτισμός και κίνητρο δημιουργίας πρέπει ο άνθρωπος να έχει ελλείψεις (αρχή της ηδονής και αρχή της πραγματικότας του Σ. Φρόϋντ). Εν ολίγοις μη ικανοποιώντας τις ανθρώπινες ανάγκες από τη μία και εμφανίζοντας ως υπέρτατη λύση-θεραπεία αυτών των αναγκών το οικονομικό κέρδος από την άλλη, δίνουμε στον άνθρωπο ένα ισχυρό κίνητρο να δημιουργήσει. Επιχειρήματα που καταρρίπτονται εύκολα αν σταθεί κάποιος τρία λεπτά και σκεφθεί.

        Τα project αυτά σαν την wikipedia, το Open Office, το Firefox, Linux, Firebird κλπ αυτό δείχνουν. Εκατοντάδες έως χιλιάδες άνθρωποι, πολλές φορές μη ειδικοί, συγκεντρώνονται και συν-εργάζονται και από την συνεργασία τους προκύπτουν ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ προϊόντα, που από κάποια στιγμή και μετά, όπως εξηγεί και το "The Cathedral and the Bazaar", η "ελεύθερη αγορά" ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να τα πλησιάσει σε ποιότητα και λειτουργικότητα. Και όλα αυτά για την χαρά του να γίνουν λίγο γνωστοί μέσα από την προσφορά τους και για την ίδια την προσφορά. Οχι για το κέρδος.

        Υπάρχουν φοιτητές, νέοι και διάφοροι άλλοι επιστήμονες που "ταίζουν" data υψηλής ποιότητας καθημερινά και την ελληνική βικιπήντια. Ντρέπομαι που το λέω εγώ δεν έχω πάρει μέρος ακόμη. Γράφω όμως σχόλια στο antinews.

        Μετά την αναγέννηση και την βιομηχανικη επάνάσταση, από τότε δηλαδή που καταργήθηκαν οι κλειστές φεουδαρχικές οικονομίες, δεν έχουμε γνωρίσει τίποτε άλλο παρά το κέρδος και το οικονομικό όφελος. Δεν έχουμε δοκιμάσει και τίποτε άλλο δηλαδή στα σοβαρά.

        Πιστεύω λοιπόν στα διαδικτυακά πρότζεκτ πολύ περισσότερο από ότι στον Οστρογκόρσκυ, τον Λεβτσένκο και τον Κορδάτο. Σιγά σιγά όμως. Θέλει χρόνο. Ας κρατήσουμε την εμπιστοσύνη μας στον άνθρωπο.

        Θραξ Αναρμόδιος

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ Μαρία 31/05/2010 15:00:21

        Δεν είμαι σίγουρη ότι συμφωνώ μαζί σου. Θα προτιμούσα να διαβάσω μια μελέτη για το Βυζάντιο από μια ομάδα ειδικών όπως ο Οστρογκόρσκι, ο Κάρολος Ντυλ ή η Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, όχι γιατί πιστεύω στις αυθεντίες - καμμία σχέση - απλά επειδή ξέρω ότι οι άνθρωποι αυτοί αφιέρωσαν μια ολόκληρη ζωή στη μελέτη της Αυτοκρατορίας. Η γνώμη τους - όπως και να το κάνουμε - βαραίνει μπροστά στο αποτέλεσμα μιας καλοπροαίρετης έστω συνεργασίας μιας ομάδας μη ειδικών που απλά λένε τη γνώμη τους για ένα θέμα στο οποίο συχνά η ενημέρωση τους είναι ελλιπής ή μεροληπτική. Αυτό δε σημαίνει πως ένας ιστορικός είναι εξ ορισμού αντικειμενικός αλλά σε κάθε περίπτωση ο κίνδυνος είναι μικρότερος.

        Φυσικά, πιστεύω ότι η συνεργασία ανθρώπων με όραμα και υπευθυνότητα μόνο καλά αποτελέσματα μπορεί να φέρει σε κάποιους τομείς όπως αυτός της κοινωνίας. Οι επιστήμες όμως δεν πρέπει να αφήνονται σε ανθρώπους μη ειδικούς γιατί είναι σαν να ζητάς από έναν οδοντίατρο να σου αναλύσει τη οικονομική κρίση. Σαφώς και θα έχει άποψη - η οποία μπορεί να είναι άρτια και σωστή και φυσικά θα τον ακούσεις με προσοχή - αλλά νομίζω ότι θα προτιμούσες να μάθεις την γνώμη ενός χρηματιστή ή ενός οικονομολόγου για το θέμα.

  6. laz avatar
    laz 29/05/2010 02:15:36

    ρε παιδια αν δεν αγαπησουμε την πατριδα μας..αν δεν θελουμε να την δουμε δυνατη(πραγμα που δεν σημαινει να επιτεθει στους γειτονες οπως νομιζουν καποιοι ανεγκεφαλοι,αλλα εν τουτοις σημαινει να υπερασπιζεται με αξιοπρεπεια και ισχυ τα συμφεροντα της γεωστρατηγικα και οικονομικα) τοτε τι παλευουμε?να ναι καλα δυο ατομα και ολοι αλλοι να πα να γμθουνε?
    για να δουμε δυνατη την Ελλαδα πρεπει ο καθενας μας να γινει σωστος σε αυτο που κανει,σωστος πολιτης,σωστος σε ολα του...ετσι θα υψωθει η πατριδα μας και δεν θα ξεφτιλιζεται...καποιοι μεσσιες βεβαια θελουν να την βλεπουν να ρεζιλευεται

  7. Greco avatar
    Greco 29/05/2010 02:33:35

    βεβαια απτον ηρακλειτο και μετα αρχισε να εξελληνιζεται το Βυζαντιο.Και αν δεν υπηρχε η λαιλαπα των τουρκων θα ειχε εξελληνιστει πληρως(βλ.Γεμιστο Πληθωνα) και πιθανως η ευρωπαικη και παγκοσμια ιστορια να ηταν διαφορετικη

    οι σημερινοι νεοελληνες στο βυζαντιο εχουμε τις ριζες μας

  8. Greco avatar
    Greco 29/05/2010 02:36:09

    ελεος ρε λοτοφαγε,που τα διαβαζεις αυτα?
    ο παλαιολογος επεσε μαχωμενος.Ολοι οι ιστορικοι που περιεγραψαν την αλωση το αναφερουν αυτο

    • lotofagos avatar
      lotofagos @ Greco 29/05/2010 11:00:01

      εχει το λινκ...

  9. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/05/2010 02:53:18

    Ασφαλως ηταν Ελληνικο κρατος οταν εξελειπαν τα λατινικα. Τοσον ο Κωνσταντινος οσον και ο Θεοδοσιος χρησιμοποιησαν τον Χριστιανισμο, ο μεν για να αδρανοποιηση τον στρατο του Μαξιμου εμφανιζομενος ως το τελος του στο σολιδο με στολη αρχιερεα του Ηλιου, φονιας του γιου του υστερα απο συκοφαντια της 2ης συζυγου του Φαυστας, που επειτα εφονευσε, ο δε υποχρεωσας απαντες να εκχριστιανιστιουν. Αλοιμονο αν δεν γνωριζομε τις μεθοδιες των δυτικων που με τις σταυροφοριες συνεχισαν τις απο της εποχης του Θεοδοσιου επιδρομες τους, αλλα και των γειτονων μας βουλγαρων και σκοπιανων. Απλα κατεστρεψαν οι Αυτοκρατορες την κλασσικη Ελλαδα και ποδηγετησαν τον λαο με δεκανικι το ιερατειο και αλλοιωσαν το μηνυμα του Ευαγγελιου με μια νεα θρησκεια.

  10. O Chazos tou choriou avatar
    O Chazos tou choriou 29/05/2010 02:54:35

    Lotofage eisai onoma kai pramma ! Sosta ta grafei o Greco...

    • lotofagos avatar
      lotofagos @ O Chazos tou choriou 29/05/2010 11:02:17

      Εμας δυστυχω μας μαθανε μονο πισω να κυταμε και να θαυμαζουμε το παλια. Τα παλια φυγανε, για παντα, το παρελθον δεν επιστερεφει. Μονο το μελλον δημιουργειται.
      Μπροστα θα κυταξει κανεις?

      • Efrosyni avatar
        Efrosyni @ lotofagos 29/05/2010 13:42:45

        Εαν μαθαίναμε καλά την ιστορία μας και το παρελθόν μας, δεν θα επαναλαμβάναμε τα ίδια λάθη. Είδες τί κατάντια σήμερα? Νομίζεις επειδή κοιτάμε "πίσω" την πατήσαμε?

      • Κ.Τ. avatar
        Κ.Τ. @ lotofagos 29/05/2010 14:48:14

        ... Μηπως πολλοι ... αλοιθωριζουν μιας και δεν τους παιρνουν σαν γενιτσαρους,, Φερ ειπειν δεν βρισκουν σε κακο να ξεπουλουν την ιστορια αλλα και την Μακεδονια η τα...Ιμια η το Αιγαιο, να παντρευονται ξενες πχ ΑΓΠ, Ακης Τσοχ., Πετσαλνικος, Τριτσης, Παπακωνσταντινου και ο Χριστοφορακος μια τουρκαλα.

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ lotofagos 30/05/2010 14:21:21

        "Όποιος δεν γνωρίζει την Ιστορία του, είναι αναγκασμένος να την ξαναζήσει".

        "Τα έθνη πρέπει να θυμούνται για να διδάσκονται".

        Θουκυδίδης

  11. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ avatar
    ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ 29/05/2010 03:14:07

    Οι Έλληνες (ακόμη και σημερινής σκόπιμα υπνωτισμένης, παραπλανημένης γενιάς, με τα πρότυπα της αρπαχτής και της ιλουστρασιόν ζωής) κρύβουν πάρα πολλούς Κωνσταντίνους Παλαιολόγους που θα αντισταθούν στην νεοταξίτικη πασοκική λαίλαπα, και πολύ πιθανόν να γίνουν η σπίθα που θα ανάψει την φωτιά που θα απομακρύνει τα αγριόχορτα της πολιτικής.

    • Κ.Τ. avatar
      Κ.Τ. @ ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ 29/05/2010 04:09:59

      Παντως με αμηχανια και αδρανεια δεν πλοηγειται σωστα η χωρα μεσα απο τις συμπληγαδες μιας διεφθαρμενης γραφειοκρατιας και τοκογλυφικων τραπεζιτων για να επελθη καθαρση και ανακαμψη. Αρα με κριτικη και με αντιπροτασεις περιμενει ο κοσμος ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΘΗ και εξοδο απο το ΔΝΤ με θυσιες και των πλουσιων και της εκκλησιας και με το... γερμανικο δανειο.

  12. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/05/2010 03:21:52

    Με την ΣΑΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΡΑ, δλδ δραγωνα πεπουση κλπ. που ομιλουν λιγη λασπη καπου θα μεινη, αν δεν κρατησωμε πανω απ ολα αυτην την αγαπη για την πατριδα που τα γεγονοτα, Σουλι, Κουγκι, το 1940, η γλωσσα μας δειχνουν μια συνεχεια και συνεπεια απο τον Ορφεα μεχρι τον Ελυτη, με τον Κοραη να καθαριζη τη γλωσσα αλλα και τη πιστη, το Ευαγγελιο θα σωση την Ελλαδα, ελεγε.

  13. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/05/2010 03:28:38

    Μπουμπουλινα, μαντω Μαυρογενους, οι γυναικες μας σαν την Ηρω Κωνσταντοπουλου, δεν νομιζω να μας ελλειψαν ποτε.

  14. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/05/2010 04:22:24

    Παραχαρακτες δεν καταφεραν ποτε να γκρεμισουν αυτο που αφηνει σαν θρυλο κληρονομια ο Ελληνισμος, με δεος και φθονο για τους κακεντρεχεις. Το Βυζαντιο η Ρωμανια οπως λεγοταν, ειναι θρυλος για τους Ρωσους και γενικα για τους μη εχθρους του, δυτικους απο τον Καρλομαγνο και μετα, και τους γυρωθεν μας οχλους αλλα και εντος των τειχων εφιαλτες.

  15. Dimi avatar
    Dimi 29/05/2010 08:03:43

    Το Δημοτικό Τραγούδι της Αγιά-Σοφιάς

    Σημαίνει ο Θεός, σημαίνει η Γή, σημαίνουν τα Επουράνια
    Σημαίνει κι Αγιά Σοφία, το Μέγα Μοναστήρι
    Με τετρακόσια σήμαντρα, κι εξήντα δυό καμπάνες.

    Κάθε καμπάνα και Παπάς, κάθε Παπάς και Διάκος
    Ψάλλει ζερβά ο Βασιλιάς, δεξιά ο Πατριάρχης
    Κι απ’τη πολλή την ψαλμουδιά, εσειόντανε οι κολόνες.

    Να μπούνε στο Χερουβικό και να βγει ο Βασιλέας
    Φωνή τους ήρθε εξ Ουρανού και απ’ Αρχαγγέλου στόμα:

    “Πάρετε το Χερουβικό, κι ας χαμηλώσουν τ’Αγια,

    Παπάδες πάρτε τα Ιερά, και σεις κεριά σβηστείτε
    Γιατί είναι θέλημα Θεού η Πόλη να τουρκέψει.

    Μον’στείλτε λόγο στη Φραγκιά να’ρθουνε τρία καράβια,
    Τό’να να πάρει το Σταυρό, και τ’αλλο το Ευαγγέλιο,
    Το Τρίτο το Καλύτερο την Αγια Τράπεζά μας,

    Μη μάς τη πάρουν τα σκυλιά και μάς τη μαγαρίσουν.»

    Η Δέσποινα εταράχθηκε, και δάκρυσαν οι εικόνες,

    -Σώπασε Κυρά Δέσποινα, και μη πολυδακρύζεις,
    Πάλι με Χρόνια με Καιρούς, Πάλι Δικάς μας Θά’ναι!

  16. Γιάννης avatar
    Γιάννης 29/05/2010 08:14:53

    Παραμονή της μεγάλης επίθεσης ο Μωάμεθ στέλνει απεσταλμένους στον αυτοκράτορα σε μια τελευταία προσπάθεια να καταλάβει την Πόλη χωρίς μάχη.
    Να πως περιγράφει ο ιστορικός της Άλωσης Δούκας τα γεγονότα:

    ...Ἀπαρτίσας οὖν τά πάντα, ὡς αὐτῷ ἐδόκει καλώς, ἔπεμψεν ἔνδον λέγων τῷ βασιλεῖ:

    Γίνωσκε τά τοῦ πολέμου ἤδη ἀπηρτίσθαι, καί καιρός ἐστίν ἀπό τοῦ νῦν πρᾶξαί τό ἐνθυμηθέν πρό πολλοῦ παρ' ἡμῖν νῦν, τήν δέ ἔκβασιν τοῦ σκοποῦ τῷ θεῷ ἀφίεμεν. Τί λέγεις; Βούλει καταλείπειν τήν πόλιν, καί ἀπελθεῖν ἔνθα καί βούλει μετά καί τῶν σῶν ἀρχόντων καί τῶν ὑπαρχόντων αὐτοῖς, καταλιπών τόν δῆμον ἀζήμιον εἶναι καί παρ' ἡμῶν καί παρά σοῦ, ἤ ἀντιστῆναι, καί σύν τῇ ζωή καί τά ὑπάρχοντα ἀπολέσεις, σύ τε καί οἱ μετά σοῦ, ὁ δε δήμος αἰχμαλωτισθείς παρά τῶν Τούρκων διασπαρῶσιν ἐν πάσῃ τῇ γῇ.

    Ὁ βασιλεύς δέ ἀπεκρίνατο σύν τῇ συγκλήτῳ:

    Εἰ μέν βούλει, καθώς καί οἱ πατέρες σου ἔζησαν, εἰρηνικῶς σύν ἡμῖν συνζῆσαι καί σύ, τῷ θεῷ χάρις. Ἐκεῖνοι γάρ τούς ἐμούς γονεῖς ὡς πατέρας ἐλόγιζον καί οὕτως ἐτίμων, τήν δέ πόλιν ταύτην ώς πατρίδα. Καί γάρ ἐν καιρῷ περιστάσεως ἅπαντες ἐντός ταύτης εἰσιόντες ἐσώθησαν, καί οὐδεις ὁ ἀντισταίνων ἐμακροβίῳ. Ἔχε δέ καί τά παρ' ἡμῖν ἁρπαχθέντα ἀδίκως κάστρα καί γῆν ὡς δίκαια, καί ἀπόκοψον καί τούς φόρους τόσους ὅσους κατά τήν ἡμετέραν δύναμιν κατ' ἔτος τοῦ δοῦναί σοι, καί ἄπελθε ἐν εἰρήνῃ. Τί γάρ οἶδας εἰ θαρρών κερδᾶναι εὑρεθῇς κερδανθείς; Το δέ τήν πόλιν σοί δοῦναι οὔτ' ἐμόν ἐστί οὔτ' ἄλλου τῶν κατοικούντων ἐν ταύτῃ· κοινή γάρ γνώμη πᾶντες αὐτοπροαιρέτως ἀποθανοῦμεν καί οὐ φεισόμεθα τῆς ζωῆς ἡμῶν...

    Η τελευταία φράση έμεινε στην ιστορία ισάξια του Μολών Λαβέ του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες.

    Πέρα όμως από τους συναισθηματισμούς και τους συμβολισμούς η αλήθεια είναι ότι η πτώση είχε αρχίσει πολύ ενωρίτερα, στις 19 Αυγούστου του 1071 στο Μαντζικέρτ, 46 χρόνια μετά το θάνατο του Βασιλείου του Β' όπου η αυτοκρατορία είχε φτάσει στο απώγειο της ακμής της. Ο Ρωμανός Διογένης είναι ίσως τραγικότερη μορφή από τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο. Η (περίπου) ήττα του στο Μαντζικέρτ αποτέλεσε την αρχή του τέλους της αυτοκρατορίας και οφειλόταν στους εσωτερικούς εχθρούς και όχι στους Σελτζούκους.

    Καλύτερο είναι να μελετούμε τις μεγάλες μας ήττες όσο κι αν μας πληγώνουν.
    Από αυτές πρέπει να διδασκόμαστε.

  17. Dimi avatar
    Dimi 29/05/2010 08:31:21

    Η ΕΛΛΑΣ ΕΑΛΩ

    21η Απριλίου 1967 – Η στρατιωτική Χούντα έβαλε την Ελλάδα στον γύψο

    21η Απριλίου 2010 – Η Σοσιαλιστική Χούντα έβαλε την Ελλάδα στο ΔΝΤ

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Τις πόρτες σπάσαν, οι Οχθροί

    Και μείς γελούσαμε, στις γειτονιές
    Τη Πρώτη Μέρα

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Αδέλφια πήραν, οι Οχθροί

    Και μείς κοιτούσαμε, τις κοπελιές
    Την Αλλη Μέρα

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Φωτιά μάς ρίξαν, οι Οχθροί

    Και μείς φωνάζαμε στα σκοτεινά
    Τη Τρίτη Μέρα

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Σπαθιά κρατούσαν, οι Οχθροί

    Και μεις τα πήραμε γιά φυλακτά
    Την Αλλη Μέρα

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Μοιράσαν Δώρα, οι Οχθροί

    Και μείς γελούσαμε σαν τα παιδιά
    Τη Πέμπτη Μέρα

    Μπήκαν στη Πόλη οι Οχθροί
    Κρατούσαν Δίκιο, οι Οχθροί

    Και μεις φωνάζαμε Ζητω και Γειά
    Και μεις φωνάζαμε Ζητω και Γειά
    Σαν κάθε Μέρα

    Ολοι οι Πουλημένοι είναι Καταραμένοι
    Απ’τη δική μας τη Γενιά,
    Από Εργάτη είτ’από Γραφιά

    Αυτά τα κόκκινα σημάδια στους τοίχους
    Μπορεί νά είναι κι από Αίμα

    Ολο το Kόκκινο στις μέρες μας
    Ειναι Αίμα!

    ~Γιώργος Ξυλούρης

  18. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 29/05/2010 08:39:57

    ΝΙΚΗΦΠΡΠΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ, "Λειτουργία Κάτω από την Ακρόπολη"

    "Ούκ εάλω η Βασιλεύοσα ψυχή των Ελλήνων!
    Οκ εάλω η Βασιλεύουσα ψυχή των Ελλήνων!"

    "Απολιόρκητη όταν πολιορκείσαι.
    Και όταν συλλαβάνεσαι ασσύληπτη.
    Κι όταν κουστωδίες σε πάνε και σε φέρνουνε στα πραιτώρια,
    κι όταν δένεσαι πάνω σε πασσάλους και μαστιγώνεσαι,
    κι όταν δένεσαι πίσω από άλογα και άρματα και σέρνεσαι βάφοντας κόκκινη τη γραμμή προς τον Αδη.
    Κι όταν ενταφιαζεσαι δεν μένεις εκεί,
    παρά μόνο για μια ή για δυό, το πολύ για τέσσερες νύχτες,
    οπότε όρθρου βαθέος"
    γιομίζεις το φώς
    με πίδακες της Ανάστασης!"

  19. Λεφτά υπάρχουν avatar
    Λεφτά υπάρχουν 29/05/2010 09:25:36

    ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ

    Μητροπολίτης προσκαλεί το σουλτάνο

    να κυνηγήσουν μαζί.

    Απόκρυφες στιγμές τής Ιστορίας τής Άλωσης.

    Ο Ορθόδοξος Κλήρος τής εποχής τής Άλωσης τής Κωνσταντινούπολης, ως γνωστόν, εκήρυττε, ότι ήταν «θέλημα θεού η Πόλη να τουρκέψει», «θεϊκή βούληση και τιμωρία», «θεία πρόνοια» και άλλα. Μέσα στα πλαίσια τής «θέσης» αυτής τής Εκκλησίας ήταν η εχθρότητά της κατά των Καθολικών της Ευρώπης, για την οποία καυχάται έως σήμερα. Αποτέλεσμα τής εχθρότητας αυτής ήταν η αποτυχία τής ένωσής της με την Καθολική Εκκλησία και η πτώση τής Κωνσταντινούπολης στους Τούρκους, που κι αυτή συντελέστηκε με εσωτερική προδοσία. (Βλ. Εκκλησία - φεουδάρχες επί δεκαετίες μεθόδευαν την παράδοση τής Κωνσταντινούπολης). Κεντρικό πρόσωπο τής τραγωδίας αυτής αποτέλεσε ο ανακηρυχθείς άγιος και στυλοβάτης τής Ορθοδοξίας, μητροπολίτης Εφέσου, Μάρκος ο Ευγενικός. (Βλ. Οι περίεργοι θάνατοι "ενωτικών" πριν την άλωση).

    http://freeinquiry.gr/pro.php?id=1379

    • Misha avatar
      Misha @ Λεφτά υπάρχουν 29/05/2010 09:49:53

      «Ξεχνά» ο αρχαιόπληκτος Λάζαρης τού freeinquiry ότι η πρώτη και σημαντικότερη, κατά πολλούς, Άλωση της Πόλης έγινε από τους Σταυροφόρους τού Βατικανού.
      Συνεπώς η δυσπιστία και επιφυλακτικότητα των Ρωμιών έναντι των προθέσεων της Παπικής φεουδαρχίας ήταν και βάσιμη και δικαιολογημένη.

      • sofia or8h avatar
        sofia or8h @ Misha 29/05/2010 12:37:48

        Ναι σωστά το 1204,κατέστρεψαν ιερά κειμήλια που ήταν φυλαγμένα στην Αγιά Σοφιά

    • Efrosyni avatar
      Efrosyni @ Λεφτά υπάρχουν 29/05/2010 10:01:50

      Είδαμε και μετά οι φράγκοι και οι παπάδες τους τί ωραία αντίσταση έκαναν στον Οθωμανό κατακτητή. Οι φράγκοι δεν προσκυνάνε Θεό προσκυνάνε μόνο τον πάπα.

  20. Misha avatar
    Misha 29/05/2010 10:19:46

    Και τότε περίμεναν βοήθεια από τους Φράγκους.
    Και σήμερα περιμένουμε να μάς σώσουν με τα δανεικά και την μονεταριστική ιδεολογία τους οι Φράγκοι.
    Οι ίδιοι που κρέμαγαν τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη και τον Μιχαλάκη Καραολή, αυτοί που μάς έβαλαν επιτηδείως να φαγωθούμε μεταξύ μας στον εμφύλιο σπαραγμό, αυτοί που διέλυσαν την γειτονική μας Γιουγκοσλαβία σπέρνοντας το έδαφος της με ραδιενεργό ουράνιο επειδή τόλμησε να πεί ΟΧΙ στις βουλές τους, αυτοί που αβαντάρουν τον Σκοπιανό, Αλβανικό και Τουρκικό εθνικισμό επειδή έτσι εξυπηρετείται η φεουδαρχική τους ιδεολογία, την οποία ποτέ δεν απαρνήθηκαν.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Misha 30/05/2010 14:31:26

      Άσχετη παρατήρηση. Το ουράνιο δεν ήταν ραδιενεργό, ήταν απεμπλουτισμένο, ο μηχανισμός ρύπανσης για τον οποίον ευθύνεται είναι η μόλυνση των υδάτινων πόρων με μικροσωματίδια απεμπλουτισμένου ουρανίου τα οποία δρουν ως βαρύ μέταλλο, μη μεταβολίσιμο δλδ δηλητήριο που επηρρεάζει μέχρι και σε επίπεδο γονιδίων. Το ίδιο ουσιαστικά επιβλαβές με τη ραδιενέργεια, απλά με διαφορετικό μηχανισμό.

  21. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 29/05/2010 11:48:37

    Όταν σταματήσουμε να βουρκώνουμε, διαβάζοντας την ιστορία των θυσιών, όταν πάψει να "σφίγγει" το στομάχι και τα πόδια να "λυγίζουν", όταν σταματήσουμε να ανατριχιάζουμε, τότε αγαπητοί μου φίλοι, όσες αναλύσεις και αν γράψουμε, όσα στοιχεία και αν καταθέσουμε, θα γίνουμε απλώς υποσημείωση, στα ιστορικά βιβλία.
    Η ιστορία, η δική μας, είναι γεμάτη Θερμοπύλες.Ότι και αν γραφεί, όσες αναλύσεις και αν γίνουν αυτό δεν αλλάζει
    Η μοναδική ελπίδα είναι η μνήμη να μην χαθεί.Αν ξεχάσουμε, χαθήκαμε.
    ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ.

    • Misha avatar
      Misha @ ΒΡΑΧΟΣ 29/05/2010 12:46:05

      Δεν αρκεί το «Δεν ξεχνώ».
      Οφείλουμε να μαθητεύσουμε στις συλλογικές μας μνήμες που ονομάζουμε ιστορία του Ελληνισμού και τής Ρωμιοσύνης.
      Κι εκεί φαίνεται ξεκάθαρα , ότι και τους Τούρκους και τους Φράγκους τούς φέραμε εμείς με τις εμφύλιες φαγωμάρες μας.
      Όπως και τη Μικρασιατική καταστροφή και τον Αττίλα στην Κύπρο.

      • Κ.Τ. avatar
        Κ.Τ. @ Misha 29/05/2010 12:53:31

        Να λοιπον γιατι γινεται ολη αυτη η διαπομπευσις των δημοσιων υπαλληλων κλπ για να ενσπειρουν διχονοια και με τον Καλικρατη και τους λαθρο...συμπολιτες να να προσθεσουν ανεργια και χαος. ΟΙ ΚΛΕΦΤΕς ΦΥΛΑΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ Misha 29/05/2010 12:57:37

        Σίγουρα δεν φτάνει.Συμφωνούμε.Πρέπει να μελετούμε περισσότερο.

  22. Βασίλης avatar
    Βασίλης 29/05/2010 13:02:43

    Μία φυλή Τουρκικής καταγωγής 400 περίπου πολεμιστών υπό το φύλαρχο Ερτογούλ, με τις οικογένειές, τους δούλους και τα κοπάδια τους εγκαταστάθηκε περί το 1260 στη βορειοδυτική περιοχή της Μικράς Ασίας περί τη Βιθυνία. Κάτω από την άξια ηγεσία των Σουλτάνων Οσμάν και Ορχάν δημιούργησαν ένα σουλτανάτο που χαρακτηριζόταν από αποτελεσματική διοικητική οργάνωση και διέθετε μία ισχυρή πολεμική μηχανή. Επεκτάθηκαν πολύ γρήγορα και μέσα σε 50 χρόνια, η Βυζαντινή παρουσία και διοίκηση στη Μ. Ασία είχε εκλείψει. Από τη πρώτη στιγμή τις τάξεις τους πύκνωσαν Βυζαντινοί στρατιωτικοί, άρχοντες, γαιοκτήμονες και κληρικοί, που συνήθως εξισλαμίζονταν οικειοθελώς, καθώς και πλήθος φανατικών γαζήδων πολεμιστών από τα Τουρκομανικά εμιράτα της Μ. Ασίας, που προσέφεραν τις στρατιωτικές υπηρεσίες τους αφ’ ενός για την επέκταση του Ισλάμ και αφ’ ετέρου έναντι λαφύρων και κατακτημένων γαιών (τιμαρίων) που τους προσέφεραν οι σουλτάνοι.

    Την ίδια περίπου εποχή και ειδικά από το 1280 μέχρι το 1400 στον αυτοκρατορικό θρόνο της Κωνσταντινούπολης ανεβαίνουν διαδοχικά επτά ανίκανοι αυτοκράτορες από την οικογένεια των Παλαιολόγων, αρχίζοντας από τον Ανδρόνικο το Β’ (βασίλεψε 46 χρόνια) ο οποίος έκαψε το στόλο γιατί στοίχιζε πολύ, μείωσε το στρατό σε τρεις χιλιάδες (1000 για τη Μ. Ασία και 2000 για τη Βαλκανική) και κάλεσε την περιβόητη Καταλανική εταιρεία μισθοφόρων για να αντιμετωπίσει τους Οθωμανούς, η οποία επειδή δεν πληρώθηκε τα συμφωνημένα ρήμαξε για δέκα χρόνια την αυτοκρατορία… και φθάνοντας στον Ιωάννη τον Ε’ (50 χρόνια αυτός) επί της εποχής του οποίου ξέσπασε ένας ατέλειωτος εμφύλιος μεταξύ του αυτοκράτορα και του Καντακουζηνού που ρήμαξε ότι είχε απομείνει. Αυτοί οι δύο κάλεσαν κατά καιρούς ως μισθοφόρους στη δούλεψη τους, τμήματα Οθωμανών και έτσι τους έδωσαν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν το έδαφος των επόμενων κατακτήσεών τους. Ακόμη ο Καντακουζηνός έδωσε και τη δεκατριάχρονη κόρη του Θεοδώρα σύζυγο στον σουλτάνο Ορχάν.

    Το 1354 όταν ένας ισχυρός σεισμός κατέστρεψε τα τείχη της Καλλίπολης, οι Οθωμανοί άδραξαν την ευκαιρία, πέρασαν τα στενά, κατέλαβαν τη κατεστραμμένη πόλη, επεκτάθηκαν γρήγορα στη Θράκη, έκαναν πρωτεύουσά τους την Ανδριανούπολη και μέχρι το 1400 ήλεγχαν όλη σχεδόν τη Βαλκανική, συγκροτώντας ανάλογα με τις ανάγκες ισχυρές στρατιές δυνάμεως μέχρι και 200.000 ανδρών. Το 1453 έδωσαν τέλος στο ψυχορράγημα της Ανατολικής Ρωμαϊκής (και ουσιαστικά Ελληνικής πριν από πολλούς αιώνες ) αυτοκρατορίας υπό την ηγεσία του μεγάλου Μεχμέτ του πορθητή, μιας ισχυρής προσωπικότητας ηλικίας τότε 21 ετών!

    Συνεχόμενες ηγεσίες ικανών σουλτάνων πολεμιστών (Οσμάν, Ορχάν, Μουράτ, Βαγιαζήτ, Μουράτ, Μεχμέτ, …… Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπούς και πολλών άλλων, οδήγησαν αυτή τη μικρή φυλή, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να δημιουργήσει μια τεράστια αυτοκρατορία που περιελάμβανε τη Βαλκανική, την Κριμαία, τη Μ. Ασία, τον Καύκασο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή, την Αίγυπτο, την Λιβύη, την Τυνησία και το Αλγέρι. Το κύριο μέλημα όλων των σουλτάνων ήταν η επέκταση και η ισχυροποίησή της αυτοκρατορίας. Αξιώματα, τιμές, πλούτη και γη ανέμεναν όλους όσους ήταν άξιοι και πετύχαιναν στην αποστολή τους, άρχοντες και πολεμιστές. Σε αντίθετη περίπτωση το τίμημα ήταν το κεφάλι τους.

    Όλοι οι σουλτάνοι ήταν οι γιοι της σκλάβας, δεδομένου ότι οι μανάδες τους ήταν κάποια από τις αμέτρητες χριστιανές σκλάβες του χαρεμιού και ειδικά τα πρώτα χρόνια κυρίως βυζαντινές πριγκίπισσες που είχαν λάβει οι πρώτοι σουλτάνοι ως σύζυγο (οι Μουσουλμάνες δεν εσκλαβόνοντο). Σκλάβοι και οι σουλτάνοι και συγχρόνως απόλυτοι ηγέτες στην υπηρεσία του κράτους. Ποιος από τους πολλούς γιους του σουλτάνου θα ήταν ο επόμενος διάδοχος; Μα ο ικανότερος. Πρώτη του ενέργεια; Να διατάξει αμέσως τη θανάτωση των υπολοίπων αδελφών του για να μη κινδυνέψει το ντοβλέτι από εμφύλια διαμάχη. Όταν μετά τη μάχη του Κοσσυφοπεδίου ο σουλτάνος Μουράτ δολοφονήθηκε μέσα στη σκηνή του κατά τη διάρκεια των επινίκιων από ένα Σέρβο αιχμάλωτο ευγενή, ανακηρύχθηκε αμέσως, εκεί στο τόπο της δολοφονίας νέος σουλτάνος ο Βαγιαζήτ ο επονομαζόμενος Κεραυνός. Πρώτη του ενέργεια να διατάξει τον στραγγαλισμό του παρευρισκόμενου αδελφού του.

    Ολόκληρη η διοικητική υπαλληλική ιεραρχία της αυτοκρατορίας, ανώτερη και κατώτερη, καθώς και τα πλέον επίλεκτα στρατιωτικά τμήματα, τα τάγματα των γενιτσάρων, αποτελούντο από τους δούλους της Πύλης που προερχόντουσαν από το παιδομάζωμα, δηλαδή από την υποχρεωτική στρατολόγηση – αρπαγή παιδιών χριστιανικών οικογενειών, τα οποία τα εκπαίδευαν κατάλληλα για να αναλάβουν είτε τις διοικητικές θέσεις του κράτους, είτε να γίνουν φανατικοί στρατιώτες στην υπηρεσία του σουλτάνου. Με αυτό τον τρόπο δεν δημιουργήθηκε ποτέ κάποια αριστοκρατία που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στο σουλτάνο.

    Μετά τη σειρά των ικανών σουλτάνων και της μεγάλης επέκτασης, ήλθαν στην εξουσία λιγότερο ικανοί ή και ανίκανοι, το σύστημα της αδελφοκτονίας σταμάτησε, σουλτάνος γινόταν ο μεγαλύτερος γιος που πιθανό δεν ήταν και ο ικανότερος, οι άλλοι γιοι περιορίζονταν στο χαρέμι σε πολυτελή αιχμαλωσία και τρελαινόντουσαν, τα αξιώματα πουλιόντουσαν, γενίτσαροι γινόντουσαν και οι μουσουλμάνοι, η αυτοκρατορία ασθένησε, αλλά μπόρεσε και έζησε για πολλά χρόνια ακόμη. Μπορεί η σειρά των ικανών σουλτάνων να ξέφτισε, αλλά ικανοί βεζίρηδες (εν πολλοίς εξισλαμισμένοι χριστιανοί), το διοικητικό σύστημα αλλά και το χαρέμι, μπόρεσαν να κρατήσουν το κράτος ζωντανό. Μια δυναστεία και μια αυτοκρατορία που βάδισαν μαζί για περισσότερο από 600 χρόνια.

    Κύριο στήριγμα του κράτους ήταν ο στρατός τον όποίο όμως μετά τη ναυμαχία της Ναυπάκτου δεν μπόρεσαν να εκσυγχρονίσουν, με αποτέλεσμα να υποστούν οδυνηρές ήττες.

    Μετά το 1821, την Ελληνική και τη Σέρβικη επανάσταση άρχισε το ξήλωμα που οδήγησε στη ανεπανόρθωτη φθορά της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, η διάλυση της οποίας ήρθε με το τέλος του Α’ ΠΠ.

    Σε όλη τη φθίνουσα πορεία της ανέδειξε πολύ ικανούς στρατιωτικούς ηγέτες. Μερικοί από αυτούς που γνωρίσαμε και εμείς στον αγώνα μας για εθνική ολοκλήρωση, είναι οι Χουρσίτ Αχμέτ Πασάς (επιλεγόμενος και Χουζιρέτ, καυκάσιος γενίτσαρος γιος ορθόδοξου ιερέα), Δράμαλης, Κιουταχής (Γεωργιανός, γιος ορθοδόξου ιερέα που αιχμαλωτίστηκε από του Τούρκους σε νεαρή ηλικία), Μωχάμετ Άλυ (Καβαλιώτης), Ιμπραήμ (γιός μάλλον χριστιανής).

    Ακόμα και στο ψυχορράγημα της αυτοκρατορίας μπόρεσαν και ανέδειξαν μία πλειάδα ικανών ηγετών Κεμάλ, Ινονού, Φεβζή, κ.α., που μπόρεσαν να σώσουν το κράτος από τους πρώην Ρωμιούς σκλάβους τους, που είχαν φθάσει λίγες δεκάδες χιλιόμετρα από την νέα τους πρωτεύουσα την Άγκυρα και απειλούσαν την ύπαρξή τους. Βεβαίως εμείς δεν είχαμε ποτέ σχεδόν πολιτικούς και στρατιωτικούς ηγέτες του αναστήματος του Κεμάλ και του Ινονού και οπωσδήποτε εκείνη τη σπουδαία και μοναδική στιγμή.

    Θέλω να αναφερθώ εδώ και σε ένα γεγονός που το άκουσα από το καθηγητή Νεοκλή Σαρή όταν ήμουν σπουδαστής στη Σχολή Εθνικής Άμυνας και δείχνει ένα άλλο τρόπο με τον οποίο κάποιοι αντιλαμβάνονται την κατοχή θέσης ευθύνης. «Αφού ο Κεμάλ καθάρισε με τους Έλληνες στη Μ. Ασία, την 1/11/1922 κατήργησε το Σουλτανικό πολίτευμα και ο τελευταίος σουλτάνος Μωάμεθ ο ΣΤ’ παραιτήθηκε και έφυγε στο εξωτερικό. Έφυγε μέσα από τον πλούτο των ανακτόρων του Τοπ Καπί και του Ντολμαμπαχτσέ, χωρίς να διανοηθεί να πάρει έστω και κάτι το ελάχιστο από τους αμέτρητους θησαυρούς που είχαν συσσωρευτεί εκεί επί έξι αιώνες. Φαίνεται ότι συναισθανόταν ότι όλα εκείνα ανήκαν στο ντοβλέτι του οποίου αυτός συνέχιζε να είναι σκλάβος. Άλλωστε αυτός ήταν που έστειλε στη Μ. Ασία τον Κεμάλ για να σώσει αυτό που είχε απομείνει από την αυτοκρατορία. Πάντα κατά τα λεγόμενα του καθηγητή πέθανε πάμπτωχος στο Παρίσι εργαζόμενος ως νυκτοφύλακας σε κάποιο στρατιωτικό νεκροταφείο». Μεταφέρω αυτό που άκουσα από ένα επιστήμονα εγνωσμένου κύρους, χωρίς να μπορώ να επιβεβαιώσω την αλήθεια.

    Γιατί τα ανέφερα όλα τα παραπάνω που σε πάρα πολλούς είναι ήδη γνωστά.

    Διότι κάθε 29 Μαΐου που πενθούμε για την απώλεια της βασιλίδας των πόλεων, θα πρέπει να φέρνουμε στη μνήμη μας τους λόγους για τους οποίους τη χάσαμε και από ποιους τη χάσαμε. Εμείς φταίμε για την απώλεια. Οι ανίκανοι ηγέτες της αυτοκρατορίας ήταν οι υπεύθυνοι για την κατάρρευσή της και τη στρατιωτική της αποδυνάμωση. Οι δυναστικές και θρησκευτικές διαμάχες διέλυσαν την αυτοκρατορία. Η μεταφορά της ευθύνης της άμυνας σε μισθοφόρους και όχι σε εθνικό στρατό αχρήστευσαν την αμυντική της ικανότητα. Η οικονομική αποδυνάμωση του κράτους δημιούργησε τις συνθήκες για την καταστροφή. Η βαριά φορολογία των αδυνάμων τάξεων έφερε την αδιαφορία για την άμυνα. Οι άρχοντες και οι πλούσιοι κάτοικοι της Πόλης αρνήθηκαν ακόμα και την ύστατη στιγμή να συνδράμουν τον αυτοκράτορα στον αγώνα του. Η προσπάθεια να λάβουμε βοήθεια από τη Δύση έναντι οικονομικών και εκκλησιαστικών ανταλλαγμάτων αντί να στραφούμε στις δικές μας δυνάμεις… Και φθάνοντας στην ύστατη στιγμή από τους 70.000 κατοίκους της Πόλης μόνο 5.000 περίπου βρέθηκαν διαθέσιμοι και δυνάμενοι να στρατευθούν και να πολεμήσουν, ενώ λογικά θα έπρεπε να συγκροτηθεί μία δύναμη 15.000 περίπου. Αλλά ο τελευταίος ηρωικός αυτοκράτορας διέσωσε με τον αγώνα τις πράξεις και τη θυσία του τη τιμή της φυλής, δημιουργήθηκε ο θρύλος του μαρμαρωμένου βασιλιά και συγχρόνως το όραμα – όνειρο της ανάστασης του γένους.

    Χρησιμοποίησα τη λέξη εμείς, γιατί μόνο εμείς από όλο τον κόσμο θρηνήσαμε για την απώλεια της Πόλης. Θρηνήσαμε διότι ήταν η δική μας Πόλη. Εμείς ονειρευτήκαμε ότι κάποια στιγμή θα γινόταν και πάλι δική μας. «Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικιά μας θάναι». Εμείς ακόμη συνεχίζουμε να την αποκαλούμε Κωνσταντινούπολη και όχι Ισταμπούλ. Γιατί Ρωμαίος –Ρωμιός – Έλληνας και Ρωμανία – Ελλάδα σημαίνουν ακριβώς το ίδιο.

    • Efrosyni avatar
      Efrosyni @ Βασίλης 29/05/2010 13:40:21

      Σας ευχαριστώ κύριε Βασίλη για το ουσιώδες σχόλιό σας. Ετσι είναι όπως τα λέτε, ότι απ'όλο τον κόσμο μόνο εμείς οι Ελληνες-Ρωμιοί πονέσαμε και πονάμε και θρηνήσαμε και θρηνούμε την απώλεια της Πόλης. Εύχομαι να αφυπνισθούμε σύντομα και να συσπειρωθούμε για το καλό της πατρίδας μας.

      • Κ.Τ. avatar
        Κ.Τ. @ Efrosyni 29/05/2010 13:55:42

        Απολυτη ιστορικη αληθεια και επικαιρη οσο ποτε διαγνωσι για την κακοδιαχειρησι της πατριδος μας. Ευγε.

    • Μαρία avatar
      Μαρία @ Βασίλης 29/05/2010 21:46:57

      Εξαιρετικό σχόλιο συνοδευόμενο από πικρές ιστορικές αλήθειες!

    • lotofagos avatar
      lotofagos @ Βασίλης 30/05/2010 01:10:33

      Οι Τουρκοι θεωρουν την ιδρυση του κρατους τους το 1071

      http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Manzikert

      οπου ο Ρωμανος ο Διογενης ηττηθηκε απο τον Αλπ Ασλαν. Τακτικος στρατος εναντιων μπολουκιων. [Μου μυριζει προδοσια των στρατηγων του Ρωμανου για να τον φανε]

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Βασίλης 30/05/2010 14:40:44

      Δεν μπορώ παρά να χειροκροτήσω το πραγματικά πλούσιο σχόλιό σας. Δυστυχώς όπως αναφέρθηκε και σε άλλο σημείο, έχουμε έχουμε παραλείψει τα μεγάλα μαθήματα της Ιστορίας μας.

      Μια παρατήρηση μόνο, νομίζω πως ο μύθος του μαρμαρωμένου βασιλιά δεν αναφέρεται στο Παλαιολόγο παρά στον Άγιο Ιωάννη Βατάτζη, αλλιώς Εξαδάχτυλο, αλλιώς Μέγα Ελεήμονα.

    • Κοσμας Αθουσης avatar
      Κοσμας Αθουσης @ Βασίλης 20/08/2010 04:23:44

      Ευγε Βασιλη.

      Πολυ θα ηθελα να σου σφιξω το χερι.

      Καταφερες να περιγραψεις εν ολιγεις πολλα κ' επουσιωδη.

      Αξιος απογονος των προγονων μας. Νους θετικος κ΄ορθοτομουντας.

      Μπραβο σε σενα Βασιλη, μα κ' σε ολους εσας που σκεφτεστε το καλο

      της Ελλαδας κ' το τι ΗΜΑΣΤΑΝ, τι μας λειπει, τι μας πρεπει.

  23. NONOS avatar
    NONOS 29/05/2010 13:49:37

    Ουτε μια αναφορά απ τα παχυδερμα των ΜΜΕ εστω και για ¨την ιστορία¨του γεγονότος
    Αισχος και ντροπή και για τους πνευματικούς των ημερών ,παει καταστραφηκε αυτη η γεννιά
    Τι αλλο θα δουμε και μας μελλει να ζησουμε οι νεοπτωχοι ΕΛΛΗΝΕΣ ετσι που μας κατηντησαν
    Έαλλω η Πόλις¨ μηπως ερχεται και το ¨Εάλλω και η ΕΛΛΑΣ" ήμαρτον Κύριε.

  24. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 29/05/2010 14:14:32

    Η άλωση της Κωνσταντινούπολης ΔΕΝ είναι ένα συμβάν που πρέπει να το κοιτάμε αποκομμένο από το τι προηγήθηκε για να φτάσουμε ως εκεί. Και να έχουμε στο νου ότι τέτοια γεγονότα η αποκλειστική στρατιωτική ερμηνεία τα "αδικεί".

    Η πτώση της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, γνωστής μετά το 1850 και ως Βυζαντίου, έχει πολλές ομοιότητες με την σημερινή δικη μας μικρο-πραγματικότητα. Τουλάχιστον έχει οικονομίκές ομοιότητες.

    Αιώνες πριν την πτώση είχε ολοκληρωθεί η "τσιφλικοποίηση" της Μικράς Ασίας. Στη θέση δηλαδή των μικρο-ιδιοκτησιών της Μικράς Ασίας, που αποτέλεσαν και έναν από τους κύριους λόγους της μεταφοράς της πρωτεύουσας από την Ρώμη στην Νέα Ρώμη, βρίσκουμε να έχουν σχηματιστεί, παρόμοια με τα latifundia της Δυτικής Αυτοκρατορίας των αρχών της πρώτης χιλιετίας, μεγάλα ως πολύ μεγάλα αγροκτήματα. Και έχουμε την ταυτόχρονη εξαφάνιση των μικροϊδιοκτητών αγροτών. Δηλαδή εξαφάνιση φορολογητέας ύλης και στρατευσίμων.

    Τα μεγάλα αγροκτήματα είναι οι "πολυεθνικές" της εποχής. Εχουμε πληροφορίες ότι ορισμένα από αυτά είχαν τόσον πλούτο που θα μπορούσαν να σιτίζουν και να φροντίζουν σχεδον το σύνολο του αυτοκρατορικού στρατού για μήνες. Και σε μια δυο περιπτώσεις ξέρουμε ότι συνέβη κι αυτό.

    Οταν εξαφανίστηκε η "φορολογητέα" ύλη, με την συγκέντρωση των παραγωγικών μέσων σε λίγα χέρια, μειώθηκαν έως εξαφάνισης και τα έσοδα του κράτους.

    Ενα άλλο γεγονός που γονάτισε την αυτοκρατορική οικονομία ήταν τα προνόμια προς την Βενετία και την Γένοβα του Αλέξιου Κομνηνού. Παγκοσμιοποίηση του εμπορίου και άρση των, προστατευτικών για τα εγχώρια προϊόντα, δασμών εισαγωγής για τα εισαγόμενα προϊόντα. Η εγχώρια παραγωγή συρρικνώθηκε και μαζί συρρικνώθηκαν πάλι τα κρατικά έσοδα.

    Την ίδια εποχή με την παραχώρηση προνομίων έχουμε την ουσιαστικη παράδοση του κράτους στην αριστοκρατία της μεγάλης έγγειας ιδιοκτησίας της Μικράς Ασίας. Κομνηνοί, Δούκες και Αγγελοι οι πιο γνωστές οικογένειες που ανεβαίνουν μέχρι τον αυτοκρατορικό θρόνο. Μαζί με αυτό το φαινόμενο έχουμε κατακόρυφη αύξηση της διαφθοράς και τα γνωστά από την εποχή μας φαινόμενα, στον πάνω όροφο της κοινωνίας. Στην συγκλητική αριστοκρατία και στην αριστοκρατία γενικώτερα. Η οποία και δεν φορολογήθηκε ποτέ ουσιαστικά.

    Η Μικρά Ασία και ο έλληνας μικρο-αγρότης, που δεν είχε πια δική του περιουσία, δέχτηκε την αλλαγή στον θρόνο του αυτοκράτορα από τον σουλτάνο, σαν μια αλλαγή απλώς του αφέντη, που δεν τον πολυαφορούσε. Διότι η οικονομική του θέση λίγο θα άλλαζε, ίσως και καθόλου.

    Ο έλληνας μικρο-αγρότης της Μικράς Ασίας δεν ένιωθε πως αποτελούσε μέλος και μέρος κάποιας μεγαλύτερης οντότητας την οποία όφειλε να προστατέψει. Δεν είχε κανέναν λόγο να το κάνει. Δεν του το ζήτησαν κιόλας. Το κράτος είχε προσλάβει επαγγελματίες δυτικούς μισθοφόρους.

    Και η άρχουσα τάξη, καθώς και ο ανώτερος κλήρος, πίστεψαν, και δεν έπεσαν και πολύ έξω (χωρίς να ξεχνάω το επεισόδιο Νοταρά), ότι θα είχαν μια καλή συνεργασία με την νέα εξουσία. Και τους επόμενους αιώνες ανοιξαν τα πουγγιά τους και αγόρασαν από θέσεις οσποδάρων στην Βλαχία μέχρι την διοίκηση της Ασπρης Θάλασσας (Αιγαίου) και νήσων. Και φυσικά του πατριαρχικού θρόνου και των επισκοπών.

    Και για τα έξοδα στα οποία υποβλήθηκαν έστειλαν πάλι τον λογαριασμό εκεί που συνήθως τον στέλνουν.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Αρράκις الراقص avatar
      Αρράκις الراقص @ Θραξ Αναρμόδιος 29/05/2010 14:53:04

      Οι "Δυνατοί" είναι αυτοί τους οποίους περιγράφεις, οι μεγαλοτσιφλικάδες της Μικρασίας. Και η αιτία που οι Σελτζούκοι μετά την στρατηγική νίκη τους στο Ματζικέρτ (1071) γίνονται δεκτοί με ανοικτές αγκάλες από τους μικροαγρότες & μικροεπιτηδευματίες της Ανατολίας οι οποίοι τους βλέπουν ως απελευθερωτές από την καταπίεση των μεγαλοτσιφλικάδων. Ο εξισλαμισμός επέρχεται αργότερα ως φυσικό φαινόμενο. Όσο γιά την διαγωγή της άρχουσας τάξης και της Εκκλησιαστικής Ιεραρχίας (το "ανώτερος κλήρος" Εκκλησιαστικά είναι λανθασμένη έκφραση, ανώτερος κλήρος είναι και ο παπάς της ενορίας αφού κατώτερος κλήρος σύμφωνα με την Ορθόδοξη Θεολογία είμαστε εμείς οι λαϊκοί) στη νέα κατάσταση, θα μου επιτρέψεις να την τοποθετήσω στη διχόνοια "Ενωτικών-Ανθενωτικών" μια σύγκρουση που μας ταλανίζει από το 1437 συνεχώς μέχρι τις μέρες μας (βλέπε ψευδοϊδεολόγημα του "εκσυγχρονισμού")

    • Βασίλης avatar
      Βασίλης @ Θραξ Αναρμόδιος 29/05/2010 15:12:03

      Αγαπητέ φίλε Θραξ Αναρμόδιε

      Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για τα αίτια της αποσύνθεσης της «Βυζαντινής» αυτοκρατορίας.

      Αν η αναφορά σου ότι η «αποκλειστική στρατιωτική ερμηνεία τέτοιων γεγονότων, τα “αδικεί” αναφέρεται στο δικό μου σχόλιο, θα ήθελα να πω ότι πιστεύω ακράδαντα ότι τα σοβαρά ιστορικά γεγονότα θα είναι λάθος να ερμηνευτούν μόνο από τη στρατιωτική τους πλευρά.

      Για τα πάντα υπεύθυνη είναι η ακολουθούμενη κάθε φορά πολιτική. Άλλωστε για τα σχετικά με την οργάνωση, την εκπαίδευση και την προς πόλεμο ετοιμότητα του στρατού, αποκλειστικά υπεύθυνη είναι (πάντοτε) η εκάστοτε ακολουθούμενη πολιτική από τις πολιτικές ηγεσίες.

      Ισχυρές και αποτελεσματικές ένοπλες δυνάμεις προϋποθέτουν:
      * Ικανή ηγεσία και ισχυρή οικονομία.
      * Ελεύθερη και σωστή παιδεία. Παιδεία για όλους.
      * Ελεύθερους πολίτες και όχι δουλοπάροικους των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και των άθλιων αμοιβών.
      * Ισότητα, ισονομία, ισοπολιτεία, δίκαιη δικαιοσύνη.
      * Κατανομή των οικονομικών βαρών σε όλους, ανάλογα με τη οικονομική δυνατότητα του κάθε πολίτη.
      * Κοινωνική συνοχή.

      Αμφιβάλω πολύ αν κάτι από όλα τα παραπάνω ισχύει σήμερα στη πατρίδα μας. Ως εκ τούτου το μέλλον είναι ομιχλώδες και αβέβαιο.

      Κσι αν είσαι από τη Θράκη, περηφανεύομαι ότι υπηρέτησα τη πατρίδα επί 13 χρόνια στον ακριτικό Έβρο, σε πολύ κρίσιμες μονάδες και σε δύσκολα χρόνια.

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Βασίλης 29/05/2010 15:35:17

        Βασίλη

        από την Θράκη είμαι. Και οι παπούδες μου το 1922 ήρθαν "με τα ποδάρια" εδώ, περνώντας το ποτάμι. Θρακιώτες κι αυτοί.


        Θραξ Αναρμόδιος

  25. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 29/05/2010 15:45:06

    Τέλος πάντων τήν 29ην Μαΐου 1453 εἶδεν ἡ Δύσις ἐκπληρούμενον τόν σκοπόν,τόν ὁποῖον πρό ἑξακοσίων ἑτῶν λυσσωδῶς ἐπεδίωκεν.
    Ἐν μέσῳ τῶν καθῃμαγμένων ἐρειπίων τῆς κλασικῆς τῶν σχισματικῶν Ἑλλήνων πρωτευούσης ὑπερηφάνως πλέον ἐκυμάτιζεν ἡ τρπαιοφόρος τοῦ Μωάμεθ σημαία.
    Ἀλλ΄ἡ χαρά ἐκείνη ἦτο στιγμιαία,διότι ἀμέσως ἔμπληκτοι οἱ Φράγκοι εἶδον,ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἐχθρούς ἐξ ἴσου ἐθεώρουν καί τούς λατρεύοντας τόν Χριστόν καί τούς ἀσπαζομένους τά σανδάλια τοῦ διαδόχου τοῦ ἁλιέως.........
    ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΣ ὑπό Κων/τίνου Ν. Σάθα


    Στό ἴδιο αὐτό βιβλίο,πού ὅσοι δέν ἔχετε ἀξίζει νά ἀγοράσετε,καί στήν 107 σελίδα,ἀναφέρεται(εἰδικά ἀφιερωμένο στήν Ἑλληνοτουρκική φιλία):

    ....διότι δέκα Ἕλληνες ὑπό τῆς πείνης ἐλαυνομένοι προσῆλθον εἰς τούς Τούρκους,οἵτινες συλλαβόντες ἐξέδειραν,καί εἰς ἐσχάρας ἔψησαν(πολοιορκία Κορώνης).Αὐτά ἀπό τόν Ἰταλό ἱστορικό Bosio III σελίς 125-127.
    Τό βιβλίο αὐτό δέν ἄντεξα νά τό τελειώσω.

    Καί ἕνα μέρος ποιήματος τοῦ Ῥοδίου στιχουργοῦ Ἐμμανουήλ Γεωργιλᾶ,ἀπό τό ἴδιο βιβλίο:

    Νἆχεν ἀστράψει ὁ οὐρανός,νἆχε καγῆ ἡ ὥρα,
    Ἥλιος,σελήνη μηδαμοῦ νά μ΄εἶχαν ἀνατείλει,
    καί τέτοια μέρα μελανή νά μ΄εἶχε ξημερώσει.
    Εἰς τοῦ Μαΐου τοῦ μηνός στάς εἴκοσι ἐννέα,
    Τρίτην ἡμέραν δολερήν,πού αὐθέντευεν ὁ Ἄρης,
    Ἡ φούσκωσις* Ἀνατολῆς ἐπίρασι τήν Πόλιν,
    οἵ Τοῦρκοι σκύλοι ἀσεβεῖς.Ὤ συμφορά μεγάλη.
    Ἐκείν΄῾μέρα σκοτεινή,ἀστραποκαϋμένη
    τῆς Τρίτης τῆς ἀσβολερῆς,τῆς μαυρογελασμένης,
    τῆς θεοκαρβουνόκαυτης,πουμπαρδοχαλασμένη῾.
    ............................................

    *ἐννοεῖ τά Τούρκικα στρατεύματα(φουσάτα)

    Ἡ μνήμη ἐνισχύει τό ἔνστικτο τῆς αὐτοσυντηρήσεως.
    Αυτές οἱ πατρίδες γιά μᾶς
    εἶναι ἀλησμόνητες,ΟΧΙ χαμένες.

  26. πολίτης avatar
    πολίτης 29/05/2010 19:18:11

    Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους δεν μπορούν να ξεπεράσουν το παρελθόν τους.
    http://www.youtube.com/watch?v=notenqnfCpU&feature=related

    • lotofagos avatar
      lotofagos @ πολίτης 30/05/2010 00:57:21

      Εξαιρετικο! Εκει λεεi τους πραγματικους λογους της καταρευσης. Ποσο επικαιρο! οι ιδιοι bankierides (Τοτε το 1100 οι Medici, στην Αργεντινη το 1995 οι Citi, JPM,..,στην Ελλαδα το 2008... η Goldman).

      Ενας αλλος βασικος λογος ηταν η απωλεια ελπιδας για τη ζωη οταν απο το 1300 και μετα οταν 'υποδουλωσαν' οι αυτοκρατωρες την ορθοδοξια στο Βατικανο. Οι πολιτες η αυτοκτονησαν η στραφηκαν στο θεο.

      To ειχα δει σε αλλο λινκ (πιο πανω) http://vimeo.com/8673748 αλλα το youtube εχει καλλιτερη ποιοτητα,

  27. λοτοφαγος avatar
    λοτοφαγος 30/05/2010 00:47:20

    ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ...
    Με ένα εντυπωσιακά ειλικρινές άρθρο, που
    δημοσιεύεται στην έγκυρη εφημερίδα SABAH, από τον Engin Ardiç,
    γνωστό συγγραφέα και δημοσιογράφο στην Τουρκία
    στηλιτεύεται ο Τουρκικός τρόπος εορτασμού της πτώσης της
    Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου...

    Στο εν λόγω άρθρο ο συγγραφέας παρουσιάζει µία
    σειρά από αλήθειες για τις οποίες το Κεµαλικό καθεστώς εδώ
    και δεκαετίες προσπαθεί να καταπνίξει. Αξίζει να παρατεθεί
    μεταφρασμένο το πλήρες κείμενο, από την συγκεκριμένη διεύθυνση
    της Τουρκικής εφημερίδας Sabah το οποίο έχει ως εξής :


    " Τούρκοι συμπατριώτες, σταματήστε πια τις φανφάρες και
    τις γιορτές για την Άλωση, αρκετή ßία έχουμε δώσει στην Ανατολή µε
    τις πράξεις µας..."

    « ΑΝ οργανωνόταν στην Αθήνα συνέδριο µε θέμα :
    «Θα πάρουμε πίσω την Πόλη»...

    ΑΝ έφτιαχναν μακέτα µε τα τείχη της πόλης και τους
    στρατιώτες µε τις πανοπλίες τους να επιτίθενται στην Πόλη...
    (όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε χρόνο !)

    ΑΝ ένας τύπος ντυμένος όπως ο περίφημος Έλληνας νικηφόρος και
    σχεδόν μυθικός Διγενής Ακρίτας έπιανε τον δικό µας Ulubatlι Hasan και
    τον γκρέμιζε κάτω...

    ΑΝ ξαφνικά έμπαινε στην πόλη κάποιος ντυμένος Αυτοκράτορας
    Κωνσταντίνος πάνω σε ένα λευκό άλογο και δίπλα του άλλος ως
    Λουκάς Νοταράς, ως Γεώργιος Φραντζής κι έμπαιναν ως
    αντιπρόσωποι της πόλης... ( όπως εμείς στην Τουρκία κάνουμε κάθε
    χρόνο !)

    ΑΝ έφτιαχναν µια χάρτινη Αγία Σοφία που δεν είχε μιναρέδες
    αλλά Σταυρό....

    ΑΝ έκαιγαν λιβάνι και έλεγαν ύμνους, θα µας άρεσε ;

    Δεν θα µας άρεσε, θα ξεσηκώναμε τον κόσμο, μέχρι που
    θα καλούσαμε πίσω τον πρέσβη µας από την Ελλάδα.

    Τότε, γιατί το κάνετε εσείς αυτό, κάθε χρόνο ;

    Πέρασαν 556 χρόνια και γιορτάζετε (την Άλωση) σαν να
    ήταν χθες ;

    Γιατί κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ( µ΄ αυτές τις γιορτές πού
    κάνετε ) διακηρύσσετε σε όλο τον κόσµο ότι:

    «αυτά τα μέρη δεν ήταν δικά µας, ήρθαµε εκ των υστέρων και τα
    πήραμε µε τη ßία».

    Για ποιο λόγο άραγε φέρνετε στη µνήµη µια υπόθεση 6 αιώνων;

    Μήπως στο υποσυνείδητό σας υπάρχει ο φόβος ότι η Πόλη κάποια
    µέρα θα δοθεί πίσω ;

    Μην φοβάστε, δεν υπάρχει αυτό που λένε µερικοί
    ηλίθιοι της Εργκενεκόν περί όρων του 1919.

    Μη φοβάστε, τα 9 εκατοµµύρια Ελλήνων δεν μπορούν να πάρουν
    την πόλη των 12 εκατοµµυρίων, και αν ακόμα την πάρουν δεν μπορούν
    να την κατοικήσουν.

    Κι οι δικοί µας που γιορτάζουν την Άλωση είναι µια
    χούφτα φανατικοί µόνο που η φωνή τους ακούγεται δύσκολα.

    Ρε σεις, αν µας πούνε ότι λεηλατούσαμε την Πόλη τρεις
    µέρες και τρεις νύχτες συνεχώς τι θα απαντήσουμε ;

    Θα υπερασπιστούμε τον εαυτό µας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
    Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ή θα αφήσουμε το θέμα στους ιστορικούς ;

    Αντί να περηφανευόμαστε µε τις πόλεις που κατακτήσαμε, ας
    περηφανευτούμε µε αυτές που ιδρύσαμε, αν υπάρχουν. Αλλά δεν
    υπάρχουν.

    Όλη η Ανατολή είναι περιοχή µέ την βία κατακτημένη...

    Ακόμα και το όνομα της Ανατολίας δεν είναι αυτό που
    πιστεύουν (ana=µανα, dolu=γεµάτη) αλλά προέχεται από την ελληνική
    λέξη η Ανατολή.

    Ακόμα και η ονομασία της Ισταµπούλ δεν είναι όπως µας
    λέει ο Ebliya Celebi «εκεί όπου υπερτερεί το Ισλάµ» τραßώντας τη
    λέξη από τα μαλλιά, αλλά προέρχεται από το «εις την Πόλιν».

    Εντάξει λοιπόν, αποκτήσαµε µόνιµη εγκατάσταση, τέλος η
    νοµαδική ζωή και γι' αυτό ο λαός αγοράζει πέντε - πέντε τα
    διαµερίσµατα. Κανείς δεν μπορεί να µας κουνήσει, ηρεμήστε πια...

    Οι χωριάτες µας ας αρκεστούν στο να δολοφονούν την
    Κωνσταντινούπολη χωρίς όμως πολλές φανφάρες...».


    http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/ardic/2009/05/29/hatirlatmayin_sunu_kefereye

  28. lotofagos avatar
    lotofagos 30/05/2010 01:39:57

    Απο το να τσακωνομαστε ποιος ηταν ο ενδοξοτερος,.. καλυτερα μου φαινεται να προσεξουμε μη μας σηκωθει κανενας μιναρες στου Ψυρη, και τρεχουμε και δεν φτανουμε.

    [οπως παρατηρησε ο Φ. Κρανηδιωτης στο http://www.antinews.gr/?p=46354

  29. πολιτης μακακας avatar
    πολιτης μακακας 30/05/2010 03:05:20

    Πραγματικά δεν υπάρχει για τον Έλληνα πιο σιχαμένη πόλη από αυτή. Τι να λέμε τώρα θα μπορούσε κάποιος να γράφει με τις ώρες. Από τη στιγμή που ίδρυσε την πρωτεύουσα του ο άθλιος δολοφόνος Κωνσταντίνος τη νέα ρώμη ξεκινά το μεγαλύτερο κακό που θα δει άνθρωπος στην γνωστή σε μας ιστορική καταγραφή. Μεσαίωνας χριστιανισμός σκοταδισμός καταστρέφουν τον ελληνικό και στην ουσία παγκόσμιο πολιτισμό φέρνοντας τα μύρια κακά. ο άθλιας αρχιτεκτονικής πραγματικό εξάμβλωμα βρωμόσταυλος που για να τον κτίσουν οι άξεστοι φαιά φέροντες δολοφόνοι γκρέμιζαν ναούς ελληνικούς απείρου κάλλους σε όλη την Ελλάδα και μετέφεραν τα μέλη τους στην κωλόπολή τους χτίζοντας αυτό το σύμβολο του καπελώματος του φωτός από το σκότος ενώ παράλληλα έσφαζαν κυριολεκτικά τους Έλληνες.
    Αλλα επειδή δεν θέλω να κουράσω πραγματικά θα ήταν ευχής έργο ένας σεισμός να φέρει επιτέλους τη νέμεση ρίχνοντας τα απομεινάρια του στάβλου στο χώμα για να μη στεναχωριούνται και οι εναπομείναντες ρωμιοί κάθε λίγο με το τι κάνουν οι τούρκοι σε ένα χώρο και πόλη που οι μονάζοντες στην πραγματικότητα κυβερνήτες του είχαν παραδώσει μη δεχόμενοι τη δυτική βοήθεια και σχεδόν καλώντας τον εχθρό να τους σώσει από τον παπα!!!

    • τάρας μπούλμπα avatar
      τάρας μπούλμπα @ πολιτης μακακας 30/05/2010 03:13:39

      απο τον Σείριο έρχομαι και στην κορφή κανέλα

      • πολιτης μακακας avatar
        πολιτης μακακας @ τάρας μπούλμπα 30/05/2010 14:44:15

        μακαριοι οι πτωχοι τω πνευματι

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ τάρας μπούλμπα 30/05/2010 17:09:53

        Α, καλώς τον θίασο Δημητρακόπουλου! Τι έγινε, αναδουλειές στα εμετικά σάιτ σας και αρχίσατε τις βόλτες κατά δω?

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ πολιτης μακακας 30/05/2010 14:45:01

      Συνεχίζω να εκπλήσσομαι με την επιτυχημένη και ειλικρινή αυτοκριτική ορισμένων σχολιαστών κατά την υιοθεσία ψευδωνύμων...

  30. Mαρινα avatar
    Mαρινα 30/05/2010 14:12:12

    Χθες,στις 29 Μαιου,πραγματοποιηθηκε το islamcongres στο Αμστερνταμ,του οποιου οργανωτης και κυριος ομηλητης ηταν ο Salah Soltan " American Center for Islamic Research" του οποιου ειναι ιδρυτης, με θεμα την θεση και τον ρολο του ισλαμ στον κοσμο της παγκοσμιοποιησης.

    Να πω οτι η ημερομηνια επιλογης ηταν... τυχαια????? Καθολου δεν μουρχεται...

  31. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 30/05/2010 15:53:54

    TopGunZ,
    πόσο δίκιο ἔχεις,ὄνομα καί πρᾶγμα εἶναι ὁ ἀθεόφοβος.

  32. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 30/05/2010 16:29:40

    Οι σκοπιανοι ορεγονται ποικιλοτροπως να λοιδωρουν το Βυζαντιο, σε σχετικη ιστοσελιδα τους με προμετωπιδα την καρικατουρα του ηλιου τους
    και βουλγατικην παρακαλω ταυτοτητα.
    Το απολυταρχικον πολιτευμα και τα εγκληματα του ωχριουν αφ ενος με τα αναλογα πριν και μετα, πχ των διωγμων της Ρωμης, των 4000 πυρπολημενων, μαζι και ο Θραξ Σπαρτακος απο τον Συλλα, των Βουλγαρων η της Ιερας εξετασης, αλλ αφετερου δεν μετεξελιχθη σε φεουδαρχια και λεηλασια ξενων λαων.
    Αντιθετως μαλιστα, επεβιωσε δι αυτου επι μιαν χιλιετια αποκρουωντας συνεχεις επιδραμες απο καθε σημειο του οριζοντα και ξεπερνωντας τις λεηλασιες απο τους σταυροφορους, ακομη της Κωνσταντινουπολεως μετε απο υπουλη και πολυετη κατοχη.
    Διατηρημενο το ελληνικο πνευμα, διεσπαρει στην Ευρωπη μαζι με τα
    αμυθητα πλουτη που μας εκλεψαν τοτε δημιουργωντας τα κεφαλαια των Βενετων εμπορων και τραπεζιτων αλλα και τους αργαλιους της Τοσκανης που μας ειχαν παρει.
    Ετσι αρχισε η Αναγεννησις, τουλαχιστον κατα την Τεχνη, γιατι ως προς το πνευμα ουδεποτε το απεκτησε η Δυσις που εστραφη πλεον στην υπολοιπη υδρογειο, αφου οι μογγολοι μας κατελαβαν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.