09/02/2010 16:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

14 λεπτά πάνω η αμόλυβδη βενζίνη!


Από σήμερα ισχύει η αύξηση της τιμής στα καύσιμα, σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Η αύξηση του Ειδικού Φόρου στα καύσιμα οδηγεί σε επιβάρυνση μέχρι και 14,3 λεπτά του ευρώ στο λίτρο στη βενζίνη (μαζί με το συνυπολογισμό του Φ.Π.Α. επί του Ε.Φ.Κ.) και σε 0,06 ευρώ (με το συνυπολογισμό του Φ.Π.Α.) για το πετρέλαιο κίνησης.
Με τις ίδιες διατάξεις αυξάνεται ισόποσα με το πετρέλαιο κίνησης και ο φόρος του πετρελαίου θέρμανσης και του φωτιστικού πετρελαίου (κηροζίνη), με εξαίρεση τη χειμερινή περίοδο (Οκτώβριος-Απρίλιος) που το ποσό του φόρου και στα δύο αυτά προϊόντα, παραμένει στο επίπεδο των 21 ευρώ το χιλιόλιτρο που ισχύει και σήμερα. 
Η αναπροσαρμογή αυτή του φόρου γίνεται προκειμένου να μην αποτελέσει ο μειωμένος φόρος κίνητρο για λαθρεμπορικές πράξεις με τη χρησιμοποίηση αντί πετρελαίου κίνησης, πετρελαίου θέρμανσης και φωτιστικού για την κίνηση μεταφορικών μέσων και για διάπραξη νοθείας με την ανάμειξη των προϊόντων αυτών.
Προκειμένου να αποφευχθούν οι καταστρατηγήσεις κατά τη διαδικασία επιστροφής στους διακινητές πετρελαίου θέρμανσης, ποσού ειδικού φόρου κατανάλωσης για το πετρέλαιο θέρμανσης, προβλέπεται απογραφή των αποθεμάτων πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, τα οποία έχουν τεθεί σε ανάλωση και δεν έχουν διατεθεί στην κατανάλωση και επιβολή εφάπαξ φόρου ισόποσου με τη διαφορά του φόρου που ίσχυε και εισπράχθηκε με το προηγούμενο φορολογικό καθεστώς και αυτού που ισχύει από 9.2.2010 μετά του αναλογούντος φόρου Φ.Π.Α. 
Με τη ρύθμιση αυτή επιχειρείται να διασφαλιστεί ότι θα επιστρέφεται στους διακινητές πετρελαίου θέρμανσης η ενιαία νέα διαφορά του φόρου χωρίς να απαιτείται να διερευνάται αν οι ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης που διατίθενται στον καταναλωτή προέρχονται από εκείνες που φορολογήθηκαν με το προηγούμενο ή με το νέο καθεστώς.
Ορίζεται επίσης ότι η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου αρχίζει από 9.2.2010 (ημερομηνία κατάθεσης του σχεδίου νόμου στη Βουλή). 

Ο πληθωρισμός
Με διπλάσιους ρυθμούς και από αυτήν ακόμα την πενιχρή αύξηση του 1,5% που θα λάβουν –όπως όλα δείχνουν- οι συνταξιούχοι για φέτος, τρέχει ο τιμάριθμος που τον Ιανουάριο σημείωσε αύξηση 2,4%, έναντι αυξήσεων 2,6% τον Δεκέμβριο και 1,8% τον Ιανουάριο πέρυσι. 
Ωστόσο η κυβέρνηση βρίσκει «πάτημα» για να μιλά αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό στο ότι ο «μέσος» δείκτης στο Φεβρουαρίου 2009 – Ιανουαρίου 2010, παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 4,0% πέρυσι.
Ωστόσο το Κράτος κερδίζει και από τις αυξήσεις των τιμών αφού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, αυτές οφείλονται κυρίως σε φόρους και επιβαρύνσεις που επέβαλε το Κράτος και όχι η αγορά.
Είναι ενδεικτικό ότι, σε σχέση με πέρυσι, η τιμές υποχώρησαν –λόγω κρίσης- τον Ιανουάριο σε βασικά είδη και υπηρεσίες: -11,9% στο φρέσκο γάλα, -1,7% το ελαιόλαδο, -15% τα λαχανικά, -11,9% στα φρούτα, -4,7% στα αυτοκίνητα, -4% στην σταθερή τηλεφωνία, -3,6% στα ηλεκτρονικά είδη, -2,6% στα ξενοδοχεία κλπ.
Πού ανέβηκαν; Κυρίως όπου επεβλήθησαν πρόσθετοι φόροι, νέα τέλη και διοικητικά καθοριζόμενες αυξήσεις: +36,6% στα τραίνα, +28,3% στα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια, +27,4% στα ταξί, +7,4% στην κινητή τηλεφωνία, +6,7% στα τσιγάρα, +4,2% στα ποτά, +28,7% στη βενζίνη, +20% στο πετρέλαιο θέρμανσης.
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=60482

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 09/02/2010 16:14:49

    50 δραχμές πάνω. Όπως επί Μητσοτάκη.

  2. ataktos avatar
    ataktos 09/02/2010 17:24:04

    οι ίδιες δυνάμεις που όλα αυτά τα χρόνια εφαρμόζουν την πολιτική που οδήγησε στην χρεοκοπία, έρχονται να επιβάλουν μια ακόμη πιο θανατηφόρα δόση της ίδιας πολιτικής, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα δικά της αποτελέσματα! Η αλήθεια είναι ότι στόχος της πολιτικής τους είναι η συνέχιση της ακατάσχετης αιμορραγίας υπέρ των αγορών. Ο λαός της χώρας πρέπει να μάθει να τα δίνει όλα δίχως να απαιτεί τίποτε προκειμένου το κράτος να συνεχίσει να είναι έρμαιο των δανειστών τοκογλύφων και των κάθε λογής κερδοσκόπων. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να εθιστούν στην ασφυξία της αγοράς προκειμένου οι τράπεζες, τα χρηματιστικά κυκλώματα και τα μονοπώλια που συνδέονται μ’ αυτά να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κέρδη. Ενώ οι νέοι θα πρέπει να μάθουν να ικανοποιούνται μ’ ένα σύστημα που τους προσφέρει μόνο μέλλον χωρίς δουλειά, ή μια φτηνή δουλειά χωρίς μέλλον.

  3. stelios avatar
    stelios 09/02/2010 17:57:02

    ataktos,
    για την ωρα η πλειοψηφια εχει μαθει στην λουφα και τον φραπε.

  4. pennyton avatar
    pennyton 10/02/2010 15:24:21

    Δυστυχώς ο φόρος στα καύσιμα είναι ο πλέον αντιλαϊκός καθώς συμπαρασύρει και μεταφορικά, συγκοινωνίες, τρόφιμα, super market κτλ. Μόνο σοσιαλισμός δεν είναι αυτό το πράγμα. Στην τελική, αυτοί που τρώγανε και φάγανε τόσα χρόνια ας πληρώσουν με το να επιστρέψουν κάτι πίσω έστω με μια δέσμευση περιουσίας...? Υπάρχει ποτέ κάποια πιθανότητα κάποιος από τα λαμόγια να πάει φυλακή???

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.