#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/10/2012 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"To Κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα"



Η απόφαση της Coca Cola 3Ε, της σημαντικότερης εταιρείας που έχει η μητρική σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ασφαλώς αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο πλήγμα για την ελληνική οικονομία. Η φυγή της για άλλες πολιτείες δείχνει ότι έχει χαθεί η εμπιστοσύνη στη χώρα μας, είτε εξαιτίας λαθών δεκαετιών είτε επειδή κάποιοι πιστεύουν ότι δεν υπάρχει επιχειρηματικό μέλλον στην Ελλάδα.

Είναι η δεύτερη μέσα σε 48 ώρες εταιρεία μετά τη ΦΑΓΕ που κουνάει μαντήλι και πλέον όλοι φοβούνται ότι έχει ανοίξει ο ασκός του Αιόλου. Γνωστές επιχειρήσεις έχουν εδώ και καιρό εκφράσει την επιθυμία τους να φύγουν από την Ελλάδα. Ο ένας λόγος είναι ότι οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας δεν είναι καλές και κυρίως η καταναλωτική εμπιστοσύνη θα βρίσκεται στο ναδίρ για χρόνια.

Ο δεύτερος λόγος είναι η αδυναμία των εταιρειών να έχουν πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό. Με την οικονομία να είναι σε αξιολόγηση «σκουπίδια» και οι επιχειρήσεις που έχουν έδρα στην Ελλάδα αντιμετωπίζονται ως σκουπίδια. Είναι λογικό λοιπόν να αναζητούν τρόπους για να ξεμπλοκάρει το χρήμα που θέλουν.

Και δυστυχώς το επόμενο διάστημα θα δούμε κι άλλους να φεύγουν από την Ελλάδα. Ο Μυτιληναίος το σκέφτεται, ο Κουτσολιούτσος πούλησε τα ΚΑΕ, η Credit Agricole ξεφορτώνεται την Εμπορική, το ίδιο και ισχύει από τους Γάλλους ιδιοκτήτες και για τη Γενική. Η Phillip Morris, δηλαδή ο Παπαστράτος, ετοιμάζεται, η Ιντραλότ το συζητά ενώ ακούγονται φήμες ότι η δημιουργία υπερτραπεζών στην Ελλάδα μετά τις συγχωνεύσεις, θα αποτελέσει ουσιαστικά το... φαγητό για τα μεγάλα ψάρια που έρχονται κυρίως από τη Γερμανία.

Που πάμε λοιπόν; Να πούμε «ας πάνε στο διάολο;» μάλλον θα φανούμε λαϊκιστές και δεν αντιλαμβανόμαστε την πραγματική κατάσταση;

Να πούμε «μποϊκοτάζ σε όλα τα προϊόντα των... ανθελλήνων;» θα κινδυνεύσουμε να μην έχουμε από που να αγοράσουμε. Αν και θα ήταν μια καλή ευκαιρία στήριξης των ελληνικών προϊόντων. Γιατί να πιούμε κόκα – κόλα. Ας πιούμε Lux, ας πιούμε κόλα από τα Τεμένια Ορη.

Δε θέλουμε ΦΑΓΕ; Ας φάμε γιαούρτι από τη στάνη.

Εν πάση περιπτώσει δεν είναι εκεί το θέμα. Το βασικό πρόβλημα αφορά την ελληνική οικονομία, το πόσο μπορεί να κρατήσει επιχειρήσεις στην Ελλάδα και να υποδεχθεί κι άλλες.

Τα όσα γίνονται τις τελευταίες ημέρες αποτελούν και πολιτικό πρόβλημα. Η κυβέρνηση οφείλει να αναδείξει το θέμα αυτό στις συζητήσεις με τους ξένους ηγέτες. Δε μπορεί να ζητάμε μόνο δόσεις και λεφτά για να πάρουμε σκληρά μέτρα λιτότητας και την ίδια στιγμή να καταστρέφεται ότι απέμεινε από ανάπτυξη.

Πρέπει να γίνουν γρήγορα κινήσεις αναστροφής του κλίματος. Άρση της γραφειοκρατίας, κίνητρα για επενδύσεις από Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες που θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας, μέτρα για βελτίωση της οικονομίας και των οικογενειών που είναι αυτές που καταναλώνουν.

Από την άλλη, είναι γνωστό σε όλους ότι το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα. Όμως, και οι επιχειρηματίες που ελαφρά τη καρδία αποχωρούν από την Ελλάδα για πρόσκαιρα οφέλη θα πρέπει να ξέρουν ότι τα έσοδά τους προέρχονται από την κατανάλωση. Αν καταστραφεί η χώρα θα χάσουν κι αυτές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. θησεας avatar
    θησεας 12/10/2012 09:46:47

    στην γαλλια η εφημεριδα ειπε. αι γ....μ.....εδω οι εφημεριδες της διαπλοκης τουμπεκι...

    • Μακεδόνας avatar
      Μακεδόνας @ θησεας 12/10/2012 11:27:06

      «ας πάνε στο διάολο;»Ας πιούμε Lux! Ας φάμε γιαούρτι από άλλη ελληνική εταιρία. Να φροντίσουμε όμως να εισπράξουμε ότι χρωστάνε και φυσικά να μάθουμε πόσα χρήματα του ελληνικού λαού έλαβαν ως επιδότηση για ¨επενδύσεις". Η ελλάδα δεν έχει ανάγκη από τέτοιους έλληνες. ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΡΑΦΙΑ. Ας τα πουλήσουν στο Λουξεμβούργο!!!!! Η Ελλάδα θα επιζήσει και χωρίς Φιλίππου, Δαυιδ, Μυτιληναίους. Θα ξεβρωμίσουμε κυριολεκτικά. Δεν πολέμησαν οι γονείς μας το 1940 και δεν ματώνουμε εμείς σήμερα οικονομικά για τον Δαυίδ.«ΑΣ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΔΙΑΒΟΛΟ»

      • Νικόλας avatar
        Νικόλας @ Μακεδόνας 12/10/2012 11:56:17

        +1. Τελευταία φορά που ήπια Coca Cola. Και τζάμπα να μου τη δίνουν δε θα παίρνω. Μια χαρά είναι η Lux και η Έψα. Έπαιρνα και κανενα γιαουρτάκι ΦΑΓΕ και γλυκοκουταλιές από το σούπερ, τώρα δεν ξαναπέρνω. Άντε γεια.

  2. nikolas avatar
    nikolas 12/10/2012 10:07:29

    Αν εξαιρέσουμε τη φορολογία ( γιατί όλοι οι επιχειρηματίες θέλουν να πληρώνουν λιγότερα ) και προσθέσουμε γραφειοκρατία και μίζες συμπληρώνεται το παζλ! Και μην ακούσω είναι θέμα μισθών γιατί και οι Βούλγαροι που τους έριξαν στα τάρταρα ανάπτυξη δεν είδαν. Το πρόβλημα είναι σύνθετο!

    • anideos avatar
      anideos @ nikolas 12/10/2012 11:09:06

      10000000000000000000000+

  3. Tonia G. avatar
    Tonia G. 12/10/2012 10:08:42

    Φαντάζομαι πως η ΦΑΓΕ θα πάρει και τις καταθέσεις της μαζί, τα διαθέσιμα και φυσικά σε 2-3 χρόνια και τις δουλειές...
    Αντε μετά οι ανεκδιήγητοι λογιστάκοι - επιθεωρητές Μπέκες πολιτικάντηδες του Ελλαδιστάν να φτιάχνουν λίστες και να κυνηγούν φαντάσματα...
    Αντί να ανοίξουν τις αγορές χρήματος, να δώσουν 3 μηνη προθεσμία χαμηλό συντελεστή και να επιστρέψουν τόσο τα κεφάλαια όσο και οι άνθρωποι που τελικά μεταναστεύουν εξαιτίας της γενικευμένης Μιζέριας. Γιατί αν επιστρέψουν 20 ή 30 δις στις Ελληνικές Τράπεζες θα πάνε. Και εκεί είναι το κράτος που πρέπει να τις ωθήση να τα διοχετεύσουν προς την αγορά.
    Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ασυλία για όσους έχουν παράνομο χρήμα από εγκληματικές ενέργειες (πολιτικών ή μη). Το αντίθετο κυνηγάς όσους κατείχαν πολιτικές θέσεις και πλούτισαν, αλλά παράλληλα αναγνωρίζεις την καταστρεπτική πολιτική ΓΑΠ - Παπακωνσταντίνου το 2010 που διαλαλούσαν ότι θα φορολογήσουν καταθέσεις, "ότι η χώρα καταστρέφεται", "Τιτανικός", "δεν υπάρχει σάλιο" και άλλα τέτοια που προκάλεσαν στον πολίτη φόβο για την επιβίωση του και αποφυγή ενός ακόμη "Χρηματιστηρίου".
    Ας λάβει ο Πρρωθυπουργός αυτά υπόψη του αν θέλει να έχει αποτέλεσμα η πολιτική του και όχι απλό κυνήγι μαγισσών και ιδεοληψιών.

  4. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 12/10/2012 10:27:34

    Ακούστηκε αμέσως η "εξήγηση" ότι η ΦΑΓΕ μετανάστευσε στο Λουξεμβούργο για ν' αποφύγει την υψηλή φορολογία.
    Η αλήθεια είναι ότι η μικρή αυτή χώρα έχει όντως χαμηλό ΦΠΑ, με τον χαμηλότερο ψηλό συντελεστή στην ΕΕ (χαμηλός συντελεστής 6 %, μέσος συντελεστής για τρόφιμα, ρούχα κτλ 12 %, ψηλός συντελεστής για οινοπνευματώδη 15 %).
    Έχει επίσης κλίμακα φορολόγησης εισοδημάτων φυσικών προσώπων, απο τις ευνοικότερες στην ΕΕ, με 22 κλιμάκια και ανώτερο συντελεστή 38 % για προσωπικά εισοδήματα που υπερβαίνουν τα EUR 36.570.
    Ωστόσο, η φορολογία των εταιρικών κερδών (που μας ενδιαφέρει για την περίπτωση) γίνεται με τον καθόλου χαμηλό συντελεστή 30, 36 %.
    Ο οποίος συντίθεται από 22 % φόρο εταιρικού εισοδήματος, 5 % εταιρική συνεισφορά για το ταμείο ανεργίας και 7,5 % δημοτικούς φόρους για τον Δήμο Λουξεμβούργου.
    Οι εταιρείες όμως μπορούν να ευνοηθούν με ποσά που εκπίπτουν από το φορολογητέο κέρδος, όταν κάνουν επενδύσεις.
    Προφανώς δεν είναι φορολογικοί οι κύριοι λόγοι της μετανάστευσης της ΦΑΓΕ.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 12/10/2012 10:28:13

      Ιδού:
      h**p://www.expatica.lu/finance_business/tax/The-Luxembourg-income-tax-system_15434.html

    • mx avatar
      mx @ Ο Θείος 12/10/2012 10:59:16

      δραχμή μην είναι η αιτία...?

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ mx 12/10/2012 11:08:28

        Οι αιτίες είναι εν πρώτοις, αυτές που αναφέρει σωστά το άρθρο: Χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη μέσα στην Ελλάδα (άρα πτώση κατανάλωσης) και μη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό μέσω "Ελληνικών" τραπεζών.
        Αυτά για την μεταφορά της τυπικής, διοικητικής έδρας της ΦΑΓΕ.
        Δεν ξέρω άν μελλοντικά μεταφέρουν και εγκαταστάσεις παραγωγής. Άν το κάνουν, θα αφορά την ευκολώτερη διακίνηση προιόντων στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης, με μικρότερα μεταφορικά (ως γνωστόν εκεί χρησιμοποιούν και τρένα). Επίσης την γειτονική κύρια πηγή για προμήθεια γάλακτος (Ολλανδία), που είναι φθηνή με ελάχιστα μεταφορικά.
        Από αυτήν την πηγή προμηθεύονται (κυρίως) και τώρα το γάλα, αλλά τα μεταφορικά δεν συγκρίνονται.

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Ο Θείος 12/10/2012 11:17:06

          Ἄρα δέν ὑπάρχει θέμα χαμηλῆς καταναλωτικῆς ἐμπιστοσύνης στήν Ἑλλάδα.Ἡ οὐσία τοῦ προβλήματος βρίσκεται στά μεταφορικά καί στίς πιό φθηνές γειτονικές προμήθειες.Μιά χαρά κατανάλωση ἀπελάμβανε καί ἐδῶ στήν Ἑλλάδα ἡ ΦΑΓΕ,ἀναλόγως τῶν ἀκριβῶν προϊόντων της.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Κυθήριος 12/10/2012 12:23:22

            Δεν φαίνεται αγαπητέ Κυθήριε να φεύγει (προς το παρόν) η παραγωγή από την Ελλάδα, οπότε το οξύ πρόβλημα μάλλον είναι της τραπεζικής χρηματοδότησης.
            Για μελλοντικά βέβαια, μπορεί να σκέφτονται επίσης μετακίνηση παραγωγής, για χαμηλά μεταφορικά, πιό κοντινούς πελάτες και προμηθετές (Ολλανδικές αγελάδες) κτλ

  5. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 12/10/2012 10:51:03

    Ο κ. Δαυίδ από μία άποψη καλά έκανε που προτίμησε να μην φορολογείται με 25+20% στην Ελλάδα και πήγε κάπου που θα είναι 12+12%. Ας κάνει και η Ελλάδα έστω μια μείωση της τάξης του 15+15% και μετά θα δεις πόσες επιχειρήσεις θα έρθουν εδώ.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 12/10/2012 11:11:46

      Δεν ισχύει το φορολογικό κίνητρο στην προκειμένη περίπτωση.
      30, 36 % είναι ο εταιρικός φόρος στο Λουξεμβούργο, αντί 20 % στην Ελλάδα.
      Και για να εκπέσουν κάποια ποσά από τα κέρδη, πρέπει να επενδύσει μέρος των κερδών σε παραγωγική επένδυση της εταιρίας.

      • anideos avatar
        anideos @ Ο Θείος 12/10/2012 11:19:03

        Ekει θειε μου θα πληρωνεις ομως μονο στο κρατος και μονο μια φορα...
        '' Και για να εκπέσουν κάποια ποσά από τα κέρδη, πρέπει να επενδύσει μέρος των κερδών σε παραγωγική επένδυση της εταιρίας.''
        Μεγαλητερο κινητρο βεβαια απο αυτο δεν υπαρχει.
        Αναπτυξη με 'Α' η εταιρια μεγαλωνει οι θεσεις εργασιας αυξανονται και μπορουν να εγγυηθουν κατα καποιο τροπο.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ anideos 12/10/2012 11:36:58

          Πρέπει να επενδύσει σε παραγωγικές εγκαταστάσεις στο Λουξεμβούργο, για να εκπέσουν.
          Θα μεταφέρει εκεί και την παραγωγή, ή μόνον την έδρα της εταιρίας; Ξέρουμε;

          • anideos avatar
            anideos @ Ο Θείος 12/10/2012 11:46:51

            Ιδεα δεν εχω.
            Συνηθως το αουτ'σορσινγκ γινεται αναποδα, οι παραγωγικες μοναδες αλλαζουν μερος για εξοικονομηση πορων λογο φτηνων εργατικων και αλλα παρομοια αλλα εδω αυτοι πανε σε μια χωρα που χωρις να γνωριζω καλα νομιζω πως εχει σε σχεση με την Ελλαδα ακριβα ''μεροκαματα''.
            Υποθετω πως μαλλον την εδρα θα μεταφερουν, σε βαθος χρονου ισως να εχουν και καμια ''παντρεια''.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ anideos 12/10/2012 11:55:43

            Οξύ πρόβλημα με μη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό ίσως.
            Είναι και το "κάρφωμα" από την Moody’s (βλέπε παρακάτω)....
            Ίσως επιχειρούν έτσι το "ξεκάρφωμα"...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 12/10/2012 11:29:10

      Για την ΦΑΓΕ ήταν η απάντηση στο σχόλιο και για την μεταφορά στο Λουξεμβούργο.
      Πιθανότατα το βασικό κίνητρο είναι τραπεζικό, χρηματοδότησης.
      Πρόσφατη είναι η εκτίμηση της Moody’s για την μεγάλη μη εισηγμένη ΦΑΓΕ, με αλλαγή των προοπτικών (outlook) σε αρνητικές, παρότι διατήρησε την πιστοληπτική βαθμολογία σε Β1.
      Είναι άκρως εντυπωσιακό και το σχόλιο της Moody’s σύμφωνα με το οποίο τα λειτουργικά αποτελέσματα εξακολουθούν να επιβαρύνονται από πληρωμές ”αποζημιώσεων” (αμοιβές θα λέγαμε στην ελληνική) σε ”συγκεκριμένα μέλη της οικογένειας Φιλίππου, στην οποία και ανήκουν αποκλειστικά οι μετοχές της ΦΑΓΕ”!
      Για την Coca Cola, πρόκειται για αγοραπωλησία, αλλαγή κυρίων μετόχων:
      Υποβλήθηκε προαιρετική δημόσια πρόταση για την απόκτηση του συνόλου των κοινών ονομαστικών μετοχών της Coca-Cola 3E από την ελβετική εταιρεία Coca – Cola HBCAG.
      Η Ελληνική Coca-Cola Hellenic - 3E θα πάψει να είναι θυγατρική της Kar – Tess Holding η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Δαυίδ και θα περάσει στην Ελβετική εταιρία.
      Η Coca-Cola Hellenic υπό την νέα μητρική, θα διαπραγματεύεται στα Χρηματιστήρια του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης μέσω μίας νέας ελβετικής εταιρείας συμμετοχών. Η νέα μητρική Coca-Cola HBCAG θα ζητήσει συγχρόνως την παράλληλη εισαγωγή των δικων της Μετοχών της Coca-Cola HBCAG στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 12/10/2012 11:32:49

        Για ΦΑΓΕ - Moodys:
        h**p://www.euro2day.gr/chameleon/139/articles/91330/ChameleonArticle.aspx
        H Coca Cola Hellenic δεν φεύγει ως εταιρία από την Ελλάδα. Αλλάζει μόνον κυρίους μετόχους (αγοραπωλησία) και χρηματιστήριο διαπραγμάτευσης.
        h**p://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=167759&catid=13

  6. anideos avatar
    anideos 12/10/2012 11:07:27

    Μια απεργεια των ΔΥ, ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΑΜΕ κλπ. ισως να τους πεισει να μεινουν.
    Εμπρος λοιπον Φωτοπουλαιοι κλειστε το κεντρο.
    Στα μπλοκα της αγροτιας να σπασει του κεφαλαιου ο τσαμπουκας....

  7. Φανη avatar
    Φανη 12/10/2012 11:20:32

    Με τους εργαζομενους στη ΦΑΓΕ τι θα γινει;

    • anideos avatar
      anideos @ Φανη 12/10/2012 11:22:37

      Ποιος τους παιρνει αυτους σοβαρα.
      Δεν δουλευουν στο δημοσιο οποτε αντε γεια...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Φανη 12/10/2012 11:34:54

      Φεύγουν και τα εργοστάσια παραγωγής ή μόνον η έδρα της εταιρείας;

      Υπόψη ότι και η EFG Eurobank, εδώ και χρόνια έχει ως έδρα το Λουξεμβούργο (παλαιότερα Ελβετία).

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 12/10/2012 11:41:42

        Έχω την εντύπωση ότι θα φύγει μόνο η έδρα.

  8. ΝΕΚΚ avatar
    ΝΕΚΚ 12/10/2012 11:36:25

    ΦΑΓΕ και 3Ε επελεξαν Ελβετια και Λουξεμβουργο γιατι ειναι χωρες που δεν θα πληγουν τοσο απο την κορυφωση της κρισης που ερχεται. Η Λαγκαρντ το φωναζει καθε μερα οτι το 2013 θα ειναι πιο δυσκολο και απο το 2008. Οπως οταν εχεις μετοχες και ξερεις οτι το Χρηματιστηριο θα πατωσει, απλα αποσυρρεσαι, κανεις μια πιο σιγουρη επενδυση ισως και χωρις κερδος ή με τη μικροτερη χασουρα και αγοραζεις χαμηλα. Θα επιστρεψουν παλι καποια στιγμη. Οταν τα πραγματα θα ειναι ευνοϊκα για τα κερδη τους. Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι καμια επενδυση σοβαρη δεν εχει γινει μεχρι τωρα στην Ελλαδα. Αλλα δεν ειναι παλι καθολου αισιοδοξο για τα χρονια που ερχονται να βλεπεις τετοιες κινησεις απι τετοιες εταιριες.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΝΕΚΚ 12/10/2012 11:40:15

      Η Coca-Cola Hellenic δεν φεύγει, αλλάζει μόνον κυρίους μετόχους και χρηματιστήρια διαπραγμάτευσης. Άν ευοδωθεί το deal, αντί της Kar – Tess Holding και της οικογένειας Δαυίδ, κύριος μέτοχος και μητρική της θα γίνει η Ελβετική Coca-Cola HBCAG.

  9. ΝΕΚΚ avatar
    ΝΕΚΚ 12/10/2012 11:46:42

    Φανταζομαι οτι δεν τους συμφερει να στησουν γραμμη παραγωγης εκει. Ειναι μεγαλες οι επενδυσεις τους εδω και με τους μισθους που θα εχουμε σε λιγο στην Ελλαδα θα ειναι πιο προσοδοφορες να διατηρηθουν εδω. Ισως και να δημιουργηθει και καποιο πλαισιο για κινητρα ξενων εταιρειων να επενδυσουν στην Ελλαδα αργοτερα, οποτε να μπορεσουν να κανουν χρηση και αυτων των ορων...

  10. Γιώργος msn avatar
    Γιώργος msn 12/10/2012 12:18:25

    Το βλέπω σαν θετική εξέλιξη για δυο σοβαρούς λόγους:

    -Υγεία του πληθυσμού

    -Ευκαιρία να στραφούμε στην εγχώρια παραγωγή.

    Αν αυτό γίνει σε κάθε τομέα της παραγωγικής διαδικασίας χωρίς κομματικές επιδοτήσεις, κομματάρχες και λοιπούς αλλά με υγιείς συνεταιρισμούς, σωθήκαμε!

    Υ.Γ Μπράβο σε μια κοπέλα που έφτιαξε έναν λογαριασμό "και εγώ έδωσα φακελάκι στο ΕΣΥ", όντως σημαντική δράση ακτιβισμού.

    Να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας και όλα θα πάνε καλά!

  11. Γιωργος avatar
    Γιωργος 12/10/2012 13:53:44

    Αυτος ειναι ο καπιταλισμος μαγκες!!!Αλλους τους ανεβαζει ψηλα και αλλους τους κατεβαζει στα Ταρταρα!!!!!!!Τωρα το ποιους ανεβαζει ψηλα ,μπορειτε να το βρειτε και μονοι σας......Μααστριχτ,Μααστριχτ,Μααστριχτ.......θα το γραψω 1000 φορες ,μηπως καταφερω να γινω Ευρωπαιος!!!

  12. snowman avatar
    snowman 12/10/2012 14:17:56

    Mποϊκοτάζ στα προϊόντα της ΦΑΓΕ και της Coca Cola και γρήγορα!!! Και μετά στο...καλό και να μη μας γράφουν!!! Έτσι κι αλλιώς η ΦΑΓΕ τα υποπροϊόντα της (έχει βρεθεί αρκετές φορές με ξινά κ μουχλιασμένα γιαούρτια) τα πουλά στην Ελλάδα 30% ακριβότερα απ΄ότι στις ξένες αγορές (Ιταλία, Γαλλία κα.). Ας πάει λοιπόν να τα δώσει στους Ευρωπαίους...εταίρους μας!!! Πρώτα όμως να πληρώσει τα εκατομμύρια που χρωστά σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, ΠΡΟΣΤΙΜΑ και Εφορία. Και μια απορία : Γιατί κρατά τα εργοστάσια της, τις εγκαταστάσεις δηλαδή, στην Ελλάδα; Μήπως επειδή περιμένει να επιστρέψει όταν ο μισθός όλων θα έχει πέσει στα 200 ευρώ; Ας μην ξεχνάμε ότι μόλις πριν από δυο - τρεις εβδομάδες το πρωτοσέλιδο της Liberacion, της πλέον ιστορικής εφημερίδας της Γαλλίας, έστελνε στο διάολο "τον πλούσιο μαλάκα" της Luis Vitton που την κάνει για Ελβετία!!! Ας τους στείλουμε λοιπόν και μεις στο διάολο κι ακόμη παραπέρα. Έχουμε τα κότσια; ή είμαστε όλοι προσκυνημένοι Νεοραγιάδες;

  13. Στέλιος Μοσχάτο avatar
    Στέλιος Μοσχάτο 12/10/2012 18:44:01

    Φεύγει η φαγε φεύγει η coca cola,μήπως γίνανε εκλογές βγήκε ο συριζα και δεν το πήραμε χαμπάρι;Άντε δε μας ανακοινώνουνε πότε μας πετάνε και απ΄το ευρώ να κάνουμε τα κουμάντα μας.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Στέλιος Μοσχάτο 12/10/2012 21:08:46

      Αφού έκανε τέτοια κίνηση η Coca-cola που έχει τις πηγές της, οσονούπω...

  14. Σωτήρης avatar
    Σωτήρης 12/10/2012 19:49:20

    Εγώ θα το πω αν και είμαι βέβαιος ότι θα νομίζετε ότι προβοκάρω αλλά anyway. Το έχω ξαναγράψει ότι ψήφισα ΝΔ και όχι ΣΥΡΙΖΑ γιατί φοβήθηκα τις λίγες καταθέσεις μου και ότι θα τρώγαμε πόρτα απο τους "εταίρους" και ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις θα φεύγανε.
    Όμως τελικά αναρωτιέμαι, προσπαθώντας να δω τα πράγματα όσο πιο "απ' έξω" γίνεται, μήπως έχουν δίκιο οι κομμουνιστές; Ο ΣΥΡΙΖΑ νομίζω τελικά τώρα που ακούω προτάσεις του δεν βγάζει συνολικό νόημα. Μήπως αξίζει να δοκιμάσουμε μια πιο συλλογική ας το πω οικονομία γιατί αλλιώς θα μείνουμε στο τίποτα; Λέω κάτι προς το σοσιαλισμό όχι αντιγραφή κανενός περασμένου μοντέλου αλλά στις βασικές αρχες να ξεφύγουμε απο τις διαταγές των αγορών. Μέχρι τώρα απο τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ μετά την νίκη της δύσης στον Ψυχρό Πόλεμο μόνο οι κομμουνιστές τα περιέγραψαν έτσι όπως συμβαίνουν κάνω λάθος τι λέτε;
    (Επειδή δεν έχω καμία διάθεση να ασχολειθώ με ακροδεξιούς που θα με βρίσουν με τα γνωστά εβραίο, μασόνο, ανθέλληνα, προδότη κτλ ας αφήσουν όσους δεν θέλουν να βρίσουν να εκφραστούν)
    Γειά σας

    • Γιώργος msn avatar
      Γιώργος msn @ Σωτήρης 12/10/2012 21:51:52

      Γενικά Σωτήρη αν ο φιλελευθερισμός δεν απογαλακτιστεί από τον φονταμενταλισμό των αγορών και δεν φέρει στο προσκήνιο την έννοια της αλληλεγγύης, δεν υπάρχει μέλλον.

      Έστω και αν ο Ρόμνεϊ κερδίσει τις εκλογές, κάποτε και αυτό το μοντέλο-πυξίδα του αμερικανικού πολιτικού επεκτατισμού από το οποίο συντηρούνται "ιδεολογίες" θα καταρρεύσει (και αυτό).

      Είδαμε άλλωστε τα χάλια του κατ' επιφαση σοσιαλισμού των παπανδρεο-παπακωνσταντινο-βενιζέλων, σε τι σημείο μας οδήγησε ελέω του πολιτικού μπούσουλα Ομπάμα.

      Οι ιδεολογίες που ειδωλοποιούν πρόσωπα καταστάσεις και πρόσφατα αριθμούς και συμφέροντα των αγορών, παραμερίζοντας τους ανθρώπους και τις κοινωνίες δεν θα αντέξουν άλλο νομίζω.

      Και αυτό ισχύει για όλο το πολιτικό φάσμα, από την ακροδεξιά έως την ακροαριστερή γραμμή του ιδεολογικού πυρήνα.

      • Geros avatar
        Geros @ Γιώργος msn 13/10/2012 14:24:20

        Τι σημαίνει φονταμενταλισμός των αγορών?
        Το να μην κάνουν οι αγορές ότι θέλουν? Αν είναι έτσι τότε μιλάς για τον ανελεύθερο φιλελευθερισμό , οι αγορές να είναι ελεύθερες να κάνουν ότι τους πω! Αν εγώ σου πω ότι είσαι ελεύθερος να κάνεις ότι σου πω θα νιώθεις ελεύθερος μετά??
        Ποιος ορίζει την αλληλεγγύη?
        Ποιος ορίζει ότι ο φίλος μου ο συνταξιούχος με τα 13.000 ένσημα και τα 700 ευρώ σύνταξη είναι αλληλέγγυος με τον συνταξιούχο του ΟΤΕ με τα 6.000 ένσημα και τα 2.000 ευρώ σύνταξη? Ο βιασμένος είναι αλληλέγγυος με τον βιαστή του βάση ποιας ιδεολογίας?
        Οι προθέσεις σου είναι καλές αλλά νομίζω ότι θεωρείς δεδομένα πράγματα που δεν είναι.

  15. MCA avatar
    MCA 13/10/2012 13:53:59

    Στο καλό.

  16. Γιώργος msn avatar
    Γιώργος msn 13/10/2012 22:17:55

    "Φονταμενταλισμό" εννοώ την επιβολή της ελευθερίας των αγορών εν είδη νομικής υποχρέωσης προς ένα κακομαθημένο ισχυρό συστημικό παίκτη.
    Αναφέρομαι στην αυθαίρετη επιβολή της (ασύδοτης) δράσης τους.

    Στο σκέλος της αλληλεγγύης, δεν διαφωνώ για τις διαφορές αυτές.
    Ακριβώς σε μια κοινωνία αλληλεγγύης αυτού του είδους οι διαφορές εξαλείφονται.

    Πίστεψέ με δεν χαϊδεύω αυτιά με αριστερίστικα μανιφέστο, απλά θεωρώ πως έχει παραγίνει το κακό.

    Ελεύθερος είμαι και εγώ να ορέγομαι όποια κοπέλα θέλω και να βγαίνω στους δρόμους να παρενοχλώ.
    Αν με συλλάβουν και με φυλακίσουν θα κλαίγομαι για στέρηση ελευθερίας;
    Τη στιγμή που θα έχω τσαλακώσει την προσωπικότητα και την ελευθερία των άτυχων κοριτσιών;

    Πρέπει να υπάρξουν κανόνες.

    Κατ΄αντιστοιχία αναφέρομαι στο κόστος της ασύδοτης δράσης των αγορών:

    -Ανεργία
    -Δημογραφική κατάρρευση
    -Διάρρηξη του κοινωνικού ιστού
    -Φτώχεια
    -Κοινωνικός αποκλεισμός

    Αυτό που λέω είναι πως το συμφέρον των κατόχων του κεφαλαίου έχει υποκαταστήσει το λόγο της ύπαρξής τους.
    Τις κοινωνίες, επί των οποίων επιβάλλονται ετσιθελικά.

    Και νομίζω αυτό γίνεται εμφανές...

    Χαιρετώ

    • Geros avatar
      Geros @ Γιώργος msn 14/10/2012 10:25:19

      Η ελευθερία μου δεν μου δίνει δικαίωμα να επιβάλω κόστος σε τρίτους δηλαδή. Πολύ σωστά.
      Εκεί πρέπει να έρχεται ο νόμος (οι φιλελεύθεροι δεν είναι υπέρ της ανομίας ξέρεις) και να απαγορεύει τις δράσεις αυτές που επιβάλουν κόστη σε τρίτους.
      Άρα μιλάμε για μια κοινωνία που το δικαστήριο μπορεί να απαγορέψει στον φαρμακοποιό το εγγυημένο ποσοστό κέρδους , στον φορτηγατζή το κλειστό του επαγγέλματος του , στον δημοσιογράφο το αγγελιόσημο και στα λεγόμενα ευγενή ταμεία την δυνατότητα να βάζουν χέρι στο κρατικό ταμείο για να συμπληρώνουν τις αδικαιολόγητα υψηλές τους συντάξεις. Επίσης φυσικά να απαγορεύει στον εργοστασιάρχη να μολύνει μια περιοχή καταστρέφοντας την υγεία των γειτόνων του αλλά και μειώνοντας την αξία των ακινήτων τους.
      Μέχρι εδώ νομίζω συμφωνούμε απόλυτα , αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι που η ελευθερία των αγοροπωλησιών επιβάλει κόστη σε τρίτους. Το ότι ο Φωτόπουλος και τα πρωτοπαλίκαρα του ,στο όνομα της αλληλεγγύης πάντα, μας βάζουν να πληρώνουμε τα ταξιδάκια τους το καταλαβαίνω , τι κόστος όμως έχει επιβάλει σε εσένα η ελευθερία των commodity markets της Αμερικής? Πως στο καλό αν εγώ αγοράσω σιτάρι από τον Μπάμπη και το πουλήσω στον Τάκη δημιουργώ ανεργία , δημογραφική κατάρρευση και όλες τις άλλες πληγές του Φαραώ που ανέφερες?

      Κόστος σε τρίτους οι αγορές μπορούν να δημιουργήσουν αν ΔΕΝ είναι ελεύθερες , αν για κάποιο λόγο μόνο εγώ μπορώ να αγοράσω σιτάρι και μετά όταν όλο το σιτάρι θα είναι στην κατοχή μου ανεβάσω την τιμή στον Θεό.
      Οι πολέμιοι της ελευθερίας των αγορών βρίσκουν πάντα παραδείγματα συμφορών που φέρνει η απελευθέρωση των αγορών αλλά αν αναλύσεις τα παραδείγματα αυτά λίγο καλύτερα θα δεις ότι πρόκειται για κλειστές και όχι ελεύθερες αγορές. Πρόκειται για στημένα παιχνίδια .

      Πότε μπορεί κάποιος να στήσει ένα παιχνίδι?
      Όταν ένα κράτος έχει εθίσει την κοινωνία στον προστατευτισμό τότε οι διαπλεκόμενοι βρίσκουν ευκαιρία στο όνομα του λαού και της ... αλληλεγγύης να φτιάξουν έναν νόμο που ακούγεται φιλολαϊκός αλλά στην ουσία αυτό που κάνει είναι να σπρώχνει χρήματα σε συγκεκριμένες τσέπες.
      Όποιος επιβάλει κόστος σε τρίτους πρέπει να είναι σίγουρος ότι τον περιμένει μια αυστηρή τιμωρία από το δικαστήριο , αν έχουμε αυτό όλοι οι άλλοι νόμοι που υποτίθεται ότι προστατεύουν συγκεκριμένες ομάδες είναι άχρηστοι και χρησιμεύουν μόνο για να καμουφλάρονται μέσα σε αυτούς άνομα συμφέροντα και πολιτική συνδιαλλαγή με ψηφοφόρους.
      Ο νόμος που βάζει τους συμβολαιογράφους να επικυρώνουν γάμους , διαζύγια και θανάτους είναι καλό παράδειγμα , ο υπουργούς παίρνει μερικά πενηντάρικα από την τσέπη μας και τα βάζει στην τσέπη των συμβολαιογράφων για να κάνουν μια δουλειά που κανονικά έπρεπε να κάνει το κράτος που το πληρώνουμε . Το ... κοινωνικό όφελος αναλύθηκε "θα γλιτώσω το δημόσιο 500 εκατομμύρια" είπε (πως ακριβώς δεν είπε , ούτε οι συμβολαιογράφοι ξέρουν) και οι συμβολαιογράφοι δήλωσαν έτοιμοι να αναλάβουν το καθήκον (σιγά μην δεν το δήλωναν). Μερικά εκατομμύρια ευρώ θα αλλάζουν χέρια κάθε χρόνο ,από τα χέρια του πάμφτωχου που παντρεύεται στα χέρια του ιδιαίτερα ευκατάστατου συμβολαιογράφου (πολύ κοινωνικά δίκαιο) και όλοι είναι χαρούμενοι.
      Εσύ είσαι?

      • Γιώργος msn avatar
        Γιώργος msn @ Geros 14/10/2012 16:01:48

        Μα έβαλες μια σταθερά...

        Δικαστήριο!

        Αναφέρθηκες σε παθογένειες που ευλόγως συμφωνούμε πως υπάρχουν και φυσικά δεν επικροτώ.

        Αν όμως καλέ μου φίλε δεχτούμε το πρόταγμα της νεωτρικότητας αρχής γενομένης από το"homo homini lupus", το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο και το εκάστοτε δικαστήριο θα διαφθαρεί και θα υποχωρήσει στη γιγάντωση των αρχικά τίμιων παιχτών αγοράς.

        Όσο και αν ανοίξουν τα επαγγέλματα, που εν τέλει συμφωνώ ως λογική δικαιοσύνης, σε μια κοινωνία ζούγκλα, οι καταφερτζήδες αφού νόμιμα ενισχυθούν, θα παρακάμπτουν -όπως συμβαίνει άλλωστε στη πραγματική ζωή- νόμους, δικαστήρια, κανόνες.

        Φυσικά δεν έχω το κουράγιο ή την άγνοια κινδύνου να αναφέρω συγκεκριμένα παραδείγματα.

        Γι' αυτό πιστεύω σε μια κοινωνία πραγματικής αλληλεγγύης, όπου δεν θα έχουν θέση οι βιομήχανοι που μολύνουν το περιβάλλον, οι νταμαρτζήδες που ρίχνουν δυναμίτες, οι δεητζήδες που κατεβάζουν τους διακόπτες και με τα οποία συμφωνώ μαζί σου απόλυτα.

        Αν θες τη γνώμη μου, η διαφωνία μας επαφίεται στο ότι θεωρώ την απόλυτη φιλελευθεροποίηση της αγοράς ένα βραχυπρόθεσμο όφελος που θα καταλήξει στον ίδιο παρανομαστή αργά ή γρήγορα, όταν οι κοινωνίες λειτουργούν με το στερεότυπο του homo economicus ανθρώπου.

        Το ζητούμενο είναι να αποκτήσουμε συνείδηση κοινωνίας σεβόμαστε ανιδιοτελώς τον διπλανό.

        Αυτό θέλει πολλή δουλειά ακόμη...

        Και σίγουρα καμιά ιδεολογία δεν θα το επιτπυχει, από την μαρξική -που δίνει έμφαση στη παραγωγική διαδικασία- μέχρι τον σύγχρονο φιλελευθερισμό που ειδωλοποιεί την ελευθερία των αγορών.

        Ευχαριστώ για την πολλή ουσιαστική συζήτηση που είχαμε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.