#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/02/2013 10:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Τι είναι τρόικα;"



H παιδεία των πολιτών, μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι το μοναδικό όπλο για να ξεφεύγει μια χώρα από δύσκολες καταστάσεις. Και ατομικά αλλά και εθνικά οι μορφωμένοι λαοί είχαν πάντα περισσότερες ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον. Και στην Ελλάδα, δόξα τω Θεό, τα τελευταία χρόνια η μόρφωση των πολιτών γίνεται απρόσκοπτα. Είναι, όμως, ποιοτική; Βοηθάει τους νέους να κατανοήσουν την καθημερινότητα, να βάλουν τις βάσεις για ένα πιο καλό μέλλον; Ή μήπως είναι απλά μια παπαγαλίστικη διαδικασία όπου κάποιοι ζητούν από άλλους να μάθουν συγκεκριμένα πράγματα χωρίς καμιά αίσθηση της πραγματικότητας;

Αυτά που κατέγραψε ένας καθηγητής του τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά για το μέλλον αυτής της χώρας. Κι αν δεν πρόκειται για φάρσες φοιτητών που γράφουν απλά για να περάσει η ώρα, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα φαινόμενο εξαιρετικά επικίνδυνο το οποίο θα πρέπει να προβληματίσει.

Όπως παλιότερα που κάποιοι μαθητές μπέρδευαν τον Γλέζο με τον Γκλέτσο και έκαναν ήρωα το δεύτερο γιατί κατέβασε τη ναζιστική σημαία, έτσι και σήμερα άλλοι νέοι, μεγαλύτεροι σε ηλικία, γράφουν τα δικά τους επικίνδυνα «μαργαριτάρια»,

Κι αν μπορεί να δικαιολογηθεί κάπως ότι ένας ή δύο μαθητές δεν γνωρίζουν την ιστορία, το να μην ξέρει ένας 20χρονος τι είναι η τρόικα και τι το μνημόνιο, τότε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά. Και δε ζητά κανείς οικονομικές αναλύσεις μπερδεμένες και δύσκολες στη διατύπωση. Μια απλή αποτύπωση των όσων ζει η χώρα την τελευταία τριετία ζητά από νέα παιδιά που σε λίγο θα βγουν στην αγορά να ζητήσουν δουλειά. Νέους που φοιτούν σε ένα Πανεπιστήμιο που υποτίθεται ότι τους διδάσκει την ελληνική πραγματικότητα, όχι ιστορία ή μυθολογία.

Τι είναι τρόικα; έλεγε η ερώτηση και κάποιος απάντησε: «Η Τρώικα θεωρείται όργανο της ΕΕ εφόσον αποτελεί ένα οικονομικό επιτελείο εντασσόμενο στην Γερμανία ως μέλος της ΕΕ που διευθύνει και διαχειρίζεται τα οικονομικά θέματα της Ελλάδας. Αποτελεί με άλλα λόγια όχι απλό αλλά μικτό όργανο της ΕΕ».

Άλλη απάντηση:

«Η τρόικα αποτελεί οικονομικό επιτελείο της Γερμανίας, όπου εποπτεύει (δυστυχώς) την Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, θεωρείται όργανο της ΕΕ, αφού η Γερμανία είναι κράτος-μέλος της Ευρώπης. Επιπλέον από τη στιγμή που η τρόικα έχει νόμιμη υπόσταση θεωρείται ευρωπαϊκό όργανο». «Τα μέλη της Τρόικα εκλέγονται από τα κράτη μέλη και ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Συνεπώς ανήκει στα υπερεθνικά κυβερνητικά όργανα».

«... Έτσι λοιπόν η τρόικα είναι τράπεζα από την οποία δανειζόμαστε λεφτά ώστε να ξεχρεώσουμε που στα μάτια μας φαίνεται σωτήρια αλλά δυστυχώς μας υποβιβάζει. Η τρόικα δεν ανήκει στην Ευρώπη. Είναι υπεύθυνη για τις εξωτερικές σχέσεις της Ευρώπης και συγκαλείται μόνο όταν υπάρχει ανάγκη. ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ».

«Η τρόικα δεν είναι όργανο της ΕΕ, γιατί είναι ανεξάρτητο παγκοσμίως όργανο».

 

Άλλη ερώτηση για το προφίλ του Συμβουλίου υπουργών και η απάντηση καταπέλτης: «Το συνέδριο των υπουργών συνεδριάζει και συζητά τα προβλήματα των υπουργών και προσπαθεί να βρει λύση. Χαρακτηριστικό είναι η υπουργική αμοιβή και ασυλία που έχουν. Επίσης το συνέδριο αποτελούν πρώην πολιτικοί και μπορούν να βάλουν ξανά υποψηφιότητα εάν θέλουν. Το συνέδριο υπουργών εκλέγεται απ' τους υπουργούς κάθε 4 χρόνια, αλλά μπορεί να ανασταλθεί σε περίπτωση διάλυσης της βουλής.

Ρωτά ο καθηγητής για το αν η Αλβανία μπορεί να γίνει μέλος της ΕΕ και οι απαντήσεις είναι οι εξής:

«Η Αλβανία μπορεί να γίνει μέλος της ΕΕ γιατί αν και η γεωγραφική της διάσταση πληρεί μερικώς την ιδιότητα του κράτους μέλους ως "Ευρωπαϊκού" γιατί βρίσκεται δίπλα στην Ευρώπη, θα πρέπει να αποκτήσει δημοκρατικό τρόπο διακυβέρνησης για να γίνει μέλος».

«Οι πολιτικές εξαθλίωσης των τελευταίων ετών στον Ευρωπαϊκό Νότο (καταρχήν) οδηγούν, ας μου επιτραπεί η έκφραση σε "αλβανοποίηση" - και όχι μόνο - τις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Άρα η γειτονική χώρα θα έπρεπε να είναι μέλος μιας τέτοιας Ένωσης».

Στο ερώτημα πώς αποκτάται και πώς χάνεται η ευρωπαϊκή ιθαγένεια δίδονται οι εξής απαντήσεις:

«Η ιθαγένεια χάνεται λόγω εκπτώσεων».

«Το πρόβλημα με την ιθαγένεια προκύπτει από την ευκολία που μπορεί ένας πολίτης ακόμα και εκτός Ευρώπης να διεκδικήσει την ιθαγένεια αν έχει έστω και μονομερός (μονόπλευρα) μια σχέση με κάποια ευρωπαϊκή χώρα (δεύτερης γενιάς) ή μακρινή γενεολογική σύνδεση».

Ίσως για κάποιους να είναι αστείο αυτές οι ακατανόητες απαντήσεις. Για άλλους, όμως, είναι εξαιρετικά σοβαρό το γεγονός ότι φοιτητές του Παντείου δεν μπορούν να απαντήσουν ούτε καν σε απλά ελληνικά. Κι αν το φαινόμενο αυτό είναι ευρείας κλίμακας, τότε δυστυχώς η χώρα δεν έχει καμιά ελπίδα.

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Queen In Black avatar
    Queen In Black 22/02/2013 11:15:22

    Τραγικό; Αυτό όμως τελικά συμβαίνει όταν επί 40 χρόνια ο προσανατολισμός και το μόνο ζητούμενο της ανάπηρης δημόσιας ''παιδείας'' που προσφέρεται, είναι η μαζική παραγωγή ανεκπαίδευτων ουσιαστικά, ημιμαθών αποφοίτων Λυκείου και (μονομερώς - ημιτελώς) εξειδικευμένων κατά τομείς ''επιστημόνων''. Όταν δεν είναι επιλογή μας η ουσιαστική Ελληνική παιδεία που εξασφαλίζει την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας, την πολυγνωσία, την πολυμέρεια, την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας, της ελεύθερης σκέψης και του ανεξάρτητου πνεύματος των ατόμων, το ...παραγόμενο θα είναι ο αμαθής πολτός, η εύπλαστη μάζα, ο ασυνείδητος χειραγωγήσιμος πληβείος.
    Με πτυχίο ή χωρίς, πνευματικός δουλοπάροικος.
    Αυτό δεν ήταν το μίζερό τους ζητούμενο;
    Να το λοιπόν μπροστά μας τώρα, για να να μας θλίβει.
    Άραγε υπάρχει κάποιο σχέδιο ανατροπής του απαράδεκτου;

    • Thalis avatar
      Thalis @ Queen In Black 22/02/2013 19:25:49

      Διερωτάσαι? Θα υπήρχε τέτοιο σχέδιο και δεν θα το είχαμε καν πάρει χαμπάρι? Απ΄ολα τα κούτσουρα που περιγράφονται σ' αυτή την ανάρτηση τα μεγαλύτερα είναι μακράν οι πολιτικοί μας... Οι οποίοι ακριβώς για να καλύψουν την αμάθειά τους κατέφυγαν στην πολιτική.
      Αν ανοίγαμε μια λίστα με "διαμάντια μόρφωσης" των πολιτικών που μας κυβερνούν, δεν θα έκλεινε ποτέ δυστυχώς...

  2. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 22/02/2013 11:17:18

    Τρώηκα ίνε οπος η Αγήα Τριάδα (που ίναι στων παραδυσω), αλλά στην κόλασι, όπος λέι κι ο δάσκαλος μου, που τα ξέρι ώλα κι έχι εκπομπί στιν τιλεώρασι...

    • Η Αλίκη των θαυμάτων avatar
      Η Αλίκη των θαυμάτων @ MAYRO XABIARI 22/02/2013 11:40:58

      Ο Δάσκαλώς σας μάλων ήνε αίνας φονακλάς που πουλάυ κάτοι βοιβλοία που δεν κατάφαιραν να τον εκπωλοιτείσουν; Σαν τα μούτρα του θα σας κάνοι. Πωλή κρείμμα. Σας λειπάμε είδυ.

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ Η Αλίκη των θαυμάτων 22/02/2013 12:31:24

        Ζίτο, βρύκα το άλτερ έγκω μου, ίμαστε η μόνοι μαι σοστί ωρθογραφεία εδό μαίσα! Γυα σου ρε σιμμαθίτρια!

        • Η Αλίκη των θαυμάτων avatar
          Η Αλίκη των θαυμάτων @ MAYRO XABIARI 22/02/2013 13:40:35

          Αιμαίνα ώμως σημαθοιτύ, ο κοιρ δάσκαλλως μαι άφεισαι μαιταξαιτασταία, γοιατή οίχα αντειρύσσις για τα Μνοιμώνεια που αίχει κάνοι Οικωνήσμματα! Τόρα λαίο να πάο γεια μαθοίμματα στο σείντρωφω Τατσώπουλλο αλα δυστάζο γειατή μου οίπαννε πολλή άσχοιμμα πράγματτα γη αυτών. Τη λαίς κι εσοί? Να πάο; Να μειν πάο ?? :-)

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Η Αλίκη των θαυμάτων 22/02/2013 13:54:01

            Φώρα το τσύγγινο βρακοί και πάενε!! :)

          • Η Αλίκη των θαυμάτων avatar
            Η Αλίκη των θαυμάτων @ MAYRO XABIARI 22/02/2013 14:37:52

            :-) Πάο στήχυμμα πος οτοι λαίγαιτε γη αφτών οίνα εσχρρές σηκκωφαντείαις κε ανηπώσσταταις φείμαις, αλα δεν το ροισκάρρο. Ήσσως εποιλλαίξο γοια δάσσκαλλώ μου ταιληκά τον κ. Αργοίρει Ντηνώπουλλο. Φένεττε πιό σωβαρώς και κατειρτοισμαίνως, αφοίστε που δύχνη και ακήνδοινως. Είμμε σε δύλοιμμα. Τον Αργείροι ή μοίπως να βρο μαίσον και να απετοίσσο να με δαιχτοί στης τάξοις του Ο Βαινηζαίλως; Τόρρα που βρήσκαιτε σε τώσσω τρραγηκκύ κατάσττασοι, ήσσως ίνε αιφκερροία !!

  3. Fransisco de Toledo avatar
    Fransisco de Toledo 22/02/2013 11:39:31

    Κορυφαίο μαργαριτάρι μαθητή για τη μάχη των Θερμοπυλών: " και ο Λεωνίδας με τα λίγα πέρσικα που ήξερε τους είπε ΜΟΛΩΝ λαβε" και άλλο αστέρι σε ερώτηση τί είναι η υφαλοκρηπίδα απαντά με σιγουριά " μια τρύπα σε ένα ύφαλο"

  4. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 22/02/2013 11:51:15

    Ο Κωνσταντίνος Καντάφης ήταν Έλληνας ποιητής, που γεννήθηκε στη Λιβύη της Αλεξάνδρειας ...

  5. Zame avatar
    Zame 22/02/2013 12:14:36

    ..και πολύ φοβάμαι πώς ολοενα και περισσότερο δημιουργούνται ολες εκεινες οι προϋποθέσεις.. που να ειναι κατάλληλες για να επιδεινωθεί..

  6. Queen In Black avatar
    Queen In Black 22/02/2013 12:18:59

    Τραγικό; Αυτό όμως τελικά συμβαίνει όταν επί 40 χρόνια ο προσανατολισμός και το μόνο ζητούμενο της ανάπηρης δημόσιας ''παιδείας'' που προσφέρεται, είναι η μαζική παραγωγή ανεκπαίδευτων ουσιαστικά, ημιμαθών αποφοίτων Λυκείου και (μονομερώς - ημιτελώς) εξειδικευμένων κατά τομείς ''επιστημόνων''. Όταν δεν είναι επιλογή μας η ουσιαστική Ελληνική παιδεία που εξασφαλίζει την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας, την πολυγνωσία, την πολυμέρεια, την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας, της ελεύθερης σκέψης και του ανεξάρτητου πνεύματος των ατόμων, το ...παραγόμενο θα είναι ο αμαθής πολτός, η εύπλαστη μάζα, ο ασυνείδητος χειραγωγήσιμος πληβείος.
    Με πτυχίο ή χωρίς, πνευματικός δουλοπάροικος.
    Αυτό δεν ήταν το μίζερό τους ζητούμενο;
    Να το λοιπόν μπροστά μας τώρα, για να να μας θλίβει.
    Άραγε υπάρχει κάποιο σχέδιο ανατροπής του απαράδεκτου;

  7. euagelos avatar
    euagelos 22/02/2013 13:14:49

    Σας προβληματίζει για την τρόικα? Σας προβληματίζει για τους απόφοιτους των σχολείων που είναι άσχετοι? Το γεγονός ότι οι μισοί απόφοιτοι λυκείου δεν μπορούν να μετρήσουν και να υπολογίσουν το εμβαδό ενός δωματίου είναι γεγονός που αποδεικνύει όχι μόνο την αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά την αποτυχία ολόκληρης της κοινωνίας.
    Άντε να βγάλουμε απέξω τους έως 20 χρονών επειδή μαθαίνουν ακόμα, τα βλαστάρια μας. Δηλαδή ολοι οι υπόλοιποι από 20-80 χρονών αντιλαμβάνονται τον φασιστικό τρόπο λειτουργίας της μη εκλεγμένης αλλά ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΕ-ΕΚΤ-ΟΝΕ ή τον εμπαιγμό τους από τις εθνικές κυβερνήσεις, τα κόμματα της αντιπολίτευσης και τους διαπλεκόμενους επιχειρηματίες και τα ΜΜΕ? Αυτοί όλοι οι "ώριμοι" που, ευτυχώς, έχουν καλή παιδεία και μπορούν να διακρίνουν την πραγματικότητα και ειρωνεύονται τα μαργαριτάρια των εικοσάρηδων, είναι σίγουροι ότι ξέρουν τι εστί τρόικα, ΕΕ-ΟΝΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ και ταυτόχρονα τάσσονται ακόμα υπέρ του ευρώ, των "μεταρρυθμίσεων", των "ξένων επενδύσεων" και των "αποκρατικοποιήσεων" και γενικά της άνευ όρων και ορίων "ευρωπαϊκής πορείας". Είναι σίγουροι για το τι λένε ή μήπως τελικά παπαγαλίζουν απλώς τον... κ. "ανήκωμεν εις την Δύσιν" (μέχρι και το βρακί?), τον κ. Σημίτη, τον κ.Παπανδρέου, τον κ.Σαμαρά, τον κ.Βενιζέλο, τον κ.Τσίπρα, τον κ.Κουβέλη και εν τέλει την ίδια την τρόικα? Και γελάει όλος ο πλανήτης ότι αυτοί εκεί κάτω είναι τόσο αντιφατικοί που είναι όλοι τους αντίθετοι με την τρόικα αλλά ταυτόχρονα κάνουν πρόθυμα ακριβώς αυτά που τους ζητάει.

    • bro avatar
      bro @ euagelos 22/02/2013 17:11:49

      Δεν λέμε "εμβαδόν δωματίου", λέμε "όγκο δωματίου". Λέμε εμβαδόν δαπέδου, τοίχου κλπ. Καταλαβαίνω γιατί σας ενόχλησε το άρθρο .....

      • euagelos avatar
        euagelos @ bro 22/02/2013 21:48:18

        Μάλιστα. Εγώ είμαι από 'κείνους που όταν αγοράζουν σπίτι ρωτάν τη χαζή ερώτηση: "πόσο πάει το τετραγωνικό"? Δε σκέφτηκα ότι το σωστό είναι "πόσο πάει το κυβικό"... Ήταν και χαμηλοτάβανο, τζάμπα θα μου έβγαινε το ρημάδι.

  8. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 22/02/2013 18:07:27

    Τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης" της δεκαετίας του 80. Πράγματι, αυτή η γενιά είναι η πιο αγράμματη από ιδρύσεως νεοελληνικού κράτους.

    • Αντίθεσις avatar
      Αντίθεσις @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 22/02/2013 21:32:29

      > αυτή η γενιά είναι η πιο αγράμματη από ιδρύσεως νεοελληνικού κράτους

      Μάλλον σφάλλετε (ή υπερβάλλετε). Το ποσοστό λειτουργικά αναλφαβήτων, τουλάχιστον στο μικρόκοσμό μου, παραμένει σταθερό (και μεγάλο), απλά ο αριθμός αποφοίτων λυκείου, πανεπιστημίου, ΤΕΙ, μεταπτυχιακής σχολής ως ποσοστό στο γενικό πληθυσμό αυξάνεται. Απλώς περισσότεροι τίτλοι απαξιώνονται, δεν πέφτει το μέσο επίπεδο μόρφωσης (ή ανεβαίνει το επίπεδο αμορφωσιάς).

      Απόφοιτη πανεπιστημίου με υπερδεκαετή εμπειρία εργασίας σε εταιρείες του τεχνικού κατασκευαστικού κλάδου αγνοεί εντελώς και δυσκολεύεται να κατανοήσει τα περί κλιμακωτής φορολόγησης του εισοδήματός της και περί κλιμακωτής χρέωσης των κιλοβατωρών ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει. Σε σχετική ένστασή μου, η αποστομωτική απάντηση είναι "δεν είμαι της πρώτης δέσμης και δεν τα καταλαβαίνω". Αγνοεί - η δυστυχής - ότι η γνώση βασικών λογικών, αριθμητικών και μουσικών εννοιών είναι εκ των ουκ άνευ για ολοκληρωμένο και λειτουργικό πολίτη στον πολύπλοκο κόσμο μας. Πιστεύει - η αφελής - ότι οι βασικές γνώσεις που μοιράζει το σχολείο (για όσες/ους έχουν τη διάθεση να τις δεχθούν) είναι απλώς ύλη εξετάσεων και όχι ισόβια εργαλεία και διαμορφωτές του σκέπτεσθαι και της ψυχής μας.

      Όσο για την Πάντειο ακαδημία που έγινε πανεπιστήμιο, επειδή είχα κάποτε ιδίαν άποψη, το επίπεδο των μαθητριών κυρίως, αλλά και μαθητών, που την επιλέγουν είναι εξαιρετικά χαμηλό. Αποτελεί σχολή ευκαιρίας για πολλές. Δεν μπορώ για παραπάνω, ας πάρω λοιπόν το δρόμο που οδηγεί στην Πάντειο, έτσι για να έχω ένα πτυχίο. (Το ίδιο που συμβαίνει με πολλά ΤΕΙ για τα αγόρια).

      Με την τρέχουσα, λόγω κρίσης, αιμορραγία εγκεφάλων προς το εξωτερικό δεν ευελπιστώ ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί.

      Γενικά για την παιδεία πληρώνουμε πολλά χρήματα για να μαθαίνουν πολλοί από λίγα. Η μείωση των εισαγομένων και η διοχέτευσή των στην παραγωγική οικονομία/οικογένεια ενωρίτερα, μόνον καλά μπορεί να φέρει στη χώρα.

      • Έξι και μία τύψεις ... avatar
        Έξι και μία τύψεις ... @ Αντίθεσις 23/02/2013 09:01:27

        Έτυχε οι θλιβερές απαντήσεις να προέρχονται από κάποιους φοιτητές της Παντείου. Υπερβάλλετε και ακροβατείτε όταν γενικεύετε περί του ''χαμηλού επιπέδου ....μαθητριών'' ειδικά, που επιλέγουν τη συγκεκριμένη σχολή ως σχολή ευκαιρίας! (Μήπως υπάρχει ψυχολογικό τραύμα από συμμαθήτρια;)
        Το επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ευθύνεται, που είναι άθλιο και προορισμένο να παράγει ''αγράμματους-απαίδευτους-ακαλλιέργητους'' βαθμοθήρες, προσανατολισμένους αποκλειστικά και μόνο στην επίτευξη του στόχου ''εισαγωγή σε ΑΕΙ- ΤΕΙ '' - ''απόκτηση πτυχίου''.
        Αυτό φταίει. Ούτε η Πάντειος, ούτε η Γεωπονική.

        • roadrunner avatar
          roadrunner @ Έξι και μία τύψεις ... 23/02/2013 09:17:06

          To μορφωτικό επίπεδο των εισακτέων, ορίζεται αναγκαστικά από την βάση εισαγωγής, στις σχολές μέσω των Πανελληνίων.
          Όταν για παράδειγμα κάποιος εισήλθε στο τμ. κοινωνικής πολιτικής της Παντείου, με 13.749 μόρια,
          πως περιμένεις να γράφει καλύτερα από το επίπεδο που αντιστοιχεί σε αυτά τα μόρια;
          Βάσεις εισαγωγής στο συγκεκριμένο τμήμα:
          14245 (2011), 13749(2012) (496 μόρια πτώση).
          Για την υποβάθμιση του τμήματος αυτού, προφανώς κάτι άλλο φταίει...

          • Έξι και μία τύψεις ... avatar
            Έξι και μία τύψεις ... @ roadrunner 23/02/2013 09:34:20

            '' To μορφωτικό επίπεδο των εισακτέων, ορίζεται αναγκαστικά'', από το μορφωτικό επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο απόφοιτος Λυκείου όταν το σύστημα εκπαίδευσης λειτουργεί, θα πρέπει να μπορεί να σκέπτεται, να γνωρίζει και να μπορεί να εκφράζεται ικανοποιητικά και γραπτώς. Αν αυτό δεν συμβαίνει, έχει αποτύχει το σύστημα εκπαίδευσης.
            Δε φταίει λοιπόν η Πάντειος αν το επίπεδο της προ Παντείου εκπαίδευσης είναι άθλιο.

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Έξι και μία τύψεις ... 23/02/2013 10:17:54

            Δείξε μου το τέλειο εκπαιδευτικό σύστημα (υπαρκτό όμως), που έχει μηδενίσει τους αναλφάβητους.
            Ακόμη και το αναγνωρισμένο από πολλούς, ως πρότυπο, Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, έχει δημιουργήσει 7.500.000 (!!!!) αναλφάβητους, μεταξύ των αποφοίτων του. ( http://www.e-typos.com/content/entheta_pdf/ELT%2008-02-13.pdf) !!!
            Αναγκαστική παραδοχή λοιπόν: Δεν μπορείς να αποφύγεις με κανένα (υπαρκτό) εκπαιδευτικό σύστημα, να μηδενίσεις τον αριθμό των εισακτέων στα ΑΕΙ/ΤΕΙ που δεν μπορούν να κατανοήσουν/εκφραστούν με σωστά ελληνικά, όταν δεν θέτεις όρια στις βάσεις εισαγωγής και μάλιστα εξειδικευμένα.

            Το ερώτημα λοιπόν είναι: όταν κάποιος συγκεντρώνει 13749 μόρια (που στατιστικά σημαίνει βαθμό κάτω από τη βάση στην έκθεση-έκφραση, το σημείο δηλαδή που θίγεις), τον εισάγεις στα ΑΕΙ, εν προκειμένω στην Πάντειο ;
            Και αν το κάνεις, ποιον εξυπηρετείς ;

  9. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 22/02/2013 19:04:30

    Μην είστε γκρινιάρηδες...
    Μιά χαρά δουλεύουν τα φαγάδικα και οι καφετέριες με τους φοιτητές μας.
    Γιαυτό δεν τα φτιάξαμε εξ άλλου τα ιδρύματα?
    Κάθε πόλη και ΑΕΙ κάθε χωρίο και ΤΕΙ..
    Αμάν πιά με αυτή την γκρίνια μας.
    Και τα ενοικιαζόμενα? Ολοι γκαρσόνια της ευρώπης θα γίνουμε? ΄
    ..
    Δυστυχώς επτωχεύσαμεν και στην παιδεία...Ενας απόφοιτος ΤΕΙ (κατά μέσο όρο) είναι συγκρίσιμος με ένα μέτριο μαθητή της πέμπτης γυμνασίου της δεκαετίας του 70.Και εκτός εξαιρέσεων χάνει κατά κράτος...

  10. Aργυρης avatar
    Aργυρης 22/02/2013 19:05:05

    Φταίνε πολλά που έχουμε φτάσει σε τέτοια αγλωσσία. Εγώ ως δάσκαλος καταθέτω μια αιτία που είναι σοβαρή για το χάλι της εκπαίδευσης: εδώ και χρόνια έχει καταργηθεί κάθε έννοια πειθαρχίας στα σχολεία μας και οι μαθητές ακόμη και αυτοί του Δημοτικού δρουν ασύδοτα στην τάξη και το χώρο του σχολείου. Για ο,τι κάνουν δεν υπαρχει καμμιά πρακτική συνέπεια και έτσι δεν φοβούνται κανένα. Στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού αντιμιλούν, κοιτούν ειρωνικά τους δασκάλους, κάνουν πλάκα στην ώρα του μαθήματος. Οι δάσκαλοι το μόνο που επιτρέπεται να κάνουμε είναι λεκτικές επιπλήξεις και συμβουλές, αλλά αυτό δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Εννοείται ότι σε τέτοια κατάσταση χαλάρωσης δεν μπορεί να υπάρξει μάθηση. Βέβαια είναι και άλλοι λόγοι που συντελούν στην αμάθεια π.χ κοινωνικά πρότυπα, τηλεόραση, οικογενειακή κουλτούρα, αλλά η έλλειψη πειθαρχίας και σεβασμού έχει τον πρώτο λόγο στην αποτυχία του
    σχολείου. Από τη μια ευτελίζουμε τη μάθηση και από την άλλη περνάμε το μήνυμα στους αυριανούς πολίτες μιας συμπεριφοράς χωρίς όρια. Αυτή είναι η συνταγή της αυτόκαταστροφής μας.

    • Thalis avatar
      Thalis @ Aργυρης 22/02/2013 19:17:05

      Ας όψεται ο Αντρέας δάσκαλε, που δημιούργησε το Δεκαπενταμελές...

    • Έξι και μία τύψεις ... avatar
      Έξι και μία τύψεις ... @ Aργυρης 23/02/2013 09:08:40

      Δίκιο απόλυτο έχετε : '' η οικογενειακή κουλτούρα, η έλλειψη πειθαρχίας και σεβασμού έχει τον πρώτο λόγο στην αποτυχία του σχολείου''.
      Όταν η οικογένεια δεν ''εκπαιδεύει'' το παιδί παράλληλα με το σχολείο, η δουλειά του δασκάλου είναι σαν το νερό, που είναι αδύνατο να γεμίσει ποτέ μιά τρύπια στάμνα.

  11. firiki2010 avatar
    firiki2010 22/02/2013 21:01:51

    Μόλις χθές μου έλεγε ένας ταξιτής ότι η κοπελιά του ως δευτεροετής στο Φιλολογικό (και προφανώς από την επαρχία) καθώς περνούσαν μπροστά από το Πολυτεχνείο τον ρώτησε αν αυτή είναι η πύλη που έριξαν και μπήκαν οι .... Γερμανοί. Επομένως μια χαρά τα καταφέρνουν οι φοιτητές της Παντείου. Και για την "Τρώικα" γνωρίζουν και πρωτότυπη σκέψη και φαντασία διαθέτουν. Μπράβο τους ! (Και μπράβο μας !)

    • thalis avatar
      thalis @ firiki2010 23/02/2013 10:33:04

      Δεν κατάλαβες αγαπητέ Φιρίκι. Η κοπελιά μιλούσε συμβολικά για την φασιστική νοοτροπία που δημιούργησαν οι Γερμανοί και που ήταν ο ηθικός αυτουργός της παραβίασης της πύλης του Πολυτεχνείου.......
      Οσο για την "Τρώικα", όπως λέει και η ψυχανάλυση, όταν μισούμε μία λέξη δεν καταφέρνουμε ποτέ να τη γράψουμε σωστά...
      Εν πάσει περιπτώσει, αν η μόνη ζημιά που μας έκανε το "σύστημα ΠΑΣΟΚ" 'ηταν η ορθογραφία, θα μπορούσαμε να την επανορθώσουμε σχετικά εύκολα. Δυστυχώς όμως όπως φαίνεται η βλάβη είναι ανήκεστος...

      • Αντίθεσις avatar
        Αντίθεσις @ thalis 23/02/2013 15:07:48

        Μήπως, εν πάση περιπτώσει, το "εν πάσει περιπτώσει" σας σε σχόλιο επί εκπαιδευτικών θεμάτων χρήζει -κατά τα λεγόμενά σας- ψυχανάλυσης;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.