#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/03/2010 14:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Λαδωμένα" τα υποβρύχια της κ. Μέρκελ που μιλάει για το χρέος

 
 
«Χρήσιμες πληρωμές» που ξεπερνούσαν και το 5% της σύμβασης δόθηκαν για προμήθεια
Του Τ. Τελλογλου

Η γερμανική εταιρεία Ferrostaal AG, με παρουσία σε πάνω από 60 χώρες και 4.500 εργαζομένους, «λάδωσε» για να αναλάβει την κατασκευή 4 υποβρυχίων στην Ελλάδα στο πλαίσιο της σύμβασης 012Β/00. Μόνο για το «Παπανικολής», σύμφωνα με τις καταθέσεις που έγιναν στην Εισαγγελία του Μονάχου, δόθηκαν 10-12 εκατομμύρια ευρώ, ενώ γενικά οι προμήθειες-ρεκόρ που καταβάλλονταν από τους Γερμανούς ξεπερνούσαν το 5% του κόστους της παραγγελίας. Αυτά προκύπτουν, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», από στοιχεία και μαρτυρικές καταθέσεις που έχει συγκεντρώσει η Εισαγγελία-1 του Μονάχου στο πλαίσιο έρευνας που πραγματοποίησε στα γραφεία της Ferrostaal στο Εσσεν.

Την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010, άνδρες της Εισαγγελίας του Μονάχου έκαναν έφοδο στα γραφεία της εταιρείας για την οποία υπήρχαν ήδη ενδείξεις ότι «λάδωνε» συστηματικά για να κερδίζει παραγγελίες εργοστασίων παραγωγής και υποβρυχίων σε ολόκληρο τον κόσμο (Αργεντινή, Πορτογαλία, Πακιστάν, Ελλάδα, Τουρκία). Η Εισαγγελία του Μονάχου διενεργεί ανάκριση εναντίον 4 πρώην στελεχών της εταιρείας στον τομέα των πωλήσεων στο εξωτερικό, ενώ δύο μέλη του Δ.Σ. έχουν προφυλακιστεί. Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι διενεργείται έρευνα, αλλά «κατά συγκεκριμένων προσώπων και για συγκεκριμένα εγχειρήματα».

Ομως, όπως προκύπτει από στοιχεία που είναι στη διάθεση της Sueddeutsche Zeitung και της «Καθημερινής», οι δωροδοκίες στο εξωτερικό ήταν «σύστημα» για τη γερμανική εταιρεία. Οι Γερμανοί εισαγγελείς βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις παράνομες πληρωμές της Ferrostaal κατά την έρευνά τους στην εταιρεία ΜΑΝ, που κατείχε την εταιρεία Ferrostaal, έως ότου αγοράσει την πλειοψηφία των μετοχών η International Investment Company του Αμπου Ντάμπι, την 1η Ιανουαρίου του 2008. Μία κρατική εταιρεία του Αμπου Ντάμπι, η Αμπου Ντάμπι Μαρ, αγόρασε πρόσφατα και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που επίσης εμπλέκονται στην κατασκευή των υποβρυχίων. Η ΜΑΝ κράτησε το 30% της Ferrostaal. Της εφόδου στα γραφεία της Ferrostaal προηγήθηκαν καταθέσεις στελεχών της εταιρείας, που περιέγραφαν το σύστημα δωροδοκιών σε ολόκληρο τον κόσμο.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100033_28/03/2010_395832

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 28/03/2010 15:02:23

    πλάκα πλάκα αν η Ελλαδίτσα έβαζε 10% πρόστιμο επί του συνόλου των συμβάσεων για τις μίζες από τις δουλειές:

    SIEMENS
    MAN
    C4i
    ΝΑΥΠΗΓΕΊΑ
    DAMLER
    ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ

    θα είχαμε πιάσει το στόχο του 3% από σήμερα....αντί για αυτό θα κάνουμε φαντάζομαι άλλη μία εξεταστική...

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Ο Ιθαγενής 28/03/2010 15:09:40

      Βρε λες να ζητήσαμε μίζα για να πάρουμε δάνειο από την Γερμανία και για αυτό τα είχε πάρει η Μέρκελ;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Ο Ιθαγενής 28/03/2010 15:16:05

      και η Λαρκο κάπου έχει σαόυερκράουτ...

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Ο Ιθαγενής 28/03/2010 16:06:22

      Σάουερκραουτ! Έγραψες, αρχαίε!

      Ας μην ξεχνούμε ότι μέχρι το 1999 οι μίζες σε αλλοδαπούς αξιωματούχους ήταν εκπεστέα δαπάνη από τη φορολογική δήλωση των γερμανικών επιχειρήσεων!

      Το καθεστώς αυτό το κατάργησε εκείνος ο δάκτυλος των Αμερικανών στην Ευρώπη, ο Σρέντερ (μετά αυτόν τον προσέλαβαν οι Ρώσοι για τον άλλον αγωγό τους, το North Stream). Οι Αμερικανοί ως γνωστόν απαγορεύουν δια ροπάλου τη διαφθορά εντός κι εκτός Αμερικής και έχαναν παντού τις δουλειές από τους Γερμανούς που όχι μόνον την επέτρεπαν αλλά την αναγνώριζαν και φορολογικά!

      Οπότε, το σάουερκράουτ είναι λογικό να υπάρχει σχεδόν όπου υπάρχει γερμανικός δάκτυλος...

  2. Επαγρυπνών avatar
    Επαγρυπνών 28/03/2010 17:20:08

    Το θεμα ειναι να ξεφορτωθουμε σταδιακα τα υποβρυχια πουλωντας τα σταδιακα σε αλλες χωρες και στην θεση τους να αγορασουμε αλλα γιατι τα προβληματα παραμενουν.

    Τα λαθη ειναι σχεδιαστικα οποτε με μπαλωματα δουλεια δεν γινεται.Για καθε υποβρυχιο που θα παραλαμβανουμε θα πουλαμε και ενα ωστε μια μερα να τα ξεφορτωθουμε τελειως.

    Ειδικα ο πιπινος εχει ακριβως τα ιδια προβληματα με τον παπανικολη ενω στα αλλα δυο εφαρμοστηκε καπως διαφορετικος σχεδιασμος κατα την κατασκευη τους.

    Παρακατω αναδημοσιευω μια επιστολη ελληνα αξιωματικου των υποβρυχιων που περιγραφει με ακρως επαγγελματικο τροπο το ολο προβλημα.

    Γειά σας Κύριοι

    είμαι καινούργιο μέλος στο forum αλλά το παρακολουθώ αρκετό καιρό. Είχα την τιμή σαν Έλληνας αξιωματικός να υπηρετήσω για πολλά χρόνια στα Υ/Β του στόλου μας (τ.209 "ΠΟΣΕΙΔΩΝ"). Έξω από την "μάντρα" (το παρατσούκλι της Δ.Υ) πλέον, παρακολουθώ τις εξελίξεις και πραγματικά θλίβομαι. Θλίβομαι γιατί χάσαμε την ευκαιρία να προχωρήσουμε τουλαχιστον 10 χρόνια μπροστά από τους Τούρκους σε ότι αφορά την ποιοτική υπεροχή στο Αιγαίο. Φανταστείτε, αν είχαν παραληφθεί οι "Παπανικολήδες" στην ώρα τους (2010 προβλεπόταν να παραλάβουμε και το τελευταίο 214) τι τεράστιο πλεονέκτημα θα αποκτούσαμε έναντι των Τούρκων. Προσωπικά δεν ξέρω αν τα σοβαρά προβλήματα που είχε ο Παπανικολής μεταφέρθηκαν και στα υπόλοιπα Υ/Β. Αλλά το σίγουρο είναι οτι ο Παπανίκολης είχε και ακόμα έχει προβλήματα. Επίσης το σίγουρο είναι ότι μερικά από τα προβλήματα που έχουν παραμείνει στον Παπανικολή είναι σχεδόν απίθανο να διορθωθούν χωρίς "κοψιμο" του Υ/Β.
    Η μεγάλη κλίση που έπαιρνε το Υ/Β στον πλού εν επιφανεία ήταν το μοναδικό που βγήκε προς τα έξω μάλλον γιατί ήταν το μόνο που μπορούσε να γίνει κατανοητό από μεγάλη μερίδα του κόσμου. Υπήρχαν άλλα προβλήματα που ήταν πολύ σοβαρότερα. Π.χ όλοι ξέρουν για τα Υ/Β που γέρνουν, αλλά λίγοι ξέρουν για το Υ/Β "βαρίδι". Μόλις ο Παπανικολής πήγε για καταδυση ήταν τόσο "βαρύς" που παρατρίχα να καταδυθεί μόνιμα!!!!Να σας πώ για την διαρροή θαλασσινού!!!!!!! ύδατος στο δίκτυο υδραυλικού ελαίου, την μη δυνατότητα τροφοδότησης όλου του διαμερίσματος ασυρμάτου με ηλεκτρική ισχύ (με απλά λόγια ανοίξαν τον διακόπτη και δεν λειτουργούσε τίποτα), τους κραδασμούς στα περισκόπια κατά την παρατήρηση στόχου σε περισκοπικό βάθος και με μικρές ταχύτητες (δηλαδή αν χρειαζόσουν σε επίθεση να κάνεις στιγμιάια παρατήρηση στόχου με υψηλή ταχύτητα Υ/Β, τι θα γινόταν;;;Κλείσιμο ματιού, το κάψιμο οθονών του συστήματος μάχης (ετσι ξαφνικά παααααφ και τέρμα η όθόνη). Αν πάμε και στην ακουστική υπογραφή........... αστο καλύτερα.
    Ωραία....φυσιολογικό να υπάρχουν κάποια προβλήματα μιας και το 214 δεν προυπήρχε σαν project. Αυτό που δημιούργησε αυτή την ψύχρα μεταξύ Γερμανών και Ελλήνων ήταν καθαρά η συμπεριφορά των Γερμανών. Δεν θα αναφερθώ σε συμβάσεις, συμβόλαια, ρήτρες και λοιπές νομικές διαφορές γιατί απλά δεν γνωρίζω το αντικείμενο. Οι Γερμανοί στην πορεία των διορθώσεων συμπεριφερόντουσαν λες και μιλούσαν σε Αξκους τριτοκοσμικού κράτους, με απλά λόγια προσβάλαν την νοημοσύνη μας.Παράδειγμα για να διορθώσουν την κλίση προσθέσαν έρμα στο Υ/Β με αποτέλεσμα να αυξήσουν το βάρος σε ένα ήδη "βαρύ" για κατάδυση Υ/Β. Οταν οι Έλληνες τους έλεγαν ότι θα υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας κατα την διαρκεια της κατάδυσης μας γράφανε επιδεικτικά εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Επιστρέφανε από τον δοκιμαστικό πλού με την ουρά στα σκέλια και προσπαθούσαν με νεες πατεντες να διορθώσουν το πρόβλημα.Ολα αυτά είναι μαρτυρίες των Ελλήνων Αξκων και Υπαξκων που επέβαιναν ως απλοί παρατηρητές (οι Γερμανοί επέτρεπαν 5 ατομα σε καθε πλού) στους δοκιμαστικούς πλόες του Υ/Β.
    Η απαράδεκτη συμπεριφορά τους συνεχίστηκε σε όλη την διαρκεια των δοκιμών.Μερικά πράγματα διορθώθηκαν π.χ το πρόβλημα στον ασύρματο διορθώθηκε μετά από ολική επανακαλωδίωση!!!!!! του διαμερίσματος ασυρμάτου πράγμα που καθυστέρησε για ένα σχεδόν μήνα την απόδοση του Υ/Β και άλλα παρέμειναν π.χ κλίση, κραδασμός στα περισκόπια, διαρροές κλπ, απλά με την απλή ρητή διαβεβαίωση των Γερμανών ότι θα φτιαχτούν στο μέλλον (υπογράψτε εσείς την παραλαβή και θα σας τα φτιάξουμε μετά).
    Απλά το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν ο Διευθυντής Εξοπλισμών του ΓΕΝ, που για καλή μας τύχη πριν μετατεθεί στο ΓΕΝ ήταν επικεφαλής του κλιμακίου παρακολούθησης κατασκευής του Παπανικολή στην Γερμανια, πρώην Διοικητης Υποβρυχίων και πρώην κυβερνήτης Υ/Β, αρνήθηκε να υπογράψει την παραλαβή των Υ/Β. Μετά από αυτό ξεκίνησαν όλα αυτά τα κωμικοτραγικά που βλέπουμε σήμερα.
    Δεν ξέρω αν αυτά που σας λέω έχουν ειπωθεί από κάποιον άλλον επισκέπτη του forum, αλλά θεώρησα σωστό να πώ και την άποψή μου.
    Εύχομαι η ιστορία αυτή να τελειώσει έχοντας σαν κερδισμένους το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και φυσικά τους Ελληνες εργαζόμενους των ναυπηγείων.

    ΠΗΓΗ: http://www.defencenet.gr/forum/index.php?topic=7095.msg157760#msg157760

  3. Orestios avatar
    Orestios 28/03/2010 19:30:55

    Να δείτε ότι για τις μίζες του 2000 για τα υποβρύχια θα φταίει πάλι η ΝΔ και ο Καραμανλής. Χο!

    • ΜΗΤΣΟΣ avatar
      ΜΗΤΣΟΣ @ Orestios 29/03/2010 12:14:34

      Ίσως και ο Αβέρωφ.
      Στα Πασοκοκάναλα για όλα είναι ικανοί.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.