#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/09/2010 21:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Η Μαριλίζα βλάπτει σοβαρά τους καπνιστές"

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 01/09/2010 21:36:14

    ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ, ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΤΡΑΓΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ. ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙ, ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ.
    Αυτός ο θανάσιμος εχθρός, όμως, πέρα από μια «απενοχοποιημένη» φόρμουλα για ένα νέο εισπρακτικό κυνηγητό εναντίον των «παρανομούντων», γίνεται δυο φορές πιο επικίνδυνος στα χέρια των επιτελείων του «σωφρονισμού» μας.
    Τα «σωφρονιστήρια», με πρόσχημα ακόμα και το κάπνισμα εθίζουν την κοινωνία στο χαφιεδισμό. Εφτασαν να διαφημίζουν στα ΜΜΕ τετραψήφιους αριθμούς για να καταδίδουν οι «νομοταγείς» τους «λάθρα καπνίζοντες»... (Ν. Μπογιόπουλος)

    • kkonstan avatar
      kkonstan @ ένας Άμλετ 01/09/2010 21:42:39

      Η τήρηση του συντάγματος και των νόμων επαφίεται σε εμάς και πρέπει να πάψουμε να κάνουμε τα στραβά μάτια.

      Η ταύτιση της αναφοράς παράνομης δραστηριότητας με χαφιεδισμό και ρουφιανιά είναι άτοπος και μάλλον πρόκειται για κατάλοιπο της κατοχής. Είναι δε ο λόγος για τον οποίον είμαστε ένα απέραντο τρελοκομείο, γιατί ο καθένας κάνει ότι θέλει και κανένας γύρω του δεν αντιδρά να τον επαναφέρει στην τάξη.

      Ελπίζω όσοι αγαπούν την υγεία τους να μην κολώσουν από αυτήν την προπαγάνδα εναντίων της αναφοράς παράνομης δραστηριότητας και να το κάνουν. Είναι όσο ρουφιανιά είναι να αναφέρεις ότι κάποιο παιδί ή γυναίκα κακοποιείται.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ kkonstan 01/09/2010 22:28:11

        Η ανυπαρξία Αγωγής Υγείας δεν υποκαθίσταται από τετραψήφιους αριθμούς (όπου βέβαια θα γίνει το «έλα να δεις»).
        «Η τήρηση του συντάγματος και των νόμων επαφίεται σε εμάς και πρέπει να πάψουμε να κάνουμε τα στραβά μάτια.»: Φαντάζομαι ότι αυτό αφορά, εκτός από το τσιγάρο, και το κατοχικό Μνημόνιο.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ kkonstan 01/09/2010 22:34:07

        Άμλετ, γιατί συγχέεις μη-συσχετιζόμενα πράγματα; Με τη λογική αυτή, αν δω κάποιον να σφάζει μπροστά μου έναν άλλον, δεν πρέπει να ειδοποιήσω την αστυνομία γιατί είναι σα να παύω να κάνω τα στραβά μάτια στο... κατοχικό Μνημόνιο.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ kkonstan 01/09/2010 23:09:00

        Φίλε Αυριανιστή, η τήρηση του νόμου σημαίνει να μην καπνίζει κανείς σε δημόσιους χώρους κ.λπ. Επ΄αυτού συμφωνώ. Άλλωστε, με πάρα πολύ κόπο κατάφερα να απαλλαγώ από το τσιγάρο, ο ίδιος. Η αναφορά παράνομης δραστηριότητας δεν μπορεί να είναι υποχρέωσή μου, όταν, λ.χ., δω κάποιους να καπνίζουν αργά το βράδι σ΄ ένα χώρο. Δεν ξέρω τη σχέση του μαγαζάτορα με τους πελάτες του. Αν μ΄ενοχλεί, θα διεκδικήσω το δίκιο μου, θα διαμαρτυρηθώ, δεν θα ξαναπάω. Αλλά δεν θα πάρω τον τετραψήφιο, δε θα τον «κάψω». Δεν είναι το ίδιο με τον βιασμό!!!!!
        Όταν η κυβέρνηση Σημίτη –ΓΑΠ έκανε τα αντισυνταγματικά όργια με το βομβαρδισμό της Σερβίας (απεμπλουτισμένο ουράνιο, ο «μικρός πυρηνικός πόλεμος στην Ευρώπη» που είχε «προφητεύσει» ο Κάρτερ…), έκανα τα πάντα για να καταγγείλω το έγκλημα. Το ίδιο με τη Φαλούτζα…Δεν είχαν όμως ανακοινώσει τετραψήφιο τότε….
        Όντως, λοιπόν, «η τήρηση του συντάγματος και των νόμων επαφίεται σε εμάς και πρέπει να πάψουμε να κάνουμε τα στραβά μάτια.» Αλλά για να τηρείται το Σύνταγμα πρέπει να είμαστε σοβαροί. –όχι «ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στ΄ αλεύρι».

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ kkonstan 02/09/2010 00:02:10

        @ Misha

        Το φακέλωμα των τροχαίων παραβάσεων, είτε αρέσει είτε όχι, το έχουμε καταπιεί αμάσητο κάπου από τα τέλη της δεκαετίας του '80. Point system το λένε, και είναι εξελίξιμο: σύντομα θα συνδέεται και με το ύψος των ασφαλίστρων που θα πληρώνεις.

        Μόνο που, δύο δεκαετίες τώρα, κανέναν δεν είδα να κόπτεται για το point system. Τώρα τους έπιασε όλους ο επαναστατικός οίστρος και θέλουν να συνεχίζεται η μαζική δολοφονία του παθητικού καπνίσματος...

  2. ataktos avatar
    ataktos 01/09/2010 21:58:21

    http://www.youtube.com/watch?v=J317DUqkYVU

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ ataktos 01/09/2010 23:48:44

      Έτσι…

  3. Θάνος avatar
    Θάνος 01/09/2010 23:10:17

    Και τώρα ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας.
    Βράδυ στο αγαπημένο μας στέκι, ωραία μουσική, καθαρό ποτό, τσιγαράκι και βέβαια κουβεντούλα χαλαρή.
    Και ξαφνικά σκάει η Γκεστάπο συγγνώμη ο έλεγχος για τσιγάρο ενοώ. Αρχίζει και μετράει κεφάλια καπνιζόντων και κάνει σούμα.
    50Χ50=2500 ευρώ + 5000 ευρώ για το μαγαζί σύνολο 7500 ευρώπουλα. Κανονικά και Ευρωπαικά πράγματα μόνο που εδώ είναι Βαλκάνια.
    Πιάνει ο υπεύθυνος του συνεργείου ελεγκτών τον μαγαζάτορα 200 εγώ και απο 100 για τα παιδια σύνολο 400 και δεν είδαμε τίποτα.
    Και βέβαια φεύγοντας φωνάζουν μεγαλοφώνως "για σήμερα στη χαρίζω αλλά μην σας ξαναπιάσω να καπνίζετε"
    Α κάτι σας θυμίζει αυτό;
    Ακριβώς μέσα είσαι.
    Α ρε αθάνατο ΠΑΣΟΚ πάντα βρίσκεις τον τρόπο να ανοίγεις νέες δουλειές.

    • Misha avatar
      Misha @ Θάνος 01/09/2010 23:19:37

      Η άλλη εκδοχή:

      Πιάνει ο μαγαζάτορας, με τη συνεργία των θαμώνων, τον υπεύθυνο του συνεργείου ελεγκτών, τον κάνει 200 οκάδες και απο 100 καθένα από τα παιδια, σύνολο 400 οκάδες και έτσι δεν θα δούν τίποτα για καιρό.

      Το επόμενο συνεργείο της Γκεστάπο θα ξαναπεράσει μόλις καπνίσει και πάλι η Πυθία δάφνες στο μαντείο των Δελφών.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Misha 01/09/2010 23:33:51

        Τώρα θα βγει κάποιος καλός κύριος και θα πει: «Σας έπιασα, προπαγανδίζετε εναντίον της αναφοράς παράνομης δραστηριότητας!» :) ;) ;) :)
        Και θα ζητάνε τα ρέστα απ΄τον Φάκτορα!

      • Θάνος avatar
        Θάνος @ Misha 01/09/2010 23:34:08

        Εγώ έκανα μια απλή υπόθεση εργασίας.
        Στην πράξη το πιο πιθανό είναι να συμβεί αυτό που λές εσύ.

        Α και μια που μου ήρθε εκλαμψη.
        Λέει ο νόμος για όσους υποτροπιάζουν θα υπάρχουν αυξημένα προστιμα.
        Αυτό δεν το κατάλαβα, δηλαδή θα δίνουμε τα στοιχεία μας στον κάθε Δημοτικομπατσούλη και θα μπαίνουν σε μια μεγάλη βαση δεδομένων οπότε αν με πιάσουν να καπνίζω τον χειμώνα στου Ψυρή θα τρώω 50 ευρώ και αν με ξαναπιάσουν το καλοκαίρι στη Ραφήνα θα τρώω 100.
        Ας μας πει κάποιος φίλος νομικός πόσο νόμιμο είναι αυτό;

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Misha 01/09/2010 23:35:17

        Συνέβη πριν θα συμβεί ξανά.
        Όπως κι αυτό που περιέγραψε ο Θάνος.
        Με τη διαφορά ότι ο κόσμος εκτός του ότι δεν έχει, πλέον ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ να πληρώσει κανένα πρόστιμο που νταηλίκι βάζει το κράτος και προτιμά να παίξει φάπες...
        Λυπάμαι που θα την πληρώσουν οι δημοτικοί αστυνομικοί αλλά έχουμε φτάσει στο "αμήν" με την μλκ και την εκμετάλευση σε αυτή τη χώρα.

      • Θάνος avatar
        Θάνος @ Misha 01/09/2010 23:42:08

        Α και ας σημειώσω για αποφυγή κάθε παρεξήγησης, δεν είμαι καπνιστής αλλά μου τη σπάει ο τρόπος που πάνε να με πείσουν αυτοί που έφεραν το ΔΝΤ ότι κόπτωνται για την υγεία μου.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Misha 01/09/2010 23:42:24

        Θα δίνουν (οι παραβάτες, όχι εγώ) και ΑΦΜ;

      • Misha avatar
        Misha @ Misha 01/09/2010 23:56:33

        Ο κίνδυνος του φακελλώματος είναι σαφώς μεγαλύτερος από τον υπαρκτό κίνδυνο του καπνίσματος.Ο θηλυκος Σημίτης που παριστάνει την Υπ.Υγείας, είπε πως οι παραβάτες θα φακελλώνονται σε μια μεγάλη βάση δεδομένων.Προφανώς στην ίδια βάση θα υπάρχουν και οι τροχαίες παραβάσεις,τα χρέη στο δημόσιο κλπ.
        Απεχθάνομαι το τσιγάρο και τον καπνό, δεν κάπνισα ποτέ αλλά όπως το πάνε το ποίημα, σε λίγο θα καταγραφουν και τους καφέδες που πίνουμε και το τί αγοράζουμε από το μπακάλικο του Ζήκου.
        Αν τα αποδεχτούμε, καλά να μας κανουν.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Misha 01/09/2010 23:58:50

        @ Θάνος

        Μόνο που τα συγκεκριμένα μέτρα, δεν τα θέσπισαν ΜΟΝΟ αυτοί που σου έφεραν το ΔΝΤ. Και οι προηγούμενοι τα είχαν θεσπίσει, αλλά σε πιο άτολμη εκδοχή.

        Προσωπικά, θα πειστώ ότι γίναμε σοβαρή χώρα μόνο όταν δω κάποιον να ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ, επιτέλους, αυτά τα μέτρα. Ακόμα κι αν χρειάζεται να φοράει σαρδέλες στο μανίκι.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Misha 02/09/2010 00:02:39

        @ Misha

        Το φακέλωμα των τροχαίων παραβάσεων, είτε αρέσει είτε όχι, το έχουμε καταπιεί αμάσητο κάπου από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Point system το λένε, και είναι εξελίξιμο: σύντομα θα συνδέεται και με το ύψος των ασφαλίστρων που θα πληρώνεις.

        Μόνο που, δύο δεκαετίες τώρα, κανέναν δεν είδα να κόπτεται για το point system. Τώρα τους έπιασε όλους ο επαναστατικός οίστρος και θέλουν να συνεχίζεται η μαζική δολοφονία του παθητικού καπνίσματος…

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Misha 02/09/2010 00:06:53

        Αχ βρε Misha… Το γεγονός ότι το έκοψα το θεωρώ τη μεγαλύτερη προσωπική μου νίκη τα τελευταία χρόνια.
        Αλλά ναι, θα ζητάνε και ΑΦΜ για τη βάση δεδομένων.
        …Τέλος πάντων, το ΤΕΡΑΣ που αργοσαλεύει μόνο εμείς το βλέπουμε;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Misha 02/09/2010 00:09:19

        @ tsilivithras

        Γι' αυτό και χθες έγραψα ότι η ανάθεση των ελέγχων στις κατά τόπους δημοτικές αστυνομίες ισοδυναμεί με φαλκίδευση του μέτρου. Γιατί αυτές δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα. Εκτός αν οι γκαουλάιτερ του ΔΝΤ επιβάλουν εξαφάνιση της ενίσχυσης των ΟΤΑ από τον κρατικό προϋπολογισμό και αναγκάσουν τους δήμους να βγουν παγανιά για ελέγχους>πρόστιμα>έσοδα. Να λοιπόν που μέσα στο ζόφο, υπάρχει ελπίς...

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Misha 02/09/2010 00:14:43

        @Αυριανιστή: Σε ποιους προσάπτεις τόσο εύκολα δολοφονικές προθέσεις! Έλεος!

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Misha 02/09/2010 00:16:59

        @ Άμλετ

        Οι εκκλήσεις για "έλεος", νομίζω ότι θα είναι εποικοδομητικότερο να απευθύνονται προς όσους επιμένουν να εξακολουθεί να συνεχίζεται η -αποδεδειγμένα από άλλους, αρμοδιότερους εμού- δολοφονική συνήθεια του εξαναγκασμού σε παθητικό κάπνισμα.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Misha 02/09/2010 00:26:27

        @Αυριανιστή:
        Σε θερμοπαρακαλώ να εξασκηθείς στην προσεκτική ανάγνωση. Είναι τόσο σημαντική όσο και η γραφή! Σε ενόχλησαν κάποια σχόλια. Ωστόσο, πουθενά δεν προπαγάνδισε κανείς τη «μαζική δολοφονία του μαζικού καπνίσματος». Σχολιάστηκε ο χοντροκομμένος έως γελοίος τρόπος με τον οποίο γίνονται κάποια πράγματα –και αυτό με ιδιαίτερο χιούμορ.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Misha 02/09/2010 00:34:54

        @ Άμλετ

        Με συγχωρείς αν έδειξα αυτό που νόμισες. Θα λάβω σοβαρά υπ' όψη την παραίνεσή σου. Ωστόσο, εγώ σχημάτισα την άποψη πως, όταν καλούμε για μαζική απειθαρχία σε ένα μέτρο που σύμφωνα με κάθε λογική (έτσι νομίζω τουλάχιστον) θα έπρεπε να επικροτείται πέρα και πάνω από ιδεολογίες και κομματικές προτιμήσεις -διακομματική άλλωστε ήταν η απόπειρα εφαρμογής των αντικαπνιστικών μέτρων- με πρόσχημα ότι, δήθεν, οδηγεί σε... υποταγή στο ΔΝΤ(!), τότε σιγοντάρουμε εμμέσως τη συνέχιση μιας μαζικά δολοφινικής συνήθειας. Προφανώς και δεν υπαινίσσομαι ότι έχει κανείς δολοφονικές τάσεις.

      • The Saint avatar
        The Saint @ Misha 02/09/2010 01:01:01

        [i]"Το επόμενο συνεργείο της Γκεστάπο θα ξαναπεράσει μόλις καπνίσει και πάλι η Πυθία δάφνες στο μαντείο των Δελφών."[/i]

        :D :D :D

    • free smoking area avatar
      free smoking area @ Θάνος 01/09/2010 23:26:37

      Αλλη εκδοχη,
      Περνεις το ρουφιανοτηλεφωνο 1142 και ... αναφερεις ...
      καπνιζουν κατι μαλιαδες σε εναν καφενε και ο καφετζης εχει γιο φοιτητη, μια κατσαρολα στην κουζινα, ενα ρολοι στον παγκο και τρια μετρα καλωδιο κεραιας(του ξεμεινε γιατι εβαλε αποκωδικοποιηρτη).
      Ποιοι θα προσελθουν?
      Οι τσιγαρομπατσοι ή η αντιτρομοκρατικη???

      • aengus avatar
        aengus @ free smoking area 02/09/2010 01:47:17

        Τώρα αυτό που έβαλες περιπλέκει τα πράγματα σε αφάνταστο βαθμό.

  4. free smoking area avatar
    free smoking area 01/09/2010 23:19:04

    Το μοναδικο non smoking κρατος (ο θεος να το κανει) ειναι το Bhutan.
    Πηγε ενας δικος μου και μετα απο 20 μερες που γυρισε την εβγαλε δυο 24ωρα στην pitta pan για να φυγει η ... νηστεια απο πανω του.
    Οπως ακριβως φανταζεστε το ...τριφυλλο και παραγεται και επιτρεπεται στο Bhutan
    A ρε ... Μπουτανιαρα (ο θεος να σε κανει) Μαριλιζα...

  5. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 01/09/2010 23:28:34

    Φοβερη μουτρακλα που ελεγε καποτε και ο Κλυν.

  6. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 01/09/2010 23:39:59

    Α! Εγώ δεν καπνίζω. Το δήλωσα σε ανύποπτο χρόνο!!! Τους δύο-τρεις παραπάνω όμως, για καπνιστές τους κόβω ;)

  7. η Dimi avatar
    η Dimi 02/09/2010 00:05:28

    Οταν το ΣΑΝΤΕ

    έγινε «ΣΙΓΑ ΝΤΕ» Πανέξυπνο!

    Η δε Μαριλίζα, Δεν παίζεται!

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ η Dimi 02/09/2010 00:18:37

      Έχει πλακώσει πολλή εσωτερική ασχήμια –από παντού.

  8. Στέργιος avatar
    Στέργιος 02/09/2010 00:07:44

    Η απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους δεν είναι ηθικοπλαστικό μέτρο, αλλά μέτρο σεβασμού των πολιτικών δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων. Πώς μας μάθαιναν στο σχολείο; "η ελευθερία μου σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία τού άλλου"; Κάπως έτσι.

    Δεν μπορεί κανένας καπνιστής να με υποχρεώνει να αναπνέω τον καπνό του.

    Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι το παθητικό κάπνισμα είναι βλαπτικό για την υγεία. Αλλά και να μην ήταν βλαπτικό, ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει δικαίωμα να με υποχρεώνει να γεμίζω τα πνευμόνια μου με τον καπνό του.

    Και για όποιον εξυπνάκια καπνιστή αρχίσει να γράφει για τα αυτοκίνητα και τις εξατμίσεις και τη μόλυνση της ατμόσφαιρας, έχω να πω τα εξής: ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή το αυτοκίνητο μολύνει την ατμόσφαιρα, δεν ανάβουμε τη μηχανή τού αυτοκινήτου μας σε εσωτερικό χώρο. Άσε που αν η ποιότητα τού εισπνεόμενου αέρα σε μια πόλη ήταν ίδια με την ποιότητα του αέρα μέσα σε ένα οποιοδήποτε μπαρ στις 2 το πρωί τού Σαββάτου, θα είχε κηρυχτεί τριήμερη απαγόρευση κυκλοφορίας.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Στέργιος 02/09/2010 00:14:50

      Γράφεις:
      Πώς μας μάθαιναν στο σχολείο; “η ελευθερία μου σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία τού άλλου”;

      Έχουν ΠΟΛΛΑ χρόνια να το μάθουν πια αυτό οι μαθητές στα σχολεία. Η απειθαρχία, η ατιμωρησία και η ασυδοσία, κυρίαρχες "αξίες" του ΠΑΣΟΚικού ολετήρα των τελευταίων δεκαετιών, είναι πλέον αυτά με τα οποία "μπολιάζουν" τα παιδιά ανόρεχτοι και ανερμάτιστοι καθηγητές.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Στέργιος 02/09/2010 10:34:09

      "εσυ γιατι ερχεσε αφου δεν σαρεσει ?"

      Δεν έρχομαι. Δεν έρχομαι γιατί δεν μπορώ. Γιατί κι εσύ δεν έχεις φροντίσει τόσα χρόνια που το κάπνισμα είναι ελεύθερο να βάλεις ένα σύστημα εξαερισμού τής προκοπής. Μπαίνω στο μαγαζί σου και μου τσούζουν τα μάτια από τον καπνό. Ξέρεις πόσα χρόνια έχω να πάω σε καφέ ή μπαρ; Όχι επειδή δεν θέλω, αλλά επειδή δεν μπορώ.

      "οι καπνιστές δεν έχον δικαίωμα όπως εσύ ?"

      Έχουν. Μπορούν να καπνίζουν στο σπίτι τους ή σε ανοιχτούς χώρους, κάπου όπου το δικαίωμά τους να καπνίζουν δεν καταπατά το δικό μου δικαίωμα να μην εισπνέω τον καπνό τους.

  9. tsilivithras avatar
    tsilivithras 02/09/2010 00:29:11

    Ειλικρινά στενοχωριέμαι που τόσο ευφυείς άνθρωποι δεν βλέπουν πίσω από κάτι τόσο εύκολο.

    Έχει να κάνει με έλεγχο και ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
    Είναι ευκαιρία να χρησιμοποηθεί ένα εύκολο "όχημα" όπως το κάπνισμα για να δημιουργήσει συνθήκες περαιτέρω διείσδυσης του κράτους στην ζωή και την προσωπική ελευθερία.

    Σήμερα είναι το κάπνισμα αύριο θα ναι κάτι σοβαρότερο -πιθανότατα μέσα στο σπίτι μας- που δεν θα χει τόση διάσταση απόψεων, θα μας αγγίζει όλους το ίδιο και τότε θα βογγάμε πάλι αλλά εγώ θα μπορώ να σας πω ΣΑΣ ΤΑ ΛΕΓΑ (το οποίο δεν είναι το ζητούμενο βέβαια).

    Και πολύ ασχοληθήκαμε.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ tsilivithras 02/09/2010 00:37:23

      Βρε τσιλιβήθρα, ειλικρινά κι εγώ στενοχωριέμαι που δεν θέλεις να ξεχωρίσεις τα προφανή.

      "Έλεγχος" είναι και η τήρηση της εφαρμογής του ΚΟΚ στους δρόμους. Μήπως να τον καταργήσουμε κι αυτόν; Προφανώς όχι, θα μου πεις. Γιατί λοιπόν να μη γίνει το ίδιο και με το κάπνισμα σε δημόσιους κλειστούς χώρους; Επειδή δεν σκοτώνει τόσο άμεσα όσο ένα τροχαίο δυστύχημα, αλλά σκοτώνει σταδιακά;

      • ZARKO avatar
        ZARKO @ Αυριανιστής 02/09/2010 00:50:13

        Εντάξει να δεχθώ ότι το κάνουν για το κοινό καλό.
        Τα καπνιστήρια στις δημόσιες υπηρεσίες και εν γένει τους χώρους εργασίας γιατί τα απαγόρευσαν και τα κατήργησαν.
        Εκεί όπου οι καπνιστές δεν μπορούν να βλάψουν κανέναν άλλον πλην του εαυτού τους.
        Αν αυτό δεν είναι επέμβαση στη προσωπική ζωή, τότε τι είναι;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 02/09/2010 01:04:52

        @ ΖΑRKO

        Συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρησή σου. Τα καπνιστήρια, σε οποιοδήποτε χώρο εργασίας κι αν υπήρχαν, έπρεπε να παραμείνουν. Αρκεί όμως να υπήρχαν πράγματι ειδικά δωμάτια-καπνιστήρια, και όχι να γινόταν... καταχρηστικό καπνιστήριο ο χώρος εργασίας γενικά.

        Το ίδιο ισχύει και με τους άλλους χώρους δημόσιας συνάθροισης. Επειδή ΔΕΝ δημιουργούνταν ειδικοί, απομονωμένοι χώροι καπνιστών, καταστρατηγήθηκε η διάταξη. Με αποτέλεσμα, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τέτοιων χώρων να ρίξουν τη μπλόφα "ή καταργήστε την απαγόρευση για όλους, ή γενικεύστε την" ευελπιστώντας ότι κανείς δεν θα τολμούσε το δεύτερο. Μόνο που η μπλόφα δεν τους βγήκε και γι' αυτό άρχισαν τώρα να κλαίγονται ότι "θα τους πέσει ο τζίρος" εξαιτίας της γενίκευσης.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ Αυριανιστής 02/09/2010 10:34:56

        Ακριβώς, Αυριανιστή.

    • Θάνος avatar
      Θάνος @ tsilivithras 02/09/2010 00:44:28

      Ακριβώς σήμερα θα φακελώσουμε τους καπνιστές, αύριο όσους πίνουν το κρασάκι τους, αργότερα με τα ονομαστικά δελτια του ΟΠΑΠ όσους "παίζουν", πιο αργά όσους αγοράζουν πολύ ντιλίβερυ γιατί το πρόχειρο φαι βλάπτει την υγεία, και έτσι "για το καλό μας" πάντα θα μας φυτέψουν και ένα ωραίο τσιπάκι όπως βάζουμε στα σκυλάκια μας "για το καλό μας" πάντα και θα φαντάζει Ο Μεγάλος Αδελφός του Οργουελ παιδικό παραμύθι.
      Μετά θα λέμε κάποιοι μας προειδοποιούσαν κάποτε αλλά τους λέγαμε Ελληναράδες και γραφικούς , αλλά θα είναι αργά.

      • aengus avatar
        aengus @ Θάνος 02/09/2010 04:37:07

        ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ: Το κάπνισμα είναι αργός θάνατος
        ΓΑΠ: Να απαγορευτεί! Εμείς θέλουμε να τους ξεκάνουμε γρήγορα!

    • Kostas K avatar
      Kostas K @ tsilivithras 02/09/2010 18:14:35

      http://www.independent.co.uk/news/world/europe/chainsmoking-greeks-face-tough-ban-2067308.html

      Deep in a debt crisis, prime minister George Papandreou is struggling to repair a near-bankrupt economy after decades of overspending.

      Like the austerity plan, the smoking ban will help teach Greeks to consider the consequences of their actions, he says.

      Να μας σπάσει τον τσαμπουκά δηλαδή.
      Για το καλό μας.

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 02/09/2010 01:06:53

    Μάλιστα... Και ως "αντίσταση" σε όλα αυτά, προτείνεις -αν κατάλαβα καλά- τη διατήρηση ενός καθεστώτος που -εξαιτίας της απογαϊδουροποίησης της ελληνικής κοινωνίας και της έλλειψης σεβασμού στον διπλανό μας- αποδεδειγμένα σκοτώνει μέσω του παθητικού καπνίσματος;

  11. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 02/09/2010 01:11:11

    @Αυριανιστή

    Γράφεις, αγαπητέ φίλε, «όταν καλούμε για μαζική απειθαρχία σε ένα μέτρο που σύμφωνα με κάθε λογική (έτσι νομίζω τουλάχιστον) θα έπρεπε να επικροτείται πέρα και πάνω από ιδεολογίες και κομματικές προτιμήσεις […] με πρόσχημα ότι, δήθεν, οδηγεί σε… υποταγή στο ΔΝΤ(!), τότε σιγοντάρουμε εμμέσως τη συνέχιση μιας μαζικά δολοφονικής συνήθειας.» Λέω πουθενά, τουλάχιστον εγώ, ότι το μέτρο οδηγεί σε «υποταγή στο ΔΝΤ;» Αντιθέτως, γράφω, «η τήρηση του νόμου σημαίνει να μην καπνίζει κανείς σε δημόσιους χώρους κ.λπ. Επ΄αυτού συμφωνώ. Άλλωστε, με πάρα πολύ κόπο κατάφερα να απαλλαγώ από το τσιγάρο, ο ίδιος.»
    Έκανα αναφορά στο κατοχικό (και δολοφονικό, ας μη γελιόμαστε Μνημόνιο) σχετικά με την τήρηση δύο μέτρων και δύο σταθμών--ομολογώ πολύ πυκνά στην αρχή, αλλά κάπως αναλυτικά πιο κάτω. Εξήγησα επίσης, ότι με ενοχλεί κι εμένα ο «χοντροκομμένος έως γελοίος τρόπος με τον οποίο γίνονται κάποια πράγματα»
    Αν αναφέρεσαι στο αρχικό σχόλιό μου (παράθεμα), όπου καυτηριάζεται ο εθισμός στον χαφιεδισμό, αυτό είναι πολιτική κριτική -- όχι κομματική θέση, όχι σιγοντάρισμα, εμμέσως, «μιας μαζικά δολοφονικής συνήθειας», αυτής «του εξαναγκασμού σε παθητικό κάπνισμα.»
    Πιο κάτω γράφεις για τον «ΠΑΣΟΚικό ολετήρα των τελευταίων δεκαετιών». Δεν ξέρω την ηλικία σου βέβαια, αλλά ένα από τα κύρια «όπλα» τού θηριώδους ολετήρα ήταν, από την πρώτη στιγμή, το κάρφωμα, ο χαφιεδισμός: Στις δημόσιες υπηρεσίες, στις εργασιακές σχέσεις, παντού.
    Το PaSoK δεν ξεχνά!

  12. Asterix avatar
    Asterix 02/09/2010 01:24:35

    ΑΦΟΥ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥΣ; E;

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ Asterix 02/09/2010 01:38:33

      Τσιγάρο, αλκοόλ και junk food δεν πρόκειται ποτέ να απαγορευτούν παρά τις πασίγνωστες συνέπειες που έχει η ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ τους γιατί είναι πηγή τεραστίων εσόδων μέσω φόρων και γιατί (όσο μακάβριο κι αν ακούγεται) είναι αυτό ακριβώς...μια πηγή θανάτου που οι θανατολάγνες κοινωνίες λατρεύουν επάνω της να δημοσκοπούν και να ποτίζουν περισσότερο ψυχικό άγχος και έλεγχο τους πολίτες.

      3 σε 1...και μείωση πληθυσμού και τρελά έσοδα και στρεσσάρισμα των πολιτών!!!

      η καλύτερή τους...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ tsilivithras 02/09/2010 01:42:44

        Τσιλιβήθρα, σου επιτρέπω να διαλέξεις για τον εαυτό σου (κι εγώ για τον δικό μου προφανώς) αν θα πεθάνεις από άγχος ή από τις συνέπειες του καπνού. Δεν σου επιτρέπω όμως να διαλέξεις για τη γυναίκα μου ή για το παιδί μου, που ενδέχεται να βρεθούν στον ίδιο δημόσιο κλειστό χώρο με σένα.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ tsilivithras 02/09/2010 02:05:48

        Ρε αυ Αυριανιστή δεν παίζεσαι ρε άνθρωπε ειλικρινά δλδ...σκας γάιδαρο!!!

        Πες στη γυναίκα σου και στο παιδί σου να μην περνάνε από την ερμού για να μην τους έρθει κάνα σύννεφο καπνού κατακούτελα.


        Άει στην ευχη του θεού...και μην ξεχνάς...1142 φίλε Αρτέμη.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Asterix 02/09/2010 01:39:38

      Προφανώς γιατί "είναι πολλά τα λεφτά, Άρη" (από το φόρο καπνού). Πασίγνωστο αυτό.

      Όποιος θέλει να καπνίσει όμως, ας το κάνει μέσα στο σπίτι του, μόνος του, με αποκλειστικό αποδέκτη των συνεπειών τον ίδιο. Οι υπόλοιποι δεν χρωστάνε να πληρώνουν με τη ζωή τους ούτε τα τζάνκια, ούτε το γέμισμα του κρατικού κορβανά.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Asterix 02/09/2010 03:00:46

      Δεν είναι θέμα επικινδυνότητας. Είναι θέμα σεβασμού τού μη καπνιστή και του δικαιώματός του να μην εισπνέει τον καπνό σου. Αν εφευρεθούν άκαπνα τσιγάρα (λέμε τώρα), θα είμαι ο πρώτος που θα ζητήσω να αρθεί η απαγόρευση.

  13. aengus avatar
    aengus 02/09/2010 01:58:40

    Αυτό το πακέτο «Σαντέ» κουβαλάει το αισθητικό ήθος μιας ολόκληρης εποχής.
    Πως καταντήσαμε έτσι.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ aengus 03/09/2010 15:08:31

      @ aengus

      To τέλος εποχής γιά τα τσιγάρα πολυτελείας «Σαντέ» (Υγεία!) ήρθε το 2003 με την πώληση της Ελληνικής καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος στην Αμερικανική Philip Morris (Βest Sellers: Marlboro, Camel, Winston, Chesterfield, Dunhill). Αν θυμάμαι καλά, το τίμημα ήταν περίπου 400 εκατομμύρια δολλάρια ΗΠΑ. Ο συγχωρεμένος και χιλιοβασανισμένος από μεταστατικό καρκίνο των πνευμόνων πατέρας μου, κάπνιζε ημερησίως 20 τσιγάρα πολυτελείας «Σαντέ» (Υγεία!)..

      H κοπέλλα στην βραβευμένη διεθνώς κλασσική κόκκινη κασετίνα, ήταν η καλλονή της δεκαετίας 1920-1930 Ζωζώ Νταλμάς, ο μεγάλος έρωτας του Κεμάλ Ατατούρκ.

  14. mojo62 avatar
    mojo62 02/09/2010 02:25:06

    Νάχουμε την υγειά μας να καπνίζουμε βρε.

  15. aengus avatar
    aengus 02/09/2010 04:21:31

    «Πέμπτη 19/8: Νεαρός εξύβρισε και έπιασε ηλικιωμένη γυναίκα απο το λαιμό επειδή εκείνη στην προσπάθεια της να παρκάρει ακούμπησε με το αμάξι της την μοτοσυκλέτα του, η μοτοσυκλέτα δεν είχε πάθει καμία ζημιά, ο νεαρός της κλωτσούσε το αμάξι παραμορφώνοντας την λαμαρίνα μέχρι που ήρθε η αστυνομία.
    Παρασκευή 20/8: Συνταξιούχος απειλεί την αλλοδαπή γειτόνισσα του ότι αν δεν βγάλει τις δορυφορικές κεραίες απο το σπίτι της. που κατά τη γνώμη του προκαλούν καρκίνο, θα της δηλητηριάσει το σκύλο.
    Σαββάτο 21/8: Πελάτης που πλήρωσε στο ψιλικατζίδικο με δεκάλεπτα το προϊόν που αγόρασε, ξυλοκοπήθηκε απο τους ιδιοκτήτες του ψιλικατζίδικου, η γειτονιά έφερε την αστυνομία.
    Τρίτη 24/8 μεσημέρι: Γιός τσακώθηκε με τον πατέρα του για την σύνταξη της θείας του η οποία πάσχει απο αλτσχάιμερ και δεν μπορεί να διαχειριστεί τα χρήματα της, ο ενας εκτόξευε αντικείμενα στον άλλο με αποτέλεσμα να χτυπήσουν οι ίδιοι, και να σπάσουν δυο τζάμια.
    Τρίτη 24/8 βράδυ: Γείτονες που έμεναν στην ίδια πολυκατοικία, οικογενειάρχες, πιάστηκαν στα χέρια επειδή ο σκύλος του απο κάτω γάβγιζε το μεσημέρι, ο καβγάς και το ξύλο σταμάτησε μόνο όταν έφτασε η αστυνομία, να σημειωθεί ότι ενεπλάκησαν όλα τα μέλη των δυο οικογενειών.
    Τα παραπάνω, όσο και αν μοιάζουν, δεν είναι το σενάριο της ταινίας The Crazies 2, είναι περιστατικά που συνέβησαν σε περίοδο λιγότερη της μιας εβδομάδας στην γειτονιά μου και στα οποία, εκτός 2 εξαιρέσεων ήμουν αυτόπτης μάρτυρας.»(Από το ιστολ. «Αμπελοφιλοσοφίες»)
    Ο κόσμος έχει σαλέψει. Που πάμε;
    Μια με τα τσιγάρα, μια με τα φούμαρα, αυτοί θα μας ξεκάνουν.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ aengus 02/09/2010 10:39:36

      Αυτά που περιγράφεις είναι η εικόνα τής αποκτήνωσης τού Έλληνα και της θεοποίησης του ναρκισσισμού του. Νόμιμο είναι αυτό που θέλω εγώ κι εσύ να πας να γαμηθείς. Τα τελευταία 30 χρόνια έχουμε μετατραπεί σε μια πρωτοφανή ζούγκλα αμοραλισμού και αγριότητας.
      Κι αυτό δεν έχει να κάνει με την κρίση, απλώς χειροτερεύει με την κρίση.
      Μου θύμησες την κηδεία τής θείας μου στο χωριό πριν από δέκα χρόνια. Ακολουθούσαμε πεζή τη νεκροφόρα από την εκκλησία στο κοιμητήριο, κάπου 300 μέτρα δρόμος, και αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες μας προσπερνούσαν συνέχεια, με τα γκάζια σανιδωμένα. Στο άλλο ρεύμα, στο ρεύμα που ήταν ανοιχτό στην κυκλοφορία, είχε σταματήσει ένα αυτοκίνητο με σερβικές πινακίδες, και οι άνθρωποι, ξένοι προφανώς, είχαν βγει από το αυτοκίνητο σε ένδειξη σεβασμού και ανθρωπιάς και περίμεναν μέχρι να περάσει η πομπή.

  16. The Saint avatar
    The Saint 02/09/2010 05:57:22

    @ Αυριανιστής.
    Εχω την αίσθηση, ότι δεν έχεις κατυαλάβει τι γραφει ο tsilivithras. Εγώ αυτό συμπεραίνω. Δεν αναφέρει πουθενά στα γραφόμενά του, ότι δεν θα σεβαστεί το νέο νόμο σε ότι έχει να κάνει με ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ όπου εκεί κινδυνεύουν η γυναίκα σου και το παιδί σου, και όσοι τέλος πάντων δεν καπνίζουν! Το αντίθετο λέει.
    Απο την άλλη, στο ίδιο μοτίβο βλέπω να κινούνται οι απόψεις όλων όσων φαίνεται να διαφωνούν στο νέο νόμο, όλοι όμως στην ουσία λένε ΝΑΙ ΜΕΝ ΑΛΛΑ!

    Υπερασπίζεσαι, -και καλά κάνεις- το δικαίωμα όσων μη καπνιστών, να μην αναπνέουν το καπνό των καπνιστών.

    Μέχρι τώρα όμως δεν έχεις σχολιάσει κάν το ΔΙΚΑΙΩΜΑ που έχει ό καπνιστής
    που δουλευει στο γραφείο ΤΟΥ, να μπορεί να καπνίσει, αφού δεν επηρεάζει κανέναν άλλον, δεν σχολίασες το γεγονός ότι απαγορεύτηκε ακόμη και ο ειδικός χώρος καπνιζόντων που είχαν θεσπίσει οι εταιρείες αφού ΟΥΤΕ εκεί επηρεάζονται οι μή καπνιστές, δεν σχολίασες το ότι ΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ο ιδιοκτητης καφετέριας ΕΧΕΙ το ΔΙΚΑΙΩΜΑ αντίδρασης σε ένα τετοιο νόμο, αφού η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ που πηγαινουν εκεί, ΕΙΝΑΙ καπνιστες, και προσωπικά εγώ ΔΕΝ έχω δεί ποτε σε καφετέρια το τρίο (Μπαμπάς-μαμα-παδάκι), όχι γιατί φοβούνται να πάνε, αλλά γιατί το παιδάκι ΔΕΝ κάθεται σε τέτοιους χώρους, βαριέται, γι'αυτό και έχουν δημιουργηθεί οι παιδότοποι!!!

    Εχω εμπειρία προσωπική απο τα παραπάνω όντας πατέρας μικρού παιδιού, και γνωρίζω, όπως ξέρω καλά τι βλέπουν τα μάτια μου στις καφετέριες.

    Θα ήθελα να πάρεις θέση, και να μου πείς, ότι όλο αυτό το σκηνικό, δεν γίνεται γιατί θέλουν ακριβώς τώρα που έχουμε όλοι υποστεί το shock απο τα αντίμετρα ζωής που έχει πάρει ώς τώρα η σαπροκυβέρνηση, να μας πατήσουν στο σβέρκο ακόμη περισσότερο, εκδηλώνοντας ετσι τον τσαμπουκά τους, για το όλο σκηνικό που στήνουν.

    Οσο γιά τους δημόσιους χώρους, μην ανησυχείς, κανείς καπνιστής δεν πιστευω ότι είναι τόσο ακοινώνητος που να μην καταλαβαίνει ότι δεν πρέπει να καπνίσει μέσα σε ενα νοσοκομείο π.χ. και αν συμβεί, είναι ΕΞΑΙΡΕΣΗ, και τρώει σιγουρα κράξιμο απο όλους ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ και μη...

    Ξέρεις αγαπητέ Αυριανιστή, πολλές φορές δεν είναι η ουσία του νόμου, ή ο νόμος αυτός καθ'εαυτός, που δημιουργεί τις αντιδράσεις, αλλα ο ΤΡΟΠΟΣ, το TIMING, και το πραγματικό σκεπτικό που υποκρύπτεται απο πίσω, πολλώ δε μάλλον όταν επιβάλλεται απο μιά εξουσία, της οποίας τα μέχρι τώρα έργα και ημέρες, βρίσκονται υπο διαρκή αμφισβήτηση, και όπως και εσύ λές ότι αυτές οι εκλογές ΔΕΝ είναι νομαρχιακές αλλά ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ, και με αυτό το σκεπτικό πρέπει να μαυριστούν, με το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, έχουν το δικαίωμα οι θιγόμενοι απο αυτόν τον νόμο, να αντιδράσουν ανάλογα...
    Ελπίζω να καταλαβαίνεις τον παραλληλισμό...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ The Saint 02/09/2010 08:56:12

      Ναι, καταλαβαίνω τι λες, απλώς μου είναι πολύ δύσκολο να βλέπω ΤΑ ΠΑΝΤΑ μέσα από το πρίσμα του ΔΝΤ που μας φόρεσαν καπέλο και του ασφυκτικού ελέγχου που αυτό συνεπάγεται. Υπάρχουν και κάποια πράγματα τα οποία, από τη στιγμή που πήγαν δειλά-δειλά να ξεκινήσουν πέρυσι (που κανείς δεν μας είχε φέρει το ΔΝΤ), δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην τα επικροτήσω εφ' όσον συμφωνώ.

      Λοιπόν, να πάρω θέση σ' αυτά που μου ζητάς (αν και νομίζω ότι έχω πάρει στα περισσότερα):
      1) Φυσικά και έχει δικαίωμα ο καπνιστής στο γραφείο ΤΟΥ να καπνίζει όσο θέλει. Υπό την προϋπόθεση όμως ότι είναι ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ στο χώρο και δεν εξαναγκάζει σε παθητικό κάπνισμα άκαπνους συναδέλφους του, πολλώ δε μάλλον υπαλλήλους του που δεν τολμούν να βγάλουν και άχνα για τις φούμες του αφεντικού.
      2) Κακώς, πολύ κακώς, καταργούνται τα ειδικά καπνιστήρια σε όσες εταιρείες είχαν δημιουργηθεί. Είχαν όμως δημιουργηθεί, ή απλά μετατρέπονταν καταχρηστικά σε καπνιστήρια πολλοί χώροι (κανονικής) εργασίας;
      3) Ο ιδιοκτήτης καφετέριας δεν είναι απλά επιχειρηματίας. Είναι διαχειριστής

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 02/09/2010 09:11:28

        (συγγνώμη, λάθος πίεση πλήκτρου. Συνεχίζω.)

        4)...Είναι διαχειριστής ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ. Οπότε, αν θέλεις να επιτραπεί στο χώρο αυτό, προφανώς αντιφάσκεις με την πρώτη σου παράγραφο, όπου θεωρείς αυτονόητο το σεβασμό στους μη καπνιστές σε τέτοιους χώρους. Προφανώς λοιπόν το δικαίωμα των μη καπνιστών σε τέτοιους χώρους να αναπνέουν καθαρό αέρα υπερισχύει του επιχειρηματικού συμφέροντος του ιδιοκτήτη. Αλλιώς, ας αλλάξει επιχειρηματική δραστηριότητα.
        5) Για τους παιδότοπους, άσε καλύτερα, γιατί πολλές φορές έχω δει ο χώρος που κάθονται οι γονείς είναι τίγκα στην κάπνα. Και μάλιστα χωρίς να είναι διαχωρισμένος από το χώρο που παίζουν τα παιδιά.
        6) Δημόσιοι χώροι δεν είναι αυτό που υπαινίσσεσαι, δηλαδή τα... νοσοκομεία κ.λπ. Είναι ΚΑΙ οι καφετέριες, ΚΑΙ οι ταβέρνες/εστιατόρια, και γενικά ΟΛΟΙ οι κλειστοί χώροι συνάθροισης κοινού. Ο "δημόσιος" χαρακτήρας δηλαδή δεν έχει να κάνει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του χώρου, αλλά με τη ΧΡΗΣΗ του. Είναι όπως αυτό που λέμε "δημόσιας χρήσης φορτηγά" (κι ας ανήκουν επιχειρηματικά σε ιδιώτες).

        Ελπίζω λοιπόν να πήρα ξεκάθαρες θέσεις σ' αυτά που ρώτησες.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ The Saint 02/09/2010 10:44:27

      The Saint γράφει:
      "Οσο γιά τους δημόσιους χώρους, μην ανησυχείς, κανείς καπνιστής δεν πιστευω ότι είναι τόσο ακοινώνητος που να μην καταλαβαίνει ότι δεν πρέπει να καπνίσει μέσα σε ενα νοσοκομείο π.χ. και αν συμβεί, είναι ΕΞΑΙΡΕΣΗ, και τρώει σιγουρα κράξιμο απο όλους ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ και μη"

      Επειδή δουλεύω σε νοσοκομείο, είχα δει πολλές φορές συγγενείς να καπνίζουν κάτω από την πινακίδα "μη καπνίζετε", και όταν τους το λες, να σου λένε, "ε και επειδή το λέει η πινακίδα;". Για να μην πούμε για τους γιατρούς που ντουμανιάζουν τα γραφεία στα οποία υποδέχονται τον κόσμο. Μέχρι την ολική απαγόρευση τού καπνίσματος στα νοσοκομεία, μέχρι και στο ασανσέρ κάπνιζε ο κόσμος.

      Όσο για το πόσο φασίστες και ακοινώνητοι είναι οι περισσότεροι καπνιστές, μια φίλη μου έβγαλε τσιγάρο να καπνίσει μέσα στο αυτοκίνητό μου. Της λέω, όχι, δεν μπορείς. Μου απαντά, σοβαρά μιλάς; Λέω, ναι, δεν θέλω να βρωμίσει το αυτοκίνητό μου τσιγαρίλα. Η φίλη μου με κοιτούσε σαν να είχα πέσει από άλλο πλανήτη: "Μα θα ανοίξω το παράθυρο", μου είπε. ΑΙΣΧΟΣ.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Στέργιος 02/09/2010 10:53:28

        Πού να δεις τι είδα πέρυσι με τα μάτια μου στο γραφείο μαιών της μαιευτικής κλινικής πανεπιστημιακού νοσοκομείου. ΝΤΟΥΜΑΝΙ το γραφείο, και με ΑΝΟΙΧΤΗ την εσωτερική πόρτα του διαδρόμου, το οποίο βρισκόταν ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΙΠΛΑ στο θάλαμο ανάνηψης των επίτοκων, όπου επίσης βάζουν και τα (από ολίγων λεπτών μέχρι μιας ώρας) νεογέννητα!

  17. Αγροφυλακας avatar
    Αγροφυλακας 02/09/2010 06:26:01

    Το καπνισμα ειναι θανατος και ολα τα αλλα ειναι μπουρδες. Μονο στην Κινα και την Ελλαδα καπνιζουν ακομη ολοι σαν τα φουγαρα. Τωρα το αν τα απαγορευει το ΠΑΣΟΚ, η η ΝΔ , η ο Χαρυ Κλυν ποσως ενδιαφερει.

    • Misha avatar
      Misha @ Αγροφυλακας 02/09/2010 08:28:27

      και οι ρύποι των αυτοκινήτων είναι θάνατος, και η άσφαλτος στους δρόμους είναι αποδεδειγμένα καρκινογόνος,και η χρήση φυτοφαρμάκων αποδεκατίζει ολόκληρες περιοχές.
      Το κράτος είναι εντελώς αλλοπρόσαλλο: μετά από δεκαετίες διαφημίσεων τσιγάρων (ακόμα και γιατροί τα διαφήμιζαν!) , αφού επιδότησε ολόκληρους νομούς να καλλιεργούν καπνά, αφού επέτρεψε να στηθούν βιομηχανικοί κολοσσοί (για τα ελληνικά μέτρα) με αντικείμενο τα προϊόντα καπνού (Καρελιας, Παπαστράτος, Σεκαπ) τώρα «το παίζει» «τάξις και ηθική».
      Ακόμα και σήμερα όμως είναι αναντίστοιχο πρός τον εαυτό του:γιατί δεν απαγορεύει την πώληση και καλλιέργεια καπνού, να τελειώνουμε μια κι έξω;

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Misha 02/09/2010 09:44:02

        Γιατί θα είναι σαν να παραδέχεται το κράτος ότι μέχρι τώρα ΜΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕ!!!!Θα το απαγορεύσει εξ ολοκλήρου(αν ποτέ) με τον ισχυρισμό ότι είναι αποδεδειγμένα βλαβερό για την υγεία ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΚΑΠΝΙΣΤΩΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΥΝΗΕΙ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΑΤΗΣΟΥΝ ΜΑΥΡΟ ΧΙΟΝΙ!!!!

        Για να μην πούμε για τα κινητά τηλέφωνα ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ...!!!!

  18. michal avatar
    michal 02/09/2010 06:30:11

    O Thomas Hobbes eixe perigrapsei to kratos ws to vivliko teras ton Leviathan pou einai autarxiko gia to kalo twn an8rwpwn. Me profash to kapnisma megalwnei o ellhnikos Leviathan.
    Ta pragmata einai apla, isa dikaiwmata se kapnistes kai mh kapnistes. Kai dikaiwma ston magazatora na epilegei tous pelates pou 8elei. Eukairia na anaptux8oun antikapnistika skuladika. Sthn telikh an toso agxwnotan to kratos gia thn ugeia mas apagoreuei thn prosfora kai oxi mono thn zhthsh-xrhsh. Kai h upokrisia twn sosialepwnumwn. Kata tou tsigarou kai uper ths fountas.

  19. Θάνος avatar
    Θάνος 02/09/2010 07:19:05

    Αγαπητέ αγροφύλακα κανείς δεν είπε πως το κάπνισμα είναι κάτι καλό και αν διάβασες προσεκτικά τα σχόλια θα διαπίστωσες ότι πολλοί απο όσους διαφωνούν με τα μέτρα δεν είναι καπνιστές.
    Το θέμα δεν είναι να επιβάλουμε δικτατορία των υγιεινιστών αλλά να βρούμε τρόπο ώστε να είναι όλοι ικανοποιημένοι.
    Και ένα άλλο. Εγώ είμαι πάντα επιφυλακτικός σε συμπεριφορές που μας επιβάλονται απο την Αμερική, γιατί μην ξεχνάμε ότι όλη αυτή η ψύχωση απο εκεί ξεκίνησε.
    Γιατί εμένα δεν μου κάθεται καλά μια χώρα που δεν δίνει πρόσβαση στο σύστημα υγείας σε ένα τεράστιο ποσοστό του πληθυσμού της(πρόσφατη είναι η ιστορία με τον νόμο που προσπάθησε να περάσει ο Ομπάμα), και συνεχίζω αυτή η χώρα ξαφνικά κοπτεται για την δημόσια υγεία.
    Ε όσο καλοπροαίρετος και να είσαι κάτι δεν κάθεται καλά.

    • Αγροφυλακας avatar
      Αγροφυλακας @ Θάνος 02/09/2010 08:06:03

      Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα!
      Ας σταματήσουν όλοι να καπνίζουν σε κλειστούς χώρους και μετά μαζευόμαστε όλοι μαζί κάτω από την ιδία στέγη να συζητήσουμε όλα τα άλλα που 'δεν σου κάθονται'. Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα βασικά πότε θα τα βρούμε με τα της πολιτικής.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Θάνος 02/09/2010 09:15:19

      Αγαπητέ Θάνο, δηλαδή πρέπει να είναι επιβεβλημένη ΚΑΠΟΙΑ δικτατορία; Είτε αυτή των θεριακλήδων (όπως είναι μέχρι σήμερα) είτε αυτή των υγιεινιστών;

      Γιατί είναι τόσο δύσκολο οι καπνιστές να βγουν έξω από έναν κλειστό δημόσιο χώρο για 7 λεπτά να κάνουν το τσιγαράκι τους, όπως επιβάλλει η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ (και όχι φυσικά οι αμερικάνικες υστερίες); Μέχρι τώρα διαβάζω ένα σωρό σενάρια ανάγνωσης "πίσω από τις γραμμές" (κατά τη γνώμη σας), αλλά μια απλή και κυρίως ΠΕΙΣΤΙΚΗ απάντηση σε αυτό το απλό ερώτημα δεν διαβάζω.

  20. Σάκης avatar
    Σάκης 02/09/2010 08:02:27

    Εντάξει, να απαγορευθεί το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους. Συμφωνώ.
    Αλλά γιατί δεν δίνεται το δικαίωμα να υπάρχουν χώροι αποκλειστικά για καπνιστές: Ένα μπαρ αποκλειστικά για ενεργητικούς καπνιστές για παράδειγμα. Ρκεί δεν θα υπάρχουν παθητικοί καπνιστές. (Αν εμφανιστεί κανένας θα καλείται πάραυτα η Δημοτική Αστυνομία να τον μαζέψει).
    Ας δημιουργηθούν κλαμπ καπνιστών κατά τα πρότυπα των κλαμπ σκακιστών, κλαμπ αργού φαγητού κλπ.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Σάκης 02/09/2010 09:17:55

      Πολύ απλά, γιατί ΚΑΘΕ ιδιοκτήτης χώρου αναψυχής θα δήλωνε το μαγαζί του ως χώρο καπνιστών. Μέχρι τώρα είδες κανέναν ιδιοκτήτη που να είχε το χώρο του για μη καπνίζοντες; Όχι φυσικά, με αποτέλεσμα τελικά οι μη καπνίζοντες να ανέχονται τις φούμες των καπνιστών θέλοντας και μη.

      • Σάκης avatar
        Σάκης @ Αυριανιστής 02/09/2010 12:50:31

        Το ξέρω αυτό που λες. Αλλά με το δικαίωμα κάποιων ανθρώπων να μορούν να συνβρίακονται σε κλειστούς χώρους για να κάνουν κάτι που τους αρέσει χωρίς να ενοχλούν κανένα τι γίνεται;

  21. NIKOS X. avatar
    NIKOS X. 02/09/2010 08:13:07

    ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΜΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!
    ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΣΙΓΑΡΟ-ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΙΧΙΖΕ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΕΚΕΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΥΓΕΙΑΣ!
    ΦΑΣΤ ΦΟΥΝΤ, ΚΑΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΒΛΑΚΟΔΙΑΤΡΟΦΗ!
    ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΣΟΥΛΑ,ΟΛΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΒΛΑΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙ'ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
    ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΘΕΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ!
    ΑΜΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ ΑΥΡΙΟ...

  22. παπαδοπαιδι avatar
    παπαδοπαιδι 02/09/2010 08:48:40

    καπνιστε για να τη σπασετε στη μαριλιζα...και μετα οταν θα παθετε με το καλο καρκινο θα επιβαρυνετε και τα ταμεια με τις αξονικες και τις χημειοθεραπειες.και επειδη δε θα υπαρχει και ελπιδα, θα σας τα φανε και οι παπαδες στα ευχελαια

    • aengus avatar
      aengus @ παπαδοπαιδι 02/09/2010 09:16:11

      Παπαδοπαίδι ή Κοράκι είσαι εσύ βρε;

  23. Θάνος avatar
    Θάνος 02/09/2010 09:11:26

    Τους παπάδες δεν τους γλυτώνουμε με τίποτα.
    Διαβάσατε υποθέτω την είδηση ότι φέτος δεν θα έχει φτηνό πετρέλαιο θέρμανσης, οπότε ο καπνιστής αν δεν πάει απο καρκίνο θα πάει σίγουρα απο το κρύο.

  24. Amartolos avatar
    Amartolos 02/09/2010 09:45:41

    "Η ελευθερία μου σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία τού άλλου. Δεν μπορεί κανένας καπνιστής να με υποχρεώνει να αναπνέω τον καπνό του."
    Ωραία όταν πατε στο νοσοκομείο να παραπονεθείτε γιατί καπνίζουν, όταν πατε για δουλεία στον δήμο να τους πειτε να το σβησουν αν τους δειτε. Εγω γιατι να κλισω το μαγαζι μου γιατι ετσι αποφάσισε σε ένα βράδυ ? Εγω δεν έχω δικαίωμα που πέρσι κάποιος φώναζε ανοίξτε επιχειρήσεις στη Ελλάδα και σήμερα λέει στα κάκαλα μου να κλίσουν όλα ?
    Ας αποζημιώσει για το μαγαζί και αύριο το κλίνω κιόλας, έτσι και αλλιώς δεν είναι να κρατάς μαγαζί σε αυτό το τόπο.... Αλλά τι σας νοιάζει εσάς ε ?
    και εγώ μι καπνιστής είμαι αλλά να σας ρωτήσω , οι καπνιστές δεν έχουν δικαίωμα όπως οι μι καπνιστές ? δεν είδα να αναφέρετε τα δικά τους δικαιώματα ? γιατί να μι ρωτηθούν αν θα πρέπει να έχουν και αυτοί ένα χώρο να καπνίζουν. Τώρα τα δικά σας δικαιώματα δεν καταπαυτούν τα δικά τους ?
    Όχι τίποτα, να σας δήξω όταν μιλάτε για δικαιώματα, από πίσω σκάφτεστε τον κώλο σας, αλλά επειδή όλοι έτσι σκεφτόμαστε, φτάσαμε σε αυτό το σημείο σήμερα σε αυτόν τον τόπο

  25. The Saint avatar
    The Saint 02/09/2010 10:17:47

    @Αυριανιστής
    Μόνος σου λές αγαπητέ, ότι όλοι οι μαγαζάτορες θα δήλωναν το μαγαζί τους ώς χώρο καπνιστών! Τι σημαίνει αυτό? Οτι αν τους ρωτήσεις, και τους πέις να διαλέξουν -ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ με βάση τη συλλογιστική του νόμου-, τότε θα διαλέξουν τους καπνιστές!! Γιατί αυτό τους συμφέρει!
    Πιστεύω ότι θα ήταν πιό δίκαιο, και μιά καλή μέση λύση, να δήλωναν τα επιχειρηματίες, τι θέλουν γιά το μαγαζί τους, και απο εκεί και πέρα ο καθε πελάτης να διαλέγει που θα πάει.
    Θεωρώ, ότι είναι μιά σωστή, δίκαιη λύση, που πρέπει τώρα που είναι αρχή, και πρίν αρχισουν να κλείνουν ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΑΓΑΖΙΑ, να συζητηθεί.

    Αλλά είπαμε αγαπητέ Αυριανιστή, η σαπροκυβέρνηση του ΓΑΠ, εντολοδόχος των νεοταξιτών της "υπο ανέγερση" νέας παγκόσμιας διακυβέρνησης, βρήκε ΚΑΙ στο κάπνισμα ένα -ακόμη- τρόπο υποδούλωσης και πολέμου εναντίον της ΜΕΣΑΙΑΣ τάξης, την οποία θα καθυποτάξει, και θα εξαφανίσει, αφού κατάφεραν ΕΣΕΝΑ που ανήκεις στους "καλούς" να αντιπαρατεθείς στους άλλους τους "κακούς", όπως έχουν καταφέρει τελευταία και ασχολούμαστε, μπουρδολογούμε ακτάπαυστα, με το τί έκανε ο Ψωμιάδης, τι θα έκανε ο Μπακογιάννης, ποιός ο υποψήφιος της δρακουλίνας στην Κρήτη, ποιοί συμφωνούν με τις επιλογές Σαμαρά ή όχι, και πάει λέγοντας.
    Ετσι! Λάου λάου γίνεται η αγουρίδα μέλι... Ξέρουν αυτοί, τα έχουν μελετήσει καλά πρίν απο εμάς γιά εμάς... Γι'αυτό δεν έχουμε ξεσηκωθεί ακόμη, και ούτε πρόκειται...
    Ολα βαίνουν ΡΟΛΟΙ αγαπητέ Αυριανιστή...
    Και εδώ είσαι και εσώ είμαι, θα έρθει σύντομα η ώρα που θα με θυμηθείς (ξανά) δυστηχώς...

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ The Saint 02/09/2010 10:38:42

      "Πιστεύω ότι θα ήταν πιό δίκαιο, και μιά καλή μέση λύση, να δήλωναν τα επιχειρηματίες, τι θέλουν γιά το μαγαζί τους, και απο εκεί και πέρα ο καθε πελάτης να διαλέγει που θα πάει."

      ΑΓΙΕ ΑΝΘΡΩΠΕ ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!!!!

      3 μέρες φωνάζω τη φωνή της λογικής.
      Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΟΩΤΟΒΟΥΛΙΑ είναι υποχρεωμένη να υπακούει στις ΜΙΝΙΜΟΥΜ επιταγές του νόμου.Από κει και πέρα σε αυτό το "ψευδοκράτος" των αριστεριστών κάποτε πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ/ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ και το μεροκάματο των ανθρώπων.
      Ο νόμος του '08 λέει ξεκάθαρα ότι απαγορεύεται μπλα μπλα μπλα...ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΕΙ ΓΙΑ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!!!
      Κι έρχεται τώρα -λιγότερο από 2 χρόνια μετά- να πει νταηλίκι στους ιδιώτες "βάλτε τα λεφτά σας εκεί που ξέρετε γιατί ΑΚΥΡΟ το κανιστήριο"...

      ΚΑΙ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ;;;;

      Πόσες άλλες ενδείξεις χρειαζόμαστε για να πειστούμε ότι ΔΕΝ ΕΝΔΦΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ.

      Μέσα σε μισή μέρα και σε μια κόλλα Α3 μπορεί ο οποισδήποτε έει βασικές γνώσεις αγοράς να γράψει ένα σχέδιο ρύθμισης του καπνίσματος σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥ/ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ και για τους μεν και για τους δε.
      Από κει και πέρα τι τα θέλουμε τα άλλα;;;

      Χωροφύλακα μια ζωή το κράτος στο κεφάλι μας;;;
      Χωροφύλακα στις δουλειές μας;;;
      Μπαμπούλα όταν πρόκειται για την τσέπη μας και όταν έχουμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ το κράτος κάνει τον κινέζο;;;;

      Άει σιχτήρ πια με τα αριστερά κατάλοιπα.
      Και μετά ανρωτιόμαστε γιατί δεν κάνει προκοπή ο τόπος.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ tsilivithras 02/09/2010 10:46:30

        Αχ, βρε Τσιλιβήθρα, επιμένεις να μην (θέλεις να) καταλαβαίνεις...

        Είπαμε, στη δουλειά ΣΟΥ, και εφ' όσον είσαι ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ, κάπνισε ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ. Όχι όμως και στην καφετέρια, στην ταβέρνα και γενικά όπου αλλού μαζεύονται κι άλλοι οι οποίοι δεν καπνίζουν.

      • The Saint avatar
        The Saint @ tsilivithras 02/09/2010 10:47:08

        Γιατί όμως το βλέπεις κομματικά (αριστεριστές, αριστερά κατάλοιπα...) αοφύ ΔΕΝ είναι κομματικό το θέμα?
        Ποιός ενεργεί με βαση αριστερές αντιλήψεις? Οι Αμερικανοί που πρωτοι έθεσαν το θέμα και πρώτοι πήραν μέτρα, ή μήπως η κυβέρνηση ΓΑΠ?

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ tsilivithras 02/09/2010 10:50:36

        Άγιε "αριστεριστής" (και όχι αριστερός) δεν είναι κόμμα σε αυτόν τον τόπο...είναι ΑΠΟΨΗ.
        Με πιάνεις;;;; (δεν είμαι κομματικός εγώ το χω δηλώσει)

        Αυριανιστή ΕΣΥ ΔΕΝ ΛΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ότι ο νόμος τους πιάνει Ο-Λ-Ο-Υ-Σ και τους βγάζει στην παρανομία!!!!...με το έτσι θέλω...επειδή κάποιο γκρινιάζουν για τα δικαιώματά τους!!!!

        Να σταματήσουν να γκρινιάζουν σα μωρά παιδιά και να ψαχτούν αλλού.
        Οι ενήλικοι έτσι κάνουν.

        Ανοίγετε κερκόπορτες για βιασμό της ιδιωτικής μας ζωής.

      • johnathan avatar
        johnathan @ tsilivithras 02/09/2010 20:22:54

        Μετά το τσιγάρο τι???

        Δείτε το:

        h**p://www.youtube.com/watch?v=IcwV6sBPdTo

  26. ΙΩΝΑΣ avatar
    ΙΩΝΑΣ 02/09/2010 10:24:03

    Αν νομίζουν ότι οι άκαπνοι μπορούν να συντηρήσουν ταβέρνες,εστιατόρια,καφετέριες και μπαρ μόνοι τους,ας προχωρήσουν στην σχολαστική εφαρμογή του αμερικάνικου νόμου. Κάτω τα χέρια απ τα μυαλά μας. Σκεφτείτε πριν πειθαρχήσετε.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΙΩΝΑΣ 02/09/2010 10:30:48

      Θα τις συντηρήσουν μαζί με τους καπνιστές. Απλώς οι δεύτεροι θα δεχτούν, ως ένδειξη σεβασμού στην υγεία των πρώτων, να βγουν έξω να καπνίσουν. Τόσο απλά.

      Κάτω τα χέρια απ' τα πνευμόνια μας. Σκεφτείτε πριν δολοφονήσετε.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 02/09/2010 10:48:57

        @ tsilivithras

        Γράφεις:
        Σιγά που θα το κάνουμε αποστειρωμένο περιβάλλον επειδή οι άκαπνοι έχουν “δικαιώματα”.

        Και μόνο η χρήση των εισαγωγικών τα λέει όλα για τη νοοτροπία της καπνιστικής χουντάρας που είχαμε επί τόσες δεκαετίες. Ευχαριστώ για το ακλόνητο επιχείρημα που δίνεις στα μέτρα, και καλή σου μέρα.

      • mesaios daktylos avatar
        mesaios daktylos @ Αυριανιστής 02/09/2010 13:14:06

        ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
        Εχω ένα μικρό μαγαζι 33 τ.μ και πουλάω τυρόπιτες, σάντουιτς, καφέδες κ.λ.π σνακ. Εχω και 5 τραπέζια. Επιπλέον καπνίζω 3 πακέτα τσιγάρα την ημέρα. Τι θα λέω στους πελάτες που μαζί με τον καφέ τους θέλουν να καπνίσουν ''μη καπνίζετε'' την στιγμή που εγώ έχω το τσιγάρο στο στόμα, ή θα αφήνω το μαγαζί ΜΟΥ και θα βγαίνω έξω να καπνίσω μαζί με τους πελάτες? Ε την επόμενη εβδομάδα θα το κλείσω το ρημάδι.

      • michal avatar
        michal @ Αυριανιστής 02/09/2010 15:34:52

        Apo thn anupakoh sto mnhmonio kai tous forthgatzhdes, sthn upakoh sthn mariliza. Exei o kairos gurismata!

  27. tsilivithras avatar
    tsilivithras 02/09/2010 10:45:58

    Όχι ρε φίλε να αναλάβεις εσύ την προσωπική ευθύνη της ψυχαγωγίας σου όπως εγώ αναλαμβάνω την ευθύνη της επιχείρησής μου.

    Σιγά που θα το κάνουμε αποστειρωμένο περιβάλλον επειδή οι άκαπνοι έχουν "δικαιώματα".

    Και το δικό σου δικαίωμα θα μπει μπροστά από το δικό μου δικαίωμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας;;;
    Εγώ πληρώνω και συντηρώ μια επιχείρηση και θα ρθεις εσύ να απαιτήσεις από το κράτος να ΜΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΑ για το αν μπορώ ή όχι να καπνίζω ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΟΥ;;;;

    Οτιδήποτε ιδιωτικό ΚΑΙ ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΙΘΡΟΙΣΗΣ έχει το δικαίωμα να ορίζει τον χώρο του και να πληρώνει και ειδικό φόρο καπνίσματος ακόμα.
    Αλλά είναι ανεπίτρεπτο να απαγορεύεται ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ επειδή οι άκαπνοι "έχουν δικαιώματα".

    Αριστερίζουσες φασιστικές απόψεις της Νέας Αποστειρωμένης Τάξης Πραγμάτων.

  28. striftompolas avatar
    striftompolas 02/09/2010 10:50:37

    Νομίζω ότι είναι δυνατόν να έχουμε τόσο καλό εξαερισμό σε δημόσιους χώρους που να μην έχει σημασία αν κάποιοι καπνίζουν. Αλλά δεν είμαστε σε θέση να πληρώσουμε κάτι τέτοιο γι αυτό άλλωστε είναι σπάνιο να βρεις κάτι τέτοιο σε πραγματικές συνθήκες και δεν μπορούμε να περιμένουμε κάτι τέτοιο.

    Αυτός που δεν καπνίζει δεν μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει στέρηση. Κι ο καπνιστής μπορεί να πει οτιδήποτε για να υποστηρίξει την εξάρτησή του και να σκορπίζει τις γόπες του τριγύρω.

    Παλιά καπνίζαν στα λεωφορεία. Και στα νοσοκομεία. Σταδιακά άλλαξε η κατάσταση: δεν καπνίζεις στο σούπερμάρκετ ή τον κινηματογράφο, φτάσαμε σε μια νέα κατάσταση ισορροπίας που τώρα μας φαίνεται λογική. Και στις ταινίες κάνουν σεξ κι όχι ένα τσιγάρο μετά. Υποθέτω ότι σταδιακά μπορούμε να φτάσουμε σε μια νέα κατάσταση ισορροπίας που θα είναι πιο κοντά στην απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους.

    Το θέμα είναι ότι μέχρι να βρούμε αυτή την νέα κατάσταση ισορροπίας θα παιδευτούμε και θα υπάρχουν διαφορών ειδών συνέπειες, ας πούμε σε καφενεία, εστιατόρια, σκυλάδικα, φορολογικά έσοδα, επαγγέλματα περί τον καπνό. Κι αυτά είναι πραγματικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε με λογικό τρόπο κι όχι ιδεοληψίες.


    υ.γ. η πιο ωραία συζήτηση για δικαιώματα έχει να κάνει με τον θόρυβο και την φασαρία και την ησυχία: γιατί όλοι ζωντανοί άνθρωποι και κάνουν φασαρία και θέλουν ησυχία. Οι ώρες κοινής ησυχίας ίσως ήταν κάποτε ένας καλός συμβιβασμός αλλά ποιος έχει γυρίσει σπίτι του τις ώρες της μεσημβρινής ησυχίας; πολυκατοικίες χωρίς ηχομόνωση, άνθρωποι που δουλεύουν βάρδιες, νεογέννητα που κοιμούνται τις περισσότερες ώρες, κάποιοι βαριακούνε και ακούει τηλεόραση όλη η γειτονιά, παιδιά που διαβάζουν, κάποιοι έχουν πένθος, άλλοι γιορτάζουν,βλέπουν τον αγώνα, μπαράκια κάτω από σπίτια, κλπ.

  29. tsilivithras avatar
    tsilivithras 02/09/2010 11:30:37

    Ορίστε και η ιδέα η δικιά μου...για να μην λένε μερικοί σαν τον Αυριανιστή ότι δεν καταλαβαίνουν εγώ έφαγα χρόνο από τη δουλειά μου και έγραψα 5 αράδες που ούτε νομικός είμαι ούτε ξέρω από αυτά.
    Κοινή λογική θέλει και να σέβεσαι το δικαίωμα του ιδιώτη.
    Και για να μην λέμε ότι μόνο γκρινιάζουμε εγώ βάζω το λιθαράκι μου.


    Χώροι όπου το κάπνισμα απαγορεύεται ΚΑΘΟΛΙΚΑ:

    Όλοι οι κλειστοί χώροι που ανήκουν στο δημόσιο (υπηρεσίες, νοσοκομεία, σταθμοί, μέσα μεταφοράς)
    Όλοι οι κλειστοί χώροι άθλησης.
    Όλα τα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς.
    Όλα τα τουριστικά κτίρια και αξιοθέατα.
    Όλοι οι ιδιωτικοί και δημόσιοι χώροι συνάθροισης παιδιών (παιδότοποι, παιδικοί σταθμοί, αίθουσες παιδικών εκδηλώσεων, παιδικά θέατρα).
    Όλοι οι κλειστοί ιδιωτικοί χώροι που συναθροίζονται πολίτες υποχρεωτικά (ιδιωτικά ιατρεία, σουπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα)
    Όλοι οι κλειστοί ιδιωτικοί χώροι εργασίας με πάνω από Χ αριθμό εργαζομένων ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΗ τους ιδιωτικούς εργασιακούς χώρους που έχουν διαμορφωμένο ξεχωριστό χώρο για καπνιστήριο και στον οποίο καμία άλλη δραστηριότητα δεν λαμβάνει χώρα.


    Χώροι που υπόκεινται σε ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ απαγόρευση του καπνίσματος:

    Όλοι οι κλειστοί ιδιωτικοί χώροι που συναθροίζονται οι πολίτες εθελοντικά (μπαρ, ξενοδοχεία, εστιατόρια, αναψυκτήρια,) οφείλουν να έχουν έξω από το κατάστημα ένα ειδικό σήμα που ορίζει αν το κατάστημα είναι για καπνιστές ή όχι.
    Απαγορεύεται ΡΗΤΑ το κάπνισμα σε χώρους χαρακτηρισμένους ως μη καπνιζόντων.
    Το σήμα για μη καπνίζοντες χώρους είναι ΔΩΡΕΑΝ.
    Όλοι οι κλειστοί ιδιωτικοί χώροι με λιγότερους από Χ εργαζόμενους πρέπει να αναρτούν το ειδικό σήμα αναγνώρισης επιχείρησης ΚΑΠΝΙΖΟΝΤΕΣ και που τιμάται Ψ ευρώ.
    Οι κλειστοί ιδιωτικοί χώροι στους οποίους εργάζεται μόνο ο διαχειριστής/ιδιοκτήτης της επιχείρησης δεν υπόκεινται σε καμία απαγόρευση. Από την στιγμή που θα προσληφθεί έστω και ένας υπάλληλος ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να δηλώσει την επιχείρηση και να προμηθευτεί το ανάλογο σήμα.

    Κόστος σημάτων , κίνητρα και μέριμνα:

    Το σήμα ΧΩΡΟΣ ΚΑΠΝΙΖΟΝΤΩΝ κοστίζει Ψ ευρώ και είναι ειδικός ετήσιος φόρος.
    Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος με ένδειξη καπνίζοντες ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ να διαθέτουν επαρκές σύστημα εξαερισμού και θα ελέγχονται ανά τακτά διαστήματα.
    Οι επιχειρήσεις με σήμα ΜΗ ΚΑΠΝΙΖΟΝΤΩΝ έχουν $% επιστροφή φόρου και/ή επιδότηση $% κόστους ασφαλιστικών εισφορών και/ή $% έκπτωση δημοτικού φόρου και/ή διέπονται από προνομιακό καθεστώς δανειοδότησης από τράπεζες για εργασίες συντήρησης και λειτουργίας του χώρου τους.


    Σήματα και πρόστιμα):

    Ο δήμοι θα δηλώνουν κάθε χρόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό σημάτων (καπνίζοντες-μη καπνίζοντες) με μια αναλογία Α/Β.
    Σε περίπτωση που κατατίθεται μια νέα αίτηση υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα σήματα καπνιζόντων έχουν εξαντληθεί θα ικανοποιείται με σήμα ΜΗ καπνιζόντων για την τρέχουσα οικονομική χρήση.
    Σε περίπτωση που ένα κατάστημα/επιχείρηση παρανομήσει η τιμωρία είναι πρόστιμο ύψους χ ευρώ (μικρό) και υποχρεωτική ανάρτηση δημοτικής ένδειξης «ΤΙΜΩΡΗΜΕΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ» (για το υπόλοιπο της οικονομικής χρήσης) που θα υποδεικνύει στον πολίτη ότι η εν λόγω επιχείρηση δεν σέβεται τα δικαιώματα των πολιτών.
    Τα πρόστιμα για τις επιχειρήσεις που είναι χώροι καπνιζόντων ΜΗ ΔΗΛΩΜΕΝΟΙ ή αυτών με εργαζόμενους χωρίς το διακριτικό σήμα ορίζονται ως:
    Μπλα μπλα μπλα μπλα

    ............................


    Ας πει ο καθένας τη γνώμη του κι όποιος το γουστάρει ας το αναδημοσιεύσει όπου θέλει αρκεί να πει από που το πήρε.

    Άντε γιατί θα τρελαθούμε στη χώρα του "μπαμπάαααα αυτά τα παιζάκια ζε με παίζουνεεεεε"...!!!!

    • Σάκης avatar
      Σάκης @ tsilivithras 02/09/2010 12:57:30

      Μράβο!

  30. Τριπολίτης avatar
    Τριπολίτης 02/09/2010 12:05:08

    Τα πράγματα είναι απλά . Τα μαγαζιά που πουλούν προϊόντα που απευθύνονται σε ενήλικες ( αλκοόλ ) και στα οποία δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία σου για κάποιο λόγο ( υγείας , νομικό κ.λ.π ) θα πρέπει να είναι απόφαση του επιχειρηματία το αν θα είναι καπνιστών ή όχι . Υπενθυμίζω ότι και το τσιγάρο απευθύνεται σε ενήλικες και θεωρώ ότι ο ενήλικας μπορεί να αποφασίσει αν θα πάει σε κάποιο μαγαζί ή όχι .

  31. Greg avatar
    Greg 02/09/2010 12:07:27

    Πιο λογικό βρίσκω το θεσμικό πλαίσιο στην Ισπανία. Το κάπνισμα σε όλους του δημόσιους κλειστούς χώρους απαγορεύεται, εκτός από συγκεκριμένου τύπου καταστήματα -καφέ μπαρ- όπου υπάρχει ειδικό σήμα ότι επιτρέπεται. Σκεφτείτε το παράδειγμα να θέλω να ανοίξω μαγαζί με ναργιλέδες σε στυλ αραβικό καφέ. Απαγορεύεται; Θα είναι ολίγον τι γελοίο..

    • Νταγιάν avatar
      Νταγιάν @ Greg 02/09/2010 12:14:44

      εδω μας κοψανε το τσιγαρο και συ ονειρευεσαι ναργιλεδες; Τι καπνιζεις;

      • Greg avatar
        Greg @ Νταγιάν 02/09/2010 12:24:41

        θα θεωρηθεί διαφήμιση..

  32. Amartolos avatar
    Amartolos 02/09/2010 12:28:57

    ok απλά αναρτιέμαι αν σου εξήγησε κάνεις τα απλά βασικά οικονομικά ? θέλει να είσαι γνωστής μαθηματικών δημοτικού. Απλό : Να καθίσουν σπίτι τους είπες( αυτό θα γίνετε από δω και πέρα).
    Άσχετα το τι δουλειά κάνω η κάνουμε , όταν θα κλίσω εγώ ξέρεις ότι με λίγα μαθηματικά θα βρεις το ότι οι άνεργοι που θα φύγουν από μένα θα προκαλέσουν να κλίσει και ο κάθε ένας που του έδιναν 800 εύρο το μηνά ? πχ 10 άνεργοι από 800 =8.000 εύρο στερημένα από το μπακάλη το μανάβη το χασάπη , το γερμανό κλπ . Ο χασάπης περικοπές διώχνε έναν , ο μανάβης περικοπές διώχνε έναν , ο γερμανός περικοπές διώχνε 2 , άρα οι άνεργοι στον επόμενο μίνα 15. άρα 12,000 ρευστό μείον από την αγορά. Πρόσεξε τα λόγια μου " ΡΕΥΣΤΟ". τώρα τα νούμερα είναι παραδειγματικά για ένα μαγαζάκι. Βάλτο αυτό επι ποσά μαγαζακια θα γινουν μέχρι το Νοέμβριο και πεσμου αν με το να σκάφτεσαι τόσο αλαζονικά μέχρι το Δεκέμβριο το ντόμινο θα σε έχει αφήσει άνεργο (αν όχι κάλλιστα εσένα αν δεν εργάζεσαι μπορεί πχ τον πατερά σου τον αδελφό σου και πόλους άλλους) με το ματοκύλισμα τον οικονομικών.
    Λες αν πουλάς κάτι, σαν άνεργος να αγοράσω ? λες αν προσφέρεις υπηρεσίες , σαν άνεργος να σε καλέσω ? Ξέρεις κάτι, σε αρέσει η όχι, βλαβερό η μή, πας η δεν πας, τα μαγαζιά κινούν το ρευστό αυτί τι στιγμή στην αγορά , μέσο εργασίας, εργοδοσίας, εμπορίου, μέσο προμηθειών κλπ.. Κλιστώ και μετά άλλα οδό να μου θυμηθείς να φωνάξεις προς τα Χριστούγεννα ποσό καλά έκανε αυτή η κυβέρνηση με τα μετρά της.
    Το πολύ να μι κλίσω ΣΙΓΟΥΡΑ θα κόψω βάρδιες, οπότε δεν θα κλίσω αλλά θα δουλέψω με 5 αντί για 10, πάνε πιο πάνω και βαλε στη αλυσίδα διπλάσιο χρόνο κατάρρευσης, θα αφήσουμε κανα δύο συγγενείς σου άνεργους ως τον Ιανουάριο μάλλον.

    Νασε σιγουρος δεν γινομαι καθολου τραγικος ουτε ακραιος, και οταν ολοι καταλαβετε το ντομινο της αγορας, τοτε την υγεια σας δεν θα τι σωζει τιποτα ουτε καν το διαλυμενο συστημα υγειας σε αυτο το κρατος.

    • dimitris hamenos avatar
      dimitris hamenos @ Amartolos 02/09/2010 18:11:22

      Συμπληρωνω πως οι μονοι δημοσιοι χωροι στους οποιους γινεται συστηματικη χρηση προϊοντων καπνου ειναι αυτοι που πωλουν καφε αλκοολ και φαγητο. Οι εργαζομενοι σε αυτους τους χωρους στην πλιοψηφια τους ειναι εποχιακοι και χωρις ασφαλιστηκη καλυψη. Ειναι ή νεοι που συμπληρωνουν το χατζιλικι τους ή εργαζομενοι που συμπληρωνουν το εισοδημα τους. Τα χρηματα που κερδιζουν αυτοι οι ανθρωποι αν και μαυρα πηγαινουν κατευθειαν στην καταναλωση. Τελικα γιατι δεν μιλουμε για τις παρενεργειες της χρησης του αλκοολ; Μηπως με την ιδια λογικη θα πρεπει η καταναλωση του να απαγορευθει απο τους δημοσιους χωρους; Θα ηθελα την γνωμη σας.

  33. Θάνος avatar
    Θάνος 02/09/2010 12:59:26

    Πάντως μεγάλο μέρος της ευθύνης για την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί έχουν οι καταστηματάρχες οι οιποίοι για να γλυτώσουν μερικά ευρώ δεν βάζουν τον κατάλληλο εξαερισμό με αποτέλεσμα να τσούζουν τα ματια σου. Εχει τύχει να πάω σε μαγαζί με σωστό εξαερισμό και δεν μυρίζε τίποτα.
    Αυτά τα λέω γιατί εγώ παρόλο που δεν είμαι καπνιστής θέλω να βγαίνω έξω με τους φίλους μου που είναι καπνιστές και να καθόμαστε σαν άνθρωποι σε ένα τραπέζι και όχι κάθε τέταρτο να με παρατάνε μόνο και να πηγαίνουν για κάπνισμα στο δρόμο, δεν είναι διασκέδαση αυτή.

  34. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 02/09/2010 15:44:28

    Υπάρχει ελπίδα και διέξοδος: Η φούντα δεν περιλαμβάνεται στα μέτρα, στα Τρίκαλα ο καπνοπαραγωγός Σακαφλιάς, άν ζούσε τώρα, θ' άλλαζε καλλιέργεια.

  35. pride avatar
    pride 02/09/2010 16:33:40

    Όποιος θέλει να καπνίσει έχει το δικαίωμα να το κάνει. Και επειδή δεν έχει το δικαίωμα να το κένει εις βάρους του μη καπνιστή, το μέτρο θα έπρεπε να παραμεινει ως είχε, καθώς πολλά μαγαζιά - καφετέριες και εστιατόρια - είχαν χώρους για καπνίζοντες και μη. Έτσι όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Το μέτρο όπως θέλουν να το επιβάλλουν τώρα είναι απαράδεκτο και γελοίο. Και ακόμη πιο γελοία θεωρώ την εικόνα να βλέπεις στους δρόμους να συναθροίζονται οι εργαζόμενοι έξω από τις εταιρίες, σα φυλακισμένους που τους βγάζουν στα προαύλια για διάλειμμα. Όσο για τα πρόστιμα, βρήκαν παπά να θάψουν. Εδώ αφήνουν στο απυρόβλητο άλλους και άλλους, με τους καπνιστές θα τα βάλουν;
    Σημείωση: Δεν καπνίζω. ΑΛλά βλέπω το δίκιο και των δύο πλευρών.

  36. η Dimi avatar
    η Dimi 02/09/2010 17:16:45

    1 Θάνατος κάθε 10’’ συμβαίνει παγκοσμίως λόγω καπνίσματος.

    ±5 λεπτά αφαιρούνται από την ζωή του καπνιστή με κάθε τσιγάρο που καπνίζει.

    40% των Ελλήνων ανδρών και γυναικών, είναι καπνιστές.

    49.9% των Ελλήνων ανδρών και 30.8% των γυναικών άνω των 18 ετών, καπνίζουν σε καθημερινή βάση.

    Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό καπνιστών στην Ευρώπη κι ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στον κόσμο.

    Iδιαίτερα ανησυχητική είναι η εικόνα που παρουσιάζει η καπνιστική συμπεριφορά στα νεαρά άτομα, ιδίως στην εφηβική ηλικία. Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (2002-2005), ένα ποσοστό 13.5% των αγοριών και ένα ποσοστό 14.1% των κοριτσιών ηλικίας 15 ετών καπνίζει, τουλάχιστον περιστασιακά.

    Οσον αφορά τη γεωγραφική εξάπλωση της καπνιστικής συμπεριφοράς στην Ελλάδα:

    Mεγαλύτερο ποσοστό καθημερινών καπνιστών παρατηρείται στα Αστικά Κέντρα (42.5%) σε σύγκριση με τα αγροτικά Κέντρα (32.5%).

    Οσον αφορά την οικογενειακή κατάσταση των καθημερινών καπνιστών το 38.2% έιναι έγγαμοι και το 50.8% άγαμοι.

    Σήμερα υπάρχουν 1.1 δισεκατομμύρια καπνιστών παγκοσμίως. Κάθε μέρα, περίπου 80,000-100,000 (ογδόντα με εκατό χιλιάδες) νέοι άνθρωποι αρχίζουν το κάπνισμα. Εάν οι τρέχουσες τάσεις συνεχισθούν, ο αριθμός αυτός θ’αυξηθεί σε 1.6 Δισεκατομμύρια, έως το έτος 2025.

    Οι επιπτώσεις του καπνίσματος στην Υγεία ευθύνονται γιά 2,000,000 (δύο εκατομμύρια) θανάτους τον χρόνο στις Ανεπτυγμένες Χώρες και γιά 1,000,000 (ένα εκατομμύριο) θανάτους στις αναπτυσσόμενες.

    Στην Ευρώπη, 100,000,000 άνθρωποι πεθαίνουν 20 χρόνια νωρίτερα από τον μέσο όρο ζωής, λόγω καπνίσματος.

    Η διερεύνηση της τάσης απέναντι στο ενδεχόμενο της διακοπής, φανερώνει ότι:

    2 στους 3 καθημερινούς καπνιστές (64.5%) σκοπεύουν, ή σκέπτονται να κόψουν το κάπνισμα.

    Aπ’αυτούς, το μεγαλύτερο ποσοστό παρατηρείται:

    στις ηλικίες 18-24 (70.9%) στις ηλικίες 45-54 (69.5%)

    ενώ, μικρές είναι οι διαφορές που παρουσιάζονται γιά τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, με το μικρότερο ποσοστό να εμφανίζεται σε ηλικία από 65+ έτη (50%).

    4 ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΨΕΤΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

    Αν είσθε καπνιστές, το πιό σημαντικό βήμα γιά να βελτίωσετε την υγεία σας είναι να σταματήσετε το κάπνισμα.

    1ο ΒΗΜΑ: H AΠΟΦΑΣΗ

    Γιατί να κόψω το κάπνισμα;
    5 βασικοί λόγοι

    1- ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ

    Σύμφωνα με τα δεδομένα:

    5,000,000 (πέντε εκατομμύρια) άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, πεθαίνουν κάθε χρόνο εξαιτίας του καπνίσματος. Αυτό σημαίνει, ένας Θάνατος κάθε 10 Δευτερόλεπτα.

    Στην Ελλάδα κάθε χρόνο 20,000 (είκοσι χιλιάδες) άτομα πεθαίνουν εξ αιτίας του καπνίσματος.

    Εχει υπολογισθεί ότι κάθε τσιγάρο κόβει 5 λεπτά από τη ζωή του καπνιστή.

    2- Ο ΚΑΠΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΞΙΚΟΣ

    Ο καπνός του τσιγάρου περιέχει περίπου 4,000 (τέσσερις χιλιάδες!) ουσίες, πολλές από τις οποίες είναι καρκινογόνες. Οι πιό σημαντικές βλαβερές ουσίες του καπνού, είναι:

    Mονοξείδιο του Ανθρακα: Μειώνει την ικανότητα του αίματος να οξυγονώνει τους ιστούς και προκαλεί υποξαιμία, που ευνοεί τη δημιουργία ενθοδηλιακών βλαβών στα αγγεία, με συνέπεια την πρόκληση αθηρωματοσκλήρυνσης.

    Ερεθιστικές Ουσίες: Aυξάνουν την παραγωγή βλέννας στους βρόγχους και μειώνουν την αποβολή της. Ετσι εξηγείται ο βήχας των καπνιστών και η αυξημένη συχνότητα λοιμώξεων του αναπνευστικού συστήματος, που μπορεί να καταλήξουν σε χρόνια βρογχίτιδα.

    Πίσσα: Στήν πίσσα οφείλεται η καρκινογόνος δράση του καπνού και είναι υπεύθυνη κατά 90% γιά την πρόκληση του καρκίνου των πνευμόνων. Επίσης, η πίσσα εγκαθίσταται στο βλεννογόνο του αναπνευστικού και πεπτικού συστήματος και είναι η αιτία γιά το 50% των χρόνιων βρογχίτιδων.

    Νικοτίνη: Aπορροφάται γρήγορα από τη στοματική κοιλότητα και τους πνεύμονες. Ευθύνεται γιά τις βλάβες που προκαλεί ο καπνός στα αγγεία. Είναι υπεύθυνη γιά την εξάρτηση από τον καπνό.

    3- ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ

    Πολλές παθήσεις σχετίζονται αιτιολογικά με το κάπνισμα.
    Στις κυριότερες απ’αυτές περιλαμβάνονται:

    Iσχαιμική Καρδιοπάθεια

    Καρκίνος του Πνεύμονα (85% στους άνδρες και 77% στις γυναίκες)

    Βλάβη των Εγκεφαλικών Αγγείων

    Αγγειοπάθεια των κάτω άκρων

    Καρκίνος του λάρυγγα, του φάρυγγα, του οισοφάγου, της στοματικής κοιλότητας και της ουροδόχου κύστης.

    Χρόνια Βρογχίτιδα, πνευμονικό εμφύσημα, βρογχικό άσθμα.

    ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΠΙΣΗΣ:

    - Mείωση της φυσικής άμυνας του οργανισμού
    - Μείωση της αντοχής και των επιδόσεων
    - Πρωϊνό βήχα
    - Απώλεια της αίσθησης της γεύσης και της όσφρησης

    4- ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΞΑΡΤΗΣΗ

    Τα 2/3 περίπου των καπνιστών επιθυμούν να σταματήσουν το κάπνισμα. Πολλοί το επιχειρούν, λιγότεροι όμως τα καταφέρνουν. Χρειάζεται αποφασιστικότητα και η κατάλληλη συμβουλευτική υποστήριξη, γιατί ο κύριος λόγος της αποτυχίας οφείλεται κυρίως στην εξάρτηση από τη νικοτίνη.

    Ψυχολογική εξάρτηση και συμπεριφορά: Συνδέεται με επαναλαμβανόμενες κινήσεις όπως είναι η αναζήτηση του πακέττου και του αναπτήρα, το άναμα του τσιγάρου, οι εισπνοές και εκπνοές του καπνού, το σβύσιμο κλπ.

    ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ

    Αφορά την εξάρτηση από τη νικοτίνη. Τά χαρακτηριστικά της φαρμακολογικής και ψυχολογικής εξάρτησης από τη νικοτίνη είναι τα ίδια με εκείνα που χαρακτηρίζουν την εξάρτηση από τα παράνομα ναρκωτικά όπως είναι η ηρωϊνη και η κοκαϊνη!

    5- ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΥΡΟ ΣΑΣ

    Το λεγόμενο παθητικό κάπνισμα. Το παθητικό κάπνισμα, εκτός από τις άμεσες συνέπειες στην υγεία του μη καπνιστή –ερεθισμός των ματιών, του αναπνευστικού συστήματος κ.α.– αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και καρκίνου του πνεύμονα. Τα παιδιά με γονείς καπνιστές, παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης βρογχίτιδας και πνευμονίας, καθώς και άλλων παθήσεων του αναπνευστικού συστήματος.

    5 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ

    - Αυξάνεται η αυτοεκτίμησή σας.
    - Βελτιώνεται η φυσική σας κατάσταση
    - Βελτιώνεται η εμφάνισή σας
    - Δεν επηρεάζεται η γονιμοτητα και η εγκυμοσύνη
    - Εξοικονομείτε χρήματα

    Η ΠΡΑΞΗ

    Κόβω το κάπνισμα. Μαχαίρι ή Σταδιακά;

    Oι περισσότεροι καπνιστές που αποφασίζουν να κόψουν το κάπνισμα, το κόβουν «μαχαίρι». Αυτή είναι η πιό δημοφιλής και επιτυχημένη στρατηγική διακοπής του καπνίσματος. Αν παρόλα αυτά πιστεύετε ότι μπορείτε να το ελαττώσετε σταδιακά μέχρι να το κόψετε τελείως, μπορείτε να το δοκιμάσετε θέτοντας μικρούς και εφικτούς στόχους. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η θέληση και η αποφασιστικότητα. Σταματήστε το κάπνισμα γιά εσάς τους ίδιους, αναλογιστείτε και ξεπεράστε όλους εκείνους τους λόγους που σάς έστρεψαν αρχικά στο κάπνισμα και σκεφθείτε τα οφέλη από τη διακοπή του.

    4 ΜΥΘΟΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

    1ος Μύθος
    «Γιατί να σταματήσω το κάπνισμα; H ζημιά στον οργανισμό μου έχει ήδη γίνει»

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

    20 Λεπτά μετά το τελευταίο τσιγάρο:
    - Η αρτηριακή πίεση γίνεται κανονική
    - Οι καρδιακοί παλμοί επανέρχονται στον φυσιολογικό τους ρυθμό
    - Η Θερμοκρασία του σώματος επανέρχεται στα φυσιολογικά επίπεδα

    Μετά από 8 ώρες:
    - To επίπεδο του μονοδειδίου του άνθρακα στο αίμα, επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα.
    - Το οξυγόνο στο αίμα αυξάνεται.

    Μετά από 24 ώρες:
    - H γεύση και η όσφρηση βελτιώνονται

    Μετά από 72 ώρες:
    - Η αναπνοή γίνεται ευκολότερη, αφού οι αεραγωγοί των πνευμόνων χαλαρώνουν.

    Μετά από 2 μήνες:
    - Βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος
    - Ο πρώην καπνιστής νοιώθει μεγαλύτερη ζωντάνια, μπορεί να ανεβαίνει τις σκάλες, να περπατά γρηγορότερα και να γυμνάζεται χωρίς να λαχανιάζει.
    - Η λειτουργία των πνευμόνων αυξάνεται μέχρι και 30%

    Μετά από 5 χρόνια:
    - Μειώνεται σχεδόν στο μισό ο κίνδυνος του αιφνίδιου θανάτου από καρδιακή προσβολή.

    Μετά από 10 χρόνια:
    - Αντικαθίστανται με φυσιολογικά, τα προ-καρκινικά κύτταρα που δημιουργούνται από το κάπνισμα.
    - Ο κίνδυνος γιά την εκδήλωση καρκίνου του πνεύμονα, καρδιοπαθειών και εγκεφαλικών επεισοδίων γίνεται σχεδόν ο ίδιος με αυτόν που διατρέχουν τα άτομα που δεν κάπνισαν ποτέ.

    2ος ΜΥΘΟΣ
    «Το κάπνισμα μου προσφέρει απόλαυση και διέξοδο από το άγχος και το στρες»

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

    Οταν η νικοτίνη στο αίμα σας πέφτει σε χαμηλά επίπεδα έχετε συμπτώματα στέρησης, είστε νευρικοί και νιώθετε άγχος. Καπνίζοντας, αυξάνονται τα επίπεδα νικοτίνης, γίνεστε λιγότερο νευρικοί και μειώνετε το άγχος. Επομένως, το κάπνισμα είναι ο τρόπος που ικανοποιείται ο εθισμός στη νικοτίνη και η απόλαυση που δημιουργείται είναι αποτέλεσμα αυτού του εθισμού.

    3ος ΜΥΘΟΣ
    «Δεν έχω τη δύναμη να σταματήσω το κάπνισμα»

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

    Η Θέληση και η αποφασιστικότητα, εξελίσσονται και αλλάζουν. Η απόφαση να διακόψετε το κάπνισμα ενισχύεται, αν αναλογιστείτε όλα όσα έχετε καταφέρε μέχρι σήμερα στη ζωή σας. Αντλήστε δύναμη και βάλτε τους στόχους σας. Μετά τις πρώτες δύσκολες μέρες, θα νιώστε περήφανοι γιά τον εαυτό σας.

    4ος ΜΥΘΟΣ
    «Δεν υπάρχει κανείς που μπορεί να με βοηθήσει να κόψω το κάπνισμα»

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

    Υπάρχει και καταρχήν είναι ο εαυτός σας. Πολλοί πρώην καπνιστές λένε ότι κατάφεραν να διακόψουν το κάπνισμα όταν σταμάτησαν να ψάχνουν γύρω τους γιά βοήθεια και στράφηκαν στον εαυτό τους γιά να βρουν τη δύναμη να κόψουν το τσιγάρο.

    ΠΩΣ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΩ ΒΑΡΟΣ;

    Συνήθως, λίγοι άνθρωποι παίρνουν βάρος όταν σταματούν το κάπνισμα αλλά και όταν αυτό συμβεί, τα επιπλέον κιλά δεν είναι συνήθως πολλά. Υπάρχουν εύκολοι τρόποι γιά να ελέγξετε το βάρος σας όταν σταματήσετε το κάπνισμα.

    Γιά Παράδειγμα:

    Aρχίστε να τρώτε υγιεινά. Τρώτε μικρότερες μερίδες, σε μικρότερα πιάτα. Προτιμήστε τα φρούτα και τα λαχανικά, αντί τα γλυκά και τις καραμέλλες.

    Φυσική άσκηση: H άσκηση εξασφαλίζει την επιτυχία της προσπάθειάς σας να κόψετε το κάπνισμα. Βοηθά να χαλαρώνετε και να μην το σκέφτεσθε.

    Ζήστε μιά πιό υγιεινή ζωή απαλλαγμένη από εθισμούς. Το αξίζετε!

    ***

    ~Ινστιτούτο Κοινωνικής και Προληπτικής Ιατρικής 2006
    «Διακοπή Καπνίσματος» (Αποσπάσματα)

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ η Dimi 02/09/2010 19:52:28

      Dimi αν περίμενε ο κόσμος να κόψουμε το κάπνισμα εμείς διαβάζοντας καθωσπρέπει ινστιτουλογίες θα περίμενε πάαααααααρα πολύ!!!!!

      Μια φορά το κοψα (πριν χρόνια) για ένα χειμώνα...4 μήνες περίπου...όλα μαζί, τσιγάρο-αλκοόλ-καφέ.

      ΟΙ πρώτες 3 μέρες ήταν κόλαση.
      Στις πρώτες δυο βδομάδες όλο το σύστημα ταρακουνιέται και ξαναξυπνάνε οι αισθήσεις και οι γευστικοί κάλυκες.
      Από κει και πέρα το τσιγάρο είναι 90% ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.

      Τα άλλα είναι να χαμε να λέγαμε.

      Για την ώρα είμαι ευχαριστημένος που την βγάζω με 5-6 τσιγάρα την μέρα ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΩ.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ tsilivithras 02/09/2010 22:06:10

        @ tsilivithras Αυτά που θα σου πώ, είναι αληθινά γεγονότα.

        Eνας προτεινόμενος ενθαρρυντικός κι αποτελεσματικός τρόπος διακοπής της ολέθριας συνήθειας του καπνίσματος, είναι: Το κάθε χαρτονόμισμα, το κάθε κέρμα, το κάθε λεπτό, που προορίζεται γιά την αγορά τσιγάρων, ή, ειδών καπνιστού, το αποταμιεύουμε. Σ’ενα διάφανο κουτί από plexiglass ή άλλη ποιότητα. Οπωσδήποτε όμως, να είναι ένα Διάφανο Κουτί.

        Γιά να βλέπουμε ανά πάσα στιγμή, τα χρήματα που εξοικονομούμε με την διακοπή του καπνίσματος. Ψυχολογικά, αυτό το εντυπωσιακό, ορατό και απτό αποτέλεσμα γιά την τσέπη μας, ενισχύει την αυτοπεποίθησή κι ατσαλώνει την απόφαση να παραμείνουμε (ιδανικά), διά βίου άκαπνοι.

        Πρόκειται γιά μιά προσπάθεια Ζωής! Πρόκειται γιά μιά συνεχή στοχοποιημένη αποταμίευση.

        Θέτουμε τον δικό μας ατομικό στόχο. Κάνουμε κάτι ΚΑΛΟ γιά τον εαυτό μας την οικογένειά μας, το περιβάλλον μας, όπως: Οπωροφόρα δένδρα γιά τον κήπο, τη βεράντα, το μπαλκόνι μας. Ενα νέο laptop. Βιβλία. Ενα ονειρεμένο ταξείδι. Ενα βραδυνό φόρεμα γιά τις γιορτές. Ενα κοστούμι. Ρούχα/ παπούτσια γιά τα παιδιά. Πληρωμένη τοις μετρητοίς (και με έκπτωση!!), ετήσια εγγραφή στο Γυμναστήριο (γιά την αποφυγή αύξησης βάρους λόγω διακοπής του καπνίσματος) κλπ.. οι επιλογές γιά τον καθένα, είναι άπειρες.

        Ολα αυτά, και όχι μόνο, με χρήματα που θα "καίγαμε" γιά τον πλουτισμό των καπνοβιομηχάνων και την καταστροφή των πνευμόνων. Oχι μόνο των δικών μας, αλλά και των παθητικών καπνιστών. Oι οποίοι ανέχονται, εισπνέουν, κι επιβαρύνονται, όχι μόνο με τον καπνό αλλα και με το Διοξείδιο του Ανθρακα που εκπνέουν οι καπνιστές μαζί μ’ αυτόν. Αυτό το δήθεν Δικαίωμα, οι απανταχού καπνιστές ελευθέρας βοσκής, ΔΕΝ το έχουν.

        Την χρησιμότητα των πνευμόνων, σχεδόν όλες και όλοι την ξεχνάμε. Επειδή, την λειτουργία τους την θεωρούμε δεδομένη. ΔΕΝ είναι. Αυτό, το πιστοποιούν, όσοι έχουν υποστεί την δραματική δοκιμασία της Τεχνικής Στήριξης Αναπνοής. Οσοι έχουν δει ακτινογραφίες πνευμόνων καπνιστών με καρκίνο, και Τρομάζουν! Και κόβουν το τσιγάρο, πάραυτα.

        Ομως, δεν χρειάζεται να φθάσουμε ως εκεί. Αρκεί, ν’αλλάξουμε την ανεύθυνη νοοτροπία του τύπου: «Αυτό δεν πρόκειται ποτέ! να συμβεί σε μένα». Επειδή, πρόκειται γιά μιά ολέθρια και στρουθοκαμηλική αντίληψη των Ελλήνων γιά την Ζωή τους, η οποία κατά κόρον προβάλλεται..

        Υπομονή κι Επιμονή γιά την επίτευξη του στόχου.
        Καθημερινά. Σταθερά. Απαρέκκλιτα.

        Επιβραβεύουμε τον εαυτό μας, γιά κάθε ημέρα νικηφόρας προσπάθειας. Κοιτάμε το τσιγάρο κατάματα, και λέμε:

        Είναι δυνατόν εσύ τo ελάχιστο τσιγάρο, να έλεγξεις Εμένα;
        Οχι! Δεν μπορείς!
        ΕΓΩ, σε ελέγχω! ΕΓΩ, σε πατώ! ΕΓΩ, σε διαλύω!
        ΕΓΩ, πλουτίζω με τον θανατό σου, παλιοτσίγαρο.. κλπ

        Αυτές και όχι μόνο προσπάθειες, ενισχύουν καθημερινά την απόφασή γι’απεξάρτηση από το δηλητήριο. Χωρίς χρήση φαρμάκων. Χωρίς τσίχλες νικοτίνης, οι οποίες δημιουργούν νέα εξάρτηση γιά την απεξάρτηση από το τσιγάρο.

        Μόνο με ατομική προσπάθεια απεξάρτησης και στοχοποιημένη αποταμίευση.

        Συγκεκριμένα: Προ 10ετίας συγγενής μου, καθημερινός καπνιστής 3 πακέττων (το πασίγνωστο κόκκινο πακέττο), όχι μόνον έκοψε μ’αυτούς τους τρόπους το κάπνισμα. Αλλά, σ'ένα χρόνο, με την 3μελή οικογένειά του, έκαναν 10ημερο οδικό ταξείδι στη Γαλλο-Ιταλική Ριβιέρα. Με ΟΛΑ Πληρωμένα. Χάρη στην στοχοποιημένη αποταμίευση διακοπής του καπνίσματος που είχε κάνει. Η χαρά του και της οικογενείας του, ήταν πέρα από κάθε περιγραφή.

        Σημειώσεις:
        O εν λόγω καπνιστής, δεν έπαψε στιγμή να θεωρεί τον εαυτό του εξαρτώμενο στη νικοτίνη. Να παραδέχεται, ότι άν καπνίσει έστω και ένα μόνο τσιγάρο, θα τρέξει ν’αγοράσει ολόκληρη κούτα. Και τότε, όλες οι προσπάθειες 10ετίας που είχε κάνει, θα πήγαιναν χαμένες.

        Η αλαζονική αντίληψη: «Εγώ μπορώ να κόβω και ν’αρχίζω το τσιγάρο όποτε θέλω», είναι κακός σύμβουλος. Αποπλανά τους καπνιστές στο να πιστεύουν ότι είναι οι κυρίαρχοι στη μάχη με τη νικοτίνη.. ΔΕΝ είναι. Γι’αυτό, η καθημερινή μάχη της απεξάρτησης χρειάζεται σύνεση, μεθοδικότητα και καθόλου υπερβολές.

        Τα κλινοσκεπάσματα, οι κουρτίνες, τα ρούχα, το σπίτι, οι χώροι εργασίας, τ’αυτοκίνητο, η αναπνοή των καπνιστών, τα πάντα εμποτίζονται δυσάρεστα με νικοτίνη.

        Κάνουμε λοιπόν, μιά νέα αρχή.

        - Αποφεύγουμε τους κλειστούς χώρους με καπνιστές.

        - Εξαφανίζουμε τσιγάρα και σταχτοδοχεία από το σπίτι, τον χώρο εργασίας, το αυτοκίνητο.

        - Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αντικαθιστούμε το σταχτοδοχείο με εύοσμες φλούδες εσπεριδοειδών (Πορτοκάλλι-Λεμόνι), τα οποία έχουν απορροφητικές ιδιότητες.

        Βάφουμε τους τοίχους και εξαερίζουμε καλά το σπίτι, το γραφείο μας.

        Πλένουμε με ειδικό απορρυπαντικό τις ταπετσαρίες, με ιδιαίτερη έμφαση στον καθαρισμό του «ουρανού» του αυτοκινήτου μας.

        3 φορές ημερησίως χρήση στοματικού διαλύμματος με γεύση Μέντας ή, Κανέλλας (αποτρέπουν την επιθυμία καπνίσματος).

        Τοποθετούμε άπειρες Λεβάντες στα συρτάρια, στο μπάνιο, στις ντουλάπες, στο αυτοκίνητό μας.

        Βεβαίως, κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστή οντότητα, και οι προτάσεις γιά άμεσα, ή έμμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα διακοπής του καπνίσματος, ποικίλες. Και τα πάντα βεβαίως, εκ του αποτελέσματος κρίνονται.

        Το παρήγορο είναι ότι μεγάλος αριθμός καπνιστών θέλει πραγματικά ν’ απαλλαγεί από τον ολέθριο εθισμό και ν’αρχίσει μιά νέα Ζωή, χωρίς νικοτίνη.

        Ακόμη και στις αγγελίες συνοικεσίων, έχουν αλλάξει άρδην τα δεδομένα, και οι ΜΗ-Καπνιστές συντρόφοι είναι πλέον σε πρώτη ζήτηση. Γι’αυτό Κύριοι, προσέξτε..

        Εγκάρδια,
        η Dimi

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ tsilivithras 02/09/2010 22:20:27

        Dimi μου ειλικρινά και με χαμόγελο σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να γράψεις 5 αράδες για μένα but it's all TOO AMERICAN for me (no offence)...

        Όπως είπε και ο Strange Attractor σε άλλη ανάρτηση ΓΕΝΙΚΑ (υπάρχουν και ειδικές περιπτώσεις) είναι όντως πολύ πιο εύκολο να κόψεις το τσιγάρο από ότι νομίζει ο γενικός πληθυσμός.

        It takes guts and a little patience.
        The rest is psychology.

        Thanks anyway...you're too kind.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ tsilivithras 02/09/2010 23:51:49

        @ tsilivithras

        Aυτά που σου ανέφερα είναι Αληθινά Γεγονότα και συνέβησαν στην Αθήνα, με Ελληνα δεινό καπνιστή των 3 πακέττων την ημέρα. Τίποτε λιγότερο και τίποτε περισσότερο.

        Smoking is a REAL Turn Off!
        No matter what they say.

        This is my humble opinion.

        Cordially,
        Dimi

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ η Dimi 04/09/2010 11:10:41

      "49.9% των Ελλήνων ανδρών και 30.8% των γυναικών άνω των 18 ετών, καπνίζουν σε καθημερινή βάση".

      Μόνο;
      Εμένα τα ποσοστά μου φαίνονται διπλάσια για τους άντρες και τριπλάσια για τις γυναίκες.

  37. Θάνος avatar
    Θάνος 02/09/2010 18:09:38

    "Τα χρήματα αυτά σε ποσοστό άνω του 80% θα επιστρέφονται στους ελεγκτικούς μηχανισμούς και θα αξιοποιούνται για να καλυφθούν ανάγκες, όπως οι αμοιβές για υπερωρίες και νυχτερινά. Τα κριτήρια με τα οποία θα επιβάλλονται τα πρόστιμα στους καπνιστές σχετίζονται με τους χώρους όπου θα ανάβουν τα τσιγάρα τους."

    Απο τις σημερινές εφημερίδες.


    Καταλάβατε όταν λέμε ότι το ΠΑΣΟΚ έφτιαξε άλλον έναν ψηφοθηρικό μηχανισμό.
    Κατά τα άλλα σαφώς και πρέπει να κοπεί το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους αλλά όχι με τον Πασοκικό τρόπο.

  38. Beyond The Stars avatar
    Beyond The Stars 03/09/2010 01:17:37

    Ο σοσιαλιστικής έμπνευσης αντικαπνιστικός νόμος είναι πολύ καλός!
    Ειναι καλός επειδή απαγορεύει στους καπνιστές να συναθροίζονται
    σε οποιοδήποτε κλειστό δημόσιο χώρο μπορεί να εμφανιστεί ξαφνικά
    κάποιος αντιπαθητικός αντικαπνιστής!

    Αντί να δώσουν οι σοσιαλιστές το δικαίωμα στους ίδιους τους
    καταστηματάρχες να επιλέξουν αυτοί τους πελάτες στους οποίους απευθύνονται,
    [ισχύει και το αντίστροφο] δηλώνοντας τα καταστήματά τους ως καπνιζόντων ή μή,
    [για να δούμε επιτέλους τον Αυριανιστή να κάθεται μόνος του
    σε ένα τραπεζάκι ενός ΑΠΟΛΥΤΩΣ άδειου μαγαζιού
    -και τα γκαρσόνια απέξω να καπνίζουν]
    επέλεξαν τη μόνη λύση η οποία σε άλλες περιπτώσεις
    θα οδηγούσε την ήδη χειμαζόμενη αγορά
    [των κέντρων ψυχαγωγίας] σε απόλυτο μαρασμό...

    Αλλά όχι, αυτός ο υπέροχος Μαριλίζειος νόμος,
    τελικά δεν θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα
    -όχι επειδή δεν θα τηρηθεί απο τους νομοταγείς καπνιστές,
    αλλά επειδή το Ελληνικό δαιμόνιο θα βρεί τρόπους ώστε να απομονώσει τους αντιπαθητικούς αντικαπνιστές και μαζί με αυτούς
    την φασιστική επιβολή της βλαβερής συνήθειάς τους να ενοχλούν
    όλους τους υπόλοιπους -όταν δεν βρίσκουν άλλες προφάσεις-
    επειδή δήθεν ενοχλούνται απο το καπνό τους...
    Μα κύριοι,
    αφού σας ενοχλεί ο καπνός, γιατί δεν ανοίγετε λέσχες αντικαπνιστών?


    Αυτό ακριβώς θα αναγκαστούμε να κάνουμε εμείς!
    Για να απαλλαγούμε επιτέλους απο τους αντιπαθητικούς,
    Θα δημιουργήσουμε κλειστά club -λέσχες μελέτης του καπνού...

    Αφού ο νόμος -πολύ σωστά σύμφωνα με την λογική των αντιπαθητικών- απαγορεύει το κάπνισμα σε όλους τους κλειστούς ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ χώρους,
    θα φροντίζουμε να συγκεντρώνονται τα μέλη της λέσχης μας[πχ. club 772]
    σε κλειστούς ιδιωτικούς χώρους.
    Για παράδειγμα, νοικιάζει ένα μέλος της λέσχης ένα κατάστημα στο πεζόδρομο, και το δηλώνει ώς πρώτη κατοικία.
    Βάζουμε πόρτα στην είσοδο,
    [για να μή προσπαθούν να μπαίνουν οι συνήθεις αντιπαθητικοί]
    και επιτρέπουμε την είσοδο μόνο στα μέλη.
    Για να γίνεις μέλος, πληρώνεις στην είσοδο την απαιτούμενη συνδρομή,
    και υπογράφεις το έγγραφο της συμμετοχής σου στη λέσχη.

    Τότε ο ιδιοκτήτης της κατοικίας,
    [στο πεζόδρομο πάντα -πρώτη μούρη δηλαδή]
    θα σε υποδέχεται με χαρά!
    Εννοείται πως ούτε η Δημοτική, ούτε οποιαδήποτε Αστυνομία,
    δεν θα μπορεί να μπεί στην οικία του μέλους της λέσχης
    χωρίς έγγραφη εισαγγελική παραγγελία...
    [Ότι ισχύει δηλαδή για κάθε σπίτι].

    Αργότερα, οι κατα τόπους λέσχες [όσες το επιθυμούν],
    θα δικτυωθούν μεταξύ τους και θα δέχονται η μιά τα μέλη της άλλης
    στα [πρώτη μούρη] σπίτια των μελών τους....



    ______________________________________________________________


    Καλημέρα!

    • montechristos avatar
      montechristos @ Beyond The Stars 03/09/2010 15:16:27

      Εγραψες απλά !!

  39. Kostas K avatar
    Kostas K 03/09/2010 05:31:03

    Εδώ έπρεπε να συζητάμε για την αποποινικοποίηση των ναρκωτικών, μπας και απαλλαγούμε απο το έγκλημα, και ξαφνικά απαγορεύουμε το κάπνισμα?

    Ο Τζεφρυ κάτι δεν έλεγε για γλάστρες στα μπαλκόνια?

    Αποποινικοποίηση=

    1. Χασίς ελεύθερο
    2. Οπιούχα μόνο στα νοσοκομεία για χρήστες δωρεάν.
    3. Κοκαίνη στα φαρμακεία για χοντρό (και ακριβό) κράξιμο.

    Όποιος θέλει να ξευτιλιστεί ελεύθερα...

    Έγκλημα μηδέν, οι έμποροι στον ΟΑΕΔ.

  40. Ο ΚΑΝΕΝΑΣ avatar
    Ο ΚΑΝΕΝΑΣ 03/09/2010 11:22:23

    Εμένα μου βρωμάει η ανάσα σου, να σε βάλω

    να πλένεις το στόμα σου 6 φορές τη μέρα για

    να σκοτώνεις τα βακτηρίδια;

    Κι αν δε πετύχει κάτσε σπίτι να μην ενοχλείς τους γύρω σου

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Ο ΚΑΝΕΝΑΣ 04/09/2010 11:11:52

      Ναι ρε π... μου, αν βρωμάει η ανάσα μου να με βάλεις να κάνω γαργάρες 6 φορές τη μέρα να βρεις την υγειά σου. Τι χρωστάς να υπομένεις τη μπόχα μου;

  41. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/09/2010 19:10:08

    Η κίνηση στα μαγαζιά (ουζερί, μπαράκια, καφέ κλπ) θα μαραζώσει. Χωρίς τσιγάρο τι να πάω να κάνω;
    Μάλλον δυστυχώς θα συμβεί αυτό που είδα στη Στοκχόλμη πριν από πολλά χρόνια. Όλοι οι θαμώνες μπαρ, παρά το κρύο, έπαιρναν το ποτό τους και κάθονταν έξω από το μαγαζί, οπότε και όλη η κίνηση και ο τζερτζελές είχε μεταφερθεί στους δρόμους.
    Αν όμως γίνει κάτι τέτοιο εδώ, που είναι και πιο εύκολο λόγω καιρικών συνθηκών, τότε τα μαγαζιά πάλι θα κλείσουν, διότι ο Έλληνας θα αγοράζει τη μπύρα του από το περίπτερο στο 1/4 της τιμής, ή θα φέρνει μπουκάλι απ το σπίτι. Κορόϊδο θάναι να πληρώνει το μαγαζί;
    Αν δεν ανακληθεί ο νόμος, η αγορά της διασκέδασης πάει για φούντο.

  42. tsilivithras avatar
    tsilivithras 06/10/2010 01:50:20

    Αυριανιστήηηηη...!!!!!!!!!!!!!
    Που είσαι;;;;;;

    Έλα έλα να σε δείξω τι βρήκα....:

    "Πρόστιμο 3.000 € για κάπνισμα στο αυτοκίνητο"

    http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=210202


    Μέσα σε ένα μήνα από τις συζητήσεις που κάναμε για το κάπνισμα έρχεται ο ΠΑΣΟΚΙΚΟΣ παραλογισμός να επιβεβαιώσει τα λεγόμενά μου για επέκταση του μέτρου και σε άλλα κομμάτια της προσωπικής μας ελευθερίας με πρόσχημα τα παιδιά.

  43. Χρήστος avatar
    Χρήστος 23/11/2010 23:53:27

    Το πράγμα είναι απλό. Όπου είναι υποχρεωτική η παραμονή πχ εργασιακοί χώροι εκπαιδευτικοί χώροι, δημόσιες υπηρεσίες κλπ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ( αυστηρά πρόστιμα για τους παραβάτες, ακόμα πιο αυστηρά για όποιον ανάψει τσιγάρο σε νοσοκομείο κέντρο υγείας κλπ ) Οπου δεν ειναι υποχρεωτική η παραμονή πχ Καφετέρειες, μπάρ, κέντρα διασκέδασης Πρακτορεία ΠΡΟΠΟ κλπ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ. Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος άνω των 100τμ να υποχρεούνται να παραίχουν το 50% για μη καπνιστές, τα καταστήματα άνω των 300τμ να υποχρεούνται να παραίχουν χώρο για μη καπνιστές ίσο με το 30%. Στα διόροφα τριόροφα κλπ χώρος καπνιστών να είναι ο τελευταίος όροφος. Στα καταστήματα καπνιστών να απαγορεύεται η είσοδος σε ανηλίκους κάτων των 16 ετών. Επίσεις να μειωθεί η ο ΕΦΚ τσιγάρων στο 40% και να μειωθεί ο ΦΠΑ στα προϊόντα καπνού στο 13% απο το 23%

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.