#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/08/2011 14:52
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Είναι η Ύφεση, ηλίθιοι"!



Το 1992 ο Μπίλ Κλίντον έγινε διάσημος όταν απάντησε στον εκλογικό του αντίπαλο Τζώρτζ Μπούς (πατέρα) το περιβόητο εκείνο:

-- Είναι η Οικονομία, ηλίθιε

Κατά κάποιο παράδοξο τρόπο, αυτή η άκομψη κουβέντα έγινε ξανά επίκαιρη, σχεδόν είκοσι χρόνια αργότερα και ελαφρώς παραλλαγμένη:

-- Είναι η Ύφεση, ηλίθιοι…

 

Γιατί πέφτουν τα χρηματιστήρια σε όλο τον κόσμο τις τελευταίες εβδομάδες;

* Πρώτον, γιατί προβλέπεται πλέον σοβαρή επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας για το 2011. Και πιθανότητα παγκόσμιας ύφεσης για το 2012.

Εκείνο που πανικοβάλλει διεθνώς τις αγορές, είναι όχι τα δημοσιονομικά ελλείμματα κάποιων χωρών, αλλά η υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας όλων των χωρών.

Είναι η Ύφεση – ηλίθιοιόχι τα ελλείμματα!

Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί τα ελλείμματα κάποιων είναι πλεονάσματα για άλλους. Από τα ελλείμματα κάποιων ωφελούνται οι υπόλοιποι.

Αλλά η ύφεση είναι για όλους! Κι όταν η παγκόσμια ύφεση ξεκινά, όλοι θίγονται. Ουδείς ωφελείται.

Ακόμα, όσο υπάρχει διεθνής Ανάπτυξη, οι ελλειμματικές χώρες μπορούν να ξεπεράσουν βαθμιαία τα ελλείμματά τους και οι πλεονασματικές χώρες να τις βοηθήσουν να το πετύχουν αυτό μιαν ώρα αρχύτερα.

Γιατί; Διότι, όσο υπάρχει ανάπτυξη διεθνώς, καθείς μπορεί να μοιραστεί με άλλους μικρό μερίδιο της αυξανόμενης ευημερίας του, ώστε να εξασφαλίσει πως η ευημερία αυτή θα συνεχίζεται και στο μέλλον.

Αντίθετα, αν η Ανάπτυξη ανακοπεί και δώσει τη θέση της στην ύφεση, τότε όλοι προσπαθούν να γλιτώσουν σε βάρος των υπολοίπων...

Κι όσο το κάνουν αυτό - όσο πετάνε τα βάρη τις ύφεσης ο ένας στον άλλο - τόσο η επιβάρυνση όλων μεγαλώνει. Και το πρόβλημα όλων επιδεινώνεται. Και τότε η καταστροφή είναι βέβαιη

Εκτός κι αν βρεθεί τρόπος να αντιστραφεί η ύφεση

Συμπέρασμα: η παγκόσμια ύφεση είναι το κύριο πρόβλημα και ο μεγάλος κίνδυνος.

-- Αυτό τον κίνδυνο – για την Ελληνική Οικονομία – διέβλεψε πέρσι ο Σαμαράς, όταν αρνήθηκε να ψηφίσει το Μνημόνιο. Προειδοποίησε ότι θα δημιουργούσε φαύλο κύκλο ύφεσης – ελλειμμάτων - υπερχρέωσης. Κι έπεσε μέσα…

-- Αυτό τον κίνδυνο διέβλεψαν και οι περισσότεροι οικονομολόγοι διεθνώς, όταν από πέρσι προειδοποιούσαν ότι τέτοιες πολιτικές περιορισμού των ελλειμμάτων περικλείουν κινδύνους (ύφεση) μεγαλύτερους απ’ αυτούς που προσπαθούν να εξουδετερώσουν (ελλείμματα).

-- Τον ίδιο ακριβώς κίνδυνο διέβλεψαν οι αγορές τώρα, και… κατέρρευσαν κυριολεκτικά: όχι όταν εμφανίστηκαν υψηλά ελλείμματα, αλλά όταν προβλέφθηκε νέα παγκόσμια ύφεση.

Οι αγορές υποχωρούν - όχι «παρά» το γεγονός», αλλά - επειδή ακριβώς όλες οι χώρες παίρνουν μέτρα για την καταπολέμηση των ελλειμμάτων τους. Γιατί τα μέτρα αυτά προκαλούν ύφεση, η οποία με τη σειρά της θα εκτοξεύσει και τα ελλείμματα και τα χρέη τους.

Είναι η ύφεση – ηλίθιοι!

 

* Δεύτερον, οι αγορές έπεσαν, διότι η έκτακτη συνάντηση κορυφής Μέρκελ-Σαρκοζύ, την περασμένη εβδομάδα δεν απέδωσε τίποτε! Ανακοίνωσαν όλα εκείνα που δεν έχουν μεγάλη σημασία σήμερα («κοινή οικονομική διακυβέρνηση» πολύ διαφορετικών οικονομιών, «φρένο χρέους» κλπ.), όλα εκείνα που απέτυχαν ή παραβιάστηκαν στο παρελθόν («χρυσούς κανόνας χρέους-ελλειμμάτων»), αλλά απέρριψαν το μόνο που μπορεί να σώσει την κατάσταση: την έκδοση ευρω-ομολόγου!

Οι αγορές κατάλαβαν ότι στην Ευρώπη δεν υπάρχει ηγεσία ικανή να  αποφασίσει και να τις επιβάλει τομές.

Επομένως, η δίνη της ύφεσης θα καταπιεί και την ευρωζώνη και το ευρώ. Με «αχίλλειο πτέρνα» πια τις τράπεζες, που βουλιάζουν από την προοπτική της ύφεσης, κι όχι από τα χρέη των κρατών που έχουν δανείσει.

Αν η Ευρώπη αποφάσιζε έκδοση ευρω-ομολόγου, τότε αμέσως θα σώζονταν και οι ευρωπαϊκές τράπεζες και οι ευρωπαϊκές χώρες.

Τώρα πάνε να «σώσουν» τις χώρες από τα ελλείμματα μέσω… ασφυξίας!

Κι ας τους προειδοποιούν εκκωφαντικά οι αγορές από τι πραγματικά κινδυνεύουν:

Είναι η ύφεση, ηλίθιοι!

 

* Τέλος, αρνητικά επέδρασε και το γεγονός ότι η Συμφωνία της 21ης Ιουλίου - που υποτίθεται να έσωζε την Ελλάδα και θα τερμάτιζε την κρίση χρέους στην Ευρώπη - τελικά μάλλον διαλύεται!

Πρώτη φορά καταρρέει τόσο «σημαντική» διεθνής συμφωνία, πριν στεγνώσει το μελάνι της και πριν κοπάσουν οι πανηγυρισμοί: Η μία μετά την άλλη οι χώρες που την υπέγραψαν ουσιαστικά υπαναχωρούν, ζητώντας… εγγυήσεις από την Ελλάδα για να τη δανείσουν!

Μα αν είχαμε ρευστότητα, δεν θα ζητάγαμε να μας δανείσουν…

Πρώτη φορά οι δανειστές ζητούν από τους οφειλέτες τους… δανεικά για να τους δανείσουν!

Οι Ευρωπαϊκές αποφάσεις κινούνται πλέον στα όρια του γελοίου!

Οι αγορές απλώς τους το επισημαίνουν:

-- Πολεμάτε τα ελλείμματα και φέρνεται ύφεση – ηλίθιοι!

-- Πνίγετε τις ελλειμματικές χώρες από τις οποίες εξαρτώνται τα δικά σας πλεονάσματά  – ηλίθιοι!

-- Ζητάτε από τους αδύναμους δανεικά για να τους δανείσετε – ηλίθιοι!

Αυτή τη φορά έχουν δίκιο οι αγορές.

Οι κερδοσκόποι απλώς επωφελούνται από την ηλιθιότητα των Ευρωπαίων ηγετών.

Για τους δικούς μας που… πανηγυρίζουν κάθε φορά, κι ύστερα τρέχουν και δεν φτάνουν, δεν χρειάζεται κανένα σχόλιο …

ΝΖ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. alakran avatar
    alakran 20/08/2011 15:30:04

    Εύγε και πάλι εύγε!

  2. The Saint avatar
    The Saint 20/08/2011 15:39:59

    Aγαπητέ ΝΖ, είσαι εντελώς σίγουρος ότι πρόκειται γιά ηλιθιότητα, και όχι γιά δολιότητα? Δεν είναι παράξενο να βρίσκεται ξαφνικά τόση ηλιθιότητα μαζεμένη?
    Ξαφνικά ξέχασαν όλοι τους βασικούς κανόνες οικονομίας? ΟΛΟΙ?

    Μήπως πρόκειται απλά γιά ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, με συγκεκριμένο στόχο και σκοπό, και αυτο εκτελείται, αφήνοντας βεβαίως σε εμάς την εντύπωση ότι προσπαθούν γιά το αντίθετο, ανώ αυτό δεν συμβαίνει?

    Φταίω εγώ που εφμανίζομαι "συνομωσιολόγος"?

    • Χρήστος Δημάρης avatar
      Χρήστος Δημάρης @ The Saint 20/08/2011 17:06:51

      ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΥ ΠΑΝ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ: Αν είναι έτσι όπως τα υποψιάζεσαι τότε είναι ακόμα πιο ηλίθιοι.

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ Χρήστος Δημάρης 20/08/2011 17:57:56

        Οι ηλίθιοι είναι εύκολα προβλέψιμοι και διαχειρίσιμοι από αυτούς που θέτουν στόχους..

        • Χρήστος Δημάρης avatar
          Χρήστος Δημάρης @ ΕΥΑ 20/08/2011 18:17:35

          Νομίζω Εύα πως το αντίθετο συμβαίνει. Η βλακεία και η ηλιθιότητα δεν παλεύονται επειδή ακριβώς οι βλάκες και οι ηλίθιοι είναι παντελώς απρόβλεπτοι. Έτσι και τώρα. Οι απρόβλεπτες καταστάσεις που θα προκύψουν είναι επικίνδυνες για όλους.

        • trelakas avatar
          trelakas @ ΕΥΑ 23/08/2011 23:50:52

          Μπορείς να νικήσεις τα πάντα εκτός απο την ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ!
          Αν και δεν μου φαίνεται για τέτοια.

    • Φίλος avatar
      Φίλος @ The Saint 21/08/2011 00:33:39

      Δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ ηλίθιοι.
      Μετά από κάθε τέτοιου είδους μεγάλη (τοπική ή παγκόσμια) ύφεση, ξέρεις τι έχει γίνει;
      Έχουν αλλάξει χέρια ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ περιουσίες είτε ιδιωτών είτε κρατών.
      Από τα χέρια των πολλών (και φτωχότερων ιδιωτών-κρατών) στα χέρια των ολίγων.

      Αυτό έχει αρχίσει να γίνεται και τώρα.

  3. ιρακλις avatar
    ιρακλις 20/08/2011 15:47:13

    Πολεμάτε τα ελλείμματα και φέρνεται (ΣΙΚ!!!!!) ύφεση – ηλίθιοι!

  4. Απορία avatar
    Απορία 20/08/2011 16:58:34

    Δεν είναι η ύφεση.

    "Είναι οι τραπεζίτες και οι χρηματιστές, ηλίθιοι..."

    και όταν γίνει αντιληπτό αυτό μπορεί να δούμε κάποια στιγμή άσπρη μέρα.

  5. juliet avatar
    juliet 20/08/2011 17:00:14

    Η λογική λέει ότι για να σου δώσει κάποιος και για να πάρεις -βέβαια- θα πρέπει να εισπράττει ,να κάνει τζίρο.Τώρα τον στίβεις ,τον ξεζουμίζεις και μετά τον πετάς ,με ποιά λογική θα επιβιώσεις σαν κράτος; με την λογική της στημένης λεμονόκουπας.Τώρα δίνεις σαν κράτος μισθούς,συντάξεις ,πληρωμές προμηθευτών κ.α και εισπράττεις τι; Πτωχεύσεις; ανεργία; Είναι δυνατό να μη το καταλαβαίνουν ;εκτός αν δεν υπάρχει απλώς βλακεία αλλά πεφωτισμένη βλακεία,όποτε εκεί λες ο Θεός να μας σώσει.

  6. Δεξιός avatar
    Δεξιός 20/08/2011 18:15:51

    Α! Δεν είναι ο Καραμανλής! Ε! Ηλίθιοι;
    Γιατί αυτή την ηλιθιότητα ακούμε τώρα δυο χρόνια...

  7. Ακις avatar
    Ακις 20/08/2011 18:23:03

    ...εγω πιστευω πως πρεπει να σταματησουμε την καραμελα της "ηλιθιοτητας".
    Ειναι πασηφανες πως υπαρχει σχεδιο σαυτο που κανουν ή εστω καποιος σκοπος...
    Εαν αυτος ο σκοπος δεν ανταποκρινεται στο να λυθουν τα προβληματα υπερ ολων αλλα καποιον, τοτε γιατι να το ονομαζουμε "ηλιθιοτητα; ...

  8. JOHN avatar
    JOHN 20/08/2011 18:29:36

    Εισαστε τοσο σιγουροι οτι ειναι ηλιθιοι η οτι εχουν βαλει στοχους που δεν βλαιπουμε η δεν θελουμε να δουμε!Τα παιγνιδια που παιζονται ειναι χοντρα και καθοριστικα και αλοιμονο στους χαμενους.Και χαμενοι σιγουρα δεν θα ειναι αυτοι που αποκαλουμε εμεις ηλιθιους αλλα καποιοι αλλοι που το παιζουν οξυδερκεις εξυπνοι και υπερπατριωτες.

  9. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 20/08/2011 18:33:10

    ΟΧΙ αγαπημενε μου αδερφε!

    The Markets, «οι αγορες», αυτη η σαχλη φουσκα, που κατεληξε σε μια απανθρωπη αυτοκρατορια αισχους, ανισοτητας και αηδιας, αυτη η αιματοβαμμενη «θρησκεια» της απολυτης απληστιας και της αλαζονειας, που κατακρημνισε σε ελαχιστο χρονο και με τον πιο βιαιο τροπο την παγκοσμια οικονομια, διελυσε κυριολεκτικα ολες τις κοινωνικες δομες και καθε συνοχη μεταξυ των κοινωνικων ομαδων, που εστειλε χωρις την παραμικρη ντροπη και αισθηση δικαιου εκατομμυρια ανυποψιαστων ανθρωπων στην μακροχρονια ανεργια, την απελπιστικη φτωχια και τον εξευτελιστικο θανατο, δεν ειναι «απλοι, φτωχοι και τιμιοι επενδυτες» σαν εσενα και σαν εμενα!

    Οι αγορες αποτελουνται απο τρισαθλια κορακια και μαφιοζους, απο «θλιβερα υποκειμενα» με την πιο στενη εννοια του ορου, απο περιπου 10.000 «υπανθρωπους», απαλλαγμενους απο καθε ηθικη και ανθρωπιστικη εννοια και συμπεριφορα. Που λογω της θεσης και των πληροφοριων τους γνωριζαν με απολυτη σιγουρια οτι πουλουν «σκουπιδια» σε ανιδεους, βεβαιωνοντας παραλληλα, και ενω διεθεταν πληρη γνωση για το αντιθετο, οτι προκειται για «ανεπαναληπτες επενδυτικες ευκαιριες».

    Που εξασφαλιζαν υπερκερδη για τους εαυτους τους μεσω απαραδεκτων εργαλειων, των ασφαλιστρων, και κατοπιν συνεχιζαν να πουλουν αυτα τα «σκουπιδια», οχι μονο απλά «σφυριζοντας αδιαφορα», αλλά δωροδοκωντας, εξαναγκαζοντας, εξαπατωντας, χρησιμοποιωντας ακομη και βια και ελεγχοντας τις υποτιθεμενες ελευθερες αγορες με ολους τους αθεμιτους τροπους. Που εβγαζαν αμυθητα ποσα για τις τσεπες τους, και παραλληλα αρνιοντουσαν και απερριπταν με παρασκηνιακη, ωμη, απροκαλυπτη βια οποιονδηποτε πολιτικο ελεγχο πανω στις χυδαιες πραξεις τους, την ιδια ωρα που εσυ, και οι υπολοιποι σαν κι εσενα, απογοητευμενοι και εκπληκτοι αναρωτιοντουσαν γιατι και πως εξαφανιζονται οι οικονομιες τους απο την μια μερα στην αλλη! Γιατι οδηγουνται στην δυστυχια απο την μια μερα στην αλλη!

    ΟΧΙ αδερφε μου, δεν ειμαστε συνυπευθυνοι με τα καθικια της Wall Street και τους υπολοιπους αναισχυντους απατεωνες και εγκληματιες της τραπεζικης αλητειας!

    Σε καμμια περιπτωση δεν ειμαστε συνυπευθυνοι. Πολυ κοντα βρισκεται η ημερα της λαιμητομου για αυτους που εκλεψαν με τον πιο τρισαθλιο τροπο τον πολυετη κοπο της μαμας και της καθε μαμας αυτου του γαμημενου κοσμου. Για εκεινους που υποσχεθηκαν ευκολα κερδη για ολους, ενω στην πραγματικοτητα εννοουσαν πολυ ευκολα και τεραστια κερδη για τους εαυτους τους και ανυπολογιστη ζημια για ολους τους υπολοιπους. Που γιορταζαν σε χλιδατα μπαρ με ναρκωτικα και πουτανες τις «επιτυχιες» τους, οι οποιες σημαιναν βεβαιο θανατο για αμετρητους συνανθρωπους.

    Ουτε η πιο αρρωστημενη φαντασια δεν ειναι σε θεση να περιγραψει αυτο που θα ακολουθησει, αν δεν αποδοθει αυστηροτατη δικαιοσυνη και μαλιστα συντομα. Οσα έζησε ο πλανητης στον 1ο και στον 2ο παγκοσμιο πολεμο θα φανταζουν παιχνιδακι μπροστα σε αυτα που μας περιμενουν. Θα δουμε απιστευτα φαινομενα. Θα μιλαμε για κομμενες καρωτιδες χρηματιστων, αναλυτων, τραπεζικων, πολιτικων, καθως και οποιουδηποτε θεωρηθει συνυπευθυνος, απο τα λυσσασμενα δοντια εκατομμυριων απελπισμενων, προδομενων, εξευτελισμενων, που πλεον δεν εχουν τιποτα αλλο να χασουν, διοτι ηδη τα εχασαν ολα και αδιαφορουν εντελως για ο,τι συμβει, ακομη και για την ιδια τους την ζωη. Κυριολεκτικα, θα τους φανε ζωντανους, μερα-μεσημερι και με λαμπερο ηλιο! Καμμια αστυνομια και κανενας στρατος δεν θα μπορεσει πλεον να τους σωσει. Ουτε τα δακρυα μεταμελειας που θα προσπαθησουν να ριξουν.

    Επαιξαν με τον απλο, ασχετο, ανυποψιαστο κοσμο ενα ιδιαιτερα ασχημο παιχνιδι με εξαιρετικα οδυνηρη καταληξη. Νομιζω πως αυτη την φορα ξεπερασαν καθε οριο. Η ευαισθητη ισορροπια μεταξυ θεμιτου και αθεμιτου ραγισε πλεον ανεπανορθωτα. Δεν θα ηθελα να ειμαι ουτε ψυλλος στον κορφο καποιου απο αυτους, ειλικρινα. Ευχομαι να καταφερουμε να αποφυγουμε τα χειροτερα, εστω και την τελευταια στιγμη, αλλά δυστυχως δεν βλεπω τον τροπο που θα μπορεσει να γινει αυτο.

    • juliet avatar
      juliet @ Πεπόνης 20/08/2011 19:30:52

      Αυτά που περιγράφεις με κατανοητό τρόπο είναι η ωμή αλήθεια.Με το δέλεαρ του ''δώρου'' σε μπλέκουνε στο παιγνίδι.Είναι τόσο φιλική η παροχή που σου παρέχουνε που πέφτεις στο λουκάκι του μου ΄΄χαρίζουνε''.Και όταν θα έχουνε πετύχει το σκοπό τους θα σου τα πάρουνε πίσω,δεν υπάρχει περίπτωση ,να σου τ' αφήσουνε.
      Υπάρχει βέβαια και το δίκιο του απελπισμένου ,τι έχω να χάσω ,και γίνεται απρόβλεπτος και μπορεί να γίνει αυτό που λες ,να πληρώσουνε το τίμημα.
      Απεύχομαι τα χειρότερα .Οταν αλλάξε το καθεστώς στη Ρουμανία 48-49 ,οι ρακένδυτοι δολοφόνησαν αυτούς που θεωρούσανε δυνάστες τους,εν ψυχρώ.

  10. ΝΖ avatar
    ΝΖ 20/08/2011 19:52:54

    Επιτρέψτε μου μερικά σχόλια:
    Πρώτον, δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία μεγάλων δυνάμεων δείχνει απίστευτη ηλιθιότητα, ιδιαίτερα στη διαχείριση οικονομικών κρίσεων.
    Ένα από τα πολλά ιστορικά παραδείγματα: Όταν ξέσπασε η χρηματιστηριακή κρίση του 1929, κανείς δεν φανταζόταν τι θα ακολουθήσει. Δεν ήταν η πρώτη, ούτε η χειρότερη χρηματιστηριακή κρίση που είχε ξεσπάσει ως τότε. Και δεν ήταν η η πρώτη οικονομική ύφεση αυτή που ακολούθησε. Το ζήτημα είναι ότι μετά τη χρηματιστηριακή κρίση τον Οκτώβριο του 1929, οι αρχές (αμερικανικές και όχι μόνο) έκαναν το ΑΝΤΙΘΕΤΟ από εκείνο που όφειλαν να κάνουν για να περιορίσουν τις επιπτώσεις της ύφεσης: Προσπάθησαν να μειώσουν την προσφορά χρήματος και να περιορίσουν τα ελλείμματα! Το αποτέλεσμα ήταν μια μέτρια ύφεση (recession) να μετατραπεί σε άνευ προηγουμένως "κατάρρευση" (depression). Aυτό είναι ένα από τα λίγα πράγματα στο οποίο ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ όλοι οι οικονομολόγοι που εξέτεσαν εκ των υστέρων την κρίση εκείνη. Απο Κευνσιανούς (συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Κέϋνς) μέχρι νεοκλασσικούς και μονεταριστές (συμπεριλμανομένου του Friedman και της Anna Shwartz), από παλαιότερους, όπως ο Μundell, ο Tobin και ο Mondilliani, μέχρι και σύγχρονους, όπως ο Bernanke.
    Συμπέρασμα πρώτο: η ιστορία είναι γεμάτη με παραδείγματα όπου στη διάρκεια μεγάλων κρίσεων, η πολιτική ηγεσία έδειξε απίστευτη ανικανότητα να κατανοήσει και να διαχειριστεί την κρίση, με αποτέλεσμα να οδηγήσει σε τρισ-χειρότερες καταστάσεις που σημάδεψαν την παγκόσμια ιστορία.
    Η αντίληψη ότι οι ηγέτες αντιδρούν πάντα απολύτως ορθολογικά είναι πέρα για πέρα αβάσιμη.
    Να σημειωθεί ότι η σημερινή ηγεσία της Ευρώπης διαπράττει ακριβώς το ίδιο σφάλμα με εκείνο που έκανε η αμερικανική ηγεσία το 1929-32: Προσπαθούν και τώρα να αντιμετωπίσουν την ύφεση, ως... κρίση δανεισμού, μειώνοντας την προσφορά χρήματος και προσπαθώντας να περιορίσουν τα ελλείμματα.
    Συμπέρασμα δεύτερο: αυτό το συγκεκριμένο ολέθριο λάθος δεν είναι καν η πρώτη φορά που γίνεται. Έχει ξανασυμβεί, με ολέθριες επιπτώσεις για τον κόσμο ολόκληρο.
    Πράγματι, δεν αποκλείεται να υπάρχει κάποιο "σχέδιο" να μικρύνουν την Ευρώπη και να μας πετάξουν έξω (εμάς, την Ελλάδα, και κάποια άλλα κράτη-μέλη). Αλλά δεν χρειαζόταν να πυροβολήσουν και πόδια τους προηγουμένως. Θα μπορούσαν να το επιδιώξουν αλλιώς, με ολιγότερο οδυνηρό τροπο και για μας και για κείνους. Τώρα δεν πετάνε μόνο εμάς έξω. Ξεπατώνουν και τους εαυτούς τους. Αν δεν το βλέπουν, τόσο το χειρότερο για τους ίδιους.
    Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά που - ειδικά οι Γερμανοί - επιδιώκοντας τα μέγιστα για τον εαυτό τους καταστρέφουν και την Ευρώπη, αλλά πάνω απ' όλα τον ίδιο τον εαυτό τους.
    Δεν αμφιβάλλω, λοιπόν, ότι πάνω στην κρίση, όλο και κάποια σχέδια (ή "σχέδια") θα εκπονούνται από διάφορους. Αλλά για την ώρα, τα σχέδια αυτά δεν διασώζουν κανένα. Ενώ έρχονται σε σύγκρουση και με τα ιδιαίτερα συμφέροντα όσων (υποτίθεται, ότι) τα εκπονούν και με τα συλλογικά συμφέροντα όλων.
    Η Ιστορία αυτό υπήρξε: η σύγκρουση συμφερόντων που άλλοτε οδήγησε στην επιβολή κάποιων και άλλοτε στην καταστροφή όλων. Και στην μια και στην άλλη περίπτωση σχέδια υπήρχαν πάντα. Και σε κάθε περίπτωση αυτό που προέκυψε τελικά ήταν πολύ διαφορετικό απ' αυτό που σχεδίαζαν αρχικά ακόμα κι εκείνοι που κέρδισαν. Χώρια που κάποιες φορές όλοι έχασαν και η Ιστορία αναγκάστηκε να μηδενίσει το κοντέρ της πριν αρχίσει ο νέος ανοδικός κύκλος. Άλλοτε μεσολάβηςσαν λίγα χρόνια ή λίγες δεκαετίες. Κι άλλοτε...
    χιλιετία και βάλε. Αυτή την τελευταία περίπτωση την ονομάζουμε "Μεσαίωνα"...

    • juliet avatar
      juliet @ ΝΖ 20/08/2011 20:11:33

      Πιστεύω ότι αν καθήσεις στο ''θρόνο'', ο εγωΐσμός ,η κρεπάλη του χρήματος,η ωραιότητα της ευκολίας και το ''στέμμα'' του απόλυτου άρχοντα σε οδηγεί σε αλλαζονεία και σε καθιστά ανίκανο να διαχειριστείς καταστάσεις που χρήζουν σχεδιασμού και έχουνε σχέση με την ανέχεια του λαού!
      Σωστά ,ο κύκλος κλείνει και βέβαια η διάρκεια εξαρτάται απο το μήκος της περιφέρειας,για ν' αρχίσει νέος.

  11. NZ avatar
    NZ 20/08/2011 20:17:10

    Και κάτι ακόμα:
    Αν κυττάξετε ολόκληρη τη παγκόσμια Ιστορία των τελευταίων αιώνων, θα διαπιστώσετε, ότι σε κάθε ιστορική φάση, οι εκάστοτε "ισχυροί" είχαν διαφορετική θεώρηση του κόσμου, και διαφορετικό σχεδιασμό σύμφωνα με την ιδιαίτερη θεώρησή του.
    Κανείς δεν είχε 100% δίκιο. Συνήθως κέρδισαν όχι όσοι ήταν "σωστοί", αλλά εκείνοι που έδειξαν τη μεγαλύτερη προσαρμοστηκότητα να διορθώσουν τα σφάλματά τους. Και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, ώστε να αντέξουν...

    Αν σκεφτείτε τι είχε στο μυαλό του ο Κάϊζερ πριν τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ή τι είχε ο Πρόεδρος Γουίλσον μετά τη νίκη των Συμμάχων στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ή τι είχε ο Τσάμπερλαιν όταν υπέγραφε με το Χίτλερ στο Μόναχο, ή τι είχε ο Στάλιν όταν υπέγραφε με το Χίτλερ, ή τι είχε ο Ρούσβελτ όταν συναντιόταν με τους υπόλοιπους μεγάλους ηγέτες των νικητών στο Πότσδαμ ή τι είχε ο Τρούμαν όταν (μετά από πολλούς ενδοιασμούς) ξεκινούσε τον Ψυχρό Πόλεμο, ή τι τον συμβούλευε τότε ο Τζόρτζ Κέναν, πατέρας της θεωρίας της "αποτροπής" και τι έγινε αργότερα, ή τι είχε Αίζενχάουερ αργότερα όταν παρενέβαινε υπέρ των Αράβων στην κρίση του Σουέζ, ή τι είχε ο Κέννεντυ όταν ξεκινούσε την κλιμάκωση της Αμερικανικές ανάμιξης στο Βιετνάμ ή τι είχε ο Νίξον όταν ξεκινούσε το άνοιγμα στην (Κομμουνιστική) Κίνα...
    Να μη συνεχίσω καλύτερα: σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχε μια θεώρηση για τον κόσμο, που οδηγούσε σε κάποιο σχεδιασμό πολιτικής.
    Τις περισσότερες φορές η θεώρηση αυτή αποδείχθηκε αρκετά κοντόφθαλμη. Και ο σχεδιασμός που στηρίχθηκε πάνω σε μια κοντόφθαλμη θεώρηση αποδείχθηκε μάλλον αδιέξοδος. Με αποτέλεσμα να χρειαστεί αναθεώρηση πολιτικής στη συνέχεια. Και αλλαγή θεώρησης του κόσμου...
    Που κι αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη αργότερα.
    (Με την εξαίρεση του ανοίγματος του Νίξον στην Κομμουνιστική Κίνα, την πιο δύσκολη στιγμή του Ψυχρού Πολέμου για τις ΗΠΑ, δύσκολα μπορούμε να βρούμε, από τον ανετώρω κατάλογο μεγάλων στρατηγικών επιλογών, κάτι που δικαιώθηκε απόλυτα υπό το φώς όσων ακολούθησαν...)
    Μια μεγάλη κρίση πάντα έχει τις ρίζες της στον στρεβλό τρόπο που οι μεγάλοι ηγέτες (και οι λαοί, πολλές φορές) της εποχής κατανοούν τον κόσμο και τη θέση τους στον κόσμο.
    Αν δεν δούμε αυτή τη διάσταση (πως αποτυπώνεται στο ιδεολογικό πεδίο ο κόσμος και η θέση κάθε πρωταγωνιστή στον κόσμο) δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ΠΟΤΕ πώς ορθολογικά αντιδρώντας, μεγάλοι ηγέτες ισχυρών κρατών διέπραξαν ολέθρια ΣΦΑΛΜΑΤΑ.
    Αν δεν δούμε αυτή τη διάσταση τότε τα πάντα είτε είναι "σατανικά σχέδια" (των κακών) είτε "σιδερένιες νομοτέλειες" (της Ιστορίας).
    Και στη μία και στην άλλη περίπτωση - είτε πρόκειται για σατανικά σχέδια είτε για σιδερένιες νομοτέλειες - δεν έχει κανένα απολύτως νόημα τι κάνουμε και τι λέμε εμείς.
    Υπάρχει νόημα να δούμε τι κάνουμε εμείς ΜΟΝΟΝ αν αντιληφθούμε ότι ακόμα και οι ισχυροί μπορούν να κάνουν σφάλματα. Κι εμείς να τα εκμεταλλευτούμε...
    Αλλιώς δεν μας μένει άλλος δρόμος από τη μοιρολατρεία.
    Σας προτείνω, αυτό το "μονόδρομο της μοιρολατρείας" να τον αποτινάξουμε οριστικά.
    Και να πιστέψουμε ότι και οι μεγάλοι μπορούν να κάνουν λάθη (ακόμα κι αν δρούν ορθολογικά) και οι ισχυροί να χάσουν (ακόμα κι αν βρίσκονται απέναντι σε λιγότερο ισχυρούς)...

    • ΝΖ avatar
      ΝΖ @ NZ 21/08/2011 12:27:30

      Ο Ρούσβελτ όταν συναντιόταν με τους άλλους ηγέτες των νικητών (Στάλιν και Τσωρτσιλ) στη ΓΙΑΛΤΑ ήθελα να πώ. Στο Πότσδαμ έξη μήνες αργότερα στη συνάντηση των νικητών ο Ρούσβελτ είχε πεθάνει (και στο δεύτερο μέρος της συνάντησης ο Τσώρτσιλ είχε αντικατασταθεί απο τον Άτλη). Παιδιά συγγνώμη...

  12. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 20/08/2011 22:48:34

    "Για τους δικούς μας που… πανηγυρίζουν κάθε φορά, κι ύστερα τρέχουν και δεν φτάνουν, δεν χρειάζεται κανένα σχόλιο …"

    Χαχαχαχαχα! Πέστα . Ας πω και ας ρωτησω και εγώ, ξανά, πρόκειται περί ανικάνων ηλιθίων ή περι προδοτών; Απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμα...

  13. The Saint avatar
    The Saint 20/08/2011 23:03:11

    Δεν θα μπορούσα παρα να συμφωνήσω στα όσα λές αναλυτικά στα δύο τελευταία post σου αγαπητέ ΝΖ. Και κυρίως να προσυπογράψω το παρακάτω:

    "Αν δεν δούμε αυτή τη διάσταση τότε τα πάντα είτε είναι “σατανικά σχέδια” (των κακών) είτε “σιδερένιες νομοτέλειες” (της Ιστορίας).
    Και στη μία και στην άλλη περίπτωση – είτε πρόκειται για σατανικά σχέδια είτε για σιδερένιες νομοτέλειες – δεν έχει κανένα απολύτως νόημα τι κάνουμε και τι λέμε εμείς.
    Υπάρχει νόημα να δούμε τι κάνουμε εμείς ΜΟΝΟΝ αν αντιληφθούμε ότι ακόμα και οι ισχυροί μπορούν να κάνουν σφάλματα. Κι εμείς να τα εκμεταλλευτούμε…
    Αλλιώς δεν μας μένει άλλος δρόμος από τη μοιρολατρεία.
    Σας προτείνω, αυτό το “μονόδρομο της μοιρολατρείας” να τον αποτινάξουμε οριστικά."

    Σαφώς και δεν πρέπει να είμαστε μοιρολάτρες, ακόμη και αν είμαστε αληθινοί Χριστιανοί, και πιστεύουμε σε ότι αναφέρεται στις γραφές, και που μέρος τους είναι αυτό που ζούμε σήμερα. Αλλά είναι ουσιαστικό να γίνει πραγματικότητα αυτό που λές, δλδ, να δούμε όχι μόνο τα σφάλματα ή τα "σφάλματα" αλλά να καταλάβουμε ότι δεν μπορούν μιά χούφτα άρρωστοι με το χρήμα και την εξουσία, να μας φέρνουν όλους εμάς σε τέτοιο σημείο, προκειμένου και μόνο να ικανοποιήσουν αυτην την -άρρωστη, ακόρεστη δίψα τους.
    Το θέμα είναι λοιπόν κατα πόσον μπορούμε? Πόσοι απο εμάς θα είμαστε στην "απο εδώ μεριά" και πόσοι στην "απέναντι"?
    Μη σκοτίζεσαι γι'αυτό. Οι περισσότεροι θα είναι απέναντι. Και θα είναι πιό καλά "εξοπλισμένοι" είτε αυτό αφορά όπλα, είτε αφορά ψυχολογικό πόλεμο...
    Θα υποφέρουμε αγαπητέ ΝΖ. Ακόμη δεν έχουμε δεί τίποτα. Ο πάτος είναι αρκετά κάτω ακόμη... Ολα βαίνουν σύμφωνα με τις γραφές, το τέλος είναι γνωστό, το πότε δεν είναι...

  14. juliet avatar
    juliet 20/08/2011 23:16:02

    Αν θέλεις να είσαι έξυπνος ,πρέπει να μάθεις να ρωτάς έξυπνα,ν΄ακούς προσεκτικά,ν΄απαντάς απλά και να σταματάς να μιλάς όταν δεν έχεις τίποτε άλλο να πεις.

    • The Saint avatar
      The Saint @ juliet 20/08/2011 23:59:07

      Juliet σε μένα απευθύνεσαι?

      • juliet avatar
        juliet @ The Saint 21/08/2011 08:58:51

        The Saint,
        Kαλημέρα,
        συγγνώμη ,αν κατάλαβες ότι η απάντηση ήτανε για σένα.Τα παιγνίδια των λεπτών .....της ώρας.
        Ητανε για τον Νίκο Αργεάδη.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ juliet 21/08/2011 14:25:46

          Ιουλιέτα, πίστεψέ με, προσπαθώ να κάνω όλα όσα αναφέρεις. Μιλούσα δε για τα "δικά μας" τα "σαΐνια". Αν υπάρχουν στοιχεία λοιπόν γιατί δεν βγαίνουν; Ο φίλος ΝΖ καλά τα λέει αλλά διαφωνώ στο ότι είναι -μόνο- η ύφεση. Είναι ο συνδιασμός ύφεσης, ελλειμάτων και μη ουσιαστικών παρεμβάσεων από την Ελληνική(;;) κυβέρνηση. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο, όπως το θέτει ο ΝΖ. Οι "αγορές" αντιδρούν ορθολογικά. Μέσα σε γενικευμένη ύφεση, και με την Ελληνική κυβέρνηση να μην έχει αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ δομικά, το ίδιο συμπέρασμα θα έβγαζα και εγώ. Δλδ, ότι είναι θέμα χ΄ρονου πια η Ελλάδα να κυρήξει και τεχνικά πτώχευση, ειδικά μετά την 21η Ιουλίου και την "παράσταση" Βενιζελου με την Φιλλανδία.

          Ακόμα ένα σημείο: Λέει ο ΝΖ ότι "Πνίγετε τις ελλειμματικές χώρες από τις οποίες εξαρτώνται τα δικά σας πλεονάσματά – ηλίθιοι!".
          Μα φυσικά, λέω εγω, οι πολιτικές ήταν, είναι και θα παραμείνουν ΕΘΝΙΚΕΣ στην Ευρώπη. Πίστεψε κανείς σοβαρός πολιτικός ότι θα ομοσπονδιοποιούνταν ποτέ η Ευρώπη; Μη λέμε ό,τι θέλουμε. Και αυτό το ξέρει καλύτερα ο ΝΖ απο εμένα. Εκτός ελαχίστων ημετέρων που είτε από αφελεια έιτε από ιδιοτέλεια πίστεψαν ότι έκτός από τα "αήτηττα" νομικά μας "όπλα" η Ευρώπη θα μας παρειχε "προστασία", στο δόγμα πάντα του "αλλοι να μας ταΐζουν και άλλοι να φυλάν τα σύνορά μας", κανείς εγχέφρων Ελληνας δεν το πίστεψε αυτό ποτέ.

          • juliet avatar
            juliet @ Νίκος Αργεάδης 21/08/2011 15:41:06

            Νίκο Αργεάδη
            Η απάντηση ήτανε για τα ''σαΐνια''.Οι Γερμανοί ποτέ δεν ξέχασαν ,το λάθος μας είναι ότι ξεχνάμε εμείς εύκολα .
            Η ''εσπερία'' φάνταζε σαν το μέσο για να αποκτήσουμε όνομα και αίγλη.Ντρεπόμαστε να πούμε ότι είμαστε Ελληνες,ντρεπόμαστε να δηλώσουμε την Ελληνική εθνικότητά μας π.χ Μiss Panaritis- τυχαίο όνομα.
            Κατάφεραν να εξαγοράσουνε τους πάντες για να πετύχουνε το σκοπό τους, την υποτέλεια μας.Η κουφότητα των πολιτικών μας ,ο οψιπλουτισμός ,η απληστία,η ιδιοτέλεια,η υλοφροσύνη είναι το μόνο που μπορούμε να παρουσιάσουμε για ανάπτυξη.
            Αν θες να σε υπολογίζουν και να μιλάς για ομοσπονδία θα πρέπει να είσαι υπολογίσημος ,να παράγεις ,να έχεις ανάπτυξη ,να διαχειρίζεσαι σωστά το χρήμα σου και το χρήμα των πολιτών σου,να σε εμπιστεύονται πρώτα οι πολίτες σου και μετά οι κατοικούντες στην Εσπερία.
            Εχεις δίκιο όταν λες ότι κανείς συνετός Ελληνας δεν το πίστευε αυτό.Σε εποχές παχιών αγελάδων που τους βρήκες τους εχέφρονες Ελληνες;
            Ο καθένας κοιτά το συμφέρον του και εμάς το συμφέρο μας λέγεται ΕΛΛΑΔΑ.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ juliet 21/08/2011 16:39:02

            Αγαπητή Ιουλιέτα, τελικά συμφωνούμε.

  15. μπιτ λαντερν avatar
    μπιτ λαντερν 20/08/2011 23:54:05

    Ανάπτυξη με Α κεφαλαίο; Και τι ακριβώς σημαίνει Ανάπτυξη με Α κεφαλαίο; Ποιός ακριβως αναπτύσσεται, πως, γιατί, ποιός ΔΕΝ αναπτύσσεται, που ΔΕΝ αναπτύσσεται όποιος αναπτύσσεται, ποιό το κόστος της Ανάπτυξης; Μόνο Ανάπτυξη δεν είναι. Α ρε Οργουελ...

  16. Alexandros avatar
    Alexandros 21/08/2011 11:25:52

    Όχι.
    Είναι οι "αγορές", ηλίθιοι!

  17. erimos avatar
    erimos 21/08/2011 19:21:42

    λάθος έκφραση.
    η σωστή είναι: ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΗΛΙΘΙΟΙ
    γιατί αυτή είναι η φύση του.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.