#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/07/2012 12:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

"Βιβλίο της Ιστορίας": παράδειγμα προς αποφυγήν για την κυβέρνηση Σαμαρά

[caption id="attachment_170713" align="alignnone" width="575" caption="φωτο από το ΒΗΜΑ της εποχής"][/caption]

Όπως είναι γνωστό, σε κάθε Υπουργείο και δημόσιο οργανισμό, υπάρχει ένα "ντόπιο" καθεστώς που ανεξαρτήτως ηγεσίας και κατεύθυνσης προσπαθεί να ασκήσει έλεγχο και επιρροή. Λίγους μήνες μετά τις εκλογές του 2007 και την ανάληψη καθηκόντων του, κάποιος Υπουργός είχε πει σε φιλική συζήτηση μεταξύ ομοϊδεατών ότι "Τώρα, τόσα χρόνια μετά μόνο, καταφέρνουμε να τους δαμάσουμε για να αρχίσουμε να κυβερνάμε όπως πρέπει."

Στο Υπουργείο Παιδείας συγκεκριμένα, και γενικότερα στην Παιδεία, το ντόπιο καθεστώς κυριαρχούνταν πάντα από μέλη του ΣΥΝ - ΣΥΡΙΖΑ - σε αντίθεση με τους περισσότερους οργανισμούς που κυριαρχούνταν μόνο από στελέχη του ΠΑΣΟΚ, με ανοχή και στήριξη βέβαια και της αριστεράς. Μάλιστα, συνδικαλιστές και στελέχη του ΠΑΣΟΚ αντιδρούσαν συχνά σε αυτό το καθεστώς στο ΥΠΕΠΘ, χωρίς όμως να αλλάξει η κυριαρχία.

Η κα Γιαννάκου, γνήσια αντίπαλος του πελατειακού κράτους του συστήματος ΠΑΣΟΚ, και παλιό στέλεχος της ΝΔ προερχόμενο από την αγωνιστική δεξιά, όταν ανέλαβε το Υπουργείο αποφάσισε να κυβερνήσει την παιδεία "με δίκαιο κι ατσάλι", και με πολύ σκληρή στάση να μην λυγίζει σε πιέσεις και να μην επηρεάζεται από παράγοντες.
Έτσι, από την μία μεριά έδιωχνε τους συνδικαλιστές από το γραφείο της κακήν κακώς - καθώς, όταν έκλειναν οι πόρτες του γραφείου της, αυτοί ξεχνούσαν τα αιτήματα και έδιναν λίστες με διορισμούς. Δεν δέχτηκε να "διευκολύνει" ούτε άτομα από την δική της παράταξη και προσπάθησε να μην δημιουργήσει ένα αντίστοιχο πελατειακό σύστημα που να προέρχεται από την δική της παράταξη και όσους προσποιούνταν -όπως συμβαίνει συχνά με την ΝΔ σε τέτοιες εποχές- ότι ανήκουν σε αυτήν.
Από την άλλη, όμως, η κα Γιαννάκου έκοψε την σύνδεση με την παράταξη που την στήριζε και έχασε την επαφή της με τον κόσμο της και τις απόψεις του. Έγινε πολύ δυσεύρετη σε Υπουργούς και Βουλευτές και σπάνια ήταν οι δίαυλοι ανοιχτοί για να φτάσουν σε αυτήν προτάσεις και συμβουλές από ανθρώπους που ήθελαν πραγματικά να βοηθήσουν. Η κα Γιαννάκου κλείστηκε στο γραφείο της με τους συμβούλους και τους γραμματείς της από το Υπ. Παιδείας, και τα "καταξιωμένα στελέχη της Παιδείας", μέλη του ΣΥΝ-ΣΥΡΙΖΑ στο σύνολο τους σχεδόν. Δεν άκουγε, δεν αποδεχόταν τίποτε που έφτανε σε αυτήν απ' έξω  ενώ και κάποιες φορές που είχε δεχτεί συμβουλές και είχε συμφωνήσει σε συζητηθέντα θέματα παρατηρήθηκε ότι οι σύμβουλοι της, της άλλαζαν άποψη αμέσως μετά, σύμφωνα με τις δικές τους απόψεις και συμφέροντα.
Δυστυχώς κατέληξε να πάσχει από το σύνδρομο του Κακού Βεζίρη (ή και... σύνδρομο Théoden για μας τους νεώτερους!). Όταν ήρθε η ώρα, το καθεστώς αυτό, που με την ανοχή της ανέλαβε σχεδόν εξ ολοκλήρου τον έλεγχο του Υπουργείου, επέβαλε την θέληση του και σε ένα μεγάλο θέμα: το βιβλίο της Ιστορίας. Κυρίως επειδή αυτές είναι οι θέσεις και πεποιθήσεις των αριστερών εμπνευστών του βιβλίου, αλλά σίγουρα και για να πλήξουν την κυβέρνηση Καραμανλή, οι κύριοι και κυρίες του καθεστώτος της Παιδείας κατασκεύασαν ένα βιβλίο που ακόμα και στα γειτονικά μας κράτη θα θεωρούνταν υπερβολικό σε αυτά που έγραφε και έφτασε χάριν διεθνισμού να ταυτίζεται σχεδόν και με τους Γκρίζους Λύκους.
Όταν ο κόσμος αντέδρασε γι' αυτό το βιβλίο και κυρίως η λαϊκή δεξιά, ήταν πολύ αργά καθώς η κα Γιαννάκου δεν μπορούσε να ακούσει. Είχε χάσει όλους τους δεσμούς της με την κοινωνία και ήταν κοντά της πια μόνο το καθεστώς που την συμβούλευε να στηρίξει το βιβλίο, όπως και έκανε ουσιαστικά έως ότου το κατήργησε ο κ. Στυλιανίδης, στον οποίο μετά και επιτέθηκε χαρακτηρίζοντας τον ακραίο!
Για να αποφύγει την εξωγενή διαφθορά, με ευγενή σκοπό δηλαδή, η κα Γιαννάκου εγκλωβίστηκε από την κατεστημένη διαφθορά που ζει στο ελληνικό δημόσιο, η οποία και την έλεγξε και την επηρέασε και στο τέλος της έκανε ζημιά. Είναι μεν ευθύνη της πρώην Υπουργού που αφέθηκε στα χέρια τους, όμως το σημαντικό που πρέπει να κρατήσουμε από αυτή την παλιά ιστορία, είναι ότι τα κατεστημένα του δημοσίου υπάρχουν, είναι εχθρικά προς την ΝΔ και περιμένουν πώς και πώς να καταπιούν τους Υπουργούς και τα στελέχη της. Τα κατεστημένα θα προσπαθήσουν να επιβάλουν τον έλεγχο τους, είτε για τα συντεχνιακά τους είτε για να προωθήσουν τις απόψεις τους, ή και απλά για να προκαλέσουν φθορά, βάζοντας παγίδες και τρικλοποδιές.
  Η ζημιά που προκλήθηκε από το περίφημο βιβλίο της Ιστορίας ήταν τόσο μεγάλη που ακόμη ακούγεται σε συζητήσεις κατά της ΝΔ, 5 χρόνια μετά, ενώ ακούγεται ότι σε εκλογικά ποσοστά είχε άμεσο αντίκτυπο της τάξης του -4%. Ο κόσμος θίχτηκε αλλά η Υπουργός προστάτεψε και πήρε το μέρος των στελεχών που την οδήγησαν στην καταστροφή.

Ποιό είναι το αποτέλεσμα;

Η πρώην Υπουργός απαξιώθηκε από τον κόσμο, έχασε την στήριξη του, εξοστρακίστηκε από την κεντρική πολιτική σκηνή και τελικά επιβιώνει στην πολιτική ζωή της Ελλάδος με τα κομματικά σωληνάκια της λίστας των Βρυξελλών. Την ίδια στιγμή, η κα Ρεπούση, η πρώην προστατευόμενη της -που αναδείχθηκε υπό την προστασία της- έγινε βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου και της κυβερνητικής πλειοψηφίας, και μάλιστα εξέχουσα βουλευτής της Κ.Ο. στην οποία ανήκει.

Ας μην ξεχαστεί το παραπάνω απ' όσους κληθούν να ασκήσουν εξουσία εκ μέρους της κυβέρνησης και ειδικότερα της ΝΔ. Είναι ένα καλό παράδειγμα για όσους υποτιμούν τα κατεστημένα του δημοσίου και όσους αισθάνονται ότι η εξουσία τους είναι απόλυτη και ακλόνητη.  Τα κατεστημένα είναι εκεί, είναι έτοιμα, οπλισμένα, και μάλιστα έχουν νέους συμμάχους στον ΣΥΡΙΖΑ τους οποίους και θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν όσο μπορούν. Και στο τέλος θα βγουν πάντα κερδισμένα ακόμη και αν τους επιδειχθεί η ελάχιστη δυνατή ανοχή, πόσο μάλλον αν λάβουν στήριξη.

Μιχάλης Κ. Ντιναλέξης.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymous avatar
    anonymous 14/07/2012 12:41:02

    Δεν δέχτηκε να “διευκολύνει” ούτε άτομα από την δική της παράταξη και προσπάθησε να μην δημιουργήσει ένα αντίστοιχο πελατειακό σύστημα που να προέρχεται από την δική της παράταξη και όσους προσποιούνταν -όπως συμβαίνει συχνά με την ΝΔ σε τέτοιες εποχές- ότι ανήκουν σε αυτήν.

    Δεν είμαι υπέρ του πελατειακού κράτους αλλά η λογική αυτή ήταν λάθος. Έπρεπε να αποκαταστήσει τις ισορροπίες. Έπρεπε να μεταθέσει ένα μεγάλο μέρος των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και να τους αντικαταστήσει από δεξιούς σε ποσοστό περίπου 40% όσο δηλ. είναι και το εκλογικό ποσοστό της δεξιάς. Δεν πρόκειται για διευκολύνσεις αλλά για στοιχειώδη κοινωνική και πολιτική ισορροπία. Δηλ. οι Συριζαίοι από μάλαμα είναι και δεν τους αγγίζει κανείς;

    Κατά τα λοιπά ευχαριστώ για το άρθρο, δεν ήξερα ότι το Παιδείας το λυμαίνονταν κουμάσια με την ανοχή των πάντων.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ anonymous 14/07/2012 12:57:15

      Σωστο !Το ιδιο λαθος 2 φορες θαναι βιτσιο!Ιδωμεν αλλα και το γοργον χαριν εχει τι περιμενουν αραγε το ''αγιο' πνευμα τη ΔΗΜΑΡ ?

  2. Προφήτης avatar
    Προφήτης 14/07/2012 12:48:33

    Να επαναφέρουν τα φωνήεντα σε επτά.

    Δεν αστειεύομαι :

    "Γραμματική χωρίς «ήτα» «ύψιλον» και «ωμέγα»!

    Αν θυμάστε ότι τα φωνήεντα στο αλφάβητο είναι επτά και τα σύμφωνα 17, τότε ξεχάστε ό,τι διδαχτήκατε στο δημοτικό, γιατί κάνετε λάθος!

    Σύμφωνα με την καινούργια γραμματική που διανεμήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στην πέμπτη και την έκτη τάξη του δημοτικού, τα φωνήεντα είναι μόνο πέντε και τα σύμφωνα 18, αφού τα γράμματα «η», «υ», «ω», «ξ» και «ψ»... χάθηκαν, αλλά προστέθηκαν τα «γκ», «μπ» και «ντ».

    Το εγχειρίδιο της γραμματικής, που υπογράφουν οι συγγραφείς Ειρήνη Φιλιππάκη, Μαργαρίτα Λουκά, Μιχάλης Γεωργιαφέντης και Γιώργος Κοτζόγλου, εκδόθηκε από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων (ΟΕΔΒ) με την ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

    Το εν λόγω βιβλίο αντικατέστησε τη γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, που εδώ και 30 χρόνια έχει μορφώσει με συνέπεια και αποτελεσματικότητα τους μαθητές του δημοτικού.

    Οι ίδιοι οι συγγραφείς, μάλιστα, παραδέχονται στον πρόλογο ότι «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις, αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις από τις παραδοσιακές γραμματικές». Και αυτό γιατί «στόχος του εγχειριδίου είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στη συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας». Ετσι, στο πλαίσιο της «απλοποίησης», οι συγγραφείς αποφάσισαν, από τη μία, να «κουτσουρέψουν» το αλφάβητο και, από την άλλη, να «βαφτίσουν» τους διφθόγγους γράμματα.

    Για του λόγου το αληθές, στη σελίδα 36 του επίμαχου εγχειριδίου ο ήρωας-δάσκαλος Βρασίδας εξηγεί στους μαθητές ότι τα φωνήεντα είναι πέντε: το «α», το «ε», το «ι», το «ο» και το... «ου». Οι συγγραφείς, δηλαδή, έχουν παραλείψει το «η», το «υ» και το «ω». Κατά την ίδια λογική έχουν εξαφανίσει από τα σύμφωνα το «ξ» και το «ψ», όμως παρ' όλα αυτά υποστηρίζουν ότι είναι 18 (και όχι 17) και είναι τα «κ», «π», «τ», «γκ», «μπ», «ντ», «γ», «β», «δ», «χ», «φ», «θ», «λ», «ρ», «ζ», «σ», «μ» και «ν».

    Ο κατά τα άλλα συμπαθής Βρασίδας, πάντως, φαίνεται ότι έχει βαλθεί να τρελάνει τους μαθητές, γιατί, ενώ στη σελίδα 35 του βιβλίου υποστηρίζει ότι η γλώσσα έχει 23 φθόγγους, στη σελίδα 36 διαχωρίζει με τον πλέον ανορθόδοξο τρόπο τα φωνήεντα και τα σύμφωνα και στη σελίδα 39 αποφασίζει τελικά ότι το ελληνικό αλφάβητο αποτελείται από 24 γράμματα."
    Εύη Πανταζοπούλου
    h++p://www.dimokratianews.gr/content/8229/%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%C2%AB%CE%AE%CF%84%CE%B1%C2%BB-%C2%AB%CF%8D%CF%88%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%BD%C2%BB-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%C2%AB%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%B3%CE%B1%C2%BB

    • Εύξιππος avatar
      Εύξιππος @ Προφήτης 14/07/2012 13:53:33

      Βράσε όρυζα δηλαδή ο Βρασίδας...

  3. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 14/07/2012 13:04:26

    Σωστή η επισήμανση.

    Αυτή η ιστορία , μαζί με την απίστευτη αδράνεια στον τομέα της Δημόσιας Τάξης -με αποκορύφωμα τα "Δεκεμβριανά" του Πάκη , υπήρξε το αποκορύφωμα της...Συριζο-λαγνείας της παλιάς (ελπίζουμε) Ν.Δ.

    Σήμερα μάλιστα , που με την δυναμική της Χ.Α υπάρχει εναλλακτική λύση (και τι λύση!) , δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο για τέτοια στραβοπατήματα απο πλευράς Ν.Δ.

    Οταν είσαι στο χείλος του γκρεμού , κάθε στραβοπάτημα είναι και το τελευταίο...

    Δυστυχώς δεν βλέπω αποφασιστικότητα για αποφασιστική αντιπαράθεση με το ΠασοκοΣυριζέικο Δημόσιο. Αν δεν αποτολμήσει ο Αντώνης Σαμαράς να σφάξει την κρατικοδίαιτη ιερή αγελάδα, η αγελάδα θα τον κλωτσήσει!

    • Εύξιππος avatar
      Εύξιππος @ ΣΤΕΛΙΟΣ 14/07/2012 13:49:49

      Δεν μπορούσε κάποιος να τα γράψει καλύτερα...μέσα σε 10 γραμμές τα είπες όλα...

  4. abc avatar
    abc 14/07/2012 13:34:52

    Αγαπητέ κύριε Μιχάλη Κ. Ντιναλέξη,
    Αν και τυγχανω Ελλην-Διεθνιστής (Οι Ελληνες ήταν οι πρώτοι άνθρωποι στη γή που συνέλαβαν την ιδέα της παγκοσμιότητας του ανθρώπου) και σίγουρα δεν είμαι συντηρητικός- Δεξιός βρίσκω οτι έχετε ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ στην ανάρτησή σας, τόσο για την ακαταλληλότητα και την ανεπάρκεια του βιβλίου της Ιστορίας της κυρίας Ρεπούση, όσο ΚΥΡΙΩΣ για την ακαταλληλότητα και την ανεπάρκεια της εν λόγω κυρίας. Ανήκουστο μια καθηγήτρια γαλλικών γυμνασίου να είναι συγγραφέας Εκπαιδευτικού βιβλίου Ιστορίας και νύν Βουλευτής του Ελληνικού κοινοβουλίου, λόγω του ότι προφανώς διαθέτει τα κατάλληλα "βύσματα". Αποτελεί την ζωντανή απόδειξη της απόλυτης αναξιοκρατίας και της απαξίωσης των εκπροσώπων του Έθνους. βεβαίως και η κ. Ρεπούση δεν έχει καμμιά ευθύνη γι αυτό. Απ εναντίας αποτελέι είδος τιμωρίας προς το ανίκανο σύστημα που την ανέδειξε. Τουλάχιστον ξέρει Γαλλικά? Διβάστε και σχετικά σχόλια του υποψήφιου βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στάθη Σταυρόπουλου στην Ελευθεροτυπία την εποχή που ξέσπασε το σκάνδαλο της κας Ρεπούση.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ abc 14/07/2012 14:11:21

      Ο Στάθης εξοβελίστηκε από την πρώτη θέση του Ψηφοδελτίου Επικρατείας κατόπιν έντονης αντίδρασης των "συνιστωσών". Έχασε έτσι η Βουλή μια πατριωτική φωνή.
      Ενώ χθες, βγήκε η Ρεπούση. Αλλά ψεύτισε και η ΧΑ, δεν την "κυνηγάει".

    • Ηλίας avatar
      Ηλίας @ abc 17/07/2012 16:26:54

      "Ανήκουστο μια καθηγήτρια γαλλικών γυμνασίου να είναι συγγραφέας Εκπαιδευτικού βιβλίου Ιστορίας και νύν Βουλευτής του Ελληνικού κοινοβουλίου".
      Γιατί δηλαδή δεν μπορεί να είναι συγγραφέας και βουλευτής μια καθηγήτρια γαλλικών ??

  5. Enzo avatar
    Enzo 14/07/2012 14:16:08

    Παει χαλαρά για διψήφιο η ΧΑ στις επόμενες , τι χαλαρά δηλαδη , στο ρελαντί .

  6. nikolas avatar
    nikolas 14/07/2012 14:43:20

    Θα χαλάσω λίγο την αγιοποίηση και θα θυμίσω τα παπουτσάκια στην ΔΕΘ συνοδεία των παρατρεχάμενων. Επιπρόσθετα από τα πάθη και τις αδυναμίες της πήγε και ήρθε στον άλλο κόσμο!

  7. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 14/07/2012 15:25:33

    ΜΟΝΟ το βιβλίο της Ιστορίας,που τελικά αποσύρθηκε,ή το νέο βιβλίο γραμματικής που έχει αντικαταστήσει τη παλιά γραμματική του Τριανταφυλλίδη είναι ακατάλληλα;Τ'άλλα βιβλία είναι ''κατάλληλα'';Τα βιβλία που κυκλοφορούν και διανέμονται στις σχολικές τάξεις πχ των Μαθηματικών της δευτέρας ή της πέμπτης τάξης είναι ''καλογραμμένα'';Είναι δυνατόν να μετατρέπονται σε πειραματόζωα οι μαθητές;Μας έφαγαν η ψευτοκουλτούρα και η ψευτοδιανόηση στα υψηλά κλιμάκια του Υπουργείου Παιδείας και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου...Ας μη γράψω τίποτα χειρότερο...

  8. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 14/07/2012 16:02:19

    Το σοβαρό στην όλη ιστορία είναι, ότι τα κατεστημένα που υπάρχουν , είναι εχθρικά προς τη ΝΔ . Αυτό οι υπουργοί και τα στελέχη της , να μη το ξεχάσουν ποτέ ! Οχι στήριξη να μη τους δώσουν , αλλά έχουν καθήκον να τα παροπλίσουν , αν θέλουν να κάνουν δουλειά αφ'ενός, αλλά και να επιβιώσουν και οι ίδιοι , αφ'ετέρου. Οσο για την κ. Γιαννάκου, δυσκολεύομαι να πιστέψω, ότι έφτασαν στο σημείο να αλλοιώσουν τόσο πολύ τις ιδέες και τα πιστεύω της , ώστε να επιτρέψει να τυπωθεί αυτό το αισχρό βιβλίο . Μήπως η ίδια δεν είχε και τόσο σταθερές απόψεις τελικά; Πολύ καλό και διαφωτιστικό το άρθρο Μιχάλη !

  9. anonymous avatar
    anonymous 14/07/2012 16:06:42

    Το σχόλιό σου με βοήθησε να πάω ένα βήμα πιο πέρα. Ψάξε στο ίντερνετ για διαλέξεις, άρθρα ή βίντεο του δάσκαλου Νατσιού από το Κιλκίς ο οποίος τεκμηριωμένα επικρίνει όλα τα βιβλία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το βιβλίο της ιστορίας ήταν η κορυφή του παγόβουνου. Στις τάξεις του ο ίδιος συνεχίζει να διδάσκει τα παλιά. Δε μπορούσα να καταλάβω για ποιο λόγο συνέβαιναν και συμβαίνουν στην εκπαίδευση και στα βιβλία αυτά που έλεγε. Μετά την ανάρτηση αυτή και την κυριαρχία των Συριζαίων στο παιδείας και τα πανεπιστήμια, κυρίως των ανθρωπιστικών σπουδών, καταλαβαίνω πλήρως τους λόγους.

    • Komis Montechristo avatar
      Komis Montechristo @ anonymous 14/07/2012 19:08:27

      Φίλε Ανώνυμε να είσαι καλά που κοίταξες ένα βήμα παραπέρα και διαπίστωσες πολλά κακώς κείμενα που επικρατούν.Εκτός των βιβλίων ας μην προχωρήσω σε τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών στα πανεπιστήμια.Έμπαινε στη μαύρη λίστα όποιος τολμούσε να έλεγε τη γνώμη του για το εκπαιδευτικό σύστημα πχ της Ανατ.Γερμανίας (γινόταν διδασκαλία σε πανεπιστήμιο το 1991,ενώ το σύστημα του υπαρκτού σοσιαλισμού είχε καταρρεύσει το Νοέμβριο του 1989!!!).Επίσης,εκείνος που πήγαινε κόντρα το σύστημα αριστερής ψευτοκουλτουριάρικης διανόησης δεν προχωρούσε ενώ είχε είχε τ'απαραίτητα εφόδια και κυρίως τη διάθεση να προσφέρει στην πρωτότυπη έρυνα μελέτη...Απορριπτόταν ΑΜΕΣΑ...Κάποτε,προ κάμποσων ετών,είχε παραγματοποιηθεί ένα συνέδριο (δεν έχει σημασία πότε και που).Υπήρχαν κάποιοι επίσημοι ομιλητές από διάφορα μέρη του κόσμου.Κάποιος Έλληνας ομιλητής,με σθένος και ατράνταχτα επιχειρήματα,είχε υπερασπιστεί τη σημασία της διδασκαλίας της γραμματικής στη σχολική τάξη.Απ'ότι ενθυμούμαι μόνο που δεν τον έφαγαν ορισμένοι από κάτω (φασίστα τον ανέβαζαν,αντιδραστικό τον κατέβαζαν)...Και την επόμενη ημέρα,λοιδωρήθηκε εκείνος ο ομιλητής από συγκεκριμένο καθηγητή που ήταν εναντίον της διδασκαλίας της γραμματικής στα σχολεία...Πως να πάει αυτός ο έρημος τόπος μπροστά;Πως;Ας μη συνεχίσω....

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ Komis Montechristo 14/07/2012 19:15:22

        ...να προσφέρει στη πρωτότυπη έρευνα και μελέτη...(ορθό)

  10. anonymous avatar
    anonymous 14/07/2012 16:10:15

    Άλλο φθόγγοι, που είναι η φωνητική προφορά του κάθε γράμματος, πχ. το (ι) με το (η) προφέρονται ίδια, κι άλλο γράμματα. Αυτό που με παραξενεύει είναι το (ξ) και το (ψ). Εντάξει παράγονται από το (κσ) και το (πσ) αλλά είναι αυτοτελή.

    • Εύα avatar
      Εύα @ anonymous 14/07/2012 17:36:14

      Σωστά..αναφέρονται χωριστά ως ''διπλά'' (στη σελ. 40 αυτής της Γραμματικής )

      • anonymous avatar
        anonymous @ Εύα 14/07/2012 22:56:59

        Άρα σωστά τα λέει το βιβλίο. Για τα άλλα που γράφουν κουταμάρες μέσα τι θα γίνει; Θα τα αλλάξουν.

        • Εύα avatar
          Εύα @ anonymous 15/07/2012 12:33:21

          Δεν ξέρω..αλλά δεν ξέρω και γιατί αποφάσισαν να αλλάξουν τη Γραμματική όταν οι ελλείψεις σε άλλα βιβλία ήταν κάτι περισσότερο από προκλητικές..

  11. Σωκράτης Κυριακόπουλος avatar
    Σωκράτης Κυριακόπουλος 14/07/2012 16:58:40

    Το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού δεν αποτέλεσε μεμονωμένο γεγονός. Ήρθε ως φυσικό επακόλουθο μιας σειράς πνευματικών διεργασιών και ζυμώσεων που σε μεγάλο βαθμό περνούσαν απαρατήρητες από τον πολύ κόσμο πριν ακόμη γίνουν ευρύτερα γνωστές και προκαλέσουν αντιδράσεις με την ευκαιρία του συγκεκριμένου θέματος. Φορείς και εκφραστές αυτών των διεργασιών και των ζυμώσεων ήταν, βασικά, δύο «συνιστώσες» της ελληνικής κοινωνίας: α) Οι οπαδοί μιας μεταλλαγμένης αριστερής ιδεολογίας, οι οποίοι από τη μεταπολίτευση και μετά εισέδυσαν συστηματικά στον κρατικό μηχανισμό, στα ΑΕΙ, στην εκπαίδευση και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και β) Οι διαποτισμένοι από το πνεύμα της μετανεωτερικότητας και της παγκοσμιοποίησης νεοταξικοί νεοφιλελεύθεροι, που κυριάρχησαν μετά την πτώση του «υπαρκτού σοσιαλι-σμού» και σε μεγάλο βαθμό προσεταιρίστηκαν ή και ενσωμάτωσαν στη δική τους πα-ράταξη πλείστους όσους εκφραστές της άλλης πλευράς. Παρά τις επιμέρους σοβαρές διαφορές μεταξύ των παραπάνω δύο «συνιστωσών», η αμοιβαία ιδεολογική «διαπίδυ-ση» πήρε μεγάλη έκταση, με αποτέλεσμα μεταλλαγμένοι αριστεροί και νεοταξικοί νεο-φιλελεύθεροι που «ζουν ανάμεσά μας» να συναντηθούν, να συνοδοιπορήσουν και τελι-κά να συμπράξουν με αγαστή σύμπνοια σε πολλά και βασικά θέματα (για παράδειγμα, στην επικρότηση των βομβαρδισμών της Γιουγκοσλαβίας, στην αποδοχή του σχεδίου Ανάν, στην ανεκτική –κατά τον επιεικέστερο χαρακτηρισμό-- στάση απέναντι στο διο-γκούμενο ρεύμα το Νέο-Οθωμανισμού, στην υιοθέτηση των προταγμάτων της «πολιτι-κής ορθότητας», στο φλογερό και ανεπιφύλακτο εναγκαλισμό των ΜΚΟ) και προ πά-ντων στην αποδόμηση της έννοιας του έθνους και την υπόσκαψη της εθνικής συνείδη-σης των μαθητών και των φοιτητών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι παθιασμένοι και ανυποχώρητοι υπερασπιστές του επίμαχου βιβλίου Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού υπήρξαν προβεβλημένα στελέχη προερχόμενα και από τις δύο «συνιστώσες» που προανέφερα.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Σωκράτης Κυριακόπουλος 14/07/2012 19:39:39

      Πολύ σωστό και εύστοχο σχόλιο !

  12. rollin avatar
    rollin 14/07/2012 17:36:14

    Μπραβο κ Μιχαλη Ντιναλεξη ενα θσ συμπληρωσω προτινω στους ψηφοφορους των δημοκρατικων δυναμεων 2 βιβλια να διαβασουν δικων τους του Φαρακου κ κυριως του Λεωνιδα Κυρκου

  13. Κρης avatar
    Κρης 14/07/2012 17:36:30

    ΣΑΜΑΡΑΣ 76η ΔΕΘ, 17/9/2011:

    h**p://www.youtube.com/watch?v=fCWFO5FClKU

    Φέτος έγινε τεράστιος θόρυβος για την αδυναμία του υπουργείου να έχει έτοιμα τα σχολικά βιβλία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Απίστευτη προχειρότητα, που δεν δικαιολογείται, από τις οικονομικές περικοπές σε συνθήκες κρίσης. Όμως, το κύριο πρόβλημα με τα σχολικά βιβλία δεν είναι πότε δίνονται, αλλά το τι γράφουν. Ή τι παραλείπουν πολλές φορές... Η Ιστορία διδάσκεται στα παιδιά μας, χωρίς να καλλιεργεί ούτε την υπερηφάνεια για την Πατρίδα τους, ούτε την κριτική σκέψη. Σαν να διδάσκεται, όχι σε Ελληνόπουλα, αλλά σε... «μαθητευόμενους διεθνιστές» άλλων καιρών και άλλων καθεστώτων! Ακόμα, εξαφανίστηκαν ή υποβαθμίστηκαν από τα σχολικά βιβλία Έλληνες στοχαστές: όπως ο Παπαδιαμάντης, ο Κωστής Παλαμάς, ο Βιζυινός, ο Παπαντωνίου, ο Θεοτοκάς, ολόκληρη η γενιά του τριάντα... Σαν ένα αόρατο χέρι να έσβησε κάθε αναφορά στην εθνική ίδιο-προσωπεία, στην εθνική παράδοση του τόπου αυτού. Σαν να μη θέλουμε τα παιδιά μας να νιώσουν την Ελληνικότητα και να γίνουν μέτοχοι της Πολιτιστικής μας παράδοσης. Τη στιγμή μάλιστα που όλοι οι άλλοι λαοί προχωρούν αντίστροφα: τη στιγμή που οι Βρετανοί ανακαλύπτουν τη «Βρετανικότητα» και οι Ισπανοί την «Ισπανικότητα»...
    Για να μη μιλήσουμε για Γερμανούς, Αυστριακούς, Δανούς, Σουηδούς και Ολλανδούς. Πάμε ανάποδα απ' όλους τους άλλους...

    Αυτό θα το τελειώσω!

    Και το περιεχόμενο των διδακτικών βιβλίων -- όλων των βιβλίων --θα αναθεωρηθεί από επιτροπές που θα λειτουργήσουν υπό την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών"!

    • Εύα avatar
      Εύα @ Κρης 14/07/2012 18:11:51

      Όσο το ΠΙ και το Υπουργείο ελέγχονται από τις ''προοδευτικές'' δυνάμεις δεν προσβλέπω σε τέτοια αλλαγή...

  14. Αξύριστος Μαρξιστής avatar
    Αξύριστος Μαρξιστής 14/07/2012 17:46:08

    Εγώ ξέρω ότι με δυο κινήσεις πετάς το αριστερό σύστημα απέξω:
    1. Καθιερώνεις το πολυτονικό σύστημα για τα 4 χρόνια που είσαι κυβέρνηση
    Για να το καταργήσουν πάλι θα χρειαστούν άλλα 30 χρόνια

    2. Κάνεις την παιδεία ελληνική και το κράτος χριστιανικό-αυτά που υποσχέθηκε
    προεκλογικά ο Σαμαράς

    Τα υπόλοιπα είναι για κατανάλωση

    • Εύα avatar
      Εύα @ Αξύριστος Μαρξιστής 14/07/2012 18:12:16

      +1000000

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Αξύριστος Μαρξιστής 14/07/2012 19:55:26

      ῞Οσοι διδάχθηκαν πολυτονική γραφή, ἄς συνεχίσουν νά τήν χρησιμοποιοῦν! Θά εἶναι μιά μορφή ἀντίστασης στούς κουλτουριάρηδες τῶν συνιστωσῶν!

      • tak avatar
        tak @ Φωτεινή 15/07/2012 09:29:02

        ΑΓΑΠΗΤΗΦΩΤΕΙΝΗΚΑΤΕΧΩΠΟΛΥΚΑΛΑΤΟΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟΑΛΛΑΑΥΤΟΔΕΝΕΙΝΑΙΤΟΖΗΤΟΥΜΕΝΟΓΙΑΤΗΓΛΩΣΣΑΜΑΣΑΝΕΙΝΑΙΤΟΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΠΑΝΑΚΕΙΑΓΙΑΤΙΔΕΝΓΥΡΝΑΜΕΣΤΗΜΟΡΦΗΠΟΥΣΑΣΓΡΑΦΩΚΑΙΣΤΗΝΟΠΟΙΑΕΓΡΑΦΑΝΟΙΑΤΤΙΚΟΙΚΑΙΟΙΑΛΛΟΙΠΡΙΝΤΟΥΣΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΥΣΔΕΝΝΟΜΙΖΩΠΩΣΗΟΞΕΙΑΚΑΙΗΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗΕΙΝΑΙΑΥΤΑΠΟΥΛΕΙΠΟΥΝΑΠΟΤΑΕΛΛΗΝΙΚΑΓΡΑΜΜΑΤΑΣΗΜΕΡΑ

    • athamas avatar
      athamas @ Αξύριστος Μαρξιστής 14/07/2012 21:12:07

      ……………….2. Κάνεις την παιδεία ελληνική και το κράτος χριστιανικό-αυτά που υποσχέθηκε
      προεκλογικά ο Σαμαράς ……….. Η πλήρης διαστροφή, όλοι οι πολίτες θα καταλήξουν διχασμένες προσωπικότητες, η παπάς –παπάς η ζευγάς –ζευγάς , όχι ότι δεν είναι έτσι τώρα αλλά ψιλοκρατούσατε και τα προσχήματα ! Η χριστιανικό η Ελληνικό δεν έχετε παρά να διαλέξετε !

  15. je te connais par la folie terrible du peuple avatar
    je te connais par la folie terrible du peuple 14/07/2012 18:06:03

    ♪ ♫ να δεις που κάποτε θα κάψουν και την ελλάδα
    να δεις που ύστερα θα λεν πως φταίει ο καραμαλής ♪ ♫

  16. Ζαχ.Ζαχ. avatar
    Ζαχ.Ζαχ. 14/07/2012 18:09:25

    Αν ο συγγραφέας του άρθρου “Βιβλίο της Ιστορίας”: παράδειγμα προς αποφυγήν για την κυβέρνηση Σαμαρά, ειναι όπως υποψιάζομαι ο γιος των συναγωνιστών Κώστα και Μαρίας τότε πραγματικά υπάρχει ακόμα ελπίδα για την πατρίδα. Το μήλο κάτω απ' την μηλιά. Ευτυχώς. Συγχαρητήρια μικρέ.

    • tak avatar
      tak @ Ζαχ.Ζαχ. 14/07/2012 18:35:50

      Ο γνωστός Ζαχ.Ζαχ. είσαι; Του Κολοκοτρώνη;

  17. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 14/07/2012 18:10:46

    Θυμάμαι την στάση της Γιαννάκου τότε με το βιβλιο και μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι.

    • Σπορέας avatar
      Σπορέας @ Γιώργος Αχαιός 14/07/2012 19:54:09

      Μήπως περισσότερο θα έπρεπε να σου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι που η παράταξη, παρόλη τη ζημιά που έκανε, παρόλο το μαύρισμα που έφαγε στις εκλογές του 2007, την έστειλε με λίστα παρακαλώ εις τας Ευρώπας να τρώει και να πίνει εις υγείαν των κοροϊδων;

  18. galis avatar
    galis 14/07/2012 21:23:25

    μην ξεχνάμε όμως ότι η Ρεπούση ανήκει τώρα στη ΔΗΜΑΡ, κόμμα του κυβερνητικού συνασπισμού...

  19. anonymous avatar
    anonymous 14/07/2012 23:11:41

    Αγαπητέ Komi Montechristo, αυτά τα έχει επισημάνει και ο Καραμπελιάς και μάλιστα μέσω του Καραμπελιά έλυσα απορία που μου είχε δημιουργηθεί από την παρουσία μου σε μια εκδήλωση φιλολογικού-ιστορικού χαρακτήρα. Έβλεπα ότι οι τότε καθηγητές πανεπιστημίου έκαιγαν λάδια. Βγαίνει ο Καραμπελιάς και λέει ότι αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι το αποτέλεσμα εκείνης της περιόδου. Οι φοιτητές του τότε που γαλουχήθηκαν από εκείνους τους καθηγητές με τις καμένες φλάντζες είναι εργαζόμενοι του σήμερα. Και δεν είμαι μεγάλος σε ηλικία. Ζήσαμε τα ίδια σε διαφορετικό τόπο και χρόνο. Δυστυχώς κανείς δεν έχει καταλάβει ότι η διάκριση δεξιά αριστερά κέντρο έχει τελειώσει. Η νέα διάκριση είναι πατριώτες και διεθνιστές/αποδομητές. Με τη σελίδα αυτή διαφωνώ σε αρκετά σημεία. Της αναγνωρίζω όμως ένα: Παραμένει πατριωτική από τη εποχή που υπήρχε ως blog μέχρι σήμερα. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για να δίνω χρόνο και να σχολιάζω εδώ.

  20. Σωκράτης Κυριακόπουλος avatar
    Σωκράτης Κυριακόπουλος 15/07/2012 09:51:35

    Το 2007, με την απόφαση του Ευριπίδη Στυλιανίδη, κερδήθηκε μια μάχη, αλλά ο πόλεμος θα συνεχιστεί αδυσώπητος. Θα ήταν αφέλεια να πιστέψει κανείς ότι ο εθνομηδενισμός δε θα επανέλθει και μάλιστα δριμύτερος. Αντίθετα, έχω την αίσθηση ότι δεν είναι πολύ μακριά η ώρα, κατά την οποία θα διεκδικήσει τη φορά ετούτη –και μάλιστα με σοβαρές αξιώσεις-- ακόμη και την ίδια την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας κραδαίνοντας προκλητικά τις ηροστράτειες επιδόσεις ορισμένων εκπροσώπων του ως τίτλους τιμής και ως αποστομωτικά πειστήρια καταλληλότητας!... Πράγμα που σημαίνει ότι για τις καινούργιες και πιο σκληρές μάχες που μας περιμένουν οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι. Στις απόψεις, στις σκοποθεσίες και στη στρατηγική της άλλης πλευράς πρέπει να αντιτάξουμε την ενότητα, την αποφασιστικότητα, την ενημέρωση, τη γνώση και την επαγρύπνησή μας. Και κάθε φορά να ανατρέχουμε στην πολύτιμη πείρα του πρόσφατου παρελθόντος. Οπότε θα αποδειχτεί, καθώς πιστεύω, Το 2007 κερδήθηκε μια μάχη, αλλά ο πόλεμος θα συνεχιστεί αδυσώπη-τος. Θα ήταν αφέλεια να πιστέψει κανείς ότι ο εθνομηδενισμός δε θα επανέλ-θει και μάλιστα δριμύτερος. Αντίθετα, έχω την αίσθηση ότι δεν είναι πολύ μα-κριά η ώρα, κατά την οποία θα διεκδικήσει τη φορά ετούτη –και μάλιστα με σοβαρές αξιώσεις-- ακόμη και την ίδια την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας κραδαίνοντας προκλητικά τις ηροστράτειες επιδόσεις ορισμένων εκπροσώπων του ως τίτλους τιμής και ως αποστομωτικά πειστήρια καταλληλότητας!... Πράγμα που σημαίνει ότι για τις καινούργιες και πιο σκληρές μάχες που μας περιμένουν οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι. Στις απόψεις, στις σκοποθεσίες και στη στρατηγική της άλλης πλευράς πρέπει να αντιτάξουμε την ενότητα, την αποφασιστικότητα, την ενημέρωση, τη γνώση και την επαγρύπνησή μας. Και κάθε φορά να ανατρέχουμε στην πολύτιμη πείρα του πρόσφατου παρελθόντος. Οπότε θα αποδειχτεί, καθώς πιστεύω, ότι καταχωρίσεις όπως αυτή του κ. Ντιναλέξη θα αποδειχτούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

  21. kas avatar
    kas 15/07/2012 17:04:23

    Είναι πολύ απλό

    σύντομα, πολύ σύντομα

    ούτε γλώσσα θα υπάρχει,
    ούτε πνευματικός βίος-θρησκεία,
    ούτε Ελληνες

    δεν θα υπάρχει ταυτότητα...αλλά ζόμπις χυλοποιημένα

    όπως και
    πλειοψηφία ισλαμιστών,
    γρεεκλις,
    και κάτοικοι της ΕΕ

    Τελειώσατε...και με την σύμφωνη γνώμη όλων !!!

    Μία και μόνο λύση υπάρχει
    μόλις ξηλώσει πρώτος κάποιος άλλος το πουλοβεράκι που καλείται ευρώ

    ΟΞΩ από την ΕΕ...να ηρεμήσουμε
    και τα ορκς τιγακανά...μοναχά τους,
    και τους ανθέλληνες εξορία μπορούμε να στείλουμε,
    την γλώσσα και τις παραδόσεις μας να διαφυλάξουμε

    αλλά αυστηρά και μόνο έξω από την ΕΕ

    δεν θέλουμε να γίνουμε,
    ούτε είμασταν,
    ούτε είμαστε

    ευρωλιγούρηδες

    ps-...Τον Σαμαρά τον ψηφίσαμε, για να πάρει χρόνο και να πάει τον τόπο προς την πραγματική δεξιά

    και ουχί...για την ''φιλοευρωπαϊκή'' προοπτική

  22. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 16/07/2012 13:31:20

    ΄΄...........Η πρώην Υπουργός απαξιώθηκε από τον κόσμο, έχασε την στήριξη του, εξοστρακίστηκε από την κεντρική πολιτική σκηνή και τελικά επιβιώνει στην πολιτική ζωή της Ελλάδος με τα κομματικά σωληνάκια της λίστας των Βρυξελλών..........΄΄

    Αυτό είναι το μυστικό και όχι η Ρεπούση...................

    Γιατί και οι δυο είναι στο ίδιο club.............
    ή μάλλον στην ίδια Λέσχη..........

  23. Jimmys63 avatar
    Jimmys63 19/07/2012 11:52:10

    ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΥΛΑΡΙΣΜΟ ΑΝΑΛΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΚΡΟΠΡΕΠΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ. ΑΡΑΓΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΙΟΙ ΚΑΝΑΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ, ΟΠΩΣ Η ΚΥΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ Η ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΝΑΝΟΥΣ;

  24. ΜARIAIOANNOY avatar
    ΜARIAIOANNOY 19/07/2012 12:03:34

    Η ΚΥΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΕΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΠΟΛΟΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΟΤΙ ΤΑ ΜΟΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΑΝ ΗΤΑΝ Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ,Η ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΛΗΡΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΡΓΟΥ.ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥΣ,ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ "ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΗ" ΘΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥΣ.Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.