19/09/2009 12:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χωρίς προηγούμενο ο λαϊκισμός και η ρουσφετολογία του ΠΑΣΟΚ



Δεν έχει προηγούμενο ο λαϊκισμός και το προεκλογικό τάξιμο χωρίς φυσικά μετεκλογικό αντίκρισμα. Κυρίαρχος του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι το ΠΑΣΟΚ το οποίο στην προσπάθειά του να πιάσει θέση στην καρέκλα της εξουσίας δεν ορρωδεί προ ουδενός.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο βουλευτής Θεσσαλονίκης, Γ. Μαγκριώτης, ο οποίος προορίζεται και για υπουργός Δημοσίων Έργων. Δε διστάζει να πει σε χθεσινή συνέντευξή του ότι το ΠΑΣΟΚ θα επαναδιαπραγματευτεί τις συμφωνίες για τα δημόσια έργα και κυρίως την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων με συμβάσεις παραχώρησης. Σκοπός του είναι, όπως υποστηρίζει, να μειωθούν στο μισό τα διόδια που πληρώνουμε καθημερινά.

Ερώτημα πρώτον: Το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν αυτό που έκανε τις λεόντιες συμφωνίες για το αεροδρόμιο με τους Γερμανούς και θα τους πληρώνουμε για δεκαετίες;

Το ΠΑΣΟΚ δεν υπέγραψε τις συμφωνίες για την Αττική οδό με τον Μπόμπολα και τους συνεταίρους του οι οποίοι θα εκμεταλλεύονται για καμιά 20ετία τον πιο χρυσοφόρο δρόμο της χώρας; Μήπως το ΠΑΣΟΚ δεν έκλεισε τη συμφωνία με τους Γάλλους και τους λοιπούς συνεταίρους τους (Μπόμπολας κ.λπ.) για τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου για την οποία πληρώνουμε 12 ευρώ;

Ερώτημα δεύτερο: Επί ΠΑΣΟΚ του Κ. Σημίτη δεν μεγαλούργησαν οι νταβατζήδες οι οποίοι πήραν όλα τα έργα στην Ελλάδα και πληρώνουμε τώρα όλοι υπέρογκα διόδια; Και καλά, να τα πληρώσουμε εφόσον οι επιχειρηματίες έφτιαξαν τους δρόμους με δικά τους χρήματα. Πώς, όμως, βγαίνουν και λένε προεκλογικά ότι θα κάνουν επαναδιαπραγματεύσεις για χαμηλότερα διόδια; Κοροΐδα είναι οι εργολάβοι ή μήπως ο κ. Μαγκριώτης σκοπεύει να τους... πολεμήσει;

Και για να μην τα βάζουμε μόνο με το ΠΑΣΟΚ και επί Νέας Δημοκρατίας δε μεγαλούργησαν οι νταβατζήδες όταν ο πρωθυπουργός ξέχασε τον Μπαϊρακτάρη; Ο Γ. Σουφλιάς δεν έδωσε όλα τα έργα στους γνωστούς εργολάβους και μάλιστα τους επέτρεψε να εισπράττουν διόδια προτού καν βγάλουν τις μπουλντόζες στο δρόμο;

Το να χαϊδεύεις αυτιά προεκλογικά είναι όμορφο. Πρέπει, όμως, να έχεις και τα κότσια να κάνεις αυτά που λες και μετεκλογικά...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ανωνυμος avatar
    Ανωνυμος 19/09/2009 12:09:00

    Ποιος νοιαζεται για το τι θα γινει μετεκλογικα;
    Μετα την απομακρυνση εκ της καλπης, ουδεν λαθος αναγνωριζεται.

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 19/09/2009 12:37:25

    Στό πρώτο ερώτημα: H σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου έγινε επί Μητσοτάκη. Επί Λαλιώτη, δεν ακρίβηνε, έγινε όμως κάτι πολύ πιο φαύλο: Μεταφέρθηκε μεγαλύτερο μέρος του ρίσκου στο Ελληνικό Δημόσιο, και μεγαλύτερο μέρος εγγυημένης απόδοσης στους Γερμανούς. Εξαιρετικά ψιλά γράμματα, που και η ελεγκτική εταιρία που κλήθηκε να γνωματεύσει έκανε ότι δεν είδε. Η σύμβαση παραχώρησης ήταν ακριβή από την αρχή, όπως ξέρει και η ΟΑ, και τα ΚΑΕ και κάθε καφετζής που δουλεύει μέσα εκεί.

    Στο δεύτερο ερώτημα: Και στους δρόμους, οι συμβάσεις παραχώρησης ξεκίνησαν επί Μητσοτάκη, και υλοποιήθηκαν επί Σημίτη. Μην λέμε ότι θέλουμε: Ακτωρ, J&P-Αβαξ, ΓΕΚ ΤΕΒ Τέρνα, και Μηχανική (την τελευταία την έβαλα για να μην σκούζει, αν και σκούζει περισσότερο από ότι τελειώνει έργα...). Μετρήστε δουλειές και λεφτά.

    Τώρα τίθεται θέμα: Tι προριμάτε: Συμβάσεις παραχώρησης με συμπραξη ιδιωτών ή κρατική επένδυση; Το δεύτερο προϋποθέτει κρατικό δανεισμό. Το πρώτο μεταθέτει το δάνειο στό νομικό πρόσωπο που κάνει το έργο. Το δεύτερο είναι κατά την γνώμη μου προτιμητέο, αλλά δεν έιναι εκει η πλάκα. Η πλάκα είναι ότι τα εργα αυτά χρηματοδοτούνται από την ΕΕ και δεν το κάνουν για το καλό μας, αλλά για το καλό της δικής τους διαπλοκής. Τα Σπάτα έγιναν για την Χοκτηφ, το Ρίο για κάτι Γαλαίους, οι πράσινες ανεμογεννήτριες για Γερμανούς, Ισπανούς και Γάλλους. Τα Ελληνάκια είναι για τα ψίχουλα και το λάδωμα.

    Πάμε στα μυστικά των συγχρηματοδοτούμενων έργων και του project finance: Είπα ότι το δάνειο, σε project finance, βαρύνει το νομικό πρόσωπο του έργου. ΔΕΝ είπα όμως ότι στα ψιλκά γράμματα, αν το δάνειο δεν βγαίνει από τις προβλεπόμενες ταμειακές ροές, οι πιστώτριες τράπεζες ζητούν πρόσθετες εξασφαλίσεις. Εκεί έγινε η φουστιά επί Λαλιώτη. Μεγαλύτερο κομμάτι της εξασφάλισης πέρασε στο Δημόσιο με την αλλαγή του χρόνου της συγχρηματοδότησης. Εκεί είναι τα πολλά λεφτά, δύσκολα πράγματα και θολά. 3-4 δικηγορικά γραφεία και 5-6 τραπεζικοί τα καταλαβαίνουν και σιγά μην σας τα πουν... Ομερτά.

    Το είπα και πριν: Η επιλογή είναι μεταξύ μπλε και πράσινων πασόκων (για να το πω σε αντι-πασοκικούς όρους). Η σωστή έκφραση θα ήταν "ξεφτιλισμένοι πειναλέοι, ή πηναλαίη, είμαστε και το μαγαζί έχει κλείσει προ πολλού -- χρειάζονται άλλοι έλληνες, οι σημερινοί έχουν ξοφλήσει". Εδώ βέβαια, μπορεί να έχουμε την ψευδαίσθηση ότι η ΝΔ θα είναι καλύτερη από το πασόκ. 5,5 χρόνια ΝΔ έχουμε, αν δεν κάνω λάθος. Μια απ' τα ίδια, αλλά "προτιμήστε μπλέ".

    • Factorx avatar
      Factorx @ archaeopteryx 19/09/2009 12:52:48

      παλαιοπτέρυξ σωστά αυτά που λες, αλλά ο Μητσοτάκης είναι ...ΝΔ;

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Factorx 19/09/2009 13:00:07

        Α... καλά, αυτή η ερώτηση είναι όλα τα λεφτά. Δεν νομίζω ότι είναι ΝΔ ο Μητσοτάκης, αλλά μόνο ο ίδιος μπορέι να το απαντήσει. Γιατί δεν κανει ένα κόμμα να ησυχάσουμε δεν ξέρω, γιατί τελικά συμβάλλει, ιστορικά πλέον σε ανωμαλίες.

        Ο Μητσοτάκης είναι ένας ευφυής άνθρωπος, ασαφούς ιεδεολογίας, αλλά μπαλκονάτος, και σε προσωπικό επίπεδο συμπαθέστατος. Βέβαια το έχει κάνει επάγγελμα αυτό το βιολί και έχει "κουράσει".

        Τι είναι ο Μητσοτάκης; Θα έλεγα ότι είναι ο καθρέφτης πολλών νεοελλήνων. "Τα δικά μας παιδιά...". Πως μπορείς να μισήσεις το είδωλό σου;

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Factorx 19/09/2009 13:04:47

        βέβαια, θα μπω στον κουτοπόνηρο πειρασμό να ρωτήσω τι είναι ο Έβερτ... Αν θυμάσαι η επιλογή ήταν Σημίτης ή Τσοχατζόπουλος, Έβερτ ή Σημίτης. Θεέ μου...

  3. aris lalidis avatar
    aris lalidis 19/09/2009 13:33:37

    Για λαικισμο διαβαζω κι η σκεψη μου πεταει με νοσταλγια στο μεγαλο ΑΠΟΝΤΑ..
    Για τον Κωστα των Δολιανων ο λογος.
    Παροπλισμενος;Εν υπνω;Κουρασμενος;Ελλοχευων;
    Θυμηθηκα εκεινη τη συνεντευξη του αξιοτιμου κ.Μαμανεα,Μεγαλου Διδασκαλου της Στοας,στην εφημεριδα της οποιας ο διευθυντης προτιμησε να παει φυλακη για να μπορει να δημοσιευει τις αποψεις του ο Κουφοντινας και Σια.
    Πανε τωρα εικοσι χρονια περιπου.
    Προεβλεπε λοιπον ο αξιοτιμος Διδασκαλος την πρωθυπουργοποιηση του Κωστα του καραμπουζουκλη σε αυτους περιπου τους χαλεπους καιρους που διανυουμε.
    Επειδη οι τσετες του λαικισμου ξαναβγηκαν στο κλαρι,οπωσδηποτε ενα τοσο καλο τουφεκι απουσιαζει..
    Δεκτη καθε διορθωση για το χρονο που εγινε ο χρησμος,για τον τιτλο του προφητη κλπ.
    Περνανε βλεπεις τα ρημαδια τα χρονια..

  4. koinos_nous avatar
    koinos_nous 19/09/2009 14:03:41

    Μανεας νομιζω Γιωργος η Χρηστος

  5. aris lalidis avatar
    aris lalidis 19/09/2009 14:22:15

    Σωστα.Χρηστος Μανεας.
    Ο Μαμανεας ειναι απο αλλο επεισοδιο.

  6. Γιάννης Μαγκριώτης avatar
    Γιάννης Μαγκριώτης 19/09/2009 16:10:58

    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις επισημάνσεις σας, θα ήθελα όμως να σχολιάσω τα εξής:

    1. Οι θέσεις μας αυτές δεν διατυπώθηκαν προεκλογικά, τις διατύπωσα πέρυσι την Άνοιξη από τις πρώτες ημέρες που μου ανέθεσε ο Γιώργος Παπανδρέου την ευθύνη αυτού του Τομέα.
    2. Eμείς δεν είπαμε ποτέ «νταβατζήδες» τους κατασκευαστές. Έχεις απόλυτο δίκιο. Aν ήταν «νταβατζήδες» πριν 10 χρόνια σήμερα είναι «νταβατζήδες Χ 5», με βάση τον τζίρο και τις ανεκτέλεστες συμβάσεις που έχουν.
    3. Οι επιχειρηματίες κάνουν τη δουλειά τους. Το σημαντικό όμως είναι στο κατά πόσο η εκάστοτε κυβέρνηση, επενδύει στην Α ή Β κατεύθυνση τους δημόσιους πόρους και πως τους διαχειρίζεται.
    4. Θα ήθελα επίσης να σε ενημερώσω για τη διαφορά των «Συμβάσεων Παραχώρησης» του ΠΑΣΟΚ, από αυτές που έχει υπογράψει η Ν.Δ. Στις «Συμβάσεις Παραχώρησης» στη Αττική Οδό και στο Ρίο Αντίρριο υπάρχουν δύο ποιοτικά στοιχεία που τις διαφοροποιούν από αυτές της Ν.Δ.
    α) Υπάρχει υψηλότερη συμμετοχή δημόσιας δαπάνης (Εθνική και κοινοτική), γεγονός που σημαίνει λιγότερη ιδιωτική συμμετοχή και λιγότερα κέρδη για τον επιχειρηματία.
    β) Στις «Συμβάσεις Παραχώρησης» του ΠΑΣΟΚ υπάρχει μια ρήτρα η οποία λέει το εξής: Τη στιγμή που ο Παραχωρησιούχος εισπράξει το συμφωνημένο ποσοστό επί του κεφαλαίου που επένδυσε, (11,5% είναι στις συμβάσεις του ΠΑΣΟΚ, 12% για τις Συμβάσεις της ΝΔ), το έργο περνά στα χέρια του Δημοσίου. Γι’ αυτό και η σύμβαση για την Αττικό Οδό είναι για 18 χρόνια, ενώ οι Οδικοί άξονες που υπέγραψε η ΝΔ είναι για 30 ή 38 χρόνια.
    Το χειρότερο όμως είναι ότι η ΝΔ στις δικές της Συμβάσεις ενσωμάτωσε έναν έμμεσο, τοπικό φόρο ουσιαστικά, όπως παραδέχτηκε σε ερώτησή μου στη Βουλή ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, γι’ αυτό το 70% περίπου των εισπράξεων του Παραχωρησιούχου από την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων, είναι φόροι για το Κράτος. Το δικαιολόγησε μάλιστα αυτό λέγοντας, πως με αυτό τον τρόπο θα κατασκευάζει το κράτος για την επόμενη δεκαετία έργα.
    Είναι η πιο νεοφιλελεύθερη και άδικη έμμεση τοπική φορολογία, γι’ αυτό μέχρι τώρα σχεδόν το 1/3 των διοδίων που προβλέπουν οι Συμβάσεις, έχουν επιβληθεί. Για λόγους πολιτικού κόστους η Κυβέρνηση μπροστά στην αντίδραση του κόσμου τα αναβάλει. Οι Παραχωρησιούχοι έχουν ήδη κάνει προσφυγές και θα τα πάρουν από το κρατικό προϋπολογισμό ή θα ζητήσουν παραπάνω χρόνια εκμετάλλευσης των έργων.
    Θέλω ακόμα να σας ενημερώσω, ότι η Αττική Οδός και το Ρίο- Αντίρριο θα παραδοθούν γρηγορότερα στο δημόσιο, γιατί υπάρχει μεγαλύτερη πυκνότητα μετακινήσεων από ότι προέβλεπε η Σύμβασή τους.
    Αυτούς τους εμμέσους φόρους υπέρ του κράτους στην επαναδιαπραγμάτευση εμείς θα αφαιρέσουμε.
    Συνεπώς οι συμβάσεις είναι διαφορετικές, γιατί διαφορετική είναι η οικονομική και κοινωνική μας φιλοσοφία.
    Για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που είναι με το καθεστώς της Εταιρείας «ICTS HBS Joint Venture Services», όπου το 55% έχει το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό το ποσοστό επιχείρησε να πουλήσει η ΝΔ μέσω του χρηματιστηρίου, λέγοντας ότι το δημόσιο θα εισπράξει πολύ περισσότερα από ότι επένδυσε στο αεροδρόμιο.
    Αυτό αποδεικνύει ότι η επιλογή μας ήταν σωστή και φυσικά διαφωνούμε με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου
    Συνεπώς ούτε λαϊκισμός μας διακρίνει, ούτε αθέμιτες φιλοδοξίες.
    Γιάννης Μαγκριώτης

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Γιάννης Μαγκριώτης 19/09/2009 17:53:11

      "Αυτούς τους εμμέσους φόρους υπέρ του κράτους στην επαναδιαπραγμάτευση εμείς θα αφαιρέσουμε."

      Θα αφαιρεθεί ο ένας φόρος, θα αφαιρεθεί ο άλλος, θα αφαιρεθεί ο παρα-άλλος, και τότε πώς θα ανταποκριθεί το Δημόσιο στις δανειακές και λοιπές δημοσιονομικές ανάγκες του;

  7. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 19/09/2009 18:24:33

    ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ 8Α ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΧΕΡΙΑ. ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΡΙΟ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΜΠΟΜΠΟΛΑ ΚΑΙΤΟΥ ΘΕΜΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ?

    ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΒΗΝΕΙ ΤΑ ΧΡΕΕΙ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ......

    ΣΑΝ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟΙ.

  8. Γιάννης Μαγκριώτης avatar
    Γιάννης Μαγκριώτης 20/09/2009 00:49:04

    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις επισημάνσεις σας, θα ήθελα όμως να σχολιάσω τα εξής:

    1. Για την Αττική Οδό, θέλω και πάλι να σου διευκρινίσω ότι δεν βγάζει περισσότερα χρήματα ο Παραχωρησιούχος από την αρχική συμφωνία, γιατί αποχωρεί από την εκμετάλλευσή της, γρηγορότερα από τα 18 χρόνια.
    2. Τα υψηλά και πυκνά διόδια στις Συμβάσεις Παραχώρησης της Ν.Δ έχουν όπως διευκρίνισα στην πρώτη μου απάντηση έχουν ενσωματωμένους πολλούς έμμεσους, τοπικούς και άδικους φόρους. Δηλαδή οι πολίτες της Ηπείρου θα πληρώσουν με τα διόδια την κατασκευή της Ιόνιας Οδού και επιπλέον θα πληρώνουν και πολλαπλάσιους έμμεσους φόρους. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες περιφέρειες, την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, την Στερεά Ελλάδα. Αυτό είναι απολύτως άδικο για την Περιφέρεια. Αυτή είναι ακραία, νεοφιλελεύθερη δεξιά αντίληψη. Η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια δεν έχει ανάγκη από μεγάλα δημόσια έργα. Έχει ανάγκη από μικρά και μεσαία, για την ανάπτυξη της περιφέρειας και αυτά πρέπει να γίνει με δημόσιους πόρους και όχι με τοπικούς φόρους. Δεν φτάνει που η Περιφέρεια είναι πολύ πίσω σε ανάπτυξη και ευημερία, τώρα που ήρθε και η σειρά της να γίνουν και σε αυτή κάποια έργα, την υποχρεώνουν να τα πληρώσει η ίδια. Τα έργα στην περιφέρεια πρέπει να γίνουν με πόρους από τη γενική φορολογία. Δεν είναι δυνατόν με δημόσιους πόρους να έγιναν τα Ολυμπιακά έργα και τα έργα στην Θράκη, την Ηλεία και σε άλλες περιφέρειες, να γίνουν με τοπικούς φόρους.
    3. Όσο αφορά τους «Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής» και την κατεπείγουσα δημοπράτησή τους, 24ώρες πριν την προκήρυξη των εκλογών, σου στέλνω τη δημόσια τοποθέτησή μου ως Υπεύθυνος του Τομέα Δημοσίων Έργων του ΠΑΣΟΚ, http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/5b57fc57-7bae-4789-add2-44cc4eabc34b η όποια κινείται στο πλαίσιο περίπου και της δική σου προσέγγισης.

  9. Orestios avatar
    Orestios 20/09/2009 00:58:50

    Έχει να πέσει φόρος από το ΠΑΣΟΚ άγριος. Κεφαλικός. Το πρωτοσέλιδο του ΠΘ να διαβάσετε και θα γελάτε με τις ώρες. Το GAP είναι ενήμερο για τα παιχνίδια που παίζονται? Εκτός και αν τα αστρονομικά αποτελέσματα είναι τόσο μούφα και τα πραγματικά, που δεν δημοσιεύονται πια, δείχνουν μεγάλη πτώση του ΠΑΣΟΚ. Θυμίζουν εκείνον τον συμπαθή υπουργό τύπου του Σαντάμ, που όταν τα στρατεύματα είχαν καταλάβει όλη την Βαγδάτη, αυτός έλεγε πως τους κερδίζουμε ακόμα. Η προπαγάνδα είναι τόσο εμφανής. Μα τι τους υποσχέθηκε το GAP? Δεκάδες σακούλες σκουπιδιών παραγεμισμένες με εκαττομύρια?

  10. George Poulos avatar
    George Poulos 22/09/2009 17:50:41

    Ο κος της βωτογραφίας σαν να μοιάζει του Καραμπουζουκλή-ακαταλληλότερου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.