#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/01/2013 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χρυσή Αυγή: από τον παγανισμό στην… εκκλησία



 «Ηλιοστάσιο, διαβαίνουμε τις πύλες του χειμώνα. Μακρύς και δριμύς, πρόκληση η αντιμετώπισή του, σκληρός σαν τον αγώνα που θα κληθούν να δώσουν οι εκλεκτοί της ιδέας. Όμως ο ήλιος επέστρεψε και σηματοδοτεί την απαρχή της νίκης του Φωτός επί του Σκότους. Σκότος, η παρακμή της υπόδουλης Πατρίδας μας. Φως, η νέα Χρυσή Αυγή του Ελληνισμού!».

Περιγραφή από τη «μαυροντυμένη Φάλαγγα» (όπως αυτοαποκαλείται η νεολαία της Χρυσής Αυγής), που… πορεύεται «προς την οχυρωμένη κορυφή» για να γιορτάσει το χειμερινό ηλιοστάσιο, τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου που λέγεται ότι σηματοδοτεί την έναρξη του χειμώνα (21 Δεκεμβρίου). Μια «τελετή» που σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως καθώς θυμίζει -χωρίς απαραίτητα να είναι- παγανιστική λατρεία.

Πολιτικά στελέχη έλεγαν ότι και στην εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία (στην οποία, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Μιχαλολιάκου, ο γερμανικός λαός γνώρισε οικονομική άνθηση) έγινε προσπάθεια να συνδεθεί η ακραία ιδεολογία με αυτή τη θρησκεία.

Οι εικόνες που ανέβασαν πρόσφατα (26 Δεκεμβρίου 2012) οι χρυσαυγίτες στην ιστοσελίδα τους από τη χειμερινή εξόρμησή τους στα βουνά (χωρίς να αναφέρουν τον ακριβή τόπο) προκαλούν εντύπωση.

Αίσθηση προκαλεί και το λογοτεχνικό ύφος του κειμένου που συνόδευε τις δραστηριότητες της (;;;) «στρατιωτικής Φάλαγγας». Και αυτό γιατί θυμίζει δημοσιεύματα τόσο του πρόσφατου 2011 όσο και του μακρινού 1980 σε έντυπα της Χρυσής Αυγής. Σε κάποια από αυτά τα δημοσιεύματα (αποσπάσματα των οποίων δημοσιεύει σήμερα ο «Τύπος της Κυριακής») οι συντάκτες παρομοίαζαν τον Χριστό με τον Απόλλωνα, ο οποίος «αναδύθηκε μέσα από το σκοτάδι, απορροφώντας στο πρόσωπό του όλα τα στοιχεία του Ηλιακού Λόγου».

Και όλα αυτά την ώρα που το ακροδεξιό κόμμα προσπαθεί να «πετάξει» από πάνω του το νεοναζιστικό και αντιχριστιανικό μανδύα για τον οποίο κατηγορήθηκε -κυρίως προεκλογικά- από τον πολιτικό κόσμο. Μεγάλη συζήτηση είχε ανοίξει και για το βουλευτή Γιώργο Γερμενή, γνωστό ως «Καιάδα», και τη συμμετοχή του σε black metal συγκρότημα με το όνομα Naer Mataron.

Σε κάποιους από τους στίχους των τραγουδιών της μπάντας υπάρχουν υβριστικοί χαρακτηρισμοί για τον Χριστιανισμό, ενώ ο ίδιος ο κ. Γερμενής απαντά σε δηλώσεις του ότι «το συγκρότημα δεν επιχείρησε ποτέ να προσβάλει την εικόνα του Ιησού Χριστού».

Τον τελευταίο καιρό, πάντως, το κόμμα του κ. Μιχαλολιάκου επιχειρεί να πλησιάσει ακόμα περισσότερο την Εκκλησία, κατακρίνοντας με δριμύτητα το δήμαρχο Αθηναίων κ. Καμίνη γιατί στην καθιερωμένη κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας δεν έκοψε το κομμάτι του Χριστού.

«Είναι ντροπή για την ιστορία των Αθηνών να εκφράζει με τέτοιο χυδαίο τρόπο την αθεΐα και το αντιχριστιανικό του μένος. Η άρνησή του να κόψει το πατροπαράδοτο “κομμάτι του Χριστού” και η μετέπειτα θλιβερή συμπεριφορά του προκαλούν την οργή και την απέχθεια της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού», έγραφε η ανακοίνωση.

 Εξόρμηση στο βουνό για τη γιορτή του Ήλιου

 

 

Με στρατιωτική πειθαρχία οι νέοι της Χρυσής Αυγής ανέβηκαν στο βουνό πριν από περίπου δυόμισι εβδομάδες για να γιορτάσουν το χειμερινό ηλιοστάσιο για το 2012.

Φωτογραφήθηκαν με κουκούλες και στρατιωτική περιβολή, με φόντο το κάστρο και στη μέση τη σημαία με τον αρχαιοελληνικό μαίανδρο. Ενδιαφέρον έχει ότι η σβάστικα συμβολίζει, σύμφωνα με ιστορικούς ερευνητές, τον ήλιο.

Η Χρυσή Αυγή συνηθίζει να διοργανώνει εκδρομές για την εκπαίδευση και τη σκληραγώγηση των μελών της (στο πρότυπο των Σπαρτιατών) αλλά αυτή η εξόρμηση, που όπως περιγράφουν είχε κάτι το μυσταγωγικό, φαίνεται να ήταν διαφορετική λόγω του ηλιοστασίου.

«Οι πρώτες ακτίνες, ο Ανίκητος Ηλιος στην αέναη επιστροφή του. Το λάβαρο κυματίζει στον παγωμένο αέρα, υψωμένα χέρια, ο Υμνος. Πιο δυνατά! Να αντηχήσει στα απάτητα βουνά. Πιο δυνατά! Να φτάσει στου πελάγου το μανιασμένο κύμα. Πιο δυνατά! Ματώνει ο λαιμός, ιερή μυσταγωγία», γράφει το κείμενο που συνοδεύει μία από τις φωτογραφίες.

Ο δρόμος του γυρισμού για τους νεολαίους σηματοδοτεί την επιστροφή «στο μίζερο κόσμο των “εορταστικών ωραρίων”. Oμως είμαστε εδώ, όπως ήμασταν πάντα! Υπερήφανοι, διαλεχτοί, περιφρονητές της μάζας. Θαυμάστε ή μισήστε μας, σταθείτε δίπλα μας ή απέναντί μας, δεν μας νοιάζει… O Hλιος επέστρεψε!».

Αντιχριστιανικό παραλήρημα στο περιοδικό της οργάνωσης



Στην ιστοσελίδα του περιοδικού «Αντεπίθεση» του μετώπου νεολαίας της Χρυσής Αυγής σε άρθρο, που γράφτηκε το 2011 και είναι αναρτημένο μέχρι σήμερα, οι χρυσαυγίτες αποκαλύπτουν γιατί γιορτάζουν εκτός από το χειμερινό και το θερινό ηλιοστάσιο:

«Πρόκειται για μία από τις ιερότερες εορτές της ευρωπαϊκής παγανιστικής λατρείας. Έτσι, είτε αναφερόμαστε σε Έλληνες, Κέλτες, Γερμανούς ή Σλάβους, είναι εξίσου σημαντική εορτή. Γιορτάζεται λοιπόν η Ζωή και αποδίδονται τιμές στον Ηλιο και τη Φύση γενικότερα. Σε κάθε ευρωπαϊκή παγανιστική λατρεία το σύμβολο που χρησιμοποιείται ευρέως είναι ο Ηλιακός Τροχός (ο γνωστός στους περισσότερους ως Κέλτικος Σταυρός). Επίσης, φωτιές ανάβονται σε υψώματα και ένας φλεγόμενος Ηλιακός Τροχός αφήνεται από μια πλαγιά να κυλίσει προς τα κάτω, συμβολίζοντας έτσι την τροχιά του Ηλιου. Στην ελληνική παγανιστική παράδοση, το θερινό ηλιοστάσιο είναι μέρος των εορτών της άνοιξης και του καλοκαιριού».

Στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχουν κείμενα που έχουν δημοσιευτεί σε παλιότερα τεύχη του περιοδικού. Σε ένα από αυτά, που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 60 του περιοδικού «Χρυσή Αυγή», αναφέρεται: «Οταν ο Πάπας Γρηγόριος ο Μέγας αποφάσισε να εγκαταστήσει τις “χριστιανικές” γιορτές στις ίδιες περίπου ημέρες με τις πανάρχαιες παγανιστικές γιορτές των προγόνων μας, εξυπηρέτησε (μάλλον ακούσια) την επιβίωση της ψυχικής ακεραιότητας της Φυλής. Ηδη, η λαίλαπα του Εβραιοχριστιανισμού και των υπόδουλων σ’ αυτόν αρχόντων είχε αφανίσει με λύσσα και μισαλλοδοξία πάμπολλα στοιχεία του Λευκού Πολιτισμού, γκρεμίζοντας τους αρχαίους θεούς από τα βάθρα τους και ξεκληρίζοντας τους πιστούς (…) Ο Χριστός, Φοίβος και Μίθρας μαζί ενσαρκώνεται στη Γη για να διώξει το σκοτάδι και το κακό μακριά από τους ανθρώπους. Αλεξίκακος και ιατρός, εξορκιστής των δαιμόνων και φύλακας των παιδιών, φωτοβόλος Υιός του Μεγάλου Πατέρα προστάτη. Του Πατέρα που παίρνει στη χριστιανική εικονογραφία τη μορφή του Διός-Βοτάν».

Εντύπωση προκαλεί, επίσης, ότι ο ιστότοπος αναδημοσιεύει φωτογραφίες από παλαιότερο εορτασμό του θερινού ηλιοστασίου από την εθνικιστική ισπανική πολιτική κίνηση «Alianza Nacional» με τρεις διαφορετικές εκδηλώσεις κατά μήκος της χώρας.

Στο φωτογραφικό υλικό απεικονίζεται δαδοφορία, που, όπως αναφέρεται, «διαμορφώθηκε από τρεις διαφορετικές γενεές εθνικιστών». Στη μία από τις τρεις εκδηλώσεις στην πόλη Λεόν ένας μεγάλος κέλτικος σταυρός προετοιμάστηκε για την τελετή και ακολούθησε πορεία με σημαίες, δάδες και τύμπανα.

«Κανιβαλίζουν όσοι μας κατηγορούν»



Ο αρχηγός της Χρυσής Αυγής, Νίκος Μιχαλολιάκος, είχε ξεκαθαρίσει σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τον περασμένο Ιούνιο στον «ΤτΚ» ότι είναι χριστιανός ορθόδοξος και πως όσοι τον κατηγορούν για αρχαιολατρικά ποιήματα που είχε γράψει στο παρελθόν απλά κανιβαλίζουν.

«Για πρώτη φορά στην πολιτική ζωή αυτού του τόπου γίνονται ερωτήσεις για τα θρησκευτικά πιστεύω ενός αρχηγού κόμματος. Και ο Κωστής Παλαμάς είχε γράψει στα ποιήματά του για τον Μεγάλο Πάνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν ήταν χριστιανός; Οσοι μας κατηγορούν είναι λασπολόγοι και κανιβαλίζουν», είχε δηλώσει ο κ. Μιχαλολιάκος.

 Αλέξανδρος Καλαφάτης στον ΤτΚ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 13/01/2013 11:11:43

    Όλοι ξέρουν πως ο Χίτλερ ήταν παγανιστής=δαιμονολάτρης που είχε δίπλα του μάντεις και μέντιουμ και μάγους να τον συμβουλεύουν. Και μια από τις συμβουλές τους ήταν να αρπάξει τα κειμήλια του Αγίου Όρους. Και ευτυχώς αυτά γλίτωσαν επειδή κάτι (ή Κάποιον) φοβήθηκε ο Αδόλφος και με επείγον τηλεγράφημα έδιωξε τα ες-ες από το Άγιο Όρος με εντολή να μην πειράξουν τίποτα και κανέναν ενώ γενικά δεν είχε ιερό και όσιο αυτός και τα τσιράκια του. Τι περιμένουμε λοιπόν από υμνητές και λάτρεις του; Να έχουν μέσα τους την ευαγγελική αγάπη του θεανθρώπου; Από τον καρπό φαίνεται το δέντρο είπε Αυτός που δεν κάνει λάθος. Και στο φαινόμενο ΧΑ αποδεικνύεται περίτρανα ποιο είναι το δέντρο.

    • occultist avatar
      occultist @ Γεώργιος Τ. 13/01/2013 14:45:18

      Γεώργιος Τ. είπε:"" Όλοι ξέρουν πως ο Χίτλερ ήταν παγανιστής=δαιμονολάτρης που είχε δίπλα του μάντεις και μέντιουμ και μάγους να τον συμβουλεύουν.""
      Ευτυχώς που ανέφερες το όνομα. Γιατί εμένα το μυαλό μου πήγε στον Αντρεα που ειχε δίπλα του και μάντεις, και μέντιουμ, και χαρτορίχτρες, και καφετζούδες,και αστρολόγους και κάθε λογής μελλοντολόγους.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ occultist 13/01/2013 15:10:41

        Καλό! Που αποσκοπεί το σχόλιο δε μας είπες...

      • JE NE REGRETTE RIEN avatar
        JE NE REGRETTE RIEN @ occultist 14/01/2013 09:25:14

        occulist ,καλόοο...!

    • Kραντωρ avatar
      Kραντωρ @ Γεώργιος Τ. 13/01/2013 15:33:57

      Το « παγανισμός» ετυμολογείται από την λατινική λέξη paganus, που σημαίνει αγρότης , κάτοικος της υπαίθρου. Παγανισταί ωνομάσθησαν οι κάτοικοι της υπαίθρου, που παρέμειναν πιστοί στις πατρώες αντιλήψεις περί θείου.
      Μη λησμονούμε, όταν ο Κωνσταντίνος ανεκήρυξε τον Χριστιανισμό ως επίσημο θρησκεία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, οι χριστιανοί αντιπροσώπευαν μικρές μειοψηφίες φανατικών.
      Ο Θεοδόσιος με τα διατάγματα του 380-381 επεχείρησε την βιαία επιβολή της θρησκείας του Ναζωραίου επί των λαών και ειδικώς επι των Ελλήνων, των οποίων η πνευματικότης και ο υψηλός πολιτισμός ερχόταν σε αντίθεση με τις απλοϊκές δοξασίες των τρισβαρβάρων Ιουδαίων.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Kραντωρ 13/01/2013 16:30:33

        Δεν παίζεσαι! Ανακριβέστατος και άσχετος με την ιστορία είσαι και θες να με διορθώσεις κιόλας! Ο Μ.Κωνσταντίνος υπέγραψε το διάταγμα των Μεδιολάνων για ανεξιθρησκεία μόνο. Και για αυτό το λόγο βαπτίστηκε λίγο πριν το θάνατό του. Επειδή δεν ήθελε να προκαλέσει τους μέχρι τότε κραταιούς σε οικονομική ισχύ ειδωλολάτρες. Να μην ξεχνάμε πως πριν το διάταγμα των Μεδιολάνων και για 2 ολόκληρους αιώνες από τον τρελό Νέρωνα και μετά είχαν πεθάνει μαρτυρικά πάνω από 11 εκατομμύρια χριστιανοί. Αυτοί που βρέθηκαν; Φύτρωσαν; Και γιατί να πιστέψουν σε Κάποιον που τους βάζει σε κίνδυνο της ζωής τους λόγω των διωγμών όσων Τον πίστευαν αν δεν είναι απόλυτα σίγουροι για την αλήθεια του και αρκετά γενναίοι ώστε να δεχθούν να θυσιαστούν και αυτοί αρνούμενοι την πλάνη την οποία έως τότε πίστυαν; Ο Μ. Θεοδόσιος από την άλλη έκανε επίσημη θρησκεία της Ρωμανίας την πίστη στον Ιησού Χριστό. Και όσον αφορά το αν οι παγανιστές είναι εωσφοριστές είναι τόσο δύσκολο να το αντιληφθεί όποιος είναι παγανιστής, όσο είναι να καταλάβει ο ψυχοπαθής το πρόβλημά του. Έχει απλά αποδειχθεί στους αιώνες. Και αυτό το έδειξε και η καταδίκη από τους τότε παγανιστές του μεγίστου των αρχαίων Ελλήνων, Σωκράτη για τις ιδέες του περί του μοναδικού Θεού και του δαιμονίου(=συνείδηση στα απλά ελληνικά) που ελέγχει εσωτερικά τον άνθρωπο για το κακό που ίσως πράττει και τον σπρώχνει στο καλό. Ο Σωκράτης λοιπόν σου ξεφτιλίζει και το επιχείρημα περί του ότι άρμοζε ο Χριστιανισμός στους Ιουδαίους λόγω απλοϊκότητας. Ενώ οι μέγιστοι Σωκράτης (πατέρας), Πλάτων (γιος), Αριστοτέλης (εγγονός) προσεγγίζουν την χριστιανική ηθική σε μεγάλο βαθμό ώστε να ετοιμάσουν μυστηριωδώς τον ελληνισμό για να δεχθεί την ανώτατη διδασκαλία του Ιησού, οι Ιουδαίοι συνεχίζουν στην πλάνη τους μη δεχόμενοι αυτήν έως σήμερα! Θες μελέτη ακόμη...

        • Kραντωρ avatar
          Kραντωρ @ Γεώργιος Τ. 13/01/2013 19:22:19

          Aγαπητέ
          Εξηγόντας ότι παγανιστής δεν σημαίνει δαιμονολάτρης, δεν ήτο στην πρόθεση μου να σε χαρακτηρίσω ανακριβή και άσχετο. Άλλωστε και οι Χριστιανοί παραδέχονται την ύπαρξη δαιμόνων.
          Ο Χριστιανισμός στην αρχή δεν ήτο τιποτ΄άλλο παρά μια τάση στους κόλπους του ιουδαϊσμού. Οι απόστολοι εδίδαξαν στις συναγωγές των Ισραηλιτών. Οι επιστολές του Παύλου προς Θεσσαλονικείς, Εφεσίους, Ρωμαίους κλπ έχουν αποδέκτες τους Ιουδαίους αυτών των πόλεων.

          Οι πατέρες της Εκκλησίας με την ελληνική παιδεία τους ( θύραθεν) διαχώρισαν τον Χριστιανισμό από τον ιουδαϊσμό και τον κατέστησαν ικανό να απευθυνθή σε ανθρώπους υψηλής καλλιεργείας και νοημοσύνης, όπως οι πρόγονοι μας.

        • Re, ti ginetai! avatar
          Re, ti ginetai! @ Γεώργιος Τ. 14/01/2013 02:57:40

          Κατ' αρχάς, δεν υπήρξε, ΠΟΤΈ, κανένας "Ιησούς Χριστός", ως ιστορικό πρόσωπο.

          Και κατ' αρχήν, οι Χριστιανοί και οι Κομμουνιστές είναι ΔΙΕΘΝΙΣΤΕΣ, δηλαδή, δεν ανήκουν σε κάποιο έθνος. Ο Χριστιανός Μολδαβός, πχ, και ο Χριστιανός Έλληνας είναι αδέλφια, όπως ο Σκοπιανός κομμουνιστής είναι αδερφός του Έλληνα κομμουνιστή.

          Για αυτό και ο Βαρθολομαίος είπε: "Ο εθνικισμός είναι αίρεση".

          • Ρηνα avatar
            Ρηνα @ Re, ti ginetai! 14/01/2013 10:08:07

            Η ιστορικοτητα της υπαρξης του προσωπου του Χριστου ΟΥΔΕΠΟΤΕ αμφισβητηθηκε.Ο ιστορικος Ιωσηπος μαλιστα διασωζει και περιγραφες της μορφης Του καθως και της Παναγιας εξ ου και προεκυψε η συγκεκριμενη απεικονηση στις αγιογραφιες.Διασωθηκαν ακομα και επιστολες-διαταγες του Ρωμαιου αυτοκρατορα, προκειμενου να διαπιστωσει ποια ηταν η αναταραχη που προκαλει στην επαρχια της Ιουδαιας το προσωπο του Ιησου
            Τελος τα Ευαγγελια θεωρουνται απο τους απ αιωνας μελετητας ως η πιστοτερη και αδιαμφισβητητη απεικονηση των γεγονοτων εκεινης της εποχης υπερβαινουσα κατα πολυ τις μικρες "ιστορικες" αναφορες αλλων ιστορικων.Επειδη ομως παραλληλα αποτελουν και την Αγια Γραφη ολου του Χριστιανικου κοσμου παραθεωρουνται απο τους αδαεις ως μονο θρησκευτικα κειμενα παραγνωριζοντας την παραδεκτη εν μεσω τοσων αιωνων ιστορικοτητα τους.
            Τωρα για τη Θεοτητα του Ιησου Χριστου εχει ξοδευτει το περισσοτερο μελανι στην ανθρωποτητα και επειδη απτεται της Πιστεως του καθενος δεν θα το θιξω.Το μονο που εχω να πω ειναι οτι ειναι Αυτος που μπηκε στην ιστορια της ανθρωποτητος και τη χωρισε σε πΧ και μΧ εποχη, ο μονος...

          • JE NE REGRETTE RIEN avatar
            JE NE REGRETTE RIEN @ Ρηνα 14/01/2013 10:14:16

            @ Ρήνα, : αυτό καί άν είναι φασιστικό και άδικο !
            Εχεις ποτέ σκεφθεί ότι αυτοί πού ΔΕΝ είναι Χριστιανοί είναι πολυπληθέστεροι ; Και τούς επιβάλαμε αυτήν την χρονολόγηση ;

          • Ρηνα avatar
            Ρηνα @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 10:28:28

            Καλοπιστα σου απαντω σε εναν παραλληλισμο που αδικει βεβαια τη συγκριση αλλα μονο προς κατανοηση.Την επωνυμια Μεγας μπροστα απο τον Αλεξανδρο η τον Ναπολεοντα δεν την επεβαλε κανεις δια της βιας.Το αποτελεσμα των εργων τους αναγνωρισε η ιστορια...

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 17:53:34

            Δεν ξέρεις καλά την ελληνική γλώσσα. Φασιστικό είναι να βρίζεις όσους πιστεύουν σταθερά και άκαμπτα μετά από μεγάλο αγώνα και διαρκές ψάξιμο μεσα τους και έξω τους ως φανατικούς, κολλημένους και κοπάδι. Η αυτογνωσία είνα προσόν που δε το έχουν αυτοί που δεν έχουν το μεγάλο πρότυπο να συγκριθούν. Και εμείς οι Χριστιανοί έχουμε τον Τέλειο! Εσύ άραγε;

          • Nike avatar
            Nike @ Ρηνα 01/02/2013 00:35:00

            ΑΝΟΙΞΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ!

            Φλάβιος Ιώσηπος
            Ο εβραίος ιστορικός Φλάβιος Ιώσηπος (Josephus) έζησε από το 38 – 107 μαχχ (μετά την απαρχή της χριστιανικής χρονολόγησης) κι έγραψε δύο σημαντικά έργα: «Περί του Ιουδαϊκού πολέμου» και «Ιουδαϊκή Αρχαιότητα». Στο δεύτερο έργο του, (βιβλίο 18, κεφ. 3), ο Ιησούς αναφέρεται σε μία μόνο παράγραφο ως εξής:
            «Περίπου εκείνη την εποχή ζούσε ο Ιησούς, ένας σοφός άνθρωπος, αν κάποιος μπορεί να τον πει άνθρωπο, καθώς είχε πετύχει θαυμαστά κατορθώματα και ήταν ο δάσκαλος πολλών ανθρώπων που διψούσαν για καινοτομίες. Πήρε με το μέρος του πολλούς από τους Εβραίους, αλλά και πολλούς από τους Έλληνες. Ήταν ο Μεσσίας. Όταν ο Πιλάτος τον κατεδίκασε στον σταυρό, μετά από κατηγορία των αρχών μας (των Ιουδαίων), αυτοί που τον αγάπησαν από την αρχή δεν σταμάτησαν να είναι προσκολλημένοι σ” αυτόν. Την τρίτη ημέρα εμφανίσθηκε σ” αυτούς επανερχόμενος στη ζωή, καθώς οι ιερές προφητείες είχαν προειπεί γι” αυτό και για μυριάδες άλλα θαυμαστά πράγματα που αφορούσαν αυτόν. Και η φυλή (ομάδα) των Χριστιανών, όπως ονομάσθηκαν μετά απ” αυτόν, δεν έχει εξαφανισθεί μέχρι σήμερα».


            Ωστόσο, η παραπάνω παράγραφος θεωρείται ως μεταγενενέστερη προσθήκη που έγινε κατά την αντιγραφή του έργου του, επειδή:

            1. Η παραπάνω παράγραφος είναι άγνωστη (δεν αναφέρεται) από κάποιον χριστιανό απολογητή του 2ου αιώνα μΧ (Τερτυλλιανός, Ωριγένη, Ιουστίνος), ενώ αναφέρεται για πρώτη φορά από τον χριστιανό απολογητή, πατέρα της εκκλησιαστικής ιστορίας, Ευσέβειο Καισαρείας τον 3ο αιώνα μαχχ. Έτσι, η «παρεμβολή» αυτής της παραγράφου τοποθετείται μεταξύ 2ου – 3ου αιώνα μΧ.

            2. Ο χριστιανός απολογητής Ωριγένης αναφέρει ότι ο Φλάβιος Ιώσηπος ΔΕΝ αναγνώριζε τον Ιησού σαν Μεσσία, αν και στην εξεταζόμενη παράγραφο υπάρχει η φράση «Ήταν ο Μεσσίας» («Κατά Κέλσου», Ι,47)

            3. Ο Ιώσηπος ήταν περιγραφικότατος για τις υπόλοιπες και μάλιστα ασήμαντες προσωπικότητες της εποχής που περιγράφει στο έργο του και για τον λεγόμενο Ιησού αφιερώνει μία μόνον παράγραφο.

            4. Ο Ιώσηπος ήταν φαρισαίος. Ένας φαρισαίος δεν ήταν δυνατόν να αναγνωρίσει σ” έναν άνθρωπο, που καταδικάσθηκε για παράβαση του Μωσαϊκού Νόμου, τον Μεσσία.

            5. Η θέση της παραγράφου στο κείμενο δεν είναι σίγουρη. Ο Ευσέβιος Καισαρείας («Εκκλησιαστική Ιστορία», ΙΙ, vi) την τοποθετεί πριν τις σημειώσεις του Ιώσηπου που αφορούν τον Πόντιο Πιλάτο, ενώ σήμερα αυτή η παράγραφος είναι μετά απ” αυτές τις σημειώσεις.

          • JE NE REGRETTE RIEN avatar
            JE NE REGRETTE RIEN @ Re, ti ginetai! 14/01/2013 10:08:54

            @ Re ti ginetai : ακριβώς !
            Γι'αυτό πρέπει να είμαστε πρώτα Ελληνες και μετά Χριστιανοί (εφόσον είμαστε Χριστιανοί βέβαια)
            Και γι'αυτό "τ'αδέρφια" μας οι ...Σέρβοι μας πρόδωσαν και μας απογοήτευσαν σε κάθε ευκαιρία...

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 17:06:25

            Βρε βρε... Νέο φυντάνι εσύ; Από που φύτρωσες; Άσε καταλάβαμε...

            Οι Σέρβοι μας πρόδωσαν; Πότε; Μήπως επί κομμουνισμού όταν και διοικούσαν ανά τον πλανήτη οι διορισμένοι από την ΕΣΣΔ υπάλληλοι των εβραίων; Όπως και επί μικρασιατικής καταστροφής όταν και οι ελληνόφωνοι κομμουνιστές στήριζαν τον Κεμάλ επειδή τον στήριζε η κομμουνιστική ΕΣΣΔ; Σοβαρέψου και άσε τις παρλαπίπες!

      • Ίων και Ελευθέριος avatar
        Ίων και Ελευθέριος @ Kραντωρ 13/01/2013 16:46:51

        Μόνος σου το είπες αγαπητέ: Το « παγανισμός» ετυμολογείται από την λατινική λέξη paganus, που σημαίνει αγρότης , κάτοικος της υπαίθρου. Πράγματι οι πληθυσμοί τις Αττικής και της Πελοποννήσου εκχριστιανίστηκαν μόλις κατά τον 9ο αιώνα. Αυτό συνάδει απόλυτα με τον όρο paganus (αγρότης) καθώς αυτές οι περιοχές ήταν, κατά την περίοδο της ρωμαϊκής κτίσης, οι πλέον καθυστερημένες από το σύνολο των περιοχών όπου ενδημούσαν οι Έλληνες. Στην Αλεξάνδρεια, τη Μεγάλη Ελλάδα (Κάτω Ιταλία και Σικελία), την Ρώμη, την Νότια Γαλλία και την Μικρά Ασία και Παλαιστίνη ζούσαν οι ακμάζοντες Ελληνικοί πληθυσμοί, και αυτοί προσχώρησαν μαζικά, εν μέσω σκληρότατων και απάνθρωπων διωγμών (10 αυτοκρατορικά διατάγματα) στον Χριστιανισμό.
        Τα υπόλοιπα φοβάμαι ότι είναι δικές σου αυθαίρετες ερμηνείες. Τα ιστορικά ντοκουμέντα ποτέ δεν υπέδειξαν ότι ασκήθηκε βία στους Έλληνες για να προσχωρήσουν στην Χριστιανική Πίστη. Από που άλλωστε να ασκηθεί και για ποιον λόγο; Αυτό είναι το λογικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσετε (πριν διαβάσετε και λίγο ιστορία εκτός από τις γνωστές θεωρίες συνωμοσίας ενός υποτιθέμενου ''Ιουδαϊοχριστιανισμού" έναντι των ''Ελλήνων''). Παρακάμπτετε βέβαια ευκόλως το ιστορικό γεγονός ότι οι Ιουδαίου ουδέποτε προσχώρησαν στο κήρυγμα του Ιησού και των Αποστόλων του, ενώ υπήρξαν και σκληροί, πολύ περισσότερο από τους Ρωμαίους, διώκτες των Χριστιανών.
        Πράγματι ο Μέγας Κωνσταντίνος εξέδωσε διάταγμα ανεξιθρησκείας σε μια περίοδο που οι Χριστιανοί ήταν ακόμα μειοψηφία. Το μειοψηφία "φανατικών" είναι δική σας ερμηνεία εκ του πονηρού. Μειοψηφία Χριστιανών ήταν σε κάθε περίπτωση. Συνήθως οι πολιτικοί και στρατιωτικοί ηγέτες πηγαίνουν με τον ισχυρό και όχι με τις θρησκευτικές μειοψηφίες, πράγμα που αναδεικνύει την ευφυΐα του Κωνσταντίνου που διείδε στον Χριστιανισμό τον φορέα αναζωογόνησης της παρακμάζουσας μέσα στον κυκεώνα του συγκρητισμού Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ουδείς διατηρούσε πίστη στο κλασσικό ελληνικό δωδεκάθεο (που οι σημερινοί ειδωλολάτρες ανέσυραν από τα σκοτεινότερα ντουλάπια της ιστορίας, ποιος ξέρει με τι ανταλλάγματα), πέραν τον πληθυσμών που προανέφερα. Η ιστορία, αδιάψευστος μάρτυς για όσους την διαβάζουν, δικαίωσε τον Μέγα Κωνσταντίνο. Αυτός είναι και ο λόγος της προσωνυμίας του.
        Όσο για τον Θεοδόσιο, που οι πάσης φύσεως αιρετικοί, νεοειδωλολάτρες, άθεοι κλπ τον έχουν κάνει πιπίλα, η ιστορία δείχνει ότι είχε δίπλα του σύμβουλους παγανιστές, το οποίο δείχνει το αυτονόητο, ότι δεν εδίωξε τους εθνικούς για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Παράδειγμα η επιστολή του παγανιστή Λιβάνιου στον Θεοδόσιο, η οποία μαρτυρεί την θρησκευτική ανεκτικότητα που επιδείκνυε. Διαβάστε την, είναι κείμενο αποδεκτό για την γνησιότητά του από τους ιστορικούς επιστήμονες, και οπωσδήποτε δεν εμπίπτει στο πεδίο της αχαλίνωτης συνομωσιολογίας, που τόσο αρέσει στους νεοπαγανιστές.
        ''Εμείς· οι Aλεξανδρείς, οι Aντιοχείς,
        οι Σελευκείς, κ’ οι πολυάριθμοι
        επίλοιποι Έλληνες Aιγύπτου και Συρίας,
        κ’ οι εν Μηδία, κ’ οι εν Περσίδι, κι όσοι άλλοι.
        Με τες εκτεταμένες επικράτειες,
        με την ποικίλη δράσι των στοχαστικών προσαρμογών.
        Και την Κοινήν Ελληνική Λαλιά
        ώς μέσα στην Βακτριανή την πήγαμεν, ώς τους Ινδούς.

        Για Λακεδαιμονίους να μιλούμε τώρα!''

        Κ.Π.Καβάφης

        • JE NE REGRETTE RIEN avatar
          JE NE REGRETTE RIEN @ Ίων και Ελευθέριος 14/01/2013 09:54:50

          @ Ιων και Ελευθέριος :Κρίμα το ωραίο σου ψευδώνυμο...
          Κατ'αρχήν μην πιάνεις στο στόμα σου τον μεγάλο Καβάφη ...σεβόταν και θαύμαζε την πατρώα Ελληνική Θρησκεία , με πόνο αναφέρεται στον διωγμό της από τους Χριστιανούς ...
          Κακό πράγμα η ημιμάθεια, φίλε Ιωνα.
          Διάβασε το "Ιωνικόν" του Καβάφη...
          @Γιώργο Τ. εσύ είσαι τόσο φανατικός πού κάθε προσπάθεια "διαλόγου" μαζί σου περιττεύει...
          Γιά σένα ισχύει ακριβώς αυτό πού προέτρεπαν οι προσηλυτηστές " Πίστευε και ΜΗ ερεύνα" !
          Αυτή η προτροπή καθόλου δεν αρμόζει στην Ελληνική σκέψη και Κοσμοθεωρία...
          (Και μετά απορούμε γιατί φθάσαμε να είμαστε σήμερα ένα πειθήνιο κοπάδι ...)

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 11:21:53

            Τουλάχιστον τό ''Πίστευε καί ΜΗ ἐρεύνα'' ἄς τό χρησιμοποιοῦμε σωστά!
            Ἄλλωστε ὁ Χριστός διεκήρυξε:''Ἐρευνᾶτε τάς γραφάς'', κατά Ἰωάννην κεφ.5,στιχ.39.
            Τό σωστό;:''Πίστευε καί μή,ἐρεύνα''...

          • JE NE REGRETTE RIEN avatar
            JE NE REGRETTE RIEN @ Κυθήριος 14/01/2013 14:52:10

            @ Κυθήριε, δεν ξέρω εάν έχεις δίκιο. Ομολογώ πρώτη φορά ακούω τέτοια εκδοχή, δηλ. περί μετατόπισης του κόμματος...
            Ξέρεις τι μου θυμίζει αυτό; τους χρησμούς της Πυθίας :
            ήξεις αφίξεις, ουκ εν πολέμω θνήξεις=θα επιστρέψεις, δεν θα πεθάνεις στον πόλεμο ή
            ήξεις αφίξεις ου , εν πολέμω θνήξεις... =δεν θα επιστρέψεις, θα πεθάνεις στον πόλεμο...
            κάπως έτσι...

          • Ίων και Ελευθέριος avatar
            Ίων και Ελευθέριος @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 16:06:53

            Το ''ερευνάτε τας γραφάς'' νομίζω καλύπτει άπαντες.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 16:29:29

            Κι ὅμως,ὑπάρχει κι αὐτή ἡ ἐκδοχή ἀγαπητέ JE NE REGRETTE RIEN!

          • Ίων και Ελευθέριος avatar
            Ίων και Ελευθέριος @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 16:00:20

            Αγαπητέ φίλε JE NE REGRETTE RIEN, πάνω σε τι ακριβώς μου προσάπτεις ημιμάθεια; Τους συγκεκριμένους στίχους του Καβάφη τους χρησιμοποίησα γιατί εκφράζουν ακριβώς αυτό που ήθελα να πω, και όχι γιατί συμφωνώ με όσα έχει πει - ή έχει κάνει - κατά καιρούς ο Καβάφης. Ουδείς αναμάρτητος και ουδείς αλάθητος πάνω στην γη, εκτός από τον Πάπα. Και η ιδέα να χρησιμοποιήσω τους στίχους αυτούς πάνω στον Οικουμενικό χαρακτήρα που έδωσε στον Ελληνικό πολιτισμό ο Χριστιανισμός - κάτι που πρέπει κανείς να είναι τυφλός για να μην το βλέπει μέσα από την ιστορία - δεν είναι δική μου. Είναι του Ι.Ζιάκα μέσα από το βιβλίο του''Αυτοείδωλον Εγενόμην". Θα τον κατηγορήσεις και αυτόν για ημιμάθεια; Και επί του δια ταύτα των όσων είπα, έχεις να επιχειρηματολογήσεις σε κάτι συγκεκριμένο; Όπως για παράδειγμα από που προκύπτει η ψευδοκατηγορία πέρι δήθεν Ιουδαιοχριστιανισμού και αντιπαλότητας με το Ελληνικό Πνεύμα; Ήδη από τον πρώτο αιώνα δεν εδιώκονταν οι Έλληνες που ομολογούσαν Χριστό Αναστάντα εκ νεκρών; Ποιοι τον ομολογούσαν ,οι Εβραίοι μήπως; Ο Άγιος Διονύσιος ο Αραιοπαγίτης ο μαρτυρήσας δια πυράς, στον οποίον ανήκει η ρήση «Ή Θεός πάσχει ή το πάν απόλλυται» τι ήταν: Εβραίος μήπως;
            Γιατί δέχεστε να πετάτε την ιστορία σας 2 χιλιάδων χρόνων στον κάλαθο των αχρήστων για χάρη των ψευτοθεών και των ψευτοεθνικισμών; Μη δέχεστε να σας μικραίνουν την ιστορία σας.

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 17:16:38

            Και επειδή γουστάρω να απαντάω σε κολλημένους και ταυτόχρονα άσχετους με το θέμα, το άκαμπτο δόγμα του Ιησού Χριστού κατά το λόγο Του είναι: "ερευνάτε τας γραφάς". Επειδή λοιπόν διαφωνούμε οριζοντίως και καθέτως, το κριτήριο του σωστού είναι μόνο το ποιος εφαρμόζει την έρευνα της Αγίας Γραφής. Εσύ λοιπόν είσαι άσχετος στο θέμα. Επομένως εκτός συζήτησης. Χαιρετώ και χαίρομαι για τα όσα μου καταλογίζεις. και ειδικότερα επειδή ακολουθώ σαν πειθήνιο πρόβατο τη φωνή του Μεγάλου Ποιμένα. Τα έχει προβλέψει στους μακαρισμούς Του άλλωστε...

            Εμείς οι χριστιανοί λοιπόν, παραδεχόμαστε πως είμαστε πιστοί στον Ένα Θεό! Εσείς που πιστεύετε είτε στον αυτοθεωμένο εαυτούλη σας, είτε στα είδωλα του κόσμου τούτου, με τι μούτρα κάνετε υψηλή κριτική; Καλύτερα να σωπαίνετε από το να κατηγορείτε αυτούς που πιστεύουν και προσπαθούν να εφαρμόσουν την τελειότερη διδασκαλία που θα είχε λύσει ΟΛΑ τα προβλήματα του κόσμου τούτου να την εφαρμόζαμε όλοι μας. Και όσον αφορά την ελληνική σκέψη, πόσο στενοκέφαλος δείχνεις (μόνο, ελπίζω) όταν γράφω για Σωκράτη-Πλάτωνα-Αριστοτέλη και το πως προετοίμασαν τον ελληνισμό για τη διδασκαλία του Χριστού και απαντάς χωρίς κανένα αντεπιχείρημα.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Kραντωρ 14/01/2013 00:30:26

        Καμία επίσημη θρησκεία δεν ανακήρυξε ο Μέγας Κωνσταντίνος. Σταδιακά ευνόησε τον χριστιανισμό από προσωπική πεποίθηση, ύστερα από το όραμα που είχε στη Μουλβία γέφυρα και το οποίο το αφηγείτο ο ίδιος και βλέποντας την ηθική υπεροχή των χριστιανών έναντι των παγανιστών.
        Οσο για τις "μειοψηφίες των φανατικών" που είναι οι χριστιανοί, χαίρομαι ιδιαίτερα που η πίστη μας ανέδειξε εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια μάρτυρες στους διωγμούς που υπέβαλαν αθώους χριστιανούς οι παγανιστές εθνικοί. Μόνο και μόνο να διαβάσει κανείς την αυθεντική καταγραφή του μαρτυρίου της Περπέτουας ή την επίσης αυθεντική καταγραφή του μαρτυρίου του Πολυκάρπου Σμύρνης, συγκλονίζεται.

    • ΑΧΙΛΛΕΑΣ avatar
      ΑΧΙΛΛΕΑΣ @ Γεώργιος Τ. 14/01/2013 00:00:20

      tsakalos eisai!

  2. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 13/01/2013 12:25:58

    Ἐκτός τῶν ἄλλων,μήπως τῶρα ἐξηγοῦνται ἀρκετές ἀπό τίς πυρκαγιές πού μπαίνουν στά βουνά τά καλοκαίρια;Θά τούς ξεφεύγουν τίποτε φλεγόμενοι τροχοί...

  3. Στέφανος avatar
    Στέφανος 13/01/2013 13:09:06

    Γενικά εκεί στη Χρυσή Αυγή δηλώνουν ένθεοι χωρίς να τους απασχολεί το ακριβές περιεχόμενο της πίστης(είτε παγανισμός της αρχαιότητας είτε χριστιανισμός) και αυτό διότι η πίστη είναι απαραίτητο συστατικό(έτσι λένε αυτοί τουλάχιστον) της κοινωνίας και του πολιτισμού που θα ήθελαν να οικοδομήσουν(του λευκού ανθρώπου, του εθνικού κράτους κτλ). Αφήστε που έτσι υποδηλώνουν την ιδεολογική αντίθεση τους στον ιστορικό Υλισμό και στον άθεο Μαρξισμό.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Στέφανος 13/01/2013 17:28:11

      Ένθεοι είναι και οι μωαμεθανοί! Το περιεχόμενο της πίστης είναι λοιπόν αυτό που μετράει. Και ως προς τις διδαχές της δικιάς μας ορθόδοξης Πίστης, η ΧΑ ήταν πάντα (από τη φύση της) αντίθετη.

  4. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. 13/01/2013 20:23:16

    Ο Κόσμος καίγεται και εσείς ασχολείστε με τις δήθεν παγανιστικές θεωρίες τις Χρυσής Αυγής!!!.Εσείς είστε χριστιανοί και όλοι οι άλλοι αιρετικοί,λες και τρώμε κουτόχορτο γιατί γίνετε αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι κατά ενός κόμματος που ανεβαίνει.

  5. Billy avatar
    Billy 14/01/2013 00:39:57

    Θαυματοποιοί, θαυματολόγοι, σινδονολόγοι, θεολόγοι, ιεροκήρυκες και ιερείς.
    Είναι οι ειδήμονες της εποχής. Λες και ο χρόνος πάγωσε στο μεσαίωνα, δείχνοντας σαν βίντεο την ίδια εικόνα: την πίστη, αδυσώπητα να συγκρούεται με τη λογική, την πλάνη με τη Αλήθεια, τον πιστό με τον επιστήμονα! Αν τότε, χωρίς τη συμβολή της επιστήμης, θριάμβευε η πίστη πως να δικαιολογήσει κανείς σήμερα την αποχαυνωτική συμπεριφορά του πιστού; Ο πιστός, πιστός στο δαιμονικό του κόσμου, συνεχίζει να αποβλακώνεται προσβάλλοντας κατάφωρα τη νοημοσύνη του, όταν κάποιοι γύρω του ατενίζουν τα αστέρια! Πνιγμένος στις αόρατες παρουσίες, νιώθει να τον καταδυναστεύουν και να τον υπονομεύουν καταχθόνιες δυνάμεις.
    Κακόβουλες, απρόβλεπτες, δαιμονικές και δόλιες.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Billy 14/01/2013 02:39:22

      Σκιαχτήκαμε ρὲ φίλε

  6. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 14/01/2013 01:17:23

    ....δεν ειναι το προβλημα μας , οι αποψεις της χ.α για τη θρησκεια, οταν οι λαθρο αφανιζουν τον Ελληνισμο μερα με τη μερα...!

    • JE NE REGRETTE RIEN avatar
      JE NE REGRETTE RIEN @ Μικρασιάτης 14/01/2013 10:02:02

      @ Μικρασιάτη, πατριωτάκι εσύ τα είπες όλα !

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Μικρασιάτης 14/01/2013 11:30:14

      Ἔχεις δίκιο Μικρασιάτη μου ὅτι δέν εἶναι τό πρόβλημά μας τῶρα οἱ ἀπόψεις τῆς Χ.Α. γιά τή θρησκεία.Θά ἔλθει ὥρα ὅμως πού θά γίνουν καί καλό εἶναι νά ξέρουμε ὁ καθένας τί καπνό φουμαίρνει...

      • JE NE REGRETTE RIEN avatar
        JE NE REGRETTE RIEN @ Κυθήριος 14/01/2013 15:03:00

        Βρέ καλέ μου@Κυθήριε εσύ το χαβά σου ! Στην κοσμάρα σου...
        Σού λέμε : καθημερινά, ΤΩΡΑ αφανίζεται ο Ελληνισμός με τούς έποικους που μας πλημμυρίζουν... εσύ βλέπεις τα φαντάσματα του μέλλοντος...Αυτό και άν είναι κόλλημα !

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 16:48:03

          Ἐγῶ φίλε μου συμφωνῶ μαζί σου,τό τῶρα μᾶς καίει καί οἱ λάθρο πού μᾶς καταστρέφουν.Μαζί σου εἶμαι,ἀλλά εἶναι κακό αὐτοί πού κάποιοι διά τῆς ψήφου τούς ἔβαλαν στή Βουλή νά μᾶς ἐκπροσωποῦν,νά γνωρίζουμε τί ρόλο παίζουν;
          Εἶναι κακό,κάποιος ποῦ φαινομενικά μόνο ὑποστηρίζει δῆθεν τήν Ἐκκλησία,καί ἀπό τήν ἄλλη διακηρύττει τά ἀντίθετα,νά τό γνωρίζουμε;
          Ἡ...κοσμάρα μας ξέρεις,δέν ἀποτελεῖται μόνο ἀπό λαθρομετανάστες,ἔχει κι ἄλλα λουλούδια...

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 17:21:47

          Πόνεσε η αλήθεια και τη μάχεσαι πάλι έτσι; Δεν πειράζει. Υπάρχουν πολλοί που θα την υποστηρίζουν πάντοτε χωρίς φόβο και με απόλυτο πάθος. Και το να υπερασπίζεσαι τον αποπροσανατολισμό για να ξεφεύγεις από τη γωνία που στριμώχθηκες δεν είναι ειλικρινές με βάση τη λογική των Ελλήνων ανέκαθεν. Είναι σοφιστικό τέχνασμα και το διακωμωδούσαν όλοι οι πραγματικοί ρήτορες και φιλόσοφοι.

  7. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 14/01/2013 07:08:59

    Ἴσα ἴσα,πού ὁ πιστός ἀτενίζει καλύτερα τ' ἀστέρια,τά βλέπει πιό καθαρά!
    Ὄχι ὅτι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι δέν μποροῦν.Τούς ἐμποδίζει μόνο..ὁ ἑαυτός τους..

  8. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 14/01/2013 07:10:28

    Re,pws ta' mplexes etsi!

  9. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 14/01/2013 07:56:19

    Ε, είσαι ανεκδιήγητος! Εσύ ίσως να μην υπήρξες ποτέ και να είσαι ΑΙ. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος σίγουρος από όσους δεν είδαμε ποτέ. Αλλά αυτό πρέπει να έχεις ψυχή ζωντανή και μυαλό καθαρό για να το καταλάβεις...

  10. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 14/01/2013 07:59:26

    Συνέχιζε να ατενίζεις στα αστέρια και σταμάτα να γράφεις για θέματα που δε σε αφορούν και δεν γνωρίζεις στο ελάχιστο λοιπόν... μέχρι να ξυπνήσεις και να δεις την πραγματικότητα. Μετά τα ξαναλέμε...

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Γεώργιος Τ. 14/01/2013 11:26:53

      Μήν τόν ἀποπαίρνεις τόν ἄνθρωπο ἀδελφέ.
      Ἔτσι,λέγοντας,ξεσκεπαζόμαστε ἕνας ἕνας...

  11. JE NE REGRETTE RIEN avatar
    JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 09:58:10

    συγγνώμη, διορθώνω : προσηλυτιστές !

  12. JE NE REGRETTE RIEN avatar
    JE NE REGRETTE RIEN 14/01/2013 10:20:23

    Ανακαλώ την ατυχή έκφραση "μήν πιάνεις στο στόμα σου" πρός τον @ Ιωνα Ελευθέριο !
    Δεν ήθελα να εφράσω αυτό το νόημα και ζητώ συγγνώμη.
    Ηθελα να πω " Μην χρησιμοποιείς τον Καβάφη... "

  13. Ίων και Ελευθέριος avatar
    Ίων και Ελευθέριος 14/01/2013 16:15:41

    Αρεοπαγίτης ήθελα να γράψω

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.