16/04/2009 12:56
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χριστιανισμός και Ελληνική Φιλοσοφία

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρχίδαμος avatar
    Αρχίδαμος 16/04/2009 13:09:19

    @1 πολυ καλη η αναρτηση και ολη γενικα η συζητηση μερες που ειναι. μπραβο στο ΑΝΤΙνιους. οσο για τις ανακριβειες στη μεταφραση οπως θαλεγε και ο συμπαθης Dicay μαλλον ειναι οβριος πραχτωρας ο συγγραφεας. κραταει αρχεια ετουτος. κολλητος του πλεβρη μαλλον.

  2. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 13:12:42

    Πάνος ο νεότερος; Μην οδηγήσεις πάντως στωϊκά ...

  3. Factorx avatar
    Factorx 16/04/2009 13:14:59

    @Αρχίδαμος, για να βγούν αυτα τα κομμάτια κοπιάσαμε ώρες, με μοναδική φιλοδοξία να συνεισφέρουμε στο διάλογο για σημαντικά θέματα που παραμένουν νεφελώδη. Αν τώρα ορισμένοι κουκουλοφοροι σχολιαστές νομίζουν οτι θα μας θίξουν για γραμματικές αβλεψίες, ή λάθη στην μεταφραση, παραπέμπουμε, μερες που ειναι, στον διυλίζοντα τον κώνωπα. Και σιγά μην τους κόψω. θα τους αφήνω για να γίνονται ρεζίλι

  4. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ avatar
    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ 16/04/2009 13:18:03

    ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΕΥΣΤΟΧΟ ΑΡΘΡΟ. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

  5. ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ avatar
    ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ 16/04/2009 13:19:52

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ.ΠΟΛΥ ΛΙΓΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΙΚΑΝΕΣ ΓΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.ΓΙ"ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΤΙΝΙΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΚΡΑΝ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΠΛΟΚ.ΚΑΛΟ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/04/2009 13:26:27

    O πλεον αρμοδιος για το ζητημα αυτο,δηλαδη ο ηγετης του μεγαλυτερου χριστιανικου δογματος,ο Παπας της Ρωμης αποφανθηκε στον περιβοητο λογο του στο Ρεγκενσμπουργκ που προκαλεσε εξεγερση των μουοσυλμανων και πληρη αδιαφορια στην Ελλαδα γιατι δεν βολευε τις προκαταληψεις πολλων.
    Παραθετω το λογο -οι περισσοτεροι γνωριζουν αγγλικα.
    http://www.zenit.org/article-16955?l=english
    Υπο οψιν οτι ο ΤΙΤΛΟΣ του λογου λεγεται "Τρια σταδια αφελληνισμου".
    Η κατασταση της Ελλαδος ειναι τετοια ωστε ο Παπας της Ρωμης βγαζει ενα λογο με παρομοιο τιτλο,οι μουσουλμανοι σε ολο τον κοσμο χαλανε το συμπαν και στην Ελλάδα αγρον αγοραζουμε.
    Στο λογο του ο Παπας υπερασπιζεται τη θεση οτι ο χρσιτιανισμος εχει μεσα ελληνικη φιλοσοφια,οτι η διαφορα του με το Ισλαμ ειναι ακριβως αυτη,οτι επειδη δηλαδη εχει ελληνικη φιλοσοφια ο Θεος των Χριστιανων δρα λογικα ενω ο Αλλαχ παραλογα,οτι αυτα τα εξηγει ενας Βυζαντινος αυτοκρατορας τον οποιο ο παπας θεωρει φυσικα Ελληνα,και οτι το χριστιανισμο προσπαθουν να τον αφελληνισουν διαφοροι νεωτεριστες και κυριως προστεσταντες (αυτο ηταν καρφι προς τους νεοσυντηρητικους Αμερικανους οτι ετσι που πανε δε διαφερουν απο τους αντιπαλους τους μουσουλμανους) και καταληγει οτι πρεπει να διατηρηθει η σχεση ελληνικης φιλοσοφιας που εκφραζει τη λογικη με την πιστη.
    Αυτα.Εδω το μονο που προβληθηκε ηταν οι γραφικοι τζιχαντιστες που τα εσπαγαν.

  7. Aurora avatar
    Aurora 16/04/2009 13:26:54

    FACTORX: Πάλι αρχίζεις τα δικά σου. Η χριστιανική ευσπλαχνία όμως έχει πάψει να με επηρεάζει απο καιρό

  8. Καραμήτρος avatar
    Καραμήτρος 16/04/2009 13:38:38

    Φάκτορα άσε μας να γιορτάσουμε, και γράψε τις ψύχραιμες παρατηρήσεις σου στην επέτειο του πραξικοπήματος των μπολσεβίκων.

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 13:39:37

    μα μόλις πριν επέδειξες χριστιανική μεγαλοθυμία και είπες ότι δεν θα σβήνεις σχόλια

  10. Αντίφωνο avatar
    Αντίφωνο 16/04/2009 13:49:30

    Καλημέρα, Δείτε παρακάτω μια μελέτη με θέμα "Ελληνισμός - Χριστιανισμός Η συνάντηση των δύο κόσμων"
    http://www.antifono.gr/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=112:2008-11-12-12-59-14&catid=20&Itemid=118

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 13:55:39

    @Ψυχραιμία: διάβασα ένα μέρος μόνο του άρθρου, αλλά έχεις δώσει τίτλο που αποπροσανατολίζει: Ο τίτλος πρέπει να είναι ο ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ή της χριστιανικότητας (de-hellenization of christianity κατά λέξη το μεταφέρω εδώ) και όχι ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΣΚΕΤΟ.

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/04/2009 14:03:14

    @ αλλενακι
    Aσφαλως περι αυτου προκειται.Εγω εγραψα τον τιτλο όπως υπηρχε στο αυθεντικο κειμενο που λεγοταν "Τρια σταδια στο προγραμμα του αφελληνισμου".
    Φυσικα για τον χριστιανισμο προκειται,απλως το ακροατηριο και ο ομιλητης ηταν τετοιο που το θεωρουσαν δεδομενο και δεν το ειχε στον τιτλο.

  13. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 14:08:58

    Ακριβώς, και αν πρόσεξες γράφει ότι είναι μετάφραση του Βατικανού του λόγου του Πάπα, ο πρωτότυπος λόγος φυσικά γραμμένος στα λατινικά.

  14. M.D avatar
    M.D 16/04/2009 14:30:42

    OXI, H OMILIA HTAN STA GERMANIKA! O PAPAS HTAN KA8HGHTHS GIA POLLA XRONIA STO PANEPIßTHMIO TOU REGENSBURG KAI H OMILIA APAY8YNONTAN SE KA8HGHTES DIAFORWN TMHMATWN TOU PANEPISTHMIOU. FYSIKA KAI AGNOH8HKE STHN ELLADA (EXAIRESH O NAUTILOS THE ENEKDIHGHTHS "ELEY8EROTYPIAS" POU TO SXOLIASA POLY EYSTOXA).

  15. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 14:40:45

    M.D. δίκιο έχεις για τα γερμανικά, δεν αγνοήθηκε πάντως εδώ ο λόγος, είχε προβληθεί το γεγονός, νομίζω στα πλαίσια μιας διαφαινόμενης προσέγγισης Βατικανού-Ορθοδοξίας.

  16. Vatican avatar
    Vatican 16/04/2009 14:41:39

    Απλώς μια διόρθωση: Ο λόγος του Πάπα στο πανεπιστήμιο του Regensburg ήταν στα γερμανικά. Η επίσημη μετάφραση του λόγου στα ελληνικά μπορεί να βρεθεί εδώ: http://www.vatican.va/holy_father/benedict_xvi/speeches/2006/september/documents/hf_ben-xvi_spe_20060912_university-regensburg_el.html

    Επειδή η ελληνική μετάφραση είναι στην καθαρεύουσα, μπορεί να φανεί περισσότερο χρήσιμη η μετάφραση εδώ:
    http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/benedict_ist_logos.htm

    Προέρχεται από την επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής καθολικής εκκλησίας.

  17. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ avatar
    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ 16/04/2009 15:21:58

    ΜΟΛΙΣ ΠΡΟΣΕΞΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΤΕΡΤΥΛΛΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΟΥΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΣΚΛΗΡΑ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΨΕΙ ΚΑΘΕ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ.

  18. Nemo avatar
    Nemo 16/04/2009 15:29:48

    Λένε κάποιοι ανιστόρητοι ανασισύφαλλοι ότι ο χριστιανισμός δεν επιβλήθηκε με τη βία. Στραβάδια. Προφανώς έχετε μάθει γράμματα και ιστορία στο κρυφό σχολειό. Είστε απλά βαθιά νυχτωμένοι. Μόνο που το παπαδαριό που χρόνια τώρα κλέβει και δέρνει κόσμο (κυριολεκτικά) δεν έχει αυταπάτες. Γνωρίζει πολύ καλά την αλήθεια και την κρύβει συστηματικά. Ξέρετε πόσα «ιερά πετσάκια» από την περιτομή (σουνέτι) του Ιησού κυκλοφορούσαν ανά τους αιώνες; Όχι ιερή καπότα δεν υπήρξε. Για τα περί βίας. Άντε να ρωτήσετε τον μέγα δολοφόνο, αλκοολικό, πόρνο και ασύδοτο μέγα ποντίφικα Κωνσταντίνο. Αυτός που ποτέ δεν βαπτίσθηκε αλλά ως μέγας χορηγός (σαν να λέμε κοκα σνιφ- κόλα) ονομάσθηκε Μέγας και άγιος από τους αρχιμαφιόζους παπάδες αλά Εφραίμ. Με το ξίφος και τη λόγχη επέβαλαν τον Χριστιανισμό στους παγανιστές δηλαδή χωρικούς (από το λατινικό paganus: χωριάτης) που μέχρι και τον 6ο αιώνα στην Ελλάδα δεν ήξεραν ούτε από Χριστό ούτε από Μωάμεθ. Ξέρετε ότι στην χριστιανική Ευρώπη υπήρχαν παγανιστές μέχρι και τον 13ο αιώνα και πέρασαν δια πυρός και σιδήρου για να αλλάξουν δόγμα; Πολλά τα εγκλήματα των χριστιανών. Μέχρι και την Ρώμη για να ρίξουν τον Νέρωνα έκαψαν να μη πούμε για τη σφαγή της Θεσσαλονίκης από τον άλλο «μέγα» Θεοδόσιο τον Ισπανό. Έγραψαν τα «ευαγγέλια» στα ελληνικά διότι τότε τα ελληνικά ήταν τα εγγλέζικα η αμερικάνικα του σήμερα. Συνεργάτες οι Χριστιανοί όλων των βαρβάρων βασιλιάδων, αυτοκρατόρων, κατακτητών και βασανιστών. Όταν μπήκαν οι ναζί στη χώρα όλα τα μοναστήρια στον κατειλημμένο από τους καλογέρους Άθως, όλα τα μοναστήρια, κρέμασαν το πορτραίτο του Χίτλερ στο αρχονταρίκι. Απλά τότε μία τάση από το εβραϊκό ιερατείο είδε ότι υπήρχε τρόπος να επεκτείνει τις επιχειρήσεις του. Μάσα και ξάπλα αιωνίως. Είχε προηγηθεί η ρωμαϊκή κατάκτηση και η καταστροφή του αρχαίου κόσμου, δρόμο που νωρίτερα είχε ανοίξει ο επίσης αλκοολικός Αλέξανδρος ο επονομαζόμενος επίσης μέγας. Το τελικό χτύπημα ήρθε από τον Ιουστινιανό που έκλεισε τις φιλοσοφικές σχολές αυτόν που ο αγανακτισμένος «όχλος» της Πόλης θα έψηνε στα κάρβουνα με τη στάση του Νίκα.
    Οι Έλληνες ορθόδοξοι σήμερα πιστεύουν σε μία ιουδαϊκή αίρεση την οποία λεει υιοθέτησαν οικειοθελώς. Ιδιώτες κοινώς ηλίθιοι στα ιγκλατέρικα. Η Ελλάδα έλαμψε κάποτε γιατί έστω με την κουτσή εκείνη δημοκρατία έδωσε προβάδισμα στον Λόγο και στο Διάλογο. Όλες οι κοινωνίες που έγραψαν ιστορία ήταν αυτές που πίστεψαν στον άνθρωπο και στη συλλογική του δράση, στα κοινωνικά δικαιώματα και στις ελευθερίες. Γι αυτό το Βυζάντιο άφησε μόνο κάτι ψωροεκκλησίες και τίποτα άλλο. Ούτε επιστήμες, ούτε γράμματα, ούτε τέχνες, Έρεβος και σκότος και πίστευε και μη ερεύνα. Οι θρησκείες είναι φασισμός και ολοκληρωτισμός. Μουλάδες όλων των λαών άντε να χαθείτε, καθάρματα…

  19. αντί avatar
    αντί 16/04/2009 18:23:01

    Ας μην ψάχνουμε να βρούμε τη σχέση που έχει ο χριστιανισμός με την ελληνική φιλοσοφία.

    Και μόνο το γεγονός της ύπαρξης των θρησκειών αποδεικνύει την ελάχιστη σχέση που έχουν αυτές με τη λογική.

  20. herbie avatar
    herbie 16/04/2009 18:42:27

    εμείς τί σχέση έχουμε με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία?

  21. Saloniciano avatar
    Saloniciano 16/04/2009 18:42:36

    Αν και στους Χαιρετισμούς ευχαριστούμε την Παναγία ως την "των Αθηναίων τας πλοκάς διασπώσα", εγώ θεωρώ ότι οι Αθηναίοι είναι κατά βάθος άνθρωποι κι αυτοί, κι ας μην τους φαίνεται.

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σε όλους, ακόμη και στους Αθηναίους.

    :-)

  22. M.D. avatar
    M.D. 16/04/2009 18:47:41

    MERES POU EINAI PROTEINO NA DIAVASETE O,TI APEMEINE AP'TO ERGO TOU KELSOU"KATA XRISTIANWN ALH8HS LOGOS).

    PAREPIPTONTWS, OI ANA8EMATISMI THS KYRIAKHS THS OR8ODOXIAS DE DIAVASTHKAN FETOS, GIA PRWTH FORA META APO 1.221 XRONIA! OI PAPADES PROSARMOZONTAI STH SYGHRONH EPOXH, DEN EINAI TYXAIO POU TO MAGAZI EUHMEREI 2000 XRONIA TWRA.

    KALH ANASTASH (THS FYSHS VEVAIWS...)!"

  23. phoivos avatar
    phoivos 16/04/2009 19:07:54

    Παρά το κατασκευασμένο ιδεολόγημα του «ελληνοχριστιανισμού» - που αξιοποιήθηκε κυρίως από τα δικτατορικά καθεστώτα και τις οπισθοδρομικές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας -ο ελληνικός πολιτισμός διώκεται. Ο βυζαντινός χριστιανισμός έχρισε τον ελληνικό πολιτισμό ως τον κύριο εχθρό του και τον πολέμησε με όλα τα μέσα. Δικαίως ο φιλόσοφος Κορνήλιος Καστοριάδης μίλησε για χριστιανική βαρβαρότητα, η οποία σηματοδοτεί την είσοδο στο Μεσαίωνα.

    Το χριστιανικό Βυζάντιο δεν έχει ανάγκη τη φιλοσοφία, την έρευνα, το διάλογο, αλλά τη θεολογία, τη μοναδική αλήθεια, το δόγμα. Δεν ανέχεται ούτε καν τους χριστιανούς που έχουν διαφορετική άποψη, τους στιγματίζει ως αιρετικούς, τους αναθεματίζει, τους διώκει. Υπάρχει ένα αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ του ελληνικού κόσμου και του βυζαντινού χριστιανισμού, πρόκειται για ασύμβατες και ασυμβίβαστες αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές. Είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι.
    Ο ελληνικός κόσμος είναι ο πολιτισμός της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, της πολιτικής συμμετοχής, του εκκλησίας του δήμου. Ενώ ο βυζαντινός εκπροσωπεί την ανελευθερία, την αυταρχική μοναρχία, την ανισότητα, την τυφλή υπακοή και πίστη στο εξ αποκαλύψεως μοναδικό δόγμα. Το πνεύμα της δουλικότητας και της φτηνής κολακείας διαπότισε το ήθος της Εκκλησίας.Το ποίμνιο αναπαράγει αυτό το ύφος όταν απευθύνονται στον ποιμενάρχη του: “Την υμετέραν σοφωτάτην και σεβασμιωτάτην ημίν παναγιότητα… προσκυνούμεν, τας παναγίας αυτής χείρας ευλαβέστατα κατασπαζόμενοι” ή “Την υμετέραν θεοφρούρητον και σεβασμιωτάτην Πανιερότητα γονυκλινώς προσκυνών, ασπάζομαι πανευλαβώς την πανίερον αυτής και θεηφόρον δεξιάν“. Θα πρέπει συνεπώς να διαλέξουμε: αρχαίο ελληνικό πολιτισμό ή βυζαντινό χριστιανισμό, αυτονομία ή ετερονομία, όπως σωστά προτείνει ο Κ. Καστοριάδης. Και τα δύο μαζί δε γίνεται, είναι σχήμα οξύμωρο.

    Μεγαλώσαμε με το παραμύθι ότι για όλα τα κακώς κείμενα φταίει η τουρκοκρατία. Αυτό που χαρακτηρίζει την ελληνική ζωή είναι ο βυζαντινισμός.


    ''Γκέμμα'' του Δ.Λιαντίνη [σελ.188]
    ''Ο ίδιος όμως ο Ιησούς, και έξω από τη χρήση που του κάμανε οι άνθρωποι, έζησε αυθεντικά το ταξίδι του στον Άδη.

    Έζησε δηλαδή την ουσία του θανάτου του όχι στο σταυρό αλλά στο νου του.

    Όπως περίπου και ο Οδυσσέας.


    Ο Ιησούς, δεν επέθανε την Παρασκευή στο λόφο του Γολγοθά, αλλά την Τετάρτη στο Όρος των Ελαίων.

    Ερημίτης, από τους άλλους παραμελημένος, και παράμερα.

    Ήτανε τότε που ίδρωνε αίμα, και ψιθύριζε ένδακρυς «περίλυπός έστιν ή ψυχή μου έως θανάτου».Εκεί και τότε έπαιξε στο ζάρι την αγάπη του για τη ζωή και τον τρόμο του για το θάνατο. Ό,τι αποφασίστηκε, το αποφάσισε η σκοτεινή βούληση της ζαριάς. Όχι αυτός. Με τέτοιο νόημα πρέπει να ιδούμε εκείνα τα λόγια, που από μόνα τους συνιστούν μια μαθηματική ανωμαλία (singularity): «παρελθέτω απ' εμού το ποτήριον τούτο, πλην ουχ ως εγώ θέλω αλλ' ως συ».


    Στην πρόταση αυτή έχουμε ένα ακόμη ακριβές παράδειγμα, ή διανοητικό πείραμα, της Απροσδιοριστίας του Χάιζενμπεργκ.

    Κατά τα υπόλοιπα ο Ιησούς ετελείωσε στα καρφιά με τη διαυγή συνείδηση του πλήρους εξευτελισμού και της τέλειας αποτυχίας.


    Απάνω στον σταυρό και κοντά στο τέλος του, ο ίδιος ούτε είδε ούτε φαντάστηκε την υστεροφημία, την τιμή και τη λατρεία που του φύλαξε το μέλλον.

    Στον εαυτό του, ελκόμενο και θνήσκοντα είδε έναν ποιητή των ονείρων που πεθαίνει αισχρά και ατιμασμένα.

    Ο Ιησούς είναι ο άνθρωπος της εποχής του, αλλά και ο διαλεχτός της νέκυιας των ποιητών. Ξεψύχησε κυκλωμένος από τις ίδιες σκέψεις καλιακούδες, που θα είχε κάμει ο καθένας από κείνους τους έξι χιλιάδες δούλους του Σπάρτακου, όταν τους είχε σταυρώσει εκατό χρόνια παλαιότερα ο Κράσσος στο δρόμο από την Καπούη για τη Ρώμη.


    Στα λόγια του «ίνατί με εγκατέλειπες;» βλέπω ένα συντριμμό χωρίς όρια.

    Το πιο αξιοθρήνητο ναυάγιο της υπαρκτικής βίωσης του ανθρώπου.


    Αν γινότανε τρόπος να ξαναγυρίσει σήμερα κοντά μας, και έβλεπε τη χάρη με την οποία τον έχρισε η ιστορία, θα χαιρότανε.


    Γιατί θα 'βρισκε πως την άξιζε τέτοια τιμή από τους ελάχιστους εκείνους που κατανοούν το δράμα του. Επειδή έζησε ζωντανός το θάνατο του. Στην ίδια τροχιά του Οδυσσέα και του Αινεία.

    Όμως, στα εκατοντάδες εκατομμύρια που τον λατρεύουν σήμερα σα θεό, τους χριστιανούς καθώς τους λένε, θα είχε να ειπεί. Αυτός, ο φάγος και οινοπότης:


    Μα εγώ δεν είμαι χριστιανός, βρε σαφρακιάρηδες.

    Κι εσείς μοιάζετε σε μένα, όσο μοιάζει ο ρυπαρός ιπποπόταμος στο περήφανο άλογο με το κατάλευκο δέρμα και τα κατάμαυρα μάτια.


    Όλους εσάς δεν ήρθα να σώσω.

    Να σας καταγγείλω ήρθα, και να σας φραγγελώσω.

    Το μυαλό σας,

    την ψευτιά σας,

    την αχρεία ψυχή,

    και τις δολερές σας πράξεις.

    Αυτά είχα στο νου μου, την ώρα που τίναζα τα αστροπελέκια με τα απανωτά «ουαί» για τη φαρισαϊκή ηθική σας.

    Με αστραπές τρεκλές, με βροντή και με λάμψη εμαστίγωσα την υποκρισία σας.

    Και σεις με κάματε σημαία στα ψεύδη και σάλπιγγα στις πομπές σας.

    Γιατί όλοι σας, από τον πάπα της Ρώμης και τον πατριάρχη της Πόλης, από το σοφό θεολόγο και το φοροφυγά επίτροπο της ενορίας ως τον τουρλωτό καθηγούμενο του μοναστηριού, είσαστε ίδιοι οι τάφοι που παράσταινα.

    Γιομάτοι ακαθαρσίες, μύγα κουλουμωτή, και σάπια κόκαλα.
    Και τούτο το τέρας των τεράτων δύο χιλιάδες χρόνους τώρα.

    Το σέρνετε και χαράζετε την τροχιά της ιστορίας, όπως οι Τρώες που έσερναν εκείνο το ξύλινο άλογο με χαχανητά και αλληλούια από τα τείχη στην πόλη.


    Χωρίς να ξέρουν ότι ετοίμαζαν το χαμό τους.


    Σας βλέπω χωσμένους στα ερείπια της ιστορίας, που οι ίδιοι στο όνομά μου θα την γκρεμίσετε. Διπλοεντέληνοι και παχυμουλαράτοι.

    Κακά σας έμαθε, όποιος σας είπε ότι σας φέρνω ειρήνη.

    Ρομφαία και μαχαίρια σας έφερα.

    Και το μεγάλο πόλεμο στον εαυτό σας πρώτα, και ύστερα στους υποκριτές του κόσμου.

    Καμωθήκατε πως δεν καταλάβατε αυτά που σας είπα.
    Όμως τα λόγια μου ήσαν κρυστάλλινα και καθαρά σαν τα μάτια μου.
    Εκείνος που είναι να τραβήξει το δρόμο μου, είπα, θα σηκώσει τον δικό του σταυρό.
    Αλλο πέρασμα δεν υπάρχει.
    Ούτε άλλη ερμηνεία στα λόγια μου.


    Μα εσείς διακωμωδήσατε την τραγωδία.
    Ανοίξατε πόρτα εκεί που δεν υπάρχει.


    Την οδηγία μου την κατεβάσατε στη λασπουριά και στα έλη σας.
    Όπου κοάζετε και βουτάτε με τους βαθράκους.


    Εγώ να σηκώσω τις δικές σας αμαρτίες; Για ποιο λόγο τάχα, χαραμήδες;


    Το χρώσταγα στην αμάθεια, στην οκνηρία, στο βόλεμά σας;
    Στο λιανό άντερο και στο χοντρό σας;


    Ναι.
    Είναι αλήθεια πως σας ζήτησα ν' αγαπάτε τους άλλους.
    Αλλά πώς ημπορείτε, θεομπαίχτες, ν' αγαπάτε τους άλλους, αν δεν πάψετε πρώτα ν' αγαπάτε τον εαυτό σας;


    Που ο καθένας σας πιστεύει πως είναι ο άξονας, που γύρω του κινείται η γη και η ιστορία;


    Με παραχαράξατε ως το τελευταίο μου κύτταρο.
    Και διδάξατε πονηρά ότι ανέβηκα στο σταυρό, για να σας λυτρώσω, Όχι.
    Εκείνος που είναι να σωθεί, που σημαίνει εκείνος που διάλεξε τη ζωή της αρετής και του δίκιου, θα τραβήξει αναπόφευγα για το δικό του λόφο και το δικό του όρος.


    Τέλος, κιοτήδες και κάλπηδες.
    Αγιορείτες, μαδεμλίνοι, δομηνικανοί, σαβουρώματα.
    Τέλος.
    Αρκετά στο όνομά μου σταυρώσατε το ανθρώπινο γένος!''

  24. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 16/04/2009 19:13:16

    ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.
    ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΦΕΛΕΙΣ "ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΕΣ" ΚΑΝΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ.
    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ANTINEWS ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ.ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

  25. Factorx avatar
    Factorx 16/04/2009 19:17:01

    Ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς ή Κλεμέντιος ο Αλεξανδρινός είναι το ίδιο πρόσωπο. Όπως λοιπόν κι αν τον αναφέρεις το ίδιο κάνει

    Ή σαν Κλήμης ο Αλεξανδρεύς - Βικιπαίδεια
    Ή σαν "Clement of Alexandria" (Αγγλικά).

    Η σαν «“Επιφανείς κλασικοί συγγραφείς, φιλόσοφοι, θεολόγοι και επιστήμονες, όπως ο Πλάτων, ο Μάρκος Αυρήλιος, ο Κλεμέντιος ο Αλεξανδρινός, ο Ευσέβιος, ο Επίκτητος»

    Το ίδιο κάνει

    Κάποιος όπως ανώνυμος σχολιαστής που περιμένει με το τουφέκι να μας βρει ένα λάθος, βρίζει από το πρωί για να αποδείξει προφανώς εις εαυτόν ότι καλά κάναμε που τον κόψαμε στο παρελθόν.

    Αυτα για να δείτε τι τραβάμε

  26. Μήτσος avatar
    Μήτσος 16/04/2009 19:23:12

    Εξαιρετική Προσπάθεια

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

  27. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 16/04/2009 19:26:13

    Ανεφερα το λογο του παπα για να επισημανω οτι η αντιθεση αυτη εχει λυθει στη Δυση με μια νεα συνθεση,το δυτικο πολιτισμο που ξεκινησε στην Αναγεννηση ακριβως με το συγκερασμο χριστιανισμου και ελληνικης φιλοσοφιας και στην πορεια και αλλα στοιχεια.
    Ο παπας ουσιαστικα υπερασπισθηκε στο λογο του ακριβως την εννοια του ελληνοχριστιανικου πολιτισμου και εγινε αντικειμενο επιθεσεων για το λογο αυτο.
    Με το να ανακυκλωνουμε στην Ελλαδα την αντιπαραθεση αυτη που δεν αφορα πλεον τους Δυτικους γιατι την ξεπερασαν και εφτιαξαν τον κοσμο που ζουμε δεν κερδιζουμε κατι.

  28. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/04/2009 19:27:01

    Mην τσιμπάς σύντροφε, αν πατάς κάλους θίγοντας τις ιερές μίζες των ιερών πολιτικών, φαντάσου τι θα γίνεται αν αρχίσεις να λές ότι βαρεθήκαμε την εβραϊκή μυθολογία, ή την θανατολαγνεία, ή την σωτηρολογία και προτιμούμε αυτόν που φέρνει το Φως. (Πονηροί οι παπάδες μας το έχουν το τελετουργικό του Εωσφόρου)

    Καλό Φως

  29. Factorx avatar
    Factorx 16/04/2009 19:29:02

    @archaeopteryx: μας ξέρεις μήνες πια. δεν μας ενοχλει να μας τα χώσουν σκληρά για ο,τιδήποτε. Αλλά η κακεντρεχεια και ο κομπλεξισμός μου την δινουν

  30. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/04/2009 19:33:56

    μέρες που είναι θα σου έλεγα άφες αυτοίς ου γαρ κτλ, αλλά... δεν το λέω.

  31. 321 avatar
    321 16/04/2009 19:38:18

    <>

    Από την πρώτη παράγραφο διαφαίνεται η προβληματική θέση του κειμένου που παρατέθηκε.

    Πολλές από τις προηγούμενες αναρτήσεις εμπεριέχουν εξαιρετικά σημεία που αντικρούουν τη θεώρηση του κειμένου.

    Προσωπικά, θα σταθώ στο ιστορικό γεγονός ότι χρειάστηκαν 7 Οικουμενικοί Σύνοδοι για να αποκρυσταλώσσουν τη θεολογία του τότε ακόμα ενιαίου χριστιανικού δόγματος.

    Όταν συνήλθε η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος, προήδρευσε ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος, αποδεικτικό, δηλωτικό και χαρακτηριστικό της πολιτικής διάστασης που είχε το όλο εγχείρημα.

    Το πρόταγμα περί φιλοσοφικής θεμελίωσης είναι μια δολιότατη "κατασκευή" η οποία στηρίζεται σε μια μετα-θεώρηση των πάντων κατά τρόπο που μας βολεύει και εξυπηρετεί.

    Όσο υπάρχουν στις βιβλιοθήκες τα κείμενα του Λιβάνιου (και τα οποία θερμά συνιστώ), ο οποίος προσπάθησε να υπερασπιστεί το βαθύτερο νόημα του ελληνόφωνου αρχαίου κόσμου που σιγά-σιγά έσβηνε (έναντι του Ιωάννη του Χρυσοστόμου=ταλιμπάν της εποχής του), τόσο θα αποδεικνύεται το γελοίο του όλο μυθεύματος περί συνέχειας και ενοφθαλμισμού των ιδεών και διάφορες άλλες γνωστές ανοησίες.

    Επιπλέον, ας θυμηθούμε τον αυτοκράτορα και φιλόσοφο Ιουλιανό τον οποίο κατάφεραν να αποκαλούν Παραβάτη ή Αποστάστη (δηλαδή ένα πολέμιο του προβληματικού συγκρητισμού που είχε επιβάλλει το imperium με τη βοήθεια της ανερχόμενης εκκλησίας).

    Το απαίτημα για τη διακριτότητα των εποχών, των ανθρώπων και των ιδεών τους θα καταστεί αντιληπτό αν σκεφθείτε ποιοί και πότε ισχυρίστηκαν ότι όλη η ιστορία είναι μια γραμμική εξέλιξη, ωσάν να μήν υπήρξαν αντιδράσεις ή αντιθέσεις ή σφοδρές ανακατατάξεις.

  32. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/04/2009 19:39:18

    Ευγε, πολυ ωραια η αναρτηση.
    Παντως, αν ζουσαν μερικοι αρχαιοι προγονοι θα χαμογελουσαν με οσα λεγονται περι χριστιανισμου εδω μεσα.

    Το κακο που εκαναν ιουδαισμος-χριστιανισμος στον ανθρωπο γενικα, και στον Ελληνα ειδικα, ηταν οτι επεβαλαν μια βαθεια επιμαχια αναμεσα στον ανθρωπο και στη φυση, επιμαχια που ηταν αγνωστη στους Ελληνες οι οποιοι ειχαν πιο ισορροπημενη ιδεα για τη θεση του ανθρωπου στο συμπαν. Γι'αυτο και δημιουργησαν ο,τι γνωριζουμε σημερα ως τον Ελληνικο πολιτισμο, που τμημα του ζει στην λαικη παραδοση. Ο εξελληνισμενος δυτικος ορθολογισμος επρεπε να ανακαλυψει πρωτα τον διαχωρισμο θρησκειας-πολιτικης για να δημιουργησει δικη του αποψη, αλλα με τι αντιτιμο. Εκατονταετεις πολεμους επι αιωνες. Οι αρχαιοι ηταν αιωνες μπροστα σ΄αυτο. Ως ορθολογιστες δεν ειχαν τετοιου ειδους διανοητικες αγκυλωσεις και το βλεπουμε και στην τεχνη τους και στον πολιτισμο τους, μεγαλο κοματι του οποιου επιβιωνει στα λαικα ηθη και εθιμα. Ο χριστιανοιουδαικος αγκυλωτισμος επεβαλε το προπατορικο αμαρτημα σε αντικατασταση της Ελληνικης υβρεως, η οποια ως εννοια και συλληψη ηταν και ειναι πιο προχωρημενη και απελευθερωμενη. Ετσι, επρεπε να τους ξανανακαλυψουμε για αιωνες. Το θεμα οπως ειναι τεραστιο και χρειαζεται αλλου ειδους βημα.

    Επισης, εθνικοι Ελληνες ζουσαν μεχρι το 800, ισως και το 900 μ.χ. αν δεν κανω λαθος και οι οποιοι μας κληροδοτησαν, παλι μεσω της λαικης παραδοσης, το βρισιμο των θειων. Ειμαστε ο μονος λαος που βριζει τα θεια. Αυτα ειναι μερος της συνεχειας μας, οπως η γλωσσα, η λαικη κουλτουρα και οχι οι μαλακιες των Αθηνοτυφλωμενων Δημων και λοιπων αυτομισουμενων Ελληνων.
    Τελος, επειδη ειχαν επιγνωση τον οριων του ορθολογισμου δημιουργησαν την υβριν ως αντισταθμιζουσα εννοια, που διαχωριζε το εφικτο απο το φυσικο και το πραγματικο, κατι που οι ξεσαλιωμενοι νεο(ανορθ)ολογιστες νεοταξιτες ουτε που υποψιαζονται, μιας και αποδεχονται τον ορθολογισμο ως νεα θρησκεια. Γι'αυτο και ειναι Ταλιμπαν του ψευτοπροοδευτισμου. Η επιδερμικη αντιληψη και ο μεταπρατισμος στη σκεψη. Φασισμος δηλαδη.

    Ακους Νικο Δημου και λοιποι; Μελετηστε λιγο το λαικο πολιτισμο μας για να ξεστραβωθειτε λιγο απο τα δυτικα φωταδιστικα ψευτοφωτα.

  33. Factorx avatar
    Factorx 16/04/2009 19:42:11

    @36. Σωστό, διορθωνω. παρασυρθηκα

  34. Στέργιος avatar
    Στέργιος 16/04/2009 19:47:38

    @ 27 phoivos

    Αγαπητέ Φοίβο.

    Παρεθέσατε τη φράση από κείμενο του Λιαντίνη:

    "Στα λόγια του [Χριστού] «ίνατί με εγκατέλειπες;» βλέπω ένα συντριμμό χωρίς όρια".

    Αυτό το βλέπετε ο Λιαντίνης κι εσείς, επειδή προφανώς καταφέρεστε εναντίον τής Ορθοδοξίας χωρίς να έχετε θεολογικές γνώσεις. Είναι συχνό φαινόμενο οι Έλληνες αθεϊστές απλώς να αντιγράφουν τα επιχειρήματα των Ευρωπαίων αθεϊστών, παραγνωρίζοντας τις σημαντικότατες θεολογικές και ιστορικές διαφορές τής Ορθοδοξίας από τον Καθολικισμό και τον Προτεσταντισμό.

    Λοιπόν, είναι παράδοση στους Εβραίους, όταν αναφέρονται σε ένα κείμενο, να αναφέρονται σε αυτό όχι δίνοντάς του τίτλο, αλλά με τις δυο-τρεις πρώτες λέξεις αυτού του κειμένου. Έτσι, η "Γένεση" στα εβραϊκά λέγεται "Βερωσίθ", δηλαδή "Εν αρχή".

    Η παράδοση αυτή συνεχίζεται στα Ευαγγέλια.

    Έτσι, όταν αναφέρεται ότι ο Χριστός είπε "Ελί, Έλί, λαμά σαβαχθανί" πάνω στον σταυρό, εννοείται ότι ο Χριστός απήγγειλε τον 21ο Ψαλμό τού Δαυίδ, τον οποίο και παραθέτω αμέσως παρακάτω:

    Ψαλμός ΚΑ΄

    Ο Θεός, ο Θεός μου, πρόσχες μοι· ίνα τί εγκατέλιπες με; μακρά από της σωτηρίας μου οι λόγοι των παραπτωμάτων μου. Ο Θεός μου, κεκράξομαι ημέρας και ούκ εισακούση· και νυκτός και ούκ εις άνοιαν εμοί. Συ δε εν αγίω κατοικείς, ο έπαινος του Ισραήλ. Επί σοι ήλπισαν οι πατέρες ημών, ήλπισαν και ερρύσω αυτούς. Προς σε εκέκραξαν και εσώθησαν, επί σοι ήλπισαν και ού κατησχύνθησαν. Εγώ δε είμι σκώληξ και ούκ άνθρωπος, όνειδος ανθρώπων και εξουθένημα λαού. Πάντες οι θεωρούντες με εξεμυκτήρισαν με, ελάλησαν εν χείλεσιν, εκίνησαν κεφαλήν. ΄Ηλπισεν επί Κύριον, ρυσάσθω αυτόν, σωσάτω αυτόν, ότι θέλει αυτόν. Ότι συ ει ο εκσπάσας με εκ γαστρός, η ελπίς μου από μαστών της μητρός μου· επί σε επερρίφην εκ μήτρας. Από γαστρός μητρός μου Θεός μου ει συ, μη αποστής απ΄ εμού. Ότι θλίψις εγγύς, ότι ούκ έστιν ο βοηθών μοι. Περιεκύκλωσαν με μόσχοι πολλοί, ταύροι πίονες περιέσχον με. ΄Ηνοιξαν επ΄ εμέ το στόμα αυτών, ως λέων αρπάζων και ωρυόμενος. Ωσεί ύδωρ εξεχύθην και διεσκορπίσθη πάντα τα οστά μου· εγενήθη η καρδία μου ωσεί κηρός τηκόμενος εν μέσω της κοιλίας μου. Εξηράνθη ως όστρακον η ισχύς μου και η γλώσσα μου κεκόλληται τω λάρυγγι μου και εις χούν θανάτου κατήγαγες με. Ότι εκύκλωσαν με κύνες πολλοί, συναγωγή πονηρευομένων περιέσχον με. ΄Ωρυξαν χείρας μου και πόδας μου· εξηρίθμησαν πάντα τα οστά μου· αυτοί δε κατενόησαν και επείδον με. Διεμερίσαντο τα ιμάτια μου εαυτοίς και επί τον ιματισμόν μου έβαλον κλήρον. Συ δε, Κύριε, μη μακρύνης την βοήθειαν σου απ΄ εμού, εις την αντίληψην μου πρόσχες. Ρύσαι από ρομφαίας την ψυχήν μου και εκ χειρός κυνός την μονογενή μου. Σώσον με εκ στόματος λεόντος και από κεράτων μονοκερώτων την ταπείνωσιν μου. Διηγήσομαι το όνομα σου τοις αδελφοίς μου, εν μέσω εκκλησίας υμνήσω σε. Οι φοβούμενοι τον Κύριον αινέσατε αυτόν, άπαν το σπέρμα Ιακώβ δοξάσατε αυτόν. Φοβηθήτω δη απ΄ αυτού άπαν το σπέρμα Ισραήλ. Ότι ούκ εξουδένωσεν, ουδέ προσώχθισε τη δεήσει του πτωχού, ουδέ απέστρεψε το πρόσωπον αυτού απ΄ εμού· και εν τω κεκραγέναι με προς αυτόν εισήκουσε με. Παρά σου ο έπαινος μου· εν εκκλησία μεγάλη εξομολογήσομαι σοι· τας ευχάς μου αποδώσω ενώπιον των φοβουμένων σε. Φάγονται πένητες και εμπλησθήσονται και αινέσουσι Κύριον οι εκζητούντες αυτόν· ζήσονται αι καρδίαι αυτών εις αιώνα αιώνος. Μνησθήσονται και επιστραφήσονται προς Κύριον πάντα τα πέρατα της γης και προσκυνήσουσιν ενώπιον αυτού πάσαι αι πατριαί των εθνών. Ότι του Κυρίου η βασιλεία και αυτός δεσπόζει των εθνών. ΄Εφαγον και προσεκύνησαν πάντες οι πίονες της γης· ενώπιον αυτού προπεσούνται πάντες οι καταβαίνοντες εις γην. Και η ψυχή μου αυτώ ζη και το σπέρμα μου δουλεύσει αυτώ. Αναγγελήσεται τω Κυρίω γενεά η ερχομένη και αναγγελούσι την δικαιοσύνην αυτού λαώ τω τεχθησομένω, όν εποίησεν ο Κύριος.

    Από την ανάγνωση αυτού του ύμνου προκύπτει ότι ο Χριστός δεν δείλιασε, ούε αμφέβαλλε ποτέ για το ποιος είναι ο Θεός και η δύναμή Του.

    Στην εβραϊκή διαλεκτική, πολλά κείμενα έχουν τη μορφή ερωταπαντήσεων. Π.χ., κατά το εβραϊκό Πάσχα υπάρχει κείμενο που πάει κάπως έτσι:
    "-Γιατί η νύχτα τού Πάσχα να είναι πιο σημαντική από τις άλλες νύχτες;
    -Επειδή, κλπ..." ακολουθεί η αιτιολόγηση.
    Αν απομονώσει κανείς μόνο την πρώτη φράση, μοιάζει σαν τα ίδια τα θρησκευτικά κείμενα των Εβραίων να αμφισβητούν το Πάσχα.

    Το ίδιο συμβαίνει και με τον Ψαλμό αυτό.

    Για να το πω απλά και λαϊκά, σε δυο σειρές...
    "Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες, ρωτάει ο άνθρωπος που ζορίζεται. Ο Θεός όμως είναι παντοδύναμος και δεν εγκαταλείπει ποτέ κανένα, παρά μόνο τιμωρεί όσους παραβαίνουν το θέλημά Του. Μεγάλη η δόξα τού Θεού, ο οποίος στο μέλλον θα δοξάζεται από όλους τους λαούς".

    Μόνο συντριβή δεν δείχνουν αυτά τα λόγια, αλλά μάλλον μια θριαμβευτική αναγγελία/προφητεία για τη μεγάλη εξάπλωση τής λατρείας τού Θεού από τον "τευχθησόμενο λαό" σε όλη τη γη.

    Καλή Ανάσταση σε όλους.

  35. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/04/2009 19:47:42

    Το πιο πανω κειμενο ειναι αφιερωμενο στους εν Αθηναις παρεπιδημουντες, λωτοφαγους "Ελληνες" που αγωνιζονται να μας κανουν να ξεχασουμε οτι ειμαστε Ελληνες, επειδη ετσι λενε οι Χομπσμπαουμουληδες και λοιποι "ιστορικοι" της δεκαρας που ιδεαν ουκ εχουν απο Ελληνικο λαικο πολιτισμο. Αλλα, σκεφτονται οι "δικοι μας" λοβοτομημενοι ως οπαδοι της νεας θρησκειας του "προοδευτικου"νεοταξισμου, επειδη το λενε νεοφωταδισμενοι ξενοι, ετσι πρεπει να ειναι...

    Στους χριστιανους καλο πασχα...
    Στους υπολοιπους, καλα να ειστε. Μολις ελθει η πρωτη Μαιου θα βγουμε στην εξοχη να προυπαντησουμε το Μαη με "βημα ταχυ", μια καθαρα αρχαια και μη θρησκευτικη γιορτη που τηξν γιορταζουμε ακομα στα χωρια μας, εμεις οι "μη" Ελληνες.

  36. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 16/04/2009 19:52:06

    Γι' αυτό φαίνεται οι σοβαροφανώς πολιτικώς ορθοί δεν βρίζουν ... .

  37. anon avatar
    anon 16/04/2009 19:52:55

    @ 37

    Ε όχι και ορθολογιστές οι αρχαίοι!
    Κάποιοι ήταν, αλλά οι περισσότεροι όχι.

    Ήταν ορθολογιστής ο Πλάτωνας κι ο Πυθαγόρας;
    Ήταν ορθολογιστικά τα νεκρομαντεία, τα Ελευσίνια Μυστήρια, οι ανθρωποθυσίες για να φυσήξει ούριος άνεμος, η ολοσχερής οικολογική καταστροφή των δασών της Αττικής για να φτιαχτεί ο αθηναϊκός στόλος, οι συνεχείς αδελφοκτόνοι πόλεμοι;

    Ούτε για κατούρημα δεν πήγαιναν οι αρχαίοι αν δεν τους έδινε το ΟΚ η Πυθία!

  38. M.D. avatar
    M.D. 16/04/2009 19:56:35

    η ολοσχερής οικολογική καταστροφή των δασών της Αττικής για να φτιαχτεί ο αθηναϊκός στόλος!!!!! TOU TREMOPOULOU EIASI TEKNO MOU? TI MAKAKIES TSAMPOUNAS!

  39. Γραβατοφορος avatar
    Γραβατοφορος 16/04/2009 20:00:49

    Μια αποψη
    http://nofairgame.blogspot.com/

  40. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/04/2009 20:21:52

    @42, Ανωνα, αυτα που αναφερεις ειναι απορροια (και) του ορθολογισμου τους αλλα στο πεδιο της πιστης, και ειναι αναφορες σε αλλη πραγματικοτητα που δεν μπορουμε ισως να τη γνωρισουμε λογω των οριων που επιβαλει η φυση μας. Δεν τα πιστευαν οπωςε σημερα π.χ. μερικοι χριστιανοι πιστεουν ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ. Οι γιορτες αυτες ηταν εκφραση του ορθολογισμου τους, δηλαδη παραδεχονταν οτι η λογικη ειχε καποια ορια, κατι που ισχυει ακομα.
    "Ούτε για κατούρημα δεν πήγαιναν οι αρχαίοι αν δεν τους έδινε το ΟΚ η Πυθία!" Κανεις λαθος, μεγα λαθος. εν γινεται διαλογος ετσι.

  41. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/04/2009 20:30:29

    Ορθολογιμος σημαινει να υπαγεται κατι στις διαδικασιες της λογικης. Αλλα ο,τι ειναι ορθολογικο δεν σημαινει οτι ειναι αληθινο, ή καλο, ή, ή κλπ, κλπ. Τα δυο δεν τεμνονται. Αυτο το ηξεραν οι αρχαιοι, εμεις σημερα, δεν νομιζω οτι τα διακρινουμε παντα αυτα τα δυο.
    Π.χ. η ιδεα των Ναζι οτι ειναι "ανωτεροι" των αλλων, ειδικα των Εβραιων ηταν ορθολογικη αφου ειχε βιολγοικα δεκανικια, την οποια οι Αγγλοαμερικανοι ειχαν αναγαγει σε "επιστημη" (μελετηστε τα φυλετικα εγκληματα των Αμερικανων των αρχν του 20ου αιωνα και θα κλαταλαβετε, π.χ. η οικογενεια των καλικακ κλπ).
    Σημερα, ο ολοκληρωτισμος των Αμερικανων (διαδιδουμε την "δημοκρατια") εχει την ιδια ορθολογικη βαση. Ξερω-ξερω, αλα ειναι τα ουσιαστικα κινητρα. Αυτο ειναι το ιδεολογικος μανδυας νομιμοποιησεως των πρακτικων τους για τους ιδιους αλλα και για αλλους υποδουλους, π.χ. σε τμημα της ελιτ μας. Αλλωστε το κυριο γνωρισμα των ¨πολιτισμενων"εθνων ειναι να πιστεουν στους μυθους τους. Αφου θεωρουνται απο υλικης αποψης "η ανωτερη κοινωνια" και επομενως δικος τους τροπος ζωης ειναι "ανωτερος"των εκαστοτε "ιθαγενων" κατι που η παρεα Ρεπουση και ΣΙΑ προωθουν εργολαβικα σχεδον (αχ αυτο το χρημα).

  42. LeProvocateur avatar
    LeProvocateur 16/04/2009 21:38:54

    @46 μην αναφέρεις ναζισμό και εβραίους διότι θα σκάσει μύτη ο πρακτοροκυνηγός με τα τεφτέρια του που λέει και ο @1. Ποιός μας σώζει μετά.

  43. Νἰκος avatar
    Νἰκος 16/04/2009 22:16:53

    @47, LeProvocateur, σε ποιον "πρακτοροκυνηγο" αναφερεσαι; Δεον τον ξερω.

  44. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 16/04/2009 22:43:27

    @48 Προφανώς εννοεί τον περιβόητο Decay που μας έχει όλους και ειδικά εμένα καταχωρημένους για το τι είπαμε πότε το είπαμε αλλά ξέρει και γιατί το είπαμε. Παρεμπιπτόντως αν με διαβάζει τώρα, έχασα ένα πιστοποιητικό γέννησής μου. Για να μη τρέχω άδικα, αν μπορεί να μου στείλει κανένα αντίγραφο θα με υποχρεώσει. Πιο οργαnωμένος είναι άλλωστε απ`τον Δήμο.

  45. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/04/2009 23:01:51

    Τόσο όσο αφορά την Ελληνική Φιλοσοφία, όσο και τον Χριστιανισμό, πρόκειται για θεωρήσεις, που κάθε άλλο παρά μονολιθικές είναι. Συμπεριλλαμβάνουν στοιχεία και οι δύο τελείως ετερόκλητα. Οπωσδήποτε υπήρξε σφοδρή σύγκρουση, αλλά και μεγάλος επηρεασμός όσο αφορά τη σχέση του Χριστιανισμού με το Ελληνικό Πνεύμα. Κατά συνέπεια είναι δύσκολη μια αποτίμηση με σύντομο τρόπο. Συχνά αναπτύχθηκαν κάποιες ιστορικές μορφές, που συγκαθόρισαν το Χριστιανικό δόγμα, δίπλα σε Έλληνες Φιλοσόφους κολοσσιαίας σημασίας. Κατά την άποψή μου, η πρώτη φορά που συναντάμε κωδικοποιημένο το Τριαδικό Δόγμα είναι στο "Περί Αρχών" του Ωριγένους. Ο Ωριγένης υπήρξε μαθητής του Αμωνίου Σακκά ταυτόχρονα με τον Πλωτίνο, που είναι ένας από τους στυλοβάτες του Νεοπλατωνισμού. Μαζί με τον Ειρήνιο είχαν δεσμευτεί, να μην αποκαλύψουν την προφορική διδασκαλία του Αμωνίου. Οι επαφές και αλληλοεπικαλύψεις των τάσεων είναι τεράστιες, αλλά και τα ρήγματα είναι ταυτόχρονα αγεφύρωτα.

    Είναι πολύ θετικό που η ανάρτηση θέτει την αντιστοιχη προβληματική, με διάθεση κριτικής προσέγγισης. Μέχρι τώρα είχαμε εθιστεί σε απόψεις που επικροτούσαν ή απέρριπταν αντίστοιχα τη μια ή την άλλη θεώρηση. (Όσο αφορά το σχήμα "Ελληνοχριστιανισμός" δεν έγινε τελικά πιστευτό, από τη στιγμή που δεν οριοθετήθηκε συγκεκριμένα, έξω από αφορισμούς. Χωρίς να σημαίνει ότι είναι σωστό ή εσφαλμένο). Τέτοιου είδους προσεγγίσεις συμβάλουν να αναπτύξουμε την προβληματική μας για το παρελθόν, ξεπερνώντας λίγο την προσκόληση σε στείρα σχήματα, στερεότυπα και δυστυχώς συχνά σε νευρώσεις.

  46. Decay avatar
    Decay 17/04/2009 00:06:05

    Factor,

    Πολύ καλο το κείμενο του Πάνου Ζ.

    Χάρη σ΄αυτό, όπως και το προηγούμενο,
    "Ο Δάσκαλος της Δικαιοσύνης"
    δημιουργήθηκαν πολλά νέα Nickname
    σχολιαστών του μπλόγκ.

    Ελπίζω οι νέοι μας σύντροφοι,
    να μας τιμήσουν με τη παρουσία τους,
    και σε άλλα θέματα, όχι μονο σε αυτά
    που άπτονται του Χριστιανισμού.
    Η συμβολή τους στην ενημέρωση, όπως και
    η κριτική τους σκέψη θα ήταν πιστεύω,
    "μάννα εξ ουρανού".

    ---------------------------------

    @ 47 LeProvocateur,

    Η Υπηρεσία μας, δεν μασάει απο εβραιόφιλους,
    όσο καλά και αν αυτοί πληρώνονται.

    ------------------------------

    @ Αρχίδαμε, κοίταξε μη σου θίξουν τον Λίμπερμαν.
    Κατα τα άλλα, το Ιράν είναι αυτό που
    θα σας κάψει τη γούνα...

    ---------------------------
    Κλείνοντας επισημαίνω οτι ο Μποτίλιας
    στο σχόλιο #50 με κάλυψε,
    και μή έχοντας κατι επιπλέον να προσφέρω
    στην παρούσα ανάρτηση,
    ως Χριστιανός,
    -όχι και τόσο θρησκευόμενος-
    σας εύχομαι

    Καλή Ανάσταση σε όλους τους Χριστιανούς του μπλόγκ,
    Τους δε λοιπούς, ας τους φωτίσει ο Βούδας.
    [ Η ο Sri Satya Sai Baba]

  47. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/04/2009 00:38:10

    Το πιστοποιητικό μου μη ξεχάσεις. Θα σου είμαι υπόχρεος.

  48. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 17/04/2009 00:40:43

    Δεν υπάρχει άνθρωπος χωρίς κοινωνία
    Δεν υηπάρχει κοινωνία χωρίς θρησκεία.
    Δεν υπάρχει θρησκεία χωρίς Θεό.
    Το είδος της θρησκείας και ο "χαρακτήρας" του θεού κάθε κοινωνίας, αποτυπώνει βαθιά σημάδια στις αξίες των ανθρώπων, τα πρότυπα της κοινωνίας τα προτάγματα των κοινωνικών σχέσεών και τη δυναμική της κοινωνικής εξέλιξης.
    Ο Κάρολος Μάρξ αποκάλυψε μια πολύτιμη πηγή κατανόησης της Ιστορίας: τις παραγωγικές σχέσεις κάθε κοινωνικού σχηματισμού και τον τρόπο που εξελίσσονται.
    Υπάρχουν όμως άλλες τρείς τουλάχιστον σημαντικότατες παράμετροι:
    1. Η θρησκευτική ταυτότητα κάθε κοινωνίας.
    2. Η αμυντική ταυτότητά της. Ο τρόπος με τον οποίο κατανοεί και οργανώνει την άμυνά της έναντι των αντιπάλων της.
    3. Η ερωτική ταυτότητα της. Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον έρωτα, όχι μόνο ως βάση για την βιολογική αναπαραγωγή της, αλλά κι ως υπόστρωμα της ίδιας της ηθικής και ιδεολογικής υπόστασής της,
    Αυτά τα τρία - που ο παραδοσιακός Μαρξισμός τα "τσουβάλιασε" όλα μαζί στο περιβόητο "εποικοδόμημα" υποστηρίζοντας ότι εκπηγάζουν και απορρέουν από την "παραγωγική βάση" της οικονομίας, στην πραγματικότητα διατηρούν μεγάλο βαθμό αυτονομίας απο τις παραγωγικές σχέσεις. Και δεν επηρεάζονται μόνο απ' αυτές. Τις επηρεάζουν κι όλα. Μόνο που οι μηδανισμοί με τους οποίους αντεπιδρούν πάνω στην οικονομική βάση δεν είναι τόσο προφανείς (ή τουλάχιστον δεν ήταν την εποχή του Μάρξ).
    Μ'άλλα λόγια, η έννοια του Θεού, η ανταγωνιστική σχέση (Άμυνα-Πόλεμος) και η ψυχολογική διάσταη του Έρωτα (πέρα από την ενστικτώδη επιθυμία αναπαραγωγής) δεν είναι ούτε "εξωτερικά" χαρακτηριστικά των ανθρώπινων κοινωνιών, ούτε χαρακτηριστικά μιας δεδομένης περιόδου ανάπτυξης, που θα "ξεπεραστούν" σε επόμενο στάδιο (την κομμουνιστική ή τη μετα-βιομηχανική κοινωνία).
    Είναι εγγενή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του ανθρώπινου πολιτισμού και θα υπάρχουν σε κάθε φάση εξέλιξης του, αν και όχι με την ίδια μορφή.
    Το γεγονός ότι είναι πιο εύκολο να παρατηρήσουμε τις οικονομικές σχέσεις και να μελετήσουμε τη δομή της οικονομίας, απ' ότι να μελετήσουμε την ιδιοσυστασία της ανθρώπινης συμπεριφοράς και της ανθρωπινης Ψυχής, δεν σημαίνει ότι αυτό που ευκολότερα αντιλαμβανόμαστε είναι η βάση για όλα όσα δυσκολότερα μπορούμε να μελετήσουμε. Ούτε ότι το προφανές καθορίζει τα μη προφανή.
    Ο "Θεος" δεν είναι αντίθετος με τη "Λογική".
    Η μεταφυσική ανάγκη δεν συγκρούεται αναγκαστικά με την Λογική αναζήτηση.
    Η ψυχολογική διάσταση του Έρωτα δεν έρχεται σε σύγκρουση με την σαρκική επιθυμία.
    Η ανταγωνιστική διάσταση στις ανθρώπινες σχέσεις δεν αντιμάχεται την ανάγκη συνεργασίας που συνέχει τις κοινωνικές σχέσεις.
    Το συναίσθημα δεν συγκρούεται με τον ορθολογισμό.
    Μόνο σε πολύ πρωτόγονα θεωρητικά σχήματα όλες αυτές οι έννοιες είναι αμοιβαία αποκλειόμενες.
    Μ' άλλα λόγια ΜΗΝ περιμένετε ότι η Θρησκεία θα ξεπεραστεί κι οτι αυτό θα σημαίνει απελευθέρωση του ανθρώπου.
    Μην περιμένετε ότι κάποια στιγμή θα ξεπεραστούν οι ανταγωνιστικές σχέσεις και η τάση των κοινωνιών να λειτουργούν αμυντική ή επιθετικά η μία προς την άλλη, κι αυτό θα δημιουργήσει την ιδανική "αρμονική παγκόσμια κοινωνία".
    Μην περιμένετε ότι ο ερωτική συνεύρεση κάποια στιγμή θα απελευθερωθεί από "ψυχολογικές προκαταλήψεις και ταμπού" κι αυτό θα οδηγήσει σε ερωτική Ελευθερία.
    Για την ακρίβεια, υπήρξε εποχή χαλάρωσης όλων αυτών των φραγμών στις ανθρώπινες σχέσεις - η εποχή της Ρωμσϊκής Πατνοκρατορίας:
    ΄Όταν είχε πλήρως επιβληθεί η PAX Romana, όταν οι Πόλεμοι στον τότε "γνωστό κόσμο" είχαν καταργηθεί υπό τον πλήρη και αδιαμφισβήτητο έλεγχο της Ρώμης, όταν οι Θρησκείες είχαν αναμιχθεί κι είχαν χαλαρώσει σε απλά τελετουργικά μιας οιωνεί πανθρησκείας (δέστε και το Ρωμαϊκό Πάνθεον) κι όταν τα ερωτικά ήθη είχαν απολύτως χαλαρώσει και οι κοινωνίες είχαν αρχίσει να αποσυντίθενεται.
    Όλα αυτά δεν οδήγησαν σε ένα ανώτερο Πολιτισμό, αλλά σε μια χρόνια παρακμή, που με τη σειρά της οδήγησε (τουλάχιστον το Δυτικό τμήμα της Αυτοκρατορίας) σε ένα χιλιόχρονο Μεσαίωνα.
    Όπου επέστρεψε ο Θρησκεία ως σκοταδισμός, οι Πόλεμοι ως συνεχείς και ανελέτητες σφαγές πάντων κατά πάντων, και η σεξουαλική καταπίεση ως εξιδανίκευση της στέρησης.
    Κατά το Αριστοτελικό σχήμα: η υπερβολή οδήγησε στην έλλειψη. Η υπερβολή στη χαλάρωση Θρησκείας, Άμυνας, Σεξουαλικότητας, οδήγησε στην στέρηση Θρησκευτικής Ελευθερίς, Αμυντικών φραγμών και Ερωτισμού.
    Ο Χριστιανισμός εμφανίστηκε, επεκτάθηκε και ρίζωσε, όχι ως επίσημο δόγμα, αλλά ΚΟΝΤΡΑ στο επίσημο δόγμα της (κατά τα άλλα πλήρως ανεξίθρησκης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας) ως αντίδραση στην περίοδο της απόλυτης χαλάρωσης όλων των κοινωνικών αντανακλαστικών.
    Αλλά και το ξεπέρασμε το Μεσαίωνα έγινε σε διάλογο με το Χριστιανισμό, όχι ως απόρριψή του. Τα μεγαλύτερα μνημεία της Αναγέννησης, είναι Χριστιανικοί Ναοί και εικόνες της Παναγίας, τοιχογραφίες εκκλησιών κα αγάλματα θρησκευτικών μορφών. Το φιλοσοφικό έργο της Αναγέννησης ήταν φιλοσοφικός διάλογος πάνω στο έδαφος του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα με το Χριστιανικό δόγμα. Ο Κοπέρνικος ήταν Καθολικός ιερέας. Ο Κέπλερ ήταν πιστός Προτεστάντης. Ο Γαλιλαίος ήταν στενά συνδεδεμένος με τον Πάπα και καρδιναλίους της εποχής (κι είχε και συνεχή αλληλογραφία μαζί τους), ο Ισαάκ Νεύτων (και ο μεγάλος αντίπαλός του ο Laibniz) ήταν βαθια θρησκευόμενος. ο Άνταμ Σμίθ ήταν καθηγητής της ΗΘικής Φιλοσοφίας (με αγαπημένο αντικείνενο σπουδών τον Πρωταγόρα του Πλάτωνα, όπου τίθεται το ζήτημα αν η Ηθική μπορεί να διδαχθεί), για να μη μιλήσουμε για πιο πρόσφατους όπως ο Euler ο Gauss, o Reimann ή ο Αϊνστάϊν και ακόμα πιο πρόσφατους όπως ο Λεμαίτρ, ο πατέρας της θεωρίας του Big Bang, ο οποίος υπήρξε από τους λαμπρότερους φυσικούς του 20ου αιώνα και καθολικός ιερέας.
    Από την άλλη πλευρά άθεοι υπήρξαν σκοτεινές προσωπικότητες όπως Νίτσε, ο Μουσολίνι, ο Χίτλερ, ο Στάλιν, ο Πόλ Πότ κλπ.
    Δεν υποστηρίζω ότι κάθε άθεος είναι θηριώδης και ανήθικος. Αλλά δεν δέχομαι πως κάθε θρησκευόμενος είναι περιορισμένης νοημοσύνης, αφελής και μειωμένης προσωπικής ελευθερίας.
    Δεν διαφωνώ ότι στο όνομα της Θρησκείας - ιδιαίτερα της Χριστιανικής - διαπράχθηκαν πάσης φύσεως εγκλήματα. Αλλά δεν ξεχνώ ότι αθεϊκά καθεστώτα του πρόσφατου παρελθόντος υπήρξαν ιδιαίτερα τυραννικά.
    Απλώς επισημαίνω ότι η θρησκεύτικότητα, η συναισθηματική διάσταση του Έρωτα και η Ανταγωνιστική σχέση των ανθρώπων είναι σύμφοιτη με τις ανθρώπινες κοινωνίες και ΔΕΝ εξαλείφεται. Κι όποιος προσπαθεί να την εξαλείψει ΕΠΩΑΖΕΙ κανουργιους Μεσαίωνες.
    Και κάτι ακόμα: οι κώδικες κάθε Θρησκείας αποκαλύπτουν το βαθμό Ελευθερίας που επιτρέπουν σε κάθε κοινωνίες να εξελιχθεί και να αντεξει τις "οδύνες" της συνεχούς εξέλιξης. Οι βαθύτεροι κώδικες κάθε Θρησκείας, όχι οι εκάστοτε "ντιρεκτίβες" του Ιερατείου της και μάλιστα της εξουσιαστικής ηγεσίας της.
    Κι απ' αυτή την άποψη οι βαθύτεροι κώδικες του Χριστιανισμού, επειδή ακριβώς στηρίχθηκαν στην Νεοπλατωνικής Σύνθεση και αργότερα μπολιάστηκαν με την Αριστοτελική υπέρβαση, αποτέλεσαν την καλύτερη μήτρα Ελευθερίας και Αγάπης (Φιλλαληλίας). Αυτό το ανθρωπολογικό υπόβαθρο επέτρεψε στο Χριστιανισμό να επεκταθεί και ριζώσει να αντέξει και να εξελιχθεί (παρά τα άπειρα εξουσιαστικά αμαρτήματά του), να γίνει οικουμενική θρησκεία και να κυριαρχήσει. Διότι ο δυτικός πολτισμός για τον οποίο μιλάμε σήμερα είναι Χριστιανικός Πολιτισμός δηλαδή βαθιά διαποτισμένος με την Κλασική Ελληνική σκέψη. Δεν έχει καμία σχέση με Ιουδαίκή ή οποιαδήποτε άλλη σέχτα.
    Δυστυχώς στη σύγχρονη Ελλάδα βρισκόμαστε ακόμα στη φάση της βαρβαρικής απόρριψης, της πλεγματικής καταγγελίας, της σκοταδιστικής μισαλλοδοξίας. Απέχουμε πολύ ακόμα από την φιλοσοφική ωρίμανση μιας σύνθεσης.
    Κατανοούμε την "αριθμητική" των επιφανειακών ή φαιομενικών αντιθέσεων, αλλά όχι την "Αλγεβρα" των σύνθετων τοπολογικών χώρων.
    Δυστυχώς ζούμε ως κοινωνία ζούμε χρόνια τώρα την "Εβδομάδα των Παθών"

  49. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 17/04/2009 00:41:07

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ σε όλους

  50. Decay avatar
    Decay 17/04/2009 00:57:33

    @ Stranger At Tractor,
    Άααα, το πιστοποιητικό σου...
    Παραλίγο να το ξεχάσω!

    Βρέθηκε στα υπόγεια της Κνεσέτ.
    Το μετέφερε εκεί, κάποιος συνεπιβάτης σου της πτήσης 449 Νέα Υόρκη-Τέλ Αβίβ.
    Μετά το παρέλαβε η Μοσάντ,
    και το έδωσε στη φίλη σου τη Τζίπι
    για να το πάρεις υποτίθεται συντομότερα.

    Ακόμα δεν το έχεις παραλάβει?
    Ρώτα λίγο τον Αρχίδαμο,
    μήπως το πήρε εκείνος καταλάθος
    με τον τελευταίο "ενημερωτικό" φάκελο...

  51. The collector avatar
    The collector 17/04/2009 01:01:31

    ***"Επισης, εθνικοι Ελληνες ζουσαν μεχρι το 800, ισως και το 900 μ.χ. αν δεν κανω λαθος και οι οποιοι μας κληροδοτησαν, παλι μεσω της λαικης παραδοσης, το βρισιμο των θειων. Ειμαστε ο μονος λαος που βριζει τα θεια. Αυτα ειναι μερος της συνεχειας μας, οπως η γλωσσα, η λαικη κουλτουρα και οχι οι μαλακιες των Αθηνοτυφλωμενων Δημων και λοιπων αυτομισουμενων Ελληνων."(sic) !!!!!!!!

    ***"...οι ανθρωποθυσίες για να φυσήξει ούριος άνεμος, η ολοσχερής οικολογική καταστροφή των δασών της Αττικής για να φτιαχτεί ο αθηναϊκός στόλος, οι συνεχείς αδελφοκτόνοι πόλεμοι;" (sic) !!!!!!!

    Άρχισα νά κάνω συλλογή. Με τέτοια συγκομιδή σκοπεύω να κάνω σύντομα μία γκαλερί τεράτων του λόγου και του παραλόγου.

    Ένα πρώτο συμπέρασμα: Να τι κάνουν στα μυαλά των ανθρώπων 2 χιλιάδες χρόνια Ορθοδοξίας, 400 χρόνια Οθωμανικής κυριαρχίας και η κατάρρευση της παιδείας στο νεογραικιστάν.

  52. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/04/2009 01:40:43

    Decayed Mind- Σκάς πάντα μύτη όταν πρόκειται να κατηγορήσεις κάποιον για πράκτορα ή για εβραίο ή για άνθρωπό της ΣΙΑ και πάει λέγοντας. Κυρίως όμως τα έχεις με τους Εβραίους. Γιατί άραγε; Τι σύνδρομο και αυτό; Κάτι παρόμοιο λέγανε και για τον Αδόλφο... Τι πρόβλημα είναι αυτό; Πόθεν σου προέκυψε; Το κοίταξες ποτέ; Σου έφαγε κανένας εβραίος τη γκόμενα; Ή μήπως σου αρέσει το Οθωμανικό δίκαιο και άρα εξ` αντανακλάσεως έγινες φιλοάραβας; Μήπως εβλεπες πολλά κατασκοπευτικά στα νιάτα σου; Όταν τα άλλα παιδάκια έπαιζαν κλέφτες και αστυνόμους εσύ παρίστανες τον ασφαλίτη; Ή απλά είχες όνειρο ανέκαθεν να γίνεις χαφιές, ρουφιάνος, καταδότης; Δεν σού κατσε; Δεν σε δέχθηκαν στην ΕΑΤ ΕΣΑ, στην ΚΥΠ ή έστω σε καμιά τύπου ΚΑΡΦΙΤΣΑ οργάνωση; Μήπως δεν σε έπαιζαν τα άλλα παιδάκια καθόλου; Να το ψάξεις. Θα σε βοηθήσω. Και να δούμε καμιά φορά και καμιά δική σου άποψη ή θέση. Τόσα θέματα ανεβαίνουν. Εσύ δεν έχεις απόψεις άλλες πέραν του να ξεσκεπάζεις πράκτορες του σιωνισμού; Τέλεια πνευματική ένδεια; Πες μας και τίποτα δικό σου. Όχι μόνο ρουφιανιλίκια και λάσπη. Τέλος πάντων, αφού σε ανέχονται οι υπόλοιποι....
    Καλό πάσχα (εβραική γιορτή παρεμπιπτόντως) και μην ανησυχείς, δεν ασχολούμαι πλέον μαζί σου. Είσαι υλικό για ψυχίατρο μάλλον.

  53. Decay avatar
    Decay 17/04/2009 02:19:19

    .

  54. Kennan avatar
    Kennan 17/04/2009 02:37:50

    Όπως αναφέρει το post, παρά τις προσπάθειες που έκαναν οι πνευματικοί πατέρες για να δώσουν μια λογική υπόσταση στον χριστιανισμό, αντί του λόγου επικράτησε η πίστη. Από τη στιγμή που ο χριστιανισμός εδραιώθηκε ως επίσημη θρησκεία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, οδηγηθήκαμε σταδιακά στην εποχή του μεσαίωνα, δηλαδή στον απόλυτο σκοταδισμό και την παύση της εξέλιξης και του λόγου. Μέσω της Αναγέννησης αλλά κυρίως του Διαφωτισμού, όπου επανεμφανίστηκε ο λόγος και αμφισβητήθηκε η εκκλησία και η πίστη, η κοινωνία κατάφερε να εξελιχθεί ορθολογιστικά καταρρίπτοντας το δόγμα της πίστης.

  55. alone avatar
    alone 17/04/2009 09:35:18

    @Niko
    Νομιζω απλοποιεις πολυ τα πραγμτα περι ορθολογισμου.
    Ο ορθολογισμος δεν ειναι απλα η τυπικη λογικη.Ειναι ο Λογος ,δηλαδη η ικανοτητα της νοησησης ως ιδιοτητα του ανθρωπου και πηγη της γνωσης.Ειναι η βαση της επιστημονικης μεθοδου. Σιγουρα εχει ορια..αλλα ,ομως η ιδια η χρηση του επιβαλλει την συνεχη κριτικη σταση και ελεγχο σε καθε αποκτημενη γνωση. Αρα αποκλειει το δογμα.
    Πολυ δυσκολοτερη ειναι η γνωση για τη φυση του ανθρωπου και των κοινωνιων (σε αντιθεη με τα φυσικα φαινομενα)...λογω αυτης της αδυναμιας
    αποδεχτηκαμε τη δημοκρατια και την πολιτικη ισοτητα...τον αποκλεισμο της επιβολης αποφασεων απο ειδικους με αλλοθι τον ορθολογισμο (Παλιοτερα
    δεν χρειαζοταν καν σαν αλλοθι..ο αυτοκρατορας
    ηταν προικισμενοσ απο το θεο).

    "Π.χ. η ιδεα των Ναζι οτι ειναι “ανωτεροι” των αλλων, ειδικα των Εβραιων ηταν ορθολογικη αφου ειχε βιολγοικα δεκανικια, την οποια οι Αγγλοαμερικανοι ειχαν αναγαγει σε “επιστημη”

    Δεν ειναι καθολου ορθολογικη.Ετσι παρουσιαστηκε Χρησιμοποιησε τον ορθολογισμο και την επιστημη επιλεκτικα, εκκινωντας απο αυθαιρετες υποθεσεις και παραδοχες..οτι κανουν δηλαδη ολες οι θεωριες που μελετουν τις ανθρωπινες συμπεριφορες.

    Σημερα,παλι μεσα απο τις δυνατοτητες της επιστημονικης μεθοδου που δεν υπηρετει σκοπιμοτητες ξερουμε οτι ειναι ανοητο να μιλαμε για ανωτεροτητα φυλων. Τι σημαινει ανωτεροτητα;
    Ο ανθρωπος ειναι ενα πολυπλοκοτατο συτημα...ακομα και οποαδηποτε επιμερους χαρισματα δεν αποδεικνυουν καποια ανωτεροτητα.Ως τι; Ως αριθμητικο αθροισμα ικανοτητων;Ακομα και τα τεστ IQ αμφισβητουνται εστω και σαν μια μονο μετρικη της ευφυιας.

    Συμπερασματικα η επικληση του ορθου λογου για επιβολη πολιτικων αποφασεων εχει αποτελεσει απλως το επιστημονικο αλλοθι σκοπιμοτητων.Απο την αλλη αποτελει τη μοναδικη βαση για την οικοδομηση επιχειρηματων και ερμηνειων..ειναι η βαση για το δημοσιο Διαλογο.

  56. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/04/2009 11:03:08

    @60 Δεν έχεις άδικο.

  57. Factorx avatar
    Factorx 17/04/2009 11:15:53

    http://olympia.gr/2009/04/17/greek-roots-of-christianity/

  58. M.D. avatar
    M.D. 17/04/2009 12:12:11

    @ 53 APO POTE O NITSE EINAI "SKOTEINH PROSWPIKOTHTA", SYGKRINWMENH MALISTA ME TO HITLER, TO STALIN, TO MOUSOLINI H TON POL-POT? MOU FAINETAI ASTEIEVESAI! KAI O HITLER DEN HTAN A8EOS, OUTE O HIMMLER, ME MAVRH MAGEIA ASXOLOUTAN OI AN8RWPOI! ANTI8ETA, O EINSTEIN HTAN A8EOS, KAI O EULER EGINE REZILI ME THN PERIFHMH "MA8HMATIKH" TOU APODEIXH PERI YPARXHS 8EOU (1+exp((pi)i)=0)!

  59. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/04/2009 15:01:27

    Μ.D @63
    Διάβασε το "Η φόρμουλα του Θεού" του Jose Rodriguez Dos Santos (Εκδόσεις Λιβάνη 2008)
    Θα σου αρέσει πολύ. Ειδικά τα τελευταία κεφάλαια.

  60. M.D. avatar
    M.D. 18/04/2009 09:34:08

    Strange Attractor, EFXARISTW, 8A TO KOITAXW.

  61. Σταύρος Βασδέκης avatar
    Σταύρος Βασδέκης 04/10/2009 10:40:20

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. ΠΩΣ - ΕΚΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΤΙΚΙΑΖΕΙ - ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ
    http://athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=553

  62. Σταύρος βασδέκης avatar
    Σταύρος βασδέκης 09/11/2009 20:27:25

    ΠΛΑΤΩΝΙΣΜΟΣ. ΤΟ ΣΠΕΡΜΑ ΤΩΝ ΖΙΖΑΝΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ

    Ολόκληρος ο χώρος της αναζήτησης των ελληνικών παραμέτρων και προϋποθέσεων είναι θανάσιμα μολυσμένος από την πυθαγορο-πλατωνική δεισιδαιμονία και την ανάλογη μεταφυσική της χολέρα. Επείγει λοιπόν κάθαρση από το καρκίνωμα αυτό. Παρακαλούμε όλες και όλους τους Ελληνο… να τοποθετηθούν απέναντι σ’ αυτό το ζήτημα.

    Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΤΕΡΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
    ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ.

    (ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ Σ’ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΒΟΤΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΡΟΤΑ ΤΟΥΣ
    ΑΛΛΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΕΥΤΕΛΕΙΑ ΤΟ ΞΕΒΟΤΑΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ)

    Όπως θα δείξουμε με στοιχεία φαίνεται ότι ο μεγαλύτερος και παραγωγικότερος άμβυκας που στήθηκε ποτέ στον δυτικό λεγόμενο κόσμο, για την απόσταξη της δεισιδαιμονίας, είναι αυτός του Πλάτωνος.
    Το απόσταγμά του εξακολουθεί να φαντάζει ως μαγευτικό, σαγηνευτικό και σειρηνικό, αρωματισμένο με την καλλιτεχνικώς ρητορική δεινότητα του πανπόνηρου αυτού ταχυδακτυλουργού και αλχημιστή «καζαντζή».
    Οι καταμεθυσμένοι καταναλωτές του ιδεοπνεύματός του Πλατωνικοί και Νεοπλατωνικοί, συνεπικουρούμενοι από τους κρυφο- και ψιλοπλατωνικούς Στωϊκούς, Γνωστικούς Νεοορφικούς και Νεοπυθαγόριους, ξεσήκωσαν τους τόνους της δεισιδαιμονίας μέχρι τους έβδομους ουρανούς.
    Οι μετεμψυχώσεις, οι μετενσαρκώσεις, οι κολάσεις και οι παράδεισοί τους, πλημμύρισαν τα μυαλά των ανθρώπων τους με μεταθανάτιες φοβίες, προκαλώντας τους ανεπανόρθωτες βλάβες.
    Μάταια ο Επίκουρος ανασήκωνε τα αντιδεισιδαιμονικά του αναχώματα απέναντι στον κατακλυσμό τους αυτόν. Η δεισιδαιμονία πάντοτε, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, κερδίζει πολύ εύκολα τους ανθρώπους, προπαντός όταν κατά καιρούς ανασυντάσσεται.
    Κορώνα στο κεφάλι όλων αυτών: η αθανασία της ψυχής. Το χρυσό κλειδί του θησαυροφυλάκειου των φερέφωνων της τρομοκρατίας του φόβου.
    Με κανέναν τρόπο δεν δέχεται ο θνητός αυτός τον θάνατό του! Αυτό το ανθρωπάκι, που έδερνε την γυναίκα του για ψύλλου πήδημα, που συκοφαντούσε τον γείτονά του, που άφηνε νηστικά τα παιδιά του, που μπεκρούλιαζε, που βλαστημούσε τα θεία, που…., πώς είναι δυνατόν να πάψει να υπάρχει κάποια στιγμή! Πώς είναι δυνατόν να εξαφανιστεί ένας τόσο σπουδαίος άνθρωπος;; Να πεθάνει για πάντα όπως ένα σκουληκάκι;
    Αλίμονό μας, καλοί μας άνθρωποι, αν δεν συνέχιζαν, στο περιθώριο της εποχής τους, οι επιστήμονες να φωτίζουν βήμα προς βήμα τα σκοτάδια της άγνοιας, κτίζοντας με μόχθους και βάσανα και διώξεις τους ναούς της γνώσης και του εξανθρωπισμού.
    Σχεδόν τίποτε δεν ειπώθηκε από τον χριστιανισμό που να μην είχε ακουστεί πρωτύτερα από τους δεισιδαίμονες του αρχαίου κόσμου. Πολλά βιβλία έχουν εκδοθεί προσφάτως τα οποία περιέχουν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία για τη σχέση αυτή. Απ’ όσο γνωρίζουμε, το περιεκτικότερο είναι το «Τα Μυστήρια του Ιησού» των Timothy Freke και Peter Gandy εκδ. «Ενάλιος» 1999.
    Στο παρόν δείγμα (μακάρι να αποβεί δήγμα έναντι του ελπιζομένου διαλόγου και λέμε ελπιζομένου διότι εδώ και αρκετό καιρό έχει αποσταλεί σε δεκάδες άτομα, από τα οποία τα μεν αδιαφόρησαν τα δε περισσότερα μας στόλισαν με κάθε είδους υβριστικά επίθετα, δίχως να προβάλλουν κανένα επιχείρημα) θα αρκεστούμε, για λόγους οικονομίας, στον Πλάτωνα για δυο κυρίως λόγους.
    Κατά πρώτον επειδή πέτυχε να πληρώσει τον αποστακτήρα του με όλες σχεδόν τις προϋπάρχουσες δεισιδαιμονίες, κατά δεύτερον επειδή του προέκυψε να επιρρεάσει καταλυτικά όλες τις μετέπειτα μέχρι και σήμερα.
    Οι αναφορές στα έργα του θα ακολουθήσουν, το κατά δύναμιν, την χρονολογική πορεία της συγγραφής τους. Θα έχουν δε κυρίως σχέση με τις διδαχές που αλίευσαν οι Πατέρες του κυρίαρχου θρησκευτικού δόγματος, του χριστιανισμού από τις ιδέες και τις απόψεις του. Οι ανθέλληνες αυτοί πατέρες ενώ φρόντισαν να κατακάψουν όλα τα έργα των Ελλήνων της αρχαιότητας (π.χ. ενώ από τα ογδόντα έργα του Επίκουρου, του ευεργέτη αυτού της ανθρωπότητας, δεν απόμεινε τίποτε, φρόντισαν να διασώσουν όχι μόνον όλα τα έργα του Πλάτωνα, αλλά ακόμα κι όλες τις επιστολές του).
    Πρωταγόρας (353 c), κατηγορεί ως κακά τις επιθυμίες του φαγητού του κρασιού και των σαρκικών ηδονών.
    Λάχης, τελευταία φράση «εάν θεός εθέλη», η γνωστή χριστιανική πιπίλα «θεού θέλοντος» ή «πρώτα ο θεός», η οποία απαντάται δεκάδες φορές σ’ όλα τα έργα του.
    Χαρακτηρίζει το σώμα τάφο της ψυχής στα εξής έργα του: Γοργίας (493 α), Πρωταγόρας (313 α), Κρατύλος (400 c), Φαίδων (64 c, 66-67 β, 80 α, 82 c), Πολιτεία (403 d), Φαίδρος (250 c), Νόμοι Ε΄ (728 e).
    Καταδικάζει την χορική ποίηση την αφιερωμένη στον Διόνυσο, Γοργίας (502 d).
    «Δεν φρονώ ότι το να ραπίζεται κανείς εις το πρόσωπο αδίκως είναι τι αίσχιστον πάντων, ούτε το να ακρωτηριάζεται εις το σώμα ή εις το βαλάντιον αλλ’ αισχρότερον και βλαβερώτερον είναι το να ραπίζει τις εμέ..» Γοργίας (508 d). Από το χωρίο αυτό πηγάζουν οι εξής χριστιανικές αρετές: πρώτη, «όποιος σε ραπίσει στο ένα μάγουλο, στρέψε προς αυτόν και το άλλο», δεύτερη, ο αυτοευνουχισμός κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια είχε λάβει τόσο μεγάλες διαστάσεις ώστε να αναγκάσει τους πατέρες της εκκλησίας να τον αφορίσουν με απόφαση οικουμενικής συνόδου (για τυχόν αμφισβητούντες είμαστε πρόθυμοι να τους παράσχουμε τα σχετικά ντοκουμέντα), τρίτη αρετή, το ξάφρισμα των βαλαντίων των πιστών με χίλιους δυο τρόπους, είναι γνωστό σ’ όλους ότι αποτελεί τρομερή επίδοση του παπαδαριού της χριστιανικής πίστης.
    Γοργίας (512 e), εδώ διαβάζουμε τα εξής απίστευτα: «…ούτε να επιδεικνύει αγάπη προς την ζωή του, αλλ΄ αφήνων την περί τούτου φροντίδα εις τον θεόν και πιστεύων εις όσα λέγουν οι γυναίκες, ότι ουδείς απέφυγε το πεπρωμένο του, ας σκεφτεί τα μετέπειτα..». Μέσα σε δυο αράδες ζυμωμένα ή περιφρόνηση προς την ζωή, η δεισιδαιμονία, η μοιρολατρεία, ο κατινισμός και ο φόβος για τις μεταθανάτιες τιμωρίες. Θαυμαστό «Ελληνικό» ήθος και θαυμάσιες «Ελληνικές» αρετές! Η τέλεια σφραγίδα του υπαρκτού χριστιανισμού.
    Περί κολάσεως, Γοργίας (525 α).
    Ύμνοι στην θεοφοβία, Απολογία Σωκράτους (23 α-b).
    Ύμνοι στην θεοκαταληψία, Απολογία Σωκράτους (29 d – 30c).
    Βάζει τον Σωκράτη να επιχειρεί να αποδείξει ότι είναι θεόσταλτος, Απολογία Σωκράτους (30- 31 c), στο δε 33 c «Εις εμέ δε ο έλεγχος αυτός όπως εγώ λέγω, έχει ανατεθεί υπό του θεού να τον διενεργώ και δια χρησμών και ονείρων και κατά πάντα τρόπον…» και μια αράδα πιο κάτω «Αυτά ω άνδρες Αθηναίοι και αληθινά είναι και εύκολα μπορούν να αποδειχθούν»!!!
    Φαίδων. Αξίζει τον κόπο να διαβάσει κανείς όλο αυτό το έργο, το οποίο αποτελεί το βαρύ πυροβολικό των «ατράνταχτων αποδείξεων» περί αθανασίας της ψυχής. Ο χριστιανισμός δεν χρειάστηκε να προσθέσει ούτε κεραία πάνω σ’ αυτό το θέμα. Χαρακτηριστικό απόσπασμα θεοφοβίας το 62-63 b.
    Είναι σχεδόν ακατόρθωτο να περιγράψει κανείς τον δεισιδαιμονικό αυτόν τυφώνα που λέγεται «Φαίδων». Ένα συνονθύλευμα ασύστολων ψευδών, παραλογισμών, αρρωστημένων φαντασιώσεων, πιστευμάτων, φοβιών, ελπίδων, αλχημικών ακροβατισμών, μεταθανάτιων κολαστηρίων και παραδείσων. Μια αποκρουστική αίσθηση της επίδοσης του σοφού όταν συμπεριφέρεται ως δαιμονόληπτη γριούλα! Το συμφωνικό έργο «Ανελληνική πεμπτουσία» τραγουδισμένο από τον ίδιο τον συνθέτη του.
    Πολιτεία (389 α), εάν απορείτε για την απέχθεια των πατέρων της χριστιανικής θρησκείας προς το γέλιο (μέχρι και βιβλία έγραψαν οι αθεόφοβοι κατά του γέλωτος!), εδώ θα ανακαλύψετε έναν πρόδρομο της απάνθρωπης αυτής νοοτροπίας. Δεν διστάζει μάλιστα να προσβάλλει τον Όμηρο επειδή αυτός έγραψε: «και γέλιο ακράτητο έπιασε όλους τους αθανάτους σαν είδανε τον Ήφαιστο να κουτσολαχανιάζει. Έχουμε σοβαρή υποψία ότι ένα μεγάλο μέρος από την αφόρητη κακοσμία των στομάτων των πατέρων της εκκλησίας οφείλεται στην αποχή τους από το γέλιο.
    Τα προπατορικά αμαρτήματα και η θεραπεία τους, Φαίδρος (244 e).
    Τάγματα αγγέλων, Φαίδρος (247 α).
    Ανάσταση νεκρών, Πολιτικός (271 b).
    «Όποια σχέση υπάρχει μεταξύ γέννησης και ουσίας, όντος η αυτή υπάρχει μεταξύ πίστεως και αληθείας», Τίμαιος (271 c). Αυτά όταν η Ελληνική νοοτροπία πρότεινε τα «μη λησμονείς να απιστείς» και «πίστεψες; χάθηκες».
    Η θεία πρόνοια, Τίμαιος (30 c).
    «Αλλά και όλοι μας ονομάζουμε σαν επαίσχυντα κατώτερον εαυτού εκείνον που κυριαρχείται πιο πολύ από τις ηδονές παρά από τις λύπες»!
    Ας αρκεστούμε σ’ αυτά τα ελάχιστα. Για περισσότερα προτείνουμε στους ενδιαφερόμενους να αποφύγουν ενημερώσεις περί Πλατωνισμού μέσω τρίτων και να προστρέξουν απ’ ευθείας στα έργα του ίδιου.
    Εάν ο δάσκαλος αυτός υπολόγισε ότι η τιμωρούμενη ψυχή ενδιαιτούσε 30.000 έτη στην 27η σφαίρα του σύμπαντος και κατόπιν 9.000 έτη στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ 91ου και 92ου ουρανού, εισερχόμενη στο σώμα ενός γαϊδάρου, προ παντός εάν ετύγχανε και ψυχή γυναικός (έτσι ακριβώς τα περιγράφει στα έργα του), οι μαθητές του υπολόγισαν ακόμη και τις θερμοκρασίες των σφαιρών και των ουρανών αυτών.
    Ατυχώς και αδικαιολόγητα καθίσαμε, οι περισσότεροι, σαν κότες κάτω από το καβαλίκεμα του στείρου και φανφαρώνου αυτού δήθεν Έλληνα φιλοσόφου. Να κυττάζουμε τον κόσμο μέσα από το φλιτζάνι της αρσενικής αυτής καφετζούς. Ένα φλιτζάνι με το μεγαλύτερο διαμέτρημα παγκοσμίως.
    Κι όλ’ αυτά διότι μάθαμε μεν να ξεβοτανίζουμε τα καρότα μας και τις ντομάτες μας αλλά καθόλου το παρελθόν μας, τον πολιτισμό μας και τους προγόνους μας. Δηλαδή κύριε Έλληνα γιατί σου αποκρύπτουνε τον Επίκουρο και σε φλομώνουν με τον Πλάτωνα; Διότι εάν διαβάσεις τον Επίκουρο τότε δεν μπορούν να σε μαντρώσουν μέσα στις εκκλησίες οι Αρχιμανδρίτες. Μήπως δεν τους λένε έτσι! Ενώ με τον Πλάτωνα είσαι ήδη μέσα.
    Ήδη ανάφερα ότι δεν ήταν δυνατόν να προκύψει διάλογος πάνω στο ζήτημα Πλάτων. Γιατί; Επί δυο δεκαετίες προσπαθώ, με διάφορους τρόπους να προκαλέσω έναν τέτοιο διάλογο. Μάλιστα μεταξύ ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την επανελλήνιση ή έστω τον επανακαθορισμό του τι εστί ελληνικός τρόπος, επειδή ισχυρίζομαι ότι ο τρόπος είναι ο άνθρωπος.
    Ότι ο άνθρωπος ελληνικής νοοτροπίας έχει υποχρέωση να «ξεβοτανίζει» την παράδοσή του. Και στην προκειμένη περίπτωση αυτή την παράδοση που λέγεται Ελληνικός πολιτισμός. Είναι δυνατόν στον «κήπο» αυτόν να μην υπάρχουν «ζιζάνια»; Είναι δυνατόν ο Πλάτων κι ο Επίκουρος να μπουν στο ίδιο τσουβάλι; Οι φυσικοί φιλόσοφοι, οι σοφιστές, οι Επικούρειοι και ο Ηράκλειτος, να χορεύουν στην ίδια ορχήστρα με τους θεωρητικούς λακέδες της ολιγαρχίας, που και μόνο το άκουσμα της λέξης δημοκρατία, τους δημιουργούσε τάση προς εμετό;
    Τι είναι δηλαδή ελληνικός τρόπος; Μήπως είναι μια ρώσικη σαλάτα; Ένας κυκεώνας; Είναι το ίδιο ελληνικό και το να είναι κανείς δεισιδαίμονας και το να μη φοβάται τους θεούς ή να μη πιστεύει σ’ αυτούς; Κι ας μη το πάρουμε το θέμα ως προς το ελληνικό ή μη. Ας το θέσουμε ως το τι είναι ανθρωπινότερο. Δηλαδή στην κλίμακα που οδηγεί τους ανθρώπους προς τον εξανθρωπισμό τους, η πίστη στην αθανασία της ψυχής βρίσκεται στο ίδιο σκαλοπάτι με την δοξασία του θανάτου της μαζί με το σώμα; Ή μήπως η δημοκρατία ξεκουράζεται στο ίδιο σκαλοπάτι μαζί με την τυραννία, και η ηδονή με την αρετή της στέρησης και του ασκητισμού;
    Από πότε η αδιακρισία κατέστη ελληνική αρετή και δεν το πήραμε χαμπάρι;
    Αν η χριστιανική κακοδαιμονία λέγεται Παύλος, η ελληνική λέγεται Πλάτων.
    Τη γνώμη μας την λέμε δίχως περιστροφές: το δένδρο Πλάτων εξακολουθεί να παράγει σπόρους από τους οποίους φύονται ζιζάνια, τα οποία καταπνίγουν την καλλιέργεια του πανανθρώπινου ελληνικού πολιτισμού. Οι καλλιεργητές του πολιτισμού αυτού καταπονούνται τα μέγιστα στην προσπάθειά τους να ξεβοτανίζουν συνεχώς τα πλατωνικά αυτά ζιζάνια.
    Θα ήταν μάταιο και προπαντός ανθελληνικό να προτείνει κανείς το ξερίζωμα και το κάψιμο του πλατωνικού αυτού δένδρου.
    Αυτό όμως που είναι εφικτό είναι το να αντιληφτούν, οι σπορείς του πλατωνικού σπόρου, την ζημιά που προκαλούν στην καλλιέργεια και την προοπτική του ελληνικού πολιτισμού. Δεν έχουν παρά να παρατηρήσουν τι λογίς φυτά ξεφυτρώνουν από τους σπόρους αυτούς. Τι ξεφυτρώνει από τους σπόρους του μίσους προς το σώμα, τους σπόρους της δεισιδαιμονίας, της αθανασίας της ψυχής, της πίστης, της μεταθανάτιας τιμωρίας, της θεοφοβίας, της μοιρολατρίας της... και όλων αυτών των πλατωνικών «αρετών».
    Πρέπει οι σπορείς αυτοί να αναλογιστούν το γιατί ο χριστιανισμός βασίστηκε πάνω στις πλατωνικές αυτές αρετές. Γιατί ο χριστιανισμός μισούσε και μισεί θανάσιμα τις αρετές του Επίκουρου.
    Ας το πούμε κι αλλιώτικα: εάν μας αναθέσουν να σκουπίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε την αποθήκη του ελληνικού πολιτισμού του παρελθόντος, μήπως δεν θα προκύψουν κάποια σκουπίδια; Τι είδους άραγε να είναι τα σκουπίδια αυτά; Ποια υλικά θα είναι φθαρμένα και ποια όχι; Μήπως τα μάρμαρα θα έχουν την ίδια φθορά με τα ξύλα; Ποια είναι τα μάρμαρα του ελληνικού πολιτισμού; Κι αν μας υποχρεώσουν με τα υλικά αυτά να κτίσουμε ένα νέο ελληνικό οικοδόμημα, τότε θα πρέπει να το κτίσουμε μ’ όλα τα υλικά ή μόνο με τα πιο γερά και τα πιο φωτεινά;
    Θα μπορούσαμε όμως να φερθούμε και πιο έξυπνα. Να αφήσουμε πρώτα τους χριστιανούς να ξεδιαλέξουν αυτά της αρεσκείας τους, ώστε να ξεβρομίσουν εντελώς την αποθήκη, και μετά να βρούμε δίχως κανέναν κόπο έτοιμα και ξεκαθαρισμένα, τα εναπομείναντα ελληνικά. Αυτή όμως η εκλογή ήδη έχει γίνει, από τους χριστιανούς. Την έκαναν οι πατέρες της εκκλησίας. Και τώρα κάποιοι ελληνίζοντες επιχειρούν να κλέψουν μέσα από τα χέρια των χριστιανών τον Πλάτωνά τους! Πλάτωνα και των μεν και των δε! Να τον επαναφέρουν μέσα στους ελληνικούς ναούς! Έλληνες με χριστιανικό γούστο! Έλληνες με αποστροφή προς τον Επίκουρο, τους φυσικούς φιλοσόφους και τους σοφιστές. Προς αυτούς που έβγαλαν την ανθρωπότητα από το σκοτάδι της θρησκείας. Που προσπάθησαν να απελευθερώσουν το ανθρώπινο πνεύμα από την δεισιδαιμονία.
    Ο ελληνικός τρόπος δεν είναι μια μούμια. Είναι προ παντός ένας εξελισσόμενος οργανισμός. Ότι ήταν ελληνικό πριν δυο χιλιετίες δεν είναι κατ’ ανάγκη ελληνικό και τώρα. Ο άνθρωπος Έλλην δεν είναι τέτοιος τόσο από το παρελθόν του όσο από το παρόν του. Δεν είναι κληρονόμος ενός πολιτισμού, όπως κάποιοι τεμπέληδες νομίζουν. Απλούστατα, ο έλληνας στην καταγωγή έχει πολύ περισσότερη ευχέρεια να αφομοιώσει τον ελληνικό πολιτισμό από οποιονδήποτε άλλον. Αυτό όμως απαιτεί αγώνα και άσκηση. Κόπο και μόχθο. Δεν γεννιέται κανείς Έλληνας, αλλά μπορεί να γίνει κανείς τέτοιος. Ο ελληνικός τρόπος δεν κληρονομείται, αλλά κατακτάται. Η κληροδότησή του απαιτεί ελληνική παιδεία.
    Υφίσταται λοιπόν το αίτημα: ποια παιδεία θα δικαιούνταν σήμερα να φέρει αυτόν τον τίτλο; Ασφαλώς δεν αναφερόμαστε στην παιδεία του κράτους, η οποία τυγχάνει υπό θρησκευτική ιουδαιοχριστιανική κατοχή. Αναφερόμαστε στην παιδεία όλων αυτών που επιθυμούν την στήριξη και την συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού. Όλοι αυτοί λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι, να βαδίσουν προς την κατεύθυνση αυτή, νομίζουμε ότι είναι θετικό, χρήσιμο και απαραίτητο να ξεκαθαρίσουν στα μέσα τους και στα προς τα έξω τους, το πώς ο καθένας αντιλαμβάνεται το τι εστί ελληνικός τρόπος, και προ πάντων το γιατί.
    Μάλιστα προτείνουμε να απαλλαγούμε, στο μέτρο του δυνατού, από την γνωστή αυτή νοοτροπία, της οχύρωσης πίσω από τα προσχήματα της υποστήριξης των ιερών και όσιων των προγόνων, διότι ναι μεν είναι μια αναγκαία προϋπόθεση αλλά καθόλου ικανή. Διότι, το ξανατονίζουμε, ο Έλλην άνθρωπος είναι τέτοιος από την συμπεριφορά και την πράξη του κι όχι από τις οποιεσδήποτε ιδεοληψίες του. Από το φέρεσθαι το δικό του κι όχι απ’ αυτούς που τον έφεραν στον κόσμο αυτόν.


    Βασδέκης Ν. Σταύρος
    Μαυροκορδάτου 31
    62100 Σέρρες
    τηλ. 23210 – 52462


    Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του παρόντος
    δίχως την άδεια του συγγραφέα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.