Χρεοκοπεί ξανά η Αργεντινή που κατά Τσίπρα «μακάρι να γινόμασταν»
31/07/2014 09:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χρεοκοπεί ξανά η Αργεντινή που κατά Τσίπρα «μακάρι να γινόμασταν»

Δραματικές οι εξελίξεις σχετικά με τη ρύθμιση του χρέους της Αργεντινής:

Στις 07:00 το πρωί της Πέμπτης (ώρα Ελλάδας, μεσάνυχτα τοπική) έληξε η διορία για να υπάρξει συμφωνία για τη ρύθμιση του χρέους της Αργεντινής ανάμεσα στην αντιπροσωπεία της χώρας, με επικεφαλής τον υπουργό Οικονομικών Άξελ Κισίλοφ, και τους πιστωτές.

Οι δύο πλευρές -παρά τις μαραθώνιες συνομιλίες- εμφανίστηκαν αμετακίνητες στις θέσεις τους. Τα funds απαιτούσαν την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης που τους δικαίωσε, το Μπουένος Αϊρες πρότεινε «κουρεμένη» πληρωμή, όπως συνέβη και με τους υπόλοιπους κατόχους ομολόγων.

Μετά το πέρας της τελευταίας μαραθώνιας συνάντησης, ο υπουργός Οικονομικών Άξελ Κισιλόφ, δήλωσε στα ΜΜΕ ότι η Αργεντινή πρότεινε στα funds να δεχθούν όρους κουρέματος παρόμοιους με εκείνους των υπόλοιπων πιστωτών, «γεγονός που θα τους εξασφάλιζε κέρδος 300%. Εκείνοι όμως δεν το δέχθηκαν, γιατί θέλουν περισσότερα και τα θέλουν τώρα» σημείωσε.

Αυτή τη φορά η Αργεντινή έπρεπε να πληρώσει 539 εκατομμύρια δολάρια τους πιστωτές που είχαν συμφωνήσει σε κούρεμα των ομολόγων, τα οποία διακρατούσαν κατά 70% μετά την κρίση του 2001.

«Όλα κατέρρευσαν», δήλωσε το ανώτερο στέλεχος του τραπεζικού τομέα. Ο Αμερικανός δικαστικός διαμεσολαβητής Ντάνιελ Πόλακ έκανε λόγο για επικείμενη πτώχευση της Αργεντινής.

Την ίδια ώρα που ο Κισιλόφ έκανε δηλώσεις στους δημοσιογράφους, ο δικηγόρος που είχε αναλάβει το ρόλο του μεσολαβητή δήλωνε ότι η Αργεντινή βρίσκεται σε επικείμενη αδυναμία πληρωμής. «Δεν είναι απλά ένα τεχνικό γεγονός, είναι ένα αληθινό και επώδυνο γεγονός που θα έχει επιπτώσεις στους πολίτες της Αργεντινής, στους ομολογιούχους και στους πιστωτές. Οι πολίτες της Αργεντινής θα είναι το πραγματικό και απόλυτο θύμα. Οι πλήρεις συνέπειες της αθέτησης δεν είναι προβλέψιμες, αλλά σίγουρα δεν είναι θετικές» τόνισε.

Δίχως να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι η περίπτωση μας έχει πολλές διαφορές με αυτή της Αργεντινής, η ουσία είναι ότι στην αληθινή χρεοκοπία τα απόλυτα θύματα είναι οι πολίτες, ότι τα funds δεν συμβιβάζονται ούτε με 300% κέρδος και δεν καταλαβαίνουν ούτε από αμοιβαίες υποχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις, ούτε από «εκβιασμούς», πιστόλια στο τραπέζι και άλλα ωραία και γραφικά που έχουν γεμίσει τόσα χρόνια τον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο στη χώρα μας.

Το οξύμωρο είναι ότι ενώ με αργούς ρυθμούς ομαλοποιείται η δανειοδότηση της χώρας (έξοδος στις αγορές, συναλλαγές ασφαλίστρων κινδύνου μετά από χρόνια), ορισμένοι ετοιμάζονται να κάνουν Πρωθυπουργό τον κ. Τσίπρα που ήθελε να είχαμε γίνει Αργεντινή.

Το δικαίωμα στο λάθος και στην αυτοκαταστροφή είναι αναφαίρετο σε κάθε λαό…

Μικρός Οδυσσέας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Jimakos avatar
    Jimakos 31/07/2014 09:38:28

    Η Αργεντινή δεν έχει Βαρουφάκη που έχει ο Τσίπρας.

    • Nick avatar
      Nick @ Jimakos 31/07/2014 10:00:16

      Το 7% αποφάσισε να στείλει στο κουβά το υπόλοιπο 93% που δέχθηκε ανταλλαγή ομολόγων. Και αυτό επειδή μέρος των ομολόγων ήταν σε ξένο νόμισμα (δολάριο ΗΠΑ) και ξένο δίκαιο (Νέας Υόρκης). Τα καημένα τα "κοράκια", πείναγαν και ήθελαν φαγητό...

      • Panos avatar
        Panos @ Nick 31/07/2014 21:22:56

        Αυτό κατάλαβες?

  2. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 31/07/2014 09:49:13

    Η Αργεντινή δεν χρεοκοπεί, αντίθετα η οικονομία της πηγαίνει πολύ καλά. Απλά αρνείται να πληρώσει τα αμερικάνικα όρνεα. Τα ΜΜΕ της Αμερικής χτυπάνε την Αργεντινή επειδή οι τοκογλύφοι χάνουν τα κέρδη τους και τα πρόθυμα παπαγαλάκια του εσωτερικού αναπαράγουν τα ψέματα. Μακάρι να ήμασταν Αργεντινή και να τους στέλναμε στον αγύριστο, αλλά ούτε την πλουτοπαραγωγική βάση της Αργεντινής έχουμε ούτε κυρίως πολιτικούς με @@

    • Giorgis avatar
      Giorgis @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 31/07/2014 10:22:14

      Άχ μακάρι να γίνει η χάρη σου και να βγει και ο Αλέξης γιατί θα είμαστε με αυτό το μυαλό πάντα. Μετά να αναλάβει και το ΚΚΕ για καμιά τετραετία να τελειώνουμε. Κάνε και κανα ταξιδάκι να δεις τι θα πει φτώχεια γιατί ακόμα νομίζουμε ότι φτώχινε η Ελλάδα γιατί ζηλεύουμε να έχουμε φίρμες γιαλάκια αλλά δεν έχουμε δει τι εστί φτώχια πραγματικιά

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 31/07/2014 10:32:13

      Το ΑΕΠ τους αυξάνει, το κατα κεφαλην εισόδημα των κατοίκων είναι το μισό της Ελλάδας και ο πραγματικός πληθωρισμος είναι άνω του 30%. Όταν μιλάς για οικονομία αυτά να αναφέρεις οχι για αμερικανικά ΜΜΕ, πολιτικούς με @@ και άλλα γλαφυρά.

  3. Chr avatar
    Chr 31/07/2014 10:01:23

    Η Αργεντινή κατέθεσε τα χρήματα για όλους τους πιστωτές εκτός από ένα Fund -γύπας. Ειναι περισσότερο δικαστικό -τεχνικό θέμα ,ενα παιχνίδι εξουσίας με βάση μια απόφαση αμερικάνου δικαστή.Το ΑΕΠ της Αργεντινής από 1 προς 1 με την Ελλάδα (2002) έχει εκτοξευτεί και οι ρυθμοί ανάπτυξης ειναι μεγάλοι.Βεβαίως εάν ρωτήσετε εναν συνταξιούχο ναυτικό ,θα σας πεί ότι όχι πολύ μακρυά στο παρελθόν υπήρχε αναλογία 1 $/50.000 πέσσος. Ο κόσμος δηλαδή ήταν σχετικά φτωχός .Αφού απέτυχε το ΔΝΤ και οι πολιτικοί που την εφάρμοσαν διέφυγαν με ελικόπτερο , η κατάσταση έχει βελτιωθεί εμφανώς με την πολιτική της προέδρου. Φανταστείτε εμείς που ΔΕΝ έχουμε να πληρώσουμε ,είναι ουσιαστικό δηλαδή το ζήτημα και όχι τεχνικό, και η οικονομία μας είναι απονεκρωμένη λόγω ευρώ. Είμαστε δηλαδή στην φάση της Αργεντινής του 2002 ,εαν μας αφήσουν ή γίνει κάποιο ατύχημα.

  4. Seagull avatar
    Seagull 31/07/2014 10:23:36

    Η είδηση με την χρεοκοπεία της Αργεντινής θυμίζει λίγο εκείνη την ελληνική διαφήμιση .... έπεσε ο ντάου τζόνις ..... αλλά από την άλλη στο χρηματιστήριο της Αργεντινής δεν αποτυπώθηκε αυτή η χρεοκοπεία, αντιθέτως, άλλα, προφανώς όχι και τόσο αρπαχτικά funds, και κυρίως υπομονετικά, βρίσκουν ελκυστική την Αργεντινή και τα ομόλογά της ή και ακόμη το γεγονός ότι έχει προίκα αφάγωτη δηλαδή τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης, ανυπολόγιστης αξίας πρώτες ύλες και τόσα άλλα.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Seagull 31/07/2014 11:02:56

      Eχουμε μηπως και μεις προικα αφαγωτη;;

  5. ΆλυτηΕξίσωση avatar
    ΆλυτηΕξίσωση 31/07/2014 10:32:28

    Η Αργεντινή αντιστέκεται. Όποιος φοβάται και σέρνεται,δεν έχει πιθανότητες για τίποτε θετικό. Μόνο φαντασιώσεις, φρούδες ελπίδες και κούφιες υποσχέσεις ...καταναλώνει, ενώ κυλά εις βάρος του ο χρόνος.

    • GregA avatar
      GregA @ ΆλυτηΕξίσωση 31/07/2014 20:52:35

      Απόλυτα σωστή θέση. Εμείς απλά περιμένουμε πότε η φραου θα αποφασίσει να ασχοληθεί με εμάς και την ίδια ώρα η οικονομία και η κοινωνία πάσχουν από Έμπολα.

    • m.s avatar
      m.s @ ΆλυτηΕξίσωση 01/08/2014 16:49:09

      Η απορία μου είναι πια κοράκια να φοβάται η Ελλάδα; τα ξένα ή τα εγχώρια;

  6. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 31/07/2014 11:08:21

    Τα νέα δεν είναι καλά για την Αργεντινή, κι όποιος από σας νομίζει ότι είναι αδιάφορα ως ηπίως δυσάρεστα, έχει πέσει θύμα της χρόνιας έλλειψης επαφής με την πραγματικότητα από την οποία πάσχουμε σε αυτή τη χώρα, της οικτρής πληροφόρησης και της ελλιπούς παιδείας μας, που επιτρέπει σε ανθρώπους επιπέδου καφενείου να δίνουν τον τόνο στα πιστεύω αυτής της κοινωνίας και να διαμορφώνουν τις αντιλήψεις της κοινής γνώμης. Υπάρχει λόγος για την καλή πορεία των κουρεμένων ομολόγων και των σπρεντς της Αργεντινής. Οι αγορές ήξεραν ότι είτε η Αργεντινή θα πληρώσει τα vulture funds άρα και τους κουρεμένους ομολογιούχους (τη ρήτρα RUFO ή κάτι άλλο σαν αποτέλεσμα συμβιβασμού διότι τα χρήματα θα ήταν πολλά) είτε όχι, όπως και έγινε, οπότε ανεξάρτητα από την προθυμία της Αργεντινής να συνεχίσει τις πληρωμές στους κουρεμένους, θα υπήρχε εκ των πραγμάτων αδυναμία λόγω παρακράτησης των χρημάτων από τις τράπεζες σαν συνέπεια των δικαστικών αποφάσεων, συνεπώς σταματούν εκ των πραγμάτων οι πληρωμές και στους κουρεμένους και ενεργοποιείται επιτόκιο 8% από σήμερα και για αυτούς. Όχι κι άσχημα αν σκεφτεί κανείς την οικονομική συγκυρία και το γεγονός ότι όσοι έχουν τα "κουρεμένα" έχουν τη δυνατότητα να περιμένουν όσο χρειαστεί, με παρκαρισμένα τα λεφτά τους σε επιτόκιο 8%, μέχρι κάποια στιγμή στο μέλλον που η Αργεντινή θεραπεύσει το χρέος ώστε να αποκτήσει πρόσβαση στις διεθνείς χρηματαγορές. Τελικά όλην αυτή η ιστορία θα στοιχίσει στην Αργεντινή πολύ περισσότερο σε χρήμα και σε δυνατότητες ανάπτυξης. Απλά οι δικοί μας οι σκερβελέδες, που σκασίλα τους για τους Αργεντινούς, έχοντας μείνει στη δεκαετία του '50 στο μυαλό και στην ικανότητα κατανόησης του σύγχρονου κόσμου, νομίζουν ότι μια χώρα μπορεί να επιβιώνει ες αεί σε απομόνωση και σε καθεστώς οικονομικού παρία.

    • Panos avatar
      Panos @ βαγγέλας 31/07/2014 21:27:23

      Μπράβο φίλε, υπάρχουν και έστω λίγοι Έλληνες που δεν λένε βλακειες.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Panos 01/08/2014 10:10:57

        Πάντως η Αργεντινή ήταν έτσι και αλλιώς εκτός αγορών. Αυτή η απόφαση είναι αρνητική γιατί θα καθυστερήσει κι άλλο να βγει στις αγορές και οι αργεντίνικες επιχειρήσεις θα δανείζονται με τσιμπημένα επιτόκια.
        Όμως δεν είναι καταστροφή.
        Το θέμα είναι ότι τραπεζικοί κολοσσοί έχουν αποδεχτεί κούρεμα της τάξης του 60% ενώ τα γεράκια που αγόρασαν αργεντίνικα ομόλογα (στο 3-5% της αξίας τους) κατέφυγαν στην αμερικανική δικαιοσύνη διεκδικώντας το 100% και κέρδισαν. Τώρα όμως η Αργεντινή στο πρόσωπο αυτών των ίδιων τραπεζικών κολοσσών βρήκε έναν ανέλπιστο σύμμαχο μιας που η δικαστική απόφαση καθυστερεί τους τραπεζίτες από το να πάρουν τα χρήματα τους έστω και κουρεμένα. Εννοείται ότι κάτι τέτοιο εξοργίζει τους τραπεζίτες αφάνταστα και δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα τα χέρια . Επηρεάζουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας (δείτε ποιοι απαρτίζουν το υπουργείο οικονομικών των ΗΠΑ, οι περισσότεροι είναι πρώην στελέχη των μεγάλων τραπεζών) και μην απορήσετε αν σύντομα δούμε αλλαγή του αμερικάνικου δικαίου όσον αφορά τις πτωχεύσεις κρατών.

  7. ΚΜ avatar
    ΚΜ 31/07/2014 11:21:48

    Είναι καθαρά τεχνικό το θέμα. Στην ουσία δεν είναι δεύτερη χρεωκοπία, είναι η ίδια χρεωκοπία του 2002 απλώς για τους «γύπες» (που είχαν αγοράσει τότε στο 5% της ονομαστικής αξίας τους ομόλογα που θα λήγαν φέτος, αλλά θέλαν αποπληρωμή στο 100%), η χρεωκοπία βάρεσε τώρα. Μάλλον είχαν χαρακτηριστικά καί γύπα καί στρουθοκαμήλου οι εν λόγω επενδυτές, αλλά τουλάχιστον για τους ίδιους, δεν χάσαν και πολλά λεφτά. Τζάμπα τα'χαν αγορασμένα και ξέραν τί παίζει. Από εκεί και πέρα, όλοι το είχαν προεξοφλήσει ότι δεν επρόκειτο να ενδώσει στις πιέσεις και στα καπρίτσια του Αμερικανού δικαστή Γκριέσα η κυβέρνηση της Αργεντινής. Οπότε, δεν θα υπάρξει μεγάλος αντίκτυπος. Αυτά για να μην χαίρονται ορισμένοι.

    • βαγγέλας avatar
      βαγγέλας @ ΚΜ 31/07/2014 11:43:47

      Θα τα πληρώσει το Γενάρη, μείνε σε άλλα θέματα, δεν τόχεις.

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ βαγγέλας 31/07/2014 11:48:04

        Ψώνισες από σβέρκο.

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ βαγγέλας 31/07/2014 11:51:50

        Το ότι «λήγαν φέτος» που έγραψα πάντως παραπάνω είναι λάθος εκ παραδρομής. Φέτος απεφάνθη ο καδής.

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ βαγγέλας 31/07/2014 12:28:25

        ...έχεις ένα "τεχνικό" δίκιο,αγαπητέ βαγγέλα...η μάχη,όμως, είναι πολύ ευρύτερη απο αυτό το "περιστατικό", που,έτσι κι'αλλοιώς,είναι πολύ μικρότερης εμβέλειας απο το πατατράκ του 2002...και τώρα η Αργεντινή δεν είναι μόνη...αργά ή γρήγορα, οι "γύπες" θα κάνουν πίσω...έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση...!

    • George N avatar
      George N @ ΚΜ 31/07/2014 13:14:28

      Δεν υπάρχει θέμα να ενδώσει ή όχι. Ευχαρίστως θα το πλήρωνε και θα έλεγε και ευχαριστώ αν αυτό δεν σήμαινε ότι θα έπρεπε να πληρώσει στο ακέραιο όλους όσους είχαν συμμετάσχει στην συμφωνία ελάφρυνσης του χρέους. Έχουν clause ότι αν δώσει κάτι καλύτερο αλλού τότε πρέπει το ίδιο και σε αυτούς. Ούτε είναι σίγουρο ότι είναι κάτι μικρό για την Αργεντινή. Σε κατάσταση default το καινούργιο χρέος μπορεί να γίνει απαιτητό άμεσα και στο σύνολο. Αυτό οδηγεί σε νέα διαγραφή με νέους παίχτες να κάνουν hold out και με την χώρα εκ νέου εκτός αγορών. Από στρουθοκαμηλισμό πάσχει η Αργεντινή όχι τα funds...Το αποδεικνύει η πορεία της χώρας που από τις δέκα μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη και αλώβητη από τον πόλεμο έγινε οικονομικός παρίας και συνώνυμο δακρύων. Τραβήξανε την Περον-η και κρατήσανε την χειροβομβίδα του κοκκινοφασισμού στα χέρια τους.

      • ΚΜ avatar
        ΚΜ @ George N 31/07/2014 13:32:26

        Κοκκινοφασισμός (sic)! Καταλαβαίνεις ότι αντιφάσκεις; Ναι, η εν λόγω ρήτρα (clause, στη γλώσσα σου) έναντι των υπόλοιπων κουρεμένων υφίσταται. Ακριβώς επειδή υφίσταται, δεν υπάρχει περίπτωση να πληρώσει τα «όρνεα» (δεν είναι δικός μου ο όρος, αξιολογικός - όλα τα διεθνή μέσα τον χρησιμοποιούν, δόκιμος είναι) και να έχει μετά χιονοστιβάδα αξιώσεων. Ας τραβιένται να κατασχέσουν τίποτα περιουσιακά στοιχεία της Αργεντινής στο εξωτερικό. Να ανακουφιστείς κι εσύ.

        • George N avatar
          George N @ ΚΜ 31/07/2014 14:08:10

          Που αντιφάσκω? Οι λαϊκιστές πολιτικοί της χώρας την βάλανε σε μια θέση που δεν έχει σωτηρία. Αυτοί τους λέγανε μέχρι χθες, όλα καλά, όλα ανθηρά. Οι ίδιοι (ή μάλλον οι παππούδες τους και οι μπαμπάδες τους) στηρίξανε Περόν ενώ ήσαν στην κορυφή του κόσμου! Το φασιστικό σε προβληματίζει? Δυο δεκαετίες ο Περόν με τον Φράνκο φαντάζομαι μιλάγανε για μπάλα... Νομίζεις ότι δεν έχει κόστος για την Αργεντινή αυτό που γίνεται? Πολύ μεγαλύτερο από το να είχε βρει μια συναινετική λύση με τους δανειστές της.

          • Mαρκος avatar
            Mαρκος @ George N 31/07/2014 14:55:23

            Ειναι πολυ αστειο να θεωρεις καποια funds η οπως αλλιως λεγονται,η οικονομια μιας χωρας δεν εχει καμια σχεση με την ανθρωπινη ευτυχια και ποιοτητα ζωης.Η παγκοσμια οικονομια ειναι μια μορφη παρασιτισμου και οτι και να γινει οι πορτοκαλιες θα βγαζουν πορτοκαλια και οι κατσικες να γενανε.

          • George N avatar
            George N @ Mαρκος 31/07/2014 18:02:14

            Δεν αμφιβάλλω αγαπητέ αλλά από την άλλη πρέπει να παραδεχθείς ότι τα τελευταία χρόνια έχετε γίνει απίστευτα κατσούφηδες, νευρικοί και ευέξαπτοι κι αυτό μάλλον έχει να κάνει με την οικονομία. Εγώ αλλιώς σας γνώρισα...

          • Mαρκος avatar
            Mαρκος @ George N 31/07/2014 23:13:34

            Για τους ψηφοφορους λες?Δεν ψηφιζω ποτε αγαπητε, οι πολιτικοι και η πολιτικη περιλαμβανονται στον παρασιτισμο.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ George N 31/07/2014 20:10:53

            Επειδή έχεις επιλεκτική και θυμάσαι μόνο τον Περόν (όχι και πολύ φανατικός δημοκράτης) μήπως έχεις ακούσει για κάποιον Jorge Rafael Videla ή για κάποιον Milton Friedman ή ακόμη για τα νησιά Malvinas και αν ναι μήπως αυτοί (αυτά) ευθύνονται για την πραγματική χρεοκοπία της Αργεντινής το 2001 ; Όσο για την σημερινή (που δε βλέπω να έχει κάποιο μεγάλο αντίκτυπο στη ζωή των Αργεντίνων) μη βιάζεστε να πανηγυρίσετε εσύ και οι διάφοροι Γεωργιάδηδες μέχρι να δούμε σε ποιόν θα «περάσει». Στον Αργεντίνικο λαό ή στον ανεκδιήγητο δικαστή Thomas P. Griesa και τον κύριο ;;; Paul Singer.

          • George N avatar
            George N @ Aegean Light 31/07/2014 22:06:42

            Τα πολιτικά προβλήματα της Αργεντινής δεν οφείλονται στον Περόν. Προϋπήρχαν και ίσα ίσα ο ίδιος υπήρξε συχνά θύμα εκτροπών. Μπορεί προσωπικά να μου προξενούν απέχθεια οι φασίστες αλλά αναγνωρίζω ότι βγήκαν με την ψήφο του λαού, από τον Μουσολίνι μέχρι τον Τσάβες. Για τα οικονομικά μίλαγα. Άλλαξε το οικονομικό μοντέλο της χώρας και το αποτέλεσμα είναι ένας διαρκής κατήφορος. Μια υπερανεπτυγμένη χώρα σε δυο γενιές έγινε οικονομικά υπανάπτυκτη. Έχει σημασία και για την Ελλάδα μια και το Πασοκ της πρώτης περιόδου ήταν copy paste του περονισμού. Αφήνω στην φαντασία σου πιο οικονομικό μοντέλο εφάρμοσε στην 10ετία του 80. Ο δικαστής εφάρμοσε νόμους. Συμφωνώ ότι πρέπει να αλλάξουν. Αυτό όμως δυστυχώς θα έχει και επιπτώσεις στο κόστος δανεισμού των πιο ευάλωτων χωρών. Το σε ποιον θα περάσει είναι γνωστό. Στον Singer με την καινούργια χρονιά. Δεν ήταν όμως ποτέ το πραγματικό πρόβλημα...μακάρι να ήταν τόσο απλό. Αν κάποιος πανηγυρίζει με την συμφορά ενός λαού είναι για τα πανηγύρια, λυπάμαι αν σου έδωσα τέτοια εντύπωση.

          • Aegean Light avatar
            Aegean Light @ George N 01/08/2014 12:57:07

            Παρόλο που διαφωνώ σε πολλά μαζί σου , π.χ. στο να βάζεις στο ίδιο τσουβάλι Τσάβες και Μουσολίνι ή για το τι πραγματικά έκανε ο Α.Παπανδρέου στη πρώτη του θητεία και αν ήταν σωστό να αυξήσει μισθούς και συντάξεις (κατά τη γνώμη μου καλά έκανε) έστω και με δανεικά, εντούτοις πάντα χαίρομαι να ανταλλάσσω απόψεις μαζί σου ,έστω και διαφωνώντας πρώτον διότι είσαι ευγενής και δεύτερον διότι δεν είσαι «κολλημένος» - «φανατίλας». Κάτι τελευταίο ο φασισμός έχει ένα και μόνο ένα χρώμα και αυτό είναι το μαύρο .. end of story !

  8. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 31/07/2014 13:20:44

    Να υποθέσω ότι η μπλάκ ροκ που έδινε στην ελλάδα τις περισσότερες πιθανότητες για χρεοκοπία στον πλανήτη για το 2014, έπεσε έξω...

  9. Chr avatar
    Chr 31/07/2014 13:22:43

    Η Αργεντινή θα ξεπεράσει το πρόβλημα.Αλλωστε από παμφτωχη χώρα επί βιντέλα με τεράστια κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα παει καλά πολύ καλά δεδομένου ότι καταστράφηκε από την πολιτική ΔΝΤ. Αλλωστε οι Ελληνες πολιτικοί τριών κομμάτων προσεύχονται να τα πάει καλά.Κάθε βράδυ! Φανταστείτε για το 30% του χρέους της ,μετα από μεγάλους αριθμούς ανάπτυξης ,που μπορεί να το πληρώσει,να υπάρχει πρόβλημα διότι το εναπομείναν χρέος είναι σε Αμερικανικό δίκαιο και ένας δικαστής βγάζει UFO-Αποφάσεις. Φανταστείτε να γίνει ένα ατυχηματάκι στην Ελλάδα που τρία κόμματα έθεσαν ένα ΜΗ βιώσιμο χρέος σε Αγγλικό δίκαιο. Σε ανώμαλες καταστάσεις δεν υπάρχουν παραγραφές συνήθως.......... Για αυτό Προσευχή!

  10. Ευθύμιος Π. avatar
    Ευθύμιος Π. 31/07/2014 13:31:46

    Θα προτιμούσα ως πολίτης, αντί να μου επισείουν το μπαμπούλα της Αργεντινής, να με πληροφορήσουν σε πόσο χειρότερη θέση θα ήμουν προσωπικά, αν η Ελλάδα αρνιόταν να πληρώσει τα χρέη της. Αυτήν την στιγμή έχω ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία, τα οποία αδυνατώ να πληρώσω και μπροστά μου έχω τον κίνδυνο να βρεθώ στο δρόμο άστεγος μαζί με την οικογένειά μου. Δεν έχω ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και δεν έχω ελπίδα να βρω δουλειά. Πόσο χειρότερη θα ήταν η κατάστασή μου αν η Ελλάδα πτώχευε ; Αυτό θέλω να μου εξηγήσουν, αντί να με χτυπάνε φιλικά στην πλάτη, ζητώντας μου να θυσιαστώ, για να επιβιώσουν όσοι όλα αυτά τα χρόνια συσσώρευαν πλούτο, τον οποίο εξήγαγαν στους γνωστούς προορισμούς ανάπαυσης του μαύρου χρήματος. Ποιος μπορεί να με πείσει ότι αυτήν την στιγμή διεξάγεται εθνική προσπάθεια οικονομικής ανάκαμψης, όταν εξαθλιώνεται ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού ; Ποιος μπορεί να με φοβίσει αποτρέποντάς με να ψηφίσω τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ, μόνο και μόνο για να διώξω από την εξουσία αυτούς που συνειδητά με εξαθλιώνουν, για να επιβιώσουν οι ίδιοι κι οι γόνοι τους, που με προκαλούν με την επίδειξη χλιδής στην οποία επιδίδονται σε τουριστικούς προορισμούς σαν τη Μύκονο, απ΄ όπου απουσιάζουν προκλητικά οι φορολογικές αρχές ;

    • GregA avatar
      GregA @ Ευθύμιος Π. 31/07/2014 21:03:50

      Δεν είσαι ο μόνος σε αυτή τη κατάσταση, οι περισσότεροι έτσι, ή κάπως έτσι είμαστε. Αυτό ήταν το σχέδιο ευθύς εξ αρχής. Η αποστέωση της Ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Οι περισσότεροι δεν είναι φυσιολογικά δυνατόν να πληρώσουν τους επιβαλλόμενους φόρους. Αυτό θέλουν οι εξ Εσπερίας "εταίροι". Την οικονομική υποδούλωση του μέσου Έλληνα και την επιβίωσή του με φόβο και άγχος. Δυστυχώς όμως δεν έχει εμφανισθεί ακόμη ο ηγέτης που θα μας οδηγήσει στην απελευθέρωση από αυτή την πραγματικότητα.

    • Nikos avatar
      Nikos @ Ευθύμιος Π. 01/08/2014 14:54:58

      η φωνή της λογικής ακούστηκε.πρεπει να φύγουν γιατί ότι κάνουν το κάνουν επειδή το θέλουν και όχι γιατί ειναι κολλημένοι στο τοίχο. Ειναι η μονη συντεχνία που πρέπει να συντρίβει για το καλό του εργαζόμενου λαού.

  11. aegean sark avatar
    aegean sark 31/07/2014 13:50:51

    Πέρα από το Τσίπρα και το Σαμαρά υπάρχει και η αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι η Αργεντινή έχει σήμερα 30 δισ. δολάρια συναλλαγματικά αποθέματα και αρνήθηκε να πληρώσει τα αμερικανικά hedge funds (ηλεκτρονική δ/νση die Welt σήμερα). Εμείς αντίθετα μπορεί να κουρέψαμε τα Ταμεία και τους Έλληνες ομολογιούχους αλλά με τα hedge funds ήμασταν κύριοι. Αυτή είναι η αλήθεια.

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ aegean sark 31/07/2014 20:06:23

      Αυτά είναι τα χαμηλότερα συναλλαγματικά αποθέματα από το 2006, τα οποία μειώθηκαν κατα 30% το 2013! Για να βγάζουμε τα σωστά συμπεράσματα.

  12. Mαρκος avatar
    Mαρκος 31/07/2014 14:49:38

    Θα μας κανει οντως Αργεντινη ο Τσιπρας η λεει ψεματα.Αν λεει αληθεια και μας οδηγει στην χρεωκοπια να τον ψηφισουμε με χερια και με ποδια...αλλα το βλεπω χλωμο.

  13. Yet avatar
    Yet 31/07/2014 17:37:23

    Όσο και να το ..επιθυμούσαμε, Αργεντινή ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ. Μην κοροϊδευόμαστε λοιπόν. Είναι πολύ διαφορετικά τα μεγέθη. Από την άλλη, εμείς ως Έλληνες, οφείλουμε ψυχικά να ''είμαστε'' με αυτούς που το παλεύουν και αντιστέκονται. Διαφορετικά, το λάκκο μας σκάβουμε.

  14. GregA avatar
    GregA 31/07/2014 20:49:18

    Υπάρχει ένα μεγάλο κενό στο άρθρο που το υποβαθμίζει. Τα ομόλογα τα οποία έφεραν την Αργεντινή σε αυτό το επίπεδο είναι τα εκδοθέντα υπό Αμερικανικό δίκαιο. Ακριβώς σαν αυτά που μας επέβαλλε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, (υπό Βρετανικό δίκαιο τα δικά μα). Γιατί η κυβέρνηση δεν διατυμπανίζει αυτό το στοιχείο, αλλά απλά δείχνει σαν να επιχαίρει για την πτώχευση της Αργεντινής;;;

  15. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ 31/07/2014 22:37:42

    Δεν ήθελα να ασχοληθώ με την σύνταξη σχολίου. Μία βραδινή έξοδος είναι standby. Όμως διαβάζοντας διάφορα σχόλια που περισσότερο περιστρέφονται στις δηλώσεις πολιτικών που έγιναν πριν δύο χρόνια και στις σημερινές δηλώσειςάλλων πάλι πολιτικών. Τι σου είναι και ετούτο το σινάφι των πολιτικών! Μόνο δηλώσεις, όχι έργα και για κάθε προφανή λύση δέκα ανασχετικά της προβλήματα. Λοιπόν δεν μπορώ να αντισταθώ στον κακό αλλά ειλικρινή δαίμονα που τακτικά με κεντρίζει για να κάνω επιθετική κριτική στον κάθε ένα που σχολιάζει εν γνώσει του επιφανειακά, μόνο και μόνο για να κάνει πολιτικάντικη σπέκουλα. Αφ’ ενός οι ΔΗΜΗΤΡΗΣ 10.49, chr 11.01, seagull 11.23 και ΚΜ 11.21 έχουν πιάσει ακριβώς το τέμπο πάσο ντόμπλε της Αργεντινής και μπράβο τους. Οι υπόλοιποι απλά και μόνο επειδή ο γνωστός εσαεί άσχετος καταληψίας είχε ευχηθεί τα περί Αργεντινής, βρήκαν μία ακόμη ευκαιρία για να κάνουν τα σχόλια τους κατά του κυρίου πλίνθου και των υποστηρικτών του. Το ίδιο κάνουν και κάποιοι άλλοι πλίνθοι από τον αντίπαλο πολιτικό σχηματισμό. Πριν 11 μήνεςήμουνΑργεντινήσε San Nikolas, Rosario και Mar del Plata. Τα λιμάνια τους και οι ντόκοι των μεγάλων βιομηχανιών όπως η Sideralήταν γεμάτα από πλοία που φόρτωναν προϊόντα για εξαγωγή. Γνωστός μου που βρέθηκε πριν δύο μήνες εκεί βλαστήμαγε για το μεγάλο χρόνο παραμονής σε αγκυροβόλιο αναμονής που καθυστέρησε τον επαναπατρισμό και την άδεια του ένα μήνα. Η Αργεντινή πάει πολύ καλύτερα από το 1997, πολύ πιο καλύτερα από το 2010. Το χθεσινό ήταν μία τεχνική πτώχευση και απάντηση θυμού προς τα τσογλάνια κερδοσκόπους και τον επικεφαλής τους εβραίο κερδοσκόπο και νομικό PaulElliottSingerπου καλυμμένοι πίσω από την απόφαση κάποιου δικαστή ThomasGriesa είχαν αποθρασυνθεί να κατασχέσουν μέχρι και πολεμικό σκάφος (Libertad) της Αργεντινής κατά παράβαση του ανεγνωρισμένου διεθνώς δικαίου της θάλασσας από όλα τα έθνη του ΟΗΕ, σε μία χώρα (Γκάνα)που εξαγοράζονται έναντι λίγων χιλιάδων δολαρίων ακόμη και οι υπουργοί. Λογική και αναμενόμενη ήταν η άρνηση να πληρώσουνκατά 600% καπελωμένα τα ομόλογα τους. Πολύ σωστά έπραξαν αν και άργησαν πολύ για να στείλουν το κάθε τσακάλι στον διάβολο. Αλλοίμονο αν μία χώραμε εκατομμύρια λαού γινόταν το puppettoyτου κάθε ανθρωπάκου δικαστή έντιμου ή δόλιου και του κάθε κερδοσκόπου θρασύ επενδυτή. Και τώρα στα καθ’ ημάς. Εμάς που προκόψαμε, γεμίσαμε τα ταμεία μας και λοιδορούμε μία Αργεντινή, όταν τα έσοδα από τις όποιες εξαγωγές και τον τουρισμό μας, ούτε στο 8% των αντίστοιχων της Αργεντινής δεν θα φτάσουν, έστω και με τις καλύτερες προβλέψεις. Στηριζόμαστε στις δηλώσεις των ανισόρροπων της «προοδευτικής αριστεράς» που ούτε μεταξύ τους δεν συμφωνούν, για να κάνουμε πολιτικές δηλώσεις μέσα στο κοινοβούλιο μας σπαταλώντας εσκεμμένα κοινοβουλευτικό χρόνο ίσως για να καλύψουμε από τον λαό κάποιες ματσαραγκιές περί μεθοδεύσεων για παραγραφή των δανείων μεγάλων εκδοτών και καναλαρχών. Το αστείο παρ’ όλη την τραγωδία μας είναι που κάνουμε και σύγκριση της ελληνικής πραγματικότητας με αυτήν της Αργεντινής. Εδώ κατακαημένοι DonQuixotesεισάγετε μέχρι βελόνες, ξυραφάκια, και πάμπερς. Από τα αγροτικά μας προϊόντα μικρό μέρος επιστρέφεται διαρκώς πίσω από τις ευρωπαϊκές αγορές. Ο τουρισμός μας δουλεύει στο 90% με allinclusivepackets. Η Αργεντινή εξακολουθεί και εξάγει εκατομμύρια τόνων από αγαθά απολύτως απαραίτητα σε μεγάλες αγορές όπως Ευρώπη, Κίνα, νοτιοανατολική Ασία, Ιαπωνία, Ν. Κορέα. Το δικό τους χρέος αντιστοιχεί στο 30% του διαρκώς αυξανόμενου δικού μας. Έχουν ακόμη δικό τους εθνικό νόμισμα με καλή ισοτιμία προς τα υπόλοιπα ισχυρά νομίσματα παρ’ όλη την οικονομική κρίση που περάσανε σε αντίθεση με εμάς που κρεμόμαστε από ξένο νόμισμα, Νόμισμα που εμείς δεν κόβουμε. Αλλά και όταν είχαμε την μπανκανότα δραχμή κάθε τρείς μήνες είχαμε και μεγάλη άνω του 14% υποτίμηση ή διολίσθηση με αποτέλεσμα ένα λίτρο βενζίνη να κοστίζει πάντα σχεδόν περισσότερο από μια εργατοώρα κατώτερου μισθού. Σε έξη μήνες το πολύ οι περισσότεροι επενδυτικοί οίκοι θα κάνουν πάλι επιχειρηματικά ανοίγματα στην Αργεντινή αφού πρώτα θα ακούνε για τον Σίνγκερ και τον δικαστή του και θα πιάνουν τα αρχ….. τους. Σε εμάς ήδη κυκλοφορούν ύαινες και τσακάλια σαουδάραβες και λοιποί αραπάδες που ψάχνουν για να αγοράσουν με λίγα φιστίκια, νησιά και αξιόλογα κρατικά οικόπεδα. Με εμάς τι θα γίνει που όσο και να το επιθυμούσε ο θίασος του ΣΥΡΙΖΑ είναι εκ των πραγμάτων αδύνατον να γίνουμε Αργεντινή; Ούτε τις βιομηχανίες της έχουμε, ούτε τις τεράστιες εξαγωγές της σε πρώτες ύλες και αγροτοκτηνοτροφικά και αλιεύματα, σε φυσικό αέριο, πετρέλαιο, ξυλεία, χημικά προϊόντα. Με εμάς που ζούμε σε μία χώρα χρεοκοπημένη ουσιαστικά από το 2005, με ασήμαντες βιομηχανικές εξαγωγές και επιρροές σε ξένες αγορές και από το 1992 ζούμε ουσιαστικά περιμένοντας τις δόσεις και τα πακέτα στήριξης από την Ε.Ε. και κατόπιν του 2010 από την τρόικα, όπως ο εξαθλιωμένος τοξικομανής που βαδίζει για τον θάνατο του και περιμένει την δική του δόση για να ζήσει μία ακόμη παραπάνω ημέρα. Κάποτε αποκαλούσαν την Τουρκία ως ο μεγάλος ασθενής της Ευρώπης. Για την δική μας οικονομία θα αντιληφθούμε επιτέλους ότι είμαστε ο μεγάλος επαίτης της Ευρώπης; Θα σταματήσουμε την ανώφελη πολιτική πελαγοδρομία; Θα πέσουμε όλοι με τα μούτρα στην δουλειά για ανάπτυξη και πρόοδο του τόπου; Οι έλληνες έχοντες τα κεφάλαια αντί να τα ζεσταίνουν σε λογαριασμούς offshoreθα αρχίσουν να επενδύουν στην ντόπια παραγωγή; Το ανοργάνωτο κράτος με τους χιλιάδες υπεράριθμους υπαλλήλους θα εξαλείψει την γραφειοκρατία και οι φωστήρες του υπουργείου οικονομικών θα σταματήσουν την σχιζοφρένεια κάθε μήνα και 20 νέους φορολογικούς νόμους; Κάντε επιτέλους κάτι το άξιο και παραγωγικό σε αυτό το εθνικό οικόπεδο, κάτι που επιτέλους θα μας τιμά διεθνώς και αφήστε τους αργεντινούς να σχολιάζουν και να νοιάζονται για το δικό τους εθνικό οικόπεδο.

    • Seagull avatar
      Seagull @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ 01/08/2014 08:48:53

      Δεν θα πω να αγιάσει η πένα σου... άλλων δουλειά είναι τα άγια, θα πω να ζήσεις χίλια χρόνια που διέθεσες τον χρόνο σου να γράψεις αλήθειες μήπως και καταλάβουν κάποιοι κάτι. Και το λέω αυτό γιατί φαίνεται ότι ξέρεις τι σημαίνει Αργεντινή (όπως κι εγώ καθότι 35 χρόνια στην ναυτιλία) και μήπως σταματήσουν επιτέλους να κάνουν συγκρίσεις με το χωριό που λέγεται Ελλάς.

      • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ Seagull 01/08/2014 15:16:26

        Συνάδελφε σε ευχαριστώ. Ούτε ευφυέστεροι ούτε και περισσότερο γνώστεςαπό οικονομολόγους, πολιτικούς , δημοσιογράφους αλλά και άλλων επαγγελματικών δραστηριοτήτων συμπολίτες μας είμαστε. Απλά παρακολουθούσαμε και εξακολουθούμε να βλέπουμε την διαδρομή μιας χώρας μετά την Βιντέλα εποχή και τα Φόλκλαντς μέχρι σήμερα. Την βλέπουμε μέσα στην καρδιά της οικονομίας της. Στους ρυθμούς των εξαγωγών της από όλα τα μεγάλα λιμάνια της. Στις παραποτάμιες μεγάλες βιομηχανικές μονάδες της που εξακολουθούν και λειτουργούν σε υψηλούς ρυθμούς. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από τις άφθονες υδάτινες πηγές, από τα αποθέματα φυσικού αερίου της χώρας και από γαιάνθρακες του υπεδάφους της. Έχουν αυτοκινητοβιομηχανίες έστω και πολυεθνικών συμφερόντων που μπορούν να καλύψουν τις οδικές μεταφορικές ανάγκες της χώρας. Κατασκευάζουν όπλα, φάρμακα, υφάσματα. Βλέπουμε και συγκρίνουμε και τα δικά μας που στα σούπερμαρκετ μας μέχρι και βόειο κρέας από Ολλανδία, παγωτά από Ιταλία και ενδύματα από Κίνα πουλάνε. Στην Αργεντινή δεν είδα αλλοδαπούς μετανάστες να κατακλύζουν τις πόλεις τους. Μικρή είναι η παρουσία των μεταναστών και αυτοί προέρχονται συνήθως από Παραγουάη. Στην πατρίδα μας αντίθετα οι μετανάστες ξεπερνάνε το 20% του γηγενούς μας πληθυσμού όταν από το εργασιακό δυναμικό του ιδιωτικού τομέα της χώρας μας το 40% είναι στην αχρηστία της ανεργίας. Όλοι μηδενός εξαιρουμένου αντιλαμβάνονται την τεράστια αντίθεση μεταξύ ελληνικής οικονομίας και αργεντινής αντίστοιχης. Απλά δεν θέλουμε να ξεκολλήσουμε από τις πολιτικάντικες μικρότητες των πολιτικών κοπαδιών από όλο το πολιτικό σκηνικό από τα ακραία επικίνδυνα και γελοιώδη εθνικιστικά χρυσαυγήτικα καμώματα, μέχρι και τα αντιθέτως ακραία παράλογα και ανθελληνικά αριστερίστικα.

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ Seagull 01/08/2014 17:13:44

        Μωρε ν αγιασει εκατο φορες!!! Αλλα επειδη απο μυαλα οι Ελληνες δεν στερουμαστε, αυτο που εχουμε αυτα τα χρονια αποκτησει ειναι δειλια. Πεταει ο ενας πολιτικος το μπαλακι στον αλλον γιατι ολοι φοβουνται το πολιτικο κοστος. Αποφαση ομως δραστικη κανενας. Προσπαθουνε ολοι με ασπιρινες να γιατρεψουν τον καρκινο.....Εχει δικιο παρακατω ο blue nile οτι αφου δεν εχουμε δικο μας νομισμα δεν μπορουμε ουτε αρχη να κανουμε, εστω και υποτιμημενη. Ειναι σαν να εχουμε παραδωσει το σπιτι μας στους γειτονες να μας το κουμανταρουν. Ε, η θα καει η θα πλημμυρισει, μολις κι αυτοι βαρεθουν να ασχολουνται με μας η ερθουν σοβαροτερα προβληματα που απ οτι φαινεται πυκνωνουν. Και εμεις στο περιμενε και καθε μερα βυθιζομαστε πιο πολυ. Δυστυχως εμεις οι Ελληνες δεν φημιζομαστε για τη συναινεση μας. Πρεπει να μας επιβαλλονται τα πραγματα για να προχωρουμε και εκει απανω κανεις δεν εχει βρει τη χρυση τομη. Το συστημα των τελευταιων δεκαετιων, το ριχνω στη δημοσιοτητα και μαζευω αντιδρασεις και αναλογα κανω οπως με συμφερει, ειναι τελικα καταστροφικο για τη χωρα.

    • GregA avatar
      GregA @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ 01/08/2014 09:30:36

      Εξαιρετικά εμπεριστατωμένο σχόλιο. Το πρόβλημα μας όμως είναι ακριβώς το ότι μετά από τόσα χρόνια οικονομικής βίας και κοινωνικής απόγνωσης συνεχίζουμε την ίδια ρότα και με τους ίδιους καπετάνιους που μας έβγαλαν εκτός πορείας. Ενώ και οι εν αναμονή νέοι καπεταναίοι είναι μάλλον μαθητευόμενοι μάγοι με άδεια χειρισμού ταχυπλόου. Άμα δεν γίνει νέος σχεδιασμός πορείας με προορισμό την προσαρμογή των παραγωγικών και επενδυτικών επιλογών στις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς δεν υπάρχει ελπίδα για την Ελλάδα.

    • blue nile avatar
      blue nile @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ 01/08/2014 12:28:55

      @Πολλάτος

      Ελλειμματική χώρα σε περίοδο Κρίσης εντός νομισματικής ένωσης δεν έχει κανένα εργαλείο να βγει από μόνη της από την Κρίση. Όσο και να δουλέψουμε ότι και να κάνουμε από τη στιγμή που δεν έχουμε δικό μας νόμισμα (και τώρα πια δεν μπορούμε να γυρίσουμε σ'αυτό) δεν έχουμε κανένα εργαλείο στα χέρια μας. Εξαρτιόμαστε από τους εταίρους μας ...

      • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ blue nile 01/08/2014 20:06:57

        @ BluenileΤο ξένο νόμισμα έδωσε την δυνατότητα στην ντόπια παραγωγικότητα να εισάγει πρώτες ύλες για την παραγωγή ενέργειας και προϊόντων – πετρέλαιο, φυσικό αέριο, μέταλλα, ξυλεία, ειδικά παράγωγα πετρελαίου σε μία σχετικά σταθερή και ελεγχόμενη από την ντόπια βιομηχανία και κοινωνία τιμή με μόνη διατάραξη από τις όποιες ανακατατάξεις των τιμών τους λόγω διεθνών κρίσεων. Πριν με την δραχμή παρήγαγες μεν φθηνά και έκανες κάποιες εξαγωγές αλλά το ενεργειακό κόστος ήταν μη προβλέψιμο λόγω της διαρκούς διολίσθησης της δραχμής. Αποτέλεσμα η αγοραστική δυνατότητα του λαούνα μειώνεται τακτικότατα λόγω αύξησης των τιμών των καταναλωτικών αγαθών και των υπηρεσιών = «αυξανόμενος τιμάριθμος». Κάτι που οι ψηφοθηρικές κυβερνήσεις το αντιμετώπιζαν με διαρκείς αυξήσεις μισθών «πληθωρισμός». Με αντίκτυπο στο κόστος παραγωγής «Ασύμφορη επιχειρηματική δραστηριότητα». Και όλα αυτά επειδή οι έλληνες βιομήχανοι αντί να παράγουν διαρκώς ανανεωμέναελκυστικά προϊόντα και νέες ευρεσιτεχνίες και να τα ρίχνουν στις ξένες αγορές επιδιδόντουσαν σε διαρκή επαναδανεισμόγια να συντηρήσουν εαυτούς και να διατηρήσουν τα προβλήματα στα εργοστάσια τους μέχρι που τελικά τα έκλεισαν και δεν φταίνε οι εισαγωγές από φθηνές αγορές όπως η Κίνα. Στην Ελβετία με το δικό της νόμισματα κόστη μισθών καιυλικών είναι στα υψηλότεραευρωπαϊκά επίπεδα. Παρόλα αυτά οι βιομηχανίες της εξακολουθούν και παράγουν ασταμάτητα ενώ το επίπεδο ανεργίας είναι από το χαμηλότερο ευρωπαϊκό και όπως όλοι γνωρίζουμε το βιοτικό τους επίπεδο από τα υψηλότερα του Κόσμου μαζί με τις τρείς εκτός eurozoneσκανδιναβικές χώρες. Στην Αυστρία που δεν διαθέτει δικό της εθνικό νόμισμα και υπάγεται στην ευρωζώνη, στην Φιλανδία, στο Βέλγιο, την Ολλανδία που ως γνωστόν το ίδιο ακριβώςσυμβαίνει οι βιομηχανικές και επιχειρηματικές τους δραστηριότητες τρέχουν σε υψηλούς και επικερδείς ρυθμούς παρόλη την παγκόσμια οικονομική κατάσταση των αγορών. Άποψη μου είναι ότι δεν φταίει το νόμισμα αλλά η προσπάθειες που κατεβλήθησαν. Με ποιους τρόπους και κατά πόσον επίμονη αλλά και σώφρων ήταν η εκάστοτε μέθοδος που ακολουθούσαν οι ντόπιοιβιομήχανοι για την κατάκτηση μέρους των διεθνών αγορών που οπωσδήποτεένα κομμάτι έπρεπε να το είχαν κατακτήσει και οι ελληνικές εξαγωγές. Θέληση ζέουσα δεν υπήρχε αγαπητέ συμπολίτη. Ζούσαν οι άνθρωποι βίον πλούσιο και τρυφηλό όπως οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας χάριν των αλλεπάλληλων και επισφαλών για τις τράπεζες δανειοδοτήσεων.

  16. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 01/08/2014 08:05:58

    Όσοι πιστεύτε πως η αργεντινή χρεωκόπησε δεν έχετε ιδέα περί τίνος μιλάτε. αν η ιδέα σας περί διάσωσης είναι, ή αν υπονοείτε σοβαρά να πληρώνουμε και εμείς 1600%!, δλδ την πλήρη αξία των ομολόγων, στους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς σπεκουκλαδόρους τότε είστε 1600 φορές πιο επικίνδυνοι από τον κο. τσίπρα σοβαρευτέιτε στην χώρα αυτή γιατί δεν μας βλέπω καλά... και σταματείστε τις αισχρές μικροκομματικές εμπάθειες του τύπου "θέλετε να γίνουμε αργεντινή κε. τσίπρα;" αυτή την στογμή γίνεται ΠΟΛΕΜΟΣ με χρηματοπιστωτικά όπλα και αν κερδίσουν τα διεθνή κοράκια των φαντ, ουαί και αλίμονό μας, ειδικά μετά την υπαγωγή στο αγγλοσαξωνικό δίκαιο. δεν θα έχουμε ούτε τον ελληνικό ήλιο μας ούτε τη γή μας. και αυτό θα είναι απείρως χειρότερο από το να μην έχουμε πετρέλαιο τον χειμώνα, πόρσε καγιέν, μοτσαρέλλα και βελγικές μπύρες. η καταστροφή που την κουνανε σαν μολότοφ μπροστά μας θα έιναι για την κλεπτοκρατία σφοδρότερη παρά για τον λαό, και γι' αυτό προσέχετε...

  17. νικ avatar
    νικ 01/08/2014 08:50:19

    Πολλατος: σ ευχαρηστω για την αναλυση

  18. Fiscal avatar
    Fiscal 01/08/2014 10:50:24

    Εβραίος ο κερδοσκόπος Σίνγκερ; Πάντως Μπαφέτ, Μάντοφ, Σόρος, Πόλσον, Nτιμόν,Φίνκ, Μπάνκφιντ είναι Αμερικάνοι. Είναι;

    • rem avatar
      rem @ Fiscal 01/08/2014 17:20:34

      Για να θυμηθούμε τον Σίνγκερ... "Το τελευταίο χτύπημα του Σίνγκερ ήταν προς την Ελλάδα. Κατά το κούρεμα των ομολόγων το 2012 δυο «τραπεζίτες» δεν δέχθηκαν την συμφωνία: ο Κεν Ντάρτ και ο Πολ Σινγκερ. Οι δυο απαίτησαν από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την ελληνική κυβέρνηση να αποπληρωθούν στο σύνολο των ομολόγων τους αλλιώς θα τίναζαν την συμφωνία στον αέρα και μαζί της την ελληνική και κατ’ επέκταση την ευρωπαϊκή οικονομία. Και πληρώθηκαν μέχρι το τελευταίο δολάριο"!Ίσως γι αυτό οι Σαμαροβενιζέλοι επιχαίρουν για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί,γιατί θεωρούν τους "γύπες" που κατασπάραξαν την Ελλάδα...δικά τους παιδιά!Να θυμίσω ότι ο Κεν Νταρτ ήταν αυτός που πληρώθηκε λίγο πριν τις εκλογές του Ιούνη του '12 το ακούρευτο ομόλογο των 500 εκ.ευρώ και που τα παπαγαλάκια της ενημέρωσης τον παρουσίαζαν ως...τον φιλέλληνα επενδυτή που ποντάρισε στα ελληνικά ομόλογα κι έβγαλε μισό δις!Με αυτό το μισό δις,ο Νταρτ προσπάθησε μετά από λίγους μήνες να αγοράσει τον ΟΠΑΠ!Αυτοί είναι,λοιπόν,οι...φιλεύσπλαχνοι επενδυτές που βυσσοδομούν πάνω σε λαούς και το αίμα αυτών των λαών το βαφτίζουν...επένδυση για το καλό τους!!!

    • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
      ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ Fiscal 01/08/2014 20:23:29

      @ Fiscal.Στο σχετικό άρθρο φίλτατε "παίζει" ο Σινγκερ ο οποίος - με γειά του και χαρά του ο άνθρωπος- είναι εβραίος αμερικανός. Όλοι οι υπόλοιποι που αναφέρεις παίζουν στο ίδιο άθλημα, είναι επίσης αμερικανοί εβραίοι αλλά λειτουργούν με την κλασσική λογική ότι δεν σκοτώνεις την κότα που γεννάει αυγά. Ότι όλοι οι κερδοσκόποι επενδυτές κάθε φυλής θρησκείας και δοξασίας, αποσκοπούν στο υπερκέρδος το γνωρίζουν και τα παιδιά του δημοτικού. Δεν είναι όμως όλοι τους οικονομικοί δολοφόνοι. Όχι βέβαια διότι διακατέχονται από ευαισθησίες, αλλά διότι λειτουργούν πάντα με την εκτίμηση για τον συλλογικό αντίκτυπο και το οικονομικό τσουνάμι που θα προξενήσει μία εθνική οικονομική κατάρρευση. Άνθρωποι σαν τον Σίνγκερ και τον δικαστή του, που μάλλον αποφάσισε επειδή ίσως και να τα ‘πιασε το 2012 και όχι ότι είναι συντηρητικός, όπως δικαιολόγησαν την δικαστική απόφαση του, τα ΜΜΕ της χώρας του, δεν λειτουργούν σαν συντεταγμένοι λύκοι των χρηματιστηρίων όπως οι Μπάφετ, Σόρος και η συνομοταξία τους. Οι Σίνγκερ αυτού του Κόσμου είναι ύαινες. Προξενούν οικονομικές δολοφονίες ελεφάντων για να μπορούν να τεμαχίσουν ανενόχλητοι έστω και μια μικρή μπουκιά από το πτώμα. Δηλαδή τεράστιο κακό για ατομικό κέρδος. Αυτή άλλωστε είναι η βιοποριστική ασχολία του κυρίου Σίνγκερ και κομπάζει για αυτήν στα ΜΜΕ της χώρας του πουλώντας πνεύμα με τις συνεντεύξεις του. Αγοράζει κρατικά ομόλογα στο δέκατο της ονομαστικής αξίας τους όταν πιάνουν πάτο και θησαυρίζει εκβιαστικά όταν αρχίζουν οι εθνικές οικονομίες και παίρνουν τα πάνω τους. Θα σου δώσω 10 δολάρια για την χαρτοπετσέτα σου τώρα που είσαι στο χείλος του γκρεμού και όταν καταφέρεις να επιβιώσεις θα μου επιστρέψεις 160. Αυτή η τακτική θυμίζει δάνεια από γκάνγκστερς.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Fiscal 02/08/2014 15:13:38

      Είναι. Όλοι. Από Σίνγκερ έως Μπάφετ.
      Αλλά και οι Κωστόπουλος, Λάτσης, Σάλλας κτλ Έλληνες είναι. Λέει τίποτε αυτό;
      Λέει:
      "Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα".
      Πράττουμε αναλόγως;
      Όχι...

  19. dim avatar
    dim 01/08/2014 10:52:51

    Την άρνηση της Αργεντινής να παραδοθεί στους "γύπες" την παρουσίαζαν χτες και σήμερα με χαρά τα ελληνικά ΜΜΕ με εικόνες των επεισοδίων του 2001! ώστε να πιστέψει το ελληνικό κοινό ότι, αυτή τη στιγμή στην Αργεντινή συμβαίνουν τραγικά γεγονότα στους δρόμους, και ευτυχώς εμείς ως Ελλάδα υπακούσαμε στις αγορές και γλυτώσαμε τέτοιες δυσάρεστες καταστάσεις. Πρόκειται για μια προπαγάνδα "συνετισμού" με τελικό σκοπό να καταδειχθεί ότι όποιος αντισταθεί στην Νέα Τάξη Πραγμάτων θα έχει κακό τέλος. Και με την απόφαση ενός υπαλλήλου του αμερικανικού δημοσίου, για την ακρίβεια ενός δικαστή που έβγαλε σε χρεοκοπία την Αργεντινή, μπορεί να "τιμωρηθεί" ένα ολόκληρο κράτος από τις ΗΠΑ! Μακροπρόθεσμα θα φανεί αν διάλεξαν καλύτερο δρόμο από εμάς ή όχι. Αλλά αυτοί τουλάχιστον θα έχουν την ελευθεριά τους.. άλλωστε τι είχαν να χάσουν με το να μην πληρώσουν τους Γύπες? εκτός αγορών είναι έτσι κι αλλιώς και μαθαίνουν να ζουν χωρίς δανεικά... τι καλύτερο;... περνούν μια φτωχοποίηση όπως και εμείς αλλά τουλάχιστον σε μερικά χρόνια το πιθανότερο είναι να είναι πολύ καλύτερα απο εμάς. Τελικά ούτε να χρεοκοπήσεις δεν σε αφήνουν.. και αυτό πρέπει να αλλάξει.. οι χώρες δεν είναι τσιφλίκια κανενός.. και πρέπει να έχουν εθνική κυριαρχία.

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ dim 01/08/2014 15:39:47

      Οι πατριώτες τελικά φαίνονται στις πράξεις και όχι στα λόγια.Η Αργεντινή περήφανα αντιμετώπισε τους υπερεθνικούς γύπες.Ίσως πληγώθηκε , αλλά δεν έγινε προτεστράτο.Οι τζάμπα μάγκες πατριώτες σαν τον Άδωνι έχουν σκυλιάσει υβριζοντας ένα Κράτος περήφανο και Ανεξάρτητο σαν την Αργεντινή.

      • Παύλος avatar
        Παύλος @ Παύλος 01/08/2014 15:41:58

        Δεν έγινε ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ (ανάθεμα την αυτόματη διόρθωση)

      • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΛΑΤΟΣ @ Παύλος 01/08/2014 20:25:27

        1000+++++

  20. akenaton avatar
    akenaton 02/08/2014 09:21:48

    Άλλη εντύπωση είχα για το επίπεδο σχολιασμού σε αυτόν τον ιστοχώρο. Σήμερα, διαβάζοντας τα περισσότερα σχόλια, έμεινα με την αίσθηση πως δεν γράφτηκαν με το μυαλό αλλά με την καρδιά. Πράγμα πολύ κακό όταν συζητάμε οικονομικά θέματα. Ας γράψουμε λοιπόν την ουσία της προχθεσινής χρεοκοπίας της Αργεντινής: η Αργεντινή ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ θα πλήρωνε στα vulture funds τα (ελάχιστα) 1,4 δις που ζητάνε να πληρωθούν στο ακέραιο, αν δεν υπήρχε ΣΑΦΗΣ ΡΗΤΡΑ στην συμφωνία με τους υπολοίπους δανειστές της που δέχτηκαν το κούρεμα του 75% των ομολόγων της που διακρατούσαν, πως σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να πληρωθούν και αυτοί στο ΑΚΕΡΑΙΟ, περιλαμβανομένων των τόκων που έτρεξαν μέχρι σήμερα. Τότε, η Αργεντινή θα έπρεπε να πληρώσει ένα συνολικό ποσόν της τάξης των 130-140 δις δολαρίων, πράγμα που εμφανώς αδυνατεί να πράξει, εξ΄ου και η τεχνική χρεοκοπία της χώρας. Δόση μισού δις περίπου προς τους δανειστές που δέχτηκαν το κούρεμα έχει "παγώσει" στην τράπεζα και ως εκ τούτου υπάρχει πλήρες αδιέξοδο όσον αφορά την σχέση της χώρας με τις αγορές. Όσο και να κακοκφαίνεται σε κάποιους, κάτι τέτοιο δεν είναι καθόλου ευχάριστο για την οικονομία της χώρας και βραχυπρόθεσμα μπορεί να έχει ανεξέλεγκτες συνέπειες αν δεν βρεθεί λύση ώστε να πληρωθεί το vulture fund με την συναίνεση των υπολοίπων πιστωτών ώστε να πληρωθούν κι αυτοί έστω τα "κουρεμένα" τους. ΥΓ: για όσους παριστάνουν πως δεν καταλαβαίνουν: Η Αργεντινή, διαθέτει σήμερα περίπου τα 2/5 του ελληνικού κατά κεφαλήν εισοδήματος και έναν πληθωρισμό επίσημα κοντά στο 30%! Και μιλάμεγια μια χώρα που κάποτε όχι πολύ μακριά, συγκαταλέγονταν στις ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ του κόσμου, μια χώρα που προσήλκυε καραβάνια μεταναστών (μεταξύ των οποίων και πολλούς έλληνες) και μια χώρα με πλουσιότατες πλουτοπαραγωγικές πηγές (υπέδαφος, γεωργία, κτηνοτροφία, κλπ). Κάθε καλόπιστη σύγκριση με την Ελλάδα, θα μας έλεγε αβίαστα πως σε περίπτωση που επιλέγαμε να "γίνουμε Αργεντινή", η σημερινή μας φτώχεια και ανέχεια θα φάνταζε μυθική καλοπέραση!

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ akenaton 02/08/2014 11:29:21

      Γιατί; Είπε κανείς ότι δεν υπάρχει η ρήτρα; Υπάρχει (αυτό ακριβώς γράφουμε παραπάνω!), και γι'αυτό ακριβώς επέλεξε η κυβέρνηση της Αργεντινής την οδό που επέλεξε. Το αντίθετο θα ήταν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ (όχι τεχνική) χρεωκοπία και πολύ χειρότερο για τον λαό της. ΥΓ: Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος: Αυτό το ενάμισυ δις, θα υπήρχε στα ταμεία της Αργεντινής για να αποπληρωθούνε στο 100% τα ομόλογα του vulture fund άν δεν είχαν προηγουμένως συναινέσει στο κούρεμα οι υπόλοιποι πιστωτές (το 95%, σε δύο φουρνιές, το 2005 και το 2010); Όχι ασφαλώς. Άρα, άν αποπληρωθεί το όρνεο στο 100%, το όρνεο είναι έξυπνο και όλοι οι άλλοι είναι χαϊβάνια (εκ του αποτελέσματος), που τον πλήρωσαν από τα δικά τους λεφτά στην ουσία. Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη φορά που, νομοτελειακά, θα υπάρξει στον κόσμο κάποια χρεωκοπία κράτους (και μην μου πει κανένας ότι δεν θα υπάρξει, ότι δεν το προβλέπει η θεωρία του φιλελευθερισμού, ότι το αποκλείει ο Μίλτον ο Φρίντμαν κλπ), κανένας δεν θα συναινέσει σε κούρεμα και δεν θα γίνεται ΠΟΤΕ να βγει κάποιο κράτος από την κατάσταση της χρεωκοπίας (με ότι συνεπάγεται αυτό για το παγκόσμιο σύστημα). Αντιθέτως, άν σπάσεις τα δόντια σου τώρα και αντί για μαλλί βγεις ... κουρεμένος 100%, την επόμενη φορά που θα χρεωκοπήσει κάποιο κράτος, θα καθήσεις κι εσύ ο γύπας να διαπραγματευτείς ένα ρεαλιστικό κούρεμα, αντί να πας μαξιμαλιστικά. ΥΓ2: Όπως και να'χει πάντως: Ουαί τοις εκδίδουσι ομόλογα σε ξένο δίκαιο!

  21. sender avatar
    sender 02/08/2014 10:45:37

    Τι προοπτική να έχει μια χώρα,που με ηττοπάθεια,σημείο αναφοράς έχει άλλες χρεοκωπημένες,δυστυχείς χώρες,αντί να βάζει στόχο,με πείσμα και υπερηφάνεια να φθάσει και να ξεπεράσει το όριο,που θα την κάνει ευτυχισμένη!Αυτό δεν θα συμβεί,αν κλαίμε πάνω στα συντρίμμια και δεν πάρουμε το μάθημά μας από τις βλακείες μας στο παρελθόν.Αρχίζοντας επιτέλους να καλλιεργούμε μια πολιτική παιδεία,απαιτώντας να την έχουν πρώτα απ'όλους οι κατοικοεδρεύοντες στο κοινοβούλιο.Ηθικολογώ,θα πείτε,αλλά αυτή η ηθική διάσταση,που η ανεπάρκειά της μας οδήγησε στον παρά λίγο αφανισμό μας,συνεχίζει να απουσιάζει βασανιστικά από την ζωή μας.Και να μας κρατά ενωμένους και μάγκες απέναντι σε κάθε διεστραμμένο singer.

    • sender avatar
      sender @ sender 02/08/2014 13:48:25

      διορθ...χρεωκοπημενη :(

  22. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/08/2014 14:00:50

    "Δυό (πολλοί...) γάιδαροι" μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα. Από τη μία οι Singers που όπως όλοι οι γύπες, ως τροφή έχουν πτώματα - έστειλαν όντως στον κουβά το 90 % των πιστωτών - με τον "τσαγά" 90χρονο δικαστή με προχωρημένη μαλάκυνση (απο τις λίγες περιπτώσεις που θα αποδεχόμουν ποοολύ πρόωρη συνταξιοδότηση, και στα 30). Και όσους είναι πίσω του: Τους σημερινούς Ντίλλιγκερ και Άλ Καπόνε (*Ρούσβελτ τους χρειάζεται, και Αλκατράζ). Από την άλλη η γνωστή λατινοαμερικάνικη αστική τάξη των Καουντίλλιο και των μεγαλοιδιοκτητών γης, σύν οι παρατρεχάμενοί της, που τροφή τους είναι ζωντανό αίμα. Αυτοί χρεοκόπησαν, αλλά δεν υποφέρουν. Ο λαός υποφέρει. Και του δίνουν να φάει την δήθεν "εθνική περηφάνεια". Πέρα απο τα "τεχνικά" θεματα που είναι πολύπλοκα, σημασία έχει ότι πάλι πληρώνει ο λαός της Αργεντινης. Με άδικες θυσίες στον διπλό Μολώχ των "αγορών" και των εσωτερικών του εκμεταλλευτών. Διπλό το δίδαγμα: Ο νεο-"φιλελευθερισμός" δεν είναι φιλ-ελεύθερος, αλλά χρειάζεται σκλάβους και μετά τρώει τα πτώματά τους. Ο "περήφανος" λαικισμός δεν είναι κοινωνική δημοκρατία, ούτε φυσικά σοσιαλισμός: Εξουσία των Καουντίλλιο είναι, με "λαικό" πρόσωπο.

  23. neworld avatar
    neworld 02/08/2014 23:36:20

    Σε θέμα των ημερών έχει εξελιχθεί η επιλεκτική χρεοκοπία της Αργεντινής και τα καθεστωτικά ΜΜΕ δημοσιεύουν αναλύσεις επί αναλύσεων για το πώς προκλήθηκε η χρεοκοπία και ποιος είναι ο διεθνής κερδοσκόπος που την προκάλεσε. Ιδού κάποιο σχετικό ενδεικτικό δημοσίευμα, περί του «γύπα» (όπως τον αποκαλούν τα θύματά του…) Πολ Σίνγκερ: «O 69χρονος Πολ Σίνγκερ δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό, κι όμως οι αποφάσεις του επηρεάζουν τις ζωές τους. Σίγουρα, εδώ και λίγες ώρες έχουν μετατρέψει τις ζωές των Αργεντινών σε κόλαση. Στους κόλπους της παγκόσμιας οικονομίας, πάντως, ο Σίνγκερ είναι ο πλέον επιφανής εκπρόσωπος των κερδοσκοπικώνfunds, που απέρριψαν τις προσφορές κουρέματος των ομολόγων, απαιτώντας να εισπράξουν στο ακέραιο τα χρήματά τους. O Σίνγκερ έχει αποδειχθεί αρκετά γενναιόδωρος με τους Ρεπουμπλικάνος -έστω και αν σε πολλά διαφωνεί μαζί τους- τα έβαλε προσωπικά με την πρόεδρο της Αργεντινής, ενδεχομένως περισσότερο και από τους πολιτικούς της αντιπάλους. Ο Σίνγκερ είναι επικεφαλής της Elliott Capital Management. Μία από τις εταιρείες του ομίλου η NMLαπέρριψε το κούρεμα των ομολόγων το 2005 και το 2010 και αποφάσισε να πάει την υπόθεση στα αμερικανικά δικαστήρια. Βάσει της δικαστικής απόφασης, η NML διεκδικεί 225 εκατ. ευρώ. Με προσωπική περιουσία που ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια (σύμφωνα με το Forbes) ο Σίνγκερ δεν είχε καμία δυσκολία να αναμένει χρόνια για την απόφαση του δικαστηρίου των ΗΠΑ. Ο ίδιος είχε ανοίξει και προσωπικό μέτωπο με την πρόεδρο της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντες. Όπως σημειώνει η El Pais, σε κάθε επίσκεψή της στις ΗΠΑ τύπωνε φυλλάδια στα οποία κατακεραύνωνε την πολιτική της, ενώ στην ιστορία έμεινε η κατάσχεση αργεντινής φρεγάτας στο λιμάνι της Γκάνας, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να υπενθυμίσει στο Μπουένος Αϊρες ότι υπάρχει ένα χρέος. Το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη το 2012. Στο πλοίο είχε ολοκληρώσει η εκπαίδευση των ναυτών και κατευθυνόταν στο λιμάνι της Γκάνας ως ταξίδι ξεκούρασης του πληρώματος. Μόλις έφτασαν στο λιμάνι, οι τοπικές Αρχές τούς ενημέρωσαν ότι το πλοίο κατάσχεται μετά από εντολή τηςNML για χρέη της κυβέρνησης. Παρέμεινε στην αφρικανική χώρα για 70 μέρες (το πλήρωμα εν τω μεταξύ επέστρεψε) μέχρι που τα Ηνωμένα Έθνη δικαίωσαν την Αργεντινή, λέγοντας ότι το Δίκαιο της Θάλασσας δεν επιτρέπει μια τέτοια κίνηση. Η φρεγάτα Libertad επέστρεψε πανηγυρικά στην Αργεντινή με την πρόεδρο να εκφωνεί πύρινο λόγο κατά των κερδοσκοπικών funds για τις πρακτικές τους. «Θα συνεχίσουμε τη μάχη, γιατί κανείς δεν θα πάρει τίποτε από την Αργεντινή με εκβιασμούς» είχε πει τότε η Φερνάντες. Ο Πολ Σίνγκερ είναι από τους πιο γνωστούς χρηματοδότες των Ρεπουμπλικάνων και πρόσωπο επιρροής στη Γουόλ Στριτ Δεν συμφωνεί με όλες τις θέσεις των Ρεπουμπλικάνων, όπως για παράδειγμα με τη στάση τους απέναντι στα ομόφυλα ζευγάρια. Ο Σίνγκερ είναι υπέρμαχος των δικαιωμάτων των ομόφυλων ζευγαριών, αφού ο γιος του είναι ήδη παντρεμένος με έναν άλλο άνδρα. Επιπλέον είναι γνωστή η δράση του γύρω από φιλανθρωπίες, ιδιαίτερα μέσω του ιδρύματός του που έχει το όνομα «Paul E. Singer Family Foundation». Αξίζει να σημειωθεί ότι η Αργεντινή δεν είναι η μόνη χώρα από την οποία ο Σίνγκερ αποκόμισε τεράστια κέρδη. Τη δεκαετία του 1990 πέτυχε πάλι με δικαστικές αποφάσεις να εισπράξει 43 εκατ. δολάρια για ομόλογα του Περού που είχε αγοράσει για 8 εκατ. δολάρια». Εκτενέστατο το αφιέρωμα στον διεθνή «γύπα», με πολλές λεπτομέρειες για τη ζωή και την κερδοσκοπική δράση του… Μόνο που κάτι λείπει! Το σπουδαιότερο! Ο Σίνγκερ αναφέρεται ως «Αμερικανός» και πράγματι έχει την αμερικανική υπηκοότητα, διαμένει στις ΗΠΑ και από κει κάνει τις βρώμικες «δουλειές» του. Μόνο που αν ψάξουμε το βιογραφικό του στο διαδίκτυο (π.χ. στο Wikipedia) διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για εβραιοσιωνιστή, με ισραηλινή εθνικότητα. Καθόλου περίεργο βεβαίως… Εξ’ άλλου, υπάρχει έστω και ένας διεθνής κερδοσκόπος που να μην είναι εβραιοσιωνιστής; Κι αν δε με πιστεύεται ρωτήστε και τον… Σόρος!

  24. Giorgis avatar
    Giorgis 04/08/2014 09:46:05

    Μα γιατί έχετε τόσο λανθασμένη αντίληψη της πραγματικότητας !! Η Αργεντινή δανείστηκε 100. Δεν μπόρεσε να τα πληρώσει άρα χρεοκόπησε. Οι τράπεζες που τη σανείσανε με δικά σας λεφτά, είπαν ας πουλήσουμε τα δάνεια και να πάρουμε τα 10 τα σίγουρα. Το ότι κάποιοι τα πήραν με την ελπίδα να τα εξαργυρώσουν ... δεν σημάνει ότι οι γύπες την φάγανε. Άμα είσαι νοικοκύρης δεν δανείζεσαι άμα δεν έχεις ... το μαθένουμε και εμείς αυτό τώρα.

    • foros1 avatar
      foros1 @ Giorgis 04/08/2014 14:01:13

      μία "νίκη" της Αργεντινής απέναντι στα κερδοσκοπικά γεράκια, θα είναι νίκη όλων των κρατών που χρωστούν υπέρογκους τόκους. μόνο γι'αυτό αξίζει την υποστήριξη όλων μας. θεωρούμε (και σωστά) κερδοσκόπο κάποιον που πουλά το μπουκαλάκι το νερό 3 ευρώ, αλλά ανεχόμαστε αυτόν που πάει να κερδίσει 2000% και μάλιστα σε βάρος ενός ολόκληρου λαού! τα κερδοσκοπικά αυτά funds μαζί με κάποιους φορολογικούς παραδείσους (κράτη κλεπταποδόχοι), είναι οι μεγαλύτεροι σύγχρονοι εχθροί της ανθρωπότητας...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.