10/08/2009 12:42
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Χρειάζονται στα αεροδρόμια οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας;



Σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι μόνο το ζήτημα του «αν χρειάζονται πλέον οι πιλότοι» που απασχολεί την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία  (http://www.antinews.gr/?p=10897).Ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα, που αυτή τη φορά έχει να κάνει κυρίως με λόγους οικονομίας, είναι και  το αν χρειάζονται πλέον οι… ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας! 

Δεν αναφερόμαστε  στο  πειραματικό μοντέλο που εφαρμόζεται σε κάποια μικρή κλίμακα στις ΗΠΑ και που αφορά στον αυτοέλεγχο της κυκλοφορίας μεταξύ των ίδιων των πιλότων. Τα αποτελέσματα άλλωστε αυτής της υπό εξέλιξη εφαρμογής θα αργήσουν να οριστικοποιηθούν.

Αυτό στο οποίο αναφερόμαστε και για το οποίο γίνεται πολύς λόγος σήμερα και μάλιστα στην Ευρώπη, είναι η κίνηση που κάνουν κάποιοι «παροχείς υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ANSPs», (σε πολλές χώρες του εξωτερικού η εναέρια κυκλοφορία είναι ιδιωτική υπηρεσία )  να συνδυάσουν την εξελιγμένη τεχνολογία καμερών και επικοινωνιών προκειμένου να πετύχουν τον εκ του μακρόθεν έλεγχο (remote control) της εναέριας κυκλοφορίας σε κάποια αεροδρόμια.  Κάτι τέτοιο θα μείωνε κατά πολύ τα λειτουργικά έξοδα και θα αύξανε την αποδοτικότητα σε αεροδρόμια μικρής σχετικά αεροπορικής κυκλοφορίας.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της LFV  στη Σουηδία η οποία  συνεργάζεται με την SAAB και που πρόσφατα έκανε επίδειξη ενός τέτοιου τύπου ROT (Remotely Operated Tower) πύργου ελέγχου. Όπως ανέφερε μάλιστα ο Peter Ahl, στέλεχος της Saab Security, «Στο μέλλον δεν θα υπάρχει η ανάγκη φυσικής παρουσίας πύργων ελέγχου. Θα χρησιμοποιούνται αισθητήρες βίντεο και ραντάρ αντί του ελεγκτή… η επίδειξη αυτή αποδεικνύει ότι δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει εφικτό στα επόμενα δέκα χρόνια αλλά για κάτι που είναι εφικτό σήμερα!

Ο τελικός σκοπός του προγράμματος εφαρμογής των ROT είναι η δυνατότητα του  να μπορεί ένας και μοναδικός ελεγκτής να χειρίζεται την κυκλοφορία περισσοτέρων του ενός αεροδρομίων. Μια τέτοια δυνατότητα θα εξοικονομούσε  πάρα πολλά χρήματα σε λειτουργικά έξοδα των μικρών και πιο απομονωμένων αεροδρομίων. Και επειδή η Ελλάδα λόγω της γεωγραφικής της ιδιομορφίας αναγκάζεται να λειτουργεί και να συντηρεί πάνω από 40 αεροδρόμια (τεράστιος αριθμός για κράτος τέτοιου μεγέθους) ίσως το σουηδικό πείραμα να μην είναι και τόσο απόμακρο.

Ποιος  θα είναι όμως  ο ρόλος των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας που σήμερα ότι σχεδόν απαιτούν το λαμβάνουν(!)  ακριβώς λόγω της αναγκαιότητας ύπαρξής του κλάδου τους; Αν τυχόν το εν λόγω σύστημα αναπτυχθεί και καθιερωθεί, δεν θα μειωθεί αντίστοιχα  και η όποια σημασία του ρόλου τους στην αλυσίδα της πολιτικής αεροπορίας; Η απάντηση είναι κρίσιμη διότι το θέμα της πλήρους αυτοματοποίησης του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας απασχολεί σοβαρά τόσο την Ευρώπη όσο και ακόμη περισσότερο την Αμερική. Η απάντηση λοιπόν προς το παρόν, είναι ότι χρειαζόμαστε ακόμη την ανθρώπινη παρουσία και πως η σταδιακή εφαρμογή ανάλογων συστημάτων  ROT , θα μειώσει απλά τον φόρτο εργασίας των ανθρώπων του πύργου ελέγχου αλλά  δεν θα τους καταργήσει… προς το παρόν. Για το μέλλον βλέπουμε.

Strange Attractor

Πηγή: Jane`s Airport Review, vol.21, issue4, May 200

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αρχίδαμος avatar
    Αρχίδαμος 10/08/2009 12:48:56

    Αν τους καταργησουν, στην ελλαδα τουλαχιστον θα λιτωσει το δημοσιο παρα πολλα χρηματα αλλα και θα σωθει απο τους κατα καιρους εκβιασμους τους. Αμην.

  2. El_Gekko avatar
    El_Gekko 10/08/2009 13:22:46

    Η αριστερή όχι, για την δεξιά να το συζητήσουμε...

  3. Στέργιος avatar
    Στέργιος 10/08/2009 15:40:56

    Σιγά μωρέ...

    Δεν μπορεί ο πιλότος να βγάλει το κεφάλι του από το παράθυρο να δει αν έρχεται κάνα αεροπλάνο πριν απογειωθεί;

    Εγώ πώς κοιτάζω πριν στρίψω με το αυτοκίνητό μου;

    Έχουμε χαζέψει πλήρως, μου φαίνεται.

  4. leon avatar
    leon 10/08/2009 15:53:32

    Ας τους καταργησουμε και αυτους. Αφου δεν θα χρειαζονται ουτε πιλοτοι ουτε ελεγκτες, ας τους διωξουμε. Η μαλλον οχι. Για να μην δημιουργησουμε και ανεργια να τους μεταταξουμε στο νεο ΙΔΙΩΤΙΚΟ σωμα ελεγκτων.

  5. Vorias avatar
    Vorias 10/08/2009 16:41:11

    Μήπως χρειάζονται οι αγροφύλακες; Οι ελεγκτές όμως είναι άσσοι στους εκβιασμούς. Για αυτό και παίρνουν χοντρά λέφτά. Μπράβο στη μαγκιά τους. Οι αντιστοιχοι στρατιωτικοί ελεγκτές που δεν μπορούν να απεργήσουν παίρνουν 3 και 60 κάνοντας την ακριβώς ίδια δουλειά. Πάντως η τεχνολογία προχωράει και σε μερικά χρόνια θα είναι αναμνηση ο ανθρωπινος παράγοντας και στο αεροπλάνο και στους πύργους.

  6. Χι avatar
    Χι 10/08/2009 17:38:10

    Ναι, χρειάζονται, όπως χρειάζονται στα αυτόματα τρένα οι οδηγοί. Καμιά τεχνολογία δεν μπορεί να ξεπεράσει την ανθρώπινη αντίδραση σε μια επικίνδυνη στιγμή.

  7. ataktos avatar
    ataktos 10/08/2009 21:06:06

    http://www.youtube.com/watch?v=nGwDz-8YAuQ

  8. nikkeii avatar
    nikkeii 10/08/2009 21:47:26

    Δεν χρειαζονται. Παιρνουν οντως πολυ χοντρα λεφτα και πολλοι απο αυτους δεν εχουν ιχνος υπευθυνοτητας.

  9. fantomas avatar
    fantomas 11/08/2009 16:07:19

    ''Μια τέτοια δυνατότητα θα εξοικονομούσε πάρα πολλά χρήματα σε λειτουργικά έξοδα των μικρών και πιο απομονωμένων αεροδρομίων. Και επειδή η Ελλάδα λόγω της γεωγραφικής της ιδιομορφίας αναγκάζεται να λειτουργεί και να συντηρεί πάνω από 40 αεροδρόμια (τεράστιος αριθμός για κράτος τέτοιου μεγέθους) ίσως το σουηδικό πείραμα να μην είναι και τόσο απόμακρο.''

    AΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΜΗΝ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.......ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΒΑΛΚΑΝΙΑ!!
    ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ!!

    Η νέα εμφανιζόμενη παγκόσμια τάση εξειδικευμένου υψηλού ποιοτικού τουρισμού είναι ο ιδιωτικός αεροπορικός τουρισμός της Γενικής Αεροπορίας.
    Εάν, η χώρα μας θέλει να είναι πρωτοπόρα σε αυτή την διεθνή πραγματικότητα θα πρέπει να αξιοποιήσει τις υποδομές στα 30 υπάρχοντα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια γενικής αεροπορίας όπου δεν χρησιμοποιούνται για δημόσιες μεταφορές, (Ολυμπιακή-Αιγαίου-πτήσεις τσάρτερ) και δεν θα ενταχθούν στα προγράμματα ΣΔΙΤ.
    Το Υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη έτοιμο από καιρό, το νομοθετικό πλαίσιο για την ανάπτυξη υποδομών στον ιδιωτικό αεροπορικό τουρισμό της Γενικής Αεροπορίας με τα Π.Δ. 158/2002 και Π.Δ. 348/2003. και δεν χρειάζεται να προβεί σε κάποια επί πλέον ενέργεια για την αξιοποίηση τους.
    Για να γίνει η αξιοποίηση των υποδομών αυτών για τουριστική χρήση που δεν μπορεί να κάνει το Ελληνικό Δημόσιο χρειάζονται οικονομικοί επενδυτές. Οι επενδυτές αυτοί χρειάζονται κίνητρα. Ένα σοβαρό κίνητρο θα ήταν η υπαγωγή τέτοιων δράσεων στον Αναπτυξιακό Νόμο. Ο υπάρχον αναπτυξιακός νόμος 3299/2004 (και όπως αυτός έχει τροποποιηθεί) δεν προβλέπει ως επιλέξιμες, τέτοιες δραστηριότητες για εγκαταστάσεις τουριστικών αερολιμένων.
    Το πρόβλημα αυτό, θα μπορούσε να επιλυθεί με την υπαγωγή των δραστηριοτήτων για τις εγκαταστάσεις τουριστικών αερολιμένων, στον αναπτυξιακός νόμος 3299/2004 με ίδιο τρόπο και ανάλογη μορφή που υπάρχει για τα επενδυτικά σχέδια λειτουργίας τουριστικών μαρίνων-θαλασσίων σκαφών.
    Αυτό θα μπορούσε να γίνει με νομοθετική ρύθμιση-προσθήκη στον αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, στο Άρθρο 3, Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια, παρ.1 εδάφιο Γ., Επενδυτικά σχέδια για τον τουρισμό, το στοιχείο ΧVII ως εξής :

    <>

    Για να γίνει η ανωτέρω αναφερόμενη αναλογική ρύθμιση όπως υπάρχει στον αναπτυξιακός νόμος 3299/2004 για τα επενδυτικά σχέδια λειτουργίας τουριστικών μαρίνων-θαλασσίων σκαφών και για τις εγκαταστάσεις τουριστικών αερολιμένων χρειάζεται η πρόταση-εισήγηση για τροπολογία από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.
    Για τον λόγω αυτό χρειάζεται η ανάληψη από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης της ευθύνης των πρωτοβουλιών και του επισπεύδοντος προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για την παραγωγή πολιτικών προς την κατεύθυνση της υλοποίησης της ανωτέρω αναφερόμενης πρότασης.

    ΔΥΣΤΗΧΩΣ.......ΠΑΡΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΕς ΠΟΥ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ........ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ Ή ΔΕΝ ΜΠΩΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ!!!

    • fantomas avatar
      fantomas @ fantomas 11/08/2009 16:09:22

      Ίδρυση, επέκταση, εκσυγχρονισμός τουριστικών αερολιμένων αεροσκαφών γενικής αεροπορίας για επενδυτικά σχέδια που γίνονται με πρωτοβουλία οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου βάσει των Π.Δ. 158/2002 και Π.Δ. 348/2003 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 ή όπως αυτή έχει τροποποιηθεί.

      ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ....... ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΞΑΝΑ ΣΤΕΛΝΩ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.