#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/01/2011 10:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Φράκτης στον Έβρο, laissez faire, laissez passer στο Αιγαίο



Δυο πρόσφατα και ακρως ανησυχητικά περιστατικά απετέλεσαν το ερέθισμα για την ανάρτηση αυτη.

Η παρουσία επί ωρες ενός «αγνώστου ταυτότητος» υποβρυχίου μετάξυ Κέας και Ανδρου, με εμπλοκή ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων του ΠΝ και η φαινομενικά «λυπηρή ανθρώπινη ιστορία» με το δουλεμπορικό πλοίο που ναυάγησε ανοικτά της Κέρκυρας το Σάββατο 15 τρέχοντος την νύκτα.

Αμφότερα τα περιστατικά, σε διαφορετικά επίπεδα αναδεικνύουν μια πραγματικότητα που ολοι οι εμπλεκόμενοι με την Αμυνα και την Ασφάλεια γνωρίζωμε και που οι καθ’ύλην αρμόδιοι αγνοούν επιδεικτικά για περισσότερο απο δέκα χρόνια. Η πραγματικότητα αυτή είναι οτι ο θαλάσσιος χώρος του Αιγαίου, ακόμη και οι κόλποι δίπλα στην υδροκέφαλη Αττική είναι αμπέλι ξέφραγο, οτι οι αρμόδιες Υπηρεσίες ασκούν τυπικό ελεγχο και αφυπνίζονται μόνον τυχαία η κατόπιν εορτής.

Η ιστορία με το υποβρύχιο είναι ενδεικτική του κενού πληροφοριών «διευκρινισμένης ναυτικής εικόνος» (recognized maritime picture στα ΝΑΤΟικά)  και σε μεγάλο βαθμό συνεισφέρει σ’αυτό η πλήρης αδιαφορία για κάτι  αδιανόητο για «ναυτικό» Κράτος οπως βαυκαλίζεται η χώρα μας να πιστεύει : Εδώ και πολλά χρόνια , η Ελλάδα στερείται της πεμπτουσίας της Ναυτικής επιτηρήσεως σε μια πολύπλοκη και γεμάτη «κρυψώνες» και παγίδες θάλασσα οπως το Αρχιπέλαγος : τα αεροσκάφη Ναυτικής συνεργασίας η περιπολίας (MAP, Maritime Patrol Aircraft) με παράλληλο ανθυποβρυχιακό ρόλο.

Εχουν χυθεί τόννοι μελάνι για την διακήρυξη της εληνικής ΑΟΖ – και σωστά – απο σοβαρούς αναλυτές οπως οι κκ Καρυώτης και Μαρκεζίνης, μας αναγνώρισε εμμέσως ... το Ισραήλ μια ΑΟΖ που ποτέ δεν διακηρύξαμε αλλά ουδείς ασχολείται με το βασικό εργαλείο για την υποστήριξη ενός τέτοιου μεγαλεπήβολου σχεδίου, που στα ορια των Κυπριακής – Αιγυπτιακής ΑΟΖ φθάνει τα 200 ν.μ. ! Με τι θα ελέγχεται και θα αστυνομεύεται η ΑΟΖ μεταξύ Κρήτης , Ρόδου Κστελορίζου και Κύπρου ; Με τα ... φουσκωτά του Λιμενικού ; Με τα ελικόπτερα πολιτικών προδιαγραφών που διαθέτει ;

Τα αεροσκάφη ΜΑΡ P-3 Orion που παρελήφθησαν το 93 -94 μεταχειρισμένα απο τις ΗΠΑ εφθασαν στα ορια του επιχειρησιακού τους βίου, η ανακατασκευή τους δεν εγινε για λόγους κόστους και τον ρόλο ΔΥ (Δίωξη Υποβρυχίων) εχουν αναλάβει τα ελικόπτερα S-70 Aegean Hawk της ΔΕΝ (Διοίκηση Ελικπτέρων Ναυτικού) με βάση το Κοτρώνι. Πέραν της ακαταλληλότητος των ελικοπτέρων για τον ρόλο της μακράς περιπολίας των αεροσκαφών ΜΑΡ – τα ελικόπτερα εχουν σχεδιασθεί πρωτίστως για αποστολές “Hunter – Killer” οπου στοχευμένα καταδιώκουν, εγκλωβίζουν και καταστρέφουν ενα εχθρικό ΥΒ – να πούμε οτι εχουν επιφορτισθεί και με τις ...αεροδιακομιδές ασθενών απο νησιά του Αιγαίου γιατί τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ ... πέφτουν και απλά δεν πετούν πιά! Εικόνα ευνομούμενου Κράτους... Ετσι μια χώρα με ακτογραμμή 16000 χλμ, με γραμμή αντιπαραθέσεως με την Τουρκία απο την Αλεξανδρούπολη εως το Καστελλόριζο, με 5 – 6000 νησίδες και βραχονησίδες, με αμφισβητούμενη την επάρκεια της να παράσχη υπηρεσίες SAR (Search and Rescue, Ερευνα – Διάσωση) στο Αρχιπέλαγος ΔΕΝ διαθέτει εναέριο βραχίονα επιτηρήσεως – περιπολίας, ΔΕΝ διαθέτει Κέντρο συντήξεως δεδομένων (Data Fusion Center) και επαφίεται γαι την απόκτηση «Ναυτικής εικόνος» στα Ναυτικά Παρατηρητήρια Ξηράς, στα περιπολούντα πλοία και σε τυχαία περιστατικά οπως αυτό του εντοπισμού του περισκοπίου του Τουρκικού ΥΒ στην Κέα...

Δεν θα αναλώσωμε τον πολύτιμο χώρο του Αntinews για να αναλύσωμε τα προφανή, τι σημαίνει να ...κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα ΥΒ στο Αιγαίο, να ενισχύουν την «περικυκλωτική» μοίρα Ιονίου του τουρκικού Ναυτικού, να μπορούν να αποβιβάσουν Ειδικές Δυνάμεις νύκτα κάπου, σε κάποια νήσο η βραχονησίδα κ.α... Θα περάσωμε στο δεύτερο περιστατικό κρατικής αφασίας :

Ενα σαπιοκάραβο, νοικιασμένο εναντι πινακίου φακής σε σχέση με το προσδοκώμενο κέρδος στην Τουρκία, αποπλέει με Τούρκο καπετάνιο, διασχίζει το Αιγαίο, προσεγγίζει στην Αττική, επιβιβάζει 4 – 5 λεωφορεία λαθρομετανάστες (προφανώς οχι στην πύλη Ε1 του Λιμένος Πειραιώς !), περνά απαρατήρητο ανάμεσα στην Ναυτική Περιοχή Πέραμα – Σαλαμίνα, τις εγκαταστάσεις των Διυλιστηρίων, την Χαλυβουργική, μπαίνει στον Ισθμό και βγαίνει στο Ιόνιο ! Εκεί πια οι Υπηρεσίες ...ξυπνούν για να αναζητήσουν το ναυάγιο και τους επιζώντες...

Θα σημειώσωμε οτι στην περιοχή του Αργοσαρωνικού και στην εξοδο του Κορινθιακού εως την Κέρκυρα ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ το σύστημα ελέγχου και κυκλοφορίας πλοίων VTMIS απο το 2002 και αν μή τι αλλο μετά την ...ρομαντική κρουαζιέρα στην «θάλασσα ειρήνης και φιλίας» του Αιγαίου το πλοίο ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να εχει εντοπισθεί και ελεγχθεί στα παράλια της Αττικής η στο Ρίο η μεταξύ Πάτρας και Κέρκυρας... Το VTMIS προεβλέπετο να καλύψει ΚΑΙ το Αιγαίο ΚΑΙ την Κρήτη, οι αρμόδιοι ομως Υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας αμφοτέρων των παρατάξεων το αγνόησαν επιδεικτικά. Η κάλυψη του περιορίσθηκε σε τμήμα του Ιονίου ,του Κορινθιακού και του Αργοσαρωνικού – Ευβοικού λόγω της Ολυμπιακής φιέστας. Οπως και με το ΤΕΤΡΑ, οι τεχνολογικές ανησυχίες των «αρμοδίων» περιορίσθηκαν στην Ολυμπιακή βιτρίνα και γαία πυρί μειχθήτω... Ας θαλασσοδέρνονται χωρίς επικοινωνίες τα πληρώματα του Λιμενικού, ας επικοινωνεί η ΕΛΑΣ με αναλογικούς ασυρμάτους του 70 στα σύνορα, η Αθήνα και τα συνοδευτικά των «αρμοδίων» να εχουν κάλυψη μεταξύ da Capo, Κοινοβουλίου και Βορείων Προαστείων...

Παραθέτω την κάλυψη ραντάρ του VTMIS οπως σχεδιάσθηκε το 97 με επέκταση στο Αιγαίο και στην πραγματική – επιχειρησιακή του κάλυψη σήμερα (εικόνα 1). Τα συμπεράσματα είναι προφανή για την αβελτηρία, την αδιαφορία και την αξιοθρήνητη κατάσταση ασφαλείας ενός «ναυτικού Κράτους» με ...φιλοδοξίες ΑΟΖ οταν δεν καλύπτει με σύγχρονα μέσα ούτε την παράκτιο ζώνη του των 25 ν.μ !





Για να επανέλθωμε ομως στα δυο περιστατικά, τίθεται το ερώτημα : Η επέκταση του VTMIS μπορεί να καλύψει το κενό «επιγνώσεως ναυτικής καταστάσεως» (maritime situation awareness) που υπάρχει σήμερα ? Θα απαντήσω ΟΧΙ, κυρίως γιατί το VTMIS είναι ενα σύστημα με «πολιτική» στόχευση, αυτήν της ασφάλειας ναυσιπλοίας και στηρίζεται κυρίως σε «συνεργατικά» συστήματα οπως το AIS που ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΟΥΝ την συνεργασία του στόχου. Το VTMIS δεν παρέχει μέσα anti – spoofing, την ικανότητα δηλαδή του συστήματος συντήξεως δεδομένων να απορρίψει παραπλανητικά δεδομένα του πλοίου – στόχου και να διακριβώσει με ιδια μέσα την ταυτότητα, την θέση και την αποστολή του.

Ας δούμε τις απαιτήσεις ενός τέτοιου συστήματος ικανού να παράσχη κάλυψη ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στο Αρχιπέλαγος συμπεριλαμβανομένων των αποστολών SAR. Θα ανατρέξω στον ορισμό ενός «Ολοκληρωμένου Ναυτικού Συστήματος Επιτηρήσεως» (Integrated Maritime Surveillance System) οπως διετυπώθη απο ανθρώπους που ΞΕΡΟΥΝ : Τους ΤΟΥΡΚΟΥΣ καθηγητές Α. Nejat, E.Topuz ,C.Isik στην μελέτη τους “Αρχές λειτουργίας ενός IMSS”. Τούρκους, μάλιστα,  γιατί οι Τούρκοι με συνεκτική σκέψη και επεκτατική στρατηγική – που νομίζουν οι αφελείς «αναλυτές» οτι την «ανακάλυψε» ο Νταβούτογλου – εχουν ασχοληθεί δια μακρών με την Ναυτική Επιτήρηση και το σύστημα τους UZUN UFUK (Μακρυνός Ορίζων) «βλέπει» εως και πίσω απο τα νησιά μας...

Δίκτυο επίγειων μικροκυματικών απεικονιστικών (imaging) RADAR και συστημάτων ESM (Εlectronic Support Measures) για συνεχή ανίχνευση, εντοπισμό και ταξινόμηση / ταυτοποίηση στόχων στην περιοχή επιτηρήσεως.
Αερομεταφερόμενα (επί αεροσκαφών MPA) απεικονιστικά RADAR και συστήματα ESM αντιστοίχων δυνατοτήτων.
HFSW RADAR  (Ραντάρ βραχέων κυμάτων) για συνεχή ανίχνευση πέραν του ορίζοντος (ΟΤΗ) στόχων επιφανείας και εναερίων στόχων.
Κέντρο Επιχειρήσεων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (Maritime Air Operations Centre, MAOC) για τον ελεγχο και την ανάπτυξη του στόλου αεροσκαφών  MPA.
RPV (Remote – controlled Piloted - less Vehicle) εξοπλισμένα με FLIR (Forward Looking Infra Red και LLTV (Low Level TV).
Ο πυρήνας του IMSS θα ειναι το FC (Fusion Center) οπου θα γίνεται το «φιλτράρισμα», η συσχέτιση και η σύντηξη των  δεδομένων προερχομένων απο διαφορετικούς αισθητήρες ωστε να παράγεται  η πληρέστερη δυνατή εκτίμηση για την θέση, ταχύτητα,ταξινόμηση και ταυτοποίηση ΟΛΗΣ της θαλάσσιας κυκλοφορίας  (Recognized Surface η Maritime Picture) στην  περιοχή ενδιαφέροντος. Οι πληροφορίες αυτές προβάλλονται στα ΚΕΠΙΧ των αρμοδίων υπηρεσιών και χρησιμοποιούνται απο το σύστημα C4I για την αξιολόγηση των απειλών. Ενα τμήμα της «εικόνος επιφανείας» μπορεί να μεταδίδεται στα παραπλέοντα πλοία η συνεργαζόμενα κέντρα ναυτικής επιτηρήσεως.

Ενδεικτικά παραθέτω χάρτη τουρκικής μελέτης για το UZUN UFUK με την κάλυψη των ραντάρ HFSW (εικόνα 2)



Η ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος επιτρέπει την ad hoc εκμετάλλευση δεδομένων απο τις αρμόδιες Υπηρεσίες συναρτήσει των τομέων ευθύνης τους και του βαθμού αξιολογήσεως της απειλής : Ενα λαθρεμπορικό σκάφος θα «ανατεθεί» στο πλησιέστερο σκάφος η ελικόπτερο του Λιμενικού ενώ ενα ΥΒ η ενα πολεμικό που επιχειρεί «αβλαβή» ...κρουαζιέρα στις Κυκλάδες στο «σκοπούν  πλοίο του ΠΝ ενώ το «ιχνος» θα παρακολουθείται συνεχώς (track continuity) στο ΕΘΚΕΠΙΧ και θα διατίθενται οι αναγκαίοι «πόροι» για την αδιάλλειπτη επιτήρηση και ενδεχομένως σύλληψη, νηοψία κλπ. Η αυτοματοποίηση που παρέχουν τα συστήματα αυτά, η «φιλική» στον χρήστη διεπαφή με ψηφιακούς χάρτες, διαγράμματα πορείας, εικόνα απο αυτόματα προσανατολιζόμενες κάμερες κλπ. επιλύουν το πρόβλημα «συντονισμού» με τηλέφωνα, σήματα, ασυνενοησία που γνωρίζουν πολύ καλά οσοι υπηρέτησαν σε κάποιο ΚΕΠΙΧ. Προφανώς επιτυγχάνεται και η συρρίκνωση του χρόνου αντιδράσεως σε περιστατικά SAR εναν τομέα οπου η Τουρκική αμφισβήτηση αυξάνεται καθημερινώς. Να πούμε οτι το σημερινό καθεστώς εχει ως εξής : Δίδεται κάποιο σήμα ΡΑΝ ΡΑΝ (κίνδυνος – ανάγκη) π.χ. στο κανάλι 16 VHF : Το παίρνει το «Οlympia Radio», υπηρεσία ραδιοναυτιλιακών επικοινωνιών του ... ΟΤΕ ! Αφού γίνουν διάφορες δοκιμές επικοινωνίας σε εναλλακτικά κανάλια (που λειτουργούν πλημμελώς λόγω κακού σχεδιασμού, συντηρήσεως και χωροθετήσεως των σταθμών βάσεως) γίνεται  προσπάθεια επικοινωνίας ... με κινητά τηλέφωνα ! «Κάποια» στιγμή κρίνεται αναγκαία η παρέμβαση του «Θαλάμου Επιχειρήσεων» του ΥΕΝ (στην πραγματικότητα το ΚΣΕΔ, Κέντρο Συντονισμού Ερεύνης – Διασώσεως) που με την σειρά του μέσω «Οlympia Radio» προσπαθεί να αποκτήσει εικόνα για το περιστατικό και συνήθως ...δίδεται ενας αριθμός τηλεφώνου για να επικοινωνήσουν οι κινδυνεύοντες «για περισσότερα» !

Γίνεται αντιληπτό οτι η κατάσταση εχει ξεφύγει σε ολα τα μέτωπα, είτε πρόκειται για Ασφάλεια Θαλασσίων Συνόρων είτε για το διπλωματικά ακρως σημαντικό θέμα της Ερεύνης – Διασώσεως.

Παρόλα αυτά, η πολιτική ηγεσία ασχέτως καλών (εν προκειμένω) προθέσεων επιδεικνύει την ιδια στερούμενη προοπτικής αντίληψη. Εξαγγέλονται σχέδια «φράκτη» στον Εβρο, με αλλα λόγια «κλείνωμε» μια τρύπα 12,5 χλμ. με ανοικτό ενα χάος περίπου 500 ναυτικών μιλίων... Το Λιμενικό Σώμα είναι πλέον (δια νόμου) Ακτοφυλακή, είναι Σώμα Ασφαλείας και πρέπει κάποτε το αρμόδιο Υπουργείο να δεί σοβαρά το θέμα της Επιτηρήσεως των Θαλασσίων Συνόρων, των επικοινωνιών και του διακλαδικού συντονισμού με το ΠΝ και  την ΕΛΑΣ. Πολύ φοβούμαι οτι η συνήθης ελληνική πρακτική «τώρα φτιάχνωμε φράκτη» θα απορροφήση κάθε πόρο, κάθε συνολική προσπάθεια αναβαθμίσεως της συνοριακής φυλάξεως και για μια ακόμη φορά ο αδύναμος κρίκος στην ασφάλεια της χώρας, η ΘΑΛΑΣΣΑ θα παραμεληθή με την σοφιστεία «μειώθηκαν οι εισροές απο τα νησιά, τώρα μπαίνουν απο τον Εβρο...».

Προφανώς τα κυκλώματα ενήμερα για τις προθέσεις «θωρακίσεως» στον Εβρο στρέφονται ηδη στην «σίγουρη» και χαοτική θαλάσσια οδό. Η εξεύρεση – ενοικίαση σαπιοκάραβων στην Τουρκία με σκοπό την ΜΑΖΙΚΗ διακίνηση λαθρομεταναστών πρός την ενδοχώρα, απο την ενδοχώρα πρός την Ιταλία θα καταστή πάγια πρακτική, με συνέργειες στα εδώ κυκλώματα, με την διάθεση εξελιγμένων τεχνικών μέσων (ιδε …Learjet στα Ιωάννινα !) και την αξιοποίηση της μακαριότητος και της ανεπάρκειας των διωκτικών Αρχών.

Τα παραπάνω απολαμβάνουν της αμερίστου υποστηρίξεως των Τουρκικών υπηρεσιών οι οποίες υπονόμευσαν οσο μπορούσαν την παρουσία της FRONTEX στην θάλασσα με τις απειλές πρός τα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη της .

Ως πρός το θέμα του κόστους για μια αποτελεσματική θαλάσσια επιτήρηση, θα αναφέρω οτι προβλέπονται σεβαστά ποσά της τάξεως των εκτοντάδων εκατομμυρίων € απο την EUROSUR και αλλες πηγές της ΕΕ. Φυσικά εάν δεν κινηθή τίποτε η κινηθεί οπως συνηθίζουν οι υπηρεσίες τα χρήματα θα χαθούν, οπως εχει ηδη χαθεί (2006) ενα σύγχρονο περιπολικό ανοικτής θαλάσσης αξίας 31 εκ. € απο... αμέλεια των «αρμοδίων».

Θα κλείσω με το θέμα των αεροσκαφών ΜΑΡ. Αφού προκηρύχθηκε ενας διαγωνισμός με μαξιμαλιστικές προδιαγραφές που φυσικά ακυρώθηκε το πρόγραμμα πάει στις καλένδες και τον ρόλο ΜΑΡ εχει «αναλάβει» ενα δια πάσαν νόσον ....κλπ C-130, παντελώς ακατάλληλο για την αποστολή αυτή.Επιμένω οτι μια θαλάσσια εκταση οπως το Αρχιπέλαγος ΔΕΝ ελέγχεται χωρίς μακρές περιπολίες αεροσκαφών ΜΑΡ και ομού με το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM (υπάρχει πρεμούρα γιατί ενδιαφέρονται οι γνωστοί εργολάβοι) πρέπει να τρέξη ΑΜΕΣΑ ενα ανάλογο πρόγραμμα, ακόμη και μια σοβαρή συζήτηση της προτάσεως των ΗΠΑ για ανακατασκευασμένα P-3.

Parsifal

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εν Πλώ avatar
    Εν Πλώ 20/01/2011 10:15:29

    Τα λιρ τζετ ήταν στην Καβάλα.

  2. trans avatar
    trans 20/01/2011 10:21:59

    Λόγω αρκετής γνώσης μου στο θέμα αυτό,συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο

  3. GAPονι avatar
    GAPονι 20/01/2011 10:51:48

    Ενδιαφέρον άρθρο, δυστυχώς παρόμοιες αναλύσεις χάνονται, καθώς τα μέσα προτιμούν ατελείωτες παπαρολογίες.
    Αλήθεια, υπάρχει κάποιο κέντρο γεωπολιτικής στρατηγικής; Σε τι στοιχεία βασίζονται οι κυβερνώντες για να λαμβάνουν αποφάσεις;
    Ντροπή και πάλι ντροπή για την κατάσταση που οι ίδιοι διαμορφώσαμε στην εξωτερική μας πολιτική.

  4. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 20/01/2011 10:58:29

    Πολυ ενδιαφερον αρθρο. Συγχαρητηρια Parsifal.
    Στοχευμενη αγορα αμυντικου εξολισμου ειναι το ζητουμενο. Γνωριζουμε πολυ καλα τις δυνατοτητες των μεμετηδων.. αλλα καλυτερα τις δικες μας. Το εξειδικευμενο, υψηλης ποιοτητας αλλα και με στατηγικο πλεονεκτημα υλικο θα φερει ναι ανυψωση ηθικου στις Ενοπλες Δυναμεις...!

    ΠΠ

  5. Κεφ avatar
    Κεφ 20/01/2011 12:00:25

    Σιγά τα όργανα! Ξέρετε πόσα θα πληρώνετε από την τσεπη σας για να γίνουν όλα αυτά; Μάλλον όχι.
    Το Αιγαίο με τα τόσα νησιά θα είναι πάντα σουρωτήρι άρα πεταμένα λεφτά, (γνώμη μου πάντα). Κοντεύουμε να φτάσουμε τον Αλβανό Χόντζα με τα πολυβολεία.
    Τα πάντα στο Αιγαίο εξαρτώνται από παντός είδους πληροφορίες ηλεκτρονικές και μη, που μπορεί να στις δίνουν «άλλο騻 αν θέλουν, όπως και να εγκλωβίζουν αρνητικά τις δικές σου, οπότε δεν υπάρχει ανάγκη τόσων προφυλάξεων.
    Μπορεί να απογοητεύω μερικούς αλλά μάλλον σας λείπει η πρακτική και η πραγματικότητα.

  6. sawas avatar
    sawas 20/01/2011 12:00:53

    Καλή καταγραφή του προβλήματος Parsifal, έχω μερικές ερωτήσεις

    Υπάρχει ακριβής καταγραφή αναγκαίου υλικού?

    Υπάρχει ακριβής κοστολόγηση υλικού?

    Πόσο είναι το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου?

    Πόσο είναι το ποσοστό συμμετοχής της ΕΕ?

    • parsifal avatar
      parsifal @ sawas 20/01/2011 21:12:14

      Υπάρχει καταγραφή απο το 2002. Υπάρχει απίστευτη πληροφορία σε επίπεδο θέσεων αισθητήρων (ραντάρ - κάμερες), τομέων καλύψεως, διασυνδεσιμότητος με τα ΚΕΠΙΧ κ.α. Υπάρχουν ανθρωποι που εχουν οργώσει κυριολεκτικά το Αιγαίο και γνωρίζουν κάθε "τρύπα" για κλείσομο και ελεγχο και αυτό το γνωρίζουν οι "αρμόδιοι". Υπάρχει και ενδεικτική προμελέτη για μεγάλο νησί του Αιγαίου στην αρμόδια Υπηρεσία. Αλλά...

  7. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 20/01/2011 12:21:55

    Αγαπητέ Parsifal σε ευχαριστώ για το πολύ ενδιαφέρον και κατατοπιστικό άρθρο σου.

    Αντιλαμβάνομαι ότι γνωρίζεις πολύ καλά το θέμα. Και είμαι σίγουρος ότι και πολλοί άλλοι στο Π.Ν. στην Ακτοφυλακή και γενικά στις Ε.Δ. είναι γνώστες του μεγάλου ζητήματος της ασφάλειας του Αρχιπελάγους και των ελλείψεων και προβλημάτων που υφίστανται. Πολύ αμφιβάλω όμως, αν τα γνωρίζουν οι εκάστοτε της "υπεύθυνης" πολιτικής "ηγεσίας" και αν όσοι τα γνωρίζουν γνωρίζουν ενδιαφέρονται για να δώσουν λύσεις.

    Το πιο λυπηρό όμως είναι, ότι ενώ ένα μεγάλο μέρος των απαιτουμένων πιστώσεων για την επίλυση των ελλείψεων και των προβλημάτων, διατίθενται από την ΕΕ, δεν γίνεται καμιά ενέργεια για την απορρόφησή τους, όπως πολύ σωστά αναφέρεις.

    Δυστυχώς η διαφήμιση ενός φράκτη, του οποίου αναγγέλθηκε η "πρόθεση" να ανεγερθεί στο χερσαίο σύνορο στο Καρααγάτσ, μπορεί να στρέψει το βλέμμα της κοινής γνώμης σε άλλες κατευθύνσεις και να εγείρει ατέρμονες και αντιπαραγωγικές συζητήσεις, ενώ το μεγάλο θέμα για την εθνική ασφάλεια, δηλαδή το "άγνωστο" Υ/Β που κυνηγούσαν τα Α/Υ ελικόπτερα του Π.Ν. επί ώρες στο Αιγαίο και η προσέγγιση ενός δουλεμπορικού στον Ασπρόπυργο για φόρτωση λαθρομεταναστών, πέρασαν απαρατήρητα. Δηλαδή για το κενό στην εθνική ασφάλεια, καμιά συζήτηση.

    Πραγματικά! Πόσοι γνωρίζουν ότι η Ελλάδα, εδώ και πολλά χρόνια στερείται αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας; Ελάχιστοι και αυτοί, κυρίως στο στενό κύκλο των Ε.Δ.. Αλήθεια, πόσοι γνωρίζουν ότι το Π.Ν. στερείται συγχρόνων φρεγατών Α/Α (αντιαεροπορικής άμυνας) περιοχής; Αλήθεια πόσοι γνωρίζουν ότι η Π.Α. εκτός από τα 20 Μιράζ Μ-2000 που ήδη κλείνουν 20 και πλέον χρόνια υπηρεσίας (και σε λίγο καιρό θα αρχίσει η διαδικασία για την απόσυρσή τους), δεν διαθέτει άλλο μαχητικό για την βολή αντιπλοϊκών πυραύλων;

    Κατά τα άλλα καθόμαστε και συζητάμε και αναρωτιόμαστε (και εγώ) γιατί η Ελλάδα δεν ανακηρύσσει ΑΟΖ!!! Αλήθεια πως μπορεί να γίνει αυτό όταν η πόλη της Ρόδου απέχει 40 χλμ από το ναύσταθμο του Aksaz και 50 και 200 χλμ αντίστοιχα από τις αεροπορικές βάσεις του Dalaman και της Αττάλειας, ενώ το πλησιέστερο Ελληνικό πολεμικό Α/Δ του Καστελίου βρίσκεται σε απόσταση 250 χλμ. Αλήθεια τιι έχουμε κάνει για να είμαστε ισχυροί σε αυτή τη περιοχή; Όλοι αυτοί οι διαπρύσιοι κήρυκες της ανακήρυξης ΑΟΖ και της άποψης ότι το Καστελόριζο διαθέτει ΑΟΖ, όταν ακούνε ότι για να γίνει αυτό οι Ε.Δ. πρέπει να αποκτήσουν τα τάδε και τάδε οπλικά συστήματα, σφυρίζουν αδιάφορα και κάνουν τα UFO.

    Σε ευχαριστώ και πάλι για το πολύ ενημερωτικό άρθρό σου.

  8. Κεφαλλονίτης avatar
    Κεφαλλονίτης 20/01/2011 12:24:11

    Σιγά τα όργανα! Ξέρετε πόσα θα πληρώνετε από την τσεπη σας για να γίνουν όλα αυτά; Μάλλον όχι.
    Το Αιγαίο με τα τόσα νησιά θα είναι πάντα σουρωτήρι άρα πεταμένα λεφτά (γνώμη μου πάντα). Κοντεύουμε να φτάσουμε τον Αλβανό Χόντζα με τα πολυβολεία. Τα πάντα στο Αιγαίο εξαρτώνται από παντός είδους πληροφορίες ηλεκτρονικές και μη που μπορεί να στις δίνουν «άλλο騻 αν θέλουν, όπως και να εγκλωβίζουν αρνητικά τις δικές σου, οπότε δεν υπάρχει ανάγκη τόσων προφυλάξεων.
    Μπορεί να απογοητεύω μερικούς αλλά μάλλον σας λείπει η πρακτική και η πραγματικότητα.

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Κεφαλλονίτης 20/01/2011 12:53:04

      Καλά κρασιά

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Κεφαλλονίτης 20/01/2011 13:49:58

      Και ακόμη μια ερώτηση:
      Γιατί αναρτάς το ίδιο σχόλιο ως Κεφ και ως Κεφαλλονίτης;

      Αντέ ρε φιλάρα να παίξεις το μαντολίνο σου.

      • Κεφαλονίτης avatar
        Κεφαλονίτης @ Αρματιστής 20/01/2011 14:50:24

        Είπα να το κάμω Αμερικάνικο λίγο, γιατί τα πολλά γράμματα κοστίζουν αλλά το σύστημα με πετάει έξω. Με πετάει και κάποιος από τα σχόλια δεξιά στην ΑΡΧΙΚΗ. Μάλλον δεν είμαι αρεστός συνεχίστε την ωραία σας παρέα θα σας διαβάζω μόνο πλέον.
        Μάντολες να σας στείλω;

        • Κεφαλλονίτης avatar
          Κεφαλλονίτης @ Κεφαλονίτης 20/01/2011 14:51:42

          Είπα να το κάμω Αμερικάνικο λίγο γιατί τα πολλά γράμματα κοστίζουν αλλά το σύστημα με πετάει έξω. Με πετάει και κάποιος από τα σχόλια δεξιά στην ΑΡΧΙΚΗ. Μάλλον δεν είμαι αρεστός συνεχίστε την ωραία σας παρέα θα σας διαβάζω μόνο πλέον. Μάντολες να σας στείλω;

  9. night star avatar
    night star 20/01/2011 13:21:37

    FREMM-"Υπαρχει πρεμούρα γιατί ενδιαφέρονται οι γνωστοί εργολάβοι"(!) άκουσον άκουσον
    Ερώτηση κρίσεως¨. Οι συγκεκριμένες φρεγάτες θα φέρουν πυραύλους μακρού βεληνεκούς SCALP-NAVAL, ικανούς να πλήξουν από απόσταση στρατηγικούς στόχους στην Τουρκική ενδοχώρα.
    Ποιοι είναι αυτοι που δεν επιθυμούν αυτό το ενδεχόμενο? (η ερώτηση είναι ρητορική, ο νοών νωείτο. )
    Φτάνει πιά ο λαικισμός. Τελικά κινδυνεύουμε περισσότερο από τους Δούρειους ίππους παρά απο τον εξωτερικό εχθρό.
    Υπάρχει πρεμούρα γιατί ΜΕΓΑ ΤΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΚΡΑΤΟΣ !!!

    • parsifal avatar
      parsifal @ night star 20/01/2011 21:07:46

      Μήν βιάζεσαι να συμπεράνεις, θα γίνη εκτενής αναφορά στις FREMM και σε οσους δεν τις θέλουν. Εγώ είμαι υπέρ, δεν εννοώ αυτό που υποθέτεις στο αρθρο.

  10. η Dimi avatar
    η Dimi 20/01/2011 14:35:40

    «Ο Γόρδιος Δεσμός της Λαθρομετανάστευσης»

    Δημοψήφισμα ΤΩΡΑ! http://bit.ly/dVqPnE

    ~Δελτίο Εγκληματικότητας Αλλοδαπών

  11. ΔΟΟΡΒΕΛΛ avatar
    ΔΟΟΡΒΕΛΛ 20/01/2011 19:21:30

    kai ti poy h rodos einai dipla se naystathmo tha ginei bombardismops ton poleon?????????
    olla linontai me doriforo kai telos alla lefta giok

  12. ΚΟΥΡΙΤΑΣ avatar
    ΚΟΥΡΙΤΑΣ 20/01/2011 19:50:45

    MA ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΛΛΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ,ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΥΜΠΙΑΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΘΗΝΑΙ.

  13. ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΦΙΤΣΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΑΦΙΤΣΑΣ 20/01/2011 22:29:02

    Συγχαρητήρια ,πολύ καλό κατατοπιστικό άρθρο,πολλές φορές και εγώ έχω πει ότι,στη χώρα μας συντελείται ,διαχρονική διακομματική συνωμοσία, και αυτά είναι πταίσματα μπροστά σε αυτά που έρχονται,φτάνει μόνο να δούμε τον διάλογο της κυρίας Μπενάκη προς τον Πρόεδρο της δημοκρατίας,περί απώλειας εδαφών κ.λ.π., όλοι οι πολιτικοί μας ξέρουν, για αυτό και οι ληστρικές αρπαχτές και όπου φύγει φύγει,μακάρι να μην είναι έτσι, όμως όλα αυτό δείχνουν, μόνο ο Έλληνας πολίτης δεν ξέρει,θα δει όμως σύντομα τα αποτελέσματα ,για αυτό το λόγο αλλά και άλλους, η κυβέρνηση ζητεί διακομματική συναίνεση,δηλαδή συνενόχους για την εφαρμογή των διατασσόμενων πέραν του Ατλαντικού {σύμμαχου}.με κάθε τρόπο.-

  14. ANNITA avatar
    ANNITA 21/01/2011 11:11:19

    Η ασφάλεια της χώρας από θαλάσσης αλλά και από ξηράς εδώ και χρόνια δεν υπάρχει.Δυστυχώς όταν οι καθ ύλην υπουργοί και όποιοι άλλοι υπέυθυνοι για την ασφάλεια της χώρας όταν ξεκινούν ένα έργο το αφήνουν μισοτελειωμένο καταπιάνονται με άλλο και χάνεται πολύτιμος χρόνος δεν υπάρχει συντονισμός για: Λύσεις που αφορούν την ασφάλεια μας από ξηράς και θαλάσσης. Εδώ έχει χαθεί και η αστυνόμευση στις γειτονιές που κ αυτό είναι ένα μείζον θέμα ασφαλείας. Το πιο λογικό είναι να συντονιστούν και να συνεργαστούν σωστά από τους συνοριοφύλακες μέχρι και το λιμενικό, στρατός αστυνομία, πολεμικό ναυτικό και όποιοι άλλοι παράγοντες είναι υπευθυνοι για την ασφάλεια της χώρας. Ενα σχέδιο που να συνιστά την συνεργασία όλων αυτών που ανέφερα σε μια κοινή και αποτελεσματική γραμμά περιφρούρησης των συνόρων μας.

  15. Kommenos avatar
    Kommenos 21/01/2011 13:31:29

    Ο Factor X, έφερε ένα πολύ σημαντικό θέμα για συζήτηση, δεν ξέρω αν είχε υπόψη του όλες τις πτυχές του, που όμως θα χρειαστούν να αναλυθούν σε πολλές συζητήσεις. Αν λάβουμε υπόψη μας επίσης και το πόσο κρατά αυτή η διαβόητη συζήτηση για ένα άλλο απλούστερο θέμα την απαγόρευση του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους, δηλαδή για το αυτονόητο ή για το αν τα κάρα πρέπει να σέρνονται με ρόδες ή χωρίς ρόδες όπως έκαναν παλιά οι Ινδιάνοι, μπορούμε να υπολογίσουμε ότι θα συζητάμε για το σημαντικότερο αυτό θέμα τουλάχιστον για τα 50 προσεχή χρόνια – αν υπάρχει πλέον Ελλάδα – για το ποια θα είναι η προτεραιότητα της σχετικής συζήτησης ως προς το Αιγαίο.

    «Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους κώλους» όπως λέει και η παροιμία που έχει περιλάβει ο Γ. Μπαμπινιώτης στο Μεγάλο Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας, στη σελ. 1086.

    Έτσι ενώ εμείς δεν είμαστε σε θέση να αστυνομεύσουμε τα 3 ναυτικά μίλια στα οποία εκτείνεται τώρα η αιγιαλίτιδα ζώνη μας, και μπαίνουν σ’ αυτή από φουσκωτά σκάφη με λαθρομετανάστες (που βυθίζονται επίτηδες μόλις μπουν σ’ αυτή για να υποχρεωθούν οι λιμενικοί μας να τους περισυλλέξουν και προστίθενται έτσι στον πληθυσμό μας) έως «άγνωστα υποβρύχια» που τη διασχίζουν ανενόχλητα, σκεφτόμαστε πως θα την επεκτείνουμε σε 12 ν.μ.

    Μια πρώτη συνέπεια μιας ενδεχόμενης άφρονης επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης μας στα 12 ν.μ. (χωρίς να μιλήσω για το ενδεχόμενο πολεμικής σύρραξης τη στιγμή που περιμένουμε τις εκθέσεις των ελεγκτών της Τρόικας που θα βγαίνουν κάθε 6 μήνες για να παίρνουμε τις δόσεις μας, και έχουμε υποχρέωση να μη συνάψουμε με άλλες χώρες δάνειο σε περίπτωση καταστροφής μας) θα είναι ότι σε ορισμένα σημεία που τα νησιά μας είναι πολύ κοντά στην Τουρκία οι αιγιαλίτιδες των δύο χωρών θα εφάπτονται η μια της άλλης. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι θα μοιράζεται το θαλάσσιο χώρισμα μεταξύ των δύο χωρών, έτσι ώστε οι υποψήφιοι λαθρομετανάστες που θα θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα δεν θα έχουν ανάγκη να καταφύγουν σε διακινητές ή δουλέμπορους να τους μεταφέρουν με φουσκωτά.

    Απλά θα κολυμπούν 2-3 μίλια και αν έχουν στο κεφάλι τους μια σημαδούρα που να γράφει «Βοήθεια, Έλληνες, πνιγόμαστε, σώστε μας, είμαστε μέσα στα όρια της αιγιαλίδιδας ζώνης σας» και αυτό θα είναι όλο. Θα είναι το τέλος των διακινητών που λυμαίνονται το Αιγαίο, και οι οποίοι θα πρέπει να επιλέξουν άλλο προσοδοφόρο επάγγελμα πλέον.

    Με το θέμα του Αιγαίου συνδέεται και το εύρος του εναερίου χώρου που είναι στα 10 ν.μ., ενώ σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας θα έπρεπε να είναι το ίδιο με το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης και δεν περνάει το επιχείρημα «ναι αλλά θα μπορούσαμε να την είχαμε επεκτείνει στα 12 ν.μ. δηλαδή επιχείρημα εκ του μείζονος το έλασσον», και γι’ αυτό δεν προσφεύγουμε με τέτοια επιχειρήματα ποτέ σε διεθνή δικαστήρια ή Οργανισμούς (ICAO). Δεν επεκτείνομαι περισσότερο, γιατί είναι ένα θέμα που με στενοχωρεί.

    Στα υπόλοιπα θέματα που έχουν θιγεί με το άρθρο αυτό δεν θα κάνω προς το παρόν σχόλια.

  16. Kommenos avatar
    Kommenos 21/01/2011 13:32:33

    Λάθος ήθελα να πω 6 ν.μ. αιγ. ζώνη, όχι 3.

  17. fantomas avatar
    fantomas 21/01/2011 17:54:01

    Αγαπητέ Parsifal

    Λόγω ιδιαίτερων επαγγελματικών γνώσεων μπορώ να πω ότι συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ με όσα λες…… αν και δεν είναι τα μόνα αυτά !!!
    Υπάρχουν και τόσα άλλα!!

  18. parsifal avatar
    parsifal 21/01/2011 21:01:23

    Γνωστό οτι υπάρχουν και αλλα πολλά...Δεν πρέπει να αρχίσωμε απο κάπου ? Μήπως και κουνηθεί τίποτε !

  19. Ευθύμης avatar
    Ευθύμης 22/01/2011 04:43:19

    δύο μέρες μετά παρουσιάστηκε το ίδιο φαινόμενο και στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.