#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/01/2012 12:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Φαρσοκωμωδία με το PSI στις πλάτες ενός λαού

[caption id="attachment_142837" align="alignnone" width="600" caption=""Από πότε χρονολογούνται τα ερείπια"; "Από το 2011""][/caption]

Όταν ξεκίνησε η θριαμβολογία γύρω από την επιτυχή έκβαση του PSI αισθανθήκαμε την ανάγκη να ταρακουνήσουμε τους αναγνώστες μας.  Κάτι δεν πήγαινε καλά, κάποιος προσπαθούσε να δημιουργήσει ‘’κλίμα’’.  Αν δεν τύχαινε να είχαμε μια άριστη πληροφόρηση, πιθανόν θα πέφταμε και εμείς στην παγίδα.

Δεν πρόλαβε να κρυώσει το πληκτρολόγιο και άρχισαν τα όργανα.  Και η psiολογία συνεχίζεται.

Ευτυχώς δηλαδή που οι διαπραγματεύσεις ‘’πήγαιναν καλά’’ .  Ήτανε και μια καλή ευκαιρία όλη αυτή η παραπληροφόρηση, για να τσιμπήσει καμία μονάδα το χρηματιστήριο, το οποίο έχει γυρίσει αυτοβούλως στην εποχή της δραχμής.  Πώς το λένε αυτό στη δικονομία ;  Χειραγώγηση;  Ψιλά γράμματα, με τόσα που έχουμε δει και ακούσει το τελευταίο τρίμηνο, δεν μας αγγίζει τίποτα.

Και η μακάρια κυβέρνηση συνεχίζει το εθνοσωτήριο έργο της.  Σαν να μη συμβαίνει τίποτα.  Βέβαια δεν θα ήταν ποτέ δυνατό να παραδεχθεί ο τεχνοκράτης ότι τα έκανε θάλασσα.  Αλλά όταν βγαίνει επίσημα η άλλη πλευρά και προειδοποιεί για το ναυάγιο, θα ήταν φρόνιμο να υπάρξει τουλάχιστον ένας προβληματισμός.

Το γεγονός ότι το PSI αμφισβητείται επισήμως, σημαίνει ότι επισήμως η θητεία της κυβέρνησης έχει λήξει.  Το ότι η κυβέρνηση είναι ακόμα εκεί διορίζοντας κολλητούς (Βορίδης), μιζάροντας διεθνείς οίκους (Lazard) και κουκουλώνοντας σκανδαλάκια (Airbus) είναι άκρως ανησυχητικό.  Που θέλουν να το πάνε;  Πόσο θα κρατήσει η εκτροπή;

Εθελοντικός βιασμός και ολίγον έγκυος

Το PSI γεννήθηκε προβληματικό. Ήταν μια παραξενιά της κ. Μέρκελ, που σαν κομπλεξική παιδούλα, τσαντίστηκε και δεν ήθελε να παραδεχθεί ότι έχασε.

Τι πάει να πει ‘’εθελοντικό κούρεμα’’;  Πώς είναι δυνατόν κάτι που πραγματοποιείται υπό καθεστώς εκβιασμού να βαφτίζεται εθελοντικό;  Και αν ένας, μονάχα ένας, από τη διαδικασία καταγγείλει το βιασμό, τι θα γίνει;  Τελικά όταν μειώνεται η ονομαστική αξία του χρέους και μεγαλώνει η διάρκειά του, έχουμε κούρεμα η όχι;  Υπάρχει κανονικό κούρεμα και ολίγον κούρεμα;

Αυτές οι ηλίθιες γερμανικές πατέντες μπέρδεψαν το σύμπαν ολόκληρο και έχουν οδηγήσει τη μεν Ελλάδα στο καναβάτσο, τη δε παγκόσμια οικονομία σε απόγνωση.

Η κατάσταση θα ήταν σωστή κωμωδία, αν δεν παιζόταν στις πλάτες ενός ολόκληρου λαού, που στέκει σα χαμένος και δεν ξέρει τι τον χτύπησε.

Θυμίζει κάτι φαρσοκωμωδίες που ξεκινάν με ένα μικρό ψέμα, το οποίο φέρνει ένα μεγαλύτερο και πάει λέγοντας.

Το δικό μας μικρό ψέμα ήταν το μνημόνιο.

Όταν δόθηκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία της ελληνικής κρίσης χρέους, όλοι οι γνώστες κατάλαβαν ένα απλό πράγμα.  Χρειαζόταν αμέσως αναδιάρθρωση, ένα γενναίο haircut.  Δεν θα ήταν το πρώτο στην ιστορία, ούτε το τελευταίο.

Αυτό το haircut όμως είχε μια μικρή ιδιαιτερότητα: Επηρέαζε άμεσα την ΕΚΤ και κατ’ επέκτασιν όλη την, σαθρή όπως αποδείχθηκε, οικονομία της ευρωζώνης.  Πολλοί τότε ευχήθηκαν να μην είχε μπει ποτέ η Ελλάδα στο ευρώ.

Η πρώτη αντίδραση της Γερμανίας ήταν η απαγόρευση κάθε σκέψης για αναδιάρθρωση.  Το πρώτο ψέμα.  Η δεύτερη αντίδραση, η απαγόρευση εξόδου από το ευρώ, για να μην κινδυνεύσει η ευρωζώνη.  Το δεύτερο ψέμα.  Η Τρίτη αντίδραση, η εσωτερική υποτίμηση και η συνεπαγόμενη γιγάντωση της ύφεσης.  Το τρίτο ψέμα.

Κάπως έτσι φτάσαμε στη γελοιότητα του ‘’εθελοντισμού’’.

Τα προβλήματα που δημιουργεί το PSI είναι περισσότερα από αυτά που προσπαθεί να λύσει.  Και βέβαια μη νομίζετε ότι λύνει και πολλά.  Πρόκειται σαφώς για μια ακόμα παράταση, μέχρι να δούμε, σαν Ευρώπη, τι θα κάνουμε.

Φαίνεται ότι υπάρχουν ομολογιούχοι, που, είτε δεν εμπιστεύονται το αξιόχρεο της χώρας μας (πολύ σωστά, αν κρίνουμε από το πρόσφατο παρελθόν και την πλήρη αποτυχία σε όλους τους τομείς), είτε πιστεύουν ότι η νομική οδός μαζί με την ενεργοποίηση των ασφαλίστρων κινδύνου, θα τους επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα (ξανά σωστά, γιατί η νομική οδός παίρνει ευρωπαϊκές προεκτάσεις λόγω  του κοινού νομίσματος).

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συμμετοχή στο κούρεμα να είναι πολύ μικρή (πληροφορίες λένε 50%), πράγμα που δεν καθιστά σε καμία περίπτωση βιώσιμο το χρέος, ακόμα και αν χρησιμοποιήσουμε μεθόδους πρόβλεψης και μέτρησης ΠΑΣΟΚ.

Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι, είτε θα πρέπει να ενεργοποιηθούν οι ρήτρες συλλογικής ευθύνης, είτε το κούρεμα θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό.

Και οι δύο περιπτώσεις αποτελούν casus belli για τη Γερμανία και απειλούν την ευρωζώνη με ένα μεταμοντέρνο Κούγκι.

Τώρα έρχεται η ώρα για επώδυνες αποφάσεις:

Προφανώς η Γερμανία κρίνει ότι ένα κούρεμα εντός της ευρωζώνης θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για τους εταίρους και να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο την εξυπηρέτηση των χρεών και άλλων αδύναμων χωρών.

Αν όμως η Ελλάδα εξαναγκαστεί σε έξοδο, ο κίνδυνος μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτερος, καθώς η ευρωζώνη θα απειληθεί με οριστική διάσπαση.

Αναλύοντας με προσοχή τα δεδομένα, όπως έχουν διαμορφωθεί τους τελευταίους μήνες, ένα συνολικό haircut των χρεών του νότου μαζί με μια συντεταγμένη διάσπαση της ευρωζώνης στα δύο, ίσως δεν είναι πολύ μακριά.

Μέχρι να γίνει αυτό, ή καμία νέα γερμανική εξυπνάδα, ίσως ζήσουμε το μαρτύριο της σταγόνας, δηλαδή οι πιστωτές μας να μας κρατούν στη ζωή με μικρές ελεγχόμενες δόσεις, την ώρα που θα μας επιβάλλουν τη γνωστή πια υφεσιακή τιμωρία, ‘’για να μη χρεοκοπήσουμε’’ και εμείς θα τρώμε τις σάρκες μας.

Κακοφωνίξ

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. undercover gpr avatar
    undercover gpr 13/01/2012 11:29:57

    Αδερφέ ,αυτά τα περί συνολικού haircut του Νότου ή του διαχωρισμού του ευρώ δεν υπάρχουν.Τεχνικά τουλάχιστον είναι αδύνατον να γίνει τέτοιου είδους λογιστική αλλαγή στα εγγεγραμμένα ενεργητικά των κρατών/τραπεζών και επιχειρήσεων χωρίς να υπάρξει ντόμινο χρεοκωπιών με ότι συνεπάγεται αυτό στην Ευρωπαική (πλέον) ανεργία.Μη βαυκαλίζεσαι με θεωρίες συμμαχιών Νοτίων κτλ.

  2. kodiak avatar
    kodiak 13/01/2012 13:48:04

    δεστε τι λεει αυτό το άρθρο γραμμένο πολυ πριν τα διαφορα psi

    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=376536

    http://vimeo.com/33271678

  3. LambrosG avatar
    LambrosG 13/01/2012 14:15:52

    Πλήρως συμφωνώ με την προσέγγιση που αναπτύχθηκε. Επιτρέψτε μου μόνο να σταθώ στο εξής, εχετικά με την εξέλιξη του περίφημου PSI+: "Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι, είτε θα πρέπει να ενεργοποιηθούν οι ρήτρες συλλογικής ευθύνης, είτε το κούρεμα θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικό.".
    Για μένα τα μεγάλα ερωτήματα είναι δύο:
    1] τι θα γίνει το πρωί της 21/3/2012, σε περίπτωση που τα πράγματα εξελιχθούν με έναν από τους δύο αυτούς τρόπους, όταν από μόνος του ο καθένας συνιστά χρεοκοπία? - είχα αναρτήσει σχετικά σχόλια για αυτόν τον προβληματισμό μου, με αφορμή άλλο άρθρο εδώ στο antinews.
    2] ποιός θα επωφεληθεί από μια "χρεοκοπία" της Χώρας?

    Θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα για να κάνω πιο ξεκάθαρο το τι εννοώ με το τελευταίο ερώτημά μου.
    Η τράπεζα Χ έχει στο χαρτοφυλάκιό της € 1000,00 Ελληνικών ομολόγων. Ταυτόχρονα αυτή η Τράπεζα Έχει εκδωσει και CDSs. Οιαδήποτε από τις δύο εναλλακτικές (υποχρεωτικό κούρεμα ή "ρήτρες" - CACs) και να πραγματοποιηθεί, η Χώρα χαρακτηρίζεται ως "σε χρεοκοπία" ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις και, βέβαια, η απομείωση για την Τράπεζά μας (την Χ) ΔΕΝ θα είναι μόνο 50% σε μιά τέτοια περίπτωση - ας πούμε θα είναι 80% όπως έχει δείξει η ιστορία. Έχουμε και λέμε λοιπόν: η Τράπεζα Χ θα χάσει € 800,00 λόγω υποχρεωτικής απομείωσης της ονομαστικής αξίας του χρέους ΣΥΝ € 800,00 που πρέπει να πληρώσει στον αγοραστή του CDS... BINGO...!!! ΔΙΠΛΗ ζημιά για την Τράπεζα που λέγαμε...

    Άρα λοιπόν η Χ Τράπεζα είναι βέβαιο πως ΔΕΝ θέλει χρεοκοπία της Ελλάδος και μαζί με αυτήν τρέμουν σε μιά τέτοια ιδέα και οι Ευρωπαϊκές και Αμερικάνικες τράπεζες. Ποιός την θέλει λοιπόν την χρεοκοπία? Οι αγοραστές naked CDSs? Πιθανώς, αλλά κατά την γνώμη μου είναι "μικροί" παίκτες σε σύγκριση με όλη την αγορά. Και η αγορά... είναι τεράστια...

    Ας αναμένουμε λοιπόν ότι θα κερδίσει αυτός που έχει τα περισσότερα λεφτά... κάτι σαν το πόκερ, δηλαδή (κατά μία εκδοχή, στο πόκερ κερδίζει αυτός που έχει τα περισσότερα λεφτά...). Οψόμεθα...

    • undercover gpr avatar
      undercover gpr @ LambrosG 13/01/2012 14:54:40

      Για το 2 ψάξε δες πόσα ομόλογα έχουν αγοράσει funds.Οι τράπεζες (κατέχουν 60% του συνολικού) συμφωνούν λέει η ειδησεογραφία αλλά απέχουν τα funds που κατέχουν πλέον το 40%.

      Ά και στο πόκερ κερδίζει αυτός που παίρνει τις βέλτιστες αποφάσεις σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.Επιστημονικά τεκμηριωμένο.

      • LambrosG avatar
        LambrosG @ undercover gpr 13/01/2012 15:35:46

        Ναι, αλλά τα funds έχουν αγοράσει ΚΑΙ CDSs και αυτά τα CDSs τους τα έχουν πουλήσει Τράπεζες οι οποίες έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους ΚΑΙ Ελληνικά ομόλογα ΚΑΙ short CDSs...
        ...Α, και για το ποιός κερδίζει στο πόκερ, όπως έλεγε και ο μεγάλος Κοστολάνι, "μακροπρόθεσμα θα είμαστε όλοι μακαρίτες...". Τι γίνεται με το short term?

      • LambrosG avatar
        LambrosG @ undercover gpr 13/01/2012 15:42:13

        Ναι, αλλά τα funds αγόρασαν και CDSs από τις Τράπεζες, οι οποίες έχουν (εκτός από short CDSs) ΚΑΙ Ελληνικά ομόλογα στο χαρτοφυλάκιό τους... αυτό περιγράφω στο πιό πάνω σχόλιό μου...
        Όσο για τις "βέλτιστες αποφάσεις σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα" ο μεγάλος Κοστολάνι σε συζητήσεις περί μακροπρόθεσμων αποφάσεων / επενδύσεων/ στρατηγικών, κλπ έλεγε πως "μακροπρόθεσμα θα είμαστε όλοι μακαρίτες...)... What about the short term, my friend? Who is the winner?

    • LambrosG avatar
      LambrosG @ LambrosG 13/01/2012 15:20:34

      Επιτρέψτε μου και μία μικρή παρατήρηση σε σχέση με τις ρήτρες συλλογικής δράσης, επειδή πολλά γράφονται και λέγονται τελευταίως. Οι ρήτρες συλλογικής δράσης θα πρέπει να προβλέπονται στα χαρακτηριστικά της ομολογιακής έκδοσης και τα οποία πρέπει να είναι γνωστά (τα χαρακτηριστικά της έκδοσης) κατά την έκδοση του ομολόγου. Αυτό, θα πει κάποιος, λύνεται με μιά απλή νομοθετική ρύθμιση. Ναι, αλλά όταν εγώ αγόρασα το ομόλογο, δεν το ήξερα... Πρόβλημα...
      Επιπλέον, οι ρήτρες συλλογικής δράσης - εφόσον προβλέπονται - αποφασίζονται από την συνέλευση των ομολογιούχων και όχι από τον εκδότη, οπότε θα πρέπει οι εκπρόσωποι των ομολογιούχων να καλέσουν συνέλευση των ομολογιούχων όπου και θα τεθεί το θέμα προς ψηφοφορία. Εάν τεθεί μονομερώς από τον εκδότη, δεν πρόκειται περί ενεργοποίησης των ρητρών συλλογικής δράσης αλλά για μονομερή επιβολή κάποιων βλαπτικών μεταβολών επί των ομολογιούχων, δηλαδή αθέτηση υποχρέωσης... Πάλι πρόβλημα.
      Συνεχίζοντας τον συλλογισμό μου, θα σημειώσω επίσης ότι ΔΕΝ κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις διαπραγματεύσεις ΟΛΟΙ οι ομολογιούχοι και ειδικότερα τα φυσικά πρόσωπα, άρα ΔΕΝ ρωτήθηκαν ούτε θα ερωτηθούν ποτέ να πουν την άποψή τους. Τέλος, αλλά όχι τελευταίο, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού συμβουλίου της 26/27-10-2011 η όλη διαδικασία είναι εθελοντική και συμμετέχουν στην διαμόρφωση των όρων μόνο αυτοί που - θεωρητικά - θα την αποδεχθούν, δηλαδή Τράπεζες, Ασφαλιστικές, Α/Κ και άλλοι θεσμικοί επενδυτές.
      Εάν, λοιπόν, υπάρχει σκέψη για ετεροχρονισμένη (με αναδρομική ισχύ) πρόβλεψη περί ρητρών, θα πρέπει να κληθούν ΚΑΙ τα φυσικά πρόσωπα, η ΕΚΤ, οι άλλες Κεντρικές Τράπεζες, ΟΛΟΙ, προκειμένου να αποφασίσει η συνέλευση των ομολογιούχων.
      Άρα, δεν είμαι βέβαιος ότι αυτά που διαρρέουν περί "υποχρεωτικής συμμετοχής στην απομείωση μέσω της ενεργοποίησης αυτών των ρητρών"... μπορούν να συμβούν.
      Αν κάποιος νομικός έχει εξειδικευμένη γνώση, ας μας διαφωτίσει. Διότι έχω την αίσθηση ότι όλες αυτές οι διαρροές, συζητήσεις κλπ εντάσσονται σε ένα ευρύτερο ¨παιγνίδι" στρατηγικής και ότι η προσπάθεια εφαρμογής τους θα έχει σοβαρότατα νομικά κωλλύματα.

  4. Lampros avatar
    Lampros 13/01/2012 15:24:31

    Στο στρατό, στις ασκήσεις πυρόσβεσης μας ελεγαν ένα παραδειγμα πως μια φωτιά, στην αρχη την σβήνεις με ένα ποτηρι νερό, μετα απο 1' με ένα κουβά και μετά με ένα βυτίο...
    Το θλεμα ειναι ποιος αναβει το σπίρτο (ΓΑΠ) και μετα τι κάνεις να το σβήσεις αμεσα. Με θλίβει πραγματικά το πόσο προδοτικές ηταν οι δηλώσεις (συντονισμένες μάλιστα) περί Τιτανικών και μη υπαρξης "σαλιου", αλλά κια η αδυναμία ή απροθυμια της ΕΕ να κανει απλα μια αρχική δήλωση στα πρώτα στάδια της κρίσης έστω πως μας στηρίζουν. Δεν εγινε τιποτε, και τωρα προσπαθουν να σβησουν μια πυρκαγια με κουβαδακια...!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.