#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/03/2010 22:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπό την επίβλεψη του ΔΝΤ το σχέδιο «σωτηρίας» της Ελλάδας



Όπως αναφέρουν νεότερες πληροφορίες από τις Βρυξέλλες το μεγαλύτερο μέρος των 22-23 δις που συμφωνήθηκαν για βοήθεια στην Ελλάδα θα τα καταβάλλουν χώρες – μέλη της Ε.Ε. Τη επίβλεψη όμως θα την έχει το ΔΝΤ.

Όπως εξάλλου μεταδίδεται στο κείμενο της συμφωνίας Μέρκελ-Σαρκοζί αναφέρεται ότι η εμπλοκή του ΔΝΤ στο πακέτο στήριξης θα είναι ουσιαστική (substantial) και προφανώς θα αφορά και δημοσιονομικά ζητήματα.

Με βάση το προσχέδιο της γαλλο-γερμανικής πρότασης, το οποίο επικαλείται το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η βοήθεια στην Ελλάδα θα περιλαμβάνει «ουσιαστική χρηματοδότηση από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και μία πλειοψηφία ευρωπαϊκής χρηματοδότησης».

Το πρώτο λοιπόν μεγάλο ερώτημα είναι: Το ΔΝΤ αποκτά ρόλο τοποτηρητή;

Οι πληροφορίες για τον ρόλο του ΔΝΤ εντείνουν τα ερωτηματικά για το τι ακριβώς συμφωνήθηκε στις Βρυξέλλες στο παρά πέντε από τους Μέρκελ – Σαρκοζί. Η συμφωνία των οποίων όμως δεν γίνεται δεκτή με ενθουσιασμό στο Παρίσι, όπου ο Σαρκοζί επικρίνεται ότι «τα έδωσε όλα στην Μέρκελ».

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για ένα πακέτο στήριξης προς την Ελλάδα, το ύψος του οποίου σύμφωνα με διπλωματικές πηγές εκτιμάται στα 22 έως 23 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο τμήμα αυτού θα καλυφθεί από δάνεια χωρών - μελών της ζώνης του ευρώ και το υπόλοιπο από το ΔΝΤ.

Επισημαίνουμε και πάλι ότι όπως μεταδίδουν τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, κατόπιν απαιτήσεως της κ. Μέρκελ ο μηχανισμός στήριξης και τα κεφάλαιά του θα ενεργοποιηθούν μόνο ως έσχατη λύση, δηλαδή εάν η Ελλάδα  δεν μπορέσει να αντλήσει κεφάλαια από τις διεθνείς χρηματαγορές και «σε περίπτωση που αυτό ζητηθεί».

Η συμφωνία Γαλλίας - Γερμανίας αναφέρει άλλωστε ρητώς ότι το πακέτο  «θα υλοποιηθεί με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις και υπό τον όρο ότι θα έχει το χαρακτήρα της έσχατης λύσης»

Όπως όμως έχουμε εξηγήσει ήδη ( Νίλα του Δράμαλη προδιαγράφεται στις Βρυξέλλες) «έσχατη λύση» σημαίνει όμως «αδυναμία δανεισμού», δηλαδή χρεοκοπίας.

- Η Ελλάδα ζητούσε βοήθεια για να μην χρεοκοπήσει.

- Η συμφωνία όμως θέλει  να χρεοκοπήσουμε πρώτα για να μας βοηθήσουν μετά.

- Και σε όλο αυτό το διάστημα θα είμαστε υπό τη στενή επιτήρηση του ΔΝΤ

Άλλα ερωτήματα

1.  Πόσα θα δώσουν, αν χρειαστεί, οι ευρωπαϊκές χώρες και πόσα το ΔΝΤ;

2. Πώς κάμφθηκαν οι αντιδράσεις των ευρωπαϊκών χωρών που διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι δεν πρόκειται να δώσουν δεκάρα στην Ελλάδα; Η Μέρκελ πώς θα κάμψει τις αντιδράσεις των ψηφοφόρων της που δεν θέλουν με τίποτε να δώσουν χρήματα στην Ελλάδα. Επομένως, μήπως υπάρχει κάτι στο σημείο της χρηματοδότησης που δεν γνωρίζουμε;

3. Το ΔΝΤ δε φημίζεται για ρόλους… κομπάρσου, επομένως, ποιους όρους επέβαλε ώστε να μπει στη συμφωνία;

4 Μήπως θα επιβληθούν στην Ελλάδα όροι τύπου ΔΝΤ; Δηλαδή, μήπως μας ζητηθούν νέα, επονείδιστα μέτρα που θα διαλύσουν τον κοινωνικό ιστό της χώρας και θα έχουν ευρωπαϊκή κάλυψη;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 25/03/2010 22:47:40

    Το σημαντικό της μέρας είναι η απόφαση της ΕΚΤ. Η απόφαση δείχνει ότι η εκτ επιδιώκει να παρέμβει σε περιπτώσεις μεγάλης υπέρβασης ορίων των τιµών δανεισμού εξαιτίας των πιέσεων της αγοράς.

    Αν το κόστος δανεισμού στην ελεύθερη αγορά, μετά την παρέμβαση, επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα δεν θα χρειαστεί πακέτο στήριξης,
    αυτή νομίζω είναι και η φιλοσοφία της απόφασης από τη στιγμή που χρησιμοποιεί τον όρο -έσχατη λύση-.

  2. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 25/03/2010 22:52:06

    Δεν κάμφθηκε σήμερα καμία αντίδραση. Είχαν πει από τις 11 Φεβρουαρίου ότι θα δανείσουν, αν χρειαστεί. Απλώς τόσον καιρό ο ΓΑΠ επαιτούσε (έψιλον, όχι άλφα) να το εξειδικεύσουν ανοικτά, ώστε "να υπάρχει το πιστόλι στο τραπέζι", δηλαδή στην ουσία να του εγγυηθούν το ελληνικό χρέος. Αυτοί σήκωσαν το γάντι και του λένε "εξειδίκευση θέλεις; να σου πούμε τι θα κάνουμε θέλεις; Πάρε να 'χεις" και του είπαν τι ακριβώς θα κάνουν. Το χειρότερο δυνατό σενάριο.

    Ο ιδεοληπτικός ήθελε να τους "δέσει" να τους έχει του χεριού του και αυτοί επέλεξαν να δεσμευτούν για τα λιγότερα δυνατά. Τόσο καλά.

    Ζήτω το ΠΑΣΟΚ! Αυτοί τα έφτιαξαν, αυτοί θα τα υποστούν. Καραμανλή, ευτυχώς έφυγες νωρίς. Πρόσφερες τη μεγαλύτερη υπηρεσία στον τόπο αφήνοντας το πρόβλημα στα χέρια αυτού που το δημιούργησε.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Επώνυμος 26/03/2010 00:11:08

      πραγματικά, είναι ο μόνος τρόπος να συνειδητοποιήσουν ΓΙΑΤΙ είναι πρόβλημα αυτά που έκαναν τόσα χρόνια

  3. ΜΗΤΣΟΣ avatar
    ΜΗΤΣΟΣ 25/03/2010 22:53:09

    Σχετικά με τα ερωτήματα που τίθενται πιστεύω ότι:
    1.Οι ευρωπαϊκές χώρες δεν θα δώσουν φράγκο.
    2.Δεν ήθελαν να βάλουν κατευθείαν το ΔΝΤ μπροστά γιατί θα αυτοεξευτελιζόταν.
    Είναι δεδομένο ότι δεν θα δώσουν φράγκο.Απλά θα περιμένουν να καταρρεύσουμε ελεγχόμενα.
    3.Το ΔΝΤ θα μας ξεσκίσει κανονικότατα αλλά μας το φέρνουν σιγά σιγά για να μην βγούμε με τα ρόπαλα στους δρόμους.
    4.Η επιδρομή είναι δεδομένη με το πρόσχημα της τήρησης του σχεδίου σταθερότητας.

    Αντώνη αν λουφάξεις και τώρα είσαι μεγάλη κότα.Ξύπνα και μην γίνεσαι συνένοχος με τους πράσινους αμερικανοαλήτες.Αντιπολίτευση στο δρόμο και όχι με ανάγνωση λόγων στη Βουλή.Βγες στο δρόμο να δεις τον κόσμο που σε ψηφίσαμε στα μάτια.Αγώνες στη θεωρεία δεν γίνονται(τουλάχιστον στην φάση που είμαστε τώρα).

    • Βασίλης avatar
      Βασίλης @ ΜΗΤΣΟΣ 26/03/2010 11:19:03

      ΜΗΤΣΟ συμφωνώ απόλυτα.

      Ο Αντώνης θα λουφάξει όμως πιστεύω. Με το πρόσχημα της εθνικής συστράτευσης στον αόρατο εχθρό των 'κερδοσκόπων' που είναι αυτοί από τους οποίους θα ζητήσουμε νέα δάνεια από εβδομάδα.

      Και δεν πιστεύω ότι έγινε τίποτα χθες. Ότι υπήρξαν και καλά εξελίξεις. Ο ΓΑΠ όταν πήγε στον Ομπάμα γιόρτασαν τάχα την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Δε νομίζω ότι ήταν τυχαίο μέχρι και αυτό το γεγονός.. αφού 25η Μαρτίου ήταν και χθες που ανακοινώθηκε εν μέρει η προκαθορισμένη μόντα.

      Οι πολιτικοί ανα την Ευρώπη απέδειξαν για μια ακόμη φορά, πως όταν φύγουν από την πολιτική , προκειμένου να μην χτυπήσουν ταμείο ανεργίας (λέμε τώρα) , μπορούν άνετα να κάνουν καριέρα ηθοποιού. Όλοι. Έπαιξαν ωραίο θέατρο και χθες. Ο θίασος των τσάτσων με τα ΜΜΕ πουλημένους υποβολείς πέρασε και πάλι ύπουλα το μήνυμά του, το οποίο είναι το εξής:

      Δειλία, Ηττοπάθεια, Μιζέρια, Ματαιοδοξία, Υποδούλωση = Ευρωκουλτούρα

      Καλημέρα

  4. Προφήτης avatar
    Προφήτης 25/03/2010 22:57:01

    Ας μπει και κάποιος στον "κόπο" να υπολογίσει ΠΟΣΑ ΧΑΘΗΚΑΝ από την 05/10/2009 μέχρι σήμερα σε αυξημένα τοκοχρεωλύσια που πληρώνουμε για τις εγκληματικές ενέργειες της παρέας ΓΑΠ.

    Πόσο παραπάνω πληρώνουμε δηλαδή
    - τον παπατζιδισμό,
    - τη δημιουργία κομματικού κράτους το 1981-89, διαχρονικού φαταούλα
    - την αποφυγή ανάληψης πολιτικού κόστους σήμερα
    - και κυρίως την πεποίθηση ότι ο ΓΑΠ μπορεί να δομήσει ένα νέο "βαθύ κράτος" ΠΑΣΟΚ, δικής του επιλογής και ελέγχου, πληρωμένο από τον Έλληνα φορολογούμενο.

    Αλλοδαποί κολλητοί "σύμβουλοι", κολλητοί της Οικογένειας στη Διοίκηση, "πράσινοι" κρατικοδίαιτοι δι' επιδοτήσεων "επιχειρηματίες", γκόμενες σε θέσεις εξουσίας.

    Γι' αυτούς το spread από 110 πήγε 400 μονάδες.

    Πόσο κάνουν λοιπόν όλα αυτά τα καθίκια;

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ Προφήτης 25/03/2010 23:13:26

      Μερικά δισ ακόμα... στο λογαριασμό.

    • Δημήτρης Μαγκούτης. avatar
      Δημήτρης Μαγκούτης. @ Προφήτης 26/03/2010 01:02:58

      Τα τοκοχρεωλύσια τα μέτρησες, το κεφάλαιο μας το θυμίζεις ΄πως εξελίχθηκε την τελευταία 5ετία; Γιατί όταν βλέπουμε μόνο την καμπούρα του άλλου, χάνουμε όχι το μισό αλλά όλο το δίκιο μας.

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 25/03/2010 23:07:20

    Πάντως η Ευρώπη δείχνει και τραγικό έλλειμμα ηγεσίας.
    Όταν αποδέχεσαι τον "ξένο" να μπει στο σπίτι και να απλώσει τα πόδια στο τραπέζι ηθικά η Ενωμένη Ευρώπη έχει διαλυθεί.

    Η οικονομική ενοποίηση χωρίς πολιτική ενοποίηση δεν αποτελεί παρά ένα όχημα για τη Γερμανία, που καλά κάνει και κατασκευάζει ποιοτικά προϊόντα, αλλά δεν θα ήταν σίγουρο ότι θα τα πουλούσε τόσο εύκολα και σε αυτές τις τιμές χωρίς την Ευρωζώνη.

    Οι "λεόντειοι" συνεταιρισμοί έχουν πάρει αυτό το όνομα επειδή μαντεύετε ποιος θέτει τους όρους...

  6. neotera avatar
    neotera 25/03/2010 23:14:37

    Η εγγύηση στα ομόλογα προστατεύει τους ίδιους τους εταίρους γιατί έχουν πολλά στις τραπεζές τους πέρα από την ΕΚΤ. Τά 'χω γράψει ακριβώς αλλα δε θυμάμαι πόσα ο καθένας τους. Τούτο ομως παρατείνει απλώς την αγωνία μας.

    Η υποτίμηση και το τελικό ξέσκισμα με την εξοδο απ' το ευρώ είναι κανονικά στο πρόγραμμα με ορίζοντα μηνών. Γνώμη μου ο ΓΑΜΑΠ θα κάνει ότι μπορεί για να επιταχύνει τις εξελίξεις. Μόλις επιστρέψει θα αρχίσει να διεγείρει το ...γλωσίδι μας, τα εθνικά δηλαδή και θά ΄χουν βρει τρόπο να τα συνδυάσουν απευθείας με τα οικονομικά. Επιπλέον αναμένεται να δημιουργήσουν ζητήματα δημόσιας τάξης, πολυπολιτισμικότητας για να εντείνεται η σύγχυση ως προς το ποιός είμαι εγώ, τι είσαι σύ κλπ...

    Μπορεί να πεινάσουμε όμως δε θα πληξουμε...

    • Δημήτρης Μαγκούτης. avatar
      Δημήτρης Μαγκούτης. @ neotera 26/03/2010 01:04:55

      Με τέτοια δυνατότητα προβλέψεων αξίζεις τη θέση τουλάχιστον του Σαμαρά. Αδικείσαι...

  7. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 25/03/2010 23:15:07

    Μα τι λέτε ο ΓΑΠ είδε πολύ ικανοποιητική την λύση μα OMG&3LOL

  8. ataktos avatar
    ataktos 25/03/2010 23:24:57

    Εγώ βλέπω ότι το Φορολογικό Νόμο που θα γονατίσει τον λαό και φέρει για χρόνια την ύφεση το έφερε ο Παπακωνσταντίνου(!!!!!!!!!!!!!) και θα το ψηφίσουν όλοι από το κοπάδι ΠΑΣΟΚ +ΛΑΟΣ +ΝΔ .τα αλλά είναι παραμύθια της χαλιμαστρας

  9. ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ avatar
    ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 25/03/2010 23:28:11

    Πότε θα πέσει το ΠΑΣΟΚ;

    Οι εξελίξεις τρέχουν με καταιγιστικούς ρυθμούς.
    Υπάρχει ένα σταθερό οικονομικό πρόβλημα. Έχουμε κάποιες επείγουσες δανειακές ανάγκες. Η πρώτη και κύρια είναι να πληρωθούν τα παλιά τοκοχρεολύσια τώρα την Άνοιξη. Η δεύτερη είναι η ανάγκη κάλυψης των δημοσίων ελλειμμάτων. Αυτές οι άμεσες δανειακές ανάγκες ανέρχονται κάπου στα 40 δισεκατομμύρια ευρώ.
    Απ’ ότι φαίνεται η λύση που προωθείται αυτή τη στιγμή από τη Γερμανία και υποκύπτει και η Γαλλία είναι ένας συνδυασμός ΔΝΤ και διμερών δανείων από τα κράτη της Ευρωζώνης και μάλιστα μόνο αν δεν μπορεί να δανειστεί η Ελλάδα από τους δανειστές. Δηλαδή να μην βρίσκονται δανειστές που να θέλουν να δανείσουν τη χώρα μας ακόμα και με υψηλά επιτόκια.
    Η προσφυγή όμως στο ΔΝΤ θα έχει εκτός των άλλων συνεπειών και μια για την οποία δεν μιλάει κανένας, αλλά αυτή προσπαθεί να αποφύγει το ΠΑΣΟΚ. Η συνέπεια θα είναι η κατάργηση της μονιμότητας και η απόλυση μεγάλου αριθμού δημοσίων υπαλλήλων που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 230.000, σύμφωνα με πληροφορίες από διάφορα ΜΜΕ και από το διαδίκτυο.
    Το ΠΑΣΟΚ λοιπόν θα πέσει από τη στιγμή που απολυθεί ο πρώτος δημόσιος υπάλληλος.
    Αυτό το γνωρίζει το ΠΑΣΟΚ και προσπαθεί να το αποφύγει.
    Για να μην πάει λοιπόν η χώρα στο ΔΝΤ δύο λύσεις υπάρχουν: Είτε δανεισμός με υψηλά επιτόκια, είτε Ευρωδραχμή. Εμείς πολύ φοβόμαστε ότι μπροστά σ’ αυτό το δίλημμα είναι πολύ πιθανόν το ΠΑΣΟΚ να επιλέξει τη δεύτερη λύση. Αυτό θα είναι οικονομική καταστροφή για το λαό και υπερπλουτισμός για εκείνους που έβγαλαν τα χρήματά τους στο εξωτερικό.
    http://hassapis-peter.blogspot.com/2010/03/blog-post_6129.html

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 26/03/2010 00:00:19

      τι είναι ευρωδραχμή ?

      Ελπίζω να απαντήσεις - στο μεταξύ, είδα το σχόλιο του ευσυνείδητου δημ. υπαλλήλου που σου απαντάει πως είναι υπέρ της άρσης της μονιμότητας. Αν το συνδυάσεις και με την (αδιάψευστη) πληροφορία Ανδριανόπουλου ότι το χρέος μας αποτελείται κατά το 70% από τη μισθοδοσία στο δημόσιο, όλοι δεν θα έπρεπε να συμφωνήσουμε σ'αυτό?

      Όσο για το ΠΑΣΟΚ, μη σκας, υπάρχει λύση: θα διώξει τους ΑΛΛΟΥΣ, όχι τους δικούς του, φυσικά.

    • anonymous avatar
      anonymous @ ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 26/03/2010 00:24:17

      Σήμερα άκουσα ότι το 50% του Γερμ. προϋπολογισμού πάει σε κοινωνικές δαπάνες. Εμείς κοινωνικές δαπάνες στην Ελλάδα δεν έχουμε. Για να μην έχουμε φτώχεια και ανεργία διορίσαμε πολύ κόσμο στο δημόσιο. Επί της ουσίας πάντως είτε έχεις ανεργία και την καλύπτεις από το ταμείο ανεργίας είτε κάνεις αυτό που κάνουμε εμείς μια η άλλη σου ρχεται.

    • Δημήτρης Μαγκούτης. avatar
      Δημήτρης Μαγκούτης. @ ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 26/03/2010 01:11:28

      "Η συνέπεια θα είναι η κατάργηση της μονιμότητας και η απόλυση μεγάλου αριθμού δημοσίων υπαλλήλων που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 230.000, σύμφωνα με πληροφορίες από διάφορα ΜΜΕ και από το διαδίκτυο."
      Οταν η Ελλάδα βοά εδώ και 15 χρόνια γιά άρση της μονιμότητας, κάποιοι κινδυνολογούν με αυτό το πρόσχημα. Η κοινωνία των σκληρά εργαζόμενων εκτός δημοσίου είναι έτοιμη να το υποστηρίξει αλλά δεν γεννήθηκε ακόμα αυτός με τα "cojones" που θα to υλοποιήσει.

    • ΜΗΤΣΟΣ avatar
      ΜΗΤΣΟΣ @ ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΣΑΠΗΣ 26/03/2010 01:22:21

      Πλέον δεν χρειάζονται ελληνικά "κοτσια" για άρση της μονιμότητας .
      Το πασοκ θα τα χρεώσει όλα στο κακό ΔΝΤ στο οποίο αυτό μας οδηγεί σταθερά και μεθοδευμένα.

  10. paraskevopoulos avatar
    paraskevopoulos 25/03/2010 23:40:56

    Η ασπιρίνη, ο πυρετός και ο ασθενής.
    Του Παρασκευά Παρασκευόπουλου
    Πρώην βουλευτή
    www.politonsymaxia.gr

    Χωρίς αμφιβολία, ως χώρα βιώνουμε την μεγαλύτερη οικονομική κρίση της μεταπολεμικής περιόδου. Μια κρίση πολυπαραμετρική, και εν πολλοίς απρόβλεπτη για την έκβασή της, αφού, σε αυτήν την κινούμενη άμμο, υπεισέρχονται πάρα πολλοί παράγοντες (εγχώριοι και διεθνείς, πολιτικοί, οικονομικοί, ψυχολογικοί κ.α.).

    Σε μια τέτοια κρίση, που ορισμένες στιγμές φαντάζει ως ελεύθερη πτώση, δεν έχουμε μπροστά μας μια γραμμική εξίσωση, με δεδομένους τους αγνώστους και τις μεταβλητές. Από την άποψη αυτή, η απλουστευτικές προσεγγίσεις με τα ζήτω και τα κάτω, συγκροτούν την Ελληνική παθογένεια των τελευταίων ημερών, καταγράφουν την πολιτική και πνευματική μας ανεπάρκεια και εν τέλει, η βλακεία μας καταντάει επικίνδυνη.

    Παρότι την ευθύνη – πολιτικά και θεσμικά- για τους χειρισμούς του θέματος, την έχει η κυβέρνηση, φαίνεται να μην έχουμε καταλάβει το τι μας έχει συμβεί. Είναι σωστή η άποψη ότι το μείζον πρόβλημα δεν είναι ο δανεισμός των 25 δις ή το ύψος του επιτοκίου, ή ακόμη δεν είναι το καθοριστικό εάν αυτά τα χρήματα αναζητηθούν στην ελεύθερη αγορά, στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό είναι το άμεσο, το αναπότρεπτο και το επιβεβλημένο. Είναι το οξυγόνο για να πάρουμε ορισμένες βαθιές ανάσες και να αγοράσουμε βραχυπρόθεσμο χρόνο τριών, τεσσάρων μηνών.

    Από την άλλη, τα οικονομικά μέτρα, που λαμβάνει τον τελευταίο καιρό η κυβέρνηση, όσο και να είναι μέτρα λιτότητας και συρρίκνωσης του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων, δεν είναι τίποτε περισσότερο, από μια ασπιρίνη που δίνεται στον ασθενή για να πέσει ο πυρετός και για γίνει εφικτή στη συνέχεια η εισαγωγή στο χειρουργείο. Εάν πράγματι είχαμε συνειδητοποιήσει, ότι το πρόβλημά μας δεν είναι ο πυρετός, αλλά, το χειρουργείο, τότε όχι μόνο η κυβέρνηση, αλλά το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, οι κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς θα είχαν επιδείξει άλλα αντανακλαστικά, και το διακύβευμα θα ήταν διαφορετικό. Χάνουμε χρόνο. Οι στιγμές δεν είναι απλά κρίσιμες, αλλά ιστορικές για τη χώρα μας. Υπάρχει κίνδυνος, εξασφαλίζοντας ενδεχομένως αύριο με οποιονδήποτε τρόπο τον δανεισμό, να θεωρήσουμε ότι αντιμετωπίσαμε, κατ΄ αρχήν το πρόβλημα.

    Η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε, πέρα από τους εξωγενείς παράγοντες, δεν είναι μια κρίση ταμειακού εξορθολογισμού. Το δημόσιο χρέος και τα ελλείμματα έχουν στον πυρήνα τους δομικές πολιτικές και οικονομικές παθογένειες των τελευταίων 35 χρόνων της μεταπολίτευσης. Τώρα αρχίζει να γίνεται συνείδηση ότι για πολλά χρόνια το επίπεδο κοινωνικής ευημερίας (δεν αγνοώ τις κοινωνικές – ταξικές διαστρωματώσεις) στο σύνολό του, ήταν πολύ υψηλότερο από το επίπεδο της οικονομικής ανάπτυξης. Το μοντέλο αυτό έκλεισε τον κύκλο του, βυθίζοντας τη χώρα στα τάρταρα της οικονομικής και στη συνέχεια πολιτικής κρίσης. Δεν υπάρχουν περιθώρια για να αναζητήσουμε τα άλλοθι στην κακή συμπεριφορά της Μέρκελ, των Ολλανδών και σε όποιους άλλους. Το πρόβλημα είναι δικό μας.

    Η Ελλάδα σε μικροκλίμακα είναι μια επιχείρηση προβληματική. Εξ ου και αδύναμη και άρα ευάλωτη σε κερδοσκοπικά και άλλα παιχνίδια. Μια επιχείρηση προβληματική που η λειτουργία της ουδέποτε στηρίχθηκε σε έναν σχεδιασμό, επιχειρησιακό, με βασικό κανόνα το κόστος και το αποτέλεσμα. Έχουμε μια οικονομία χωρίς παραγωγικό ιστό και εκτός από κάποιες εξαιρέσεις, τομείς και προϊόντα είμαστε μη ανταγωνιστικοί στο Ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον.

    Αντιλαμβάνομαι ότι είναι δύσκολο στην όποια κυβέρνηση να λύσει το γόρδιο δεσμό, έχοντας απέναντι τη μεγάλη πλειοψηφία της Ελληνικής κοινωνίας να αντιδρά γιατί θίγονται δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα κεκτημένα. Με αυτό το βαρίδιο που λέγεται δημόσιο, και τις βδέλλες να απομυζούν το δημόσιο πλούτο μέσα από άνομες συναλλαγές, δεν μπορεί να είναι κανείς αισιόδοξος. Με πολιτικούς που υποβιβάζουν το φιλότιμο των Ελλήνων και την πατριωτική έκκληση, στο επίπεδο του παγκαριού της εκκλησίας είναι λογικό να είμαστε απαισιόδοξοι.

    Εάν δεν υπάρξουν μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές πρωτοβουλίες που θα υπερβαίνουν κόμματα και ομάδες για να τεθούν τα δάκτυλα στον τύπο των ήλων, προβλέπω η λύτρωση να επέλθει μέσα από έναν αυτοματισμό κατάρρευσης και μηδενισμού του κοντέρ. Μια λύτρωση μακροχρόνια αναγεννητική αλλά τραυματική και επώδυνη για τους έλληνες αφού θα υποχρεωθούμε να βιώσουμε το δράμα της σύγχρονης δικιάς μας τραγωδίας.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ paraskevopoulos 26/03/2010 00:14:49

      σωστά

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/03/2010 23:45:26

    Από το Ρόιτερς:

    Draft euro zone agreement on aid for Greece
    Thu Mar 25, 2010 3:55pm EDTRelated NewsEuro zone, IMF to share aid effort for Greece-draft
    3:42pm EDTBRUSSELS, March 25 (Reuters) - The following is the text of a draft euro zone agreement on aid for Greece.

    Bonds

    "We reaffirm that all euro area members must conduct sound national policies in line with the agreed rules and should be aware of their shared responsibilities for the economic and financial stability in the area.

    We fully support the efforts of the Greek government and welcome the additional measures announced on 3 March which are sufficient to safeguard the 2010 budgetary targets. We recognise that the Greek authorities have taken ambitious and decisive action which should allow Greece to regain the full confidence of the markets.

    The consolidation measures taken by Greece are an important contribution to enhancing fiscal sustainability and market confidence. The Greek government has not requested any financial support. Consequently, today no decision has been taken to activate the below mentioned mechanism.

    In this context, euro area member states reaffirm their willingness to take determined and coordinated action, if needed, to safeguard financial stability in the euro area as a whole, as decided on the 11th of February.

    As part of a package involving substantial International Monetary Fund financing and a majority of European financing, euro area member states are ready to contribute to coordinated bilateral loans.

    This mechanism, complementing International Monetary Fund financing, has to be considered ultima ratio, meaning in particular that market financing is insufficient. Any disbursement on the bilateral loans would be decided by the euro area member states by unanimity subject to strong conditionality and based on an assessment by the European Commission and the European Central Bank. We expect euro member states to participate on the basis of their respective ECB capital key.

    The objective of this mechanism will not be to provide financing at average euro area interest rates, but to set incentives to return to market financing as soon as possible by risk adequate pricing. Interest rates will be non-concessional, i.e. not contain any subsidy element. Decisions under this mechanism will be taken in full consistency with the treaty framework and national laws.

    We reaffirm our commitment to implement policies aimed at restoring strong, sustainable and stable growth in order to foster job creation and social cohesion.

    Furthermore, we commit to promote a strong coordination of economic policies in Europe. We consider that the European Council should become the economic government of the European Union and we propose to increase its role in economic surveillance and the definition of the European Union growth strategy.

    The current situation demonstrates the need to strengthen and complement the existing framework to ensure fiscal sustainability in the euro zone and enhance its capacity to act in times of crises.

    For the future, surveillance of economic and budgetary risks and the instruments for their prevention, including the excessive deficit procedure, must be strengthened. Moreover, we need a robust framework for crisis resolution respecting the principle of member states' own budgetary responsibility.

    We ask the president of the European Council to establish a task force with representatives of member states, the Commission and the ECB, to present, before the end of this year, the measures needed to reach this aim, exploring all options to reinforce the legal framework

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 25/03/2010 23:59:38

      Δώστε προσοχή κυρίως σε αυτό: θεωρούμε ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο πρέπει να γίνει η Οικονομική Διακυβέρνηση της ΕΕ και προτείνουμε ενίσχυση του ρόλου του όσον αφορά στην οικονομική επιτήρηση / ...

      "Furthermore, we commit to promote a strong coordination of economic policies in Europe. We consider that the European Council should become the economic government of the European Union and we propose to increase its role in economic surveillance and the definition of the European Union growth strategy...

    • ΜΗΤΣΟΣ avatar
      ΜΗΤΣΟΣ @ αλλενάκι 26/03/2010 00:09:03

      Δεν μπορώ να βρω ένα λόγω που θα κάνει αύριο τις αγορές να υποχωρήσουν.Τι είναι αυτό που μας κάνει αξιόπιστους στις αγορές πέραν από τα μέτρα που λάβαμε στις αρχές του μήνα και δεν προήλθε καμία διόρθωση;
      Προς τι οι πανηγυρισμοί;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ αλλενάκι 26/03/2010 00:31:43

      Aκριβως.Προκειται για αυτο που ηθελε η Γαλλια.Οι Γερμανοι σε ανταλλαγμα παιρνουν τη ενισχυση (strengthened)των μηχανισμων επιτηρησης για ελλειμματα.
      Η Γερμανια ειναι σιγουρα χαμενη αλλα αυτο δε σημαινει οτι δεν θα φαμε εμεις αγρια λιτοτητα.
      Ειμαστε "νικητες" με την εννοια που ειμαστε και το 1945 -μειον μερικες εκατονταδες χιλιαδες σκοτωμενους.Οι Πορτογαλοι -το P στο PIGS δε "νικησαν" ουτε τοτε.

    • anonymous avatar
      anonymous @ αλλενάκι 26/03/2010 00:48:10

      αλλενακι,
      αυτό που γράφεις για έλεγχο κλπ. είναι η θέση της Γερμανίας. Το είπε η Μέρκελ εχτές στη βουλή τους. Θα επιδιώξει ανα αλλάξει το σύστημα κλπ. Κανένας δεν κάνει ούτε ένα βήμα πίσω στα εθνικά του συμφέροντα.
      Νομίζω ότι θα πρέπει να καταστρώσουμε ένα σχέδιο αποδέσμευσης από το ευρώ και να δούμε τι θα κάνουμε στη συνέχεια αν δηλ θα μείνουμε στην ΕΕ και με τι όρους.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ αλλενάκι 26/03/2010 00:49:29

      Η επισήμανση δείχνει ότι γίνεται αντιληπτό πως οικονομική ενοποίηση χωρίς πολιτική ενοποίηση δεν παράγει "αξιόμαχο" απέναντι στους αγγλοαμερικανούς σχηματισμό.
      "Ενωμένη Ευρώπη; Σε ποιον να τηλεφωνήσω ;"
      Ρωτούσε ειρωνικά ο Κίσσινγκερ, υπονοώντας το κενό εξουσίας σε κατάσταση ανάγκης.

      Οδεύουμε σε μια "Γερμανική Ευρώπη", με τη Γαλλία σε πρώτη φάση υπαρχηγό και προοπτικά υπήκοο;
      Γιατί η προώθηση της πολιτικής ενοποίησης θα φέρει την σφραγίδα των ζωτικών συμφερόντων της Γερμανίας.
      Ποιος θα νοιάζεται π.χ. για την ελληνική ενδοχώρα και την ανάγκη διατήρησης της ιδιαίτερότητάς της; Λεπτομέρειες ε; Έτσι χάνεις την ψυχή σου - και την ανεξαρτησία σου.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ αλλενάκι 26/03/2010 01:10:33

      H Γαλλια παντα ηθελε οικονομικη ενοποιηση χωρις πολιτικη ενωση.
      Η Γερμανια ηλπιζε να ανταλλαξει τη συνθηκη του Μααστριχτ με πολιτικη ενωση.Η αναφορα αυτη ειναι καθαρα υπερ της Γαλλιας.
      Στο εσωτερικο μετωπο παρατηρω μια πληρη αντιστροφη.Ολοι οσοι πιστεψαμε στην Ευρωπαικη ενοποιηση κανονικα επρεπε να πανηγυριζουμε για το βημα αυτο.Η ηγεσια της ΝΔ βεβαια παραμενει ακομη φιλοευρωπαικη,για τους ψηφοφορους δε ξερω.

    • anonymous avatar
      anonymous @ αλλενάκι 26/03/2010 10:23:35

      Ψυχραιμία,
      εγώ που έχω ζήσει σε χώρα της ΕΕ είμαι αντιευρωπαϊστής. Πρότυπό μου είναι η Ελβετία. Εσύ έχεις ζήσει έξω;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ αλλενάκι 26/03/2010 14:14:33

      Οχι,εχω κανει πολλα ταξιδια.Δικαιωμα σου να εισαι αντιευρωπσιστης. Καλο προτυπο η Ελβετια αλλα αν νομιζεις οτι η Ελλαδα μπορει να γινει μονη της Ελβετια θα εκφρασω τις αμφιβολιες μου.

  12. Jimmy L avatar
    Jimmy L 25/03/2010 23:47:05

    Πετρο οι βραδυνες εξελιξεις μαλλον σε διαψευδουν!!

  13. ataktos avatar
    ataktos 25/03/2010 23:48:13

    http://www.youtube.com/watch?v=_I4oNuWgp-U&feature=player_embedded#

  14. Orestios avatar
    Orestios 26/03/2010 00:40:00

    Πότε θα δηλώσουμε πτώχευση ή αδυναμία δανεισμού για να χρησιμοποιήσουμε το όπλο που μας έδειξαν σήμερα? χο!
    Τρομερή επιτυχία της κυβέρνησης η καλυμμένη ανακοίνωση πτώχευσης. Όλα καλά. χο!

  15. JOHN avatar
    JOHN 26/03/2010 01:18:47

    Συμφωνα με τα ΜΜΕ απο του χρονου στις 25 Μαρτιου θα γιορταζουμε και την επιτυχια στη ¨μαχη¨των Βρυξελων!!Κουνια που μας κουναγε.....

  16. Παντακης Γιωργος avatar
    Παντακης Γιωργος 26/03/2010 01:23:18

    Το ξένο είναι πιο γλυκό. Και πιο ακριβό. Κάτι σαν φύκι για μεταξωτές κορδέλες που θα ξεχρεώνουν και τα δισέγγονά μας επειδή εμείς στήνουμε…παιχνίδια εξουσίας. Ε ναι! Σας παρακαλώ δεν θα θελα! Μήπως γίνεται αυτή την τσόντα εγώ να μην τη δω;

  17. fatfat avatar
    fatfat 26/03/2010 02:40:26

    @ o βουνίσιος .......έχεις απόλυτο δίκιο στο σχόλιό σου......στο οποίο σχόλιο, όμως πιστεύω, ότι οι περισσότεροι δεν έδωσαν καθόλου σημασία, επειδή δεν καταφέρεσαι εναντίον της κυβέρνησης ή επειδή δεν μιλάς απαξιωτικά ή ειρωνικά για τον κύριο Παπανδρέου....
    @ Οrestios....άδικα περιμένεις να δηλώσουμε πτώχευση ή αδυναμία δανεισμού....οι σημερινές εξελίξεις υποδηλώνουν σαφέστατα πρόθεση να στηριχτούν οι χώρες-μέλη της ευρωζώνης που έχουν ή θα εμφανίσουν σύντομα πρόβλημα....

  18. fatfat avatar
    fatfat 26/03/2010 02:43:52

    και επειδή πολλοί βλέπουν τα πράγματα μονοδιάστατα, διαβάστε το http://www.capital.gr/News.asp?id=933009

    Ιδιαίτερη προσοχή να δώσετε στην αναφορά για Ιταλία και Ισπανία, καθώς και στην τελευταία πρόταση του άρθρου......

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ fatfat 26/03/2010 10:44:47

      πριν από το κάπιταλ το είπε κάποιος Rogov (νομίζω του Harvard αλλά δεν ορκίζομαι), στο CNN. Είπε όμως και άλλα... Ότι η διαδικασία των διαρθρωτικών αλλαγών θα πάρει πολύ καιρό, λοτι ενδέχειται να μην πετύχει, ότι δεν αποκλείτεται κάποια μερική έκπτωση στα ομολογα που χρωστάμε (αυτός είναι ο ορισμός της κακιάς λέξης) και ένα διάλειμμα από το ευρώ. Διάλεξε εσύ σε τι θες να δώσεις βάρος. Φιλάκια

  19. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 26/03/2010 08:03:57

    ΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ !!!!!!!!!!!!!!!

  20. μας δουλεύουν avatar
    μας δουλεύουν 26/03/2010 08:21:02

    Μια ζωή παραμύθι.
    Πώς μπορούν μερικοί άνθρωποι να λένε συνεχώς ψέματα και μάλιστα τόσο χοντροκομένα;
    Λίγες ώρες ΠΡΙΝ την ανακοίνωση της απόφασης στις Βρυξέλλες ο Πεταλωτής έλεγε “Δεν συζητάμε το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΔΝΤ”.
    ΜΕΤΑ την ανακοίνωση ο Γιωργάκης θεώρησε την απόφαση συνεργασίας ΔΝΤ-Ε.Ε. μεγάλη "εθνική επιτυχία”.
    ΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΕΙΣ ΠΙΑ;
    Κοιτάξτε τώρα πως οι αγορές, που δε μπορούν να κατανοήσουν το “χιούμορ” του Γιωργάκη, αντιδρούν στην είδηση:
    John Curran, πρόεδρος της Canadian Forex: Μας λένε ότι η αγορά δε νοιάζεται που η Γαλλία και η Γερμανία δίνουν “πράσινο φως” στο ΔΝΤ στην υποτιθέμενη στήριξη της Ελλάδας… Ναι και εγώ, έχω ένα ασφαλές πλάνο για να κερδίσω το λαχείο!!
    Οι ξένοι κοροΙδεύουν τον Έλληνα πρωθυπουργό και εμείς, σύμφωνα με τα κανάλια πρέπει να χειροκροτάμε.
    Κλαυσίγελως.

  21. mavro kounavi avatar
    mavro kounavi 26/03/2010 08:35:46

    Συγχαρητήρια στην κυβέρνηση και σε μεγάλη μερίδα της αδούλωτης ελληνικής δημοσιογραφίας για την παρουσίαση των χτεσινών γεγονότων και την έλευση του ΔΝΤ ως μιας τεράστιας εθνικής επιτυχίας. Η επιτυχία είναι τόσο τεράστια που ανατρέπει τους όρους και της Βιολογίας ακόμα. Ναι Έλληνες, είναι γεγονός. Από εχτές το βράδυ ΕΙΜΕΘΑ ΟΛΙΓΟΝ ΕΓΚΥΟΙ.

  22. άστεγος avatar
    άστεγος 26/03/2010 08:39:55

    Γελάω που βλέπω ότι πολλές πρωϊνές εκπομπές στην τηλεόραση κάνουν πως δεν καταλαβαίνιυν ποιός θα είναι ο ρόλος του Δ.Ν.Τ. στη συμμαχία Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ. σε ότι αφορά την Ελλάδα.
    Είναι τραγελαφική η εικόνα.
    Τα ίδια κανάλια βέβαια θα λένε εντελώς διαφορετικά πράγματα σε ένα μήνα (που θα έχουν αρχίσει οι απολύσεις) αλλά μέχρι τότε οι περισσότεροι από εμάς θα έχουν ξεχάσει τη μεγάλη "εθνική επιτυχία" του εθνικού μας σουλατσαδόρου.
    Αυτό που με ενοχλεί πιο πολύ είναι που μας θεωρούν ηλίθιους.

  23. Πλούταρχος Λευκαδίτης avatar
    Πλούταρχος Λευκαδίτης 26/03/2010 09:13:35

    Και σε συνέχεια μιας προχθεσινής μου ανάρτησης στο παρόν ιστολόγιο,
    επιμένω ότι με τη βοήθεια του γυρολόγου αυτοπροσδιοριζόμενου ως Πρωθυπουργού, "η κρίση θα γίνει ευκαιρία" και για τους Έλληνες. Και πώς ερμηνεύεται κάτι τέτοιο;
    Προσωπικά θεωρώ ότι σε πρώτη φάση, μέχρι το Μάιο δηλαδή, θα περάσει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, βάσει του οποίου οι - ήδη μικρές - συντάξεις θα καταστούν πρακτικά μηδαμινές, ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα το αργότερο θα έρθει και η δεύτερη φουρνιά της "κρίσης που γίνεται ευκαιρία", σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να κοπεί οριστικά ο 14ος μισθός για όλους ανεξαιρέτως, θα καταργηθεί το όριο του 2% για τις απολύσεις, θα υπάρξουν απολύσεις και στο δημόσιο τομέα και βέβαια ακόμα περισσότερες ιδιωτικοποιήσεις.
    Μακάρι να βγω ψεύτης, πολύ φοβάμαι όμως ότι αυτά θα είναι απλά το επιδόρπιο και όχι το κυρίως γεύμα.

  24. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 26/03/2010 10:02:04

    O AVEREL Είναι αλήθεια ότι είπε εχθές για την 25η Μαρτίου,ότι είναι η ημέρα της Ελληνικής ανεξαρτησίας και όχι της Ελληνικής Επανάστασης του 21? εάν ναι το μαλ....νο μπέρδεψε την πατρίδα του με την Ελλάδα....

  25. DrNo avatar
    DrNo 26/03/2010 10:08:34

    Αυτό που πρέπει να έχετε σαν βέβαιο για το επόμενο διάστημα είναι οτι οσοι είστε δημοσιοι υπάλληλοι θα πονέσετε πολύ, από τον "τεχνικό σύμβουλο".

  26. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 26/03/2010 10:43:25

    Άς δούμε τι γράφει ο έγκυρος (και αρκετά φιλικός προς το κυβερνητικό μπλόκ της Μέρκελ) Spiegel:
    "Μετά από αυτό δεν υπάρχει περίπτωση χρεωκοπίας".
    .......
    "Ακόμη κι άν δεν υπάρχει λόγος να βοηθηθεί η Ελλάδα, έπρεπε οι κυβερνήσεις να δώσουν ένα σήμα. "Είναι κάπως όπως στο Γουέστ: Οι κυβερνήσεις έβαλαν έναν Κόλτ πάνω στο τραπέζι για να δείξουν ότι άν παραστεί ανάγκη θα το τραβήξουν", είπε ένας κυβερνητικός σύμβουλος (σσ. δεν πρόκειται για την παλαιότερη γνωστή δήλωση των Ππακωνσταντίνου ή Παπανδρέου) Το Κόλτ είναι η διαβεβαίωση ότι η Ελλάδα ή οποιοδήποτε άλλο κράτος δεν θα αφεθεί να χρεωκοπήσει".
    Όπως συνήθως, μια από τα ίδια: Γαλλογερμανικός άξονας, άθραυστος και απολύτως κυριαρχικός στην ΕΕ. Είπαμε, είναι πολιτικό-οικονομικό project μακράς πνοής, "κοινότητα πεπρωμένου". Μέθοδος λειτουργίας του άξονα: Ο συμβιβασμός, η εξισορρόπηση ταχυτήτων και στροφών των δύο "ακραξονίων" του.
    Αυτό το παράδοξο υβρίδιο Mercedes/Citroen δεν ντεραπάρει εύκολα! Εμείς που ως χώρα πάμε ακόμη με το κάρο (και πρέπει να τώρα να το βγάλουμε από τη χαράδρα, όπου το έριξαν οι πράσινοι καΙ βένετοι αμαξηλάτες μας), μόνο καλό θα πάρουμε άν επωφεληθούμε από την ελκτική δύναμη του Mercedes/Citroen.
    Ο ευρωσκεπτικισμός είναι πρόταση που μας αφήνει μόνη σπασμένη καλαμιά στον κάμπο, ξεβράκωτους μέσα στις τσουκνίδες.
    Είμαστε ακόμα ζωντανοί,ας αναμένουμε και τα εκλογικά στη Γερμανία, ες Μάιον τα σπουδαία!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 10:50:00

      Άς ελπίσουμε πάντως, ότι δεν θα χρειαστεί τελικά να πολεμήσει πάλι σε κάποιο Ναυαρίνο ο ξένος υποστηρικτικός "στόλος" (ο "τροχοφόρος Γαλλογερμανικός" αυτή τη φορά), για να σωθεί η Ελλάς!
      Τέτοιες επετειακές μέρες, τέτοια σκέφτομαι.
      Κανα δυό πιστολιές στον αέρα από την Άνγκελα Erp και τον Νικολά (και όχι Johnny) Holliday μάλλον είναι αρκετές για να στείλουν τους Golden Dalton πίσω από τους θάμνους!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 10:51:00

      Λίγη αισιοδοξία είναι απαραίτητη, μή πάθουμε δα και κατάθλιψη!

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 10:57:55

      ασύμμετρης κατανομής ροπής είναι το όχημα?
      :)

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 11:05:13

      Είπαμε αλλενάκι, παράδοξο, παραδοξότατο υβρίδιο! Μηχανολογικώς δυσεξήγητο, παρόλα αυτά σταθερό μέχρις αποδείξεως του εναντίου!
      Πίσω του υπάρχουν "τεχνολογικές" τραγωδίες αιώνων, 2 Παγκόσμιοι πόλεμοι, Χίτλερ και Πεταίν, Βερντέν, πολεμικά αέρια και Βαιμάρη, Αλσατία και Λορραίνη, για να μη πάμε πιό πίσω, Καθολικοί και Λούθηρος, Τριακονταετής Πόλεμος, Ουγενότοι, Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.
      Με τέτοια προιστορία, είναι ένα θαύμα που λειτουργεί τόσο σταθερά αυτό το μυστήριο "αμάξι"! Τελικά, είναι η ελπίδα ότι τα έθνη δεν είναι αιχμάλωτα της ιστορίας τους, η υπέρβαση είναι εφικτή! Αυτό άς μας διδάσκει κι εμάς: Μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι ως έθνος!

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 11:44:37

      Κάτι σα καθυστερημένη απόπειρα «συμβιβασμού» Ernest Renan – Karl Deutsh αγαπητέ μου φίλε. Για τον πρώτο το διπλό συνεκτικό στοιχείο της έννοιας «έθνος» είναι ότι αυτό συνέχεται και από τα ΚΟΙΝΑ βιώματα των ατόμων που το απαρτίζουν αλλά ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ αυτά τα άτομα να ΞΕΧΝΟΥΝ ΚΙΟΛΑΣ το παρελθόν τους ή τουλάχιστον κάποια από τα «τερατουργήματα» που διέπραξαν οι εκάστοτε «πρόγονοι». Για τον άλλον πρόκειται για μια ομάδα ανθρώπων που τους ενώνει η λανθασμένη εικόνα του παρελθόντος τους και η έχθρα για τους γειτόνους ...

  27. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 26/03/2010 10:58:00

    Έχω όμως ένα ερώτημα: Ποιός είναι ο πιό (αυτο)καταστροφικός Ελληνικός ευρωσκεπτικισμός; Ο "δεξιός" ή ο "αριστερός";
    Ή παρά τα διαφορετκά χρώματα και αρώματα, ίδια η γεύση, ίδιες και οι παρενέργειες;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 11:07:01

      Ο δεξιός ευρωσκεπτικισμός είναι αυτοκαταστροφικός, διότι ο αριστερός ευρωσκεπτικισμός εξ'ορισμού επιδιώκει την "καταστροφή" του οικοδομήματος, επομένως δεν μπορεί να είναι αυτοκαταστροφικός.

  28. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 26/03/2010 11:16:00

    Tι πάει να πεί ευρωσκεπτικισμός? τι ξεπερασμένος αφορισμός είναι πάλι συτός?
    Ποιά Ευρώπη ρε παιδιά?

    Φάνηκε μέσα στην κρίση ότι κυριαρχεί ο ανταγωνισμός γιατι βρίσκεται στο DNA του συστήματος...
    Αυτό που κυριαρχεί σήμερα είναι ένας ξεθυμασμένος ευρωλιγουρισμός,κάτι σαν το παληό φραγκολεβαντισμό.
    Κι' ο ακροδεξιός ΛΑΟΣ με την ΕΕ είναι σήμερα...

  29. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 26/03/2010 11:24:35

    Δε θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι το μεγάλο πρόβλημα της χώρας δεν είναι η μείωση του ελλείματος αλλά η διαχείριση του χρέους. Υπ΄αυτό το πρίσμα ορισμένες επισημάνσεις:

    1. Με αφορμή την σχεδόν πτώχευση της Ελλάδας και σε συνθήκες εξαιρετικά δυσμενείς για τις κυβερνήσεις τους στο εσωτερικό τους, Γαλλία και Γερμανία προχώρησαν σε μια συμφωνία – συμβιβασμό που δείχνει ότι ο άξονας καλά κρατεί.

    2. Η Ευρώπη παραμένει παρά την ανελαστικότητά της και την έλλειψη (παραγωγικής, πολιτικής και οραματικής) ορμής ο οικονομικά ισχυρότερος διεθνής πόλος.

    3. Ο Σαμαράς φαίνεται να συνειδητοποίησε (και το ομολόγησε για όσους δεν κατάλαβαν) ότι τα πράγματα στο εσωτερικό του (λεγόμενου) Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος είναι ζόρικα και οι συμμαχίες πολύ απαιτητικές για μεγάλα λόγια.

    4. Το «ταμπού» του ΔΝΤ δεν είναι πλέον ταμπού. Είτε για λόγους επικοινωνιακής καθησύχασης των γερμανών πολιτών είτε για λόγους αποστολής μηνύματος στις αγορές η (μειοψηφική και απ΄ό,τι φαίνεται όχι ελεγκτικά ασφυκτική) συνδρομή του μπαμπούλα επιχειρείται να ενταχθεί σ΄έναν μονιμότερο μηχανισμό διάσωσης.

    5. Οι αγορές αν και από τη φύση τους βιαστικές εμφανίζονται να μη βιάζονται και τόσο σε σχέση με τα spreads και το Ευρώ: το παιγνίδι είναι και για τις δύο περιπτώσεις μακρόσυρτο, αργό και απαιτεί επιμονή και σωστό timing.

    6. Ο μεγάλος σημερινός κίνδυνος είναι ο εφησυχασμός και η θριαμβολογία ότι «σωθήκαμε». Τίποτε ακόμη δεν έχει κριθεί μεσοπρόθεσμα και η διαχείριση του χρέους έχει να κάνει με τους εσωτερικούς κοινωνικούς συσχετισμούς, την εκπόνηση αναπτυξιακού σχεδίου και τον εξορθολογισμό του ελληνικού μπάχαλου. Το παίγνιο είναι κυρίως εσωτερική μας υπόθεση.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ antiathlitikos 26/03/2010 12:00:03

      "Το παίγνιο είναι κυρίως εσωτερική μας υπόθεση". Όχι εφυσυχασμός. Ακριβώς έτσι.
      Το βασικό πρόβλημα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος είναι εν μέρει ανάλογο με το πρόβλημα της ΝΔ: Οικονομικός "φιλελευθερισμός", πρόσδεση στους Ταλιμπάν των "αγορών" ή "κοινωνική οικονομία της αγοράς", Ντεγκωλικής και Ερχαρτικής κοπής; Η δεύτερη επιλογή είναι στη φάση αυτή εφικτή μόνον σε στενή η χαλαρότερη "ανταγωνιστική συνεργασία" με το Σοσιαλιστικό Κόμμα.
      Καθαρές απάντήσεις έχουν δώσει μόνον οι Βρετανοί Τόρις (που δεν ανήκουν πιά στο Λαικό Κόμμα) - "αγοραία" και άκρως ευροσκεπτικιστική - και ο Σαρκοζύ (τόσο καθαρά "κρατιστική", που δεν χρειάζεται κάν να κάνει συμβιβασμούς με τους Γάλλους σοσιαλιστές, αλλά και αυτός πριονίζεται αμφίπλευρα από τον ΛεΠέν και τους Πράσινους του ΚονΜπεντίτ).
      Οι Γερμανοί Χριστιανοδημοκράτες είναι διχασμένοι, αλλά ο αδύνατος Γερμανικός κρίκος είναι το FDP και ρυθμιστές τείνουν να γίνουν τώρα αφενός οι Grünen (με το κλειδί των κυβερνητικών πλειοψηφιών) και το Αριστερό Κόμμα (που εισέβαλλε ως ανταγωνιστής στην εκλογική βάση των Σοσιαλδημοκρατών).
      Ο Σαμαράς πράττει μέχρι τώρα ορθά στην Ευρωπαική πολιτική του: Σταθερά ευρωπαιστής, άν και δύσκολες οι ισορροπίες στο ΕΛΚ, διαβλέπει, μάλλον σωστά, ότι ακόμη κι εκεί μέσα, ή θ' αλλάξουν οι εσωτερικές ισορροπίες, ή θα ανατραπούν οι γενικότερες ισορροπίες στο Ευρωκοινοβούλιο. Έδειξε τώρα ψυχραιμία, όχι λαικίστικες κραυγές, έδειξε κι αυτός αρετές δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ antiathlitikos 26/03/2010 12:08:55

      Εκτιμώ ότι η ΝΔ δεν μπορεί να εγκαταλείψει το "Καραμανλικό κεκτημένο" (τον ιδρυτικό, συντακτικό Ευρωπαικό προσανατολισμό του ιδρυτή της): Είναι ένα από τα 2 - 3 βάθρα στα οποία στηρίζεται η φυσιογνωμία της. Άν και αριστερός, πρέπει να ομολογήσω ότι ο Κ. Καραμανλής ο Α' της πολιτικής Β' φάσης του αποδεικνύεται εξαιρετικά διορατικός πολιτικός, οι επιλογές του ήταν μακράς διάρκειας, αντέχουν στο χρόνο.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ antiathlitikos 26/03/2010 14:50:17

      Η ΝΔ δεν θα εγκαταλειψει το κοινοτικο κεκτημενο,με αρκετους ψηφοφορους τι γινεται που ειναι "λαοποιημενοι".
      Σε κανενα αλλο χωρο δεν ειναι τοσο ευκρινης η διακριση ευρωπαιστων - αντιευρωπαιστων οσο στη δεξια γιατι συνδεεται με φυλακισεις,Συμβουλια Ευρωπης,αμνηστειες,στιγμιαια,πρωταιτιους και τα παρομοια.Φανηκε παλι τωρα με το ΛΑΟΣ ανοιχτα υπερ του ΔΝΤ και τη ΝΔ ανοιχτα κατα.Τωρα που ρεπουν οι ψηφοφοροι φαινεται και απο τα σχολια.

  30. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 26/03/2010 12:23:39

    Οι προηγούμενοι παγκ.πόλεμοι έγιναν για τα καρβουνάδικα,τώρα ο πόλεμος έχει μεταφερθεί στα βενζινάδικα...αύριο ίσως για τα πρασινάδικα...ανταγωνισμός γαρ η ατμομηχανή του συστήματος.Η συνεργατικότητα των καπιταλιστών έχει τα όρια της.

  31. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 26/03/2010 13:02:48

    FaktorX, η φωτογραφία εξαιρετικότατη, ΑΑΑ, η Κάρλα έχει σκάσει από ζήλεια!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 13:05:19

      Κι αυτός ο Νικολά πιά, μην αφήσει ήσυχο ούτε θηλυκό άνγκελο!

    • antiathlitikos avatar
      antiathlitikos @ Sic transit gloria mundi 26/03/2010 16:19:08

      ... Και του ζητάει να μη ξανακατέβει στις εκλογές το 12!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.