#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/03/2013 17:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπουργείο Παιδείας: Ακόμη μια Ανεξάρτητη Αρχή ή ώρα αξιολόγησης;



Του Φαήλου Κρανιδιώτη 

Την άποψή μου για τις «ανεξάρτητες αρχές» την ξέρετε. Αντρα πολιτικής ορθότητας και μηδενιστών, καταβόθρες κονδυλίων, πλην της γνωστής Αρχής για το «ξέπλυμα» βρόμικου χρήματος, έχουν κάνει μεγάλες, ωραίες ολοστρόγγυλες τρύπες στο νερό, ενώ εκατομμύρια ξοδεύονται για μισθοδοσία, ενοίκια, κοινόχρηστα, ταξίδια, έξοδα παραστάσεως, σε καιρούς όπου αφαλοκόβουμε μισθούς ή κόβουμε ακόμη και τα 300 ευρώ αγροτικής σύνταξης των Βορειοηπειρωτών γερόντων.

Αν αναζητήσετε πολίτες που να τους έλυσαν μισό πρόβλημα οι «ανεξάρτητες αρχές», θα ψάχνετε με το κιάλι και το ντουφέκι, ώσπου να παγώσει η κόλαση και να μιλάει αγγλικά με οξφορδιανή προφορά ο πρόεδρος του Στρατούλη και κοντοχωριανός του Σόρος.

Διάβασα λοιπόν ότι ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος εξήγγειλε τη δημιουργία μιας ακόμη Ανεξάρτητης Αρχής, που θα κληθεί να υλοποιήσει την περίφημη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την οποία αξιολόγηση αρνούνται πεισματικά οι συνδικαλιστές. Ο υπουργός, προφανώς, ψάχνει έναν «πολιτικά ορθό» τρόπο για να πράξει το αυτονόητο. Ολοι, βλέπετε, οι χαζοί Δυτικοί, π.χ. οι Αγγλοι, που δεν είναι τόσο αναπτυγμένοι κι επιτυχημένοι όπως εμείς, έχουν μηχανισμούς αξιολόγησης των δικών τους εκπαιδευτικών κάθε βαθμίδας.

Εδώ, στην παραλίγο «Δανία του Νότου», που εξώκειλε προς Βουλγαρία μεριά, μπορείς να κατσικωθείς στο Δημόσιο, να είσαι σχεδόν άχρηστος και να προάγεσαι κανονικότατα, ακόμη κι αν βγάζεις μαθητές που γράφουν τη γυναίκα «γινέκα», δεν μπορούν να βρουν τη Θεσσαλία στον χάρτη ή νομίζουν ότι το 1940 πολεμήσαμε με τους Τούρκους.

Στην όχι τόσο παλιά κακή Ελλάδα της «επαράτου» Δεξιάς και του αληθινού Κέντρου της Ιστορίας υπήρχε ο θεσμός του επιθεωρητή. Δεν ήταν «ανεξάρτητος αρχή», ανήκε στην ιεραρχία της εκπαίδευσης κι είχε εξουσίες πάνω στους διδάσκοντες. Ερχόταν, έμπαινε στην τάξη, παρακολουθούσε το μάθημα και εξέταζε τους μαθητές, για να διαπιστώσει αν ο καθηγητής ή δάσκαλος έκανε καλά τη δουλειά του. Ετρεμαν την έκθεσή του οι οκνηροί, οι αδιάφοροι κι οι ανίκανοι.

Επί βαλκανικού σοσιαλισμού αλά Παπανδρέου, αυτά τα «αυταρχικά», κακά πράγματα καταργήθηκαν, αφού πρώτα αντικαταστάθηκαν από διάφορους εκλεγμένους «πλέρια δημοκρατικά». Κανένας ιεραρχικός έλεγχος, καμία ουσιαστική αξιολόγηση, καμία συνέπεια για όσους νόμιζαν ότι εργάζονται σε τουβλοποιείο. Τα στοιχειώδη σε μια οικογένεια, γραφείο, εταιρία, σε οτιδήποτε οργανωμένο, ήτοι ιεραρχικός έλεγχος, πειθαρχία, ανταμοιβή των άξιων, τιμωρία των ανάξιων, ουσιαστικά καταργήθηκαν. Εξίσωση προς τα κάτω. Ετσι φτάσαμε στα σημερινά χάλια, όπου μόνο χάρη σε ήρωες δασκάλους και καθηγητές, με γλίσχρες απολαβές, κρατιέται όρθιο ό,τι κρατιέται. Και φυσικά προς δόξαν της παραπαιδείας.

Είμαι σταθερά υπέρ της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Αυτή με ανάθρεψε σε άλλες εποχές. Δεν είμαι νεοφιλελεύθερος, θεωρώ την άκρατη «ελευθερία» κι αυτορρύθμιση της αγοράς μια άλλη μορφή βαρβαρότητας, ένα είδος αντίστροφου μαρξισμού, αλλά από την πλευρά των ισχυρών, με περιφρόνηση προς τους πολλούς και αδύναμους. Ομως η δημόσια δωρεάν παιδεία θέλει στήριξη. Κι αυτή δεν είναι μόνο το χρήμα. Θέλει ορθολογική οργάνωση, πειθαρχία, ιεραρχικό έλεγχο και φυσικά αξιολόγηση, ώστε να ανταμείβεις τους καλούς και να τιμωρείς τους κακούς.

Τι είναι καλύτερο; Ο,τι αποδεδειγμένα από την Ιστορία λειτούργησε πιο αποτελεσματικά. Ποιο σύστημα έβγαλε καλύτερους ανθρώπους, που μιλούσαν καλύτερα την ελληνική γλώσσα, το εργαλείο της ελευθερίας και δημοκρατίας; Ποιο σύστημα έβγαλε ανθρώπους με καλύτερες γενικές γνώσεις, υπεύθυνους ως πολίτες; Το σύστημα όπου επιθεωρητές αξιολογούσαν ιεραρχικά και με πειθαρχία τους διδάσκοντες ή το χάρβαλο της φαρδιάς πλατιάς κι ασύδοτης «δημοκρατικιάς» παιδείας, όπου κανείς δεν ελέγχει κανέναν; Ποιο σύστημα παρήγαγε μηδενιστές και βανδάλους, όπου καθηγητές, που έμειναν ατιμώρητοι, πήγαιναν τα τμήματά τους εν σώματι τον Δεκέμβριο του 2008 να πετροβολήσουν αστυνομικά τμήματα και να κάψουν τη Σημαία της Πατρίδας, την οποία γενιές και γενιές μάθαμε να τιμάμε παντού και πάντα, ως σύμβολο των αγώνων, των ηρώων και της ίδιας της ύπαρξης του έθνους μας; Αυτοί που στα πανεπιστήμια των εθνικών ευεργετών διδάσκουν μισελληνικές ιδέες συκοφαντούν το έθνος, τους ήρωές του, διαστρεβλώνουν την Ιστορία του και αβαντάρουν ξένους σοβινισμούς θα «αξιολογηθούν» γι’ αυτό και με ποιες συνέπειες; Δεν μπορεί να συνεχίσει ο λαός να πληρώνει τους αποδομητές της ταυτότητάς του, τους ίδιους τους υβριστές του.

Η Παιδεία λοιπόν χρειάζεται άλλη μια «ανεξάρτητη αρχή» για την αξιολόγηση; Καλόπιστα ρωτάω, γιατί δεν αμφιβάλλω για τη θετική πρόθεση του υπουργού. Κάποιος έξω από την εκπαίδευση θα ελέγξει και θα βάλει σε σειρά αγκυλώσεις δεκαετιών, θα αξιολογήσει, θα τιμωρήσει ή και θα απομακρύνει ανίκανους κι επίορκους; Η ταπεινή μου γνώμη; Χρειάζεται πειθαρχία κι αξιολόγηση μέσω ιεραρχικού ελέγχου από το ίδιο το υπουργείο, όπως στην παλιά «κακή» Ελλάδα. Κανείς δεν μπορεί να θεωρεί δημοκρατικό δικαίωμα την ασυδοσία, την ανέλεγκτη ανικανότητα, την επίορκη συμπεριφορά.

Σκοπός της Παιδείας κατά το Σύνταγμα είναι η εθνική και θρησκευτική ανάπτυξη των Ελληνοπαίδων. Το θυμόμαστε; Αυτό πρέπει να διασφαλιστεί κι όχι το δικαίωμα των συνδικαλισταράδων στην ψευτοπροοδευτική αφασία και στον αφελληνισμό των παιδιών των Ελλήνων, με έξοδα των ίδιων των γονιών τους…

(δημοσιεύεται στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Zugzwang avatar
    Zugzwang 06/03/2013 18:13:07

    Ασφαλως και πρεπει να πουμε οχι σ'αυτην την "ανεξαρτητη" αρχη οπως και σε ολες τις πολυδαπανες αδελφες της. Οπως θα πρεπει να πουμε οχι και στις ξαδελφουλες τους, τις περιφημες ΜΚΟ που τις συντηρει οικονομικα το χρεωκοπημενο δημοσιο.
    Ανεξαρτητες αρχες και ΜΚΟ ειναι γεννημα και θρεμμα της παγκοσμιοποιησης. Σε αρκετες περιπτωσεις τις εχουμε δει στο εξωτερικο να δουλευουν μαζι, χερι χερι, για, ας πουμε, περιεργους σκοπους.

  2. Μαλτέζος avatar
    Μαλτέζος 06/03/2013 18:18:48

    Φαήλο, αντί να παλεύεις για τον έλεγχο του μηχανισμού του Κράτους (σισύφειο έργο αν όχι παντελώς χάσιμο χρόνου), γιατί να μη δωθεί η ευθήνη της οργάνωσης των σχολείων και της πρόσληψης καθηγητών και του προγράμματος που θ'ακολουθείται και και και, σε συλλόγους γονέων, σ'ένα εντελώς αποκεντρωμένο σύστημα όπου οι γονείς (οι μόνοι πραγματικά ενδιαφερόμενοι, κακά τα ψέμματα) θα'χουν έλεγχο και επιλογές για την ποιότητα της παιδείας που θα παρέχεται στα παιδιά τους;

    Και αν στην Αθήνα αυτό φαίνεται ουτοπικό, σε μικρές πόλεις και κοινότητες ακούγεται απόλυτα εφικτό.

    Επίσης, αν οι εθνομηδενιστές θέλουν να'χουν τα σχολεία τους, ας τα έχουν.. δε μπορείς να επιβάλεις συνείδηση με το στανιό. Σ'ένα απολύτως αποκεντρωμένο σύστημα, η επιρροή τους θα είναι μηδανιμή όμως, ενώ μέσω του κεντρικού ελέγχου μέσω του Κράτους, έχουν την ευκαιρία και τη δύναμη να επιβάλουν σ'όλους την αντζέντα τους.. χωριό που φαίνεται....

    • kostis avatar
      kostis @ Μαλτέζος 06/03/2013 18:42:33

      Oι συλλογοι γονεων δεν ειναι ικανοι να διαχειρισθουν το ταμειο του συλλογου του. Τους θεωρω ικανους ομως να διαλυσουν οτι απεμεινε ορθιο απο την παιδεια ακομη.. Μου ερχονται στο μυαλο οι επιτροπες γειτονιας της Τζαμαχιριας του Κανταφι οπου "αποφασιζαν" για τα εργα της γειτονιας τους.. Στην πραγματικοτητα ποτε δεν μπορουσαν να αποφασισουν ειτε γιατι ησαν ανικανοι και ασχετοι, για τα δε απλα δε συμφωνουσαν ποτε. Και τελικα αποφασιζαν καποιοι αλλοι γιαυτους.. Απλα ειχανε μια απασχοληση για αποπροσανατολισμο..

  3. sawas avatar
    sawas 06/03/2013 18:22:15

    Ο ρόλος της αξιολόγησης στην κατεύθυνση όμως υποβάθμισης της εκπαίδευσης.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WqJymwvo-W8

    ΥΓ: το παράδειγμα της Αγγλίας είναι χαρακτηριστικό.

  4. Μαλτέζος avatar
    Μαλτέζος 06/03/2013 18:57:00

    Φίλε Κωστή, συγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνεις το πνεύμα.. είναι σα να μου λες ότι ο κάθε τυχαίος Υπουργός κι όλο το σκυλολόι και το κηφηναριό του κάθε υπουργείου, ενδιαφέρονται περισσότερο για το παιδί σου παρά εσύ ο ίδιος.

    Αν έχουν απόλυτο έλεγχο επί του θέματος, οι σύλλογοι γονέων μπορούν να κάνουν θαύματα.. στην τελική ας προσλάβουν κι έναν-δυό συμβούλους. Είπα, είναι οι μόνοι άμεσα ενδιαφερόμενοι, όλοι οι άλλοι (πολιτικοί, ΟΛΜΕ κτλ) απλώς παίζουν θέατρο.

    Ένα τέτοιο σύστημα σου δίνει ευκαιρία αυτοκυβέρνησης και άμεσου ελέγχου και'συ, πριν καν το σκεφτείς, τρέχεις με χέρια και με πόδια να την παραδώσεις αμέσως, με παντελώς αμφιλεγόμενα επιχειρήματα, στους τυράννους και εξουσιαστές μας.

    • kostis avatar
      kostis @ Μαλτέζος 06/03/2013 19:57:11

      θα συμφωνουσα μαζι σου αν ολοι οι πολιτικοι ηταν για τα μπαζα (ακουγεται μηδενιστικο) και ο λαος μας-γονεις ειχαν κοινωνικο-πολιτικο-συνεργατικο-πολιτιστικο επιπεδο ηταν επιπεδο Φινλανδιας (οπου εφαρμοζεται κατι αναλογο απο τους Δημους ομως..)

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μαλτέζος 06/03/2013 21:45:14

      Κατά λαόν και οι άρχοντες...

  5. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 06/03/2013 21:48:00

    Φαήλο, θερμά συγχαρητήρια για τις προτάσεις σου για την παιδεία. Συμφωνώ απόλυτα για την επαναφορά του επιθεωρητή και τον έζησα και θυμάμαι καλά το πόσο κύρος είχε και πόσο τον υπολόγιζαν οι δάσκαλοι. Άλλωστε σε όλα τα επίπεδα, τι φταίει που η χώρα μας έφτασε όπου έφτασε αν όχι η ασυδοσία και η ατιμωρησία; Και ξέρουν και οι πέτρες ποια πολιτική ιδεολογία συμφωνεί με αυτά...

  6. Υψηλάντης avatar
    Υψηλάντης 06/03/2013 21:55:55

    Φαήλο θα συμφωνούσε με τις απόψεις σου αν βρεις τους επιθεωρητές που οραματίζεσαι ανάμεσα στα στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ που διοικούν την εκπαίδευση σήμερα.

  7. aggelosview avatar
    aggelosview 06/03/2013 22:41:26

    Αν διαβάσεις ποιοι έχουν δικαίωμα να τη στελεχώσουν θα καταλάβεις αρκετά. Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

  8. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 06/03/2013 22:50:12

    τα σχολεία έχουν γεμίσει με αριστερούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι ούτε θρησκευτικά κάνουν ούτε ιστορία μόνο αριστερή προπαγάνδα

    • Σαρακατσανος avatar
      Σαρακατσανος @ Δημήτρης 06/03/2013 22:57:13

      ΕΝΩ ΟΙ ΔΕΞΙΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ............

  9. m.s avatar
    m.s 06/03/2013 23:01:42

    Όταν ήμουν μαθητής , θυμάμαι ένα μυστήριο τύπο με χοντρά γυαλιά , μαύρο κουστουμάκι και βλοσυρό ύφος να περνά την εξώπορτα του σχολείου και αμέσως ένα σούσουρο να απλώνεται στις σκανδαλιάρικες αλητοπαρέες " ήρθε ο πιθωρητής " (έτσι τον λέγαμε). Αρκετοί από μας δεν θέλανε να μπούνε στην τάξη. Ερχότανε η δασκάλα μας με φωνή τρεμάμενη από τον πανικό και μας έλεγε " παιδιά ο κύριος ήρθε για μένα, όχι για σας " , αλλά που εμείς... ήταν μαύρος , σκοτεινός , απόμακρος και στο μυαλό μας ήτανε ο μπαμπούλας που θα δάγκωνε τους κακούς μαθητές (δηλαδή τα 2/3 της τάξης).
    Πιστεύω ότι από τότε προχώρησε λίγο ο κόσμος. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να αξιολογήσεις... πχ ο διευθυντής δεν ξέρει ποιοι δουλεύουν και ποιοι όχι; με τον ΑΣΕΠ δεν διορίζονται οι καλύτεροι; αλήθεια οι σημερινοί γονείς είναι άμοιροι ευθυνών για τα καμάρια τους ; Προσωπικά τους καθηγητές των παιδιών μου τους θεωρώ ήρωες. Το τμήμα της κόρης μου έχει 28 παιδιά... 28 τρελαμένους έφηβους που δεν πρέπει να τους μάθεις μόνο γράμματα.

    • Σιαμαμίδι avatar
      Σιαμαμίδι @ m.s 07/03/2013 00:47:53

      Έλα ρε φίλε.
      Σιγά μην ήταν κι ο... Αρτέμης Μάτσας!!! ;)

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ m.s 07/03/2013 01:26:09

      Δηλαδή επειδή τα παιδιά φοβούνται τα χοοντρά γυαλιά και το μαύρο κοστούμι θα αφήνουμε την παιδεία μπάχαλο; Δηλαδή τα παιδικά κινοούμενα σχέδια είναι λιγότερο άκακα; Και ο διευθυντής για να έχει αξία ο έλεγχός του πρέπει να μπορεί τον κακό να τον στείλει για επανεκπαίδευση (τουλάχιστον). Δύσκολο γιατί χαλούν οι διαπροσωπικές σχέσεις. Ο επιθεωρητής όμως που έρχεται από άλλο νομό ή πόλη δεν υπολογίζει τέτοιες ευγένειες...

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ m.s 07/03/2013 13:14:31

      ". . .και στο μυαλό μας ήτανε ο μπαμπούλας που θα δάγκωνε τους κακούς μαθητές (δηλαδή τα 2/3 της τάξης)."

      Τελικά σέ δάγκασε;;; :D Πιστεύεις τώρα ὅτι ἦταν ὁ "μπαμποῦλας";;

      • m.s avatar
        m.s @ Φωτεινή 07/03/2013 16:14:59

        όχι βέβαια, αλλά ήταν παιδικό μου βίωμα, δεν το ξεχνάω.
        ξέρεις παιδική φαντασία.
        Κάτι μας είπαν οι δασκάλες, περισσότερα φανατιστήκαμε εμείς, και νάτος ο Δρακουμέλ :)

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ m.s 07/03/2013 16:41:20

          ᾿Εκφεύγεις, ἀλλά δέχομαι τά παιδικά σου βιώματα. . . :D

  10. MCA avatar
    MCA 06/03/2013 23:51:51

    Η δημιουργία ανεξαρτήτων αρχών, ισοδυναμεί με την αποδοχή των εκάστοτε κυβερνώντων, ότι είναι ανίκανοι να διοικήσουν και να ασκήσουν έλεγχο. Η αξιολόγηση των δασκάλων και των καθηγητών είναι απαραίτητη. Μέρος αυτής πρέπει να είναι και ο επιτόπου έλεγχος στις αίθουσες διδασκαλίας. Η επιστροφή του επιθεωρητή είναι απαραίτητη, αρκεί αυτός να είναι παλαιός καθηγητής ή δάσκαλος, επιλεγμένος με αξιοκρατικά κριτήρια, ώστε να εμπνέει τoν σεβασμό στους ελεγχόμενους.

  11. Nik avatar
    Nik 06/03/2013 23:52:53

    Inspector of Education, είναι ο επίσημος τίτλος του επιθεωρητή στο αγγλικό σύστημα και επειδή έτυχε να το ξέρω από πρώτο χέρι ως μαθητής θα σας πω ότι καμία σχέση δεν έχει με αυτό που περιγράφει ο MS.

    Ο επιθεωρητής συμμετέχει με δασκάλους σε συμβούλια που διαρκούν ώρες. Συνδιδάσκει με τον δάσκαλο, και διδάσκει και μόνος του μια τάξη, για να αποκομίσει άμεση γνώση του επιπέδου των μαθητών. Δεν ήταν κανένας βλοσυρός κύριος με μαύρα γυαλιά, συχνά ήταν πιο νέος και ενδιαφέρων άνθρωπος από τους δασκάλους. Ρόλος του είναι να ελέγξει για την εφαρμογή του προγράμματος, την μετάδοση της διδακτέας ύλης και το επίπεδο των μαθητών. Η άποψη του δεν είναι καθοριστική στην προαγωγή των δασκάλων, εδώ πρωτεύοντα ρόλο έχει η αναφορά του διευθυντή/λυκειάρχη/πρύτανη. Οι ελεγκτές ελέγχουν συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι μονο τους δασκάλους.

    Επίσης υπάρχουν και επιθεωρητές υποδομής που ψάχνουν το σχολικό κτίριο από άκρη σε άκρη, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Nik 07/03/2013 11:34:35

      Nik, μόνο ο inspector gadget θα κατάφερνε να βγάλει άκρη με τις υποδομές και τα σχολικα κτίρια, στη χώρα μας ...και όχι σίγουρα..

  12. m.s avatar
    m.s 07/03/2013 08:12:23

    Απλά λέω ότι υπάρχουν θεσμοί που πρέπει να στηριχτούν ή να τους δώσουν περισσότερες αρμοδιότητες για να αποδώσουν καλύτερα, όπως οι σχολικοί σύμβουλοι, υπάρχουν διευθυντές που γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνεται μέσα στο σχολείο , υπάρχουν κανονισμοί που πρέπει οι καθηγητές και δάσκαλοι απλά να εφαρμόσουν.
    Δεν πιστεύω ότι μια ανεξάρτητη αρχή ή ένας ''αλεξιπτωτιστής '' αξιολογητής από κάπου μακριά μπορεί να δώσει λύσεις.Για παράδειγμα στην περίπτωση των παιδιών μου, πως θα καταλάβει ένας αξιολογητής ότι το επίπεδό τους είναι αποτέλεσμα της δουλειάς του εκπαιδευτικού στο σχολείο ή των φροντιστών στο σπίτι;
    Πως θα αξιολογήσεις εκπαιδευτικό ενός σχολείο μιας υποβαθμισμένης περιοχής με μαθητές που δεν θυμούνται πότε φάγανε την τελευταία φορά;
    Η αξιολόγηση πρέπει να γίνει από φορείς και θεσμούς που ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και είναι μέσα και κοντά στο σχολείο.

  13. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 07/03/2013 10:40:16

    Φαήλο, αν μιλήσεις με καθηγητές ΜΕ (εγώ δεν είμαι, το διευκρινίζω), θα διαπιστώσεις ότι ακόμα και βαμμένοι δεξιοί, είναι κατά της αξιολόγησης. Και όταν τους αντιτείνω ότι "γιατί εγώ αξιολογούμαι στον τομέα μου και εσείς αρνείστε;", λένε για ασαφή κριτήρια, κλπ.
    Η ουσία είναι ότι η πασοκική κατάργηση κριτηρίων και αξιολογήσεων βόλεψε τους πάντες και τώρα μεγάλο μέρος δεξιών καθηγητών είναι έτοιμοι να ψηφίσουν Σύριζα (χώρια βέβαια από τις φοβερές και απαράδεκτες μισθολογικές περικοπές, χωρίς ταυτόχρονο αποπληθωρισμό).

  14. farofylakas4 avatar
    farofylakas4 07/03/2013 11:11:29

    Όχι φίλε μου!
    Δεν έχει να κάνει με κόμματα και παρατάξεις το ποιοί είναι υπέρ και ποιοι είναι κατά της αξιολόγησης.
    Έχει να κάνει αποκλειστικά με δυο παράγοντες:
    1) Το ποιοι δουλεύουν και ποιοι λένε ανέκδοτα στην τάξη ή ψαρεύουν ιδιαίτερα
    2) Το ποιοί είναι υποψιασμένοι σχετικά με το πώς θα γίνει αυτή η αξιολόγηση (με τί κριτίρια, από ποιούς κτλ).
    Και αν στην πρώτη περίπτωση είναι ξεκάθαρα τα πράγματα, στη δεύτερη περιπλέκονται, αφού όλοι ξέρουμε πως στο Ελλαδιστάν των συνδικαλιστάδων και των υπόγειων ανταλλαγών, η αξιοκρατία είναι άγνωστη λέξη!

    Πάντως... σήμερα μαθαίνω ότι η κυβέρνηση απέσυρε την τροπολογία.
    Γιατί????

  15. ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ 07/03/2013 11:57:19

    Προφανώς ο κύριος Κρανιδιώτης θίγει μεγάλες αλήθειες...

  16. cp avatar
    cp 07/03/2013 12:28:29

    "Χρειάζεται πειθαρχία κι αξιολόγηση μέσω ιεραρχικού ελέγχου από το ίδιο το υπουργείο, όπως στην παλιά «κακή» Ελλάδα. Κανείς δεν μπορεί να θεωρεί δημοκρατικό δικαίωμα την ασυδοσία, την ανέλεγκτη ανικανότητα, την επίορκη συμπεριφορά."
    Πολύ σωστά ,μπράβο!
    Η ιεραρχία και ο έλεγχος είναι αυτά που λείπουν στην δημόσια διοίκηση!
    Σε όλη της την έκταση !
    Θα γινόταν τόση μεγάλη διασπάθιση χρημάτων αν η διοίκηση ήταν σωστά οργανωμένη με την "σκληρή" ιεραρχία της και τους συνεχείς ελέγχους?
    Σε όλες τις επιχειρήσεις δημόσιες και ιδιωτικές και στους οργανισμούς υπάρχουν
    πολλά επίπεδα ελέγχου σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες .Μπορεί να μην είναι οι απαίσιοι τύποι με τα χοντρά γυαλιά σε χώρες με αγγλοσαξονικού τύπου διοικηση , να υπάρχει μια επιφανειακή φιλικότητα και αίσθηση του χιούμορ , αλλά ουσιαστικά επιβάλλεται η τυπικότητα και αυτηρότητα .

  17. vag avatar
    vag 07/03/2013 13:21:20

    Οι Επιθεωρητές πριν το 1981 έκαναν τέλεια τη δουλειά τους σε όλες σχεδόν τις δημόσιες Υπηρεσίες με πολύ λιγότερο προσωπικό (τότε) και με πολύ περισσότερα επιτεύγματα.

  18. Tonia G. avatar
    Tonia G. 07/03/2013 15:23:58

    Αγαπητέ Φαήλο,
    το θέμα είναι απλό αν φυσικά ζούσαμε σε μια δίκαιη, ιδεολογικά ελεύθερη και δημοκρατική χώρα.
    Εξηγούμε: επί δεκαετίες μας ζαλίζουν με το μύθο της δωρεάν παιδείας... Θεωρώ πως μπορούμε να έχουμε δωρεάν παιδεία κάνοντας το εξης απλό:
    Κάθε "κλάση" στην Ελλάδα ανά έτος αποτελείται από περίπου 150.000 μαθητές περίπου. Ο προϋπολογισμός αν δεν κάνω λάθος για την παιδεία είναι γύρω στα 6 δις. Είμαι πραγματικά πολύ large και σου βγάζω τα μισά απο αυτά για διάφορες άλλες δαπάνες παιδείας να τα πάρει ο Υπουργός να κάνει παιχνίδι στο Υπουργείο.
    Τα 3 δις που μένουν συνεπώς είναι καθαρά για το κόστο διδασκαλίας, βιβλία, θερμανση και μεταφορά μαθητών...
    Κάνω μια απλή διαίρεση 3δις δια 150.000 δικαιούχοι μαθητές = 20.000 ευρώ. Άρα κάθε μαθητής βάσει προϋπολογισμού σήμερα δικαιούται για την παιδεία του 20.000 ευρώ το χρόνο....
    Κάνω λοιπόν το εξής πολύ απλό και δίκαιο: τυπώνω 150.000 κουπόνια των 20.000, τα μοιράζω στις οικογένειες των δικαιούχων μαθητών (αναλόγως αριθμού τέκνων και υπηκοότητας, πχ. 2 τέκνα 40 χιλ., 5 τέκνα 100 χιλ.) και είμαι σιγουρος ότι οι γονείς θα διαλέξουν το καλύτερο σχολείο για τα παιδιά τους. Θέτω λοιπόν τους Διευθυντές των δημοσίων σχολείων προ των ευθυνών τους... Ή φτιάχνουν και διατηρούν τα σχολεία τους σε επίπεδο ιδιωτικών ή μαθητές δεν ξαναβλέπουν αφού πλέον και δικαίως οι ΓΟΝΕΙΣ έχουν τον έλεγχο της δωρεάν παιδείας κι όχι οι "καθηγηταράδες" της ΟΛΜΕ και των κομμάτων...
    Σήμερα σου θυμίζω πως σε ιδιωτικά σχολεία οι μαθητές πληρώνουν 1.000 ευρω περίπου το μήνα δηλαδή 10-12 χιλ. το χρόνο. Που σημαίνει ότι με τα 20 χιλ. της πρότασης μου το "βρόμο-σύστημα" της 40 ετίας θα κατεδαφιστεί μόνο του από την ίδια την κοινωνία... Βούληση υπάρχει να διαλύσουμε τη σαπίλα;

  19. kat avatar
    kat 07/03/2013 19:53:53

    Σε σχολειο που δουλευα πριν 4 χρονια,καποιος κοπριτης,κομματοσκυλο,την κοπαναγε απ το σχολειο και μου φορτωνε τους μαθητές του. Οταν διαμαρτυρήθηκα,ο διευθυντής μου είπε οτι προιστάμενοι και σύμβουλοι είναι ενήμεροι γι' αυτό και το σχολείο στελεχώθηκε κατα προτεραιότητα για να τον καλύπτουμε. Εγω δεν ξαναπήρα τους μαθητές του, τους φορτώθηκε ο διευθυντής...
    Θα με κρίνουν λοιπόν αυτα τα κοπρόσκυλα?Σύμβουλοι,διευθυντές...
    Α,μην το ξεχάσω! Ο συγκεκριμένος κοπανατζής έγινε διευθυντής και ήθελε να γίνει και προιστάμενος....

  20. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 08/03/2013 13:49:49

    Για ποιά δωρεάν παιδεία μιλάμε; Τα ποσά στην παραπαιδεία ξεπερνάν τον προϋπολογισμό του υπουργείου! Τα σχολεία είναι ο προθάλαμος αλίευσης μαθητών για την παραπαιδεία στην οποία υπηρετούν τόσο οι αδιόριστοι των καθηγητικών σχολών όσο και το χειρότερο οι διορισμένοι. Η δεύτερη κατηγορία που αλιεύει μαθητές για το ιδιαίτερο είναι και η χειρότερη. Διότι όχι μόνο παρανομεί, αλλά εθίζει τον μαθητή στη συναλλαγή κι εντέλει στη διαπλοκή. Ο μαθητής του ιδιαίτερου αμοίβεται πάντα με καλύτερο βαθμό. Πέρα της όποιας πραγματικής αξίας (έχει;) ο βαθμός για την εισαγωγή σε κάποια σχολή, αποκτά ψυχολογικό αβαντάζ έναντι των συμμαθητών του, αλλά ταυτόχρονα ντοπάρεται δίχως να το αντιλαμβάνεται κι όταν αποτυγχάνει στον πραγματικό στίβο ψάχνεται για απαντήσεις.... Φαύλος κύκλος.
    Εάν η πρόσληψη τον εκπαιδευτικών γινόταν περιφερειακά, δεν ήταν μόνιμη, αλλά τριετής (αντίστοιχα προς τις βαθμίδες της βθμιας πχ) προκειμένου να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα και γινόταν η αξιολόγηση από το αρμόδιο κατα τόπους συμβούλιο εκπαίδευσης με βάση συγκεκριμένα παιδαγωγικά εκπαιδευτικά και συναφή κριτήρια, τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν. Πολλά πράγματα θα βελτιωνόταν αν οι Έλληνες είχαν αποκρυσταλλωμένη βούληση να συμπεριφερθούν ως πολίτες κι όχι ως υπήκοοι του κράτους-πατερούλη.
    ΥΓ: Βλέποντας τις αναρτήσεις σχετικά με τον Τσάβες τις τελευταίες μέρες πολύ φοβούμαι ότι μεγάλο μέρος των συμπατριωτών μας προτιμά τα τοτέμ. Αυτό εξηγεί εν πολλοίς και την κατάντια της χώρας.

  21. ΑΚΡΙΤΑΣ avatar
    ΑΚΡΙΤΑΣ 09/03/2013 18:38:23

    Με δεδομένο το επίπεδο κομματοκρατίας η όποια απόπειρα "αξιολόγησης" θα αποτελέσει ένα πρώτης τάξεως εργαλείο για να κόβονται κεφάλια των μη κομματικά συμπλεόντων. Ναι!Σε αυτήν την κομματικά άθλια χώρα ζούμε και σε αυτήν δουλεύουμε. Σίγουρα το επίπεδο λειτουργίας των σχολείων θα έπρεπε να ελέγχεται και να κρίνεται, όμως έτσι που είναι τα πράγματα από ποιους θα γίνεται και με ποια κριτήρια; Για να καταλάβετε τι εννοώ θα σάς πω πως αυτή τη στιγμή οι κομματικοί προϊστάμενοι των υπηρεσιών του Υπουργείου και των οργάνων του χώρου έχουν θεσπίσει κριτήρια. Ένα κριτήριο από αυτά, νομίζω το
    πρώτο και καλύτερο, θεωρεί τα σεμιναριάκια διετούς φοίτησης, που παλαιότερα έκαναν δώρο σε ημετέρους ώστε να παρακολουθούν, να μη δουλεύουν και να πληρώνονται, μετρούν παρά πάνω από το δεύτερο ή το τρίτο πτυχίο ( δε θυμάμαι αν μετρούν καν τα πτυχία)!
    Μετρούν επίσης τα μεταπτυχιακά, τα οποία χρυσοπληρώνονται κατά παράβασιν του άρθρου περί δωρεάν παιδείας του Συντάγματος. Και ποιος θα μπορεί να τα πληρώσει; Ο δάσκαλος με τα λιγότερο από 600 ευρώ του μισθού του;
    Ύστερα στους αξιολογητές δίνεται εξουσία πραγματικού δικτάτορα και δυνάστη! Σήμερα το θεσμικό καθεστώς έχει αλλάξει. Στο χέρι τους είναι όχι μόν το αν θα πάρεις ποτέ ένα μισθό κατά τι ανώτερο από εκείνα τα ολιγότερα των εξακοσίων ευρώ καθαρά του πρώτου σου κλιμακίου , αλλά και το αν κάποιος θα διατάξει και σε βάρος σου μια ΕΔΕ, κατά τη διάρκεια της οποίας ( συνήθως δύο ή τρία χρόνια!) δε θα πληρώνεσαι! Φαντάζεστε επίσης τι έχει να γίνει αν σε στέλνουν να συμπληρώσεις ωράριο σε δυο τρία σχολεία που απέχουν αρκετά χιλιόμετρα μεταξύ τους, να τσακίζεσαι να είσαι στην ώρα σου από το ένα σχολείο στο άλλο και φυσικά να επιβαρύνεσαι εσύ με το κόστος της μετακίνησής σου; Φαντάζεστε δηλαδή, αν η κομματοκρατία θελήσει να εξοντώσει κάποιον, πόσο ευχερές της είναι και πόσο εύκολο επίσης να προστατεύει το λαμόγιο και τον ανίκανο που της είναι πιστός; Εκεί να δείτε πογκρόμ!
    Ύστερα κριτήριο για καλή αξιολόγηση είναι και η παρακολούθηση σεμιναρίων, ανώτερο κι από το δεύτερο πτυχίο! Αυτά τα προσχηματικά στημένα σεμιναριάκια των λίγων ημερών το καθένα απλά καλλιεργούν αντιλήψεις δια μιας πλύσεως εγκεφάλου και προπαγάνδας, που δεν αμφισβητούν αλλά
    βοηθούν το σύστημα να επικρατεί . Έτσι εξαγοράζουν δια βίου και κάποιους
    πανεπιστημιακούς ώστε να μην αναλάβουν ποτέ ευθύνη ελεύθερων συνειδήσεων και πνευματκών ανθρώπων απέναντι στην κοινωνία. Συνεπικουρούντος μάλιστα κα ιτου εκπαιδευτικού συστήματος και των σχολικών βιβλίων που ουδόλως ενδιαφέρονται να νοηματοδοτήσουν τη ζωή και να διαμορφώσουν ελεύθερες
    ηθικές προσωπικότητες, θα έχουμε "καταρτισμένους", "πληροφορημένους", "ασκημένους", "επαρκείς", αλλά όχι καλλιεργημένους, μορφωμένους, ανθρώπους του στοχασμού! Ναι αλλά έτσι δε νοείται κοινωνία. Νοείται άθροισμα κομπιούτερς όπου έχει εγκατασταθεί λογισμικό, όχι όμως σκέψη.
    Πρώτα λοιπόν θα πρέπει να υπάρξει δημοκρατία, χειραφέτηση της χώρας και άνοδος του επιπέδου πολιτικής αντίληψης και δράσης αυτού του λαού. Κάθε
    έντιμη προσέγγιση του προβλήματος αυτό δείχνει. Οι γκιλοτίνες μπορεί να ικανοποιησαν την ανάγκη για αίμα των επαναστατών μα μια δημοκρατία χτίζεται μόνο με ήθος και ευθυκρισία.
    Όσο για όσους ισχυρίζονται πως μόνο οι γονείς μπορούν να ενεργούν καλύτερα προς όφελος των παιδιών τους, τους καλώ να κρίνουν το επίπεδο των οργανώσεων των γονέων και το κατά πόσο δούλεψαν επί της ουσίας γι' αυτό.
    Τι υπερασπίστηκαν; Ποιο είναι το κίνημά τους ; Μήπως δεν επικράτησε κι εκεί ο άκρατος κομματισμός; Μήπως μάλιστα λειτούργησαν ως
    κυματοθραύστες αντί ως εκφραστές και πρωτοπόροι; Γιατί ό,τι κι αν λένε οι γονείς , συνομιλητές των θεσμών είναι οι οργανώσεις τους.

    Υ.Γ.
    Μιας και η αξιολόγηση είναι επιταγή της τρόϊκα και των αφεντικών της δε σάς βάζει σε σκέψη γιατί την έπιασε ξαφνικά ο πόνος για παιδιά που τα άφησε χωρίς
    χωρίς ζεστασιά, περίθαλψη, ρούχα, δασκάλους και κυρίως χωρίς μέλλον; Η Νέα τάξη πραγμάτων, μονάχα για μηχανισμούς χειραγώγησης ενδιαφέρεται. Γι' αυτό κοιμόμασταν όντες (σχετικά πάντα) κυρίαρχοι και ένα πρωί ξυπνήσαμε σκλάβοι. Μάλλον το σχολείο ως ιδεολογικός χώρος την ενοχλεί και οι εστίες των ηρωικών εκπαιδευτικών που δεν αφήνουν τη φλόγα να σβήσει,όταν τους κόφτει ξαφνικά τόσο πολύ για αυτούς που χαρακτηρίζει ως "επίορκους " (αποφεύγοντας όμως να διευκρινήσει τίνος παιδιά είναι!.......)
    τους "επίορκους"
    αιδιά της!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.