#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/06/2010 21:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υποβάθμιση από την Moody's κατά τέσσερις κλίμακες παρουσία της Τρόικας



Ενώ στην Αθήνα, όπως έχουμε γράψει, επιχειρούσαν εκστρατεία “καλλωπισμού” της ελληνικής οικονομίας, στο εξωτερικό φαίνεται ότι δεν μασάνε από τέτοια. Έτσι  η Moody's υποβάθμισε την ελληνική οικονομία κατά τέσσερις κλίμακες, από τη θέση "Α3", στη θέση "Ba1". Τοποθέτησε δηλαδή την Ελλάδα στην κατηγορία εκείνων που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μην μπορέσουν να αποπληρώσουν το δημόσιο χρέος.

Ήταν ο μόνος οίκος αξιολόγησης που δεν το είχε κάνει, και το έκανε την ώρα που οι ελεγκτές της Τρόικας είναι στην Αθήνα και εκφράζουν την ανησυχία τους για τον
πληθωρισμό, πιθανότατα και για άλλα θέματα που δεν θέλει η κυβέρνηση να
διαρρεύσουν.

Φυσικά και παίζονται κερδοσκοπικά παιχνίδια σε βάρος της Ελλάδας. Ωστόσο, η υποβάθμιση από την Moody's είναι και μια απόδειξη ότι η οικονομία δεν έγινε ξαφνικά εύρωστη επειδή κάποιοι κυβερνητικοί παπαγάλοι είπαν ότι όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/06/2010 21:27:33

    αχ βαχ... μπορεί οι Γάλλοι και οι Γερμανοί να θέλουν τις δικές του rating agencies (να την χαρώ εγώ την Ευρωαγορά που απαγορεύει όσα στοιχήματα δεν της αρέσουν), αλλα γιατί άργησε η Moody's; Μυστήριο.

    • PELIAS avatar
      PELIAS @ archaeopteryx 16/06/2010 14:37:50

      Ρε ζώα άπραγα που δέχεστε τον εξευτελισμό μας χωρίς να αντιδράτε!

      Ούτε ένας βρε γαϊδούρια;

      Δέν πήρατε χαμπάρι ότι, στους τελευταίους 12 μηνες η εβραιϊκη Μοοdies έκατσε στο σκαμνί στο διεθνές δικαστήριο, καταδικάσθηκε και πλήρωσε αποζημιώσεις στο ύψος του χρέους της Ελλάδος; Για ακριβώς τις ίδιες υποβαθμίσεις και προσβολές.

      Δέχεσθε ακόμα τον έλεγχο της οικονομίας μας απο τους Εβραίους αλλά στο τέλος και την καταλήστευση του τόπου μας;

      Ή μήπως δέν γνωρίζετε τον οικο Moodies;

      Τον γνωρίζετε κύριοι και κύριε Πρωθυπουργέ. Αλλά βγάζει κόρακας κοράκου μάτι;

      ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ βρε γομάρια που διαιτάσθε απο τους φόρους που πληρώνουμε!

      Η άποψη αυτή είναι προϊόν πολλών που σκέφτονται την χώρα και το σπίτι τους. Μπορεί να είναι και μία τελευταία προειδοποίηση

      Αυτά

      ΠΕΛΙΑΣ

      • αθανασιος Ι. avatar
        αθανασιος Ι. @ PELIAS 16/06/2010 14:54:14

        Ηρέμησε και βάνε λίγο κουκούτσι στην γκλάβα σου επιτέλους ..αυτή σου λένε με λίγα λόγια ότι …. όλα τα «μέτρα» που πείρε ο ΓΑΠ είναι σκατά …εσύ τι λες ..κάτι άλλο η διαφορετικό ….έλεος ποια μαζί σου κατάντησες χειρότερος από τον tiramola

  2. BlueSky avatar
    BlueSky 14/06/2010 21:30:35

    Η ελληνική οικονομία έχει μπεί σε έναν ατέρμονο βρόγχο. Ποτέ δεν πρόκειται να ξαναδανειστεί από τις αγορές. Επακόλουθα του ΔΝΤ, μέχρι να μας Απομυζήσουν, να μας πιού το αίμα. Βαστάτε συμπατριώτες, η λευτεριά δεν αργεί, λίγοι μήνες μείναν για να φύγουν.............

  3. GSV avatar
    GSV 14/06/2010 21:44:05

    ολα πανε καλα συμφωνα με το σχεδιο! ποιο σχεδιο?

    Να αυξησεις τη φορολογια και να μειωσεις μισθους και συνταξεις του κοσμου!

    Η παραδοσιακη κτηνοτροφια μας εχει διδαξει κατι εδω και πολλες χιλιαδες χρονια!

    Το αρμεγμα δεν διαρκει για παντα. Καποτε στερεβει η αιγα.

    Η υποβαθμιση απο την Moody's περα απο οποιο κερδοσκοπικο παιχνιδι εχει και την φυσικη ερμηνεια του οτι εφοσον στο οριζοντα καποια αναπτυξιακη πολιτικη που να ευνοει τις επενδυσεις δεν υπαρχει και στηριζεσαι μονο στο αρμεγμα της αιγας σου τοτε φυσικο ειναι οτι τα πραγματα δεν πανε και τοσο καλα.

    Εκτος και αν η κυβερνηση εχει υιοθετησει αναπτυξιακες πολιτικες και εγω δεν τις εχω παρει χαμπαρι!

  4. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 14/06/2010 21:45:25

    Ιδού και το σχόλιο αναγνώστη στο reuters.com:
    "And just how much was Moody’s paid by Goldman Sachs or others for this"?
    Και ενός άλλου:
    My rating for Moody’s has been junk for some time
    h**p://www.reuters.com/article/idUSTRE65D46W20100614
    Ούτε οι Αμερικάνοι δεν μασάνε πιά με τα τσατσάκια της Goldmann

  5. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 14/06/2010 21:48:51

    Το πιό ωραίο από τους σχολιαστές:
    "I’m sure their rating will be at least as accurate as it was on mortgage backed securities".
    Οι Αμερικανοί κάνουν χοντρή πλάκα στους Μούντηδες κι εμείς τους πάιρνουμε στα σοβαρά: Monsieur Trichet, όρμα και φά τους!

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:53:16

      τα 2 σχόλια είναι επαρκές δείγμα για να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι παίρνουν τη Μουντις στην πλάκα; φυσικά και έχει πληγεί το κύρος τους αλλά ακόμα καθορίζουν τις εξελίξεις.

  6. typhoon avatar
    typhoon 14/06/2010 21:54:03

    Εναρμονίστηκε με την S&P.
    http://www.pdma.gr/%28S%28e23ujrjsv5sg53jmmtjr3k45%29%29/StaticPage1.aspx?pagenb=434

    H Fitch κάνει κράτει γιατί ήταν η πρώτη που ξεκίνησε το χορό και της χρεώθηκε.
    http://typhoon-typhoon.blogspot.com/2010/04/fitch.html

    Εμένα η απορία μου είναι ποιος ο λόγος να είναι 3? Αφού έτσι κι αλλιώς συγκοινωνούντα δοχεία είναι.
    Μόνο η γιαπωνέzικη R&I είναι ανεξάρτητη, αλλά κι αυτή αναγκαστικά ακολουθεί.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 22:12:03

      Τη Moody’s οι γελοιογράφοι τη "χρεώνουν" συνήθως στη Goldman, τη Fitch στη JP Morgan τη S&P παλιά στη Lehman Bros (λέτε να έμεινε τώρα ορφανή);

  7. typhoon avatar
    typhoon 14/06/2010 22:10:11

    O Warren Buffett απολογήθηκε πρόσφατα για τη Moody's στην Εξεταστική Επιτροπή της Γερουσίας για τη Χρηματοοικονομική Κρίση και έγινε ρεζίλι. Έχασε τη φοβερή του φήμη στις ΗΠΑ.

    Και μια αποκάλυψη που ελάχιστοι γνωρίζουν:
    Πριν ξεκινήσει πέρυσι το Δεκέμβρη η διάσκεψη της Κοπεγχάγης για το κλίμα, ο κύριος αυτός είχε προδικάσει την αποτυχία της και αγόραζε σαν τρελός κυρίως ορυχεία άνθρακα και λιγότερο πετρελαιοπηγές.
    Έτσι έκαψε την πράσινη ανάπτυξη του Obama και ως επακόλουθο την αντίστοιχη μινιατούρα του Παπανδρέου.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 22:13:42

      Αν αγόρασε και της BP, την πάτησε ο "σοφός της Ομάχα"!

      • typhoon avatar
        typhoon @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 22:16:49

        όχι, όχι BP, αλλά καναδέζικες tar sands ναι.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 22:21:39

      O Warren Buffett είναι μεγάλος μέτοχος της Moody’s, αλλά τώρα "πουλάει". Από τα μέσα του Απριλίου, που άρχισαν οι έρευνες, ο τίτλος της Moody’s έχει χάσει το 35% της αξίας του (περίπου το ιδιο και η S&P).
      h**p://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=2&artid=84397

      • typhoon avatar
        typhoon @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 22:31:04

        Ναι, τώρα τρέχει να σωθεί.
        http://www.marketoracle.co.uk/Article20124.html

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:11:35

        Από την άποψη της Τεχνικής Ανάλυσης, μάλλον φαίνεται ότι θα φύγει όλο κάτω (Dow Jones, S&P): Φαίνεται ότι τώρα "πουλάνε". Δες τον DJ 2 ετών με τον ταλαντωτή του κινητού μέσου όρου 200 ημερών
        h**p://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EDJI+Interactive#chart5:symbol=^dji;range=2y;indicator=sma(200)+volume;charttype=candlestick;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined
        Άν φύγει η Wall Street κάτω, αντίο Hedge, αντίο εικονική κάλυψη της μπλόφας - θα μπουκάρουν τότε οι Κινέζοι για να κρατηθεί ζωντανός ο πελάτης;

  8. donaE avatar
    donaE 14/06/2010 22:12:04

    Εχει τοση σημασια τελικα;
    http://www.euro2day.gr/specials/dr_money/131/articles/589184/Article.aspx

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ donaE 14/06/2010 22:28:51

      Τζόγος είναι, donaE, σαν να είσαι μπροστά σε ρουλέτα και κυττάς νούμερα και χρώματα!
      Ο Ντοστογιέφσκι, πού έζησε χρόνια στο Μπάντεν Μπάντεν και ήταν βαθειά εθισμένος, περιγράφει εξαιρετικά στα έργα του το όλο τριπ, γύρω στο 1870. Μόνο που εδώ, οι τζογαδόροι τζογάρουν ποσά απείρως μεγαλύτερα και αντί για πολυτελείς άμαξες, βίλες ή ντάτσες παίζονται ολόκληρες χώρες ή νομισματικές ζώνες (π.χ. Ευρωζώνη).

    • typhoon avatar
      typhoon @ donaE 14/06/2010 22:29:39

      Τα CDS δεν είναι το στοίχημα που πολλοί αναφέρουν. Το στοίχημα του John P. είναι ένα παράγωγο πρόβλεψης του δείκτη ASE και έχουν παιχτεί χοντρά λεφτά γύρω από αυτό (150 δισ.)
      Όσο υπάρχει το κέρατο, ησυχία δε θα βρούμε, κι ας βγάλει η Ε.Ε. από το σεντούκι ακόμα και τρισ.
      Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι έχουν παίξει και Έλληνες σ'αυτό.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 22:41:40

        Ο J. Paulson έχει ψύχωση με τα σύνθετα "προιόντα", από τα στεγαστικά άρχισε το ρημάδι. Όντως, αυτό είναι το στοίχημα του δικού του Hedge. Tα γυμνά CD's τα έχει η Goldmann, JP Morgan, και η πρώτη έπιασε πελάτη και την Deutsche Bank (όπως ακριβώς και με τα στεγαστικά shits).
        Άν έπαιξαν και Έλληνες στο κέρατο του Paulson, καλά να πάθουν αυτό που θα πάθουν, αεράτα λεφτά είναι (όπως της μισής Λάρισας, που πνίγηκε πέρισυ στον Βοθρο-πηνειό της Lehman)

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 22:52:36

        Δυστυχώς, παράγωγα και bare CD’s δουλεύουν όλα παράλληλα και το ένα τροφοδοτεί το άλλο. Είναι όλα στην μεριά της αρκούδας, άγριο σορτάρισμα, βοηθάνε και αργυρώνητοι πολιτικοί (τελευταίος εκείνος ο αλητήριος Ούγγρος, Παρασκευή βράδυ γκρέμισε τον Dow Jones).
        Αλλά είναι γνωστό πιά ότι δεν τους καλύπτει πραγματικό ρευστό, τζογάρουν εικονικές αξίες (μετοχές που ήδη πέφτουν, σύνθετα βασισμένα σε συμβόλαια υποθηκών που δεν έχουν "εξαερωθεί" ακόμη επαρκώς). Μπλόφα είναι, και οι "απέναντι" το γνωρίζουν. Πόσο θ' αντέξουν με αέρα;

      • typhoon avatar
        typhoon @ typhoon 14/06/2010 23:06:12

        Σε μια Wall Street που οι μετοχές φαίνονται αδιάφορες, το παιχνίδι με τα κρατικά χρέη έχει αποκτήσει μαγία. Για πόσο χρόνο ακόμα δεν ξέρω.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ typhoon 14/06/2010 23:16:48

        Όταν ανέβει το παραπάνω σχόλιό μου με το link, άν έχεις κάποια εμπιστοσύνη στην Τεχνική Ανάλυση, θα δείς ότι υπάρχει ένα ενδεχόμενο ν' αποκτήσει προσεχώς η Wall Street έντονη πτωτική μαγεία. Άν επαληθευτεί, δεν ξέρω πόσο κόσμο θα διατηρήσουν γύρω τους οι ρουλέτες με κρατικά χρέη.

      • typhoon avatar
        typhoon @ typhoon 15/06/2010 00:33:03

        Δες το ίδιο chart με bollinger bands:
        h**p://finance.yahoo.com/echarts?s=^DJI+Interactive#chart2:symbol=^dji;range=2y;indicator=sma%28200%29+bollinger+volume;charttype=candlestick;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined
        Θα δεις ότι ενδιαφέρον στένεμα είχαμε στα τέλη του 09 και αρχές του 10. Τότε που οι αναποφάσιστοι κινήθηκαν στο forex και στα παράγωγα των ευρωπαϊκών χρεών. (Σημειώνω ότι τα ίδια τα κρατικά ομόλογα απασχολούν μεγάλους πελάτες με μακροχρόνιες τοποθετήσεις, που συνήθως δεν τα παίζουν στη δευτερογενή αγορά.)

        Βέβαια και σήμερα υπάρχει μία στασιμότητα που ακόμα δεν έχει εκδηλωθεί ως απομάκρυνση των επενδυτών. Αν εκδηλωθεί, τότε ο δείκτης θα πέσει. Όμως υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης από την κρίση και όλοι περιμένουν. Από την άλλη, αν φύγουν θα πάνε πού? Στο χρυσό? Μα ήδη δεν έχει παραφουσκώσει? Τι κέρδη μπορείς να κάνεις πια εκεί?
        Στο λίθιο? Εντάξει βρέθηκε απόθεμα στο Αφγανιστάν, αλλά για το project ηλεκτρικά αυτοκίνητα δε φτάνει ο πλανήτης ολόκληρος. Αν αύριο το παίρνουν ως παραπροϊόν της σύντηξης, τότε θα τα έχουν όλα (ρεύμα και κίνηση).
        Στο πετρέλαιο? Θα φτάσει τα 100$ όταν ο πλανήτης ξεπεράσει πλήρως την κρίση του 08. Αλλά με την Ευρώπη στην σημερινή κατάσταση αργεί πολύ.
        Άρα, το μόνο που μένει είναι μία βόλτα από την κύρια αίθουσα μέχρι τα παράγωγα κι αν δε μας κάτσει ξανά πίσω.

        Πάντως τον τελευταίο λόγο τον έχουν πάντα τα μελλοντικά γεγονότα και η ιστορία έχει δείξει ότι ουδείς μπορεί να μιλήσει γι' αυτά με σιγουριά!

  9. Χαμενος avatar
    Χαμενος 14/06/2010 22:25:04

    Βάση στοιχείων της BankForInternationalSettlements (Banquedesrèglementsinternationaux), την Μεκα των κερδοσκοπικών οργανισμών, το 60% του δημόσιου χρέους κατέχουν η Γαλλία, η Ελβετία και η Γερμανία (δλδ περίπου 180 από τα 300 δις).
    Σύμφωνα με τις Γαλλικές τράπεζες.
    h**p://www.lefigaro.fr/societes/2010/05/06/04015-20100506ARTFIG00561-l-exposition-des-banques-francaises-a-la-dette-grecque.php
    από τα περίπου 55 δις Ελληνικού χρέους που φέρεται να κατέχει η Γαλλία, τα 30 περίπου είναι χρέη των Γενική και Εμπορική των οποίων κατέχουν μεγάλα ποσοστά Γαλλικές τράπεζες. Δεν προσδιορίζεται όμως πόσα από τα 30 αυτά δις αντιστοιχούν σε δημόσιο χρέος (ομόλογα). Για την Εμπορική αναφέρει 26 δις χρέος, και τον Απρίλη το 2010 η CreditAgricole μίλαγε για 600 εκ. δημόσιου χρέους.
    h**p://www.lefigaro.fr/societes/2010/04/28/04015-20100428ARTFIG00705-grece-credit-agricole-expose-a-hauteur-de-850-millions-8364-.php
    Με άλλα λόγια το Ελληνικό δημόσιο φαίνεται να χρωστάει στις Γαλλικές τράπεζες περί τα 10 δις ευρώ. Τα υπόλοιπα 45 δις είναι ιδιωτικά χρέη και διάφορες κοινές επενδύσεις. Τα 55 δις δεν είναι το χρέος της Ελλάδας αλλά η ζημία που θα υποστούν οι Γαλλικές τράπεζες σε περίπτωση πτώχευσης της Ελλάδας.
    Οι Γερμανικές τράπεζες φαίνεται να κατέχουν περίπου 20 δις δημόσιο Ελληνικό χρέος:
    h**p://www.agefi.fr/(S(5nsrsxqya4m2nv4534qzcx55))/search/default2.aspx?search=dette%20souveraine&id_article=1135134&page=&themes=&societes=&personnes=%7CBaudouin%20Prot%7C&publications=%7C380%7C&tri=&AspxAutoDetectCookieSupport=1
    Οι Ελβετοί από την πλευρά τους έχουν μόνο 3 δις από Ελληνικά ομόλογα. Τα υπόλοιπα 45 εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς, άλλα και πάλι δεν μάθαμε πόσα από αυτά ήταν δημόσιο χρέος.
    h**p://www.reuters.com/article/idUSLDE63R2GB20100429
    Με άλλα λόγια τα 180 δις Ελληνικού “δημόσιου χρέους” έγιναν 35 δις για την ώρα.
    Αυτό μας δίνει μια ιδέα του πόσο αξιόπιστοι είναι οι οίκοι αξιολόγησης.

    • typhoon avatar
      typhoon @ Χαμενος 14/06/2010 22:44:43

      Γενική και Εμπορική είναι εδώ και χρόνια θυγατρικές Γαλλικών τραπεζών.

      Όλα αυτά όμως δεν έχουν καμία ουσία. Το χρέος δε λέει τίποτα. Το πρωτογενές έλλειμμα είναι η ουσία. Αν εσύ είσαι καλυμμένος στο εσωτερικό σου τότε τους εκβιάζεις, δε σε εκβιάζουν.
      Η Ελλάδα, όμως, έμεινε ακάλυπτη και βρήκαν όλοι την ευκαρία να παίξουν άνετα μαζί της και στη συνέχεια με το ευρώ.

      Αν δεν έχεις πρωτογενές έλλειμμα (δηλαδή αν τα έσοδά σου επαρκούν για να πληρώσεις μισθούς, συντάξεις και παροχές υγείας-παιδείας-ανεργίας), τότε μόνο μπορείς να εκβιάζεις τις αγορές με τεχνική χρεωκοπία. Δηλαδή τους λες, με απλά λόγια, ότι εγώ είμαι καλυμμένος εσωτερικά, οπότε αν κάνω στάση πληρωμών εσύ θα χάσεις αγορά που θα μείνεις απλήρωτη, όχι εγώ. Τότε και μόνο οι αγορές θα σε δανείσουν με λογικό επιτόκιο για να μη χάσουν τα λεφτά τους.
      Δυστυχώς, η Ελλάδα εμφάνισε πρωτογενές έλλειμμα, είχε δηλαδή να καλύψει ανάγκες μεγαλύτερες από τα έσοδά της. Όπως καταλαβαίνεις αυτό έδωσε τα περιθώρια στις αγορές να την πατήσουν στο λαιμό.

      Δες εδώ τα πραγματικά στοιχεία:
      http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/PDFProyp/1.5.pdf
      Πίνακας 3.8
      Αυτό έχει αναρτηθεί πριν από τα τελευταία μέτρα.

      Δες τις στήλες του 2009:
      Πρωτογενές πλεόνασμα στον προϋπολογισμό: 62-54= + 8 δισ.
      Πρωτογενές έλλειμμα στην υλοποίηση: 59-49= 10 δισ. ευρώ
      Τότε ξεκίνησε το πάρτι!!! 18 δισ. άνοιγμα!
      Αυτή ήταν η ευκαιρία που διέγνωσαν οι αγορές και πάτησαν τη χώρα στο λαιμό!

      Δες τώρα το 2010:
      Πρωτογενείς δαπάνες: 57 δισ.
      Έσοδα: 54 δισ.
      Πρωτογενές έλλειμμα: 3 δισ. ευρώ
      Το πάρτι συνεχίστηκε, αφού ακόμα υπήρχε άνοιγμα στις ζωτικές ανάγκες 3 δισ. ευρώ.
      Αυτό είναι το κλειδί των αγορών για να χορέψουν όποια χώρα θέλουν στο ταψί!!!

      Το μεγαλύτερο κακό, όμως, είναι ότι η Ελλάδα θεωρήθηκε η μεγάλη ευκαιρία για να βγουν χρηματιστηριακά κέρδη από το δολλάριο, ρίχνοντας το ευρώ. Αυτό ξεκίνησε μία σειρά αλυσιδωτών ανιδράσεων σε πλήρη εξέλιξη. Κανείς πλέον δε γνωρίζει αν θα σταματήσει αυτή η σειρά και πώς!

    • Y. avatar
      Y. @ Χαμενος 15/06/2010 00:46:35

      France, Germany hold $1 trillion of risky EU debt
      http://www.marketwatch.com/story/france-germany-hold-1-trillion-of-risky-eu-debt-2010-06-14?siteid=nwhpm

  10. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 14/06/2010 22:46:13

    Αποκλείεται το ενδεχόμενο η υποβάθμση αυτή να είναι ενταγμένη σε κάποιο σχέδιο;

    Την Παρασκευή δε μίλησε ο Πρωθυπουργός, στη Βιέννη, σ' ένα ακροατήριο τραπεζιτών;

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Κώστας Ροδινός 14/06/2010 22:58:40

      Ο Άκερμαν πάντως "λύγισε": Τώρα λέει ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει.
      Ίσως ξεφορτώθηκε ένα μέρος από τα σ*ατα που του είχε πουλήσει η Goldmann Sachs (Αμερικάνικα στεγαστικά και CD's). Διαβάζω ότι η Deutsche Bank βγάζει σαν τρελή στο σφυρί σπίτια στις ΗΠΑ με μή εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια. Ο πρώτος "δημοπρασιάκιας" στις ΗΠΑ: Δηλαδή και οι Αμερικάνοι για τα απλήρωτα στεγαστικά, θέλουν το Γερμανό (Ελβετό) τους!

      • typhoon avatar
        typhoon @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:12:33

        Δες εδώ γιατί "λύγισε":
        http://typhoon-typhoon.blogspot.com/2010/05/blog-post_4233.html

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:34:42

        Εξαιρετικό, και εξαιρετικός αναλυτής ο Altvater!
        Η Deutsche Bank προφανώς χρειάζεται επειγόντως ρευστό, γι αυτό και οι μανιακοί πλειστηριασμοί. Δες εδώ τι χαμός γίνεται στις ΗΠΑ, άν διαβάζεις Γερμανικά.
        h**p://www.manager-magazin.de/unternehmen/artikel/0,2828,698994,00.html
        Αρχικά ήθελε όντως επαναδιαπραγμάτευση (μάλλον με κούρεμα) του Ελληνικού χρέους, τώρα το γύρισε και προτιμά αναμονή. Υποθέτω ότι ξεφορτώνεται τα skata που του πούλησε η Goldman, όχι μόνον τα μπατιριμένα στεγαστικά.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:52:27

        Sic transit gloria mundi: Bravo DB. Για πες μου τι θα κάνει ένας οικογενειάρχης αν απολυθεί και έχει στεγαστικό να τρέχει συν τις άλλες υποχρεώσεις;
        Σαν πολύ εύκολες είναι οι κουβέντες μου φαίνεται

      • typhoon avatar
        typhoon @ Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:58:41

        Το είχαμε επισημάνει μαζί με άλλα ενδιαφέροντα σημεία εδώ:
        http://typhoon-typhoon.blogspot.com/2010/04/blog-post_4258.html

        Πάντως το γερμανικό άρθρο δίνει την εντύπωση ότι η DB βγάζει στο σφυρί κατοικίες, κάτι που είναι μάλλον απίθανο, αφού έχουν ήδη επιδοτηθεί οι δανειολήπτες από την κυβέρνηση Obama.
        Μάλλον πρόκειται για κτίρια προς εκμετάλλευση (δηλαδή τα πρώτα που θα ξεφορτωνόταν κάποιος που χρωστάει), γεγονός που δείχνει ακόμα πιο πολύ πόσο βλάχους έπιασε η Goldman τους Γερμανούς.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 15/06/2010 00:11:10

        Χιλιάδες τέτοιες περιπτώσεις αλλενάκι. Είναι μεγάλο θέμα, η DB έχει ήδη αποκτήσει κάκιστη φήμη στις ΗΠΑ. Μέχρι και διαδηλώσεις έξω από τα κεντρικά της σε κάποιες Πολιτείες έχουν γίνει. Έχουν στραφεί δικαστικά εναντίον της κατά συρροή. Τα στεγαστικά τα υποθήκευσαν Αμερικανικές τράπεζες, η Goldman τα "πακετάρισε" σε παράγωγα και τα πούλησε παντού, πολλά μα πάρα πολλά στον Άκερμαν και στην DB. Μετά πέσανε απότομα οι τιμές, έπαυσαν να εξυπηρετούν τα δάνεια οι άνθρωποι, χρεωκόπησαν οι αρχικές πιστώτριες τράπεζες και έμειναν στη DB οι παράγωγοι τίτλοι. Τώρα αυτή πλειστηριάζει στις πεσμένες τιμές για να πάρει ένα μικρό μέρος των χρημάτων πίσω. Αλλά η ουσία είναι αυτή: Με Γερμανούς ή Αμερικανούς πιστωτές, ο κόσμος μένει άστεγος (συχνά και άνεργος). Απλώς βρίσκεις τώρα παντού τη DB να πλειστηριάζει σπίτια.
        Δες και αυτό:
        h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/0,1518,698933,00.html

      • anonymous avatar
        anonymous @ Sic transit gloria mundi 15/06/2010 01:43:57

        Η μαφία των τραπεζών και των εκδοτικών οίκων θα μας οδηγήσει στο σημείο να μην εμπιστευόμαστε το χρήμα παρά μόνο το χρυσό, τα ακίνητα και γενικά τα ενσώματα προϊόντα.

        Το κακό είναι ότι η ΕΕ είναι ανίκανη να τους βάλει στη θέση τους.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 15/06/2010 10:51:05

        Ο χρυσός πετάει, όσο για τα ακίνητα, κάνουν ότι και ο Καραγκούνης. No way out.

  11. γαλαζιος avatar
    γαλαζιος 14/06/2010 22:59:37

    Είναι επειδή τους έπεισε για την ικανότητα του. Αυτην την ανικανότητα του πληρώνουμε. Στην οικονομία προεισπράττεις και κέρδη και ζημιές. Δεν υπήρξε κρίση δανεισμού λόγω του παρελθόντος αλλα λόγω του μέλλοντος. Δεν την πατήσαμε κυρίως για ότι είχαμε κάνει μέχρι πρότινος αλλα για αυτά που θα κάνουμε ή δεν θα κάνουμε. Το μόνο μου ερώτημα πλέον είναι: αυτοί που όλοι αποκαλούν κερδοσκόπους ,ήταν τόσο τσακάλια για να καταλάβουν ότι αυτοί που κυβερνούν σήμερα είναι άχρηστοι και ότι θα τα κάνουν θάλασσα ή αυτοί που κυβερνούν τους είχαν διαβεβαιώσει ότι θα πάνε το καράβι για βούλιαγμα όπως ο Τιτανικός.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ γαλαζιος 14/06/2010 23:19:53

      Δεν νομίζω να ενδιαφέρονται για λόγους πρωθυπουργών αυτοί, αλλά αγγελίες μαζικών δημοπρασιών στη Φλόριντα, σίγουρα τις προσέχουν. Έτσι ξέρουν ότι ο Άκερμαν "ξεφορτώνει" ενώ ο άλλος απέναντι δεν "ξεφόρτωσε".

  12. Eleos avatar
    Eleos 14/06/2010 23:02:27

    ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΗΗ....ΓΥΡΝΑ ΠΙΣΩΩΩΩΩΩΩΩ

    • Χρήστος avatar
      Χρήστος @ Eleos 14/06/2010 23:57:03

      σωστός

    • s54elas avatar
      s54elas @ Eleos 15/06/2010 00:05:02

      αυτο που κολλαει τωρα ..

  13. Asterix avatar
    Asterix 14/06/2010 23:26:15

    Ετσι είναι η ζωή.
    Άλλο τι λέει ο κάθε Πρετεντέρης και άλλο τι ισχύει στην πραγματικότητα.

    Ετσι δεν είχε γίνει και με τον Αβραμόπουλο; Ίδρυσε το κόμμα, μάζεψε και στελέχη, οπότε οι γνωστές τηλεγελοιότητες του δώσανε 17% στις δημοσκοπήσεις παίζοντας τα δικά τους παιχνίδια εξουσίας. Πάει ο Αβραμό με αυτό το νούμερο στις τράπεζες να συνάψει δάνειο για να στήσει τον μηχανισμό και αντί για λεφτά του δώσανε... άσε να μην πω τι.
    Πάπαλα το κόμμαααα.

  14. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 14/06/2010 23:43:57

    "Όσο λοιπόν μεγαλύτερη γίνεται η ανάμειξη κρατών και διεθνών οργανισμών στην Ελλάδα, τόσο χειρότερη η θέση των ιδιωτικών επενδυτών. Γι΄ αυτό και οι τελευταίοι θα ήθελαν την κατά το δυνατόν ταχύτερη αναδιάρθρωση,για να σώσουν φυσικά τις δικές τους επενδύσεις, και όχι, όπως διατείνονται, την Ελλάδα".
    «Πρέπει να πάρουμε χρήμα από τους επενδυτές για να το δώσουμε στο κράτος, και το μέσο γι΄ αυτό λέγεται φόρος περιουσίας».
    (Elmar Altvater, ααπό την εξαιρετική επισήμανση του typhoon).
    Τ' ακούτε κε Παπανδρέου, κε Σαμαρά και λοιποί αρμόδιοι;
    Ξεφεύγει από τα συνήθη "φάρμακα", έ;

  15. s54elas avatar
    s54elas 15/06/2010 00:03:57

    εν τελει το αρθρο μαζεψε και καποιους που κατι ξερουν και δεν εχουνε σκοπο να πουλανε μαυρο .. για να παρτε παραδειγμα και αλλαξτε τροπαρι ..

  16. Y. avatar
    Y. 15/06/2010 00:39:56

    Παρ’ όλα αυτά είναι ύποπτο το τάϊμινγκ της Μούντυς, σήμερα που το € τσίμπησε στα 1,22+ με το $. Οι αμερικάνοι θέλουν ισχυρό $ για να μπορούν να πουλήσουν τα τρέσουρις στη χρηματοδότηση των ελλειμμάτων τους. Απλά πράματα!

  17. NTINOS avatar
    NTINOS 15/06/2010 01:37:18

    ΝΑ ΠΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΥΕΙ Η MOODY S ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ..ΑΞΙΟΤΙΜΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

    Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, πώς ασκείται αυτή η δύναμη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των ομολόγων ενός κράτους. Η περιγραφή ενός αναλυτή της εταιρίας πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P στη ραδιοφωνική εκπομπή ‘Πρωινή Έκδοση’ του Εθνικού Δημόσιου Ραδιοφώνου (ΕΔΡ) στις ΗΠΑ είναι άκρως κατατοπιστική::

    Αναλυτής S&P: Για κάθε χώρα έχουμε δύο αναλυτές που πηγαίνουν στη χώρα για την αξιολόγηση και τη βαθμολογία. Ποτέ δεν πηγαίνει μόνο ένα άτομο γιατί χρειαζόμαστε δύο ζευγάρια μάτια

    Δημοσιογράφος ΕΔΡ: Πιστεύω πως υπάρχουν άνθρωποι που μας ακούν αυτή τη στιγμή και αναρωτιούνται ‘μόνο δύο;’. Δε θα έπρεπε να στέλνετε εβδομήντα για να βαθμολογείτε μία ολόκληρη χώρα;

    Αναλυτής S&P: Για να είμαι ειλικρινής αυτό που κοιτάμε είναι αρκετά περιορισμένο. Μπορείς να πληρώσεις το χρέος σου εξολοκλήρου και στην ώρα σου; Ποια είναι η ικανότητα και η διάθεση σου να το πράξεις. Ξέρετε νομίζω δύο άνθρωποι…αυτή είναι η πρακτική μας μέχρι σήμερα. Έχει δουλέψει καλά.

    Το Εθνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο των ΗΠΑ ανέφερε στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ πως αφού πρώτα πάρουν συνέντευξη από μερικούς κυβερνητικούς εκπροσώπους και μερικούς δημοσιογράφους, οι δύο αναλυτές της S&P επιστρέφουν στην έδρα τους και συντάσσουν μία έκθεση. Στη συνέχεια, μία πενταμελής επιτροπή συζητά την έκθεση και με την ανάταση χειρών ψηφίζουν υπέρ ή κατά της πρότασης συμπερασμάτων. Δεν υπάρχει ούτε έγγραφη αιτιολογία απόψεων ή διαφωνιών, ούτε επιχειρηματολογία, ούτε διαδικασία ελέγχου της απόφασης και των στοιχείων από άλλες επιτροπές εντός και εκτός της εταιρίας. Δεν υπάρχει η δυνατότητα αμφισβήτησης της απόφασης από τα κράτη, άσκησης έφεσης ή αναίρεσης εναντίον της ή οποιαδήποτε άλλη αμυντική .

    Αναλυτής S&P: Θέλουμε πάντα μονό αριθμό ψήφων γιατί δε θέλουμε να καταλήξουμε σε ισοπαλία και να αναγκαστούμε να επαναλάβουμε τη διαδικασία από την αρχή

    Δημοσιογράφος ΕΔΡ: Πόσο διαρκεί η διαδικασία;

    Αναλυτής S&P: Ακόμη και αν έχεις να κάνεις τον Καναδά, που είναι ένα σχετικά βαρετό ΑΑΑ, πάλι πρέπει να ακολουθήσεις όλα τα βήματα. Οπότε δύο ώρες είναι περίπου η μέση διάρκεια.

    Πάνω κάτω, δηλαδή, όσο διαρκεί μία ταινία.

    Πάνος Παναγιώτου

    • s54elas avatar
      s54elas @ NTINOS 15/06/2010 02:15:26

      Ευγε!!!

  18. neotera avatar
    neotera 15/06/2010 02:14:49

    Θα πρέπει ίσως να θεσπιστεί το ασύμβατο ανάμεσα στην ευγενή ιδιότητα του αλογομούρη της φινάντσας και στα δημόσια αξιώματα, ή τουλάχιστον απαγόρευση πρόσβασης στη διαχείριση εθνικών θεμάτων στους τομείς εξωτερικών και άμυνας...
    Ισως όμως μια τέτοια ρύθμιση να εμπίπτει στην κατηγορία του αντισημιτισμού, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού !

  19. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 15/06/2010 03:16:13

    Ο παγκόσμιος καπιταλισμός είναι ανεξέλεγκτος και θα γίνεται πιο άπληστος και καταστροφικός όσο αποδυναμώνεται το εθνικό κράτος, το μόνο μέσο που μπορεί να τιθασεύσει τον καπιταλισμό εφόσον βέβαια είναι δημοκρατικό κι εκφράζει τη λαϊκή βούληση και τα συμφέροντα των πολιτών, όλων των πολιτών, κι όχι των ανθρώπων ως καταναλωτών. Η ΕΕ δεν ελέγχει τον καπιταλισμό, στην πραγματικότητα προωθεί τον αναρχοκαπιταλισμό κι ας πρεσβεύει το αντίθετο. Ο ρόλος της ως εργαλείο δημιουργίας αλληλεγγύης μεταξύ των δυτικοευρωπαϊκών κρατών κι εξασφάλισης της ειρήνης έχει πια εξαντληθεί.
    ΥΓ. O πρωθυπουργός έλεγε την αλήθεια όταν έλεγε ότι μας χτυπάνε κερδοσκόποι. Απλά δεν ανέφερε ότι ο ίδιος και η κυβέρνησή του τους βοηθάνε.

  20. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 15/06/2010 07:29:24

    Ο Αύγουστος είναι κοντά.

    Πουλήστε τώρα !

  21. ALALOGIA avatar
    ALALOGIA 15/06/2010 07:44:37

    Απο το analytis.com

    H πρακτική της βαθμολογίας των ομολόγων ολόκληρων κρατών από τρεις και μόνο ιδιωτικές εταιρίες αποτελεί μοναδικό φαινόμενο συγκεντρωτισμού και απολυταρχισμού στο μοντέρνο οικονομικό σύστημα αφού σε όλες τις άλλες περιπτώσεις ιδιώτες και εταιρίες είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση του ρίσκου που απορρέει από οποιαδήποτε επενδυτική τους επιλογή.

    Καθώς υπάρχει ειδική νομοθεσία που απαγορεύει στα μεγάλα επενδυτικά ταμεία και σχήματα την κατοχή ομολόγων κρατών με μη επενδυτική βαθμολογία, η απόφαση των εταιριών πιστοληπτικής αξιολόγησης για υποβάθμιση των ομολόγων μίας χώρας σε ‘junk’ ('σκουπίδια' – και μόνο η ονομασία είναι άκρως προσβλητική για ένα κράτος και τον λαό του), συνεπάγεται και την υποχρεωτική απόφαση πώλησης των ομολόγων αυτών από όλα τα μεγάλα επενδυτικά σχήματα ανά τον κόσμο. Έτσι οι εταιρίες πιστοληπτικής αξιολόγησης μετατρέπονται έμμεσα από ανεξάρτητοι αναλυτές σε επενδυτικούς συμβούλους αλλά και διαχειριστές των κρατικών ομολόγων όλου του κόσμου, δύναμη η οποία είναι ασύλληπτη.

    Δεν υπάρχει λόγος να αναρωτιέται, λοιπόν, κανείς γιατί ο βραβευμένος με Πούλιτζερ Αμερικανικός δημοσιογράφος Thomas Friedman είχε υποστηρίξει πως υπάρχουν μόνο δύο υπερδυνάμεις στον κόσμο, οι ΗΠΑ και η υπηρεσία πιστοληπτικής αξιολόγησης ομολόγων της Moody’, συμπληρώνοντας πως ‘δεν είναι ξεκάθαρο, πάντα, ποιος είναι ο πιο δυνατός από τους δύο’.

    Έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, πώς ασκείται αυτή η δύναμη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των ομολόγων ενός κράτους. Η περιγραφή ενός αναλυτή της εταιρίας πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P στη ραδιοφωνική εκπομπή ‘Πρωινή Έκδοση’ του Εθνικού Δημόσιου Ραδιοφώνου (ΕΔΡ) στις ΗΠΑ είναι άκρως κατατοπιστική::

    Αναλυτής S&P: Για κάθε χώρα έχουμε δύο αναλυτές που πηγαίνουν στη χώρα για την αξιολόγηση και τη βαθμολογία. Ποτέ δεν πηγαίνει μόνο ένα άτομο γιατί χρειαζόμαστε δύο ζευγάρια μάτια

    Δημοσιογράφος ΕΔΡ: Πιστεύω πως υπάρχουν άνθρωποι που μας ακούν αυτή τη στιγμή και αναρωτιούνται ‘μόνο δύο;’. Δε θα έπρεπε να στέλνετε εβδομήντα για να βαθμολογείτε μία ολόκληρη χώρα;

    Αναλυτής S&P: Για να είμαι ειλικρινής αυτό που κοιτάμε είναι αρκετά περιορισμένο. Μπορείς να πληρώσεις το χρέος σου εξολοκλήρου και στην ώρα σου; Ποια είναι η ικανότητα και η διάθεση σου να το πράξεις. Ξέρετε νομίζω δύο άνθρωποι…αυτή είναι η πρακτική μας μέχρι σήμερα. Έχει δουλέψει καλά.

    Το Εθνικό Δημόσιο Ραδιόφωνο των ΗΠΑ ανέφερε στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ πως αφού πρώτα πάρουν συνέντευξη από μερικούς κυβερνητικούς εκπροσώπους και μερικούς δημοσιογράφους, οι δύο αναλυτές της S&P επιστρέφουν στην έδρα τους και συντάσσουν μία έκθεση. Στη συνέχεια, μία πενταμελής επιτροπή συζητά την έκθεση και με την ανάταση χειρών ψηφίζουν υπέρ ή κατά της πρότασης συμπερασμάτων. Δεν υπάρχει ούτε έγγραφη αιτιολογία απόψεων ή διαφωνιών, ούτε επιχειρηματολογία, ούτε διαδικασία ελέγχου της απόφασης και των στοιχείων από άλλες επιτροπές εντός και εκτός της εταιρίας. Δεν υπάρχει η δυνατότητα αμφισβήτησης της απόφασης από τα κράτη, άσκησης έφεσης ή αναίρεσης εναντίον της ή οποιαδήποτε άλλη αμυντική .

    Αναλυτής S&P: Θέλουμε πάντα μονό αριθμό ψήφων γιατί δε θέλουμε να καταλήξουμε σε ισοπαλία και να αναγκαστούμε να επαναλάβουμε τη διαδικασία από την αρχή

    Δημοσιογράφος ΕΔΡ: Πόσο διαρκεί η διαδικασία;

    Αναλυτής S&P: Ακόμη και αν έχεις να κάνεις τον Καναδά, που είναι ένα σχετικά βαρετό ΑΑΑ, πάλι πρέπει να ακολουθήσεις όλα τα βήματα. Οπότε δύο ώρες είναι περίπου η μέση διάρκεια.

    Πάνω κάτω, δηλαδή, όσο διαρκεί μία ταινία.

    Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα της διαδικασίας που ακολουθείται για την αξιολόγηση των ομολόγων ενός κράτους και μέσω αυτής της διαδικασίας προέκυψε η υποβάθμιση των ελληνικών ομολόγων, προκαλώντας την ‘ελληνική κρίση’. Ο ένας από τους δύο αναλυτές που μπήκε στον κόπο να ταξιδέψει στην Ελλάδα και μετά να συντάξει την έκθεση υποβάθμισης ονομάζεται Marko Mrsnik. ‘Μάλλον ο κύριος Mrsnik θα αποφύγει να κάνει διακοπές φέτος στο Φαλιράκι της Ρόδου’ γράφουν οι Times του Λονδίνου, διακωμωδώντας μία υποβάθμιση που πήρε δύο ώρες και πέντε ανθρώπους για να πραγματοποιηθεί αλλά που θα φέρει χρόνια ταλαιπωρίας σε έναν ολόκληρο λαό (και σε πολλούς άλλους σε ανάλογες περιπτώσεις).

    Με το να συνεχίζουμε την επίσημη χρήση αυτού του συστήματος, τα κράτη θα αντιμετωπίζουν την αστάθεια που προκαλείται από τις εταιρίες πιστοληπτικής αξιολόγησης στη χειρότερη δυνατή χρονική στιγμή.’ επισημαίνει ο David Einhorn, ένας από τους διασημότερους κερδοσκόπους (στη λίστα των 50 πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου) και προσθέτει: ‘Τώρα οι Ευρωπαίοι ηγέτες μαθαίνουν με το σκληρό τρόπο ότι δεν είναι καλό να υπάρχουν εταιρίες πιστοληπτικής αξιολόγησης που να υποστηρίζουν ότι η κατάσταση είναι σταθερή παρά το γεγονός ότι τα υποβόσκοντα ρίσκα αυξάνονται και τότε, όταν η κατάσταση φτάνει σε ένα κρίσιμο σημείο, να επιταχύνουν τη διαδικασία της απώλειας εμπιστοσύνης με το να υποστηρίζουν πως τα πράγματα, τελικά, δεν είναι και τόσο καλά.’

    Ακόμη και αν αγνοήσει κανείς το γεγονός πως οι τρεις εταιρίες πιστοληπτικής αξιολόγησης εμπλέκονται σε κάθε μορφή σκανδάλων, παλαιότερων, πρόσφατων και εκκολαπτόμενων και ακόμη και αν στην Ελλάδα παραβλέψουμε το γεγονός πως οι δύο διεθνείς επενδυτικές εταιρίες με το μεγαλύτερο μερίδιο στο ελληνικό χρηματιστήριο (BlackRock και Norges Bank) είναι παράλληλα μεγαλομέτοχοι και των εταιριών πιστοληπτικής αξιολόγησης, το πιθανότερο είναι και πάλι να καταλήξουμε στο συμπέρασμα στο οποίο οδηγείται, πλέον, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ότι δηλαδή το υπάρχον σύστημα αξιολόγησης κρατικών ομολόγων πρέπει να αλλάξει και η βαρύτητα που δίνεται στις αξιολογήσεις των S&P, Moody’s και Fitch πρέπει να μειωθεί.

    Όπως συμβαίνει πάντα, ωστόσο, η νομοθεσία ακολουθεί το έγκλημα και οι νομοθέτες έρχονται να καλύψουν νομικά κενά αφού πρώτα κάποιοι τα έχουν εκμεταλλευτεί και κάποιοι άλλοι έχουν πέσει θύματα τους. Και στην προκειμένη περίπτωση, το μεγαλύτερο θύμα από την ελλιπή ρυθμιστική νομοθεσία της διαδικασίας και των φορέων αξιολόγησης κρατικών ομολόγων, είναι η Ελλάδα.

    Πάνος Παναγιώτου - διευθυντής ΕΚΤΑ, 3FVIP.com

  22. CRAZY DOCTOR avatar
    CRAZY DOCTOR 15/06/2010 09:18:11

    ολοι το καταλάβαμε οτι απλα γλυτωσαμε την πτωχευση στις 19 μαϊου -παρα την αντιθετη προσπάθεια του σαμαρά- και στο μελλον θα βρεθουμε πολυ κοντα ξανά και ισως να μην τη γλυτωσουμε....το μονο που μοιαζει θεωρητικα εφικτο ειναι αναδιαρθρωση του χρεους εντος ευρω .και παλι..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.