#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/04/2010 21:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υπάρχει πράγματι κίνδυνος για τις πτήσεις από το ηφαιστειακό νέφος;



Η πανευρωπαϊκή απαγόρευση των πτήσεων εξαιτίας του νέφους που προκάλεσε η έκρηξη του ισλανδικού ηφαιστείου, έχει προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία αλλά και αρκετές διαμάχες. Πολλές αεροπορικές εταιρίες πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πτήσεις, χωρίς να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται, είναι αν η απαγόρευση των πτήσεων αποτελεί μια υπερβολική αντίδραση των αεροπορικών αρχών της Ευρώπης ή όχι.

Οι επικεφαλής των αεροπορικών εταιριών έχουν εξαγριωθεί, και πολλοί από αυτούς πετάνε οι ίδιοι αυτές τις ημέρες, προσπαθώντας να πείσουν τις αρχές πως «δεν τρέχει τίποτα». Ο διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής KLM, επέστρεψε από δοκιμαστική πτήση σε ύψος που συνήθως πετούνε τα επιβατικά αεροσκάφη, χωρίς επιβάτες, και ανακοίνωσε πως «όλα είναι μια χαρά». Η γερμανική Lufthansa πραγματοποίησε οκτώ πτήσεις από το Μόναχο στη Φρανκφούρτη, χωρίς να προκύψει κάτι το ανησυχητικό. Λίγο αργότερα, ο Willie Walsh, το αφεντικό της British Airways, πέταξε από το Λονδίνο στο Κάρντιφ, και μετά από τρεις ώρες εξαντλητικών δοκιμών, προσγειώθηκε ασφαλώς  δηλώνοντας πως «δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα». Και όχι μόνο δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα στους κινητήρες των αεροσκαφών, αλλά οι χειριστές τους δήλωσαν πως δεν ένιωσαν καν την επίδραση που συνήθως εμφανίζεται ως «αμμοβολή» στους ανεμοθραύστες των αεροσκαφών, όταν αυτά διέρχονται μέσα από αντίστοιχα νέφη ηφαιστειακής τέφρας.

Αποτέλεσμα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι και το να γνωρίσουμε  επιτέλους τον λαβύρινθο που χαρακτηρίζει τη πληθώρα των υπηρεσιών της Ε.Ε. Το ACI, που είναι το όργανο που εκπροσωπεί τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, και το ACA, που είναι αυτό που εκπροσωπεί τις 36 μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες δήλωσαν: «Η έκρηξη του ισλανδικού ηφαιστείου δεν είναι πρωτόγνωρο φαινόμενο και οι διαδικασίες που εφαρμόζονται σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε άλλα μέρη του κόσμου δεν απαιτούν τους περιορισμούς που βλέπουμε να εφαρμόζονται στην Ευρώπη». Από τη πλευρά του, ο επικεφαλής του Eurocontrol, που επιβλέπει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας 38 ευρωπαϊκών κρατών, απέρριψε τις κατηγορίες ότι παρά είναι προσεκτικοί εφαρμόζοντας την απαγόρευση πτήσεων λέγοντας: «Με βασική παράμετρο τη προστασία του επιβατικού κοινού, έπρεπε να πάρουμε αυτά τα εξαιρετικά μέτρα».

Μέχρι στιγμής, η EASA (European Safety Agency), δεν έχει τοποθετηθεί. Όμως η παρούσα κατάσταση, που κοστίζει περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ καθημερινά στις εταιρίες, και που έχει προκαλέσει ένα οικονομικό τσουνάμι σε ολόκληρη την ήπειρο, απαιτεί μια απάντηση, και μάλιστα επειγόντως.

Η απειλή του νέφους διαφέρει σε τρία τουλάχιστον  σημεία. Η πυκνότητά του αλλάζει ανάλογα με το υψόμετρο, η δυναμική του αλλάζει ανάλογα με τη γεωγραφική του θέση, και η σύσταση του αλλάζει όσον αφορά στις χημικές ιδιότητες. Το πιο επικίνδυνο συστατικό του ηφαιστειακού νέφους είναι το πυριτικό άλας, λεπτό σαν πούδρα, που όμως υαλοποιείται όταν βρεθεί μέσα σε κινητήρα τζετ.

Και καθώς οι διαφωνίες για το αν είναι ασφαλές να πετούνε τα αεροπλάνα μεγαλώνουν, οι φήμες ότι η απαγόρευση θα αρθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο σήμερα, δημιουργούν απορία για το ποιος έχει τον τελικό λόγο για την άρση της απαγόρευσης στους ευρωπαϊκούς ουρανούς. Πέρα από τις άπειρες υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για διάφορους τομείς των ευρωπαϊκών αερομεταφορών, αυτό που θα χρειαστεί είναι πολιτική πρωτοβουλία και δράση. Δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο μέχρι στιγμής το που τελειώνει η εθνική δικαιοδοσία και που ξεκινά η εξουσία της Ε.Ε. Τα κράτη έχουν ακόμη κάποιες εξουσίες στα χέρια τους, όπως είναι η πιστοποίηση των αεροσκαφών και η αδειοδότηση των πιλότων.

Αν οι Ευρωπαίοι ηγέτες δέχονταν τις επιστημονικές συμβουλές και έδιναν το πράσινο φως για πτήσεις, ποια θα ήταν η αντίδραση των ΗΠΑ; Η αμερικανική FAA θα είχε την απαίτηση να εμπλακεί και αυτή; Το ζήτημα αφορά χιλιάδες Αμερικανών ταξιδιωτών που ψάχνουν με αγωνία τρόπο να επιστρέψουν στη πατρίδα τους (και το αντίστροφο). Αυτή τη στιγμή, δυο μόνο πράγματα θα μπορούσαν να απαλύνουν τη συσσωρευμένη ταλαιπωρία που χαρακτηρίζει τα αεροπορικά ταξίδια: Η παραδοχή ότι τελικά είναι ασφαλές να πετούν τα αεροπλάνα μέσα από το νέφος, ή η επιστροφή των νοτιοδυτικών ανέμων από τον Ατλαντικό Ωκεανό που θα διαλύσουν το σύννεφο. Σύμφωνα όμως με τα τελευταία μετεωρολογικά δεδομένα, οι άνεμοι αυτοί θα αργήσουν πολύ.

 S.A.   (CliveAlive.Truth.Travel)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 19/04/2010 23:03:48

    Άκουσα (αλλά μπορεί να είναι και να μην ισχύει) ότι οι ασφαλιστικές εταιρίες είχαν ή έχουν πρόβλημα με το ηφαιστειακό νέφος (εξ ου και οι δοκιμαστικές πτήσεις έγιναν, αλλά χωρίς επιβάτες). Αν κάποιος δικός μου ήταν να πετάξει αυτές τις μέρες, έστω και για το 1 στις 100.000 θα του έλεγα να περιμένει. Έχουν συμβεί τουλάχιστον δύο περιστατικά στο παρελθόν όπου οι κινητήρες "κόλλησαν" από σώρρευση τέφρας, που λυώνει σε σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες και κάνει κεραμικές επιστρώσεις στο εσωτερικό του κινητήρα.

  2. πολίτης avatar
    πολίτης 19/04/2010 23:19:59

    Αυτοί του ΔΝΤ πως στο καλό ήλθαν; Διακτινίστηκαν;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ πολίτης 20/04/2010 00:04:21

      Μήπως ήταν ήδη εδώ;

    • εναςάσχετος avatar
      εναςάσχετος @ πολίτης 20/04/2010 00:11:26

      Όταν το θηρίο μυριστεί αίμα, δεν το σταματάει τίποτα.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ εναςάσχετος 20/04/2010 00:22:56

        δεν είμαι η ...Ντόρα, αλλά το ΔΝΤ θα πει ότι θα έλεγε και ένας περιπτεράς για το δημοσιονομικό. Απλά ο περιπτεράς δεν δίνει αρκετό άλλοθι στους ανίκανους που παριστάνουν τους Άρχοντές μας.

        Πως πλάνε οι πλούσιοι σε φάρμες αδυνατίσματος με γιόγκα και μασάζ; Έτσι θα είναι και το ΔΝΤ (αλλά για φτωχούς)

    • anonymous avatar
      anonymous @ πολίτης 20/04/2010 01:53:17

      Νοτίως της Ευρώπης ο εναέριος χώρος είναι ανοικτός.

  3. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 20/04/2010 02:38:56

    Ναι, υπάρχει. Φωτογραφφίες από τις συνέπειες στα αεροσκάφη:

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/04/16/340727/pictures-finnish-f-18-engine-check-reveals-effects-of-volcanic.html

  4. fatfat avatar
    fatfat 20/04/2010 04:57:05

    1) Η μετεωρολογική υπηρεσία της Μεγάλης Βρετανίας(Met Office- http://www.metoffice.gov.uk/weather/europe/index.html) είναι ταυτόχρονα το Συμβουλευτικό Κέντρο Βορειοδυτικής Ευρώπης για την ηφαιστειακή τέφρα
    (North-west European Volcanic Ash Advisory Centre) και έχει την ευθύνη για έκδοση προειδοποιήσεων για ηφαιστειακή τέφρα από ηφαίστεια της Βορειοδυτικής Ευρώπης.Ρόλος δηλαδή αυτού του Συμβουλευτικού Κέντρου, είναι να υποστηρίξει τη NAT((National Air Traffic Control Services),την CAA(UK Civil Aviation Authority) και τις άλλες αρχές πολιτικής αεροπορίας(π.χ Eurocontrol) στην λήψη αποφάσεων και μέτρων.

    http://www.metoffice.gov.uk/corporate/pressoffice/2010/volcano/updates.html

    http://www.metoffice.gov.uk/aviation/vaac/vaacuk_vag.html

    Με βάση τα επιστημονικά στοιχεία από αυτό το κέντρο, λαμβάνονται οι αποφάσεις για την απαγόρευση ή μη των αεροπορικών πτήσεων, λόγω ηφαιστειακής τέφρας.

    2)Η απαγόρευση ή οι περιορισμοί πτήσεων έγιναν με βάση τις οδηγίες των κατασκευαστών αεροσκαφών σχετικά με τους κινδύνους, που παρουσιάζονται από την ηφαιστειακή τέφρα, στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροσκαφών και στους κινητήρες τους.
    Οι ισχύοντες μάλιστα περιορισμοί που βασίζονται στις οδηγίες κατασκευαστών κινητήρων, αναφέρουν ότι οι κινητήρες των αεροσκαφών θα πρέπει να μην εκτίθονται καθόλου σε ηφαιστειακή τέφρα.

  5. Αθωος περαστικος avatar
    Αθωος περαστικος 20/04/2010 09:03:33

    Σκεφτειτε και τον κακομοιρη που πηγε στο Παρισι με τη γκομενα λεγοντας οτι παει Θεσσσαλονικη για δουλεια και δε μπορει να γυρισει τωρα!
    Συμβαινουν και αυτα!

    • nancy avatar
      nancy @ Αθωος περαστικος 20/04/2010 16:55:36

      Και να ήταν μόνο αυτός,... φοβάμαι οτι ο επόμενος μήνας θα έχει αρκετή δουλειά για τους δικηγόρους

  6. πολίτης avatar
    πολίτης 20/04/2010 16:35:48

    Και από που ήλθαν τότε;

  7. diasapollon avatar
    diasapollon 20/04/2010 23:43:10

    Έμαθαν στο ΔΝΤ ότι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες είναι παχύσαρκοι και θέλησαν μαζί με τον ΓΑΠ να μας κάνουν δίαιτα,γιά το καλό της υγείας μας.

    • Orestios avatar
      Orestios @ diasapollon 20/04/2010 23:53:01

      Μισό κιλό κρέας το μήνα και 10 αυγά. Όπως επί Τσαουσέσκου

  8. Nikolas avatar
    Nikolas 21/04/2010 01:41:11

    http://www.popsci.com/science/article/2010-04/why-cant-planes-fly-through-volcanic-ash-because-nasa-tried-once

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.