17/07/2007 14:34
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Υμηττός:Μπουρλότο σε καυτή ζώνη συμφερόντων - 2

Οι πιέσεις που δέχεται η περιοχή του Υμηττού είναι μεγάλες. Πόσο μάλλον, όταν τη στιγμή που η γη στην Αττική είναι πανάκριβη, εκεί, εντός ουσιαστικά της Αθήνας, η γη είναι φτηνή, δεδομένου ότι αυτή ανήκει στο Δημόσιο και στη Εκκλησία. Ορισμένα από τα σχέδια οικοπεδοποίησης που κατά καιρούς έχουν γίνει γνωστά, είναι τα εξής:

1.Η δημιουργία του λεγόμενου «Συνοδικού Κέντρου». Την απόφαση αυτή είχε λάβει η Εκκλησία ήδη από το 1999, ενώ η ιδέα προωθήθηκε με εντατικούς ρυθμούς από τον Αρχιεπίσκοπο, Χριστόδουλο. Το 2003 ωστόσο, υπό το βάρος των αντιδράσεων εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κοινωνικών φορέων αλλά και βουλευτών του κυβερνώντος τότε ΠΑΣΟΚ, η τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Βάσω Παπανδρέου, απέσυρε, στο παρά πέντε, τη διάταξη τροπολογίας που έδινε τη δυνατότητα στην Εκκλησία να κτίσει συνεδριακό, πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο, σε 27 στρέμματα, μέσα στην καρδιά του δάσους του Υμηττού, στον Άγιο Ιωάννη Καρέα.

2.Προ μηνών οι δήμαρχοι της Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Αλίμου κ. Αναγνώστου, Ευσταθιάδης και Ορφανός, αντίστοιχα, κατήγγειλαν στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά, δικαστικές μεθοδεύσεις, με στόχο την εκποίηση δημόσιας περιουσίας υπέρ των κληρονόμων Νάστου. Οι τρεις δήμαρχοι εξέφρασαν την έντονη διαμαρτυρία τους για τις αξιώσεις των κληρονόμων Νάστου, οι οποίοι διεκδικούν μια τεράστια έκταση-φιλέτο, ενώ κατήγγειλαν ότι μέχρι σήμερα έχουν βγάλει στο σφυρί 6.000 στρέμματα. Να σημειωθεί ότι ο κ. Σανιδάς, ως αντεισαγγελέας Εφετών, το 1997, είχε βάλει φρένο στις απαιτήσεις των κληρονόμων, εκδίδοντας διάταξη (υπ' αριθμ. 23/97), σύμφωνα με την οποία η νόμιμη έκταση που τους ανήκει είναι 400 με 500 στρέμματα και η υπόλοιπη ανήκει στο Δημόσιο. Η δικαστική αντιδικία των τριών δήμων με τους κληρονόμους Νάστου έχει ξεκινήσει από το 1982.

3.Το σχέδιο για οδικό δίκτυο. Αυτό προβλέπει έναν αυτοκινητόδρομο αντίστοιχο της Εθνικής και της Αττικής οδού, ο οποίος θα συνδεθεί με τον νέο οδικό άξονα που θα ενώνει το αεροδρόμιο των Σπάτων με την παραλία του Σαρωνικού και τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, όπου προγραμματίζεται η κατασκευή ενός νέου οικιστικού συγκροτήματος τουλάχιστον 10.000 κατοίκων.

Ειδικότερα: Πρώτον, θα επεκταθεί η περιφερειακή Υμηττού μέσα σε δασική περιοχή, αριστερά της λεωφόρου Κατεχάκη-Αλίμου, με κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου πλάτους 30 μέτρων και προβλεπόμενης κυκλοφοριακής ικανότητας 53.000 αυτοκινήτων την ώρα. Θα ξεκινά από τον κόμβο της Καισαριανής και θα φτάνει στο νεκροταφείο του Βύρωνα. Στη συνέχεια θα στρίβει προς τη μεριά του βουνού και θα περνά με σήραγγα κάτω από το δάσος Κουταλά μέχρι την Ηλιούπολη. Δεύτερον, θα κατασκευαστεί νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει τη λεωφόρο Ποσειδώνος με την Αττική Οδό. Θα ξεκινά από την παραλιακή και θα διασχίζει ολόκληρη τη δυτική πλευρά του παλιού αεροδρομίου. Στο ύψος της Βουλιαγμένης θα περνά υπογείως μέσα από την Αργυρούπολη, για να συνεχίσει με σήραγγα αλλά και γέφυρες στην ανατολική πλευρά του Υμηττού και να καταλήξει σε κόμβο της Αττικής Οδού, κοντά στην Κάντζα. Τρίτον, θα συνδεθούν οι δύο νέοι αυτοκινητόδρομοι με τριώροφο ανισόπεδο κόμβο, πιθανότατα τον μεγαλύτερο της Αττικής Οδού, που θα κατασκευαστεί στο παλιό στρατόπεδο της Αργυρούπολης.

Οι σχεδιαζόμενοι οδικοί άξονες, σύμφωνα με πολλούς ειδικούς, θα επιφέρουν αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης, μόλυνση των εδαφών και των ρεμάτων από τα υγρά και στερεά απόβλητα της κυκλοφορίας των οχημάτων, αύξηση της θερμοκρασίας από την καύση των κινητήρων και λόγω των μεγάλων επιφανειών ασφάλτου, αποψίλωση της βλάστησης σε μια εκτεταμένη ζώνη εκατέρωθεν του άξονα, καθώς και καταστροφή του φυσικού τοπίου του Υμηττού με τα επιχώματα και τα ορύγματα, τους ανισόπεδους κόμβους, τις γέφυρες, τις σήραγγες, και διάλυση του αστικού τοπίου ήπιας δόμησης που χαρακτηρίζει την περιοχή. Να σημειωθεί πως με τους οδικούς άξονες, ευνοούνται, εκ των πραγμάτων, τα σχέδια της Αρχιεπισκοπής. Τα σχέδια είχαν ματαιωθεί το 2003 έπειτα από κινητοποιήσεις των πολιτών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα τελευταία χρόνια όμως, ειδικά ο Δήμος Βύρωνα, φαίνεται ότι όχι μόνο έχει «συμβιβαστεί» με την ιδέα για ένα μεγαλεπήβολο συνεδριακό κέντρο μέσα σε δασική περιοχή, αλλά σχεδιάζει δίπλα στα «οικόπεδα» της εκκλησίας, να μεταφέρει όλες τις υπηρεσίες του (σε τμήμα του στρατοπέδου της 350 Πτέρυγας Κατευθυνόμενων Βλημάτων που βρίσκεται σε δασική ζώνη στην αριστερή πλευρά της Κατεχάκη-Αλίμου και προβλέπεται να απομακρυνθεί).

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.