10/12/2008 15:06
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τρεις μέρες στη Λάρισα

Δεν ξέρω αν βρισκόμαστε μπροστά σε μια επανάσταση. Είναι ακόμα πολύ νωρίς για συμπεράσματα. Είμαι από τη Λάρισα, εδώ που βγήκαν οι καταστηματάρχες. Έχω να σας πω το εξής: Όσο σπρώχνουμε την ιστορία κάτω απ' το χαλί της ιλουστρασιόν εικόνας της τηλεόρασης, τόσο θα το βρίσκουμε μπροστά μας. Είμαι τρεις μέρες με τους μαθητές στους δρόμους και καταλαβαίνω ένα πράγμα: Έχουν μεγάλη οργή και δεν βρίσκουν πουθενά να ακουμπήσουν την οργή τους. Σε κανένα κόμμα, κανένα σχολείο καμιά οικογένεια. Η μόνη τους ελπίδα (για κάποιους) είναι η ΑΕΛ, αλλά μάλλον τελευταία καταλαβαίνουν ότι κι εκεί η ελπίδα τους είναι πετσοκομμένη.

Το εντυπωσιακό είναι πως παράτησαν το πλέι στέισον και βγήκαν στο δρόμο. Σπρώχτηκαν με αστυνομικούς, λογομάχησαν με καταστηματάρχες και κάποιοι έκαψαν τράπεζες. Αν δεν μπορέσουμε να καταλάβουμε γιατί το κάνουν αυτό τα παιδιά μας, τότε σίγουρα δεν είναι στραβός ο γιαλός. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι αυτές τις ημέρες κάτι άλλαξε οριστικά στον κόσμο μας. Η εύκολη περιθωριοποίηση των «γνωστών - αγνώστων» δεν περνάει πια. Οι επιλογές μας είναι δύο: Ή να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι μας λένε τα παιδιά μας, είναι να δούμε πάλι εξ φάκτορ στην τηλεόραση. Διαλέξτε.

Γ.Γ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. plax avatar
    plax 10/12/2008 15:26:48

    δε μου λες ανωνυμε τα εγγονια σου τα μισεις που ειναι ετσι η τα ντυνετε τσολιαδες για να μην εκφυλλιστουν?στο 2008 ειμαστε.οταν ησουν νεος οι παππουδες τα ιδια ελεγαν για εσας.'ζησαμε ξεριζωμο κλπ'.πως σου φαινοταν?σου αρεσε?αντε λοιπον ελα στο 2008 και ανελυσε το με τα δεδομενα του 2008 και οχι με του περασμενου αιωνα.
    συμφωνω απολυτα με το ποστ.

  2. ...σεμνά avatar
    ...σεμνά 10/12/2008 15:44:10

    @plax

    Τι εννοείς "μισείς τα εγγόνια σου";
    Τί εννοείς "τα ντύνετε τσολιάδες για να μην εκφυλιστούν";
    Γιατί προσβάλεις το σχόλιο του ανώνυμου σχολιαστή και γιατί χρησιμοποιείς τους τσολιάδες για την προσβολή σου αυτή;

    Πιστεύω ότι όλοι οι σχολιαστές του blog σκέφτονται με όρους του 2008.
    Επίσης πιστεύω ότι οι παππούδες ήταν και είναι πολύ χρήσιμοι για να μεταφέρουν ιστορική γνώση και πείρα γενικότερα στα εγγόνια τους.

    "Τα παιδιά έχουν μεγάλη οργή" γράφει το post και συμφωνώ. Και φταίνε οι γονείς τους που δεν τα έχουν αναθρέψει σωστά και τα έχουν κακομάθει.
    Αυτό είναι. Κακομαθημένα παιδάκια που η μαμά τους τα παρέχει όλα και ο μπαμπάς τους δίνει ευρώ.

    Και τα κακομαθημένα αυτά παιδάκια θα πρέπει να μάθουν πρώτα να σέβονται και μετά να απαιτούν, ιδίως με τον βίαιο τρόπο που χρησιμοποίησαν τις τελευταίες ημέρες.

    Ας δώσουν οι γονείς λίγη περισσότεροι προσοχή στα παιδιά τους. Ας αφιερώσουν λίγο χρόνο παραπάνω. Ας μην περιμένουν αποκλειστικά από το σχολείο να μετατρέψει τα κακομαθημένα παιδάκια σε αυριανούς πολίτες.

    Αυτά προς το παρόν.

  3. plax avatar
    plax 10/12/2008 15:46:26

    δεν ειπα οτι καλα κανουν και σπανε.ειπα οτι δεν φταινε αυτα.ζουν στο πιο αφιλοξενο περιβαλλον και βαλλονται απο παντου.κανεις δεν τους δινει σημασια.κατσε λοιπον πληρωνε φορους για να μην εχει παιδεια το παιδι σου.για να μην εχεις περιθαλψη για να μην εχεις τπτ και πες στο παιδι σου οτι ολα ειναι καλα.να ψηφισει τα ιδιο κομμα με σενα και ολο και καποιος θα το βολεψει.για τους υπολοιπους να μην το νοιαζει.αν ειναι χαζο θα σε πιστεψει.αν ομως ανησυχει και ολοι το εχουν ξεγαρμμενο μην περιμενεις να εκτονωθει μεσα απο τη βουλη των εφηβων.
    επισης ηθελα να ηξερα αν το κρατος σκοτωνε το δικο σου παιδι αν θα ησουν τοσο ψυχραιμος.αν θα σε χαλουσε αυτο που συμβαινει.
    δεν ειναι επανασταση λοιπον οργη και απαξια ειναι.

  4. plax avatar
    plax 10/12/2008 15:52:30

    @σεμνο
    θεωρεις οτι το σχολιο του ανωνυμου ειναι κοσμιο?σαν να μιλαει για μιασματα ειναι.αναλογη απαντηση εδωσα.και η χρηση για τον τσολια ειναι τελειως συμβολικη.αναφερεται στην εποχη.οσο για τους γονεις που λες τι να πω.αν θεωρεις οτι το παιδι μεχρι να πιασει δουλεια και να ενηλικιωθει δεν πρεπει να εχει κριση αλλα να ταυτιζεται με τα λεγομενα των δικων του παω πασο.απλα δεν συμφωνω ομως γιατι οι εποχη μας ειναι πολυ γρηγορη και τα παιδια ειδικα σε αστικο περιβαλλον ωριμαζουν πολυ πιο γρηγορα απο παλια.

  5. Αθωος Περαστικος avatar
    Αθωος Περαστικος 10/12/2008 16:24:04

    Δεν είναι δυνατό τα εργαστήρια της αστυνομίας και οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες να είναι πουλημένοι και κατευθυνόμενοι αν βγάλουν πόρισμα διαφορετικό από τις ενδόμυχες επιθυμίες μας, αλλά να βγούμε να πανηγυρίσουμε αν δικαιώσουν τις υποψίες μας.
    Ας διαλέξουμε τώρα στάση και όχι εκ των υστέρων.
    Δεχόμαστε το όποιο πόρισμα των εργαστηρίων και των τεχνικών συμβούλων, ή το απορρίπτουμε συλλήβδην ως κάλπικο, ότι και να βγάλει?

  6. isnogood avatar
    isnogood 10/12/2008 16:35:38

    Αυτές τις ημέρες δεν έγραψα τίποτε, ούτε καν κάποιο σχόλιο σε μπλόγκ!
    Άκουγα, διάβαζα και έβλεπα...
    Και θυμήθηκα τον εαυτό μου στα δεκαπέντε του...
    Στην επαρχία, λίγα χιλιόμετρα μακριά απο το όνειρο κάθε έφηβου της εποχής που άκουγε sex pistols: μια βόλτα στην Προξένου Κορομηλά για να χαζέψουμε τα Πανκιά, λίγο ηλεκτρονικά, λίγο space και κάποια βράδια στο πάρκο να κυνηγιόμστε και να πλακονόμαστε στο ξύλο με τη συμμορία του κοντού.
    Ούτε κανάλια, ούτε εφημερίδες, ούτε αλήτες ρουφιάνοι ...δημοσιογράφοι!
    Μόνο ενέργεια απο τις ορμόνες μας που μας τρέλαιναν και αίμα!
    Πορεία με ξύλα και σίδερο, μια με τον ΠΑΟΚ και μια με τον ΑΡΗ στην Τσιμισκή, ένα ντου στο ΠΑΛΑΙ στη συναυλία του Ίαν Γκίλαν, τα ίδια και χειρότερα στη συναυλία του συγχωρεμένου του Ρόρι Γκάλαχερ...
    Είμασταν έφηβοι!
    Είμασταν πεινασμένα σφουγγάρια!
    Ρουφούσαμε καθαρό νερό,αλλά και λασπόνερα, αλκοόλ αλλά και αίμα!
    Δεν μας ένοιαζε τίποτα, παρά μόνο να κάνουμε φασαρία, να ανατρέψουμε το σύστημα και του λοιπούς γνωστούς...ορμονικούς προβληματισμούς του κάθε εφήβου εδώ και δεκαετίες!
    Είχαμε δικαίωμα να κάνουμε τα δικά μας ΛΑΘΗ!
    Αυτά που κάνουν όλοι οι έφηβοι του κόσμου...
    Ευτυχώς δεν βρέθηκε κανένας μπάτσος μπροστά μας -όπως προχθές με τον Αλέξανδρο- να μας σημαδέψει...
    Μεγαλώσαμε, σπουδάσαμε, οργανωθήκαμε σε κομματικές νεολαίες, πήγαμε στο στρατό, μπήκαμε στο σύστημα, παντρευτήκαμε, κάναμε παιδιά και τώρα έχουμε τις ίδιες αγωνίες με τους πατεράδες μας...
    Όμως ξεχάσαμε μεγαλώνοντας, το δικαίωμα που έχουν όλοι οι έφηβοι του κόσμου: ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ!
    Γι αυτό και δεν πρέπει να θυμώνουμε με τους πιτσιρικάδες όταν τα σπάνε.
    Δεν είναι ούτε αριστεροί, ούτε δεξιοί, ούτε αναρχικοί!
    Είναι δεκαπεντάχρονοι...
    Να σκεφτούμε απλά, οτι έχουν δικαίωμα στο ΛΑΘΟΣ!
    Όπως είχαμε κι εμείς όταν ήμσταν κάποτε έφηβοι...
    Και να θυμόμστε πάντα, οτι μεγαλώνοντας, τα λάθη μας, τα δώσαμε άλλο όνομα, τα τυλίξαμε με ιλουστρασιόν χαρτί, τα βάλαμε κορδελίτσες και τα ονομάσαμε...ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ!

    Κούνια που μας κούναγε όλους μας...

  7. De Profundis avatar
    De Profundis 10/12/2008 16:48:31

    Isnogood

    Άψογος!!!

  8. what avatar
    what 10/12/2008 18:11:34

    Άσε μας ρε ανώνυμε (που έκανες την ανάρτηση).

    Σταμάτησαν να παίζουν GTA IV και είπαν να εφαρμόσουν αυτά που κάνουν στο ηλεκτρονικό παιχνίδι.
    Ποια τηλεόραση ρε μπάρμπα; Η τηλεόραση είναι κάργα με την "οργή των μαθητών" - my ass.

    Είμαι κι εγώ από τη Λάρισα και ξέρω κι εγώ πράγματα. Οι μαθητές κάψαν τις τράπεζες.
    Μαθητές ήταν αυτοί που βάλαν τη φωτιά στη φάτνη κι όταν πήγε ένας παππούς να τη σβήσει με τον πυροσβεστήρα του τον αρπάξαν και του ρίχνανε με αυτόν στη μούρη;

    Άκου λοιπόν να δεις τι λένε τα παιδιά μας. "Μας τα παρέχετε όλα στο πιάτο και θέλετε να μορφωθούμε κι από πάνω;"
    Όσα από αυτά τα παιδιά "καπελώνετε" δεν παλεύουν για καλύτερη παιδεία αλλά για περισσότερη ευκολία.

    Αϊ σιχτίρ πια.

  9. hiong avatar
    hiong 10/12/2008 19:45:03

    Καλά κάνουν και τα σπάνε! Πώς είναι δυνατόν να προσπαθούν κάποιοι να εξηγήσουν με τη γλώσσα της λογικής τα συναισθηματικά ξεσπάσματα της εφηβείας και να έχουν την απαίτηση να τους παίρνουμε στα σοβαρά? Ας κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο και ας επιστρέψουν στα 15 τους. Αν ένας αστυνομικός σκότωνε έναν συμμαθητή τους πώς θα αντιδρούσαν? Ανεξέλεγκτα, βίαια, οργισμένα και τυφλά. 15χρονα γεμάτα ορμόνες και σπέρμα είναι όχι χοντροκώληδες παπούδες του καναπέ και του καφενείου. Δεν γνώρισαν από αυταρχισμό και τρομοκρατία για αυτό δεν σηκώνουν και πολλά πολλά. Τι ζόρι τραβάτε εσείς?

  10. Γ. Γ avatar
    Γ. Γ 10/12/2008 19:48:05

    Κατ' αρχήν "what" δεν είμαι ανώνυμος. Αν ήσουν προσεκτικός θα έβλεπες το πλήρες όνομα μου στην ανάρτηση. Θα σου κάνω το χατήρι λοιπόν: Ο "μπάρμπας" είναι 42 χρονών και λέγεται Γιάννης Γιαννακόπουλος. Σου απαντώ γιατί είμαι βέβαιος ότι αυτό που επιμένεις πως "λένε τα παιδιά μας" το έβγαλες απλώς απ' το μυαλό σου. Οσο αποδεχόμαστε στην Ελλάδα εύκολες, αφοριστικές λύσεις του τύπου "τα παιδιά τα έχουν όλα" θα βρισκόμαστε πάντα απέναντι στι ίδιο πρόβλημα: Κάποιοι θα παριστάνουν τους καλούς και κάποιοι τους κακούς σ' ένα παιχνίδι που έχει μόνο θύματα. Αν λοιπόν εσύ κατέκτησες ήδη την απάντηση στο ερώτημα "τι συμβαίνει με τα παιδιά που βγαίνουν στους δρόμους" μπράβο. Άφησε όμως εμένα να συνεχίσω να ψάχνω. Ετσι κι αλλιώς, αν το βρώ θα έχεις κι εσύ όφελος. Ομως - επέτρεψε μου να σου πω - ότι όσοι νομίζουν πως κατάλαβαν και σταματούν να ψάχνουν, είναι συνήθως αυτοί που "γερνούν". Γίνονται "μπαρμπάδες"

  11. what avatar
    what 11/12/2008 01:41:32

    Ok Γ.Γ.
    Εγώ είμαι 37 χρονών και έχω τρία παιδιά και γνωρίζω και τις παρέες τους. Οπότε δεν έβγαλα τίποτα από το μυαλό μου.
    Πάμε παρακάτω:
    Έχεις υπόψη σου την πολλαπλάσια βία που κουβαλάνε τα παιδιά μας σήμερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές; Όπως και τον πολλαπλάσιο μηδενισμό που ουδόλως με πείθει για πολιτικά σκέψη. Συναισθηματικά ναι. Αλλά κάτσε, απέχει πολύ μία συναισθηματική φόρτιση που ενισχύεται και καπηλεύεται από την τηλεόραση και ανεπαρκέστατους πολιτικούς από το αποτελέσει ούτε καν εξέγερση.

    Και τα έχετε μπλέξει αρκετοί και αποφασίστε επιτέλους. Ποιοι είναι οι μπαχαλάκηδες: εξοργισμένοι μαθητές; παρακράτος; αλλοδαποί; αντιπολιτευόμενοι καιροσκόποι;
    Όλα μαζί δεν γίνεται!

    Και τέλος πάντων η τραγική κατάσταση των ημερών χαρακτηρίζεται από τα παιδιά που είναι στους δρόμους; Τα παιδιά νομίζεις φτιάχνουν τις μολότωφ και οργανώνονται μέσω indymedia; Είσαι μακράν νυχτωμένος.

    Μου θυμίζεις το Λαζόπουλο καημένε που όλη του η πολιτική πρόταση είναι να λέει αφήστε τα νέα παιδιά να μας δείξουν το δρόμο. Και από πάνω πας να καπηλευτείς την οποιαδήποτε νεανική ορμή για να αισθανθείς κι εσύ νέος επαναστάτης.
    Έχεις την εντύπωση(αυταπάτη) ότι θα βγει κίνημα απ' αυτή τη ιστορία;

    Στο Ηράκλειο στις διαδηλώσεις πέρα από τους "αναρχικούς" και τους αλλοδαπούς την πλειοψηφία την αποτελούσαν χούλιγκαν του ΟΦΗ. Όλοι αυτοί βαφτίζονται οργισμένοι έφηβοι. Η κατάσταση έχει ξεπεράσει τα όρια του γελοίου. Γι'αυτό και εξοργίζομαι.

  12. adespotos avatar
    adespotos 11/12/2008 10:47:02

    Δηλαδή ρε ηλίθιε Λαρισινέ, επειδή τα "παιδιά" δεν εχουν που να στραφούν (;) πρέπει να σπανε τις περιουσιες του κοσμακη; Ουστ ΉΛΙΘΙΕ ΒΟΛΕΜΕΝΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ

  13. plax avatar
    plax 11/12/2008 14:53:48

    @αδεσποτε
    οταν θα αποδειξεις οτι τα μαγαζια τα σπανε παιδια και αναρχικοι(κανενας νοημων ιδεαλιστης δεν θα σπασει μπακαλικο,για τρεπεζες και δεκο να συμφωνησω) και οχι ασφαλιτες και γηπεδακηδες τοτε θα συμφωνησω οτι ο λαρισαιος ειναι ηλιθιος.ως τοτε ηλιθιος εισαι εσυ που σχηματιζεις αποψη απο τον πρετεντερη τον παπαχελα και τον κυρτσο.ζησε μεσα απο την τηλεοραση σου.βρισε μεσα απο τον υπολογιστη σου.αξιολυπητε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.