#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/07/2009 22:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τραπεζάκια έξω

Νομίζω ότι η απαγόρευση του καπνίσματος θα μας κάνει πιο ...κοινωνικούς. Φίλος μου έλεγε για παράδειγμα ότι βγήκε στο προαύλιο της δημόσιας επιχείρησης όπου εργάζεται κι εκεί γνώρισε επι τέλους την  θεογκόμενα του τρίτου ορόφου με την οποία προσπαθούσε μήνες να πιάσει επαφή και δεν μπορούσε.

Ανάλογα περιστατικά σημειώνονται καθ΄ άπασαν την Επικράτεια όπου φίλοι κι  εχθροί, γνωστοί και άγνωστοι συνωστίζονται στους ακάλυπτους χώρους για ένα τσιγαράκι.

Δρόμοι, πεζοδρόμια, ακάλυπτοι χώροι γέμισαν καπνιστές, οι οποίοι αρχίζουν πλέον και αναπτύσσουν έναν ιδιαίτερο αγωνιστικό δεσμό μεταξύ τους.

Βλέπω επίσης να αναζωπυρώνεται το επιχειρηματικό δαιμόνιο των Ελλήνων. Σαν τους «προπατζήδες» της Αθήνας που έβγαλαν όλοι τραπεζάκια έξω για να εξυπηρετήσουν το θεριακλίδικο κοινό τους. Και τη συμπαθή τάξη των αθίγγανων που θα κάνει χρυσές δουλειές μαζί με όλους εκείνους που κατασκευάζουν και πουλούν τραπεζάκια και καρέκλες.

Ενώ όπως άκουσα στην τηλεόραση, σε πάρκινγκ του Πειραιά ο ιδιοκτήτης νοικιάζει ένα... υπαίθριο καπνιστήριο με καρέκλα και τραπεζάκι για να ακουμπάει ο θεριακλής το καφεδάκι του χωρίς πρόστιμα και κυνηγητά.

Ο Κακλαμάνης βέβαια ωρύεται που οι δρόμοι γέμισαν με γόπες, αλλά γι αυτό τον ψηφίσαμε. Να καθαρίζει τους δρόμους.  

Συνιστώ βέβαια προσοχή σε όσους βγαίνουν στα παράθυρα και τα μπαλκόνια να καπνίσουν. Μην έχουμε κανένα ατύχημα.

Και βέβαια όσο είναι καλοκαίρι θα την βγάλουμε. Από το φθινόπωρο να δούμε τι θα γίνει.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 01/07/2009 22:33:05

    Factor says-Ο Κακλαμάνης βέβαια ωρύεται που οι δρόμοι γέμισαν με γόπες, αλλά γι αυτό τον ψηφίσαμε. Να καθαρίζει τους δρόμους.

    Καλόοοοοο.... μάλλον μετάνιωσα που έκοψα πρόσφατα το κάπνισμα. Δημιουργείται πλέον μια νέα κοινωνική αλληλεγγύη.

  2. Oliver avatar
    Oliver 01/07/2009 22:46:14

    Το καλύτερο δεν ξέρετε όμως.

    Οι καπνιστές έχουν χιούμορ.
    Εκεί που εργάζομαι εγώ όλοι οι καπνιστές συνέχιζαν απτόητοι να καπνίζουν.
    Μάλιστα!

    Πάφα πούφα, πάφα πούφα, άνετοι όλοι κι οι τάχαμου δήθεν αντι-μη-καπνιστές..μιλιά....

    Τώρα που τα ξανασκέφτομαι, αρχίζω να ψιλιάζομαι γιατί "ενεργοποιήθηκε" νωρίτερα ο νόμος.

    Είναι έτοιμο τα τσιγάρο "placebo".
    Πραγματικό, με φωτιά (ηλεκτρονική) και καπνό (ατμό) με την απαραίτητη δόση νικοτίνης μέσα.

    Τιμή: 85 -100 ευρώ το τσιγάρο και 10 ευρώ τα φιλτράκια.

    Τι να πουν τώρα "υπάρχειειειειει νόμοοοοοος".

  3. Χι avatar
    Χι 02/07/2009 00:06:06

    Δεν είναι θέμα αν φωνάζει ή όχι ο Κακλαμάνης. Είναι θέμα ανατροφής. Το πεζοδρόμιο δεν είναι τασάκι. Από εκεί και πέρα, θυμίζω πως υπάρχει νομοθεσία για ρύπανση - όπως και σχετικά πρόστιμα.

  4. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 02/07/2009 00:35:22

    @3 Χι
    Εδώ περιφρονήθηκε κατά κράτος, από την πρώτη κιόλας μέρα της ισχύος του, ο νόμος για το κάπνισμα. Περιμένεις να τηρηθεί ο νόμος για τη ρύπανση;

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/07/2009 00:35:26

    @3 Στην Ελβετία ναι, στο Ελλάντα όχι. Μόνο εισπρακτικά μέτρα.

  6. Χι avatar
    Χι 02/07/2009 02:57:30

    Με τη νοοτροπία "στην Ελλάδα αυτά δεν γίνονται", δεν πάμε πουθενά. Προσωπικά, έχω αναγκάσει πολλές φορές άτομα να μαζέψουν ό,τι πέταξαν στο δρόμο. Όχι με τσαμπουκάδες, αλλά με επιχειρήματα και με το να τους φέρνω στο φιλότιμο. Για όποιους δεν καταλαβαίνουν, η δημοτική αστυνομία πρέπει να αρχίσει να κόβει εικοσάρικα.

  7. kirk avatar
    kirk 02/07/2009 08:05:24

    στο Λονδίνο που πήγα πρόσφατα υπάρχουν ειδικά κουτιά-τασάκια στου τοίχους κάποιων κτιρίων...
    στο Ελλαδιστάν μια τέτοια κίνηση πότε περιμένουν να την κάνουν οι "αναρμόδιοι" ?

  8. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ avatar
    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΒΗΜΑ 02/07/2009 09:42:35

    ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΠΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ.
    ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΤΕΡΙ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΥΠΗΡΧΕ ΤΑΜΠΕΛΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΦΕ "ΜΗΝ ΠΑΤΑΤΕ ΤΟ ΠΡΑΙΣΝΟ. Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ ΘΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ €10". ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΝΙΜΟΣ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΕ ΟΤΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ €1000, ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ " €1000 ΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΣΦΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΑΤΟΥΣΕ ΚΑΝΕΝΑΣ"

    ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ, ΕΧΘΕΣ ΣΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΥΚΗΣ, Ο ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΠΝΙΖΕ ΑΤΑΡΑΧΟΣ ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΗΤΑΝ 1η ΙΟΥΛΙΟΥ.
    ΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 10 ΜΗΝΕΣ, ΕΤΣΙ ΜΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΡΧΙΣΩ ΣΕ ΕΝΔΕΙΞΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΣΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΜΑΣ.

  9. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 02/07/2009 09:56:51

    Τα πράγματα στο εξωτερικό δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζουν αρκετοί. Εάς αφήσουμε τις ιστορίες περι "Ελλάντας" κτλ. Δείχνει κόμπλεξ κατωτερότητας.

    Λοιπόν τι παιζει έξω.

    Βρετανία
    Επσήμως απαγορεύεται σε εστιατόρια, παμπ-κλαμπ.

    Στην πραγματικότητα πολλά καταστηματα άλλαξαν επωνυμία σε "Μόνο για μέλη", δηλαδή με το που μπαίνεις στο μαγαζί γράφεσαι υποτίθεται ως μέλος και τότε μαζί με τα ΄λλα "μέλη" καπνίζεις.

    Άλλοι χώροι μετονομάστηκαν σε "Λέσχες πούρων" κτλ. Επιππλέον σε περιοχές που μένουν μη-Άγγλοι (Δηλαδή στο 50% της χώρας) απλά ο νόμος κοιμάται.

    Παρόμοια κατάσταση και στην Ιταλία όπου βεβαίως οι Ιταλοί δεν κάθονται για καφέ για 3 ώρες όπως στην Ελλάδα, αλλά για κανένα 15λεπτο. Και εκεί όμως καταστήματα όπως μπακάλικα έχουν μετονομάσει ειδκές αιθουσες σε "αίθουσες αναψυχής προσωπικού" και πηγαινουν εκεί οι θεριακλήδες της γειτονιάς.



    Στην Ισπανία, χύμα τα πράγματα ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές. Στην Ολλανδία μπορεις να καπνίσεις όσο θέλεις στο Άμστερνταμ...εννοώ να καπνίσεις χασίς. Και τσιγάρο βέβαια.
    Βέλγιο οσαύτως.

    Σε γενικές γραμμές μπορείς να καπνίσεις εάν θέλεις στην Ευρώπη και ΗΠΑ. Εάν βέβαια πηγαίνεις σαν τουρίστας θα πας σε συγκεκριμένα μέρη κατά βάση που είναι τα επίσημα και κυριλέ της κάθε πόλης και εκεί εφαρμόζεται ο νόμος.

    Αλλά για τους μόνιμους κατοίκους που είναι καπνιστές, δεν υπάρχει θέμα βολεύονται.


    Τέλος μια ερώτηση ως τροφή για σκέψη.

    Υπάρχουν σε ερευνητικό αλλά μη ανακοινώσιμο και γνωστό ευρέως επίπεδο, επιστημονικές έρευνες που καταγράφουν την αντιστρόφως ανάλογη σχέση μεταξύ μειώσεως του καπνίσματος και αύξησης αντικαταθλιπτικών και αντιστρεσογόνων χαπιών?

    Σημειωτέων ότι το τσιγάρο θεωρείτε ως η πλέον φθηνή και προσβάσιμη αγχολυτική ουσία (Εκκρίνεται γλυκόζη στο αίμα μετά από κάθε τσιγάρο, μετά από μια σειρά χμικών αντιδράσεων στον οργανισμό).

    Για αυτό και καπνίζουν οι γιατροί λόγου χάρη. Όσο πιο στρεσογόνο το επάγγελμα τόσο μεγαλύτερη και η ουσιαστική ανάγκη για αγχολυτικά.

    Το θέτω ως μια επιπλέον παράμετρο γιατί το κάπνισμα και η απαγορευσή του έχει και άλλες πτυχές μη ορατες και είναι σίγουρα είναι μια λιγότερο αντικοινωνική συνήθεια από το ποτό το οποίο παραμένει ανέγγικτο από απαγορεύσεις (Σε αντίθεση με τη δεκαετία του '20 που λανσαρόταν το τσιγάρο και απαγορευόταν το ποτό)

  10. occultist avatar
    occultist 02/07/2009 12:04:11

    "ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΖΩ, ΕΙΝΑΙ ΥΓΙΕΙΝΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΩ"
    Ολοιεσείς οι αντικαπνιστές έχετε ανηφορήσει ποτέ πεζή χειμώνα την Ακαδημίας από Κάνιγγος προς Σύνταγμα?? Εχετε μποτιλιαριστεί ποτε στην Παραλιακή ή στην Εθνική οδό καλοκαίρι δίπλα σε φορτηγά?? Ας φτιάξει λοιπόν πρώτα η πολιτία τα του οίκου της (λεωφορεία), ας κάνει τους προβλεπόμενους ελέγχους στα φορτηγά και μετά ας ασχοληθεί με το κάπνισμα. Αν κάπου δεν μου αρέσει η ηχορύπανση ή ατμόσφαιρα, σηκώνομαι και φεύγω. Τα καυσαέρια όμως τα αναπνέω όπου βρίσκομαι υποχρεωτικά.

  11. marcuze avatar
    marcuze 02/07/2009 12:18:15

    @9 Υπερβάλλεις. Συγκεκριμένα στο Αμστερνταμ δεν υπάρχει ούτε ενα ξενοδοχείο που να επιτρέπεται το καπνισμα. Ούτε ένα.

  12. marcuze avatar
    marcuze 02/07/2009 12:21:57

    Βλέπω καθημερινά δεκάδες φορτηγά, λεωφορεία και οχήματα που εκλύουν μαύρη κάπνα και δυσωδία διότι είναι απορρυθμισμένα. Δείτε τις κούβες των ΜΑΤ! Μια γκαζιά ενός τέτοιου ισοδυναμεί με 100 τσιγάρα στα πλεμόνια μας. Που είναι το κράτος εκεί; Πουθενά. Μόνο να το παίζει και καλά ότι είναι Ευρωπαικών προδιαγραφών. Βρε Ελλάντα είμαστε και θα είμαστε. Μη τρελένεστε.

  13. marcuze avatar
    marcuze 02/07/2009 12:31:17

    # Strange Attractor Says:
    July 1st, 2009 at 8:42 pm

    Θυμάστε τις πινακίδες παλαιότερα στα καφενεία κλπ.;
    Απαγορεύεται το παίζειν επί χρήμασι.
    Απαγορεύεται το πτύειν επί τω εδάφω.

    Θυμάστε πινακίδες στους τοίχους;
    Απαγορεύεται το ουρείν.

    Υπήρχε τουαλέτα κάποτε στον λευκό πύργο που είχε την εξής πινακίδα:
    Το αφοδεύειν δραχμάς 5
    Το ουρείν δραχμή 1.
    Χάρτος υγείας: 1 δρχ. το μέτρο.

    Και κάποιος είχε συμπληρώσει από κάτω με το χέρι: Εκάστη π…ή τιμάται δραχμάς 2!
    # Strange Attractor Says:
    July 1st, 2009 at 8:43 pm

    Έτσι και τώρα. Απαγορεύεται το καπνίζειν.

  14. xyz avatar
    xyz 02/07/2009 14:06:51

    Το βήμα για το τσιγάρο είναι μια καλή κατεύθυνση που προστατεύει τους μη καπνιστές και γενικά όσους είναι απερίσπαστοι από αυτή τη μορφή καταναγκασμού. Όλα τα άλλα είναι ανοησίες των καπνιστών που μάθανε να παραπονούνται για την έλλειψη άλλων κοινωνικών δομών έτσι ώστε να δικαιολογούνται.
    Το τσιγάρο την ίδια ώρα που σκοτώνει βραδέως δίνει και τη ζωή σε αυτόν που το καταναλώνει. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στους μορφινομανείς. Απλώς είναι μία ελάχιστη μορφή σεβασμού σε αυτόν που δεν επιθυμεί να του επιβληθούν οι τοξικές ουσίες.
    Και όσον αφορά το αγχολυτικό του τσιγάρου, θεωρώ πως καλύτερα τότε να στραφούμε στη... γιόγκα και στον υγιεινό τρόπο ζωής παρά σε ότι μας ζημιώνει μακροπρόθεσμα αλλά και βραχυπρόθεσμα.

  15. green avatar
    green 02/07/2009 14:28:29

    Προ ολίγου, μη αντέχοντας άλλο τις νέες άθλιες συνθήκες διαβιώσης, έδωσε τέλος στη ζωή του, το "τασάκι μου".

    Στο λιτό του σημείωμα έγραψε: "
    Η ζωή μου δεν είχε πια περιεχόμενο"

  16. ataktos avatar
    ataktos 02/07/2009 14:54:10

    Εδώ και οι ειδικοί(?) μας κοροϊδεύουν
    http://www.greenpeace.org/raw/content/greece/press/118523/air-conditions-guide.pdf

  17. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 02/07/2009 15:05:41

    Dubai Expatriate αν σε έναν άνθρωπο που δεν έχει καπνίσει ποτέ στη ζωή του, του δώσεις σε μια στρεσσογόνο στιγμή τσιγάρο, το μόνο που θα νιώσει είναι αηδία και αίσθηση ναυτίας. Η αγχολυτική δράση του, ουσιαστικά επέρχεται μόνο αφότου έχεις ήδη εξαρτηθεί, ύστερα από επαναλαμβανόμενη πρόσληψη νικοτίνης. Όπως στο ανέκδοτο με τον τύπο που φορούσε επίτηδες δύο νούμερα μικρότερα παπούτσια στην δουλειά, επειδή απολάμβανε ύστερα την αίσθηση όταν γυρνούσε σπίτι του και τα έβγαζε για να φορέσει παντόφλες.

  18. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 02/07/2009 15:13:18

    Με την ευκαιρία, αντιγράφω ένα παλαιότερο σχόλιο μου για το θέμα, μιας και είναι επίκαιρο:

    Το πρώτο-πρώτο τσιγάρο που κάνεις στη ζωή σου, σου βρωμάει.. Αυτό δίνει την εντύπωση πως είναι κάτι που μπορείς να ελέγξεις. Αν ένοιωθες εξ’ αρχής όμορφα, όπως π.χ με τα υπόλοιπα ναρκωτικά, θα εντόπιζες τον κίνδυνο. Με το τσιγάρο δεν είναι έτσι. Αφού βρωμάει και δεν προσφέρει κανένα ιδιαίτερο φτιάξιμο, λες «ε σιγά μωρέ, το ανάβω τώρα έτσι για τη φάση και το κόβω όποτε θέλω, αφού ούτως ή άλλως δεν είναι ωραίο». ‘Οταν λοιπόν, για πολλούς και διάφορους χιλιοειπωμένους λόγους, ξεκινάει κάποιος να καπνίζει και παθαίνει εθισμό στην νικοτίνη, ουσιαστικά έχει καταβάλει ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ για να καταλήξει να του αρέσει. Διότι το φυσιολογικό είναι να μη σου αρέσει. Καυτό καπνό που βρωμάει αναπνέεις.
    Η νικοτίνη όμως είναι πολύ ύπουλο αλκαλοειδές. Μπορεί να μην έχει την σφοδρότητα στερητικών συνδρόμων διαφόρων άλλων ουσιών όταν την σταματήσεις, αλλά η δύναμη και το εύρος δράσης της στον ανθρώπινο εγκέφαλο είναι πρωτοφανή. Αιχμαλωτίζει τους νικοτινικούς υποδοχείς και κατ επέκταση τον ρυθμό και την ποσότητα έκκρισης ακετυλοχολίνης, νορεπινεφρίνης, επινεφρίνης, βασοπρεσίνης, αργινίνης, ντοπαμίνης, μπέτα-ενδροφρίνης κλπ. με τέτοια μαεστρία, που μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η «γεύση» και το «άρωμα» αυτού του βρωμερού πράγματος, σου φαντάζουν βάλσαμο. Αντίδοτο σε νεύρα και ανησυχία, οι οποίες είναι πλασματικές. Έχουν δημιουργηθεί από το εθισμό σου. Η ατάκα «το τσιγάρο με ηρεμεί» είναι λανθασμένη και αστήρικτη. Δεν σε ηρεμεί. Με κάθε τζούρα η νικοτίνη καταπραύνει το πρόβλημα το οποίο Η ΙΔΙΑ έχει σου προκαλέσει. Και μάλιστα όπως προείπα, με κόπο. Έχεις προσπαθήσει και έχεις επιμείνει ώστε να την συνηθίσεις. Με την ηρωίνη π.χ δεν είναι έτσι. Νιώθεις ωραία από την πρώτη στιγμή, γι αυτό και συνήθως κολλάς. Με το τσιγάρο, το προσπαθείς κιόλας. Είναι τραγικό.
    Θα μπορούσα να επεκταθώ γράφοντας πολύ μεγάλο αναλυτικό σεντόνι γύρω από το θέμα αυτό αλλά είναι μάλλον περιττό. Θέλω να καταλήξω στο ότι, κατά την γνώμη μου, μόνο η σταδιακή και προγραμματισμένη απαγόρευση παραγωγής-εισαγωγής καπνού είναι η πραγματική λύση, όσο ουτοπικό κι αν ακούγεται αυτό. Μπορεί να είμαι υπέρ της απελευθέρωσης άλλων ουσιών, αλλά για την συγκεκριμένη, τρέφω βαθιά περιφρόνηση, έως μίσος. Ήμουν σκλάβος της για 10 χρόνια από τα χρόνια που πήγαινα σχολείο. Το είχα κόψει κατά το παρελθόν για δύο χρόνια, από μια ανοησία μου υποτροπίασα ξανά και τώρα κατάφερα να το κόψω πάλι, ελπίζω για τα καλά αυτή τη φορά. Αυτό που κατάλαβα από την όλη διαδικασία πάντως, είναι οτι πραγματικά, οι πρώτες δύο εβδομάδες είναι δύσκολες. Μετά, το μυαλό σου απελευθερώνεται. Τόσο, που και ουισκάκι πίνεις, και νταλκαδιάρικα τραγούδια μπορείς να ακούσεις, και υπέροχα γεύματα μπορείς να απολαύσεις, και να αντεπεξέλθεις σε έναν εκνευρισμό μπορείς, χωρίς να σου λείπει το τσιγάρο. Το ξεχνάς εντελώς. Πράγμα που όσο είσαι καπνιστής, φαίνεται αδιανόητο. Και όμως. Είναι μια πλάνη που την έχει δημιουργήσει αυτή η ουσία. Μόνο όταν το κόψεις συνειδητοποιείς πόσο κορόιδο ήσουν.
    Αλλά, αν δεν σιχαθεί ο άλλος την κατάσταση «κάπνισμα», δεν το κόβει. Δρα πανίσχυρα η νικοτίνη στην πλειοψηφία την ανθρώπινων εγκεφάλων (γιατί υπάρχει και ένα ελάχιστον ποσοστό που δεν εξαρτάται με τόση αμεσότητα και ένταση όπως οι υπόλοιποι. Αλλά είναι πολύ λίγοι ποσοτικά αυτοί οι γονότυποι κράσεως στο συγκεκριμένο θέμα).
    Έτσι λοιπόν, για να το κόψεις, πρέπει να σε ενοχλεί το κάπνισμά ως θεσμός στην καθημερινή σου ζωή.
    Δηλαδή το ότι αγχώνεσαι όταν είναι βράδυ και σου τελειώνουν τα τσιγάρα, το οτι μυρίζει όλο το σπίτι από τα σεντόνια μέχρι τα ποτήρια, το οτι χρειάζεται να πίνεις διπλάσιες ποσότητες καφείνης για να στανιάρεις, το ότι σου κιτρινίζουν τα δόντια κάθε τέσσερις μήνες και πολλά, πολλά άλλα.
    Όταν λοιπόν η πολιτεία, αντί να σου χαϊδεύει τα καταναλωτικά σου αυτιά στο ζήτημα, σου δώσει με την στάση της να καταλάβεις ότι είσαι ένας κλινικά άρρωστος εξαρτημένος ναρκομανής που ενοχλεί, είναι και αυτό ένας λόγος παραπάνω για να το κόψεις. Αν σιγά-σιγά φτάσει ο καπνιστής στο σημείο με θεσμική κρατική προσταγή να βγαίνει έξω στο δρόμο για να καπνίσει ενώ τρωει σε μια ταβέρνα ή να πηγαίνει σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους καπνιστηρίων μαζί με άλλους «ασθενείς», σταδιακά θα εδραιωθεί στη συνείδηση όλων πως το κάπνισμα είναι κατάντια για την ανθρώπινη προσωπικότητά και όχι απλώς λανθασμένη επιλογή τρόπου ζωής. Κατάντια σκέτο.
    Σε περίπτωση που κάποιοι έχουν αγαπήσει τόσο πολύ την νικοτίνη και είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν μέχρι τέλους το δικαίωμά τους να διαλύουν την υγεία αλλά και την ατομική τους αξιοπρέπεια, με το να καπνίζουν βγαίνοντας στο δρόμο και πηγαίνοντας σαν κοπάδι σε ειδικούς χώρους να ξεχαρμανιάσουν, ας το κάνουν. Δεν νομίζω ότι είναι και τόσοι πολλοί πια.
    Σχετικά με τους υπόλοιπους όσους έχουν αναθεματίσει την ώρα και τη στιγμή που έμπλεξαν με αυτή την πανούργα ουσία, το να θέσει η πολιτεία αυστηρά εμπόδια προκειμένου έτσι να προφυλάξει τους μη καπνιστές, θα βοηθήσει όμως παράλληλα και τους καπνιστές δίνοντάς τους έναν λόγο παραπάνω να το σιχτιρίσουν για τα καλά.
    Πρόκειται πάντως για την πιο καλοστημένη εμπορικά παγίδα που έχει υπάρξει ποτέ και έχει εδραιωθεί τόσο πολύ εδώ και λίγες γενιές, που δυσκολευόμαστε να συνειδητοποιήσουμε το μέγεθος του παραλογισμού.

  19. Beyond The Stars avatar
    Beyond The Stars 02/07/2009 15:24:14

    Το νέο μέτρο είναι πάρα πολύ καλό!

    Συμφωνώ με όσους πιστεύουν ότι το μέτρο
    αυτό είναι ένα καλό βήμα στην κατεύθυνση
    της προστασίας των δικαιωμάτων των μή καπνιστών.

    Πέρα απο την αδικία της έλλειψης πρόνοιας
    για τους καταστηματάρχες που θα υποχρεωθούν
    να ξοδέψουν χρήμα για να δημιουργήσουν ξεχωριστούς χώρους για τους καπνιστές,
    [εκτός αν θέλουν να το κλείσουν το μαγαζί]
    την βρίσκω με τους μή καπνιστές οι οποίοι
    αναγκάζονται να πηγαίνουν στους ξεχωριστούς χώρους
    η τα καταστήματα που είναι για καπνιστές
    επειδή νοιώθουν μόνοι σε αυτά που είναι για μή καπνιστές....
    Στη κατηγορία ειδικά κάτω των 70 τ.μ.
    πρέπει να προσπαθήσουν πολύ να βρούν κάποιον
    καταστηματάρχη που να πιστεύει υπάρχει η πιθανότητα να δουλέψει χωρίς τασάκια...

    Ενώ πρίν ο μή καπνιστής ίσως να διαμαρτύρονταν
    [για το καπνό] τώρα όταν εκ των πραγμάτων
    θα εισέρχεται στον ίδιο χώρο με μένα
    -για καπνιστές δηλαδή-
    μπορώ άνετα -συμφώνως τω νόμω-
    να του φυσάω τον καπνό του τσιγάρου μου
    στην αντικαπνιστική του μάπα...

    [Δεν το κάνω σε όλους, το κάνω μόνο σε όσους
    φανατικούς αντικαπνιστές οι οποίοι πρίν την εφαρμογή του νόμου, μου την έσπαγαν...]

    Χά χα χααα!

  20. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 02/07/2009 15:34:31

    @Μαρκούζε

    Έμεινα πριν μια διετία στο Άμστερνταμ στο Χόστελ του παλιού ορφανοτροφείου. Όλοι "έπιναν" ή κάπνιζαν εκεί. Κια άλλα πολλά έκαναν που εάν γίνονταν στην Ελλάδα θα έκλειναν κόσμο σε άσυλο ανιάτων.

    Παρομοίως όταν πήγα για δείπνο σε ένα Αργεντίνικο εστιατόριο στη πλατεία του Ντααμ.

    Το τσιγάρο έχει πέρα από την κοινωνική και τη προσωπική διάσταση. Λόγου χάρη, δεν ένοιασα αηδία τη πρώτη φορά που κάπνισα. Αντιθέτως μου άρεσε και όσο δεν μου προκαλεί κάποιου είδους πρόβλημα θα συνεχίσω μάλλον να καπνίζω.

    Το τι κάνω βεβαίως με την υγεία και τη τσέπη μου είναι δικό μου ζήτημα.

    Επί του πρακτέου, εάν το Υπουργείο υγείας και ο "διπλωμάτης" που το άρχει, ήθελαν να κάνουν κάτι ουσιαστικό και σοβαρό θα έπρεπε να είχαν θέσει κάποιες σωστές βάσεις σκεπτόμενοι με κοινή λογική.

    Επεξηγώ.

    Πρώτα υποχρεώνεις σταδιακά όλους τους ιδιοκτήτες να καταστημάτων να αγοράσουν μηχανήματα καθαρισμού του αέρα-εξαερισμούς.

    Μετά τους υποχρεώνεις να χωρίσουν τα καταστηματά τους σε χώρους μη καπνιστών και όχι.

    Και στο τέλος φτιάχνεις τις απαγορεύσεις έτσι ώστε όλοι να μπορούν να είναι ευχαριστημένοι κτλ.

    Αυτές οι βλακώδεις μαζικές και ξαφνικές απαγορεύσεις μπορεί να χαρίζουν κάποια λεπτά προβολής από τους γελοίους των πρωινάδικων, αλλά γυρίζουν μπούμερανγκ γιατί θα καταστεί ο νόμος ανεφάρμοστος.

    Να υπενθυμίσω ότι υπάρχει ήδη νόμος του 2002 που απαγόρευε το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους και όλοι είδαμε πόσο εφαρμόστηκε.

    Πρώτα λοιπόν φτιάχνεις με υπεύθυνο τρόπο την υποδομή και μετά νομοθετείς απαγορεύσεις.

    Όσο αφορά το "τσιγάρο ως αγχολυτικό", έχω να καταθέσω την εμπειρία των στρατευμάτων όπου σε συνθήκες εκστρατείας και μαχών, οι αξιωματικοί φρόντιζαν να εφοδιάζουν τους άνδρες τους με καπνό ώστε να "καλμάρουν τα νεύρα".

    Νικοτίνη, καφείνη σε λογικές ποσότητες όπως και η σοκολάτα ηρεμούν γιατί πυροδοτούν συγκεκριμένες αντιδράσεις στον οργανισμό. Για αυτό το λόγο όπως προανέφερα ορισμένες κατηγορίες πολιτών όπως γιατροί, δημοσιογράφοι, νταλικέρηδες και μυστικοί αστυνομικοί καπνίζουν σαν φουγάρα....το σηκώνει το επάγγελμα βρε αδερφέ!

  21. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 02/07/2009 15:48:51

    Δεν υπάρχει "λελογισμένη χρήση νικοτίνης" εκτός αν καπνίζεις σποραδικά πούρο ή τσιμπούκι, καθώς επίσης και αν φέρεις ένα συγκεκριμένο γονίδιο το οποίο επιτρέπει στο συκώτι σου να μεταβολίζει βραδύτερα την νικοτίνη, οπότε και δεν νιώθεις την ανάγκη να καπνίζεις το ένα τσιγάρο μετά το άλλο για να την διατηρήσεις σε σταθερά επίπεδα στο αίμα σου. Άνθρωποι που ισχυρίζονται οτι μπορούν και κάνουν για διάστημα πολλών ετών, 3-4 τσιγάρα την ημέρα μόνο ή οτι το κόβουν όποτε και για όσο θέλουν σχετικά εύκολα, είναι συνήθως φορείς του γονιδίου αυτού και ασφαλώς μειοψηφία. Για όλους τους υπόλοιπους, το να πιέζεις τον εαυτό σου να καπνίσει «λίγο, όχι πολύ» είναι ένα καθημερινό βασανιστήριο και το καλύτερο που έχουν να κάνουν για να απαλλαγούν από τον φαύλο κύκλο, είναι να το κόψουν το τιμημένο.
    Συμφωνώ πάντως πως πρώτα φτιάχνεις υποδομές κάνοντας συγκεκριμένες κινήσεις και ύστερα βουτάς το πρόβλημα από τον σβέρκο, όχι το αντίθετο. Μακάρι όμως οι εκπρόσωποι αυτής της λογικής να έβλεπαν το πράγμα έτσι και σε άλλα θέματα που τους πονάνε, όχι μόνο όπου τους συμφέρει.

  22. xyz avatar
    xyz 02/07/2009 15:57:23

    Πολύ εύστοχο το κείμενο του Ξένου δάκτυλου.

    Σαν κοινωνία έχουμε εθιστεί σε ερεθισμούς οι οποίοι μας έχουν γίνει απαραίτητοι. Αν τους καταργούσαμε από τη μία μέρα στην άλλη, θα γινόμασταν ανίκανοι να κάνουμε έστω και την παραμικρή προσπάθεια και μια απάθεια, μια δυσφορία των οργάνων μας θα ερχόταν να μεμφθεί την αναγκαιότητα των πλαστών αναγκών που δημιουργήσαμε στον εαυτό μας. Η απαλλαγή πρέπει να είναι σταδιακή.

  23. green avatar
    green 02/07/2009 16:22:43

    Κοίτα πράγματα

    ενώ η Βικιπαίδεια έχει τον ορισμό του τσιγάρου, δεν έχει τον ορισμού του "πανούργου".

  24. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 02/07/2009 16:41:16

    Green τις πληροφορίες αυτές τις συνέλεξα κάποτε από τις σελίδες wikipedia και howstuffworks, καθώς και από μια εργασία φοιτητών ΤΕΙ που έχω στον σκληρό μου, όταν προσπαθούσα να κόψω το κάπνισμα. Ο χαρακτηρισμός «πανούργα» είναι δική μου κριτική αξιολόγηση για την νικοτίνη και δεν υπάρχει σε κανένα εγχειρίδιο. Υποκειμενική κρίση εκφράζει, με μια δόση λογοτεχνικής υπερβολής, οπότε ή συμφωνεί κανείς μαζί της ή την απορρίπτει για δικούς του λόγους. Δεν ψάχνει να την βρει ούτε στο internet, ούτε στον καζαμία, ούτε στην Larus Britannica, ούτε στον τσελεμεντέ για επιβεβαίωση.

  25. green avatar
    green 02/07/2009 18:30:56

    #24

    με κατατρόπωσες τώρα.

    άσχετα αν εγω δεν αναφερόμουν στην δική λογοτενική τεχνοτροπία.

    Ίσα ίσα, επειδή εντυπωσιάστηκα από το γραπτό σου, θέλησα να βρω τον ακριβή ορισμό της έννοιας "πανούργα, πανούργος".
    Είσαι νέος, το θυμάμαι και οξύ-θυμος επίσης.
    Για τον λόγο αυτό σε συγχωρώ που ερμήνευσες τόσο λάθος το σχόλιό μου.

    Λάθη είμαστε ανθρώπους κάνουμε.

    Η αναζήτηση πληροφοριών όμως, ακόμη κι από τον Τσελεμεντέ και από τον Καζαμία αν θέλεις δεν είναι κακό.
    Μάθηση και Γνώση είναι πολλά πράγματα.

    Τις καλύτερες συμβουλές ανθοκομικής σε πληροφορώ τις έχω βρει στον Καζαμία τον οποίο ανελλειπώς αγοράζω κάθε χρόνο, χωρίς να ντρέπομαι.

    Παρ' όλα αυτά προτείνω, παρακαλώ τον Factorx να αναρτήσει ξεχωριστά το συγκεκριμένο σχόλιό σου.

    Βοηθάει

    Αυτούς που τους καταπιέζουν να κάνουν κάτι με το στανιό, σαν κάτι νόμους του @ωλου που εφαρμόστηκε χθες.

  26. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/07/2009 19:02:29

    Μετά από 30 και χρόνια καπνίσματος το έκοψα μόλις προ 2 μηνών. Δικαιούμαι λοιπόν να πω πλέον ότι το τσιγάρο είναι ένας κύλινδρος που στη μια άκρη του έχει φωτιά και στην άλλη έναν ηλίθιο....
    Αλλά μου λείπει πολύ!

  27. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 02/07/2009 21:07:02

    green αν είναι έτσι, mea culpa. Αν και στην τελευταία πρόταση με μπερδεύεις λίγο αλλά ας είναι. Συγνώμη.

    Strange μην πτοείσαι. Τεχνικά για να πει κανείς οτι το έκοψε, πρέπει να κλείσει 6 μήνες αποχής.
    Ο εγκέφαλός σου δεν έχει ολοκληρώσει την αποδόμηση των διαδρόμων εκείνων που έχει αναπτύξει εδώ και 30 χρόνια για να αντεπεξέρχεται στο νευροδιαβιβαστικό μπάχαλο που προκαλούσε η νικοτίνη που του έδινες. Υπάρχουν ακόμα εκείνα τα σοκάκια που σιγά-σιγά όμως ο εγκέφαλος μπαζώνει με αργό και σταθερό ρυθμό. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, κάποιες στιγμές θα εξακολουθήσει να σε «απειλεί» που και που οτι αν δεν του δώσεις νικοτίνη θα αρχίσουν σοβαρά στερητικά. Είναι όμως μπλόφα αφού τα στερητικά δεν έρχονται ποτέ. Μόνο κάποια κύματα «εκβιαστικού άγχους» που δίνει το υποσυνείδητο σου οτι δήθεν σοβαρολογεί, όπως θα έκανε π.χ με τα βαρβιτουρικά. Δεν είναι έτσι όμως, ευτυχώς. Αυτές οι παροδικές «λαχτάρες» κρατάνε για λίγα λεπτά και όσο περνάει ο καιρός τόσο θα αραιώνουν, μέχρι που θα έρθει η στιγμή να το ξεχάσεις εντελώς. Ο φλοιός σου, δηλαδή οι ανώτερες εκείνες εγκεφαλικές λειτουργίες που σε ώθησαν στο συμπέρασμα και την απόφαση πως πρέπει να το κόψεις, παίζει... ξύλο με τις πιο πρωτόγονες (και πολύ πολύ ισχυρές) βαθύτερες περιοχές του μυαλού που έχουν αντίθετη γνώμη με την απόφασή σου αυτή και θέλουν απλώς τη δόση τους.
    Το πρόβλημα πάντως είναι οτι ως πρώην καπνιστής, αν κάνεις έστω και ένα τσιγάρο, οι διάδρομοι στο μυαλό σου θα επανεργοποιηθούν ταχύτατα. 30 χρόνια καπνίσματος είναι αρκετά ώστε σχεδόν όλη η νευροφυσιολογική δομή του μυαλού σου να έχει προσαρμοστεί γύρω από την πρόσληψη της ουσίας αυτής. Υπομονή άλλους 4 μήνες και σου εγγυώμαι προσωπικά ότι θα το έχεις ξεχάσει εντελώς. Και πως αν κάποια στιγμή σου έρθει σε στιγμή αδυναμίας να ανάψεις τσιγάρο, θα σου βρωμάει ξανά τόσο πολύ που δεν θα χρειαστεί ιδιαίτερη σκέψη να το σβήσεις γιατί δεν θα προσφέρει πλέον αυτό που θυμόσουν, μιας και θα έχεις απελευθερωθεί από τον φαύλο κύκλο της ψευδαίσθησης. Αν δεν το σβήσεις όμως και το καπνίσεις ολόκληρο όπως εκείνο το πρώτο τσιγάρο της ζωής σου, πάνω στη λογική «τώρα που το έκοψα, ε μπορώ να κάνω κανένα που και που» νομίζοντας οτι πλέον θα έχεις καλύτερο έλεγχο, τότε παίζεις με τη φωτιά και το οτι θα πετάξεις στα σκουπίδια όλη την προσπάθειά είναι σχεδόν βέβαιο. Για τον πρώην καπνιστή, ποτέ δεν υπάρχει η έννοια «ένα τσιγάρο». Είναι φτιαγμένος έτσι ο μηχανισμός, που το ένα τσιγάρο θα οδηγήσει στο επόμενο.
    Προσωπικά, το έκοψα έχοντας ένα πακέτο τσιγάρα κι έναν αναπτήρα στην τσέπη μου ή δίπλα μου. Είναι ψυχολογικό, με βοήθησε να νιώσω οτι παλεύω μαζί τους και πως κάθε δευτερόλεπτο που περνούσε, νικούσα με το να μην υποκύπτω. Ήταν μια δύσκολη και πολύ εποικοδομητική περίοδος στη ζωή μου και μπορώ να πω οτι όποιος την βιώνει μαθαίνει κάποια πράγματα για τον εαυτό που παραπάνω που δεν γνώριζε.

  28. green avatar
    green 02/07/2009 22:13:46

    δυο κουβεντες στα πεταχτά γιατί ταξιδεύω κι έχω και παρέα και δεν είναι ευγενικό να την παραμελώ...αλλά όπως μούλεγε και το κορίτσι τώρα μόλις λες οι φορολογούμενοικαπνιστές να τύχουν ειδικής μεταχείρισης μετά απ' αυτό τον διωγμό?

    μην μπερδεύεσαι Ξένε Δάκτυλε, η τελευταία μου πρόταση αναφέρεται στον περίφημο αντικαπνιστικό νόμο.
    Φασιστικός νόμος τελείως. Θα μπορούσαν να πούνε, εκεί καπνίζεις, εκεί δεν καπνίζεις. Κάθε ώριμος πολίτης θα το αντιλαμβανόταν.
    Βιάζομαι όμως, ίσως κάποτε καλύτερα εξηγήσω πως το βλέπω εγώ.

  29. green avatar
    green 03/07/2009 08:09:35

    http://www.youtube.com/watch?v=NfyZwSmlsbo&feature=related

  30. σσσ avatar
    σσσ 03/07/2009 09:56:14

    Φασιστικός ο νομος; lol...
    Εννοείται πως όλοι οι νόμοι είναι φασιστικοί άμα δηλώνεις άναρχος.
    Τον φασισμό των καπνιστών και τον εξαναγκασμό χάριν ευγένειας των μη καπνιστών για να αποδεχτούν τον καπνιστή που θέλει να καπνιστεί τον πρόσεξες;
    Λογικό αν ανήκεις στο άλλο γκρουπ.
    Το ένα γκρουπ λέει γιατί με σκοτώνουν και το άλλο γιατί δεν με αφήνουν να τους σκοτώνω. Ας μάθουμε να μη τα θέλουμε όλα δικά μας.

  31. σσσ avatar
    σσσ 03/07/2009 09:57:46

    Νομίζω την ίδια λογική έχει ο κ.ο.κ.
    Γιατί με τιμωρούν όταν περνάω το κόκκινο; Δεν κοιτούν τα χάλια τους που οι δρόμοι είναι άθλιοι και τα λοιπά;
    Όλοι οι άλλοι φταίνε πάντα εκτός από μας που θεωρούμε ότι μας χρωστούν τα πάντα.

  32. oliver avatar
    oliver 03/07/2009 11:28:58

    30 @ 31 σσσ

    μιλάς σιγά και δεν σ' ακούμε....

    Την Βασιλική σκέπτομαι, ελπίζω να είναι καλά και να θυμάται πως την στηρίζουμε. Της υπενθυμίζουμε δε και την εξοικονόμηση των 150 ευρώ.
    Ακούς Βασιλική;

    Εγω, δυστυχώς ενέδωσα.

    Κι αν σε ενδιαφέρουν κι άλλα, μάθε ότι στην καυτή...έρημο της Θήβας, προ ολίγου εθεάθη ζευγάρι πελαργών.

    Εντυπωσιακό το θέαμα!!!!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.