13/01/2009 11:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τρίτη και 13 και ο Θεός βοηθός

Σήμερα  είναι η δημοπρασία της Τρίτης και 13 για τα έντοκα γραμμάτια του δημοσίου. Ο δείκτης προσέλευσης ξένων θεσμικών επενδυτών θα κρίνει την επιτυχία της δημοπρασίας, μέσω της οποίας το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να αντλήσει από 2 έως 3,2 δισ. ευρώ.

Νομίζω ότι ήδη έχουν σχέδιο. Μπορεί να χρειαστεί να πληρώσουν κάτι παραπάνω, αλλά πιο σημαντικό είναι ότι αποφάσισαν να δεχτούν μικρότερες ληκτότητες (maturities). Αντί για 10ετή χαρτιά, θα πουλήσουν 3ετή, ή ετήσια. Αντί για τριετή, εξαμηνιαία. Αυτό, δυστυχώς, αναγκάζονται να κάνουν και εταιρίες που πρέπει να επαναχρηματοδοτήσουν δάνεια που λήγουν. Μικρότερο ρίσκο για τις τράπεζες και τους πιστωτές, μεγαλύτερο για τους δανειζόμενους.

Επειδή σας έχω πρήξει με τις περί ρίσκου θεωρίες μου, θα τολμήσω να συνεχίσω:  Κλασσική αρχή της εταιρικής (και κρατικής) χρηματοδότησης είναι το ταίριασμα του επενδυτικού ορίζοντα της ταμειακής ανάγκης, με την ληκτότητα του δανείου. Σε απλά ελληνικά, για μακροχρόνιες δουλειές δανείζεσαι μακροχρόνια.  Για βραχυπρόθεσμες, βραχυπρόθεσμα. Και πάντα με το επιτόκιο του επενδυτικού ορίζοντα, σταθερό, προδιαγεγραμμένο.

Για μια θερμοηλεκτρική μονάδα δανείζεσαι με δάνειο 30 χρόνων (άντε βρες το), σταθερό. Για να καλύψεις την πρόσκαιρη ανάγκη του μήνα, δανείζεσαι για ένα μήνα. Αν δεν ταιριάζουν οι ημερομηνίες, έχεις ρίσκο (1) επαναχρηματοδότησης και (2) επιτοκίου επαναχρηματοδότησης.

Ωστόσο, πενία τέχνας κατεργάζεται, beggars can't be choosers, και ο Θεός βοηθός σήμερα

archaeopteryx

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 13/01/2009 12:08:54

    Σα να μου φαίνεται ότι το όλο σύστημα είναι πυραμίδα Ponzi.

    Θα μου πείτε, εδώ και δεκαετίες είναι...

  2. LeProvocateur avatar
    LeProvocateur 13/01/2009 12:09:21

    Ο Θεός της μπανανίας μας είναι όντως μεγάλος. Το ότι συνεχίζουμε να υπάρχουμε (τέλος πάντων) όπως υπάρχουμε, δεικνύει ότι πάλι από κάπου θα βολευτούμε. Αν λειτουργούσαν τα συστήματα οικονομετρίας που αναφέρεις θα είχαμε εξαφανισθεί ως "αυτόνομο" κράτος προ πολλού. Αλλά τότε ποιός θα σερβίριζε τους ξένους; Με πoιον θα γελούσαν οι υπόλοιποι; ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: έχει ο Θεός και beggars CAN be choosers as long as they call themselves Greeks....

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2009 12:11:40

    ---Οι προβλέψεις για το 2009

    Ιδού οι προβλέψεις του κ. Bob Doll για το 2009, μαζί με ολοκληρωμένα σχόλια του ιδίου σχετικά με τις κυρίαρχες τάσεις.

    1. Η αμερικανική οικονομία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη μείωση του ονομαστικού ΑΕΠ, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά τα τελευταία 50 χρόνια.

    Είναι πιθανόν η συρρίκνωση της οικονομίας που θα καταγραφεί το τέταρτο τρίμηνο του 2008 να αποτελέσει την πιο απότομη υποχώρηση που θα έχει παρατηρηθεί στη διάρκεια της τελευταίας ύφεσης. Παρ' όλα αυτά, ο ρυθμός ανάπτυξης θα παραμείνει αρνητικός τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο του 2009. Όσον αφορά στο δεύτερο εξάμηνο, η ανάπτυξη είναι εξίσου πιθανό να βρίσκεται είτε λίγο πάνω είτε λίγο κάτω από το μηδέν. Τα αίτια θα πρέπει να αναζητηθούν μεταξύ άλλων στη μείωση της περιουσίας φυσικών ή νομικών προσώπων, στα αυξημένα επιτόκια καταθέσεων, στη φειδωλή εκταμίευση νέων δανείων και στην αύξηση της ανεργίας. Επιπλέον, με τον πληθωρισμό να πέφτει σχεδόν στα επίπεδα του μηδενός, η ανάπτυξη σε τρέχουσες τιμές θα καταγραφεί αρνητική για διάστημα τεσσάρων τριμήνων, με το σχετικό γράφημα να αποτυπώνει την εκτενέστερη βύθιση από το τέταρτο τρίμηνο του 2008 πιθανόν έως και το τρίτο τρίμηνο του 2009.

    Κάτι παρόμοιο έχει να συμβεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1950. Για την έξοδο από αυτή την τάφρο θα απαιτηθούν η επιτυχής έκβαση της επιθετικής δημοσιονομικής και οικονομικής πολιτικής, η σταθεροποίηση της αγοράς κατοικίας και των χρηματιστηρίων, καθώς και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, των επιχειρηματιών και των επενδυτών.

    2. Ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας πέφτει κάτω από το 2% για πρώτη φορά από το 1991.

    Ενώ για το μεγαλύτερο διάστημα του 2008 ο ρυθμός ανάπτυξης σε ολόκληρο τον κόσμο φαινόταν να είναι από σταθερός έως ανοδικός, στη συνέχεια και μετά τη χρεοκοπία της Lehman το Σεπτέμβριο κατακρημνίστηκε. Οι αρχικές υπόνοιες για μη συντονισμένη κίνηση του παγκόσμιου οικονομικού συστήματος διαλύθηκαν αμέσως μόλις η επιβράδυνση της κατανάλωσης στις ΗΠΑ, σε συνδυασμό με τα παγκόσμια προβλήματα ρευστότητας, προξένησε γενικευμένη υποχώρηση των ρυθμών ανάπτυξης. Η ύφεση στις οικονομίες της Ευρώπης και της Αμερικής είναι σοβαρή, δεδομένου ότι σχετίζεται με τη χρηματοπιστωτική κρίση για την ανατιμετώπιση της οποίας θα χρειαστεί καιρός.

    Η άποψή μας για την επιβράδυνση των οικονομιών των αναδυόμενων χωρών δεν είναι παρά προϊόν μιας πιο τυπικής ανάλυσης των αντίστοιχων αποθεμάτων των παραγόμενων προϊόντων. Η Ιαπωνία συνεχίζει να παλεύει να επιτύχει ανάπτυξη, παρά τη χαμηλή κατανάλωση και τη μείωση του πληθυσμού της. Ως αποτέλεσμα, η παγκόσμια ανάπτυξη είναι πιθανόν να βρεθεί στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων είκοσι σχεδόν ετών. Ως τα μέσα του 2009, κάποια σημάδια ανάκαμψης θα πρέπει να φανούν στις αναδυόμενες οικονομίες, ενώ η σταθεροποίηση θα αρχίσει πιθανόν το δεύτερο εξάμηνο του 2009 για τις ΗΠΑ και στις αρχές του 2010 για την Ευρώπη.

    3. Σε πολλές από τις ανεπτυγμένες χώρες ο πληθωρισμός πέφτει σε επίπεδα κοντά στο μηδέν, αλλά αποφεύγεται η γενικευμένη αποπληθωριστική κρίση.

    Η πτώση στις τιμές της κτηματαγοράς, στις τιμές των επενδυτικών προϊόντων και των εμπορευμάτων και γενικότερα οι χαμηλοί πραγματικοί ρυθμοί ανάπτυξης συνδυάστηκαν έτσι ώστε να επιβεβαιώνεται η εκτίμηση για πολύ χαμηλό πληθωρισμό το 2009. Στον ανεπτυγμένο κόσμο αναμένουμε τον πληθωρισμό να πέσει στα επίπεδα του μηδενός για ολόκληρο τη χρονιά, ενώ οι αντίστοιχες εκτιμήσεις για τον αναπτυσσόμενο κόσμο είναι στα επίπεδα του 5%.

    Η επιθετική δημοσιονομική και οικονομική πολιτική και οι σχετικές πρωτοβουλίες περιμένουμε ότι τελικά θα αποδώσουν καρπούς και θα παρεμποδίσουν τη γενικευμένη υποχώρηση στις τιμές των αγαθών, η οποία επιτείνεται από τη συνεχιζόμενη απομόχλευση των καταναλωτών. Αυτές οι ενέργειες στοχεύουν στο να αποτρέψουν την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος, να συγκρατήσουν τον ρυθμό συρρίκνωσης της οικονομίας, να διασφαλίσουν τη ροή κεφαλαίων προς τους αξιόπιστους δανειολήπτες, να διευκολύνουν την αναχρηματοδότηση ή την πτώχευση των λιγότερο ισχυρών δανειοληπτών και, τέλος, να ανακόψουν τον ρυθμό μείωσης της ταχύτητας κυκλοφορίας του χρήματος.

    Οι όποιοι κίνδυνοι αναζωπύρωσης του πληθωρισμού που που μπορεί τελικά να προκύψουν θα μετριαστούν εάν η κεντρική τράπεζα μειώσει τα αποθεματικά της και αυξήσει τα επιτόκια καθώς θα σταθεροποιείται και θα αυξάνεται η ταχύτητα κυκλοφορίας του χρήματος.

    4. Η απόδοση των ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου στο τέλος του 2009 θα έχει αυξηθεί με ρυθμό υψηλότερο του αντίστοιχου για το 2008.

    Η απόδοση των ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου έχει μειωθεί σε επίπεδα τόσο χαμηλά που ελάχιστοι επενδυτές θα τολμούσαν να φανταστούν στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Τα αίτια θα πρέπει να αναζητηθούν στην επιθετικότητα του πακέτου μέτρων για την καταπολέμηση του πληθωρισμού που υιοθέτησε η κεντρική τράπεζα, καθώς και στην υποχώρηση του πραγματικού ρυθμού ανάπτυξης και του πληθωρισμού. Κατά την άποψή μας, οι προσπάθειες αναθέρμανσης της οικονομίας θα αποδειχτούν τελικά επιτυχείς, και μάλιστα θα υπάρξουν αρκετά στοιχεία που θα αποδεικνύουν την επιτυχία αυτή, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους η απόδοση των ομολόγων να βρίσκεται σε σημείο υψηλότερο αυτού που βρίσκεται τώρα.

    Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα χρειαστεί να υποχωρήσει ο φόβος και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη. Ένας από τους ενδεχόμενους κινδύνους αυτών των προσπαθειών θα είναι η μείωση της ισοτιμίας του δολαρίου και/ή η αύξηση των επιτοκίων, σε περίπτωση που οι ξένοι επενδυτές αποδειχτούν λιγότερο πρόθυμοι να διαθέσουν τα τεράστια κεφάλαια που απαιτούνται για να αγοράσουν τις νέες εκδόσεις των ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου.

    5. Τα κέρδη των επιχειρήσεων θα συνεχίσουν να υποχωρούν με διψήφιο ποσοστό και στο 2009, γεγονός που θα αποτελέσει την πρώτη μείωση κερδών σε διαδοχικές χρήσεις από τη δεκαετία του 1930.

    Η κατάρρευση της κερδοφορίας ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο, όταν φάνηκαν τα πρώτα ισχυρά σημάδια συρρίκνωσης της οικονομίας. Τα έσοδα από χρηματοοικονομικά προϊόντα εξαφανίστηκαν τελείως. Οι επιχειρήσεις με κυκλική δραστηριότητα δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα - αρχικά ο κλάδος της κατανάλωσης και πιο πρόσφατα ο κλάδος των βιομηχανικών προϊόντων και των πολυεθνικών. Στις περιόδους οικονομικής ύφεσης από την εποχή του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου και μετά, η μέγιστη μείωση των κερδών μόλις που ξεπερνούσε το 20% κατά μέσο όρο. Η πεποίθησή μας είναι ότι αυτή τη φορά η μέγιστη υποχώρηση των κερδών θα είναι τουλάχιστον διπλάσια της παραπάνω νόρμας.

    Αξίζει να αναφερθεί παρενθετικά πως στην οικονομική κρίση του 1930 η μείωση της κερδοφορίας έφτασε το 70% περίπου. Αυτή τη φορά τα κέρδη θα μειωθούν εξαιτίας τόσο της υποχώρησης των μικτών περιθωρίων όσο και της υστέρησης των εσόδων. Όλα αυτά θα έχουν ως αποτέλεσμα τα κέρδη τα οποία έπεσαν με διψήφιο ποσοστό το 2008 να συνεχίσουν πιθανόν να μειώνονται με τον ίδιο ρυθμό και κατά το 2009. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 που θα παρατηρηθεί μείωση της κερδοφορίας με διψήφιο ποσοστό σε δύο διαδοχικές χρήσεις. Από πλευράς κερδών, οι κλάδοι που θα πληγούν ιδιαίτερα έντονα το 2009 σε σχέση με το 2008 είναι αυτοί των βιομηχανικών υλικών, της ενέργειας και της πληροφορικής τεχνολογίας.

    6. Η διαφορά ανάμεσα στην απόδοση των κρατικών και των μη κρατικών ομολόγων (εταιρικών, δημοτικών, υψηλής απόδοσης, σταθερού εισοδήματος) θα μικρύνει το 2009.

    Κατ’ αναλογίαν προς την εκτίμησή μας για την αύξηση της απόδοσης των ομολόγων του αμερικανικού δημοσίου για το 2009, η άποψή μας σχετικά με τη διαφορά στην απόδοση μεταξύ των κρατικών και των άλλου τύπου ομολόγων υπαγορεύεται επίσης από την υπόθεση ότι η πολιτική της κεντρικής τράπεζας έχει αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, καθώς υποχωρεί ο φόβος και αποκαθίσταται σταδιακά η εμπιστοσύνη στις αγορές, τα επισφαλή προϊόντα αρχίζουν για άλλη μία φορά να αποδίδουν καλύτερα από τα θεωρούμενα ασφαλή. Εάν αυτό αληθεύει, τότε σημαίνει ότι αρχίζει να μικραίνει το χάσμα που χωρίζει την απόδοση των κρατικών απο αυτή των εταιρικών ή των δημοσίων ομολόγων. Οι σημερινές διαφορές στις αποδόσεις υπονοούν καταστροφικά αποτελέσματα, χρεοκοπίες και κλείσιμο επιχειρήσεων.

    Ενώ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως ο αριθμός των αναμενόμενων χρεοκοπιών θα αυξηθεί, η άποψή μας είναι ότι με τα τωρινά επίπεδα στα spreads έχουν προεξοφληθεί σε υπερβολικό βαθμό οι όποιοι κίνδυνοι, ή/και ότι οι συγκεκριμένες αγορές πλήττονται από πραγματική έλλειψη ρευστότητας. Επειδή οι αποκλίσεις στις αποδόσεις των διαφόρων ομολόγων είναι τόσο μεγάλες και τα κέρδη από τα ομόλογα του Δημοσίου πολύ χαμηλά, εκτιμούμε πως η συγκεκριμένη μας πρόγνωση έχει λογικά υψηλές πιθανότητες να καταστεί ακριβής.

    7. Οι τιμές των αμερικανικών μετοχών θα καταγράψουν διψήφιο ποσοστό αύξησης μέσα στο 2009.

    Ύστερα από πτώση άνω του 50% σε σχέση με τα υψηλά τους, οι τιμές των μετοχών έχουν πλέον προεξοφλήσει μεγάλο αριθμό αρνητικών προοπτικών. Πιστεύουμε επίσης ότι στις 10 Οκτωβρίου 2008 ξεκίνησε μια διαδικασία σταθεροποίησης στα χαμηλά των χρηματιστηριακών αγορών, η οποία επιβεβαιώθηκε περαιτέρω από μια δευτερεύουσα κίνηση σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα που παρατηρήθηκε στις 21 Νοεμβρίου 2008. Με δεδομένα την πρωτόγνωρη δημοσιονομική και χρηματοοικονομική ενίσχυση, τις σημαντικά χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου, τις πολύ πιο φθηνές αποτιμήσεις, τα σοβαρά αρνητικά συναισθήματα καθώς και το ύψος των ρευστών διαθεσίμων που βρίσκονται τοποθετημένα σε ασφαλή προϊόντα, είναι πιθανό να δούμε ένα αξιόλογο ράλι στις τιμές των μετοχών μέσα στο 2009.

    Όπως πολλές από τις προβλέψεις μας, έτσι και η συγκεκριμένη εξαρτάται από τη νίκη των πληθωριστικών δυνάμεων σε βάρος των αντίστοιχων αποπληθωριστικών. Εάν ευσταθούν οι υποθέσεις μας ότι τα εταιρικά κέρδη είναι πιθανόν να ανακάμψουν το 2010, ενδεχόμενο που αρχίζει να φαίνεται από το 2009, τότε στόχος των 1.000 - 1.050 μονάδων για τον δείκτη S&P 500 στο τέλος του χρόνου φαίνεται εφικτός.

    8. Η απόδοση των αμερικανικών μετοχών είναι καλύτερη από αυτή των ευρωπαϊκών, ενώ οι αναδυόμενες αγορές αποδίδουν καλύτερα από τις ανεπτυγμένες.

    Το 2008 η απόδοση της αμερικανικής χρηματιστηριακής αγοράς ξεπέρασε την αντίστοιχη των περισσότερων χρηματιστηρίων εκτός Αμερικής, λόγω της επιθετικής νομισματικής και της οικονομικής πολιτικής που εφαρμόστηκε, καθώς επίσης και εξαιτίας του αμυντικού χαρακτήρα της αμερικανικής αγοράς (ασφαλέστερες προβλέψεις για την κερδοφορία των εταιριών και μικρότερη μεταβλητότητα). Αυτοί οι παράγοντες, σε συνδυασμό με τις προγενέστερες ενδείξεις ότι η αγορά έχει εισέλθει σε διαδικασία σταθεροποίησης και αφομοίωσης των χαμηλών επιπέδων, θα πρέπει να βοηθήσουν τις αμερικανικές μετοχές να ξεπεράσουν και το 2009 τη μέση ευρωπαϊκή απόδοση. Η Ευρώπη έδειξε καθυστέρηση στο να αναγνωρίσει τα οικονομικά της προβλήματα και αυτό φαίνεται τόσο από τα επιτόκια, τα οποία παραμένουν ακόμη και σήμερα υψηλότερα των αμερικανικών, όσο και από την πιο βραδεία διαδικασία κάθαρσης του τραπεζικού συστήματος.

    Η διάσπαση στην ακολουθούμενη νομισματική πολιτική και η μείωση του πληθυσμού της Ευρώπης ενισχύουν περαιτέρω το επιχείρημα για την καλύτερη απόδοση των αμερικανικών αγορών. Κατ’ αναλογία, πιστεύουμε ότι οι αναδυόμενες αγορές θα ξεπεράσουν την απόδοση των ανεπτυγμένων. Η οικονομική επιβράδυνση ή η ύφεση που παρατηρείται στις αναδυόμενες αγορές φαίνεται να έχει τα χαρακτηριστικά ενός παραδοσιακού κύκλου και δείχνει να οφείλεται στη δημιουργία μεγάλων αποθεμάτων και όχι στα δομικά υφεσιακά προβλήματα του ανεπτυγμένου κόσμου. Πιστεύουμε επίσης ότι η επιβεβαίωση του μακροπρόθεσμου αναπτυξιακού μοντέλου για τις αναδυόμενες αγορές -δηλαδή η αύξηση της μεσαίας τάξης και της κατανάλωσης, η αύξηση της παραγωγικότητας και η εν γένει ταχύτεροι ρυθμοί ανάπτυξης- θα πρέπει να βοηθήσει την ανάκαμψη των οικονομιών των συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών.

    9. Οι μετοχές των κλάδων της ενέργειας, των υπηρεσιών υγείας και της πληροφορικής ξεπερνούν σε απόδοση αυτές των βιομηχανικών υλικών, των επιχειρήσεων κοινής ωφελείας και των τραπεζών.

    Σε γενικές γραμμές, παροτρύνουμε τους επενδυτές να διατηρήσουν στα χαρτοφυλάκιά τους μετοχές με ποιοτικά χαρακτηριστικά - μετοχές εταιριών με ισχυρούς ισολογισμούς, με καλές χρηματικές ροές και με κάποια σχετική οικονομική ανεξαρτησία. Έχοντας υπογραμμίσει τα παραπάνω, σημειώνουμε ότι στη διάρκεια ενός ράλι αλλά και τελικά κάποιες επιλεγμένες λιγότερο ποιοτικές εταιρίες θα παρουσιάσουν καλύτερη απόδοση. Για τον λόγο αυτό, σε περιόδους αδυναμίας συνιστάται η προσθήκη επιλεγμένων μετοχών. Από πλευράς κλάδου, οι προτιμήσεις μας στρέφονται σε αυτόν των υπηρεσιών υγείας για τα αμυντικά του χαρακτηριστικά, στην τεχνολογία πληροφορικής για τη σχετικά κυκλική και σταθερή συμπεριφορά, και στις εταιρίες ενέργειας για την κυκλική συμπεριφορά και τις χαμηλές τους αποτιμήσεις.

    Παραμένουμε επιφυλακτικοί απέναντι στις τραπεζικές - οικονομικές μετοχές, λόγω της δομικής και της πιστωτικής αβεβαιότητας που παρουσιάζουν, απέναντι στις μετοχές εταιριών κοινής ωφελείας, λόγω των ακριβών τους αποτιμήσεων και απέναντι στις εταιρίες βιομηχανικών προϊόντων, εξαιτίας των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σε σχέση με την κερδοφορία τους.

    10. Η μεταβλητότητα των χρηματιστηρίων παραμένει σε υψηλά επίπεδα, καθώς παρατηρούνται κατά περιόδους απότομες άνοδοι ή πτώσεις των τιμών των μετοχών με διψήφιο ποσοστό.

    Η μεταβλητότητα (volatility) εκτοξεύτηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2008, λόγω της αυξημένης αβεβαιότητας και του έντονου φόβου. Την ίδια στιγμή αυξήθηκε σημαντικά ο βαθμός συσχέτισης ανάμεσα σε διαφορετικές κατηγορίες επενδυτικών προϊόντων και σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και πολλές φορές πλησίασε τη μονάδα. Περιμένουμε ότι η αβεβαιότητα που σχετίζεται με τη διαπάλη ανάμεσα στον αποπληθωρισμό που γεννάται από το υψηλό χρέος και στην αναθέρμανση της οικονομίας, η οποία προσπαθεί να προκληθεί μέσω της εφαρμοζόμενης πολιτικής, θα έχει ως αποτέλεσμα τη διατήρηση των υψηλών επιπέδων μεταβλητότητας. Παρόλο που η μεταβλητότητα πιθανόν θα υποχωρήσει σε σχέση με τα επίπεδα ρεκόρ του 2008, δεν αποκλείεται το 2009 να καταγραφεί ως έτος ιδιαίτερα υψηλής μεταβλητότητας.

    Μια πιθανή επιβεβαίωση του ενδεχομένου αυτού θα αποτελέσουν τα ράλι και οι δραματικές πτώσεις των τιμών με διψήφια ποσοστά καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

    11. Οι τιμές του πετρελαίου και άλλων εμπορευμάτων φτάνουν στο κατώτατο σημείο τους και αρχίζουν να κινούνται ανοδικά μέχρι το τέλος του έτους, καθώς οι οικονομίες των αναδυόμενων αγορών αρχίζουν να ανακάμπτουν.

    Τα εμπορεύματα συγκαταλέγονται ανάμεσα στις περιπτώσεις που σημείωσαν την υψηλότερη μεταβλητότητα κατά το 2008. Οι τιμές των περισσότερων εμπορευμάτων έφτασαν στο υψηλότερο σημείο τους μέσα στο 2008, καταγράφοντας κέρδη επί σειρά ετών και στη συνέχεια υπέστησαν βίαιη υποχώρηση. Όσο υπερβολικές ήταν οι τιμές-ρεκόρ στην άνοδο, άλλο τόσο υπερβολική ίσως ήταν και η υποχώρησή τους στα σημερινά επίπεδα κατά την καθοδική τους κίνηση. Καθώς καθίσταται όλο και πιο ορατό το ενδεχόμενο τελικής σταθεροποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, περιμένουμε τις τιμές των εμπορευμάτων να πιάσουν πάτο και να αρχίσουν την ανοδική τους πορεία. Το πετρέλαιο μας συγκινεί ιδιαίτερα αφού κατάφερε να φτάσει σχεδόν τα 150 δολάρια το βαρέλι στα μέσα του 2008, για να πέσει και να κλείσει σε τιμές κάτω από τα 40 δολάρια προς το τέλος του έτους.

    Η εκτίμησή μας είναι ότι οι τιμές θα ισορροπήσουν στην περιοχή ανάμεσα στα 60 και τα 80 δολάρια το βαρέλι. Η επιστροφή σε αυτά τα επίπεδα τιμών θα εξαρτηθεί εν μέρει από το πόσο ορατή θα είναι η έξοδος της οικονομίας των αναδυόμενων αγορών από τη φάση της επιβράδυνσης στην οποία έχουν εισέλθει.

    12. Το έλλειμμα του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού στις ΗΠΑ θα εκτοξευτεί πάνω από το ένα τρισ. δολάρια, καθώς οι κρατικές δαπάνες συνεχίζουν να αυξάνονται.

    Παρά το γεγονός ότι οι γενναίες παρεμβάσεις μέσω της νομισματικής πολιτικής είναι απαραίτητες για την απομάκρυνση της πληθωριστικής απειλής και για την αναθέρμανση της ανάπτυξης, έχουν ως συνέπεια την ταχύτατη αύξηση του δημοσίου ελλείμματος. Περιμένουμε το έλλειμμα του αμερικανικού δημοσίου (δηλ. το έλλειμμα στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό) να ξεπεράσει το κατώφλι του ενός τρισ. δολαρίων εξαιτίας τόσο της δραστικής αύξησης των δαπανών όσο και της υποχώρησης στα φορολογικά έσοδα που θα προκαλέσει η οικονομική ύφεση. Επίσης, οποιαδήποτε αστοχία στον προϋπολογισμό, είτε της τοπικής αυτοδιοίκησης είτε της πολιτειακής κυβέρνησης, θα καταστεί οξύτερη λόγω των απαιτήσεων για αύξηση των δημοσίων δαπανών, καθώς σε τοπικό επίπεδο παύει να υφίσταται η δυνατότητα διαρκούς αναχρηματοδότησης και διαχείρισης των ελλειμμάτων στο διηνεκές.

    Ως επιπλέον συνέπειες του ελλείμματος του προϋπολογισμού θα πρέπει να θεωρηθούν τα όρια που θα τεθούν στις δυνατότητες της κυβέρνησης του κ. Barack Obama να υλοποιήσει όσες πρωτοβουλίες υποσχέθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου καθώς και η γενναία αύξηση της φορολογίας στο τέλος. Ανάμεσα στους κινδύνους που πηγάζουν από το εκρηκτικό δημόσιο χρέος περιλαμβάνονται η αύξηση των επιτοκίων, η μείωση της ισοτιμίας του δολαρίου και, τελικά, ο πληθωρισμός.

    Robert C. Doll, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής διεθνών μετοχικών επενδύσεων της BlackRockVice (chairman και chief investment officer of global equities).

    www.euro2day.gr

    ΠΠ

  4. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2009 12:15:51

    Το ''κακό μάτι'' τον καταδιώκει! Η γρουσουζιά δεν τον αφήνει να ορθοποδήσει! Τι κι αν κάνει απεγνωσμένες προσπάθειες για να ξορκίσει την ατυχία του; Ο κόπος είναι μάταιος. Πώς να μη γίνει έπειτα προληπτικός ο Κοσμάς, ένας εργολάβος οικοδομών; Όλα αυτά συμβαίνουν, όμως, μέχρι τη στιγμή που μπαίνει στη ζωή του ένας παλιός του γνώριμος, ο Σωτήρης, για να του ζητήσει δανεικά. Διαδοχικές συμπτώσεις πείθουν τον Κοσμά ότι βρήκε επιτέλους το γούρι του και αποφασίζει να τον κρατήσει κοντά του... με το αζημίωτο φυσικά!... Τρίτη και 13 - Νίκος Σταυρίδης

    Περιμένουμε τον Σωτήρη ΜΑΣ, να ΜΑΣ σώσει !! με το αζημίωτο ΦΥΣΙΚΑ !

    ΠΠ

  5. anonymous avatar
    anonymous 13/01/2009 12:16:32

    "beggars can’t be choosers"


    THEY CAN...IT'S A MATTER OF PRIDE!

  6. fantomas avatar
    fantomas 13/01/2009 12:19:55

    Anonymous Says:
    January 13th, 2009 at 12:08 pm

    KAI EΓΩ ΤΟ ΙΔΙΟ!!
    ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΕΙΚΑ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ!!
    ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΩ ΑΥΤΟ?

  7. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/01/2009 12:22:17

    Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει πια εμπιστοσύνη. Δεν είναι τόσο προς τα κράτη, όσο προς τις αγορές. Όταν αγοράζεις δεκαετές ομόλογο, ξέρεις ότι κάποια στιγμή μπορείς να το πουλήσεις στο χρηματιστήριο. Αν ξέρεις ότι δύσκολα θα το πουλήσεις, τότε δεν το αγοράζεις. Δεν είναι νομίζω και τόσο κακό ότι εκδίδονται λιγότερο μακροχρόνια ομόλογα. Λίγη δουλειά παραπάνω για τους αρμόδιους υπαλλήλους.

    Το θέμα είναι να ξοφλήσουμε το δημόσιο χρέος. Πώς όμως να βάλεις επιπλέον φόρους για μερικά χρόνια, με προοπτική να ξοφλήσεις το δημόσιο χρέος, όταν ξέρεις ότι πολλοί τρώνε με χρυσά κουτάλια από το υστέρημά σου;

  8. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2009 12:23:17

    Fantoma 7.

    έχε το νου σου μην ξαναγεννηθείς !!!


    ΠΠ

  9. Helmut avatar
    Helmut 13/01/2009 12:27:14

    Μπααα.... τα γραμμάτια θα τα αγοράσουν σε μεγάλο βαθμό οι ελληνικές τράπεζες.

    Με τι λεφτά; Μα αυτά του Κράτους! Θα χρησιμοποιηθεί το πακέτο στήριξης των 28 δις. Στη συνέχεια οι τράπεζες θα καταθέσουν τα γραμμάτια ως εγγύηση στην ΕΚΤ και θα λάβουν επιπλέον ρευστότητα και από εκεί. Απλά πράγματα.

    Με άλλα λόγια το Δημόσιο δανείζει λεφτά στις Τράπεζες για να του τα δανείσει πίσω με καπέλο...

    Οι συμμετοχή ξένων θεσμικών δεν είναι και τόσο κρίσιμη σε αυτή τη φάση...

  10. fantomas avatar
    fantomas 13/01/2009 12:30:31

    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ Says:
    January 13th, 2009 at 12:23 pm

    Α!!ΠΑ...ΠΑ!!

    ΤΗ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΑΕΤΟΣ!!
    (ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΛΕΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ!!)

  11. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 13/01/2009 12:38:58

    Το σχέδιο που επικαλείται ο αρχαίος είναι πως σε περίπτωση αποτυχίας της δημοπρασίας ομολόγων οι "καθηγητές" θα εκδώσουν 12μηνα έντοκα γραμμάτια του δημοσίου .

    Σε περίπτωση λοιπόν που και τα έντοκα αυτά γραμμάτια (τα οποία θα πρέπει να αποπληρωθούν με το τέλος του 12μηνου) δεν ευαισθητοποιήσουν τους ξένους επενδυτές η μόνη λύση θα είναι να τα αγοράσουν οι Ελληνικές τράπεζες .

    Τραπεζικά στελέχη δηλώνουν πως αυτή η τελευταία περίπτωση θα είναι και η πιο εξευτελιστική για την Ελληνική οικονομία καθώς καταλαβαίνετε πως η εικόνα που θα δημιουργηθεί είναι πως κανείς δεν εμπιστεύεται το Ελληνικό δημόσιο ούτε για 12 μήνες ζωής .

    Υπενθυμίζω πως τα 2 δις τα σημερινά είναι μέρος των 47 δις για το 2009 και ακόμα χειρότερα μέρος των 7 δις μόνο για τον Ιανουάριο .

    Η διαφορά μας με τις άλλες χώρες είναι πως εμείς δεν τα θέλουμε για ενίσχυση της οικονομίας μας όπως η Γερμανία αλλά για να πληρώσουμε τις τρέχουσες υποχρεώσεις μας .

    Υπενθυμίζω ακόμα πως Βραζιλία και Τουρκία σε προ μηνός δημοπρασία πέτυχαν με σχετική άνεση την πώληση των δικών τους ομολόγων . (Τουρκία με υποβάθμιση του νομίσματός της τάξεως άνω του 25-30%)

    !!!!!

  12. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2009 12:51:03

    αντε τα πηραμε τα 2 δισ. με επιτοκιο κατω του euribor. υπερκαλυφθήκαμε στον κουβα !

    χαιρομαστε να δανειζομαστε... για την Ελλαδα ρε γαμώ το


    ΠΠ

  13. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/01/2009 12:54:29

    Είδηση !!!

    Ελεύθερος με εγγύηση αφέθηκε από το ομοσπονδιακό δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Bernard Madoff καθώς απορρίφθηκε το αίτημα των εισαγγελικών αρχών για άμεση φυλάκισή του.

    Οι εισαγγελικές αρχές είχαν επιδιώξει την άμεση φυλάκιση του Madoff καθώς η αποστολή σε συγγενείς και συνεργάτες κοσμημάτων αξίας άνω του 1 εκατ. δολαρίων, θεωρήθηκε ως παραβίαση των όρων της αναστολής του.

    Τα δωράκια εμείς τα πέρνουμε απο τη Mizens.. αποχυμωτής γίναμε.

    Αν χτυπήσει το τηλεφωνό σας και ειναι ο Μάντοφφ στην γραμμή, κλείστε πότρες και παράθυρα.

    ΠΠ

  14. LeProvocateur avatar
    LeProvocateur 13/01/2009 13:03:53

    Δείτε την ταινία ZEITGEIST,το τελευταίο μέρος τα εξηγεί όλα!!!!!

  15. τιραμολα avatar
    τιραμολα 13/01/2009 13:04:45

    Τα θερμα μου συγχαρητηρια για την επιτυχια της Ελληνικης κυβερνησης....

  16. Θοδωρής avatar
    Θοδωρής 13/01/2009 13:19:29

    Σωστό και γρήγορο το σβησιμο του πρωην 20@
    Μια ερώτηση και στον 18@ μέχρι το ZEITGEIST 2 έχω δει υπάρχει και καινούριο ZEITGEIST 3;

  17. SKAI avatar
    SKAI 13/01/2009 13:28:57

    @ Αρχαίο-Τιραμόλα κλπ.
    Διαβάστε την είδηση στο ΕΤ και χαρείτε μαζί μας!
    Φαντάζομαι ότι σε αντίθετη περίπτωση θα δοιργανώνατε πάρτι για να γιορτάσετε την αποτυχία και... την έλευση του ΜΕΣΣΙΑ GAP για να μας σώσει! Αλήθεια ποια η άποψη του GAP για το θέμα της χρηματοδότησης του Δημοσίου? Ο Αρχαίος ξέρει κάτι πάνω σε αυτό?
    Αν οι εκλογές γίνουν πρόωρα(όπως πιστεύουν και οι FACToreS) τότε θα πέσει πολύ κλάμα εδώ μέσα!

  18. Factorx avatar
    Factorx 13/01/2009 13:34:14

    Υπερκαλύφθηκε με χαμηλότερα επιτόκια σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο η έκδοση των εντόκων γραμματίων ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά αντλήθηκαν 2,55 δισεκατομμύρια.

    Όπως δήλωσε στον City99,5 ο πρόεδρος του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρήματος Σπύρος Παπανικολάου, οι συνολικές προσφορές των επενδυτών ξεπέρασαν τα 13,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Το επιτόκιο για τα έντοκα γραμμάτια τρίμηνης διάρκειας διαμορφώθηκε στο 2,4%, για τα εξαμηνιαία στο 2,46% και για τα ετήσια στο 2,67%.

  19. τιραμολα avatar
    τιραμολα 13/01/2009 13:50:16

    Η εξαρτηση της χωρας μας και οχι μονο απο τις τραπεζες των πλουσιων συνεχιζεται.
    Προκειται για μια συγχρονη αποικιοκρατια αφου επι της ουσιας ειναι αμεση εξαρτηση.
    Κρατικος μηχανισμος , δημοσια διοικηση , σωματα ασφαλειας , στρατος , χρειαζονται σημαντικες ενεσεις χρηματος για να υπαρξουν και για να λειτουργησουν. Επομενο ειναι να καταφευγουν στον τραπεζικο δανεισμο.
    Το μελλον εχει υπονομευθει....
    Τα υπερκερδη των τραπεζων δεν φορολογουνται...
    Σε αυτο τον φανταχτερο και γεματο ανισοτητες κοσμο που κυριαρχει η προσφορα και η καταναλωση , οι παραγοντες της αγορας, οι πραγματικοι κυριαρχοι του κοινωνικου γιγνεσθαι ερχονται παντα να ζητησουν περισσοτερα απο αυτα που οι ανθρωποι μπορουν. Οι ανθρωποι ωθουνται μαζικα στον τραπεζικο δανεισμο για να γινουν και αυτοι πελατες και εξαρτωμενοι των τραπεζιτων. Σημερα κρατη και πολιτες σε ολο τον δυτικο κοσμο εργαζονται και λειτουργουν υπο τον ασφυκτικο κλοιο του τραπεζικου δανεισμου.
    Να γιατι η ευρωπαικη ενωση ως ηγεσια υπερασπιζεται την αξια του χρηματος, γιατι δεν εκδιδει νεο, οπως επρεπε για να αποφυγει μια υφεσιακη κριση, για να υπερασπιστει , διατηρησει και επαυξησει τα δικαιωματα των πλουσιων, των τραπεζιτων, των κατοχων του, εναντι των εκατομμυριων πολιτων. Γιατι εαν το χρημα κυκλοφορησει πιο πολυ καποιοι θα εχουν μικροτερη εξουσια στον πλανητη και εαν απαξιωθει δεν θα εχουν καμια. Βαρια και βαθεια η συντηρηση …

  20. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 13/01/2009 13:50:23

    @LeProvocateur
    Αυτός που γύρισε το Zeitgeist είναι διευθυντής στο Venus Project (thevenusproject.com). Πρόκειται για ένα νεοταξίτικο πρόγραμμα, που οργανώνει η διεθνής ελίτ, που δήθεν κατηγορεί το Zeitgeist, για να παραμένουνε τα πνεύματα υπό έλεγχο. Όχι ότι πολλές από τις αποκαλύψεις που κάνει η ταινία δεν είναι σημαντικές. Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά, που οι βοσκοί επιχειρούν να ελένξουν το κοπάδι με τεχνάσματα.
    Η θρησκειολογική εισαγωγή που επιχειρείται στο πρώτο μέρος, είναι απροσχημάτιστα Θεοσοφιστική (θεός όφις και στην υγεία του Ρόκφελερ).
    Δεν είμαι ενάντια στα βίντεα, αλλά η συνωμοσιολογία είναι επιστήμη. Περισσότερο από μπερδεμένη και με πολλούς κοπρίτες που ψαρεύουνε σε ξένα νερά.

  21. aigialeia avatar
    aigialeia 13/01/2009 14:06:25

    Τα γραμμάτια του Ελληνικού δημοσίου αγοράστηκαν από τις Ελληνικές τράπεζες, που επιδοτήθηκαν από το Ελληνικό δημόσιο, οπότε συνολικά αυξάνει το χρέος του Ελληνικού δημοσίου και οι τόκοι.

  22. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 14:07:37

    Αν ειναι δυνατο να υπαρχουν τοσο κρετινοι που να θριαμβολογουν για την ξεφτιλα των βραχυπροθεσμων ομολογων και την καλυψη τους απο ταις Τραπεζες και τα εφαπαξ συνταξιουχων Γενικων Διευθυντων(υπαρχουν μερικες χιλιαδες τετοιοι...)
    Αυτα οταν ληξουν θα διπλασιασουν το προβλημα,η δε
    εγκληματιες που μας κυβερνουν,θα τα χρησιμοποιησουν για να διρισουν 60.000 κηφηνες ψηφοφορους μεσω ΟΑΕΔ.
    Αυτη ειναι και η ληξιαρχικη πραξη θανατου,μονιο που οταν φυγουν κλωτσηδον,θα παν να αρραξουν στη Μυκονο και τηνΑραχοβα και θα πινου εις υγειαν των κοροιδων που τους υποστηριζουν σημερα.

  23. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 13/01/2009 14:15:28

    Τα παπαγαλάκια της ΝΔ παρακαλούνται πολύ να ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους και στη πολιτική τους τη διαφορά έντοκου κρατικού γραμματίου και κρατικού ομολόγου . Όπως επίσης παρακαλούνται να μας ξεκαθαρίσουν και σε εμάς τους άσχετους από ποιους υπερκαλύφθηκε η προσφορά και ποιος τα αγόρασε .

    Από που , βρε συμπαθή κατά τα άλλα λογοαντιγραφικά πτηνά , θα βρούμε να αποπληρώσουμε τα εξάμηνα και δωδεκάμηνα γραμμάτια σε έξι και δώδεκα μήνες (από καινούργια βεβαίως βεβαίως ακόμα πιο ακριβά) όταν η παγκόσμια οικονομία θα βρίσκεται σε χειρότερη θέση όπως υποστηρίζουν μιλιούνια οικονομολόγοι και παγκόσμιοι φορείς ??

  24. sasman avatar
    sasman 13/01/2009 14:20:49

    σΣε έξι ή δώδεκα μήνες μπορεί να μην είναι κυβέρνηση η Ν.Δ (πράγμα πολύ απίθανο όσο υπάρχει ΓΑΠ) και τότε πιστεύω κ. greekpoliticalreview να σε καλέσουν γιθα να μας το αναλύσης.
    Ο Τιραμόλα θυμίζει Ολυμπιακό, όταν παραμονές του Γουεμπλευ έστελναν συγχαρητήρια και καλή επιτυχία.
    Σήμερα το διαψεύδουν.
    Τιραμόλα πες αλεύρι;

  25. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 14:24:04

    30@,οντως θα ηταν αλλο το τροπαριο,αλλα σε λιγες μερες εχουμε εκδοση πολυετων ομολογων,με την παραλυσια της Κυβερνησης θα ειναι σκουρα τα πραγματα,αλλα αυτοι νοιαζονται μονο πως θα ξαναβγουν βουλευτες,διοριζοντας και βρισκομενοι στο αουροβλητο των ΜΜΕ χαριζοντας το μελλον μας στους Νταβατζηδες(που θα πολεμουσαν....)
    Οσο για το Γιωργακη,δε διαφωνω,αλλα αυτο δε σημαινει οτι πρεπει να ανεχτουμε να μας ληστευει το κομα του Ρεγκουζα και του Βατοπεδιου.

  26. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 13/01/2009 14:30:16

    κ.sasman μην ξεχνάς πως σήμερα ήταν μόνο τα 2 από τα 7 του Γενάρη , τα 17 του τριμήνου και τα 47 της χρονιάς .

    Για τον Γαπ σε αφήνω να τα πεις με τον τιραμόλα , εμένα με αφήνουν όλοι τους παγερά αδιάφορο όπως και το άλλο το χοντρό που φαντάζομαι το έβλεπε το Γουέμπλει με πίτσες και μπύρες .

  27. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 13/01/2009 14:35:22

    Όπως είπε ένας άλλος σχολιαστής : "ζω και αναπνέω για τη στιγμή που στις εκλογές θα βγει με 90% ο κύριος Κανένας" .

  28. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 13/01/2009 15:31:55

    συγγνώμη είμαι πηγμένος και γράφω βιαστικά...

    1)δεν υπάρχει τίποτα το "κομματικό" σε ό,τι λέω.
    2)φυσικά και θέλουμε όλοι επιτυχή χρηματοδότηση (τα προβλήματα και τα σεκλέτια δεν είναι αυτοσκοπός)
    3)τα βραχυπρόθεσμα δεν πρέπει να έχουν πρόβλημα (στα εταιρικά δεν είναι). Τα μακροχρόνια έχουν το ζόρι

    Οι αγορές είχαν προεξοφλήσει τις εκθέσεις των ξένων οίκων. Σας διαβεβαιώ, ότι σε αγορές όπως αυτές των τελευταίων 6 μηνών, τα rating agencies ακολουθούν τις αγορές. (Πως νομίζετε ότι έχω άποψη; Βλέπω τιμές και ακούω dealers. Καμμία σοφία, ανοιχτά αυτιά)

  29. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 15:37:07

    37@,και'γω ορυομαι,χωρις να ειμαι πασοκι,εξαλλου ο μπουλης που μας κυβερνα,συνεχιζει την πολιτικη του Τσοβολα δωστα ολα,απλα η επαναληψη της θλιβερης αυτης ιστοριας,θα ηταν φαρσα αν δεν ηταν τοσο επικινδυνα πια τα πραγματα.
    Οσο καθε ανεγκεφαλος σαν κι εσενα δε βλεπει οτι ΗΔΗ πτωχευσαμε,ας παει στον ΟΑΕΔ που χρωσταει το δωρο Χριστουγεννων,η σε κανα νοσοκομειο που δεν υπαρχουν ουτε γαζες πια,να θαυμασει τη μετρρυθμιση του Μισελ,του Κωστακη,του κου Τιποτα και της Αλογοσκουφιτσας.

  30. οκτώ avatar
    οκτώ 13/01/2009 16:05:36

    H αλήθεια είναι ότι αρχίσαμε να ανακατεύουμε τα κάρβουνα για να ζεσταθούμε. Δεν υπάρχουν ξύλα να ρίξουμε στην φωτιά.

  31. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 16:22:20

    Οι wannabe Κασσάνδρες, αλλά στην ουσία είναι παρτάλια, διαψεύστηκαν με τα ασύστολα ψεύδη. Ανερυθρίαστες συνεχίζουν την εμετική προπαγάνδα περί καταστροφής προσπαθόντας να εμφυσήσουν φόβο και να εξυπηρετήσουν έτσι τα συμφέροντά τους. Τις έχουμε ξαναδεί τις μαζορέτες της καταστροφής στο παρελθόν να κουνούν τις παντιέρες του ολέθρου και να κραυγάζουν ωσάν βιασμένες παρθένες (περιχαρείς κατά τα άλλα). Τα μορμολύκεια τους καλύτερα να τα φορέσουν σε λίγο καιρό, με το άνοιγμα του τριωδίου.

  32. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 16:37:02

    41@Ορεστιε,μηπως εισαι αργοσχολος διορισμενος ΟΝΝΕΔιτης,η απλα ξερεις να μετρας μονο μεχρι το τρια?

  33. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 16:39:27

    @ #42
    Μέχρι το πέντε ξέρω για να μπορώ να σου δώσω το βραβείο της ανοικτής παλάμης.

  34. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 16:41:48

    @ #42
    Την απάντηση στην πρώτη απορία δεν μπορεί να την φανταστεί το μικρό σου μυαλουδάκι.

  35. ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ avatar
    ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ 13/01/2009 17:07:03

    Orestios Says:
    January 13th, 2009 at 4:39 pm
    @ #42
    Μέχρι το πέντε ξέρω για να μπορώ να σου δώσω το βραβείο της ανοικτής παλάμης.

    ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΠΑΙΜΒΩ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΔΙΚΙΑΣ ΣΑΣ, ΕΠΙΘΥΜΩ ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ!!

    ΔΕΝ ΛΕΓΕΤΕ ''το βραβείο της ανοικτής παλάμης'' ΑΛΛΑ ΤΟ ''ΠΑΡΑΣΗΜΟ ΤΟΥ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑ ΧΑΛΚΟΥ''!!

  36. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 17:09:15

    @44,δε χρειαζεται καθολου μεγαλη φαντασια για να ξεχωρισεις ενα παπαγαλακι.

  37. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 17:12:56

    @ stelios
    Εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια.

  38. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 17:54:46

    47@Και για να εξηγουμαστε,περαν του γεγονοτος οτι μη γνωριζοντας κανεναν προσωπικα οι χαρακτηρισμοι αναφερονται στα ΣΧΟΛΙΑ και μονον,κανενας δεν παιζει καποιο παιχνιδι οταν απλα βαζει στη σειρα τους αριθμους.
    Οι αριθμοι αυτοι βιαζονται επι δεκαετιες,ακολουθωντας τη λογικη του Ε.Γιανοπουλου που ελεγε:ε και που χρωσταμε τι εγινε?της Μιχαλους μοναχα να μη χρωσταμε,εως την Αλογοσκουφιτσα που λιγο πριν εκπαραθυρωθει καμαρωνε διοτι η Ελλαδα ειναι η μονη θωρακισμενη οικονομια της Ευρωπης.
    Το ερωτημα που απευθυνω σε σενα Orestios ειναι το εξης:Που στο διαολο βλεπεις και που βασιζεις οτι πρακτικα για την Ελλαδα δεν ισχυουν οι νομοι της Φυσεως?Βλεπεις κανεναν γαιδαρο να πεταει η κανενα ποταμι να ανηφοριζει απο τη θαλασσα στο βουνο?
    Διοτι μονο με αντιστοιχα θαυματα σωνεται η οικονομια στην ΠΑΡΟΥΣΑ(και το τονιζω)συγκυρια.
    Σε αλλες περιστυασεις καποιος θακανε το μαλακα και θα μας βοηθουσε,τωρα ομως δε μπορει κανενας να βοηθησει ουτε τον εαυτο του,οποτε αν πραγματικα δεν πιστευεις αυτα που συσσωμος πια ο σοβαρος οικονομικος τυπος φωναζει,ετοιμασου για μεγαλη κρυαδα.
    Εκτος και αν εφαρμοστει καμια αιματηρη πολιτικη χειροτερη απο της Θατσερ και του Τσαουσεσκου,τιποτα δεν αποκλειεται,διοτι τα γκεμια θα παρουν συντομα οι δανειστες μας που ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ κυριολεκτικα να παρουν πισω τα χρωστουμενα.Η Ουγγαρια υποτιμησε το νομισμα και εκοψε τον 12ο μισθο με συνοπτικες διαδικασιες,οι δε δυσπιστοι σαν και σενα μεχρι προτινος Ισλανδοι,ψαχνουν να ξεφορτωσουν σε γειτονικα λιμανια καμια ψαροκασελα,απο κει που ητανε στη χλιδα.

  39. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/01/2009 18:01:20

    Αν όντως πήραν 1,5 δις οι ξένοι, τότε πρόκειται σαφώς για πολύ θετική εξέλιξη. Προσωπικά την περίμενα, χωρίς να θέλω να το παίξω μετά Χριστόν προφήτης. Δεν περίμενα βέβαια τόσο χαμηλό επιτόκιο, αλλά μην προεξοφλούμε αντίστοιχες εξελίξεις και για το μέλλον. Το καλό είναι ότι μπορεί να εμπνεύσει λίγο καθησυχασμό στη χώρα, γιατί πολλή καταστροφολογία έπεσε τελικά.

    Η καταστροφολογία είναι μέρος του παιχνιδιού. Να πέσουν οι τιμές για να αγοράσουμε φθηνά. Ρευστότητα υπάρχει, αλλά με την κρίση εμπιστοσύνης που δημιούργησαν τα ίδια τα rating agencies όταν έδιναν ΑΑΑ στα subprimes (!) όσοι την έχουν την κρατούσαν στα συρτάρια τους. Τώρα λένε ότι θα υποβαθμίσουν την Ελλάδα αυτοί που της έδιναν A1 την ίδια στιγμή που έδιναν AAA στα subprimes! Κάποιοι είχαν πει τώρα με την κρίση ότι οι υπεύθυνοι των rating agencies έπρεπε ήδη να ήταν στη φυλακή. Δεν είχε άδικο γιατί ενώ έβλεπαν ότι το πράγμα αρχίζει να χαλάει από το 2006, αυτοί συνέχιζαν για πολύ καιρό να δίνουν ΑΑΑ.

    Οπότε, να σας πω την αλήθεια, δεν με πολυνοιάζει πια τι λένε αυτοί οι άνθρωποι και ούτε και πολύ κόσμο τον νοιάζει και τόσο. Είναι κι αυτός ένας λόγος που δεν έδωσαν και τόση σημασία στη Standard & Poor's οι επενδυτές. Κάνουν όλοι προσωπικές αξιολογήσεις πλέον και τα rating agencies δεν τα δίνουν πια και τόση σημασία.

    Υπήρχε πάντως τεράστια κρίση ρευστότητας από το Νοέμβριο και μετά, το δημόσιο πληρώνει στην ουσία μόνον μισθούς και όλοι οι άλλοι που έχουν να παίνρουν (γιατροί, εργολήπτες, κλπ.) πάνε για "μετά". Αν ξεκινήσει να δανείζεται με ικανοποιητικούς όρους, έστω κι αν δεν μπορεί να βγάλει πια μακροπρόθεσμα ομόλογα, τότε θα αλλάξει κάπως το κλίμα γιατί θα αρχίσει να πληρώνει και ο κόσμος θα ξαναβρεί λίγο τη χαμένη εμπιστοσύνη.

  40. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/01/2009 18:18:20

    Θα ξαναγραψω ότι οι Αγγλοι επιθυμούν διακαως την έξοδο της Ελλαδος από το ευρώ για να πληγεί το νόμισμα αυτό που οδηγεί σε ευρωπαική ενοποίηση που δεν επιθυμούν.
    Τώρα που το δολλάριο θα υποτιμηθεί λόγω πληθωριστικού χρήματος που θα ρίξει ο Ομπάμα και η στερλίνα που επηρεάζεται από αυτό θα το ακολουθήσει η ανάγκη τους είναι μεγαλύτερη.
    BBC,Guardian και όλα τα αγγλικά ΜΜΕ υποστηριξαν όσο μπορούσαν τα επεισόδια.Αν έβαλαν και το χερακι τους κάποιες υπηρεσίες δεν ξέρω.Ο Αγγλος πρεσβευτής αποχώρησε από την Ελλάδα λίγο μετά τη λήξη των επεισοδίων.

  41. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 18:22:59

    @ stelios
    Τις απορίες σου θα σου τις απαντήσουν καλύτερα οι οπαδοί της αειφόρου ανάπτυξης. Αυτοί συνεχίζουν να αρθρογραφούν στον ¨σοβαρό¨ οικονομικό τύπο της χώρας.
    Ο φόβος που διαχέεται από αυτούς έχει να κάνει είτε με ελλειπή γνώση της πραγματικότητας είτε με ενσυνείδητη απόκρυψη μέρους αυτής. Ο φόβος πάντως φυλάει.....
    Η υπερβολή είναι το χαρακτηριστικό τόσο πριν την κρίση όσο και τώρα. Υπεραισιοδοξία τότε, καταστροφολογία τώρα. Το μέλλον θα δείξει. Το άγχος και ο φόβος δεν βοήθησαν κανέναν. Η όποια ρότα καταδικνύεται συνοδεύεται από ανάλογη ποσοστιαία μίξη αυτών των χαρακτηριστικών.
    Ακόμα και αν δεν πετά ο γάιδαρος η γή θα συνεχίζει να κινείται και ο ήλιος να ανατέλλει.

  42. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 18:37:54

    51@Σαφως και οταν μιλαμε για σοβαρο τυπο δεν εννοουμε αυτους που ξαφνικα ανακαλυψαν προχθες την κριση,ουτε τους ακαδημαικους της συμφορας που ΟΥΤΕ και τωρα εχουν καταλαβει τι συμβαινει.
    Μιλω για τους εκπροσωπους των διαχειριστων των δεξαμενων που μας δανειζαν μεχρι τωρα,οι οποιοι εχουν να διαλεξουν που θα δωσουν γερμανικα χρηματα,euros που στην ουσια ειναι μαρκα πια,στο Γερμανο ανεργο η στον Ελληνα,τοσο απλα.
    Η γη σαφως και θα γυριζει,αλλα η Ελλαδα ειναι μια κουτσουλια πανω της,τιποτα παραπανω.

  43. Orestios avatar
    Orestios 13/01/2009 18:51:23

    @ stelio
    Το σενάριο της Χώρας της Ψωροκώσταινας είναι πιασάρικο αυτό τον καιρό πάντως. Όπως καλά γνωρίζεις σε αυτους, τους διαχειριστές δεξαμενών, και στις παράτολμες εκτιμήσεις τους οφείλεται το σημερινό κομφούζιο. Η επιλογή έχει το κόστος της και για αυτό θρηνούν κατά το πλείστον.
    Αναρωτιέμαι από πόσες κουτσουλιές απαρτίζονται χώρες όπως οι US ή το UK.

  44. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 13/01/2009 19:48:13

    Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις:

    -για όσους στενοχωρήθηκαν για την κάλυψη της πρώτης δόσης από τα χρωστούμενα του 2009 τα μηνύματα είχαν δοθεί εδώ και καιρό, εν μέσο οικονομικής κρίσης δεν θα αφήσουν να ξεφτιλιστεί το €
    -για όσους πανηγυρίζουν για την κάλυψη να τους υποδείξω ότι τα πήραμε με κόστος πάνω από 30% από τους Ιταλούς (2,48 -> 1,84)

    Η ουσία είναι όμως όπως τόσες φορές το έχω γράψει αλλά μερικοί δεν θέλουν να το προσέχουν ή το προσπερνάνε δεν είναι δανεικά αυτά που αντλούμαι είναι ήδη χρωστούμενα και θα πάνε όχι για

    -επενδύσεις
    -ανάπτυξη
    -κοινωνική πολιτική ή
    -προσλήψεις

    όπως κάποιοι λένε αλλά αντίθετα από τις άλλες χώρες στην μαύρη τρύπα του Δημόσιου χρέους.
    Τόσο απλά είναι τα πράγματα, όλες οι χώρες χρωστάνε, αλλά είμαστε οι μόνοι που μόνο ΧΡΩΣΤΑΜΕ.

  45. stelios avatar
    stelios 13/01/2009 20:16:18

    54@
    Mα δεν αρνειται κανεις οτι ειναι ιδανικοι αυτοχειρες,η εισβολη στο Ιρακ και η δαιμονοποιηση των συνορων στο εμποριο εστω και αν καταστραφει καθε παραγωγη στη Δυση ειναι η αποδειξη.
    Εδω πριμοδοτουν την καταστροφη των αλιευτικων,για να αγοραζουμε ψαρια απο την Τουρκια και το Μαροκο,χωρια οι μπουρδες με τα βιοκαυσιμα.
    Το θεμα ειναι οτι το παιχνιδι το παιζουν αυτοι,και οτι τα χαλια στο ισοζυγιο της Ελλαδας δεν τα εχει καμια χωρα,μη εχοντας εκδοτικο προνομιο,η θα κανουμε εξαγωγες περισσοτερες απο τις εισαγωγες,η θα δανειστουμε(απο τον Κινεζο?).
    Το θεμα ειναι οτι εχουμε δανειστει οσο δε γινεται περισσοτερο,δε μπορουμε να πληρωσουμε ουτε τους τοκους πλεον.

  46. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/01/2009 20:58:04

    Πολύ σωστά και περιεκτικά τα όσα λες στο #57 Στέλιο.

    Τα χάλια της Ελλάδας στο ισοζύγιο τα έχουν μόνον οι ΗΠΑ, που όμως, όπως σωστά λες αμέσως μετά, έχουν το εκδοτικό προνόμιο. Μάλιστα, το παγκόσμιο εκδοτικό προνόμιο, αφού το δολάριο είναι παγκόσμιο νόμισμα.

    Δεν θα ήμουν τόσο απαισιόδοξος για το δημόσιο χρέος, όσο και αν τα πράγματα σίγουρα δεν είναι αισιόδοξα, γιατί το 1990, π.χ., ήμασταν σε πολύ χειρότερη θέση. Βέβαια, δεν είναι, δεν πρέπει να είναι αυτό το μέτρο σύγκρισης.

    Τώρα που το ξανασκέφτομαι, ίσως ένας λόγος που πήγε καλά η δημοπρασία των ελληνικών ομολόγων να ήταν και η προχθεσινή αποτυχία της Γερμανίας να καλύψει τη δημοπρασία των 10ετών της, οπότε όλοι κατάλαβαν ότι το πρόβλημα δεν ήταν της Ελλάδας μόνον, αλλά συνολικότερο. Οπότε μετά σου λέει, ευρώ το ένα, ευρώ και το άλλο, πάρε να'χεις, αφού εδώ έχει έτσι κι αλλιώς καλύτερο επιτόκιο.

  47. Nick avatar
    Nick 13/01/2009 21:12:46

    Η Γερμανία απέτυχε να μαζέψει 6 δισ. Ευρώ γιατί εξέδιδε ΟΜΟΛΟΓΑ και όχι ΕΝΤΟΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΑ 3 και 6 μηνών.

    Κάτσε να φτάσουμε στην έκδοση ομολόγων και θα δείτε κάτι spread...

  48. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 13/01/2009 21:42:36

    Συμφωνώ με τον Nick, και εξ άλλου αυτό ήθελα να τονίσω: ότι θα δυσκολευτούμε στα μακροχρόνια (πάνω από 3 χρόνια) και θα τα υποκαταστήσουμε, αναγκαστικά, με βραχυπρόθεσμα (κάτω των 12 μηνών). Από μόνο του, αυτό δεν είναι «κακό» αλλά προσθέτει πρόσθετο ρίσκο επαναχρηματοδότησης, και επιτοκίου, αν, π.χ., αντιστραφεί η καμπύλη των επιτοκίων και δούμε βραχυπρόθεσμα επιτόκια 10%, 20% ή τίποτα άλλο%. Όταν γυρίσουν οι οικονομίες και εμφανιστούν πληθωριστικές πιέσεις, οι κεντρικές τράπεζες θα μαζέψουν την ρευστότητα ανεβάζοντας τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια.

  49. SKAI avatar
    SKAI 13/01/2009 22:24:40

    @59&60
    Έχετε φαγωθεί πια. Γράφετε σαν να θέλετε να γίνει οπωσδήποτε.
    Σήμερα λέγετεαι ότι το ΠΑΣΟΚ φοβάται εκλογικό αιφνιδιασμό από τον Καραμανλή (Ειδήσεις...)

    Σκεφτείτε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Θα πέσει πολύ κλάμα εδώ μέσα και τα SPREADS και τα PiGS θα σας μείνουν να σχολιάζετε.

  50. SKAI avatar
    SKAI 13/01/2009 22:26:55

    @ Αρχαίο!
    Μπορείς να σχολιάσεις το σημερινό μέτρο?
    Ενίσχυση των ανέργων του ΟΑΕΔ με επιδοτούμενη εργασία στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα!

  51. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 13/01/2009 22:59:29

    πολύ νεοφιλελεύθερο για τα γούστα μου, τι να σου πω. Δημοφιλές θα είναι το μέτρο, το κράτος πατερούλης, και εκλογές σύντομα.

    Ά και νέα τάξη διαμαρτυρομένων: οι ανεργοι του ΟΑΕΔ του Δημόσιου τομέα που ζητούν μονιμοποίηση.

    Αν ήμουν πολιτικός, θα δεχόμουν φοροαπαλλαγές σε εταιρίες για απασχόληση.

    έχω φάει μια φορά στην ζωή μου βραχυπρόθεσμα επιτόκια 22 και 24% σε περιβάλλον stagflation, και δεν μου άρεσε καθόλου. Τώρα τι λές εσύ...

  52. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 13/01/2009 23:23:08

    @ SKAI

    Βρε άνθρωπε του θεού , σταμάτα πια να τους καταχωρείς όλους σε πράσινους και μπλε . Σου λέμε από το πρωί ότι άλλο είναι ομόλογο κι άλλο έντοκα γραμμάτια όπως επίσης άλλο μακροπρόθεσμα κι άλλο βραχυπρόθεσμα κι εσύ από το πρωί μας λες για το πόσο κλάμα θα πέσει .

    Ε λοιπόν σκέψου και το ενδεχόμενο να μην μας νοιάζει καθόλου ποιος θα ανέβει στην εξουσία αλλά αποκλειστικά και μόνο ο εαυτούλης μας , η οικογένειά μας , οι φίλοι μας κτλ κτλ .

    Γιατί από την οικονομική πολιτική αυτοί είναι οι πρώτοι που θα την πληρώσουν . Δηλαδή εμείς .

  53. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 13/01/2009 23:23:18

    -Αγοράσαμε "παράταση" του κανονιού ακριβότερα +30% από την Ιταλία, αυτή είναι η ουσία και όποιος θέλει ας πανηγυρίζει ή ας φέρνει την καταστροφή.
    (γιατί κάποιος να μην μας προτιμήσει όταν αγοράζουμε ακριβότερα από όλους?)

    -το να βάζεις άνεργους του ΟΑΕΔ στο Δημόσιο είναι Ελληνική πατέντα για να μην πω @@@@κια και εξηγώ:

    α) δημιουργείς προσδοκίες μονιμοποίησης που γυρίζουν πάντα ...εναντίον σου.
    Αν από τους εγγεγραμμένους άνεργους βάλεις το 10% στο Δημόσιο τότε έχεις ένα 90% εναντίον σου (όσους έμειναν απέξω) + όσους "δυσαρεστημένους" περιμένουν διορισμό (πχ συμβασιούχους, ασφαλιστικά, "ψηφοφόρους) + όταν τελειώσει η περίοδος επιδότησης τι κάνεις τους διώχνεις? (τότε είναι +10% πάλι εναντίον σου)
    β) αν μείωνε κατά διψήφιο ποσοστό τις ασφαλιστικές εισφορές για κάθε νέα θέση απασχόλησης θα είχε καλύτερα και παραγωγικότερα αποτελέσματα
    γ)εξοργίζεις την εκλογική σου βάση που περιμένει ...διορισμό (είμαστε στην Ανατολή ...μην το ξεχνάμε)
    δ)με την ένταξη 60,000 ατόμων στο Δημόσιο + 60,000 εποχικών / παροδικών απασχολούμενων τινάζει το ταμείο στον αέρα.

    Εκτός αν επιθυμεί να πάει σε εκλογές, να παραδώσει ένα ...Τιτανικό και να γυρίσει ως Μεσσίας Πρόεδρος σε ένα χρόνο, δεν βλέπω τίποτα άλλο ρεαλιστικό στην ...μπαρούφα της αναγγελίας.

  54. SKAI avatar
    SKAI 13/01/2009 23:33:59

    @Αρχαίο 63.
    Συμφωνώ με όσα λες αλλά
    1. Φοροαπαλλαγές σε εταιρείες μέσα σε τέτοιο κλίμα φανατισμού αποκλείεται. Θυμίσου τι έγινε με την τελευταία Κυριακή του χρόνου.!
    2. Εκλογές σύντομα! Συμφωνώ και επαυξάνω. Αλλά ποιος τις προκαλεί? Μήπως αυτός που τις κερδίζει??
    Επ΄αυτού σχόλιο?

  55. Nick avatar
    Nick 13/01/2009 23:37:32

    SKAI, εδώ πάμε για πόλεμο, οι εκλογές μας μάραναν...

    Όσο για τον ΟΑΕΔ, θα συμφωνήσω μια φορά με την "Καθημερινή": Οργανισμός Πρόνοιας Εργατικού Δυναμικού.

    Δεν ανοίγουν εργοστάσια; Πάρτυ τέλος!

  56. SKAI avatar
    SKAI 13/01/2009 23:40:52

    @64 greekpoliticalreview
    Ακριβώς αυτό προσπαθώ να πω και εγώ. Δεν υπάρχουν πράσινοι και μπλε!
    Σήμερα αυτοί που χειρίζονται την οικονομία-με την τρελλή κρίση σε πολλούς τομείς-θέλουν και την βοήθειά σου... Η οικονομία είναι κλίμα άλλωστε!
    Βοήθησε και σύ με τον τρόπο σου γιατί
    "Γιατί από την οικονομική πολιτική αυτοί είναι οι πρώτοι που θα την πληρώσουν . Δηλαδή εμείς ."

    Αν κάνεις αυτό που έκαναν οι κουκουλοφόροι το 1ο βράδυ των ταραχών-χτύπημα στο οικονομικό κέντρο της Αθήνας-είναι προφανές ότι στοχεύεις στην δημιουργία κακής ψυχολογίας!

  57. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 14/01/2009 00:48:00

    Καλά για το προφανές να το αφήσω να πέσει και να μην απαντήσω . Άλλωστε αν θες εσύ να είναι προφανές εγώ θα σου αλλάξω άποψη ? Όμως δυστυχώς αγαπητέ φίλε η οικονομία δεν είναι μόνο κλίμα είναι πρωτίστως και κυρίως επιλογές .

    Έχεις επιλογές .

    Διαλέγεις τη σωστή ? έχει καλώς . Διαλέγεις τη λάθος ? άστα να πάνε στο διάολο . Προσωπικά έχω κάνει τις επιλογές μου έτσι ώστε να μην επηρεάζω κανέναν άλλο με τις λάθος μου επιλογές . Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για τις κυβερνήσεις . Και αυτό είναι ντεφάκτο προφανές .

  58. Factorx avatar
    Factorx 14/01/2009 01:10:32

    Προσέξτε τι έγραφαν οι Financial Τimes, λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η διάθεση έντοκων γραμματίων από την Ελλάδα:

    • "Δοκιμαζόμενη Ευρωζώνη" • Εκτός ευρώ η Ελλάδα;
    "Μια κρίση λόγω Ελλάδας θα είναι το απόλυτο τεστ αντοχής για το ευρώ", σημειώνεται χαρακτηριστικά. "Εφόσον η ευρωζώνη βρει τρόπο αντιμετώπισης του ενδεχομένου μια χώρα μέλος να μην μπορεί να καλύψει τις υποχρεώσεις της, τότε το ευρώ μπορεί να γίνει το επόμενο παγκόσμιο νόμισμα αποθεματικών. Αν όμως δε βρεθεί τρόπος και κάποια χώρα βγει από τη ζώνη, τότε αυτή η φιλοδοξία λαμβάνει τέλος", καταλήγει ο συντάκτης, χαρακτηρίζοντας την Ελλάδα "πιθανό Δούρειο ίππο διάλυσης του ευρώ".

    Παράλληλα, αναφέρεται ότι προβλήματα αντιμετωπίζουν επίσης η Ιρλανδία και η Ισπανία και ότι ήδη οι πιθανότητες που δίνονται μέσα στην αγορά για κάποια χώρα μέλος να εγκαταλείψει την ευρωζώνη μέχρι το τέλος του έτους ανέρχονται σε 30%.

    Αφορμή για το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας στάθηκε η προειδοποίηση του οίκου Standard & Poor's την Παρασκευή, ότι μπορεί να υποβαθμίσει την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας.

  59. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 14/01/2009 01:55:27

    Θέλω να γράψω και να ξαναγράψω για τους απατεώνες που ακούν στο όνομα rating agencies. Ένας από ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟΣ λόγος που υπάρχει η σημέρινή κρίση είναι αυτοί οι υπερεκτιμημένοι οργανισμοί. Στην ψύχρα εξαπάτησαν τους επενδυτές με τα subprimes ακόμη και όταν ήταν φανερό ότι το πράγμα κατέρρεε. Δείτε τι έγραφε η Wall Street Journal για το ζήτημα αυτό στις 16 Αυγούστου 2007, όταν είχε πρωτοξεσπάσει η κρίση στην Αμερική (www,realestatejournal.com/buysell/mortgages/20070816-lucchetti.html):

    At first, underwriters creating mortgage securities made sure the loan pools they based them on didn't have more than 20% with piggybacks. But by 2006, some were willing to accept a ratings penalty. They created securities like those structured from a pool of 14,500 loans from Washington Mutual Inc.'s mortgage arm. About 52% of the pool's value consisted of loans with piggybacks, a prospectus showed.

    By 2006, S&P was making its own study of such loans' performance. It singled out 639,981 loans made in 2002 to see if its benign assumptions had held up. They hadn't. Loans with piggybacks were 43% more likely to default than other loans, S&P found.

    In April 2006, S&P said it would raise by July the amount of collateral underwriters must include in many new mortgage portfolios. For instance, S&P could require that mortgage pools have extra loans in them, since it now expected a larger number to go bad.

    Still, S&P didn't lower its ratings on existing securities, saying it had to further monitor the performance of loans backing them. It thus helped the market for these loans hold up through the end of 2006.

    Καταλάβατε; Είχαν δει ότι 52% των δανείων είχει σοβαρές πιθανότητες να σκάσει, ενώ είχαν κάνει τους υπολογισμούς τους με δεδομένο ότι 20% είχε πιθανότητες να σκάσει, υπερδιπλάσιο ποσοστό, και παρόλα αυτά δεν υποβίβασαν το rating και η αγορά των subprimes συνέχισε να επιβιώνει μέχρι το τέλος του 2006! Πόσο ακόμη διογκώθηκε το πρόβλημα από τότε που το είδαν το πρόβλημα μέχρι το τέλος του 2006, το καταλαβαίνει αν δει κανείς ότι μόνον μέσα στη χρονιά εκείνη δόθηκαν 600 δις δολάρια νέα subprime δάνεια!

    Αυτοί οι άνθρωποι κατέστρεψαν την Αμερική, με κίνδυνο να καταστρέψουν και τον υπόλοιπο κόσμο. Θα υποφέρουμε όλοι εξαιτίας τους και έχουν το θράσος να μας αξιολογούν κιόλας. Βρε ουστ! Στη φυλακή!

  60. stelios avatar
    stelios 14/01/2009 11:11:50

    Ποια φυλακη,μια μερα πριν την καταρρευση δινουν και μπονους στην αφεντια τους για τα κατορθωματα τους.
    Βολικο ηταν το μοντελο,ο Κινεζος παραγει φθηνα,εμεις καταναλωνουμε εισαγωντας τα παντα,
    και ολος ο πλανητης εχεςι αυξηση 30% του ΑΕΠ σε 4-5 χρονια,κερναει δηλαδη ο ενας τον αλλο και ξαφνικα αποψιλωνονται τα δαση,λιωνουν οι πολοι και δεν επαρκουν τα τροφιμα,για να ανατραπει το σκηνικο σε 6 μηνες μενοντας απουλητα ολα τα ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΜΕΝΑ προιοντα.
    Τουλαχιστον θα σωθουν οι πολικες αρκουδες,διοτι θελει τουλαχιστον 20 χρονια αυτο που πηγε να συντελεστει μεχρι φετος.
    Θυμα η Ευρωπη,που νομιζοντας οτι θα εισαγει μονο φθηνα προιοντα απο την Κινα,τη βλεπει πλεον να εχει κλεψει την τεχνολογια απο την Airbus,τα γρηγορα τραινα κλπ.
    Επειδη χειραγωγησαν την Ιαπωνια σαν ηττημενη απο τον πολεμο απαγορευοντας της στρατηγικες κινησεις,νομισαν οτι και οι Κινεζοι θα ειναι Κουληδες απο τον πολεμο του οπιου για μια ζωη.
    Η διαφορα ειναι οτι ο Κινεζος δεν υπολογιζει κανεναν,και πλεον δεν εχει αναγκη και κανεναν,υποτιμα η υπερτιμα το νομισμα του αδιαφορωντας για κοινωνικες συνεπειες,και θα εμφανιστει σα Μεσιας να αγορασει τη Volvo,GM,Saab,αλλα απλα θα κλεψει την τεχνολογιοα και μετα θα τους βαλει λουκετο.
    Εντωμεταξυ,εως και τα Panadol πλεον θα ερχονται απο την Κινα,διοτι οι νορμες της ΕΕ καθιστουν απαγορευτικη την παραγωγη στην Ευρωπη.
    Panadol με μελαμινη λοιπον και περαστικα μας.

  61. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 14/01/2009 11:49:38

    και κλασσική αντίδραση σε κρίσεις είναι ο προστατευτισμός, που, εκτός οτι ρίχνει περαιτέρω το βιωτικό επίπεδο, συνήθως επιταχύνει και κάνει πιο έντονη την κρίση, γιατι έρχεται σε καιρό που ο παραγωγικός ιστός είναι πειραγμένος. Συνέπεια: System collapse, καταρρευση του συστήματος. Δεν λέω ότι αυτό θα γίνει, λέω ότι είναι πιθανή εξέλιξη.

    Π.χ. Πόσο έτοιμοι είναι οι Έλληνες να παρατήσουν τις πόλεις και να πάνε στα χωριά τους να κάνουν την ζωή των παππούδων τους; (Ζούσαν οι άνθρωποι... Με δυσκολίες, αλλά ζούσαν)

  62. stelios avatar
    stelios 14/01/2009 12:13:23

    73@
    Oυτε οι συνταξιουχοι διευθυντες ορχηστρας στην Αν.Ευρωπη ηταν ετοιμοι να νοσηλευονται δυο-δυο
    σε καθε κρεβατι για να μην παγωνουν απο το κρυο,και σημερα να παιρνουν 150 euro συνταξη με κοστος ζωης λιγο μικροτερο απο την Ελλαδα,αλλα οι αριθμοι και εκει ηταν αμειλικτοι,απο την στιγμη που κατερρευσε το συστημα.
    Τελικα οταν ανοιξουν τα συνορα,δε μπορει επ'απειρον ο Ελληνας να αμειβεται με 6πλασιο μισθο απο τον αντιστοιχο Ασιατη η Νοτιαμερικανο πτυχιουχο,αγροτη,εργατη,ισως απλ με 2 πλασιο,κατι τετοιο θα επιφερει η οσμωση αυτη,γιατι τα μεγεθη ειναι ασυγκριτα δυσαναλογα.
    Η λυση ειναι μια,λιγοτερη καταναλωση αχρειαστων προιοντων,δε μπορει στα τελη του'70 να υπηρχε σε καθε 2 οικογενειες 1 τηλεφωνο και σημερα 5 σε καθε οικογενεια,ουτε μπορει να συντηρηθει βιομηχανια στη βαση οτι αλλαζουμε καθε 2 χρονια τηλεοραση,αυτοκινητο,κινητο,καμερα και υπολογιστη,ουτε οτι τα ρουχα ειναι μιας χρησης,ουτε οτι η συσκευασια και η ανακυκλωση της κοστιζει περιοσσοτεριο απο το ιδιο το προιον.
    Αν μπεις σε ενα Super Market,το 80% των προιοντων ειναι πρακτικα αχρηστα,αγνοουνταν δε μεχρι πριν 25 χρονια,το ιδιο και στα περιπτερα.
    Δηλαδη μεχρι το 80 δεν υπηρχε ζωη?

  63. Nick avatar
    Nick 14/01/2009 12:27:10

    Υπήρχε ζωή, αλλά όχι lifestyle τηλεοπτικού τύπου...

  64. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 14/01/2009 12:29:32

    Το αστείο φίλε Ιθαγενή είναι πως η παράταση διαρκεί λιγότερο κι από το "ξαφνικό θάνατο" , ούτε ένα ημίχρονο . Σε λίγες μέρες που θα πάμε για άλλα 7 δις πάλι τα ίδια θα λέμε .

    Τώρα αν είναι παράταση κανονιού δεν το ξέρω αλλά μην το λες γιατί πολλοί φίλοι εδώ μέσα φοβούνται την παύση πληρωμών μπας και δεν πάρουν το μηνιάτικο (ξέρω ξέρω Κασσάνδρα αλλά είναι κι αυτό ένα ενδεχόμενο) .

    Οι αριθμοί είναι για τους Ευρωπαίους , εμείς κοιτάμε την πάρτυ μας και μόνο , δανεικά να ναι κι ότι να ναι , στα ******** μας αν σε δέκα χρόνια τα παιδιά μας θα παρακαλάνε για επιτόκια 25 και 30 % (ενώ η Ιταλία ή η Πορτογαλία θα παίρνουν 2,5 και 3 %) .

    "Ας τα βγάλουν πέρα μόνα τους , τι τα ταίζαμε τόσα χρόνια" ....

    Είναι κι αυτό μια λογική δεν μπορείς να πεις .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.