03/02/2009 17:47
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το φιάσκο της Ολυμπιακής

Σε φιάσκο εξελίχθηκε η πώληση της Ολυμπιακής που αποτέλεσε την σημαία των αποκρατικοποιήσεων που είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση. Μετά τις αποχωρήσεις υποψηφίων αγοραστών με κύρος και κεφάλαια, όπως η Qatar, η Iberia Etihad και η CP Capital η διαδικασία κατέληξε στα εξής φτωχά αποτελέσματα:

Συνολικά έχουν κατατεθεί επτά προσφορές, δύο για την Πάνθεον (το πτητικό κομμάτι), μία για την Τεχνική Βάση και τέσσερις για την Επίγεια Εξυπηρέτηση.

Για το πτητικό κομμάτι έχουν υποβληθεί δύο προσφορές που δεν ικανοποιούν την κυβέρνηση. Η μια από την πρωτοεμφανιζόμενη (!) Athens Airways (ελληνική) σε συνεργασία με τη Sky One (αμερικανική) και .. 30 εκατ. Ευρώ !!!. Η δεύτερη, από την  Chrysler Aviation, μια εταιρεία τσάρτερ και ναυλώσεων της Καλιφόρνια, ιδιοκτήτης της οποίας είναι Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας.

Το ερώτημα βεβαίως είναι αν μπορεί να προχωρήσει ο διαγωνισμός υπό αυτές τις συνθήκες.

Και βέβαια ο αρμόδιος υπουργός, ή κάποιος άλλος τέλος πάντων, πρέπει να εξηγήσει γιατί «αποχώρησαν» τα ονόματα κύρους. Μήπως δεν υπέβαλαν ποτέ συγκεκριμένες προτάσεις και κάποιοι πουλούσαν φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. matakis avatar
    matakis 03/02/2009 17:49:25

    Απλά bad timing, μην τα ισοπεδώνουμε όλα....
    Για να δούμε το plan B τώρα....

  2. daris avatar
    daris 03/02/2009 17:51:49

    Εδω και 5 χρονια ολα ειναι bad timing!!! Το μοναδικο bad timing ηταν το ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ του 2007.Βad timing για την ελλαδα!!!

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/02/2009 17:56:31

    Στο πολύ εγγύς μέλλον, σημειώστε το, θα ΚΛΕΙΣΕΙ. Απλά εξαρτάται α[πό το πότε θα γίνουν εκλογές. Τα περί πώλησης κλπ ήταν όλα σικέ. Θα κλείσει δια παντός. Έκλεισε ο ιστορικός της κύκλος. Οι "μόνιμοι" είναι εξασφαλισμένοι με γερές συντάξεις και βαρβάτα εφάπαξ. Οι εποχικοί συμβασιούχοι (65-75% του προσωπικού) ειναι που κινδυνεύουν αν δεν μπορέσουν να απορροφηθούν στον ευρύτερο χώρο.

  4. matakis avatar
    matakis 03/02/2009 17:57:47

    Είδαμε και το παρελθόν ρε daris...

  5. daris avatar
    daris 03/02/2009 17:59:59

    matakis Says:
    Συμφωνω, αλλα μας απασχολει το παρον και το μελλον,οχι μονο για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ αλλα για την Ελλαδα!

  6. matakis avatar
    matakis 03/02/2009 18:01:25

    Μαζί σου....

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 03/02/2009 19:46:46

    Γιατί ρε παιδιά; Η αεροπορία ΑΙΓΑΙΟΥ Κινέζικη είναι δηλαδή;

  8. fantomas avatar
    fantomas 03/02/2009 21:32:36

    Η Chrysler Aviation εχει κανει προσφορα 50.000.000 ευρω και εχει συνεργασια με μεγαλη κανονικη αμερικανικη αεροπορικη εταιρεια.... και οχι χαμηλου κοστους!!
    Την ΑΧΟΝ την θυματε κανεις?

  9. MIG-21 avatar
    MIG-21 03/02/2009 22:01:18

    Την Τεχνική Βάση την βλεπω στην ΕΑΒ και δια μεσου αυτης..... παλι να τραβαει κατα πρεσβεια μερια!!

  10. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 03/02/2009 22:49:01

    ένα κομμάτι αντιγραφή που τα λέει όλα για τους 300 σωτήρες και την κατάστασή μας...

    "Η απόλυτη αποτυχία της έννοιας Κράτους βρήκε μεγάλη επιτυχία στον ελλαδικό χώρο. Το τεράστιο τίποτα κάτω από ένα Σύνταγμα που δεν λέει απολύτως τίποτε και με πολιτικό σχεδιασμό του «όπου μας κάτσει». Μετά τον πολυπόθητο ανασχηματισμό που θυμίζει τις αλλαγές αντιδημάρχων για να είναι όλοι οι συνεργάτες ευχαριστημένοι (φωτογραφίες, δηλώσεις, υπουργικά γραφεία κ.λπ), ζούμε για άλλη μία χρονιά στο Κράτος του Τίποτα. Το απόλυτο τίποτα στην Παιδεία, στην Υγεία, στον Πολιτισμό, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι πολιτικοί μας μοιάζουν περισσότερο με μπακάληδες, οι οποίοι έβαζαν τις ληγμένες κονσέρβες μπροστά και άφηναν τις φρέσκιες να μπαγιατέψουν κι αυτές μέχρι να τις πουλήσουν ως ληγμένες, παρά με πολιτικά όντα που γνωρίζουν τουλάχιστον τις βασικές αρχές της δίοικησης του Κράτους. Ατσαλάκωτα λιγδιάριδες, τρομοκρατημένοι από γεγονότα που μπορεί να έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνες παρακολουθούν τον ελληνικό λαό σαν να πρόκειται για μία φυλή που έχει πατρίδα την Ανδρομέδα.
    Δε μπορεί να είσαι υπουργός Υγείας και να μην έχεις πάει ποτέ στα επείγοντα περιστατικά περιφερειακού νοσοκομείου ως πολίτης. Δεν γίνεται να είσαι υπουργός Παιδείας και να μην έχεις αγχωθεί ποτέ σου για το αύριο. Δεν γίνεται να είσαι υπουργός Απασχόλησης (πάει το Εργασίας το έφαγε το part time) και να μην έχεις ούτε ένα εργασιακό 8ωρο στην πλάτη σου. Δε μπορείς να είσαι υπουργός Εσωτερικών και να μην ξέρεις ότι η λαμογιά στο 90% των Δημοτικών αρχόντων φθάνει σε επίπεδα Μαφίας. Δεν μπορείς εν τέλει να είσαι Πρωθυπουργός μιας χώρας και να επιλέγεις όλους τους παραπάνω ως ικανότερους στην ομάδα σου. Γιατί αν αυτοί είναι οι ικανότεροι, τους υπόλοιπους τί τους θέλεις; Για λαϊκισμούς του κώλου και ρουσφέτια;
    Το Κράτος του απόλυτου Τίποτα. Με μία αξιωματική αντιπολίτευση που ασχολείται με το τί είπε ο Λαλιώτης («βγήκαν οι σαύρες απ’ τα νησιά Γκαλαμπάγκος») να ψάχνει να βρει τρόπο να πρωθυπουργέψει τον Γ.Παπανδρέου junior. Με μία αριστερά που μοιάζει σαν παλιά ντίβα του σινεμά η οποία από το λίφτινγκ και το μπότοξ έχει γίνει «Το ξύπνημα της Μούμιας Νο 5». Σε ένα Κράτος που ντρέπεσαι να πεις «Είμαι Έλληνας», γιατί αν το πεις, θα σε υιοθετήσουν χωρίς να σε σεβαστούν τα αξιοπερίεργα όντα της φυλής ΛΑΟΣ.
    Από τύχη και από εμμονικό συναισθηματισμό για μία πατρίδα που αλλιώς την έχεις μέσα σου, έχεις καταφέρει να ζεις ακόμη σε αυτή. Πατρίδα που δεν είναι Κράτος. Διότι όλα αυτά που συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα είναι η αντίδραση της Πατρίδας απέναντι στο Κράτος."

    simpleman για την αντιγραφή

    και όμως υπάρχουν ανθρωπάκια που ψάχνουν χρωματισμένες χάντρες και καθρεπτάκια για να σώσουν τους εγχώριους Ιθαγενείς.
    Ελληνας πολιτικός η απόλυτη επιτυχία της ανακύκλωσης, από σκουπίδια να βγάζεις το τίποτα, κάνοντας δουλειές με γνωστούς και φίλους.

  11. Προφήτης avatar
    Προφήτης 03/02/2009 23:08:57

    Η Ολυμπιακή είναι το απόλυτο σκάνδαλο.

    Η απόλυτη οικονομική δολοφονία.

    Το ίδιο ο ερχόμενος ΟΣΕ. Και ο προηγηθείς ΟΤΕ.
    Και η ΔΕΗ.

    Και η ΕΥΔΑΠ - ιδιωτικοποιείται το κοινωνικό αγαθό από το οποίο εξαρτάται η συνέχιση της ανθρώπινης ύπαρξης.

    Τα Βατοπέδια είναι αστεία πράγματα.
    Κανένας δεν μιλάει γι' αυτά που πραγματικά καίνε.

    Η Ολυμπιακή,
    1η στην αντίστροφη κατάταξη, αυτή δηλ. που έχει σημασία στις αεροπορικές εταιρείες, την λίστα θυμάτων από αεροπορικά ατυχήματα,
    με την καλύτερη Τεχνική Βάση στη Ν. Ευρώπη,
    με 5 εκατ. Έλληνες διασκορπισμένους στους πιο εμπορικούς αεροπορικούς προορισμούς,
    με πληρότητες από Αυστραλία, Γερμανία, Αγγλία και Αμερική που έφθαναν το 85%, δεν έκλεισε κανέναν κύκλο.

    Απλά το Business Plan της Aegean αναφέρει ρητά ότι η εταιρεία θα περάσει σε ικανοποιητική κερδοφορία όταν κλείσει η Ολυμπιακή.

    Και κανένας δεν έβγαλε άχνα όταν αεροπλάνο της κινδύνεψε πάνω απ' το Παρίσι.

    Από κοντά οι πιο μικρές ύαινες για μια πρόσκαιρη αρπαχτή, από σπάσιμο σε πιο μικρές εταιρείες.

  12. KaryID avatar
    KaryID 03/02/2009 23:19:17

    Μπράβο Προφήτη, πωλείται όπως είναι επιπλωμένο ... τι γίνεται σ' αυτή τη χώρα τελικά.

  13. fantomas avatar
    fantomas 03/02/2009 23:32:57

    Προφήτης

    Δεν θα διαφωνήσω σε πολλά από αυτά που λες.
    Όμως το πρόβλημα της Ολυμπιακής είναι ότι έχει δομηθεί (στην μετά Ωνάση εποχή) με μια φιλοσοφία Πολεμικής Αεροπορίας!!
    Δεν μας ενδιαφέρει τίποτα……. παρά μόνο …….!

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 03/02/2009 23:59:27

    Fantomas
    μάλλον τα ξέρεις.

    Όταν εγώ (δηλ. η Κυβέρνηση) διορίζω διοίκηση που πάει τη εταιρεία φαλιμέντο, ποιος φταίει ;

    Όταν δεν εποπτεύω τι κάνει η διοίκηση που διόρισα, ποιος φταίει ;

    Όταν δεν αντιδρώ στη χασούρα που συσσωρεύουν οι διοικήσεις που διόρισα, ποιος φταίει ;

    Στα σοβαρά μεγαλομπακάλικα, ο διευθυντής, ο άνθρωπος της διοίκησης δηλαδή, τρέχει όλη την ώρα από τμήμα σε τμήμα, από τα τυριά στις κονσέρβες, κι από τα λαχανικά στα απορρυπαντικά και επιβλέπει αν υπάρχει απόθεμα προϊόντων κι αν εξυπηρετούνται οι πελάτες.

    Τι να λέμε ..
    Προφάσεις εν αμαρτίαις των πολιτικών (ΠΑΣΟΚ + ΝΔ) για να ευνοήσουν φίλους επιχειρηματίες.

  15. Πάνος avatar
    Πάνος 04/02/2009 00:42:49

    Άκουσα σήμερα για μια προβληματική Σουηδική αεροπορική εταιρεία που πουλήθηκε 1 ευρώ.

    Αν τα 3 εκατομμύρια την ημέρα ζημια είναι αληθινό γιατί δεν την πουλάνε 1 ευρώ στον πρώτο που θα εμφανιστεί. Θα έχουμε 1δισ κέρδος σε ένα χρόνο.

  16. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/02/2009 07:37:39

    ΟΑ τετέλεσται. Καιρός ήταν. Πολύ χρήμα φαγώθηκε ρε παιδιά.... πολύ χρήμα.
    (Ο κάθε πολιτευτής, βουλευτής κλπ έβαζε και τη γκόμενά του στην ΟΑ με αποτέλεσμα το 89 η ΟΑ με 26 αεροπλάνα είχε 12 000 προσωπικό ενώ η Σουισάιρ με 87 αεροπλάνα είχε 5 000) Και η Σουισαίρ έκλεισε!!!!
    Κινδυνέψαμε μάλιστα να μας κάτσει και ως πολιτικός σωτήρας στο σβέρκο το τσόλι εκείνο που "σπούδασε" ... Κούντερα! Η αεροσυνοδός ντε. Παρέα με τη Βαγγέλω και την Τουρλουμπούση. Θυμάστε; Η εποχή του σούργελου.
    Πουλήστε την σήμερα 1 Ε για να κερδίσει τουλάχιστον ο φορολογούμενος.

  17. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:32:59

    Συγγνώμην για τα επόμενα σεντόνια, αλλά συνοπτική και έγκυρη ενημέρωση δεν συμβιβάζονται πάντοτε.
    Διευκρινίζω ότι δεν έχω καμμία σχέση με το Δημόσιο.


    "Το πραγματικό περιεχόμενο του αιτήματος για συμψηφισμό των χρεών Κράτους -ΟΑ

    του Ιωάννου Ι. Λαΐνου

    Διδάκτορα Εναερίων Μεταφορών


    Η καταγγελία της Aegean κατά της ΟΑ στην Ε.Ε.

    Το 2001 ο μοναδικός εγχώριος ανταγωνιστής της Ο.Α. Aegean την κατήγγειλε στην Ε.Ε. για αποδοχή παράνομων ενισχύσεων από το ελληνικό κράτος με συνέπεια την νόθευση του ανταγωνισμού. Η καταγγελία αυτή πραγματοποιήθηκε αφού η Aegean ως υποψήφιος αγοραστής της Ο.Α. είχε δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα απόρρητα στοιχεία της. Αυτό σημαίνει ότι είχε την δυνατότητα να γνωρίζει την ύπαρξη των τεράστιων χρεών του κράτους προς την Ο.Α. τα οποία ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α.

    Επισημαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί παράνομη τη χρήση στοιχείων εναντίον των επιχειρήσεων που προέρχονται από εσωτερική τους πληροφόρηση.



    Οι οικονομικοί έλεγχοι της Ε.Ε. στην Ο.Α.

    Με βάση την καταγγελία αυτή της Aegean η Ε.Ε. διενήργησε «ενδελεχείς και λεπτομερείς ελέγχους» (ο χαρακτηρισμός ανήκει στον αντιπρόεδρο της Ε.Ε. κ. J. Barrot) στα βιβλία της Ο.Α. Οι έλεγχοι αυτοί της Ε.Ε. κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ο.Α. έχει λάβει από το 1998 παράνομες κρατικές ενισχύσεις το συνολικό ύψος των οποίων το 2005 η Ε.Ε. το αποτιμούσε σε 700 εκατ. ευρώ.



    Η παραπομπή της Ο.Α. από την Ε.Ε. στο ευρωπαϊκό δικαστήριο

    Στηριζόμενη στο ανωτέρω αποτέλεσμα του ελέγχου της, η Ε.Ε. παρέπεμψε τρεις φορές το ελληνικό κράτος στο ευρωπαϊκό δικαστήριο (2002, 2003 και 2005).

    Εντύπωση προκαλεί ότι το Ελληνικό κράτος παρ’ όλον ότι αντέκρουσε εγγράφως όλες τις επί μέρους αιτιάσεις της Ε.Ε., δεν αναφέρθηκε καθόλου στα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α., ενώ επέλεξε να μην παραστεί στην πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης στο ευρωπαϊκό δικαστήριο το 2003 με συνέπεια να καταδικασθεί ερήμην.



    Η δικαστική διεκδίκηση από την Ο.Α. των χρεών του κράτους προς αυτήν

    Το 2005-2006 η διοίκηση της Ο.Α. προσέφυγε τέσσερις φορές στην ελληνική δικαιοσύνη κατά του κράτους-αποκλειστικού της μετόχου, διεκδικώντας την επιστροφή τμήματος των χρεών του προς αυτήν περί το ένα δις. ευρώ.

    Τον Ιούλιο και τον Δεκέμβριο του 2006 η ελληνική δικαιοσύνη τελεσίδικες αποφάσεις της για τις τρεις από τις τέσσερις προσφυγές της Ο.Α., αποφαίνεται ότι το κράτος οφείλει στην Ο.Α. περί τα 800 εκ ευρώ σε τρέχουσες τιμές.

    Επισημαίνεται ότι εκκρεμούν στην ελληνική δικαιοσύνη δύο επί πλέον διεκδικήσεις της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των Ολυμπιακών Αερογραμμών κατά του κράτους για χρέη του ύψους 680 εκ ευρώ οι οποίες δεν έχουν εκδικασθεί μέχρι τώρα.



    Η στάση της ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Επιτρόπου κ. J. Barrot έναντι των αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης για τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α.


    Σχετικά με τις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης η οποία εντόπισε τεράστια χρέη του κράτους προς την Ο.Α, ο αρμόδιος Επίτροπος της Ε.Ε. κ. J. Barrot έχει δηλώσει ότι τα χρέη αυτά αποτελούν «νέο στοιχείο» για την Ε.Ε. Αυτό σημαίνει ότι ο κ. Barrot γνώριζε ότι οι ελεγκτές οι οποίοι κατ' εντολήν της Ε.Ε. πραγματοποίησαν ελέγχους στα οικονομικά της Ο.Α. δεν μπόρεσαν (;;;} να εντοπίσουν ούτε ένα ευρώ από τα τεράστια χρέη του κράτους προς την Ο.Α. παρ’ όλον ότι τα χρέη αυτά ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α.

    Στην προσπάθεια του να δικαιολογήσει το ατόπημα αυτό της Ε.Ε. ο Επίτροπος κ. Barrot προσφάτως δήλωσε: "Το ζήτημα δεν είναι αν το διαιτητικό δικαστήριο πήρε τη σωστή απόφαση, το ζήτημα είναι αν συμβατικές σχέσεις στις οποίες βασίστηκε ως σημείο αφετηρίας είναι συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο."

    Σημειώνεται ότι η εφαρμογή των τελεσιδίκων δικαστικών αποφάσεων των εθνικών δικαστηρίων για τις κρατικές ενισχύσεις με βάση το ισχύον δίκαιο της Ε.Ε. είναι υποχρεωτική και για το κράτος αλλά και για την Ε.Ε.

    Η παρέμβαση του κ. Barrot αλλά και της ευρωπαϊκής Επιτροπής γενικότερα, και η αμφισβήτηση εκ μέρους τους των τελεσιδίκων αποφάσεων της ελληνικής Δικαιοσύνης συνιστά σοβαρότατη, βάναυση παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου σε βάρος των συμφερόντων της κρατικής Ο.Α.



    Γιατί είναι άκυρη η παραπομπή της Ελλάδος από την Ε.Ε. στο ευρωπαϊκό δικαστήριο

    Η παραπομπή της Ελλάδος στο ευρωπαϊκό δικαστήριο από την Ε.Ε. στηρίχθηκε σε ελέγχους των οικονομικών της Ο.Α. από ελεγκτές της Ε.Ε. οι οποίοι στην ευνοϊκότερη γι' αυτούς περίπτωση δεν διέθεταν τα απαιτούμενα προσόντα για να εντοπίσουν τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. τα οποία ήσαν καταγεγραμμένα στα βιβλία της Ο.Α. και τα οποία εντόπισε η ελληνική δικαιοσύνη.

    Την ευθύνη δε για το γεγονός της ανακριβούς αποτύπωσης των οικονομικών της Ο.Α. από τους ελεγκτές της Ε.Ε. φέρει ακέραια και αποκλειστικά η Ε.Ε.

    Ας σημειωθεί ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. είναι κατά πολύ ανώτερα των ποσών τα οποία η Ε.Ε. θεωρεί ότι έχει λάβει η Ο.Α. από το κράτος.

    Επειδή η παραπομπή από την Ε.Ε. της Ελλάδος στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παροχή παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην Ο.Α. στηρίχθηκε σε στρεβλή παρουσίαση των οικονομικών της Ο.Α. από την Ε.Ε., η παραπομπή αυτή είναι άκυρη. Γι' αυτό η Ε.Ε. υποχρεούται να την αποσύρει. Το δε ελληνικό κράτος-αποκλειστικός μέτοχος της Ο.Α. υποχρεούται να επικαλεσθεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο τις ανακριβείς εκθέσεις της Ε.Ε. αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της Ο.Α. επί των οποίων η Ε.Ε. βάσισε τις προσφυγές της εναντίον του.


    Το πραγματικό περιεχόμενο του αιτήματος για συμψηφισμό των χρεών κράτους-Ο.Α.

    Τους τελευταίους μήνες μετά την έκδοση των αποφάσεων της ελληνικής δικαιοσύνης για την επιστροφή των χρεών του κράτους προς την Ο.Α., άρχισε να προβάλλεται από εκπροσώπους του κράτους-μετόχου (Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού Δελτία Τύπου Κομμάτων Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2007, ΝΔ: Συνέντευξη Κ. Καραμανλή
    στο Alter) το επιχείρημα του συμψηφισμού των τελεσιδίκως δεδικασμένων χρεών του κράτους προς την Ο.Α. με αυτά που η Ε.Ε. θεωρεί χρέη της Ο.Α. προς το κράτος.

    Η θέση αυτή στερείται λογικής και νομικής βάσης και γι' αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ενέργεια συνετού διοικούντος αφού:

    1) Το ελληνικό κράτος ως μέτοχος συζητά τον συμψηφισμό των τελεσιδίκως δεδικασμένων χρεών του προς την Ο.Α., με απλές απαιτήσεις της Ε.Ε., παρ' όλον ότι το ίδιο δεν έχει αποδεχθεί ούτε την νομιμότητα ούτε το ύψος των απαιτήσεων αυτών της Ε.Ε. για την Ο.Α. και γι' αυτό τις έχει προσβάλλει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.
    2) Αναφορικά με την νομιμότητα αλλά και το ύψος των απαιτήσεων της Ε.Ε., επισημαίνεται ότι το ευρωπαϊκό πρωτοδικείο το οποίο εκδίκασε μία εκ των προσφυγών του ελληνικού κράτους κατά της Ε.Ε., αποφάσισε την 12-9-07,
    ότι τμήμα των απαιτήσεων της Ε.Ε. στερείται νομικής αιτιολόγησης και γι' αυτό το ακύρωσε. Και όμως το ελληνικό κράτος επιδιώκει τον συμψηφισμό με τα ποσά που απαιτούσε η Ε.Ε. τα οποία ακόμα και από την πρώτη δίκη μειώθηκαν από το ευρωπαϊκό δικαστήριο.
    3) Από την άλλη πλευρά η διοίκηση της Ο.Α. -την οποία διορίζει ο μέτοχος-ανακοίνωσε την 12-9-07, ότι σκοπεύει να εφεσιβάλλει το σύνολο της απόφασης του ευρωπαϊκού Δικαστηρίου διότι δεν αποδέχεται ούτε και ένα
    τμήμα του ποσού που η Ε.Ε. θεωρεί ως παράνομες κρατικές ενισχύσεις της Ο.Α. Είναι προφανές ότι η διοίκηση της Ο.Α. η οποία γνωρίζει καλλίτερα από όλους την πραγματική οικονομική κατάσταση της Ο.Α. διαφωνεί ριζικά με την επιλογή του μετόχου για συμψηφισμό.
    4) Ο συμψηφισμός των χρεών κράτους-Ο.Α. στη βάση αυτή θα μπορούσε να προταχθεί ως νόμιμη λύση μόνον εάν και το ευρωπαϊκό δικαστήριο είχε εκδώσει τελεσίδικες αποφάσεις γεγονός που δεν αναμένεται να συμβεί ενωρίτερα της τετραετίας από σήμερα.

    Απαιτείται επιστημονικά αντικειμενικός έλεγχος των οικονομικών της Ο.Α.

    Τα σωρευτικά ελλείμματα της Ο.Α. ύψους 1,4 δις. ευρώ δεν αντανακλούν την πραγματική οικονομική κατάσταση της αφού το 46% είναι τόκοι πρόστιμα και προσαυξήσεις των οφειλών της Ο.Α. που της επιβάλλει το κράτος και οι κρατικοί οργανισμοί λόγω αδυναμίας εξόφλησης των οφειλών της. Όμως η αδυναμία αυτή είναι αποτέλεσμα της άρνησης του κράτους να της καταβάλλει τα τεράστια χρέη του προς αυτήν.

    Για την αντικειμενική καταγραφή των χρεών της Ο.Α. προς το κράτος και του κράτους προς την Ο.Α., επιβάλλεται να γίνει, από μηδενική βάση, έλεγχος στα οικονομικά της Ο.Α. από το 1993 και μετά.

    Ο έλεγχος αυτός επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί από επαΐοντες διότι πολλά χρέη του κράτους προς την Ο.Α. έχουν καταγραφεί στα βιβλία της Ο.Α. ως δικό της
    λειτουργικό κόστος π.χ. ταξίδια της ανωτάτης πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, μεταφορά κομματικών ψηφοφόρων, υποχρεωτική υποτιμολόγηση των κομίστρων του εσωτερικού δικτύου κλπ.

    Επισημαίνεται ότι το 1992 ήταν η καταληκτική ημερομηνία της προηγουμένης σχετικής μελέτης, η εκπόνηση της οποίας είχε πραγματοποιηθεί κατ’ απαίτηση του τότε Επιτρόπου της Ε.Ε. Α. Matutes και είχε ανατεθεί από την διοίκηση της Ο.Α. στον γράφοντα. Μεγάλο δε τμήμα των συμπερασμάτων της είχε συμπεριληφθεί από το ελληνικό κράτος στο πρόγραμμα εξυγίανσης που είχε υποβάλλει το 1994 στην Ε.Ε..

    Σημειώνεται ότι καμία αντίστοιχη επίσημη μελέτη δεν έχει εκπονηθεί από τότε, ενώ δική μας σχετική μελέτη έχει καταλήξει ότι τα χρέη του κράτους προς την Ο.Α. για το διάστημα 1993-2006 ανέρχονται σε τρέχουσες τιμές στα 14 δις. ευρώ περίπου.


    Συμπεράσματα

    1. Η Aegean το 2001 κατήγγειλε την Ο.Α. στην Ε.Ε. για αποδοχή παράνομων ενισχύσεων από το ελληνικό κράτος αφού είχε προηγηθεί η πρόσβαση της στα απόρρητα οικονομικά στοιχεία της Ο.Α.
    2. Το κράτος-μέτοχος δεν ενημέρωσε την Ε.Ε. για τα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α.
    3. Οι ελεγκτές της Ε.Ε. δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν τα καταχωρημένα στα βιβλία της Ο.Α. τεράστια χρέη του κράτους-μετόχου προς αυτήν με συνέπεια η Ε.Ε. να θεωρεί ότι η Ο.Α. οφείλει στο κράτος.
    4. Με βάση την ανακριβή αυτή εικόνα των οικονομικών της Ο.Α. η Ε.Ε. παρέπεμψε τρεις φορές στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο το ελληνικό κράτος για παράνομη κρατική ενίσχυση της Ο.Α. ύψους περί τα 700 εκ ευρώ.
    5. Το κράτος-μέτοχος δεν αποδέχθηκε την απόφαση αυτή της Ε.Ε. και την προσέβαλε στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο χωρίς όμως να αναφερθεί στα τεράστια χρέη του προς την Ο.Α. ενώ επέλεξε να μην παραστεί στην πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης από το ευρωπαϊκό δικαστήριο από το οποίο καταδικάσθηκε ερήμην.
    6. Η ελληνική δικαιοσύνη στην οποία είχε προσφύγει η διοίκηση της Ο.Α., με τρεις τελεσίδικες αποφάσεις της το 2006 καταδίκασε το κράτος μέτοχο να επιστρέψει στην Ο.Α. τμήμα των χρεών του προς αυτήν ύψους 800 εκ ευρώ περίπου (σε τρέχουσες τιμές).
    7. θεωρούμε ότι η απουσία νομιμοποίησης των κατηγοριών της Ε.Ε. κατά της Ο.Α., δεν εδράζεται κυρίως στις επί μέρους αιτιάσεις τις οποίες προβάλλει το ελληνικό κράτος, αλλά στην αρχική στρεβλή παρουσίαση των οικονομικών της Ο.Α. από τους ελεγκτές της Ε.Ε. επί της οποίας η Ε.Ε. βάσισε τις καταγγελίες της κατά της Ο.Α.
    8. Ο προτεινόμενος από το κράτος-μέτοχο συμψηφισμός του τελεσιδίκως επιδικασθέντος στην Ο.Α. τμήματος των χρεών του προς αυτήν, με τις απαιτήσεις της Ε.Ε., εναντίον των οποίων έχει προσφύγει το ίδιο το ελληνικό
    κράτος στο ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δεν μπορεί να θεωρηθεί νόμιμη και λογική ενέργεια συνετού διοικούντος εκτός και αν συνειδητή επιδίωξη του κράτους είναι να οδηγήσει την Ο.Α. στην πτώχευση.
    9. Επειδή τα ανωτέρω είναι γενικά γνωστά και στα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών μπορεί κάποιος να καταλήξει αβίαστα στο συμπέρασμα ότι ή άποψη περί συμψηφισμού των χρεών και ιδιωτικοποίησης ή κλεισίματος της Ο.Α. λόγω ζημιογόνας λειτουργίας, έχει μάλλον πολιτικά κίνητρα αφού δεν στηρίζεται στην αντικειμενική οικονομική κατάσταση της
    Ο.Α.
    10. Από την επιλογή της ιδιωτικοποίησης της Ο.Α. ωφελείται αποκλειστικά ο ιδιώτης αγοραστής της ο οποίος θα εισπράξει από το κράτος όλες τις οφειλές του προς την Ο.Α., ενώ από το κλείσιμό της ωφελείται ο μοναδικός εγχώριος ανταγωνιστής της Aegean. Και στις δύο περιπτώσεις ζημιώνεται η πλειοψηφία της κοινωνίας (επιβάτες, τουριστικοί και ακριτικοί προορισμοί κλπ)"

  18. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:38:09

    Ερώτηση στην Ευρωβουλή:
    12/10/2000.“…. Η Ολυμπιακή χρησιμοποιεί τα αεροπλάνα της θυγατρικής της εταιρείας “ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ”, και αυτό παραβιάζει τους κανόνες ασφαλείας….”
    3/7/1998. "Η πρόσληψη 45 πιλότων στην Ολυμπιακή συνιστά ναι ή όχι κρατική παρέμβαση; Θα εγκρίνει η Κομισσιόν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ολυμπιακής;”

    Αυτές και συνολικά 11 παρόμοιας μορφής ερωτήσεις έγιναν στην Ευρωβουλή.

    Από ποιον;

    Από τον κ. Βασιλάκη της Aegean για να κλείσει η Ολυμπιακή και να αυξηθούν οι πελάτες της εταιρείας του (Κυκλοφορούν φήμες ότι γνωστά πολιτικά πρόσωπα είναι μέτοχοι στην Aegean, αλλά οι φήμες βέβαια δεν είναι απόδειξη, αν και δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά, όπως λένε).
    Από την Ryanair που θέλει να κλείσει η Ολυμπιακή για να πάρει κομμάτια της πίτας των δρομολογίων της;
    ΧΑΣΑΤΕ! Ούτε ο ένας ούτε ο άλλος!
    Τις ερωτήσεις έκανε ο τέως Υπουργός Μεταφορών κ. Χατζηδάκης, που κλήθηκε για να σώσει την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ!

  19. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:39:12

    12 Θέσεις

    1. Δεν υπάρχει στους κρατικούς προϋπολογισμούς και ισολογισμούς ούτε ένα ευρώ επιχορήγησης στην Ο.Α. Αντιθέτως, με τελεσίδικες αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης επιδικάστηκαν αποζημιώσεις υπέρ της ΟΑ ύψους 800 εκ. ευρώ, που αποτελούν μέρος μόνο των οφειλών του Κράτους προς την ΟΑ. 2."Τα χρέη της Ο.Α εκτιμώνται σε 2,5 δις"&. Γιατί "εκτιμώνται"; Διότι κανείς δεν είναι σε θέση να παρουσιάσει καμία απόδειξη. Με την "ανοχή" των κυβερνήσεων δεν υπάρχει ισολογισμός της Ο.Α από 1.1.2004 (ώστε καθείς να μπορεί να εκτιμά ό,τι θέλει) . Υπάρχουν χρέη της Ο.Α προς Εφορία και ΙΚΑ σε ρύθμιση, όπως και δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων, μεταξύ των οποίων και των ανταγωνιστών της. Τα μισά απ' αυτά τα χρέη είναι πρόστιμα και προσαυξήσεις που προκάλεσε η μη έγκαιρη καταβολή των τεράστιων οφειλών του Κράτους προς την Ο.Α.

    3.- Τι είναι τα χρέη του Κράτους προς την Ο.Α; Είναι το κόστος της χρησιμοποίησης της Ο.Α για Εθνικές, Κοινωνικές και Κρατικές ανάγκες. Κυβερνητικά ταξίδια, ανθρωπιστικές αποστολές, υποχρεωτικές εκπτώσεις, καθορισμός δικτύου πτήσεων και τιμολογιακής πολιτικής. Το κόστος να προσμετράται ως προσφορά, να μην καταγράφεται ως λειτουργικό κόστος της ΟΑ και στη συνέχεια να χρησιμοποιείται για τη δυσφήμισή της, όπως θα κάνει ο πιθανώς αυριανός ιδιώτης και μάλιστα πολύ πιο ακριβά!

    4.- " Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει το κλείσιμο της Ο.Α". Και θεσμικά και νομικά η Ευρωπαϊκή Ένωση (όπως δικαιούται) απαιτεί την λειτουργία του "ελεύθερου ανταγωνισμού". Πολιτικά πιέζει (χωρίς να δικαιούται) για την συγκέντρωση των αερομεταφορών σε 3 συγκεκριμένες εταιρίες ισχυρών κρατών. Ζητείται Ελληνική Κυβέρνηση που θα υπερασπίσει (όπως υποχρεούται) το Εθνικό και Κοινωνικό μας συμφέρον.

    5.- "Όλες οι Ευρωπαϊκές Εταιρίες είναι ιδιωτικές". Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αερομεταφορέων (AEA) από τους 25 Ευρωπαϊκούς Εθνικούς Αερομεταφορείς των χωρών - μελών, οι 21 ελέγχονται απ' το Κράτος άμεσα ή έμμεσα (μέσω Κρατικών Οργανισμών, Τραπεζών, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κ.α.).

    6.- "Το Κράτος δεν είναι καλός επιχειρηματίας". Αν ήταν έτσι, θα έπρεπε να εμπιστευτούμε σε ιδιώτες τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, ακόμα και την Κοινωνική Ασφάλιση, το ΕΣΥ, τη Δημόσια Παιδεία και στο τέλος, γιατί όχι την Αστυνομία και την Εθνική Άμυνα! Όχι. Πρέπει το Κράτος να διοικήσει χρηστά, με βάση το Δημόσιο συμφέρον και όχι (όπως στην Ο.Α) για τα συμφέροντα άλλων. Τα χρήματα των φορολογουμένων να στοχεύουν στο κοινό όφελος και όχι στην κερδοσκοπία. Οι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα επιχειρήσεις, όπως η ΟΑ, να διοικούνται με σύγχρονο τρόπο, με διαφάνεια, με όρους σεβασμού του δημοσίου συμφέροντος και όχι ως όργανα εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων που παράγουν ελλείμματα.

    7.- Λειτουργεί η Ο.Α σωστά σήμερα; Εδώ και πολλά χρόνια, οι διορισμένες απ' την εκάστοτε Κυβέρνηση Διοικήσεις συρρικνώνουν διαδοχικά και απαξιώνουν την Ο.Α, για να δοθεί χώρος στα ιδιωτικά συμφέροντα. Όχι μόνο δεν λύνουν, αλλά προσθέτουν προβλήματα, έχοντας χωρίσει την εταιρεία στα δύο, που πολλές φορές αντανακλούν σε κακή εξυπηρέτηση του πολίτη

    8.- Είναι τελικά η Ο.Α βιώσιμη; Παρ’ όλες τις πολιτικές των Κυβερνήσεων και τη συνειδητή δυσφήμηση , σαν από θαύμα, ουσιαστικά λόγω της εμπιστοσύνης του κοινού, δεν έχουν καταφέρει να καταστρέψουν την Ο.Α. Συνεχίζει να είναι μέσα στις 11 μεγαλύτερες εταιρείες της Ένωσης Ευρωπαϊκών Αεροπορικών Εταιρειών. Είναι ιδιοκτήτρια του μοναδικού πετρελαιαγωγού από τα διυλιστήρια ως το Αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος". Έχει το 100% στο σύστημα αποθήκευσης και διανομής στο Αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος". Εξυπηρετεί 22 εκ. επιβάτες σε 36 αεροδρόμια σε όλη τη χώρα. Έχει το μεγαλύτερο Υπόστεγο Συντήρησης Αεροσκαφών σε όλη την Ευρώπη. Η Τεχνική της Βάση έχει άδεια να επισκευάζει αεροσκάφη που διέπονται από τους Αμερικανικούς και Ευρωπαϊκούς Κανόνες Ασφαλείας. Τα έσοδά της είναι ένα δις διακόσια εκ. ευρώ. Μεταφέρει 5,5 εκατομμύρια επιβάτες. Όλα τα παραπάνω ανοίγουν την όρεξη στα ιδιωτικά συμφέροντα.

    9. Η Κυβέρνηση αποδεχόμενη τις πιέσεις ξένων αλλά και Ελληνικών Επιχειρηματικών συμφερόντων, σκοπεύει να καρατομήσει το δίκτυο πτήσεων της Ο.Α. Να εγκαταλείψει τις κερδοφόρες γραμμές εξωτερικού (το 80% των εσόδων της προέρχεται από εκεί), να περιορίσει το εσωτερικό δίκτυο. Συνεπακόλουθα, να διώξει την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων και να λειτουργήσει πλέον η "νέα Ο.Α" ως μικρή περιφερειακή εταιρία χαμηλού κόστους, με όλες τις συνέπειες.

    10.- Και γιατί, έχει ανάγκη η πατρίδα μας την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ; Γιατί με την ύπαρξη της Δημόσιας Ο.Α, το Κράτος έχει την δυνατότητα να συγκρατεί τις τιμές των Αεροπορικών ναύλων συνολικά και να ασκεί ουσιαστική πολιτική στον Τουρισμό και στην Ανάπτυξη της Περιφέρειας. Γιατί η Ο.Α πετά Χειμώνα - Καλοκαίρι σε νησιωτικούς και ακριτικούς προορισμούς, που αλλιώς θα εγκαταλείπονταν. Γιατί 12 από τα 14 εκατομμύρια Τουριστών έρχονται στην Ελλάδα αεροπορικώς. Γιατί 10 εκατομμύρια Αποδήμων Ελλήνων έρχονται στην πατρίδα εύκολα, με απευθείας πτήσεις, σε μερικές ώρες. Γιατί η Δημόσια Ο.Α επιτρέπει στους Έλληνες και όχι μόνο, να πετάνε με ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
    Γιατί ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΑΔΑ!

    11.- "Το κενό θα καλύψει ο ελεύθερος ανταγωνισμός". Όπου υπάρχει κέρδος, ναι. Θα προσπαθήσει μάλιστα να το μεγιστοποιήσει σε βάρος των επιβατών (δέστε το παράδειγμα των Εταιριών Πετρελαιοειδών). Όπου δεν υπάρχει κέρδος, οι γραμμές θα εγκαταλειφθούν ή θα ζητηθούν υπέρογκες κρατικές ενισχύσεις για να λειτουργήσουν (δέστε το παράδειγμα της Ακτοπλοΐας).

    12.- Τελικά, ποιοι είναι αυτοί που προσδοκούν να επωφεληθούν ; Ξένες Αεροπορικές Εταιρίες, που θα αναλάβουν οι ίδιες την μεταφορά μας ανά τον κόσμο, μέσω Φρανκφούρτης, Λονδίνου και θα καρπωθούν τις κερδοφόρες Ευρωπαϊκές και υπερατλαντικές γραμμές και SLOTS (δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης σε δημοφιλή αεροδρόμια, συγκεκριμένες ώρες, που αξίζουν εκατομμύρια ευρώ και είναι ιδιοκτησία της Ο.Α). Ο εγχώριος ανταγωνιστής με τις ισχυρές του προσβάσεις, όπως έχει καταγγελθεί, στην πολιτική εξουσία, με φιλίες διαπλοκής με εξέχοντα Κυβερνητικά στελέχη, έτσι όπως καταγράφονται στον Τύπο. Αερομεταφορείς εποχικής δραστηριότητας, χαμηλού κόστους και ευθύνης (Βλέπε "ΗΛΙΟΣ"). Επιχειρηματίες, που εποφθαλμιούν το HANDLING (επίγεια εξυπηρέτηση), την Εταιρία Καυσίμων , την Τεχνική Βάση της Ο.Α στο Αεροδρόμιο "ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ". Συνολικά, ένα πανίσχυρο οικονομικά και πολιτικά ΜΠΛΟΚ, που θα μπορεί να διαχειρίζεται ανεξέλεγκτα την ποιότητα και την ποσότητα του Τουρισμού μας και θα καθορίζει απόλυτα τις αεροπορικές μετακινήσεις των Ελλήνων πολιτών, μέσω τρίτων χωρών, μετατρέποντάς τους σε γυρολόγους των Ευρωπαϊκών Αερομεταφορών.

  20. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:41:34

    Ελλάς, το τελευταίο προπύργιο
    Γράφει η Λαμπρινή Χ. Θωμά - 06/10/2008

    [http://www.skai.gr/master_story.php?id=96014]

    Απέναντι στην κρίση
    Δεν πάει εβδομάδα που, οι πωλούντες αέρα κοπανιστό ξαναβρήκαν την ανάσα τους με την έγκριση του σχεδίου Πόλσον, βάση του οποίου το χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας «εμβολιάζεται» με 700 δισεκατομμύρια δολλάρια έναντι της νόσου της υφέσεως. Δεν έκλεισε τριήμερο από την συνδιάσκεψη στο Παρίσι, στην οποία οι ηγέτες των ισχυροτέρων χωρών της Ε.Ε διαπίστωσαν την αναγκαιότητα οικονομικής στήριξης των ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Όπως δήλωσε ο Νικολά Σαρκοζί, η διαχείριση της κρίσης «θα πρέπει να αντανακλά τις εξαιρετικές περιστάσεις στις οποίες βρισκόμαστε».

    Ζούμε εξαιρετικούς καιρούς και εξαιρετικές περιστάσεις, με προεδρικές και άλλες βούλες. Εποχές την έλευση των οποίων όλοι φοβούνταν, πολλοί προέβλεπαν αλλά ελάχιστοι ομολογούσαν. Η γενική κατεύθυνση για την αντιμετώπιση των εκτάκτων που διόλου εκτάκτως δεν προέκυψαν, έχει δοθεί. Και τι πράττει η χαριτόβρυτος κυβέρνησις; Μα, το αντίθετο από ό,τι πράττει κάθε σοβαρό κράτος: ξεπουλάει κρίσιμους τομείς της εθνικής οικονομίας, χαρίζοντας ακριβοπληρωμένη κρατική περιουσία σε ιδιώτες που στην αβεβαιότητα του οικονομικού ορίζοντα ενδέχεται να βαρέσουν (ακόμη ένα) κανόνι, αφήνοντας το ξεκρέμαστο και δίχως ζωτικές υποδομές. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, η Ολυμπιακή αεροπορία.

    Η εταιρία που ταυτίστηκε με τις χρυσές εποχές του ελληνικού τουρισμού, αφού καταχρεώθηκε, υποχρεωμένη να εφαρμόζει τις εκάστοτε κρατικές πολιτικές (από τις δωρεάν κυβερνητικές πτήσεις και τη δωρεάν μεταφορά ψηφοφόρων έως την υποχρεωτική υποτιμολόγηση των κομίστρων) καταγγέλλεται τώρα, και προσφέρεται κοψοχρονιά, ως ελλειμματική. Η πολιτική όλων των πρόσφατων κυβερνήσεων της χώρας στο θέμα, συνοψίζεται σε έναν κλασσικό περί οικονομίας αφορισμό: «από κει που μας χρώσταγαν, μας ζητάνε και το βόδι».

    Υπήρξε, βέβαια, και η αντίδραση των γκαούτσος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην κρατική ενίσχυση της Ο.Α. Έτριξαν τα δόντια στην Ελλάδα, μετά την προσφυγή της Ράιαν Έρ. Οπότε η (εκάστοτε) κυβέρνηση, χωρίς πυγμή ή όραμα, έσπευσε να υλοποιήσει την bon pour l’ orient διαταγή.

    Στη δύση, από την άλλη, η Λουφτχάνσα και η Έρ Φράνς δέχονται γερές κρατικές ενισχύσεις και κανείς δε φαίνεται να θέλει να αλλάξει αυτό το καθεστώς. Δεν είναι μειωμένης αντίληψης οι πολιτικοί των Δυτικοευρωπαϊκών κρατών να πετάξουν έτσι εύκολα εθνικές υποδομές: ακόμα και αυτές που τύποις δεν είναι κρατικές, τις αντιμετωπίζουν -και σωστά- ως εθνικά κεφάλαια. Ο έλεγχος της Λουφτχάνσα απαγορεύεται δια νόμου να περάσει σε μη Γερμανικά χέρια και η εταιρία υποχρεώνεται κάθε τρεις μήνες να ανακοινώνει την εθνικότητα των επενδυτών της.

    Εν τω μεταξύ, εις την λάγνα Ανατολή, την ώρα που οι έλληνες πολιτικοί επιτυγχάνουν να φέρουν τη Δράμα και τη Στέλλα Μπεζεντάκου στο προσκήνιο και να γεμίσουν με αυτές πρωτοσέλιδα, συνεχίζεται η εγκατάλειψη ζωτικών υποδομών όπως οι τηλεπικοινωνίες και οι αερομεταφορές, που αφήνονται σε ιδιωτικά, και κάποτε ξένα, χέρια τα οποία, ως παλαιόθεν γνωστόν, είναι μαχαίρια.

    Εν μέσω παγκόσμιας ύφεσης, οι έλληνες πολιτικοί παραδίδουν την Ολυμπιακή σε όποιον τη θελήσει, χωρίς βεβαίως κανένα σχέδιο για όσα θα επακολουθούσαν ένα ηχηρό κανόνι της ιδιωτικής Ολυμπιακής/ Πάνθεον. Για μία ακόμη φορά, η πολιτική της Ελλάδας σχεδιάζεται με τον πατροπαράδοτο (από πατέρα βουλευτή σε υιό ή θυγατέρα βουλευτή) τρόπο του «βλέποντας και κάνοντας».

    Το σενάριο (του κανονιού) δεν είναι ούτε ακραίο ούτε μακρινό, ειδικά σε έναν τομέα στον οποίο δε λείπουν τα παραδείγματα εταιριών - αεροπορικών και θυγατρικών τους- που είτε έβαλαν λουκέτο είτε έχουν αρχίσει να συγκρίνουν τιμές στα ράφια του κλειδαράδικου. Τα ίδια και χειρότερα στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, όπου ήδη δοκιμάζεται και η ελλαδική αγορά. Προσφάτως, η κατάρρευση της Altec άφησε ξεκρέμαστα χιλιάδες συστήματα του Δημοσίου που ανήκαν στο δίκτυο «Σύζευξις».

    Είναι δεδομένο πως, τα σπασμένα θα τα πληρώσει ο πολίτης και πάλι. Ο μύθος που επιμένει ότι με την ιδιωτικοποίηση παύει να πληρώνει ο μέσος φορολογούμενος, επιμένει μόνο γιατί συμφέρει τους «σταλινικούς» του νεοφιλελευθερισμού, που ειδικώς στην Ελλάδα ανθούν.

    Δεκαπέντε δισεκατομμύρια δολλάρια έδωσε η Αμερικανική κυβέρνηση για να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρίες μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Κανονικά «τα παίρνει» από δημοτικές και άλλες αρχές η Ράιαν Ερ, κάνοντας τους μια προσφορά που δεν μπορούν να αρνηθούν, κατά πως θα έλεγε και ο δον Βίτο: απαιτεί επιδοτήσεις απευθείας από πόλεις ή δημόσια αεροδρόμια, όπως του Στρασβούργου ή του Σαρλερουά, προκειμένου να διατηρήσει τις πτήσεις της προς τα εκεί. Τεράστια ποσά προτείνονται/ προσφέρονται ως πιστώσεις και επιχορηγήσεις στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, από την τσέπη, βεβαίως, των ευρωπαίων φορολογουμένων. Η ελληνική ιλαροτραγωδία μετά από όλα αυτά; Την ανάγκη της παροχής αυτών των πιστώσεων και επιχορηγήσεων υποστηρίζουν θερμότατα οι ίδιοι υπέρμαχοι των ιδιωτικοποιήσεων, που ως προχθές τα έβαζαν με τις κρατικές «ενισχύσεις» της Ολυμπιακής.

  21. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:42:47

    Στα 170 - 190 εκατ. το τίμημα για την Ολυμπιακή Αεροπορία

    Η κυβέρνηση δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει την εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων που θα πωλούνται σταδιακά στο νέο ιδιοκτήτη, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά το τελικό ποσό

    Της Μαρίας Μόσχου

    Στα 170 με 190 εκατ. δολάρια έχει αξιολογήσει η κυβέρνηση το πτητικό έργο της Ο.Α., την ενοικίαση του σήματος και του ονόματος της εταιρείας, καθώς και τα αεροσκάφη της.

    Το τίμημα αυτό θα κληθεί να πληρώσει ο επενδυτής που θα εξαγοράσει το 100% της «Πάνθεον». Ο διαγωνισμός θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις: Στην πρώτη φάση, ο ανάδοχος θα προκύψει από πλειστηριασμό, πληρώνοντας στο ελληνικό δημόσιο τίμημα για τη μεταφορά στην «Πάνθεον» της χρήσης του εμπορικού σήματος και ονόματος για 25 χρόνια και των χρήσιμων χρονοθυρίδων (σε αυτή τη φάση θα αναδειχθεί πλειοδότης όποιος από τους επενδυτές που συμμετέχει στην τελική φάση δώσει τα περισσότερα χρήματα).

    Αύξηση κεφαλαίου Στη δεύτερη φάση, καταρχάς, θα συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της «Πάνθεον» κατά 49% και με το πέρας του διαγωνισμού για το υπόλοιπο 51%. Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να διασφαλίζει ότι η νέα εταιρεία θα μπορέσει αφενός να αγοράσει αεροσκάφη σε αγοραία τιμή από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές ή την αγορά και αφετέρου να προχωρήσει σε άλλες επενδύσεις στηρίζοντας συγχρόνως τη ρευστότητα της εταιρείας (δηλ. περίπου 200 εκατ. δολάρια).

    Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι αν και αργά χθες το βράδυ κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές η κυβέρνηση δεν έχει ακόμα ολοκληρώσει την εκτίμηση των άλλων περιουσιακών στοιχείων τα οποία και ανήκουν στην «Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες» και θα πωλούνται σταδιακά στο νέο ιδιοκτήτη, ανεβάζοντας έτσι ακόμα πιο ψηλά το τελικό ποσό που θα πρέπει να πληρώσει ο νέος ιδιοκτήτης.

    Δεν είναι τυχαίο ότι κάποιοι από τους ενδιαφερόμενους ζήτησαν την Τετάρτη μία εβδομάδα παράταση για να μελετήσουν υλικό περίπου 1.000 σελίδων, που οι σύμβουλοι έδωσαν στους επενδυτές την προηγούμενη Δευτέρα, και οι σύμβουλοι την αρνήθηκαν.

    Στελέχη της αγοράς, πάντως, εκτιμούν ότι αυτό το τίμημα εξαγοράς θα μπορούσε να κριθεί υπερβολικό λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που επικρατεί, επικαλούμενα, μάλιστα, τις τιμές εξαγοράς του διαγωνισμού το 2001 - 2002. Υπενθυμίζεται ότι τότε το ελληνικό δημόσιο πουλούσε μία εταιρεία που είχε ετήσια επιβατική κίνηση 7,3 εκατ. επιβάτες, 62 αεροπλάνα από τα οποία τα 34 ήταν ιδιόκτητα. Παράλληλα μαζί με το πτητικό έργο πουλούσε και όλες τις δραστηριότητες που σήμερα ανήκουν στην Ο.Α. Υπηρεσίες, αλλά και την Τεχνική Βάση, την Επίγεια Εξυπηρέτηση, τις εταιρείες καυσίμων, το Olympic Catering, το Γαλιλαίος Ελλάς, τα οικόπεδα και τα ακίνητα της εταιρείας σε όλο τον κόσμο και τους εξομοιωτές πτήσεων. Ο ετήσιος τζίρος της εταιρείες εκείνη τη χρονική περίοδο έφτανε το 1 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα στο πακέτο συμπεριλαμβανόταν και το όνομα και το σήμα της εταιρείας, όπως και τα σλοτς.

    Συμφωνία Τότε η συμφωνία, που είχε γίνει με τους Αυστραλούς οι οποίοι είχαν αναδειχθεί προτιμητέοι αγοραστές, ήταν για το 51% του συνόλου της παραπάνω εταιρείας να καταβάλουν 102 εκατ. δολάρια, υπολογίζοντας το 100% της τότε Ο.Α. σε περίπου 200 εκατ. δολάρια. Μάλιστα και τότε το ελληνικό δημόσιο είχε δώσει την εγγύησή του προς τον αγοραστή ότι θα κάλυπτε οποιαδήποτε χρέη είχαν δημιουργηθεί πριν από την πώληση.

    Σε αυτό το διαγωνισμό τα δεδομένα έχουν αλλάξει πολύ, αλλά το τίμημα φαίνεται αρκετά υψηλότερο από τότε, ξεπερνώντας τα 160 εκατ. δολάρια για ένα πακέτο που περιλαμβάνει μία πολύ μικρότερη εταιρεία και ούτε το ένα τρίτο από τις υπηρεσίες και τα αγαθά που πωλούνταν το 2002. Ειδικότερα, το ελληνικό δημόσιο πουλά και το 100% της εταιρείας (το οποίο, ωστόσο, θα είναι μόλις το 65% της σημερινής Ο.Α.), τα αεροπλάνα και ορισμένα από τα σλοτς. Παράλληλα, ενοικιάζει και δεν πουλά το εμπορικό σήμα και το όνομα Ολυμπιακή Αεροπορία.

    Ειδικότερα, μετά από επτά χρόνια πουλά μία εταιρεία που:

    μεταφέρει πέντε εκατομμύρια επιβάτες, έχει 700 εκατ. ευρώ τζίρο, έχει 38 αεροπλάνα από τα οποία τα 17 ιδιόκτητα, έχει ορισμένα από τα κύρια σλοτς. νοικιάζει το όνομα και το σήμα για 25 χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη στις συνομιλίες με τους συμβούλους οι υποψήφιοι επενδυτές έχουν ενημερωθεί ότι για την ενοικίαση αυτή αλλά και την εξαγορά των σλοτς θα πρέπει να πληρώσουν από 40 έως 60 εκατ. ευρώ (50 - 70 εκατ. δολάρια).

    Την ίδια στιγμή, μετά από εκτίμηση που πραγματοποίησε για την ελληνική κυβέρνηση η ασφαλιστική εταιρεία Air Planes για τα αεροσκάφη της εταιρείας, ο νέος ιδιοκτήτης θα πρέπει να πληρώσει 120 εκατ. δολάρια ώστε να μεταφερθούν στη νέα εταιρεία.

    Οι εξομοιωτές, τα ακίνητα και τα οικόπεδα, τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία, τα ανυψωτικά μηχανήματα και τα ανταλλακτικά που αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της «Ο.Α. Υπηρεσίες» θα αγοραστούν ξεχωριστά από τον νέο επενδυτή, αν και ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί η αποτίμησή τους.

    Μόνη δέσμευση, οι άγονες γραμμές

    Δεν είναι τυχαίο ότι στελέχη της αεροπορικής αγοράς θεωρούν πως η απουσία των μεγάλων και ηχηρών ονομάτων στον διαγωνισμό οφείλεται στο ιδιαίτερα υψηλό τίμημα και στο γεγονός ότι το σήμα και το όνομα είναι, ουσιαστικά, νοικιασμένα κάνοντας απαγορευτική οποιαδήποτε μεταπώληση ή μετέπειτα εισαγωγή της εταιρείας σε οποιοδήποτε Χρηματιστήριο.

    Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι, μέχρι στιγμής, γίνεται λόγος για πλειστηριασμό της εταιρείας και όχι για την κατάθεση ενός ικανοποιητικού επιχειρησιακού σχεδίου που θα εξασφαλίζει τη λειτουργία της εταιρείας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

    Η μόνη δέσμευση, όπως αυτή αναφέρεται και στο συμφωνητικό που θα υπογράψουν με τους επενδυτές, είναι να συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ελληνικού δημοσίου για τις άγονες γραμμές τις οποίες θα πρέπει να εκτελούν για μία τριετία.

    [http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&;subid=2&tag=12734&pubid=5211105]

  22. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 12:46:57

    Και πάλι, με συγχωρείτε για τα μεγάλα κείμενα.
    Ξέρω ότι δεν θα διαβαστούν.
    Τα ανέβασα για όσους έχουν χρόνο να ασχοληθούν και θέλουν να αντιληφθούν τι συνέβη/συμβαίνει.
    Κι επειδή η εύκολη αποτίμηση σε πολύπλοκα θέματα δεν βοηθάει.

  23. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/02/2009 14:01:34

    Προφήτη, αφού ισχύουν όλα αυτά γιατί δεν ενδιαφέρθηκε κανένας σοβαρός του χώρου να καταθέσει προσφορά παρα μόνο ένας με αεροταξί στην Μοντάνα τωνΗΠΑ και η Αθενς Αιρ που δεν έχει ούτε τσέσνα στο στόλο της; Και μάλιστα η υψηλότερη προσφορά για την Ολυμπιακή των 5 ηπείρων και και και ... ήταν μόλις 30 εκατ. Ευρώ. Όσο δηλαδή κοστίζει μισό Αιρμπας της Αιγαίου!
    Κλείστε την να ησυχάσουμε. Ήταν θνησιγενής τώρα είναι σε πτωμαική αποσύνθεση.
    Εκτός και αν παρέμβει η Λιάνη με τη Βαγγέλω.

  24. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/02/2009 14:07:19

    Και επαναλαμβάνω για να γίνει σαφές. Νομίζω ότι τα περί πώλησης είναι σικέ. Να την κλείσουν θέλουν και ήθελαν απ`την αρχή.

  25. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 04/02/2009 14:48:53

    Αγαπητέ προφήτη,
    Τα διάβασα όλα τα κείμενα γιατί σέβομαι το κόπο που έκανες να τα συγκεντρώσεις, και να τα δημοσιεύσεις.
    Δεν μπορώ να αμφισβητήσω τίποτα από τα παραπάνω.
    Εάν και εφ΄όσον ανταποκρίνονται στην αλήθεια γινόμαστε θεατές σε άλλο ένα έγκλημα και ίσως το μεγαλύτερο.
    Σε συγχαίρω για την αρτιότητα των στοιχείων και προκαλώ τους "άλλους" εάν μπορούν, να απαντήσουν με τα ίδια "σεντόνια" και όχι με τον πολύ εύκολο αφορισμό...κλείστε την να ησυχάσουμε.
    Προτιμώ να διαβάζω σεντόνια παρά δύο-τρεις γραμμές εύκολης κριτικής.

  26. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 15:27:14

    @SA
    1. Η διαδικασία πώλησης είναι για να τηρηθούν τα προσχήματα. Σκοπός είναι να κλείσει, λόγω "αγόνου διαγωνισμού", και "να διαμοιραστούν τα ιμάτια".

    2. Αγοραστικό ενδιαφέρον
    2.1 Οι αυτο-αποκαλούμενοι επιχειρηματίες είναι πλιατσικολόγοι που λειτουργούν με δανειακά κεφάλαια. Σήμερα οι τράπεζες είτε κλείνουν είτε δεν δανείζουν.
    2.2 Οι Εθνικοί αερομεταφορείς και οι ιδιωτικές αεροπορικές αναμένουν και πιέζουν να κλείσει. Δεν είναι τρελλοί να καταθέσουν προσφορά, να πληρώσουν δηλ. κάτι που θα πάρουν τζάμπα (μερίδιο, περιουσία, διευκολύνσεις κλπ) μόλις κλείσει η ΟΑ.
    2.3 Είναι λανθασμένη συλλογιστική να αποτιμάμε με "οικονομικούς όρους" μια επιχειρηματική κατάσταση που δημιουργήθηκε από ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ επιλογές.
    Κοντολογίς, σαν να μπήκαν σε μια εταιρεία κλέφτες και άρπαξαν το χρηματοκιβώτιο που περιείχε το ταμείο.
    Μετά, έρχεσαι εσύ και λες "η εταιρεία είναι ζημιογόνα".
    Κυνήγα τους κλέφτες, αγαπητέ !

    3. Κατέθεσα αρκετό υλικό. Σαφώς υποστηρικτικό της βιωσιμότητας της ΟΑ. Αυτή είναι η θέση μου. Υπάρχει αντεπιχειρηματολογία ; Η άποψη "είναι θνησιγενής" δεν τεκμηριώνεται χρηματοοικονομικά και με στοιχεια marketing. Μοιάζει εύκολη κραυγή, σαν την επαναλαμβανόμενη προπαγάνδα των ΜΜΕ.

    4. Για την Τουρλουμούση, τα παράπονα στον ελληνικό λαό. Αυτός έφερε το "περιβάλλον Μιμής" στην εξουσία.

  27. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/02/2009 15:35:26

    Αγαπητέ νοών νοείτο
    Πάντα χαρά η επικοινωνία.
    Χαιρετισμούς.

  28. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/02/2009 17:15:19

    @26 Βιώσιμη; Είναι σαν να υπάρχουν δυο μαγαζιά κάπου. Το ένα το διαχειρίζεσαι εσύ πληρώνοντας ενοίκια, προμήθειες,αγορές, φόρους, τέλη, ΙΚΑ κλπ κλπ και το ίδιο μαγαζί απέναντι που σε ανταγωνίζεται και το διαχειρίζεται το δημόσιο ΔΕΝ πληρώνει τίποτα από αυτά παρά μόνο εισπράττει. Και μπαίνει και μέσα. Είναι υγιές αυτό το καθεστώς; Τέτοια βιωσιμότητα δεν υπάρχει στην αγορά παρά ίσως μόνο στη Βόρεια Κορέα. Αυτό λοιπόν το παράδειγμα που ισχύει από το 1991 όχι θνησιγενές δεν είναι αλλά σε κατάσταση πλήρους και προχωρημένης σήψης.
    Το αν ασέλγησαν επάνω του οι όποιοι πολιτικοί κυβερνώντες ας το θυμηθεί ο λαός που μέχρι πριν λίγο καιρό δέρνονταν έξω από τα εκλογικά κέντρα κάθε λίγο και λιγάκι για χάριν των "σωτήρων" του.
    Όσο δε για τη Μιμή, να τη χαιρόμαστε. Άλλωστε αυτή είναι το ενδεικτικότερο παράδειγμα του να έχεις μια Ολυμπιακή παντοδύναμη. (πληρώνοντάς την χρυσή.)
    ΥΓ-Για κάποιους μύθους περί πιλότων, αεροσυνοδών κλπ αρκεί να γνωρίζετε ότι πιλότοι ιδιωτικών εταιρειών με τα ίδια και περισσότερα προσόντα απ αυτούς της ΟΑ πληρώνονται 3-5 φορές λιγότερο. This is the market... (παραφράζοντας τον Τζιμάκο)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.